abonnement Unibet Coolblue
pi_70418305
The Capital of the World:

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

(thnx to wytze voor deze guide)


Hotels in NYC
Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)
The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.
Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.
Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!
Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!
Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.
Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.
Uitgaan
Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com
Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting
New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:
1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165
Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.
Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!
Internetkorting
Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:
Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!
Bezienswaardigheden
Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)
  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)
    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)
    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium
    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.
    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
    Vervoer
    Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus
    Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE
    Luchthavens in New York
    Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia
    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken
    Vliegtickets van en naar New York
    www.skybreakers.nl www.ebookers.nl www.dreizen.nl www.cheaptickets.nl www.americanairlines.com www.klm.nl www.expedia.nl www.vliegwinkel.nl www.continental.com www.delta.com www.unitedairlines.nl vliegtickets.pagina.nl
    Foto's New York van FOK users!
    MaxMark Kre$J Jaguarized Keijs mr.Marcus Cidex renz0r WooZ mechatronics jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1 Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3 Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil Dr_Evil 2 Dr_Evil 3 miss_sly edsuit Max-Westerman [NegaSado[url]
    Reviews van hotels in New York
    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com

    Meeting in New York
    New York (mini)meet
    Vorige NYC topic
    New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLIINew York City Part XLVI
    Deze OP is hier te vinden
  • “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70418359
    Heeft er iemand nog kaarten besteld via stubhub.com (middels Amerikaanse gegevens en e-ticket)?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70418381
    alweer 8 weken terug en de heimwee.....
    pi_70418411
    Ik tvp weer even! Wij gaan in oktober een week, in de herfstvakantie. Waarschijnlijk gaan we ook een uitstapje maken naar Asbury Park, New Jersey, voor de roots van mijn grote held Springsteen. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      zaterdag 27 juni 2009 @ 10:30:36 #5
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70418627
    TVP voor de trip in februari
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70418667
    Wij gaan al over 37 dagen!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70418689
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 10:09 schreef Jor_Dii het volgende:
    Heeft er iemand nog kaarten besteld via stubhub.com (middels Amerikaanse gegevens en e-ticket)?
    Wil je naar een wedstrijd van de New York Jankees? Want ik zie nu op hun website dat het ook mogelijk is je ticket thuis te printen. linkje

    Nu weet ik niet of je een vaste verblijfplaats moet hebben in NYC om te kunnen boeken, maar dan kan je wellicht gewoon het adres van je hotel kiezen.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_70418850
    Via die eigen site van de Yankees kwam ik via Ticketmaster alleen aan kaarten van 900$ (thuis tegen de Red Sox). Via stubhub.com heb ik stukken goedkopere kaarten kunnen vinden: tussen de 30 en 60 dollar voor een kaartje.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70418982
    tvp
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      zaterdag 27 juni 2009 @ 15:17:11 #10
    239294 PierreTT
    Man man man, wat een drama!
    pi_70424815
    tvp, ik ga eind augustus samen met mijn vriendin 7 dagen naar New York
    Half bezopen is weggegooid geld.
    pi_70425118
    tvp voor mei 2010
    what you see, is what you get!
      zaterdag 27 juni 2009 @ 16:29:16 #12
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_70426677
    tvp... Is het al bijna 16 juli?
    Vandaag de tickets opgehaald!
      zaterdag 27 juni 2009 @ 17:16:08 #13
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70427971
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
    Via die eigen site van de Yankees kwam ik via Ticketmaster alleen aan kaarten van 900$ (thuis tegen de Red Sox). Via stubhub.com heb ik stukken goedkopere kaarten kunnen vinden: tussen de 30 en 60 dollar voor een kaartje.
    Klopt. Op Stubhub zitten seizoenskaarthouders die hun kaarten los verkopen als ze bijvoorbeeld zelf niet kunnen.
    Je kunt daar gewoon de goedkoopste tickets uitzoeken. Vraag is dus alleen nog of het werkt om ze:
    A) hier te printen
    of
    B) daar af te halen op het moment dat je daar bent.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70438414
    Wij hebben vanavond via stubhub 2 Yankees kaarten gekocht voor 10 Augustus tegen de Toronto Blue Yays Kwam neer op 33 dollar per kaartje, wel bovenin het stadion, but who cares. Heb de tickets al binnen via de mail en daar staat alleen je naam en deel van het CreditCard nummer op, meer niet, dus ook niet je adresgegevens.

    Trouwens ook 2 kaarten voor the Lion King besteld, 70 dollar per kaartje, lijkt me wel de moeite waard
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      zondag 28 juni 2009 @ 01:28:05 #15
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70439764
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 00:27 schreef Jor_Dii het volgende:
    Wij hebben vanavond via stubhub 2 Yankees kaarten gekocht voor 10 Augustus tegen de Toronto Blue Yays Kwam neer op 33 dollar per kaartje, wel bovenin het stadion, but who cares. Heb de tickets al binnen via de mail en daar staat alleen je naam en deel van het CreditCard nummer op, meer niet, dus ook niet je adresgegevens.

    Trouwens ook 2 kaarten voor the Lion King besteld, 70 dollar per kaartje, lijkt me wel de moeite waard
    USA adres opgegeven?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70439803
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 01:28 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    USA adres opgegeven?
    Jep
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      zondag 28 juni 2009 @ 01:31:08 #17
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70439830
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 01:29 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Jep
    Goed, dus dat werkt ook. Tickets gewoon printen en gaan met die banaan
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zondag 28 juni 2009 @ 01:31:45 #18
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_70439836
    Verzonnen adres, of een echte?
      zondag 28 juni 2009 @ 01:33:00 #19
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70439866
    Gewoon van het hotel neem ik aan?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70439934
    Inderdaad de hotelgegevens
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70439949
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 01:31 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Goed, dus dat werkt ook. Tickets gewoon printen en gaan met die banaan
    Ja precies, ik heb legitieme kaartjes nu en betaald, who cares waar ik woon.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      zondag 28 juni 2009 @ 17:25:06 #22
    31240 Sacrem
    Like Nothing Else
    pi_70451262
    nog mensen die ook morgen naar NYC gaan?
      zondag 28 juni 2009 @ 18:09:01 #23
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_70452326
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 17:25 schreef Sacrem het volgende:
    nog mensen die ook morgen naar NYC gaan?
    Ja! Morgen over 59 dagen...
    pi_70453668
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 17:25 schreef Sacrem het volgende:
    nog mensen die ook morgen naar NYC gaan?
    Nee, ik ben net 2 dagen terug van een week NY. Dit was mijn 2e keer, de 1e keer was in juni 2001. Het meest bizarre voor mij was Ground Zero, omdat ik de 1e keer nog op het World Trade Center heb gestaan. Ik heb het wederom geweldig naar mijn zin gehad, en zou zo weer terug willen. Het enige jammerlijke was het weer, dat was echt dramatisch voor deze tijd van het jaar. De NY City Pass is wel een aanrader trouwens.
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
    pi_70456551
    tvp, over 54 dagen gaan we ook naar New York
    pi_70458426
    jullie oordeel:

    heen: 05-mei-2010
    terug: 13-mei-2010
    met continental landend op newark (rechtstreekse vlucht).
    Hotel Comfort Inn Chelsea (zoover beoordeling 7.3)
    prijs inclusief verzekering+annulering voor 2 personen 2198.19 euries

    is dit duur voor 2 personen? of kan ik beter wachten tot later tijdstip?
    ik d8 dat dit wel een redelijke prijs was eigenlijk, maar iemand zei dat het veel te duur was...
    what you see, is what you get!
    pi_70460113
    Voor de duur van de reis en de vlucht vind ik het persoonlijk het een mooie prijs
      maandag 29 juni 2009 @ 00:08:51 #28
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_70464305
    8 dagen a 1000 EURO p.p.?

    Kan voor een hele hoop minder. Rechtstreekse vlucht voor 400 EURO (Vliegwinkel, Cheaptickets e.d.). Voor hotels zie expedia. Kan vanaf 50 EUR p.p.p.n. incl. ontbijt. M.a.w. 200 p.p. minder... Kan je een New York Pass voor kopen en je OV kaartje
    :O
    pi_70468209
    maar je weet toch niet wat die tickets gaan doen?
    denk dat we nog moeten wachten tot december/januari want dan komen toch meestal de aanbiedingen aanvliegen?

    een rechtstreekse vlucht voor 300 euro lijkt mij sowieso erg onwaarschijnlijk....en dit pakket was ook via expedia bekeken...
    what you see, is what you get!
      maandag 29 juni 2009 @ 08:33:32 #30
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70468724
    Probeer het eens via Ebookers.nl.
    Wij zaten op 5 nachten, inclusief vlucht, Hotel Wolcott (8.0 Zoover/77beoordelingen) op 1.380,-
    In februari 1.280,-

    Edit: in jouw periode: ¤799,12 per persoon**
    ¤1.598,24 totaal*

    Edit2: Comfort Inn Chelsea kost daar:
    ¤978,68 per persoon**
    ¤1.957,36 totaal*
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70468783
    TVP. Ik slaap in october een weekje in het Milford Plaza.
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
      maandag 29 juni 2009 @ 09:47:51 #32
    31240 Sacrem
    Like Nothing Else
    pi_70469699
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 08:39 schreef SlaggY het volgende:
    TVP. Ik slaap in october een weekje in het Milford Plaza.
    ik slaap vanavond in het Milford Plaza hotel... will let you know how it was!
    pi_70470416
    Cool, ben benieuwd.
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
    pi_70471523
    Klopt het nu dat de goedkoopste/makkelijkste manier om van JFK naar Manhattan(Penn station) te komen is eerst de airtrain van de terminal tot jamaica station te nemen en vanaf daar de Lirr naar Penn station?
      maandag 29 juni 2009 @ 11:11:36 #35
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70471978
    Ik zit eens te neuzen op Priceline. Kan iemand daar wat uitleg over geven, heb geen idee wat voor bieding ik zou moeten doen, wat is normaal daar? 50% off?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70472750
    hoe kom je eigenlijk in de kroon van Lady Liberty?
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70473032
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 11:38 schreef Jesse_ het volgende:
    hoe kom je eigenlijk in de kroon van Lady Liberty?
    Je kunt daar gewoon kaartjes voor kopen à 3 dollar per stuk. Er is een speciale site voor waar je kunt kijken of je datum nog beschikbaar is.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70473995
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Je kunt daar gewoon kaartjes voor kopen à 3 dollar per stuk. Er is een speciale site voor waar je kunt kijken of je datum nog beschikbaar is.
    Heb je een linkje toevallig?
    En kan je daar dan ook je boot reserveren?
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70475256
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70475462
    quote:
    Hmm, dat had ik toch eerder moeten bedenken. Al helemaal vol tot september
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70484746
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 08:33 schreef Damzkieee het volgende:
    Probeer het eens via Ebookers.nl.
    Wij zaten op 5 nachten, inclusief vlucht, Hotel Wolcott (8.0 Zoover/77beoordelingen) op 1.380,-
    In februari 1.280,-

    Edit: in jouw periode: ¤799,12 per persoon**
    ¤1.598,24 totaal*

    Edit2: Comfort Inn Chelsea kost daar:
    ¤978,68 per persoon**
    ¤1.957,36 totaal*
    thanks, dat scheelt al weer wat meer, wolcott hadden wij ook als alternatief wel staan, is dat hotel je bevallen verder?
    alleen wij zouden voor de rechtstreekse vlucht gaan
    what you see, is what you get!
      maandag 29 juni 2009 @ 17:30:25 #42
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_70485101
    tvp
    En dat kan zomaar.....?
    pi_70486647
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 11:11 schreef Damzkieee het volgende:
    Ik zit eens te neuzen op Priceline. Kan iemand daar wat uitleg over geven, heb geen idee wat voor bieding ik zou moeten doen, wat is normaal daar? 50% off?
    Dat is niet heel gemakkelijk uit te leggen. Kijk eens hier, daar wordt het allemaal uitgelegd.
      maandag 29 juni 2009 @ 21:05:01 #44
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70492156
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 17:17 schreef IV_Xample het volgende:

    [..]

    thanks, dat scheelt al weer wat meer, wolcott hadden wij ook als alternatief wel staan, is dat hotel je bevallen verder?
    alleen wij zouden voor de rechtstreekse vlucht gaan
    Moet nog gaan

    Kwam trouwens vandaag weer wat leuke vluchten vanaf Dusseldorf tegen op www.statravel.de
    Vlieg je wel via Amsterdam, maar maakt ons niet zo veel uit. Met louter handbagage kun je op de terugweg zelfs gewoon in Amsterdam achterblijven
    Prijzen? 360,- p.p.

    Op vliegwinkel.nl zijn er overigens ook nog wel voor 357,50 vluchten van AMS te krijgen, vlieg je echter wel via Washington, en ietwat ongunstige vliegtijden.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70492538
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 21:05 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Moet nog gaan

    Kwam trouwens vandaag weer wat leuke vluchten vanaf Dusseldorf tegen op www.statravel.de
    Vlieg je wel via Amsterdam, maar maakt ons niet zo veel uit. Met louter handbagage kun je op de terugweg zelfs gewoon in Amsterdam achterblijven
    Prijzen? 360,- p.p.

    Op vliegwinkel.nl zijn er overigens ook nog wel voor 357,50 vluchten van AMS te krijgen, vlieg je echter wel via Washington, en ietwat ongunstige vliegtijden.
    wanneer ga je dan? ben wel benieuwd
    jijzelf ook vast wel...ahhahaha
    what you see, is what you get!
      maandag 29 juni 2009 @ 21:18:37 #46
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70492679
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 21:14 schreef IV_Xample het volgende:

    [..]

    wanneer ga je dan? ben wel benieuwd
    jijzelf ook vast wel...ahhahaha
    Ik ben ook benieuwd. Ik ga pas in februari.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70495974
    nou dan heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken
    wij moeten nog boeken

    hoelang van te voren heb jij geboekt dan?
    what you see, is what you get!
    pi_70496545
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 00:08 schreef Rotter het volgende:
    8 dagen a 1000 EURO p.p.?

    Kan voor een hele hoop minder. Rechtstreekse vlucht voor 400 EURO (Vliegwinkel, Cheaptickets e.d.). Voor hotels zie expedia. Kan vanaf 50 EUR p.p.p.n. incl. ontbijt. M.a.w. 200 p.p. minder... Kan je een New York Pass voor kopen en je OV kaartje
    Het kan altijd minder, maar dat hoor ik op dit forum eigenlijk constant. Toen mijn vriendin en ik zijn geweest (begin mei) zaten we aan 1100 pp. Ja ik betaal liever wat meer voor een prettig hotel en normale reistijden. Leuk besparen maar dat je "basis" al niet helemaal super is, kun je beter thuis blijven vind ik. Net als het moeten besparen op elke euro die je uitgeeft in NY zelf. Blijf dan lekker thuis of ga met een tentje staan op de heide. Het is vakantie hoor, leef!
    pi_70497882
    Hoop-op-snel-weer-een-trip-naar-NYC-tvp.
    full stops and exclamation marks
      dinsdag 30 juni 2009 @ 01:32:45 #50
    239294 PierreTT
    Man man man, wat een drama!
    pi_70502641
    quote:
    Op maandag 29 juni 2009 22:45 schreef PoisonouS het volgende:

    [..]

    Het kan altijd minder, maar dat hoor ik op dit forum eigenlijk constant. Toen mijn vriendin en ik zijn geweest (begin mei) zaten we aan 1100 pp. Ja ik betaal liever wat meer voor een prettig hotel en normale reistijden.
    Dat dus Wij gaan eind augustus met zijn tweeen ook voor zo'n 1200 pp. dat is 8 dagen. Met het extreme geluk dat we in het Roosevelt hotel zitten
    Half bezopen is weggegooid geld.
    pi_70507590
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 01:32 schreef PierreTT het volgende:

    [..]

    Dat dus Wij gaan eind augustus met zijn tweeen ook voor zo'n 1200 pp. dat is 8 dagen. Met het extreme geluk dat we in het Roosevelt hotel zitten
    Ok, dit is niet zeikerig bedoelt, dus vat het alsjeblieft niet verkeerd op. Volgens mij is zo'n pakket echt prima, je zit in een goed hotel en je hebt een goeie vlucht. Alleen het hele "extreme geluk" wat sommige mensen denken te hebben zie ik nooit zo? Het Roosevelt is $250 per nacht voor een kamer. Dus acht nachten is $2000 of ongeveer ¤1400. Dat is dan dus ¤700 pp en je betaalt dus ¤500pp voor de vlucht, right?

    Al met al geen slechte deal, gewoon fair pricing. Maar nergens lijkt een bepaalde korting o.i.d. te zitten?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_70523749
    Damzkieee en ik hebben zojuist via Priceline.com Hotel Park Central geboekt, 5 nachten voor 450 euro. Van 20 t/m 25 februari 2010 zitten we in NY

    Nu nog op zoek naar een goedkope vlucht, via StaTRavel al een mooie gevonden voor 370 euro pp, maar aangezien het nog lang duurt voor we gaan even proberen of het nog iets goedkoper kan.
    pi_70551078
    Kan iemand me voor een laatste keer uitleggen hoe het nu precies gaat met tipping en gratuity in een restaurant? We zijn met z'n tweeën.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 1 juli 2009 @ 16:46:57 #54
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70551827
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
    Kan iemand me voor een laatste keer uitleggen hoe het nu precies gaat met tipping en gratuity in een restaurant? We zijn met z'n tweeën.
    Tuurlijk.
    Je betaalt 8,375 procent tax op je eten/drinken. Dit staat al direct bij op de bon (meestal niet op de kaart).
    Netjes is als je het bedrag wat daarvoor staat ook als fooi geeft. Beetje ruim afronden is ook wel in orde.

    Let op: Soms staat ook de fooi al op de bon, dan kun je gewoon gepast afrekenen dus
    In een restaurant waar wij vorig jaar waren rekenden ze 15% fooi...
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70552073


    Gratuity = Tip
    Tax = 8,...% belasting waar je het over had?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70552096
    8,3 % is wel een beetje karig in Amerika hoor. Als je tevreden bent "hoor" je 15 % fooi te geven. Ben je heel tevreden, dan geef je 20 %.
      woensdag 1 juli 2009 @ 17:05:20 #57
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70552454
    Ah ik weet het alweer. Je verdubbelt de tax
    Er was iets met die tax als rekenhulpje

    Vind t overigens wel een kwalijke zaak dat zoiets als tip direct bij een bonnetje op staat. Wil ik zelf wel graag bepalen.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70558106
    tvp
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      woensdag 1 juli 2009 @ 21:39:02 #59
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_70561366
    marathon van new york here we come!!!
    pi_70569318
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 21:39 schreef Travelmonkey het volgende:
    marathon van new york here we come!!!
    wanneer is die ongein?
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70576025
    Reizen naar VS met noodpaspoort afgeschaft

    Ik snap er weinig van: is je huidige paspoort nu wel of niet voldoende?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      donderdag 2 juli 2009 @ 13:11:28 #62
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_70577634
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
    Reizen naar VS met noodpaspoort afgeschaft

    Ik snap er weinig van: is je huidige paspoort nu wel of niet voldoende?
    "Vanaf vandaag is het echter niet meer mogelijk om zonder biometrische chip in je noodpaspoort de VS binnen te komen"

    volgens mij wel...het gaat hier toch alleen maar om een noodpaspoort?
    En dat kan zomaar.....?
      donderdag 2 juli 2009 @ 13:13:27 #63
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_70577711
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 02:49 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    wanneer is die ongein?
    1 november
    En dat kan zomaar.....?
    pi_70579262
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 13:11 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    "Vanaf vandaag is het echter niet meer mogelijk om zonder biometrische chip in je noodpaspoort de VS binnen te komen"

    volgens mij wel...het gaat hier toch alleen maar om een noodpaspoort?
    Een van de reacties op de FP:
    quote:
    Het Nederlands paspoort heeft een chip & biometrische kenmerken (gelaatsscan). Derhalve is het al een visum.
    Daar ga ik dan maar vanuit, vind het maar een verwarrend bericht.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70585177
    Bah, ik zou misschien in de periode van de marathon naar New York gaan, maar dat gaat nu niet door maatje dat zou gaan lopen (en waar ik dus mee mee zou gaan) is geblesseerd geraakt
    Dan volgend jaar maar.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_70592692
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 16:46 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Tuurlijk.
    Je betaalt 8,375 procent tax op je eten/drinken. Dit staat al direct bij op de bon (meestal niet op de kaart).
    Netjes is als je het bedrag wat daarvoor staat ook als fooi geeft. Beetje ruim afronden is ook wel in orde.

    Let op: Soms staat ook de fooi al op de bon, dan kun je gewoon gepast afrekenen dus
    In een restaurant waar wij vorig jaar waren rekenden ze 15% fooi...
    Klopt ik zag het redeljik vaak al staan, soms stond er gewoon 18% of zelfs 20% al even voor je bepaald. Tja je bent zo vriendelijk en betaald gewoon, maar soms keek je wel ff raar op. Let dus ALTIJD op het bonnetje, voordat je teveel betaald. Hoewel je dit in goeie restaurants gewoon hoort. Zo hadden mijn vriendin en ik dat dus (niet goed gekeken), en dat meisje zei dat netjes en verwees naar het feit dat het al op de bon stond. Ook stonden er soms voorbeelden op: 15% = zoveel dollar fooi, 18% zoveel, en 20% zoveel. Makkelijk dus, hoewel ik het altijd heb afgerond als ik met cash betaalde.

    Minimum wat je geeft is iig rond de 15%, klinkt veel, maar ik vond de prijs van het eten redelijk meevallen. Wil je minder, kan dat denk ik wel maar ze nemen je dat vast niet in dank af ;-)
    pi_70593061
    De prijs van eten valt inderdaad goed mee. Ik ga 's avonds uit van 20 - 30 dollar per persoon inclusief tax en tip.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70607891
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
    Daar ga ik dan maar vanuit, vind het maar een verwarrend bericht.
    Ik ook, want mijn paspoort (afgegeven in 2007) zou dan dus blijkbaar keurig een chip hebben, maar ik zie 'm niet.
      vrijdag 3 juli 2009 @ 12:15:45 #69
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70607964
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 21:51 schreef Jor_Dii het volgende:
    De prijs van eten valt inderdaad goed mee. Ik ga 's avonds uit van 20 - 30 dollar per persoon inclusief tax en tip.
    Check de Lonely Planet voor tips voor goede en goedkope restaurants.
    Dit keer gaan we de restaurants vooraf noteren, zodat we niet zoals vorig jaar telkens bij het fastfood uitkomen. Ben goed ziek geweest van die rommel daar.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70608003
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 12:13 schreef ShadyLane het volgende:

    [..]

    Ik ook, want mijn paspoort (afgegeven in 2007) zou dan dus blijkbaar keurig een chip hebben, maar ik zie 'm niet.
    Ik lees zojuist op teletekst:
    quote:
    Advies:let goed op reispapieren VS

    ***************************************
    ` De marechaussee waarschuwt reizigers
    die deze zomer naar de VS gaan.Sinds
    1 juli moet iedereen die naar Amerika
    vliegt beschikken over een paspoort met
    een chip of een geldig visum.Ze komen
    het land anders niet in.

    Volgens de marechaussee op Schiphol
    hebben de Verenigde Staten de regels
    onlangs ingevoerd,maar zijn die nog
    niet bekend bij het grote publiek.

    Uit gegevens van vorig jaar blijkt dat
    veel mensen in de vakantieperiode
    nooddocumenten hebben aangevraagd op
    Schiphol.Een paspoort met chip en een
    visum voor de Verenigde Staten zijn op
    de luchthaven echter niet te krijgen.
    Onduidelijkheid troef.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70608120
    Ik DENK dat elk normaal paspoort dat na eind aug 2006 is uitgegeven gewoon prima is. Dat ik die chip niet zie, ligt vast aan mij .
    pi_70613226
    Ik heb een paspoort uit mei 2006, ik heb dus ook geen idee of dat voldoende is om over 2 weken naar Amerika te vertrekken :S
    わたしはヤスパーです!
    pi_70613287
    [edit]Dat was dus klaarblijkelijk onzin
    pi_70613378
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 14:46 schreef JustJap het volgende:
    Ik heb een paspoort uit mei 2006, ik heb dus ook geen idee of dat voldoende is om over 2 weken naar Amerika te vertrekken :S
    Het gaat enkel om nood-paspoorten
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70613404
    Waar vindt je dat dan wanneer die chips zijn ingevoerd?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70613467
    nu.nl zegt: "Alle reguliere geldige Nederlandse paspoorten voldoen volgens een woordvoerster van de Amerikaanse ambassade wel aan de norm."

    Dus dan zou het inderdaad enkel om noodpaspoorten gaan.
    pi_70613570
    De berichtgeving is in ieder geval behoorlijk krom.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70613720
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
    De berichtgeving is in ieder geval behoorlijk krom.
    Journalisten van tegenwoordig ook.
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70620695
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
      vrijdag 3 juli 2009 @ 18:54:48 #80
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70621434
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 18:30 schreef StarGazer het volgende:
    [ afbeelding ]

    Ik heb er eentje met Wall St. / Broadway en Trinity Church op de achtergrond
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70623160
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 18:54 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]


    Ik heb er eentje met Wall St. / Broadway en Trinity Church op de achtergrond
    Deze heeft een vriend van me gemaakt tijdens onze trip. Damn, wat een geweldige stad is het toch .
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
    pi_70633200
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:
    [ afbeelding ]

    Gratuity = Tip
    Tax = 8,...% belasting waar je het over had?
    Ik gaf dit jaar in NY vrijwel nooit tip.

    Mn geld was er na een jaar reizen echt bijna doorheen.
    pi_70633244
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 01:28 schreef Dizzee het volgende:

    [..]

    Ik gaf dit jaar in NY vrijwel nooit tip.

    Mn geld was er na een jaar reizen echt bijna doorheen.
    Want je at altijd bij een fastfoodtent?
    Ik vind tippen wel zo netjes en zo veel is het nou ook weer niet, hooguit 5 - 10 dollar.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70633563
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 01:30 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Want je at altijd bij een fastfoodtent?
    Ik vind tippen wel zo netjes en zo veel is het nou ook weer niet, hooguit 5 - 10 dollar.
    Lunch vaak in die tentjes waar je gaat zitten. Ik was echt helemaal broke, at alleen en dan tikt een 10tje wel aan. 'S avonds altijd super cheap gegeten in de Koreaanse buurt.

    Overigens was het niet een NY vakantie, was er een paar dagen want mn vlucht vertrok vanaf JFK.
    pi_70633593
    Nog tips voor die Koreaanse buurt, wij zitten er namelijk middenin (Hotel Stanford - West 32 Street)
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70634101
    Heh? een chip in je paspoort?
    pi_70637698
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 01:53 schreef Jor_Dii het volgende:
    Nog tips voor die Koreaanse buurt, wij zitten er namelijk middenin (Hotel Stanford - West 32 Street)
    Niet echt. Is niet zo heel groot.
    pi_70637780
    Joggen in Central Park, wat is hier de etiquette voor?
    Hoe laat beginnen we 's ochtends?
    Hoe gaan we gekleed?
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70637796
    quote:
    De Bronx bruist! THE BRONX - "Waar is de brand?" , vraagt je je als argeloze bezoeker af als je op een willekeurige dag rond het middaguur vanaf de East 187e Straat in de Bronx de hoek om slaat naar Arthur Avenue. Zeker drie imposante brandweerauto's staan dubbel geparkeerd. Geen paniek. Er is geen sprake van brand. Dit is het hartje van de Italiaanse buurt en de brandweermannen met Italiaans bloed komen hier hun lunch halen.


    Foto: Hollandse-Hoogte Even krijg je de neiging je in je arm te knijpen. Want de geluiden op de straat zijn opeens heel anders dan in Manhattan. Hier domineert niet het Engels, maar is het geroezemoes om je heen voornamelijk Italiaans. En dan struikel je ook nog eens over de ene na de andere winkel met de meest exclusieve Italiaanse lekkernijen. Arthur Avenue is namelijk een paradijs voor smulpapen. Hoewel het alweer meer dan twintig jaar geleden is dat de meest noordelijke gemeente van New York in de ban was van de georganiseerde misdaad en schietpartijen aan de orde van de dag waren, heeft de buurt dat imago met name in o.a. Nederland nooit helemaal van zich af kunnen schudden. Veel bezoekers aan New York houden het liever bij het veilige Manhattan.

    En dat is jammer. Want een dagje Bronx is de perfecte afwisseling van een paar dagen Manhattan. Moeilijk te vinden is de buurt ook al niet. Gewoon vanaf Grand Central Station een kaartje kopen voor de Harlem Line richting North White Plains en dan uitstappen bij het station Botanical Gardens.

    En dat is meteen de eerste parel van De Bronx. Deze eind vorige eeuw aangelegde Botanische tuin strijd met de voor ons Nederlanders beter bekende Kew Gardens in Londen om de eerste plaats in de lijst van mooiste Botanische tuinen. De parkachtige tuin, is alleen al een bezoek waard vanwege de in Victoriaanse stijl 'Enid A Haupt kassen', waar de vaak zeldzame plantensoorten in worden beschermd. Maar ook voor wie met kinderen reist is de tuin een prima alternatief voor weer een dagje tussen de wolkenkrabbers doorzeulen. Sla bij de ingang van de Botanical Gardens meteen rechtsaf en je komt in de Everetts Children Adeventure Garden, waar je een paar uur zoet bent met het ontdekken van de natuur. Op een paar minuten van de ingang van de Botanical Gardens begint de Italiaanse wijk van de Bronx. Waar Little Italy op Manhattan nog steeds de naam heeft, maar langzaam maar zeker wordt opgeslokt door de China Town, heersen de Italianen in dit gebied nog als de Romeinen over hun rijk. Hier geen supermarktkoffie van Starbucks, maar een capucino waarvan u dacht dat u die alleen maar in Milaan kon krijgen. En dat alles in een surrealistisch decor van Amerikaans Italiaanse invloeden. Wie geluk heeft en tijdens het bezoek aan New York de beschikking heeft over een keukentje, kan dit Italiaanse deel van de Bronx niet verlaten zonder een bezoek gebracht te hebben aan Borgatti's, aan de E187 straat de pasta hemel van de oostkust van de VS. Van heinde en ver komen de Italianen hier naar toe om de verse Ravioli aan te schaffen. "Geen gekke dingen mee doen hoor", drukt eigenaar Chris Borgatti (71) ons op het hart. "Gewoon even in kokend water en wat parmezaanse kaas er over." Hij is de zoon van oprichter Mario Borgatti, die ondanks zijn 92-jarige leeftijd nog vrijwel dagelijks in de zaak te vinden is.

    "Mijn ouders komen oorspronkelijk uit de buurt van Bologna. Daar heeft mijn vader geleerd om pasta te maken", zegt Chris Borgatti terwijl hij even opkijkt van de imposante pasta machine die hij hoogstpersoonlijk bedient. "Waarom onze etalage vol met mariabeelden staat? We zijn Italianen, dus katholiek. Mijn vader heeft zelfs een ontmoeting met de paus gehad."

    Om de hoek op Arthur Avenue zit een oude schoolmakker van Chris Borgatti, Gil Teitel, op een stapel blikken bij de deur van zijn Italiaanse delicatessen zaak even bij te komen. "Wij zijn alweer sinds 1911 hier gevestigd. Wat we hier verkopen, vind je op Manhattan niet meer", zegt hij trots. Specialiteit van de zaak is de verse buffelmozzarella.

    Teitel is niet verbaasd over het feit dat de buurt steeds meer aandacht krijgt van reizigers die iets verder kijken dan hun neus lang is. "Logisch. Hier vind je een sfeer die je op Manhattan niet meer tegenkomt."
    En zo heeft elke wijk zijn charmes.
    pi_70639419
    Volgende keer toch maar eens verder kijken dan Manhattan...
    pi_70657858
    mijn jog dingetje iemand?
    ik vertrek morgen alweer
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70660082
    sorry, ik jog niet
    what you see, is what you get!
      zondag 5 juli 2009 @ 09:14:56 #93
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70660431
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 11:53 schreef Jesse_ het volgende:
    Joggen in Central Park, wat is hier de etiquette voor?
    Hoe laat beginnen we 's ochtends?
    Hoe gaan we gekleed?
    In het weekend meestal de hele dag door. Gekleed weet ik niet. Ik was er in de winter. Toen liep iedereen gewoon met een lange trainingsbroek en sweater.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zondag 5 juli 2009 @ 09:28:23 #94
    178718 Travelmonkey
    online reisgids
    pi_70660534
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 13:13 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    1 november
    Inderdaad..dan moet t gebeuren. Zeer benieuwd ook naar route / publiek.. iemand ervaring mee?
      zondag 5 juli 2009 @ 10:39:51 #95
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70661237
    Hoppa 2 Crown access tickets binnen
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70661245
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 10:39 schreef Damzkieee het volgende:
    Hoppa 2 Crown access tickets binnen
    Netjes
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      zondag 5 juli 2009 @ 10:41:38 #97
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70661259
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Netjes
    Zit tot 3 september vol geloof ik
    Iemand die er al eens is op geweest?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70662932
    Ik niet, maar wij gaan 23 augustus, dus daarna kan ik je vertellen hoe het was

    Mijn man in er in 2000 nog in geweest en die vond het vooral erg druk en moest zeer lang wachten. Maar nu mogen er maar 10 mensen tegelijk naar boven, dus dat scheelt een hoop. Destijds werkten ze nog niet met reserveringen.
      zondag 5 juli 2009 @ 21:48:09 #99
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_70681860
    Even een vraagje.. wij zitten nog steeds te twijfelen om de laatste week van augustus naar New York te gaan.. maar we zitten een beetje met die griep... wat vinden jullie?? Wel of niet gaan... je loopt een risico maar ja de kans wordt in NL ook steeds groter dat je de griep krijgt. Weten jullie of de "zorg" in New York goed geregeld is?? Ik heb al zitten kijken naar een andere vakantie.. maar alles valt in het niets bij New York!!
    Maar ja aangezien het voor ons de eerste echte grote reis is hebben we natuurlijk geen zin om ziek te worden! Lastig lastig...
    pi_70682527
    Ziek worden kun je overal, gewoon gaan!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70682615
    Stel je voor dat je straks overlijdt aan die griep en je hebt New York NIET gezien. Dat zou toch zonde zijn.
      zondag 5 juli 2009 @ 22:16:57 #102
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_70683044
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 22:07 schreef ShadyLane het volgende:
    Stel je voor dat je straks overlijdt aan die griep en je hebt New York NIET gezien. Dat zou toch zonde zijn.
    Mijn idee ja! En idd ziek worden kun je overal, maar ja je moet het niet gaan opzoeken natuurlijk!
    pi_70694702
    Ik ga ook eind augustus en zit daar ook wel een beetje mee eigenlijk, maar heb het idee dat die griep wel een beetje overschat wordt. Is er geen mogelijkheid tot inenten of jullie weten?
      maandag 6 juli 2009 @ 14:22:56 #104
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70700185
    Maak je nou maar geen zorgen. Hier in Nederland is de kans net zo groot dat je wordt besmet. En als je de hele dag binnen blijft ga je ook vanzelf wel een keer dood
    Voor mij echt niks om me zorgen te maken, die griep.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70708812
    Ik maak me ook absoluut geen zorgen om die groep.
    pi_70709825
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 18:01 schreef Fannetje het volgende:
    Ik maak me ook absoluut geen zorgen om die groep.
    Meer kans op een auto ongeluk hier in NL.

    In de Telegraaf van afgelopen zaterdag stond een heel stuk over winkelen in New York. Ze hadden het ook over een outletdorp (120 outletwinkels). Iemand ervaring mee? Het lag net buiten NYC.
    you and I ain't done Zeke!
      maandag 6 juli 2009 @ 18:43:32 #107
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_70710269
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 18:32 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    Meer kans op een auto ongeluk hier in NL.

    In de Telegraaf van afgelopen zaterdag stond een heel stuk over winkelen in New York. Ze hadden het ook over een outletdorp (120 outletwinkels). Iemand ervaring mee? Het lag net buiten NYC.
    Volgens mensen die er zijn geweest is dat echt het walhalla, als je wil shoppen schijn je daar naartoe te moeten, daar is het goedkoper dan in NYC zelf!

    Dit is het volgens mij: http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7
    pi_70710821
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 18:43 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Volgens mensen die er zijn geweest is dat echt het walhalla, als je wil shoppen schijn je daar naartoe te moeten, daar is het goedkoper dan in NYC zelf!

    Dit is het volgens mij: http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7
    Premium outlets heb je door de hele VS en zijn de bom. De meeste outlets in de VS zijn door de jaren heen verworden tot simpele discount stores met beun artikelen. Bij Premium Outlets heb je enorme merk zaken van de betere winkels (inclusief Barney's, Tumi, etc.), heerlijk. Geen graaiende massa's, maar relaxed dure spullen kopen voor minder.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_70710907
    Jammer dat ze ongezellig zijn maar shoppen in de VS is wel de hemel
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70711167
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 18:43 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Volgens mensen die er zijn geweest is dat echt het walhalla, als je wil shoppen schijn je daar naartoe te moeten, daar is het goedkoper dan in NYC zelf!

    Dit is het volgens mij: http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7
    Woodbury Common idd!

    Even in de planning opnemen
    you and I ain't done Zeke!
      dinsdag 7 juli 2009 @ 00:46:15 #111
    47513 StrikerZeljko
    Hala Madrid!
    pi_70725886
    Uit de OP:

    Internetkorting
    Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:
    Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!


    Is dit nog actueel? zat even te kijken maar je moet registreren met een US adres als ik het goed zag.. ze sturen je iets met de post en die 20 USD zie ik niet meer terug komen..
    Even kijken of het de moeite is..
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_70728014
    Dat schijnt inderdaad al lang niet meer te gelden
      dinsdag 7 juli 2009 @ 17:39:19 #113
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_70747534
    weet iemand een costume shop in NY?....beetje centraal gelegen en een groot aanbod.

    ben opzoek naar een verkleedpakje (niet voor halloween)
    En dat kan zomaar.....?
    pi_70815759
    Hoe ver kun je eigenlijk reizen met je Metro Card, kun je ook Brooklyn en the Bronx in? Iemand misschien een site met duidelijke info?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      donderdag 9 juli 2009 @ 20:30:55 #115
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_70825942
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_70840235
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
    Hoe ver kun je eigenlijk reizen met je Metro Card, kun je ook Brooklyn en the Bronx in? Iemand misschien een site met duidelijke info?
    Wij zijn zonder problemen met onze metrokaart naar Coney Island en Avenue M gegaan in Brooklyn en ook weer terug naar Manhattan, dus daar kan het wel
    pi_70842433
    Thanks beide
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70862854
    tvptje
    pi_70869474
    Grr, ik moet nog steeds wachtten op de laatste papier afhandeling om mijzelf over 1.5 maand toch echt als inwoner van New York te mogen benoemen. En dat is erg irritant want zolang het nog steeds niet 100% klaar is, kan ik geen vlucht boeken En de prijs wordt alleen maar duurder en duurder.

    Wat is overigens het beste wat je kunt doen als je het uit het vliegveld (JFK) komt, bus taxi of metro/trein?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      zaterdag 11 juli 2009 @ 08:20:44 #120
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70870294
    Alles kan, je kunt naar Jamaica station gaan en vanaf daar per metro. Of je pakt de taxi voor 45$ plus tip en eventuele toeslagen. Maak anders gewoon effe op maps.google.com een routebeschrijving, daar kun je ook openbaar vervoer selecteren tegenwoordig. Werkt heel mooi
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zaterdag 11 juli 2009 @ 18:18:36 #121
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_70881609
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 22:07 schreef ShadyLane het volgende:
    Stel je voor dat je straks overlijdt aan die griep en je hebt New York NIET gezien. Dat zou toch zonde zijn.
    Zit nu in Toronto maar heb vorige week een GEWELDIGE tijd in NY had gehad!
    Nu maar hopen dat ik een beetje gezond weer thuis kom....
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
      zondag 12 juli 2009 @ 18:04:55 #122
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_70907865
    Ik heb een vraag die je ongetwijfeld ook heel snel op Google zal vinden, maar ik vraag hem lekker hier, om het topic even levend te houden;



    Kan ik bovenstaande stekker gebruiken op het amerikaanse lichtnet? Mijn apparaten zijn allemaal 110V approved
    pi_70925467
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 18:04 schreef H-blast het volgende:
    Ik heb een vraag die je ongetwijfeld ook heel snel op Google zal vinden, maar ik vraag hem lekker hier, om het topic even levend te houden;

    [ afbeelding ]

    Kan ik bovenstaande stekker gebruiken op het amerikaanse lichtnet? Mijn apparaten zijn allemaal 110V approved
    Ja
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_70959652
    Topic gaat een beetje dood. Iemand nog een leuke lijstje met echte to do's
    pi_70959925
    Heeft er iemand ooit een Harlem Gospel tour gedaan? Zo ja, ervaringen?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70960733
    Trouwens ik zit een beetje te kijken voor die New York City Pass, raden jullie hem aan? Ik wil opzich ook wel een paar van die tours maken met die bussen en dat kan je mooi combineren
      dinsdag 14 juli 2009 @ 14:12:24 #127
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_70966124
    TVP; eind augustus voor de eerste keer de grote plas over
    nu geen tijd om topic te doorlezen
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_70966467
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 11:29 schreef Bryan181 het volgende:
    Trouwens ik zit een beetje te kijken voor die New York City Pass, raden jullie hem aan? Ik wil opzich ook wel een paar van die tours maken met die bussen en dat kan je mooi combineren
    Die bussen zijn echt
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      dinsdag 14 juli 2009 @ 14:26:21 #129
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_70966637
    Ik heb zojuist de New York Pass besteld voor $155..
    pi_70966922
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 14:22 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    Die bussen zijn echt
    haha want? Ik hoor van iedereen dat die Night Tour enzo juist vet zijn
    pi_70966940
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 10:51 schreef Bryan181 het volgende:
    Topic gaat een beetje dood. Iemand nog een leuke lijstje met echte to do's
    - gratis met de ferry naar bijv. Staten Island (i.p.v. betaald een rondvaart maken)
    - bezoek Gugenheim museum
    - winkeltjes kijken rondom St. Mark's place (East Village)
    - bekende filmlocaties spotten in en rondom central park

    Lokaties als Broadway, 42sd street and Times Square zijn leuk om gezien te hebben, maar New York heeft veel leukere straten en plekken.
    pi_70968709
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 14:33 schreef epibreren het volgende:

    [..]

    - gratis met de ferry naar bijv. Staten Island (i.p.v. betaald een rondvaart maken)
    - bezoek Gugenheim museum
    - winkeltjes kijken rondom St. Mark's place (East Village)
    - bekende filmlocaties spotten in en rondom central park

    Lokaties als Broadway, 42sd street and Times Square zijn leuk om gezien te hebben, maar New York heeft veel leukere straten en plekken.
    Thanks, daar kan ik wat mee. Zijn er hier veel mensen die van te voren allerlei tickets hebben gekocht, voor bijvoorbeeld Statue of Liberty? Ik ben namelijk van plan om gewoon alles daar te kopen
    pi_70969631
    het nieuwe High line park is ook wel leuk om even te bekijken
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 14:33 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    haha want? Ik hoor van iedereen dat die Night Tour enzo juist vet zijn
    Die heb ik niet gezien, maar al die negers die bij elke populaire attractie die bussen weer staan te verkopen zijn gewoon jammer
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 15:20 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Thanks, daar kan ik wat mee. Zijn er hier veel mensen die van te voren allerlei tickets hebben gekocht, voor bijvoorbeeld Statue of Liberty? Ik ben namelijk van plan om gewoon alles daar te kopen
    Als je een crown ticket wil moet je hem van te voren bestellen anders is het niet nodig.
    Kaartjes voor tv opnames moet je ook ver in het voren bestellen.
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      dinsdag 14 juli 2009 @ 15:50:47 #134
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70969897
    Iemand nog een tipje voor die TV Tickets?
    Waar kun je die halen, en wat is leuk?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70970915
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 15:44 schreef Jesse_ het volgende:
    het nieuwe High line park is ook wel leuk om even te bekijken
    [..]

    Die heb ik niet gezien, maar al die negers die bij elke populaire attractie die bussen weer staan te verkopen zijn gewoon jammer
    [..]

    Als je een crown ticket wil moet je hem van te voren bestellen anders is het niet nodig.
    Kaartjes voor tv opnames moet je ook ver in het voren bestellen.
    Oke, maar alle toegangskaartjes voor ESB, Statue of Liberty en musea enz is niet nodig he? Iemand trouwens ervaring met een restaurant op de 50e etage dat langzaam ronddraait?
    pi_70972068
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 16:16 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Oke, maar alle toegangskaartjes voor ESB, Statue of Liberty en musea enz is niet nodig he? Iemand trouwens ervaring met een restaurant op de 50e etage dat langzaam ronddraait?
    boottickets en kaartjes voor musea kan je prima op de plaatsen zelf kopen.
    ESB ken ik niet
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70973549
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 16:46 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    boottickets en kaartjes voor musea kan je prima op de plaatsen zelf kopen.
    ESB ken ik niet
    Empire State Building, die hoogste wolkenkrabber van NY. Die ken je toch wel?
    pi_70973630
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 15:20 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Thanks, daar kan ik wat mee. Zijn er hier veel mensen die van te voren allerlei tickets hebben gekocht, voor bijvoorbeeld Statue of Liberty? Ik ben namelijk van plan om gewoon alles daar te kopen
    Dat statue of liberty stelt geen reet voor. Je kunt er ook gratis langsvaren. Volgens mij is het trouwens gesloten voor toeristen sinds 11 september of zeer beperkt open.

    New York is zeer geschikt om op de bonnefooi te verkennen, maar ook een hele vermoeiende stad. Je kunt echt niet alles bezichtigen. Er zijn musea ter grote van het Louvre waar je een dag voor uit kunt trekken (National History, natuurhistorisch museum).

    Het metrosysteem is prima, net als in bijv. Londen of Parijs. Koop een Rough Guide! Zij maken hele goede reisgidsen met veel informatie over alternatieven voor de standaard bezienswaardigheden, de mooie, niet toeristische en rustige (!!) plekjes in de stad, vindplaatsen van leuke en opmerkelijke winkels, goedkope en goede restaurants etc etc.

    Rough Guide is een echte aanrader want hiermee omzeil je de toeristenshit een beetje.
    pi_70974461
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 16:46 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    boottickets en kaartjes voor musea kan je prima op de plaatsen zelf kopen.
    ESB ken ik niet
    Haha ESB is mijn gefabriceerde afkorting voor de veel te lange naam : Empire State Building
    pi_70974498
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 17:36 schreef epibreren het volgende:

    [..]

    Dat statue of liberty stelt geen reet voor. Je kunt er ook gratis langsvaren. Volgens mij is het trouwens gesloten voor toeristen sinds 11 september of zeer beperkt open.

    New York is zeer geschikt om op de bonnefooi te verkennen, maar ook een hele vermoeiende stad. Je kunt echt niet alles bezichtigen. Er zijn musea ter grote van het Louvre waar je een dag voor uit kunt trekken (National History, natuurhistorisch museum).

    Het metrosysteem is prima, net als in bijv. Londen of Parijs. Koop een Rough Guide! Zij maken hele goede reisgidsen met veel informatie over alternatieven voor de standaard bezienswaardigheden, de mooie, niet toeristische en rustige (!!) plekjes in de stad, vindplaatsen van leuke en opmerkelijke winkels, goedkope en goede restaurants etc etc.

    Rough Guide is een echte aanrader want hiermee omzeil je de toeristenshit een beetje.
    Bedankt voor de info! Ik hoef ook zeker niet alles te zien hoor, maar ik denk dat ik negen dagen het leukste allemaal wel gezien kan hebben
    pi_70977806
    To do's? Wat wij bijzonder leuk vonden:
    - Fietstochtje door Central Park
    - Intrepid Museum (vliegdekschip en duikboot)
    - mensen kijken op Times Square

    NOT to do: NY Skyride in ESB -> nog nooit zo'n commerciele rotzooi meegemaakt..
    pi_70978372
    Fietsen door Central Park willen wij ook gaan doen.

    Statue of Liberty is trouwens weer wél open voor bezoekers hoor, sinds 4 juli. Maar de kaartjes voor de kroon worden maar mondjesmaat verkocht en volgens mij zit heel juli en augustus al vol en september ook al grotendeels. Wij hebben wel kaartjes, voor zondag 23 augustus, 10.00 uur.
    pi_70978425
    Hoe regel je dat fietsen in Central Park dan? Is het duur?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70980827
    Wij willen met een tour gaan en dat is best wel duur ja, $50 pp (10 % korting als je online boekt).

    http://www.centralparkbiketours.com/bike_tours.php
    pi_70981509
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 21:07 schreef Fannetje het volgende:
    Wij willen met een tour gaan en dat is best wel duur ja, $50 pp (10 % korting als je online boekt).

    http://www.centralparkbiketours.com/bike_tours.php
    Dat is inderdaad niet echt dat je zegt van goedkoop
    pi_70981970
    Maar wel ECHT de moeite waard; ik moet het nog eens nakijken, maar volgens mij betaalden wij 35 dollar p.p. voor een 3 uur durende tocht. Daarbij hadden we een gids (type: acteur met bijbaantje) met de leukste anecdotes.
    pi_70982408
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 21:43 schreef Rory78 het volgende:
    Maar wel ECHT de moeite waard; ik moet het nog eens nakijken, maar volgens mij betaalden wij 35 dollar p.p. voor een 3 uur durende tocht. Daarbij hadden we een gids (type: acteur met bijbaantje) met de leukste anecdotes.
    Hmm als jij er achter kan komen waar je dat geboekt had, graag!
    pi_70982484
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 17:33 schreef Dizzee het volgende:

    [..]

    Empire State Building, die hoogste wolkenkrabber van NY. Die ken je toch wel?
    Ik stond er vorige week nog bovenop
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70982578
    Je kan ook op metrobicycles.com zelf een fiets huren voor 35 dollar per dag en een beetje touren door Central Park, maar dat is wel minder natuurlijk.
    pi_70983119
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 21:58 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    Ik stond er vorige week nog bovenop
    Ben je ook naar Top of the Rock geweest? Dat lijkt mij namelijk mooier qua uitzicht
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70985508
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 22:17 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Ben je ook naar Top of the Rock geweest? Dat lijkt mij namelijk mooier qua uitzicht
    Na de studio tour vond ik dat ik daar wel genoeg geld had uitgegeven.
    En ik hou niet zo van die hoogtes
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_70991018
    Ok Is die studio tour wel aan te raden overigens? Gewoon op locatie een kaartje kopen of moet je reserveren?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70991222
    Top of the Rock is wel aan te raden, erg mooi daar boven. Ik heb er een paar maanden geleden 's avonds op gestaan.
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
      woensdag 15 juli 2009 @ 08:56:54 #154
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70991700
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 22:17 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Ben je ook naar Top of the Rock geweest? Dat lijkt mij namelijk mooier qua uitzicht
    Ben ik wel geweest, prachtig uitzicht. Als je een double ticket haalt kun je voor 34,- 2x omhoog. Dus 1x bij nacht en 1x 's ochtends. Echt geweldig
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 15 juli 2009 @ 08:58:51 #155
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70991729
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 17:36 schreef epibreren het volgende:

    [..]

    Dat statue of liberty stelt geen reet voor. Je kunt er ook gratis langsvaren. Volgens mij is het trouwens gesloten voor toeristen sinds 11 september of zeer beperkt open.
    Bullshit, het is juist sinds 1 juli weer volledig open. En hardstikke leuk om heen te gaan, kost 12$ per persoon inclusief boottocht, kun je ook in de kroon. Wel ruim vooraf reserveren.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70991753
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 08:58 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Bullshit, het is juist sinds 1 juli weer volledig open. En hardstikke leuk om heen te gaan, kost 12$ per persoon inclusief boottocht, kun je ook in de kroon. Wel ruim vooraf reserveren.
    Nee dat is niet zo, de kroon moet je apart reserveren voor 3 dollar en is voor de komende 2 maanden al volgeboekt.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70991760
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 08:56 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Ben ik wel geweest, prachtig uitzicht. Als je een double ticket haalt kun je voor 34,- 2x omhoog. Dus 1x bij nacht en 1x 's ochtends. Echt geweldig
    En dat is dan 1 dag geldig of..?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 15 juli 2009 @ 09:03:34 #158
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70991820
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Nee dat is niet zo, de kroon moet je apart reserveren voor 3 dollar en is voor de komende 2 maanden al volgeboekt.
    Mijn excuses, 15$pp, ik heb een zelf een bootticket inclusief Crown Access
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 15 juli 2009 @ 09:04:05 #159
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70991831
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    En dat is dan 1 dag geldig of..?
    24 uur inderdaad. Day & Night ticket heet het.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70992363
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 09:04 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    24 uur inderdaad. Day & Night ticket heet het.
    Ok, thanks
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 15 juli 2009 @ 21:15:30 #161
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_71014005
    Morgen is het zover jongens en dames! 6 uur me bed uit.
    Vriend ophalen, rond 9 uur op Schiphol en om 10:30 ready for take off!

    pi_71015394
    veel plezier
    en ben benieuwd naar je ervaringen
    what you see, is what you get!
    pi_71021239
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 21:15 schreef H-blast het volgende:
    Morgen is het zover jongens en dames! 6 uur me bed uit.
    Vriend ophalen, rond 9 uur op Schiphol en om 10:30 ready for take off!


    Ben je dan niet wat aan de late kant? Je moet toch 3 uur van tevoren aanwezig zijn?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71021928
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 00:36 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Ben je dan niet wat aan de late kant? Je moet toch 3 uur van tevoren aanwezig zijn?
    Hou op. Een uur is voldoende, iets meer als je dat nodig vind, maar geen twee uur extra....
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71021998
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 01:13 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Hou op. Een uur is voldoende, iets meer als je dat nodig vind, maar geen twee uur extra....
    Echt niet? Ik dacht altijd dat dat verplichte richtlijnen vanuit Schiphol waren Wij vliegen over 2 weken om 09.15u 's morgens, dan ga ik ook niet om 05.30u aanrijden denk ik.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71022095
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 09:03 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Mijn excuses, 15$pp, ik heb een zelf een bootticket inclusief Crown Access
    Waar heb je dit besteld?
    pi_71022116
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71022180
    Zijn er mensen die de komende weken nog afreizen naar NY? Is het zo dat er nu in de aankomstahallen van JFK gescreend word op koorts?
      donderdag 16 juli 2009 @ 09:13:00 #169
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71024509
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 01:13 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Hou op. Een uur is voldoende, iets meer als je dat nodig vind, maar geen twee uur extra....
    Ik zou in deze drukke vakantietijden toch maar wat eerder aanwezig zijn. Sowieso als je met KLM vliegt aangezien KLM geen aparte incheckbalies meer heeft per vlucht.

    Mijn pa heeft vorig jaar zijn vlucht gemist omdat het zo druk was
      donderdag 16 juli 2009 @ 09:14:06 #170
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71024522
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 01:17 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Echt niet? Ik dacht altijd dat dat verplichte richtlijnen vanuit Schiphol waren Wij vliegen over 2 weken om 09.15u 's morgens, dan ga ik ook niet om 05.30u aanrijden denk ik.
    In principe kun je 45 minuten vantevoren inchecken. Maar ze hebben liever dat mensen er zijn als de incheckbalies open gaan. Dan heb je minder kans op vertragingen, en dan komen er minder mensen te laat voor de vlucht.
    pi_71024743
    2 tot 2,5 uur van tevoren aanwezig lijkt me voldoende, dat inchecken is natuurlijk zo gebeurd, al kan het inderdaad nog wel eens lang duren.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71025803
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 01:17 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Echt niet? Ik dacht altijd dat dat verplichte richtlijnen vanuit Schiphol waren Wij vliegen over 2 weken om 09.15u 's morgens, dan ga ik ook niet om 05.30u aanrijden denk ik.
    Er is niks "verplicht", het is een advies dat hen goed uit komt en op zich wel erg veilig is inderdaad. Maar op zich moet je zorgen dat je ongeveer een half uur voor vertrek bij de Gate kunt zijn, dus zo'n drie kwartier van tevoren bij de douane. Als je van tevoren al online in checked, dan is een uur ok. Moet je van ver komen, dan wil je wellicht wat meer ruimte houden voor files enzo onderweg...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      donderdag 16 juli 2009 @ 10:17:19 #173
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71025904
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 10:13 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Er is niks "verplicht", het is een advies dat hen goed uit komt en op zich wel erg veilig is inderdaad. Maar op zich moet je zorgen dat je ongeveer een half uur voor vertrek bij de Gate kunt zijn, dus zo'n drie kwartier van tevoren bij de douane. Als je van tevoren al online in checked, dan is een uur ok. Moet je van ver komen, dan wil je wellicht wat meer ruimte houden voor files enzo onderweg...
    In de zomer is dat dus echt niet genoeg!

    Mijn vader was op een drukke dag ruim 2 uur vantevoren op Schiphol, had al online ingechecked. En hij heeft gewoon zijn vlucht gemist omdat het zo belachelijk druk was bij de check-in balie van KLM.

    Het is een mooi systeem bij normale drukte, omdat je gewoon snel klaar bent. Maar bij extreme drukte is het niet handig dat er geen aparte incheck-balies zijn per vlucht.
    pi_71025971
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 10:17 schreef Blik het volgende:

    [..]

    In de zomer is dat dus echt niet genoeg!

    Mijn vader was op een drukke dag ruim 2 uur vantevoren op Schiphol, had al online ingechecked. En hij heeft gewoon zijn vlucht gemist omdat het zo belachelijk druk was bij de check-in balie van KLM.

    Het is een mooi systeem bij normale drukte, omdat je gewoon snel klaar bent. Maar bij extreme drukte is het niet handig dat er geen aparte incheck-balies zijn per vlucht.
    Dat lijkt me echt onmogelijk. Ik reis minimaal een keer per week, soms ook met bagage. En als ik op het punt sta mijn vlucht te missen, laat ik dat gewoon weten en dan wordt ik geholpen, klaar. Volgens mij is er dan iets goed mis gegaan.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71026182
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 10:17 schreef Blik het volgende:

    [..]

    In de zomer is dat dus echt niet genoeg!

    Mijn vader was op een drukke dag ruim 2 uur vantevoren op Schiphol, had al online ingechecked. En hij heeft gewoon zijn vlucht gemist omdat het zo belachelijk druk was bij de check-in balie van KLM.

    Het is een mooi systeem bij normale drukte, omdat je gewoon snel klaar bent. Maar bij extreme drukte is het niet handig dat er geen aparte incheck-balies zijn per vlucht.
    Ik heb 2 jaar geleden naar Boston ook 1,5 uur gedaan om in te checken. Als je pech hebt, moet je gewoon enorm haasten en daar heb ik geen zin in. De dag is toch al lang, liever dan relaxed aan je vakantie beginnen dan meteen al in de stress schieten om je vliegtuig.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71026262
    Ik doe meestal

    Vertrek vlucht - 2 uur, een trein eerder

    Dan heb je ongeveer 1,5 uur speling, das mits er geen bom ontploft voldoende
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 16 juli 2009 @ 10:32:21 #177
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71026402
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 10:19 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Dat lijkt me echt onmogelijk. Ik reis minimaal een keer per week, soms ook met bagage. En als ik op het punt sta mijn vlucht te missen, laat ik dat gewoon weten en dan wordt ik geholpen, klaar. Volgens mij is er dan iets goed mis gegaan.
    Als jij iedere week vliegt zal je ook wel gebruik mogen maken van verscheidene priority lanes, bij inchecken en bij de douane. Mijn vader had dat voorrecht helaas niet. Het was op één van de drukste dagen van afgelopen zomer, dus het was overal enorm druk.
      donderdag 16 juli 2009 @ 10:36:27 #178
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71026556
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Ik heb 2 jaar geleden naar Boston ook 1,5 uur gedaan om in te checken. Als je pech hebt, moet je gewoon enorm haasten en daar heb ik geen zin in. De dag is toch al lang, liever dan relaxed aan je vakantie beginnen dan meteen al in de stress schieten om je vliegtuig.
    Heb ook een keer iets soortgelijks gehad. anderhalf uur vertraging gehad wegens een groot ongeluk. Snelweg afgesloten. Kwam uiteindelijk net op tijd (2 minuten speling). Maar dan kom je idd flink gestressed aan op je vakantiebestemming. Ik ga ook liever wat eerder als ik op vakantie ga.

    Ik begrijp echter ook wel wat Drive-r bedoeld. Als je iedere week vliegt wordt je heel efficient in het vliegen. Dan wil je ook zo laat mogelijk aankomen op het vliegveld om zo min mogelijk tijd te verliezen. Echter zou ik dat niemand aanraden voor je vakantie
      donderdag 16 juli 2009 @ 12:04:48 #179
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_71029193
    Hoe lang van te voren kun jij eigenlijk inchecken via internet?
    En dat kan zomaar.....?
    pi_71029290
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 12:04 schreef Lienzz het volgende:
    Hoe lang van te voren kun jij eigenlijk inchecken via internet?
    Meestal 24 uur
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_71047320
    Ik ga 24 augustus dan hebben ze zeker geen zomercollectie meer in de Abercrombie Store?
    pi_71047443
    Online inchecken is FTW, hoef je alleen je baggage te dumpen bij de drop off. Is dat dezelfde balie als de normale incheck, of een aparte balie?
      donderdag 16 juli 2009 @ 22:20:03 #183
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_71047886
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 22:00 schreef Bryan181 het volgende:
    Ik ga 24 augustus dan hebben ze zeker geen zomercollectie meer in de Abercrombie Store?
    Denk wel wat restanten misschien. Vond het wel een enorme kutwinkel waar ik na een halfuurtje dan ook knettergek naar buiten ben gegaan. Redenen: A) Veeeeel te druk, B) Muziek veeeel te hard, en C) Personeel zo irritant quasi blij meedansend op de muziek en werkelijk iedereen die vraagt: hey how you doin? Om vervolgens het antwoord niet eens aan te horen

    Dat doen trouwens heel veel Amerikanen, zal wel niet de bedoeling zijn dat je daar vriendelijk op antwoord
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      donderdag 16 juli 2009 @ 22:20:47 #184
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_71047911
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Denk wel wat restanten misschien. Vond het wel een enorme kutwinkel waar ik na een halfuurtje dan ook knettergek naar buiten ben gegaan. Redenen: A) Veeeeel te druk, B) Muziek veeeel te hard, en C) Personeel zo irritant quasi blij meedansend op de muziek en werkelijk iedereen die vraagt: hey how you doin? Om vervolgens het antwoord niet eens aan te horen

    Dat doen trouwens heel veel Amerikanen, zal wel niet de bedoeling zijn dat je daar vriendelijk op antwoord
    Had precies dezelfde ervaringen bij de A&F-store . Wel jammer, want de kleding vind ik echt heel mooi .
    2000 light years from home
      donderdag 16 juli 2009 @ 22:21:48 #185
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_71047955
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Had precies dezelfde ervaringen bij de A&F-store . Wel jammer, want de kleding vind ik echt heel mooi .
    Absoluut.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_71048857
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 22:21 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Absoluut.
    Ja er staan nu echt mooie dingen weer op de site, maar waarschijnlijk is het allemaal wintercollectie als ik kom. Behoorlijk balen.
      donderdag 16 juli 2009 @ 22:57:47 #187
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71049103
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Denk wel wat restanten misschien. Vond het wel een enorme kutwinkel waar ik na een halfuurtje dan ook knettergek naar buiten ben gegaan. Redenen: A) Veeeeel te druk, B) Muziek veeeel te hard, en C) Personeel zo irritant quasi blij meedansend op de muziek en werkelijk iedereen die vraagt: hey how you doin? Om vervolgens het antwoord niet eens aan te horen

    Dat had ik juist bij de Hollister winkels, donker hol met veels te harde muziek en te popi-jopi personeel. Vind de A&F-winkels juist heel erg meevallen
    pi_71049250
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 22:57 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Dat had ik juist bij de Hollister winkels, donker hol met veels te harde muziek en te popi-jopi personeel. Vind de A&F-winkels juist heel erg meevallen
    Zijn die eigenlijk een beetje makkelijk te vinden?
    pi_71050966
    Oh is dat die pauperwinkel die half in 't donker is en beetje discotheek feeling moet geven? Arm personeel idd. Beetje 't zelfde volk wat normaal als animatie personeel werkt maar dan de chiquere versie ervan. Gewoon sfeer creeeren winkel waardoor alles mooier/beter lijkt en ze 't duurder kunnen verkopen. Schijn-winkel.
    pi_71056005
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 22:50 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Ja er staan nu echt mooie dingen weer op de site, maar waarschijnlijk is het allemaal wintercollectie als ik kom. Behoorlijk balen.
    Dan bestel je het toch gewoon en laat het hierheen komen als het daar in de clearance is?
    Ik ga lekker najaarscollectie kopen als ik daar ben in September
    Het is hoe dan ook al goedkoper met die Dollar koers $$$

    @Jmac, de winkel is bagger het merk is relaxed
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      vrijdag 17 juli 2009 @ 09:13:51 #191
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_71056459
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 23:01 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Zijn die eigenlijk een beetje makkelijk te vinden?
    Als je de A&F store op 5th avenue niet kunt vinden dan kun je het Empire State Building ook niet vinden

    http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=abercrobie+and+fitch&ie=UTF8&radius=1.01&sll=40.768387,-73.973908&sspn=0.024604,0.038495&rq=1&ll=40.767347,-73.974123&spn=0.024605,0.038495&t=h&z=15
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_71058969
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 09:13 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Als je de A&F store op 5th avenue niet kunt vinden dan kun je het Empire State Building ook niet vinden

    http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=abercrobie+and+fitch&ie=UTF8&radius=1.01&sll=40.768387,-73.973908&sspn=0.024604,0.038495&rq=1&ll=40.767347,-73.974123&spn=0.024605,0.038495&t=h&z=15
    Bedoelde eigenlijk de Hollister winkels dat verkopen ze niet in de Abercrombie Store toch
    pi_71058984
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 08:53 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Dan bestel je het toch gewoon en laat het hierheen komen als het daar in de clearance is?
    Ik ga lekker najaarscollectie kopen als ik daar ben in September
    Het is hoe dan ook al goedkoper met die Dollar koers $$$

    @Jmac, de winkel is bagger het merk is relaxed
    Dat heb ik vaak genoeg gedaan, maar die maten van Abercrombie wordt je niet vrolijk van
    pi_71059041
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 10:48 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Dat heb ik vaak genoeg gedaan, maar die maten van Abercrombie wordt je niet vrolijk van
    ...en de douane houdt bij wat er zoal naar je word gestuurd en op een gegeven moment maken ze de pakketten open en krijg je een btw claim aan je broek...Je kunt beter iemand hebben in amerika die het voor je bestelt en het vervolgens als cadeau'tje met waarde nihil naar je opstuurt.
    pi_71059559
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 10:50 schreef epibreren het volgende:

    [..]

    ...en de douane houdt bij wat er zoal naar je word gestuurd en op een gegeven moment maken ze de pakketten open en krijg je een btw claim aan je broek...Je kunt beter iemand hebben in amerika die het voor je bestelt en het vervolgens als cadeau'tje met waarde nihil naar je opstuurt.
    Ja dat is het beste natuurlijk. Ik koop het wel gewoon in Amerika, ik zie wel wat ze nog hebben.
    pi_71059657
    Volgend voorjaar ook eerste keer New York in de planning staan

    Nog mensen met do's en dont's?
    "Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
    pi_71060892
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 10:50 schreef epibreren het volgende:

    [..]

    ...en de douane houdt bij wat er zoal naar je word gestuurd en op een gegeven moment maken ze de pakketten open en krijg je een btw claim aan je broek...Je kunt beter iemand hebben in amerika die het voor je bestelt en het vervolgens als cadeau'tje met waarde nihil naar je opstuurt.
    Natuurlijk, betaal je die BTW toch?
    Die zul je toch moeten afdragen, dus er is niets illegaals aan hoor.

    Een relative is handiger maarja die heeft niet iedereen..
    Je kan ook via Ellen bestellen van UStoEU.

    En voor die maten is het inderdaad handig om een keer naar de US te gaan, alles een keer passen en je weet het gelijk!
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      vrijdag 17 juli 2009 @ 19:20:35 #198
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_71075571
    Mag je meer dan 430 euro uitgeven in Amerika aan bijvoorbeeld kleding en schoenen?
    Van wat ik er nu van begrijp, is dat 1 product niet meer dan 430 euro mag kosten. Dat maak ik op uit onderstaand artikel:

    'Persoonlijke bagage zijn alle gebruiks- en verbruiksgoederen zonder handelskarakter die de reiziger bij de douane kan aangeven. Het betreft alleen goederen bestemd voor persoonlijk gebruik van de reiziger of voor gebruik door leden van het gezin of bestemd om als geschenk te worden aangeboden. Er mag geen sprake zijn van een commercieel karakter.'

    Bron:

    http://www.douane.nl/part(...)ge-06.html#P146_8820
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
    pi_71075952
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 19:20 schreef Noax het volgende:
    Mag je meer dan 430 euro uitgeven in Amerika aan bijvoorbeeld kleding en schoenen?
    Van wat ik er nu van begrijp, is dat 1 product niet meer dan 430 euro mag kosten. Dat maak ik op uit onderstaand artikel:
    Het totaal wat je invoert mag niet meer dan 430 euro zijn. Alles daarboven wordt belast met btw en invoerrechten en eventueel accijnzen.

    Voorbeeld:
    1 iPod van 400 euro en een jas van 50 euro. Dan is alleen de ipod vrijgesteld van btw en andere heffingen. De jas van 50 euro wordt volledig belast.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_71076014
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 19:34 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    Het totaal wat je invoert mag niet meer dan 430 euro zijn. Alles daarboven wordt belast met btw en invoerrechten en eventueel accijnzen.

    Voorbeeld:
    1 iPod van 400 euro en een jas van 50 euro. Dan is alleen de ipod vrijgesteld van btw en andere heffingen. De jas van 50 euro wordt volledig belast.
    Fucking weinig is dat he. Als je boven die 430 euro komt zal er wel aardig wat geld bovenop komen.
    pi_71076106
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 19:36 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Fucking weinig is dat he. Als je boven die 430 euro komt zal er wel aardig wat geld bovenop komen.
    In ieder geval 19% btw. En ik geloof dat er bij elektronische apparatuur van boven de 75 euro ook nog een bepaald percentage aan invoerrechten overkomen.

    Maar, ik vraag me af hoe groot de kans is dat je je koffer open moet maken.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_71076212
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 19:39 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    In ieder geval 19% btw. En ik geloof dat er bij elektronische apparatuur van boven de 75 euro ook nog een bepaald percentage aan invoerrechten overkomen.

    Maar, ik vraag me af hoe groot de kans is dat je je koffer open moet maken.
    Ja dat valt inderdaad wel mee, maar geen invoerrechten op kleding dus?
      vrijdag 17 juli 2009 @ 19:53:20 #203
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_71076534
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 19:34 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    Het totaal wat je invoert mag niet meer dan 430 euro zijn. Alles daarboven wordt belast met btw en invoerrechten en eventueel accijnzen.

    Voorbeeld:
    1 iPod van 400 euro en een jas van 50 euro. Dan is alleen de ipod vrijgesteld van btw en andere heffingen. De jas van 50 euro wordt volledig belast.
    Maar waarom zeggen ze dan dat er geen belasting op persoonlijke goederen wordt geheven?

    Stel dat ik daar vier paar schoenen koop bij vier verschillende winkels.
    Ik gooi twee van de vier bonnen weg en tijdens mijn bezoek draag ik die twee paar schoenen waarvan ik die bonnen heb weggegooid.

    Dan zijn die twee paar schoenen voor mij op dat moment persoonlijk bezit, het heeft dan geen verkoopwaarde meer.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Noax op 17-07-2009 20:04:01 ]
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
    pi_71080903
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 19:53 schreef Noax het volgende:

    [..]

    Maar waarom zeggen ze dan dat er geen belasting op persoonlijke goederen wordt geheven?

    Stel dat ik daar vier paar schoenen koop bij vier verschillende winkels.
    Ik gooi twee van de vier bonnen weg en tijdens mijn bezoek draag ik die twee paar schoenen waarvan ik die bonnen heb weggegooid.

    Dan zijn die twee paar schoenen voor mij op dat moment persoonlijk bezit, het heeft dan geen verkoopwaarde meer.

    Het is een beetje vage shit allemaal, maar goed ik zie het wel. Ik koop gewoon wat ik wil kopen en (eventueel) bij de douane zie ik het wel.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 23:11:16 #205
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_71081900
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 22:40 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Het is een beetje vage shit allemaal, maar goed ik zie het wel. Ik koop gewoon wat ik wil kopen en (eventueel) bij de douane zie ik het wel.
    Ik ben sinds maandag terug met 4 volle koffers, was niet alleen, want je mag pp maximaal 2 koffers en 2 stuks handbagage meenemen.
    Totaal geen last van controles gehad, wel even opletten dat je qua gewicht op de terugreis goed zit.

    Vorige maand zijn 5 vrienden ook naar NYC geweest, zonder problemen.
    Het zal zo'n vaart niet lopen.

    Niet teveel meenemen, ik heb bv mijn oude schoenen daar gelaten, niet dat dat Timberlands maat 47 waren...

    Goede reis & have fun!
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
    pi_71082328
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 23:11 schreef Noax het volgende:

    [..]

    Ik ben sinds maandag terug met 4 volle koffers, was niet alleen, want je mag pp maximaal 2 koffers en 2 stuks handbagage meenemen.
    Totaal geen last van controles gehad, wel even opletten dat je qua gewicht op de terugreis goed zit.

    Vorige maand zijn 5 vrienden ook naar NYC geweest, zonder problemen.
    Het zal zo'n vaart niet lopen.

    Niet teveel meenemen, ik heb bv mijn oude schoenen daar gelaten, niet dat dat Timberlands maat 47 waren...

    Goede reis & have fun!
    Tnx voor de info, wat is het gewicht precies? Heb je wat leuke foto's voor me toevallig?
      vrijdag 17 juli 2009 @ 23:57:15 #207
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_71083415
    Per koffer ik dacht iets van 23 kilo, handbagage denk aan een rugzak 10 kilo en ik mocht nog een persoonlijke item meebrengen.
    Best wat gewicht dus.

    Maar die gewichten kunnen per luchtvaartmaatschappij verschillen, check het voor de zekerheid.


    Cheesecake van Big Nicks



    Voor Soul Food ga je naar Sylvia's in Harlem




    4th of July



    Times Square




    Adam Clayton Powell JR State Office Building (Harlem), daar werd op een groot scherm een memorial van Michael Jackson vertoond.




    Apollo Theater (Harlem)



    Brooklyn Bridge




    Na een bezoek aan Amerika word je met de neus op de feiten gedrukt dat Nederland echt duur is!

    Dan denk ik met name aan de horeca en ook aan Nike's b.v. (Jordans) voor $80.
    Wij gingen uit eten voor ongeveer $45 per dag voor twee personen inclusief drinken.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Noax op 18-07-2009 00:39:37 ]
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
    pi_71084543
    Ik ga de eerste week van augustus naar New York! Heb er zin aan!

    Wil me bagage op de heen vlucht tot het minimum beperken met uitzondering van me spiegelreflexcamera met accessies , ipod, laptop en telefoon.
    Nu lees ik op de site van de douane dat je hier voor een Douaneverklaring moet aanvragen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik had hier nog nooit van gehoord.
    pi_71088106
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 00:33 schreef Reinigung het volgende:
    Ik ga de eerste week van augustus naar New York! Heb er zin aan!

    Wil me bagage op de heen vlucht tot het minimum beperken met uitzondering van me spiegelreflexcamera met accessies , ipod, laptop en telefoon.
    Nu lees ik op de site van de douane dat je hier voor een Douaneverklaring moet aanvragen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik had hier nog nooit van gehoord.
    Wij zijn er dan ook, welk hotel zit je?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71089133
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 23:57 schreef Noax het volgende:
    Per koffer ik dacht iets van 23 kilo, handbagage denk aan een rugzak 10 kilo en ik mocht nog een persoonlijke item meebrengen.
    Best wat gewicht dus.

    Maar die gewichten kunnen per luchtvaartmaatschappij verschillen, check het voor de zekerheid.


    Cheesecake van Big Nicks

    [ afbeelding ]

    Voor Soul Food ga je naar Sylvia's in Harlem

    [ afbeelding ]


    4th of July

    [ afbeelding ]

    Times Square

    [ afbeelding ]


    Adam Clayton Powell JR State Office Building (Harlem), daar werd op een groot scherm een memorial van Michael Jackson vertoond.

    [ afbeelding ]


    Apollo Theater (Harlem)

    [ afbeelding ]

    Brooklyn Bridge

    [ afbeelding ]


    Na een bezoek aan Amerika word je met de neus op de feiten gedrukt dat Nederland echt duur is!

    Dan denk ik met name aan de horeca en ook aan Nike's b.v. (Jordans) voor $80.
    Wij gingen uit eten voor ongeveer $45 per dag voor twee personen inclusief drinken.

    Thanks, vet! Waarom zit iedereen daar op Times Square is dat normaal?
      zaterdag 18 juli 2009 @ 15:57:50 #211
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_71095562
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 10:37 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Thanks, vet! Waarom zit iedereen daar op Times Square is dat normaal?
    You're welcome, heb de tijd van m'n leven gehad!
    Je kunt daar gewoon op een stoeltje zitten, verwacht alleen geen bediening.

    Wij hebben alleen maar gezeten om wat te eten, voor de rest waren we continu onderweg, per nacht hadden we tussen de 5 en 6 uur slaap.

    Je wilt niets missen en alles pakken wat je mee kunt pakken.
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
      zaterdag 18 juli 2009 @ 19:32:46 #212
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71100751
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 23:57 schreef Noax het volgende:

    Na een bezoek aan Amerika word je met de neus op de feiten gedrukt dat Nederland echt duur is!

    Dan denk ik met name aan de horeca en ook aan Nike's b.v. (Jordans) voor $80.
    Wij gingen uit eten voor ongeveer $45 per dag voor twee personen inclusief drinken.

    Tja, als je er vanuit gaat dat het merendeel van de merken die je koopt Amerikaanse merken zijn, is dat natuurlijk niet heel vreemd. Ik vond alcohol over het algemeen juist heel duur in Amerika, biertje is vaak 4 a 5 dollar.
    pi_71102734
    Morgen vertrek ik voor het eerst over de grote plas naar NY
    Blijf er maar 3 dagen, want kom eigenlijk naar de VS voor een rondreis met jongeren van NY naar LA met de organisatie Trek America. Super zin in!
    Hoewel het nog een beetje surrealistisch voelt nu ik hier achter mijn pc zit
    わたしはヤスパーです!
      zaterdag 18 juli 2009 @ 22:12:02 #214
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_71104222
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 19:32 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Tja, als je er vanuit gaat dat het merendeel van de merken die je koopt Amerikaanse merken zijn, is dat natuurlijk niet heel vreemd. Ik vond alcohol over het algemeen juist heel duur in Amerika, biertje is vaak 4 a 5 dollar.

    Het eten en drinken is er gewoon erg betaalbaar. Hier in Nederland lachen ze je uit met een refill.
    Heb ik het nog niet eens over de service en de daarbij behorende vriendelijkheid gehad.

    Wil ik es terug komen op die Nikes, die heb ik in Amerika ook wel duurder gezien, maar het loont daar ook om eerst eens verder te kijken.
    Twee straten/deuren verder op kun je zo 30 tot $40 goedkoper uit zijn.

    Die invoerrechten waar jij op doelt moet je maar eens naast je neerleggen.
    Voor twee punten cheesecake zoals op de foto, daar was ik $4.50 in NY voor kwijt.
    Vertel mij dan maar es waar jij in Nederland iets vergelijkbaars voor die prijs vandaan weet te halen, dat lukt je niet.

    Wat ik hier mee wil zeggen is, dat er ook producten verkrijgbaar zijn waar je niet met invoerrechten te maken hebt en hier minstens drie zo duur zijn.

    Met drank had ik ook niets te klagen, dat vonden wij ook goedkoper, maar het hangt ook af waar je binnenstapt.

    Wat mij betreft is onze emigratie gauw een feit.
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
      zondag 19 juli 2009 @ 09:54:15 #215
    47513 StrikerZeljko
    Hala Madrid!
    pi_71111634
    Ik probeer te boeken via priceline, maar waar ik mn creditcard details in moet vullen kan ik alleen maar een US of Canada adres kwijt.
    Iemand ervaring mee die weet hoe dit op te lossen?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71115455
    Ja, je vult gewoon je eigen adres is, maar dan met een Amerikaanse staat erbij. Van je postcode maak je ook iets Amerikaans, zoals 52402 ofzo.

    Werkt prima hoor!
    pi_71115944
    Zijn er mensen die ervaring hebben met een Big Apple Greeter? Zo, ja wat voor ervaringen?
      zondag 19 juli 2009 @ 14:17:54 #218
    47513 StrikerZeljko
    Hala Madrid!
    pi_71117739
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 13:07 schreef Fannetje het volgende:
    Ja, je vult gewoon je eigen adres is, maar dan met een Amerikaanse staat erbij. Van je postcode maak je ook iets Amerikaans, zoals 52402 ofzo.

    Werkt prima hoor!
    Thanks, zo even proberen
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71123701
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 22:12 schreef Noax het volgende:

    [..]

    binnenstapt.

    Wat mij betreft is onze emigratie gauw een feit.
    Toch niet alleen vanwege de prijzen hoop ik
      zondag 19 juli 2009 @ 19:01:28 #220
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_71127185
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 21:09 schreef JustJap het volgende:
    Morgen vertrek ik voor het eerst over de grote plas naar NY
    Blijf er maar 3 dagen, want kom eigenlijk naar de VS voor een rondreis met jongeren van NY naar LA met de organisatie Trek America. Super zin in!
    Hoewel het nog een beetje surrealistisch voelt nu ik hier achter mijn pc zit
    Hebben er meer mensen ervaring met Trek America?
    Tap tap tap
      zondag 19 juli 2009 @ 19:24:02 #221
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_71127944
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 17:21 schreef Poppe_Dijn het volgende:

    [..]

    Toch niet alleen vanwege de prijzen hoop ik
    Nederland is zo fantastisch!!!!!
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
    pi_71130539
    Beste Fokkers,
    Zouden jullie mij een indicatie kunnen geven over de hoeveelheid zakgeld die ik mee moet nemen. Ik ga 9 dagen en wil redelijk wat kleding kopen, de bekende bezienswaardigheden sowieso bekijken, elke avond uit eten (hoeft niet duur) en misschien een zonnebril ofzo. Verder koop ik geen elektronica denk ik. Kunnen jullie hier iets mee? Of zouden jullie kunnen aangeven hoeveel geld je ongeveer heb uitgegeven (en waaraan)?
    pi_71130605
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 20:44 schreef Bryan181 het volgende:
    Beste Fokkers,
    Zouden jullie mij een indicatie kunnen geven over de hoeveelheid zakgeld die ik mee moet nemen. Ik ga 9 dagen en wil redelijk wat kleding kopen, de bekende bezienswaardigheden sowieso bekijken, elke avond uit eten (hoeft niet duur) en misschien een zonnebril ofzo. Verder koop ik geen elektronica denk ik. Kunnen jullie hier iets mee? Of zouden jullie kunnen aangeven hoeveel geld je ongeveer heb uitgegeven (en waaraan)?
    Ik neem toch aan dat je zelf wel weet hoeveel kleding je wilt kopen en hoe duur je smaak is???

    Ik wil je best vertellen wat ik uit geef, maar je hebt er geen reet aan.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71130938
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 20:46 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ik neem toch aan dat je zelf wel weet hoeveel kleding je wilt kopen en hoe duur je smaak is???

    Ik wil je best vertellen wat ik uit geef, maar je hebt er geen reet aan.
    vertel het maar en waar je het aan hebt uitgegeven.
    pi_71131084
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 20:59 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    vertel het maar en waar je het aan hebt uitgegeven.
    Voor een weekje grofweg $700 voor uitgaan, maar kan meer of minder zijn, al naar gelang de plannen voor die week. Verder kan ik natuurlijk onmogelijk een schatting geven voor het shoppen. Ik koop niet naar budget ofzo, ik zoek dingen die ik nodig heb en die koop ik (hopelijk). Soms heb ik niks nodig en geef ik niks uit en soms sla ik veel shit in.

    Hoeveel geef jij normaal uit aan winkelen? Koop jij broeken van 10 euro of van 200 euro? Vragen, vragen...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71131222
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 21:04 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Voor een weekje grofweg $700 voor uitgaan, maar kan meer of minder zijn, al naar gelang de plannen voor die week. Verder kan ik natuurlijk onmogelijk een schatting geven voor het shoppen. Ik koop niet naar budget ofzo, ik zoek dingen die ik nodig heb en die koop ik (hopelijk). Soms heb ik niks nodig en geef ik niks uit en soms sla ik veel shit in.

    Hoeveel geef jij normaal uit aan winkelen? Koop jij broeken van 10 euro of van 200 euro? Vragen, vragen...
    Ja ik snap dat het moeilijk is, maar ik dacht misschien zou je gewoon aan kunnen geven hoeveel jij heb uitgegeven. Ik zal voornamelijk in de Abercrombie Store kopen Maar met een euro'tje of 1200 voor 9 dagen heb je genoeg?
    pi_71131570
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 21:09 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Ja ik snap dat het moeilijk is, maar ik dacht misschien zou je gewoon aan kunnen geven hoeveel jij heb uitgegeven. Ik zal voornamelijk in de Abercrombie Store kopen Maar met een euro'tje of 1200 voor 9 dagen heb je genoeg?
    Ik heb geen idee wat A&F kost, heb een bloedhekel aan die tent. Maar goed, je target lijkt me prima op zich. Als je grote dingen koopt rekt het, maar goed, dat heeft weinig meer met vakantie te maken. Een mooie jas kan ook wat meer kosten, maar goed, die koop je anders wellicht toch ook thuis.

    Nou ja, ik denk er gewoon niet zo over na, denk ik. Zeker niet bij NY, da's gewoon een week chillen en uitgaan met vrienden. De schade volgt later...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      zondag 19 juli 2009 @ 21:20:29 #228
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_71131597
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 21:09 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Ja ik snap dat het moeilijk is, maar ik dacht misschien zou je gewoon aan kunnen geven hoeveel jij heb uitgegeven. Ik zal voornamelijk in de Abercrombie Store kopen Maar met een euro'tje of 1200 voor 9 dagen heb je genoeg?
    Ik heb een deel van mijn geld aan o.a. aan Gucci, Versace, True Relegion wat Nikes en sieraden uitgegeven, dat gaat dan behoorlijk hard.
    Geen idee wat Abercrombie kost, maar 1200 euro is er zo doorheen.

    Voor electronica moet je naar Chinatown.

    Heb je een mooi hotel kunnen vinden?
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
    pi_71131688
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 21:20 schreef Noax het volgende:

    [..]

    Ik heb een deel van mijn geld aan o.a. aan Gucci, Versace, True Relegion wat Nikes en sieraden uitgegeven, dat gaat dan behoorlijk hard.
    Geen idee wat Abercrombie kost, maar 1200 euro is er zo doorheen.
    Haha ja met Gucci en Versace gaat het hard inderdaad, maar dat was ik niet van plan. Die merken draag ik hier ook niet. Als ik kleding koop zal het Abercrombie, Hollister, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren of Levi's zijn denk ik. 1200 euro is bijna 1700 dollar. Lijkt mij wel genoeg voor 8 daagies.
      zondag 19 juli 2009 @ 21:31:36 #230
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_71131950
    Kijk in elk geval goed om je heen, vaak is hetzelfde bij de buurman goedkoper.
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
    pi_71132004
    Het kan hard gaan

    Om eerlijk te zijn winkel ik eigenlijk liever in Londen of Amsterdam. In NY haal ik misschien een paar zaken die toevallig goedkoop zijn, maar verder vrij weinig.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71132199
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 21:31 schreef Noax het volgende:
    Kijk in elk geval goed om je heen, vaak is hetzelfde bij de buurman goedkoper.
    Haha dat heb ik inderdaad vaker gehoord;)
      maandag 20 juli 2009 @ 04:02:58 #233
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_71139752
    Wat is eigenlijk de beste plek in het vliegtuig als je veel beenruimte nodig hebt?
    En heeft iemand ervaring met Jet airways?
    En dat kan zomaar.....?
      maandag 20 juli 2009 @ 08:26:00 #234
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71140428
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 21:04 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Voor een weekje grofweg $700 voor uitgaan, maar kan meer of minder zijn, al naar gelang de plannen voor die week. Verder kan ik natuurlijk onmogelijk een schatting geven voor het shoppen. Ik koop niet naar budget ofzo, ik zoek dingen die ik nodig heb en die koop ik (hopelijk). Soms heb ik niks nodig en geef ik niks uit en soms sla ik veel shit in.

    Hoeveel geef jij normaal uit aan winkelen? Koop jij broeken van 10 euro of van 200 euro? Vragen, vragen...
    Ik denk sowieso niet dat jouw uitgavepatroon een goede benchmark is, aangezien je iets meer te besteden hebt dan de gemiddelde persoon
    pi_71140504
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 04:02 schreef Lienzz het volgende:
    Wat is eigenlijk de beste plek in het vliegtuig als je veel beenruimte nodig hebt?
    En heeft iemand ervaring met Jet airways?
    Helemaal vooraan, de eerste rij zeg maar
      maandag 20 juli 2009 @ 08:47:12 #236
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71140606
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 04:02 schreef Lienzz het volgende:
    Wat is eigenlijk de beste plek in het vliegtuig als je veel beenruimte nodig hebt?
    En heeft iemand ervaring met Jet airways?
    Business Class is wel het beste
    pi_71146515
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 04:02 schreef Lienzz het volgende:
    Wat is eigenlijk de beste plek in het vliegtuig als je veel beenruimte nodig hebt?
    En heeft iemand ervaring met Jet airways?
    Afgelopen maart ben ik vanaf New York via Toronto naar Brussel gevlogen. Ik kan niets anders zeggen dan dat de service boven verwachting was. Zowel het eten (keuze uit Westers of Indisch (= curry)), de bediening (zelfs GRATIS sterke drank) en het inflight entertainment systeem (veel recente films en muziekalbums op een individueel scherm) waren prima! Ruimte was ook dik in orde en beter als wat ik gewend ben. Het enige waar je je aan kunt storen is de lucht die er in het vliegtuig hangt. Er zaten nogal wat mannen met tulbanden en ingewikkelde vrouwen in ons toestel en de ene ruikt nog exotischer dan de ander.. (kruiden?)
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_71149651
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ik denk sowieso niet dat jouw uitgavepatroon een goede benchmark is, aangezien je iets meer te besteden hebt dan de gemiddelde persoon
    Dat was mijn punt, iedereen heeft een andere uitgave patroon dat zowel door smaak en kapitaal bepaald wordt. Beetje lastig vast te stellen dus.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71149943
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:37 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Dat was mijn punt, iedereen heeft een andere uitgave patroon dat zowel door smaak en kapitaal bepaald wordt. Beetje lastig vast te stellen dus.
    Ja dat is zo, maar ik ben ook eigenlijk een beetje benieuwd gewoon naar het bedrag dat mensen hebben uitgegeven
    pi_71150050
    In de zomer die ik er door heb gebracht op training heb ik het gemaximaliseerd. Toen was ik net klaar met studeren, moest ik direct door met mijn eerste baan en gaven ze met een appartement in New York voor 6 weken en een teken bonus...

    Alles er in zes weken feest doorheen gejaagd, perfect begin voor mijn eerste baan
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71150287
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:50 schreef Drive-r het volgende:
    In de zomer die ik er door heb gebracht op training heb ik het gemaximaliseerd. Toen was ik net klaar met studeren, moest ik direct door met mijn eerste baan en gaven ze met een appartement in New York voor 6 weken en een teken bonus...

    Alles er in zes weken feest doorheen gejaagd, perfect begin voor mijn eerste baan
    Haha waar kan ik tekenen?
    pi_71150391
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 14:57 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Haha waar kan ik tekenen?
    De banken zijn zo vrijgevig niet meer, gek genoeg...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71150752
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:00 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    De banken zijn zo vrijgevig niet meer, gek genoeg...
    Maar als jij er 6 weken ben geweest kan je mij de 'onbekend must-sees' van New York wel vertellen
    pi_71151038
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 15:12 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Maar als jij er 6 weken ben geweest kan je mij de 'onbekend must-sees' van New York wel vertellen
    Ik heb voornamelijk veel clubs gezien, het meeste daarvan staat in de OP. Verder gewoon veel gerelaxed en eigenlijk weinig sightseeing gedaan. Beetje meer de "sex and the city" toer eigenlijk, maar dan voor kerels
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71151804
    Ik verwacht de 23 - 24e van augustus in NY te arriveren, eind december komt waarschijnlijk familie langs om eens even goed oud jaar te vieren en dan ergens in Januari weer terug naar een hoop stenen, regen en zwarte taxi's.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 03:33:10 #246
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71169304
    tvp, als het goed is over een aantal weken weer een paar dagen in NYC
    The line is a dot to you!
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:15:10 #247
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_71250111
    Heeft iemand hier ervaring met hostels in NY? Er zijn er veel, dus persoonlijke ervaringen kunnen erg helpen in het maken van een keuze. Het gaat om een nacht of vier.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:18:20 #248
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71250213
    heel veel maakt het niet uit denk ik? Aangezien je er toch alleen maar zal slapen. Ik ga meestal op Hostelworld af en dat is tot nu toe steeds goed gegaan
    The line is a dot to you!
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:19:23 #249
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_71250247
    Ik ben in Candy Hostel geweest. Erg goedkoop, maar vond het persoonlijk goed te doen. Schone kamers, schone badkamers, gratis internet via WiFi . Zit vlakbij de metro ook.
    2000 light years from home
    pi_71250567
    Ik heb in het Chelsea International Hostel geslapen, niet duur, goede locatie, er is een ontbijt, niet echt schone kamers maar ik zou er zo weer heen gaan en ook dicht bij een metro halte
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:31:02 #251
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_71250635
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:18 schreef kepler het volgende:
    heel veel maakt het niet uit denk ik? Aangezien je er toch alleen maar zal slapen. Ik ga meestal op Hostelworld af en dat is tot nu toe steeds goed gegaan
    Maar je hoort ook wel eens slechte verhalen, dus ik vind het wel fijn om me van te voren een beetje te oriënteren.

    Een persoonlijke ervaring van een mede-fokker is natuurlijk de beste bron die er is
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:32:02 #252
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_71250661
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:19 schreef Merkie het volgende:
    Ik ben in Candy Hostel geweest. Erg goedkoop, maar vond het persoonlijk goed te doen. Schone kamers, schone badkamers, gratis internet via WiFi . Zit vlakbij de metro ook.
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:28 schreef Jesse_ het volgende:
    Ik heb in het Chelsea International Hostel geslapen, niet duur, goede locatie, er is een ontbijt, niet echt schone kamers maar ik zou er zo weer heen gaan en ook dicht bij een metro halte

    Dank!
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      donderdag 23 juli 2009 @ 14:32:07 #253
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_71250664
    Ik zou je vooral niet laten afschrikken door horrorverhalen op internet trouwens . Over alles wat goedkoop is vind je vreselijke reviews.
    2000 light years from home
      vrijdag 24 juli 2009 @ 03:03:48 #254
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71273791
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:31 schreef Idler het volgende:

    [..]

    Maar je hoort ook wel eens slechte verhalen, dus ik vind het wel fijn om me van te voren een beetje te oriënteren.

    Een persoonlijke ervaring van een mede-fokker is natuurlijk de beste bron die er is
    Ow dat zeker

    Ik ben niet in een hostel gebleven maar in Hotel Carter Niet echt het beste hotel, maar goedkoop en vlakbij Times Square Als ik alleen zou zijn zou ik zeker kiezen voor een hostel trouwens
    The line is a dot to you!
      vrijdag 24 juli 2009 @ 09:25:37 #255
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_71276281
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 03:03 schreef kepler het volgende:

    [..]

    Ow dat zeker

    Ik ben niet in een hostel gebleven maar in Hotel Carter Niet echt het beste hotel, maar goedkoop en vlakbij Times Square Als ik alleen zou zijn zou ik zeker kiezen voor een hostel trouwens
    Vooral vanuit financieel oogpunt is een hotel voor mij geen optie, het gaat mij er puur om dat ik een plekje heb om te slapen, luxe en privacy vind ik niet belangrijk.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      vrijdag 24 juli 2009 @ 09:37:22 #256
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71276493
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 09:25 schreef Idler het volgende:

    [..]

    Vooral vanuit financieel oogpunt is een hotel voor mij geen optie, het gaat mij er puur om dat ik een plekje heb om te slapen, luxe en privacy vind ik niet belangrijk.
    Als je alleen bent is het inderdaad geen optie, wel als je met meer bent. Maar qua hostels kan ik je dus helaas niet mee helpen...
    The line is a dot to you!
    pi_71286307
    Even een vraagje over boeken via Priceline...

    Wij hebben zo'n vier weken geleden hotel Park Central geboekt via Priceline voor in februari, maar nog geen rekening gehad. Mensen die ervaring hebben met Priceline, hoelang duurde het voordat jullie moesten betalen?
      vrijdag 24 juli 2009 @ 14:39:44 #258
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_71286708
    Meestal moet je betalen bij aankomst.
    2000 light years from home
    pi_71288642
    Wat raden jullie aan wat betreft het bekijken van het vrijheidsbeeld? Gratis tour, maar vanaf waar vertrekt ie? Hoef er niet per se in namelijk
    pi_71289306
    Net geboekt, echt zin in.
    Iemand ervaringen met treinconnecties tussen New Jersey en New York, beetje te doen?
    pi_71291958
    Wat ervaren jullie als de beste reisgids? Ik wil een nieuwe aanschaffen, maar wil er ook een grote plattegrond en metrokaart in enz. Ik heb nu Capitool, maar ben daar niet kapot van eigenlijk.
    pi_71292402
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 17:17 schreef Bryan181 het volgende:
    Wat ervaren jullie als de beste reisgids? Ik wil een nieuwe aanschaffen, maar wil er ook een grote plattegrond en metrokaart in enz. Ik heb nu Capitool, maar ben daar niet kapot van eigenlijk.
    Lonely Planet natuurlijk
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_71292437
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 17:34 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    Lonely Planet natuurlijk
    graag een Nederlandse:P
    pi_71292639
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 17:34 schreef Jesse_ het volgende:

    [..]

    Lonely Planet natuurlijk
    Lonely Planet vind ik zelf eigenlijk niet zo. Dit wordt zoveel gelezen dat elke tip al direct een toeristische trekpleister is, zeker als je richting Azie gaat of grotere steden zoals NY. Ben zelf fan van de Rough Guide, maar iedereen zal wel iets hebben. Wellicht is zo'n Wallpaper boekje ook leuk?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_71296400
    Ik heb ook Capitool en vind dat eigenlijk best een goede gids Wat vindt je er niet zo goed aan dan?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71296482
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 15:53 schreef Riches het volgende:
    Net geboekt, echt zin in.
    Iemand ervaringen met treinconnecties tussen New Jersey en New York, beetje te doen?
    Je komt vanaf Newark bedoel je? Je koopt op het vliegveld een NJ Transit ticket van 15 dollar p.p.
    In die prijs zit inbegrepen de Airtrain naar Newark Airport Station en je NJ Transit vanaf Newark Airport Station naar Penn Station New York. Je kunt ook andere lijnen nemen maar dit is wat wij gaan doen volgende week.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      zaterdag 25 juli 2009 @ 09:29:37 #267
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71308515
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 20:00 schreef Jor_Dii het volgende:
    Ik heb ook Capitool en vind dat eigenlijk best een goede gids Wat vindt je er niet zo goed aan dan?
    Capitool is geen reisgids, maar meer een informatie boekje

    Verder ben ik nooit met een reisgids naar NYC geweest Overal kan je wel foldertjes vandaan toveren en een bezoekje aan de lokale VVV doet wonderen. Of gewoon rondwandelen in de stad
    The line is a dot to you!
    pi_71308925
    Precies, maar in andere reisgidsen staat niet veel anders volgens mij dus ik hou t maar bij capitool
      zaterdag 25 juli 2009 @ 11:29:52 #269
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71310179
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 10:04 schreef Bryan181 het volgende:
    Precies, maar in andere reisgidsen staat niet veel anders volgens mij dus ik hou t maar bij capitool
    In andere reisgidsen staat meestal hoe je ergens komt, wat de prijzen zijn, openingstijden, etc. Volgens mij heb je dat niet in Capitool. Daarnaast is die vooral gericht op de rijke toerist en niet op de backpacker
    The line is a dot to you!
    pi_71311893
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 11:29 schreef kepler het volgende:

    [..]

    In andere reisgidsen staat meestal hoe je ergens komt, wat de prijzen zijn, openingstijden, etc. Volgens mij heb je dat niet in Capitool. Daarnaast is die vooral gericht op de rijke toerist en niet op de backpacker
    Kan wel, openingstijden en hoe je er komt enzo staan er wel in hoor, maar prijzen idd niet.
      zaterdag 25 juli 2009 @ 13:10:30 #271
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71312130
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 12:59 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Kan wel, openingstijden en hoe je er komt enzo staan er wel in hoor, maar prijzen idd niet.
    Ah ok. Ik heb een paar van die Capitool-gidsen thuis staan. Erg leuk om vooraf door te lezen, maar ik vond ze (bijna) totaal nutteloos tijdens de reis
    The line is a dot to you!
    pi_71312251
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 14:28 schreef KellyPelly het volgende:
    Even een vraagje over boeken via Priceline...

    Wij hebben zo'n vier weken geleden hotel Park Central geboekt via Priceline voor in februari, maar nog geen rekening gehad. Mensen die ervaring hebben met Priceline, hoelang duurde het voordat jullie moesten betalen?
    Je betaalt meteen per creditcard, daarvoor moet je dus je CC nummer doorgeven. Je hebt dus allang betaald. Wat bedoel je met een rekening? Heb je geen bevestiging gehad? Dat heb ik nl. ook één keer gehad en toen heb ik priceline gemaild en kreeg ik alsnog de bevestiging.
    pi_71312708
    Toch maar weer een TVP, wil snel weer heen!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_71314824
    Net middels een tip van Fannetje het Sheraton in Boston geboekt voor plusminus 90$ per nacht, normaal 225$ per nacht
    Nu NYC nog even proberen
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_71318077
    Weet iemand hoe het precies zit met die studentenkaart? In mijn boekje staat dat je die moet aanvragen bij één van de twee 'Councing Travel' kantoren, maar ik zie nergens een adres hiervan.
    pi_71319020
    Je wilt die studentenkaart gebruiken voor kortingen ofzo? Zou dan je NLse studentenkaart niet genoeg kunnen zijn?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71319746
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 17:19 schreef Jor_Dii het volgende:
    Je wilt die studentenkaart gebruiken voor kortingen ofzo? Zou dan je NLse studentenkaart niet genoeg kunnen zijn?
    Volgens mij niet, in Capitool hebben ze het over International Student Identity Card
    pi_71347833
    Weet iemand of in de metro van New York een gratis subway map te verkrijgen is? Zo ja, waar? Ik heb namelijk niet zo'n zin om telkens mijn dikke Capitool reisgids voor de dag te halen en tevens is die subway map achterin erg onhandig (onderdeel van de achterkaft ).
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71348304
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 17:44 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Volgens mij niet, in Capitool hebben ze het over International Student Identity Card
    Ik heb met mijn Nederlandse studentenkaart gewoon overal korting gekregen.
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 20:37 schreef Jor_Dii het volgende:
    Weet iemand of in de metro van New York een gratis subway map te verkrijgen is? Zo ja, waar? Ik heb namelijk niet zo'n zin om telkens mijn dikke Capitool reisgids voor de dag te halen en tevens is die subway map achterin erg onhandig (onderdeel van de achterkaft ).
    Vast wel. En in elk station hangen grote kaarten aan de muur
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_71351065
    Voor zomergangers is het misschien ook leuk om te weten dat er in de zomer in Central en Riverside park gratis theateropvoeringen zijn. Zie http://www.villagevoice.com, sowieso een handige site.
    pi_71351394
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 11:53 schreef Jesse_ het volgende:
    Joggen in Central Park, wat is hier de etiquette voor?
    Hoe laat beginnen we 's ochtends?
    Hoe gaan we gekleed?
    Gisteren gingen ze iig in hun ondergoed
    pi_71351467
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 20:37 schreef Jor_Dii het volgende:
    Weet iemand of in de metro van New York een gratis subway map te verkrijgen is? Zo ja, waar? Ik heb namelijk niet zo'n zin om telkens mijn dikke Capitool reisgids voor de dag te halen en tevens is die subway map achterin erg onhandig (onderdeel van de achterkaft ).
    Je hebt ik weet niet hoeveel van de free maps in NY en op de achtergrond staat een heel makkelijk plattegrondje van de Subway, makkelijk mee te nemen. Meestal liggen die dingen in je hotellobby!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_71352396
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 22:39 schreef Nesle het volgende:

    [..]

    Je hebt ik weet niet hoeveel van de free maps in NY en op de achtergrond staat een heel makkelijk plattegrondje van de Subway, makkelijk mee te nemen. Meestal liggen die dingen in je hotellobby!
    Bedankt, zal ik naar uitkijken, vind het wel makkelijk om zo'n map in mijn achterzak te houden als je door de stad gaat, snel even kijken welke metrolijn je moet pakken
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      zondag 26 juli 2009 @ 23:06:43 #284
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_71352449
    Ik had een programmaatje op mijn iPhone met het metronetwerk van New York er op (iTrans NYC). Als je een iPhone of iPod touch hebt is dat misschien een idee.
    2000 light years from home
    pi_71352557
    Heb ik niet
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      zondag 26 juli 2009 @ 23:16:28 #286
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_71352772
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 23:10 schreef Jor_Dii het volgende:
    Heb ik niet
    Tijd om er één te kopen dan .
    2000 light years from home
      maandag 27 juli 2009 @ 04:00:46 #287
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_71356230
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 16:47 schreef Bryan181 het volgende:
    Weet iemand hoe het precies zit met die studentenkaart? In mijn boekje staat dat je die moet aanvragen bij één van de twee 'Councing Travel' kantoren, maar ik zie nergens een adres hiervan.
    ik heb een internationale kaart (kost 10 euro), en gehaald bij 1 van de Joho-winkels
    Zie www.joho.nl

    Die 10 euro heb je er zo uit als het goed is
    The line is a dot to you!
    pi_71356854
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 04:00 schreef kepler het volgende:

    [..]

    ik heb een internationale kaart (kost 10 euro), en gehaald bij 1 van de Joho-winkels
    Zie www.joho.nl

    Die 10 euro heb je er zo uit als het goed is
    Oke bedankt! Dat maar even proberen dan
    pi_71356897
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 23:06 schreef Merkie het volgende:
    Ik had een programmaatje op mijn iPhone met het metronetwerk van New York er op (iTrans NYC). Als je een iPhone of iPod touch hebt is dat misschien een idee.
    Heb m gedownload, hoop dat het een beetje werkt.
    pi_71360861
    Iemand enig idee hoe het zit met de veiligheid van de metro midden in de nacht? Ik ben nogal klein, en vrouw, en moet om een uur of vier op pad om een vlucht te halen. Een taxi kan natuurlijk ook altijd, of de supershuttle, maar ik heb weleens gedoe gehad met een taxi die niet op kwam dagen en zo'n metro rijdt tenminste altijd .
    pi_71362838
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 23:05 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Bedankt, zal ik naar uitkijken, vind het wel makkelijk om zo'n map in mijn achterzak te houden als je door de stad gaat, snel even kijken welke metrolijn je moet pakken

    En anders heb je hier alvast een beginnetje
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_71394236
    Heee, mooi topic dit Ben nu al aan het plannen voor volgend jaar zo'n beetje, ga zo'n 2 maanden reizen na m'n examen, waaronder een week NY EN laat ik het dan zo willen plannen dat ik er met 4th of July ben! Goed plan of niet? Ik heb nooit zo'n goed beeld van die dag, wat moet ik me erbij voorstellen??? Vuurwerk en wat nog meer?
    pi_71396626
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 13:51 schreef Jorwol het volgende:
    Heee, mooi topic dit Ben nu al aan het plannen voor volgend jaar zo'n beetje, ga zo'n 2 maanden reizen na m'n examen, waaronder een week NY EN laat ik het dan zo willen plannen dat ik er met 4th of July ben! Goed plan of niet? Ik heb nooit zo'n goed beeld van die dag, wat moet ik me erbij voorstellen??? Vuurwerk en wat nog meer?
    Ik kan je niet zoveel vertellen over 4th of july in NY maar ik was vorig jaar in Michigan en daar was het al gekkenhuis. Bereid je maar voor op veel Amerikanen, erge drukte, overal versiersels en ik gok dat er ook wel vuurwerk zal zijn ja Het is wel een gezellige dag vond ik
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_71399198
    tvp
    pi_71409009
    Haha, ik krijg zojuist een mailtje dat we woensdag 5 augustus een Big Apple Greeter tot onze beschikking hebben Hoe vet is dat?!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:45:56 #296
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_71409725
    Wasda?
    pi_71410001
    Anders google je even
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71410073
    Leuk!

    Ik wil teveel doen op die 2,5 dag dat wij er zijn, als we er langer waren geweest had ik me zeker ook voor een BAG opgegeven!
    pi_71413996
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:55 schreef Fannetje het volgende:
    Leuk!

    Ik wil teveel doen op die 2,5 dag dat wij er zijn, als we er langer waren geweest had ik me zeker ook voor een BAG opgegeven!

    Even offtopic, maar wat ga jij veel op vakantie zeg! Echt vet
    Leuk die reisverhalen met foto's erbij, en je hebt al veel van de VS gezien zeg
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_71418415
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 23:55 schreef Nesle het volgende:


    Even offtopic, maar wat ga jij veel op vakantie zeg! Echt vet
    Leuk die reisverhalen met foto's erbij, en je hebt al veel van de VS gezien zeg
    Tnx
    pi_71418691
    Deze is alweer vol
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_71422868
    Volgende deel => New York City Part XLVIII
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')