SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ik tot mijn verbazing in mijn spiegel dat een Toyota Prius op de rechterbaan blijf rijden met een gangetje van 90 km/u, waardoor ik achter hem op de snelweg moet invoegen.
Toen had ik nog het idee: "Prima, dat hij 90 rijdt waar hij 120 mag, komt vast doordat hij in zo'n burgelijk autotje rijdt..."
Maar na 3 minuten was ik het helemaal zat, want hij blééf maar 90 rijden !!
Ik bleef ook constant maar ingehaald worden door een polonaise aan auto's op de linker baan
Ik heb toen 14 minuten achter die homo in zijn burgerlijke tyfus auto gereden voordat er een klein plekje op de linker baan vrij kwam waar ik die opgevoerde invalide wagen van me tussen kon proppen
Toen ik de Prius in kwestie inhaalde keek ik hem natuurlijk zéér minachtend aan...
Hij zag dat, kijkt mij aan en begint GODVERDOMME te glimlachen naar me, de vuile linkse paarsebroek & geitenwollensokken in sandalen dragende teringleiert !!!![]()
![]()
Klacht: Klote Prius bestuurder die niet door wil rijden....
Just come back if you even wanna try it again, but I told you once, you son of a bitch, I'm the best there's ever been !!
dinky toy bedoeld hijquote:Op donderdag 25 juni 2009 08:48 schreef fathank het volgende:
Koop een echte auto ipv een koektrommel op wielen.
En leer rijden.
Zeg dat maar tegen mijn baas die met dit ding kwam aanzettenquote:Op donderdag 25 juni 2009 08:48 schreef fathank het volgende:
Koop een echte auto ipv een koektrommel op wielen.
En leer rijden.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:51 schreef Ered het volgende:
TS kan niet tellen, er zitten maar drie deuren in.
Ik ben niet asociaal geweest.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:49 schreef AlphaOmega het volgende:
www.onbewustasociaal.nl
De vraag is even wie van jullie twee nu de onbewuste aso was, of misschien waren jullie dat allebei wel.
WTF?quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:50 schreef Adelante het volgende:
Aygo
Prius
Toyota
Ga lekker in Japan wonen anders.
Nee, maar nog even een geirriteerde blik naar de bestuurder van de Prius was ook niet nodig. Jij deed niets verkeerd, de Prius rijder ook niet. Dus waarom de blik?quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:54 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Ik ben niet asociaal geweest.
Ik had mijn auto ook gewoon tussen die hele rij auto's op de linker baan kunnen proppen, maar dat deed TS niet
De Prius reed al op de snel weg en ik voegde in.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:58 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nee, maar nog even een geirriteerde blik naar de bestuurder van de Prius was ook niet nodig. Jij deed niets verkeerd, de Prius rijder ook niet. Dus waarom de blik?
En wat reed er eigenlijk voor de Prius, want blijkbaar was je met je stoere Aygo niet in staat om voor de Prius in te kunnen voegen. Was daar geen ruimte, of was je Aygo niet snel genoeg. En dat laatste is vreemd, niet sneller zijn dan een Prius...
Kijk eens naar de TT danquote:Op donderdag 25 juni 2009 08:59 schreef kdijkstra het volgende:
Met die 90km/u op cruisecontrol rijdt die Prius rijder wel 1:22+. Overigens totale onzin en ik zou het zeker niet doen.
Ik heb ook een Prius maar je bent in een Prius niet langzamer dan in een gemiddeld andere auto. Dat die persoon traag reed ligt aan die persoon. Ik rij met het verkeer mee. Je moet dan niet zo schelden op een Prius maar meer op de bestuurder.
Onzin, de nederlandse regering zit iedere dag te geilen met de vraag; hoe kom ik aan geld, dus ook en misschien wel vooral als ze te weinig binnen krijgen, het zal ze verder een worst zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:57 schreef Smart-Einstein het volgende:
Die beste meneer probeert minder CO2 uit te stoten over dezelfde kilometers, want als onze regering teveel CO2 meet, verzinnen ze wel weer nieuwe belastingen!
Dus TS, deze beste meneer zorgt er voor dat jij MINDER BELASTINGEN hoeft te betalen... verdomme.. asociaal volk dat je er bent!
Hier stopte ik met lezen. Je hebt toch verdorie niet voor niks zo'n lange invoegstrook?quote:Zie ik tot mijn verbazing in mijn spiegel dat een Toyota Prius op de rechterbaan blijf rijden met een gangetje van 90 km/u, waardoor ik achter hem op de snelweg moet invoegen.
Er was al allemaal verkeer voor me wat net voor die Prius ingevoegd had en ik kwam net ruimte te kort...quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:04 schreef WurM het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Je hebt toch verdorie niet voor niks zo'n lange invoegstrook?
Fout!!quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:58 schreef AlphaOmega het volgende:
En wat reed er eigenlijk voor de Prius, want blijkbaar was je met je stoere Aygo niet in staat om voor de Prius in te kunnen voegen. Was daar geen ruimte, of was je Aygo niet snel genoeg. En dat laatste is vreemd, niet sneller zijn dan een Prius...
Tja...quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:43 schreef KudFokker het volgende:
in mijn (ja ja ) Toyota Aygo
"Prima, dat hij 90 rijdt waar hij 120 mag, komt vast doordat hij in zo'n burgelijk autotje rijdt..."
Ach, ik vind de Aygo toch een stuk mooier dan een Priusquote:
Ah, dus jij had geen mogelijkheid om de Prius in te halen, maar die Prius had maar even naar de linkerbaan moeten gaan. Dus die had ruimte genoeg? Volgens mij is een Aygo kleiner dan een Prius, dus als het hem al had moeten lukken, waarom jou dan niet? Of moet je nog leren rijden?quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:00 schreef KudFokker het volgende:
[..]
De Prius reed al op de snel weg en ik voegde in.
Hij had net zo goed even op de linker baan kunnen rijden zodat ik gewoon de weg op kon rijden.
Voor mij op de inrit reden nog een aantal andere auto's maar die konden nog net voor de Prius invoegen.
TS durft dat waarschijnlijk alleen als er 20 meter tussen de inhalende auto's op de linkerbaan zitquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:15 schreef Houzer het volgende:
Eens met klacht.
Hybride automobilisten weten helaas niet wat met de stroom meerijden betekend en zorgen 9 van de 10 voor opstoppingen.
Ze gaan ook vaak naar de linkerbaan om met 102 km die vrachtwagen in te halen die 100 km rijd.
Maar om er nou een kwartier achter te blijven hangen?
Richtingaanwijzer naar links activeren en je Aygoer tussen proppen.
Zo moeilijk is het niet, met zo'n klein auto'tje moet dat makkelijk kunnen.
Ieder zijn voorkeur.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:10 schreef KudFokker het volgende:
Ach, ik vind de Aygo toch een stuk mooier dan een Prius
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:18 schreef KudFokker het volgende:
Het is verboden om voorang 'af te dwingen' door hem er tussen te proppen
Tja dan moet je ook niet zeuren dat je er zolang achter zit op de rechterbaan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:18 schreef KudFokker het volgende:
Het is verboden om voorang 'af te dwingen' door hem er tussen te proppen
14,5quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:18 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ieder zijn voorkeur.
De Aygo haalt overigens de Prius niet bij.
Volgens speccs van Toyota:
0-100km/u in 14,5 secs (snelste Aygo).
0-100km/u in 10,4 secs (pre-2009 Prius).
0-100km/u in minder dan 10 secs (2009 Prius).
Dus nogmaals de snelheid ligt aan de bestuurder en niet aan de auto. Voorkeur van auto moet iedereen zelf maar bepalen. Ik zie een auto vooral als een transport middel waarbij ik zo comfortabel mogelijk van A naar B brengt en daarbij liefst zo min mogelijk brandstof verbruikt. Daarin excelleert de Prius.
Beetje een onzin opmerking. Ik rij 60+k km per jaar in Nederland en zie tegenwoordig veel Prius-en rondrijden. De gemiddelde Prius is geen gevaar op de weg zoals jij hierboven schrijft. Sterker nog veel Prius-en worden door leaserijders gereden en die halen me rustig met 140-150 in op de snelweg. Een hybride en traag rijden gaan absoluut niet samen en kan naar de land der fabelen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:15 schreef Houzer het volgende:
Eens met klacht.
Hybride automobilisten weten helaas niet wat met de stroom meerijden betekend en zorgen 9 van de 10 voor opstoppingen.
Ze gaan ook vaak naar de linkerbaan om met 102 km die vrachtwagen in te halen die 100 km rijd.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:20 schreef KudFokker het volgende:
Toevoeging, het kwam gewoon allemaal ongemakkelijk uit....
Die stroom reed allemaal zo'n 130 met héle kleine gaten er tussen van hooguit 10 meter...
Dan kan ik desondanks ik pas 3 jaar mijn rijbewijs heb toch wel inschatten dat je met een Aygo niet van 90 naar 120 of 130 kan optrekken met die kleine ruimte
14,5quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:18 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ieder zijn voorkeur.
De Aygo haalt overigens de Prius niet bij.
Volgens speccs van Toyota:
0-100km/u in 14,5 secs (snelste Aygo).
0-100km/u in 10,4 secs (pre-2009 Prius).
0-100km/u in minder dan 10 secs (2009 Prius).
Dus nogmaals de snelheid ligt aan de bestuurder en niet aan de auto. Voorkeur van auto moet iedereen zelf maar bepalen. Ik zie een auto vooral als een transport middel waarbij ik zo comfortabel mogelijk van A naar B brengt en daarbij liefst zo min mogelijk brandstof verbruikt. Daarin excelleert de Prius.
Zucht, je komt duidelijk nooit op de snelwegquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:23 schreef Aestivate het volgende:
Sowieso mensen die niet naar links gaan om de langzamere invoegers van rechts de ruimte te geven.
Ach misschien valt het voornamelijk op omdat die bakken allemaal zo spuuglelijk zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:21 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Beetje een onzin opmerking. Ik rij 60+k km per jaar in Nederland en zie tegenwoordig veel Prius-en rondrijden. De gemiddelde Prius is geen gevaar op de weg zoals jij hierboven schrijft. Sterker nog veel Prius-en worden door leaserijders gereden en die halen me rustig met 140-150 in op de snelweg. Een hybride en traag rijden gaan absoluut niet samen en kan naar de land der fabelen.
OMG ga opnieuw rijlessen nemen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:23 schreef Aestivate het volgende:
Zo'n prius geeft toch aan wat het brandstof verbruik is op elke snelheid? (zoals wel meer auto's tegenwoordig) Dit was waarschijnlijk een zuinige snelheid.![]()
Terechte klacht overigens. Sowieso mensen die niet naar links gaan om de langzamere invoegers van rechts de ruimte te geven.
ALLE auto's rijden het voordeligst op ~90km/u. Daar is een Prius geen uitzondering op. Tenzij je helling af of op een andere manier de luchtweerstand weet te compenseren is rijden boven de 90 km/u uiterst onvoordelig.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:23 schreef Aestivate het volgende:
Zo'n prius geeft toch aan wat het brandstof verbruik is op elke snelheid? (zoals wel meer auto's tegenwoordig) Dit was waarschijnlijk een zuinige snelheid.![]()
Wat denk jij dan met een 1.0 motorquote:
Ach je betaald maar 70 euro in de maand das wel interessant aan een Aygo.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:29 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Wat denk jij dan met een 1.0 motor?
40 euroquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:31 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ach je betaald maar 70 euro in de maand das wel interessant aan een Aygo.
Toen had ik er één van 25.000quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:32 schreef KudFokker het volgende:
[..]
40 euromet een tankpas voor woon / werk verkeer en 1.200 km privé per maand
![]()
Jullie kunnen lullen wat jullie willen, maar niet veel andere doen dat op hun 21e met een auto met een catalogus waarde van 10.000 euro
Ik ben 26 en berijd een auto met een catalogus waarde van 70.000 euro.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:32 schreef KudFokker het volgende:
[..]
40 euromet een tankpas voor woon / werk verkeer en 1.200 km privé per maand
![]()
Jullie kunnen lullen wat jullie willen, maar niet veel andere doen dat op hun 21e met een auto met een catalogus waarde van 10.000 euro
Nee, sukkel. De prius als auto rijd wel oké. Het is de bestuurder die zo langzaam rijd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:34 schreef Underwater het volgende:
Het zal toch voor een deel aan de Prius liggen. Bij ons in de wijk woont er ook eentje, en die rijdt letterlijk stapvoets door de wijk heen (waar je 30 mag), maar de naald op mijn teller haalt de 20 nog niet als je erachter zit. 30 waar je 50 mag (en dat het liefst op die smalle weg hier dat je hem niet voorbij komt (heb ik 1x gedaan door de berm, wijst die naar zijn voorhoofd.... dat die maar doorrijdt met die KUTPRIUS
Mx5quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:36 schreef amaranta het volgende:
Mijn man heeft vandaag de mx5 mee dus hij was het niet
ja het ligt aan de prius. Ik reed met 0 km/u tegen een paaltje en aanschouw de schade.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:34 schreef Underwater het volgende:
Het zal toch voor een deel aan de Prius liggen. Bij ons in de wijk woont er ook eentje, en die rijdt letterlijk stapvoets door de wijk heen (waar je 30 mag), maar de naald op mijn teller haalt de 20 nog niet als je erachter zit. 30 waar je 50 mag (en dat het liefst op die smalle weg hier dat je hem niet voorbij komt (heb ik 1x gedaan door de berm, wijst die naar zijn voorhoofd.... dat die maar doorrijdt met die KUTPRIUS
quote:Volgens speccs van Toyota:
0-100km/u in 14,5 secs (snelste Aygo).
0-100km/u in 10,4 secs (pre-2009 Prius).
0-100km/u in minder dan 10 secs (2009 Prius).
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, sukkel. De prius als auto rijd wel oké. Het is de bestuurder die zo langzaam rijd.
Ja die ja. Moet ik nu dan ook zeggen dat de auto die hij ervoor had een Lotus Elise was? Of vind je dan dat ik opschep?quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:38 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Mx5![]()
Je bedoelt die auto die je koopt
als je net niet een echte sportauto kan veroorloven ?
Rijden met 0 Km p/u??? Dat is stilstaan hoor... Bewoog het paaltje???quote:ja het ligt aan de prius. Ik reed met 0 km/u tegen een paaltje en aanschouw de schade.
Oh ja, dat zeker. Langzamer rijden dan de maximum snelheid is erg vervelend als je niet kan inhalen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:40 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
![]()
Alhoewel blijft het heiligheidschennis, hoerig kut milieu
Lotus elise? rofl mx5 is toch stukje beterquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja die ja. Moet ik nu dan ook zeggen dat de auto die hij ervoor had een Lotus Elise was? Of vind je dan dat ik opschep?
Hij is er mee naar zandvoort (die Mx5 dus) om daar te racen. Was de Elise niet zo geschikt voor.
Maargoed, ik hap weer. Wij zijn immers heel rijk
't Is wat je lelijk vind. Ik ben geen motorsport liefhebber en auto's zelf doen me niets.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:24 schreef Houzer het volgende:
Ach misschien valt het voornamelijk op omdat die bakken allemaal zo spuuglelijk zijn.
Nee. Kijk, ten eerste ben ik een vrouw. Daar ging het natuurlijk al fout.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:40 schreef TukkerEdje het volgende:
[..]
Rijden met 0 Km p/u??? Dat is stilstaan hoor... Bewoog het paaltje???
Als de deur nu al niet meer open ging dan zou ik er geen serieus ongeluk mee willen krijgenquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee. Kijk, ten eerste ben ik een vrouw. Daar ging het natuurlijk al fout.
Ik was een collega op gaan halen en had de auto op de gelijkvloerse stoep gezet (gelijkvloers met de weg).
Precies voor haar deur staat een paaltje. Die lage bruine.
Ik had hem wel gezien toen ik aan kwam rijden natuurlijk, maar was glad vergeten dat dat paaltje er nog stond toen ik weg wilde rijden (kon ook niet zover over de neus van de auto heen kijken, ben maar klein). Dus ik wil gaan vertrekken, en laat de koppeling op komen, ik reed dus nog niet. Of hooguit 1 km per uit. Bang, we stonden gelijk stil tegen het paaltje.
En de schade is dus wat je op de foto ziet. Deur van bijrijder kon niet eens meer open.
Weet ik veel, heb er geen verstand van. Wilde alleen zeggen dat hij, als hij dat wilt, wel een 'dure' sportauto kan aanschaffen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Lotus elise? rofl mx5 is toch stukje beter
Lotus elise die met die 1800cc Toyota motor?
![]()
MWWAAA racen met minder dan 400pk? rofl
minder dan 250 pk is jullie geval zelfs ,
Aub next time, zie sportief rijden niet als racen, vergelijk je niet met je meerderen .![]()
Je had toch een Prius? Dan weet ik niet wat je liet op komen, maar dat kan niet de koppeing geweest zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dus ik wil gaan vertrekken, en laat de koppeling= op komen, ik reed dus nog niet.
True true...quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als de deur nu al niet meer open ging dan zou ik er geen serieus ongeluk mee willen krijgen
Je hebt gelijk, ik liet de rem los. Dan begint hij automatisch te rijden.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:45 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Je had toch een Prius? Dan weet ik niet wat je liet op komen, maar dat kan niet de koppeing geweest zijn.
Oh my godquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maargoed, ik hap weer. Wij zijn immers heel rijk
Die kunstof rotzooi scoort net zo goed (zelfs iets beter) dan de Volvo V70 in NCAP testen.quote:
Kan wel zijn, maar na het zachtjes raken van een paaltje ligt de halve voorkant in puin. Niet echt kwaliteit of wel?quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:46 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Die kunstof rotzooi scoort net zo goed (zelfs iets beter) dan de Volvo V70 in NCAP testen.
Tja, laten we maar hopen dat het niet nodig. EN zolang er op de snelweg geen paaltjes staan (op de rijbaan) denk ik wel dat we een heel eind moeten komenquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan mag de brandweer je eruit komen knippen
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Weet ik veel, heb er geen verstand van. Wilde alleen zeggen dat hij, als hij dat wilt, wel een 'dure' sportauto kan aanschaffen.
Overigens vind ik de mx5 spuuglelijk, gelukkig heeft deze niet van die bassie en adriaan lampjes maar gewone.
Zodra er een plastic zakje over de weg waait ligt de andere kant in puinquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Tja, laten we maar hopen dat het niet nodig. EN zolang er op de snelweg geen paaltjes staan (op de rijbaan) denk ik wel dat we een heel eind moeten komen
Vaak genoeg, alleen niet in de spits. Zou je ook eens moeten proberen. Natuurlijk doel ik ook alleen op wanneer de mogelijkheid bestaat.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zucht, je komt duidelijk nooit op de snelweg
Want? Als de mogelijkheid zich ertoe doet naar links gaan, bevordert de doorstroming.quote:
Zit wel wat in hoor.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar na het zachtjes raken van een paaltje ligt de halve voorkant in puin. Niet echt kwaliteit of wel?
Geeft een veilig gevoel, of niet?quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:48 schreef KudFokker het volgende:
ja hoor, tijdens het wegrijden zoveel schade aangericht
Tupperware dus, net als die Aygo van mij.
Die deuren zijn letterlijk van blik, alsof je een sardientje bent
Ah dat maakt veel duidelijk...quote:Nee. Kijk, ten eerste ben ik een vrouw. Daar ging het natuurlijk al fout.
Sja...quote:Ik was een collega op gaan halen en had de auto op de gelijkvloerse stoep gezet (gelijkvloers met de weg).
Precies voor haar deur staat een paaltje. Die lage bruine.
Ik had hem wel gezien toen ik aan kwam rijden natuurlijk, maar was glad vergeten dat dat paaltje er nog stond toen ik weg wilde rijden (kon ook niet zover over de neus van de auto heen kijken, ben maar klein). Dus ik wil gaan vertrekken, en laat de koppeling op komen, ik reed dus nog niet. Of hooguit 1 km per uit. Bang, we stonden gelijk stil tegen het paaltje.
En de schade is dus wat je op de foto ziet. Deur van bijrijder kon niet eens meer open.
Met dat soort auto's ben je zelf de kreukelzone geloof ikquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Als de deur nu al niet meer open ging dan zou ik er geen serieus ongeluk mee willen krijgen
Mijn BMW van 14 jaar oud heeft dat ook, dus niet alleen nieuwe auto'squote:Op donderdag 25 juni 2009 09:23 schreef Aestivate het volgende:
Zo'n prius geeft toch aan wat het brandstof verbruik is op elke snelheid? (zoals wel meer auto's tegenwoordig) Dit was waarschijnlijk een zuinige snelheid.![]()
Terechte klacht overigens. Sowieso mensen die niet naar links gaan om de langzamere invoegers van rechts de ruimte te geven.
Joh, laat mijn man gewoon een vroege midlife doormaken. Heb die kerel ook wat te doen in zn vrije urenquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:48 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
ok dies wel leuk.
Het is niet erg de meeste mensen (mannen) denken dat wanneer zij in een auto sportief rijden die er beetje sportief uitziet, meer dan 160 pk heeft en noemen het dan racen.
Racen is een kunst , net als rijden in het algemeen.(niet sarcastisch bedoeld overigens)
Iedereen denkt dat hij kan leren "rijden" laat staan "racen".
Helaas
Doe ik dagelijks. Dag in, dag uit. 's Morgens en 's avonds. En iedere keer als ik vanaf de rechterbaan naar de middelste of de linkerbaan wil dan laat iemand mij er wel tussen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:49 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Vaak genoeg, alleen niet in de spits. Zou je ook eens moeten proberen. Natuurlijk doel ik ook alleen op wanneer de mogelijkheid bestaat.
[..]
Want? Als de mogelijkheid zich ertoe doet naar links gaan, bevordert de doorstroming.
Ja, jijzelf en je lunchtrommeltjequote:Op donderdag 25 juni 2009 09:50 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Met dat soort auto's ben je zelf de kreukelzone geloof ik
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Joh, laat mijn man gewoon een vroege midlife doormaken. Heb die kerel ook wat te doen in zn vrije uren
Als het kan inderdaadquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:49 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Vaak genoeg, alleen niet in de spits. Zou je ook eens moeten proberen. Natuurlijk doel ik ook alleen op wanneer de mogelijkheid bestaat.
[..]
Want? Als de mogelijkheid zich ertoe doet naar links gaan, bevordert de doorstroming.
Juist wel. Is allemaal bio-plastic. Is goedkoop om te vervangen en is beter bestand tegen deurtjes die de buurman tegen je auto aandrukken. Als het blik was geweest dan zat er nu ook een forse deuk in.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:47 schreef jitzzzze het volgende:
Kan wel zijn, maar na het zachtjes raken van een paaltje ligt de halve voorkant in puin. Niet echt kwaliteit of wel?
Bio-plastic?quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:52 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Juist wel. Is allemaal bio-plastic. Is goedkoop om te vervangen en is beter bestand tegen deurtjes die de buurman tegen je auto aandrukken. Als het blik was geweest dan zat er nu ook een forse deuk in.
Op laag toerental geeft de electromotor veel koppel dus wat je nu ziet is het effect van 400Nm die tegen een paaltje aanduwt. De sterkste Golf GTI haalt de 400Nm niet en als je die op nominaal toerental (zeg 4000-4500rpm) in de eerste versnelling op een paaltje rijd dan heb je ook veel schade. Dit is duidelijk 1 van de nadelen van de electromotor. De relatief zwakke electromotor van Toyota heeft al fenominaal veel koppel.
Gaaf! Plausibele verklaring! Ik kan dus wel rijden. Moet gewoon voortaan onthouden dat paaltjes niet weg kunnen lopen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bio-plastic?
Daar heb je wel gelijk in, over die electromotor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, om nou direct te beweren dat je wel kan rijden is ook wat overdreven. Anders had je dat paaltje nooit geraaktquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gaaf! Plausibele verklaring! Ik kan dus wel rijden. Moet gewoon voortaan onthouden dat paaltjes niet weg kunnen lopen.
Ohja, het paaltje kwam met de schrik vrij. Ik zelf mijn collega en mijn dochter die achterinzaten maken het ook goed
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ligt aan de bestuurders van die hokken. De Honda Hybrid is trager dan de Prius, maar die kom je vaak zat op de linkerbaan tegen duwende tegen een Q7 of groter. Zo van *ZOOOMZOOOM* *pep-pep* get the hell out of the way, I'm eco-fucking-friendly!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._!
En door die laatste zin en de spoiler: POEF, weg geloofwaardigheid![]()
Nouquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, om nou direct te beweren dat je wel kan rijden is ook wat overdreven. Anders had je dat paaltje nooit geraakt
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Joh, laat mijn man gewoon een vroege midlife doormaken. Heb die kerel ook wat te doen in zn vrije uren
Jups bio-plastic.quote:
Klopt helemaal, hoewel er wel minstens 1 uitzondering is. Tijdens mijn vaste woon-werk-route kom ik regelmatig een Prius tegen die wel stevig doorrijdt (>140). Een goud-kleurige.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ligt aan de bestuurders van die hokken. De Honda Hybrid is trager dan de Prius, maar die kom je vaak zat op de linkerbaan tegen duwende tegen een Q7 of groter. Zo van *ZOOOMZOOOM* *pep-pep* get the hell out of the way, I'm eco-fucking-friendly!
Bij iedere auto van tegenwoordig zijn de bumpers van plastic. En het complete interieur. Dus wat bedoel je?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:02 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Jups bio-plastic.
Er zit erg veel bio-plastic verwerkt in het koetswerkt van de Prius. Heel wat millieuvriendelijker dan al die blikken delen waar conventionele auto's mee worden gebouwd.
Nee. niet.quote:
Nee, duh.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:20 schreef KudFokker het volgende:
Die stroom reed allemaal zo'n 130 met héle kleine gaten er tussen van hooguit 10 meter...
Dan kan ik desondanks ik pas 3 jaar mijn rijbewijs heb toch wel inschatten dat je met een Aygo niet van 90 naar 120 of 130 kan optrekken met die kleine ruimte
Al die paaltjes van tegenwoordig, die zomaar overstekenquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee. niet.
Ik weet zeker dat ik goed kan rijden. Ik kan ook enorm goed inparkeren enzo![]()
Dit was gewoon een domme fout. En dat dat paaltje daar op de stoep staat is nog dommer.
Overigens was ik niet de 1e die dat overkwam wist mijn collega mij te vertellen.
Ja inderdaad. Dat zoiets kan in Nederland!quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Al die paaltjes van tegenwoordig, die zomaar overstekenVerboden zou het moeten worden
Ach, de dame die ik vanmorgen bumperkleefde en die daarna mij ging bumperkleven (quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:05 schreef KudFokker het volgende:
Sta ik net even te roken buiten, staat er op de parkeerplaats, juist ja: een PRIUS !!
De horror
Hij was ook silver/grijs net als die van vanmorgen
Precies, lang leve het eigen risicoquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Dat zoiets kan in Nederland!
Maargoed, om een lang verhaal kort te maken. Ben blij dat het met de prius was. Schade was mooi voor leasebedrijf. Mijn eigen auto is kleiner en daar ik wel over de motorkap heen kijken.
hebben jullie toen ook een potje staan bumperkleven in de lift? Zo van heel dicht bij elkaar gaan staan enzo?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach, de dame die ik vanmorgen bumperkleefde en die daarna mij ging bumperkleven () stond ineens naast me in de lift
Wat zei je ? " Ik zit gewoon graag op iemands 'lip(en)' "quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach, de dame die ik vanmorgen bumperkleefde en die daarna mij ging bumperkleven () stond ineens naast me in de lift
quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef KudFokker het volgende:
Tevens een schouderklopje voor mij, mijn eerste KLB topic meteen een succes, alhoewel het gedeeltelijk gekaapt is door een vrouw die niet kan autorijden
Wat is daar nieuw aan?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef KudFokker het volgende:
Tevens een schouderklopje voor mij, mijn eerste KLB topic meteen een succes, alhoewel het gedeeltelijk gekaapt is door een vrouw die niet kan autorijden
Veilig en een zware deur zijn niet aan elkaar gekoppeld. Bij veiligeheid speelt het koetswerk geen enkele rol. De veiligheidskooi die moet de klap opvangen en die is in de aygo goed geregeld. In de Prius ook.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:49 schreef jitzzzze het volgende:
Geeft een veilig gevoel, of niet?![]()
De deuren van mijn auto zijn echt zwaar, die moet je echt dicht gooien, anders vallen ze niet goed in het slot
Bij de Prius wat meer dan de bumpers en interieur. Percentage weet ik niet maar zou me niets verbazen als meer dan de helft (koetswerk) uit bio-plastic is opgebouwd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:04 schreef jitzzzze het volgende:
Bij iedere auto van tegenwoordig zijn de bumpers van plastic. En het complete interieur. Dus wat bedoel je?
Je vergeet spuuglelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:12 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Veilig en een zware deur zijn niet aan elkaar gekoppeld. Bij veiligeheid speelt het koetswerk geen enkele rol. De veiligheidskooi die moet de klap opvangen en die is in de aygo goed geregeld. In de Prius ook.
De Toyota IQ is nog kleiner dan de Aygo en krijgt ook 5 sterren van NCAP.
http://www.euroncap.com/tests/toyota/iq.aspx
Die is qua bouw niet heel anders dan de Aygo en heeft een stevige kooiconstructie om de inzittenen te beschermen.
Toyota begint meer en meer de image van de oude Volvo te krijgen. Saai, betrouwbaar en oerdegelijk. Dan te bedenken dat in de lijst van de 500 meest innoverende bedrijven (bedrijven die het meeste geld in R&D stoppen) maar 1 autobedrijf staat: Toyota. Technisch staat Toyota al een tijdje bovenaan en ik denk op basis van R&D zal het ook wel zo blijven. Bij mijn weten is Toyota ook het enige autobedrijf die zelf accu's bouwt en dan ook nog eens in NiMH cellen die vele malen millieuvriendelijker zijn dan LiON.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
hebben jullie toen ook een potje staan bumperkleven in de lift? Zo van heel dicht bij elkaar gaan staan enzo?
Nee, ze keek nog steeds boosquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:08 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Wat zei je ? " Ik zit gewoon graag op iemands 'lip(en)' "?
Nee, zware deuren betekend niet direct veiligheid. Maar een auto kan nog zoveel sterren scoren, maar als je één paaltje raakt gaat de deur niet meer open? Klinkt heel vreemd vind ik.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:12 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Veilig en een zware deur zijn niet aan elkaar gekoppeld. Bij veiligeheid speelt het koetswerk geen enkele rol. De veiligheidskooi die moet de klap opvangen en die is in de aygo goed geregeld. In de Prius ook.
De Toyota IQ is nog kleiner dan de Aygo en krijgt ook 5 sterren van NCAP.
http://www.euroncap.com/tests/toyota/iq.aspx
Die is qua bouw niet heel anders dan de Aygo en heeft een stevige kooiconstructie om de inzittenen te beschermen.
Toyota begint meer en meer de image van de oude Volvo te krijgen. Saai, betrouwbaar en oerdegelijk. Dan te bedenken dat in de lijst van de 500 meest innoverende bedrijven (bedrijven die het meeste geld in R&D stoppen) maar 1 autobedrijf staat: Toyota. Technisch staat Toyota al een tijdje bovenaan en ik denk op basis van R&D zal het ook wel zo blijven. Bij mijn weten is Toyota ook het enige autobedrijf die zelf accu's bouwt en dan ook nog eens in NiMH cellen die vele malen millieuvriendelijker zijn dan LiON.
Mij wel, een plastic koetswerk is echt niet meer van deze tijd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Bij de Prius wat meer dan de bumpers en interieur. Percentage weet ik niet maar zou me niets verbazen als meer dan de helft (koetswerk) uit bio-plastic is opgebouwd.
Die was vet inderdaadquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:16 schreef KudFokker het volgende:
Én ze hebben bij TopGear voetbal gespeeld met Aygo's![]()
Die rapporten zijn allang weerlegt op totale onzin. Zou mooi zijn als mensen eens hun gezond verstand gebruiken.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef Houzer het volgende:
Het mooie aan een Prius is, is het feit dat hij helemaal niet zo milieu-vriendelijk is.
Van de bouw tot aan het abreken van zo'n auto is, is hij vervuilender dan een Porsche Cayenne GT.
Met name het abraak process is een milieu onvriendelijke bedeoeling.
Denk dat dit ook prima te reproduceren is in een Golf GTI. Tegen een paaltje aan en dan in de 1 en vol gas geven. Ligt er precies aan waar het paaltje tegen aan komt. Beetje onzin opmerking dit.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:16 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, zware deuren betekend niet direct veiligheid. Maar een auto kan nog zoveel sterren scoren, maar als je één paaltje raakt gaat de deur niet meer open? Klinkt heel vreemd vind ik.
Nee, als er echt zo'n fantastische veiligheidskooi in zou zitten dan zou de deur gewoon open moeten gaan. Precies het doel bij het ontwerpen van een auto; dat de deuren na een klapper gewoon open kunnen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:19 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Denk dat dit ook prima te reproduceren is in een Golf GTI. Tegen een paaltje aan en dan in de 1 en vol gas geven. Ligt er precies aan waar het paaltje tegen aan komt. Beetje onzin opmerking dit.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:43 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
't Is wat je lelijk vind. Ik ben geen motorsport liefhebber en auto's zelf doen me niets.
Ik werk wel in de techniek en op basis van techniek ga ik auto's beoordelen. Dan vind ik de Prius heel erg mooi.
- start/stop automaat;
- energie terugwinnen bij het remmen;
- autonoom binnen bebouwde kom op electro motor;
- versnelle op electromotor;
- 100% millieuvriendelijk recyclebare batterijen die door Toyota vanaf 1998 worden gerecycled;
- veel gebruik van bio plastic op het koetswerk;
- rijdt niet anders dan een normale auto. Je hoeft de rijgedrag niet aan te passen en binnen Nederland een heel zuinige auto.
Afijn ik oordeel auto's op techniek en dan vind ik de Prius heel erg mooi. Dan te bedenken dat de Prius al 10+ jaren op de markt is en de Europese/Amerikaanse autobouwers nog altijd geen antwoord hebben. Prius heeft alles wat Top Gear verafschuwd dus die zullen er alles aan doen om de Prius in kwaad daglicht te zetten.
Ok dat wist ik niet. Maar het haalt mij nog steeds niet over de streep om bbij mijn volgende auto voor een hybride te gaan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:18 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Die rapporten zijn allang weerlegt op totale onzin. Zou mooi zijn als mensen eens hun gezond verstand gebruiken.
Prius vs Hummer - Gaan ze vanuit dat een Prius na 100k km is afgeschreven en de Hummer 300k haalt.
Verder wordt er nog altijd vanuit gegaan dat de accu cellen ergens geloost worden. Toyota heeft vanaf 1998 al een recycling programma waarbij de accu 100% wordt gerecycled en hergebruikt. NiMH cellen ontlenen zich daar ook voor. Er zit een statiegeld van 200 dollar bij het inleveren van oude Toyota NiMH cellen dus ze zijn ook nog eens geld waard.
Afijn leuk dat je opmerkingen plaatst maar gaarne wel iets wat toevoegd dan totale onzin verkondigen. Vanaf de bouw en afbreken is de Prius millieuvriendelijker dan welk auto ook van dezelfde klasse. Daarbij gebruikt het ook nog eens aanzienlijk minder brandstof.
Totale onzin.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:22 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, als er echt zo'n fantastische veiligheidskooi in zou zitten dan zou de deur gewoon open moeten gaan. Precies het doel bij het ontwerpen van een auto; dat de deuren na een klapper gewoon open kunnen.
TS kan gewoon niet rijden, Inhalen met een aygo lijkt me een eitje, die anderhalve meter auto pas prima tussen het verkeer op de linkerbaan(voor eventjes danquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:23 schreef GoeRoe86 het volgende:
TS kan geen Prius inhalen
TS rijdt Aygo
TS denkt dat dat allemaal wel ok is
Ik kan me voorstellen dat je wel moet oppassen voor rukwinden als je gaat inhalenquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:29 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
TS kan gewoon niet rijden, Inhalen met een aygo lijkt me een eitje, die anderhalve meter auto pas prima tussen het verkeer op de linkerbaan(voor eventjes dan)
Dat is een persoonlijke voorkeur.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:28 schreef Houzer het volgende:
Ok dat wist ik niet. Maar het haalt mij nog steeds niet over de streep om bbij mijn volgende auto voor een hybride te gaan.
De modellen zijn nog steeds spuuglelijk, op de nieuwe S-Klasse na dan.
Dat ding is inderdaad hartstikke vatbaar voor de wind jaquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:30 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je wel moet oppassen voor rukwinden als je gaat inhalen
Je noemt alles wel onzin van iedereen, echt open sta je niet voor andere ideeën dan je eigen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:28 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Totale onzin.
Veiligheidskooi is er enkel om de impact van een crash op te vangen en daarbij de ruimte van de bestuurder en passengier zoveel mogelijk ongemoeid te laten. Dat een deur daarna niet meer open kan gaan na een crash is niet de taak van een veiligheidskooi.
Ze hebben tegenwoordig hele mooi hydraulische scharen waarmee ze auto's openknippen die deel hebben genomen in zware crashes. Het is niet ongebruikelijk dat een deur daarna niet meer openkan. Belangrijkste is dat de personen die in de auto zitten er ongeschonden uit kunnen komen. Voor de rest heeft de auto vaak meerdere deuren dus als er eentje niet opengaat hoeft dat geen probleem te zijn.
Ik kraam geen onzin uit, ik heb het vernomen van een professioneel programma.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:31 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke voorkeur.
Maar geen onzin uitkramen dat de Prius zo millieuvervuilend zijn want dat zijn ze zeker niet. Top Gear heeft erg veel onzin over de Prius verspreid en vooral om de bestaansrecht te waarborgen. Wanneer iedereen in een Prius achtige auto zouden rijden dan bestaat het concept van supercars niet meer. Prius en Top Gear zijn twee tegenpolen waarbij de Prius in de media niet echt is vertegenwoordigd.
Die loopt qua hybride techniek toch een heel end achter op de Prius.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:33 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik vind de Honda Civic Hybride niet spuuglelijk. Een beetje onopvallend, dat wel.
Logisch, beide Honda's zijn goedkoper dan de Prius.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:25 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Je vergeet Honda.. deze heeft twee modellen op hybride rondrijden. Overigens doen die het momenteel veel beter in de lease.
Die zit dan ook weer in een andere prijsklassequote:Op donderdag 25 juni 2009 10:35 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
De nieuwe Lexus RX is ook een hybride, en tegelijk een mooie auto![]()
[ afbeelding ]
Maar gelukkig heb jij weer een glimmend eikeltje!quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Lotus elise? rofl mx5 is toch stukje beter
Lotus elise die met die 1800cc Toyota motor?
![]()
MWWAAA racen met minder dan 400pk? rofl
minder dan 250 pk is jullie geval zelfs ,
Aub next time, zie sportief rijden niet als racen, vergelijk je niet met je meerderen .![]()
Jah. Maar wel een 3,5 liter V6 met 300 pkquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:37 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Die zit dan ook weer in een andere prijsklasse
Op mn 21e een Ford Focus Wagon met onbeperkt privé rijden met een cataloguswaarde van plusminus 25.000 euro. Dus doe niet alsof je zo bijzonder bent in je Aygo. Mijn baas laat me niet eens in een Aygo rijden. Opdrachtgevers zien je aankomenquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:32 schreef KudFokker het volgende:
[..]
40 euromet een tankpas voor woon / werk verkeer en 1.200 km privé per maand
![]()
Jullie kunnen lullen wat jullie willen, maar niet veel andere doen dat op hun 21e met een auto met een catalogus waarde van 10.000 euro
Maar jij bent een vrouw, die krijgen zelfs een legertank kapot.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja het ligt aan de prius. Ik reed met 0 km/u tegen een paaltje en aanschouw de schade.
[ afbeelding ]
Zo, weer een glimmend eikeltjequote:Op donderdag 25 juni 2009 10:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Op mn 21e een Ford Focus Wagon met onbeperkt privé rijden met een cataloguswaarde van plusminus 25.000 euro. Dus doe niet alsof je zo bijzonder bent in je Aygo. Mijn baas laat me niet eens in een Aygo rijden. Opdrachtgevers zien je aankomen.
Kom je em ff oppoetsen?quote:
quote:
Of ben je te druk met je eigen eikeltje?quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Toen had ik er één van 25.000![]()
Nu van 28.000
![]()
Maar ik ben blij dat jij er blij mee bent
Nee hoor. Je kan er gewoon niet tegen dat mijn auto duurder is dan die van jouquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:44 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
Of ben je te druk met je eigen eikeltje?
Ik sta wel open op andermans ideeen maar dan moeten ze wel met iets zinvols komen. Roepen dat de Prius millieuvervuilender is dan.... is totale onzin. Net als het beweren dat een deur na een aanrijding open behoort te gaan. Ook onzin. Om die reden heb je deuren rondom de auto zitten en over het algemeen gaat de andere deur wel open.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:34 schreef jitzzzze het volgende:
Je noemt alles wel onzin van iedereen, echt open sta je niet voor andere ideeën dan je eigen.
Maar even serieus: als de ruimte van de inzittenden intact zou moeten blijven dan houdt dat toch ook automatisch in dat dat aan de zijkant ook gebeurt? En dat de deuren dan weer open gaan?
Een deur behoort toch echt open te kunnen. Het is toch wel prettig om na een aanrijding het voertuig te kunnen verlaten zonder dat je hoeft te wachten op de brandweer.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:49 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik sta wel open op andermans ideeen maar dan moeten ze wel met iets zinvols komen. Roepen dat de Prius millieuvervuilender is dan.... is totale onzin. Net als het beweren dat een deur na een aanrijding open behoort te gaan. Ook onzin. Om die reden heb je deuren rondom de auto zitten en over het algemeen gaat de andere deur wel open.
De energie bij een impact moet ergens verwerkt worden en daarbij komen er onvermijdelijk krachten op een deur wat zich gaat vervormen. Dit heeft niets met de stijfheid van het koetswerk te maken. Daarbij kan ik me goed voorstellen dat deursloten ook een deel van die impact te voorduren krijgen. Ik heb veel liever dat de deur dichtblijft tijdens de impact dan dat het losschiet en kan zodanig ook prima voorstellen dat wanneer er kracht komt op een deur die slot dan niet meer opengaat. Kwestie van de andere deur pakken en naar buiten lopen. Met voldoende kracht op een deur gaat het niet meer open ongeacht of je in een Volvo, honda, Toyota, Mercedes, etc zit. Heeft niets met dikte van blik te maken en alles hoe de sloten een deel van de impact verwerken. Dicht blijven zodat niets van buiten naar binnen komt lijkt mij het veiligst en na de crash kijken hoe de personen eruit komen.
Wat heb je liever: ik sla met een moker op je fietsslot. Heb je liever dat de slot openvliegt of dat het vervormt en altijd op slot blijft. Dat laatste is denk ik veiliger.
Van alle opmerkingen die ik gelezen heb is dit het aller-allerstomste.....quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:50 schreef bendk het volgende:
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
Dat zou mij echt geen malle moer uitmaken eerlijk gezegdquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een deur behoort toch echt open te kunnen. Het is toch wel prettig om na een aanrijding het voertuig te kunnen verlaten zonder dat je hoeft te wachten op de brandweer.
Ja, oke. Maar als je nou in het water beland na de klap en je deur gaat niet open? En je lifehammer is ergens ver weg of die heb je simpelweg niet?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:56 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Dat zou mij echt geen malle moer uitmaken eerlijk gezegd
Het hoofddoel van zo'n kooi is toch om te beschermen zodat je uberhaubt nog in staat bent op uit de auto gehaald te worden ipv door een lijkwagen opgehaald te worden
Je kan zoveel willen maar vaak zijn dingen technisch niet haalbaar. Ik wil ook graag een telefoon hebben die ik nooit hoef op te laden, en waarmee ik jarenlang mee kan internetten, en liefst niet meer dan 50 gram wegen met daarbij een groot scherm.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:53 schreef jitzzzze het volgende:
Een deur behoort toch echt open te kunnen. Het is toch wel prettig om na een aanrijding het voertuig te kunnen verlaten zonder dat je hoeft te wachten op de brandweer.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:50 schreef bendk het volgende:
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
Auto's vliegen zelden in de vlam (in alle jaren dat ik rij en all crashes die ik langs de snelweg heb gezien was er geen een die in de vlam was gevlogen). Ook niet na een crash. Die risico is er niet. Een lifehammer hoort iedereen in de auto te hebben. Verder zitten aan beide kanten deuren dus kwestie van aan de andere kant eruit.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:58 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, oke. Maar als je nou in het water beland na de klap en je deur gaat niet open? En je lifehammer is ergens ver weg of die heb je simpelweg niet?
Of je auto vat vlam na de klap?
Andere afzeiken, waardoor je hoopt dat je eigen zielige leventje beter wordtquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:01 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat zit je nou stoer te doen met je airco man, alsof dat speciaal is. Met je kutauto.
Zijramen of voorraam intrappen is ook een optiequote:Op donderdag 25 juni 2009 11:02 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Auto's vliegen zelden in de vlam (in alle jaren dat ik rij en all crashes die ik langs de snelweg heb gezien was er geen een die in de vlam was gevlogen). Ook niet na een crash. Die risico is er niet. Een lifehammer hoort iedereen in de auto te hebben. Verder zitten aan beide kanten deuren dus kwestie van aan de andere kant eruit.
Jij rijdt een instap-bmw met een instapmotorquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij rijd in een Ford [ afbeelding ]
Wie kaatst kan de bal verwachten.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Nou nou, jij voelt je wel tof of niet?
En waarom zou ik daar niet tegen kunnen? Omdat jou e-penis maar liefst 3000 euro langer is? Alsof ik me iets aantrek wat een wildvreemde tegen me zegt op een internetforumquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee hoor. Je kan er gewoon niet tegen dat mijn auto duurder is dan die van jou [ afbeelding ]
Zucht, luister nou eens manquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:02 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Auto's vliegen zelden in de vlam (in alle jaren dat ik rij en all crashes die ik langs de snelweg heb gezien was er geen een die in de vlam was gevlogen). Ook niet na een crash. Die risico is er niet. Een lifehammer hoort iedereen in de auto te hebben. Verder zitten aan beide kanten deuren dus kwestie van aan de andere kant eruit.
Krijgen we deze eeuwenoude discussie weer?quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij rijdt een instap-bmw met een instapmotor [ afbeelding ]. Beetje "ik wil wel maar kan het eigenlijk niet betalen en daarom neem ik maar een 116i"
Er zijn mensen die zich daar wel iets van aan trekkenquote:[..]
En waarom zou ik daar niet tegen kunnen? Omdat jou e-penis maar liefst 3000 euro langer is? Alsof ik me iets aantrek wat een wildvreemde tegen me zegt op een internetforum.
116iquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij rijdt een instap-bmw met een instapmotor [ afbeelding ]. Beetje "ik wil wel maar kan het eigenlijk niet betalen en daarom neem ik maar een 116i"
[..]
Wie kaatst kan de bal verwachten.
[..]
En waarom zou ik daar niet tegen kunnen? Omdat jou e-penis maar liefst 3000 euro langer is? Alsof ik me iets aantrek wat een wildvreemde tegen me zegt op een internetforum.
Je start em zelf smartassquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Krijgen we deze eeuwenoude discussie weer?![]()
[..]
Er zijn mensen die zich daar wel iets van aan trekken
Waar zeg ik dat deuren niet open gaan na een crash? Ik zeg enkel dat sloten een onderdeel vormen van het opvangen van de impact van een crash. Normaal gesproken staat er een object aan de zijkant van een deur die vervormt is zodat deze niet openkan. Dan kan de deur sowieso niet open omdat er een object tegenaan staat. Verder is het niet zo moeilijk als je even logisch nadenkt. Sloten moeten ook krachten opvangen, Ga eens je autoslot bekijken dan zul je zien dat deze veel zwaarder zijn uitgevoerd dan strik noodzakelijk. Stel je dan eens voor wat er gebeurt als je met de volle gewicht van de auto er tegen aan gaat hangen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:07 schreef jitzzzze het volgende:
Maar goed, waar heb jij dan gelezen dat deuren niet open hoeven te gaan na een crash? Ben wel benieuwd naar een bron zo langzamerhand.
Sowieso ben je goed dom als je Top Gear oordelen als objectief gaat zien.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:31 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke voorkeur.
Maar geen onzin uitkramen dat de Prius zo millieuvervuilend zijn want dat zijn ze zeker niet. Top Gear heeft erg veel onzin over de Prius verspreid en vooral om de bestaansrecht te waarborgen. Wanneer iedereen in een Prius achtige auto zouden rijden dan bestaat het concept van supercars niet meer. Prius en Top Gear zijn twee tegenpolen waarbij de Prius in de media niet echt is vertegenwoordigd.
Nou, bij een goede klap kan die deur toch wel heel makkelijk klem komen te zitten. Denk aan een metalen staaf, als je die met hoge snelheid op een rand slaat, kan je hem best krom slaan, terwijl hij met de hand niet te buigen is. Zo ook met de deuren van een auto. De impact van een crash is even iets anders dan gewoon een deurtje opendoen...quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je noemt alles wel onzin van iedereen, echt open sta je niet voor andere ideeën dan je eigen.
Maar even serieus: als de ruimte van de inzittenden intact zou moeten blijven dan houdt dat toch ook automatisch in dat dat aan de zijkant ook gebeurt? En dat de deuren dan weer open gaan?
Erg handig in Nederland, vooral in die vele files.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Jah. Maar wel een 3,5 liter V6 met 300 pk
En we hebben nog een glimmende eikel erbij!!!!quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Op mn 21e een Ford Focus Wagon met onbeperkt privé rijden met een cataloguswaarde van plusminus 25.000 euro. Dus doe niet alsof je zo bijzonder bent in je Aygo. Mijn baas laat me niet eens in een Aygo rijden. Opdrachtgevers zien je aankomen.
Dat hoeft niet, de uitstoot van een kerncentrale valt best mee. Alleen wat nucleair afval.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:50 schreef bendk het volgende:
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
Copy/paste.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:30 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En we hebben nog een glimmende eikel erbij!!!!
De copy/paste is niet van mij.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Copy/paste.
Je zult toch echt met iets sterkers moeten komen.
Juist wel, auto's zijn allemaal obesitas patienten geworden. Het is juist goed dat er eens wat gedaan wordt aan het gewicht van auto's.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Mij wel, een plastic koetswerk is echt niet meer van deze tijd.
Afgunst van wat.quote:
Inderdaadquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:56 schreef Houzer het volgende:
[..]
Afgunst van wat.
Een ouwe sportwagen waarmee je tof kan doen tegenover je virendjes op de parking van de mac?
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:31 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ach je betaald maar 70 euro in de maand das wel interessant aan een Aygo.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:56 schreef Houzer het volgende:
[..]
Afgunst van wat.
Een ouwe sportwagen waarmee je tof kan doen tegenover je virendjes op de parking van de mac?
Zoals ?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:05 schreef TommyGun het volgende:
[..]
InderdaadIk rij liever iets fatsoenlijks
Of een ferrari misschien, die met 12 cilinders nog niet eens vermogen haalt van een japanse 4 of 6 cilinder.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:05 schreef TommyGun het volgende:
[..]
InderdaadIk rij liever iets fatsoenlijks
Dat is jou mening. Japanners zijn goed en goed lelijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:07 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Zoals ?
Weet waar je over praat , Toyota Supra mk4 niet fatsoenlijk?
Je presenteert je kennis over auto's wel heel goed, EPIC FAIL
Afgunstquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:15 schreef BobbyB het volgende:
J2ZGTE is wel een beetje een droeftoeter door zo uit z'n slof te schieten.
Ten eerste: Toyauto![]()
Ten tweede is de constatering "Sjonnie" door TommyGun niet eens zo heel raar, sterker nog, dit wordt door de laatste 3 berichten alleen maar sterk bevestigt.
Jammer dat ik de constatering; Je bent een Sjonnie als je voor 1 van de beste motoren(is talloze keren bewezen) ter wereld in je auto kiest, niet snap. Zal wel aan mij liggenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:15 schreef BobbyB het volgende:
J2ZGTE is wel een beetje een droeftoeter door zo uit z'n slof te schieten.
Ten eerste: Toyauto![]()
Ten tweede is de constatering "Sjonnie" door TommyGun niet eens zo heel raar, sterker nog, dit wordt door de laatste 3 berichten alleen maar sterk bevestigt.
Het oog wil ook wat. Orgineel zijn die dingen al niet te pruimen laat staan als die "Sjonnie's" aan de gang gaan met die dingen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:23 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Jammer dat ik de constatering; Je bent een Sjonnie als je voor 1 van de beste motoren(is talloze keren bewezen) ter wereld in je auto kiest, niet snap. Zal wel aan mij liggen
Electriciëns met zoeen witte Focusquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Op mn 21e een Ford Focus Wagon met onbeperkt privé rijden met een cataloguswaarde van plusminus 25.000 euro. Dus doe niet alsof je zo bijzonder bent in je Aygo. Mijn baas laat me niet eens in een Aygo rijden. Opdrachtgevers zien je aankomen.
Ach hoeveel auto's (%) worden binnen de eerste 5 jaar total loss verklaard? Dat zullen zeker geen 2 cijfers zijn...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:14 schreef Smart-Einstein het volgende:
Enige probleem met de prius is een aanrijding van de zijkant. Zelfs met 35 km/h een auto in je flank betekent schade aan je accubak en is je auto total-loss. (familie werkt in autoschade ja..)
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:28 schreef BobbyB het volgende:
Je bent het niet eens waard om verder op in te gaan. Snappen zal je het toch niet, net als het fatsoenlijk editen van je posts, overigens.
Ik rij een BMW 535D high-exectutive vriend.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:06 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
rofl, gtfo ook nog in het bezit van een Lexus gs450, m`n vriendjes bij de Mac? ik weet niet wat jij doet...
afgunst van wat? Financiele welvaart mischien?
ofterwel een ?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 12:28 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Het oog wil ook wat . Orgineel zijn die dingen al niet te pruimen laat staan als die "Sjonnie's" aan de gang gaan met die dingen.![]()
[ afbeelding ]
rofl FAILquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:05 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ik rij een BMW 535D high-exectutive vriend.
Helaas,
Echte vrienden heb je namelijk niet?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:06 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
rofl FAIL
opzeker doorlinken naar auto forum,
Je hebt in iedergeval een heel aantal mensen hun dag weer goed gemaakt![]()
quote:
Sinds vandaag welquote:Ik rij een BMW 535D high-exectutive vriend.
Leg mij even uit wat er mis is met een 535D van 2 jaar oud?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:23 schreef Houzer het volgende:
[..]
Helaas, blijkbaar weet je niet wat sarcasme inhoud.
Voor de ontwerpers moeten we in Italie of Engeland zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:05 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
ofterwel een ?
Golf ?Bmw?
Audi?
Ford?
Elke franse auto ?
Ah je kan het niet hebben dat er iemand anders een duurdere auto heeft dan je verspijkerde Toyota?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:24 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Leg mij even uit wat er mis is met een 535D van 2 jaar oud?
dit misschien?
HAHAHAHAHAHHAquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:27 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ah je kan het niet hebben dat er iemand anders een duurdere auto heeft dan je verspijkerde Toyota?
Begin je nu tegen mij over argunmenten, zelf kan je alleen maarquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:31 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHHA
argumenten op?
Als ik wil koop ik inderdaad een nieuwe 535i. Of d
please gtfo
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:32 schreef J2ZGTE het volgende:
HAHAHAHAHAHHA
argumenten op?
Als ik wil koop ik inderdaad een nieuwe 535i. Of d
*edit
maar helaas ik heb verstand van auto's en heb een smaak ontwikkeld.
Dus zal ik hem niet kopen
*edit
please gtfo u have been pwnd enough for today
Nop, dat is wat je aankomende/huidige vriedin waarschijnlijk heeftquote:
Owja heb ik ook nog, auwto van de sjaakquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:35 schreef Houzer het volgende:
[..]
Begin je nu tegen mij over argunmenten, zelf kan je alleen maarposten.
2 jaar geleden heb ik hem ook nieuw geleased, niet gekocht nee geleased want dat hoort bij mijn werk.
Als ik hem zelf moest kopen had ik het nooit gedaan zonde van mijn geld.
Het is maar een auto, maar blijkbaar kom jij bijna klaar op je Toyota, dus wens ik je er veel plezier mee.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:37 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Nop, dat is wat je aankomende/huidige vriedin waarschijnlijk heeft
Klopt.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:39 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Owja heb ik ook nog, auwto van de sjaak
maar wat je nu dus eigenlijk zegt, Is dat je helemaal geen auto hebt?
terrrringg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dude ,GTFO ofterwel mijn velgen zijn meer waard dan ((alle)) autos die JULLIE in jullie bezit hebben,quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:45 schreef Houzer het volgende:
[..]
Klopt.
En dat wil ik graag zo houden.
Mijn vriendin heeft al een prive auto en das meer dan genoeg.
Wat moeten we met 3 auto's?
Stoer doen op een internetforum zeggen dat ik 3 auto's heb?
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:43 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
![]()
99% van de bevolking weet dat Toyota top is kwa techniek, 99% van de bevolking baalt dat ze zo bagger lelijk zijn.
En nu kom je klaar bij de gedachten, dat je denkt dat ik daar wakker van lig?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:47 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Dude ,GTFO ofterwel mijn velgen zijn meer waard dan ((alle)) autos die JULLIE in jullie bezit hebben,
Houdoe he
Hoe stom kan je zijn om velgen te kopen die duurder zijn dan een auto.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:47 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Dude ,GTFO ofterwel mijn velgen zijn meer waard dan ((alle)) autos die JULLIE in jullie bezit hebben,
Houdoe he
Ja. Net als de celica, mr2 en laten we de evo niet vergeten en de nissan sky dinges en impreza.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:48 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Je vindt een supra mk4 serieus lelijk?
mijn punt is gemaakt.
Je hebt in je post aantal alleen geen punten uiteengezet.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:48 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Je vindt een supra mk4 serieus lelijk?
mijn punt is gemaakt.
Nee , maar Hiërarchischquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:48 schreef Houzer het volgende:
[..]
En nu kom je klaar bij de gedachten, dat je denkt dat ik daar wakker van lig?
Mr2, celica, Impreza , r33 kan ik begrijpen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:52 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ja. Net als de celica, mr2 en laten we de evo niet vergeten en de nissan sky dinges en impreza.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:50 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hoe stom kan je zijn om velgen te kopen die duurder zijn dan een auto.![]()
Ah, je probeert je japanner er leuker uit te laten zien. Dat gaat niet.... De basis moet goed zijn.
En je maakt mijn punt alleen maar duidelijker.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:53 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Nee , maar Hiërarchischgezien heb je niet eens het recht om je hiermee te bemoeien.
Yupp en jij hebt niet eens "een" autoquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:55 schreef Houzer het volgende:
[..]
En je maakt mijn punt alleen maar duidelijker.
Een normale discussie is met jou niet te voeren.
Ik denk dat hij een metselaar of stucadoor is.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:52 schreef Houzer het volgende:
[..]
Je hebt in je post aantal alleen geen punten uiteengezet.
Je doet jezelf voorkomen als iemand met geld. Ik vraag me af hoe je aan het geld komt, meestal moet je een bepaalde vorm van intelligentie hebben, om een bepaalde functie te volbrengen of een bedrijf te runnnen, iets waarbij het bij jou totaal aan ontbreekt.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:56 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een metselaar of stucadoor is.Die kopen vaak een auto voor 1000 euro en zetter er dan voor 5000 euro tupperware op.
Technisch gezien wel, alleen rijd mijn vriendin erin.quote:
Austin Martin, Jaguar Xkr, Alfa Spider en c8.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:54 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Mr2, celica, Impreza , r33 kan ik begrijpen.
Wat is volgens jou een mooie (qwa design) auto dan?
Eindelijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:57 schreef Houzer het volgende:
[..]
Technisch gezien wel, alleen rijd mijn vriendin erin.
Maar dat is niet boeiend, want wat jij hebt is toch beter en mooier en duurder.
En in je naam een Mitsubishiquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:05 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik mag mij eigenlijk helemaal niet bemoeien met dit topic. Ik heb een Saab 900 classic cabrio en het vrouwtje een fox.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:08 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?hl=nl&safe=off&um=1&sa=1&q=coldz40&aq=f&oq=
Verdiep je er eens in! De autovervuiling is maar 3% van de totale vervuiling.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:06 schreef kdijkstra het volgende:
Wat mij betreft mogen ze de slurptax verhonderdvoudigen. Laten we het vooral europees doen.
Vervuiling is meer dan alleen CO2 uitstoot. Ik weet prima over de vervuiling en onderdeel van mijn werk. Weet er waarschijnlijk wel meer van dan jij.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:09 schreef ColtZ40 het volgende:
Verdiep je er eens in! De autovervuiling is maar 3% van de totale vervuiling.
Dan weet je ook dat de auto´s in Nederland alleen maar een melkkoe is van de overheid. Dat de fabrikanten waar het koninklijk huis veel aandelen van hebben veel vervuilender zijn dan de auto´s maar die worden ontzien. Eigenbelang enzo. Dat de ondergrondse kolenbranden in China voor meer vervuiling zorgen dan alle auto´s bij elkaar. Dat een brommer schadelijker is voor het milieu dan een auto.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Vervuiling is meer dan alleen CO2 uitstoot. Ik weet prima over de vervuiling en onderdeel van mijn werk. Weet er waarschijnlijk wel meer van dan jij.
Klinklare onzin. Als jij in een zuinige auto rijdt ga je minder betalen. Je argument zou kloppen als bij alle auto's inclusief zuinige meer zou moeten gaan betalen. Dat is niet het geval. Bij zuinige auto's minder dus doet de slurptax waarvoor het bedoelt is. Wat mij betreft scherpen ze het nog verder aan en worden auto's die onder de 1:10 rijden onbetaalbaar. In deze tijd is het ronduit belachelijk dat dit soort auto's bestaansrecht hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan weet je ook dat de auto´s in Nederland alleen maar een melkkoe is van de overheid. Dat de fabrikanten waar het koninklijk huis veel aandelen van hebben veel vervuilender zijn dan de auto´s maar die worden ontzien. Eigenbelang enzo. Dat de ondergrondse kolenbranden in China voor meer vervuiling zorgen dan alle auto´s bij elkaar. Dat een brommer schadelijker is voor het milieu dan een auto.
Dan vind ik de uitspraak de slurptax zo ver mogelijk verhogen echt dom.
Dan moeten ze beginnen met de hybride auto´s af te schaffen. Die zijn zo vervuilend in productie dat ze het nooit meer goed kunnen maken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:29 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Klinklare onzin. Als jij in een zuinige auto rijdt ga je minder betalen. Je argument zou kloppen als bij alle auto's inclusief zuinige meer zou moeten gaan betalen. Dat is niet het geval. Bij zuinige auto's minder dus doet de slurptax waarvoor het bedoelt is. Wat mij betreft scherpen ze het nog verder aan en worden auto's die onder de 1:10 rijden onbetaalbaar. In deze tijd is het ronduit belachelijk dat dit soort auto's bestaansrecht hebben.
Voor de rest is belasting op het millieu meer dan alleen de uitstoot bij het rijden. Ook de productie vooraf en de sloop daarna moet in het totale plaatje worden meegenomen. Exclusieve auto's zijn bijvoorbeeld niet de auto's die bepaald millieuvriendelijk worden geproduceerd. Enig idee hoeveel energie gaat in de productie van een auto? Wanneer je dat meeneemt kunnen er misschien wel 20 van die kleine Aygo's rijden tov 1 dikke BMW. Als je zo redeneert dan prefereer ik de Aygo's.
Dus nogmaals laten ze de slurptax met een factor 50-100 verhogen en zo de consument aansporen om millieuvriendelijk auto's te kopen.
Edit:
Wat de Chinezen doen heeft Nederland weinig invloed op. Bovendien stoten de Chinezen aanzienlijk minder CO2 per inwoner dan in de EU. Verder is het opvallend dat de Chinezen al wel volledig electrisch aangedreven auto's in de productie hebben. Iets waar de EU ver op achter loopt.
Ik lees net dat de Chinese overheid de aanschaf van Hummer hebben geblokkeerd. Het past niet in het beleid van de Chinese overheid. China kent beperkte kapitalisme en is nog altijd communistisch. Het opleggen van millieumaatregelen is iets wat ik dan wel weer goed vind van de Chinese overheid en ze passen daar het beleid er ook op aan.
Wat betreft de brommer is de bekende klepel en klok. Enkel 2 takt brommers stoten meer uit. De 4 takt zijn aanzienlijk schoner. Er was sprake over fijnstof vervuiling en niet over CO2 uitstoot. Een 4 takt brommer stoot veel en veel minder schadelijke stoffen uit dan een auto.
Dat dus, je was me voorquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:21 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Dus laat je een tijdje je gas los en de ruimte tussen die prius en jou groter worden, zoek een gaatje, trek op naar 130 en voeg in.
OMG
Kennelijk onder een steen gezeten bij de begin van dit draadje. Wat je hierboven plaatst is weer totale kul.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:16 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan moeten ze beginnen met de hybride auto´s af te schaffen. Die zijn zo vervuilend in productie dat ze het nooit meer goed kunnen maken.
En om nou bestaande auto te slopen die dus al geproduceerd zijn is helemaal slecht voor het milieu daar moeten ze weer een nieuwe aygo voor maken.![]()
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:25 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Kennelijk onder een steen gezeten bij de begin van dit draadje. Wat je hierboven plaatst is weer totale kul.
Prius is millieuvriendelijker tijdens productie dan welk ander auto in zelfde gewichtsklasse. De afbraak daarna ook. De NiMH cellen zijn 100% recyclebaar en daar heeft Toyota vanaf 1998 al een programma voor opgezet met een statiegeld systeem van 200 dollar bij inlevering van de NiMH cellen. Verder zijn grote delen van het koetswerk gebouwd uit bioplastic. NiMH cellen zijn de meest ecologisch vriendelijke oplaadbare cellen en moet je zeker niet verwarren met NiCd of LiON.
Kom je nu met serieuze argumenten of blijf je onzin uitkramen.............
Denk niet dat de lithium ion snel op de markt gaat komen. Is namelijk veel lastiger te recyclen en daarnaast worden die cellen heet bij het ontladen en laden. Hitte + auto gaan niet echt goed samen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:30 schreef ColtZ40 het volgende:Ook aan een plug-in-versie, die kan worden opgeladen via het stopcontact, wordt gewerkt. Als de voortekenen niet bedriegen, doet de ook de nieuwe Prius het voorlopig nog met nikkel hydride-batterijen. De nieuwe generatie lithium ion-accu’s blijven voorlopig nog even in het laboratorium.
Over welk Nissan heb je het?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:51 schreef Rotter het volgende:
Prius is een oudewijvenbak. Zelfs mijn Nissan trekt dat barrel eruit....
Prius 2001 tot 2004 0-100km/uur 13,4 sec. Met dat model hem ik wel eens gereden, geen feest.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:01 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Over welk Nissan heb je het?
Prius: 0-100km/u ~10secs
Ja, bij een oprit allemaal naar de linkerbaan toe, yayquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:00 schreef KudFokker het volgende:
De Prius reed al op de snel weg en ik voegde in.
Hij had net zo goed even op de linker baan kunnen rijden zodat ik gewoon de weg op kon rijden.
TS durft niet in te halenquote:Op donderdag 25 juni 2009 08:43 schreef KudFokker het volgende:
Ik heb toen 14 minuten achter die homo in zijn burgerlijke tyfus auto gereden voordat er een klein plekje op de linker baan vrij kwam
Zijn tussentijd aardig doorontwikkeld. Ik zit te wachten op het model Nissan (van Rotter). Zal me benieuwen of die sneller is dan de Prius. Veel mensen onderschatten de Prius maar het huidige model doet absoluut niet onder aan een ander gemiddeld personenwagen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:08 schreef ColtZ40 het volgende:
Prius 2001 tot 2004 0-100km/uur 13,4 sec. Met dat model hem ik wel eens gereden, geen feest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |