abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70395345
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:57 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

No comment
Ik heb het goed he!?
pi_70395352
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:57 schreef Houzer het volgende:

[..]

Technisch gezien wel, alleen rijd mijn vriendin erin.
Maar dat is niet boeiend, want wat jij hebt is toch beter en mooier en duurder.
Eindelijk.
Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
pi_70395364
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:01 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik heb het goed he!?
lol, nee in de IT soz haha
pi_70395406
Goed topic wel.
pi_70395428
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:02 schreef ColtZ40 het volgende:
Goed topic wel.
Toch wel heah .

Straks krijgen we nog deel 2
pi_70395508
Ik mag mij eigenlijk helemaal niet bemoeien met dit topic. Ik heb een Saab 900 classic cabrio en het vrouwtje een fox.
pi_70395543
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:05 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik mag mij eigenlijk helemaal niet bemoeien met dit topic. Ik heb een Saab 900 classic cabrio en het vrouwtje een fox.
En in je naam een Mitsubishi
pi_70395567
Wat mij betreft mogen ze de slurptax verhonderdvoudigen. Laten we het vooral europees doen.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_70395620
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:06 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

En in je naam een Mitsubishi
http://images.google.nl/images?hl=nl&safe=off&um=1&sa=1&q=coldz40&aq=f&oq=

pi_70395673
quote:

nee echt?
doe mij maar .45
pi_70395675
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:06 schreef kdijkstra het volgende:
Wat mij betreft mogen ze de slurptax verhonderdvoudigen. Laten we het vooral europees doen.
Verdiep je er eens in! De autovervuiling is maar 3% van de totale vervuiling.
pi_70395710
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:09 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

nee echt?
doe mij maar .45
.38 schiet fijner.
pi_70395801
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:10 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

.38 schiet fijner.
nietus
pi_70395826
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:13 schreef J2ZGTE het volgende:

[..]

nietus
Na 50x schieten echt wel.
pi_70395831
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:09 schreef ColtZ40 het volgende:
Verdiep je er eens in! De autovervuiling is maar 3% van de totale vervuiling.
Vervuiling is meer dan alleen CO2 uitstoot. Ik weet prima over de vervuiling en onderdeel van mijn werk. Weet er waarschijnlijk wel meer van dan jij.
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_70396152
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:14 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Vervuiling is meer dan alleen CO2 uitstoot. Ik weet prima over de vervuiling en onderdeel van mijn werk. Weet er waarschijnlijk wel meer van dan jij.
Dan weet je ook dat de auto´s in Nederland alleen maar een melkkoe is van de overheid. Dat de fabrikanten waar het koninklijk huis veel aandelen van hebben veel vervuilender zijn dan de auto´s maar die worden ontzien. Eigenbelang enzo. Dat de ondergrondse kolenbranden in China voor meer vervuiling zorgen dan alle auto´s bij elkaar. Dat een brommer schadelijker is voor het milieu dan een auto.

Dan vind ik de uitspraak de slurptax zo ver mogelijk verhogen echt dom.
pi_70396155
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:13 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Na 50x schieten echt wel.
jah ok rofl
pi_70396346
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan weet je ook dat de auto´s in Nederland alleen maar een melkkoe is van de overheid. Dat de fabrikanten waar het koninklijk huis veel aandelen van hebben veel vervuilender zijn dan de auto´s maar die worden ontzien. Eigenbelang enzo. Dat de ondergrondse kolenbranden in China voor meer vervuiling zorgen dan alle auto´s bij elkaar. Dat een brommer schadelijker is voor het milieu dan een auto.

Dan vind ik de uitspraak de slurptax zo ver mogelijk verhogen echt dom.
Klinklare onzin. Als jij in een zuinige auto rijdt ga je minder betalen. Je argument zou kloppen als bij alle auto's inclusief zuinige meer zou moeten gaan betalen. Dat is niet het geval. Bij zuinige auto's minder dus doet de slurptax waarvoor het bedoelt is. Wat mij betreft scherpen ze het nog verder aan en worden auto's die onder de 1:10 rijden onbetaalbaar. In deze tijd is het ronduit belachelijk dat dit soort auto's bestaansrecht hebben.

Voor de rest is belasting op het millieu meer dan alleen de uitstoot bij het rijden. Ook de productie vooraf en de sloop daarna moet in het totale plaatje worden meegenomen. Exclusieve auto's zijn bijvoorbeeld niet de auto's die bepaald millieuvriendelijk worden geproduceerd. Enig idee hoeveel energie gaat in de productie van een auto? Wanneer je dat meeneemt kunnen er misschien wel 20 van die kleine Aygo's rijden tov 1 dikke BMW. Als je zo redeneert dan prefereer ik de Aygo's.

Dus nogmaals laten ze de slurptax met een factor 50-100 verhogen en zo de consument aansporen om millieuvriendelijk auto's te kopen.

Edit:
Wat de Chinezen doen heeft Nederland weinig invloed op. Bovendien stoten de Chinezen aanzienlijk minder CO2 per inwoner dan in de EU. Verder is het opvallend dat de Chinezen al wel volledig electrisch aangedreven auto's in de productie hebben. Iets waar de EU ver op achter loopt.

Ik lees net dat de Chinese overheid de aanschaf van Hummer hebben geblokkeerd. Het past niet in het beleid van de Chinese overheid. China kent beperkte kapitalisme en is nog altijd communistisch. Het opleggen van millieumaatregelen is iets wat ik dan wel weer goed vind van de Chinese overheid en ze passen daar het beleid er ook op aan.

Wat betreft de brommer is de bekende klepel en klok. Enkel 2 takt brommers stoten meer uit. De 4 takt zijn aanzienlijk schoner. Er was sprake over fijnstof vervuiling en niet over CO2 uitstoot. Een 4 takt brommer stoot veel en veel minder schadelijke stoffen uit dan een auto.

[ Bericht 8% gewijzigd door kdijkstra op 26-06-2009 14:42:26 ]
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:55:58 #269
44885 Metatron
THE VOICE
pi_70397316
Ik moest meteen denken aan....

You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_70397978
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:29 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Klinklare onzin. Als jij in een zuinige auto rijdt ga je minder betalen. Je argument zou kloppen als bij alle auto's inclusief zuinige meer zou moeten gaan betalen. Dat is niet het geval. Bij zuinige auto's minder dus doet de slurptax waarvoor het bedoelt is. Wat mij betreft scherpen ze het nog verder aan en worden auto's die onder de 1:10 rijden onbetaalbaar. In deze tijd is het ronduit belachelijk dat dit soort auto's bestaansrecht hebben.

Voor de rest is belasting op het millieu meer dan alleen de uitstoot bij het rijden. Ook de productie vooraf en de sloop daarna moet in het totale plaatje worden meegenomen. Exclusieve auto's zijn bijvoorbeeld niet de auto's die bepaald millieuvriendelijk worden geproduceerd. Enig idee hoeveel energie gaat in de productie van een auto? Wanneer je dat meeneemt kunnen er misschien wel 20 van die kleine Aygo's rijden tov 1 dikke BMW. Als je zo redeneert dan prefereer ik de Aygo's.

Dus nogmaals laten ze de slurptax met een factor 50-100 verhogen en zo de consument aansporen om millieuvriendelijk auto's te kopen.

Edit:
Wat de Chinezen doen heeft Nederland weinig invloed op. Bovendien stoten de Chinezen aanzienlijk minder CO2 per inwoner dan in de EU. Verder is het opvallend dat de Chinezen al wel volledig electrisch aangedreven auto's in de productie hebben. Iets waar de EU ver op achter loopt.

Ik lees net dat de Chinese overheid de aanschaf van Hummer hebben geblokkeerd. Het past niet in het beleid van de Chinese overheid. China kent beperkte kapitalisme en is nog altijd communistisch. Het opleggen van millieumaatregelen is iets wat ik dan wel weer goed vind van de Chinese overheid en ze passen daar het beleid er ook op aan.

Wat betreft de brommer is de bekende klepel en klok. Enkel 2 takt brommers stoten meer uit. De 4 takt zijn aanzienlijk schoner. Er was sprake over fijnstof vervuiling en niet over CO2 uitstoot. Een 4 takt brommer stoot veel en veel minder schadelijke stoffen uit dan een auto.
Dan moeten ze beginnen met de hybride auto´s af te schaffen. Die zijn zo vervuilend in productie dat ze het nooit meer goed kunnen maken.
En om nou bestaande auto te slopen die dus al geproduceerd zijn is helemaal slecht voor het milieu daar moeten ze weer een nieuwe aygo voor maken.
pi_70398065
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:21 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Dus laat je een tijdje je gas los en de ruimte tussen die prius en jou groter worden, zoek een gaatje, trek op naar 130 en voeg in.

OMG
Dat dus, je was me voor
Ik reed voor het eerst op de snelweg en maakte die shit ook mee dat er amper plek was.
Op dezelfde manier opgelost. Ging lekker, 130 .

Ohja, ik reed een Ford Fiesta 1.1. Max snelheid is 140 Daarna overtoeren
Die doet er 16,3 seconden over om 0-100 te doen.

Gewoon het bewijs dat je niet kan rijden, wijf.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70398243
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:16 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan moeten ze beginnen met de hybride auto´s af te schaffen. Die zijn zo vervuilend in productie dat ze het nooit meer goed kunnen maken.
En om nou bestaande auto te slopen die dus al geproduceerd zijn is helemaal slecht voor het milieu daar moeten ze weer een nieuwe aygo voor maken.
Kennelijk onder een steen gezeten bij de begin van dit draadje. Wat je hierboven plaatst is weer totale kul.

Prius is millieuvriendelijker tijdens productie dan welk ander auto in zelfde gewichtsklasse. De afbraak daarna ook. De NiMH cellen zijn 100% recyclebaar en daar heeft Toyota vanaf 1998 al een programma voor opgezet met een statiegeld systeem van 200 dollar bij inlevering van de NiMH cellen. Verder zijn grote delen van het koetswerk gebouwd uit bioplastic. NiMH cellen zijn de meest ecologisch vriendelijke oplaadbare cellen en moet je zeker niet verwarren met NiCd of LiON.

Kom je nu met serieuze argumenten of blijf je onzin uitkramen.............
pi_70400504
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:25 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Kennelijk onder een steen gezeten bij de begin van dit draadje. Wat je hierboven plaatst is weer totale kul.

Prius is millieuvriendelijker tijdens productie dan welk ander auto in zelfde gewichtsklasse. De afbraak daarna ook. De NiMH cellen zijn 100% recyclebaar en daar heeft Toyota vanaf 1998 al een programma voor opgezet met een statiegeld systeem van 200 dollar bij inlevering van de NiMH cellen. Verder zijn grote delen van het koetswerk gebouwd uit bioplastic. NiMH cellen zijn de meest ecologisch vriendelijke oplaadbare cellen en moet je zeker niet verwarren met NiCd of LiON.

Kom je nu met serieuze argumenten of blijf je onzin uitkramen.............

• Ook aan een plug-in-versie, die kan worden opgeladen via het stopcontact, wordt gewerkt. Als de voortekenen niet bedriegen, doet de ook de nieuwe Prius het voorlopig nog met nikkel hydride-batterijen. De nieuwe generatie lithium ion-accu’s blijven voorlopig nog even in het laboratorium. De nieuwe accu’s gaan in de toekomst zorgen voor meer ruimte; ze zijn immers flink compacter dan de huidige. Verder zullen hybrides met die techniek betere prestaties leveren.

http://www.nu.nl/auto/1680235/nieuwe-prius-zoemt-al-rond.html

En ik lees meer verhalen dat de productie meer vervuilend is een andere auto. En reken het transport van de accu meuk vanuit canada naar Japan en de transport van de Prius naar nederland ook ff mee.
  • pi_70400776
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 16:30 schreef ColtZ40 het volgende:
  • Ook aan een plug-in-versie, die kan worden opgeladen via het stopcontact, wordt gewerkt. Als de voortekenen niet bedriegen, doet de ook de nieuwe Prius het voorlopig nog met nikkel hydride-batterijen. De nieuwe generatie lithium ion-accu’s blijven voorlopig nog even in het laboratorium.
  • Denk niet dat de lithium ion snel op de markt gaat komen. Is namelijk veel lastiger te recyclen en daarnaast worden die cellen heet bij het ontladen en laden. Hitte + auto gaan niet echt goed samen.

Toyota heeft ik meen vorig jaar fors geinvesteerd in de bouw van een extra NiMH fabriek en zal denk ik de komende tijd op NiMH blijven. Voorlopig denk ik ook de beste keus al zal op termijn lithium ion een betere oplossing zijn daar moeten nog wel wat problemen worden opgelost.
      vrijdag 26 juni 2009 @ 16:51:23 #275
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_70401064
    Prius is een oudewijvenbak. Zelfs mijn Nissan trekt dat barrel eruit....

Ik heb ook zelf een proefritje gemaakt... met 80 invoegen op de snelweg (plankgas continu..)... Werkt niet. Sturen vond ik ERG zwaar gaan (business editie). Verder vind ik het gewoon geen bak om zelf te hebben en strict een lease of een leenbak. Zelf zou ik hem nooit kopen, je kan er niet eens een karretje mee trekken .

Prius:
    :O
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')