Eindelijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:57 schreef Houzer het volgende:
[..]
Technisch gezien wel, alleen rijd mijn vriendin erin.
Maar dat is niet boeiend, want wat jij hebt is toch beter en mooier en duurder.
En in je naam een Mitsubishiquote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:05 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik mag mij eigenlijk helemaal niet bemoeien met dit topic. Ik heb een Saab 900 classic cabrio en het vrouwtje een fox.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:08 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?hl=nl&safe=off&um=1&sa=1&q=coldz40&aq=f&oq=
Verdiep je er eens in! De autovervuiling is maar 3% van de totale vervuiling.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:06 schreef kdijkstra het volgende:
Wat mij betreft mogen ze de slurptax verhonderdvoudigen. Laten we het vooral europees doen.
Vervuiling is meer dan alleen CO2 uitstoot. Ik weet prima over de vervuiling en onderdeel van mijn werk. Weet er waarschijnlijk wel meer van dan jij.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:09 schreef ColtZ40 het volgende:
Verdiep je er eens in! De autovervuiling is maar 3% van de totale vervuiling.
Dan weet je ook dat de auto´s in Nederland alleen maar een melkkoe is van de overheid. Dat de fabrikanten waar het koninklijk huis veel aandelen van hebben veel vervuilender zijn dan de auto´s maar die worden ontzien. Eigenbelang enzo. Dat de ondergrondse kolenbranden in China voor meer vervuiling zorgen dan alle auto´s bij elkaar. Dat een brommer schadelijker is voor het milieu dan een auto.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Vervuiling is meer dan alleen CO2 uitstoot. Ik weet prima over de vervuiling en onderdeel van mijn werk. Weet er waarschijnlijk wel meer van dan jij.
Klinklare onzin. Als jij in een zuinige auto rijdt ga je minder betalen. Je argument zou kloppen als bij alle auto's inclusief zuinige meer zou moeten gaan betalen. Dat is niet het geval. Bij zuinige auto's minder dus doet de slurptax waarvoor het bedoelt is. Wat mij betreft scherpen ze het nog verder aan en worden auto's die onder de 1:10 rijden onbetaalbaar. In deze tijd is het ronduit belachelijk dat dit soort auto's bestaansrecht hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan weet je ook dat de auto´s in Nederland alleen maar een melkkoe is van de overheid. Dat de fabrikanten waar het koninklijk huis veel aandelen van hebben veel vervuilender zijn dan de auto´s maar die worden ontzien. Eigenbelang enzo. Dat de ondergrondse kolenbranden in China voor meer vervuiling zorgen dan alle auto´s bij elkaar. Dat een brommer schadelijker is voor het milieu dan een auto.
Dan vind ik de uitspraak de slurptax zo ver mogelijk verhogen echt dom.
Dan moeten ze beginnen met de hybride auto´s af te schaffen. Die zijn zo vervuilend in productie dat ze het nooit meer goed kunnen maken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:29 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Klinklare onzin. Als jij in een zuinige auto rijdt ga je minder betalen. Je argument zou kloppen als bij alle auto's inclusief zuinige meer zou moeten gaan betalen. Dat is niet het geval. Bij zuinige auto's minder dus doet de slurptax waarvoor het bedoelt is. Wat mij betreft scherpen ze het nog verder aan en worden auto's die onder de 1:10 rijden onbetaalbaar. In deze tijd is het ronduit belachelijk dat dit soort auto's bestaansrecht hebben.
Voor de rest is belasting op het millieu meer dan alleen de uitstoot bij het rijden. Ook de productie vooraf en de sloop daarna moet in het totale plaatje worden meegenomen. Exclusieve auto's zijn bijvoorbeeld niet de auto's die bepaald millieuvriendelijk worden geproduceerd. Enig idee hoeveel energie gaat in de productie van een auto? Wanneer je dat meeneemt kunnen er misschien wel 20 van die kleine Aygo's rijden tov 1 dikke BMW. Als je zo redeneert dan prefereer ik de Aygo's.
Dus nogmaals laten ze de slurptax met een factor 50-100 verhogen en zo de consument aansporen om millieuvriendelijk auto's te kopen.
Edit:
Wat de Chinezen doen heeft Nederland weinig invloed op. Bovendien stoten de Chinezen aanzienlijk minder CO2 per inwoner dan in de EU. Verder is het opvallend dat de Chinezen al wel volledig electrisch aangedreven auto's in de productie hebben. Iets waar de EU ver op achter loopt.
Ik lees net dat de Chinese overheid de aanschaf van Hummer hebben geblokkeerd. Het past niet in het beleid van de Chinese overheid. China kent beperkte kapitalisme en is nog altijd communistisch. Het opleggen van millieumaatregelen is iets wat ik dan wel weer goed vind van de Chinese overheid en ze passen daar het beleid er ook op aan.
Wat betreft de brommer is de bekende klepel en klok. Enkel 2 takt brommers stoten meer uit. De 4 takt zijn aanzienlijk schoner. Er was sprake over fijnstof vervuiling en niet over CO2 uitstoot. Een 4 takt brommer stoot veel en veel minder schadelijke stoffen uit dan een auto.
Dat dus, je was me voorquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:21 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Dus laat je een tijdje je gas los en de ruimte tussen die prius en jou groter worden, zoek een gaatje, trek op naar 130 en voeg in.
OMG
Kennelijk onder een steen gezeten bij de begin van dit draadje. Wat je hierboven plaatst is weer totale kul.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:16 schreef ColtZ40 het volgende:
Dan moeten ze beginnen met de hybride auto´s af te schaffen. Die zijn zo vervuilend in productie dat ze het nooit meer goed kunnen maken.
En om nou bestaande auto te slopen die dus al geproduceerd zijn is helemaal slecht voor het milieu daar moeten ze weer een nieuwe aygo voor maken.![]()
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:25 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Kennelijk onder een steen gezeten bij de begin van dit draadje. Wat je hierboven plaatst is weer totale kul.
Prius is millieuvriendelijker tijdens productie dan welk ander auto in zelfde gewichtsklasse. De afbraak daarna ook. De NiMH cellen zijn 100% recyclebaar en daar heeft Toyota vanaf 1998 al een programma voor opgezet met een statiegeld systeem van 200 dollar bij inlevering van de NiMH cellen. Verder zijn grote delen van het koetswerk gebouwd uit bioplastic. NiMH cellen zijn de meest ecologisch vriendelijke oplaadbare cellen en moet je zeker niet verwarren met NiCd of LiON.
Kom je nu met serieuze argumenten of blijf je onzin uitkramen.............
Denk niet dat de lithium ion snel op de markt gaat komen. Is namelijk veel lastiger te recyclen en daarnaast worden die cellen heet bij het ontladen en laden. Hitte + auto gaan niet echt goed samen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:30 schreef ColtZ40 het volgende:Ook aan een plug-in-versie, die kan worden opgeladen via het stopcontact, wordt gewerkt. Als de voortekenen niet bedriegen, doet de ook de nieuwe Prius het voorlopig nog met nikkel hydride-batterijen. De nieuwe generatie lithium ion-accu’s blijven voorlopig nog even in het laboratorium.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |