Nou ja, om nou direct te beweren dat je wel kan rijden is ook wat overdreven. Anders had je dat paaltje nooit geraaktquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gaaf! Plausibele verklaring! Ik kan dus wel rijden. Moet gewoon voortaan onthouden dat paaltjes niet weg kunnen lopen.
Ohja, het paaltje kwam met de schrik vrij. Ik zelf mijn collega en mijn dochter die achterinzaten maken het ook goed
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ligt aan de bestuurders van die hokken. De Honda Hybrid is trager dan de Prius, maar die kom je vaak zat op de linkerbaan tegen duwende tegen een Q7 of groter. Zo van *ZOOOMZOOOM* *pep-pep* get the hell out of the way, I'm eco-fucking-friendly!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._!
En door die laatste zin en de spoiler: POEF, weg geloofwaardigheid![]()
Nouquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, om nou direct te beweren dat je wel kan rijden is ook wat overdreven. Anders had je dat paaltje nooit geraakt
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Joh, laat mijn man gewoon een vroege midlife doormaken. Heb die kerel ook wat te doen in zn vrije uren
Jups bio-plastic.quote:
Klopt helemaal, hoewel er wel minstens 1 uitzondering is. Tijdens mijn vaste woon-werk-route kom ik regelmatig een Prius tegen die wel stevig doorrijdt (>140). Een goud-kleurige.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ligt aan de bestuurders van die hokken. De Honda Hybrid is trager dan de Prius, maar die kom je vaak zat op de linkerbaan tegen duwende tegen een Q7 of groter. Zo van *ZOOOMZOOOM* *pep-pep* get the hell out of the way, I'm eco-fucking-friendly!
Bij iedere auto van tegenwoordig zijn de bumpers van plastic. En het complete interieur. Dus wat bedoel je?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:02 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Jups bio-plastic.
Er zit erg veel bio-plastic verwerkt in het koetswerkt van de Prius. Heel wat millieuvriendelijker dan al die blikken delen waar conventionele auto's mee worden gebouwd.
Nee. niet.quote:
Nee, duh.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:20 schreef KudFokker het volgende:
Die stroom reed allemaal zo'n 130 met héle kleine gaten er tussen van hooguit 10 meter...
Dan kan ik desondanks ik pas 3 jaar mijn rijbewijs heb toch wel inschatten dat je met een Aygo niet van 90 naar 120 of 130 kan optrekken met die kleine ruimte
Al die paaltjes van tegenwoordig, die zomaar overstekenquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee. niet.
Ik weet zeker dat ik goed kan rijden. Ik kan ook enorm goed inparkeren enzo![]()
Dit was gewoon een domme fout. En dat dat paaltje daar op de stoep staat is nog dommer.
Overigens was ik niet de 1e die dat overkwam wist mijn collega mij te vertellen.
Ja inderdaad. Dat zoiets kan in Nederland!quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Al die paaltjes van tegenwoordig, die zomaar overstekenVerboden zou het moeten worden
Ach, de dame die ik vanmorgen bumperkleefde en die daarna mij ging bumperkleven (quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:05 schreef KudFokker het volgende:
Sta ik net even te roken buiten, staat er op de parkeerplaats, juist ja: een PRIUS !!
De horror
Hij was ook silver/grijs net als die van vanmorgen
Precies, lang leve het eigen risicoquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Dat zoiets kan in Nederland!
Maargoed, om een lang verhaal kort te maken. Ben blij dat het met de prius was. Schade was mooi voor leasebedrijf. Mijn eigen auto is kleiner en daar ik wel over de motorkap heen kijken.
hebben jullie toen ook een potje staan bumperkleven in de lift? Zo van heel dicht bij elkaar gaan staan enzo?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach, de dame die ik vanmorgen bumperkleefde en die daarna mij ging bumperkleven () stond ineens naast me in de lift
Wat zei je ? " Ik zit gewoon graag op iemands 'lip(en)' "quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach, de dame die ik vanmorgen bumperkleefde en die daarna mij ging bumperkleven () stond ineens naast me in de lift
quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef KudFokker het volgende:
Tevens een schouderklopje voor mij, mijn eerste KLB topic meteen een succes, alhoewel het gedeeltelijk gekaapt is door een vrouw die niet kan autorijden
Wat is daar nieuw aan?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef KudFokker het volgende:
Tevens een schouderklopje voor mij, mijn eerste KLB topic meteen een succes, alhoewel het gedeeltelijk gekaapt is door een vrouw die niet kan autorijden
Veilig en een zware deur zijn niet aan elkaar gekoppeld. Bij veiligeheid speelt het koetswerk geen enkele rol. De veiligheidskooi die moet de klap opvangen en die is in de aygo goed geregeld. In de Prius ook.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:49 schreef jitzzzze het volgende:
Geeft een veilig gevoel, of niet?![]()
De deuren van mijn auto zijn echt zwaar, die moet je echt dicht gooien, anders vallen ze niet goed in het slot
Bij de Prius wat meer dan de bumpers en interieur. Percentage weet ik niet maar zou me niets verbazen als meer dan de helft (koetswerk) uit bio-plastic is opgebouwd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:04 schreef jitzzzze het volgende:
Bij iedere auto van tegenwoordig zijn de bumpers van plastic. En het complete interieur. Dus wat bedoel je?
Je vergeet spuuglelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:12 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Veilig en een zware deur zijn niet aan elkaar gekoppeld. Bij veiligeheid speelt het koetswerk geen enkele rol. De veiligheidskooi die moet de klap opvangen en die is in de aygo goed geregeld. In de Prius ook.
De Toyota IQ is nog kleiner dan de Aygo en krijgt ook 5 sterren van NCAP.
http://www.euroncap.com/tests/toyota/iq.aspx
Die is qua bouw niet heel anders dan de Aygo en heeft een stevige kooiconstructie om de inzittenen te beschermen.
Toyota begint meer en meer de image van de oude Volvo te krijgen. Saai, betrouwbaar en oerdegelijk. Dan te bedenken dat in de lijst van de 500 meest innoverende bedrijven (bedrijven die het meeste geld in R&D stoppen) maar 1 autobedrijf staat: Toyota. Technisch staat Toyota al een tijdje bovenaan en ik denk op basis van R&D zal het ook wel zo blijven. Bij mijn weten is Toyota ook het enige autobedrijf die zelf accu's bouwt en dan ook nog eens in NiMH cellen die vele malen millieuvriendelijker zijn dan LiON.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
hebben jullie toen ook een potje staan bumperkleven in de lift? Zo van heel dicht bij elkaar gaan staan enzo?
Nee, ze keek nog steeds boosquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:08 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Wat zei je ? " Ik zit gewoon graag op iemands 'lip(en)' "?
Nee, zware deuren betekend niet direct veiligheid. Maar een auto kan nog zoveel sterren scoren, maar als je één paaltje raakt gaat de deur niet meer open? Klinkt heel vreemd vind ik.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:12 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Veilig en een zware deur zijn niet aan elkaar gekoppeld. Bij veiligeheid speelt het koetswerk geen enkele rol. De veiligheidskooi die moet de klap opvangen en die is in de aygo goed geregeld. In de Prius ook.
De Toyota IQ is nog kleiner dan de Aygo en krijgt ook 5 sterren van NCAP.
http://www.euroncap.com/tests/toyota/iq.aspx
Die is qua bouw niet heel anders dan de Aygo en heeft een stevige kooiconstructie om de inzittenen te beschermen.
Toyota begint meer en meer de image van de oude Volvo te krijgen. Saai, betrouwbaar en oerdegelijk. Dan te bedenken dat in de lijst van de 500 meest innoverende bedrijven (bedrijven die het meeste geld in R&D stoppen) maar 1 autobedrijf staat: Toyota. Technisch staat Toyota al een tijdje bovenaan en ik denk op basis van R&D zal het ook wel zo blijven. Bij mijn weten is Toyota ook het enige autobedrijf die zelf accu's bouwt en dan ook nog eens in NiMH cellen die vele malen millieuvriendelijker zijn dan LiON.
Mij wel, een plastic koetswerk is echt niet meer van deze tijd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Bij de Prius wat meer dan de bumpers en interieur. Percentage weet ik niet maar zou me niets verbazen als meer dan de helft (koetswerk) uit bio-plastic is opgebouwd.
Die was vet inderdaadquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:16 schreef KudFokker het volgende:
Én ze hebben bij TopGear voetbal gespeeld met Aygo's![]()
Die rapporten zijn allang weerlegt op totale onzin. Zou mooi zijn als mensen eens hun gezond verstand gebruiken.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef Houzer het volgende:
Het mooie aan een Prius is, is het feit dat hij helemaal niet zo milieu-vriendelijk is.
Van de bouw tot aan het abreken van zo'n auto is, is hij vervuilender dan een Porsche Cayenne GT.
Met name het abraak process is een milieu onvriendelijke bedeoeling.
Denk dat dit ook prima te reproduceren is in een Golf GTI. Tegen een paaltje aan en dan in de 1 en vol gas geven. Ligt er precies aan waar het paaltje tegen aan komt. Beetje onzin opmerking dit.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:16 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, zware deuren betekend niet direct veiligheid. Maar een auto kan nog zoveel sterren scoren, maar als je één paaltje raakt gaat de deur niet meer open? Klinkt heel vreemd vind ik.
Nee, als er echt zo'n fantastische veiligheidskooi in zou zitten dan zou de deur gewoon open moeten gaan. Precies het doel bij het ontwerpen van een auto; dat de deuren na een klapper gewoon open kunnen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:19 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Denk dat dit ook prima te reproduceren is in een Golf GTI. Tegen een paaltje aan en dan in de 1 en vol gas geven. Ligt er precies aan waar het paaltje tegen aan komt. Beetje onzin opmerking dit.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:43 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
't Is wat je lelijk vind. Ik ben geen motorsport liefhebber en auto's zelf doen me niets.
Ik werk wel in de techniek en op basis van techniek ga ik auto's beoordelen. Dan vind ik de Prius heel erg mooi.
- start/stop automaat;
- energie terugwinnen bij het remmen;
- autonoom binnen bebouwde kom op electro motor;
- versnelle op electromotor;
- 100% millieuvriendelijk recyclebare batterijen die door Toyota vanaf 1998 worden gerecycled;
- veel gebruik van bio plastic op het koetswerk;
- rijdt niet anders dan een normale auto. Je hoeft de rijgedrag niet aan te passen en binnen Nederland een heel zuinige auto.
Afijn ik oordeel auto's op techniek en dan vind ik de Prius heel erg mooi. Dan te bedenken dat de Prius al 10+ jaren op de markt is en de Europese/Amerikaanse autobouwers nog altijd geen antwoord hebben. Prius heeft alles wat Top Gear verafschuwd dus die zullen er alles aan doen om de Prius in kwaad daglicht te zetten.
Ok dat wist ik niet. Maar het haalt mij nog steeds niet over de streep om bbij mijn volgende auto voor een hybride te gaan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:18 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Die rapporten zijn allang weerlegt op totale onzin. Zou mooi zijn als mensen eens hun gezond verstand gebruiken.
Prius vs Hummer - Gaan ze vanuit dat een Prius na 100k km is afgeschreven en de Hummer 300k haalt.
Verder wordt er nog altijd vanuit gegaan dat de accu cellen ergens geloost worden. Toyota heeft vanaf 1998 al een recycling programma waarbij de accu 100% wordt gerecycled en hergebruikt. NiMH cellen ontlenen zich daar ook voor. Er zit een statiegeld van 200 dollar bij het inleveren van oude Toyota NiMH cellen dus ze zijn ook nog eens geld waard.
Afijn leuk dat je opmerkingen plaatst maar gaarne wel iets wat toevoegd dan totale onzin verkondigen. Vanaf de bouw en afbreken is de Prius millieuvriendelijker dan welk auto ook van dezelfde klasse. Daarbij gebruikt het ook nog eens aanzienlijk minder brandstof.
Totale onzin.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:22 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, als er echt zo'n fantastische veiligheidskooi in zou zitten dan zou de deur gewoon open moeten gaan. Precies het doel bij het ontwerpen van een auto; dat de deuren na een klapper gewoon open kunnen.
TS kan gewoon niet rijden, Inhalen met een aygo lijkt me een eitje, die anderhalve meter auto pas prima tussen het verkeer op de linkerbaan(voor eventjes danquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:23 schreef GoeRoe86 het volgende:
TS kan geen Prius inhalen
TS rijdt Aygo
TS denkt dat dat allemaal wel ok is
Ik kan me voorstellen dat je wel moet oppassen voor rukwinden als je gaat inhalenquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:29 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
TS kan gewoon niet rijden, Inhalen met een aygo lijkt me een eitje, die anderhalve meter auto pas prima tussen het verkeer op de linkerbaan(voor eventjes dan)
Dat is een persoonlijke voorkeur.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:28 schreef Houzer het volgende:
Ok dat wist ik niet. Maar het haalt mij nog steeds niet over de streep om bbij mijn volgende auto voor een hybride te gaan.
De modellen zijn nog steeds spuuglelijk, op de nieuwe S-Klasse na dan.
Dat ding is inderdaad hartstikke vatbaar voor de wind jaquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:30 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je wel moet oppassen voor rukwinden als je gaat inhalen
Je noemt alles wel onzin van iedereen, echt open sta je niet voor andere ideeën dan je eigen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:28 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Totale onzin.
Veiligheidskooi is er enkel om de impact van een crash op te vangen en daarbij de ruimte van de bestuurder en passengier zoveel mogelijk ongemoeid te laten. Dat een deur daarna niet meer open kan gaan na een crash is niet de taak van een veiligheidskooi.
Ze hebben tegenwoordig hele mooi hydraulische scharen waarmee ze auto's openknippen die deel hebben genomen in zware crashes. Het is niet ongebruikelijk dat een deur daarna niet meer openkan. Belangrijkste is dat de personen die in de auto zitten er ongeschonden uit kunnen komen. Voor de rest heeft de auto vaak meerdere deuren dus als er eentje niet opengaat hoeft dat geen probleem te zijn.
Ik kraam geen onzin uit, ik heb het vernomen van een professioneel programma.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:31 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke voorkeur.
Maar geen onzin uitkramen dat de Prius zo millieuvervuilend zijn want dat zijn ze zeker niet. Top Gear heeft erg veel onzin over de Prius verspreid en vooral om de bestaansrecht te waarborgen. Wanneer iedereen in een Prius achtige auto zouden rijden dan bestaat het concept van supercars niet meer. Prius en Top Gear zijn twee tegenpolen waarbij de Prius in de media niet echt is vertegenwoordigd.
Die loopt qua hybride techniek toch een heel end achter op de Prius.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:33 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik vind de Honda Civic Hybride niet spuuglelijk. Een beetje onopvallend, dat wel.
Logisch, beide Honda's zijn goedkoper dan de Prius.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:25 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Je vergeet Honda.. deze heeft twee modellen op hybride rondrijden. Overigens doen die het momenteel veel beter in de lease.
Die zit dan ook weer in een andere prijsklassequote:Op donderdag 25 juni 2009 10:35 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
De nieuwe Lexus RX is ook een hybride, en tegelijk een mooie auto![]()
[ afbeelding ]
Maar gelukkig heb jij weer een glimmend eikeltje!quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Lotus elise? rofl mx5 is toch stukje beter
Lotus elise die met die 1800cc Toyota motor?
![]()
MWWAAA racen met minder dan 400pk? rofl
minder dan 250 pk is jullie geval zelfs ,
Aub next time, zie sportief rijden niet als racen, vergelijk je niet met je meerderen .![]()
Jah. Maar wel een 3,5 liter V6 met 300 pkquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:37 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Die zit dan ook weer in een andere prijsklasse
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |