Nou ja, om nou direct te beweren dat je wel kan rijden is ook wat overdreven. Anders had je dat paaltje nooit geraaktquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gaaf! Plausibele verklaring! Ik kan dus wel rijden. Moet gewoon voortaan onthouden dat paaltjes niet weg kunnen lopen.
Ohja, het paaltje kwam met de schrik vrij. Ik zelf mijn collega en mijn dochter die achterinzaten maken het ook goed
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ligt aan de bestuurders van die hokken. De Honda Hybrid is trager dan de Prius, maar die kom je vaak zat op de linkerbaan tegen duwende tegen een Q7 of groter. Zo van *ZOOOMZOOOM* *pep-pep* get the hell out of the way, I'm eco-fucking-friendly!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._!
En door die laatste zin en de spoiler: POEF, weg geloofwaardigheid![]()
Nouquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, om nou direct te beweren dat je wel kan rijden is ook wat overdreven. Anders had je dat paaltje nooit geraakt
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Joh, laat mijn man gewoon een vroege midlife doormaken. Heb die kerel ook wat te doen in zn vrije uren
Jups bio-plastic.quote:
Klopt helemaal, hoewel er wel minstens 1 uitzondering is. Tijdens mijn vaste woon-werk-route kom ik regelmatig een Prius tegen die wel stevig doorrijdt (>140). Een goud-kleurige.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ligt aan de bestuurders van die hokken. De Honda Hybrid is trager dan de Prius, maar die kom je vaak zat op de linkerbaan tegen duwende tegen een Q7 of groter. Zo van *ZOOOMZOOOM* *pep-pep* get the hell out of the way, I'm eco-fucking-friendly!
Bij iedere auto van tegenwoordig zijn de bumpers van plastic. En het complete interieur. Dus wat bedoel je?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:02 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Jups bio-plastic.
Er zit erg veel bio-plastic verwerkt in het koetswerkt van de Prius. Heel wat millieuvriendelijker dan al die blikken delen waar conventionele auto's mee worden gebouwd.
Nee. niet.quote:
Nee, duh.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:20 schreef KudFokker het volgende:
Die stroom reed allemaal zo'n 130 met héle kleine gaten er tussen van hooguit 10 meter...
Dan kan ik desondanks ik pas 3 jaar mijn rijbewijs heb toch wel inschatten dat je met een Aygo niet van 90 naar 120 of 130 kan optrekken met die kleine ruimte
Al die paaltjes van tegenwoordig, die zomaar overstekenquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee. niet.
Ik weet zeker dat ik goed kan rijden. Ik kan ook enorm goed inparkeren enzo![]()
Dit was gewoon een domme fout. En dat dat paaltje daar op de stoep staat is nog dommer.
Overigens was ik niet de 1e die dat overkwam wist mijn collega mij te vertellen.
Ja inderdaad. Dat zoiets kan in Nederland!quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Al die paaltjes van tegenwoordig, die zomaar overstekenVerboden zou het moeten worden
Ach, de dame die ik vanmorgen bumperkleefde en die daarna mij ging bumperkleven (quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:05 schreef KudFokker het volgende:
Sta ik net even te roken buiten, staat er op de parkeerplaats, juist ja: een PRIUS !!
De horror
Hij was ook silver/grijs net als die van vanmorgen
Precies, lang leve het eigen risicoquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Dat zoiets kan in Nederland!
Maargoed, om een lang verhaal kort te maken. Ben blij dat het met de prius was. Schade was mooi voor leasebedrijf. Mijn eigen auto is kleiner en daar ik wel over de motorkap heen kijken.
hebben jullie toen ook een potje staan bumperkleven in de lift? Zo van heel dicht bij elkaar gaan staan enzo?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach, de dame die ik vanmorgen bumperkleefde en die daarna mij ging bumperkleven () stond ineens naast me in de lift
Wat zei je ? " Ik zit gewoon graag op iemands 'lip(en)' "quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach, de dame die ik vanmorgen bumperkleefde en die daarna mij ging bumperkleven () stond ineens naast me in de lift
quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef KudFokker het volgende:
Tevens een schouderklopje voor mij, mijn eerste KLB topic meteen een succes, alhoewel het gedeeltelijk gekaapt is door een vrouw die niet kan autorijden
Wat is daar nieuw aan?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef KudFokker het volgende:
Tevens een schouderklopje voor mij, mijn eerste KLB topic meteen een succes, alhoewel het gedeeltelijk gekaapt is door een vrouw die niet kan autorijden
Veilig en een zware deur zijn niet aan elkaar gekoppeld. Bij veiligeheid speelt het koetswerk geen enkele rol. De veiligheidskooi die moet de klap opvangen en die is in de aygo goed geregeld. In de Prius ook.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:49 schreef jitzzzze het volgende:
Geeft een veilig gevoel, of niet?![]()
De deuren van mijn auto zijn echt zwaar, die moet je echt dicht gooien, anders vallen ze niet goed in het slot
Bij de Prius wat meer dan de bumpers en interieur. Percentage weet ik niet maar zou me niets verbazen als meer dan de helft (koetswerk) uit bio-plastic is opgebouwd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:04 schreef jitzzzze het volgende:
Bij iedere auto van tegenwoordig zijn de bumpers van plastic. En het complete interieur. Dus wat bedoel je?
Je vergeet spuuglelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:12 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Veilig en een zware deur zijn niet aan elkaar gekoppeld. Bij veiligeheid speelt het koetswerk geen enkele rol. De veiligheidskooi die moet de klap opvangen en die is in de aygo goed geregeld. In de Prius ook.
De Toyota IQ is nog kleiner dan de Aygo en krijgt ook 5 sterren van NCAP.
http://www.euroncap.com/tests/toyota/iq.aspx
Die is qua bouw niet heel anders dan de Aygo en heeft een stevige kooiconstructie om de inzittenen te beschermen.
Toyota begint meer en meer de image van de oude Volvo te krijgen. Saai, betrouwbaar en oerdegelijk. Dan te bedenken dat in de lijst van de 500 meest innoverende bedrijven (bedrijven die het meeste geld in R&D stoppen) maar 1 autobedrijf staat: Toyota. Technisch staat Toyota al een tijdje bovenaan en ik denk op basis van R&D zal het ook wel zo blijven. Bij mijn weten is Toyota ook het enige autobedrijf die zelf accu's bouwt en dan ook nog eens in NiMH cellen die vele malen millieuvriendelijker zijn dan LiON.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
hebben jullie toen ook een potje staan bumperkleven in de lift? Zo van heel dicht bij elkaar gaan staan enzo?
Nee, ze keek nog steeds boosquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:08 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Wat zei je ? " Ik zit gewoon graag op iemands 'lip(en)' "?
Nee, zware deuren betekend niet direct veiligheid. Maar een auto kan nog zoveel sterren scoren, maar als je één paaltje raakt gaat de deur niet meer open? Klinkt heel vreemd vind ik.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:12 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Veilig en een zware deur zijn niet aan elkaar gekoppeld. Bij veiligeheid speelt het koetswerk geen enkele rol. De veiligheidskooi die moet de klap opvangen en die is in de aygo goed geregeld. In de Prius ook.
De Toyota IQ is nog kleiner dan de Aygo en krijgt ook 5 sterren van NCAP.
http://www.euroncap.com/tests/toyota/iq.aspx
Die is qua bouw niet heel anders dan de Aygo en heeft een stevige kooiconstructie om de inzittenen te beschermen.
Toyota begint meer en meer de image van de oude Volvo te krijgen. Saai, betrouwbaar en oerdegelijk. Dan te bedenken dat in de lijst van de 500 meest innoverende bedrijven (bedrijven die het meeste geld in R&D stoppen) maar 1 autobedrijf staat: Toyota. Technisch staat Toyota al een tijdje bovenaan en ik denk op basis van R&D zal het ook wel zo blijven. Bij mijn weten is Toyota ook het enige autobedrijf die zelf accu's bouwt en dan ook nog eens in NiMH cellen die vele malen millieuvriendelijker zijn dan LiON.
Mij wel, een plastic koetswerk is echt niet meer van deze tijd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Bij de Prius wat meer dan de bumpers en interieur. Percentage weet ik niet maar zou me niets verbazen als meer dan de helft (koetswerk) uit bio-plastic is opgebouwd.
Die was vet inderdaadquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:16 schreef KudFokker het volgende:
Én ze hebben bij TopGear voetbal gespeeld met Aygo's![]()
Die rapporten zijn allang weerlegt op totale onzin. Zou mooi zijn als mensen eens hun gezond verstand gebruiken.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:09 schreef Houzer het volgende:
Het mooie aan een Prius is, is het feit dat hij helemaal niet zo milieu-vriendelijk is.
Van de bouw tot aan het abreken van zo'n auto is, is hij vervuilender dan een Porsche Cayenne GT.
Met name het abraak process is een milieu onvriendelijke bedeoeling.
Denk dat dit ook prima te reproduceren is in een Golf GTI. Tegen een paaltje aan en dan in de 1 en vol gas geven. Ligt er precies aan waar het paaltje tegen aan komt. Beetje onzin opmerking dit.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:16 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, zware deuren betekend niet direct veiligheid. Maar een auto kan nog zoveel sterren scoren, maar als je één paaltje raakt gaat de deur niet meer open? Klinkt heel vreemd vind ik.
Nee, als er echt zo'n fantastische veiligheidskooi in zou zitten dan zou de deur gewoon open moeten gaan. Precies het doel bij het ontwerpen van een auto; dat de deuren na een klapper gewoon open kunnen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:19 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Denk dat dit ook prima te reproduceren is in een Golf GTI. Tegen een paaltje aan en dan in de 1 en vol gas geven. Ligt er precies aan waar het paaltje tegen aan komt. Beetje onzin opmerking dit.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:43 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
't Is wat je lelijk vind. Ik ben geen motorsport liefhebber en auto's zelf doen me niets.
Ik werk wel in de techniek en op basis van techniek ga ik auto's beoordelen. Dan vind ik de Prius heel erg mooi.
- start/stop automaat;
- energie terugwinnen bij het remmen;
- autonoom binnen bebouwde kom op electro motor;
- versnelle op electromotor;
- 100% millieuvriendelijk recyclebare batterijen die door Toyota vanaf 1998 worden gerecycled;
- veel gebruik van bio plastic op het koetswerk;
- rijdt niet anders dan een normale auto. Je hoeft de rijgedrag niet aan te passen en binnen Nederland een heel zuinige auto.
Afijn ik oordeel auto's op techniek en dan vind ik de Prius heel erg mooi. Dan te bedenken dat de Prius al 10+ jaren op de markt is en de Europese/Amerikaanse autobouwers nog altijd geen antwoord hebben. Prius heeft alles wat Top Gear verafschuwd dus die zullen er alles aan doen om de Prius in kwaad daglicht te zetten.
Ok dat wist ik niet. Maar het haalt mij nog steeds niet over de streep om bbij mijn volgende auto voor een hybride te gaan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:18 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Die rapporten zijn allang weerlegt op totale onzin. Zou mooi zijn als mensen eens hun gezond verstand gebruiken.
Prius vs Hummer - Gaan ze vanuit dat een Prius na 100k km is afgeschreven en de Hummer 300k haalt.
Verder wordt er nog altijd vanuit gegaan dat de accu cellen ergens geloost worden. Toyota heeft vanaf 1998 al een recycling programma waarbij de accu 100% wordt gerecycled en hergebruikt. NiMH cellen ontlenen zich daar ook voor. Er zit een statiegeld van 200 dollar bij het inleveren van oude Toyota NiMH cellen dus ze zijn ook nog eens geld waard.
Afijn leuk dat je opmerkingen plaatst maar gaarne wel iets wat toevoegd dan totale onzin verkondigen. Vanaf de bouw en afbreken is de Prius millieuvriendelijker dan welk auto ook van dezelfde klasse. Daarbij gebruikt het ook nog eens aanzienlijk minder brandstof.
Totale onzin.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:22 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, als er echt zo'n fantastische veiligheidskooi in zou zitten dan zou de deur gewoon open moeten gaan. Precies het doel bij het ontwerpen van een auto; dat de deuren na een klapper gewoon open kunnen.
TS kan gewoon niet rijden, Inhalen met een aygo lijkt me een eitje, die anderhalve meter auto pas prima tussen het verkeer op de linkerbaan(voor eventjes danquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:23 schreef GoeRoe86 het volgende:
TS kan geen Prius inhalen
TS rijdt Aygo
TS denkt dat dat allemaal wel ok is
Ik kan me voorstellen dat je wel moet oppassen voor rukwinden als je gaat inhalenquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:29 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
TS kan gewoon niet rijden, Inhalen met een aygo lijkt me een eitje, die anderhalve meter auto pas prima tussen het verkeer op de linkerbaan(voor eventjes dan)
Dat is een persoonlijke voorkeur.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:28 schreef Houzer het volgende:
Ok dat wist ik niet. Maar het haalt mij nog steeds niet over de streep om bbij mijn volgende auto voor een hybride te gaan.
De modellen zijn nog steeds spuuglelijk, op de nieuwe S-Klasse na dan.
Dat ding is inderdaad hartstikke vatbaar voor de wind jaquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:30 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je wel moet oppassen voor rukwinden als je gaat inhalen
Je noemt alles wel onzin van iedereen, echt open sta je niet voor andere ideeën dan je eigen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:28 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Totale onzin.
Veiligheidskooi is er enkel om de impact van een crash op te vangen en daarbij de ruimte van de bestuurder en passengier zoveel mogelijk ongemoeid te laten. Dat een deur daarna niet meer open kan gaan na een crash is niet de taak van een veiligheidskooi.
Ze hebben tegenwoordig hele mooi hydraulische scharen waarmee ze auto's openknippen die deel hebben genomen in zware crashes. Het is niet ongebruikelijk dat een deur daarna niet meer openkan. Belangrijkste is dat de personen die in de auto zitten er ongeschonden uit kunnen komen. Voor de rest heeft de auto vaak meerdere deuren dus als er eentje niet opengaat hoeft dat geen probleem te zijn.
Ik kraam geen onzin uit, ik heb het vernomen van een professioneel programma.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:31 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke voorkeur.
Maar geen onzin uitkramen dat de Prius zo millieuvervuilend zijn want dat zijn ze zeker niet. Top Gear heeft erg veel onzin over de Prius verspreid en vooral om de bestaansrecht te waarborgen. Wanneer iedereen in een Prius achtige auto zouden rijden dan bestaat het concept van supercars niet meer. Prius en Top Gear zijn twee tegenpolen waarbij de Prius in de media niet echt is vertegenwoordigd.
Die loopt qua hybride techniek toch een heel end achter op de Prius.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:33 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik vind de Honda Civic Hybride niet spuuglelijk. Een beetje onopvallend, dat wel.
Logisch, beide Honda's zijn goedkoper dan de Prius.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:25 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Je vergeet Honda.. deze heeft twee modellen op hybride rondrijden. Overigens doen die het momenteel veel beter in de lease.
Die zit dan ook weer in een andere prijsklassequote:Op donderdag 25 juni 2009 10:35 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
De nieuwe Lexus RX is ook een hybride, en tegelijk een mooie auto![]()
[ afbeelding ]
Maar gelukkig heb jij weer een glimmend eikeltje!quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:41 schreef J2ZGTE het volgende:
[..]
Lotus elise? rofl mx5 is toch stukje beter
Lotus elise die met die 1800cc Toyota motor?
![]()
MWWAAA racen met minder dan 400pk? rofl
minder dan 250 pk is jullie geval zelfs ,
Aub next time, zie sportief rijden niet als racen, vergelijk je niet met je meerderen .![]()
Jah. Maar wel een 3,5 liter V6 met 300 pkquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:37 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Die zit dan ook weer in een andere prijsklasse
Op mn 21e een Ford Focus Wagon met onbeperkt privé rijden met een cataloguswaarde van plusminus 25.000 euro. Dus doe niet alsof je zo bijzonder bent in je Aygo. Mijn baas laat me niet eens in een Aygo rijden. Opdrachtgevers zien je aankomenquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:32 schreef KudFokker het volgende:
[..]
40 euromet een tankpas voor woon / werk verkeer en 1.200 km privé per maand
![]()
Jullie kunnen lullen wat jullie willen, maar niet veel andere doen dat op hun 21e met een auto met een catalogus waarde van 10.000 euro
Maar jij bent een vrouw, die krijgen zelfs een legertank kapot.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja het ligt aan de prius. Ik reed met 0 km/u tegen een paaltje en aanschouw de schade.
[ afbeelding ]
Zo, weer een glimmend eikeltjequote:Op donderdag 25 juni 2009 10:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Op mn 21e een Ford Focus Wagon met onbeperkt privé rijden met een cataloguswaarde van plusminus 25.000 euro. Dus doe niet alsof je zo bijzonder bent in je Aygo. Mijn baas laat me niet eens in een Aygo rijden. Opdrachtgevers zien je aankomen.
Kom je em ff oppoetsen?quote:
quote:
Of ben je te druk met je eigen eikeltje?quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Toen had ik er één van 25.000![]()
Nu van 28.000
![]()
Maar ik ben blij dat jij er blij mee bent
Nee hoor. Je kan er gewoon niet tegen dat mijn auto duurder is dan die van jouquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:44 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
Of ben je te druk met je eigen eikeltje?
Ik sta wel open op andermans ideeen maar dan moeten ze wel met iets zinvols komen. Roepen dat de Prius millieuvervuilender is dan.... is totale onzin. Net als het beweren dat een deur na een aanrijding open behoort te gaan. Ook onzin. Om die reden heb je deuren rondom de auto zitten en over het algemeen gaat de andere deur wel open.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:34 schreef jitzzzze het volgende:
Je noemt alles wel onzin van iedereen, echt open sta je niet voor andere ideeën dan je eigen.
Maar even serieus: als de ruimte van de inzittenden intact zou moeten blijven dan houdt dat toch ook automatisch in dat dat aan de zijkant ook gebeurt? En dat de deuren dan weer open gaan?
Een deur behoort toch echt open te kunnen. Het is toch wel prettig om na een aanrijding het voertuig te kunnen verlaten zonder dat je hoeft te wachten op de brandweer.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:49 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik sta wel open op andermans ideeen maar dan moeten ze wel met iets zinvols komen. Roepen dat de Prius millieuvervuilender is dan.... is totale onzin. Net als het beweren dat een deur na een aanrijding open behoort te gaan. Ook onzin. Om die reden heb je deuren rondom de auto zitten en over het algemeen gaat de andere deur wel open.
De energie bij een impact moet ergens verwerkt worden en daarbij komen er onvermijdelijk krachten op een deur wat zich gaat vervormen. Dit heeft niets met de stijfheid van het koetswerk te maken. Daarbij kan ik me goed voorstellen dat deursloten ook een deel van die impact te voorduren krijgen. Ik heb veel liever dat de deur dichtblijft tijdens de impact dan dat het losschiet en kan zodanig ook prima voorstellen dat wanneer er kracht komt op een deur die slot dan niet meer opengaat. Kwestie van de andere deur pakken en naar buiten lopen. Met voldoende kracht op een deur gaat het niet meer open ongeacht of je in een Volvo, honda, Toyota, Mercedes, etc zit. Heeft niets met dikte van blik te maken en alles hoe de sloten een deel van de impact verwerken. Dicht blijven zodat niets van buiten naar binnen komt lijkt mij het veiligst en na de crash kijken hoe de personen eruit komen.
Wat heb je liever: ik sla met een moker op je fietsslot. Heb je liever dat de slot openvliegt of dat het vervormt en altijd op slot blijft. Dat laatste is denk ik veiliger.
Van alle opmerkingen die ik gelezen heb is dit het aller-allerstomste.....quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:50 schreef bendk het volgende:
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
Dat zou mij echt geen malle moer uitmaken eerlijk gezegdquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een deur behoort toch echt open te kunnen. Het is toch wel prettig om na een aanrijding het voertuig te kunnen verlaten zonder dat je hoeft te wachten op de brandweer.
Ja, oke. Maar als je nou in het water beland na de klap en je deur gaat niet open? En je lifehammer is ergens ver weg of die heb je simpelweg niet?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:56 schreef KudFokker het volgende:
[..]
Dat zou mij echt geen malle moer uitmaken eerlijk gezegd
Het hoofddoel van zo'n kooi is toch om te beschermen zodat je uberhaubt nog in staat bent op uit de auto gehaald te worden ipv door een lijkwagen opgehaald te worden
Je kan zoveel willen maar vaak zijn dingen technisch niet haalbaar. Ik wil ook graag een telefoon hebben die ik nooit hoef op te laden, en waarmee ik jarenlang mee kan internetten, en liefst niet meer dan 50 gram wegen met daarbij een groot scherm.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:53 schreef jitzzzze het volgende:
Een deur behoort toch echt open te kunnen. Het is toch wel prettig om na een aanrijding het voertuig te kunnen verlaten zonder dat je hoeft te wachten op de brandweer.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:50 schreef bendk het volgende:
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
Auto's vliegen zelden in de vlam (in alle jaren dat ik rij en all crashes die ik langs de snelweg heb gezien was er geen een die in de vlam was gevlogen). Ook niet na een crash. Die risico is er niet. Een lifehammer hoort iedereen in de auto te hebben. Verder zitten aan beide kanten deuren dus kwestie van aan de andere kant eruit.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:58 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, oke. Maar als je nou in het water beland na de klap en je deur gaat niet open? En je lifehammer is ergens ver weg of die heb je simpelweg niet?
Of je auto vat vlam na de klap?
Andere afzeiken, waardoor je hoopt dat je eigen zielige leventje beter wordtquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:01 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat zit je nou stoer te doen met je airco man, alsof dat speciaal is. Met je kutauto.
Zijramen of voorraam intrappen is ook een optiequote:Op donderdag 25 juni 2009 11:02 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Auto's vliegen zelden in de vlam (in alle jaren dat ik rij en all crashes die ik langs de snelweg heb gezien was er geen een die in de vlam was gevlogen). Ook niet na een crash. Die risico is er niet. Een lifehammer hoort iedereen in de auto te hebben. Verder zitten aan beide kanten deuren dus kwestie van aan de andere kant eruit.
Jij rijdt een instap-bmw met een instapmotorquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij rijd in een Ford [ afbeelding ]
Wie kaatst kan de bal verwachten.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Nou nou, jij voelt je wel tof of niet?
En waarom zou ik daar niet tegen kunnen? Omdat jou e-penis maar liefst 3000 euro langer is? Alsof ik me iets aantrek wat een wildvreemde tegen me zegt op een internetforumquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee hoor. Je kan er gewoon niet tegen dat mijn auto duurder is dan die van jou [ afbeelding ]
Zucht, luister nou eens manquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:02 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Auto's vliegen zelden in de vlam (in alle jaren dat ik rij en all crashes die ik langs de snelweg heb gezien was er geen een die in de vlam was gevlogen). Ook niet na een crash. Die risico is er niet. Een lifehammer hoort iedereen in de auto te hebben. Verder zitten aan beide kanten deuren dus kwestie van aan de andere kant eruit.
Krijgen we deze eeuwenoude discussie weer?quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij rijdt een instap-bmw met een instapmotor [ afbeelding ]. Beetje "ik wil wel maar kan het eigenlijk niet betalen en daarom neem ik maar een 116i"
Er zijn mensen die zich daar wel iets van aan trekkenquote:[..]
En waarom zou ik daar niet tegen kunnen? Omdat jou e-penis maar liefst 3000 euro langer is? Alsof ik me iets aantrek wat een wildvreemde tegen me zegt op een internetforum.
116iquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij rijdt een instap-bmw met een instapmotor [ afbeelding ]. Beetje "ik wil wel maar kan het eigenlijk niet betalen en daarom neem ik maar een 116i"
[..]
Wie kaatst kan de bal verwachten.
[..]
En waarom zou ik daar niet tegen kunnen? Omdat jou e-penis maar liefst 3000 euro langer is? Alsof ik me iets aantrek wat een wildvreemde tegen me zegt op een internetforum.
Je start em zelf smartassquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Krijgen we deze eeuwenoude discussie weer?![]()
[..]
Er zijn mensen die zich daar wel iets van aan trekken
Waar zeg ik dat deuren niet open gaan na een crash? Ik zeg enkel dat sloten een onderdeel vormen van het opvangen van de impact van een crash. Normaal gesproken staat er een object aan de zijkant van een deur die vervormt is zodat deze niet openkan. Dan kan de deur sowieso niet open omdat er een object tegenaan staat. Verder is het niet zo moeilijk als je even logisch nadenkt. Sloten moeten ook krachten opvangen, Ga eens je autoslot bekijken dan zul je zien dat deze veel zwaarder zijn uitgevoerd dan strik noodzakelijk. Stel je dan eens voor wat er gebeurt als je met de volle gewicht van de auto er tegen aan gaat hangen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:07 schreef jitzzzze het volgende:
Maar goed, waar heb jij dan gelezen dat deuren niet open hoeven te gaan na een crash? Ben wel benieuwd naar een bron zo langzamerhand.
Sowieso ben je goed dom als je Top Gear oordelen als objectief gaat zien.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:31 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke voorkeur.
Maar geen onzin uitkramen dat de Prius zo millieuvervuilend zijn want dat zijn ze zeker niet. Top Gear heeft erg veel onzin over de Prius verspreid en vooral om de bestaansrecht te waarborgen. Wanneer iedereen in een Prius achtige auto zouden rijden dan bestaat het concept van supercars niet meer. Prius en Top Gear zijn twee tegenpolen waarbij de Prius in de media niet echt is vertegenwoordigd.
Nou, bij een goede klap kan die deur toch wel heel makkelijk klem komen te zitten. Denk aan een metalen staaf, als je die met hoge snelheid op een rand slaat, kan je hem best krom slaan, terwijl hij met de hand niet te buigen is. Zo ook met de deuren van een auto. De impact van een crash is even iets anders dan gewoon een deurtje opendoen...quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je noemt alles wel onzin van iedereen, echt open sta je niet voor andere ideeën dan je eigen.
Maar even serieus: als de ruimte van de inzittenden intact zou moeten blijven dan houdt dat toch ook automatisch in dat dat aan de zijkant ook gebeurt? En dat de deuren dan weer open gaan?
Erg handig in Nederland, vooral in die vele files.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:38 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Jah. Maar wel een 3,5 liter V6 met 300 pk
En we hebben nog een glimmende eikel erbij!!!!quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Op mn 21e een Ford Focus Wagon met onbeperkt privé rijden met een cataloguswaarde van plusminus 25.000 euro. Dus doe niet alsof je zo bijzonder bent in je Aygo. Mijn baas laat me niet eens in een Aygo rijden. Opdrachtgevers zien je aankomen.
Dat hoeft niet, de uitstoot van een kerncentrale valt best mee. Alleen wat nucleair afval.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:50 schreef bendk het volgende:
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
Copy/paste.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:30 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En we hebben nog een glimmende eikel erbij!!!!
De copy/paste is niet van mij.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Copy/paste.
Je zult toch echt met iets sterkers moeten komen.
Juist wel, auto's zijn allemaal obesitas patienten geworden. Het is juist goed dat er eens wat gedaan wordt aan het gewicht van auto's.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Mij wel, een plastic koetswerk is echt niet meer van deze tijd.
Afgunst van wat.quote:
Inderdaadquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:56 schreef Houzer het volgende:
[..]
Afgunst van wat.
Een ouwe sportwagen waarmee je tof kan doen tegenover je virendjes op de parking van de mac?
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:31 schreef Houzer het volgende:
[..]
Ach je betaald maar 70 euro in de maand das wel interessant aan een Aygo.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:56 schreef Houzer het volgende:
[..]
Afgunst van wat.
Een ouwe sportwagen waarmee je tof kan doen tegenover je virendjes op de parking van de mac?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |