Dat is ook het punt wat mij zo dwars blijft zitten bij alle paragnosten. Ze komen wellicht met hele saillante details (hence de topictitelquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:02 schreef Michielos het volgende:
@Blaxje.
Indien iemand dat zou kunnen, ging hij het niet over tuinhekjes hebben en doodsoorzaken maar over specifieke informatie.
Tot dusver blijft het iig wishful thinking.
ik denk dat het enige wat telt is: dat de overledene bij ze is, en dat het 'goed' met de overledene gaat.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:21 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Dat is ook het punt wat mij zo dwars blijft zitten bij alle paragnosten. Ze komen wellicht met hele saillante details (hence de topictitel), maar die details zijn vaak van hele kleine waarde, vind ik. Het is "knap" dat iemand als Ogilvie weet te vertellen dat een persoon in de zaal een speciaal kettinkje heeft gekregen van een overleden moeder, maar wat heeft deze persoon uiteindelijk aan deze informatie?
Summers; "alles is mogelijk"quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Daarbij, mediums weten vaak helemaal niet wat het symbool betekent voor iemand. Dat weet de persoon zelf vaak veel beter te plaatsen in zijn leven. Dan is het medium toch de aangever van die juiste informatie? De toeschouwer vult het niet in in mijn ogen, maar bevestigt het alleen maar.
Ik daag iedereen uit een half jaar vet op coldreading te studeren en dan een psychometreeravond te houden zoals Peter van den Hurk dat ook doet. Oftewel, je pakt EERST een voorwerp of foto van tafel en daar vertel je EERST wat indrukken over. Pas DAN vraag je van wie het is en of het klopt en ga je verder.
Tien tegen 1 dat hier niemand aanwezig is die in staat is om 20 uitspraken van 20 verschillende voorwerpen goed te hebben nadat het van tafel is gepakt.
Dergelijke treffers zijn ONMOGELIJK met coldreading.
Basta
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Tien tegen 1 dat hier niemand aanwezig is die in staat is om 20 uitspraken van 20 verschillende voorwerpen goed te hebben nadat het van tafel is gepakt.
Basta
Hoe weet je dat zo goed?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Daarbij, mediums weten vaak helemaal niet wat het symbool betekent voor iemand. Dat weet de persoon zelf vaak veel beter te plaatsen in zijn leven. Dan is het medium toch de aangever van die juiste informatie? De toeschouwer vult het niet in in mijn ogen, maar bevestigt het alleen maar.
Ik daag iedereen uit een half jaar vet op coldreading te studeren en dan een psychometreeravond te houden zoals Peter van den Hurk dat ook doet. Oftewel, je pakt EERST een voorwerp of foto van tafel en daar vertel je EERST wat indrukken over. Pas DAN vraag je van wie het is en of het klopt en ga je verder.
Basta
Maar dat is het punt nu juist. Iedereen gaat onderuit als je ze geen kans geeft om van te voren op wat voor manier dan ook het eindresultaat te beïnvloeden. Brown zal dat echter niet ontkennen en geen smoesjes verzinnen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Maar het HOEFT ook helemaal niet in een gecontroleerde setting. Zet de avond op zoals ik die al vele malen heb voorgesteld en Derren en Ian Coldlandgaan beide ZONDER het gebruik van trucs en gimmicks hopeloos onderuit.
mensen die denken dat gimmicks de enige manier zijn om paranormale fenomenen te verklaren.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
God wat een domme opmerking. Tuurlijk behaalt Derek betere resultaten dan menig ander medium met alle trucs en gimmicks die hij gebruikt.
Laat'ie maar eens een psychometreeravond doen volgens mij opzet. Dan gaat meneer vet op z'n plaat.
Niet echt ontopic inderdaad. Beetje een obscure website ook, linkjes naar Niburu etc. Ik ben er niet zo gek opquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nog weer even een klein afdwalinkje om aan te tonen hoe "objectief" de wetenschap soms is als het gaat om dingen die niet binnen de gangbare theorie passen. De uitkomsten van haar onderzoek zijn BIKKELHARDE FEITEN, verklaar het maar!
http://www.ancientmysteri(...)mummies/MYSTERY.html
Volgens mij weet jij niet echt in welk werkveld Randi zic bezighoudt. Daarnaast ging de discussie over paragnosten, niet over mystieke oudheid. Wat je hier dan ook mee wilt zeggen in deze discussie is mij volstrekt onduidelijk.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:18 schreef M_Schtoppel het volgende:
Of dit, de vazen staan er, tastbaar als bikkelharde bewijzen. Laat zieligerd Randi maar eens verklaren hoe ze gemaakt zijn. Moet hij makkelijk kunnen als superieur wetenschapper versus de totaal debiele technieken van zo lang geleden. Kom op Ranzi, je kunt het!
http://www.ancientmysteri(...)20vases/MYSTERY.html
weet je uberhaupt wat cold reading is??????quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee hoor onzin want in mijn opzet wordt een publiek samengesteld die op geen enkele manier in verbinding staat met zowel Peter als Derren/Ian. Dus alle performers mogen aan voorwerk niets anders gedaan hebben dat flink wat nachtrust.
Overigens beweert Peter dat je hem mag testen door een foto van een overledene in de bak met levenden te leggen. En dat hij dat dus dan voelt en zo niet op z'n plaat gaat als het ware.
Richard Webster, google maarquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos, bewijs? Video? Ik moet de eerste mentalist nog tegenkomen die met nothingeen avond neer kan zetten. En nee, zelfs Max had spullen nodig
quote:Any psychic entertainer who hasn’t heard of New Zealand’s Richard Webster has likely been living in a cave. For more than twenty years, this preeminent cold reader has penned many of the classic books in the field. From palmistry to pendulums, from aura reading to astral travel, Richard has explained both the topics and the business, and probably fueled more psychic entertainment careers than any ten other authors combined. And he writes from personal experience, not theoretical imaginings. Richard's writings for the trade are not widely available, but every single book is a gold mine to the practitioner with an interest in its subject matter.
Quick Readings With Numerologyquote:A complete text on how to give brief cold readings to anyone and astound them with your accuracy. With this system you can give different readings to everyone, so if you are doing readings for a group it doesn’t matter if everyone listens to everyone else’s!.
maak er een eigen topic voor aan en de reacties stromen binnenquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:32 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oh ja, en verklaringen voor die vazen en cocainemummies, ook al is het via pm.
Kom op wetenschap, waar blijf je?
Nogmaals, dan ben je misinformed. zie lange post vorige blz.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:29 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik weet inderdaad bij lange na niet zoveel van coldreading als jij. Wat ik wel weet is dat je met coldreading geen specifieke dingen kunt zeggen in de zin van zet 20 mensen op een rij en zeg van ieder iets, hoe klein ook, en het is echt bij die persoon passend, specifiek.
Dat kan volgens mij alleen na lang doorpompen, subtiel doorvragen zodat je al heel wat informatie hebt.
Maar nogmaals, voor de miljoenste keer, LAAT HET ONS OP FOK DAN EENS ZIEN, of op een fok meeiting of zo. Nu zie ik alleen maar veel geschreeuw en weinig wol.
Laat Peter van den Hurk dan ook maar op een Fok meet komen, om te laten zien dat hij het kan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:29 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik weet inderdaad bij lange na niet zoveel van coldreading als jij. Wat ik wel weet is dat je met coldreading geen specifieke dingen kunt zeggen in de zin van zet 20 mensen op een rij en zeg van ieder iets, hoe klein ook, en het is echt bij die persoon passend, specifiek.
Dat kan volgens mij alleen na lang doorpompen, subtiel doorvragen zodat je al heel wat informatie hebt.
Maar nogmaals, voor de miljoenste keer, LAAT HET ONS OP FOK DAN EENS ZIEN, of op een fok meeiting of zo. Nu zie ik alleen maar veel geschreeuw en weinig wol.
Uhm, je haalt notabene in ditzelfde stukje tekst aan dat de paragnosten ook genadeloos onderuit gaan, want die lukt het ook niet in een gecontroleerde omgeving (lees: zonder trucs en gimmicks).quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, in een gecontroleerde setting werkt het helaas niet. Waarom niet? Weet ik niet, frustreert mij zelf ook mateloos.
Maar het HOEFT ook helemaal niet in een gecontroleerde setting. Zet de avond op zoals ik die al vele malen heb voorgesteld en Derren en Ian Coldlandgaan beide ZONDER het gebruik van trucs en gimmicks hopeloos onderuit.
Dat ook het probleem, gebrek aan dynamiek!quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:36 schreef Summers het volgende:
, als ik morgen wakker word
is mijn wereld precies hetzelfde .
pas op , je ging bijna met je teennagel over de grens , ga snel terug .quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:39 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Dat ook het probleem, gebrek aan dynamiek!
Geeft niks, maar bedankt voor de uitleg waarom er met jou niet valt te redeneren
tijdens het schrijven en uitbrengen van boeken moet je voldoen aan bepaalde ethische normen, dat lijkt me logischquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:36 schreef Summers het volgende:
De Titel is paragnosten en het gaat alleen maar over CR
alsof dat hetzelfde is of enige wat bestaat
ik vraag me serieus af of mensen het wel willen weten
of alles aangrijpen om er vooral nooit over verder te denken
"he gelukkig" !! we kunnen alles afschuiven op CR , als ik morgen wakker word
is mijn wereld precies hetzelfde .
mocht er iemand iets over paragnosten willen weten dan moet je 1 van de boeken lezen
die Michielos aanprijst :
Astrology For The Psychic Entertainer
Aura Reading For Fun And Profit
Cashing In On Past LivesCold Reading For The Magician
Cold Reading The Future With Numerology
Cold Reading Variations
Entertaining Mentalism
Gemstone Reading For Profit by Hobrin
Great For Two Book Test
Home Psychic Parties For Fun And ProfitHow To Build Up A Psychic Practice With Full Length Cold Readings
How To Make Money Giving Free Talks
The Mail Order Psychic
Money-Making Psychic Development Classes
Pitch Books How to Make Extra Money by Selling Books After Your ShowPlan For Success A Business Plan for Magicians
The Psychic Business
Wie dat serieus neemt en geen bel hoort rinkelen en dat als hetzelfde ziet als
paragnosten , en denkt dat geesten hetzelfde zijn als psychogologie en trucjes ,
wens ik veel succes![]()
Is dat zo ? ik ga er juist vanuit dat de wereld drastisch kan veranderen en dat er morgen dingen kunnen gebeuren die ik vandaag niet mogelijk acht .quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:50 schreef Dartanion het volgende:
JIj geeft aan dat er voor jou in de wereld nooit veranderingen plaatsvinden. Ik geef aan dat dat juist kortzichtigheid is. En de reden waarom jij geen vertrouwen hebt in de wetenschap, is omdat deze continue in beweging is?
In dat geval mag je de daad bij het grote woord voegen:quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:46 schreef Summers het volgende:
[..]
Is dat zo ? ik ga er juist vanuit dat de wereld drastisch kan veranderen en dat er morgen dingen kunnen gebeuren die ik vandaag niet mogelijk acht .
De wetenschap kan elke morgen nieuwe dingen ontdekken die we vandaag nog niet weten ,
daar geloof ik ook in .
beetje vermoeiend als je overal je eigen draai aan geeft en niet hoort wat er word gezegt .
Blijkbaar geloof JIJ dat beide niet samen kunnen bestaan en de 1 het ander uitsluit , ik niet .
lekker voor je dat je het licht hebt gezien , je begint een beetje opdringerig te wordenquote:Op donderdag 25 juni 2009 05:45 schreef Flammie het volgende:
[..]
In dat geval mag je de daad bij het grote woord voegen:
we beginnen met BDE
http://news.softpedia.com(...)xplained-22390.shtml http://www2.fmg.uva.nl/ho(...)ays%2003-04/Anna.htm
Het is prima bewezen dat het geen BDE is maar een soort van REM fase.
Ga je mee met de recente ontwikkelingen en bewijzen of blijf je hangen zoals we allemaal stellen.
Fout.. de titel is ParagnostenDISCUSSIE en als tegenargument is er CR. Heel normaal dus.quote:De Titel is paragnosten en het gaat alleen maar over CR
Ga je werkelijk druk maken om jezelf .quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:14 schreef Flammie het volgende:
Wat een surprise
Ik vraag me dan werkelijk af wat het nut is om dergelijke uitspraken te doen als jij en iedereen toch weet dat je je er NOOIT aan kunt houden. Je hoeft niet te liegen om een punt te maken hoor.
Er word als believer ook maar van alles opgedrongen.. "Nee dat is niet paranormaal, dat is CR.. kijk maar" Maar een demonstratie dat kan weer niet.. dus we moeten maar aannemen dat CR bestaat en dat iedere paragnost dat eigenlijk doetquote:Op donderdag 25 juni 2009 07:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Shove that whole coldreading up your ass. Ik zit al maanden te lurken hier en heb nog geen enkele demonstratie gezien.
Gebakken lucht, gelardeerd met veel geblaat en weinig wol.
Wat ik grappig vind, niemand van de sceptici is ooit bij een paragnost geweest om persoonlijk te ervaren wat er nou gebeurt of misschien juist niet gebeurt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:05 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik geloof zeker dat CR bestaat, alleen niet dat je daar verbluffende details mee kunt weten zonder eerst ik weet niet hoe lang door te vragen of te guessen.
Maar goed, wie weet toont iemand ons ooit nog een echte eerlijke demonstratie.
eehm ik heb zelf op een beurs gestaan, ook al 300x verteld, net alsof ik daar geen readings gehad heb.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat ik grappig vind, niemand van de sceptici is ooit bij een paragnost geweest om persoonlijk te ervaren wat er nou gebeurt of misschien juist niet gebeurt.
Nee , je hebt gelijk.. CR bestaat nietquote:Op donderdag 25 juni 2009 08:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er word als believer ook maar van alles opgedrongen.. "Nee dat is niet paranormaal, dat is CR.. kijk maar" Maar een demonstratie dat kan weer niet.. dus we moeten maar aannemen dat CR bestaat en dat iedere paragnost dat eigenlijk doetmisschien moeten we er wel voor open staan.
Derek loopt ook elk statement aan te passen en te corrigeren. Hoe vertaal jij dat dan?quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:05 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik geloof zeker dat CR bestaat, alleen niet dat je daar verbluffende details mee kunt weten zonder eerst ik weet niet hoe lang door te vragen of te guessen.
Maar goed, wie weet toont iemand ons ooit nog een echte eerlijke demonstratie.
Hij verdraait het niet, hij probeert scherp te krijgen wat hem word doorgegeven. Zoekt naar waar dat te plaatsen is.. dat is een heel andere insteek en gedachtegang dan aannemen van oplichterspraktijken.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
Derek loopt ook elk statement aan te passen en te corrigeren. Hoe vertaal jij dat dan?
(zie analyses vorig topic, letterlijke transcripties):
Een bord met 3 bloemen op een graf worden 3 bloemen in fotoalbum wordt een plantje met 3 bloemetjes op broers kamer(omdat de persoon dit aangeeft).
Een verhuizing in 2001 wordt een verbouwing en daarna een dakreparatie ,
1) Nogmaals, hoe vertaal jij dit.. waarom stel je onmogelijke eisen van een CR, terwijl je het normaal vindt dat ene Derek wel alles aanpast en 300x mag corrigeren? Food for thought.
2) Wat is het hoogst mogelijke, volgens jou van CR? M.a.w. je hebt naar eigen zeggen dat "flutboekje" van Ian "Coldland" gelezen.. Wat heb je hieruit gehaald wat aldus jou het hoogst mogelijke is?
Ok, in dat geval vraag ik niet door en een cold reader ook niet.. We proberen enkel scherp te krijgen wat ons wordt doorgegeven.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hij verdraait het niet, hij probeert scherp te krijgen wat hem word doorgegeven. Zoekt naar waar dat te plaatsen is.. dat is een heel andere insteek en gedachtegang dan aannemen van oplichterspraktijken.
Lastig om het onderscheid te maken dus.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:36 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ok, in dat geval vraag ik niet door en een cold reader ook niet.. We proberen enkel scherp te krijgen wat ons wordt doorgegeven.
Dus al dat vele vragen en corrigeren kan de prullenbak in.. Cold readers proberen het enkel scherp te krijgen.
ja , mijn inziens is er weinig tot geen onderscheid behalve de insteek waarmee je het doet. Aangezien de insteek makkelijk te vervormen is, kun je dus zo voor medium doorgaan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Lastig om het onderscheid te maken dus.
daarom moeten ze ook feedback krijgen, wordt het opeens iets heel anders en pas als het scherp is, is het goed. Dan geef je eigenlijk toe dat het statement vaag is, als het op het begin al niet scherp is en dat hij feedback nodig heeft om er iets van te makenquote:Op donderdag 25 juni 2009 08:46 schreef Flammie het volgende:
Ik vind het eerder overkomen als een "excuus" dan als een "verklaring" tbh.
Ze vragen door om het scherp te krijgen.. yeah right
Maar dat doen ze... het word alleen weerlegd omdat het onder kansberekening valt, of omdat het een lucky hit is of whatever.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:52 schreef Flammie het volgende:
En juist dat kan iedereen wel
het zou voor mij pas echt heel indrukwekkend zijn als ze vanuit het niks shit konden oplepelen die niemand kon weten.
Waarom vallen ze daar onder denk je? Omdat ze die goede hits niet aan de lopendeband hebben. Ze zijn veel vaker bezig met "scherpstellen".quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar dat doen ze... het word alleen weerlegd omdat het onder kansberekening valt, of omdat het een lucky hit is of whatever.
Tip : Er is elke week zo'n kerel op tv die het doet, Derek Oggelie ofzo !quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Shove that whole coldreading up your ass. Ik zit al maanden te lurken hier en heb nog geen enkele demonstratie gezien.
Gebakken lucht, gelardeerd met veel geblaat en weinig wol.
nee dat is niet specifiek. Het is een vaag statement dat meaningful is voor het slachtoffer en DAARNA in iets specifieks gebreid wordt.. een verhuizing in 2001 is geeneens specifiek maar vaag aangezien het van alles kan zijn (en het opeens een dakreparatie wordquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:42 schreef Bastard het volgende:
Ik snap je denkwijze wel, en ik ga echt nodeloos in herhaling vallen om het nog eens te vertellen hoe het werkt dus dat ga ik niet doen.
Er zijn zaken wel specifiek, wat door jullie opgevat word als een hit, waarop weer door het medium doorgebreid word, wat nog meer hits geeft.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:47 schreef _Led_ het volgende:
Hahaa, we hebben 'm murw geluld ! We zijn aan de winnende hand !
Vanavond laatste keer Dereck, nieuw voer voor je.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee dat is niet specifiek. Het is een vaag statement dat meaningful is voor het slachtoffer en DAARNA in iets specifieks gebreid wordt.. een verhuizing in 2001 is geeneens specifiek maar vaag aangezien het van alles kan zijn (en het opeens een dakreparatie word).
Ik ?quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:58 schreef Bastard het volgende:
[..]Gefeliciteerd!
Maar je word er zelf niet moe van om steeds hetzelfde te herhalen begrijp ik?
jippie.. heb 100 blz analyse danquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vanavond laatste keer Dereck, nieuw voer voor je.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:07 schreef Summers het volgende:
Al zouden alle paragnosten cold readers zijn , dan zijn mensen die het zelf ervaren nog net zo overtuigt dat zulke dingen bestaan , ik zeg het maar even .
Of brandstapelsquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Maar daar bestaan pilletjes voor hoor !
dat was vroeger toen mensen nog dom waren , nu word je alleen nog maar publiekelijk afgebrand , wat zijn we toch ver gekomen sindsdienquote:
Als je denkt dat het weinig verschil maakt, wil je dan een keer de brandstapel proberen ?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:17 schreef Summers het volgende:
[..]
dat was vroeger toen mensen nog dom waren , nu word je alleen nog maar publiekelijk afgebrand , wat zijn we toch ver gekomen sindsdien
quote:Op donderdag 25 juni 2009 05:45 schreef Flammie het volgende:
[..]
In dat geval mag je de daad bij het grote woord voegen:
we beginnen met BDE
http://news.softpedia.com(...)xplained-22390.shtml http://www2.fmg.uva.nl/ho(...)ays%2003-04/Anna.htm
Het is prima bewezen dat het geen BDE is maar een soort van REM fase.
Ga je mee met de recente ontwikkelingen en bewijzen of blijf je hangen zoals we allemaal stellen.
Weet je zeker dat dat zo dubbel en dwars bewezen is?quote:Mijn conclusie is dat de neurofysiologische verklaring misschien niet alle aspecten van de bijna dood ervaring dekt, maar dat dit geen reden moet zijn om de ‘gaten’ dan maar op te vullen met een bovennatuurlijke uitleg. Of datgene wat er gebeurt tijdens een bijna dood ervaring bovennatuurlijk is, kunnen we simpelweg niet bewijzen met de huidige technologie. Daarom vind ik het voorbarig om de vragen waar we nog geen antwoorden op hebben af te schuiven op het bovennatuurlijke.
Nou ja tja, het is niet meer dan een anekdote, maar ooit heeft iemand met gave eens wat getest bij ons in een groepje.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:29 schreef Flammie het volgende:
Dat doen ze niet behalve bij zaken die zo goed als zeker zijn of makkelijk te corrigeren.
Zeer algemene zaken dus en niet de specifieke dingen waar deze mensen groot mee geworden zijn.
Kijk als zo een paragnost naar mij kwam en die wist me dingen te vertellen zonder dat ik feedback geef dan ben ik onder de indruk (geen vage statements dus, dingen die NIEMAND behalve ik kan weten en de persoon waarmee het medium contact mee claimed te hebben). Achteraf (na zijn reading en contact met gene zijde dus) bekijken we alle statements die zijn gemaakt en zien we wel hoe veel er dan goed is.. DAN ben ik onder de indruk wanneer dit een positief resultaat opleverd. Ik vind het gek;
Het is altijd precies en specifiek wanneer de hulp van de klant ingeschakeld word en dan zegt iedereen: WAW HIJ SPREEKT MET GEESTEN. Wanneer de klant niet meewerkt is het bij lange na niet zo "specifiek" (voor zover je dat woord mag gebruiken) terwijl hij dan net zo goed "contact" hoort te hebben met geesten. Iemand die nota bene contact heeft met een geest.. nou ja goed.. vraag t de geest maar hoor.. die weet het ook
Ik zie gewoon niet in hoezo IK moet betalen voor een zogenaamde reading en het hem dan ook nog moet VOORZEGGEN... dan betaal je mijns inziens een beetje voor gebakken lucht aangezien deze zogenaamde paragnost JOU nodig heeft om zijn verhaaltje vorm te geven.
Een medium schakelt in 1e instantie de hulp van de geest in en niet van de klant... de klant huurt een medium die een geest kan raadplegen (of welke entiteit dan ook) en niet een politierechercheur die een kruisverhoor geeft.
Ik ga echt niet zomaar de naam van iemand op een forum gooien, lijkt me enigsinds logisch.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:54 schreef _Led_ het volgende:
Als jij zegt dat ze politie assisteerde zou ik graag willen weten wie ze is, of welke zaak ze mee geholpen heeft.
In mijn ervaring wordt dit namelijk vaak geroepen maar blijkt er eigenlijk nooit wat van te kloppen.
Geen probleem. Zeg maar gewoon welke zaak ze mee geholpen heeft danquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ga echt niet zomaar de naam van iemand op een forum gooien, lijkt me enigsinds logisch.
Zoals ik al zei, het is natuurlijk maar een anekdote.
Ja je HOEFT het niet aan te nemen natuurlijk, maar iemand verteld zijn of haar ervaringen gewoon.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:13 schreef _Led_ het volgende:
Ik vind het altijd zo typisch, er wordt gestrooid met zaken als "de politie geholpen hebben", maar nooit concreet waarmee en wanneer exact.
Het lijkt in mijn ogen veel meer zo'n leuke vage statement die gebruikt wordt om indruk op mensen te maken.
"Jeminee, de politie geholpen ? Dan moet het wel de real deal zijn !".
En ik vertel de mijne, en zo vertellen we allemaal watquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja je HOEFT het niet aan te nemen natuurlijk, maar iemand verteld zijn of haar ervaringen gewoon.
Ik zeg het niet omdat deze vrouw niet echt te koop loopt met wat ze doet namelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:13 schreef _Led_ het volgende:
Ik vind het altijd zo typisch, er wordt gestrooid met zaken als "de politie geholpen hebben", maar nooit concreet waarmee en wanneer exact.
Het lijkt in mijn ogen veel meer zo'n leuke vage statement die gebruikt wordt om indruk op mensen te maken.
"Jeminee, de politie geholpen ? Dan moet het wel de real deal zijn !".
cold reading. ik deed hetzelfde met huisdieren opsporenquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zeg het niet omdat deze vrouw niet echt te koop loopt met wat ze doet namelijk.
Ik kende haar al een hele tijd voordat ik rustig aan te weten kwam over wat ze doet(naast gewoon een normaal mens zijn met werk e.d. natuurlijk).
Dat politieverhaal maakte niet dat ik dacht het moet dan wel echt zijn, maar het feit dat ze de dingen die kwijt waren zo even specifiek benoemde en terugvond wel, zonder voorkennis van dingen, vragen of wat dan ook.
Maar goed, het is blijkbaar leuker om door te zeuren over info die je toch niet gaat krijgen van me dan verder te reageren, zoals ik al zei, het is niet meer dan een anekdote.
Wel zou ik het interresant vinden als iemand me kan uitleggen hoe je door "truukjes" het voor elkaar kan krijgen om direct te kunnen zeggen dat het om een ring gaat(het vb in deze), hoe die ring eruit ziet en waar hij ligt(wat dan ook nog klopte).
Het kan best dat daar methoden voor zijn namelijk, verlicht me zou ik zo zeggen
Jezus christus, ik zeg toch dat ik dat niet ga doen!quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:50 schreef Flammie het volgende:
vertel gewoon welke zaak ze aan werkte dan
Anders word je woest ofzoquote:Ik ga echt niet zomaar de naam van iemand op een forum gooien, lijkt me enigsinds logisch.
Hoe dan, vertel eens?quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
cold reading. ik deed hetzelfde met huisdieren opsporen
het kan. Soms wel, soms niet.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe dan, vertel eens?
En da ook echt in 1 keer raak, zonder te weten wat gemist werd, het gemiste kunnen beschrijven en de vindplaats kunnen beschrijven, kloppend ook nog?
Ik zeur niet door, voor mij hoeft het niet meer.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zeg het niet omdat deze vrouw niet echt te koop loopt met wat ze doet namelijk.
Ik kende haar al een hele tijd voordat ik rustig aan te weten kwam over wat ze doet(naast gewoon een normaal mens zijn met werk e.d. natuurlijk).
Dat politieverhaal maakte niet dat ik dacht het moet dan wel echt zijn, maar het feit dat ze de dingen die kwijt waren zo even specifiek benoemde en terugvond wel, zonder voorkennis van dingen, vragen of wat dan ook.
Maar goed, het is blijkbaar leuker om door te zeuren over info die je toch niet gaat krijgen van me dan verder te reageren, zoals ik al zei, het is niet meer dan een anekdote.
Het is een anekdote, dus er is te weinig informatie om zinnige uitspraken te doen.quote:Wel zou ik het interresant vinden als iemand me kan uitleggen hoe je door "truukjes" het voor elkaar kan krijgen om direct te kunnen zeggen dat het om een ring gaat(het vb in deze), hoe die ring eruit ziet en waar hij ligt(wat dan ook nog klopte).
Het kan best dat daar methoden voor zijn namelijk, verlicht me zou ik zo zeggen
Leg het eens uit dan, hoe gaat dat in zijn werk.quote:
Randi heeft me ooit precies uitgelegd hoe dat werkt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Leg het eens uit dan, hoe gaat dat in zijn werk.
Even denken, ben ik wat kwijt, ja, dat ben ik, vertel me maar wat en waar dan, of beter gezegd, hoe jij dat zou aanpakken, evt met wat vragen zelfs(maak ik het je makkelijker en wat interresanter om je werkwijze in de praktijk te zien).
dat is niet in de praktijk zien. Dat is op een forum wat heen en weer geblaat(sowieso met een sceptischer blik als dat je ooit tegen een paragnost zult hebben). Feit blijft dat ik perfect wist te vertellen waar de kat zat(park verderop) en een meid haar kat terug heeft(je kunt PMen voor naam)quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Leg het eens uit dan, hoe gaat dat in zijn werk.
Even denken, ben ik wat kwijt, ja, dat ben ik, vertel me maar wat en waar dan, of beter gezegd, hoe jij dat zou aanpakken, evt met wat vragen zelfs(maak ik het je makkelijker en wat interresanter om je werkwijze in de praktijk te zien).
wie zegt dat het voor de man bedoelt was in eerste instantie?quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:41 schreef Bastard het volgende:
Die tattoo zou ook iedere man nemen.. van een vlinder.. en als je hem al zou zetten zou je hem vreemd neer zetten, met een blauwe kleur.
Sorry ik word meteen al sarcastisch
was even beneden, ik debunk hem dadelijk wel via rtl.nlquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:39 schreef Bastard het volgende:
Mooi he, van die bloem... BOEM.. duidelijk..![]()
Ja maar op de meeste kisten ligt maar 1 bloem.. niet?
Nee nee hij was in gesprek met die manquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
wie zegt dat het voor de man bedoelt was in eerste instantie?
bloem, vlinder en chinees karakter zijn meest gekozen tattoo's voor een vrouw en Derek noemde niet een gender. Jij gaat er ten onrechte van uit dat het al meteen voor de man bedoelt was , terwijl de man er antwoord op gaf. De vrouw kon ook de tattoo bevestigen. Dat niet alleen.. Was even wijn halen, begon hij ook over kleuren tattoage(niet tevreden/niet af, blauwe kleur?)
Ja .. en vertel me even van die tuin meteen.. die plant voor zijn dochter.. oh wacht daar begont het ook mee.. hallo hier ben ik.. dit is de tuin.. daar een border, en daar een plant voor mij.quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
was even beneden, ik debunk hem dadelijk wel via rtl.nl
nee.... het KON ook zo zijn dat de vrouw de tattoo had wat logischer was , dat bedoel ik.quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee nee hij was in gesprek met die manEn in die conversatie kwam ineens de vraag van de tattoo.. van een vlinder. En het antwoord was ja... tijdens het gesprek over die dochter. En die dochter zou het niet genoemd hebben als ze niet wist dat die tattoo voor haar bedoeld was!
En toen ging hij verder.. niet dat het al gek genoeg is een man met een tattoo van een vlinder.. er is iets in gekrast... ja.. en de man verteld er over.. En toen de vraag is de kleur van die krassen blauw? Ook dat was waar...
Maar goed, je weet het vast te weerleggen hoorkansberekeningen, gewoonte's, lichaamshoudingen, ik ben benieuwd!
nogmaals.. je maakt het zelf meaningful terwijl het een vaag statement is(net zoals met de rest).quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja .. en vertel me even van die tuin meteen.. die plant voor zijn dochter.. oh wacht daar begont het ook mee.. hallo hier ben ik.. dit is de tuin.. daar een border, en daar een plant voor mij.
Want jongens trekken altijd vaak naar hun vader wil je zeggen ... want is normaal de moeder.. maakt niet ui vond het geen faire reading om over te oordelen verder.quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:54 schreef Michielos het volgende:
over de reading: beschrijf een autistisch jongetje en je bent klaar.
omdat zij een microfoon hadden... Wat je niet zag is dit stukje:quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:01 schreef Bastard het volgende:
Hih.. waarom gaat dereck nou naar die mensen "hallo" zeggen ? Die dochters wisten van niks nog.. en die moeder sprak geen engels
wat ik bedoel is dat wat hij beschrijft typische structuur problemen zijn (model orthopedagogiek kok). De ouders gingen naar Derrek omdat ze HULP nodig hadden. Ik vind het alleen triest dat je dan naar een kwakzalver gaat i.p.v. naar een orthopedagoog maar ieder zijn meuk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Want jongens trekken altijd vaak naar hun vader wil je zeggen ... want is normaal de moeder.. maakt niet ui vond het geen faire reading om over te oordelen verder.
Scherp van je.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:13 schreef Summers het volgende:
Wel een mooie uitspraak van Derek , hij zei zoiets van :
wat je verwacht te horen, krijg je , maar niet via de weg die je dacht .
die man van die tattoo wilde contact met zijn dochter en die kwam later via die jongeman
die ook was overleden .
niet echt scherp lol. Hij begon met circus en jongeman waardoor hij bij die man uitkwam. Die man kwam daar in eerste instantie al niet voor die jongeman maar hij reageerde op het algemene statement. Daarna gaf hij ZELF aan dat zijn dochter overleden is waarna Derek genoeg informatie had om linkje te leggen. op het einde zeg je dan gewoon zoiets als wat Derek zei, totaal niks bijzonders of whatever.quote:
Ik heb dat stukje ook niet in herrinering, maar mooi dat het je opviel... dacht ikquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:21 schreef Michielos het volgende:
m.a.w. wat je denkt dat er gebeurd is niet wat er OBJECTIEF gebeurd. als je de letterlijke transcriptie doorleest zie je het verschil.
nee je zegt dat simpelweg van tevoren.. het maakt niks uit of je ernaast zit. je kunt er altijd naar terug wijzen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:23 schreef Bastard het volgende:
Dus.... hij zag al 'de connectie' met haar ... voordat de mensen binnenkwamen. En de verdere reading.,..ik zeg alleen maar.. hoe goed moet je zijn in CR om dit te kunnen ?![]()
Kom op... een klein beetje twijfel dat de man echt is wat hij zegt dat hij is moet je hebben toch? Toch?
Dus ik zou het theoretisch aan moeten kunnen met mn kennisniveau.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee je zegt dat simpelweg van tevoren.. het maakt niks uit of je ernaast zit. je kunt er altijd naar terug wijzen.
Hoe goed je moet zijn?
MAVO kennis van psychologie(serieus , niet meer), MAVO kennis van basis gesprekstechniek/counselling
en een gemiddelde kennis van CR, thats it.
nja nog belangrijker: kritisch leren kijken naar dit soort claims die eigenlikj veel vager zijn dan ze lijken.
ye wat een knallerquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:31 schreef Bastard het volgende:
En die kandelaar was ook erg logisch heEerst daar in het raam.. toen daar.. jeetje wat een hit.
je doet het al met Tarot, maar bent je er niet van bewustquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus ik zou het theoretisch aan moeten kunnen met mn kennisniveau.
Nee ik lees ze wel degelijk... niet allemaal.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
ye wat een knaller![]()
HET bewijs dat er geesten in het spel zijn
(heb die reading ook ergens staan maar wordt er moe van om altijd alles 49949x uit te leggen, wetende dat het toch niet gelezen word)
Hmm Hmm ja.... daar gebruik ik mijn intuitie inderdaad.. wat voor gevoel komt er binnen. Wat zegt de kaart mij over de persoon die ik zie... kan ik een bepaalde richting op gaan...quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
je doet het al met Tarot, maar bent je er niet van bewust
TRU is wel een verslavend forum, dat moet ik nageven.. ik kom heir zelfs vaker dan op KLBquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee ik lees ze wel degelijk... niet allemaal.
Weet je, als je niet kan of wil wisselen van geloof dan is dat prima.. dat geldt voor beide partijen, lekker veilig.
Maar ik heb sterk het idee dat de doorgewinterde vaste TRU bezoeker, graag zou willen dat het allemaal wel waar is waar ze met hun pet niet bij kunnen.. dat het leven inderdaad verder gaat dan dit afgekaderde dagelijks leven. Wat zou anders de rede zijn om zo'n lange tijd in TRU rond te blijven hangen
"TS kan er niet mee omgaan"quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
TRU is wel een verslavend forum, dat moet ik nageven.. ik kom heir zelfs vaker dan op KLB
en al die mensen hadden nou net hun geloof gebaseerd op zo'n soort uitspraak van een medium zoals op tvquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
ye wat een knaller![]()
HET bewijs dat er geesten in het spel zijn
(heb die reading ook ergens staan maar wordt er moe van om altijd alles 49949x uit te leggen, wetende dat het toch niet gelezen word)
Je vergeet bonusklachtquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
"antiklacht, paint van klacht, subklacht "![]()
!!
Mja, daarom doet het vast pijn als je zo'n compleet logische analyse ziet van de trucjes, want dat raakt de basis van je geloof, en daarom is het moeilijk te accepteren.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:22 schreef Summers het volgende:
[..]
en al die mensen hadden nou net hun geloof gebaseerd op zo'n soort uitspraak van een medium zoals op tv
Nee, en jij kunt niet bewijzen dat niet stiekem een reptilian alien ben.quote:En al je analyses bewijzen niet dat er geen mensen zijn die niet met geesten kunnen communiceren .
Oh? Kan dat niet beide dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het hangt er dus vanaf of je liever wilt geloven in geesten, of dat je gewoon rationeel ingesteld bent.
ligt eraan op welk gebied.. op bepaalde gebieden botst het simpelweg omdat het twee uitersten van elkaar zijn.quote:
Nou, in dit geval blijkbaar niet.quote:
Ja maar zo staat het er een beetje.. en dan denk ik ja hallo, ik ben wel rationeel ingesteld, mijn dagelijks werk is zeer rationeel bijvoorbeeld maar ik heb altijd nog een deurtje open in mijn hoofd voor het 'onbekende.. het what if' ik vind het communiceren met geesten zelfs vrij normaal, zeer bijzonder en liefdevol, maar ook normaal.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:46 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, in dit geval blijkbaar niet.
Als er een perfect valide rationele verklaring is maar je kiest toch voor de geesten ben je blijkbaar niet rationeel ingesteld.
Rationaliteit is niet zoiets dat je even bent wanneer het strookt met wat je graag zou willen maar laat varen als het tegen je droomwereld in gaat.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:14 schreef M_Schtoppel het volgende:
Vandaag valt er bij iemand een brief op de mat waarin voorspeld staat dat Michael Jackson vannacht gestorven is. Brief is twee dagen geleden gepost.
Is Michielos nu overtuigd?
Jij beweert keer op keer dingen, dat je dat ook kan, zonder enig probleem.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat is niet in de praktijk zien. Dat is op een forum wat heen en weer geblaat(sowieso met een sceptischer blik als dat je ooit tegen een paragnost zult hebben). Feit blijft dat ik perfect wist te vertellen waar de kat zat(park verderop) en een meid haar kat terug heeft(je kunt PMen voor naam)
Alleen.. ook dit is een anekdote...
Weer verder over paragnosten dan maar?
Dan is die brief wel lang onderweg geweest.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:14 schreef M_Schtoppel het volgende:
Vandaag valt er bij iemand een brief op de mat waarin voorspeld staat dat Michael Jackson vannacht gestorven is. Brief is twee dagen geleden gepost.
a) persoonlijke anekdotequote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:14 schreef M_Schtoppel het volgende:
ahum... je geeft blijk helemaal niks van CR af te weten. Verder sta ik niet open voor een irl reading met iemand die mij "wilt schoppen", randi een "luizenbaard" noemt die "een paar flinke stompen verdient".quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
Erodome, daar ben ik dus ook heel benieuwd naar. Want ik meen dat wij toch echt het verschil kunnen zien, omdat we zelf zoveel van die lui aan het werk hebben gezien.
En voor mij is het dubbel interessant omdat ik zowel in de wereld van goochelen/mentalisme als in de paragnostenwereld kind aan huis ben en alles van binnenuit ken.
DAT maakt een reading van Michiel ook zo interessant.
Wij wachten met spanning af......................
Ik geloof dat als er een geest zich pal voor jouw neus manifesteert, dat je dan nog zou ontkennen dat het waar is.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
a) persoonlijke anekdote
b) diverse prediction effecten wat betreft mentalisme
m.a.w. totaal niet overtuigd.
onzin.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik geloof dat als er een geest zich pal voor jouw neus manifesteert, dat je dan nog zou ontkennen dat het waar is.
Massahysterie, verkeerd gegeten, hologram, coldreading, foute wiet.
Je snapt me best.. Zodra ik een geest zie zou ik een stuk meer overtuigd zijn dan persoonlijke verhaaltjes/sprookjes en mensen die niet kunnen wat ze claimen te kunnen (wat psychologisch te verklaren is).quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:29 schreef Michielos het volgende:
[..]
Je snapt me best.. Zodra ik een geest zie zou ik een stuk meer overtuigd zijn dan persoonlijke verhaaltjes/sprookjes en mensen die niet kunnen wat ze claimen te kunnen (wat psychologisch te verklaren is).
m.a.w. stuur er een op me af o.i.d.
Yup, Sinterklaas en Hans Kazan.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien.
en anders valt hieraan te denken:quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:37 schreef _Led_ het volgende:
Wacht even, wie is de ontvanger van die brief dan ?
Krijgt Michielos 'm in de bus ?
Zo niet, waarom zou hij dan overtuigd moeten zijn omdat iemand zegt dat 'ergens iemand een brief krijgt waarin het al stond voorspeld' ?
Ik neem aan dat dat iets is waardoor het adres verandert en je 'm naar jezelf opstuurt zodat je het juiste antwoord erin kunt stoppen en 'm opnieuw kunt posten ? (Vandaar de 2 dagen ?)quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
en anders valt hieraan te denken:
http://www.penguinmagic.com/product.php?ID=1747
Zonder het geheim weg te geven, de beschrijving doet er wel aan denken (2 dagen erna)
Geen idee, even in m'n glazen bol kijken.....quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:55 schreef Michielos het volgende:
Even terug naar Ogellie ().
Gaat hij nog nieuwe shows opnemen?
ik dacht al hahaquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos, dat van die brief was uiteraard een grapje, iside joke.
Mazuru, je hebt gelijk hoor. Ik weet zeker dat Michiel dan in eerste instantie zou denken dat hij het verbeeld had, of dat het een spinsel in z'n hersenen was of een vuiltje achter in het oog etc. etc.
Hij heeft mij allang overtuigd van het feit dat hij gewoon niet te overtuigen is omdat zijn geloof in de wetenschap te sterk is.
het is geen 'geloof' in de wetenschap, het is de overtuiging dat de wetenschap de beste manier is die we tot onze beschikking hebben om tot waarheidsvinding te komen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos, dat van die brief was uiteraard een grapje, iside joke.
Mazuru, je hebt gelijk hoor. Ik weet zeker dat Michiel dan in eerste instantie zou denken dat hij het verbeeld had, of dat het een spinsel in z'n hersenen was of een vuiltje achter in het oog etc. etc.
Hij heeft mij allang overtuigd van het feit dat hij gewoon niet te overtuigen is omdat zijn geloof in de wetenschap te sterk is.
En daar gaat het dus misquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Led, je hebt helemaal gelijk echt dat meen ik, BEHALVE als het om paranormale dingen gaat.
Dat hangt er vanaf.quote:Stel je nou eens voor met die botte kop van jedat geesten wel bestaan. Hoe, ik vraag je HOE wil je dat aantonen?
Nou, het is eerder aan de oplichters wat ze ons meedelen naar mijn mening, maar dat daargelaten.quote:Met wat voor klote-apparatuur? En niet aankomen met lulargumenten van dan moeten geesten maar vertellen of mijn onderbroek smerig is of niet of met hoeveel kerels mijn vriendin echt genaaid heeft want we hebben geen invloed op wat zij willen. Het is aan hen wat ze ons meedelen, niet aan ons.
Heel toevallig (écht heel toevallig) zag ik dat ook. Zag je ook hoe hij een hijskraan doorkreeg? Wat via een steiger een balkon werd. Vervolgens hoe een "third floor" een een 3de verdieping werd die eigenlijk niets met het verhaal te maken had. Vervolgens was er een kruis aan een ketting wat via een kruis op een kaartje een kruis op een grafsteen werd (goh, hoe komt ie eropquote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:49 schreef _Led_ het volgende:
En dan niet via lutserige Ogilvie-dingetjes als "je hebt ooit pijn aan je knie gehad, of niet ?".
in het vorige topic kun je analyses lezen die ik gemaakt heb. daar staat de 16000 ook bij.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:19 schreef P8 het volgende:
[..]
Heel toevallig (écht heel toevallig) zag ik dat ook. Zag je ook hoe hij een hijskraan doorkreeg? Wat via een steiger een balkon werd. Vervolgens hoe een "third floor" een een 3de verdieping werd die eigenlijk niets met het verhaal te maken had. Vervolgens was er een kruis aan een ketting wat via een kruis op een kaartje een kruis op een grafsteen werd (goh, hoe komt ie erop).
Toen opeens stond die geest naast zijn moeder en zus en was alles goed. Als hij kan zien dat die geest naast hun staat, waarom liep hij al niet bij voorbaat naar die twee toe?
Hoe hij echter bij die 16000 kwam is ook mij een raadsel. Echter komt er zoveel poep uit deze man dat één (voor mij) onverklaarbare uitspraak hem nog niet geloofwaardig maakt.
[..]![]()
Jij hebt die skills ook! Ik heb een jumpersknie! Hoe wist je dat?!
Wacht, ik krijg ook wat door... Ik voel mijn schouder. Heb jij toevallig ooit iets met je linkerschouder gehad?
Haha, je hebt echt een gave, de deur van mijn kleerkast is al een jaar stuk, de klink is er afquote:Op dinsdag 30 juni 2009 07:12 schreef Michielos het volgende:
[..]
in het vorige topic kun je analyses lezen die ik gemaakt heb. daar staat de 16000 ook bij.
ey kijk eens aan.. we hebben allemaal ogilvies hier zitten... ik had last van mijn linkerschouder een jaar terug.
ik zie verder ook iets... iets met een kleerkast... een deur is kapot en sluit niet goed.. wat is de connectie.. wie is dit?
I know, ik dacht ik speel even meequote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:58 schreef Flammie het volgende:
Zijn lines die Derek Ogilvie zelf ook heel veel gebruikt en gebaseerd op "waarheden" en "zaken die heel specifiek lijken maar niet zo zijn". Ze zijn ook verder heel makkelijk te corrigeren
Het is gewoon op heel veel zaken/mensen van toepassing en dat is wat we hier (zonder serieus genomen te worden door mensen die in xmannen en professor xaviers geloven) al een lange tijd aankaarten.
Wel grappig dat jij (ook al ben je eigenlijk de zoveelste) deze dingen ook herkent want deze uitspraken moeten eigenlijk heel persoonsspecifiek zijn en niet gelden voor jan en alleman... maar psst mondje dicht he
vorig eeuws en stoffigquote:
Back to study dan!!!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:08 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
I know, ik dacht ik speel even mee![]()
ik ben eigenlijk een tamelijk doorgewinterde sceptic en ik lurk hier al een hele poos
terwijl ik eigenlijk zou moeten leren voor mijn tentamens...![]()
dus de klink is er af? dankjewel! Dit beeld werd me k ook getoond. Ik krijg geen vrouw door maar een man.. doodsoorzaak borst/longen die area. Hij zei me... praat over de kast... praat erover dat ie niet sluit.. dit kan niemand weten.. dit is geen cold reading ofzo...(ik zeg niet IS THERE A A enz)... ook zie ik je niet dus kan geen lichaamscues aflezen! Dit weet jij alleen!! het is specifiek!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:52 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha, je hebt echt een gave, de deur van mijn kleerkast is al een jaar stuk, de klink is er af(Oh, en ik heb ook een litteken op m'n knie
) Zie je toevallig ook de geest van m'n overleden oma? Misschien dat zij namelijk weet waar mijn kwijtgeraakte horloge is gebleven
Ik kijk die aflevering waar jij een analyse van hebt gemaakt en mijn god, wat is dit tenenkrommendquote:Op dinsdag 30 juni 2009 07:12 schreef Michielos het volgende:
[..]
in het vorige topic kun je analyses lezen die ik gemaakt heb. daar staat de 16000 ook bij.
ey kijk eens aan.. we hebben allemaal ogilvies hier zitten... ik had last van mijn linkerschouder een jaar terug.
ik zie verder ook iets... iets met een kleerkast... een deur is kapot en sluit niet goed.. wat is de connectie.. wie is dit?
Hij is geen oplichter .. zou ook nog kunnen hequote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:27 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hoezo, is ie gestopt met mensen oplichten dan ?
Yup, hij zou ook een reptilian kunnen zijn met een tijdmachine, je weet het niet he !quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hij is geen oplichter .. zou ook nog kunnen he
Als je werkelijk zou willen overdrijven, dan zou je dat kunnen zeggen ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:14 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Yup, hij zou ook een reptilian kunnen zijn met een tijdmachine, je weet het niet he !
en als je nog harder wilt overdrijven , zeg je dat hij thoughtwaves van geesten kan oppikken en deze gebruikt om allerlei vaagheden te zeggen.. maar dat is als je het superoverdreven wilt hebben..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je werkelijk zou willen overdrijven, dan zou je dat kunnen zeggen ja.
Nee, ze kunnen het nabootsen door de simpele voorbeelden te geven die in een grijs gebied liggen, er is mijns inziens genoeg 'onverklaarbaar spul' genoemd tijdens de sessies die alleen op te lossen zijn door heel ver te gaan zoeken naar een mogelijke verklaring. De enige die dat kan benoemen ben jij zelf door je studieachtergrond, de rest praat je maar na.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:41 schreef Michielos het volgende:
[..]
2 random fokkers p8 en miss-isis, kunnen opeens hetzelfde,, ik ben erg benieuwd naar hun gave !![]()
![]()
Nou, ik vond belangrijker hoe de manager van een van die mediums door had gespeeld wiens kind overleden was en dat dat weer terug kwam in de show.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:59 schreef Michielos het volgende:
haha ja dat mark edwards een mooie reading aan het publiek gaf en daarna zei dat het fake was
Mark Edward is overigens ook een goeie mentalist en con artist in general![]()
ja , de meeste amerikaanse showmediums (van Praagh, Browne en Edwards en die vieze rosemary Altea) gebruiken managers om namen door te krijgen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:01 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, ik vond belangrijker hoe de manager van een van die mediums door had gespeeld wiens kind overleden was en dat dat weer terug kwam in de show.
door het gewoon te stellen en te kijken wat de hit is. het kan vanalles zijn.quote:
Man doodquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
door het gewoon te stellen en te kijken wat de hit is. het kan vanalles zijn.
dat zei hij niet.. kijk de analyse na.quote:
Ik let niet zo goed op als jullie hoor. Ik ga het straks even terugkijken.quote:
je onthoudt het gewoon anders omdat het als hit verklaard wordt en Derek goed is in het bekrachtigen, corrigeren en samenvatten van hits waardoor je het onthoudt zoals je het net gezegd heb.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik let niet zo goed op als jullie hoor. Ik ga het straks even terugkijken.
Dat doet bijna niemand hier en daarom is Derek ook "echt" voor die luiquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:11 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik let niet zo goed op als jullie hoor. Ik ga het straks even terugkijken.
Ik onthoud het zo omdat ik ondertussen aan het Fokken ben denk ikquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:14 schreef Michielos het volgende:
[..]
je onthoudt het gewoon anders omdat het als hit verklaard wordt en Derek goed is in het bekrachtigen, corrigeren en samenvatten van hits waardoor je het onthoudt zoals je het net gezegd heb.
heb op vorige topics van dit hele analyses geschreven. misschien de moeite waard om eens terug te kijken
ik zit met kladblok bij het programma omdat ik met een eigen boek bezig ben met alle afleveringen van Derek(alle babyfluisteraar afleveringen, de spirituele shows en family circle) en opbouwtechnieken e.d. Ik heb voorheen hetzefde gedaan met Char, het zesde zintuig: plaats delict, er is zoveel meer van van den broekke, James van Praagh en John Edwards enz. Deze zijn intussen ingebonden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:16 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik onthoud het zo omdat ik ondertussen aan het Fokken ben denk ik![]()
typen *man dood* typen *erfenis* typen *1600* typen *correct!*
Jullie zitten met kladblok bij het programma
Oh ja, dat zesde zintuig, en dat kijk ik overigens op dezelfde manier als dit, die peter? vond ik altijd wel redelijk OK. Maar ik neem zomaar aan dat jij wel heel veel fouten ontdekt hebt?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:19 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik zit met kladblok bij het programma omdat ik met een eigen boek bezig ben met alle afleveringen van Derek(alle babyfluisteraar afleveringen, de spirituele shows en family circle) en opbouwtechnieken e.d. Ik heb voorheen hetzefde gedaan met Char, het zesde zintuig: plaats delict, er is zoveel meer van van den broekke, James van Praagh en John Edwards enz. Deze zijn intussen ingebonden.
Als CR student is dit handig omdat je altijd een sterk arsenaal aan CR wapens hebt
heb er een kleine 124 blz over jaquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:22 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh ja, dat zesde zintuig, en dat kijk ik overigens op dezelfde manier als dit, die peter? vond ik altijd wel redelijk OK. Maar ik neem zomaar aan dat jij wel heel veel fouten ontdekt hebt?
Waarom dat niet uitgeven ? Elk zieltje dat je redt is er 1 !quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:19 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik zit met kladblok bij het programma omdat ik met een eigen boek bezig ben met alle afleveringen van Derek(alle babyfluisteraar afleveringen, de spirituele shows en family circle) en opbouwtechnieken e.d. Ik heb voorheen hetzefde gedaan met Char, het zesde zintuig: plaats delict, er is zoveel meer van van den broekke, James van Praagh en John Edwards enz. Deze zijn intussen ingebonden.
Als CR student is dit handig omdat je altijd een sterk arsenaal aan CR wapens hebt
omdat het voor zelfstudie is en mn eigen CR. CR kan ook ter entertainment gebruikt worden namelijkquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Waarom dat niet uitgeven ? Elk zieltje dat je redt is er 1 !
eehm botweg gezegd.. jaquote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Waarom dat niet uitgeven ? Elk zieltje dat je redt is er 1 !
Hier ben ik het mee eens. Je kan echt 100% beter worden door te kijken naar goede voorbeelden (Ogilvie etc). Ben jij beter geworden nadat je Ogilvie bestudeerd hebt? Als je zijn technieken gebruikt hit je dan vaak? Als dit zo is, is het zeker de moeite waard om Ogilvie te analyseren om zodoende je eigen CR sterk te verbeteren!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:19 schreef Michielos het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |