Sommige mensen denken dat ze kritisch zijn maar trappen in een van de standaard fouten, of snappen niet waarom de wetenschap zo te werk gaat als zij doet.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:56 schreef paddyflap het volgende:
Gewoon kritisch blijven en niet alles wat voorgeschoteld voor waar aannemen. Heb ik geen video voor nodig.
Is ook zo; de technieken om dingen te faken zijn enorm verbeterd (iedereen kan photoshoppen tegenwoordig),quote:Heb het idee dat sinds het internet er is voor iedereen (en dat iedereen er iets op kan zetten) de complot theorien, de paranormale verhaaltjes, en allerlei alternatieve geneeswijzen/hulpmiddelen vertienvoudigd zijn.
quote:what's the difference between an invisible, incorporeal, floating dragon who spits heatless fire and no dragon at all? If there's no way to disprove my contention, no conceivable experiment that would count against it, what does it mean to say that my dragon exists? Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true.
- Carl Sagan.
leidt dit dan niet tot een situatie waarin je helemaal niks meer aanneemt?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef _Led_ het volgende:
Goede quotes :
"People ask 'But why should we believe you skeptics ?'.
My answer is 'You shouldn't !'. You shouldn't believe anyone based on authority or position they might have. You should check it out yourself. We call this our Baloney-detection kit, because there's a lot of Baloney out there so we need a kit to detect it, and this kit is called 'science'.".
Daarom gaat het dus over een aantal vragen die je jezelf kunt stellen bij het beoordelen van iemands fantastische claims.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:06 schreef Yorrit het volgende:
[..]
leidt dit dan niet tot een situatie waarin je helemaal niks meer aanneemt?
ik vertrouw bijv tot op zeker hoogte op wetenschappers, omdat ik zelf niet de kennis of de middelen heb om in de meeste velden zelf dingen te onderzoeken
zal em later eens gaan bekijken, reageerde nu alleen even op die quotesquote:Op maandag 29 juni 2009 14:08 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Daarom gaat het dus over een aantal vragen die je jezelf kunt stellen bij het beoordelen van iemands fantastische claims.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |