Lastig om het onderscheid te maken dus.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:36 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ok, in dat geval vraag ik niet door en een cold reader ook niet.. We proberen enkel scherp te krijgen wat ons wordt doorgegeven.
Dus al dat vele vragen en corrigeren kan de prullenbak in.. Cold readers proberen het enkel scherp te krijgen.
ja , mijn inziens is er weinig tot geen onderscheid behalve de insteek waarmee je het doet. Aangezien de insteek makkelijk te vervormen is, kun je dus zo voor medium doorgaan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Lastig om het onderscheid te maken dus.
daarom moeten ze ook feedback krijgen, wordt het opeens iets heel anders en pas als het scherp is, is het goed. Dan geef je eigenlijk toe dat het statement vaag is, als het op het begin al niet scherp is en dat hij feedback nodig heeft om er iets van te makenquote:Op donderdag 25 juni 2009 08:46 schreef Flammie het volgende:
Ik vind het eerder overkomen als een "excuus" dan als een "verklaring" tbh.
Ze vragen door om het scherp te krijgen.. yeah right
Maar dat doen ze... het word alleen weerlegd omdat het onder kansberekening valt, of omdat het een lucky hit is of whatever.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:52 schreef Flammie het volgende:
En juist dat kan iedereen wel
het zou voor mij pas echt heel indrukwekkend zijn als ze vanuit het niks shit konden oplepelen die niemand kon weten.
Waarom vallen ze daar onder denk je? Omdat ze die goede hits niet aan de lopendeband hebben. Ze zijn veel vaker bezig met "scherpstellen".quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar dat doen ze... het word alleen weerlegd omdat het onder kansberekening valt, of omdat het een lucky hit is of whatever.
Tip : Er is elke week zo'n kerel op tv die het doet, Derek Oggelie ofzo !quote:Op donderdag 25 juni 2009 07:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Shove that whole coldreading up your ass. Ik zit al maanden te lurken hier en heb nog geen enkele demonstratie gezien.
Gebakken lucht, gelardeerd met veel geblaat en weinig wol.
nee dat is niet specifiek. Het is een vaag statement dat meaningful is voor het slachtoffer en DAARNA in iets specifieks gebreid wordt.. een verhuizing in 2001 is geeneens specifiek maar vaag aangezien het van alles kan zijn (en het opeens een dakreparatie wordquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:42 schreef Bastard het volgende:
Ik snap je denkwijze wel, en ik ga echt nodeloos in herhaling vallen om het nog eens te vertellen hoe het werkt dus dat ga ik niet doen.
Er zijn zaken wel specifiek, wat door jullie opgevat word als een hit, waarop weer door het medium doorgebreid word, wat nog meer hits geeft.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:47 schreef _Led_ het volgende:
Hahaa, we hebben 'm murw geluld ! We zijn aan de winnende hand !
Vanavond laatste keer Dereck, nieuw voer voor je.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:56 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee dat is niet specifiek. Het is een vaag statement dat meaningful is voor het slachtoffer en DAARNA in iets specifieks gebreid wordt.. een verhuizing in 2001 is geeneens specifiek maar vaag aangezien het van alles kan zijn (en het opeens een dakreparatie word).
Ik ?quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:58 schreef Bastard het volgende:
[..]Gefeliciteerd!
Maar je word er zelf niet moe van om steeds hetzelfde te herhalen begrijp ik?
jippie.. heb 100 blz analyse danquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vanavond laatste keer Dereck, nieuw voer voor je.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:07 schreef Summers het volgende:
Al zouden alle paragnosten cold readers zijn , dan zijn mensen die het zelf ervaren nog net zo overtuigt dat zulke dingen bestaan , ik zeg het maar even .
Of brandstapelsquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Maar daar bestaan pilletjes voor hoor !
dat was vroeger toen mensen nog dom waren , nu word je alleen nog maar publiekelijk afgebrand , wat zijn we toch ver gekomen sindsdienquote:
Als je denkt dat het weinig verschil maakt, wil je dan een keer de brandstapel proberen ?quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:17 schreef Summers het volgende:
[..]
dat was vroeger toen mensen nog dom waren , nu word je alleen nog maar publiekelijk afgebrand , wat zijn we toch ver gekomen sindsdien
quote:Op donderdag 25 juni 2009 05:45 schreef Flammie het volgende:
[..]
In dat geval mag je de daad bij het grote woord voegen:
we beginnen met BDE
http://news.softpedia.com(...)xplained-22390.shtml http://www2.fmg.uva.nl/ho(...)ays%2003-04/Anna.htm
Het is prima bewezen dat het geen BDE is maar een soort van REM fase.
Ga je mee met de recente ontwikkelingen en bewijzen of blijf je hangen zoals we allemaal stellen.
Weet je zeker dat dat zo dubbel en dwars bewezen is?quote:Mijn conclusie is dat de neurofysiologische verklaring misschien niet alle aspecten van de bijna dood ervaring dekt, maar dat dit geen reden moet zijn om de ‘gaten’ dan maar op te vullen met een bovennatuurlijke uitleg. Of datgene wat er gebeurt tijdens een bijna dood ervaring bovennatuurlijk is, kunnen we simpelweg niet bewijzen met de huidige technologie. Daarom vind ik het voorbarig om de vragen waar we nog geen antwoorden op hebben af te schuiven op het bovennatuurlijke.
Nou ja tja, het is niet meer dan een anekdote, maar ooit heeft iemand met gave eens wat getest bij ons in een groepje.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:29 schreef Flammie het volgende:
Dat doen ze niet behalve bij zaken die zo goed als zeker zijn of makkelijk te corrigeren.
Zeer algemene zaken dus en niet de specifieke dingen waar deze mensen groot mee geworden zijn.
Kijk als zo een paragnost naar mij kwam en die wist me dingen te vertellen zonder dat ik feedback geef dan ben ik onder de indruk (geen vage statements dus, dingen die NIEMAND behalve ik kan weten en de persoon waarmee het medium contact mee claimed te hebben). Achteraf (na zijn reading en contact met gene zijde dus) bekijken we alle statements die zijn gemaakt en zien we wel hoe veel er dan goed is.. DAN ben ik onder de indruk wanneer dit een positief resultaat opleverd. Ik vind het gek;
Het is altijd precies en specifiek wanneer de hulp van de klant ingeschakeld word en dan zegt iedereen: WAW HIJ SPREEKT MET GEESTEN. Wanneer de klant niet meewerkt is het bij lange na niet zo "specifiek" (voor zover je dat woord mag gebruiken) terwijl hij dan net zo goed "contact" hoort te hebben met geesten. Iemand die nota bene contact heeft met een geest.. nou ja goed.. vraag t de geest maar hoor.. die weet het ook
Ik zie gewoon niet in hoezo IK moet betalen voor een zogenaamde reading en het hem dan ook nog moet VOORZEGGEN... dan betaal je mijns inziens een beetje voor gebakken lucht aangezien deze zogenaamde paragnost JOU nodig heeft om zijn verhaaltje vorm te geven.
Een medium schakelt in 1e instantie de hulp van de geest in en niet van de klant... de klant huurt een medium die een geest kan raadplegen (of welke entiteit dan ook) en niet een politierechercheur die een kruisverhoor geeft.
Ik ga echt niet zomaar de naam van iemand op een forum gooien, lijkt me enigsinds logisch.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:54 schreef _Led_ het volgende:
Als jij zegt dat ze politie assisteerde zou ik graag willen weten wie ze is, of welke zaak ze mee geholpen heeft.
In mijn ervaring wordt dit namelijk vaak geroepen maar blijkt er eigenlijk nooit wat van te kloppen.
Geen probleem. Zeg maar gewoon welke zaak ze mee geholpen heeft danquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ga echt niet zomaar de naam van iemand op een forum gooien, lijkt me enigsinds logisch.
Zoals ik al zei, het is natuurlijk maar een anekdote.
Ja je HOEFT het niet aan te nemen natuurlijk, maar iemand verteld zijn of haar ervaringen gewoon.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:13 schreef _Led_ het volgende:
Ik vind het altijd zo typisch, er wordt gestrooid met zaken als "de politie geholpen hebben", maar nooit concreet waarmee en wanneer exact.
Het lijkt in mijn ogen veel meer zo'n leuke vage statement die gebruikt wordt om indruk op mensen te maken.
"Jeminee, de politie geholpen ? Dan moet het wel de real deal zijn !".
En ik vertel de mijne, en zo vertellen we allemaal watquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja je HOEFT het niet aan te nemen natuurlijk, maar iemand verteld zijn of haar ervaringen gewoon.
Ik zeg het niet omdat deze vrouw niet echt te koop loopt met wat ze doet namelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:13 schreef _Led_ het volgende:
Ik vind het altijd zo typisch, er wordt gestrooid met zaken als "de politie geholpen hebben", maar nooit concreet waarmee en wanneer exact.
Het lijkt in mijn ogen veel meer zo'n leuke vage statement die gebruikt wordt om indruk op mensen te maken.
"Jeminee, de politie geholpen ? Dan moet het wel de real deal zijn !".
cold reading. ik deed hetzelfde met huisdieren opsporenquote:Op donderdag 25 juni 2009 11:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zeg het niet omdat deze vrouw niet echt te koop loopt met wat ze doet namelijk.
Ik kende haar al een hele tijd voordat ik rustig aan te weten kwam over wat ze doet(naast gewoon een normaal mens zijn met werk e.d. natuurlijk).
Dat politieverhaal maakte niet dat ik dacht het moet dan wel echt zijn, maar het feit dat ze de dingen die kwijt waren zo even specifiek benoemde en terugvond wel, zonder voorkennis van dingen, vragen of wat dan ook.
Maar goed, het is blijkbaar leuker om door te zeuren over info die je toch niet gaat krijgen van me dan verder te reageren, zoals ik al zei, het is niet meer dan een anekdote.
Wel zou ik het interresant vinden als iemand me kan uitleggen hoe je door "truukjes" het voor elkaar kan krijgen om direct te kunnen zeggen dat het om een ring gaat(het vb in deze), hoe die ring eruit ziet en waar hij ligt(wat dan ook nog klopte).
Het kan best dat daar methoden voor zijn namelijk, verlicht me zou ik zo zeggen
Jezus christus, ik zeg toch dat ik dat niet ga doen!quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:50 schreef Flammie het volgende:
vertel gewoon welke zaak ze aan werkte dan
Anders word je woest ofzoquote:Ik ga echt niet zomaar de naam van iemand op een forum gooien, lijkt me enigsinds logisch.
Hoe dan, vertel eens?quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
cold reading. ik deed hetzelfde met huisdieren opsporen
het kan. Soms wel, soms niet.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe dan, vertel eens?
En da ook echt in 1 keer raak, zonder te weten wat gemist werd, het gemiste kunnen beschrijven en de vindplaats kunnen beschrijven, kloppend ook nog?
Ik zeur niet door, voor mij hoeft het niet meer.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zeg het niet omdat deze vrouw niet echt te koop loopt met wat ze doet namelijk.
Ik kende haar al een hele tijd voordat ik rustig aan te weten kwam over wat ze doet(naast gewoon een normaal mens zijn met werk e.d. natuurlijk).
Dat politieverhaal maakte niet dat ik dacht het moet dan wel echt zijn, maar het feit dat ze de dingen die kwijt waren zo even specifiek benoemde en terugvond wel, zonder voorkennis van dingen, vragen of wat dan ook.
Maar goed, het is blijkbaar leuker om door te zeuren over info die je toch niet gaat krijgen van me dan verder te reageren, zoals ik al zei, het is niet meer dan een anekdote.
Het is een anekdote, dus er is te weinig informatie om zinnige uitspraken te doen.quote:Wel zou ik het interresant vinden als iemand me kan uitleggen hoe je door "truukjes" het voor elkaar kan krijgen om direct te kunnen zeggen dat het om een ring gaat(het vb in deze), hoe die ring eruit ziet en waar hij ligt(wat dan ook nog klopte).
Het kan best dat daar methoden voor zijn namelijk, verlicht me zou ik zo zeggen
Leg het eens uit dan, hoe gaat dat in zijn werk.quote:
Randi heeft me ooit precies uitgelegd hoe dat werkt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Leg het eens uit dan, hoe gaat dat in zijn werk.
Even denken, ben ik wat kwijt, ja, dat ben ik, vertel me maar wat en waar dan, of beter gezegd, hoe jij dat zou aanpakken, evt met wat vragen zelfs(maak ik het je makkelijker en wat interresanter om je werkwijze in de praktijk te zien).
dat is niet in de praktijk zien. Dat is op een forum wat heen en weer geblaat(sowieso met een sceptischer blik als dat je ooit tegen een paragnost zult hebben). Feit blijft dat ik perfect wist te vertellen waar de kat zat(park verderop) en een meid haar kat terug heeft(je kunt PMen voor naam)quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Leg het eens uit dan, hoe gaat dat in zijn werk.
Even denken, ben ik wat kwijt, ja, dat ben ik, vertel me maar wat en waar dan, of beter gezegd, hoe jij dat zou aanpakken, evt met wat vragen zelfs(maak ik het je makkelijker en wat interresanter om je werkwijze in de praktijk te zien).
wie zegt dat het voor de man bedoelt was in eerste instantie?quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:41 schreef Bastard het volgende:
Die tattoo zou ook iedere man nemen.. van een vlinder.. en als je hem al zou zetten zou je hem vreemd neer zetten, met een blauwe kleur.
Sorry ik word meteen al sarcastisch
was even beneden, ik debunk hem dadelijk wel via rtl.nlquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:39 schreef Bastard het volgende:
Mooi he, van die bloem... BOEM.. duidelijk..![]()
Ja maar op de meeste kisten ligt maar 1 bloem.. niet?
Nee nee hij was in gesprek met die manquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
wie zegt dat het voor de man bedoelt was in eerste instantie?
bloem, vlinder en chinees karakter zijn meest gekozen tattoo's voor een vrouw en Derek noemde niet een gender. Jij gaat er ten onrechte van uit dat het al meteen voor de man bedoelt was , terwijl de man er antwoord op gaf. De vrouw kon ook de tattoo bevestigen. Dat niet alleen.. Was even wijn halen, begon hij ook over kleuren tattoage(niet tevreden/niet af, blauwe kleur?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |