abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70319514
Welkom!

Gezien de vorige topics verrassend goed liepen, gaat de discussie betreft paragnosten hier verder.
Besproken wordt hier: alles wat met 'paranormalen' als Derek Ogilvie en Char te maken heeft.

Linkjes naar vorige topics:

1. Als die paragnosten echt zijn...
2. Paragnostendiscussie #2 Ogliviere stuff
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:15:38 #2
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70319544
Goed werk! Game on.
Had je mijn laatste post nog gelezen?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_70319788
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:02 schreef Michielos het volgende:
@Blaxje.
Indien iemand dat zou kunnen, ging hij het niet over tuinhekjes hebben en doodsoorzaken maar over specifieke informatie.
Tot dusver blijft het iig wishful thinking.
Dat is ook het punt wat mij zo dwars blijft zitten bij alle paragnosten. Ze komen wellicht met hele saillante details (hence de topictitel ), maar die details zijn vaak van hele kleine waarde, vind ik. Het is "knap" dat iemand als Ogilvie weet te vertellen dat een persoon in de zaal een speciaal kettinkje heeft gekregen van een overleden moeder, maar wat heeft deze persoon uiteindelijk aan deze informatie? In de zaal worden zijn details logischerwijs beloond met een fors applaus (het blijft immers entertainment mensen), maar of de informatie ook echt waardevol is, daar valt over te speculeren, denk ik.
  † In Memoriam † woensdag 24 juni 2009 @ 12:41:28 #4
21636 Feestkabouter
pi_70320428
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:21 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Dat is ook het punt wat mij zo dwars blijft zitten bij alle paragnosten. Ze komen wellicht met hele saillante details (hence de topictitel ), maar die details zijn vaak van hele kleine waarde, vind ik. Het is "knap" dat iemand als Ogilvie weet te vertellen dat een persoon in de zaal een speciaal kettinkje heeft gekregen van een overleden moeder, maar wat heeft deze persoon uiteindelijk aan deze informatie?
ik denk dat het enige wat telt is: dat de overledene bij ze is, en dat het 'goed' met de overledene gaat.
rest lijkt me bijzaak
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:57:55 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70320912
TerugVindParagnost
The truth was in here.
pi_70321068
Ja Blaxje wat wil je nou? Die kleine details moet het overtuigend maken voor mensen. Als Derek alleen maar blaat over welke geest bij iemand staat zullen veel mensen in de zaal of thuis denken van ja zal wel.

En jullie draaien de boel om. Als een medium bij een persoon een sterk gevoel krijgt met paarden en diegene zegt dan dat ze paard rijdt vind ik dat zeker een frappante hit. Het zou wat anders zijn als ze zou zeggen dat een vriend van een vriend van haar man van paarden houdt. Maar kom op zeg, ga geen onzin balken dat zij met de uiteindelijke informatie komt. Hij voelde dat toch bij haar?

En dat is dus wat Derek ook veel noemt, hij zegt veel dingen die daadwerkelijk bij die persoon kloppen, of soms ook niet. Mag een mens foutjes maken aub? Dat zie ik de zogenaamde king of the coldreaders nog niet doen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_70321338
Daarbij, mediums weten vaak helemaal niet wat het symbool betekent voor iemand. Dat weet de persoon zelf vaak veel beter te plaatsen in zijn leven. Dan is het medium toch de aangever van die juiste informatie? De toeschouwer vult het niet in in mijn ogen, maar bevestigt het alleen maar.

Ik daag iedereen uit een half jaar vet op coldreading te studeren en dan een psychometreeravond te houden zoals Peter van den Hurk dat ook doet. Oftewel, je pakt EERST een voorwerp of foto van tafel en daar vertel je EERST wat indrukken over. Pas DAN vraag je van wie het is en of het klopt en ga je verder.

Tien tegen 1 dat hier niemand aanwezig is die in staat is om 20 uitspraken van 20 verschillende voorwerpen goed te hebben nadat het van tafel is gepakt.

Dergelijke treffers zijn ONMOGELIJK met coldreading.

Basta
Gaap Goals rulezzz!
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:33:42 #8
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70322135
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Daarbij, mediums weten vaak helemaal niet wat het symbool betekent voor iemand. Dat weet de persoon zelf vaak veel beter te plaatsen in zijn leven. Dan is het medium toch de aangever van die juiste informatie? De toeschouwer vult het niet in in mijn ogen, maar bevestigt het alleen maar.

Ik daag iedereen uit een half jaar vet op coldreading te studeren en dan een psychometreeravond te houden zoals Peter van den Hurk dat ook doet. Oftewel, je pakt EERST een voorwerp of foto van tafel en daar vertel je EERST wat indrukken over. Pas DAN vraag je van wie het is en of het klopt en ga je verder.

Tien tegen 1 dat hier niemand aanwezig is die in staat is om 20 uitspraken van 20 verschillende voorwerpen goed te hebben nadat het van tafel is gepakt.

Basta
Summers; "alles is mogelijk"
pi_70322389
quote:

Basta

kijk hiernaar. Derren haalt 100x betere resultaten dan welke paragnost dan ook. Zonder bovennatuurlijke hulp.
Extremistisch gematigd.
pi_70322515
God wat een domme opmerking. Tuurlijk behaalt Derek betere resultaten dan menig ander medium met alle trucs en gimmicks die hij gebruikt.

Laat'ie maar eens een psychometreeravond doen volgens mij opzet. Dan gaat meneer vet op z'n plaat.
Gaap Goals rulezzz!
pi_70322555
Ik bedoel natuurlijk Derren.
Gaap Goals rulezzz!
pi_70322727
je kan je post editten
Maar stel dat Derren zichzelf zijn hele leven al had voorgedaan als paragnost, dan was je helemaal lyrisch over deze man geweest.
Derren heeft tenminste de balls om te zeggen dat het nep is wat hij doet.
Extremistisch gematigd.
pi_70323344
quote:

Basta
Hoe weet je dat zo goed? En hoe weet jij zo zeker dat Peter van den Hurk die je aanhaalt het wel goed zal hebben. En als je zoiets zou proberen in een gecontroleerde omgeving, zoals Randy in zijn tests deed, zou van den Hurk dan ook zijn vermeende paranormale krachten kunnen bewerkstellingen?
pi_70323540
Nee, in een gecontroleerde setting werkt het helaas niet. Waarom niet? Weet ik niet, frustreert mij zelf ook mateloos.

Maar het HOEFT ook helemaal niet in een gecontroleerde setting. Zet de avond op zoals ik die al vele malen heb voorgesteld en Derren en Ian Coldland gaan beide ZONDER het gebruik van trucs en gimmicks hopeloos onderuit.

Nog weer even een klein afdwalinkje om aan te tonen hoe "objectief" de wetenschap soms is als het gaat om dingen die niet binnen de gangbare theorie passen. De uitkomsten van haar onderzoek zijn BIKKELHARDE FEITEN, verklaar het maar!

http://www.ancientmysteri(...)mummies/MYSTERY.html
Gaap Goals rulezzz!
pi_70323705
Of dit, de vazen staan er, tastbaar als bikkelharde bewijzen. Laat zieligerd Randi maar eens verklaren hoe ze gemaakt zijn. Moet hij makkelijk kunnen als superieur wetenschapper versus de totaal debiele technieken van zo lang geleden. Kom op Ranzi, je kunt het!

http://www.ancientmysteri(...)20vases/MYSTERY.html
Gaap Goals rulezzz!
pi_70323715
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:13 schreef M_Schtoppel het volgende:

Maar het HOEFT ook helemaal niet in een gecontroleerde setting. Zet de avond op zoals ik die al vele malen heb voorgesteld en Derren en Ian Coldland gaan beide ZONDER het gebruik van trucs en gimmicks hopeloos onderuit.

Maar dat is het punt nu juist. Iedereen gaat onderuit als je ze geen kans geeft om van te voren op wat voor manier dan ook het eindresultaat te beïnvloeden. Brown zal dat echter niet ontkennen en geen smoesjes verzinnen.
Ian Coldland ken ik niet.
Extremistisch gematigd.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:21:05 #17
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70323786
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
God wat een domme opmerking. Tuurlijk behaalt Derek betere resultaten dan menig ander medium met alle trucs en gimmicks die hij gebruikt.

Laat'ie maar eens een psychometreeravond doen volgens mij opzet. Dan gaat meneer vet op z'n plaat.
mensen die denken dat gimmicks de enige manier zijn om paranormale fenomenen te verklaren.
Ik snap je punt wel, het is alleen zo dat je simpelweg NIET genoeg kennis hebt van CR om dit statement te maken..

Lee Earle deed psychometrieavonden geheel volgens jouw voorwaarden
Richard Webster deed psychometrie avonden geheel volgens jouw voorwaarden.
Ja zelfs Ian Rowland deed psychometrie avonden geheel volgens jouw voorwaarden..

Guess what.. zonder op hun plaat te gaan
pi_70323849
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nog weer even een klein afdwalinkje om aan te tonen hoe "objectief" de wetenschap soms is als het gaat om dingen die niet binnen de gangbare theorie passen. De uitkomsten van haar onderzoek zijn BIKKELHARDE FEITEN, verklaar het maar!

http://www.ancientmysteri(...)mummies/MYSTERY.html
Niet echt ontopic inderdaad. Beetje een obscure website ook, linkjes naar Niburu etc. Ik ben er niet zo gek op
pi_70323860
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:18 schreef M_Schtoppel het volgende:
Of dit, de vazen staan er, tastbaar als bikkelharde bewijzen. Laat zieligerd Randi maar eens verklaren hoe ze gemaakt zijn. Moet hij makkelijk kunnen als superieur wetenschapper versus de totaal debiele technieken van zo lang geleden. Kom op Ranzi, je kunt het!

http://www.ancientmysteri(...)20vases/MYSTERY.html
Volgens mij weet jij niet echt in welk werkveld Randi zic bezighoudt. Daarnaast ging de discussie over paragnosten, niet over mystieke oudheid. Wat je hier dan ook mee wilt zeggen in deze discussie is mij volstrekt onduidelijk.
Extremistisch gematigd.
pi_70323866
Nee hoor onzin want in mijn opzet wordt een publiek samengesteld die op geen enkele manier in verbinding staat met zowel Peter als Derren/Ian. Dus alle performers mogen aan voorwerk niets anders gedaan hebben dat flink wat nachtrust.

Overigens beweert Peter dat je hem mag testen door een foto van een overledene in de bak met levenden te leggen. En dat hij dat dus dan voelt en zo niet op z'n plaat gaat als het ware.
Gaap Goals rulezzz!
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:25:09 #21
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70323924
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee hoor onzin want in mijn opzet wordt een publiek samengesteld die op geen enkele manier in verbinding staat met zowel Peter als Derren/Ian. Dus alle performers mogen aan voorwerk niets anders gedaan hebben dat flink wat nachtrust.

Overigens beweert Peter dat je hem mag testen door een foto van een overledene in de bak met levenden te leggen. En dat hij dat dus dan voelt en zo niet op z'n plaat gaat als het ware.
weet je uberhaupt wat cold reading is??????
cold als in koud... zonder voorkennis....
Het hele punt van cold reading is juist om het zonder voorkennis te doen... daarom heet het koud lezen.
m.a.w. je hebt niet genoeg verstand van CR om dergelijke statements te maken
pi_70323951
Michielos, bewijs? Video? Ik moet de eerste mentalist nog tegenkomen die met nothing een avond neer kan zetten. En nee, zelfs Max had spullen nodig
Gaap Goals rulezzz!
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:28:55 #23
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70324056
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos, bewijs? Video? Ik moet de eerste mentalist nog tegenkomen die met nothing een avond neer kan zetten. En nee, zelfs Max had spullen nodig
Richard Webster, google maar
http://www.deceptionary.com/webster.html
quote:
Any psychic entertainer who hasn’t heard of New Zealand’s Richard Webster has likely been living in a cave. For more than twenty years, this preeminent cold reader has penned many of the classic books in the field. From palmistry to pendulums, from aura reading to astral travel, Richard has explained both the topics and the business, and probably fueled more psychic entertainment careers than any ten other authors combined. And he writes from personal experience, not theoretical imaginings. Richard's writings for the trade are not widely available, but every single book is a gold mine to the practitioner with an interest in its subject matter.
!

Lee Earle hield psychometrie avonden en psychic party's.
Enrique Enriquez is een tarot lezer uit new york die zonder gimmicks cold readings geeft.
Jon Thompson is een mentalist die naked mentalism performed , mentalism zonder gimmicks of middelen..
enz enz enz enz
Je denkt zeker dat elke mentalist bij elk effect impression devices, gimmicked books nodig heeft e.d.
dat hoeft dus totaal niet

hier wat boeken van Webster:

Click on any link to view a product description.
The Astral Travel Workshop
Astrology For The Psychic Entertainer
Aura Reading For Fun And Profit
Cashing In On Past Lives
Cold Reading For The Magician
Cold Reading The Future With Numerology
Cold Reading Variations
Entertaining Mentalism
Gemstone Reading For Profit by Hobrin
Great For Two Book Test
Home Psychic Parties For Fun And Profit
How To Build Up A Psychic Practice With Full Length Cold Readings
How To Make Money Giving Free Talks
King of the Small Towns How to Make a Comfortable Living as a Psychic or Psychic Entertainer in a Small Town
Ladies Nights
The Mail Order Psychic
Money-Making Psychic Development Classes
Pendulum Power For The Psychic Entertainer
Pitch Books How to Make Extra Money by Selling Books After Your Show
Plan For Success A Business Plan for Magicians
The Psychic Business
Psychometry From A To Z!!!!!!!!!!
Quick And Effective Cold Reading
quote:
A complete text on how to give brief cold readings to anyone and astound them with your accuracy. With this system you can give different readings to everyone, so if you are doing readings for a group it doesn’t matter if everyone listens to everyone else’s!.
Quick Readings With Numerology
Readings as Entertainment
Secrets of a Psychic Reader by Charles Garner
The Tarot For Fun And Profit
Using Your Intuitive Edge For Fun And Profit
You Are A Rainbow!

MAAR.. hier houdt het niet bij op.... de boeken die hij heeft geschreven voor NORMALE mensen... die dit dus kopen en gaan oefenen, denkende dat ze echte gaves hebben(de boeken gaan dus niet over CR maar hoe het echt geschreven zou worden voor het lekenpubliek.. hoezo bijgeloof de wereld in helpen )

Publications for the General Public
Click on any link to view the product on the Amazon Web site.
(Some of these are out of print, though used copies are commonly available.)
ABC of Astral Travel
Amulets & Talismans For Beginners
The Art of Dowsing
Astral Travel For Beginners
Aura Reading For Beginners
Candle Magic For Beginners
Chinese Numerology
Color Magic for Beginners
The Complete Book of Palmistry
Creative Visualization For Beginners
Dowsing Disk
Dowsing for Beginners
Encyclopedia of Superstitions
101 Feng Shui Tips for Your Home
Feng Shui For Beginners
Feng Shui For Love & Romance
Feng Shui For The Workplace
Feng Shui For Your Apartment
Feng Shui In The Garden
Feng Shui Mapping Guide
Flower and Tree Magic
Gabriel
How To Write For The New Age Market
Is Your Pet Psychic
Magical Symbols of Love & Romance
Michael
Miracles
Numerology Magic
Omens, Oghams & Oracles
Palm Reading for Beginners
Palmistry for Beginners
Pendulum Magic For Beginners
Playing Card Divination
Playing Card Divination For Beginners
Practical Guide to Past Memories
Practical Guide to Past-Life Memories
Praying With Angels
Raphael
Revealing Hands
Seven Secrets To Success
Soul Mates: Understanding Relationships Across Time
Spirit Guides & Angel Guardians
Success Secrets: Letters to Matthew
Uriel
Write Your Own Magic
Your Psychic Pet

http://www.deceptionary.com/webster.html#auras voor beschrijvingen..
staan ook workshops in die je kunt gebruiken om mensen te laten betalen voor bv. astrale projectie workshops e.d.
Feng Shui, Tarot, Astrologie, huisdieren met gaves zelfs (!!!!), regressie hypnose naar past lives e.d. alles wordt behandeld van A tot Z.. zonder gimmicks, zonder enveloppen, pennen.. gewoon alleen jij en je mond. klaar

allemaal geen gimmicks nodig, zoals jij beweer..

[ Bericht 22% gewijzigd door Michielos op 24-06-2009 14:53:31 ]
pi_70324065
Ik weet inderdaad bij lange na niet zoveel van coldreading als jij. Wat ik wel weet is dat je met coldreading geen specifieke dingen kunt zeggen in de zin van zet 20 mensen op een rij en zeg van ieder iets, hoe klein ook, en het is echt bij die persoon passend, specifiek.

Dat kan volgens mij alleen na lang doorpompen, subtiel doorvragen zodat je al heel wat informatie hebt.

Maar nogmaals, voor de miljoenste keer, LAAT HET ONS OP FOK DAN EENS ZIEN, of op een fok meeiting of zo. Nu zie ik alleen maar veel geschreeuw en weinig wol.
Gaap Goals rulezzz!
pi_70324153
Oh ja, en verklaringen voor die vazen en cocainemummies, ook al is het via pm.

Kom op wetenschap, waar blijf je?
Gaap Goals rulezzz!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')