abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:22:39 #151
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70393884
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos, dat van die brief was uiteraard een grapje, iside joke.

Mazuru, je hebt gelijk hoor. Ik weet zeker dat Michiel dan in eerste instantie zou denken dat hij het verbeeld had, of dat het een spinsel in z'n hersenen was of een vuiltje achter in het oog etc. etc.

Hij heeft mij allang overtuigd van het feit dat hij gewoon niet te overtuigen is omdat zijn geloof in de wetenschap te sterk is.
ik dacht al haha
Doelde je wel op postmentalism?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:24:35 #152
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70393960
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos, dat van die brief was uiteraard een grapje, iside joke.

Mazuru, je hebt gelijk hoor. Ik weet zeker dat Michiel dan in eerste instantie zou denken dat hij het verbeeld had, of dat het een spinsel in z'n hersenen was of een vuiltje achter in het oog etc. etc.

Hij heeft mij allang overtuigd van het feit dat hij gewoon niet te overtuigen is omdat zijn geloof in de wetenschap te sterk is.
het is geen 'geloof' in de wetenschap, het is de overtuiging dat de wetenschap de beste manier is die we tot onze beschikking hebben om tot waarheidsvinding te komen.

Check dit topic als je zin hebt : Skeptisch kijken / de "baloney detection kit"
zzz
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:35:22 #153
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_70394357
Ja dat bedoelde ik

Jammer dat je link hier neerzette, nu gaan zeker enkele fokkers dat effect kopen

Nee, ik wil en zal je nooit schoppen en of stompen en ja, ik vind Randi nog steeds een oetlul.

Led, je hebt helemaal gelijk echt dat meen ik, BEHALVE als het om paranormale dingen gaat.

Stel je nou eens voor met die botte kop van je dat geesten wel bestaan. Hoe, ik vraag je HOE wil je dat aantonen? Met wat voor klote-apparatuur? En niet aankomen met lulargumenten van dan moeten geesten maar vertellen of mijn onderbroek smerig is of niet of met hoeveel kerels mijn vriendin echt genaaid heeft want we hebben geen invloed op wat zij willen. Het is aan hen wat ze ons meedelen, niet aan ons.
Gaap Goals rulezzz!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:41:18 #154
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70394598
Ik hoop in ieder geval dat ze wel iets minder grof gebekt zijn dan jouw
The truth was in here.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:49:42 #155
31101 _Led_
pi_70394908
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Led, je hebt helemaal gelijk echt dat meen ik, BEHALVE als het om paranormale dingen gaat.
En daar gaat het dus mis
Wetenschap is niet zoiets waarvan je kunt zeggen "Het is de beste manier om tot de waarheid te komen, BEHALVE voor electriciteit !" ofzo.
Het is een algemene methode om tot de waarheid te komen.
Als je die video uitm'n vorige link hebt gekeken zou duidelijk moeten zijn waarom.
quote:
Stel je nou eens voor met die botte kop van je dat geesten wel bestaan. Hoe, ik vraag je HOE wil je dat aantonen?
Dat hangt er vanaf.
Willen wij wat van geesten kunnen merken - jij of ik of wie dan ook - dan zullen ze op de een of andere manier invloed moeten uitoefenen op onze realiteit. Mee eens ?
Want als we ze niet kunnen horen, ruiken, voelen of zien, en ze kunnen zich niet kenbaar maken - dan zullen we nooit weten dat er geesten zijn, en is de vraag of ze er nou wel of niet zijn irrelevant.

En als ze invloed uitoefenen op de realiteit - dan kunnen we dat dus meten.
Een kracht op een voorwerp kunnen we meten. Geluid kunnen we meten. Licht kunnen we meten.
Kortom, als ze invloed uitoefenen op onze realiteit, is dat meetbaar.
Zo simpel is het.
De verhalen die over geesten de ronde doen zijn juist heel vaak van fysieke aard.
Kijk naar een Ouija-bord, glaasje draaien, klop-geesten, knipperende lampen (invloed op het electriciteitsnet ?) etcetera.
Allemaal extreem fysiek van aard.

Mochten ze ons informatie doorgeven, dan kunnen we die verifieren.
En dan niet via lutserige Ogilvie-dingetjes als "je hebt ooit pijn aan je knie gehad, of niet ?".
Je kunt mij niet wijsmaken dat 'de geesten zelf wel uitmaken dat ze Wim vertellen dat ie pijn aan zijn knie had toen ie 9 was !'.
Als dat is wat geesten ons willen vertellen, denk ik dat contact met ze helemaal niet boeiend is - dan zijn we beter af zonder ze.

Waar ik wel op zit te wachten is een toetsenbord voor geesten, want het is toch vreselijk dat ze vaak 30x letters moeten raden voor ze een juiste naam hebben maar daarna wel hele verhalen kunnen afdraaien over knie-pijntjes, zoekgeraakte oorbellen en andere triviale zaken.
quote:
Met wat voor klote-apparatuur? En niet aankomen met lulargumenten van dan moeten geesten maar vertellen of mijn onderbroek smerig is of niet of met hoeveel kerels mijn vriendin echt genaaid heeft want we hebben geen invloed op wat zij willen. Het is aan hen wat ze ons meedelen, niet aan ons.
Nou, het is eerder aan de oplichters wat ze ons meedelen naar mijn mening, maar dat daargelaten.
zzz
  maandag 29 juni 2009 @ 20:47:34 #156
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_70491554
Hoe gokt ie 16000
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_70500694
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:47 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe gokt ie 16000
Heel toevallig (écht heel toevallig) zag ik dat ook. Zag je ook hoe hij een hijskraan doorkreeg? Wat via een steiger een balkon werd. Vervolgens hoe een "third floor" een een 3de verdieping werd die eigenlijk niets met het verhaal te maken had. Vervolgens was er een kruis aan een ketting wat via een kruis op een kaartje een kruis op een grafsteen werd (goh, hoe komt ie erop ).
Toen opeens stond die geest naast zijn moeder en zus en was alles goed. Als hij kan zien dat die geest naast hun staat, waarom liep hij al niet bij voorbaat naar die twee toe?

Hoe hij echter bij die 16000 kwam is ook mij een raadsel. Echter komt er zoveel poep uit deze man dat één (voor mij) onverklaarbare uitspraak hem nog niet geloofwaardig maakt.
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:49 schreef _Led_ het volgende:

En dan niet via lutserige Ogilvie-dingetjes als "je hebt ooit pijn aan je knie gehad, of niet ?".

Jij hebt die skills ook! Ik heb een jumpersknie! Hoe wist je dat?!
Wacht, ik krijg ook wat door... Ik voel mijn schouder. Heb jij toevallig ooit iets met je linkerschouder gehad?
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 07:12:08 #158
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70503824
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:19 schreef P8 het volgende:

[..]

Heel toevallig (écht heel toevallig) zag ik dat ook. Zag je ook hoe hij een hijskraan doorkreeg? Wat via een steiger een balkon werd. Vervolgens hoe een "third floor" een een 3de verdieping werd die eigenlijk niets met het verhaal te maken had. Vervolgens was er een kruis aan een ketting wat via een kruis op een kaartje een kruis op een grafsteen werd (goh, hoe komt ie erop ).
Toen opeens stond die geest naast zijn moeder en zus en was alles goed. Als hij kan zien dat die geest naast hun staat, waarom liep hij al niet bij voorbaat naar die twee toe?

Hoe hij echter bij die 16000 kwam is ook mij een raadsel. Echter komt er zoveel poep uit deze man dat één (voor mij) onverklaarbare uitspraak hem nog niet geloofwaardig maakt.
[..]

Jij hebt die skills ook! Ik heb een jumpersknie! Hoe wist je dat?!
Wacht, ik krijg ook wat door... Ik voel mijn schouder. Heb jij toevallig ooit iets met je linkerschouder gehad?

in het vorige topic kun je analyses lezen die ik gemaakt heb. daar staat de 16000 ook bij.
ey kijk eens aan.. we hebben allemaal ogilvies hier zitten... ik had last van mijn linkerschouder een jaar terug.

ik zie verder ook iets... iets met een kleerkast... een deur is kapot en sluit niet goed.. wat is de connectie.. wie is dit?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 07:54:14 #159
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70504040
Oglivier bashen is zo vorige week.
The truth was in here.
pi_70505855
IMO is het niet gebonden aan tijd
pi_70505937
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 07:12 schreef Michielos het volgende:

[..]

in het vorige topic kun je analyses lezen die ik gemaakt heb. daar staat de 16000 ook bij.
ey kijk eens aan.. we hebben allemaal ogilvies hier zitten... ik had last van mijn linkerschouder een jaar terug.

ik zie verder ook iets... iets met een kleerkast... een deur is kapot en sluit niet goed.. wat is de connectie.. wie is dit?
Haha, je hebt echt een gave, de deur van mijn kleerkast is al een jaar stuk, de klink is er af (Oh, en ik heb ook een litteken op m'n knie ) Zie je toevallig ook de geest van m'n overleden oma? Misschien dat zij namelijk weet waar mijn kwijtgeraakte horloge is gebleven
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_70506097
Zijn lines die Derek Ogilvie zelf ook heel veel gebruikt en gebaseerd op "waarheden" en "zaken die heel specifiek lijken maar niet zo zijn". Ze zijn ook verder heel makkelijk te corrigeren
Het is gewoon op heel veel zaken/mensen van toepassing en dat is wat we hier (zonder serieus genomen te worden door mensen die in xmannen en professor xaviers geloven) al een lange tijd aankaarten.

Wel grappig dat jij (ook al ben je eigenlijk de zoveelste) deze dingen ook herkent want deze uitspraken moeten eigenlijk heel persoonsspecifiek zijn en niet gelden voor jan en alleman... maar psst mondje dicht he
pi_70506340
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:58 schreef Flammie het volgende:
Zijn lines die Derek Ogilvie zelf ook heel veel gebruikt en gebaseerd op "waarheden" en "zaken die heel specifiek lijken maar niet zo zijn". Ze zijn ook verder heel makkelijk te corrigeren
Het is gewoon op heel veel zaken/mensen van toepassing en dat is wat we hier (zonder serieus genomen te worden door mensen die in xmannen en professor xaviers geloven) al een lange tijd aankaarten.

Wel grappig dat jij (ook al ben je eigenlijk de zoveelste) deze dingen ook herkent want deze uitspraken moeten eigenlijk heel persoonsspecifiek zijn en niet gelden voor jan en alleman... maar psst mondje dicht he
I know, ik dacht ik speel even mee
ik ben eigenlijk een tamelijk doorgewinterde sceptic en ik lurk hier al een hele poos

terwijl ik eigenlijk zou moeten leren voor mijn tentamens...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:19:57 #164
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_70506646
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 07:54 schreef Bastard het volgende:
vorig eeuws en stoffig
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_70506690
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:08 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

I know, ik dacht ik speel even mee
ik ben eigenlijk een tamelijk doorgewinterde sceptic en ik lurk hier al een hele poos

terwijl ik eigenlijk zou moeten leren voor mijn tentamens...
Back to study dan!!!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:27:04 #166
31101 _Led_
pi_70506836
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 07:54 schreef Bastard het volgende:
Hoezo, is ie gestopt met mensen oplichten dan ?
zzz
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:26:30 #167
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70508727
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:52 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha, je hebt echt een gave, de deur van mijn kleerkast is al een jaar stuk, de klink is er af (Oh, en ik heb ook een litteken op m'n knie ) Zie je toevallig ook de geest van m'n overleden oma? Misschien dat zij namelijk weet waar mijn kwijtgeraakte horloge is gebleven
dus de klink is er af? dankjewel! Dit beeld werd me k ook getoond. Ik krijg geen vrouw door maar een man.. doodsoorzaak borst/longen die area. Hij zei me... praat over de kast... praat erover dat ie niet sluit.. dit kan niemand weten.. dit is geen cold reading ofzo...(ik zeg niet IS THERE A A enz)... ook zie ik je niet dus kan geen lichaamscues aflezen! Dit weet jij alleen!! het is specifiek!

zoals je ziet... iedereen kan dit

[ Bericht 5% gewijzigd door Michielos op 30-06-2009 11:34:42 ]
pi_70510227
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 07:12 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik kijk die aflevering waar jij een analyse van hebt gemaakt en mijn god, wat is dit tenenkrommend

Anyway, mijn broer is een kleerkast en hij had een gewone kast waarvan de deur te groot was en niet goed kon sluiten
Hoelang heb jij al last van je longen? Jij of je broer?
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:28:18 #169
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70510797
geen van ons. Longen moet je niet bij pubers gebruiken of jong adolescenten maar bij oudere mannen van 60/70 jaar.
Longkanker, hersenbloeding en hartstilstand zijn de meest voorkomende doodsoorzaken.
Als je het beide wilt coveren zeg je gewoon: er is een probleem hart/longen.. ze reageren dan op eentje(heb ik hierboven ok gedaan). m.a.w. mijn opa is wel overleden aan longkanker.. dus je hebt een hit.. corrigeer het even snel

[ Bericht 36% gewijzigd door Michielos op 30-06-2009 13:10:48 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:13:25 #170
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70512108
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:27 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Hoezo, is ie gestopt met mensen oplichten dan ?
Hij is geen oplichter .. zou ook nog kunnen he
The truth was in here.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:14:22 #171
31101 _Led_
pi_70512137
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:13 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hij is geen oplichter .. zou ook nog kunnen he
Yup, hij zou ook een reptilian kunnen zijn met een tijdmachine, je weet het niet he !
zzz
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:34:48 #172
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70512809
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:14 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Yup, hij zou ook een reptilian kunnen zijn met een tijdmachine, je weet het niet he !
Als je werkelijk zou willen overdrijven, dan zou je dat kunnen zeggen ja.
The truth was in here.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:41:15 #173
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70513017
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als je werkelijk zou willen overdrijven, dan zou je dat kunnen zeggen ja.
en als je nog harder wilt overdrijven , zeg je dat hij thoughtwaves van geesten kan oppikken en deze gebruikt om allerlei vaagheden te zeggen.. maar dat is als je het superoverdreven wilt hebben..

2 random fokkers p8 en miss-isis, kunnen opeens hetzelfde,, ik ben erg benieuwd naar hun gave !
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:39:17 #174
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70514606
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:41 schreef Michielos het volgende:

[..]
2 random fokkers p8 en miss-isis, kunnen opeens hetzelfde,, ik ben erg benieuwd naar hun gave !
Nee, ze kunnen het nabootsen door de simpele voorbeelden te geven die in een grijs gebied liggen, er is mijns inziens genoeg 'onverklaarbaar spul' genoemd tijdens de sessies die alleen op te lossen zijn door heel ver te gaan zoeken naar een mogelijke verklaring. De enige die dat kan benoemen ben jij zelf door je studieachtergrond, de rest praat je maar na.
Ik vind alleen die verklaringen, nog verder gezocht dan het kunnen communiceren met geesten
The truth was in here.
pi_70515000
Waarom zouden ze al die ingenieuze dingen verzinnen als niemand het toch gebruikt?
Je kunt wat Michielos zegt nalezen in boeken die inmiddels gegeven zijn. Het is namelijk niet door Michielos verzonnen maar word jarenlang gebruikt door oplichters. Ik vind het dan heel gek dat Derek precies lijkt op datgeen wat in boekjes staat (die al jaren oud zijn en volgens mij gewoon op de plank bij Derek thuis gevonden kunnen worden overigens).

Nogmaals:
Waarom zouden mensen ingenieuze methoden verzinnen als mensen ze toch niet gebruiken?

Om iemand op te lichten of om je zelf geloofwaardig te maken komt nu eenmaal veel bij kijken. Dat kan je ongelooflwaardig vinden maar om goed te zijn gaat niets te ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')