Mja, daarom doet het vast pijn als je zo'n compleet logische analyse ziet van de trucjes, want dat raakt de basis van je geloof, en daarom is het moeilijk te accepteren.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:22 schreef Summers het volgende:
[..]
en al die mensen hadden nou net hun geloof gebaseerd op zo'n soort uitspraak van een medium zoals op tv
Nee, en jij kunt niet bewijzen dat niet stiekem een reptilian alien ben.quote:En al je analyses bewijzen niet dat er geen mensen zijn die niet met geesten kunnen communiceren .
Oh? Kan dat niet beide dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het hangt er dus vanaf of je liever wilt geloven in geesten, of dat je gewoon rationeel ingesteld bent.
ligt eraan op welk gebied.. op bepaalde gebieden botst het simpelweg omdat het twee uitersten van elkaar zijn.quote:
Nou, in dit geval blijkbaar niet.quote:
Ja maar zo staat het er een beetje.. en dan denk ik ja hallo, ik ben wel rationeel ingesteld, mijn dagelijks werk is zeer rationeel bijvoorbeeld maar ik heb altijd nog een deurtje open in mijn hoofd voor het 'onbekende.. het what if' ik vind het communiceren met geesten zelfs vrij normaal, zeer bijzonder en liefdevol, maar ook normaal.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:46 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, in dit geval blijkbaar niet.
Als er een perfect valide rationele verklaring is maar je kiest toch voor de geesten ben je blijkbaar niet rationeel ingesteld.
Rationaliteit is niet zoiets dat je even bent wanneer het strookt met wat je graag zou willen maar laat varen als het tegen je droomwereld in gaat.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:14 schreef M_Schtoppel het volgende:
Vandaag valt er bij iemand een brief op de mat waarin voorspeld staat dat Michael Jackson vannacht gestorven is. Brief is twee dagen geleden gepost.
Is Michielos nu overtuigd?
Jij beweert keer op keer dingen, dat je dat ook kan, zonder enig probleem.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat is niet in de praktijk zien. Dat is op een forum wat heen en weer geblaat(sowieso met een sceptischer blik als dat je ooit tegen een paragnost zult hebben). Feit blijft dat ik perfect wist te vertellen waar de kat zat(park verderop) en een meid haar kat terug heeft(je kunt PMen voor naam)
Alleen.. ook dit is een anekdote...
Weer verder over paragnosten dan maar?
Dan is die brief wel lang onderweg geweest.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:14 schreef M_Schtoppel het volgende:
Vandaag valt er bij iemand een brief op de mat waarin voorspeld staat dat Michael Jackson vannacht gestorven is. Brief is twee dagen geleden gepost.
a) persoonlijke anekdotequote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:14 schreef M_Schtoppel het volgende:
ahum... je geeft blijk helemaal niks van CR af te weten. Verder sta ik niet open voor een irl reading met iemand die mij "wilt schoppen", randi een "luizenbaard" noemt die "een paar flinke stompen verdient".quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
Erodome, daar ben ik dus ook heel benieuwd naar. Want ik meen dat wij toch echt het verschil kunnen zien, omdat we zelf zoveel van die lui aan het werk hebben gezien.
En voor mij is het dubbel interessant omdat ik zowel in de wereld van goochelen/mentalisme als in de paragnostenwereld kind aan huis ben en alles van binnenuit ken.
DAT maakt een reading van Michiel ook zo interessant.
Wij wachten met spanning af......................
Ik geloof dat als er een geest zich pal voor jouw neus manifesteert, dat je dan nog zou ontkennen dat het waar is.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
a) persoonlijke anekdote
b) diverse prediction effecten wat betreft mentalisme
m.a.w. totaal niet overtuigd.
onzin.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik geloof dat als er een geest zich pal voor jouw neus manifesteert, dat je dan nog zou ontkennen dat het waar is.
Massahysterie, verkeerd gegeten, hologram, coldreading, foute wiet.
Je snapt me best.. Zodra ik een geest zie zou ik een stuk meer overtuigd zijn dan persoonlijke verhaaltjes/sprookjes en mensen die niet kunnen wat ze claimen te kunnen (wat psychologisch te verklaren is).quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:29 schreef Michielos het volgende:
[..]
Je snapt me best.. Zodra ik een geest zie zou ik een stuk meer overtuigd zijn dan persoonlijke verhaaltjes/sprookjes en mensen die niet kunnen wat ze claimen te kunnen (wat psychologisch te verklaren is).
m.a.w. stuur er een op me af o.i.d.
Yup, Sinterklaas en Hans Kazan.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien.
en anders valt hieraan te denken:quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:37 schreef _Led_ het volgende:
Wacht even, wie is de ontvanger van die brief dan ?
Krijgt Michielos 'm in de bus ?
Zo niet, waarom zou hij dan overtuigd moeten zijn omdat iemand zegt dat 'ergens iemand een brief krijgt waarin het al stond voorspeld' ?
Ik neem aan dat dat iets is waardoor het adres verandert en je 'm naar jezelf opstuurt zodat je het juiste antwoord erin kunt stoppen en 'm opnieuw kunt posten ? (Vandaar de 2 dagen ?)quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
en anders valt hieraan te denken:
http://www.penguinmagic.com/product.php?ID=1747
Zonder het geheim weg te geven, de beschrijving doet er wel aan denken (2 dagen erna)
Geen idee, even in m'n glazen bol kijken.....quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:55 schreef Michielos het volgende:
Even terug naar Ogellie ().
Gaat hij nog nieuwe shows opnemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |