Dat kreeg Ive wel eens voor elkaar..quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:19 schreef freecell het volgende:
ZuigzoenenOp je borst
Of op je arm als ze die te pakken krijgen
Lief dat je het vraagt.quote:
Kobus hapt aan maar drinkt niet door. Waarschijnlijk is het te zwaar voor hem. Hij wordt dan heel boos en gefrustreerd. Hij drinkt nu bijna alleen maar afgekolfde melk maar uit een flesje.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:22 schreef renzell het volgende:
Ja, daar was ik ook benieuwd naar Owlet. Want zover ik uit je verhaal begrijp, drinkt Kobus nu dus voornamelijk (gekolfde) melk uit de fles en hapt ie af en toe goed aan de borst, waar hij dan dus ongeveer 1 keer per dag een volledige voeding uit krijgt. Klopt dat? En hoe vaak probeer je hem aan te leggen eigenlijk?
En ik baal echt zooooooo heel erg dat ik niet kan komen vandaag!!!Nou moe, wat zou ik jullie graag even zien en een dikke kus geven.
Nou, zo dan maar weer!
![]()
Hier gaat het net zo zo ongeveer. Hannah komt niet eens aan huilen toe, dan heb ik d'r al aangelegd. En ik slaap dan ook bijna meteen weer verder trouwensquote:Op maandag 22 juni 2009 13:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over die nachtvoedingen: ik zeg wel eens als grap: Annicka slaapt wel door, ik niet.Zodra ze onrustig wordt in haar slaap leg ik haar namelijk aan. Ze drinkt slapend en daarna kan ik haar zo weer wegleggen. Gelukkig heb ik geen last van de nachtvoedingen. Wel heb ik in het begin mijn man verzocht de wekker te verbergen, zodat ik niet kon zien hoe laat het is. Hij staat nu zo dat ik wel kan kijken als ik wil, maar tegenwoordig doe ik zelfs dat niet meer...
Ja, het hoedje ging eigenlijk binnen twee dagen eruit. Ik probeerde af en toe wel of het aanhappen zonder lukte, zonder resultaat, tot ineens die dertien weken voorbij waren het het gewoon lukte! Een dag later geloof ik lukte het aan twee borsten. En toen hebben we het volgehouden tot 27 maanden.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:40 schreef owlet het volgende:
Ik moest ook meteen aan jullie denken, PM! Wat heeft Simon eigenlijk nog lang gedronken hè, zo'n contrast met die moeizame beginperiode.
Ik kan me het niet meer goed herinneren, maar hoe zijn jullie uiteindelijk van het hoedje afgekomen? Afbouwen of helemaal cold turkey?
Wat een mooi succesverhaal!quote:Op maandag 22 juni 2009 20:31 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ja, het hoedje ging eigenlijk binnen twee dagen eruit. Ik probeerde af en toe wel of het aanhappen zonder lukte, zonder resultaat, tot ineens die dertien weken voorbij waren het het gewoon lukte! Een dag later geloof ik lukte het aan twee borsten. En toen hebben we het volgehouden tot 27 maanden.![]()
Nu lag er bij mij wel misschien een tweede reden aan ten grondslag, behalve dat mijn manneke niet goed genoeg kon aanhappen, heb ik zelf ook last van platte tepels.
Ik lees altijd dat borstvoeding altijd genoeg is, maar kennelijk kan het dus ook zo zijn dat het kindje zelf niet genoeg binnenslobbert? Hij begint inderdaad altijd heel wild (vooral met het zoeken, echt met zijn hoofdje heen en weer slaan) en begint dan enthousiast te slobberen, maar het houdt inderdaad heel snel op. Ik dacht dat hij misschien gewoon van de kleine porties was, maar ja, dat gaat dan natuurlijk wel heel erg lang duren als hij steeds maar een minuutje effectief slobbert.quote:Vandaag is B weer niet aangekomen en we moeten maatregelen treffen. Gaat van een sonde verbonden aan een flesje, bijsteken naast de tepel; tot een soort spuitje wat je tegen de onderlip zet met een giet kuiltje na elke voeding…
Eigenlijk is voor mij al langer duidelijk dat hij eerst tien slokken super goed doet en zich daarna laat bedienen (ik stimuleer mijn klieren en het spuit in zijn mond, hij moet alleen maar slikken). Dus of is hij uitgeput van zuigen na 1/5de van de voeding of misschien lui. Elke keer is het een gevecht om hem wakker te houden. Resultaat is in alle geval dat hij niet genoeg krijgt.
Ook duurt een voeding bijna een uur. Daarna zo ik dan nog moeten gaan afkolven om bij te geven. Dus ik ben 1u15min bezig per voeding. Dat gaat niet.
Daarom heb ik besloten om elke keer af te kolven en het via een (borstvormig) flesje te geven. Hij krijgt zo wat hij nodig heeft, het komt op zijn tempo waardoor hij niet uitgeput raakt en ik kom ook aan mijn rust toe. Ik zie voor niemand geen nadelen… behalve dat de publieke opinie er misschien anders over denkt. Mogelijks kan ik later (over een paar dagen, paar keer per dag) toch nog weer gewoon de borst geven, maar hoogstwaarschijnlijk niet meer… so be it. Er valt een groot pak van mijn schouders nu. Ook kan ik dan eventueel eens de voeding aan iemand anders over laten, al wil ik dat mama/kindje moment liefst altijd zelf doen. Ook al omdat ik aan intimiteit inboet door het flesje.
Seb had het ook hoor, die lag aan de borst van ja komt het vandaag niet dan morgen misschien...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:10 schreef Pandora73 het volgende:
Dat ik hoe dan ook onvoorwaardelijk achter haar sta heb ik gelijk teruggemaild. Zij is de enige die kan bepalen hoe het voelt als hij aan de borst ligt, en of hij dan wel of niet wat binnen krijgt. (B zelf kan het immers niet vertellen)
Dus zij moet het besluiten. En dat is al moeilijk genoeg, want ze wil heel graag die intieme band met hem. Maar als hij op een of andere manier daar niet genoeg uit krijgt nu, zal er wat anders moeten worden gezocht.
Maar ik hoop echt van ganser harte dat het over een paar dagen weer beter gaat... Ze gaat in ieder geval wel zo veel mogelijk met moedermelk voeden, dus niet met poedervoeding. Dan krijgt hij toch haar melk, en haar borsten blijven wel gestimuleerd worden.
Er is wel een vroedvrouw die langskomt, maar die rolverdelingen liggen in Vlaanderen geloof ik net wat anders... Of er echt een lactatiekundige is weet ik niet. Maar ze gaat het morgen met de vroedvrouw bespreken. En dan hoor ik het wel weer...
Ik weet het ook niet precies, maar ik denk dat ze twee verschillende opties aan het overwegen is.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik snap niet precies wat zij nu doet? De eerste omschrijving doet me denken aan een borstvoedinghulpset, maar daarna heeft ze het over een flesje?
Ja het is lastig he... Als beeb niet wil drinken slaapt ie slecht doordat ie toch op een gegeven moment honger krijgt, en dan wordt ie onrustig; waardoor ie dus weer nog minder goed wil drinken, enzovoorts. Erg frustrerend! "Drink dan, sufferd!" zou je dan willen uitroepen, maar ja, dat snapt ie toch niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Seb had het ook hoor, die lag aan de borst van ja komt het vandaag niet dan morgen misschien...Ik heb ook een tijd alleen gekolfd en dat gegeven. Moet zeggen dat het wel goed was voor mijn rust. Ik werd heel onrustig van dat hele dag bezig zijn met borstvoeding. Het duurde soms zooo lang dat voeden dat ik er doodmoe en onrustig van werd. Ik hoop dat de vroedvrouw wat advies kan geven.
Hmm de H&M online shop is vrij leeg... Maar ik heb 2 voedingstopjes van de H&M. Daarvan kun je het gedeelte dat voor je borst(en) zit losmaken. En dat kan dus oom prima aan beide kanten tegelijk! Doe ik ook tijdens het kolven terwijl Hannah aan de andere kant drinkt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:34 schreef mikoxx het volgende:
Bv loopt hier als een trein! De jongens drinken tegelijk bij mama (dat scheelt tijd!!!) en dat is meteen een beetje het probleem qua kleding. Ik moet dus twee borsten tegelijk ontbloten... ik heb wel wat hemdjes waarbij t aan 1 kant lukt, maar twee... en ik merk dat bij bv kleding ook vaak maar 1 kant tegelijk bloot kan. Iemand mss ervaring?
Ik kan bij h&m online niet echt iets vinden. En niet alle winkels hebben bv kleding toch? Hema heeft wel wat, maar ook niet echt leuk... Een blouse kan volgens mij wel altijd. Toch?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:13 schreef Jore het volgende:
Oeke, hoe gaat het nu met de spruw? Hebben jjullie al medicatie? En drinkt Kobus nog steeds goed met het tepelhoedje?
Sja, ik vind het niet meer dan normaal dat je je lief probeert te helpen... Maar goed, ik zit wel in de "luxe" positie dat ik morgenavond weer weg ben, en er dus niet steeds tussen zit. Dus ik heb in zekere zin ook wel makkelijk praten natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:22 schreef Kersjes het volgende:
Pandora, wat ben je toch lief bezorgd en betrokken steeds!
Niet alle partners zijn zo betrokken en op zoek naar antwoorden als het allemaal niet zo soepeltjes verloopt als dat jij bent, thumbs up![]()
Clusteren is het verschijnsel dat pasgeboren baby's een periode heel veel willen drinken. Meestal valt dit in de avonduren en het komt meestal doordat ze moe zijn van een drukke dag en misschien wel doordat ze een buffertje aan willen leggen voor de nacht.quote:
Je kan een pasgeboren baby inderdaad niet te veel oppakken, wel te weinigquote:En wat doe je als ze dan blijven huilen? Leg je ze dan weg of kijk je het 10min aan en pak je ze dan eventueel? Ik lees nl dat je pasgeboren babietjes niet te lang moet laten huilen omdat ze dan hun gevoel van veiligheid kwijtraken.
Ja, dat zou ik wel doen. Hoe meer je toe geeft aan de vraag van de kinderen, hoe sneller en beter vraag en aanbod op elkaar afgestemd worden en hoe sneller de kinderen vlot en effectief aan de borst drinken.quote:En dus wel aan de borst denk jij? Ook als ze net voeding hebben gehad?
ik ben even aan het vergelijken, maar de voorwaarden zijn ongeveer hetzelfde....quote:Op maandag 29 juni 2009 20:31 schreef mrien het volgende:
Amaranta, op de site van de vbn www.borstvoedingnatuurlijk.nl kun je informatie vinden om contactpersoon te worden
Ik ga waarschijnlijk binnenkort ook beginnen (in oktober is eerste scholingsdag)
Waar en wanneer weet ik eigenlijk nog nietquote:Op maandag 29 juni 2009 20:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik ben even aan het vergelijken, maar de voorwaarden zijn ongeveer hetzelfde....
Het lijkt me echt leuk (op het organiseren van bijeenkomsten na).
Waar is die scholingsdag in oktober? Welke plaats dus?
Ik lees regelmatig een stukje!!!quote:Op maandag 29 juni 2009 20:36 schreef mrien het volgende:
Owja, ik heb het boek borstvoeding ook gekocht toen ik al even borstvoeding gaf. Ik vind het een erg prettig boek! Momenteel is hij uitgeleend aan xxxkarinxxx, hopelijk heeft zij er ook wat aan!
Dat zou ik zelf niet doen, eerlijk gezegd. Dat gaat namelijk ten koste van je eigen productie, aangezien het een geval vraag/aanbod betreft. Een combi bv/kv is mogelijk, maar daar zou ik een lactatiekundige bij halen, in plaats van een wvk. Of die wvk moet toevallig een lk zijn?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:04 schreef mikoxx het volgende:
Van de wvk mogen we flesvoeding bijgeven als ze nog honger hebben dus daar gaan we maar voor.
Niet zo onzeker, je doet het super! En er kijkt ook een LK met je mee, Kobus gaat als een tierelier.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:23 schreef oeke het volgende:Ik dacht ook niet dat je op Kobus doelde hoor!
Maar ik was wel blij met de nuancering van Owlet. Ook voor mezelf.
Weet jij nisschien of er ook een max zit aan borstvoeding? Als je dus alleen maar zal kolven?quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:28 schreef owlet het volgende:
Weet ik TicootjeMaar misschien weten andere mensen het niet en het zou zonde zijn als een goed bedoeld advies bij draagt aan de grote berg BV-fabels
![]()
Cinababy heb ik gekochtg, maar werkt voor Joep iig niet. Terwijl een kennis van mij erbij zweert. Ik heb nu uit Duitsland Lefax bestelt. Het is net binnen. Hopelijk werkt dat wel. Het is iig 100% natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:04 schreef mikoxx het volgende:
Woehaa!! De wvk is geweest en de beide mannen zijn in een week tijd 250 gram gegroeid (hoezo we zijn een tweeling??) Onzekerheid over de kwaliteit van mijn bv is dus niet nodig (en dat werd al wel gezegd, maar toch...
)
Het kolven gaat redelijk. Ik kolf nog niet heel veel per x, maar toch wel iets. Gister had ik nadat ik 's middags 2x en 's avonds 1x had gekolfd toch al 20 cc. Niet genoeg om Tygo verzadigd te laten zijn, maar toch iets! Van de wvk mogen we flesvoeding bijgeven als ze nog honger hebben dus daar gaan we maar voor. Al hadden we gister het idee dat hij last van krampjes had, zo zielig! Hij huilde...!!! Arm jochie. En z'n broer maar slapen he? Terwijl die de nacht ervoor zo aan t spoken was. Ze wisselen elkaar lekker af!
Vanavond maar een warm badje proberen als de krampjes zich weer aandienen. Schijnt te helpen. Verder buikje masseren en dicht tegen me aan... tja... meer kunnen we niet doen. Zijn hier mensen met ervaring met cinababy? Ik ben zelf niet zo van de medicijnen eigenlijk, maar de wvk noemde het.
Wat goehoed!!!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:12 schreef oeke het volgende:
Maar ik ben nu helemaal in het borstvoeden! Afgelopen week bijna geen kv gegeven, misschien in totaal 100 cc en de rest helemaal puur bv. Kobus is 170 gram aangekomen, en zit precies goed in de groeicurve!![]()
Wat wel heel stom was dat we alles hadden ingepakt voor een weekendje weg maar er in de trein achterkwamen dat we (ik) de tepelhoedjes vergeten waren! Grote stress als je 3 uur in de trein moet zitten.
Gelukkig hadden we wat kv bij ons dus we konden de tijd tot de thuiszorgwinkel in Vlissingen overbruggen!
En gelukkig hadden zij tepelhoedjes anders weet ik niet wat ik had moeten doen.
En ik heb gevoed in een restaurant en in de trein!
Wat voor jullie werkt! Kies je voor een wakker kind, een rustige avond waarbij je wel weer aan de bank gekluisterd bent, etc . etc.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:52 schreef oeke het volgende:
En als hij in slaap valt moet ik hem dan los maken en dus wakker maken?
Hema hadden ze zulke pyjama's en bij de zeeman heb ik een heel leuk nachthemd gescoord met knoopjes voor, haha.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:14 schreef RockabeIIa het volgende:
Even een vraagje over (nacht)kleding: Ik ben op zoek naar een pijama voor als ik net bevallen ben. Ik zoek eentje met knoopjes oid. Heeft iemand een idee waar ik die kan vinden?
Ik ben ook heel blij! Geniet er ook echt van.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:19 schreef Guuzewuus het volgende:
Oeke, ik vind het echt zo fijn dat het nu lukt met de borstvoeding.
Ik verheug mezelf ook echt enorm weer op het borstvoeden van deze baby straks.
Dat is wel een goede, thanks!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:00 schreef oeke het volgende:
eerlijk gezegd vond ik het gefrut aan mijn tepel om te helpen bij het aanleggen wat minder...
De volgende keer zou ik ook vragen of ik het zelf even mag proberen. Dat deed ik nu niet want je bent toch een beetje beduusd na een bevalling![]()
Dus dat is misschien iets om in je achterhoofd te houden, als iedereen weg is en je bent met zijn drietjes het gewoon zelf proberen met Senna, als dat kan natuurlijk... Lekker prive en veilig zeg maar.
Bedankt voor je antwoord Oeke! Ik geniet er ook van dat ik iig BV kan geven, hoe dat maakt dan niet zoveel uitquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:52 schreef oeke het volgende:
Kruimel, gefeliciteerd met je zoon! En wat fijn dat het best snel toch gelukt is.![]()
Ik heb lang gerommeld voor ik een tepelhoedje had. En feestmuts is wel een goede naam!
Ik geniet ervan dat het nu gewoon goed gaat, ook al is het met muts, ik wil er geen druk op zetten dat mijn jochie er snel van af moet. Ik las hier dat PM-Girl ook met hoedje gevoed heeft en dat het na 3 maanden ineens prima zonder ging. Daar houd ik me een beetje aan vast.
Bij mij ging dat strakke gevoel na een tijdje weg, dat is stuwing volgens mij. En ik voed ook 1 borst per keer tenzij hij veel honger heeft. Als je lichaam weet wat je kind nodig heeft zijn ze ook niet meer zo ontplofferig vol, maar worden ze weer zacht.
Volgens mij zei mijn kraamverzorgster ook dat ze als ze helpen eigenlijk het beste hun handjes op hun rug kunnen houden, omdat je het als moeder en kind toch samen moet leren. Dus wel helpen door uit te leggen hoe het moet etc, maar niet al te actief mee te helpen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wel een goede, thanks!
Dat zei de lactatiekundige op de cursus eigenlijk ook al, dat je dat gefrunnik niet hoefde te laten doen. Is ook neit echt mijn idee van fijn. Ik heb liever advies met woorden dan gefrunnik
Volgens mij komt het wel en heeft baby-1 gewoon voeding die eigenlijk is aangepast op baby 2. Het voordeel is dat er voor baby 2 meteen meer dan genoeg isquote:Op zondag 12 juli 2009 08:20 schreef Ca.ra het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met colostrum bij tandemen? komt gewoon niet?
(puur uit nieuwsgierigheid hoor)
Ze wennen er vanzelf aanquote:Op zondag 12 juli 2009 09:24 schreef freecell het volgende:
Dat wéét ik ook wel, maar ik heb nu al zoveel 'heb je dat kind nu nóg aan de borst' opmerkingen.
En als ik ze dan vertel dat ik er 2 aan de borst wil kijken ze helemaal van![]()
En dat is gewoon wel vervelend, vooral als het wel hele leuke mensen zijn
Ik heb er ook geen moeite mee maar ik baal ook wel van dat hoedje. Het is zo pontificaal in beeld.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:18 schreef kruimel_20 het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens in het openbaar met het hoedje? ik heb er in principe geen moeite mee (discreet) te voeden in het openbaar, maar zonder hoedje is het shirt opzij borst eruit , baby eraan en klaar.
Ik moet nu ook een spuuglap eronder leggen anders zitten we allebei helemaal onder
Ik krijg het niet voor elkaar om dat hoedje erop te zetten zonder pontificaal met mijn borst bloot te gaan zitten (en dan zitten frutten met dat ding)
Ik heb ook maar 4,5 maanden gevoed hoorquote:Op zondag 12 juli 2009 11:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb niet de bedoeling om echt lang te voeden. Ik hoop dat het lukt tot een maand of 5-6, met kolven op het werk enzo, maar dan vind ik het denk ik wel mooi geweest.
Ja, dat kan gewoon. Het is niet nodig deze te verwijderen tijdens de zwangerschap. Dichtgroeien gaat waarschijnlijk toch niet meer gebeuren als er al een helemaal genezen tunneltje is.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:32 schreef Pandora73 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar is er hier iemand die weet of je met tepelpiercings nog borstvoeding kunt geven? Uiteraard laat je die tijdens het voeden niet zitten, maar is het nodig ze echt tijdens je zwangerschap al definitief te verwijderen en alles weer dicht te laten groeien, of kan je sowieso niet meer borstvoeden als je tepelpiercings hebt of hebt gehad?
Er zit een beetje stroming in, maar aan haar gezicht te zien smaakt het haar niet.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:00 schreef Kersjes het volgende:
MamsX, hoe is het nu? Heeft ze weer gedronken, ehhh gesabbeld?
hmmz, het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt. Je zegt dat je de extra melk wilt kolven voor een voorraadje... Maar aan de andere kant geef je aan dat je eigenlijk minder melk wilt hebben. (Toch?)quote:Op zondag 12 juli 2009 17:40 schreef mikoxx het volgende:
Ik heb tot afgelopen za mijn tweeling fulltime bv gegeven, maar dat ging niet meer zo goed. De kindjes waren heel tevreden hoor, heb ook genoeg melk en zo, maar ik viel alleeen maar af en zat zelfs al onder mn gewicht van voor ik zwanger was. Plus dat het bijna niet te doen was om ze tegelijk te voeden als ik alleen was en na elkaar voeden betekende dat ik meer dan een uur per voeding kwijt was.
Heb met de arts op het cb overlegd en ik ben vanaf za overgestapt op een combinatie van fles en bv. De ene baby krijgt de borst, de ander de fles en daarna is het andersom. Nu heb ik natuurlijk melk over na het voeden van 1 kindje en dat ben ik nu aan t kolven om zo een voorraadje op te bouwen. Nu heb ik daarover een vraag. Mijn productie zal natuurlijk een beetje naar beneden gaan omdat ik ipv 2 nu natuurlijk 1 kindje voedt, moet ik dan kolven tot er helemaal niets meer komt of houd ik dan mijn productie hoog? Of kan ik beter kolven tot ik genoeg heb voor een voeding (die ik dan in de diepvries zet) en daarna stoppen met kolven? Van mij mag t namelijk wel ietsje minder, want mijn borsten houden t niet altijd (gevolg: lekkage!), en da's niet zo handig
P_iglet bedankt voor de tip. Bedoel met kolf mee, zodat ik na de bioscoop bij opa en oma kan kolven zo nodig. Ik kan met niet voorstellen, dat ik in de bioscoop kan kolven namelijk. Maar de kolf meenemen is geen probleem. De tip met de borstvoeding in plaats van kunstvoeding geven is ook top. Moet even over nadenken, wat dan een goede hoeveelheid zou zijn. Normaal krijgt hij overdag 160 cc borstvoeding per fles en 180cc kunstvoeding in het middelste flesje.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:09 schreef p_iglet het volgende:
Tinuviel, ik denk dat dat met 5.5 maand oud prima gaat!!
Gewoon kolf mee voor de zekerheid. En Jair meteen aanleggen als je terug komt.
Misschien terwijl je weg bent geen volle fles KV geven. Dat is zwaarder verteerbaar en dan zal hij als je thuiskomst wellicht niet zo goed willen drinken.
Dus als je weg bent bij voorkeur een kleine hoeveelheid bv laten geven als hij honger heeft.
Veel plezier in de bios!
Ja dat is idd een optie om in de bioscoop te vragen voor een ruimte. Waarschijnlijk zal ik namelijk een tijdje voordat wij moeten vertrekken kolven. Dat hangt natuurlijk ervan af, wat Jair aangeeft, maar als ik van de timing van vandaag uitga, zal hij tussen half twaalf en twaalf uur voeding krijgen en de bioscoop film begint om half twee. Je bedoelt dan waarschijnlijk ook voor het begin van de film kolven, toch? Misschien is dit voor jullie herkenbaar: Maar ik vindt het moeilijk om weg tegaan en Jair voeding te geven door iemand anders. Tijdens werkdagen doe ik dat natuurlijk wel, maar op mijn vrije dagen heb ik dat tot nu toe nog niet gedaan en ik vindt het ook moeilijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:01 schreef p_iglet het volgende:
Opa en Oma 50cc per keer laten geven? Krijst ie na het flesje nog van de honger dan nog 50cc met een maximum van 150??
Je kunt bij nood ook vast in de bioscoop kolven hoor! Gewoon brutaal zijn en vragen. Ze hebben er vast wel een EHBO ruimte, personeelsruimte of wat dan ook over.
Dat schemaatje is mooi om als houvast te nemen, maar zoals de dames voor mij postten, wijk je er vaak onbedoeld vanafquote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:22 schreef Linda2205 het volgende:
Of beviel het beter als eerst de borst gegeven werd en daarna het luiertje verschonen? En slapen ze in het begin echt van voeding tot voeding? Dan wordt ze wel zelf wakker toch, of beter haar wakker maken in het begin om de borstvoeding op gang te krijgen?
Oxytocine neusspray hier ook gedaan. Wel een aanrader, maar is alleen voor tsr en niet om meer melk aan te maken/ kolven. Probeer misschien ook eens een andere kolf. Vaak wordt gezegd dubbelzijdig elektrisch is het beste. Voor mij werkt het goed. Geef het tijd en ontspan. Je borst moet eraan wennen. Afgeleid en ontspannen kolven werkt het beste. Kijk niet voortdurend naar het resultaat. Misschien met een foto van je kind erbij of naar een filmpje van je kind kijken/ geluidsklip van je kind luisteren. Oefen misschien ook zonder je kind direct naast je, want dat heb je daar ook niet.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:56 schreef krijtlijk het volgende:
Ik had het ook al in het kolftopic geplaatst maar daar krijg ik niet echt een reactie, dus ik vraag het hier maar even:
Ik ga aankomend weekend 2 dagen en 2 nachten weg zonder kind, dus moet ik gaan kolven.
Maar het probleem is dus dat het niet goed wil. Ik heb de laatste week 1 keer per dag gekolfd maar er komen maar een paar druppels uit. Hoe moet ik dit aanpakken, iemand een idee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |