abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2009 @ 13:10:52 #251
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70931410
Ik had ongeveer 10 voedingen in de vriezer staan... dus 10 x 100cc. Jen heeft nog nooit meer gedronken dan 100cc in 1x. Die drinkt veel liever vaker kleine beetjes. Nog steeds trouwens, want ik geeft haar een beker limonade en daar doet ze rustig 2 uur over.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_70999273
Gister was ik bij mijn LK, ze hebben een winkeltje waar je ook kunt wegen ed, en Kobus is weer 260 gr aangekomen de afgelopen week.
Bij hen heb ik het boek Borstvoeding van Stephan Kleintjes gekocht. Wat een fijn boek!

Verder heb ik vandaag Gentiaan Violet gekocht. Ik werd gillend gek van die Nyastatine. wat een rotspul. We zijn nu al 3 weken bezig en het helpt wel iets maar na elke voeding dat mierzoete spul in zijn mondje smeren begint me tegen te staan. Hij wordt er ook weer wakker van. Dus we gaan voor een paars bekkie. Ik hoop dat het werkt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:51:24 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70999429
spruw is echt vervelend....
Ik hoop dat de gentiaan violet gaat helpen.
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 20:20:34 #254
5428 crew  miss_sly
pi_71044597
Vandaag heb ik de verloskundige en de lactatiekundige van het ziekenhuis gesproken en kon ik mijn vragen mbt de eerste uren en kunstvoeding en dergelijke kwijt.

Het OLVG blijkt echt een pro-borstvoedingsprotocol te hebben. Even uitgaande van geen verdere complicaties, alleen de zwangerschapsdiabetes, blijt je kindje sowieso het eerste uur bij je, op je blote huid. Proberen aan te leggen en de eerste voeding te geven is dan ook zeker de bedoeling. Daarna wordt pas voor de eerste keer geprikt om de glucosewaarde te bepalen en wordt er ook bijvoeding gegeven. Er moet vanuit gegaan worden dat dit zeker 2-3 keer nodig is, om de bloedsuikers op peil te krijgen, omdat deze bijna zeker echt te laag zijn en dit met alleen borstvoeding niet goed te krijgen is. Echter, deze bijvoeding gebeurt absoluut niet met een flesje, maar doro vingervoeding en indien enigszins mogelijk door de ouders zelf! Door iedere drie uur te prikken en te meten, wordt zo snel mogelijk bepaald wanneer de bijvoeding niet meer nodig is.

Ik voel me echt gerustgesteld en ben ervan overtuigd dat ze in het ziekenhuis erg hard hun best gaan doen om het goed te laten verlopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:25:14 #255
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71044744
Wat fijn Miss_Sly Dat geeft vast een stuk rust.

Oeke, heb je al een foto van Kob us met paars smoeltje???
.... met gevoel voor drama....
pi_71044916
Fijn Miss Sly! Het is heel fijn om borstvoeding te geven en zo overal je kindje te kunnen voeden/kalmeren/troosten.

Kersjes, het staat hier naast me maar ik wacht nog even. Ik vind het spannend!
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:53:41 #257
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71045530
Annicka vond de GV in ieder geval een stuk prettiger dan de Nyastatine. Ze vond de kleur geloof ik wel hip...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_71047399
Kobus The Joker

Je ziet het niet zo goed, omdat we een tepelhoedje gebruiken adviseerde Gonneke me om het na het voeden te doen, dus het is niet zo uitgesmeerd als bij voor het voeden.
Mijn tepels moet ik dus zelf behandelen.

Mijn pink daarentegen...

pi_71047613
Echt paars!

Ik heb nog steeds wat diepvriesvoorraad in de diepvries liggen, nu ik niet meer kolf gaat het wel wat harder op. Op een gegeven moment had ik alle 20 Avent Via bekers in de diepvries liggen..aardige voorraad dus. Scheelt wel dat ik veel meer kolfde dan dat Lotte dronk, kon mooi de diepvries in dus!

Ik merk wel weer wat ze een tandje/kies krijgt, rechts is aardig gevoelig...
pi_71048437
Kobus, paars is hip hoor!
Fake it till you make it...
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:58:34 #261
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71051076
Wij zijn vanavond naar de voorlichtingsavond van de lactatiekundige geweest. Wel heel fijn dat de verloskundigenpraktijk dit organiseert. Toch weer wat dingetjes opgepikt, en ook fijn om te weten bij wie we terecht kunnen met vragen tzt. Over een maand of twee ga ik me als het allemaal lukt bij jullie voegen!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71051704
Leuk Ca.ra!

Leuk om te lezen dat er zoveel naar een informatiebijeenkomst gaan (al heb je er niet altijd wat aan, he Karin )
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:40:44 #263
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71052051
Nouja het meeste van wat ze vertelde wist ik al wel van het inlezen op internet. Maar ik heb dan ook de hele dag niks beters te doen
Wel had ze nog een goede tip mbt voedingsbh's kopen en ik vond het ook fijn om wat meer te horen over de kolven. Het belangrijkste vond ik echter om eens kennis te maken, zodat we weten bij wie we later terecht kunnen als er problemen of vragen zijn. Ze heeft ook duidelijk aangegeven dat je meteen moet (mag) bellen bij vragen, niet te lang aanmodderen. Bijvoorbeeld stel dat er iets niet lekker gaat bij de avondvoeding, maar de volgende ochtend gaat alles weer goed. Als het dan 's avonds weer niet lekker gaat, dan bellen en niet aanmodderen 'omdat het vanochtend ook weer goed ging'. Fijn
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71057479
Hallo allemaal
Ik heb even een vraagje. Mijn zoontje is nu 5,5 maanden oud en hij krijgt op mijn vrije dagen volledig borstvoeding. Op mijn werkdagen krijgt hij een flesje kunstvoeding. Met de kunstvoeding zijn wij ook heel tevreden en dat gaat heel goed. Nu wil ik graag met mijn man een keer naar de Bioscoop gaan en zouden oma en opa oppassen. Zij kunnen in de tijd een flesje geven. Maar ik vraag me af hoe dat zit met kolven. Vanwege de timing met de bioscoopfilm kan ik niet middenin de laatste bv en degene na de bioscoop kolven. Ik zou waarschijnlijk 1 a 2 uur na de voeding moeten kolven en dan misschien 4 a 5 uur zonder kolven of voeden gaan. Hebben jullie daar ervaring mee? Is dat draaglijk? Bedankt voor de tips.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71057851
Tinuviel, ik denk dat dat met 5.5 maand oud prima gaat!!
Gewoon kolf mee voor de zekerheid. En Jair meteen aanleggen als je terug komt.

Misschien terwijl je weg bent geen volle fles KV geven. Dat is zwaarder verteerbaar en dan zal hij als je thuiskomst wellicht niet zo goed willen drinken.
Dus als je weg bent bij voorkeur een kleine hoeveelheid bv laten geven als hij honger heeft.

Veel plezier in de bios!
pi_71059214
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:09 schreef p_iglet het volgende:
Tinuviel, ik denk dat dat met 5.5 maand oud prima gaat!!
Gewoon kolf mee voor de zekerheid. En Jair meteen aanleggen als je terug komt.

Misschien terwijl je weg bent geen volle fles KV geven. Dat is zwaarder verteerbaar en dan zal hij als je thuiskomst wellicht niet zo goed willen drinken.
Dus als je weg bent bij voorkeur een kleine hoeveelheid bv laten geven als hij honger heeft.

Veel plezier in de bios!
P_iglet bedankt voor de tip. Bedoel met kolf mee, zodat ik na de bioscoop bij opa en oma kan kolven zo nodig. Ik kan met niet voorstellen, dat ik in de bioscoop kan kolven namelijk. Maar de kolf meenemen is geen probleem. De tip met de borstvoeding in plaats van kunstvoeding geven is ook top. Moet even over nadenken, wat dan een goede hoeveelheid zou zijn. Normaal krijgt hij overdag 160 cc borstvoeding per fles en 180cc kunstvoeding in het middelste flesje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71059394
Opa en Oma 50cc per keer laten geven? Krijst ie na het flesje nog van de honger dan nog 50cc met een maximum van 150??

Je kunt bij nood ook vast in de bioscoop kolven hoor! Gewoon brutaal zijn en vragen. Ze hebben er vast wel een EHBO ruimte, personeelsruimte of wat dan ook over.
pi_71059826
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:01 schreef p_iglet het volgende:
Opa en Oma 50cc per keer laten geven? Krijst ie na het flesje nog van de honger dan nog 50cc met een maximum van 150??

Je kunt bij nood ook vast in de bioscoop kolven hoor! Gewoon brutaal zijn en vragen. Ze hebben er vast wel een EHBO ruimte, personeelsruimte of wat dan ook over.
Ja dat is idd een optie om in de bioscoop te vragen voor een ruimte. Waarschijnlijk zal ik namelijk een tijdje voordat wij moeten vertrekken kolven. Dat hangt natuurlijk ervan af, wat Jair aangeeft, maar als ik van de timing van vandaag uitga, zal hij tussen half twaalf en twaalf uur voeding krijgen en de bioscoop film begint om half twee. Je bedoelt dan waarschijnlijk ook voor het begin van de film kolven, toch? Misschien is dit voor jullie herkenbaar: Maar ik vindt het moeilijk om weg tegaan en Jair voeding te geven door iemand anders. Tijdens werkdagen doe ik dat natuurlijk wel, maar op mijn vrije dagen heb ik dat tot nu toe nog niet gedaan en ik vindt het ook moeilijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71059885
Dames, dit topic loopt al weer bijna vol, en ik wil alvast even melden dat ik in het volgende topic niet meer actief mee zal doen. Lief geeft definitief geen borstvoeding meer, dus ik hoef geen domme vragen meer te komen stellen.
Iedereen succes met voeden, het lijkt me echt geweldig om te doen!
Liefs!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:39:10 #270
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71067301
Pandora, ik vind dat er geen domme vragen bestaan over borstvoeding, alleen een heleboel domme fabels!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:08:23 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71072542
domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
pi_71074245
Mooi te lezen dat domme vragen niet bestaan, dan kan ik mooi mn vraag hier neerzetten

Bij flesvoeding hoor je vaak, voeden om de 3u. Nu wil ik borstvoeding gaan geven op verzoek. Maar hoe hebben jullie dat gedaan in het begin? Ik ga er van uit dat dat later wel een beetje vanzelf komt, maar in het begin weet ik het natuurlijk niet.

Een soort van schemaatje als:

Slapen
Schoon luiertje
Borst
Even tutten samen
Slaapje

Of beviel het beter als eerst de borst gegeven werd en daarna het luiertje verschonen? En slapen ze in het begin echt van voeding tot voeding? Dan wordt ze wel zelf wakker toch, of beter haar wakker maken in het begin om de borstvoeding op gang te krijgen?
Lotte!
Noah!
pi_71074730
Ik deed het verschonen tussen twee borsten door omdat hij dan in slaap gevallen omdat hij moe werd van het drinken, of direct na het slapen als er gepoept was, of na de voeding als er gepoept was. Geen pijl op te trekken dus, wij hadden (en hebben) nooit een vaststaand of strak ritme daarin gehad. Lieuwe sliep in het begin van voeding tot voeding, behalve 's avonds want dan wilde hij clusteren. Er viel nog niet zoveel te tutten toen . Hij werd vanzelf wakker voor een nieuwe voeding maar als er teveel tijd tussen zit kun je je baby ook wakker maken. De eerste weken wordt aangeraden om minimaal 8-12 voedingen te geven per 24 uur dus dan kun je zelf wel uitrekenen hoe lang ze mag slapen. Ik heb Lieuwe in de eerste weken volgens mij maar één keer wakker hoeven maken.

Naar mijn idee is voeden op verzoek ook echt voeden op verzoek, in het begin vooral op verzoek van de baby. Dus zo min mogelijk wakker maken en zo min mogelijk rekken (ook niet 's nachts!). Er zijn kindjes die te weinig voeding vragen en die vereisen een andere aanpak maar dat wijst zich dan vanzelf. Echt waar.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:52:24 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71074922
Linda, mij werd verteld door de kraam dat sommige babies niet met een vieze broek willen drinken, dus dan was het:
1. mama doet plasje, want door het voeden trekt de baarmoeder samen en dat kan druk geven op je blass, die wellicht nog niet helemaal lekker voelt
2. baby krijgt schone broek
3. voeden
4. jezelf schoonmaken van de melk die terugkwam bij het boertje
5. kind in de box, of wat dan ook
6. kind wordt weer wakker / gaat jammeren om voeding
7. zie stap 1

al moet ik wel zeggen dat eli ook wel tijdens het drinken kon poepen en dan weer rustig verder ging. geen last van luierinhoud.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71075072
Ok, thnx voor jullie reacties! En Jore, met tutten bedoelde ik meer gewoon nog even lekker rustig saampjes op de bank/in bed. Even nog lekker samen zitten dus, ipv meteen weer naar bed toe.

Het wijst zich waarschijnlijk ook allemaal wel vanzelf, maar zonder kraamhulp ed vind ik het toch best een beetje eng
Lotte!
Noah!
pi_71075414
Dat lijkt me ook eng! Het lijkt me dan extra belangrijk om je goed in te lezen (het boek 'Borstvoeding' van Stefan Kleintjes en Mary Broekhuijsen is daar heel geschikt voor), dit topic of het borstvoedingsforum te gebruiken als vraagbaak en alvast telefoonnummers te noteren van hulpverleners. Dan weet je in ieder geval waar je moet zijn als er zich problemen voordoen zodat je relaxt kan beginnen. Dat was voor mij het absolute toverwoord: onstpan. Kindjes zijn erop gebouwd om te drinken bij hun moeder en het overgrote deel van de moeders is daarvoor uitstekend uitgerust.
pi_71075543
naja, waardoor ik me nog extra druk maak zijn ingetrokken tepels. Rechts is heel erg bijgetrokken sinds de zwangerschap, daar verwacht ik eigenlijk geen problemen mee. Links doen z'n best, maar dat wil nog niet helemaal. Ik heb wel van de vk een soort cupjes gehad, die ik in mn bh kan dragen kort voor een voeding, die ze dan naar buiten drukt zodat aanleggen makkelijker gaat. Maar die dingen worden zo vies zweterig
Lotte!
Noah!
pi_71075705
Aan het begin kan het nog wel eens handig zijn om de luier tussen de twee borsten in te verschonen, althans als je kind erg slaperig is. Daar wordt die dan weer van wakker en drinkt misschien beter. Maar als je het idee hebt dat het niet hoeft of dat het wel erg lang duurt, kun je de schone luier ook na het voeden doen. Ik kan me herinneren, dat ik het aan het begin niet voor het voeden deed, want het werkt ook vaak zo dat meneer wakker werdt omdat hij honger had en dat gelijk liet horen.

Ik heb natuurlijk geen telefoonnummer van de bioscoop kunnen vinden, waar je een medewerker aan de telefoon krijgt. Zo werkt dat nou eenmal met Pathe. Dus kon ook niet vragen vanwege het kolven. Maar zit te denken, dat het misschien niet hoeft. Beter zou kunnen zijn om wat extra te geven na de borstvoeding zodat hij langer volhoudt tot ik terug ben of hem idd maar een kleine hoeveelheid te geven zodat ik bij terugkeer gelijk kan voeden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71076664
Tinuviel, het komt ongetwijfeld goed, welke oplossing je ook voo rkiest!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 02:26:54 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71086739
Hannah poept de laatste tijd vaak tíjdens een voeding (eten brengt de darmen op gang..?) dus dan verschoon ik liever na een voeding

Ik ben vandaag spontaan een avondje naar de bioscoop geweest. Ging prima (bij mij in elk geval heb Micha nog niet gesproken hoe het hier ging ). Er heeft wel veel meer tijd tussen gezeten dan Hannah er normaal tussen laat, maar da's niet erg denk ik. Toen ik thuis kwam werd Hannah precies wakker, heeft goed gedronken en nu slaapt ze weer. En ik ook zo
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 08:37:22 #281
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71088182
Oeke, hip hoor, dat paars
Hoe gaat het nu met de spruw?

Davinia, zelf naar de wc gaan voordat je de baby aanlegt is een goede tip
Was het alweer vergeten en zeker als een voeding lang duurt moet je wel relaxt kunnen zitten, niet op hete kolen.
Ik ben weleens met kind aan de borst naar de wc geschuifeld omdat ik het echt niet meer hield en hij zo gulzig aan het drinken was dat ik hem niet wilde afkoppelen

Tinuviel, gaat vast goedkomen, veel plezier tijdens jullie avondje uit!
Enne, ik herken het wel hoor: werken en andersoortige verplichtingen waardoor je kindje live voeden niet gaat is 1 ding, maar bij mij heeft het ook best lang geduurd voordat ik zonder schuldgevoel "voor de lol" ergens heen kon zonder Devin mee te nemen en iemand anders hem dus een flesje gaf.
.... met gevoel voor drama....
pi_71091124
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:22 schreef Linda2205 het volgende:
Of beviel het beter als eerst de borst gegeven werd en daarna het luiertje verschonen? En slapen ze in het begin echt van voeding tot voeding? Dan wordt ze wel zelf wakker toch, of beter haar wakker maken in het begin om de borstvoeding op gang te krijgen?
Dat schemaatje is mooi om als houvast te nemen, maar zoals de dames voor mij postten, wijk je er vaak onbedoeld vanaf
Ik geef nu voor de tweede keer borstvoeding en zeker in de eerste weken poepten ze vaak tijdens het eten. In een heerlijk droog luiertje
Dus na een tijdje werd het hier kijken na het slaapje of de pamper heel vol zat of niet. Zo niet, dan wachtte ik tot na de voeding om te verschonen (en dan poepen ze net zo vaak alsnog )
Slapen varieert ook van kind tot kind. Bij mijn eerste kon ik perfect op haar vraag voeden en ze sliep eigenlijk veel minder en korter dan wat je altijd leest. Onze jongste daarentegen moet ik nog steeds wakker maken om te eten. Daar is het eerder voeden op mijn verzoek. ('s nachts laat ik hem ondertussen wel slapen)
8-12 voedingen in de eerste weken is een goed aantal.

Het is een beetje zoeken in het begin, maar ik heb het idee dat jij heel goed weet bij wie of waar je terecht kan met vragen.
Ik had heel veel aan dit topic bij mijn eerste en ook aan de dames van la leche league, maar ik heb hier al vaak vrouwen gezien in dit topic die door (kortstondige) hulp van een lactatiekundige ook goed geholpen waren en die een fijne borstvoedingsperiode gehad hebben of nog hebben.
pi_71091147
Lekker naar de bioscoop! Ik durf nog niet echt. Maar we hebben een beamer dus we gingen sowieso niet vaak. Lekker thuis met een hapje en snapje film kijken.

We zijn nu 2 keer paars geverfd en ik keek net in zijn mondje en het lijkt zo goed als weg te zijn!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 12:48:17 #284
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71091421
Dat mondje van kobus!!

offtopic: dat pakje heeft joep ook
Niet mieten! Door gieten!
pi_71091664
Schone luiers poepen het lekkerst!
pi_71111623
Goedemorgen. Even bijkomen van gisternacht

Gisternacht was Jair echt niet lekker. Na zijn laatste voeding van 10 uur wilde hij maar niet rustig worden. Hij was zo hard aan het huilen, een uur tot anderhalf nonstop. Hij werd er helemaal hees van. Na alle gebruikelijke middelen tegen krampjes zoals cosi-bag en rondlopen ook dentinox geprobeerd. Volgens ons was dat het niet, is ook misschien nog een beetje vroeg voor tandjes, maar wij gingen maar alles uit de kast halen. Hij had geen koorts, maar leek echt in pijn. Uiteindelijk maar een paracetamol zetpil gedaan en tot uiterste middel gegrepen. Kind warm aangekleed en met de auto rond gereden om hem te kalmeren. Dat hielp wel. In no time- 10 minuten- sliep hij hoewel wij aan het begin nog snikken in zijn slaap hoorden. Terug thuis maar heel voorzichtig uit de maxi-cosi en jas gehaald om hem niet al te wakker te maken. In ieder geval sliep hij tot vier uur. Toen nog even kort wakker en vervolgens weer doorgeslapen tot twintig voor acht. Toen had hij ook echt honger. Eigenlijk wilden wij vandaag naar de bios, maar ik zit nu wel te twijfelen of ik mijn kind vandaag bij opa en oma wil laten.

Wil toch echt graag weten wat er aan de hand was gisternacht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 19 juli 2009 @ 10:56:38 #287
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71112279
Ik had het ook al in het kolftopic geplaatst maar daar krijg ik niet echt een reactie, dus ik vraag het hier maar even:
Ik ga aankomend weekend 2 dagen en 2 nachten weg zonder kind, dus moet ik gaan kolven.
Maar het probleem is dus dat het niet goed wil. Ik heb de laatste week 1 keer per dag gekolfd maar er komen maar een paar druppels uit. Hoe moet ik dit aanpakken, iemand een idee
  zondag 19 juli 2009 @ 11:03:51 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71112424
Heb je al geprobeerd je ene borst te kolven terwijl je kind aan de andere borst tegelijkertijd drinkt? Dat werkt hier wel goed.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 19 juli 2009 @ 11:10:26 #289
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71112580
nee nooit gedaan, maar dat kan ik straks misschien proberen.
Ik hoop dat het lukt, ik heb echt 2 handen nodig tijdens het kolven, en mijn zoontje ziet de kolf waarschijnlijk als speelgoed, dus dat word een hele onderneming
pi_71112694
Ik denk dat je geen toeschietreflex krijgt. Je kunt je baby een tsr laten opwekken zoals tex zegt, je kunt ook naar de huisarts gaan en vragen om kunstmatige oxytocine in de vorm van een neusspray (syntocinon). Daardoor krijg je een tsr, gaat de melk stromen en kun je dus wel kolven.
Het kan ook zijn dat je als je weggaat wél kan kolven omdat je borsten voller zitten dan tussen twee voedingen in. Wilde je ook een voorraad opbouwen of gaat het echt alleen om het kolven daar? Hoe dan ook zou ik naar je huisarts gaan want het lijkt me niet fijn om te denken dat het niet lukt, dan lukt het waarschijnlijk ook niet (spanning en oxytocine (dus tsr) gaan niet goed samen).
  zondag 19 juli 2009 @ 11:23:28 #291
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71112868
Ik hoef geen voorraad op te bouwen, ik heb daar ook geen koelkast oid tot mijn beschikking, het is echt om explosiegevaar en borstontsteking te voorkomen. misschien is die neusspray ook nog wel een idee, maar ik ga eerst de tip van texelonia eens proberen.
De eerste maanden heb ik ook wel regelmatig gekolfd en toen ging het prima, het is een beetje frustrerend dat het nu niet lukt
  zondag 19 juli 2009 @ 11:30:20 #292
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71112998
die neusspray is een goed idee.
  zondag 19 juli 2009 @ 11:45:11 #293
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71113327
Wat hier ook helpt als ik zonder Hannah kolf, is afleiding. Kolf aan en er verder niet mee bezig proberen te zijn. Filmpje kijken van Hannah helpt ook wel. En verder ga ik gewoon op mijn laptop op iPhone ofzow. En als ik dan even later in het flesje kijk zit er ineens al aardig wat in! Maar het kolven gaat hier redelijk soepeltjes, dus ik heb makkelijk praten....
©Dumbo
  zondag 19 juli 2009 @ 12:08:41 #294
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71113867
Zo doe ik het ook meestal, maar dat werkt dus niet (meer)
Aankomend weekend moet ik kolven in een tentje, en mijn kolf piept ook nog eens dus echt ontspannen kolven lukt dan denk ik niet.
Dus ik ga sowieso maar eens vragen of ik die neusspray kan krijgen, dat scheelt alweer wat stress
pi_71113973
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:56 schreef krijtlijk het volgende:
Ik had het ook al in het kolftopic geplaatst maar daar krijg ik niet echt een reactie, dus ik vraag het hier maar even:
Ik ga aankomend weekend 2 dagen en 2 nachten weg zonder kind, dus moet ik gaan kolven.
Maar het probleem is dus dat het niet goed wil. Ik heb de laatste week 1 keer per dag gekolfd maar er komen maar een paar druppels uit. Hoe moet ik dit aanpakken, iemand een idee
Oxytocine neusspray hier ook gedaan. Wel een aanrader, maar is alleen voor tsr en niet om meer melk aan te maken/ kolven. Probeer misschien ook eens een andere kolf. Vaak wordt gezegd dubbelzijdig elektrisch is het beste. Voor mij werkt het goed. Geef het tijd en ontspan. Je borst moet eraan wennen. Afgeleid en ontspannen kolven werkt het beste. Kijk niet voortdurend naar het resultaat. Misschien met een foto van je kind erbij of naar een filmpje van je kind kijken/ geluidsklip van je kind luisteren. Oefen misschien ook zonder je kind direct naast je, want dat heb je daar ook niet.

Je kolft in de 2 dagen afwezigheid toch ook? Is er geen optie om het te bewaren? Weggooien is ook zo zonde. Van de laatste dag weg kun je kolven en op kamertemperattur bewaren en gewoon zo meenemen en dan thuis invriezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 19 juli 2009 @ 13:32:39 #296
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71116196
Een nieuwe kolf ga ik niet aan beginnen, Ik moet sowieso een handkolf meenemen want ik heb geen elektriciteit. Melk bewaren doe ik ook niet want de hygiene is daar waarschijnlijk ver te zoeken aangezien ik naar een festival ga, dus de kolf uitkoken lukt daar ook niet. Ik hoef ook geen flinke hoeveelheden te kolven om de productie op gang te houden, want ik had eigenlijk een tijd geleden bedacht om aanstaand weekend te stoppen met bv, maar nu puntje bij paaltje komt ga ik toch twijfelen
pi_71121963
Hoe lang geef je nu bv krijtlijk?
  zondag 19 juli 2009 @ 16:53:54 #298
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71122543
bijna 16 maanden
pi_71131602
krijtlijk, als je toch de melk niet bewaard wil zorgen voor een beetje alcohol in je bloed en flink veel humor/afleiding ook nog wel eens helpen.

zelf heb ik op lowlands (wij slapen backstage) vorig jaar een of andere mallotige amerikaanse artiest gehad die de weg kwijt was, mij een een vriendin hoorde in onze tent toen ik aan het kolven was, en onze tent open trok om de weg te vragen. Hij schrok er zo van toen hij mij zag kolven en begon zo te stamelen en excuseren dat wij volledig in de slappe lach schoten. Ik heb die keer kolven veruit het meest gekolft van het hele weekend

ik heb ook al tig keer geroepen dan en dan (lowlands, wielewaalvakanties etc etc) ga ik stoppen, want dan kan/wil ik echt niet kolven..... en tot nu toe heb ik het iedere keer toch maar wel gedaan. Omdat ik het toch een te lullige reden vond om te stoppen. Komende week is Pepijn onverwachts 4 nachten met papa op vakantie en ik heb zelfs nieuwe kolf onderdelen moeten kopen omdat ik al 9 maandne niet gekolfd had. Dus ik ben zeer benieuwd!!! Syntocinon niet op voorraad meer, dus als het kolven niet wil lukken heb ik toch een probleem.
Maar ondertussen geven we ruim 2 jaar borstvoeding dus die 4 nachtjes overleven we best.
  zondag 19 juli 2009 @ 21:45:39 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71132349
zo snel droogt het toch niet meer op als je zo lang voedt? 6 maanden geleden gaf ik de laatste voeding en ik heb nog steeds melk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')