P_iglet bedankt voor de tip. Bedoel met kolf mee, zodat ik na de bioscoop bij opa en oma kan kolven zo nodig. Ik kan met niet voorstellen, dat ik in de bioscoop kan kolven namelijk. Maar de kolf meenemen is geen probleem. De tip met de borstvoeding in plaats van kunstvoeding geven is ook top. Moet even over nadenken, wat dan een goede hoeveelheid zou zijn. Normaal krijgt hij overdag 160 cc borstvoeding per fles en 180cc kunstvoeding in het middelste flesje.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:09 schreef p_iglet het volgende:
Tinuviel, ik denk dat dat met 5.5 maand oud prima gaat!!
Gewoon kolf mee voor de zekerheid. En Jair meteen aanleggen als je terug komt.
Misschien terwijl je weg bent geen volle fles KV geven. Dat is zwaarder verteerbaar en dan zal hij als je thuiskomst wellicht niet zo goed willen drinken.
Dus als je weg bent bij voorkeur een kleine hoeveelheid bv laten geven als hij honger heeft.
Veel plezier in de bios!
Ja dat is idd een optie om in de bioscoop te vragen voor een ruimte. Waarschijnlijk zal ik namelijk een tijdje voordat wij moeten vertrekken kolven. Dat hangt natuurlijk ervan af, wat Jair aangeeft, maar als ik van de timing van vandaag uitga, zal hij tussen half twaalf en twaalf uur voeding krijgen en de bioscoop film begint om half twee. Je bedoelt dan waarschijnlijk ook voor het begin van de film kolven, toch? Misschien is dit voor jullie herkenbaar: Maar ik vindt het moeilijk om weg tegaan en Jair voeding te geven door iemand anders. Tijdens werkdagen doe ik dat natuurlijk wel, maar op mijn vrije dagen heb ik dat tot nu toe nog niet gedaan en ik vindt het ook moeilijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:01 schreef p_iglet het volgende:
Opa en Oma 50cc per keer laten geven? Krijst ie na het flesje nog van de honger dan nog 50cc met een maximum van 150??
Je kunt bij nood ook vast in de bioscoop kolven hoor! Gewoon brutaal zijn en vragen. Ze hebben er vast wel een EHBO ruimte, personeelsruimte of wat dan ook over.
Dat schemaatje is mooi om als houvast te nemen, maar zoals de dames voor mij postten, wijk je er vaak onbedoeld vanafquote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:22 schreef Linda2205 het volgende:
Of beviel het beter als eerst de borst gegeven werd en daarna het luiertje verschonen? En slapen ze in het begin echt van voeding tot voeding? Dan wordt ze wel zelf wakker toch, of beter haar wakker maken in het begin om de borstvoeding op gang te krijgen?
Oxytocine neusspray hier ook gedaan. Wel een aanrader, maar is alleen voor tsr en niet om meer melk aan te maken/ kolven. Probeer misschien ook eens een andere kolf. Vaak wordt gezegd dubbelzijdig elektrisch is het beste. Voor mij werkt het goed. Geef het tijd en ontspan. Je borst moet eraan wennen. Afgeleid en ontspannen kolven werkt het beste. Kijk niet voortdurend naar het resultaat. Misschien met een foto van je kind erbij of naar een filmpje van je kind kijken/ geluidsklip van je kind luisteren. Oefen misschien ook zonder je kind direct naast je, want dat heb je daar ook niet.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:56 schreef krijtlijk het volgende:
Ik had het ook al in het kolftopic geplaatst maar daar krijg ik niet echt een reactie, dus ik vraag het hier maar even:
Ik ga aankomend weekend 2 dagen en 2 nachten weg zonder kind, dus moet ik gaan kolven.
Maar het probleem is dus dat het niet goed wil. Ik heb de laatste week 1 keer per dag gekolfd maar er komen maar een paar druppels uit. Hoe moet ik dit aanpakken, iemand een idee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |