abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70216368
Klopt het dat kobus heel onrustig word van spruw? Hij wriemelt en huilt en wil alleen maar bij mama met pink.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 21 juni 2009 @ 11:56:49 #52
108648 cattie
lieve moeder
pi_70216424
Zover ik weet kan Kobus tijdens het drinken onrustig worden van spruw. Buiten het drinken om weet ik het niet. Zijn het geen darmkrampjes? Dan wilde Fee ook pinksabbelen en was onrustig.
  zondag 21 juni 2009 @ 12:17:23 #53
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70216925
Hmm nou ja ik zal er niet teveel op hopen dan...

Hannah wilde ook pink sabbelen bij krampjes idd, en flink met de beentjes trappelen altijd.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_70217974
Lastig Tex, dat Hannah zo'n omgekeerd ritme heeft.

Ik denk dat jullie gelijk hebben, ik ben nu weer helemaal op die spruw gefocussed, voel me schuldig dat we het niet eerder hebben gezien. Volgens mij is dat al een gevolg van mama zijn...
Hij heeft net gedronken en gepoept en is nu een stuk rustiger.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:04:11 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70218268
Nou vergeleken jullie opstartproblemen beschouw ik dit maar als een luxe probleem oeke
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 22 juni 2009 @ 13:46:17 #56
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70251085
Over die nachtvoedingen: ik zeg wel eens als grap: Annicka slaapt wel door, ik niet. Zodra ze onrustig wordt in haar slaap leg ik haar namelijk aan. Ze drinkt slapend en daarna kan ik haar zo weer wegleggen. Gelukkig heb ik geen last van de nachtvoedingen. Wel heb ik in het begin mijn man verzocht de wekker te verbergen, zodat ik niet kon zien hoe laat het is. Hij staat nu zo dat ik wel kan kijken als ik wil, maar tegenwoordig doe ik zelfs dat niet meer...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_70251464
Owlet dit was nog jouw bericht aan mij in het vorige topic (pagina 4 geloof ik)

Hey Faja!

ben je toen gestopt met voeden omdat je de medicijnen niet wilde gebruiken of omdat je niet wilde voeden in combinatie met de medicijnen?

Want voor zover ik weet wordt bij spruw in de melkklieren fluconazol voorgeschreven en dat mag wel gebruikt worden in combinatie met het geven van borstvoeding. Vaak wordt Fluconazol door de huisarts in een te lage dosis voorgeschreven waardoor het niet goed werkt.
Meer info daarover kan je hier vinden: artikel op BV.com

Of je er weer last van krijgt is niet te voorspellen. Candida (schimmel, spruw) is iets wat de meeste mensen gewoon zonder problemen bij zich dragen. Soms kan zo'n schimmeltje ineens de kop opsteken. Door een verminderde weerstand, een "verkeerd" voedingspatroon (schimmels houden van suikers), broeierigheid, etc.

De een is er heel gevoelig voor, de ander heeft er nooit last van (net zoals bij schimmelnagels en vaginale schimmel).

Heb je toen medicijnen gebruikt en was het toen over?

Ik heb tot 4 maanden borstvoeding gegeven en ben op een gegeven moment zelfs gaan kolven omdat ik dacht dat tepel-mond misschien spruw bij Nathan zou voorkomen. Toen bleek dat hij ook spruw bleef houden heb ik idd fluconazol gebruikt maar waarschijnlijk veels te licht. Ik mocht ondanks medicijn gebruik blijven voeden en de spruw bleef hardnekkig bestaan. Het advies van de lactatiedeskundige die ik had gecontacteerd was dat ik een hogere dosis moest hebben en op haar aanraden heb ik nogmaals een recept gehaald bij de dokter. Maar ik mocht dan niet door gaan met borstvoeding en vroeg toen nog aan de lactatiedeskundige of ik het af kon bouwen en daarna na het medicijn gebruik weer kon opbouwen. Ze vond het niet aannemelijk dat het me dan nog ging lukken om weer te voeden omdat pas wanneer de klieren waren ingedroogd de schimmel zou zijn verdwenen. Ik heb toen besloten er dan maar helemaal mee te stoppen omdat ik er geen heil in zag om me zelf een hoge dosis medicijnen toe te dienen en dan niet als nog weer de borst te kunnen geven.
  maandag 22 juni 2009 @ 14:04:28 #58
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70251705
quote:
Op maandag 22 juni 2009 13:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over die nachtvoedingen: ik zeg wel eens als grap: Annicka slaapt wel door, ik niet. Zodra ze onrustig wordt in haar slaap leg ik haar namelijk aan. Ze drinkt slapend en daarna kan ik haar zo weer wegleggen. Gelukkig heb ik geen last van de nachtvoedingen. Wel heb ik in het begin mijn man verzocht de wekker te verbergen, zodat ik niet kon zien hoe laat het is. Hij staat nu zo dat ik wel kan kijken als ik wil, maar tegenwoordig doe ik zelfs dat niet meer...
Hier gaat het net zo zo ongeveer. Hannah komt niet eens aan huilen toe, dan heb ik d'r al aangelegd. En ik slaap dan ook bijna meteen weer verder trouwens
©Dumbo
pi_70252128
jubelpost

Kobus drinkt!

Het ging heel goed bij de LK, ze heeft eerst meegekeken en vond dat het al heel goed ging. Daarna gaf ze me een tepelhoedje en toen ging het perfect!

Hoe simpel kan het zijn? Kobus heeft aan beide kanten gedronken en nu moet ik het langzaam opbouwen, eerst 1 keer per dag en dan steeds meer.

En hij woog al weer 3850 gr, dus dat is 300 gr meer dan zijn geboortegewicht! Voornamelijk op mijn afgekolfde melk!

En nu gaan we een dutje doen en dan beginnen aan spruwbestrijding
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 juni 2009 @ 14:18:10 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70252238
wat goed van jou en Kobus
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 22 juni 2009 @ 14:19:48 #61
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_70252305
Oooooh, wat goed Oeke, wat een opluchting .

De aanhouder wint vrouwke, dat blijkt maar weer .
pi_70252399
pi_70252609
Oeke wat goehoed!

En als het straks lekker loopt met tepelhoedje dan kan je dat na een tijdje weer af gaan bouwen en dan kan je nog jaaaaren doorvoeden

heerlijk joh
  maandag 22 juni 2009 @ 14:28:39 #64
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70252633
oeke wat fijn!! wat knap dat je het hebt vol gehouden en wat heerlijk dat je daar nu het resultaat van ziet!
©Dumbo
  maandag 22 juni 2009 @ 16:49:00 #65
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_70257877
Oh Oeke, wat fijn! Echt super!!!

Wat heb je dapper volgehouden, stoere!
Ik duim voor alleen nog maar bergopwaarts vanaf nu!

pi_70258213
gefeliciteerd joh!
  maandag 22 juni 2009 @ 17:07:19 #67
108648 cattie
lieve moeder
pi_70258497
Voor Oeke en Kobus!
pi_70258587
Hoera voor jou en Kobus
Ik hoop dat jullie een mooie borstvoedingsperiode tegemoet gaan!
  maandag 22 juni 2009 @ 17:30:56 #69
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70259269
Oeke! wat superfijn zeg! Wauw!

Het lijkt wel een beetje op mijn verhaal. Ik heb drie maanden prima gevoed met een tepelhoedje, totdat bleek dat mijn manneke het prima zonder kon toen, omdat hij sterk genoeg was geworden.

Ik wens je een hele fijne borstvoedingstijd en hopelijk is de spruw vlug overwonnen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_70259554
Ik moest ook meteen aan jullie denken, PM! Wat heeft Simon eigenlijk nog lang gedronken hè, zo'n contrast met die moeizame beginperiode.

Ik kan me het niet meer goed herinneren, maar hoe zijn jullie uiteindelijk van het hoedje afgekomen? Afbouwen of helemaal cold turkey?
  maandag 22 juni 2009 @ 20:31:07 #71
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70266740
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:40 schreef owlet het volgende:
Ik moest ook meteen aan jullie denken, PM! Wat heeft Simon eigenlijk nog lang gedronken hè, zo'n contrast met die moeizame beginperiode.

Ik kan me het niet meer goed herinneren, maar hoe zijn jullie uiteindelijk van het hoedje afgekomen? Afbouwen of helemaal cold turkey?
Ja, het hoedje ging eigenlijk binnen twee dagen eruit. Ik probeerde af en toe wel of het aanhappen zonder lukte, zonder resultaat, tot ineens die dertien weken voorbij waren het het gewoon lukte! Een dag later geloof ik lukte het aan twee borsten. En toen hebben we het volgehouden tot 27 maanden.

Nu lag er bij mij wel misschien een tweede reden aan ten grondslag, behalve dat mijn manneke niet goed genoeg kon aanhappen, heb ik zelf ook last van platte tepels.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 22 juni 2009 @ 20:52:48 #72
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70267601
voor oeke en kobus!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70271782
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:31 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ja, het hoedje ging eigenlijk binnen twee dagen eruit. Ik probeerde af en toe wel of het aanhappen zonder lukte, zonder resultaat, tot ineens die dertien weken voorbij waren het het gewoon lukte! Een dag later geloof ik lukte het aan twee borsten. En toen hebben we het volgehouden tot 27 maanden.

Nu lag er bij mij wel misschien een tweede reden aan ten grondslag, behalve dat mijn manneke niet goed genoeg kon aanhappen, heb ik zelf ook last van platte tepels.
Wat een mooi succesverhaal!
Ik heb ook vlakke tepels, dus dat in combinatie met dat het te zwaar was voor Kobus.

Dank jullie voor alle steun en lieve opmerkingen!
Morgen gaan Kobus en ik het weer proberen!
  maandag 22 juni 2009 @ 22:29:25 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70271985
er zijn echt wel situaties dat een tepelhoed gewoon de oplossing is. Gelukkig ben je er echt super mee geholpen. Goed hoor. Heel fijn om te horen
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 04:57:29 #75
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70278597
Oeke, wat fijn
En balen van de spruw, hopelijk is het met de juiste medicatie gauw weer over.
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')