quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zijn toch zulke capabele harde werkers? Die hebben zo weer een baan, en anders bijstand zou ik zeggen
En niet te vergetenquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beter verzorgd, beter gekapt en beter gekleed dan Nederlandse vrouwen.
Jazeker grote broer!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Je weet dat je kan editten en niet 600 berichten achter elkaar hoeft te posten he?
Nou ja, het staat nogal dom. Maar goed, dat was al bevestigt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:17 schreef detlevico het volgende:
[..]
Jazeker grote broer!
Maar ik doe het op mijn manier, al komt het voor een ieder niet goed uit.
Mijn punt is juist dat er allerlei zaken zijn die uit belastingopbrengsten worden betaald. Ook zaken die ik misschien wel niet zie zitten. Ik zeg: dat heft elkaar mooi op, klaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:32 schreef nikk het volgende:
Sinds wanneer wordt de kinderbijslag gebruikt ter bekostiging van het onderwijs? Volgens mij wordt het onderwijs al bekostigd door de belastingbetaler.
Kinderen komen niet voort uit subsidie, klopkoek.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
What the fuck, zo'n laag bedrag! En het dan gek vinden dat mensen amper meer kinderen nemen.
Hup, de kinderbijslag omhoog! Gezinnen dienen fiscaal gepamperd te worden, zij zijn de ruggegraat van ons land.
Dat doen ze óókquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:07 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat laatste zie ik altijd als een voordeel, althans dat ze eerder weggaan is altijd nog een stuk beter dan dat oeveloos gelul over hun kinderen.
Beter zou zijn om ze allebei op te heffen natuurlijk zodat iedereen zelf betaald voor de dingen die hij/zij wil gebruiken zonder andere mensen daarvoor op te laten draaien.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:11 schreef Tup het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat er allerlei zaken zijn die uit belastingopbrengsten worden betaald. Ook zaken die ik misschien wel niet zie zitten. Ik zeg: dat heft elkaar mooi op, klaar.
Dit land is volledig doorgeslagen met subsidies... Ik hoorde gisteren van iemand die vanwege z'n handicap vanuit z'n PGB 15 man personeel heeft... 15 mensen, om 1 gehandicapte te verzorgen... Dat is zeg maar een hele straat, die niets bijdraagt aan de rest van de maatschappij, maar wel op kosten van de maatschappij wil eten, wonen, etc. 15 man, die hun leven verspillen met het in leven houden van 1 ander...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Beter zou zijn om ze allebei op te heffen natuurlijk zodat iedereen zelf betaald voor de dingen die hij/zij wil gebruiken zonder andere mensen daarvoor op te laten draaien.
de kinderen gaat dus over het collectief niet ieder individu.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik werkte fulltime op m'n 19e hoor.
Ik vind dit een lastige keuze om te maken. Een stevige levenslange financiële bijdrage van de ouders die die keuze wel maken lijkt me wel op zn plaats ipv het allemaal maar op de belastingbetaler af te schuiven.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:We moeten niet alles maar in leven willen houden
Vriend van me is een vooraanstaand jurist en rechtsfilosoof, hoor je nog eens wat.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, gewoon belangstelling.
[..]
Waar baseer jij op dat ook tegenwoordig nog de wetgeving gebaseerd wordt op Duitse wetgeving? Worden wij niet (helaas) steeds meer beinvloed door de angelsaksische landen?
De eerste uit het collectief past dus al niet in je kortzichtige plaatjequote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:30 schreef Napalm het volgende:
[..]
de kinderen gaat dus over het collectief niet ieder individu.
Meer dan dat zelfs.quote:Desondanks denk je dat de belasting die je opbrengt tot je dertigste compenseert wat je in je eerste 19 jaar koste?
Compleet belachelijk inderdaad! En dat de 2e kamer het onethisch vindt om dergelijke figuren verplicht aan de pil te doen is helemaal getikt... Dat politiek correcte gedoe maakt meer kapot dan het goed doet!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
De idioterie momenteel dat mongooltjes samen kinderen mogen krijgen wat per definitie op een uit huis plaatsing uitdraait is van den zotten. Een belastingsysteem waarbij diegenen die voor zoiets zijn samen de kosten mogen betalen dat zou nog eens een uitkomst wezen.
Natuurlijke selectie is de basis van ons bestaan!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, eugenetica is alweer geoorloofd zie ik
En komt tot een einde zodra er zoiets als een samenleving ontstaat.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Natuurlijke selectie is de basis van ons bestaan!
Vrije broedrechten voor elke idioot met een lul c.q. baarmoeder is veel beter idd. Op naar de 10 miljard homo sapiens!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, eugenetica is alweer geoorloofd zie ik
Ja want in Nederland zitten we nog steeds met gemiddeld 8 kinderen per gezin aan tafel.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:22 schreef waht het volgende:
[..]
Vrije broedrechten voor elke idioot met een lul c.q. baarmoeder is veel beter idd. Op naar de 10 miljard homo sapiens!
De pil is niet bepaald 100% veiligquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Compleet belachelijk inderdaad! En dat de 2e kamer het onethisch vindt om dergelijke figuren verplicht aan de pil te doen is helemaal getikt... Dat politiek correcte gedoe maakt meer kapot dan het goed doet!
Nee oke, voor Nederland ligt het iets anders dan voor bepaalde regio's in Azië.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja want in Nederland zitten we nog steeds met gemiddeld 8 kinderen per gezin aan tafel.
Ik denk dat er flink doorgebroed wordt buiten onze landsgrenzen. Die paar miljoen Hollanders met gemiddeld 2,1 kind per huishouden, daar ligt de planeet echt niet wakker van.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:22 schreef waht het volgende:
[..]
Vrije broedrechten voor elke idioot met een lul c.q. baarmoeder is veel beter idd. Op naar de 10 miljard homo sapiens!
Neehoor, natuurlijke selectie gaat gewoon door! Zie de film "Idiocracy", of iets serieuzer: als wij er zelf voor zorgen dat we steeds gammeler worden, slechtere ogen, toenemende handicaps, dan stort onze samenleving vanzelf weer in. Natuurlijke selectie gaat namelijk gewoon door.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En komt tot een einde zodra er zoiets als een samenleving ontstaat.
De natuurlijk selectie gaat inderdaad door. Ernstig gehandicapte mensen worden hier verzorgd maar planten zich in het algemeen niet voort. En mensen met slechte ogen, oren en dat soort kleine dingen functioneren gewoon prima in deze samenleving, dus zijn fit to survive. En dat voorkomt dus dat scenario van die instorting.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Neehoor, natuurlijke selectie gaat gewoon door! Zie de film "Idiocracy", of iets serieuzer: als wij er zelf voor zorgen dat we steeds gammeler worden, slechtere ogen, toenemende handicaps, dan stort onze samenleving vanzelf weer in. Natuurlijke selectie gaat namelijk gewoon door.
Nog wel! Maar "natuurlijke selectie" gaat niet overnight, en ook niet binnen een generatie. Maar als elke generatie de ogen 2% slechter worden, halveert het gezichtsvermogen in grofweg 1000 jaar. En dat ga je dan wel degelijk merken.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En mensen met slechte ogen, oren en dat soort kleine dingen functioneren gewoon prima in deze samenleving, dus zijn fit to survive.
Ik ga daar niets van merken hoor, en jij ook niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nog wel! Maar "natuurlijke selectie" gaat niet overnight, en ook niet binnen een generatie. Maar als elke generatie de ogen 2% slechter worden, halveert het gezichtsvermogen in grofweg 1000 jaar. En dat ga je dan wel degelijk merken.
Ja, want dan bestaan er geen brillen, geneesmiddelen en transplantaties. De wetenschap staat immers stil. Daarnaast hebben mensen met een visuele handicap sowieso minder kans op voortplanting en degenen die dit wel doen zijn dus in staat om hun handicap te compenseren.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nog wel! Maar "natuurlijke selectie" gaat niet overnight, en ook niet binnen een generatie. Maar als elke generatie de ogen 2% slechter worden, halveert het gezichtsvermogen in grofweg 1000 jaar. En dat ga je dan wel degelijk merken.
Dit kan ik niet volgen. Volgens mij ging het er hier niet om dat kinderen krijgen niet normaal zou zijn, maar dat het misschien een beetje raar is om het in een periode waarin de wereldbevolking explosief stijgt extra te gaan stimuleren middels subsidies.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:01 schreef Mwanatabu het volgende:
In plaats van de ouders aan te vallen die iets compleet normaals doen, namelijk kinderen krijgen (het gebeurt al miljarden jaren, heus waar!) is het beter om een alternatief te verzinnen waarmee meer mensen blij zijn, want dáár komt dat financiële voordeel vandaan, niet uit onze baarmoeders.
Kinderbijslag wordt uitgegeven en draagt derhalve bij aan ons aller welvaartquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:29 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Dit kan ik niet volgen. Volgens mij ging het er hier niet om dat kinderen krijgen niet normaal zou zijn, maar dat het misschien een beetje raar is om het in een periode waarin de wereldbevolking explosief stijgt extra te gaan stimuleren middels subsidies.
Bij meer welvaart worden er minder kinderen geboren, klopt, en van die kindertjes blijven er meer leven en ze hebben meer kansen. Ik zou die kinderbijslag dus graag omgezet zien worden in dingen die het welvaartspeil van een samenleving verhogen. Dan heb je een mooie maatregel waar mensen met en zonder kinderen gelijkelijk bij gebaat zijn.
Bv. het geld direct in onderwijs pompen zoals ik eerder in het topic al opperdequote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:29 schreef ShadyLane het volgende:
Bij meer welvaart worden er minder kinderen geboren, klopt, en van die kindertjes blijven er meer leven en ze hebben meer kansen. Ik zou die kinderbijslag dus graag omgezet zien worden in dingen die het welvaartspeil van een samenleving verhogen. Dan heb je een mooie maatregel waar mensen met en zonder kinderen gelijkelijk bij gebaat zijn.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Kinderbijslag wordt uitgegeven en draagt derhalve bij aan ons aller welvaart
Ja, en in de zorg. Er wordt altijd geroepen: "wij hebben kinderbijslag nodig om kinderen te produceren die jullie later gaan verzorgen in het verpleeghuis", maar in plaats van te investeren in een heleboel kinderen waarvan 95% NIET de zorg in wil kun je datzelfde geld ook gewoon efficienter investeren, door van de zorg een sector te maken waar een groter deel van de kinderen -die heus toch wel geboren zullen gaan worden- straks in wil werken.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:32 schreef sanger het volgende:
Bv. het geld direct in onderwijs pompen zoals ik eerder in het topic al opperdeook mensen zonder kinderen profiteren hier indirect van.
Ah kijk, dit zijn nog eens argumenten waar je wat mee kan.quote:
Het spijt me. Meer kan ik er met de beste wil van de wereld niet van maken. Als ik schrijf: "het lijkt me verstandig dat de staat mij een miljoen geeft, want ik ga dan big spenden en da's goed voor de horeca- en reisbranche", ga jij daar dan serieus op in?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah kijk, dit zijn nog eens argumenten waar je wat mee kan.
Ik denk dat ze kinderopvangtoeslag en kinderkorting meerekenen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, ik snap sowieso niet hoe ze aan 3K kinderbijslag komen per jaar voor 2 kinderen. Ik krijg 2340,- voor 3 kinderen.
In de onderwijs van de zorg danquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:35 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ja, en in de zorg. Er wordt altijd geroepen: "wij hebben kinderbijslag nodig om kinderen te produceren die jullie later gaan verzorgen in het verpleeghuis", maar in plaats van te investeren in een heleboel kinderen waarvan 95% NIET de zorg in wil kun je datzelfde geld ook gewoon efficienter investeren, door van de zorg een sector te maken waar een groter deel van de kinderen -die heus toch wel geboren zullen gaan worden- straks in wil werken.
Maar die krijgt lang niet iedere ouder.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat ze kinderopvangtoeslag en kinderkorting meerekenen.
Ja, 3 tientjes per maand en een miljoen is bijna hetzelfde.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:37 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Het spijt me. Meer kan ik er met de beste wil van de wereld niet van maken. Als ik schrijf: "het lijkt me verstandig dat de staat mij een miljoen geeft, want ik ga dan big spenden en da's goed voor de horeca- en reisbranche", ga jij daar dan serieus op in?
Wat je nu noemt is natuurlijk wel een extreem voorbeeld. Toch heeft Swets wel deels gelijk, het geld is bestemd om in onderhoudskosten van kinderen te voorzien. En dus om te investeren in (met name) de detailhandel.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:37 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Het spijt me. Meer kan ik er met de beste wil van de wereld niet van maken. Als ik schrijf: "het lijkt me verstandig dat de staat mij een miljoen geeft, want ik ga dan big spenden en da's goed voor de horeca- en reisbranche", ga jij daar dan serieus op in?
Daarom rekenen ze waarschijnlijk met een gemiddeldequote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar die krijgt lang niet iedere ouder.
Volgens mij is men niet zozeer tegen kinderbijslag. Alleen wel in de huidige vorm.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah kijk, dit zijn nog eens argumenten waar je wat mee kan.
Eens zien... we hebben nu al zichzelf ongebreideld voortplantende down syndroompjes, wereldwijde overbevolking, 'waarom moet ik meebetalen aan een ander', de aftakeling van het menselijk ras als geheel en
'' als argument tegen kinderbijslag gehad.
Constructief topic.
Vooral aan Marokkanen want hun kinderen zijn een verrijking voor de samenlevingquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
What the fuck, zo'n laag bedrag! En het dan gek vinden dat mensen amper meer kinderen nemen.
Hup, de kinderbijslag omhoog! Gezinnen dienen fiscaal gepamperd te worden, zij zijn de ruggegraat van ons land.
Dat wordt niet meegerekend. De kinderopvangtoeslag kan oplopen tot zelfs 1000 euro per maand. Althans, dat was het meest extreme geval dat ik heb gezien.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat ze kinderopvangtoeslag en kinderkorting meerekenen.
Maar nogmaals, lang niet iedereen krijgt dat.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat wordt niet meegerekend. De kinderopvangtoeslag kan oplopen tot zelfs 1000 euro per maand. Althans, dat was het meest extreme geval dat ik heb gezien.
Ik wil die drie tientjes per maand ook wel dan. Noem het maar een milieutoeslag voor het niet hebben van kinderen. Oh, en die kinderopvangtoeslag hoef ik maar voor de helft te hebben. Noem het maar een economische stimulans toeslag ofzo.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar die krijgt lang niet iedere ouder.
[..]
Ja, 3 tientjes per maand en een miljoen is bijna hetzelfde.
Waar komen die dorpsidioten op FOK toch elke keer vandaan.
Op basis van twee kinderen en 24 uur opvang per week. Voor twee werkende ouders die modaal verdienen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar nogmaals, lang niet iedereen krijgt dat.
Walgelijke collectivistische prietpraat. Dit zijn echt nazi-achtige neigingen om iedereen maar een bepaalde norm op te dringen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zij zorgen dat de mensheid kan voortbestaan. Daarom moeten zij fiscale voordeeltjes krijgen en homosexuelen een compensatiebelasting betalen.
Niet van gezinnen van bepaalde bevolkingsgroepenquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:15 schreef Semisane het volgende:
[..]
stimuleren van wat? Sinds het instellen van de kinderbijslag zijn gezinnen alleen maar kleiner geworden hoor.![]()
Prima, betaal ik niet meer aan HRA, chronisch zieken, brildragers, mensen die een klas moeten doubleren, welke subsidie regeling dan ook met name op sportclubs.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik wil die drie tientjes per maand ook wel dan. Noem het maar een milieutoeslag voor het niet hebben van kinderen. Oh, en die kinderopvangtoeslag hoef ik maar voor de helft te hebben. Noem het maar een economische stimulans toeslag ofzo.
Neuh, ik denk dat het eerder is "hunnie krijgen meer als ons". Hetzelfde gejammer zie je altijd bij topics over huizenbezitters ("ik krijg geen Hraahaahaahaa"), voordelen voor minimuminkomens ("als mijn wasmachine kapot gaat krijg IK geen nieuwe hoor"), hogere inkomens ("en dan nog zeiken ook als ze meer belasting moeten betalen, ze verdienen toch ook meer?") en asielzoekers ("krijgen alles gratis"). Zodra er iets uitgedeeld wordt begint het gemekker.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij is men niet zozeer tegen kinderbijslag. Alleen wel in de huidige vorm.
Veel regelingen kunnen inderdaad weg. Om te beginnen met de kinderbijslag (of kindgebonden budget tegenwoordig). Geld krijgen van de overheid om de enkele reden dat je kinderen hebt is niet meer van deze tijd.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Prima, betaal ik niet meer aan HRA, chronisch zieken, brildragers, mensen die een klas moeten doubleren, welke subsidie regeling dan ook met name op sportclubs.
Zo... ga ik opeens de helft minder belasting betalen.
Nee. Het is omdat sommige regelingen nogal arbitrair zijn. Om je een voorbeeld te geven: Wist je dat (bepaalde) rijksambtenaren sportbrillen vergoed krijgen als ze gaan sporten tijdens werktijd? Nu gun ik iedereen zijn of haar voordeel, maar niet op kosten van de belastingbetaler.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Neuh, ik denk dat het eerder is "hunnie krijgen meer als ons". Hetzelfde gejammer zie je altijd bij topics over huizenbezitters ("ik krijg geen Hraahaahaahaa"), voordelen voor minimuminkomens ("als mijn wasmachine kapot gaat krijg IK geen nieuwe hoor"), hogere inkomens ("en dan nog zeiken ook als ze meer belasting moeten betalen, ze verdienen toch ook meer?") en asielzoekers ("krijgen alles gratis"). Zodra er iets uitgedeeld wordt begint het gemekker.
Gewoon je eigen broek ophouden, het enige wat het omverdelen van de overheid echt bereikt is meer overheid, en nog meer overheid, en nog meer ambtenaren die bezig zijn met omverdelen. Enorme subsidieclubs met dure kantoren en nog duurdere automatiseringssystemen en bijbehorenden consultants.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Prima, betaal ik niet meer aan HRA, chronisch zieken, brildragers, mensen die een klas moeten doubleren, welke subsidie regeling dan ook met name op sportclubs.
Zo... ga ik opeens de helft minder belasting betalen.
Geld krijgen omdat je een eigen huis hebt ook niet. Of is 'eigen' opeens aan inflatie onderhevig.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Veel regelingen kunnen inderdaad weg. Om te beginnen met de kinderbijslag (of kindgebonden budget tegenwoordig). Geld krijgen van de overheid om de enkele reden dat je kinderen hebt is niet meer van deze tijd.
Belastingkorting een cadeautje noemen is een typisch voorbeeld van socialistische newspeak.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geld krijgen omdat je een eigen huis hebt ook niet. Of is 'eigen' opeens aan inflatie onderhevig.
Kortom, lul niet. Of schaf elke mogelijke subsidie regeling af, of accepteer dat er mensen zijn die binnen een regeling vallen waarbinnen jijzelf niet valt. Het is natuurlijk heel makkelijk om te roepen dat bepaalde privileges moeten verdwijnen die jezelf NIET raken.
Nogmaals, prima. Het enige wat ik krijg is kinderbijslag. Verder helemaal niets buiten dat wat iedereen krijgt. Dus IK word er alleen maar beter van.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gewoon je eigen broek ophouden, het enige wat het omverdelen van de overheid echt bereikt is meer overheid, en nog meer overheid, en nog meer ambtenaren die bezig zijn met omverdelen. Enorme subsidieclubs met dure kantoren en nog duurdere automatiseringssystemen en bijbehorenden consultants.
IK krijg die korting NIET. Wat is het verschil?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Belastingkorting een cadeautje noemen is een typisch voorbeeld van socialistische newspeak.
De wereld is niet zwart of wit. Niet alle subsidieregelingen zijn slecht. De HRA als stimuleringsmiddel voor eigenhuizenbezit heeft effect gehad en is inmiddels aan vernieuwing toe inderdaad. Datzelfde geld echter ook voor de kinderbijslag. We leven niet meer in de jaren '40 of '50 waar kinderen onvoldoende te eten krijgen of zich moeten kleden in juten zakken of iets dergelijks. De kinderbijslag dient geen enkele nut meer. In tegenstelling tot de HRA, maar dat is een andere discussie.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geld krijgen omdat je een eigen huis hebt ook niet. Of is 'eigen' opeens aan inflatie onderhevig.
Kortom, lul niet. Of schaf elke mogelijke subsidie regeling af, of accepteer dat er mensen zijn die binnen een regeling vallen waarbinnen jijzelf niet valt. Het is natuurlijk heel makkelijk om te roepen dat bepaalde privileges moeten verdwijnen die jezelf NIET raken.
Het maakt niet uit of iedereen het krijgt, het gaat erom dat het een sigaar uit eigen doos is. In zoverre is het ook anders dan een subsidie, want of je die krijgt kan los staan van je belastingafdracht, in tegenstelling tot de HRA, waarbij het per definitie gaat om een deel van je eigen geld wat je weer terug krijgt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
IK krijg die korting NIET. Wat is het verschil?
Je mag alleen maar betalen, ik ken dat, heb ik ook, en ik ontvang helemaal niets.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, prima. Het enige wat ik krijg is kinderbijslag. Verder helemaal niets buiten dat wat iedereen krijgt. Dus IK word er alleen maar beter van.
Dat is ook ontzettend kut. De overheid neemt teveel in. Dat rechtvaardigt het bestaan van de kinderbijslag alleen niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, prima. Het enige wat ik krijg is kinderbijslag. Verder helemaal niets buiten dat wat iedereen krijgt. Dus IK word er alleen maar beter van.
Fijn, krijg ik geen kinderbijslag meer, maar mag ik de helft minder belasting betalen. Neem ik die sigaar uit eigen doos wel. Netto verschil: 550,-quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of iedereen het krijgt, het gaat erom dat het een sigaar uit eigen doos is. In zoverre is het ook anders dan een subsidie, want of je die krijgt kan los staan van je belastingafdracht, in tegenstelling tot de HRA, waarbij het per definitie gaat om een deel van je eigen geld wat je weer terug krijgt.
die kinderbijslag is toch best welkom hoor als je 3 kinderen hebt. Ondanks dat ik anderhalf keer modaal verdien.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:50 schreef nikk het volgende:
[..]
De wereld is niet zwart of wit. Niet alle subsidieregelingen zijn slecht. De HRA als stimuleringsmiddel voor eigenhuizenbezit heeft effect gehad en is inmiddels aan vernieuwing toe inderdaad. Datzelfde geld echter ook voor de kinderbijslag. We leven niet meer in de jaren '40 of '50 waar kinderen onvoldoende te eten krijgen of zich moeten kleden in juten zakken of iets dergelijks. De kinderbijslag dient geen enkele nut meer. In tegenstelling tot de HRA, maar dat is een andere discussie.
Is geeneens zo gek, iedere euro die de overheid herverdeeld kost een euro aan overhead.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Fijn, krijg ik geen kinderbijslag meer, maar mag ik de helft minder belasting betalen. Neem ik die sigaar uit eigen doos wel. Netto verschil: 1100,-
Wat wil je nu precies beargumenteren, dat we al die belachelijke subsidies en kortingen moeten afschaffen en de belastingen moeten verlagen? Dat gaat de goede kant op...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Fijn, krijg ik geen kinderbijslag meer, maar mag ik de helft minder belasting betalen. Neem ik die sigaar uit eigen doos wel. Netto verschil: 650,-
Zolang je een modaal of hoger inkomen hebt is dat het walhalla natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is geeneens zo gek, iedere euro die de overheid herverdeeld kost een euro aan overhead.
Een vriend van mij is Ing. en tegen de 40, zijn vrouw is Notaris. Hebben 2 kids en werken allebei fulltime. Kunnen zich een normaal huis in een normale wijk permiteren.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
die kinderbijslag is toch best welkom hoor als je 3 kinderen hebt. Ondanks dat ik anderhalf keer modaal verdien.
Ik wil beargumenteren dat veel mensen mij die paar tientjes kinderbijslag misgunnen terwijl ik netto er elke maand een paar 100 euro bij inschiet omdat ik bergen met belasting betaal voor regelingen waar IK geen gebruik van maak.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat wil je nu precies beargumenteren, dat we al die belachelijke subsidies en kortingen moeten afschaffen en de belastingen moeten verlagen? Dat gaat de goede kant op...
Ik misgun je de tientjes niet, ik zeg dat je genaaid wordt met een sigaar uit eigen doos.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil beargumenteren dat veel mensen mij die paar tientjes kinderbijslag misgunnen terwijl ik netto er elke maand een paar 100 euro bij inschiet omdat ik bergen met belasting betaal voor regelingen waar IK geen gebruik van maak.
Ik denk dat de meeste die zo hard roepen dat die kinderbijslag er maar af moet van diverse andere regelingen gebruik maken. Subsidies op sportclubs, rente vrije leningen en basis beurs om te studeren, OV jaarkaart, etc.
IK zou er op dit moment alleen maar beter van worden als inderdaad al dat gezeik eraf gaat. Wat veel mensen vergeten is dat iedereen in een levensfase komt waarin hij wel eens wat meer gebruik maakt van een pamperende overheid. Denk nu bv aan veel mensen die door de kredietcrisis werkloos worden.
Nogmaals het is erg makkelijk om te roepen dat *wijst* zijn voordeeltje eraf moet.
Daarom, gewoon consequent zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals het is erg makkelijk om te roepen dat *wijst* zijn voordeeltje eraf moet.
DAT weet ik. Dus begrijp ik die mensen die zo hard roepen dat het belachelijk is dat ik die grijpstuiver krijg niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik misgun je de tientjes niet, ik zeg dat je genaaid wordt met een sigaar uit eigen doos.
Nee je begrijpt me niet. Ik ben voor zowel HRA en kinderbijslag en subsidie voor de voetbalkantine, etc etc. Maar als we dan opeens gaan roepen dat kinderbijslag belachelijk is, wijs ik er fijntjes op dat ongeveer iedereen in Nederland boter op zijn hoofd heeft en dat juist de mensen die zo hard roepen dat <vul regeling in> belachelijk is vaak zelf, misschien zelfs onbewust, gebruik maken van regeling x, y EN z.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daarom, gewoon consequent zijn.
Ik vind het wel zwak om te beargumenteren dat je voor de kinderbijslag bent, omdat jij daar wel van profiteert en niet van de HRA, dan doe je juist mee met het hele spelletje waarbij mensen aan elkaars geld zitten te trekken en wat leidt tot een enorm woud aan regelingen, kortingen, heffingen, subsidies etc., die altijd neer komen op sturing van de overheid op jouw gedrag.
Dat roept men ook niet, men roept dat het belachelijk is dat er zo omverdeeld wordt met veel overhead.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
DAT weet ik. Dus begrijp ik die mensen die zo hard roepen dat het belachelijk is dat ik die grijpstuiver krijg niet.
tweede reactie in dit topicquote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:57 schreef Boze_Appel het volgende:
Ouders betalen maar lekker zelf voor hun hobby, weg met kinderbijslag.
Wie zegt dat die persoon wel voorstander is van andere subsidieregelingen en dergelijke?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
tweede reactie in dit topic
[..]
Denk je dat Boze Appel daar mee bedoeld dat het niet omgezet moet worden in lastenverlichting?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
tweede reactie in dit topic
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |