abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:16:07 #1
259246 Cristal
Magical touch...
pi_69937488
Heeft iemand ervaring met Ouija? En hoe kan je zelf z'n bord maken?
Ik wil het namelijk een keer uit proberen.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:22:45 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69937705
Gewoon doen, er kan toch niks gebeuren.
Niet vergeten met je vinger dat ding af en toe te bewegen anders is het helemaal zo'n domper
zzz
pi_69937858
Op http://www.orakels.com kan je het digitaal uitproberen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:35:45 #4
259246 Cristal
Magical touch...
pi_69938175
Kan het online ook dan? Lyk me beetje onmogelijk..
Heeft iemand zelf ervaring?
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:36:42 #5
31101 _Led_
pi_69938216
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:27 schreef Nadinarama het volgende:
Op http://www.orakels.com kan je het digitaal uitproberen.
Tuurlijk, Online Ouija is geen enkel probleem
Je snapt hoe computers werken ?
Mooi, dan snap je dat het onzin is.
zzz
pi_69938613
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:36 schreef _Led_ het volgende:
Tuurlijk, Online Ouija is geen enkel probleem
Je snapt hoe computers werken ?
Mooi, dan snap je dat het onzin is.
Dit dus
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:27:45 #7
254565 brilkikker
Niet Plons de Kikker
pi_69940436
Doen joh , dan kan je je daarna psychotisch gaan gedragen en de zogenaamde geesten de schuld geven .
Een kikker met bril..
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:48:08 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_69941326
De ergste bende even verwijderd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:50:41 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_69941432
En ik weet zelf niet wat ik ervan moet denken dat ouija eerlijk gezegd, misschien voor de zekerheid je toch maar verdiepen in methodes om het veiliger te maken oid?

http://www.geocities.com/SouthBeach/Boardwalk/5335/safety.html

Google link
Vrijheid
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:59:59 #10
259246 Cristal
Magical touch...
pi_69941867
Bedankt voor je bericht, maar heb nog steeds geen vraag hoe je z'n bord kan maken.
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:50 schreef jogy het volgende:
En ik weet zelf niet wat ik ervan moet denken dat ouija eerlijk gezegd, misschien voor de zekerheid je toch maar verdiepen in methodes om het veiliger te maken oid?

http://www.geocities.com/SouthBeach/Boardwalk/5335/safety.html

Google link
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:00:51 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_69941908
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:59 schreef Cristal het volgende:
Bedankt voor je bericht, maar heb nog steeds geen vraag hoe je z'n bord kan maken.
[..]
Ohja, sorrie.

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=how+to+make+a+ouija+bord&meta=
Vrijheid
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:21:17 #12
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69949798
Het bord beweegt door ideomotor responses (een psychologisch effect). Wees dus niet bang voor geesten ofzo. Je kunt er iig een leuke avond mee hebben. als je niet weet wast het is, kun je ervan schrikken
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:50:05 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69950970
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:21 schreef Michielos het volgende:
Het bord beweegt door ideomotor responses (een psychologisch effect). Wees dus niet bang voor geesten ofzo. Je kunt er iig een leuke avond mee hebben. als je niet weet wast het is, kun je ervan schrikken
want van al die keren dat jij het hebt geprobeerd deed je het voor het psychologisch effect
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:57:19 #14
211831 A_Soul1980
Beast thinks she's the be
pi_69951303
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:16 schreef Cristal het volgende:
Als je niet in geesten gelooft, moet je doen wat je niet laten kan. Er zal echt totaal niets gebeuren, want geesten bestaan toch niet en ik zou dan niet weten hoe zo'n glas uit zichzelf kan bewegen.

Geloof je wel in geesten, dan lees je op internet dat het niet zonder risico is. Je weet nooit wie of wat je oproept. Misschien zijn die verhalen flauwekul en bangmakerij, maar dat geldt dan ook voor het hele issue geesten oproepen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:58:36 #15
211831 A_Soul1980
pi_69951373
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:21 schreef Michielos het volgende:
excuus, hier had ik overheen gelezen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:22:54 #16
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69952476
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:50 schreef Summers het volgende:

[..]

want van al die keren dat jij het hebt geprobeerd deed je het voor het psychologisch effect
Nee, de eerste keren niet (12 jaar).
Daarna echter wel(nadat je weet hoe het werkt).
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:41:26 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69953331
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:22 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee, de eerste keren niet (12 jaar).
Daarna echter wel(nadat je weet hoe het werkt).
ideomotor zegt alleen iets over wat er gebeurd op de avond zelf ,
het verklaard niet dat het daarna spookt bij iemand week in week uit
tot diegene er helemaal zuur van is , die gok neem je als je het doet .
daar komen de waarschuwingen en verhalen vandaan , van mensen die ook nieuwsgierig waren en daar spijt van hebben omdat ze door die ene avond bij wijze van de doos van pandora hebben geopend , dan zijn ze wel overtuigt .
Fijn voor jou dat je het als leuke avond kan zien en puur een psychologisch effect die je zelf doet .
Maar het kan ook anders .
Bij wie wel en bij wie niet ... ? dat weet je alleen achteraf .
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:44:30 #18
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69953491
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:41 schreef Summers het volgende:

[..]

ideomotor zegt alleen iets over wat er gebeurd op de avond zelf ,
het verklaard niet dat het daarna spookt bij iemand week in week uit
tot diegene er helemaal zuur van is , die gok neem je als je het doet .
daar komen de waarschuwingen en verhalen vandaan , van mensen die ook nieuwsgierig waren en daar spijt van hebben omdat ze door die ene avond bij wijze van de doos van pandora hebben geopend , dan zijn ze wel overtuigt .
Fijn voor jou dat je het als leuke avond kan zien en puur een psychologisch effect die je zelf doet .
Maar het kan ook anders .
Bij wie wel en bij wie niet ... ? dat weet je alleen achteraf .
nee ideomotor verklaart dat inderdaad niet. Daar zijn andere verklaringen voor, net zo nuchter en net zo rationeel(hoezo moet ideomotor volgens jou dat soort zaken verklaren?).
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:23:55 #19
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69958068
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:44 schreef Michielos het volgende:

[..]

nee ideomotor verklaart dat inderdaad niet. Daar zijn andere verklaringen voor, net zo nuchter en net zo rationeel
Je weet helemaal niet of het een nuchtere en rationele verklaring heeft wat mensen hebben meegemaakt , je was er niet bij en je hebt het niet zelf onderzocht , bij jou heeft het misschien een nuchtere en rationele verklaring , weet jij veel wat andere mensen hebben ervaren .
quote:
(hoezo moet ideomotor volgens jou dat soort zaken verklaren?).
niet .
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:36:10 #20
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69958548
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:23 schreef Summers het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet of het een nuchtere en rationele verklaring heeft wat mensen hebben meegemaakt , je was er niet bij en je hebt het niet zelf onderzocht , bij jou heeft het misschien een nuchtere en rationele verklaring , weet jij veel wat andere mensen hebben ervaren .
[..]

niet .

ik snap nogmaals best dat ze iets heel aparts hebben ervaren. het hoeft alleen niet ook iets heel aparts te zijn.
maar die discussie is al 1000x gevoerd. ik geef je gelijk: ik was er niet bij en ik heb het niet onderzocht
  vrijdag 12 juni 2009 @ 01:36:45 #21
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_69961168
quote:
Zolang je er niet in gelooft is er niks aan de hand.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 12 juni 2009 @ 01:37:51 #22
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_69961179
Waarom denk ik bij het woord "Ouija" gelijk aan Rocket Power van Nickelodeon?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 12 juni 2009 @ 02:37:06 #23
211831 A_Soul1980
pi_69961586
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 01:36 schreef Parafernalia het volgende:
Zolang je er niet in gelooft is er niks aan de hand.
Als je er wel in gelooft, is het niet zonder risico's. Er zijn verhalen van mensen die na een spelletje totaal psychotisch zijn geworden. Ik denk zelf niet dat het met geesten te maken heeft. Eerder dat die mensen voordat ze ermee begonnen al erg labiel waren en aanleg hadden voor psychoses. Ze hebben met zo'n sessie hun angsten op de proef gesteld en dat heeft zich geescaleerd.

Aan de andere kant, er zijn zo ontzettend veel mensen die geexperimenteerd hebben met een ouija-bord en daar niets aan hebben overgehouden. Rijden onder invloed van één glas bier is veel gevaarlijker.
pi_69961943
quote:
Scientific explanation
Users subconsciously direct the path of the triangle to produce a word that is in that person's subconscious thought process. This subconscious behavior is known as ideomotor action, a term coined by William Carpenter in 1882. It is also known as automatism.[6] Some people may be convinced that the "powers" of the ouija board are real because they are unaware that they are in fact moving the piece and therefore assume that the piece must be moving due to some other "spiritual force". The subconscious thought process may produce an answer that is different from what the user expected in their conscious thought process—thus perpetuating the idea that the board has "mystical powers". The Penn & Teller: Bullshit! episode on Ouija Boards ran an experiment using unbiased participants. Questions were being asked to the late William Frawley with very strong answers. The participants were then blindfolded and the board was turned 180 degrees without their knowledge. With continued questioning, the planchette then traveled to bare areas of the board where the participants believed the "Yes" and "No" marks were located.
pi_69961962
Hier is een artikel dat ik vond op het internet;
quote:
If there really is an afterlife, I'll bet the best way to contact it is through a plastic, mass-produced board game from Milton Bradley! --Mad Magazine
Hier is het volledige stuk:
quote:
A Ouija board is commonly used in divination and spiritualism, often by friends out to have some fun. Sometimes, users become convinced they've been contacted by the spirit world. The board usually has the letters of the alphabet inscribed on it, along with words such as 'yes,' 'no,' 'good-bye,' and 'maybe.' A planchette, a small 3-legged device with a hole in the middle or a pointer of some sort, is manipulated by those using the board. However, users often feel the planchette is moving of its own accord rather than responding to their own unconscious muscle movements (ideomotor action). The users ask a "spirit" a question and the pointer slides until it stops over "yes" or "no" or a letter on the board. Sometimes, the selections "spell out" an answer to a question asked.

Some users believe that paranormal or supernatural forces are at work in spelling out Ouija board answers. Skeptics believe that those using the board either consciously or unconsciously move the pointer to what is selected. To prove this, simply try it blindfolded some time Have an unbiased bystander take notes on what words or letters are selected. Usually, the results will be unintelligible.
The movement of the planchette is not due to spirits but to unconscious movements by those controlling the pointer. The same kind of unconscious movement is at work in such things as dowsing and facilitated communication.

Before there were Ouija boards in America there were talking boards. These could be used to contact the spirit world by anybody in the privacy of one's own home; no séance was required and no medium need be present (or paid!). No experience necessary! No waiting! Quick results, guaranteed!

The Ouija board was first introduced to the American public in 1890 as a parlor game sold in novelty shops.

E.C. Reiche, Elijah Bond, and Charles Kennard ... created an all new alphanumeric design. They spread the letters of the alphabet in twin arcs across the middle of the board. Below the letters were the numbers one to ten. In the corners were "YES" and "NO."
Kennard called the new board Ouija (pronounced 'wE-ja) after the Egyptian word for good luck. Ouija is not really Egyptian for good luck, but since the board reportedly told him it was during a session, the name stuck.*
Kennard lost his company and it was taken over by his former foreman, William Fuld, in 1892.

One of William Fuld's first public relations gimmicks, as master of his new company, was to reinvent the history of the Ouija board. He said that he himself had invented the board and that the name Ouija was a fusion of the French word "oui" for yes, and the German "ja" for yes.*
Although Ouija boards are usually sold in the novelty or game section of stores, many people swear that there is something occult about them. For example, Susy Smith in Confessions of a Psychic (1971) claims that using a Ouija board caused her to become mentally disturbed. In Thirty Years Among the Dead (1924), American psychiatrist Dr. Carl Wickland claims that using the Ouija board "resulted in such wild insanity that commitment to asylums was necessitated." Is this what happens when amateurs try to dabble in the occult? Maybe, if they are suggestible, not very skeptical, and a bit disturbed to begin with. However, even very intelligent people who have not gone insane are impressed by Ouija board sessions. They find it difficult to explain the "communication" as the ideomotor effect reflecting unconscious thoughts. One reason they find such an explanation difficult to accept is that the "communications" are sometimes very vile and unpleasant. It is more psychologically pleasing to attribute vile pronouncements to evil spirits than to admit that one among you is harboring vile thoughts. Also, some of the "communications" express fears rather than wishes, such as the fear of death, and such notions can have a very visible and significant effect on some people.

Observing powerful messages and the powerful effect of messages on impressionable people can be impressive. Yet, as experiences with facilitated communication have shown, decent people often harbor indecent thoughts of which they are unaware. The fact that a person takes a "communication" seriously enough to have it significantly interfere with the enjoyment of life might be a sufficient reason for avoiding the Ouija board, but it is hardly a sufficient reason for concluding that the messages issue from anything but our own minds.
http://www.straightdope.c(...)s-a-ouija-board-work

En een linkje;

nogmaals, iemand die claimed dit wel te kunnen (communicatie met een ouija board):
dit kunnen we dus testen door te blinddoeken Als het echt geesten zijn die het planchette laten bewegen hoef je geen zicht te hebben op de locaties van letters etc. Dus wie durft?

[ Bericht 3% gewijzigd door Flammie op 12-06-2009 06:42:37 ]
  vrijdag 12 juni 2009 @ 07:36:28 #26
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69962178
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 06:32 schreef Flammie het volgende:

nogmaals, iemand die claimed dit wel te kunnen (communicatie met een ouija board):
dit kunnen we dus testen door te blinddoeken Als het echt geesten zijn die het planchette laten bewegen hoef je geen zicht te hebben op de locaties van letters etc. Dus wie durft?
de TS wil er zelf 1 maken en proberen ,
open een test topic
pi_69962188
Goed Idee

Edit: nm het word toch volgebaggerd of gesloten
  vrijdag 12 juni 2009 @ 07:56:13 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69962296
Serieus antwoord:
Ik zou het niet doen, je weet niet waar je je mee bezig houdt ik ken mensen uit mijn naasten vriendenkring die dit ook voor de gein deden een aantal keer en daar zijn echt rare dingen bij voorgevallen.. NIET DOEN!

TRU antwoord: Leuk voor een test, post je bevindingen.
The truth was in here.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:47:17 #30
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69964275
Ik heb Ouija borden, dus als TS geinteresseerd is doe ik ook wel mee
Dat niet alleen, ik verzorg hapjes, borreltjes en een gezellige avond.
Who's in?

@ flammie
Ouija is al duizend keer getest met geblinddoekte mensen. Het ging als volgt: 5 neutrale mensen die niet volledig skeptisch waren en ook niet volledig weggezweefd met dit soort zaken mochten een spelletje op het ouija bord spelen. Zoals verwacht bewoog het planchette(ideomotor response). Om te controleren of het echt een ouija effect of een ideomotor effect was werden de toeschouwers geblinddoekt.. Dat niet alleen het bord werd STIEKEM omgedraaid. Er gebeurde natuurlijk precies wat je zou verwachten indien je NIET met geesten praatte.. Het planchette ging naar de foute hoeken omdat de mensen dachten dat het bord nog goed omgedraaid lag(m.a.w. ideomotor).

Psychotisch worden dmv een ouija is geen bewijs van bezetenheid of van geesten. Het is als met hypnose. Hypnose en trance is nooit wetenschappelijk aangetoond, een wensverlangen van de toeschouwer (it's all in the head). Zo ook met Ouija. Nogmaals als je niet weet hoe het werkt, is ideomotor (ook bij een pendel) heel erg deceptive. Weet je wel hoe het werkt.. tsja.

inderdaad, de beste manier om geesten op te roepen moet wel dmv een plastic massageproduceerd bordje zijn met een letterplankje(wat ook nog heel makkelijk te bewegen is zodat het meteen ideomotor response schreeuwt).
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:37:26 #31
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69965590
Psychotisch worden door een houten of plastic ouija bord ? nog nooit van gehoord
hoort dat bij bij ideomotor response en hoeveel mensen waren psychotisch na die duizend testen
door dat stuk plastic of hout ....

[ Bericht 46% gewijzigd door Summers op 12-06-2009 10:45:53 ]
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:03:46 #32
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69966459
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:37 schreef Summers het volgende:
Psychotisch worden door een houten of plastic ouija bord ? nog nooit van gehoord
hoort dat bij bij ideomotor response en hoeveel mensen waren psychotisch na die duizend testen
door dat stuk plastic of hout ....
Ben je nu bewust aan het trollen of snap je dit echt niet?
Nja, ik ga uit van het goede in de mens dus zal ik het nog een keer uitleggen(sommige mensen hebben meer dan 334334x iets uitleggen nodig en geduld is een schone zaak ):
je raakt niet psychotisch van een stukje hout maar door de gedachte erachter. Het wensverlangen, het geloven erin en daarna random zaken ermee asoscieren.

"hoort dit ook bij ideomotor response"

troll antwoord, ga ik niet op antwoorden.

laatste stukje:
troll antwoord, ga ik ook niet op antwoorden, sorry
pi_69966598
Ik heb het gedaan en nu zit ik opgescheept met de geest van het Wassenaarse babylijkje dat de hele nacht door blijft janken

Niet doen dus!
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:09:02 #34
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_69966643
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:07 schreef starla het volgende:
Ik heb het gedaan en nu zit ik opgescheept met de geest van het Wassenaarse babylijkje dat de hele nacht door blijft janken

Niet doen dus!
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:32:17 #35
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69967320
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:03 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ben je nu bewust aan het trollen of snap je dit echt niet?
Nja, ik ga uit van het goede in de mens dus zal ik het nog een keer uitleggen(sommige mensen hebben meer dan 334334x iets uitleggen nodig en geduld is een schone zaak ):
je raakt niet psychotisch van een stukje hout maar door de gedachte erachter. Het wensverlangen, het geloven erin en daarna random zaken ermee asoscieren.
dus van gedachtes en wensverlangens en geloof raak je psychotisch
geld dat ook voor mensen die in god en Allah en boedha en in intelligent buitenaards leven geloven ?
Of geld dat alleen bij ouija borden van plastic of hout .
en hoeveel mensen van die duizend testen ( believers en skeptici ) werden psychotisch volgens dat onderzoek omdat ze
geloofden dat het een geest was ipv ideomotor ?
Je zegt zelf dat ze geblinddoekt waren en het bord stiekem werd omgedraaid .
quote:
"hoort dit ook bij ideomotor response"
ik ben niet aan het trollen , je verzint zelf maar iets nav dat onderzoek en noemt mensen uit het niets psychotisch zonder enig onderzoek .
quote:
troll antwoord, ga ik niet op antwoorden.
je antwoorden worden steeds vreemder en steeds verder van de werkelijkheid af dus laat idd maar zitten .
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 11:32:45 #36
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_69967329
quote:

Niet doen dus!
OMG
Serieus, ik zou het niet doen. Je weet nooit welke deuren je openzet. En ja.. ik geloof in geesten.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:41:14 #37
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69967623
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:32 schreef Summers het volgende:

[..]

dus van gedachtes en wensverlangens en geloof raak je psychotisch
geld dat ook voor mensen die in god en Allah en boedha en in intelligent buitenaards leven geloven ?
Of geld dat alleen bij ouija borden van plastic of hout .
en hoeveel mensen van die duizend testen ( believers en skeptici ) werden psychotisch volgens dat onderzoek omdat ze
geloofden dat het een geest was ipv ideomotor ?
Je zegt zelf dat ze geblinddoekt waren en het bord stiekem werd omgedraaid .

[..]

ik ben niet aan het trollen , je verzint zelf maar iets nav dat onderzoek en noemt mensen uit het niets psychotisch zonder enig onderzoek .
[..]

je antwoorden worden steeds vreemder en steeds verder van de werkelijkheid af dus laat idd maar zitten .
je verward mijn bericht met onderzoeken met berichten waarin mensen daadwerkelijk krankzinnig werden of gingen doden omdat een "geest" hun dit ingefluisterd zou hebben.
Ik stel nergens dat tijdens de onderzoeken mensen psychoses gingen vertonen ofzo,dit maak je er zelf van.
Wat maakt jou denken dat ik stel dat je van hout psychotisch wordt(waar stel ik dit? heb ik dit ooit gesteld dan?)

Ik verzin niks n.a.v. dat onderzoek omdat ik dat onderzoek NIET gebruikt heb bij mijn mening (twee aparte dingen). Jij hoort en leest vervolgens wederom enkel wat je wilt lezen en horen. het onderzoek staat LOS van mensen die "glaasje-gingen-draaien" en daardoor psychoses ervaarden (om verschillende redenen[lees bv. folie a deux syndroom e.d.]).

En over werkelijkheid en daar ver van af staan kun jij als geen ander over praten. Ik heb serieus nog nooit zo een wereldvreemd iemand gezien die zo vaststaat aan "gevoel" en wat "iemand ervaard".
Je kunt dit positef als negatief opvatten.
pi_69990219
Al je paranoia wordt wanneer je eigen hand gaat naar '" Evil". Dan zou ik het niet doen.
Genieten is toegestaan!!!
pi_69993862
Weet je, ik zou het gewoon niet doen en dat zeg ik uit de bodem van mijn hart. En ikz eg het zooo vaak tegen mensen die het willen proberen, wat schiet je er mee op om het te proberne? En dan beweegt dat dingetje? Dan ben je bang en voel je je wekenlang kut en geteisterd omdat er weet-ik-veel-hoeveel ankers in je lichaam zitten die je er niet zomaar uit krijgt en daardoor energie van je afgepakt word en dat is dan nog het allerminste dat er kan gebeuren...

Houd het liever bij nieuwschierigheid, en mocht je het tóch willen doen (tegen beter weten in!!!) vraag dan eerst bescherming aan van je gids (NIET VAN DE ENGELEN!!!!!!! Val ze aub niet lastig met je domme bullshit en gevaar waarin je JEZELF brengt die hebben wel belangrijkere zaken aan hun hoofd...!!!! JIJ kiest er voor om dit te doen het is een vrijwillig iets en dus niet iets wat nood betreft dus laat ze maar gewoon met rust) Hulp begeleiding en bescherming van je gids vragen (ook als je hier niets vanaf weet, hij is er voor je zelfs al geloof je niet in hem hij is er voor je en helpt je met alles ook al is hij het er niet mee eens wat dus zéker het geval gaat zijn betreft glaasje draaien)...

Nou goed genoeg tijd verspild aan nog een iemand die glaasje wil draaien en daarmee zichzelf in gevaar brengt waarom doe ik dit eigenlijk nog joh GA JE GANG LEKKER EIGENLIJK ALS JE HET ZO GRAAG WILT maarja.. 10 voor 7 in de ochtend ik ga leeeekker mijn bed in
  zaterdag 13 juni 2009 @ 10:01:15 #40
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69995008
Ok, who's in, PM me voor een Ouija sessie
  zaterdag 13 juni 2009 @ 11:02:32 #41
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_69996006
Ik zou het niet zomaar ff voor de gein doen. Toen ik in dienst zat, had een meisje ook een keer zo'n bord meegenomen, en er gebeurden best freaky dingen
pi_69996093
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 06:49 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Weet je, ik zou het gewoon niet doen en dat zeg ik uit de bodem van mijn hart. En ikz eg het zooo vaak tegen mensen die het willen proberen, wat schiet je er mee op om het te proberne? En dan beweegt dat dingetje? Dan ben je bang en voel je je wekenlang kut en geteisterd omdat er weet-ik-veel-hoeveel ankers in je lichaam zitten die je er niet zomaar uit krijgt en daardoor energie van je afgepakt word en dat is dan nog het allerminste dat er kan gebeuren...

Houd het liever bij nieuwschierigheid, en mocht je het tóch willen doen (tegen beter weten in!!!) vraag dan eerst bescherming aan van je gids (NIET VAN DE ENGELEN!!!!!!! Val ze aub niet lastig met je domme bullshit en gevaar waarin je JEZELF brengt die hebben wel belangrijkere zaken aan hun hoofd...!!!! JIJ kiest er voor om dit te doen het is een vrijwillig iets en dus niet iets wat nood betreft dus laat ze maar gewoon met rust) Hulp begeleiding en bescherming van je gids vragen (ook als je hier niets vanaf weet, hij is er voor je zelfs al geloof je niet in hem hij is er voor je en helpt je met alles ook al is hij het er niet mee eens wat dus zéker het geval gaat zijn betreft glaasje draaien)...

Nou goed genoeg tijd verspild aan nog een iemand die glaasje wil draaien en daarmee zichzelf in gevaar brengt waarom doe ik dit eigenlijk nog joh GA JE GANG LEKKER EIGENLIJK ALS JE HET ZO GRAAG WILT maarja.. 10 voor 7 in de ochtend ik ga leeeekker mijn bed in
Op wat voor manier breng je jezelf dan in gevaar? Heeft die geest dan via een wireless verbinding contact met je? Zou het misschien niet kunnen zijn dat er helemaal geen geest is maar dat je puur door de kracht van suggestie paranoïde wordt (mits je daarvoor aangelegd bent) ?

Ik vind het nogal link om, toch vrij bekende psychologische verschijnselen, te linken aan bovennatuurlijke zaken, waarmee je dus eigenlijk impliciteert geen hulp nodig te hebben omdat je er niks aan kan doen? Alleen al de manier waarop jij praat en tegen dingen aan kijkt, kan al een trigger zijn voor een psychotische aanval, je maakt associaties en verbanden die er niet zijn, je verlegt je zintuigelijke waarneming naar impulsen die geen betekenis hebben, waardoor je jezelf ervan overtuigt dat er geesten zijn, terwijl andere mensen er geen verband of betekenis in zien.

Een ouija bord werkt op diezelfde manier...
pi_69996301
Overigens, ik adviseer mensen om dit spel eens te combineren met psychedelische drugs en wat wiet. Lijkt me ook zo'n domper als je erachter komt dat jezelf met je vinger het spel speelt. Met psychedelica ben je sowieso al erg dissociatief en gevoelig voor suggesties. Echter, voor de mensen die succes hebben geboekt zónder drugs adviseer ik eens dringend contact op te nemen met een psychiater. (no offence)
  zaterdag 13 juni 2009 @ 11:56:57 #44
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69997311
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:06 schreef Nee het volgende:

[..]

Op wat voor manier breng je jezelf dan in gevaar? Heeft die geest dan via een wireless verbinding contact met je? Zou het misschien niet kunnen zijn dat er helemaal geen geest is maar dat je puur door de kracht van suggestie paranoïde wordt (mits je daarvoor aangelegd bent) ?
Als je daar aanleg voor hebt komt dat hoogst waarschijnlijk al eerder naar boven dan bij een ouija bord .
quote:
Ik vind het nogal link om, toch vrij bekende psychologische verschijnselen, te linken aan bovennatuurlijke zaken, waarmee je dus eigenlijk impliciteert geen hulp nodig te hebben omdat je er niks aan kan doen? Alleen al de manier waarop jij praat en tegen dingen aan kijkt, kan al een trigger zijn voor een psychotische aanval,
net als een verbroken relatie , alcohol en andere drugs enz enz .
quote:
je maakt associaties en verbanden die er niet zijn, je verlegt je zintuigelijke waarneming naar impulsen die geen betekenis hebben, waardoor je jezelf ervan overtuigt dat er geesten zijn, terwijl andere mensen er geen verband of betekenis in zien.
Heb je er ooit weleens aan gedacht dat ze wellicht verbanden en associaties maakt die jij niet maakt maar die er wel zijn en net als miljoenen andere mensen haar zintuigelijke waarnemingen verlegt naar impulsen die wel betekenis hebben ? Jij persoonlijk ziet geen verband of betekenis , andere mensen wel hoor , misschien je toch iets meer verdiepen in je medemens op andere vlakken .
quote:
Een ouija bord werkt op diezelfde manier...
Een simpel avond stappen en lekker dronken worden ook , pas je op de volgende keer dat je uit gaat ? je weet nooit of dat je psychose triggered ., mits je daar aanleg voor hebt .
( no offence ) maar je ziet duidelijk dingen over het hoofd en maakt er iets van wat het niet is .
  † In Memoriam † zaterdag 13 juni 2009 @ 12:28:03 #45
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_69998152
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:02 schreef Darklight het volgende:
Ik zou het niet zomaar ff voor de gein doen. Toen ik in dienst zat, had een meisje ook een keer zo'n bord meegenomen, en er gebeurden best freaky dingen
Vertel!
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:23:04 #46
8898 Darklight
pi_70000123
haha nee, dat is persoonlijk, ook voor haar
Weet niet of ze geregistreerd is op FOK!, hele gebeuren is al minstens 10jaar geleden, maar was er toen wel van overtuigd dat er krachten ware die je beter met rust kan laten
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:23:30 #47
259246 Cristal
Magical touch...
pi_70002467
Wat voor dingen zyn er dan gebeurt?
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 07:56 schreef Bastard het volgende:
Serieus antwoord:
Ik zou het niet doen, je weet niet waar je je mee bezig houdt ik ken mensen uit mijn naasten vriendenkring die dit ook voor de gein deden een aantal keer en daar zijn echt rare dingen bij voorgevallen.. NIET DOEN!

TRU antwoord: Leuk voor een test, post je bevindingen.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:26:00 #48
259246 Cristal
Magical touch...
pi_70002529
Starla, ik woon zelf in Wassenaar xD En er bestaat geen wassenaars babylijke geest
quote:

Niet doen dus!

[ Bericht 7% gewijzigd door Cristal op 13-06-2009 15:32:39 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 10:43:08 #49
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70018742
ok, nogmaals: wanneer en waar Ouija? mijn aanbod staat.
Het lijkt me een goed idee om ook wat believers erbij te hebben of wat ervaren mensen die het vaker gedaan hebben

Ik zorg voor:
- Ouija bord
- gezellige of spirituele sfeer(inc wierook etc)
- Beetje New age muziek of whatever
- kaarsen
-borrels en hapjes
  maandag 15 juni 2009 @ 10:54:37 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70019059
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:43 schreef Michielos het volgende:
ok, nogmaals: wanneer en waar Ouija? mijn aanbod staat.
Het lijkt me een goed idee om ook wat believers erbij te hebben of wat ervaren mensen die het vaker gedaan hebben

Ik zorg voor:
- Ouija bord
- gezellige of spirituele sfeer(inc wierook etc)
- Beetje New age muziek of whatever
- kaarsen
-borrels en hapjes
Gezellig en leuk initiatief, maar ik sla af omdat ik er niet mee wil werken
The truth was in here.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:07:58 #51
259246 Cristal
Magical touch...
pi_70030647
Okee, Ik heb dus een Ouija bord gemaakt. Een hele mooie van hout en letters. Maar ik toen myn vraag stelde gebeurde er dus niks.. Wat doe ik fout? Moet het in de avond? moet je kaarsjes ofzo.. Moet je een spreuk zeggen.. Ik weet het niet, Maar het werkt niet. Kan iemand zeggen zodat ik wel in contact kom??
  maandag 15 juni 2009 @ 18:37:53 #52
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70033506
met meer mensen doen vergroot de kans op ideomotor respons. Het is geen vereiste maar kan helpen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:20:40 #53
31101 _Led_
pi_70087057
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:07 schreef Cristal het volgende:
Okee, Ik heb dus een Ouija bord gemaakt. Een hele mooie van hout en letters. Maar ik toen myn vraag stelde gebeurde er dus niks.. Wat doe ik fout? Moet het in de avond? moet je kaarsjes ofzo.. Moet je een spreuk zeggen.. Ik weet het niet, Maar het werkt niet. Kan iemand zeggen zodat ik wel in contact kom??
Hangt er vanaf.
Als je vraagt naar de regels wordt er meestal gezegd dat er geen regels zijn,
maar als je zegt dat het niet werkt krijg je meestal de reactie dat je het fout doet
zzz
pi_70089046
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:07 schreef Cristal het volgende:
Volgens mij is het zo dat je eerst contact moet maken. En daarna kan je pas de vraag stellen waar je antwoord op wil hebben.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:30:55 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70089579
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:16 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat je eerst contact moet maken. En daarna kan je pas de vraag stellen waar je antwoord op wil hebben.
Ja dat denk ik ook..

Ik weet niet hoe het werkt maar ik kan mij het volgende voorstellen;

Allemaal zitten aan tafel om het bord heen, emmer water naast de tafel zetten.
Kaarsjes aan, licht dimmen, misschien een rustig muziekje en lekker wierrookje branden (niet de muziek branden).
Allemaal ontspannen, rustig paar keer diep ademhalen.
Neem de tijd om goed te 'aarden', aarden is visualiseren dat je met je voeten vast staat in de grond, stevig op de grond staan als het ware.
Als je dat gedaan hebt probeer je in gedachten een lijntje naar boven te trekken.. daar knoop je het lijntje vast in gedachten.
Ontspan, en vraag of er een geest is die zich zou willen komen melden....

The rest is up to you.
The truth was in here.
pi_70090279
Waar is die emmer water eigenlijk goed voor btw?
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:53:48 #57
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70090540
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:48 schreef Flammie het volgende:
Waar is die emmer water eigenlijk goed voor btw?
Voor de enorme dorst die je krijgt he.

Nee, wat ik er van weet zou de emmer water dienen voor het einde van de sessie, dan dompel je het glas wat je gebruikt hebt onder water tot alle bubbels zijn verdwenen.
The truth was in here.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:03:42 #58
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70090958
Even eea opgezocht voor je:

Een wijnglas wordt omgekeerd op een zogeheten ouija-bord, een bord met de letters van het alfabet en de cijfers 0 tot en met 9, geplaatst. Twee of meer personen leggen vervolgens twee vingers van de rechterhand op de voet van het glas, dat dan na enige tijd als gevolg van de invloed van aanwezige geesten en/of onbewuste spierwerking in beweging geraakt en letters op het bord aanwijst, die tezamen een boodschap zouden moeten inhouden.
Dit glaasjedraaien is niet altijd positief. Men trekt vaak de lagere geesten aan die nogal eens minder prettige dingen te vertellen hebben. Hierbij hebben ze de neiging om zich aan de 'glaasjesdraaiers' vast te klampen en energie af te tappen om hun eigen evolutie verder te zetten. Voor personen die zich daartoe (onbewust) laten leiden, kan dit nare gevolgen hebben. Er is vaak ook 1 persoon die fungeert als het medium, deze persoon kan erg vermoeid raken door de energie die er gebruikt word om te communiceren. Deze persoon kan ook last krijgen van plotselinge stemmingswisselingen.

Verder wat URL's
Uitleg van het proces

"Eerste hulp"

Gebruikerservaring
The truth was in here.
pi_70091026
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Voor de enorme dorst die je krijgt he.
En die wijn dan?
quote:
Nee, wat ik er van weet zou de emmer water dienen voor het einde van de sessie, dan dompel je het glas wat je gebruikt hebt onder water tot alle bubbels zijn verdwenen.
proost
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:20:17 #60
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70280352
TS ben je er nog?
The truth was in here.
pi_70280381
2-0?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:55:45 #62
31101 _Led_
pi_70281159
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:20 schreef Bastard het volgende:
TS ben je er nog?
Die is nu keidood ! Heb je nou je zin ?
zzz
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:58:57 #63
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70281227
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:21 schreef Flammie het volgende:
2-0?
The truth was in here.
pi_70282121
Zou het niet doen. Genoeg verhalen van mensen die naderhand allerlei problemen ondervonden. Die hoeven niet per se allemaal niet waar te zijn.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:58:46 #65
31101 _Led_
pi_70282947
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zou het niet doen. Genoeg verhalen van mensen die naderhand allerlei problemen ondervonden. Die hoeven niet per se allemaal niet waar te zijn.
Je kunt natuurlijk stellen dat labiele mensen eerder geneigd zijn Ouija te proberen / geloven.
In dat geval zou je mensen die het willen doen het moeten afraden, en mensen die het niet boeit rustig moeten laten doen
zzz
pi_70283564
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk stellen dat labiele mensen eerder geneigd zijn Ouija te proberen / geloven.
In dat geval zou je mensen die het willen doen het moeten afraden, en mensen die het niet boeit rustig moeten laten doen
Dat zou je kunnen stellen. Dat lijkt me echter slechts een fantasievolle stelling zonder enige onderbouwing, die op een zeer makkelijke manier het ongeloof in een wereld van spiritueel leven ondersteunt, en alle ooggetuigenverlagen van mensen met ervaring tot onzin verklaart en de ooggetuigen tot labiele fantasten.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:44:35 #67
31101 _Led_
pi_70284269
Mooi, hoe stellen dat je glas NIET wordt bewogen door een geest wordt gelabeld als "fantasievol"
zzz
pi_70284988
Geloof is de valkuil van de fantasie.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:01:50 #69
259246 Cristal
Magical touch...
pi_71644367
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 06:32 schreef Flammie het volgende:
Hier is een artikel dat ik vond op het internet;
[..]

Hier is het volledige stuk:
[..]

http://www.straightdope.c(...)s-a-ouija-board-work

En een linkje;

Ik durf, ik heb zelf al zn bord gemaakt maar het werkt niet. Ik heb alles al geprobeerd

donderdag 6 augustus 2009 @ 16:33:06 #70
259246 Cristal
Magical touch...
pi_71654957
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:03 schreef Bastard het volgende:
Even eea opgezocht voor je:

Een wijnglas wordt omgekeerd op een zogeheten ouija-bord, een bord met de letters van het alfabet en de cijfers 0 tot en met 9, geplaatst. Twee of meer personen leggen vervolgens twee vingers van de rechterhand op de voet van het glas, dat dan na enige tijd als gevolg van de invloed van aanwezige geesten en/of onbewuste spierwerking in beweging geraakt en letters op het bord aanwijst, die tezamen een boodschap zouden moeten inhouden.
Dit glaasjedraaien is niet altijd positief. Men trekt vaak de lagere geesten aan die nogal eens minder prettige dingen te vertellen hebben. Hierbij hebben ze de neiging om zich aan de 'glaasjesdraaiers' vast te klampen en energie af te tappen om hun eigen evolutie verder te zetten. Voor personen die zich daartoe (onbewust) laten leiden, kan dit nare gevolgen hebben. Er is vaak ook 1 persoon die fungeert als het medium, deze persoon kan erg vermoeid raken door de energie die er gebruikt word om te communiceren. Deze persoon kan ook last krijgen van plotselinge stemmingswisselingen.

Verder wat URL's
Uitleg van het proces

"Eerste hulp"

Gebruikerservaring

Thaaaaaaaaaaaaaankss.
werkt alleen niet bij mij!:(
pi_71658021
Ik doe het af en toe voor/met anderen,
er kan niet veel gebeuren behalve dat je jezelf gek maakt.

En als je daar dus vatbaar voor bent, of je jezelf op zit te naaien, dan moet je je ier niet mee bezig houden.
Je zal dan geheid, met of zonder tussenkomst van iets externs (geest oid), in no time slapeloze nachten hebben, een zogenaamde poltergeist in je keuken hebben wonen, en uiteindelijk tussen de witte jasjes belanden.

In het andere geval kan het leuk, interessant, nuttig, ondersteunend, of compleet waardeloos zijn.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:55:20 #72
259246 Cristal
Magical touch...
pi_71660500
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:33 schreef Exoteria het volgende:
Ik doe het af en toe voor/met anderen,
er kan niet veel gebeuren behalve dat je jezelf gek maakt.

En als je daar dus vatbaar voor bent, of je jezelf op zit te naaien, dan moet je je ier niet mee bezig houden.
Je zal dan geheid, met of zonder tussenkomst van iets externs (geest oid), in no time slapeloze nachten hebben, een zogenaamde poltergeist in je keuken hebben wonen, en uiteindelijk tussen de witte jasjes belanden.

In het andere geval kan het leuk, interessant, nuttig, ondersteunend, of compleet waardeloos zijn.
Heb je het bord zelfgemaakt? zo ja.. hoee?
en als je gekocht heb; waar dan..?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:06:48 #73
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71660862
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:33 schreef Cristal het volgende:

[..]

Thaaaaaaaaaaaaaankss.
werkt alleen niet bij mij!:(
Zoek maar eens op Manke, heeft deze week nog gepost.. vanuit een psychiatrische inrichting, vraag hem eens om zijn ideeen
The truth was in here.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:07:00 #74
259246 Cristal
Magical touch...
pi_71675895
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zoek maar eens op Manke, heeft deze week nog gepost.. vanuit een psychiatrische inrichting, vraag hem eens om zijn ideeen
Lijkt me heel sterk dat je in een pysichiatrische inrichting op internet mag.
en als je op internet mag.. dan ga je ook nog eens op Fok.nl << klinkt heeeeeeeel
vreeemd.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:29:16 #75
31101 _Led_
pi_71676548
Maar in principe moet het dus ook gewoon met een muis kunnen, dat ze letters op je scherm aanwijzen.
Scheelt je weer zo'n bord maken.
zzz
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:50:36 #76
259246 Cristal
Magical touch...
pi_71677305
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:29 schreef _Led_ het volgende:
Maar in principe moet het dus ook gewoon met een muis kunnen, dat ze letters op je scherm aanwijzen.
Scheelt je weer zo'n bord maken.
Dat heeft nog helemaal nooit gewerkt xd
^^ z'n houte bord ook niet bij mij :S
pi_71799081
Advies:

Doe het niet.

Je weet totaal niet wat je oproept. Het is niet allemaal koek en ei aan "gene zijde" als je dat soms dacht.

Zelfs de ervaren rotten op het spirituele gebied raden het af dus als je denkt dat je zo paranormaal bezig bent en de blits ermee maakt in die kringen, dat is dus juist niet zo. Het staat eerder juist ontzettend kafferig als mensen al die waarschuwingen ten spijt zich hier nog steeds mee bezig denken te moeten houden. Misschien deden ze dit nog in de tijd van de slapstickfilms toen spiritisme even "in" was, maar die mode is allang achterhaald.
pi_71807295
NEE!
soms schop je de bal,en soms schopt de bal jou
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:31:57 #79
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71809784
Poll: Ouija ja of nee?
  • Ja
  • Nee
  • Misschien als ik..
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • The truth was in here.
    pi_71809870
    Als het aanbod van Michielos nog staat... I'm in!

nu wil ik het weten ook!
    Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
      woensdag 12 augustus 2009 @ 09:51:54 #81
    31101 _Led_
    pi_71811048
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 20:19 schreef Norlaris het volgende:
    Advies:

Doe het niet.

Je weet totaal niet wat je oproept. Het is niet allemaal koek en ei aan "gene zijde" als je dat soms dacht.

Zelfs de ervaren rotten op het spirituele gebied raden het af dus als je denkt dat je zo paranormaal bezig bent en de blits ermee maakt in die kringen, dat is dus juist niet zo. Het staat eerder juist ontzettend kafferig als mensen al die waarschuwingen ten spijt zich hier nog steeds mee bezig denken te moeten houden. Misschien deden ze dit nog in de tijd van de slapstickfilms toen spiritisme even "in" was, maar die mode is allang achterhaald.
    Meh, I say bring it on.
    Kom maar met die poltergeists, zombies en voodooskulls, ik lust ze rauw.
    Ik daag ze nu al een jaar of 8 uit hier, maar de enige mensen die in de problemen raken zijn mensen die volgens mij psychisch al niet al te fris waren en al heilig geloofden in de meest idiote dingen.

Geesten maken niemand gek, gekken maken geesten.
    zzz
    pi_71811470
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 09:51 schreef _Led_ het volgende:

[..]
      woensdag 12 augustus 2009 @ 10:51:42 #83
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_71812488
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 09:51 schreef _Led_ het volgende:

[..]

The truth was in here.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 13:36:55 #84
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_71817471
    ja het aanbod staat nog steeds. Als iedereen die zeker wil meedoen even een PM ofzo wil sturen dan add ik jullie op de list.
      woensdag 12 augustus 2009 @ 20:49:45 #85
    8898 Darklight
    pi_71829558
    Heb dat nog nooit gedaan, geen idee of het werkt, glaasje draaien etc
    pi_71829633
    quote:
    Ok,

Maken van zo'n bord:
    Alphabet en 0-9 in cijfers.
    Klaar.

Contact met entiteiten via Ouija lijkt tot nu toe allemaal illusie te zijn.
      donderdag 13 augustus 2009 @ 10:29:00 #87
    31101 _Led_
    pi_71842107
    quote:
    Op woensdag 12 augustus 2009 20:52 schreef bassos het volgende:
    Contact met entiteiten via Ouija lijkt tot nu toe allemaal illusie te zijn.
    O ja, daar hebben we weer zo'n 'scepticus' die denkt dat ie alles weet
    Nou de wetenschap weet ook niet alles toevallig dus er is nog veel meer, zo dom om dat allemaal uit te sluiten !
    zzz
    pi_71954162
    nee ben er denk ik te nuchter voor
    geloof niet zo in geesten
    Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
      zondag 27 september 2009 @ 11:20:20 #89
    259246 Cristal
    Magical touch...
    pi_73143076
    Bij mij lukt het nog steeds niet om met geesten te comminuceren. Iemand ideen?
    pi_73143789
    quote:
    Op zondag 27 september 2009 11:20 schreef Cristal het volgende:
    Bij mij lukt het nog steeds niet om met geesten te comminuceren. Iemand ideen?
    Ik denk dat de lijnen op dit moment bezet zijn en je in de wacht bent gezet. Gewoon geduld hebben of probeer het later nog eens.
    ~ We're acting like a pair of stranger's, afraid of what to say. ~
    * Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead *
    pi_73169455
    Ik lees dit forum vaak met veel plezier. Ik ben erg nuchter ingesteld en benader dingen toch graag wetenschappelijk.
    Echter... Deze Quija thread laat me toch denken over een ervaring die me erg bij blijft.
    Vooropgesteld wil ik dit zeggen;
    Ik geloof niet in geesten of andere entiteiten zolang ik ze zelf nooit heb gezien of waargenomen. Toch heb ik ook ik een ervaring gehad die zich zeg maar vaker heeft herhaald en waar ik gewoonweg geen verklaring voor heb. Ik zal hem kort proberen neer te zetten.
    Zo'n 20 jaar geleden (ja ja ik weet het, ben al oud 38 ), heb ik met 4 vrienden op een woensdagmiddag met wat scrabble stenen en een "ja" en "nee" papiertje op een tafel een bord gemaakt. Op de vraag of er iemand was die contact met me wilde, kwam er een naam uit.
    Ik geloof hier verder niet in en ben naar huis gegaan.
    Zo'n 10 jaar later heb ik dit wederom met 6 andere personen herhaald, Na veel gelach en beschuldigingen over en weer van het bewegen van het glas, werd de vraag gesteld wie er was..
    Het glas begon te schuiven en ging naar de eerste letter van de naam waar ik het eerder over had. Ik besloot om weg te gaan van de tafel, de naam in een andere ruimte op een briefje te steken en in mijn zak te steken, en hen vervolgens gevraagd mij na afloop te komen vertellen welke naam eruit gekomen was. Je raadt het al, de naam die op het briefje in mijn zak gestoken was.
    Dit is vervolgens nog 3 keer vaker voorgekomen. Het is nu 6 jaar geleden dat ik dit voor het laatst gedaan heb, maar nog intrigeert dit voorval me nog steeds.
    Ik denk zelf dat veel mensen die het over vreemde ervaringen hebben zelf behoorlijk labiel zijn, mijn excuses als dit denigrerend over komt.
    Maar, als hier daadwerkelijk mensen zijn die zichzelf als een "medium" zien, maar ook een ieder ander net als ik,
    die denken hier een plausibele verklaring voor te hebben, ik nodig jullie uit me hier meer over te vertellen.
    En nee, ik maak geen vreemde dingen mee, zie niets aparts, ik blijf dit gewoon iets vinden wat me aan het denken houdt al die jaren.
    Gr,

o
      maandag 28 september 2009 @ 00:35:07 #92
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73169777
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 00:22 schreef semperon het volgende:

Ik denk zelf dat veel mensen die het over vreemde ervaringen hebben zelf behoorlijk labiel zijn, mijn excuses als dit denigrerend over komt.
    Gr,

o
    je hebt het over jezelf gezien je vreemde ervaring die zich meerdere keren heeft herhaald door de jaren heen dus dat geeft helemaal niet .
      maandag 28 september 2009 @ 07:54:08 #93
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73171875
    Eindelijk iemand hier met gebruikerservaring
    The truth was in here.
    pi_73173117
    Ik heb ook gebruikerservaring en voor mij werkte het absoluut niet. Gebruikerservaring geeft aan dat de persoon in kwestie ervaring heeft in het gebruik van zo een bord, niet of het succes had toch?
      maandag 28 september 2009 @ 09:49:04 #95
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73173296
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 09:39 schreef Flammie het volgende:
    Ik heb ook gebruikerservaring en voor mij werkte het absoluut niet. Gebruikerservaring geeft aan dat de persoon in kwestie ervaring heeft in het gebruik van zo een bord, niet of het succes had toch?
    Ja.. en het liefst dat er iets werkt natuurlijk, leuk juist die verhalen.. vooral van de (enigzins) sceptici die toch even een WTF-momentje hebben
    The truth was in here.
      maandag 28 september 2009 @ 09:53:43 #96
    31101 _Led_
    pi_73173384
    Ik zou die papiertjes-test wel willen doen op de meet.
    Maar dan wel afspreken dat er niet achteraf gezegd wordt : "Nou het werkt nu even niet, maar normaal wel hoor !"
    zzz
      maandag 28 september 2009 @ 09:58:24 #97
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73173467
    Ja precies, we gaan gewoon in de kroeg gezellig glaasje draaien dan
    The truth was in here.
      maandag 28 september 2009 @ 09:59:28 #98
    31101 _Led_
    pi_73173489
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 09:58 schreef Bastard het volgende:
    Ja precies, we gaan gewoon in de kroeg gezellig glaasje draaien dan
    Glaasje heffen, glaasje draaien, weinig verschil
    zzz
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:45:14 #99
    259246 Cristal
    Magical touch...
    pi_73339941
    Vanavond ga ik het weeeer proberen! Elke andere keer is het nog niet gelukt.. iemand nog tips om het deze keer wel te laten lukken..
      zondag 4 oktober 2009 @ 18:44:31 #100
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73364167
    armen ontspannen
    geluid opnemen, misschien pik je iemand op
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:00:01 #101
    272927 tonvantol
    geef me maar een ton tol
    pi_73423320
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 18:45 schreef Cristal het volgende:
    Vanavond ga ik het weeeer proberen! Elke andere keer is het nog niet gelukt.. iemand nog tips om het deze keer wel te laten lukken..
    heel goed concentreren...

En zog er voor dat echt alles om je heen helemaal stil is.

Schakel al je elektronische apparatuur uit. Stekker er uit zou ik zeggen...
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:09:45 #102
    31101 _Led_
    pi_73423641
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 18:45 schreef Cristal het volgende:
    Wat denk je nou zelf, dat er een geest komt die je plankje even beweegt ?
    Je weet dat Ouija is uitgevonden door de Parker Brothers die het als speelgoed bedachten he ?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouijabord
    zzz
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:12:26 #103
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73423736
    Vrijdag ging Michielos los toch?
    The truth was in here.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:18:53 #104
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_73423953
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 14:12 schreef Bastard het volgende:
    Vrijdag ging Michielos los toch?
    Yup. En een uitgebreid verslag volgt.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:20:16 #105
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_73424006
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 14:09 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf, dat er een geest komt die je plankje even beweegt ?
    Je weet dat Ouija is uitgevonden door de Parker Brothers die het als speelgoed bedachten he ?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Ouijabord
    Het oorspronkelijke Ouija bord is van Fuld en is ouder dan PB Ouija. Parker Brothers heeft er nu wel patent op. Andere borden mogen geen Ouija heten

Dit is overigens typerend:
    quote:
    Door de geheimzinnigheid rondom het bord met spiritistische fantasieverhalen te voeden, speelde Fuld in op de goedgelovigheid van de kopers. Hij beweerde dat het bord had verteld dat Ouija het Egyptische woord voor 'geluk' is. Als het bord dat al gezegd heeft, is het in ieder geval onjuist. Over het algemeen wordt aangenomen dat Charles Kennard het woord ouija heeft bedacht en dat het een combinatie is van respectievelijk het Franse en het Duitse woord voor 'ja' — een van de antwoorden die op het bord staan afgedrukt.

en"
    quote:
    In de loop der jaren verkocht Fuld miljoenen ouijaborden. Hij gebruikte de merknaam ook om anti-reuma-olie, geneeskrachtige stenen en andere kwakzalverij aan de man te brengen. Concurrenten bestookte hij met juridische procedures. Onder hen waren zijn voormalige werkgever Charles Kennard, die in de jaren 1890 een nieuw ouijabordenbedrijf probeerde op te richten, en zijn broer Isaac Fuld, die enige tijd Williams compagnon was geweest maar al snel voor zichzelf was begonnen als producent van 'Oriole-borden'.
    kassaaaa
    pi_73453967
    quote:
    ouija spelen ja of nee?

Ik zeg.. doen.
    pi_73462259
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 12:57 schreef Smolderbeard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Ik zeg.. doen.
    Deze mevrouw is het er ook mee eens:

Children of the night. What music they make.
      zondag 11 oktober 2009 @ 13:19:28 #108
    259246 Cristal
    Magical touch...
    pi_73572186
    Ik heb Ouija bord uit Amerika over laten komen.. Dinsdag komt ie aan.. Misschien meer geluk
    pi_73573306
    Welke heb je gekocht?
    Children of the night. What music they make.
      † In Memoriam † zondag 11 oktober 2009 @ 14:58:14 #110
    127870 Ratelslangetje
    Lady
    pi_73575302
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:19 schreef Cristal het volgende:
    Ik heb Ouija bord uit Amerika over laten komen.. Dinsdag komt ie aan.. Misschien meer geluk
    Giftig, Fel
    Agressief en
    Razendsnel
      zondag 11 oktober 2009 @ 16:14:48 #111
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_73577941
    Ok, mijn Ouija sessie liep op niks uit vrijdag. Paar vrienden uitgenodigd, een mantra gezongen ter bescherming (www.google.com is je vriend) en netjes de handen gewassen. Er gebeurde niet veel waarna we maar een film gingen kijken.

Volgnede week staat er echter een nieuwe sessie op het programma en zal ik foto's maken

game on
    pi_73582522
    ik zou het nooit doen
    Werewolf
    Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
      zondag 11 oktober 2009 @ 21:31:20 #113
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73590052
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 16:14 schreef Michielos het volgende:
    Ok, mijn Ouija sessie liep op niks uit vrijdag. Paar vrienden uitgenodigd, een mantra gezongen ter bescherming (www.google.com is je vriend) en netjes de handen gewassen. Er gebeurde niet veel waarna we maar een film gingen kijken.

Volgnede week staat er echter een nieuwe sessie op het programma en zal ik foto's maken

game on
    jullie zijn dus allemaal [gelukkig] ervoor gesloten.
    doordat ik open ben en bezeten , lukte automatisch schrift, was meer tekenen.

heb nog steeds last, meerdere mensen voelen de energieën - als ik ze een plek aanwijs waar ik wat voel, voelden zij een ijskoude luchtstroom.
    Gisteren was ik bij iemand die kan zien, en het waren niet bepaald menselijk qua uiterlijk - 1 tekende een pentagram op de muur met varkensbloed. Ik zelf zag niks.

Ze voelden zich aangesproken toen ik over illuminati las - ik zei bv. ze winnen het toch nooit - "daar kom je nog wel achter" kreeg ik te horen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Manke op 11-10-2009 21:36:21 ]
      maandag 12 oktober 2009 @ 05:49:17 #114
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73600597
    wie zegt dat dat naar boven moet komen tijdens de ouija sessie en niet pas daarna ....
    pi_73601123
    Manke, hoe tekent iemand een pentagram op de muur met varkensbloed? Heb je altijd een potje staan of net een varken geslacht?
    The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
    Mr. Prolapse 2009
      maandag 12 oktober 2009 @ 09:15:53 #116
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73601867
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 08:14 schreef Dragorius het volgende:
    Manke, hoe tekent iemand een pentagram op de muur met varkensbloed? Heb je altijd een potje staan of net een varken geslacht?
    Hij zelf zag niks ,je kan het wel googlen varkensbloed en pentagram
    schijnt voor bescherming te zijn of niet ? beetje onduidelijk
    beetje voodooachtig
    Hij was bij iemand die entiteiten kon zien , hij hoort ze .

ik word misselijk

[ Bericht 9% gewijzigd door Summers op 12-10-2009 09:26:57 ]
      maandag 12 oktober 2009 @ 09:28:52 #117
    31101 _Led_
    pi_73602070
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 05:49 schreef Summers het volgende:
    wie zegt dat dat naar boven moet komen tijdens de ouija sessie en niet pas daarna ....
    Dit dus.

Een paar jaar nadat ik Ouija heb gedaan kreeg ik een superleuke baan.
    Het hoeft dus niet direct te gebeuren.
    zzz
      maandag 12 oktober 2009 @ 09:30:34 #118
    31101 _Led_
    pi_73602101
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 09:15 schreef Summers het volgende:

[..]

beetje voodooachtig

ik word misselijk
    Hoe weet jij dat allemaal , het gebeurde toch bij Manke ?
    Is Manke een kloon van jou ofzo ?
    zzz
    pi_73602120
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 09:15 schreef Summers het volgende:

[..]

beetje voodooachtig

ik word misselijk
    Geen idee maar ik vraag het daarom, varkensbloed kun je ook niet "eeuwig" laten staan dus of hij heeft een partij in de koelkast (maar da's ook niet "eeuwig") of het is vers geslacht en opgevangen.
    Mr. Prolapse 2009
    pi_73603382
    Pentagram met varkensbloed op de muur een geen foto?
    Man als mij dat zou gebeuren schreeuwde ik de buurt bij elkaar om dat wonder te mogen aanschouwen en kwam er pers en cameraploeg aan te pas.
      † In Memoriam † maandag 12 oktober 2009 @ 13:53:29 #121
    127870 Ratelslangetje
    Lady
    pi_73609203
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 10:39 schreef Flammie het volgende:
    Pentagram met varkensbloed op de muur een geen foto?
    Man als mij dat zou gebeuren schreeuwde ik de buurt bij elkaar om dat wonder te mogen aanschouwen en kwam er pers en cameraploeg aan te pas.
    Inderdaad.
    Giftig, Fel
    Agressief en
    Razendsnel
      maandag 12 oktober 2009 @ 14:23:52 #122
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73610105
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 09:30 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat allemaal , het gebeurde toch bij Manke ?
    Is Manke een kloon van jou ofzo ?
    Ik heb 1 fokaccount en dat is Summers , ik heb niks te verbergen ,
    hoef me nergens voor te schamen en al helemaal niet anders voor te doen dan ik ben .
    Ik ben dus geen Manke maar Summers , ik begrijp dat het nogal verwarrend is dat er in Manke
    ook een M en een E in de naam zitten .
    pi_73610176
    Hoe weet men zeker dat het varkensbloed is?

Niet gemeen bedoeld maar al die fantasievolle verhalen zitten zo vol haken en ogen altijd. Dat is zo jammer.
    Mr. Prolapse 2009
      maandag 12 oktober 2009 @ 14:28:43 #124
    31101 _Led_
    pi_73610268
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 14:26 schreef Dragorius het volgende:
    Hoe weet men zeker dat het varkensbloed is?

Niet gemeen bedoeld maar al die fantasievolle verhalen zitten zo vol haken en ogen altijd. Dat is zo jammer.
    Nou, het was als ik het goed begrijp onzichtbaar varkensbloed want Manke zelf zag niks.
    (Of begrijp ik zijn verhaal nou verkeerd ?)
    zzz
      maandag 12 oktober 2009 @ 16:33:14 #125
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73614569
    Ik zag niks, hij zei dat hij een iemand zag die een varken meesleurde en met het bloed op de muur tekende.
    Uiterlijk was heel lelijk zei hij, dikke gerimpelde voorhoofd, uitpuilende ogen - hij zag ook vuur. Hij zag ze ook kaartspelen, ik vroeg in gedachte wat ze deden: pokeren.

Hij riep zijn overleden vriendin in gedachten en ik moest antwoorden of ze mij moet helpen, even later hoorde ik in m'n hoofd een meisjesstem 'wegwezen' roepen, wat me versteld deed staan, denk dat mijn stakers sterker zijn, ik hoor haar niet meer, maar misschien is ze nog wel bij me.

Allemaal erg bizar, ken die gast al bijna m'n hele leven,maar wist niet dat ' ie dit kon - hij zegt dat hij 'ze' ziet sinds de hersenoperatie [ivm tumor] een eeuwigheid terug.

Hoor liever niks meer, heb continu stress in m'n buik.
    Er was er 1 bijgekomen in m'n hoofd die in zijn huis zwerft, hoop dat ie weg is, maar uit een simpele test bleek dat hij ook m'n gedachten kon zien en horen.
    pi_73614602
    Zit je nog wel in de kliniek Manke? Gaat het al wat beter of merk je nog weinig van de behandeling?
    Mr. Prolapse 2009
      Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 16:44:44 #127
    249559 crew  Lavenderr
    pi_73614935
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 16:33 schreef Manke het volgende:
    Ik zag niks, hij zei dat hij een iemand zag die een varken meesleurde en met het bloed op de muur tekende.
    Uiterlijk was heel lelijk zei hij, dikke gerimpelde voorhoofd, uitpuilende ogen - hij zag ook vuur. Hij zag ze ook kaartspelen, ik vroeg in gedachte wat ze deden: pokeren.

Hij riep zijn overleden vriendin in gedachten en ik moest antwoorden of ze mij moet helpen, even later hoorde ik in m'n hoofd een meisjesstem 'wegwezen' roepen, wat me versteld deed staan, denk dat mijn stakers sterker zijn, ik hoor haar niet meer, maar misschien is ze nog wel bij me.

Allemaal erg bizar, ken die gast al bijna m'n hele leven,maar wist niet dat ' ie dit kon - hij zegt dat hij 'ze' ziet sinds de hersenoperatie [ivm tumor] een eeuwigheid terug.

Hoor liever niks meer, heb continu stress in m'n buik.
    Er was er 1 bijgekomen in m'n hoofd die in zijn huis zwerft, hoop dat ie weg is, maar uit een simpele test bleek dat hij ook m'n gedachten kon zien en horen.
    Het gaat niet echt vooruit he Manke. Wat naar voor je.
    Dodelijk vermoeiend wat er allemaal door je hoofd speelt.
    Sterkte.
      maandag 12 oktober 2009 @ 16:47:30 #128
    31101 _Led_
    pi_73615041
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 16:33 schreef Manke het volgende:
    Enneh, geloof jij dat dat echt is of denk je dat er iets niet klopt met die vriend van je ?
    zzz
      maandag 12 oktober 2009 @ 16:50:01 #129
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73615140
    Ik zit 2-4 dagen per week thuis em neem braaf m'n medicijnen in - wil niet continu geconfronteerd worden met de reacties op m'n gedachten, zowel verbaal als visueel, is gewoon irritant en vaak denigrerend - dit heb ik sinds ze de weg hebben gevonden naar deze gebieden in m'n hoofd, of deze energieveld van m'n hersenen - weet het ook niet.
    een mevrouw waar ik eenmalig in behandeling was, heeft m'n energielichaam schoongemaakt, moet van haar een ballon om me heen inbeelden, steeds als ik dat probeer hoor ik en bevestiging dat "hij weer bezig is".
    Wat ook wel raar was, was dat ik me de demoon [of whatever het is] inbeeldde en m'n hand voor z'n mond doe, hoorde gemompel en ineens "godverdomme!", ze praten dus met de mond. Of het is allemaal een illusie om mij voor de gek te houden

Volgende keer als ik die vriend zie, ga ik weer vragen wat 'ie kan zien.
      maandag 12 oktober 2009 @ 16:51:15 #130
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73615174
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 16:47 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Enneh, geloof jij dat dat echt is of denk je dat er iets niet klopt met die vriend van je ?
    Denk dat ook hij niet spoort.
    Maar misschien speelt hij het, geen idee, denk het niet.
      maandag 12 oktober 2009 @ 16:57:57 #131
    31101 _Led_
    pi_73615421
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 16:51 schreef Manke het volgende:

[..]

Denk dat ook hij niet spoort.
    Kortom, dat wat hij zegt helemaal niet echt is, en dus niet bestaat.
    Het zit allemaal in je kop, ouwe.
    zzz
      maandag 12 oktober 2009 @ 17:33:01 #132
    259246 Cristal
    Magical touch...
    pi_73616522
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:54 schreef DeHovenier het volgende:
    Welke heb je gekocht?
    Van de Parkers Brothers. The Glow in The Dark versie
      maandag 12 oktober 2009 @ 17:35:57 #133
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73616626
    Jij zou anders spreken als je het zelfde had, namelijk duidelijke stemmen van andere personen horen die dingen zeggen die simpelweg niet van jou kunnen komen - net zoals je een onbekende op straat zou horen spreken, hij spreekt anders dan jij - ik zou het me niet kunnen voorstellen als iemand anders het had, helaas is het echt.

Hij kan zich bewust ervoor openen en sluiten. zegt hij, en geloof het wel.

In de wachtruimte van het ziekenhuis, de eerste dag, opgenomen met de mobiel van m'n pa, iedereen was stil:
    klootzak.mp3 slopen.mp3
    http://www.mediafire.com/(...)2a1ce04e75f6e8ebb871
      maandag 12 oktober 2009 @ 17:39:08 #134
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73616720
    Wie gaat de uitdaging aan dat ik eerder voorstelde:
    Maak een opname, stel een vraag, wacht en half minuut, stop, jouw stem muten, opslaan met hoge bitrate, online zetten - kijken of ik er iets kan uithalen en wat ik hoor overeenkomt met de vraag.
      maandag 12 oktober 2009 @ 18:03:27 #135
    259246 Cristal
    Magical touch...
    pi_73617469
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 17:39 schreef Manke het volgende:
    Wie gaat de uitdaging aan dat ik eerder voorstelde:
    Maak een opname, stel een vraag, wacht en half minuut, stop, jouw stem muten, opslaan met hoge bitrate, online zetten - kijken of ik er iets kan uithalen en wat ik hoor overeenkomt met de vraag.
    Ben benieuwt wie hier op in gaat!
      maandag 12 oktober 2009 @ 18:03:42 #136
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73617473
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 16:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaat niet echt vooruit he Manke. Wat naar voor je.
    Dodelijk vermoeiend wat er allemaal door je hoofd speelt.
    Sterkte.
    Thanks, het niet er bewustrvan zijn helpt het beste.

ging laatst te veel met ze in discussie , ze vinden me nu allemaal een klootzak en 1 die altijd zweeg vind me nu een rrrrrot jong.
    'het licht' en reïncarnatie kan ik ze ook niet van overtuigen
    Die overleden vriendin zei tegen die vriend dat ze moeten worden gestuurd naar het vuur ??

ik krijg gewoon geen antwoorden, maar 1x zei er op de vraag "waarom zijn jullie hier nog?" "we hebben je al, maar we vinden het leuk om je te zien worstelen" ben hopelijk niet verdoemd
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:32:07 #137
    31101 _Led_
    pi_73638925
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 17:35 schreef Manke het volgende:
    Jij zou anders spreken als je het zelfde had, namelijk duidelijke stemmen van andere personen horen die dingen zeggen die simpelweg niet van jou kunnen komen - net zoals je een onbekende op straat zou horen spreken, hij spreekt anders dan jij - ik zou het me niet kunnen voorstellen als iemand anders het had, helaas is het echt.

Hij kan zich bewust ervoor openen en sluiten. zegt hij, en geloof het wel.

In de wachtruimte van het ziekenhuis, de eerste dag, opgenomen met de mobiel van m'n pa, iedereen was stil:
    klootzak.mp3 slopen.mp3
    http://www.mediafire.com/(...)2a1ce04e75f6e8ebb871
    Ik hoor helemaal niks zinnigs in die files van jou.
    Jij zit er zo op te focussen dat je er wat in wilt horen dat je jezelf letterlijk gek maakt.
    Als je nou eens zou ophouden met die sjit te doen zou je al lang minder gestoord kunnen zijn.
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:48:16 #138
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73639239
    "ik ga je slopen" hoor ik wel duidelijk .
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:50:13 #139
    31101 _Led_
    pi_73639287
    Als Manke die files nou eens zou nummeren en ze online zou zetten ben ik benieuwd of jij nog steeds kan vertellen wat erin gezegd wordt.

Nu krijg je eerst een bestandsnaam te zien die jou exact vertelt wat je gaat proberen erin te herkennen.
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:54:53 #140
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73639394
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 09:50 schreef _Led_ het volgende:
    Als Manke die files nou eens zou nummeren en ze online zou zetten ben ik benieuwd of jij nog steeds kan vertellen wat erin gezegd wordt.

Nu krijg je eerst een bestandsnaam te zien die jou exact vertelt wat je gaat proberen erin te herkennen.
    herken het dan .... er word je nog verteld wat je moet horen zoals je zegt .
    '' ik ga je slopen' staat niet als bestandsnaam , ik verwachtte 1 woord .
    bedoel je nou dat je het echt niet hoort of dat je dat zegt omdat je rekening houd met dat
    er al word aangegeven wat je zou moeten horen .
    Verder met je eens dat het beter zou zijn om ze te nummeren en dan te kijken wat men hoort .
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:59:34 #141
    31101 _Led_
    pi_73639478
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 09:54 schreef Summers het volgende:

[..]

herken het dan .... er word je nog verteld wat je moet horen zoals je zegt .
    '' ik ga je slopen' staat niet als bestandsnaam , ik verwachtte 1 woord .
    bedoel je nou dat je het echt niet hoort of dat je dat zegt omdat je rekening houd met dat
    er al word aangegeven wat je zou moeten horen .
    Verder met je eens dat het beter zou zijn om ze te nummeren en dan te kijken wat men hoort .
    "katje lopen" hoor ik, maar dan uitgesproken door een Tjech ofzo !
    Maar ik kan er ook andere dingen in horen hoor.
    "'kga chille, opa" bijvoorbeeld.

Verder is het nogal waardeloos zonder context, het stuk is zo kort dat ik niet kan horen wat Manke er mee uit heeft gehaald.
    (Het klinkt alsof ie de sample gereversed heeft)
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:01:08 #142
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73639506
    wat hoor je bij die telefoon .....
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:03:34 #143
    31101 _Led_
    pi_73639550
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:01 schreef Summers het volgende:
    wat hoor je bij die telefoon .....
    Een telefoon, en een zoem die van vanalles kan zijn.
    (Geen idee of ie een airco-unit heeft die aanslaat, of ergens langswrijft met zijn broek, of...)
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:07:54 #144
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73639662
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:03 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Een telefoon, en een zoem die van vanalles kan zijn.
    (Geen idee of ie een airco-unit heeft die aanslaat, of ergens langswrijft met zijn broek, of...)
    die luisterde ik thuis als eerste en mijn boxen stonden per ongeluk keihard
    dus ik met gespitste oren luisteren en toen keihard die telefoon en schrok me het apelazurus
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:14:06 #145
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73639821
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 09:48 schreef Summers het volgende:
    "ik ga je slopen" hoor ik wel duidelijk .
    Yep ik ook.

En dan vraag ik mij af onder welke condities deze files zijn opgenomen.
    The truth was in here.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:19:07 #146
    31101 _Led_
    pi_73639959
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Yep ik ook.

En dan vraag ik mij af onder welke condities deze files zijn opgenomen.
    En klinkt het als een normaal persoon die "ik ga je slopen" zegt, of probeer je het erin te horen ?
    ik hoor er prima "'k ga chille opa" in, of "katje lopen", maar wat ik er ook in probeer te horen, het is zeker geen normale uitspraak.
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:22:32 #147
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73640057
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:19 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En klinkt het als een normaal persoon die "ik ga je slopen" zegt, of probeer je het erin te horen ?
    ik hoor er prima "'k ga chille opa" in, of "katje lopen", maar wat ik er ook in probeer te horen, het is zeker geen normale uitspraak.
    misschien probeer jij er alles in te horen behalve " ik ga je slopen " , dat kan ook nog .
    pi_73640070
    Jammer dat jullie al gepost hebben wat je erin zou moeten horen, dan kan ik niet neutraal naar de opname luisteren
    Mr. Prolapse 2009
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:24:24 #149
    31101 _Led_
    pi_73640113
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:22 schreef Summers het volgende:

[..]

misschien probeer jij er alles in te horen behalve " ik ga je slopen " , dat kan ook nog .
    Neuh, 't is meer dat ik er vanalles in kan horen, en er zijn een aantal dingen die ik er eerder in hoor dan "ik ga je slopen".
    "Katje lopen" en "'k ga chille, opa" waren de eerste 2 die ik erin kon horen.
    zzz
      Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:25:52 #150
    249559 crew  Lavenderr
    pi_73640147
    Heb gisteren ook zitten luisteren, en ik heb niets gehoord.

Net wat Led zegt, wat geluiden die je op allerlei manieren kunt interpreteren.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:26:10 #151
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73640158
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:24 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Neuh, 't is meer dat ik er vanalles in kan horen, en er zijn een aantal dingen die ik er eerder in hoor dan "ik ga je slopen".
    "Katje lopen" en "'k ga chille, opa" waren de eerste 2 die ik erin kon horen.
    Ik hoor "ga je selopen" prima.. was er "ik ben de melekboer" .. om het even wat, hoe komt het op die band, dat is mijn vraag.
    The truth was in here.
      Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:26:33 #152
    249559 crew  Lavenderr
    pi_73640168
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
    Jammer dat jullie al gepost hebben wat je erin zou moeten horen, dan kan ik niet neutraal naar de opname luisteren
    Dat kan je toch niet, want door de titel van de opnames luister je er al anders naar.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:26:39 #153
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73640170
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
    maar dan ben ik wel benieuwd wat je hoort , led zegt dat het wel 100 andere dingen kunnen zijn en hij hoort verschillende dingen , opa chille en katje lopen , wat hoor jij ?
    Ik hoor alleen maar ik ga je slopen namelijk en niks anders .
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:27:08 #154
    31101 _Led_
    pi_73640174
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:26 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik hoor "ga je selopen" prima.. was er "ik ben de melekboer" .. om het even wat, hoe komt het op die band, dat is mijn vraag.
    Mja, er is helemaal geen context, ik heb geen idee wat manke allemaal zit op te nemen en te bewerken.
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:28:21 #155
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73640194
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:27 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Mja, er is helemaal geen context, ik heb geen idee wat manke allemaal zit op te nemen en te bewerken.
    Precies mijn punt.
    The truth was in here.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:28:30 #156
    31101 _Led_
    pi_73640200
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:26 schreef Summers het volgende:

[..]

maar dan ben ik wel benieuwd wat je hoort , led zegt dat het wel 100 andere dingen kunnen zijn en hij hoort verschillende dingen , opa chille en katje lopen , wat hoor jij ?
    Ik hoor alleen maar ik ga je slopen namelijk en niks anders .
    Nogmaals, klinkt het als een gewone uitspraak van "ik ga je slopen" volgens jou ?
    Als ik zeg "ik ga je slopen" klinkt dat heel anders dan die opname van hem, er klopt helemaal niks van de articulatie en de intonatie.
    zzz
    pi_73640283
    Ik hoor > "Ik ga een cello pakken"

(spreek uit, chello maar het is een cello, muziekinstrument)

Het klinkt ook erg "warped" of bewerkt, jammer dat er niks omheen zit qua geluid voor context.
    Mr. Prolapse 2009
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:41:43 #158
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73640564
    Het maakt dus niks uit wat de bestandsnaam is als mensen van alles horen en zelfs niks .
    pi_73640601
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 10:41 schreef Summers het volgende:
    Het maakt dus niks uit wat de bestandsnaam is als mensen van alles horen en zelfs niks .
    Het is een multi-interpretabel stukje geluid ja.

LED!!! Maak je PM box eens leeg
    Mr. Prolapse 2009
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:43:37 #160
    31101 _Led_
    pi_73640616
    quote:
    Dat is een rare conclusie.
    Natuurlijk kan het wel uitmaken, het geeft je een eerste hint waar je op moet letten.
    Als voor de een iets anders nog duidelijker (of liever gezegd - minder onduidelijk) verstaanbaar is wil dat niet zeggen dat de bestandsnaam in veel andere gevallen niet al suggestief werkt.
    zzz
      Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:45:30 #161
    249559 crew  Lavenderr
    pi_73640655
    quote:
    Juist wél. Ik kon daardoor niet blanco gaan zitten luisteren.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:22:54 #162
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73643592
    het gaat er niet om wat je hoort, maar dát er iets te horen is.
    heb de complete opname nog wel, je hoort niks verder, we waren met 3 personen en we waren allemaal stil.
    pi_73643620
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef Manke het volgende:

Random noise dus
    quote:
    heb de complete opname nog wel, je hoort niks verder, we waren met 3 personen en we waren allemaal stil.
    Heb je wel eens andere opnameapparatuur gebruikt? Zo kun je "vervuiling" nooit uitsluiten.
    Mr. Prolapse 2009
    pi_73643711
    En daar komt de context uit de mouw
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:29:33 #165
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73643824
    Hoorde toen zo veel stemmen dat ik een wou proberen om met de memorecorder van een telefoon bij m'n hoofd op te nemen - dit was het resultaat, ik gooi de complete opnames erbij, maar je hoort echt niks, alleen de baliemedewerkers zacht op de achtergrond
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:32:41 #166
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73643924
    memo_19.mp3 memo_20.mp3
    pi_73644035
    Ik hoor niks op die 2 opnames

Maar mijn vraag staat nog > heb je ook wel eens andere apparatuur gebruikt?
    Mr. Prolapse 2009
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:46:06 #168
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73644360
    Probeer eens te luisteren met een koptelefoon.
    PC met microfoon, memo recorder, verder niks.

Iemand nog zin om een opname maken met eigen stem gemute?
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:49:21 #169
    31101 _Led_
    pi_73644456
    Maar dude, WAAROM ben je OP ZOEK naar stemmen ????
    -troll-

[ Bericht 50% gewijzigd door Bastard op 13-10-2009 13:11:41 ]
    zzz
    pi_73644480
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 12:46 schreef Manke het volgende:
    Probeer eens te luisteren met een koptelefoon.

Ik luister met een koptelefoon, in een afgesloten kantoor (vanwege mijn werkzaamheden)
    Mr. Prolapse 2009
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:59:48 #171
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73644734
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 12:49 schreef _Led_ het volgende:
    Maar dude, WAAROM ben je OP ZOEK naar stemmen ????

Ik bedoel, het is overduidelijk dat je al zo gek als een deur bent.
    Waarom er dan nog een schepje bovenop proberen te doen ?
    Waar maak ik duidelijk dat ik er naar op zoek ben?
    Wil er juist vanaf.
    Die 2 opnamen zijn oud, van de dag dat ik opgenomen werd - meer niet.
    Pareidolie of niet, er is een stem te horen terwijl iedereen stil was.

Gek, ja, maar niet dom.

Waarom ik er destijds mee aan de slag ging? Zelfde reden als waarom anderen ouijja proberen: nieuwsgierig of er meer is. Weet het nu zeker.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:03:51 #172
    31101 _Led_
    pi_73644847
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 12:59 schreef Manke het volgende:

[..]

Waar maak ik duidelijk dat ik er naar op zoek ben?
    Nou, je zit opnamen te maken en daar vervolgens stemmen in te zoeken, dat lijkt me toch wel een indicatie
    quote:
    Wil er juist vanaf.
    Dan lijkt het em een goed begin eens te stoppen met random noise op te nemen en daar stemmen in te zoeken.
    quote:
    Die 2 opnamen zijn oud, van de dag dat ik opgenomen werd - meer niet.
    Pareidolie of niet, er is een stem te horen terwijl iedereen stil was.
    Stem ? Of gewoon iets waarvan je niet weet wat het is....
    -trollen-

[ Bericht 15% gewijzigd door Bastard op 13-10-2009 13:12:30 ]
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:07:22 #173
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73644955
    Zoals ik zei: ik maak geen opnames en zoek geen stemmen, alles is van die paar dagen.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:16:33 #174
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73645253
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef Manke het volgende:
    En dat vind ik dus ook frapant... al word er gehoord "aardappelpuree" ook prima als mensen dat er in horen, punt is.. er is iets te horen.

Ik ben er zelf niet bij geweest, dus op welke manier deze bandrecording tot stand is gekomen weet ik niet, we moeten je op je blauwe ogen geloven dat het gewoon opgenomen is en dat er iets te horen is zonder aan de opname's te hebben gezeten (gemanipuleerd)

Er zijn wel meer mensen fanatiek bezig met geluiden opnemen en luisteren naar verborgen boodschappen die door de ruis te horen zijn. EVP

The truth was in here.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:20:32 #175
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73645377
    Deze vond ik nog het mooiste, door deze was ik ermee begonnen :
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:27:42 #176
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73645562
    Ik ga een keer met 2 microfoons opnemen met een afstand ertussen en ze dan bewerken op een of andere manier, met als resultaat dat je overhoudt wat overeen komt en zo alle random ruis elimineert.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:32:45 #177
    31101 _Led_
    pi_73645696
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:20 schreef Manke het volgende:
    Deze vond ik nog het mooiste, door deze was ik ermee begonnen :
    Dit wijst er toch wel weer behoorlijk op dat je bent begonnen met het zoeken naar stemmen, Manke, ook al ontken je dat nog zo hard.
    zzz
    pi_73645712
    Nee, dan moet je het juist niet bewerken. De meest pure audio-opname gebruiken. Bewerken kan juist vervuiling geven.
    Mr. Prolapse 2009
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:33:38 #179
    31101 _Led_
    pi_73645725
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:27 schreef Manke het volgende:
    Ik ga een keer met 2 microfoons opnemen met een afstand ertussen en ze dan bewerken op een of andere manier, met als resultaat dat je overhoudt wat overeen komt en zo alle random ruis elimineert.
    Dat werkt niet, je kunt de ruis zo niet elimineren.

Ga eens bij een studio langs in een soundpadded kamer, neem daar eens op met een profi-microfoon.
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:37:36 #180
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73645861
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dit wijst er toch wel weer behoorlijk op dat je bent begonnen met het zoeken naar stemmen, Manke, ook al ontken je dat nog zo hard.
    TOEN, ja.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:39:41 #181
    31101 _Led_
    pi_73645932
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:37 schreef Manke het volgende:

[..]

TOEN, ja.
    Koppel dat aan het feit dat je al labiel was, en tadaa, je hebt jezelf tot waanzin gedreven.
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:41:38 #182
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73646012
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:03 schreef _Led_ het volgende:

Stem ? Of gewoon iets waarvan je niet weet wat het is....

weet het niet, maar het lijkt me toch duidelijk een stem.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:43:01 #183
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73646053
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:39 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Koppel dat aan het feit dat je al labiel was, en tadaa, je hebt jezelf tot waanzin gedreven.

Klopt, als je ervan uitgaat dat de stemmen auditieve hallucinaties zijn - maar dat is het 100% NIET.
    Denk dat je het alleen met me eens kan zijn als je het zelf beleeft - .
    pi_73646170
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:43 schreef Manke het volgende:

[..]

Klopt, als je ervan uitgaat dat de stemmen auditieve hallucinaties zijn - maar dat is het 100% NIET.
    Dat ligt eraan, je kan er ook een verknipte verklaring aan geven, het "geluid" dat je hoort.
    Maar ik ben geen arts dus ik geef enkel mijn mening, geen diagnose
    Mr. Prolapse 2009
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:50:06 #185
    31101 _Led_
    pi_73646302
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 13:43 schreef Manke het volgende:

[..]

Dude, het is een symptoom van je ziekte.
    Als iemand met de pest me komt vertellen dat ie weliswaar de pest heeft maar die zwarte bulten daar niks mee te maken hebben, denk je dat ik 'm geloof ?

Welk percentage van de mensen met een geestesziekte denk je dat overtuigd is van het echt zijn van hun hallucinaties ?
    zzz
      Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:51:43 #186
    249559 crew  Lavenderr
    pi_73646340
    Manke, ik ben het wel met Led eens hoor. Je hébt al zoveel last van stemmen, en nu ga je nog actief op zoek naar meer stemmen? Waarom?
    pi_73646478
    Ter bevestiging van het gelijkhebben natuurlijk. Je bent altijd liever de ontdekker dan de gek.
    Dit is hier weer een typisch gevalletje van bewijzen dat je niet gek bent maar hierdoor nog gekker worden.
    Dit is geen troll maar serieus.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:04:21 #188
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73646733
    Symptoom, maar wat is de oorzaak? Ik weet het wel. Een arts zal het nooit onderkennen zonder z'n werk op 't spel te zetten, zeggen ze zelf.

Welk percentage? geen idee, weinig denk ik. Het belangrijkste bewijs [voor mij] is dat de opnames en stemmen in m'n hoofd overeenkomen.

Ja, ik ga ooit weer stemmen zoeken, met 2 mics, ooit, misschien, niet eens om mezelf te overtuigen.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:18:51 #189
    31101 _Led_
    pi_73647227
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:04 schreef Manke het volgende:
    Symptoom, maar wat is de oorzaak?
    Dat je labiel in je kop bent. Punt.
    quote:
    Ik weet het wel. Een arts zal het nooit onderkennen zonder z'n werk op 't spel te zetten, zeggen ze zelf.
    Lul maar mee met de gek denken we dan.
    Er zitten talloze knettergekke mensen in zo'n tehuis, maar jij bent niet gek hoor, bij jou is het wel echt, heus !
    quote:
    Welk percentage? geen idee, weinig denk ik.
    Denk je ? Alle schizofrenen en mensen met psychoses die ik tot nu toe heb gesproken waren overtuigd dat het bij hun heus wel echt was hoor, die anderen zijn gek maar zij niet.
    quote:
    Het belangrijkste bewijs [voor mij] is dat de opnames en stemmen in m'n hoofd overeenkomen.
    Mja, logisch, of je nou naar opnames luistert of naar gewone geluiden, je bent gek in je kop.
    zzz
    pi_73647251
    Wat _Led_ bedoelt in wat meer directe termen (dank u ) is dat juist door je verwarde staat het moeilijk wordt om te bepalen wat "echt" is en wat een auditieve hallucinatie.

Snap je?
    Mr. Prolapse 2009
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:29:44 #191
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73647511
    Zeg kunnen we misschien wat minder op Manke inspelen als een ziek persoon, tenzij jullie allemaal doctoren zijn die hem zelf onderzocht hebben kan hij gewoon doen wat hij wil zonder daarvoor jullie goedkeuring te hebben!
    The truth was in here.
    pi_73647631
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:29 schreef Bastard het volgende:
    Zeg kunnen we misschien wat minder op Manke inspelen als een ziek persoon, tenzij jullie allemaal doctoren zijn die hem zelf onderzocht hebben kan hij gewoon doen wat hij wil zonder daarvoor jullie goedkeuring te hebben!
    Manke zit daadwerkelijk in een kliniek Bastard
    Het is ook niet zo bedoeld maar alles wat hij "opsomt" past zo exact in het ziektebeeld.

Verder dan >

Michielos > Jij gaat vrijdag weer een sessie houden?
    Mr. Prolapse 2009
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:36:50 #193
    164607 sc00p
    D66-rechter
    pi_73647715
    -troll-

[ Bericht 94% gewijzigd door Bastard op 13-10-2009 14:38:07 ]
    Ik ook, bedankt!
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:37:43 #194
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73647741
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Manke zit daadwerkelijk in een kliniek Bastard
    Het is ook niet zo bedoeld maar alles wat hij "opsomt" past zo exact in het ziektebeeld.

Verder dan >

Michielos > Jij gaat vrijdag weer een sessie houden?
    Dat hij in een kliniek zit zegt niet alles, en maakt ook niet meteen alles wat hij zegt als onwaar of af te doen als een gek die spreekt. Laten we daarom eens minder benadrukken wat hij wel en niet mag doen.. dat is het punt.

En inderdaad, Michielos al een nieuwe datum geprikt?
    The truth was in here.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:40:01 #195
    31101 _Led_
    pi_73647819
    Niemand vertelt hem wat hij wel en niet mag doen, sommige mensen vinden het alleen verbazingwekkend dat ie juist naar stemmen op zoek gaat in zijn staat.
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:42:22 #196
    164607 sc00p
    D66-rechter
    pi_73647887
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:36 schreef sc00p het volgende:
    -troll-
    Ik trollde niet hoor.

kom op zeg. Als je een beetje door hebt hoe de wereld in elkaar steekt KUN je toch geneens meer in deze zweef onzin geloven?

Sorry dat ik mezelf niet beargumenteer, maar ik snap echt niet in zoiets kunnen geloven.. Ik vind het hetzelfde als in het vliegende spaghetti monter geloven.
    Ik ook, bedankt!
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:49:36 #197
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73648061
    quote:
    Denk je ? Alle schizofrenen en mensen met psychoses die ik tot nu toe heb gesproken waren overtuigd dat het bij hun heus wel echt was hoor, die anderen zijn gek maar zij niet.
    Alle schizo's die ik ken geloven in een chemische imbalans en hallucinaties, en die hadden nog ergere klachten, zoals het zien van 'personen' en aangeraakt worden door iets.
    Ben 1 van de weinigen die weet dat het van buiten komt, helaas, had ook liever dat het hallucinaties zijn.
    En ben ook niet verward
    Zit weer wel een draadje los in m'n knar, ja, die fungeert als antenne

spiritistische [=duivels] spelletjes = vragen om problemen, zoals het krijgen van stemmen afkomstig van ... demonen ?.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:54:58 #198
    31101 _Led_
    pi_73648211
    ok.
    ik ben benieuwd naar eens een lange opname met stemmen die duidelijk verstaanbaar zijn.
    (En dan niet posten wat we erin moeten horen he ! )
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:10:26 #199
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73648685
    Heb m'n mic destijds gemold
    Ik ga geen opnames meer maken, is dom, zoals je zelf zei - dat van 2 mics was maar een idee.
    Of je probeert zelf wat, en zoals ik eerder voorstelde: haal je eigen stem eruit, kijk ik of ik er wat in hoor [heb er inmiddels oor voor] en dan kijken of dat wat ik hoor overeenkomt met de vraag.

even ter zijde:
    spiritisme is inderdaad duivels, volgens christenen en de bijbel dan, en ben bang dat het de waarheid is gezien m'n ervaringen:
    http://www.agp-internet.com/react/profetie/1402.htm

evp, ouija, mediums, leven na de dood, new age ideeën = spiritisme
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:13:07 #200
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73648768
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 14:42 schreef sc00p het volgende:

[..]

Ik trollde niet hoor.

kom op zeg. Als je een beetje door hebt hoe de wereld in elkaar steekt KUN je toch geneens meer in deze zweef onzin geloven?

Sorry dat ik mezelf niet beargumenteer, maar ik snap echt niet in zoiets kunnen geloven.. Ik vind het hetzelfde als in het vliegende spaghetti monter geloven.
    Mooi.. dan is je topicreactie vrij nutteloos want zonder beargumentatie niet meer dan een troll.
    The truth was in here.
      Admin dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:15:33 #201
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_73648950
    Dit is ziek, ik dacht verdomme net aan je Danny (Maar dat klinkt fout op zo veel manieren)

leven de bloemen nog?
    Mr. Prolapse 2009
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:07:05 #203
    259246 Cristal
    Magical touch...
    pi_73650645
    Ik heb mijn Ouija bord!!! Glow in The Dark! ik ga gelijk beginnen! Als er iets leuks gebeurt laat ik het natuurlijk horen!
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:19:36 #204
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73651093
    Gebeurt alleen wat als je je openstelt, en dat is nou het gevaar. Zij nemen jou een beetje over om dat ding te laten bewegen. Als je het toch wilt, ontspan je arm en 'luister' of voel naar welke richting je arm wilt bewegen.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:26:14 #205
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_73653128
    Het is geeneens een stem inm het geluid. HEt menselijk brein zoekt automatisch naar herkenning en connecties en vind dat in schijnbaar onbelangrijke los van elkaar staande stimuli. Dat heet pareidolie.

Het is geen stem, het menselijk brein maakt er een stem van. Het menselijk brein verwacht een stem te horen (sowieso als je je mp3. al naar hetgeen noemt wat je hoort) en hoort dat er ook in.

Over manke. Ik kan wel zeggen dat hij aan veel van de symptomen voldoet die zeker standaard zijn voor zijn aandoening. Hij zit niet voor niets in een inrichting.

Maar ja, als ik dat zeg of als ik zeg dat drugs tot wanen kan leiden, word ik gemod (terwijl meerdere mensen hier opeens in behandeling blijken te zijn en./of vaker drugs gebruiken).

een beetje als LED's pest verhaal. "Ik heb wel de pest, maar de bulten hebben er echt niks mee te maken hoor!"

dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:44:08 #206
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_73653642
    bijna iedereen is aan de alcohol idd
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:47:14 #207
    31101 _Led_
    pi_73653715
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 17:44 schreef Summers het volgende:
    bijna iedereen is aan de alcohol idd
    Da's wel een van de zwaarste ja, maar er waren genoeg mensen bezig met ghb, lsd, xtc, coke, salvia divinorum enzo toen we het er laatst over hadden hoor
    zzz
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 18:05:45 #208
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73654229
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 17:47 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Da's wel een van de zwaarste ja, maar er waren genoeg mensen bezig met ghb, lsd, xtc, coke, salvia divinorum enzo toen we het er laatst over hadden hoor
    En dan, wat dan nog? Makkelijk om er voor jouw een label aan te hangen "onzinverkondigaar"?
    The truth was in here.
    pi_73654300
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 16:07 schreef Cristal het volgende:
    Ik heb mijn Ouija bord!!! Glow in The Dark! ik ga gelijk beginnen! Als er iets leuks gebeurt laat ik het natuurlijk horen!
    Nou, succes. Wat wil je eigenlijk dat er gebeurt?
    Ik heb vroeger ook een tijdje met ouija-borden zitten klooien, en automatisch schrift. We pakten eerst gewoon een vel papier en tekenden daar zelf alle letters en cijfers op en wat extra dingen (ja/nee, tot ziens, etc), en dan kon je eigenlijk alles wat een beetje gleed wel gebruiken als wijzer. Daarna begonnen we met automatisch schrift (ik was toen een jaar of 16). Er gebeurde niks engs, tot m'n vriendin een beetje raar begon te doen, vreemde dingen zei over haar gidsen (ze kreeg er ook steeds meer) en ze ook kon aanwijzen en voelde waar ze stonden. Op een gegeven moment beweerde ze dat een gids haar wilde wurgen en toen ben ik er maar mee gekapt.
    Later heb ik het nog een paar keer gedaan met een andere vriendin die er een of andere gave voor zou hebben. Ik was ondertussen 22 ofzo, maar ondertussen te sceptisch geworden leek het. Het ging altijd over haar en haar gidsen, en ik lag half te pitten op de stoel, was helemaal kapot achteraf. Ik weet nog wel dat de katten hem allebei ineens smeerden toen we iemand 'aan de lijn' hadden die niet weg wilde gaan, en die kwam later altijd nog eventjes terug als we het bord weer pakten.
    Tap tap tap
      woensdag 14 oktober 2009 @ 11:56:53 #210
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73676623
    Michielos
    je hoort wel een geluid, maar je weigert er iets zinnigs in te horen.
    het gaat er om dat er iets te horen is.
    waar komt dat geluiid vandaan volgens jou?
    "ja kan van alles zijn, je broek of zo"
    het was stil, er waren maar 3 personen.

net zoals bv het gezicht op mars ziet iedereen er een gezicht in, niet iedereen interpreteert het anders.

stemmen zijn nu veel minder, toen ik zei dat ik niet bang ben zei er een "wat een sukkel, hij weet niet eens waarmee we bezig zijn", verder kwam er niks nuttigs uit. Geen idee wat ze hier nog doen.

en gidsen zijn demonen, je leest heel vaak dat gidsen zich tegen de gastheer keren als die mensen naar de kerk gaan of christelijk worden.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 12:12:16 #211
    31101 _Led_
    pi_73677077
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 18:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

En dan, wat dan nog? Makkelijk om er voor jouw een label aan te hangen "onzinverkondigaar"?
    Nee hoor.
    Ik ben zelf één van die mensen
    zzz
      woensdag 14 oktober 2009 @ 13:10:39 #212
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73678869
    Nou je over drugs begint, ik had ergens begin vorig jaar paddos gegeten en later paar keer spacecake, en herinner me dat ik een hoog stemmetje hoorde tijdens de trip - een van m'n stemmen komt met die stem overeen.
    Misschien ben ik zo aan de demonen gekomen. Ik heb hem [1 van de stemmen] tenslotte zelf uitgenodigd, zegt hij.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 13:19:47 #213
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73679170
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 12:12 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee hoor.
    Ik ben zelf één van die mensen
    Ok.. dacht even dat je bedoelde te zeggen dat als je 'een gebruiker' bent je dus niet meer geloofwaardig kan zijn omtrent het dingen zien of ervaren.
    Dan zou ik wel willen toevoegen dat het helemaal ligt aan het spul wat je gebruikt en of je op dat moment onder invloed was.
    The truth was in here.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 13:20:47 #214
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73679209
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 11:56 schreef Manke het volgende:

en gidsen zijn demonen, je leest heel vaak dat gidsen zich tegen de gastheer keren als die mensen naar de kerk gaan of christelijk worden.
    Mag ik het hier he-le-maal niet mee eens zijn?
    The truth was in here.
      † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 13:23:16 #215
    127870 Ratelslangetje
    Lady
    pi_73679278
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Mag ik het hier he-le-maal niet mee eens zijn?
    Idd
    Giftig, Fel
    Agressief en
    Razendsnel
    pi_73679797
    Is een demoon per definitie slecht dan?

Goed vs. Slecht is toch niet zo zwart-wit?
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 14 oktober 2009 @ 13:47:52 #217
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73680005
    Nou in mijn beleving is een demoon.. iets dat iemand moedwillig kwaad wil doen.. dat kan ik dus helemaal niet vergelijken met een gids die juist alles doet om jouw verder te helpen.
    The truth was in here.
    pi_73680083
    En dus is een sadist een vleesgeworden Demoon?
    Mr. Prolapse 2009
      † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 13:51:47 #219
    127870 Ratelslangetje
    Lady
    pi_73680111
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:50 schreef Dragorius het volgende:
    En dus is een sadist een vleesgeworden Demoon?
    Dat is een slecht mens.
    Giftig, Fel
    Agressief en
    Razendsnel
    pi_73680155
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:51 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Dat is een slecht mens.
    Maar als we uitgaan van de verbondenheid met ziel en geest (en dus "het vlees") dan is dat een vleesgeworden manifestatie van een demoon, toch?
    Mr. Prolapse 2009
      † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 13:59:08 #221
    127870 Ratelslangetje
    Lady
    pi_73680313
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar als we uitgaan van de verbondenheid met ziel en geest (en dus "het vlees") dan is dat een vleesgeworden manifestatie van een demoon, toch?
    Uhhh, hoeft niet. Maar de mens kan er wel door bezeten worden.
    He, waarom stel je van die lastige vragen?
    Giftig, Fel
    Agressief en
    Razendsnel
    pi_73680380
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:59 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Uhhh, hoeft niet. Maar de mens kan er wel door bezeten worden.
    He, waarom stel je van die lastige vragen?
    Interesse
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 14 oktober 2009 @ 14:07:46 #223
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73680573
    [quyote]
    Nou in mijn beleving is een demoon.. iets dat iemand moedwillig kwaad wil doen.. dat kan ik dus helemaal niet vergelijken met een gids die juist alles doet om jouw verder te helpen.
    [/quote]
    Precies, totdat een gids z'n ware aard laten zien wanneer je iets doet wat 'm niet bevalt, bijvoorbeeld gelovig worden, wat ik ergens las - zo zijn er veel meer voorbeelden.

New Age is misleiding van de duivel, volgens christenen en ik heb ervaren hoe in naam van Christus de demonen bij mij weggingen tijdens een uitdrijving met meerdere christenen in een evangelische kerk - dit was op de eerste dag van psychose, ze vlogen letterlijk uit m'n hoofd, voelbaar als windvlagen, velen vlogen vrolijk weer terug.
    Omdat demonen uitgedreven werden in naam van Christus, kan er wel eens meer de waarheid zijn wat de bijbel leert, namelijk wat ze over het occulte en spiritisme [w.o. new age] zeggen: lokaas van de duivel.

Zou wel jammer zijn, vind het new age idee is wel interessant.

Ben altijd atheist geweest, had niks met religie en geloof, maar de ervaring van die uitdrijving heeft me doen nadenken over wat wel eens de waarheid zou kunnen zijn.
    pi_73680683
    Maar Manke, je hoort ze nu nog, dan is de uitdrijving niet geslaagd toch?
    Mr. Prolapse 2009
      † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 14:28:13 #225
    127870 Ratelslangetje
    Lady
    pi_73681214
    Ja vertel eens?
    Giftig, Fel
    Agressief en
    Razendsnel
      woensdag 14 oktober 2009 @ 14:30:18 #226
    181399 Swiffer
    Opgeruimd staat netjes.
    pi_73681263
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 14:07 schreef Manke het volgende:
    [quote]
    quote:
    Precies, totdat een gids z'n ware aard laten zien wanneer je iets doet wat 'm niet bevalt, bijvoorbeeld gelovig worden, wat ik ergens las - zo zijn er veel meer voorbeelden.

New Age is misleiding van de duivel, volgens christenen en ik heb ervaren hoe in naam van Christus de demonen bij mij weggingen tijdens een uitdrijving met meerdere christenen in een evangelische kerk - dit was op de eerste dag van psychose, ze vlogen letterlijk uit m'n hoofd, voelbaar als windvlagen, velen vlogen vrolijk weer terug.
    Omdat demonen uitgedreven werden in naam van Christus, kan er wel eens meer de waarheid zijn wat de bijbel leert, namelijk wat ze over het occulte en spiritisme [w.o. new age] zeggen: lokaas van de duivel.

Ben altijd atheist geweest, had niks met religie en geloof, maar de ervaring van die uitdrijving heeft me doen nadenken over wat wel eens de waarheid zou kunnen zijn.
    enzo..
      woensdag 14 oktober 2009 @ 15:23:58 #227
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73682936
    Die kerk heeft uitdrijving kamertjes.
    [pinkstergemeente, geen katholieke, bij het philips gebouw in de buurt in amsterdam]
    Aan het begin van de uitdrijving ging die dominee of priester lezen, toen begon ik een raar geluid te horen, alsof iets het uitschreeuwde, 't klonk niet menselijk.
    Priester ging toen in tongen spreken en deed z'n handen op m'n oren waarna ze wegvlogen - maar ze wisten hun weg terug te vinden, daarom heb ik er nog last van - kon ze toen ook van me afschreeuwen, maar ze vlogen steeds terug.
    Voel sinds die dag ook de energie van die gedaantes - voelt als spinnerag - anderen die ik aanwees waar ze moesten voelen, voelden ijskoude luchtstroom.

Heb dit niet eerder verteld hier, beetje vaag verhaal, maar het is echt gebeurd.
    Ga binnenkort weer naar die kerk, want het hielp. Zit zelfs aan doop te denken, iets waar ik vroeger over deed.
    pi_73683094
    Als het voor je helpt, zou ik het zeker doen
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 14 oktober 2009 @ 15:29:14 #229
    40150 Manke
    'tis but a scratch
      woensdag 14 oktober 2009 @ 15:42:31 #230
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73683602
    Sommige reacties zijn wel interessant, zoals Cherrylips bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd naar de bevindingen van TS.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 14 oktober 2009 @ 16:16:43 #231
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73684827
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 14:07 schreef Manke het volgende:

okeee.. nou word steeds mooier dit topic iig

Ik respecteer je mening hoor.. maar vlgs mij heb je meer last van geesten die zeggen je gids te zijn en je voor de gek houden dan dat het je gids ook echt is.
    Wat me wel opvalt bij jou is dat het allemaal demonisch en duivels aan doet, je tot dingen aanzetten, je sarren, vervelend zijn en bij de naam 'christus' worden ze helemaal giftig.
    Bizar verhaal op zn minst!
    The truth was in here.
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:05:13 #232
    31101 _Led_
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:21:47 #233
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73752945
    Ze zeggen niet wat ze zijn, mensen "haha hij denkt dat we mensen zijn" "wat een sukkel"
    "rot op met je jezus gristus" doet ze niks, in de kerk met de "spiritual warrior" had het effect.
    en het leukste die vriend had zelf ook iemand bij hem thuis en die is fijn met mij meegegaan - bevestigd voor mij dat hij niet liegt dat ie kan zien.
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:38:01 #234
    31101 _Led_
    pi_73753553
    Ik snap geen snars van wat je zegt.
    zzz
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:45:26 #235
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73753850
    was een reply op Bastard
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:04:30 #236
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73907454
    was een erg bizar weekend...
    zal t kort samenvatten:
    was met die vriend, haalde 'm op met de auto, tijdens het autorijden zei hij "hier kreeg ik een enorm gevoel van haat toen ik langs deze bushalte liep", en ik zag een gedenksteen langs de weg dat er recent op die plek iemand was overleden.

hij kreeg een ingeving om ergens naar toe te gaan:
    1 weg geleid naar en in volendam, stond er ineens een mariabeeld
    2 achter een postkantoor, bij een speeltuintje - daar zag hij geesten op een bankje, ik kon ze voelen met m'n hand.
    3 waar ooit een speeltuintje was, daar zag hij iemand in elkaar worden getrapt - iemand hing aan een boom - gast van 3 meter met bijl, deze ging met ''m mee - hij noemde zich gregory, geboren 1912, gestorven 2006, leeftijd 112 [!] gedood door een bijl.

bij hem thuis:
    hij zag iemand met hoofddoek en monddoek die niet wou zeggen wie ze was [hij wou d'r monddoek weghalen en z'n arm werd weggedrukt. hij wou d'r bij d'r borsten grijpen, werd nog harder weggedrukt.
    iemand anders waar ik biij consult was zei dat het m'n oma is, toen wou ze ook niet d'r naam geven.

gregory over mij: hij heeft 2 gevallen engelen bij zich, hij moet 6 keer per dag bidden
    volgens hem bestaat de islamitische god niet, als antwoord op m'n vraag.

later wees ik in de hoek van z'n woonkamer om te vragen wat er was: hij zag een witte duif - even later verscheen daar een lichtpoort - z'n hele kamer werd gevuld met 'geesten', zagen eruit als personen, ik zag ze niet, maar ik voelde ze wel duidelijk met m'n handen. Ze liepen door de poort, ws. rond de honderd 'mensen', m'n oma liep er ook door.
    stond een jongetje naast me, ik vroeg aan die vriend ofhij z'n naam kon vragen: donovan, zelfde naam als m'n jarig neefje.
    voelde steeds iets aan m'n enkel, hij zei dat het m'n hond was, voelde het daarna.

hij zag een paar geesten uit mij stapppen, een paar werden er uitgenodigd door de reeds aanwezige.

er was een gevecht tussen die gregory en een demoon van hem [die een pentagram tekende op de muur]
    er was een gevecht tussen 'jaap' [die met mij meegegaan is] en een klein rood duiveltje
    ook werd een grijze gast weggetrapt, en ging bij mij op z'n knieen bedelen om bij me te blijven.
    Kon in alle gevallen niks zien, maar kon in alle gevallen [bewegende] energie voelen, voelde als spinnerag, erg koel of erg warm.

Eenmaal thuis bleek er niks veranderd - ik denk dat het allemaal in scene was gezet door [de] demonen.

ik weet het, erg slecht geschreven, wil er niet te veel tijd aan besteden ivm gezeik door stemmen.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:09:50 #237
    31101 _Led_
    pi_73907616
    Dat ze jullie vrij rond laten lopen begin ik toch wel angstig te vinden.
    Volgens mij is het wachten tot er iemand doorslaat en iemand kwaad doet 'vanwege de stemmen'
    zzz
    pi_73907650
    A-ha.
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:43:16 #239
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73908600
    tja, ondanks dat was het echt gebeurt. hij staat volledig open en kan ze zien en ermee communiceren, ik sta open door ws paddo's een hele tijd geleden en evp.

ook wel 'grappig' was dat z'n arm werd overgenomen en hij z'n gezicht open krabte en z'n keel dicht kneep, kreeg z'n arm omlaag met moeite.
    pi_73908626
    Dus paddo's zijn behoorlijk gevaarlijk, als je er stemmen door gaat horen
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:45:08 #241
    31101 _Led_
    pi_73908667
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 11:43 schreef Manke het volgende:
    tja, ondanks dat was het echt gebeurt. hij staat volledig open en kan ze zien en ermee communiceren, ik sta open door ws paddo's een hele tijd geleden en evp.

ook wel 'grappig' was dat z'n arm werd overgenomen en hij z'n gezicht open krabte en z'n keel dicht kneep, kreeg z'n arm omlaag met moeite.
    Dat jullie zelf denken dat het echt is snap ik, dat is nou juist wat het zo eng maakt.
    Er zit wat mij betreft weinig tussen dat hij z'n eigen gezicht openkrabt en dat hij iemand anders iets aan doet.
    zzz
    pi_73908691
    Het toont aan dat de "remming" weg is en als die 'stemmen' dan gaan zeggen "maak die en die dood" .... dan is dat best beangstigend ja
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:51:51 #243
    31101 _Led_
    pi_73908905
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 11:45 schreef Dragorius het volgende:
    Het toont aan dat de "remming" weg is en als die 'stemmen' dan gaan zeggen "maak die en die dood" .... dan is dat best beangstigend ja
    Ik vind deze verhalen persoonlijk serieus genoeg voor verplichte opname.
    Je moet er toch niet aan denken dat zo'n gozer bij jou en je kinderen in de buurt woont
    Laat staan 2 van die malloten die elkaar alleen maar bevestigen in hun waanzin !
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:55:23 #244
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73909015
    Led, ja klopt, hij kan gevaarlijk zijn, gezien het verleden - hij zegt dat ie wel eens werd overgenomen, wat hem oersterk maakte.
    Ik laat me niet overnemen en de stemmen geven mij geen opdrachten, omdat ze weten dat ik er geen gehoor aan geef.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:56:55 #245
    31101 _Led_
    pi_73909060
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 11:55 schreef Manke het volgende:
    Led, ja klopt, hij kan gevaarlijk zijn, gezien het verleden - hij zegt dat ie wel eens werd overgenomen, wat hem oersterk maakte.
    quote:
    Ik laat me niet overnemen en de stemmen geven mij geen opdrachten, omdat ze weten dat ik er geen gehoor aan geef.
    Da's nu, dat kan elk moment zomaar veranderen.
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:57:11 #246
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73909072
    en idd, we zijn een bevestiging voor elkaars waanzin - bewijst mij alleen maar dat het echt is.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:57:55 #247
    230450 ShevaJB
    Rock beat tempo 155
    pi_73909092
    quote:

Sorry, inkoppertje, ik weet. Maar zonder gekkigheid, wat Dragorius ook al zei, zonder die remming van het beetje verstand wat er nog inzit kan het behoorlijk gevaarlijk worden voor de omgeving.
    [b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
    [/b]
    [b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
    Eindbaas ^O^
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:58:09 #248
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73909105
    Zal niet gebeuren, hoor ze amper nog
      woensdag 21 oktober 2009 @ 11:58:35 #249
    230450 ShevaJB
    Rock beat tempo 155
    pi_73909118
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 11:51 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik vind deze verhalen persoonlijk serieus genoeg voor verplichte opname.
    Je moet er toch niet aan denken dat zo'n gozer bij jou en je kinderen in de buurt woont
    Laat staan 2 van die malloten die elkaar alleen maar bevestigen in hun waanzin !
    Dit dus.
    [b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
    [/b]
    [b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
    Eindbaas ^O^
      woensdag 21 oktober 2009 @ 12:13:11 #250
    31101 _Led_
    pi_73909548
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 11:58 schreef Manke het volgende:
    Zal niet gebeuren, hoor ze amper nog
    Wat er zal gebeuren weet je natuurlijk nooit.

Vind je zelf niet dat die vriend van je eigenlijk niet buiten zo moeten mogen lopen ?
    Je zegt zelf dat ie gevaarlijk is voor zijn omgeving

En dan doet het er dus helemaal niet toe of dat komt doordat ie gek in zijn hoofd is, of doordat alles wat jullie 'meemaken' echt zou zijn - het draait erom dat ie gevaarlijk is !
    zzz
    pi_73910344
    Serieus, jouw vriend moet zich, desnoods gedwongen, op laten nemen. Zo rond blijven lopen is echt een gevaar voor de maatschappij, hij kan ieder moment "snappen" en los gaan.
    Mr. Prolapse 2009
    pi_73910663
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 13:47 schreef Bastard het volgende:
    quote:
    Tuurngait

Some spirits were by nature unconnected to physical bodies. These figures were called tuurngait (singular tuurngaq). Some were helping spirits that could be called upon in times of need. Some were evil and monstrous, responsible for bad hunts and broken tools. They could also possess humans, as recounted in the story of Atanarjuat. An angakkuq with good intentions could use them to heal sickness, and find animals to hunt and feed the community. He or she could fight or exorcise bad tuurnait, or they could be held at bay by rituals; However, an angakkuq with harmful intentions could also use "tuurngait" for their own personal gain, or to attack other people and their tuurngait.

Though once upon a time Tuurngaq simply meant "helping spirit", it has, with Christianisation, taken on the meaning of demon in the Christian belief system, (quite literally demonizing the word).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythology#Tuurngait

Daarom denk ik dan ook dat demonen niet bestaan, en dat het dus allemaal gidsen zijn. Door onbegrip kun je dit echter wel denken. Mijn geloof is dan ook dat niemand slecht is, maar dat iedereen onhandig is. Daarom is demoniseren een lastig verhaal mijns inziens, en gebeurt dan ook vaak, zo niet altijd, uit onhandigheid.
    As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 13:34:55 #253
    179488 Stevennn
    Hé waar bist jong?
    pi_73911992
    tvp
    Jonge, ik bin op de weaze
      woensdag 21 oktober 2009 @ 13:44:42 #254
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73912370
    Een onzichtbare wereld bestaat, alleen wat is de waarheid? elke cultuur heeft zijn eigen waarheid.
    Ik denk en ben bang dat de christelijke visie waar is, maar wel kort af: alle onzichtbvare wezens zijn van de duivel, goede doen zich enkel goed voor.
    New Age wordt ook wel eens de misleiding vd duivel genoemd: reincarnatie, karma, doe je het nu niet goed, krijg je tzt weer de kans.

Denk niet dat hij hier hulp voor nodig heeft of opgenomen moet worden, hij gaat al preventief naar de brijder voor andere problemen.
    pi_73912414
    quote:
    Denk niet dat hij hier hulp voor nodig heeft of opgenomen moet worden
    Als hij zichzelf al dit soort zaken aandoet en aangeeft zichzelf niet in de hand te hebben (jij moest hem notabene helpen!) dan lijkt me opname wel verstandig (op z'n minst).
    Mr. Prolapse 2009
    pi_73913029
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 13:45 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Als hij zichzelf al dit soort zaken aandoet en aangeeft zichzelf niet in de hand te hebben (jij moest hem notabene helpen!) dan lijkt me opname wel verstandig (op z'n minst).
    En dan zijn er nog mensen die beweren dat paddo's niet gevaarlijk zijn.

Hoeveel meer bewijs van het tegendeel heb je nodig?

Opname, voor ieders veiligheid.
    pi_73913203
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 11:57 schreef Manke het volgende:
    en idd, we zijn een bevestiging voor elkaars waanzin - bewijst mij alleen maar dat het echt is.
    Dit vind ik dus gewoon eng om te lezen.
    Laat die vriend gaan Manke, concentreer je op jezelf.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 14:07:53 #258
    31101 _Led_
    pi_73913225
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 13:44 schreef Manke het volgende:
    Een onzichtbare wereld bestaat, alleen wat is de waarheid? elke cultuur heeft zijn eigen waarheid.
    Welke cultuur je ook hebt, een baksteen zinkt in water. Da's waarheid.
    quote:
    Denk niet dat hij hier hulp voor nodig heeft of opgenomen moet worden, hij gaat al preventief naar de brijder voor andere problemen.
    Je zegt zelf dat hij gevaarlijk is, je vertelt over hoe hij zichzelf al kwaad deed.
    En toch vind je het perfect verantwoordelijk om die jongen rond te laten lopen tussen personen die zich niet goed kunnen verweren als hij het weer eens in zijn bol krijgt ?
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:23:06 #259
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73915877
    Die paddo's had ik een paar jaar geleden gegeten, en ik kan me een stemmetje herinneren en die komt precies overeen met 1 die ik nu heb.

Die gast is geen gevaar, behalve als ie echt boos is. Nu had ie zich gewoon volledig opengesteld.
    pi_73916076
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 15:23 schreef Manke het volgende:

Die gast is geen gevaar, behalve als ie echt boos is. .
    Als ik echt boos ben, ben ik geen gevaar (voor mijn omgeving of mezelf).

Dat in combinatie met stemmen + geen controle over je ledematen....
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:37:47 #261
    31101 _Led_
    pi_73916346
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 15:23 schreef Manke het volgende:
    Die paddo's had ik een paar jaar geleden gegeten, en ik kan me een stemmetje herinneren en die komt precies overeen met 1 die ik nu heb.

Die gast is geen gevaar, behalve als ie echt boos is. Nu had ie zich gewoon volledig opengesteld.
    Geen gevaar ???
    quote:

Wat als z'n arm dat nou bij een klein kind doet in plaats van bij hemzelf ?
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:43:03 #262
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73916558
    Ja, zou leuk kunnen uitpakken.
    Hij ziet ze ook duidelijk, kan er mee spreken en kan fisiek aangepakt worden door ze.

Als iemand er dicht bij woont en zin heeft om het te onderzoeken:
    http://maps.google.com/
    52.498753,4.976911
    52.507739,4.979599

hier zag hij wat - of het is daar echt, of iets bij hem projecteerde het zodat het er alleen is als hij er is - dus in scene gezet door de 'demonen' bij hem.
    Die tweede locatie: toen ik over het bruggetje liep, werd het steenkoud.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:43:40 #263
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73916584
    Ja stel je voor...

zijn gevaarlijkere mensen
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:45:52 #264
    31101 _Led_
    pi_73916676
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 15:43 schreef Manke het volgende:
    Ja stel je voor...

zijn gevaarlijkere mensen
    Nee, eerlijk gezegd zijn er niet veel gevaarlijkere mensen dan psychoten die denken dat ze stemmen horen, hun ledematen niet onder controle hebben en zich ook niet verantwoordelijk voelen voor de acties van die ledematen.

Welk gedeelte van "Dit keer greep hij zichzelf bij de keel en deed hij zichzelf kwaad, volgende keer kan dat iemand anders zijn" dringt er niet tot je schizofrene kop door ?
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:48:44 #265
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73916787
    Relatief stelt 't niks voor, als t fout gaat, gaat t goed fout, zoals op die creche
    pi_73916826
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 15:48 schreef Manke het volgende:
    Relatief stelt 't niks voor, als t fout gaat, gaat t goed fout, zoals op die creche
    Daarom ben ik dus voor opname van mensen. Er is gewoon van te genezen En dan hoeft niemand gevaar te lopen.
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:49:51 #267
    31101 _Led_
    pi_73916828
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 15:48 schreef Manke het volgende:
    Exact !
    Opsluiten, jou en die vriend van je.
    Kut voor jullie, maar beter dat dan een kleuter vermoord.
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:50:03 #268
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73916837
    Gebeurde omdat hij zich bewust openstelde
    Wat wil jij ertegen doen, of wil je alleen oprecht overkomen?
    Wat verwacht je van mij?
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:51:15 #269
    31101 _Led_
    pi_73916893
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 15:50 schreef Manke het volgende:
    Gebeurde omdat hij zich bewust openstelde
    Wat wil jij ertegen doen, of wil je alleen oprecht overkomen?
    Wat verwacht je van mij?
    Ik verwacht inmiddels helemaal niks meer van je.
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:52:09 #270
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73916925
    Wat verwachtte je dan wel?
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:53:53 #271
    31101 _Led_
    pi_73917000
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 15:52 schreef Manke het volgende:
    Wat verwachtte je dan wel?
    Dat er ergens nog een greintje common-sense in zat. Beep, wrong.
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:54:08 #272
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73917013
    Opsluiten gebeurt niet. Wat hij doet is zijn verantwoordelijkheid. Als hij iemand wat aandoet is het eigen schuld dikke bult voor die ander.
    pi_73917033
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 15:54 schreef Manke het volgende:
    Opsluiten gebeurt niet. Wat hij doet is zijn verantwoordelijkheid. Als hij iemand wat aandoet is het eigen schuld dikke bult voor die ander.
    Ok nu ben je gewoon ordinair aan het trollen...
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:55:04 #274
    31101 _Led_
    pi_73917050
    quote:
    Nee, die ander heeft er geen schuld aan ! Die krijgt opeens een schizofrene freak op z'n dak die 'm wat aan wil doen !!!
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:55:30 #275
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73917069
    ik geef de waarheid, blijf er verder nuchter onder.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:56:20 #276
    31101 _Led_
    pi_73917103
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 15:55 schreef Manke het volgende:
    ik geef de waarheid, blijf er verder nuchter onder.
    Je geeft een knettergek schizofreen wereldbeeld, en je zou opgesloten moeten zitten.
    Zonder fokking internetconnectie.
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 15:56:46 #277
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73917122
    Ik bedoelde: hij zal nooit beginnen met ruzie maken, schizo of niet.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 16:02:05 #278
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73917350
    Helaas voor jou ben ik vrij om te doen wat ik wil.
    Zet een ander maar lekker op z'n plek.
    dit is tru, verwacht geen realisme.
    pi_73917389
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:02 schreef Manke het volgende:

dit is tru, verwacht geen realisme.
    Je verzint alles?
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 21 oktober 2009 @ 16:05:39 #280
    40150 Manke
    'tis but a scratch
    pi_73917492
    Nee zeker niet, maar het valt niet onder het realistisch wereldbeeld dat de meeste 'gezonde' mensen hebben.
    pi_73917607
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 15:55 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, die ander heeft er geen schuld aan ! Die krijgt opeens een schizofrene freak op z'n dak die 'm wat aan wil doen !!!
    Dat soort types kun je beter maar niet nodeloos beledigen en uitlokken, zoals je gewend bent te doen. Het is dan ook ieder zijn recht op dit soort onrespectvol gedrag aan te pakken.

Zielepietjes proberen dan altijd de vinger te wijzen naar mensen die eerlijk zijn over hun problemen, terwijl de mensen die hier niet eerlijk over zijn, vaak nog veel ergere problemen hebben. Ik snap dan ook niet waarom jij de hele dag zo loopt af te geven op je medemens, als je het zelf zo moeilijk hebt met het jezelf in bedwang houden.
    As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 16:09:08 #282
    31101 _Led_
    pi_73917638
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat soort types kun je beter maar niet nodeloos beledigen, zoals je gewend bent te doen. Het is dan ook ieder zijn recht op dit soort onrespectvol gedrag aan te pakken.

Zielepietjes proberen dan altijd de vinger te wijzen naar mensen die eerlijk zijn over hun problemen, terwijl de mensen die hier niet eerlijk over zijn, vaak nog veel ergere problemen hebben. Ik snap dan ook niet waarom jij de hele dag zo loopt af te geven op je medemens, als je het zelf zo moeilijk hebt met het jezelf in bedwang houden.
    Ah, als het mijn stalker-calimero niet is
    zzz
    pi_73917650
    ... Nee het is inderdaad volkomen normaal om rond te lopen als je weet dat je "prone" bent tot rare handeling en het verliezen van de controle over je wil en lichaam...
    Mr. Prolapse 2009
    pi_73917700
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:09 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ah, als het mijn stalker-calimero niet is
    En weer beledigen.

woensdag 21 oktober 2009 @ 16:13:17 #285
    31101 _Led_
    pi_73917799
    Moet je nou perse in elk topic komen huilen ?
    Ik zei al, maak dan gewoon een centraal naamtopic voor me aan in KLB ofzo, dan kun je daar de stalker uithangen.
    Nu probeer je moedwillig elk topic te veranderen in een "Boehoehoe ik vind _Led_ zo stooohoohooom!!" topic
    zzz
    pi_73917837
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:09 schreef Dragorius het volgende:
    ... Nee het is inderdaad volkomen normaal om rond te lopen als je weet dat je "prone" bent tot rare handeling en het verliezen van de controle over je wil en lichaam...
    Dan zullen we maar niet gaan praten over de risico's van alcoholgebruik. Dat geeft namelijk exact hetzelfde effect, oftewel dat de remmingen wegvallen.

Het zijn die types die de hele dag die mensen lopen te beoordelen, die ze tot waanzin leiden. Niet de mensen zelf.

Owja, dit is het oijja topic, reden genoeg om over schizofrene mensen met hun gevaar voor de samenleving te praten.

Vind het dan ook erg sneu voor manke dat zijn verhaal weer op een dergelijke manier uit zijn verband wordt gerukt door een stel verontruste moeders.
      woensdag 21 oktober 2009 @ 16:15:24 #287
    31101 _Led_
    pi_73917877
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:14 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan zullen we maar niet gaan praten over de risico's van alcoholgebruik. Dat geeft namelijk exact hetzelfde effect, oftewel dat de remmingen wegvallen.
    WAT ???
    Jij verliest van alcohol de controle over je arm waardoor je arm jou of anderen gaat wurgen zonder dat je er iets aan kunt doen ??????
    Jij staat elke vrijdag in de kroeg je gezicht open te krabben ?

Lul toch niet zo slap man, het enige wat je aan het doen bent is riddertje spelen voor een mede-TRU-er, of het zinnig is maakt je geen fuck uit.
    zzz
    pi_73917926
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:13 schreef _Led_ het volgende:
    Moet je nou perse in elk topic komen huilen ?
    Ik zei al, maak dan gewoon een centraal naamtopic voor me aan in KLB ofzo, dan kun je daar de stalker uithangen.
    Nu probeer je moedwillig elk topic te veranderen in een "Boehoehoe ik vind _Led_ zo stooohoohooom!!" topic
    Ik blijf huilen tot jij dat beledigende gedrag binnen dit forum eens stopt, en je niet als een klapmongool alles en iedereen loopt te beledigen met je bekrompen mening. Soms krijg ik het vertrouwen dat het de goede kant gaat, echter dan zie ik weer dat je een user helemaal kapot aan het maken bent met opmerkingen die kant noch wal raken.

We posten hier namelijk niet om afgezeken te worden.
    pi_73917948
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:14 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Die zijn hier niet mee te vergelijken. Daarvan ga je geen entiteiten zien, en ga je jezelf niet wurgen of openkrabben. Datzelfde geldt dan ook voor andere "drugs" maar vreemd genoeg belanden we toch bij alcohol....
    quote:
    Het zijn die types die de hele dag die mensen lopen te beoordelen, die ze tot waanzin leiden. Niet de mensen zelf.
    Volgens mij liepen ze gewoon met zijn tweeen toen hij die aanval kreeg, enkel geprovoceerd door "stemmen" of "waarnemingen" ...
    quote:
    Owja, dit is het oijja topic, reden genoeg om over schizofrene mensen met hun gevaar voor de samenleving te praten.
    Manke geeft als reden dat hij paddo's gebruikte EN EVP heeft gevoerd + Ouija board, dus het is weldegelijk relevant. Het wordt ook gezien als een gevaar bij het gebruik van Ouija boards.
    quote:
    Vind het dan ook erg sneu voor manke dat zijn verhaal weer op een dergelijke manier uit zijn verband wordt gerukt door een stel verontruste moeders.
    1 tip, hou de toon "normaal" dat neemt al heel wat van de lading af En hoezo uit zijn verband gerukt? Er staat wat er staat. Het toont dus vanuit Manke gezien het gevaar van het gebruik van Ouija Boards.

Manke, jij probeert mensen toch eigenlijk ook te waarschuwen hiermee? Tegen het gebruik van die boards?
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 21 oktober 2009 @ 16:17:56 #290
    31101 _Led_
    pi_73917999
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:16 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik blijf huilen tot jij dat beledigende gedrag binnen dit forum eens stopt, en je niet als een klapmongool alles en iedereen loopt te beledigen met je bekrompen mening. Soms krijg ik het vertrouwen dat het de goede kant gaat, echter dan zie ik weer dat je een user helemaal kapot aan het maken bent met opmerkingen die kant noch wal raken.

We posten hier namelijk niet om afgezeken te worden.
    Hm, ik zal eens in je fotoarchief duiken, eens kijken wat ik voor lolligs kan doen
    zzz
    pi_73918057
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:15 schreef _Led_ het volgende:

[..]

WAT ???
    Jij verliest van alcohol de controle over je arm waardoor je arm jou of anderen gaat wurgen zonder dat je er iets aan kunt doen ??????
    Jij staat elke vrijdag in de kroeg je gezicht open te krabben ?

Lul toch niet zo slap man.
    Je doet onder invloed alcohol in de regel veel dingen waar je niet achter staat. Als je dan aanleg hebt om jezelf te gaan besnijden ofzo, dan zal alcohol deze aanleg alleen maar aanmoedigen.
    pi_73918091
    quote:
    Nou ja zeg. Valt me tegen van je Manke.
    pi_73918100
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:17 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Hm, ik zal eens in je fotoarchief duiken, eens kijken wat ik voor lolligs kan doen
    Zal ik dit dan alvast aangeven bij wat mods en admins om ze te waarschuwen dat ze je alvast mogen bannen? Dit zijn namelijk dreigementen.
    pi_73918125
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je doet onder invloed alcohol in de regel veel dingen waar je niet achter staat. Als je dan aanleg hebt om jezelf te gaan besnijden ofzo, dan zal alcohol deze aanleg alleen maar aanmoedigen.
    Ehm, hoewel off-topic is dit niet waar Alcohol verdooft en verwijdert remmingen, het zet niet aan tot dit soort handelingen.

Wel tot bijvoorbeeld losse handjes of baldadigheid of seksuele ongeremdheid (en een verminderde seksuele prestatie ) maar niet tot dit soort handelingen. En buiten dat, als je jezelf al eerder hebt gesneden dan maakt alcohol ook niets meer uit in zo'n geval, dan doet zo iemand dat toch wel.
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 21 oktober 2009 @ 16:21:51 #295
    31101 _Led_
    pi_73918181
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders dan een arm die even los van jou aan het wurgen slaat, dat snap je zelf natuurlijk ook wel.
    Je vergelijking gaat dan ook compleet mank, en komt enkel voort uit jouw beroemde afkeer van alcohol en voorkeur voor paddo's - de volgens jou compleet ongevaarlijke drug waardoor Manke in z'n psychose is beland.
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 16:24:07 #296
    31101 _Led_
    pi_73918264
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:20 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zal ik dit dan alvast aangeven bij wat mods en admins om ze te waarschuwen dat ze je alvast mogen bannen? Dit zijn namelijk dreigementen.
    Ik zie nergens een dreigement hoor ?
    zzz
    pi_73918448
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:21 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat is heel wat anders dan een arm die even los van jou aan het wurgen slaat, dat snap je zelf natuurlijk ook wel.
    Je vergelijking gaat dan ook compleet mank, en komt enkel voort uit jouw beroemde afkeer van alcohol en voorkeur voor paddo's - de volgens jou compleet ongevaarlijke drug waardoor Manke in z'n psychose is beland.
    Dat bepaal jij wederom voor mij. Dat ik een duidelijke mening heb over dit onderwerp heeft verder weinig met dit verhaal te maken.

Er zal dan ook wel heel wat meer gespeeld hebben, dan alleen paddo's mijns inziens. Dat geeft jou dan nog niet het recht om op een dergelijke manier om te gaan met zijn verhaal.

Mjah, het is een oujja topic.
    pi_73918484
    Een paar jaar terug hebben we met de klas geesten opgeroepen met uitgeknipte letters en een ja en nee papiertje waar we een kringetje van hebben gevormd. Ik ben zelf behoorlijk nuchter en had er totaal geen behoefte aan om mee te doen. Ik keek gewoon van een afstand mee. Maar goed, na een tijdje begon het glaasje te bewegen en begon vragen te beantwoorden. Ik geloofde er geen bal van, want komaan iets van 15 vingers op 1 glas die begint te bewegen? Daar zat dus echt wel iemand tussen die gewoon aan het fucken was. Mijn klasgenoten waren er zelf wel heilig van overtuigd dat het toch echt een geest was. Na een paar minuten probeerden ze mij toch over te halen om mee te doen, ze stelden voor dat ik alleen mijn vinger op het glas zou leggen en zij de vragen zouden stellen. Ik stemde in. En het rare is dat dat glas dus echt begon te bewegen Daar stond ik wel even met een mond vol tanden. Later in de klas met een leraar erbij nog een keer geprobeerd, en weer lukte het. Mijn leraar zei dat het glas bewoog door de warmte van al die vingers, klinkt logisch. Maar hoe verklaar je dan dat het glas bij ja/nee vragen met ja en nee antwoordde, bij naam vragen namen gaf en bij vragen over cijfers weer met cijfers antwoordde? Oh wat ook wel grappig was, die 'geest' zei toen dat ik nog maar 3 maanden te leven had. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en leef ik nog steeds
      woensdag 21 oktober 2009 @ 16:30:57 #299
    31101 _Led_
    pi_73918554
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:29 schreef Bortecinem het volgende:
    Maar hoe verklaar je dan dat het glas bij ja/nee vragen met ja en nee antwoordde, bij naam vragen namen gaf en bij vragen over cijfers weer met cijfers antwoordde?
    Ideomotor respons.
    quote:
    Oh wat ook wel grappig was, die 'geest' zei toen dat ik nog maar 3 maanden te leven had. Inmiddels zijn we 4 jaar verder en leef ik nog steeds
    Dat zou je toch aan het denken moeten zetten.
    zzz
      woensdag 21 oktober 2009 @ 16:33:06 #300
    31101 _Led_
    pi_73918645
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:28 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat bepaal jij wederom voor mij. Dat ik een duidelijke mening heb over dit onderwerp heeft verder weinig met dit verhaal te maken.
    Als jouw duidelijke mening ervoor zorgt dat je absolute onzin post zoals "door alcohol kan je arm ook ongecontroleerd mensen gaan wurgen" (jij zei immers dat alcohol dezelfde effecten heeft) heeft jouw mening er genoeg mee te maken.
    zzz
    pi_73918720
    quote:
    Op woensdag 21 oktober 2009 16:33 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als jouw duidelijke mening ervoor zorgt dat je absolute onzin post zoals "door alcohol kan je arm ook ongecontroleerd mensen gaan wurgen" (jij zei immers dat alcohol dezelfde effecten heeft) heeft jouw mening er genoeg mee te maken.
    Jij rukt het weer uit het verband. Jij bepaalt wat ik bedoel, jij weet namelijk alles.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')