quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:47 schreef Bastard het volgende:
Nou in mijn beleving is een demoon.. iets dat iemand moedwillig kwaad wil doen.. dat kan ik dus helemaal niet vergelijken met een gids die juist alles doet om jouw verder te helpen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythology#Tuurngaitquote:Tuurngait
Some spirits were by nature unconnected to physical bodies. These figures were called tuurngait (singular tuurngaq). Some were helping spirits that could be called upon in times of need. Some were evil and monstrous, responsible for bad hunts and broken tools. They could also possess humans, as recounted in the story of Atanarjuat. An angakkuq with good intentions could use them to heal sickness, and find animals to hunt and feed the community. He or she could fight or exorcise bad tuurnait, or they could be held at bay by rituals; However, an angakkuq with harmful intentions could also use "tuurngait" for their own personal gain, or to attack other people and their tuurngait.
Though once upon a time Tuurngaq simply meant "helping spirit", it has, with Christianisation, taken on the meaning of demon in the Christian belief system, (quite literally demonizing the word).
Als hij zichzelf al dit soort zaken aandoet en aangeeft zichzelf niet in de hand te hebben (jij moest hem notabene helpen!) dan lijkt me opname wel verstandig (op z'n minst).quote:Denk niet dat hij hier hulp voor nodig heeft of opgenomen moet worden
En dan zijn er nog mensen die beweren dat paddo's niet gevaarlijk zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Als hij zichzelf al dit soort zaken aandoet en aangeeft zichzelf niet in de hand te hebben (jij moest hem notabene helpen!) dan lijkt me opname wel verstandig (op z'n minst).
Dit vind ik dus gewoon eng om te lezen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:57 schreef Manke het volgende:
en idd, we zijn een bevestiging voor elkaars waanzin - bewijst mij alleen maar dat het echt is.
Welke cultuur je ook hebt, een baksteen zinkt in water. Da's waarheid.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:44 schreef Manke het volgende:
Een onzichtbare wereld bestaat, alleen wat is de waarheid? elke cultuur heeft zijn eigen waarheid.
Je zegt zelf dat hij gevaarlijk is, je vertelt over hoe hij zichzelf al kwaad deed.quote:Denk niet dat hij hier hulp voor nodig heeft of opgenomen moet worden, hij gaat al preventief naar de brijder voor andere problemen.
Als ik echt boos ben, ben ik geen gevaar (voor mijn omgeving of mezelf).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:23 schreef Manke het volgende:
Die gast is geen gevaar, behalve als ie echt boos is. .
Geen gevaar ???quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:23 schreef Manke het volgende:
Die paddo's had ik een paar jaar geleden gegeten, en ik kan me een stemmetje herinneren en die komt precies overeen met 1 die ik nu heb.
Die gast is geen gevaar, behalve als ie echt boos is. Nu had ie zich gewoon volledig opengesteld.
Wat als z'n arm dat nou bij een klein kind doet in plaats van bij hemzelf ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:43 schreef Manke het volgende:
tja, ondanks dat was het echt gebeurt. hij staat volledig open en kan ze zien en ermee communiceren, ik sta open door ws paddo's een hele tijd geleden en evp.
ook wel 'grappig' was dat z'n arm werd overgenomen en hij z'n gezicht open krabte en z'n keel dicht kneep, kreeg z'n arm omlaag met moeite.
Nee, eerlijk gezegd zijn er niet veel gevaarlijkere mensen dan psychoten die denken dat ze stemmen horen, hun ledematen niet onder controle hebben en zich ook niet verantwoordelijk voelen voor de acties van die ledematen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:43 schreef Manke het volgende:
Ja stel je voor...
zijn gevaarlijkere mensen
Daarom ben ik dus voor opname van mensen. Er is gewoon van te genezenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:48 schreef Manke het volgende:
Relatief stelt 't niks voor, als t fout gaat, gaat t goed fout, zoals op die creche
Exact !quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:48 schreef Manke het volgende:
Relatief stelt 't niks voor, als t fout gaat, gaat t goed fout, zoals op die creche
Ik verwacht inmiddels helemaal niks meer van je.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:50 schreef Manke het volgende:
Gebeurde omdat hij zich bewust openstelde
Wat wil jij ertegen doen, of wil je alleen oprecht overkomen?
Wat verwacht je van mij?
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:54 schreef Manke het volgende:
Opsluiten gebeurt niet. Wat hij doet is zijn verantwoordelijkheid. Als hij iemand wat aandoet is het eigen schuld dikke bult voor die ander.
Nee, die ander heeft er geen schuld aan ! Die krijgt opeens een schizofrene freak op z'n dak die 'm wat aan wil doen !!!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:54 schreef Manke het volgende:
Opsluiten gebeurt niet. Wat hij doet is zijn verantwoordelijkheid. Als hij iemand wat aandoet is het eigen schuld dikke bult voor die ander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |