abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:16:07 #1
259246 Cristal
Magical touch...
pi_69937488
Heeft iemand ervaring met Ouija? En hoe kan je zelf z'n bord maken?
Ik wil het namelijk een keer uit proberen.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:22:45 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69937705
Gewoon doen, er kan toch niks gebeuren.
Niet vergeten met je vinger dat ding af en toe te bewegen anders is het helemaal zo'n domper
zzz
pi_69937858
Op http://www.orakels.com kan je het digitaal uitproberen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:35:45 #4
259246 Cristal
Magical touch...
pi_69938175
Kan het online ook dan? Lyk me beetje onmogelijk..
Heeft iemand zelf ervaring?
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:36:42 #5
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69938216
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:27 schreef Nadinarama het volgende:
Op http://www.orakels.com kan je het digitaal uitproberen.
Tuurlijk, Online Ouija is geen enkel probleem
Je snapt hoe computers werken ?
Mooi, dan snap je dat het onzin is.
zzz
pi_69938613
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:36 schreef _Led_ het volgende:
Tuurlijk, Online Ouija is geen enkel probleem
Je snapt hoe computers werken ?
Mooi, dan snap je dat het onzin is.
Dit dus
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:27:45 #7
254565 brilkikker
Niet Plons de Kikker
pi_69940436
Doen joh , dan kan je je daarna psychotisch gaan gedragen en de zogenaamde geesten de schuld geven .
Een kikker met bril..
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:48:08 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_69941326
De ergste bende even verwijderd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:50:41 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_69941432
En ik weet zelf niet wat ik ervan moet denken dat ouija eerlijk gezegd, misschien voor de zekerheid je toch maar verdiepen in methodes om het veiliger te maken oid?

http://www.geocities.com/SouthBeach/Boardwalk/5335/safety.html

Google link
Vrijheid
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:59:59 #10
259246 Cristal
Magical touch...
pi_69941867
Bedankt voor je bericht, maar heb nog steeds geen vraag hoe je z'n bord kan maken.
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:50 schreef jogy het volgende:
En ik weet zelf niet wat ik ervan moet denken dat ouija eerlijk gezegd, misschien voor de zekerheid je toch maar verdiepen in methodes om het veiliger te maken oid?

http://www.geocities.com/SouthBeach/Boardwalk/5335/safety.html

Google link
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:00:51 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_69941908
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:59 schreef Cristal het volgende:
Bedankt voor je bericht, maar heb nog steeds geen vraag hoe je z'n bord kan maken.
[..]
Ohja, sorrie.

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=how+to+make+a+ouija+bord&meta=
Vrijheid
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:21:17 #12
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69949798
Het bord beweegt door ideomotor responses (een psychologisch effect). Wees dus niet bang voor geesten ofzo. Je kunt er iig een leuke avond mee hebben. als je niet weet wast het is, kun je ervan schrikken
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:50:05 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69950970
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:21 schreef Michielos het volgende:
Het bord beweegt door ideomotor responses (een psychologisch effect). Wees dus niet bang voor geesten ofzo. Je kunt er iig een leuke avond mee hebben. als je niet weet wast het is, kun je ervan schrikken
want van al die keren dat jij het hebt geprobeerd deed je het voor het psychologisch effect
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:57:19 #14
211831 A_Soul1980
Beast thinks she's the be
pi_69951303
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:16 schreef Cristal het volgende:
Als je niet in geesten gelooft, moet je doen wat je niet laten kan. Er zal echt totaal niets gebeuren, want geesten bestaan toch niet en ik zou dan niet weten hoe zo'n glas uit zichzelf kan bewegen.

Geloof je wel in geesten, dan lees je op internet dat het niet zonder risico is. Je weet nooit wie of wat je oproept. Misschien zijn die verhalen flauwekul en bangmakerij, maar dat geldt dan ook voor het hele issue geesten oproepen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:58:36 #15
211831 A_Soul1980
pi_69951373
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:21 schreef Michielos het volgende:
excuus, hier had ik overheen gelezen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:22:54 #16
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69952476
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:50 schreef Summers het volgende:

[..]

want van al die keren dat jij het hebt geprobeerd deed je het voor het psychologisch effect
Nee, de eerste keren niet (12 jaar).
Daarna echter wel(nadat je weet hoe het werkt).
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:41:26 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69953331
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:22 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee, de eerste keren niet (12 jaar).
Daarna echter wel(nadat je weet hoe het werkt).
ideomotor zegt alleen iets over wat er gebeurd op de avond zelf ,
het verklaard niet dat het daarna spookt bij iemand week in week uit
tot diegene er helemaal zuur van is , die gok neem je als je het doet .
daar komen de waarschuwingen en verhalen vandaan , van mensen die ook nieuwsgierig waren en daar spijt van hebben omdat ze door die ene avond bij wijze van de doos van pandora hebben geopend , dan zijn ze wel overtuigt .
Fijn voor jou dat je het als leuke avond kan zien en puur een psychologisch effect die je zelf doet .
Maar het kan ook anders .
Bij wie wel en bij wie niet ... ? dat weet je alleen achteraf .
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:44:30 #18
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69953491
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:41 schreef Summers het volgende:

[..]

ideomotor zegt alleen iets over wat er gebeurd op de avond zelf ,
het verklaard niet dat het daarna spookt bij iemand week in week uit
tot diegene er helemaal zuur van is , die gok neem je als je het doet .
daar komen de waarschuwingen en verhalen vandaan , van mensen die ook nieuwsgierig waren en daar spijt van hebben omdat ze door die ene avond bij wijze van de doos van pandora hebben geopend , dan zijn ze wel overtuigt .
Fijn voor jou dat je het als leuke avond kan zien en puur een psychologisch effect die je zelf doet .
Maar het kan ook anders .
Bij wie wel en bij wie niet ... ? dat weet je alleen achteraf .
nee ideomotor verklaart dat inderdaad niet. Daar zijn andere verklaringen voor, net zo nuchter en net zo rationeel(hoezo moet ideomotor volgens jou dat soort zaken verklaren?).
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:23:55 #19
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69958068
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:44 schreef Michielos het volgende:

[..]

nee ideomotor verklaart dat inderdaad niet. Daar zijn andere verklaringen voor, net zo nuchter en net zo rationeel
Je weet helemaal niet of het een nuchtere en rationele verklaring heeft wat mensen hebben meegemaakt , je was er niet bij en je hebt het niet zelf onderzocht , bij jou heeft het misschien een nuchtere en rationele verklaring , weet jij veel wat andere mensen hebben ervaren .
quote:
(hoezo moet ideomotor volgens jou dat soort zaken verklaren?).
niet .
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:36:10 #20
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69958548
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:23 schreef Summers het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet of het een nuchtere en rationele verklaring heeft wat mensen hebben meegemaakt , je was er niet bij en je hebt het niet zelf onderzocht , bij jou heeft het misschien een nuchtere en rationele verklaring , weet jij veel wat andere mensen hebben ervaren .
[..]

niet .

ik snap nogmaals best dat ze iets heel aparts hebben ervaren. het hoeft alleen niet ook iets heel aparts te zijn.
maar die discussie is al 1000x gevoerd. ik geef je gelijk: ik was er niet bij en ik heb het niet onderzocht
  vrijdag 12 juni 2009 @ 01:36:45 #21
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_69961168
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:16 schreef Cristal het volgende:
Zolang je er niet in gelooft is er niks aan de hand.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 12 juni 2009 @ 01:37:51 #22
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_69961179
Waarom denk ik bij het woord "Ouija" gelijk aan Rocket Power van Nickelodeon?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 12 juni 2009 @ 02:37:06 #23
211831 A_Soul1980
pi_69961586
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 01:36 schreef Parafernalia het volgende:
Zolang je er niet in gelooft is er niks aan de hand.
Als je er wel in gelooft, is het niet zonder risico's. Er zijn verhalen van mensen die na een spelletje totaal psychotisch zijn geworden. Ik denk zelf niet dat het met geesten te maken heeft. Eerder dat die mensen voordat ze ermee begonnen al erg labiel waren en aanleg hadden voor psychoses. Ze hebben met zo'n sessie hun angsten op de proef gesteld en dat heeft zich geescaleerd.

Aan de andere kant, er zijn zo ontzettend veel mensen die geexperimenteerd hebben met een ouija-bord en daar niets aan hebben overgehouden. Rijden onder invloed van één glas bier is veel gevaarlijker.
pi_69961943
quote:
Scientific explanation
Users subconsciously direct the path of the triangle to produce a word that is in that person's subconscious thought process. This subconscious behavior is known as ideomotor action, a term coined by William Carpenter in 1882. It is also known as automatism.[6] Some people may be convinced that the "powers" of the ouija board are real because they are unaware that they are in fact moving the piece and therefore assume that the piece must be moving due to some other "spiritual force". The subconscious thought process may produce an answer that is different from what the user expected in their conscious thought process—thus perpetuating the idea that the board has "mystical powers". The Penn & Teller: Bullshit! episode on Ouija Boards ran an experiment using unbiased participants. Questions were being asked to the late William Frawley with very strong answers. The participants were then blindfolded and the board was turned 180 degrees without their knowledge. With continued questioning, the planchette then traveled to bare areas of the board where the participants believed the "Yes" and "No" marks were located.
pi_69961962
Hier is een artikel dat ik vond op het internet;
quote:
If there really is an afterlife, I'll bet the best way to contact it is through a plastic, mass-produced board game from Milton Bradley! --Mad Magazine
Hier is het volledige stuk:
quote:
A Ouija board is commonly used in divination and spiritualism, often by friends out to have some fun. Sometimes, users become convinced they've been contacted by the spirit world. The board usually has the letters of the alphabet inscribed on it, along with words such as 'yes,' 'no,' 'good-bye,' and 'maybe.' A planchette, a small 3-legged device with a hole in the middle or a pointer of some sort, is manipulated by those using the board. However, users often feel the planchette is moving of its own accord rather than responding to their own unconscious muscle movements (ideomotor action). The users ask a "spirit" a question and the pointer slides until it stops over "yes" or "no" or a letter on the board. Sometimes, the selections "spell out" an answer to a question asked.

Some users believe that paranormal or supernatural forces are at work in spelling out Ouija board answers. Skeptics believe that those using the board either consciously or unconsciously move the pointer to what is selected. To prove this, simply try it blindfolded some time Have an unbiased bystander take notes on what words or letters are selected. Usually, the results will be unintelligible.
The movement of the planchette is not due to spirits but to unconscious movements by those controlling the pointer. The same kind of unconscious movement is at work in such things as dowsing and facilitated communication.

Before there were Ouija boards in America there were talking boards. These could be used to contact the spirit world by anybody in the privacy of one's own home; no séance was required and no medium need be present (or paid!). No experience necessary! No waiting! Quick results, guaranteed!

The Ouija board was first introduced to the American public in 1890 as a parlor game sold in novelty shops.

E.C. Reiche, Elijah Bond, and Charles Kennard ... created an all new alphanumeric design. They spread the letters of the alphabet in twin arcs across the middle of the board. Below the letters were the numbers one to ten. In the corners were "YES" and "NO."
Kennard called the new board Ouija (pronounced 'wE-ja) after the Egyptian word for good luck. Ouija is not really Egyptian for good luck, but since the board reportedly told him it was during a session, the name stuck.*
Kennard lost his company and it was taken over by his former foreman, William Fuld, in 1892.

One of William Fuld's first public relations gimmicks, as master of his new company, was to reinvent the history of the Ouija board. He said that he himself had invented the board and that the name Ouija was a fusion of the French word "oui" for yes, and the German "ja" for yes.*
Although Ouija boards are usually sold in the novelty or game section of stores, many people swear that there is something occult about them. For example, Susy Smith in Confessions of a Psychic (1971) claims that using a Ouija board caused her to become mentally disturbed. In Thirty Years Among the Dead (1924), American psychiatrist Dr. Carl Wickland claims that using the Ouija board "resulted in such wild insanity that commitment to asylums was necessitated." Is this what happens when amateurs try to dabble in the occult? Maybe, if they are suggestible, not very skeptical, and a bit disturbed to begin with. However, even very intelligent people who have not gone insane are impressed by Ouija board sessions. They find it difficult to explain the "communication" as the ideomotor effect reflecting unconscious thoughts. One reason they find such an explanation difficult to accept is that the "communications" are sometimes very vile and unpleasant. It is more psychologically pleasing to attribute vile pronouncements to evil spirits than to admit that one among you is harboring vile thoughts. Also, some of the "communications" express fears rather than wishes, such as the fear of death, and such notions can have a very visible and significant effect on some people.

Observing powerful messages and the powerful effect of messages on impressionable people can be impressive. Yet, as experiences with facilitated communication have shown, decent people often harbor indecent thoughts of which they are unaware. The fact that a person takes a "communication" seriously enough to have it significantly interfere with the enjoyment of life might be a sufficient reason for avoiding the Ouija board, but it is hardly a sufficient reason for concluding that the messages issue from anything but our own minds.
http://www.straightdope.c(...)s-a-ouija-board-work

En een linkje;

nogmaals, iemand die claimed dit wel te kunnen (communicatie met een ouija board):
dit kunnen we dus testen door te blinddoeken Als het echt geesten zijn die het planchette laten bewegen hoef je geen zicht te hebben op de locaties van letters etc. Dus wie durft?

[ Bericht 3% gewijzigd door Flammie op 12-06-2009 06:42:37 ]
  vrijdag 12 juni 2009 @ 07:36:28 #26
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69962178
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 06:32 schreef Flammie het volgende:

nogmaals, iemand die claimed dit wel te kunnen (communicatie met een ouija board):
dit kunnen we dus testen door te blinddoeken Als het echt geesten zijn die het planchette laten bewegen hoef je geen zicht te hebben op de locaties van letters etc. Dus wie durft?
de TS wil er zelf 1 maken en proberen ,
open een test topic
pi_69962188
Goed Idee

Edit: nm het word toch volgebaggerd of gesloten
  vrijdag 12 juni 2009 @ 07:56:13 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69962296
Serieus antwoord:
Ik zou het niet doen, je weet niet waar je je mee bezig houdt ik ken mensen uit mijn naasten vriendenkring die dit ook voor de gein deden een aantal keer en daar zijn echt rare dingen bij voorgevallen.. NIET DOEN!

TRU antwoord: Leuk voor een test, post je bevindingen.
The truth was in here.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:47:17 #30
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69964275
Ik heb Ouija borden, dus als TS geinteresseerd is doe ik ook wel mee
Dat niet alleen, ik verzorg hapjes, borreltjes en een gezellige avond.
Who's in?

@ flammie
Ouija is al duizend keer getest met geblinddoekte mensen. Het ging als volgt: 5 neutrale mensen die niet volledig skeptisch waren en ook niet volledig weggezweefd met dit soort zaken mochten een spelletje op het ouija bord spelen. Zoals verwacht bewoog het planchette(ideomotor response). Om te controleren of het echt een ouija effect of een ideomotor effect was werden de toeschouwers geblinddoekt.. Dat niet alleen het bord werd STIEKEM omgedraaid. Er gebeurde natuurlijk precies wat je zou verwachten indien je NIET met geesten praatte.. Het planchette ging naar de foute hoeken omdat de mensen dachten dat het bord nog goed omgedraaid lag(m.a.w. ideomotor).

Psychotisch worden dmv een ouija is geen bewijs van bezetenheid of van geesten. Het is als met hypnose. Hypnose en trance is nooit wetenschappelijk aangetoond, een wensverlangen van de toeschouwer (it's all in the head). Zo ook met Ouija. Nogmaals als je niet weet hoe het werkt, is ideomotor (ook bij een pendel) heel erg deceptive. Weet je wel hoe het werkt.. tsja.

inderdaad, de beste manier om geesten op te roepen moet wel dmv een plastic massageproduceerd bordje zijn met een letterplankje(wat ook nog heel makkelijk te bewegen is zodat het meteen ideomotor response schreeuwt).
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:37:26 #31
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69965590
Psychotisch worden door een houten of plastic ouija bord ? nog nooit van gehoord
hoort dat bij bij ideomotor response en hoeveel mensen waren psychotisch na die duizend testen
door dat stuk plastic of hout ....

[ Bericht 46% gewijzigd door Summers op 12-06-2009 10:45:53 ]
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:03:46 #32
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69966459
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:37 schreef Summers het volgende:
Psychotisch worden door een houten of plastic ouija bord ? nog nooit van gehoord
hoort dat bij bij ideomotor response en hoeveel mensen waren psychotisch na die duizend testen
door dat stuk plastic of hout ....
Ben je nu bewust aan het trollen of snap je dit echt niet?
Nja, ik ga uit van het goede in de mens dus zal ik het nog een keer uitleggen(sommige mensen hebben meer dan 334334x iets uitleggen nodig en geduld is een schone zaak ):
je raakt niet psychotisch van een stukje hout maar door de gedachte erachter. Het wensverlangen, het geloven erin en daarna random zaken ermee asoscieren.

"hoort dit ook bij ideomotor response"

troll antwoord, ga ik niet op antwoorden.

laatste stukje:
troll antwoord, ga ik ook niet op antwoorden, sorry
pi_69966598
Ik heb het gedaan en nu zit ik opgescheept met de geest van het Wassenaarse babylijkje dat de hele nacht door blijft janken

Niet doen dus!
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:09:02 #34
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_69966643
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:07 schreef starla het volgende:
Ik heb het gedaan en nu zit ik opgescheept met de geest van het Wassenaarse babylijkje dat de hele nacht door blijft janken

Niet doen dus!
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:32:17 #35
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69967320
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:03 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ben je nu bewust aan het trollen of snap je dit echt niet?
Nja, ik ga uit van het goede in de mens dus zal ik het nog een keer uitleggen(sommige mensen hebben meer dan 334334x iets uitleggen nodig en geduld is een schone zaak ):
je raakt niet psychotisch van een stukje hout maar door de gedachte erachter. Het wensverlangen, het geloven erin en daarna random zaken ermee asoscieren.
dus van gedachtes en wensverlangens en geloof raak je psychotisch
geld dat ook voor mensen die in god en Allah en boedha en in intelligent buitenaards leven geloven ?
Of geld dat alleen bij ouija borden van plastic of hout .
en hoeveel mensen van die duizend testen ( believers en skeptici ) werden psychotisch volgens dat onderzoek omdat ze
geloofden dat het een geest was ipv ideomotor ?
Je zegt zelf dat ze geblinddoekt waren en het bord stiekem werd omgedraaid .
quote:
"hoort dit ook bij ideomotor response"
ik ben niet aan het trollen , je verzint zelf maar iets nav dat onderzoek en noemt mensen uit het niets psychotisch zonder enig onderzoek .
quote:
troll antwoord, ga ik niet op antwoorden.
je antwoorden worden steeds vreemder en steeds verder van de werkelijkheid af dus laat idd maar zitten .
  † In Memoriam † vrijdag 12 juni 2009 @ 11:32:45 #36
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_69967329
quote:

Niet doen dus!
OMG
Serieus, ik zou het niet doen. Je weet nooit welke deuren je openzet. En ja.. ik geloof in geesten.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:41:14 #37
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69967623
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:32 schreef Summers het volgende:

[..]

dus van gedachtes en wensverlangens en geloof raak je psychotisch
geld dat ook voor mensen die in god en Allah en boedha en in intelligent buitenaards leven geloven ?
Of geld dat alleen bij ouija borden van plastic of hout .
en hoeveel mensen van die duizend testen ( believers en skeptici ) werden psychotisch volgens dat onderzoek omdat ze
geloofden dat het een geest was ipv ideomotor ?
Je zegt zelf dat ze geblinddoekt waren en het bord stiekem werd omgedraaid .

[..]

ik ben niet aan het trollen , je verzint zelf maar iets nav dat onderzoek en noemt mensen uit het niets psychotisch zonder enig onderzoek .
[..]

je antwoorden worden steeds vreemder en steeds verder van de werkelijkheid af dus laat idd maar zitten .
je verward mijn bericht met onderzoeken met berichten waarin mensen daadwerkelijk krankzinnig werden of gingen doden omdat een "geest" hun dit ingefluisterd zou hebben.
Ik stel nergens dat tijdens de onderzoeken mensen psychoses gingen vertonen ofzo,dit maak je er zelf van.
Wat maakt jou denken dat ik stel dat je van hout psychotisch wordt(waar stel ik dit? heb ik dit ooit gesteld dan?)

Ik verzin niks n.a.v. dat onderzoek omdat ik dat onderzoek NIET gebruikt heb bij mijn mening (twee aparte dingen). Jij hoort en leest vervolgens wederom enkel wat je wilt lezen en horen. het onderzoek staat LOS van mensen die "glaasje-gingen-draaien" en daardoor psychoses ervaarden (om verschillende redenen[lees bv. folie a deux syndroom e.d.]).

En over werkelijkheid en daar ver van af staan kun jij als geen ander over praten. Ik heb serieus nog nooit zo een wereldvreemd iemand gezien die zo vaststaat aan "gevoel" en wat "iemand ervaard".
Je kunt dit positef als negatief opvatten.
pi_69990219
Al je paranoia wordt wanneer je eigen hand gaat naar '" Evil". Dan zou ik het niet doen.
Genieten is toegestaan!!!
pi_69993862
Weet je, ik zou het gewoon niet doen en dat zeg ik uit de bodem van mijn hart. En ikz eg het zooo vaak tegen mensen die het willen proberen, wat schiet je er mee op om het te proberne? En dan beweegt dat dingetje? Dan ben je bang en voel je je wekenlang kut en geteisterd omdat er weet-ik-veel-hoeveel ankers in je lichaam zitten die je er niet zomaar uit krijgt en daardoor energie van je afgepakt word en dat is dan nog het allerminste dat er kan gebeuren...

Houd het liever bij nieuwschierigheid, en mocht je het tóch willen doen (tegen beter weten in!!!) vraag dan eerst bescherming aan van je gids (NIET VAN DE ENGELEN!!!!!!! Val ze aub niet lastig met je domme bullshit en gevaar waarin je JEZELF brengt die hebben wel belangrijkere zaken aan hun hoofd...!!!! JIJ kiest er voor om dit te doen het is een vrijwillig iets en dus niet iets wat nood betreft dus laat ze maar gewoon met rust) Hulp begeleiding en bescherming van je gids vragen (ook als je hier niets vanaf weet, hij is er voor je zelfs al geloof je niet in hem hij is er voor je en helpt je met alles ook al is hij het er niet mee eens wat dus zéker het geval gaat zijn betreft glaasje draaien)...

Nou goed genoeg tijd verspild aan nog een iemand die glaasje wil draaien en daarmee zichzelf in gevaar brengt waarom doe ik dit eigenlijk nog joh GA JE GANG LEKKER EIGENLIJK ALS JE HET ZO GRAAG WILT maarja.. 10 voor 7 in de ochtend ik ga leeeekker mijn bed in
  zaterdag 13 juni 2009 @ 10:01:15 #40
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69995008
Ok, who's in, PM me voor een Ouija sessie
  zaterdag 13 juni 2009 @ 11:02:32 #41
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_69996006
Ik zou het niet zomaar ff voor de gein doen. Toen ik in dienst zat, had een meisje ook een keer zo'n bord meegenomen, en er gebeurden best freaky dingen
pi_69996093
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 06:49 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Weet je, ik zou het gewoon niet doen en dat zeg ik uit de bodem van mijn hart. En ikz eg het zooo vaak tegen mensen die het willen proberen, wat schiet je er mee op om het te proberne? En dan beweegt dat dingetje? Dan ben je bang en voel je je wekenlang kut en geteisterd omdat er weet-ik-veel-hoeveel ankers in je lichaam zitten die je er niet zomaar uit krijgt en daardoor energie van je afgepakt word en dat is dan nog het allerminste dat er kan gebeuren...

Houd het liever bij nieuwschierigheid, en mocht je het tóch willen doen (tegen beter weten in!!!) vraag dan eerst bescherming aan van je gids (NIET VAN DE ENGELEN!!!!!!! Val ze aub niet lastig met je domme bullshit en gevaar waarin je JEZELF brengt die hebben wel belangrijkere zaken aan hun hoofd...!!!! JIJ kiest er voor om dit te doen het is een vrijwillig iets en dus niet iets wat nood betreft dus laat ze maar gewoon met rust) Hulp begeleiding en bescherming van je gids vragen (ook als je hier niets vanaf weet, hij is er voor je zelfs al geloof je niet in hem hij is er voor je en helpt je met alles ook al is hij het er niet mee eens wat dus zéker het geval gaat zijn betreft glaasje draaien)...

Nou goed genoeg tijd verspild aan nog een iemand die glaasje wil draaien en daarmee zichzelf in gevaar brengt waarom doe ik dit eigenlijk nog joh GA JE GANG LEKKER EIGENLIJK ALS JE HET ZO GRAAG WILT maarja.. 10 voor 7 in de ochtend ik ga leeeekker mijn bed in
Op wat voor manier breng je jezelf dan in gevaar? Heeft die geest dan via een wireless verbinding contact met je? Zou het misschien niet kunnen zijn dat er helemaal geen geest is maar dat je puur door de kracht van suggestie paranoïde wordt (mits je daarvoor aangelegd bent) ?

Ik vind het nogal link om, toch vrij bekende psychologische verschijnselen, te linken aan bovennatuurlijke zaken, waarmee je dus eigenlijk impliciteert geen hulp nodig te hebben omdat je er niks aan kan doen? Alleen al de manier waarop jij praat en tegen dingen aan kijkt, kan al een trigger zijn voor een psychotische aanval, je maakt associaties en verbanden die er niet zijn, je verlegt je zintuigelijke waarneming naar impulsen die geen betekenis hebben, waardoor je jezelf ervan overtuigt dat er geesten zijn, terwijl andere mensen er geen verband of betekenis in zien.

Een ouija bord werkt op diezelfde manier...
pi_69996301
Overigens, ik adviseer mensen om dit spel eens te combineren met psychedelische drugs en wat wiet. Lijkt me ook zo'n domper als je erachter komt dat jezelf met je vinger het spel speelt. Met psychedelica ben je sowieso al erg dissociatief en gevoelig voor suggesties. Echter, voor de mensen die succes hebben geboekt zónder drugs adviseer ik eens dringend contact op te nemen met een psychiater. (no offence)
  zaterdag 13 juni 2009 @ 11:56:57 #44
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_69997311
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:06 schreef Nee het volgende:

[..]

Op wat voor manier breng je jezelf dan in gevaar? Heeft die geest dan via een wireless verbinding contact met je? Zou het misschien niet kunnen zijn dat er helemaal geen geest is maar dat je puur door de kracht van suggestie paranoïde wordt (mits je daarvoor aangelegd bent) ?
Als je daar aanleg voor hebt komt dat hoogst waarschijnlijk al eerder naar boven dan bij een ouija bord .
quote:
Ik vind het nogal link om, toch vrij bekende psychologische verschijnselen, te linken aan bovennatuurlijke zaken, waarmee je dus eigenlijk impliciteert geen hulp nodig te hebben omdat je er niks aan kan doen? Alleen al de manier waarop jij praat en tegen dingen aan kijkt, kan al een trigger zijn voor een psychotische aanval,
net als een verbroken relatie , alcohol en andere drugs enz enz .
quote:
je maakt associaties en verbanden die er niet zijn, je verlegt je zintuigelijke waarneming naar impulsen die geen betekenis hebben, waardoor je jezelf ervan overtuigt dat er geesten zijn, terwijl andere mensen er geen verband of betekenis in zien.
Heb je er ooit weleens aan gedacht dat ze wellicht verbanden en associaties maakt die jij niet maakt maar die er wel zijn en net als miljoenen andere mensen haar zintuigelijke waarnemingen verlegt naar impulsen die wel betekenis hebben ? Jij persoonlijk ziet geen verband of betekenis , andere mensen wel hoor , misschien je toch iets meer verdiepen in je medemens op andere vlakken .
quote:
Een ouija bord werkt op diezelfde manier...
Een simpel avond stappen en lekker dronken worden ook , pas je op de volgende keer dat je uit gaat ? je weet nooit of dat je psychose triggered ., mits je daar aanleg voor hebt .
( no offence ) maar je ziet duidelijk dingen over het hoofd en maakt er iets van wat het niet is .
  † In Memoriam † zaterdag 13 juni 2009 @ 12:28:03 #45
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_69998152
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 11:02 schreef Darklight het volgende:
Ik zou het niet zomaar ff voor de gein doen. Toen ik in dienst zat, had een meisje ook een keer zo'n bord meegenomen, en er gebeurden best freaky dingen
Vertel!
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:23:04 #46
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_70000123
haha nee, dat is persoonlijk, ook voor haar
Weet niet of ze geregistreerd is op FOK!, hele gebeuren is al minstens 10jaar geleden, maar was er toen wel van overtuigd dat er krachten ware die je beter met rust kan laten
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:23:30 #47
259246 Cristal
Magical touch...
pi_70002467
Wat voor dingen zyn er dan gebeurt?
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 07:56 schreef Bastard het volgende:
Serieus antwoord:
Ik zou het niet doen, je weet niet waar je je mee bezig houdt ik ken mensen uit mijn naasten vriendenkring die dit ook voor de gein deden een aantal keer en daar zijn echt rare dingen bij voorgevallen.. NIET DOEN!

TRU antwoord: Leuk voor een test, post je bevindingen.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 15:26:00 #48
259246 Cristal
Magical touch...
pi_70002529
Starla, ik woon zelf in Wassenaar xD En er bestaat geen wassenaars babylijke geest
quote:

Niet doen dus!

[ Bericht 7% gewijzigd door Cristal op 13-06-2009 15:32:39 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 10:43:08 #49
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70018742
ok, nogmaals: wanneer en waar Ouija? mijn aanbod staat.
Het lijkt me een goed idee om ook wat believers erbij te hebben of wat ervaren mensen die het vaker gedaan hebben

Ik zorg voor:
- Ouija bord
- gezellige of spirituele sfeer(inc wierook etc)
- Beetje New age muziek of whatever
- kaarsen
-borrels en hapjes
  maandag 15 juni 2009 @ 10:54:37 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70019059
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:43 schreef Michielos het volgende:
ok, nogmaals: wanneer en waar Ouija? mijn aanbod staat.
Het lijkt me een goed idee om ook wat believers erbij te hebben of wat ervaren mensen die het vaker gedaan hebben

Ik zorg voor:
- Ouija bord
- gezellige of spirituele sfeer(inc wierook etc)
- Beetje New age muziek of whatever
- kaarsen
-borrels en hapjes
Gezellig en leuk initiatief, maar ik sla af omdat ik er niet mee wil werken
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')