Ik lees dit forum vaak met veel plezier. Ik ben erg nuchter ingesteld en benader dingen toch graag wetenschappelijk.
Echter... Deze Quija thread laat me toch denken over een ervaring die me erg bij blijft.
Vooropgesteld wil ik dit zeggen;
Ik geloof niet in geesten of andere entiteiten zolang ik ze zelf nooit heb gezien of waargenomen. Toch heb ik ook ik een ervaring gehad die zich zeg maar vaker heeft herhaald en waar ik gewoonweg geen verklaring voor heb. Ik zal hem kort proberen neer te zetten.
Zo'n 20 jaar geleden (ja ja ik weet het, ben al oud 38

), heb ik met 4 vrienden op een woensdagmiddag met wat scrabble stenen en een "ja" en "nee" papiertje op een tafel een bord gemaakt. Op de vraag of er iemand was die contact met me wilde, kwam er een naam uit.
Ik geloof hier verder niet in en ben naar huis gegaan.
Zo'n 10 jaar later heb ik dit wederom met 6 andere personen herhaald, Na veel gelach en beschuldigingen over en weer van het bewegen van het glas, werd de vraag gesteld wie er was..
Het glas begon te schuiven en ging naar de eerste letter van de naam waar ik het eerder over had. Ik besloot om weg te gaan van de tafel, de naam in een andere ruimte op een briefje te steken en in mijn zak te steken, en hen vervolgens gevraagd mij na afloop te komen vertellen welke naam eruit gekomen was. Je raadt het al, de naam die op het briefje in mijn zak gestoken was.
Dit is vervolgens nog 3 keer vaker voorgekomen. Het is nu 6 jaar geleden dat ik dit voor het laatst gedaan heb, maar nog intrigeert dit voorval me nog steeds.
Ik denk zelf dat veel mensen die het over vreemde ervaringen hebben zelf behoorlijk labiel zijn, mijn excuses als dit denigrerend over komt.
Maar, als hier daadwerkelijk mensen zijn die zichzelf als een "medium" zien, maar ook een ieder ander net als ik,
die denken hier een plausibele verklaring voor te hebben, ik nodig jullie uit me hier meer over te vertellen.
En nee, ik maak geen vreemde dingen mee, zie niets aparts, ik blijf dit gewoon iets vinden wat me aan het denken houdt al die jaren.
Gr,
o