Bij mij begint het eindelijk in verhouding te raken. Geen gezicht, cup DD bij mij (ik was er ook echt ongelukkig mee)... Moet vanavond echt wel weer de stad in om nieuwe beha's te kopenquote:Op donderdag 11 juni 2009 11:26 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Mijn boezem is inderdaad enorm. Hebben jullie dat ook? Bij Stella had ik dat ook meteen in het begin al.
Je staat wel onderaanquote:Op donderdag 11 juni 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Hoe gaaf! Ik sta weer in het lijstje!En niet helemaal onderaan. Hekkensluitster van 2009
Net ook kraamzorg en kdv geregeld. Nu maar wachten op telefoontje van de vlos.
Ik heb mijn vragenlijstje klaar liggen. bring it on!
Ach, kben aan het werk, druk wat op F5, drink een bakkiequote:
Dat dacht ik nou ook toen ik OUD opende zojuist.quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:56 schreef Ca.ra het volgende:
Ligt het nou aan mij of gaan die SC topics steeds sneller?
Je zou denken dat ik dit onderhand wel weet na 5 keer... maar moet je dat pakket aanvragen of komt dat automatisch? Ik weet het gewoon écht niet meerquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:47 schreef MeNicole het volgende:Mijn kraampakket is gister bezorgd
Om half 9 nog
![]()
Als je de kraamzorg aanvraagt via de Menzis (of je waar je ook bij zit) dan krijg je hem vanzelf thuis gestuurd. Doe je het via een kraamburo dan moet je het ook ff melden bij je verzekering en dan komt het ook goed. Hier wilde ze het liefst voor de 16 weken dat je je ging aanmelden!!quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:52 schreef Tan het volgende:
[..]
Je zou denken dat ik dit onderhand wel weet na 5 keer... maar moet je dat pakket aanvragen of komt dat automatisch? Ik weet het gewoon écht niet meer![]()
En hoe zit het met kraamzorg? Voor wanneer moet je dat ook alweer aanvragen?
Ja en de haarbanden die ik altijd draag noemt ie mutsquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:57 schreef amaranta het volgende:
pas maar op dat Mikael straks niet met een maandverband in zn haar gaat lopen
Wat geweldig, haarband
Zo had ik laatst iemand die het niet durfde te vragen..... want misschien was ik gewoon aangekomen. Ze was blij dat ik het dus zelf zei.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
. Vind het eigenlijk best aso als mensen je vragen of je zwanger bent. Wat nou als ik alleen wat was aangekomen, vind het niet echt netjes.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:13 schreef Asyniur het volgende:
Dank je voor de lieve reacties! Ik zit hier nog even overdonderd en misselijk te wezen...
Oh ok, dan wacht ik nog een weekje, als ik weer een echo heb gehad bel ik wel. Volgens mij deed ik dat inderdaad de vorige keer via het bureau dat aangesloten is bij mijn zorgverzekeraar, volgens de VK was dat namelijk ook juist het bureau waar ze het liefst mee samenwerkte (goede kraamverzorgsters).quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:56 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Als je de kraamzorg aanvraagt via de Menzis (of je waar je ook bij zit) dan krijg je hem vanzelf thuis gestuurd. Doe je het via een kraamburo dan moet je het ook ff melden bij je verzekering en dan komt het ook goed. Hier wilde ze het liefst voor de 16 weken dat je je ging aanmelden!!
quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:34 schreef Chan het volgende:
Asyniur van harte gefeliciteerd
Over voorgevels... In mijn maat bestaan geen zwangerschapsbh's of voedingsbh's.. Ik ben van 65B naar 70/75 B/C gegaan maar de kleinste zwangerschapsbh is gewoon nog steeds te grootIk hoop dat de boel nog even doorgroeit en ik straks wel voedingsbh's pas anders wordt het knap lastig met voeden ben ik bang
Het is wrsch allemaal dom geklets hoor, koffiedik kijken enzo.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:40 schreef innepin het volgende:
ik word heel nieuwsgierig naar wie BE en Rocka hier dan nog meer verwachten
Vroegen ze hier toen ook. Maar das meer omdat ze dan misschien rekening kunnen houden dat je het na de bevalling moeilijk hebt om dat soort dingen!!quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:40 schreef huuphuup het volgende:
ik kreeg trouwens wel meer rare vragen vond ik toen van mn verzekering. Of ik eerdere miskramen en/of abortussen had gehad enzovond ik niet echt nodig dat zij van mijn miskraam afwisten dus ik heb gewoon nee gezegd.
Ja dat is de kleinste maat die verkocht wordt maar die vallen groot.. Zelfs de kleinvallende varianten.. Dus die pas ik ook nietquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]volgens mij heb ik ze bij de Hema wel gewoon zien hangen in 75B in elk geval zeker weten. Misschien daar es gaan kijken?
-knip-
ja dat dacht ik toen ook wel. Maar dan nog geef ik dat soort dingen liever gewoon door aan mn vk (die er logischerwijs ook naar vroeg) dan aan zo'n telefoonmiep van de zorgverzekeraar die een standaardvragenlijstje afwerkt, ik zie namelijk voor hen het nut niet om dat geregistreerd te hebben staan aangezien kraamzorg niet van hen uit komt maar zij slechts vergoeden. Als je snapt wat ik bedoel. Kraamzorg komt toch ook nog een intake doen en dan worden dat soort dingen ook gevraagd dus tsja.quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:47 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Vroegen ze hier toen ook. Maar das meer omdat ze dan misschien rekening kunnen houden dat je het na de bevalling moeilijk hebt om dat soort dingen!!
ohwquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:50 schreef Chan het volgende:
[..]
Ja dat is de kleinste maat die verkocht wordt maar die vallen groot.. Zelfs de kleinvallende varianten.. Dus die pas ik ook niet(Of normale bh's van de H&M, hunkemöller en Livera die ik altijd heb, vallen klein, dat kan natuurlijk ook nog
)
Neeeheequote:Op donderdag 11 juni 2009 13:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is wrsch allemaal dom geklets hoor, koffiedik kijken enzo.Negeer maar gewoon.
Een VK kan je eigenlijk meteen al wel bellen (of je wacht nog een paar daagjes als je dat prettiger vindt) want je hebt best al wel vroeg de intake, Ymme dus al bij 6 weken!( ik bij 8)quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:10 schreef Asyniur het volgende:
Dank je voor het hartelijke welkom hier!![]()
Ik ben met vlagen zo misselijkmaar dat neem ik dan maar voor lief
![]()
Even misschien een domme vraag: maar wanneer bel ik nu een VK en MvM?
Haha ik weet nog van je vorige zwangerschap dat je dat ook deedquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit trouwens sinds een paar dagen heel suf met een dekentje voor mijn buik te werken.
Wij hebben nog bureaus met metalen zijkanten enzo en ik kreeg het zo koud steeds met mijn buik daartegenaan.
Nu dus heel truttig een dekentje ervoor.
uiteraardquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:10 schreef Chan het volgende:
Haha huup en ik dacht nog wel dat je mijn kleine boezem aan het aanbidden was
Hier ook een bureauschoppende babyIk vind dat echt zo gezellig als ik aan het werk ben
quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Hoe gaaf! Ik sta weer in het lijstje!En niet helemaal onderaan. Hekkensluitster van 2009
Net ook kraamzorg en kdv geregeld. Nu maar wachten op telefoontje van de vlos.
Ik heb mijn vragenlijstje klaar liggen. bring it on!
* Jelief opent agendaen kijkt terug...
Zie je wel, ik vroeg mij op de meet bij jou al af of je niet toevallig zwanger zou kunnen zijn. Dus geloof het of niet, ikhad al zo'n vermoeden. Gefeliciteerd! Ik hoop dat de nekplooimeting meevalt - en hier had ik een mooie tekst willen schrijven over wat als er tóch iets aan de hand is maar ik heb niet zo'n inspiratie- succes dus met wat de uitslag ook is. En uiteraard een heel mooie zwangerschap gewenst!![]()
quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Soms heb ik net het gevoel of ik een trilbatterij in mijn buik hebBen zo benieuwd wat ie daar aan het doen is...
Nee, een mooie zwarte.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:29 schreef huuphuup het volgende:
[..]
uiteraard![]()
BE is het zo'n geruite die een beetje pluist? Waar je ook wel es bejaarden mee op een terrasje of in een rolstoel ziet zitten?![]()
Daarom hebben we Incantrix, die gaat gewoon regelmatig een gigantisch lange post schrijven waar je alles uit kan halenquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:19 schreef CalamityJane het volgende:
Als je een halve dag niet meeleest, mis je al vanalles hier.
Of niet natuurlijk... Ik bedoel, niet dat ik hoop dat er echt iets mis is, maar ze is het zo zat dat inleiden op zich natuurlijk ook niet echt vervelend zou zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:34 schreef Chell het volgende:
Ik heb net een smsje gekregen van tessie. Die had om 15.00 controle bij de vk en is doorgestuurd naar het ziekenhuis. Bloeddruk is te hoog, dus ze gaan wat dingen testen. Hopelijk valt het allemaal mee en is er niks aan de hand.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:34 schreef Chell het volgende:
Ik heb net een smsje gekregen van tessie. Die had om 15.00 controle bij de vk en is doorgestuurd naar het ziekenhuis. Bloeddruk is te hoog, dus ze gaan wat dingen testen. Hopelijk valt het allemaal mee en is er niks aan de hand.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:34 schreef innepin het volgende:
[..]
Daarom hebben we Incantrix, die gaat gewoon regelmatig een gigantisch lange post schrijven waar je alles uit kan halen
Dat zie je vlak na de geboorte wel terug in wat 'ie dan met de armpjes en beentjes doetquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Soms heb ik net het gevoel of ik een trilbatterij in mijn buik hebBen zo benieuwd wat ie daar aan het doen is...
Zo dacht ik zeker te weten dat "Bumbaloe" (Amaranta) Deliedje wasquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:25 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker druk hier! Hoop nieuwe aanwas, hoop verse babietjes ook net gehad. Leuk!![]()
* Brighteyes heeft ook nog wel een paar vermoedens over andere dames...![]()
![]()
Ik zal er wel weer faliekant naast zitten, maar vooruit.
Klagen mag zo op zijn tijd in deze termijn van je zwangerschap hoor!!quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:49 schreef mikoxx het volgende:
Oeh, wel spannend voor Tessie... succes hoor!
BE, lekker zo'n dekentje, is ook altijd favoriet bij mij! Heerlijk!
Ik ben weer een beetje bijgekomen, heb even lekker geslapen net. Dat doet toch goed..! Vanmorgen even een stukje gewandeld met mams, wie weet helpt t!
Is thefrankey alweer online geweest om te melden of z'n voorgevoel klopte???
Mja ze heeft het wel gezegd maar ik heb het niet zo onthouden omdat het voor mij een abstract getal is, het was 7,8 of 8,7, één van de twee. En het was nuchterquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:40 schreef McLaura het volgende:
Innepin, mag ik vragen hoe hoog je glucose was, en of dat na het eten of nuchter was?
quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:07 schreef huuphuup het volgende:
Mijn lief net in de bocht
stond met zo'n onderzeiltje cq kraammatras in zn handen. --> "goh die kraamverbanden zijn inderdaad mega zeg!hoe ga je dat ooit in je onderbroek doen?!"
ik ben zo gek op em![]()
quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:34 schreef innepin het volgende:
[..]
Daarom hebben we Incantrix, die gaat gewoon regelmatig een gigantisch lange post schrijven waar je alles uit kan halen
Weinig nieuws dus.quote:Het duurt echt lang. Erwt vind dat apparaat niet leuk en schopt het steeds weg. Mijn bloeddruk is alweer een stuk lager en mijn potje pies zijn ze geloof ik kwijt. De uitslag van het bloed hebben we nog niks over gehoord.
Ik studeer momenteel nog fulltime, maar de laatste maanden vooral thuis achter de computer (toevallig vanaf de positieve test). Als het goed is, kan ik in augustus en september nog even (afgestudeerd en wel) werken, voordat ik alweer met verlof moet. Ik merk nu pas eigenlijk sinds één-twee weken dat de vermoeidheid echt stukken minder wordt. Ik kan het bijvoorbeeld weer tot 23.00u volhouden, in plaats van rond negen uur omvallenquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:55 schreef ymme het volgende:
Ik was even nieuwschierig na het werk wat jullie deden/doen tijdens de zwangerschap.
Ik werk in de thuiszorg, en merk toch wel, dat het zwaar is.
Werk dan maar 28 uur per week, maar toch.
Maar dit gaat over na ongeveer 3 maanden toch?Dat vermoeide enzo.
Naja, laten we niet klagen, maar dragen
Aysinur en davina, gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:55 schreef ymme het volgende:
Ik was even nieuwschierig na het werk wat jullie deden/doen tijdens de zwangerschap.
Ik werk in de thuiszorg, en merk toch wel, dat het zwaar is.
Werk dan maar 28 uur per week, maar toch.
Maar dit gaat over na ongeveer 3 maanden toch?Dat vermoeide enzo.
Naja, laten we niet klagen, maar dragen
Ja, op zich wel, ben nog wel even verward en nog angstig dat het snel misgaat (ik vind dat innestelingsbloed maar niks, dat maakt je zo onzeker), maar toch is er blijdschap en vertrouwen en dat had ik vorige keer eigenlijk niet dus dat is winst (maar ik zal blij zijn als de komende 3 weken voorbij zijn).quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:16 schreef mefke79 het volgende:
Happy! Daar ben je dan. En wat goed dat je nu al zegt dat je gaat proberen te genieten. Dat is 'the spirit' zullen we maar zeggen. Voelt het ook echt anders/beter?
Jaaaa. gezellig Rubey! Leuk je hier weer tegen te komen. En een meisjequote:Op donderdag 11 juni 2009 20:45 schreef Rubey het volgende:
Ik wil me ook graag bij jullie voegen! 13 oktober 2009 Rubey (meisje)
Heb eerder al in het Wachten op het tweede streepje topic gepost, door persoonlijke omstandigheden vlak na mijn twee streepjes is het er alleen niet van gekomen om me hier te melden. Tot nu!
7.8 nuchter is 'woops'quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Mja ze heeft het wel gezegd maar ik heb het niet zo onthouden omdat het voor mij een abstract getal is, het was 7,8 of 8,7, één van de twee. En het was nuchter
Rocka, ik bedoelde het ook oprecht leuk hoor, vond het zo'n toffe post![]()
Tessie, knuffel!
Dan ga ik uit van de eerstequote:Op donderdag 11 juni 2009 21:26 schreef McLaura het volgende:
[..]
7.8 nuchter is 'woops'
8.7 nuchter is 'alarrum'
Beide niet zo'n mooie waarde voor nuchter dus, ter vergelijk : ik heb nuchter tussen de 3.5 en de 5.
Happy, neequote:Op donderdag 11 juni 2009 22:08 schreef happyme28 het volgende:haal ons maar weer uit het lijstje. Het lijkt hier toch niet goed te gaan ineens. Weet niet hoe dit afloopt, maar ik vrees dat 't 'm toch niet geworden is.
Svp ook even bij 2e streepje eraf halen. Ik meld me later weer![]()
Het was even leuk, maar mijn tijd komt nog wel.
Waaaah Happy!!!quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:41 schreef happyme28 het volgende:
Nou, het is wel onwerkelijk hoor. Ik had al een paar dagen dat ik het eigenlijk wel dacht te weten, maar zeker na die test die negatief was, twijfel, twijfel. Maar vandaag was ik zo misselijk, dat ik me niet kon inhouden.
Zo leuk mijn lieve collegatje is nu 8 weken zwanger, dus we kunnen lekker samen zwangeren. Ik denk niet dat onze baas er zo blij mee ismaar daar kunnen wij niets aan doen.
Wil iemand ons (ja ja Fok! baby in de maakin het lijstje zetten? Happyme28 en marky verwachten op 19 februari een kleintje
![]()
Trouwens zo leuk dat ik hier ook nog kan zwangeren met de meiden die er bij mijn vorige zwangerschap ook waren (en allemaal leuke nieuwe meiden)!!
Oh nee Happy nee dat kan toch niet waar zijn meisje?quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:08 schreef happyme28 het volgende:haal ons maar weer uit het lijstje. Het lijkt hier toch niet goed te gaan ineens. Weet niet hoe dit afloopt, maar ik vrees dat 't 'm toch niet geworden is.
Svp ook even bij 2e streepje eraf halen. Ik meld me later weer![]()
Het was even leuk, maar mijn tijd komt nog wel.
Aw Kersjes!quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:27 schreef Troel het volgende:
happy, ik ben zo blij voor je!
Kersjes-update: in ieder geval nog een nacht in het ziekenhuis, ze denken dat het te maken heeft met de grootte van de baby en gaan nu allerlei testen toen om te kijken of het met diabetes ofzo te maken heeft. Kersjes baalt als een stekker, want Devins verjaardag komt er natuurlijk ook aan. Ze heeft niet echt geslapen door de pijn, dus die wordt ook al niet minder
Feli Rubeyquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:45 schreef Rubey het volgende:
Ik wil me ook graag bij jullie voegen! 13 oktober 2009 Rubey (meisje)
Heb eerder al in het Wachten op het tweede streepje topic gepost, door persoonlijke omstandigheden vlak na mijn twee streepjes is het er alleen niet van gekomen om me hier te melden. Tot nu!
Op mij hoef je niet meer te rekenenquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:25 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes heeft ook nog wel een paar vermoedens over andere dames...![]()
![]()
Ik zal er wel weer faliekant naast zitten, maar vooruit. [/sub]
Me too, maar het mag wel! Alleen niet zo veelquote:Op donderdag 11 juni 2009 23:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar ik had me altijd voorgenomen nooit te klagen.![]()
Mja, dat had ik ook, en misschien is dat voornemen eigenlijk ook niet echt goed. Ik vond het bijvoorveeld oa daardoor veel moeilijker om toe te geven dat ik het zwanger zijn niet leuk vond en dat ik zulke zwarte dagen had op een bepaald moment.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar ik had me altijd voorgenomen nooit te klagen.![]()
Nou idd, het verschil is wel wat groot.... Als je nog tips wilt mbt je voeding : ik zit al sinds week 20 tegen zwangerschapsdiabetes aan dus ik weet inmiddels wel één en anderquote:Op donderdag 11 juni 2009 21:36 schreef innepin het volgende:
[..]
Dan ga ik uit van de eersteEr werd zeg maar niet gelijk groot alarm geslagen. Maar toch ehh best een groot verschil
![]()
![]()
Kersjes, hè bah wat vervelend... sterkte daar
Rubey, welkom!
z0mg mag je legaal drama doen en dan doet ze het niet!!!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:52 schreef tessie het volgende:
Nou als jullie dan toch allemaal je hebben voorgenomen om zo weinig te klagen, hoef ik me niet schuldig te voelen. Eentje moet er toch de drama queen zijn toch?![]()
Maar vandaag eigenlijk weinig te klagen. Redelijk ok geslapen, wel weer een tijd wakker geweest door maagzuur, maar daarna nog wel weer verder kunnen slapen gelukkig. En ik ben blij dat ik thuis ben en niet in het ziekenhuis, en ik ben zo blij met mijn Lief![]()
want hij is echt heel lief
in je directe omgeving bedoel je?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:08 schreef DaviniaHR het volgende:
Happy, wat lees ik nou?!?jemig, meid!
Heel veel sterkte en hopelijk ben je heeeeeeeeeel snel weer terug met een goede echo!
Dikke
ymme, fijn dat het beter gaat met de misselijkheid!
1 vraagje: waarom gaat iedereen uit van het ergste, en wordt mijn instinct/gevoel genegeerd of gebagatelliseerd? Redelijk irritant...
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Davinia, lijk me erg lastig, inderdaad. Misschien willen ze op het ergste voorbereid zijn, zodat het alleen mee kan vallen? Heb je ze al verteld dat je het niet prettig vindt als ze zo reageren?
En wat huup zegt, minder goed geinformeerd trekken ze wellicht verkeerde/voorbarige conclusies!
tessie, ik vind je ook geen drama queen hoor. En je mag best een beetje klagen hoor
Ow ja, innepin met dieet. Wat vervelend zo nog op de valreep. Sterkte ermee!
huup, ja, ik begin steeds meer over te hellen naar thuisbevallen. Het leek mij altijd al de prettigste manier, maar door dat brandweer-verhaal en ik den ook door de start van alles in eht ziekenhuis, zat ik een beetje vast aan dat ziekenhuis. Gaandeweg een eigenlijk vrij zorgenvrije zwangerschap word ik voor mijn gevoel steeds minder gemedicaliseerd en steeds meer gewoon zwanger. En dus vandaar ook de vk ipv de gyn, en nu iiig als optie de thuisbevalling.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:31 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb 23 juni een afspraak met VK
en bijna gekotst in de supermarkt![]()
Volgens de VK hoefde ik verder nog helemaal niksquote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:38 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, spannend, eerste afspraak met vlos!
(het is wel handig om vantevoren even je (schoon)ouders te vragen of er in de familie miskramen of geboortafwijkingen voorkomen, want die vraag ga je krijgen en ik kan me zo voorstellen dat je dat mss niet weet)
Fijn hequote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ik ben vandaag 33 weken
Vandaag over 4 weken mag ik al thuis bevallenHet komt echt dichterbij. Als ik verlof heb dus ook maar snel werk maken van de laatste dingetjes die gekocht en geregeld moeten worden. Ik heb schaapo vandaag opgezadeld gevraagd of hij zich wil ontfermen over het lijstje adressen voor de geboortekaartjes en een lijstje met belangrijke telefoonnummers. Verder zal ik me dan toch echt eens gaan verdiepen in allerlei tips en dingen die geregeld moeten worden in de laatste weken. Nog niet eens aan gedacht
Veel plezier bij de echo Troel. Ik vond dat echt een hele mooie echo om te zien.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:53 schreef Troel het volgende:
Ik ga lekker douchen en dan gaan we richting ziekenhuis voor de echo.
Ben ergens wel blij dat ze geen bloeddrukmetingen doen voor enkel echo's, want anders mag ik meteen in het ziekenhuis blijven in verband met torenhoge bloeddruk
Dat dus. Het voelt heel erg als falen terwijl je er zelf niets aan kan doen. Het valt me overigens mee hoe moe ik nu ben van gisteren, ook al was ik gisteren kapot, dus ik ga dinsdag echt wel weer proberen te werkenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:53 schreef Urla het volgende:
BE Als werken echt niet meer goed gaat gewoon aangeven hoor of op zoek gaan naar een oplossing. Goed aan jezelf en beebje denken, daar werk je immers voor.
Maar ik begrijp je gevoel wel een beetje demk ik. Ik moest bij 24 weken ook verplicht stoppen,en m'n werkgever had niets vervangend voor me. Het voelde echt als falen en ook een groot schuldcomplex ten opzichte van mijn collega's. Ik vond het moeilijk om m'n werk los te laten ook al ging het echt niet meer.
Mijn baas heeft me uiteindelijk gewoon naar huis gestuurd met de boodschap dat het hem niet zo'n goed idee leek om door te blijven gaan op deze manier. Hij had me liever weer terug goed gezond en opgeknapt na mijn verlof en was bang dat ik mezelf op deze manier schade zou kunnen aandoen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dus. Het voelt heel erg als falen terwijl je er zelf niets aan kan doen. Het valt me overigens mee hoe moe ik nu ben van gisteren, ook al was ik gisteren kapot, dus ik ga dinsdag echt wel weer proberen te werken
Tip: neem een pakje crackers mee in je tas.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:59 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb geen idee wat er mis is met die tickerDatum staat gewoon goed...
Ik heb uiteindelijk niet hoeven, maar wel dat gevoel gehad zo van net op het randje...
De uitgebreidere 20-weken echoquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:02 schreef DaviniaHR het volgende:
troel wat voor echo krijg je? 20 wk? of ben je al verder? gluur ze iig
Alweer?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:02 schreef DaviniaHR het volgende:
Ssserpente, ga jij eigenlijk nog uit de kast komen?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Asyn, hoort erbij helaas...
(ik zou bijna zeggen deal with it, het is niet het leukste dat je kan overkomen maar zwanger zijn en een kindje krijgen absoluut wel)
Dat geldt niet alleen voor negatief nieuws, is mijn ervaring. De eerste aanvaring met mijn zusje wat uiteindelijk tot deze situatie heeft geleid, was dat ik te positief probeerde te doen en probeerde te relativeren toen ze het positieve nieuws had gekregen dat uit de vruchtwaterpunctie was gebleken dat hun kindje gezond was en een zoon.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:08 schreef Ca.ra het volgende:
Davinia, wat er volgens mij ook meespeelt bij de reactie van mensen op slecht/potentieel slecht nieuws:
1 hun eigen 'pessimisme-level'
2 hun inschatting van jouw gevoel
(Bijna) niemand reageert met het zelfde niveau optimisme/pessimisme op negatief nieuws, en ze passen hun reactie dan ook nog vaak aan naar wat ze denken dat je nodig hebt. De kans dat wat ze zeggen dan precies wordt wat jij op zo'n moment kunt gebruiken is zo klein. Vandaar dat je ook zo zuinig moet zijn op de mensen die (vaak) wel precies raak schieten
Mjah, daarom vertel ik meestal iets uit eigen ervaring of met de Ik boodschap ervoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geldt niet alleen voor negatief nieuws, is mijn ervaring. De eerste aanvaring met mijn zusje wat uiteindelijk tot deze situatie heeft geleid, was dat ik te positief probeerde te doen en probeerde te relativeren toen ze het positieve nieuws had gekregen dat uit de vruchtwaterpunctie was gebleken dat hun kindje gezond was en een zoon.
Ik had nooit mogen relativeren, dat was namelijk een ontkenning van haar gevoelens. Terwijl ik alleen maar probeerde (omdat ik dacht dat ze dat kon gebruiken) om een andere, positieve kant te laten zien.
Goed doen is erg moeilijk...
Das wel een goede, idd! Die gaan we ff bookmarken. Thx!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:12 schreef miss_sly het volgende:
Davinia, je kunt ook afspraken maken, wijzigen en afzeggen via de site http://www.vumc.nl/zorg/p(...)spraak-maken/317402/
Misschien is dat een optie?
Thuisbevallen mag dat gewoon bij een tweeling? Wist ik niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:18 schreef mikoxx het volgende:
Oeh gatsie asy, da's geen fijn gevoel. Droge crackertjes hielpen bij mij ook goed![]()
Wij hebben een geboortekaartje gevonden na ontzettend lang zoeken. Er zijn er echt maar weinig voor tweelingen!!![]()
Vandaag 37 weken, ik mag gewoon thuis bevallen, whahaha wat een mop zeg! Wie had dat nou gedacht? Ikke niet iig! De kans wordt steeds groter dat de kindjes na de geboorte gewoon mee naar huis mogen! En daar heb ik een hele tijd niet op durven hopen gewoon! Ze schatten ze nu beide op 6 pond![]()
Oh ja, *meldt* hihi...
Happy nog nieuws verder? Of was t echt wat je dacht? In dat geval.... dikke
Niet letterlijk, maar ben wel meer in beweging, dat bankzitten ben k wel zat!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:22 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
En![]()
voor de mijlpaal 37wk!
![]()
Mikoxx, ben je inmiddels trappan aan het op- en afrennen in de hoop dat er iets begint?
Nee joh, thuisbevallen mag niet hoor, maar ik had gewoon niet verwacht dat ik 37 weken ging halen! Dus; grapjequote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:23 schreef Urla het volgende:
[..]
Thuisbevallen mag dat gewoon bij een tweeling? Wist ik niet.
Ik ga zo internet maar een afstruinen en wat ideen op doen, aangezien lief en ik allebei een totaal andere smaak hebben lijkt het me verstandig daar nu als eerste zorg aan te besteden.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:25 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Nee joh, thuisbevallen mag niet hoor, maar ik had gewoon niet verwacht dat ik 37 weken ging halen! Dus; grapje![]()
Nee hoor vind ik absoluut niet. Het is juist wel herkenbaar dan allemaal, anders lijkt het zo dat iedereen maar zo perfect zwanger is en er gewoon doorheen wandeld.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:41 schreef _Bar_ het volgende:
En over dat al dan niet klagen, voor mijn gevoel klaag ik echt gigantisch, wat soms best vervelend over moet komen voor sommigen
Moeilijk he. Vooral als je goed bedoelde boodschap dan zo verkeerd valt, zoals bij de zus van Miss Sly dat er zelfs nog ruzie (of nouja hoe noem je het in jullie geval) van komt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:20 schreef Urla het volgende:
[..]
Mjah, daarom vertel ik meestal iets uit eigen ervaring of met de Ik boodschap ervoor.
Maar dan lijk je ook weer zo egoistisch over te komen. Dat is ook weer niet de bedoeling.
Het is soms lastig mensen goed in te schatten en niet iets zeggen wat weer verkeerd geïnterpreteerd wordt
oh mijn eigen mams heeft daar heel erg last van. Die bekijkt dingen heel erg zwart-wit, het is of zus, of zo, maar niet een beetje ertussenin.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:50 schreef Ca.ra het volgende:
[..]
Moeilijk he. Vooral als je goed bedoelde boodschap dan zo verkeerd valt, zoals bij de zus van Miss Sly dat er zelfs nog ruzie (of nouja hoe noem je het in jullie geval) van komt.
Een vriendin van mijn moeder vroeger, ook lang mijn oppasmoeder geweest, was iemand die alles heel letterlijk nam en als je ZUS gezegd had dan was het ook ZUS. Verder een lief mens hoor, maar soms zooooo moeilijk. Nee want dit-en-dat was afgesproken en ookal was er iets tussengekomen, afspraak is afspraak. Dat soort dingen.
Dan vraag ik me wel eens af hebben die mensen dat zelf dan niet, dat een zin er soms helemaal verkeerd uitkomt terwijl je het anders bedoelde.
Het ziekenhuis is hier op 6min vandaan, en dat is naar mijn idee heel ruim geschat.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
.
Bar vervelend dat je die keus niet hebt. Maar had dat niet ook iets te maken met de afstand van de woning naar een ziekenhuis ofzo? Ik dacht dat ze je binnen zoveel minuten moesten kunnen bereiken met een ambulance eventueel en dat het anders sowieso niet mag.
Geweldig om al die overenthousiaste moeders mee te maken al draaft m'n moeder nu wel erg door.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:07 schreef huuphuup het volgende:hahaha Tessie
![]()
ja jullie hadden haar nodig voor vervoer enzo toch? Dus je belt haar toch wel enzo![]()
![]()
wel schattig.
Ik vind dat zo schattig bij mn schoonmoeder, die laatst dus al schrok van de telefoon toen mn lief belde terwijl ik pas 30 weken ben. Die loopt ook overal te vertellen dat ik op alledag loop en dat ze echt "ieder moment oma kan worden"dat enthousiasme!
maar god wat moet ze zichzelf in de weg zitten dan zeg als ik nog tot 41nogwat doorga haha...
en mijn moeder tsja, naast zwart-wit heeft ze ook gevoel voor dramaIk vond het al naar genoeg dat mn broertje zo geschrokken was maar gelukkig kent hij mn moeder ook (goh haha) dus het was snel verholpen. Maar toen ik de volgende dag op mn kop kreeg want ik had die en die en die nog niet gebeld om te zeggen dat alles okay was ben ik wel boos geworden. "jamaar oma maakt zich kei zorgen!" ja dag je hoela, wiens schuld is dat?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:24 schreef _Bar_ het volgende:
Urla ik vind dat van jou moeder opzich wel komisch
ja?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:21 schreef bixister het volgende:
Rennies mogen wel, maar er zijn ook meer op zwangeren afgestemde middeltjes als 'ReglaPH' of 'Gaviscon'.
grappig die enthousiaste oma's-to-be.![]()
en Bar....wel erg jammer hoor dat die van jou niet lekker mee kan hyperen.
oh haha heb je het net weggehaald, ik wilde net reagerenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:15 schreef Urla het volgende:
[..]
Geweldig om al die overenthousiaste moeders mee te maken al draaft m'n moeder nu wel erg door.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh haha heb je het net weggehaald, ik wilde net reageren![]()
ik moest wel lachen, das ook wel lief en enthousiast ja!![]()
mijn moeder is heel erg enthousiast met dingen kopen, de hema zit om de hoek bij waar ze werkt. Klein dorp, vaak rustig op werk dus ik kom om in spullen van de Hemaze kennen haar bij voornaam inmiddels daar
nou... je kunt er natuurlijk wel interessante weddenschappen van maken enzoquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:33 schreef Urla het volgende:
[..]
Same here. Ze komt ook uit een klein dorp.
Ik had het eigenlijk weggehaald omdat het toen ik het teruglas op de 1 of andere manier raar las. Alsof ik er competitie bij gekregen had. Wie eerst ezel or me.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou... je kunt er natuurlijk wel interessante weddenschappen van maken enzo![]()
Zoals?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:36 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou... je kunt er natuurlijk wel interessante weddenschappen van maken enzo![]()
Nee, hij zat hier tussen een jonge ouders magazinequote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:49 schreef Sorbootje het volgende:
Kreeg je hem niet per mail Bar?
Meldplicht doe ik niet aan. Bij de eerste niet gedaan en nu ook lekker niet. Als ie komt horen jullie het vanzelf wel een keerquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:49 schreef Urla het volgende:Proficiat MeNicole en natuurlijk meldplicht.
![]()
Hmmm zal ikquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:45 schreef Ca.ra het volgende:
hmm nou ben ik toch benieuwd wat er gestaan heeft
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:53 schreef Urla het volgende:
[..]
Hmmm zal ik![]()
M'n moeder heeft een drachtig ezeltje gekocht met dezelfde uitgerekende datum als ik en heeft een tatoeage laten zetten van een pasgeboren babymeisje.
Ze leeft echt super mee.
Je beseft wel dat al die stress voor ons zwangere vrouwen niet goed is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:53 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Meldplicht doe ik niet aan. Bij de eerste niet gedaan en nu ook lekker niet. Als ie komt horen jullie het vanzelf wel een keer
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:54 schreef Asyniur het volgende:
Mijn moeder is nog niet op de hoogte, maar ik wil graag mee weddenschappen afsluiten urla en huup
Wat geestig!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:53 schreef Urla het volgende:
[..]
Hmmm zal ik![]()
M'n moeder heeft een drachtig ezeltje gekocht met dezelfde uitgerekende datum als ik en heeft een tatoeage laten zetten van een pasgeboren babymeisje.
Ze leeft echt super mee.
Zouden die van jou en die van mij dat samen afgesproken hebben, we draaien gewoon weer een halve ronde?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
jah, wedden wie er eerder bevalt, t ezeltje of Urla![]()
mijn gezellige gnorfje is zo te voelen weer dinges gaan liggen, breeched. Ben benieuwd of ze dan binnenkort weer zo'n volksverhuizing op touw zet om weer terug te verhuizen. Kan ik weer de hele nacht opzitten omdat k niet kan slapen van het gewoelmaar oh wat is het gezellig
ik denk hetquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:58 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Zouden die van jou en die van mij dat samen afgesproken hebben, we draaien gewoon weer een halve ronde?
Ik voel nu ook veel meer links en rechts wat ipv boven en beneden.....
Wat zonde. Maar ze kunnen aan de barcode zien dat jij de jouwe nooit hebt opgehaald, dus ik zou ze even emailen of ze je de barcode nog een keer willen sturen. Weet niet of ze het doen, maar niet geschoten is altijd mis toch? Ik heb toevallig gisteren de email gekregen dat de mijne klaar staat, dus ik heb meteen het emailadres voor je: redactie@babyinfo.nl.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:50 schreef _Bar_ het volgende:
Nee, hij zat hier tussen een jonge ouders magazine
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:05 schreef Troel het volgende:
Ik heb helemaal niets teruggelezen, dus daarvoor alvast excuses, maar
ALLES WAS GOED![]()
![]()
Een zwanger ezeltje. Wat lief!!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:53 schreef Urla het volgende:
Ze leeft echt super mee.
gefeliciteeeeerd!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:05 schreef Troel het volgende:
ALLES WAS GOED![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:05 schreef Troel het volgende:
ALLES WAS GOED![]()
![]()
Een levende ezel??quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:53 schreef Urla het volgende:
[..]
Hmmm zal ik![]()
Ze leeft echt super mee.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:05 schreef Troel het volgende:
ALLES WAS GOED![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |