abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:49:44 #251
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69965956
ik bedoelde meer, in de thuis omgeving, daar is het naar mijn idee nog erger
Maar het voelt dit keer ook allemaal veel zwaarder.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:50:43 #252
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_69965991
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:20 schreef Urla het volgende:

[..]

Mjah, daarom vertel ik meestal iets uit eigen ervaring of met de Ik boodschap ervoor.
Maar dan lijk je ook weer zo egoistisch over te komen. Dat is ook weer niet de bedoeling.
Het is soms lastig mensen goed in te schatten en niet iets zeggen wat weer verkeerd geïnterpreteerd wordt
Moeilijk he. Vooral als je goed bedoelde boodschap dan zo verkeerd valt, zoals bij de zus van Miss Sly dat er zelfs nog ruzie (of nouja hoe noem je het in jullie geval) van komt.

Een vriendin van mijn moeder vroeger, ook lang mijn oppasmoeder geweest, was iemand die alles heel letterlijk nam en als je ZUS gezegd had dan was het ook ZUS. Verder een lief mens hoor, maar soms zooooo moeilijk. Nee want dit-en-dat was afgesproken en ookal was er iets tussengekomen, afspraak is afspraak. Dat soort dingen.
Dan vraag ik me wel eens af hebben die mensen dat zelf dan niet, dat een zin er soms helemaal verkeerd uitkomt terwijl je het anders bedoelde.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_69966131
Troel, veel plezier/succes bij de echo!

Mikoxx 37 weken toch een hele prestatie gezien al het gerommel! Je klinkt vandaag een stuk opgewekter! Ik hoop dat je kleintjes snel van het zonnetje komen genieten!!

Bar ik heb niet echt de indruk dat je veel klaagt hoor! We voelen ons allemaal wel eens rot!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:57:57 #254
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69966240
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:50 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Moeilijk he. Vooral als je goed bedoelde boodschap dan zo verkeerd valt, zoals bij de zus van Miss Sly dat er zelfs nog ruzie (of nouja hoe noem je het in jullie geval) van komt.

Een vriendin van mijn moeder vroeger, ook lang mijn oppasmoeder geweest, was iemand die alles heel letterlijk nam en als je ZUS gezegd had dan was het ook ZUS. Verder een lief mens hoor, maar soms zooooo moeilijk. Nee want dit-en-dat was afgesproken en ookal was er iets tussengekomen, afspraak is afspraak. Dat soort dingen.
Dan vraag ik me wel eens af hebben die mensen dat zelf dan niet, dat een zin er soms helemaal verkeerd uitkomt terwijl je het anders bedoelde.
oh mijn eigen mams heeft daar heel erg last van. Die bekijkt dingen heel erg zwart-wit, het is of zus, of zo, maar niet een beetje ertussenin.
Toen ik dus een nachtje in het ziekenhuis moest blijven vorige week omdat de trombose-echo-meneer pas weer om 9 uur de volgende dag aanwezig was heb ik haar ook gebeld en uitgelegd dat er niets aan de hand was verder. Ziekenhuis en niets aan de hand gaan niet samen in haar wereld en ze heeft gelijk een hele tamtam in werking gezet. Vervolgens had ik mn broertje de volgende dag half in paniek aan de telefoon of alles wel goed ging "ja ik hoorde van mams dat je met spoed was opgenomen en dat je een longembolie hebt" mja... ga je lekker?
Meestal ken je de persoon in kwestie wel goed genoeg om het zelf te kunnen relativeren maar soms is het gewoon ontzettend vervelend en irritant.

Bar vervelend dat je die keus niet hebt. Maar had dat niet ook iets te maken met de afstand van de woning naar een ziekenhuis ofzo? Ik dacht dat ze je binnen zoveel minuten moesten kunnen bereiken met een ambulance eventueel en dat het anders sowieso niet mag.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:59:12 #255
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69966286
oh en dan vergeet ik dat weer *zeef? geheugen?

Troel heel veel plezier strakjes bij het gluren

En Mikoxx goed gedaan, zo ver gekomen. Nu mogen de er wel uit ja
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69966374
Lijkt me toch wel Ca.ra. Hun zullen dan wel alles heel letterlijk uitleggen wat dan andersom ook weer anders geïnterpreteerd kan worden. Soms vraag ik er ook wel naar van 'Hoe bedoel je'. Met name als een het een moeilijk gespreksonderwerp is.

Bar deze tweede zwangerschap valt me ook zwaarder. Lichamelijk en emotioneel ben ik er mezelf bewuster van wat er allemaal zou kunnen gebeuren angstiger terwijl ikzelf daar helemaal geen rede toe heb. Lijkt me voor jou helemaal confronterender
Ik dacht eerst dat het misschien met m'n leeftijd te maken had (was toen 18 nu 32), maar naarmate de zwangerschap vorderde veranderd er zoveel ook qua vergeetachtigheid dat ik het misschien ook wel gewoon deels vergeten ben.
pi_69966393
Veel plezier Troel!
Hadden jullie een extra echo gehad, of prectecho, omdat je het geslacht al weet?

Oh nee Happy, wat verschrikkelijk zeg
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_69966406
Oh Huup jouw moeder! Das ook lekker dramatisch.
Mijn moeder dacht alleen maar dat ik zou gaan bevallen omdat ik in het ziekenhuis was, ze was ook erg teleurgesteld toen dat niet zo bleek te zijn. En nu is ze er weer van overtuigt dat ik dan dit weekend ga bevallen. Ze verzet het elke x gewoon een paar dagen En ook elke dag bellen/sms´en of het al begonnen is, en als ik niet snel genoeg reageer, denkt ze ook echt dat ik aan het bevallen ben. Terwijl we al lang hadden afgesproken dat ik haar gelijk zou bellen
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:04:44 #259
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69966496
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:57 schreef huuphuup het volgende:

[..]

.

Bar vervelend dat je die keus niet hebt. Maar had dat niet ook iets te maken met de afstand van de woning naar een ziekenhuis ofzo? Ik dacht dat ze je binnen zoveel minuten moesten kunnen bereiken met een ambulance eventueel en dat het anders sowieso niet mag.
Het ziekenhuis is hier op 6min vandaan, en dat is naar mijn idee heel ruim geschat.
en in sluiskil 5 jr terug was de afstand een km of 7 ongeveer en daar reed je een klein kwartier over (mits je niet voor de deur brug staat)

en dan heb je nog een ziekenhuis in Hulst, en nog een ziekenhuis in oostburg,
dus 3 ziekenhuizen verspreid over heel zeeuws-vlaanderen dus opzich is dat het probleem niet.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:07:19 #260
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69966591
hahaha Tessie
ja jullie hadden haar nodig voor vervoer enzo toch? Dus je belt haar toch wel enzo
wel schattig.
Ik vind dat zo schattig bij mn schoonmoeder, die laatst dus al schrok van de telefoon toen mn lief belde terwijl ik pas 30 weken ben. Die loopt ook overal te vertellen dat ik op alledag loop en dat ze echt "ieder moment oma kan worden" dat enthousiasme! maar god wat moet ze zichzelf in de weg zitten dan zeg als ik nog tot 41nogwat doorga haha...

en mijn moeder tsja, naast zwart-wit heeft ze ook gevoel voor drama Ik vond het al naar genoeg dat mn broertje zo geschrokken was maar gelukkig kent hij mn moeder ook (goh haha) dus het was snel verholpen. Maar toen ik de volgende dag op mn kop kreeg want ik had die en die en die nog niet gebeld om te zeggen dat alles okay was ben ik wel boos geworden. "jamaar oma maakt zich kei zorgen!" ja dag je hoela, wiens schuld is dat?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:14:08 #261
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69966811
dat is dan wel weer een "voordeel" van geen moeder meer hebben
En de schoonfam houd zich nog heel braaf, al zitten ze ons wel achter ons vodden omdat de kinderkamer niet genoeg opschiet naar hun zin.

Rennies mochten toch?
pi_69966845
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:07 schreef huuphuup het volgende:
hahaha Tessie
ja jullie hadden haar nodig voor vervoer enzo toch? Dus je belt haar toch wel enzo
wel schattig.
Ik vind dat zo schattig bij mn schoonmoeder, die laatst dus al schrok van de telefoon toen mn lief belde terwijl ik pas 30 weken ben. Die loopt ook overal te vertellen dat ik op alledag loop en dat ze echt "ieder moment oma kan worden" dat enthousiasme! maar god wat moet ze zichzelf in de weg zitten dan zeg als ik nog tot 41nogwat doorga haha...

en mijn moeder tsja, naast zwart-wit heeft ze ook gevoel voor drama Ik vond het al naar genoeg dat mn broertje zo geschrokken was maar gelukkig kent hij mn moeder ook (goh haha) dus het was snel verholpen. Maar toen ik de volgende dag op mn kop kreeg want ik had die en die en die nog niet gebeld om te zeggen dat alles okay was ben ik wel boos geworden. "jamaar oma maakt zich kei zorgen!" ja dag je hoela, wiens schuld is dat?
Geweldig om al die overenthousiaste moeders mee te maken al draaft m'n moeder nu wel erg door.

[ Bericht 10% gewijzigd door Urla op 12-06-2009 11:21:31 (Misschien te prive) ]
pi_69966911
Ik lees wel op het forum dat anderen wel Rennies gebruiken. Ik heb ze zelf tot nu toe nog niet nodig gehad dus weet niet zeker of het mag, maar afgaande op de postings dus wel.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:20:20 #264
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69966977
Ja Rennies mogen gewoon Bar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69967011
Rennies mogen wel, maar er zijn ook meer op zwangeren afgestemde middeltjes als 'ReglaPH' of 'Gaviscon'.

grappig die enthousiaste oma's-to-be.

en Bar.... wel erg jammer hoor dat die van jou niet lekker mee kan hyperen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:23:47 #266
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69967080
Bar rennies mogen gewoon
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:24:13 #267
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69967086
Urla ik vind dat van jou moeder opzich wel komisch
Dan zal ik daar zo eens om gaan, in elk geval iets tegen zuurbranden.

@Bixister, tuurlijk mis ik dat soms ook hoor, vooral als ik net als deze hele zwangerschap vol vragen en onzekerheden zit, mis je het advies of het geklaag of relativeer van je eigen moeder.
en stiekem ben ik ook wel benieuwd hoe ze meegeleefd zou hebben, en mee gehyperd zou hebben.

Maar aan de andere kant, aankomende aug is ze alweer 9 jr overleden, en ben er inmiddels behoorlijk aan "gewend"en eigenlijk alle bijzondere dingen (trouwen 1ste zwangerschap) heb ik ook al zonder haar ervaren. Dus het pittige is er wel beetje vanaf.
pi_69967126
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:24 schreef _Bar_ het volgende:
Urla ik vind dat van jou moeder opzich wel komisch
Ja toch wel. Voelde me er een beetje onzeker over.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:25:44 #269
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69967129
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:21 schreef bixister het volgende:
Rennies mogen wel, maar er zijn ook meer op zwangeren afgestemde middeltjes als 'ReglaPH' of 'Gaviscon'.

grappig die enthousiaste oma's-to-be.

en Bar.... wel erg jammer hoor dat die van jou niet lekker mee kan hyperen.
ja? mijn vk had het erover dat ze liever had dat ik rennies gebruikte dan gaviscon. Ik had nog nooit van die meuk gebruikt dus het maakte me niet zoveel uit eigk maar ik heb dus ook niet gevraagd waarom toen
is dat anders samengesteld ofzo? Werkt het beter/sneller? Ik zit regelmatig echt langs de muren omhoog tegen het plafond van het maagzuur
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:28:08 #270
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69967182
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:15 schreef Urla het volgende:

[..]

Geweldig om al die overenthousiaste moeders mee te maken al draaft m'n moeder nu wel erg door.

oh haha heb je het net weggehaald, ik wilde net reageren
ik moest wel lachen, das ook wel lief en enthousiast ja!

mijn moeder is heel erg enthousiast met dingen kopen, de hema zit om de hoek bij waar ze werkt. Klein dorp, vaak rustig op werk dus ik kom om in spullen van de Hema ze kennen haar bij voornaam inmiddels daar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69967380
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh haha heb je het net weggehaald, ik wilde net reageren
ik moest wel lachen, das ook wel lief en enthousiast ja!

mijn moeder is heel erg enthousiast met dingen kopen, de hema zit om de hoek bij waar ze werkt. Klein dorp, vaak rustig op werk dus ik kom om in spullen van de Hema ze kennen haar bij voornaam inmiddels daar
Same here. Ze komt ook uit een klein dorp.
Ik had het eigenlijk weggehaald omdat het toen ik het teruglas op de 1 of andere manier raar las. Alsof ik er competitie bij gekregen had. Wie eerst ezel or me.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:36:28 #272
143848 huuphuup
Dorksided
pi_69967463
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:33 schreef Urla het volgende:

[..]

Same here. Ze komt ook uit een klein dorp.
Ik had het eigenlijk weggehaald omdat het toen ik het teruglas op de 1 of andere manier raar las. Alsof ik er competitie bij gekregen had. Wie eerst ezel or me.
nou... je kunt er natuurlijk wel interessante weddenschappen van maken enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69967506
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:36 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ha Ha Die hormonen soms ook
pi_69967690
Vandaag 37 weken

En ook maar eens begonnen met de laatste babywas enzo. Morgen komt er een ander bed waar ik op kan bevallen en die dus op klossen kan. En ook krjgen we morgen eindelijk weer een vaatwasser Nu de geboortekaartjes nog en dan mag de kleine man wel komen zo ergens volgende week
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:44:10 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69967726
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:36 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Zoals?

Oh, ik wil echt niet nadenken hoe mijn moeder meegeleefd zou hebben! Die zou vanaf het moment van de positieve test al dr vriendinnen hebben gebeld (oke, na de echo, dan) en vragen naa hun ervaringen en welke producten handig zijn, en wrs de hele garderobe al hebben aangeschaft, en zich gruwelijk overal mee bemoeid hebben, en... en... en...
Ze had ook een envelopje gegeven met geld voor dingen voor evt. as. kinders, met daarop in grote letters dat wij o.a. een bugaboo dienden te kopen van dat geld.
Dus er staat een groene bugaboo in de gang
verstopt onder mijn doekenstash, maar dat terzijde

Kan het trouwens zijn dat ik m/dr al voel? Met 11 wk?
Wel erg vroeg, lijkt me...
of het is wel darmborrels (bijna lunchtijd), maar dat weeïge gevoel (foute woordkeuze ) is wel herkenbaar.

naja, ik voelde eli ook al met 16 wk...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')