abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69964709
gelukkig dat je het nog net kon binnen houden...
ik heb het ook 1 keer gehad in de supermarkt, maar toen niet van zwangerschap, maar omdat ik ontstekingen in allerlei holtes in m'n hoofd had... spullen neergegooid en naar buiten gerend... dan maar niks van eten in huis...

Soms wil het wel eens helpen om de ticker opnieuw aan te maken... het klopt wel vaker niet met die tickers...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:07:53 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_69964728
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:02 schreef DaviniaHR het volgende:
troel wat voor echo krijg je? 20 wk? of ben je al verder? gluur ze iig
De uitgebreidere 20-weken echo Ben nu 19,5 week
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:08:00 #228
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_69964733
Davinia, wat er volgens mij ook meespeelt bij de reactie van mensen op slecht/potentieel slecht nieuws:
1 hun eigen 'pessimisme-level'
2 hun inschatting van jouw gevoel

(Bijna) niemand reageert met het zelfde niveau optimisme/pessimisme op negatief nieuws, en ze passen hun reactie dan ook nog vaak aan naar wat ze denken dat je nodig hebt. De kans dat wat ze zeggen dan precies wordt wat jij op zo'n moment kunt gebruiken is zo klein. Vandaar dat je ook zo zuinig moet zijn op de mensen die (vaak) wel precies raak schieten
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_69964734
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:02 schreef DaviniaHR het volgende:
Ssserpente, ga jij eigenlijk nog uit de kast komen?
Alweer?

Was hiervoor Lllaura, maar totaal onbekend en ook niet boeiend. Had een kloon aangemaakt omdat onze stagiair nogal eens op FOK! zat. En nu blijf ik lekker verderposten onder Ssserpente.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:10:03 #230
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_69964782
Oh en ik vergeet altijd mijn mijlpalen bij te houden. Gisteren 26 weken = een half jaar. Jeuj
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:10:21 #231
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_69964790
Troel, succes en (hopelijk) veel plezier, eindelijk je echo!

Ymme, niet misselijk vanochtend, fijn zeg

Asyniur, ai, vervelend.. Ik heb een supermarkten-probleem sinds ik zwanger ben, maar de keer dat ik er heb overgegeven heb ik wel het toilet gehaald. Hoop voor je dat het bij deze keer blijft!

Ssserpente, jeej! Mooie mijlpaal

Davinia, ik schrok even van je post, maar je bedoelde ons niet Balen dat je omgeving niet lijkt te luisteren naar je voorgevoel, misschien maken ze zich erg ongerust of zijn het mensen die erg met hun verstand denken zeg maar? Ik ben zelf iemand die erg op intuïtie vertrouwt, met alles zo ongeveer, dus als iemand mij zegt dat hij of zij ergens een bepaald gevoel bij heeft ben ik meteen geneigd daarop te vertrouwen. Alleen zijn er veel mensen die op een andere manier denken en die hebben daar dan meer moeite mee. Hoe het ook zij, ik duim voor je en ík denk wel dat je voorgevoel veel waard is
3!
pi_69964813
Miss, 33 weken vandaag, .
Wij moeten nodig de geboortekaartjes ontwerpen... adressen liggen al wel klaar
Fake it till you make it...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:11:42 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_69964828
Ik ben gewoon heel verschillend misselijk. Gewoon geen touw aan vast te knopen. Zo uren niet, dan opeens dat ik het idee heb dat ik bijkans over mijn nek ga, dan weer wat sluimerend anwezig maar niet nadrukkelijk. Ik heb het soms voor het eten, tijdens het eten of juist er net na. Soms gewoon 's nachts in bed of 's ochtends. Kortom beetje chaotisch (net als ik soms )

Maar ik ga in elk geval maar zakjes in mijn tas doen, dat kan in elk geval geen kwaad
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 10:12:41 #234
5428 crew  miss_sly
pi_69964856
Davinia, je kunt ook afspraken maken, wijzigen en afzeggen via de site http://www.vumc.nl/zorg/p(...)spraak-maken/317402/

Misschien is dat een optie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_69964863
23 weken!

Hoe kan het dat het nu ineens zo snel lijkt te gaan?

Zo nu even bijlezen. Ik zou eigenlijk gewoon een dag vrij moeten hebben om hier góed bij te lezen en te reageren... maar ja, da's ook weer zo wat...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:13:02 #236
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69964866
Asyn, hoort erbij helaas...
(ik zou bijna zeggen deal with it, het is niet het leukste dat je kan overkomen maar zwanger zijn en een kindje krijgen absoluut wel )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_69964876
Ow jah Geboortekaartjes. Ik heb echt nog geen idee wat.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:15:04 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_69964922
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Asyn, hoort erbij helaas...
(ik zou bijna zeggen deal with it, het is niet het leukste dat je kan overkomen maar zwanger zijn en een kindje krijgen absoluut wel )

ik weet het, ik heb het er ook prima voor over...
Ik heb gewoon een garnaaltje in mijn buik pinkt traantje weg om happy's verdriet...
  Moderator vrijdag 12 juni 2009 @ 10:15:30 #239
5428 crew  miss_sly
pi_69964936
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:08 schreef Ca.ra het volgende:
Davinia, wat er volgens mij ook meespeelt bij de reactie van mensen op slecht/potentieel slecht nieuws:
1 hun eigen 'pessimisme-level'
2 hun inschatting van jouw gevoel

(Bijna) niemand reageert met het zelfde niveau optimisme/pessimisme op negatief nieuws, en ze passen hun reactie dan ook nog vaak aan naar wat ze denken dat je nodig hebt. De kans dat wat ze zeggen dan precies wordt wat jij op zo'n moment kunt gebruiken is zo klein. Vandaar dat je ook zo zuinig moet zijn op de mensen die (vaak) wel precies raak schieten
Dat geldt niet alleen voor negatief nieuws, is mijn ervaring. De eerste aanvaring met mijn zusje wat uiteindelijk tot deze situatie heeft geleid, was dat ik te positief probeerde te doen en probeerde te relativeren toen ze het positieve nieuws had gekregen dat uit de vruchtwaterpunctie was gebleken dat hun kindje gezond was en een zoon.
Ik had nooit mogen relativeren, dat was namelijk een ontkenning van haar gevoelens. Terwijl ik alleen maar probeerde (omdat ik dacht dat ze dat kon gebruiken) om een andere, positieve kant te laten zien.

Goed doen is erg moeilijk...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:18:26 #240
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69965018
Oeh gatsie asy, da's geen fijn gevoel. Droge crackertjes hielpen bij mij ook goed
Wij hebben een geboortekaartje gevonden na ontzettend lang zoeken. Er zijn er echt maar weinig voor tweelingen!!
Vandaag 37 weken, ik mag gewoon thuis bevallen, whahaha wat een mop zeg! Wie had dat nou gedacht? Ikke niet iig! De kans wordt steeds groter dat de kindjes na de geboorte gewoon mee naar huis mogen! En daar heb ik een hele tijd niet op durven hopen gewoon! Ze schatten ze nu beide op 6 pond
Oh ja, *meldt* hihi...

Happy nog nieuws verder? Of was t echt wat je dacht? In dat geval.... dikke
pi_69965080
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat geldt niet alleen voor negatief nieuws, is mijn ervaring. De eerste aanvaring met mijn zusje wat uiteindelijk tot deze situatie heeft geleid, was dat ik te positief probeerde te doen en probeerde te relativeren toen ze het positieve nieuws had gekregen dat uit de vruchtwaterpunctie was gebleken dat hun kindje gezond was en een zoon.
Ik had nooit mogen relativeren, dat was namelijk een ontkenning van haar gevoelens. Terwijl ik alleen maar probeerde (omdat ik dacht dat ze dat kon gebruiken) om een andere, positieve kant te laten zien.

Goed doen is erg moeilijk...
Mjah, daarom vertel ik meestal iets uit eigen ervaring of met de Ik boodschap ervoor.
Maar dan lijk je ook weer zo egoistisch over te komen. Dat is ook weer niet de bedoeling.
Het is soms lastig mensen goed in te schatten en niet iets zeggen wat weer verkeerd geïnterpreteerd wordt
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:22:39 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_69965138
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:12 schreef miss_sly het volgende:
Davinia, je kunt ook afspraken maken, wijzigen en afzeggen via de site http://www.vumc.nl/zorg/p(...)spraak-maken/317402/

Misschien is dat een optie?
Das wel een goede, idd! Die gaan we ff bookmarken. Thx!

En even voor de mijlpaal van 33 wk!
En voor de mijlpaal 26w1d! (ben ff kwijt wie)
En voor de mijlpaal 37wk!
Mikoxx, ben je inmiddels trappan aan het op- en afrennen in de hoop dat er iets begint?

En voor de gluurecho van Stiemie van vanmiddag
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_69965179
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:18 schreef mikoxx het volgende:
Oeh gatsie asy, da's geen fijn gevoel. Droge crackertjes hielpen bij mij ook goed
Wij hebben een geboortekaartje gevonden na ontzettend lang zoeken. Er zijn er echt maar weinig voor tweelingen!!
Vandaag 37 weken, ik mag gewoon thuis bevallen, whahaha wat een mop zeg! Wie had dat nou gedacht? Ikke niet iig! De kans wordt steeds groter dat de kindjes na de geboorte gewoon mee naar huis mogen! En daar heb ik een hele tijd niet op durven hopen gewoon! Ze schatten ze nu beide op 6 pond
Oh ja, *meldt* hihi...

Happy nog nieuws verder? Of was t echt wat je dacht? In dat geval.... dikke
Thuisbevallen mag dat gewoon bij een tweeling? Wist ik niet.
Ik ga zo internet maar een afstruinen en wat ideen op doen, aangezien lief en ik allebei een totaal andere smaak hebben lijkt het me verstandig daar nu als eerste zorg aan te besteden.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:24:45 #244
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69965209
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:22 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

En voor de mijlpaal 37wk!
Mikoxx, ben je inmiddels trappan aan het op- en afrennen in de hoop dat er iets begint?

Niet letterlijk, maar ben wel meer in beweging, dat bankzitten ben k wel zat!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:25:49 #245
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69965234
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:23 schreef Urla het volgende:

[..]

Thuisbevallen mag dat gewoon bij een tweeling? Wist ik niet.
Ik ga zo internet maar een afstruinen en wat ideen op doen, aangezien lief en ik allebei een totaal andere smaak hebben lijkt het me verstandig daar nu als eerste zorg aan te besteden.
Nee joh, thuisbevallen mag niet hoor, maar ik had gewoon niet verwacht dat ik 37 weken ging halen! Dus; grapje
pi_69965313
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:25 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Nee joh, thuisbevallen mag niet hoor, maar ik had gewoon niet verwacht dat ik 37 weken ging halen! Dus; grapje
Gezien mijn demente hersenwerking op het moment vat ik alles veuls te letterlijk op.
Maar proficiat. Ik hoop dat ze snel zin hebben om buiten te komen spelen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:30:17 #247
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69965367
Mikoxx! Fantastisch en goed gedaan hoor Begn nu wel erg benieuwd te worden naar je kuikentjes

*nu echt weg is
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:41:23 #248
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69965697
Happy wat ontzettend triest

Alle mijlpalen
Mikoxx je gaat lekker eigenlijk he, nu maar hopen dat ze toch snel zich aandienen.

en over dat wel of niet thuisbevallen;
Toen ik nog in het midden van het land woonde, had ik voor Thuisbevallen gekozen, leek me allemaal wel wat,
achteraf gezien er was namelijk het het vruchtwater gepoept, en dan hadden we alsnog naar het ziekenhuis gemoeten, had me nu niet bepaald lekker geleken persoonlijk.
Toen we dus verhuisden, was het ineens geen keuze meer Thuisbevallen, want hier in zeeuws-vlaanderen doen ze niet anders dan ziekenhuisbevallingen.
En achteraf gezien dus ivm het poep verhaal, waren we daar erg blij om.

aangezien ik nog steeds hier woon in het zeeuwse, was er dus wederom geen keus, en gezien het poep verhaal van toen, en het drama van 2006, ben ik er persoonlijk erg blij om dat het gewoon weer ziekenhuis huis is.

Al blijf ik dat wel raar vinden hoor dat hier thuisbevallingen niet kunnen, want in de vlos praktijk (in het ziekenhuis) zitten ze met 9 dames, dus opzich zou het wel mogelijk moeten kunnen zijn.

En over dat al dan niet klagen, voor mijn gevoel klaag ik echt gigantisch, wat soms best vervelend over moet komen voor sommigen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69965857
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 10:41 schreef _Bar_ het volgende:

En over dat al dan niet klagen, voor mijn gevoel klaag ik echt gigantisch, wat soms best vervelend over moet komen voor sommigen
Nee hoor vind ik absoluut niet. Het is juist wel herkenbaar dan allemaal, anders lijkt het zo dat iedereen maar zo perfect zwanger is en er gewoon doorheen wandeld.
En bovendien is een forum soms ook gewoon een lekkere uitlaatklep met mensen die begrijpen waar je doorheen gaat, wat IRL niet altijd gaat.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:49:26 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_69965945
Gisteren 26 weken en vandaag de pretecho

Davinia

Bar wij gaan ook voor de ziekenhuisbevalling. Bij Linde was het uiteindelijk zo'n probleem om haar eruit te krijgen dat ze 1x vacuumpomp wilden proberen en anders werd het een keizersnee. Moet er niet aan denken dat ik dan nog naar het ziekenhuis had moeten gaan...Nu kan het nu allemaal natuurlijk anders gaan, maar mijn voorkeur gaat nu nog naar het ziekenhuis uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')