Het is inderdaad nooit gebeurd.... maar het staatshoofd, de Koningin, heeft het recht de regering te ontbinden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven volgens mij. Ze kan de democratie en de grondwet zelf ook niet aanpassen natuurlijk en "alleenheerser" worden of zo, daar is toch weer eerst een regering voor nodig.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:43 schreef Sloggi het volgende:
Ik betwijfel overigens of Beatrix de wijziging zal willen bekrachtigen. Dat is dus ook nog een hypothetisch obstakel.
De aanhang van de PvdA en het CDA vond ik wel aardig gelijk verdeeld over de opleidingsklassen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Ook de PvdA trekt meer lager opgeleiden. Het is niet perse links of rechts dat of hoger, of lager opgeleiden trekt, maar het TYPE partij. En daarmee bedoel ik niet politieke stroming, maar de manier waarop ze aanspraak maken bij het Nederlandse volk.
PvdA is altijd al een partij van de arbeiders, dus lager opgeleiden geweest.
PVV is een partij die het vooral van populisme moet hebben, en dat trekt ook veel lager opgeleiden.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | CDA PvdA VVD GL SP CU PVV Rest NG Af Tot Lager onderwijs 18 22 3 1 12 2 5 2 33 2 100 Lbo 24 18 7 1 12 4 7 3 23 1 100 Mavo, vwo-3 19 18 16 1 16 4 6 4 14 2 100 Havo, vwo, mbo 21 15 11 4 16 3 3 4 21 2 100 Hbo, univ. 24 18 16 9 13 4 2 6 9 -1 100 ------------------------------------------------------------------ Iedereen samen 21 17 11 4 14 3 4 4 20 -2 100 NG = niet gestemd Af = afrondingfout (doordat percentages op gehele getallen gegeven waren) Tot = Totaal = 100% per opleidingstype |
En volgens TNS NIPO...quote:De PVV trekt steeds meer hoger opgeleide kiezers. Zij voelen zich vooral tot de partij aangetrokken vanwege de vrijheid van meningsuiting, die in hun ogen wordt bedreigd door de groeiende islamisering. Zij zien Geert Wilders als de martelaar van het vrije woord.
Wilders (ANP) Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO, dat op verzoek van de Volkskrant een profiel van de PVV-stemmer heeft gemaakt. Ook een rondgang van deze krant langs PVV-stemmers die advocaat Gerard Spong hatelijke mails stuurden, wijst dat uit. Spong, die wordt beveiligd, had zich succesvol ingezet voor Wilders’ vervolging wegens haatzaaien en discriminatie. De mailers zien dat als een beknotting van de vrije meningsuiting.
Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was negen procent van de PVV’ers hoger opgeleid. Nu is dat dertien procent, en onder de nieuwe aanwas zelfs zestien procent (14% hbo, 2% universitair). Ook het inkomen van de gemiddelde PVV-kiezer gaat omhoog. Qua welstandsniveau lijkt die steeds meer op de gemiddelde Nederlander. ‘De Wilders-stemmer normaliseert’, zegt Peter Kanne van TNS NIPO. In 2006 was een kwart van de kiezers 55 plus. Nu is dat vier op de tien. De PVV’er is meestal man, woont in een (koop-)rijtjeshuis, werkt door de bank genomen iets harder en is veelal atheďst.
De PVV steeg vorige week in de peiling van TNS NIPO naar 14 zetels. Volgens Maurice de Hond zou de PVV met 25 zetels zelfs de tweede partij van Nederland worden. TNS NIPO peilde vóór Wilders door Engeland de toegang werd ontzegd, De Hond erna. Dat verklaart het verschil grotendeels, aldus Kanne. Sinds 2006 wordt de vrijheid van meningsuiting als nieuw motief genoemd om op Wilders te stemmen. Kanne: ‘Dat thema heeft hij zich succesvol toegeëigend.’
In 2006 waren de PVV-stemmers in belangrijke mate ex-LPF-kiezers (31 procent) en ex-VVD (22). Ook de PvdA was leverancier (8). Degenen die nu op de PVV zouden stemmen, zijn voor 61 procent nieuw. Zij komen vooral van de VVD (34) en het CDA (20). Opvallend is het aantal SP-spijtoptanten (12).
Dat geldt ook voor Nederlandquote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het overgrote merendeel is dus niét hoog opgeleid.
Een andere, meer objectievere, insteek is dat de samenstelling van het electoraat enigszins verandert.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Twee procent universitair opgeleid, dat is nog steeds heel erg weinig hoor.
Als je onder hoger opgeleid ook HBO rekent ligt het gemiddelde in Nederland wel wat hoger dan 16% geloof ik. Tegenwoordig is iedereen onder de 30 hoog opgeleidquote:
Da's ook weer niet zo.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je onder hoger opgeleid ook HBO rekent ligt het gemiddelde in Nederland wel wat hoger dan 16% geloof ik. Tegenwoordig is iedereen onder de 30 hoog opgeleid.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb alleen geen tijd om 't op te zoeken, ik hoor te leren voor m'n tentamensquote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Da's ook weer niet zo.
Maar ben eens benieuwd hoeveel procent van de inwoners van NL HBO of WO heeft gedaan.
Ik heb dat weleens gelezen dat dit ongeveer 25-30% is.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Da's ook weer niet zo.
Maar ben eens benieuwd hoeveel procent van de inwoners van NL HBO of WO heeft gedaan.
Uit het interview met Van der Laan uit het parool van vanochtend. http://www.nu.nl/algemeen(...)alt-wilders-aan.htmlquote:''De PvdA-bewindsman verklaarde eerder etnische registratie voor bijvoorbeeld criminele Marokkaanse en Antilliaanse jongeren te overwegen, maar ziet de gevaren ervan.
De PVV wil de dubbele nationaliteit van kinderen, ook tegen de zin van totaal geďntegreerde ouders, blijvend registreren, omdat je van iemand alleen de Nederlandse nationaliteit kunt afnemen als hij een tweede nationaliteit heeft. ... Toen viel bij mij het muntje: moet ik helpen de elektronische kaartenbak aan te leggen voor eventueel misbruik later? Ik weet het nog niet.''
quote:Tijd voor een debat dus tussen Van der Laan en Wilders. ''Een deelprobleem: de geachte heer Wilders, die steeds mijn voorganger (Ella Vogelaar) opzocht in het debat, heeft mij nog nul keer de eer gegund met hem in debat te mogen treden. Ik denk wel eens: kom nou meneer, waar blijf je?''
Succes..!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb alleen geen tijd om 't op te zoeken, ik hoor te leren voor m'n tentamens.
Bedankt!quote:
Dit stuk klopt niet helemaal, realiseer ik me nu. Een rechter kan in Nederland wetten namelijk niet toetsen aan de grondwet, omdat hij daardoor als wetgever zou fungeren. Een kabinet kan dus wel degelijk wetten invoeren die in strijd zijn met de grondwet.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als de PVV wil doen wat het zegt te willen moeten ze meer dan 100 zetels behalen. Hun belangrijkste plannen zijn namelijk ongrondwettelijk. De grondwet zal dus aangepast moeten worden, waarvoor er nieuwe verkiezingen nodig zijn, waarna het voorstel een 2/3e meerderheid in de Twee én de Eerste Kamer zal moeten halen.
Eberhard aanpakkenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:17 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Uit het interview met Van der Laan uit het parool van vanochtend. http://www.nu.nl/algemeen(...)alt-wilders-aan.html
Een mooi voorbeeld. Het maakt duidelijk waarom je, ondanks de standaard argumentatie 'als je niks te verbergen hebt hoef je je ook geen zorgen te maken' wel degelijk voorzichtig moet zijn met persoonsgegevens en privacygevoelige informatie. Volgens mij is dit ook de juiste manier om Wilders aan te pakken, gewoon de consequenties van zijn standpunten laten zien.
Typerend is ook de volgende opmerking van Van der Laan, laat weer mooi zien hoezeer Wilders het debat schuwt en dat hij alleen maar de discussie aangaat met zwakkere debaters.
[..]
Eberhard. Eindelijk een politicus die Wilders genuanceerd en toch hard aanpakt.
En wat is jouw mening hierover?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:15 schreef Bascule het volgende:
Op FOK gewist, nu staat het in NRC:
"Op het sociaal-economische terrein begeeft de PVV zich in het linker deel van het politieke spectrum: tegen een verhoging van de AOW-leeftijd, geen versoepeling van het ontslagrecht, uitkeringen mogen niet omlaag.
Dat de PVV deze standpunten heeft veranderd wordt niet duidelijk gecommuniceerd. Op een partijbijeenkomst in Rotterdam zei een PVV-vrijwilliger vorige week over Wilders: „Ik ben het voor 99 procent met hem eens. Alleen afschaffen van minimumloon vind ik geen goed idee.”
Het was SP-leider Agnes Kant die PVV’er Tony van Dijck deze week vroeg naar het minimumloon. De PVV wilde dat toch afschaffen? Dat was onzin, zei Tony van Dijck. „In zijn kleutertijd zal hij misschien ook wel eens wat gezegd hebben, maar de PVV staat voor het minimumloon, het niet verlagen van uitkeringen en handhaving van het ontslagrecht.”
Dus: ze zijn niet voor afschaffing van het minimumloon. Kiezers, kom er maar in!
Vroeger voor afschaffing - nu tegen. Heet dat niet "draaikonten"?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:15 schreef Bascule het volgende:
Het was SP-leider Agnes Kant die PVV’er Tony van Dijck deze week vroeg naar het minimumloon. De PVV wilde dat toch afschaffen? Dat was onzin, zei Tony van Dijck. „In zijn kleutertijd zal hij misschien ook wel eens wat gezegd hebben, maar de PVV staat voor het minimumloon, het niet verlagen van uitkeringen en handhaving van het ontslagrecht.”
Dus: ze zijn niet voor afschaffing van het minimumloon. Kiezers, kom er maar in!
Geld corrumpeert inderdaad, Amerikanen hebben baat bij Wilders zijn pro-Israël campagne.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:57 schreef Ghazi het volgende:
Geert Wilders populair in de VS
Geert Wilders, Tweede Kamerlid en leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV), blijkt populair te zijn in het buitenland, en dan met name in de VS.
Wilders blijkt veel te reizen naar Amerika, waar hij regelmatig optreedt in rechts-conservatieve programma's als The O'Reilly Factor en The Glenn Beck Program en speeches geeft bij bepaalde conservatieve instellingen. Dit blijkt uit een reportage die het actualiteitenprogramma Netwerk deze week uitzond.
Vooral rechts-conservatieve en joodse Amerikanen zijn fan van Wilders wegens zijn anti-islam en pro-Israël standpunten. Wilders krijgt ook grote financiële steun uit deze hoek.
Op een van Wilders' speeches in de VS zei de atheďstische politicus terwijl hij een joods keppeltje droeg: "Het is een oorlog tegen ons allen, wij zijn allemaal Israël."
Wilders mag volgens de wet het buitenlandse donatiegeld aannemen, en hoeft het ook niet openbaar te maken, want hij heeft om partijregels te ontduiken geen partij opgericht maar de stichting Vrienden van de PVV. Op de website van Geert Wilders staan dan ook instructies in het Engels om donaties over te maken.
Geert Wilders populair in de VS
Het kleine boxje is veel interessanter; NRC, p2: PVV stemt vaker mee met SP dan met de VVD. PVV stemt ook veel vaker voor dan tegen .quote:
quote:Wilders: miljoenen moslims moeten weg
AMSTERDAM
Gepubliceerd op 14 juni 2009 22:00, bijgewerkt op 14 juni 2009 22:24
VAN ONZE VERSLAGGEVER - Alle moslims in Europa die problemen veroorzaken, moeten ogenblikkelijk worden uitgezet en van hun nationaliteit beroofd. Het gaat daarbij om ‘miljoenen, tientallen miljoenen’ mensen. PVV-leider Geert Wilders heeft dit zaterdag gezegd in een interview voor de Deense televisie.
‘Een enorm aantal moslims wil een andere samenleving dan de democratie die we nu hebben’, aldus Wilders. ‘Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden, zullen ze van toon veranderen en zal het te laat zijn om terug te vechten.’ Volgens Wilders is het ‘een paar minuten voor twaalf’ en kan er niet langer worden gewacht met maatregelen.
Hoog geboortecijfer
In het interview schetst Wilders dat de Europese beschaving wordt bedreigd door massale immigratie uit moslimlanden en een hoog geboortecijfer onder moslims. Volgens hem zijn moslims verantwoordelijk voor het grootste deel van de misdaad. In Kopenhagen, zegt hij wordt 80 procent van de misdrijven gepleegd door immigranten, de meesten moslims. ‘In Nederland is dat hetzelfde.’ In Denemarken zou 70 procent van de gedetineerden een moslimachtergrond hebben. ‘In Nederland is dat helaas niet veel anders.’
Wilders heeft ‘een heel duidelijke boodschap’ voor de moslims in Europa. ‘Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.’ Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug.’
Waarden
Op de herhaalde vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: ‘Miljoenen. Tientallen miljoenen.’ Later heeft hij het over ‘miljoenen nu’ die misdrijven plegen en ‘de sharia en het kalifaat’ willen. ‘en helaas zal dat toenemen als we de immigratie niet stoppen en niet optreden tegen mensen die tegen onze vrije samenleving zijn en zich niet aan onze waarden en de wet houden’.
quote:Op zondag 14 juni 2009 22:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
url: http://www.volkskrant.nl/(...)n_moslims_moeten_weg
Omdat hij weinig subtiel is in zijn verwoordingen. Hij wil gewoon een duidelijke scheiding van kerk en staat bewerkstelligen, alleen hij blijft daarbij teveel op de islam en haar aanhangers hameren.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom zou hij toch vergeleken worden met Hitler?
Weet ik ook niet, een achterlijke vergelijking is het inderdaad. Hitler vermoorde hardwerkende Joden, hoe goed ze zich ook gedroegen en Wilders wil nieuwkomers die zich in ons land misdragen en onze normen niet accepteren het land uit zetten. Een vergelijking van niets is het inderdaad dus.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom zou hij toch vergeleken worden met Hitler?
Is dat waarom hij artikel 1 van de grondwet wil vervangen door een artikel waarin de joods-christelijke waarden van Nederland worden bevestigd? Om een sterkere scheiding tussen kerk en staat te verkrijgen? Is dat waarom joodse en christelijke scholen mogen bestaan en islamitische scholen uitgesloten moeten worden? Die man is een moslimhater, niks meer, niks minder.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:21 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Omdat hij weinig subtiel is in zijn verwoordingen. Hij wil gewoon een duidelijke scheiding van kerk en staat bewerkstelligen, alleen hij blijft daarbij teveel op de islam en haar aanhangers hameren.
Deze man is een gevaar voor de samenleving en een gevaar voor de rechtsstaat. Dat moet juist vaker gezegd worden. Men moet realiseren wat Wilders is en waar hij voor staat. Dat gebeurt ook steeds vaker, Pechthold wees Wilders op zijn uitspraken tijdens het laatste verkiezingsdebat, Hamer confronteerde Wilders met zijn uitspraken etc.quote:Echter is het niet verstandig om Wilders te blijven demoniseren en hem af te schilderen als de nieuwe Hitler.
Hoe noemen we volgelingen van Hitler ook al weer?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:23 schreef n00000b het volgende:
[..]
Weet ik ook niet, een achterlijke vergelijking is het inderdaad. Hitler vermoorde hardwerkende Joden, hoe goed ze zich ook gedroegen en Wilders wil nieuwkomers die zich in ons land misdragen en onze normen niet accepteren het land uit zetten. Een vergelijking van niets is het inderdaad dus.
Ga eens leven! Gast echt..:').quote:Op zondag 14 juni 2009 23:40 schreef IHVK het volgende:
ook wilders gaat door de mand vallen. vraag is alleen of het op tijd gebeurt.
Jawel joh, de verkiezingen zijn pas over twee jaar, ik ben eigenlijk dolbilj dat ie nu zo populair is, dan kan het alleen maar minder worden.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:40 schreef IHVK het volgende:
ook wilders gaat door de mand vallen. vraag is alleen of het op tijd gebeurt.
Dat is beetje een naďeve aanname in mijn ogen. Hij kan nog veel populairder worden, echter zal hij na de gemeenteraadsverkiezingen wel op problemen stuiten.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Jawel joh, de verkiezingen zijn pas over twee jaar, ik ben eigenlijk dolbilj dat ie nu zo populair is, dan kan het alleen maar minder worden.
Ik sta niet achter de standpunten van Wilders en de wijze waarop hij deze standpunten communiceert. Echter ben ik wel van mening dat het strooien met Hitler-vergelijkingen niet verstandig is en geen enkel nut dient.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is dat waarom hij artikel 1 van de grondwet wil vervangen door een artikel waarin de joods-christelijke waarden van Nederland worden bevestigd? Om een sterkere scheiding tussen kerk en staat te verkrijgen? Is dat waarom joodse en christelijke scholen mogen bestaan en islamitische scholen uitgesloten moeten worden? Die man is een moslimhater, niks meer, niks minder.
[..]
Deze man is een gevaar voor de samenleving en een gevaar voor de rechtsstaat. Dat moet juist vaker gezegd worden. Men moet realiseren wat Wilders is en waar hij voor staat. Dat gebeurt ook steeds vaker, Pechthold wees Wilders op zijn uitspraken tijdens het laatste verkiezingsdebat, Hamer confronteerde Wilders met zijn uitspraken etc.
Eensch.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:55 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik sta niet achter de standpunten van Wilders en de wijze waarop hij deze standpunten communiceert. Echter ben ik wel van mening dat het strooien met Hitler-vergelijkingen niet verstandig is en geen enkel nut dient.
Goeie postquote:Op zondag 14 juni 2009 23:45 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ga eens leven! Gast echt..:').
Waar maak je je in hemelsnaam druk om. Kom je überhaupt wel eens buiten.
Voorwaar, gedraag je, of ga heen achter de rug van TitusPullo.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:45 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ga eens leven! Gast echt..:').
Waar maak je je in hemelsnaam druk om. Kom je überhaupt wel eens buiten.
Ik hoop dat Thomas von der Dunk wat dat betreft gelijk heeft. Ik wéét dat Wilders niet kan leveren... maar ik maak mij ook weer geen illusies over het gebrek aan inzicht van zijn electoraatquote:Op zondag 14 juni 2009 23:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Jawel joh, de verkiezingen zijn pas over twee jaar, ik ben eigenlijk dolbilj dat ie nu zo populair is, dan kan het alleen maar minder worden.
Je kan het verkiezingsdebat van na de Europese verkiezingen vast ergens terugkijken, daar kan je bijzondere discussietechnieken van Wilders aanschouwen. Die man staat niet open voor inhoudelijke argumenten, deze eigenschap zie je ook vaak terug bij zijn adepten. Ik zie hem in dat opzicht ook niet veranderen, dat kan hij niet maken naar zijn kiezer toe. Nadenken en genuanceerd reageren zal hem namelijk zetels kosten. Roepen, desnoods harder schreeuwen is het motto. Inhoud is overrated.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:55 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Als je Wilders aan wil pakken dan moet je hem tot een debat dwingen en hem daar het vuur aan de schenen leggen. Op dit moment weten andere partijen zich nog niet te wapenen tegen Wilders, hoewel de laatste tijd wel meer partijen optreden tegen de uitspraken van Wilders.
Je bent nogal gefascineerd door Wilders aan je handtekening te zien.quote:Op maandag 15 juni 2009 01:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je kan het verkiezingsdebat van na de Europese verkiezingen vast ergens terugkijken, daar kan je bijzondere discussietechnieken van Wilders aanschouwen. Die man staat niet open voor inhoudelijke argumenten, deze eigenschap zie je ook vaak terug bij zijn adepten. Ik zie hem in dat opzicht ook niet veranderen, dat kan hij niet maken naar zijn kiezer toe. Nadenken en genuanceerd reageren zal hem namelijk zetels kosten. Roepen, desnoods harder schreeuwen is het motto. Inhoud is overrated.
Ik neem even aan, dat je dit serieus bedoelt en niet al satire. Dus een serieus antwoord.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:23 schreef n00000b het volgende:
[..]
Weet ik ook niet, een achterlijke vergelijking is het inderdaad. Hitler vermoorde hardwerkende Joden, hoe goed ze zich ook gedroegen en Wilders wil nieuwkomers die zich in ons land misdragen en onze normen niet accepteren het land uit zetten. Een vergelijking van niets is het inderdaad dus.
Uh?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
Geld corrumpeert inderdaad, Amerikanen hebben baat bij Wilders zijn pro-Israël campagne.
Omdat hun politiek dezelfde koers vaartquote:Op maandag 15 juni 2009 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Uh?
Waarom hebben inwoners van de VSvA baat bij een pro-Israel-campagne?
Nee, dat is onzin. De Staten-Generaal beslissen over de invoering van wetten.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 13:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Bedankt!
[..]
Dit stuk klopt niet helemaal, realiseer ik me nu. Een rechter kan in Nederland wetten namelijk niet toetsen aan de grondwet, omdat hij daardoor als wetgever zou fungeren. Een kabinet kan dus wel degelijk wetten invoeren die in strijd zijn met de grondwet.
OK, ik stel de vraag anders.quote:
De VS hebben door de geschiedenis altijd de kant van Israël gekozen.quote:Op maandag 15 juni 2009 02:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, ik stel de vraag anders.
Stel: ik woon in een dorpje in Ohio. Waarom zou een pro-Israel-politiek van de VSvA in mijn voordeel zijn?
Stel ik de vraag nog anders:
In hoeverre vaart de politiek van de VSvA eenzelfde koers als de staat Israel?
A: dat is niet waar. De VSvA waren aanvankelijk tegen de vestiging van Israel.quote:Op maandag 15 juni 2009 02:31 schreef JoaC het volgende:
[..]
De VS hebben door de geschiedenis altijd de kant van Israël gekozen.
De Amerikaanse donateurs doneren dus aan een persoon die met zijn 'beweging' een pro-Israël koers zal varen.
http://is-nieuws.blogspot(...)het-minimumloon.htmlquote:zondag 14 juni 2009
Wilders en het minimumloon
Een jaar geleden noemde de NRC Geert Wilders nog een ‘liberaal jihadist’. Maar toen Agnes Kant hem op de avond van de verkiezingsuitslag confronteerde met zijn hard rechtse economische standpunten, waaronder de afschaffing van het minimumloon, maakte Wilders haar uit voor leugenaar.
Door Pepijn Brandon - Illustratie: Buchan van Veen
De PVV lijkt te hebben besloten zijn tegenstanders een belangrijk argument uit handen te nemen. Fractielid Tony van Dijck beweerde over Wilders’ economische standpunten: ‘In zijn kleutertijd zal hij misschien ook wel eens wat gezegd hebben, maar de PVV staat voor het minimumloon, het niet verlagen van uitkeringen en handhaven van het ontslagrecht.’ Volgens de NRC ‘zweeft’ de PVV inmiddels ‘qua standpunten tussen de VVD en de SP’.
Dat laat een hoop ruimte voor zweven over, en de PVV laat graag in het midden waar in de lucht ze zich precies bevindt. De beginselverklaringen uit Wilders’ ‘kleutertijd’ zijn inmiddels verwijderd van de prominente plek op de PVV-site waar ze tot nu toe stonden. Maar gelukkig worden teksten als Wilders’ Onafhankelijkheidsverklaring ook elders bewaard. En daarin valt op pagina 6 te lezen dat zijn PVV ‘meer mensen aan het werk [wil helpen] door het afschaffen van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht’.
Als Wouter Bos zijn standpunt van de ene op de andere dag volledig wijzigt neemt hij over het algemeen nog de moeite om voor zijn gedraai excuses te zoeken voor zijn partijleden en kiezers. De beoefenaars van de ‘nieuwe politiek’ hoeven niet uit te leggen waarom ze vandaag het tegenovergestelde zeggen als gisteren. Wilders zelf is het enige lid van de PVV, en alleen hij bepaalt de koers van zijn ‘beweging’. En de PVV neemt haar eigen kiezers nu ook weer niet zo serieus, dat ze het nodig vindt om hen tekst en uitleg te geven over haar economische programma.
Op de website politix.nl is te zien hoe verschillende partijen in de afgelopen jaren stemden over voorstellen die in de Kamer werden behandeld. Bekeken over de hele periode waarin de PVV bestaat, is er geen twijfel mogelijk over haar positie rond sociaal-economische thema’s.
Niet alleen in theorie, maar ook in praktijk bestreed de PVV het minimumloon. In 2006 werden twee wetsvoorstellen ingediend om bazen die het minimumloon ontduiken aan te pakken. De PVV stemde tegen beide. Ook op het punt van het beschermen van uitkeringsgerechtigden leek de praktische opstelling van de PVV in niets op de ‘sociale lijn’ die ze haar nieuwe kiezers voorhoudt. Ondanks de oplopende werkloosheid vindt de PVV nog altijd dat het recht op een uitkering strikt beperkt moet worden. Eind mei verbood de rechter de vernederende controles waarmee sociale rechercheurs proberen bijstandsgerechtigden hun uitkering af te nemen. PVV-Kamerlid Fritstra vond dat ‘zorgwekkend’, en vroeg de minister het verbod aan te vechten.
De PVV werpt zich sinds kort op als de beschermer van de bejaarde die in de knel komt door de achteruithollende zorg. Maar ook de gemiddelde PVV-stemmer weet dat die zorg niet in de knel is gekomen door bendes ‘islamitische straatterroristen’, maar door de volledige uitlevering van zorgverzekering en zorgverstrekking aan de vrije markt. En aan die uitlevering was Wilders medeplichtig. In 2005 stemde hij voor de invoering van de nieuwe zorgwet. Alleen SP, GroenLinks en PvdA stemden tegen.
De PVV stemde wel tegen een aantal andere maatregelen. Tegen financiële compensatie voor de premiestijgingen bijvoorbeeld. En tegen een verplichting voor verzekeraars om in alle gevallen spoedeisende hulp te vergoeden. De toewijding aan het vergroten van de marktwerking was volledig en principieel. Zo vond Wilders dat toezicht op reclame voor medicijnen het beste in handen kan liggen van de farmaceutische industrie zelf, in plaats van de overheid. En hij stemde tegen een maximumsalaris voor topbestuurders in de zorg.
Wilders’ track record is duidelijk. Maar hij heeft ook begrepen dat de economische crisis hem kansen op een doorbraak biedt, die hij zich niet moet laten ontnemen door zoiets onbeduidends als zijn eigen economische programma. Een rookgordijn van nietszeggende beweringen moet ervoor zorgen dat Wilders’ vrije-marktfundamentalisme zo snel mogelijk vergeten is. ‘De PVV is een pragmatische partij en houdt niet ven theoretisch geneuzel’, stelde Kamerlid Teun van Dijck in het debat deze week over de sociaal-economische orde. ‘Meer of minder overheid zullen we per geval bekijken of beoordelen. Niks ideologie maar kijken naar wat goed is voor de burger. Soms is dat meer overheid en soms is dat meer markt.’ Zijn betoog eindigt met een oproep aan het kabinet, hetzelfde kabinet dat van Wilders zo snel mogelijk moet ophoepelen: ‘Ga aan het werk, toon daadkracht en gebruik je gezond verstand.’
Niet bepaald een vurig pleidooi voor de belangen van de ‘hardwerkende Nederlander’ die wordt getroffen door de economische crisis en bezuinigingen door datzelfde kabinet dat daadkrachtig en met gezond verstand zijn koers moet voortzetten. Maar zover gaat de draai van de PVV op sociaal-economisch terrein dan ook niet. De nieuwe koers bestaat uit het verzwijgen van een aantal van de standpunten die kiezers uit een arme buurt in pakweg Rotterdam het idee zouden kunnen geven dat hun belangen op termijn niet veilig zijn bij Wilders. Maar buiten de Kamer een gevecht voeren vóór die belangen, dat zal de ‘beweging’ van Wilders niet doen. En precies daar ligt een kans om de kiezers van Wilders te laten zien wie hun echte vrienden zijn, en wie de leugenaars.
Insgelijkquote:Op maandag 15 juni 2009 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ben jij toch ook een ergerniswekkend figuur.
Het probleem is een beetje dat de pappa en mamma van de "veroorzakers" veelal al dood zijn. De veroorzakers zijn namelijk de Pre-Babyboomers en Babyboomers. Die slurpen grote delen van de staatskas op aan grote posten HRA, AOW, ziektekosten en ouderenzorg. Dat is financieel niet meer te houden en daardoor zal dequote:Op maandag 15 juni 2009 11:06 schreef devl1nsect het volgende:
Als ons sociale stelsel en verzorginsstaat afgeslankt moet worden de komende tijd, zal men moeten kijken wat de oorzaak is van het slinkende stelsel. En die veroorzakers keihard pakken en aanpakken.
Ben je het daar als veroorzaker niet mee eens, pleur je maar op naar een ander land of ga je fijn bij je pappa en mamma inwonen als je niet kan leven in een democratie en daar je steentjes bij moet dragen.
Uit deze site haal ik dat er momenteel in de EU zo'n 20 miljoen moslims wonen..... en dat klopt ook wel ongeveer denk ik, 1 miljoen in Nederland, 3 miljoen in Duitsland, 4 en een half miljoen in Frankrijk, een half miljoen in België, 2 miljoen in het VK, en de rest van de EU de overige 8 miljoen, zo even grof geschat. Op deze site schat men slechts 12 miljoen, hier heeft men het over 15 miljoen.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:28 schreef mariatrepp het volgende:
'Miljoenen, tientallen miljoenen' mensen moeten uit Europa gedeporteerd worden volgens . PVV-leider Geert Wilders.
“Wilders heeft 'een heel duidelijke boodschap' voor de moslims in Europa. Mensen die zich aan de wet en 'onze waarden' houden, zijn van harte welkom. 'Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg en word je je nationaliteit ontnomen.'
Op de herhaalde vraag hoeveel van de moslims in Europa Wilders' 'rode lijn' overschrijden, zegt hij: 'Miljoenen. Tientallen miljoenen.'” ( de Volkskrant 15 -6-2009)
Nieuwkomers? Wilders wil moslims die hier geboren zijn de nationaliteit ontnemen, en uit Europa deporteren..... dat noem ik niet echt nieuwkomers.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:23 schreef n00000b het volgende:
Wilders had gewoon moeten zeggen dat hij er 6 miljoen wou deporteren - en dan gaan klagen over Godwinnetjesquote:Op maandag 15 juni 2009 15:58 schreef maartena het volgende:
.. en Geertje wil er "miljoenen", zo niet "tientallen miljoenen" deporteren?
Kom maar weer met je Godwin geleuter - HET argument waardoor je niet verder hoeft te onderbouwen maar alle vergelijkingen met 1 toverwoord ongeldig kan verklaren - maar hebben we niet al eens iemand gehad die over deporteren en "lebensraum" zat te zaniken?
]http://forum.fok.nl/topic/1303800/3/50#70028732[/quote][/url]quote:Komt hier vandaan: [url=http://forum.fok.nl/topic/1303800/3/50#70028732
Gewoon meedoen, en zich aanpassen aan de westerse samenleving en niet gaan lopen piepen dat ze zich moeten kunnen gedragen/kleden op een manier die in een zandbak (in de oudheid) voordehangliggender is.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Pffffffff, je weet dondersgoed wat ik bedoel...
Maar goed, wat jij wil: op wat voor manier heb jij dan last van ze (aangezien christenen jou met rust laten, voordat je dat weer verkeerd begrijpt) buiten de media en fora om, hoe houden ze geen rekening met jou en de christenen wel?
Daarom vroeg ik dus ook wie je met 'men' bedoelde. Op die vraag wilde je helaas niet antwoorden, maar prima, nu is het duidelijk.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:43 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dan ga je zelf de mist in, het is zelde 'alle', als er over men gesproken wordt. Ik weet dat er mensen zijn die daarover vallen, gewoon om punt te maken, waar het niet om gaat, als men (kijk, hier gebruik ik het woord weer) de discussie wil frustreren.
Ik vraag me dat dus af, of imams wel zo blindelings gevolgd worden. Gereformeerden knikken ook altijd braaf mee bij de preek, maar thuis kijken ze toch stiekem televisie op zolder. Ik ken zo al een paar moslims die meer uit culturele traditie en familiebanden zich nog moslim noemen, dan dat ze de Koran letterlijk nemen of alles doen wat de imam zegt.quote:De meerderheid, onder leiding van de niet tegen te spreken imans, die dan vaak blindelings worden gevolgd.
Als je bij PVV terecht komt, dan zul je daar in sommige gevallen gelijk in hebben. Overigens ik stem geen PVV, omdat het voor de totale besturing van het land volgens mij geen goede zet is. Echter, ik vind dat Wilders zich terecht zorgen maakt over de invloed van de islam in het westen, en daar ben ik allesbehalve blij mee.
Tja, ik vind dan dus de islam niet zo'n probleem. Ik denk zelfs dat Wilders e.a. de echte problemen ontduiken als ze hun pijlen op de islam richten. Want het probleem is: Criminele jongens en adolescenten die buurten onveilig maken, met buitenproportioneel vaak een Marokkaanse of Antilliaanse afkomst.quote:Dat geloof ik zeker. Ik denk dat de meeste moslims niet meer in een moslimland zouden kunnen wonen, omdat ze simpelweg niet zoveel praatjes zouden kunnen hebben. Dat wordt door de imam wel bestraft, want dan ben je natuurlijk geen goede moslim, je moet je richten naar de islam, en zij weten hoe dat moet zijn. Daar is mijn probleem.
Een voetbalhooligan, blank, kalend koppie, loopt met zijn vriendjes door de wijk rondom het stadion heen na een verloren voetbal wedstrijd, breekt bushaltes af, steekt vuilnisbakken in de fik, en slaat supporters van de andere club in elkaar.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:19 schreef ThunderBitch het volgende:
Gewoon meedoen, en zich aanpassen aan de westerse samenleving en niet gaan lopen piepen dat ze zich moeten kunnen gedragen/kleden op een manier die in een zandbak (in de oudheid) voordehangliggender is.
Ah, hoofddoekjeskwestie. Ja inderdaad, daar heb JIJ veel last van. Net als al die rokdragende meisjes op de streng-christelijke scholen. Heb jij ook veel last van.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:19 schreef ThunderBitch het volgende:
Gewoon meedoen, en zich aanpassen aan de westerse samenleving en niet gaan lopen piepen dat ze zich moeten kunnen gedragen/kleden op een manier die in een zandbak (in de oudheid) voordehangliggender is.
Als we praten over de irritante jongeren, dan ben ik het met je eens.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik dus ook wie je met 'men' bedoelde. Op die vraag wilde je helaas niet antwoorden, maar prima, nu is het duidelijk.
[..]
Ik vraag me dat dus af, of imams wel zo blindelings gevolgd worden. Gereformeerden knikken ook altijd braaf mee bij de preek, maar thuis kijken ze toch stiekem televisie op zolder. Ik ken zo al een paar moslims die meer uit culturele traditie en familiebanden zich nog moslim noemen, dan dat ze de Koran letterlijk nemen of alles doen wat de imam zegt.
[..]
Tja, ik vind dan dus de islam niet zo'n probleem. Ik denk zelfs dat Wilders e.a. de echte problemen ontduiken als ze hun pijlen op de islam richten. Want het probleem is: Criminele jongens en adolescenten die buurten onveilig maken, met buitenproportioneel vaak een Marokkaanse of Antilliaanse afkomst.
De gemeenschappelijke factor daarbij is niet de islam. De gemeenschappelijke factor is dat hun sociale positie en culturele achtergrond gecombineerd zorgen voor problemen van jonge mannen. Dáár moet je keihard op inspelen, zowel preventief als repressief. Dus opvoeding, jeugdwerk, gezinscoaches, maatschappelijke stages enerzijds en pittige straffen en hard politieoptreden anderzijds.![]()
Dát moeten we doen. Islambestrijding is symptoombestrijding!
Van die anderen loop ik sowieso niet de kans een bom op mijn kop te krijgen omdat ik bv Mohammed afbeeld.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah, hoofddoekjeskwestie. Ja inderdaad, daar heb JIJ veel last van. Net als al die rokdragende meisjes op de streng-christelijke scholen. Heb jij ook veel last van.
Ah, handenschuddenkwestie. Op de sporadische moslima op tv na ben ik ze nog nooit tegengekomen. Jij wel?
Nogmaals de vraag dus: waar heb jij LAST van? Waar raken ze jou persoonlijk waar alle andere mensen die anders zijn dan jij (punkers, gothics, christelijken, joden, rechtsen, linksen, gabbers, weetikveelwat) jou NIET persoonlijk raken?
De groep voetbalhooligans doen dat meestal als pubers (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).quote:Op maandag 15 juni 2009 16:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Een voetbalhooligan, blank, kalend koppie, loopt met zijn vriendjes door de wijk rondom het stadion heen na een verloren voetbal wedstrijd, breekt bushaltes af, steekt vuilnisbakken in de fik, en slaat supporters van de andere club in elkaar.
Een groepje moslims loopt door de wijk heen, breekt bushaltes af, steekt vuilnisbakken in de fik, en slaat een voorbijganger in elkaar omdat ie naar ze kijkt.
Volgens mij hebben ze zich perfect aangepast aan onze maatschappij....We sturen de eerste groep weg met een boete en een stadionverbod. Dan zou een boete, een taakstraf, en een avondklok voor die groep toch een redelijk vergelijkbare straf zijn? Waarom dan maar meteen "denaturaliseren en uitzetten" zoals Wilders wil?
Of gewoon allebei harder aanpakken: Gevangenis in voor een tijdje, gevolgd door een paar maanden werken voor de staat: Stadion schoonmaken, wijk schoonmaken, station dwijlen, etc.
Verder, waarom zouden ze het recht niet mogen hebben zich te kleden zoals ze willen? Het is toch een vrij land?
Als dit echt je enige argument is, dan ben jij een prima voorbeeld van een angstslachtoffer. Dus hopelijk kom je nog met betere argumenten dan dit.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:37 schreef ThunderBitch het volgende:
Van die anderen loop ik sowieso niet de kans een bom op mijn kop te krijgen omdat ik bv Mohammed afbeeld.
Nee, maar ze breken wel je nek als je roept dat Ajax kut is.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:37 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Van die anderen loop ik sowieso niet de kans een bom op mijn kop te krijgen omdat ik bv Mohammed afbeeld.
Jouw beeld van de voetbalhooligan klopt niet helemaal. Een groot deel van de voetbalhooligans is 20+ en heeft een goede baan, veel hooligens hebben zelfs een erg goede baan.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:41 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
De groep voetbalhooligans doen dat meestal als pubers (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
De marokkaanse rotjochies doen het al omdat ze zich als moslims willen manifesteren en hun onvrede willen laten blijken. Ze willen de strijd met de hele (overige) maatschappij aangaan.
Van mij hoeven ze niet direct gedeporteerd te worden. Ik zou zeggen, stuur ze wel naar het thuisland en laat ze daar in de bak zitten, en ze komen misschien als makke schaapjes terug.
Hoezo beter? Je loopt achter geloof ik, of je wil de werkelijkheid niet onder ogen zien.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als dit echt je enige argument is, dan ben jij een prima voorbeeld van een angstslachtoffer. Dus hopelijk kom je nog met betere argumenten dan dit.
In principe heb je ook gelijk dat je het op dezelfde manier moet doen, maar blijkbaar werkt het niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, maar ze breken wel je nek als je roept dat Ajax kut is.
[..]
Jouw beeld van de voetbalhooligan klopt niet helemaal. Een groot deel van de voetbalhooligans is 20+ en heeft een goede baan, veel hooligens hebben zelfs een erg goede baan.
Het probleem met het terugsturen van moslims is vooral een ideologisch probleem. Het 'vrije, verlichte Westen' staat voor gelijkheid, vrijheid en democratie. Om die drie kernzaken te beschermen tegen de 'gevaarlijke islam' zou je juist aan alle drie de hoekstenen van onze samenleving moeten gaan tornen? Ik zeg dat je dan juist achter je eigen ideeën moet blijven staan, en moslims dus net zo hoort te behandelen als andere Nederlanders: overtreed je de wet, dan krijg je straf. Of je nu Piet, Jan of Ali heet.
Sim-pel.
Moet je mij eens uitleggen hoe ze dat doen.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:41 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
De marokkaanse rotjochies doen het al omdat ze zich als moslims willen manifesteren
Als je mijn post goed leest zie je dat ik het ook op een hoger niveau bekijk: jij staat een manier om bepaalde Westerse idealen te verdedigen voor, die ervoor zal zorgen dat diezelfde idealen ten onder zullen gaan.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:49 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
In principe heb je ook gelijk dat je het op dezelfde manier moet doen, maar blijkbaar werkt het niet.
Maar ach, ik zie het probleem op een hoger niveau.
Roepen dat nederlandse vrouwen hoeren zijn,.... zich in principe alleen keren tegen niet-moslims.......quote:Op maandag 15 juni 2009 16:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet je mij eens uitleggen hoe ze dat doen.
Ja echt, kritiek op Allah zie je bijna nergens tegenwoordig. En al die reageerdertjes worden met de dood bedreigd.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:47 schreef ThunderBitch het volgende:
Hoezo beter? Je loopt achter geloof ik, of je wil de werkelijkheid niet onder ogen zien.
Als ik iets zeg over de Paus of over wie dan ook, dan haalt men de schouders op, of is het niet met mij eens, desnoods scheldt men mij uit, in het ergste geval gaat men naar de rechter.
Ik hoef in principe niet te vrezen voor mijn leven.
Nou, dat bedoel ik ook, we bijten in onze eigen staart.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je mijn post goed leest zie je dat ik het ook op een hoger niveau bekijk: jij staat een manier om bepaalde Westerse idealen te verdedigen voor, die ervoor zal zorgen dat diezelfde idealen ten onder zullen gaan.
Klopt, kritiek op Allah, mag nog niet eens door een moslim gegeven worden, dat bedoel ik dus juist, zo eng is dat.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja echt, kritiek op Allah zie je bijna nergens tegenwoordig. En al die reageerdertjes worden met de dood bedreigd.
Gast, het is gewoon een kulargument. Als dat het enige is waar de moslims jou niet met rust laten, dan ben je echt veel en veel te angstig geworden. En angst is nooit en te nimmer een goede raadgever.
Laten we niet te krampachtig doen over vergelijkingen met de jaren dertig, ze zijn onderhand best gerechtvaardigd. Hij praat immers al in dezelfde termen: deporterenquote:Op maandag 15 juni 2009 16:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Nieuwkomers? Wilders wil moslims die hier geboren zijn de nationaliteit ontnemen, en uit Europa deporteren..... dat noem ik niet echt nieuwkomers.
Wat betreft de vergelijking, Hitlers moordmachine begon eigenlijk pas na 1938. Maar de wetten die hij in de periode tussen 1933 en 1938 heeft ingevoerd komen toch redelijk overheen met wetten die Wilders wil gaan invoeren, zoals geen nieuwe moslimscholen, geen nieuwe moskees, geen moslimverenigingen, geen rituele slachtingen etc..... allemaal zaken, inlcusief het kosher slachten wat op hetzelfde neerkomt, die in de loop van 1933 tot 1935 verboden werden voor Joden.
Men denkt bij de vergelijking meteen aan het ergste, de Endlosung, het vergassen van Joden etc.... die vergelijking heb ik nog nooit gemaakt en zal ik ook niet snel doen. Maar wat Wilders wil met het gemakkelijk afnemen van de nationaliteit en het over de grens zetten van (in Nederland geboren) lastpakken, komt wel degelijk overeen met de eerste jaren van Nazi Duitsland, waar vergelijkbare wetten en grondwetswijzigingen zijn ingevoerd om alle enigszins verdachte joden de grens over te zetten.
quote:"Óf Wilders kan niet rekenen óf het gaat hem niet om het oplossen van echte problemen, maar om de angst voor de islam", vervolgt de minister, die graag in debat wil met Wilders.
"Dit is weer zo'n voorbeeld dat hij ergens iets roept zonder dat hij tegengesproken kan worden. Hij doet het niet in het parlement maar erbuiten. Hij doet het zelfs niet in Nederland, maar in Denemarken."
De PVV-leider moet voor zijn ideeën durven staan in de Tweede Kamer, aldus Van der Laan. "Daar is hij gekozen."
Wetboek van Strafrecht (Sr)quote:Op maandag 15 juni 2009 17:00 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Klopt, kritiek op Allah, mag nog niet eens door een moslim gegeven worden, dat bedoel ik dus juist, zo eng is dat.
Je mag het een kulargument vinden, het maakt het niet minder waar. Angs is zeker een slechte raadgever, dus er moet goed nagedacht worden over de te nemen stappen. Dat ben ik met je eens. Niet om zijn islaams, een fatwa o.i.d., maar zoeken naar wat mogelijk is.
quote:Op maandag 15 juni 2009 17:41 schreef Dayshine het volgende:
[..]
[quote]
Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 147 | Sr, Boek 2, Titel 5
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
1°.
hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;
2°.
hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;
3°.
hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.
Ik doe het vaak genoeg, en een enkeling die het ongepast vindt, maar dan leg ik uit dat het een geintje is, en meestal is Kees klaar.quote:Lijkt er toch wel op dat het ook in onze samenleving niet mag om 'onze' god belachelijk te maken. En wie had het over het niet mogen bekritiseren van Allah? Er zit nogal een verschil tussen de Deense cartoons en kritiek uiten op een geloof. Kijk bovendien ook maar eens naar de zaak van Gerard Reve, hierin werd hij toch ook echt aangeklaagd wegens het lasteren van 'onze' god![]()
Hoezo zijn de jongeren geen moslims? Is een moslim per definitie goed? Think again. Bin Laden is ook een moslim en hij denkt dat hij beter is dan die verderfelijke westerlingen.quote:En om nog maar even terug te komen op een vraag die al eerder werd gesteld; 'in wat voor opzicht heb je nou precies last van de moslims'? Nou niet zeggen 'de Marokkaanse jongeren' want dat zijn geen moslims, zoals eerder aangegeven zouden ze zich niet zo gedragen als het goede moslims waren geweest. Daarnaast is het punt dat jij aandraagt dat die jongeren het in naam van hun geloof zouden doen onzin, ze doen het omdat ze slecht opgevoed zijn en in een kansarme positie zitten.
Je hoort mij ook niet zeggen dat ze langer de gevangenis in moeten, een optie lijkt me, zoals ik eerder zei in het land van herkomst opsluiten en als ze zich kunnen gedragen kunnen ze weer terugkomen, al zie ik daar ook de nodige problemen. Het opsluiten hier in het westen dat non-moslim gevangenissen heeft, is a piece of cake voor die die-hards. Ik vind wel dat je vroeger moet beginnen en niet als het uit de hand loopt.quote:Moslims zijn het probleem niet, het probleem zit in de opvoeding van deze jongeren. Nu niet gaan roepen dat het zal helpen om ze lekker lang in de gevangenis te gooien. waarom? Omdat het ten eerste klauwen met geld kost maar nog belangrijker omdat het niet helpt. Wat denk je dat zo'n Marokkaanse jongen doet als hij op zijn 22e uit de gevangenis komt, zonder een opleiding met een strafblad? Die jongen MOET weer de criminaliteit in.
Wat precies hieraan gedaan moet worden weet ik ook niet, maar ze langer in de gevangenis stoppen of deporteren is niet de oplossing.
Nou, Wilders-volgers, wilders-stemmers enz. Hoe je het wilt noemen. Voel je je aangesproken. Wat vind jij van zijn uitspraken in Denemarken?quote:Op maandag 15 juni 2009 18:50 schreef Wopper1 het volgende:
''Wilderianen''.
Links tuig draait door.
Helaas, ik voel mij niet aangesproken.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, Wilders-volgers, wilders-stemmers enz. Hoe je het wilt noemen. Voel je je aangesproken. Wat vind jij van zijn uitspraken in Denemarken?
Klinkklare onzin.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:41 schreef ThunderBitch het volgende:
De groep voetbalhooligans doen dat meestal als pubers (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
De marokkaanse rotjochies doen het al omdat ze zich als moslims willen manifesteren en hun onvrede willen laten blijken. Ze willen de strijd met de hele (overige) maatschappij aangaan.
Dat is effectief deportatie natuurlijk. Het overgrote deel van de straatmarokkaantjes in Nederland is hier geboren, of als kleuter hier gekomen, en kent eigenlijk niets anders dan Nederland..... en beschikken al sinds de geboorte of vlak daarna over de Nederlandse nationaliteit.quote:Van mij hoeven ze niet direct gedeporteerd te worden. Ik zou zeggen, stuur ze wel naar het thuisland en laat ze daar in de bak zitten, en ze komen misschien als makke schaapjes terug.
Hoezo is er geen ruimte voor discussie?quote:Op maandag 15 juni 2009 18:52 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Helaas, ik voel mij niet aangesproken.
Op Fok! is er toch geen ruimte voor een discussie, dus dat laat ik aan anderen over.
Ten eerste kan dat helemaal niet zonder de medewerking van het land van herkomst, en ik weet vrij zeker dat dat land van herkomst zoiets heeft van: Je kunt de pot op! Ze begaan in jouw land een misdaad, los het dan ook daar op.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:17 schreef ThunderBitch het volgende:
Je hoort mij ook niet zeggen dat ze langer de gevangenis in moeten, een optie lijkt me, zoals ik eerder zei in het land van herkomst opsluiten en als ze zich kunnen gedragen kunnen ze weer terugkomen, al zie ik daar ook de nodige problemen.
Ik zie weinig verschil met Antilliaanse jongeren. Of, om maar even een voorbeeld te nemen uit een ander land: Afro-Amerikanen uit Compton/Inglewood hier in Los Angeles. Die doen namelijk precies hetzelfde, inclusief roepen dat alle (blanke) vrouwen hoeren zijnquote:Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef ThunderBitch het volgende:
Roepen dat nederlandse vrouwen hoeren zijn,.... zich in principe alleen keren tegen niet-moslims.......
en het goedpraten door te zeggen dat ze zelf gediscrimineerd worden.
Ze moeten het altijd voor elkaar opnemen, ongeacht is of terecht is.
Links tuig.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:50 schreef Wopper1 het volgende:
''Wilderianen''.
Links tuig draait door.
Nee, JIJ kan niet de discussie winnen. Dát is heel wat anders. Je bent net Wilders, die kan het in het parlement ook niet winnen, dus dan maar lekker in het buitenland dingen roepen.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:52 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Helaas, ik voel mij niet aangesproken.
Op Fok! is er toch geen ruimte voor een discussie, dus dat laat ik aan anderen over.
http://www.nu.nl/algemeen/2022806/wilders-verkondigt-onzin.htmlquote:Wilders verkondigt onzin'
Uitgegeven: 15 juni 2009 16:40
Laatst gewijzigd: 15 juni 2009 17:08
AMSTERDAM - Geert Wilders verkondigt onzin als hij zegt dat tientallen miljoenen moslims Europa moeten worden uitgezet als ze problemen veroorzaken. Dat zegt minister voor Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) maandag in een reactie op de uitspraken van de PVV-leider.
Hij wil in debat met Wilders. "Als ze zich aan onze wetten en regels houden, mogen ze blijven. Maar anders moeten ze dezelfde dag nog het land uit", zei Wilders in een interview voor de Deense televisie.
Volgens hem willen miljoenen mensen de islamitische wetgeving sharia invoeren en een kalifaat stichten.
Bestaan niet
Volgens Van der Laan bestaan die tientallen miljoenen criminele moslims in Europa niet. In de Europese Unie wonen naar schatting zo'n twintig miljoen moslims.
"Het overgrote deel doet het gewoon goed, zit op school, heeft een baan, doet mee in de maatschappij waarin ze nu wonen." En als mensen de wet overtreden, moeten ze worden aangepakt en wel allemaal op dezelfde manier, of ze nu katholiek, christen of moslim zijn.
Kan niet rekenen
"Óf Wilders kan niet rekenen óf het gaat hem niet om het oplossen van echte problemen, maar om de angst voor de islam", vervolgt de minister, die graag in debat wil met Wilders.
"Dit is weer zo'n voorbeeld dat hij ergens iets roept zonder dat hij tegengesproken kan worden. Hij doet het niet in het parlement maar erbuiten. Hij doet het zelfs niet in Nederland, maar in Denemarken."
De PVV-leider moet voor zijn ideeën durven staan in de Tweede Kamer, aldus Van der Laan. "Daar is hij gekozen."
Vreemdelingenhaat
De stichting Nederland Bekent Kleur vindt dat het kabinet en de politieke partijen de uitspraken van Geert Wilders op de Deense televisie moeten veroordelen als vreemdelingenhaat, zo liet de stichting maandag weten.
Nederland Bekent Kleur overweegt aangifte te doen bij het Openbaar Ministerie omdat er volgens de stichting sprake is van aanzetten tot haat en discriminatie op basis van geloof.
Voorzitter René Danen deed eerder al aangifte wegens andere uitspraken van de PVV-voorman.
Ik vind het op zich wel een aardige term. Je had hier in de VS ook Bushists, en nu heb je Obamaists.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:20 schreef SCH het volgende:
Ik bedoelde Wilderianen helemaal niet vervelend maar ik geloof dat het allemaal nogal gevoelig ligt ofzo?
Geert Wilders heeft onder andere "donate now" buttons en/of links staan op deze sites:quote:Op maandag 15 juni 2009 15:28 schreef huhggh het volgende:
Wacht even...
Dus jouw vrouw zat samen met Wilders in hetzelfde vliegtuig, en alleen maar aan de hand daarvan weet zij/jij dat Wilder geld krijg van zogenaamde " extreem rechtse neoconservatistische Christenen" uit de VS?
Hoe verzin je het.
Als je nou weer eens met bullshit aan komt zetten pen het dan wat geloofwaardiger neer.
Want het hele extreem rechtse blijkt feitelijk nergens uit je proza.
Volgende keer beter joh.
Met andere woorden: iedereen moet zich maar aan jouw normen aangaande religie aanpassen? Vind je jezelf niet erg fundamentalistisch? Want net als de orthodoxe christenen, moslims en joden vind jij niet alleen dat jij jezelf aan je eigen normen moet houden (dat zou terecht zijn) maar dat alle andere mensen zich daar ook aan moeten houden (en dat is onterecht).quote:Op maandag 15 juni 2009 16:35 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Als we praten over de irritante jongeren, dan ben ik het met je eens.
Er zijn genoeg redenen waarom het ook voor hen lastig is om zich normaal te ontplooien. De sociale en economische situatie is zeker een belangrijke oorzaak. Ook het feit dat ze nadelige effecten ondervinden van het feit dat ze tot die groep behoren (de onderlaag v.w.b. status) door o.a. discriminatie. Dat zie ik zeer zeker, en daar ben ik ook niet blij mee.
Mijn probleem ligt echter eerder bij het vasthouden van de moslim cultuur die niet meer van deze tijd is, waar het westen zich maar aan heeft aan te passen, willen ze zich niet schuldig maken aan de zgn schending van de godsdienstvrijheid. Wat een gezeur dat je 5 keer per dag moet bidden. For crying out loud, we leven niet meer in een situatie dat iedereen het werk neerlegt omdat er opgeroepen is tot gebed.
Get over it, denk ik dan. Geloof zit in jezelf, en als je zoveel moet doen om te geloven, dan ben je erg fundamentalistisch bezig. Pfffff.... ik zou er al moe van worden als ik eraan dacht dat ik vijf keer per dag moest bidden, niet te vergeten al die rituelen eromheen.
Oh, dus nu moet iedereen zich aanpassen aan de vandaag heersende mode?quote:Dan de kleding, ik zeg het eerlijk, die het straatbeeld ontsieren, is ook niet van deze tijd, in ieder geval niet op deze plaats, Maar dat moet allemaal, omdat iemand bedacht heeft dat dat in een boekje geschreven moest worden dat islam heet, en men zich daar strikt aan moet houden. Wat wisten die geesten vroeger over later? Die hadden natuurlijk geen idee, dat de moslims naar het westen zouden trekken en dat er zoveel vooruitgang zou zijn in de wereld. We sturen al zooi naar de maan. Als ik mensen over hun geloof hoor praten dan denk ik aan een wereld die plat is en we bang moeten zijn voor alles, maar vooral voor onszelf.
Nee, die rotjochies doen dat niet omdat ze zich als moslims willen manifesteren.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:41 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Van mij hoeven ze niet direct gedeporteerd te worden. Ik zou zeggen, stuur ze wel naar het thuisland en laat ze daar in de bak zitten, en ze komen misschien als makke schaapjes terug.
Juist. Hen die zich echt als moslims willen gedragen, staan niet als groepjes in de wijk met een paar scooters, Arabische muziek, en dan mensen zitten treiteren. Dat is gewoon puber-gedrag, wat in wijken met een sociale achterstand gewoon een stuk vaker voorkomt.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:14 schreef Kees22 het volgende:
Nee, die rotjochies doen dat niet omdat ze zich als moslims willen manifesteren.
Degenen die fundamentalistisch worden, keren zich juist af van dat soort gedrag, want het is haram om oude vrouwtjes te beroven en de fundamentalisten willen juist zuiver leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |