Nou, dat bedoel ik ook, we bijten in onze eigen staart.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:51 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je mijn post goed leest zie je dat ik het ook op een hoger niveau bekijk: jij staat een manier om bepaalde Westerse idealen te verdedigen voor, die ervoor zal zorgen dat diezelfde idealen ten onder zullen gaan.
Klopt, kritiek op Allah, mag nog niet eens door een moslim gegeven worden, dat bedoel ik dus juist, zo eng is dat.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja echt, kritiek op Allah zie je bijna nergens tegenwoordig. En al die reageerdertjes worden met de dood bedreigd.
Gast, het is gewoon een kulargument. Als dat het enige is waar de moslims jou niet met rust laten, dan ben je echt veel en veel te angstig geworden. En angst is nooit en te nimmer een goede raadgever.
Laten we niet te krampachtig doen over vergelijkingen met de jaren dertig, ze zijn onderhand best gerechtvaardigd. Hij praat immers al in dezelfde termen: deporterenquote:Op maandag 15 juni 2009 16:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Nieuwkomers? Wilders wil moslims die hier geboren zijn de nationaliteit ontnemen, en uit Europa deporteren..... dat noem ik niet echt nieuwkomers.
Wat betreft de vergelijking, Hitlers moordmachine begon eigenlijk pas na 1938. Maar de wetten die hij in de periode tussen 1933 en 1938 heeft ingevoerd komen toch redelijk overheen met wetten die Wilders wil gaan invoeren, zoals geen nieuwe moslimscholen, geen nieuwe moskees, geen moslimverenigingen, geen rituele slachtingen etc..... allemaal zaken, inlcusief het kosher slachten wat op hetzelfde neerkomt, die in de loop van 1933 tot 1935 verboden werden voor Joden.
Men denkt bij de vergelijking meteen aan het ergste, de Endlosung, het vergassen van Joden etc.... die vergelijking heb ik nog nooit gemaakt en zal ik ook niet snel doen. Maar wat Wilders wil met het gemakkelijk afnemen van de nationaliteit en het over de grens zetten van (in Nederland geboren) lastpakken, komt wel degelijk overeen met de eerste jaren van Nazi Duitsland, waar vergelijkbare wetten en grondwetswijzigingen zijn ingevoerd om alle enigszins verdachte joden de grens over te zetten.
quote:"Óf Wilders kan niet rekenen óf het gaat hem niet om het oplossen van echte problemen, maar om de angst voor de islam", vervolgt de minister, die graag in debat wil met Wilders.
"Dit is weer zo'n voorbeeld dat hij ergens iets roept zonder dat hij tegengesproken kan worden. Hij doet het niet in het parlement maar erbuiten. Hij doet het zelfs niet in Nederland, maar in Denemarken."
De PVV-leider moet voor zijn ideeën durven staan in de Tweede Kamer, aldus Van der Laan. "Daar is hij gekozen."
Wetboek van Strafrecht (Sr)quote:Op maandag 15 juni 2009 17:00 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Klopt, kritiek op Allah, mag nog niet eens door een moslim gegeven worden, dat bedoel ik dus juist, zo eng is dat.
Je mag het een kulargument vinden, het maakt het niet minder waar. Angs is zeker een slechte raadgever, dus er moet goed nagedacht worden over de te nemen stappen. Dat ben ik met je eens. Niet om zijn islaams, een fatwa o.i.d., maar zoeken naar wat mogelijk is.
quote:Op maandag 15 juni 2009 17:41 schreef Dayshine het volgende:
[..]
[quote]
Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 147 | Sr, Boek 2, Titel 5
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
1°.
hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;
2°.
hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;
3°.
hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.
Ik doe het vaak genoeg, en een enkeling die het ongepast vindt, maar dan leg ik uit dat het een geintje is, en meestal is Kees klaar.quote:Lijkt er toch wel op dat het ook in onze samenleving niet mag om 'onze' god belachelijk te maken. En wie had het over het niet mogen bekritiseren van Allah? Er zit nogal een verschil tussen de Deense cartoons en kritiek uiten op een geloof. Kijk bovendien ook maar eens naar de zaak van Gerard Reve, hierin werd hij toch ook echt aangeklaagd wegens het lasteren van 'onze' god![]()
Hoezo zijn de jongeren geen moslims? Is een moslim per definitie goed? Think again. Bin Laden is ook een moslim en hij denkt dat hij beter is dan die verderfelijke westerlingen.quote:En om nog maar even terug te komen op een vraag die al eerder werd gesteld; 'in wat voor opzicht heb je nou precies last van de moslims'? Nou niet zeggen 'de Marokkaanse jongeren' want dat zijn geen moslims, zoals eerder aangegeven zouden ze zich niet zo gedragen als het goede moslims waren geweest. Daarnaast is het punt dat jij aandraagt dat die jongeren het in naam van hun geloof zouden doen onzin, ze doen het omdat ze slecht opgevoed zijn en in een kansarme positie zitten.
Je hoort mij ook niet zeggen dat ze langer de gevangenis in moeten, een optie lijkt me, zoals ik eerder zei in het land van herkomst opsluiten en als ze zich kunnen gedragen kunnen ze weer terugkomen, al zie ik daar ook de nodige problemen. Het opsluiten hier in het westen dat non-moslim gevangenissen heeft, is a piece of cake voor die die-hards. Ik vind wel dat je vroeger moet beginnen en niet als het uit de hand loopt.quote:Moslims zijn het probleem niet, het probleem zit in de opvoeding van deze jongeren. Nu niet gaan roepen dat het zal helpen om ze lekker lang in de gevangenis te gooien. waarom? Omdat het ten eerste klauwen met geld kost maar nog belangrijker omdat het niet helpt. Wat denk je dat zo'n Marokkaanse jongen doet als hij op zijn 22e uit de gevangenis komt, zonder een opleiding met een strafblad? Die jongen MOET weer de criminaliteit in.
Wat precies hieraan gedaan moet worden weet ik ook niet, maar ze langer in de gevangenis stoppen of deporteren is niet de oplossing.
Nou, Wilders-volgers, wilders-stemmers enz. Hoe je het wilt noemen. Voel je je aangesproken. Wat vind jij van zijn uitspraken in Denemarken?quote:Op maandag 15 juni 2009 18:50 schreef Wopper1 het volgende:
''Wilderianen''.
Links tuig draait door.
Helaas, ik voel mij niet aangesproken.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, Wilders-volgers, wilders-stemmers enz. Hoe je het wilt noemen. Voel je je aangesproken. Wat vind jij van zijn uitspraken in Denemarken?
Klinkklare onzin.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:41 schreef ThunderBitch het volgende:
De groep voetbalhooligans doen dat meestal als pubers (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
De marokkaanse rotjochies doen het al omdat ze zich als moslims willen manifesteren en hun onvrede willen laten blijken. Ze willen de strijd met de hele (overige) maatschappij aangaan.
Dat is effectief deportatie natuurlijk. Het overgrote deel van de straatmarokkaantjes in Nederland is hier geboren, of als kleuter hier gekomen, en kent eigenlijk niets anders dan Nederland..... en beschikken al sinds de geboorte of vlak daarna over de Nederlandse nationaliteit.quote:Van mij hoeven ze niet direct gedeporteerd te worden. Ik zou zeggen, stuur ze wel naar het thuisland en laat ze daar in de bak zitten, en ze komen misschien als makke schaapjes terug.
Hoezo is er geen ruimte voor discussie?quote:Op maandag 15 juni 2009 18:52 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Helaas, ik voel mij niet aangesproken.
Op Fok! is er toch geen ruimte voor een discussie, dus dat laat ik aan anderen over.
Ten eerste kan dat helemaal niet zonder de medewerking van het land van herkomst, en ik weet vrij zeker dat dat land van herkomst zoiets heeft van: Je kunt de pot op! Ze begaan in jouw land een misdaad, los het dan ook daar op.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:17 schreef ThunderBitch het volgende:
Je hoort mij ook niet zeggen dat ze langer de gevangenis in moeten, een optie lijkt me, zoals ik eerder zei in het land van herkomst opsluiten en als ze zich kunnen gedragen kunnen ze weer terugkomen, al zie ik daar ook de nodige problemen.
Ik zie weinig verschil met Antilliaanse jongeren. Of, om maar even een voorbeeld te nemen uit een ander land: Afro-Amerikanen uit Compton/Inglewood hier in Los Angeles. Die doen namelijk precies hetzelfde, inclusief roepen dat alle (blanke) vrouwen hoeren zijnquote:Op maandag 15 juni 2009 16:55 schreef ThunderBitch het volgende:
Roepen dat nederlandse vrouwen hoeren zijn,.... zich in principe alleen keren tegen niet-moslims.......
en het goedpraten door te zeggen dat ze zelf gediscrimineerd worden.
Ze moeten het altijd voor elkaar opnemen, ongeacht is of terecht is.
Links tuig.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:50 schreef Wopper1 het volgende:
''Wilderianen''.
Links tuig draait door.
Nee, JIJ kan niet de discussie winnen. Dát is heel wat anders. Je bent net Wilders, die kan het in het parlement ook niet winnen, dus dan maar lekker in het buitenland dingen roepen.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:52 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Helaas, ik voel mij niet aangesproken.
Op Fok! is er toch geen ruimte voor een discussie, dus dat laat ik aan anderen over.
http://www.nu.nl/algemeen/2022806/wilders-verkondigt-onzin.htmlquote:Wilders verkondigt onzin'
Uitgegeven: 15 juni 2009 16:40
Laatst gewijzigd: 15 juni 2009 17:08
AMSTERDAM - Geert Wilders verkondigt onzin als hij zegt dat tientallen miljoenen moslims Europa moeten worden uitgezet als ze problemen veroorzaken. Dat zegt minister voor Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) maandag in een reactie op de uitspraken van de PVV-leider.
Hij wil in debat met Wilders. "Als ze zich aan onze wetten en regels houden, mogen ze blijven. Maar anders moeten ze dezelfde dag nog het land uit", zei Wilders in een interview voor de Deense televisie.
Volgens hem willen miljoenen mensen de islamitische wetgeving sharia invoeren en een kalifaat stichten.
Bestaan niet
Volgens Van der Laan bestaan die tientallen miljoenen criminele moslims in Europa niet. In de Europese Unie wonen naar schatting zo'n twintig miljoen moslims.
"Het overgrote deel doet het gewoon goed, zit op school, heeft een baan, doet mee in de maatschappij waarin ze nu wonen." En als mensen de wet overtreden, moeten ze worden aangepakt en wel allemaal op dezelfde manier, of ze nu katholiek, christen of moslim zijn.
Kan niet rekenen
"Óf Wilders kan niet rekenen óf het gaat hem niet om het oplossen van echte problemen, maar om de angst voor de islam", vervolgt de minister, die graag in debat wil met Wilders.
"Dit is weer zo'n voorbeeld dat hij ergens iets roept zonder dat hij tegengesproken kan worden. Hij doet het niet in het parlement maar erbuiten. Hij doet het zelfs niet in Nederland, maar in Denemarken."
De PVV-leider moet voor zijn ideeën durven staan in de Tweede Kamer, aldus Van der Laan. "Daar is hij gekozen."
Vreemdelingenhaat
De stichting Nederland Bekent Kleur vindt dat het kabinet en de politieke partijen de uitspraken van Geert Wilders op de Deense televisie moeten veroordelen als vreemdelingenhaat, zo liet de stichting maandag weten.
Nederland Bekent Kleur overweegt aangifte te doen bij het Openbaar Ministerie omdat er volgens de stichting sprake is van aanzetten tot haat en discriminatie op basis van geloof.
Voorzitter René Danen deed eerder al aangifte wegens andere uitspraken van de PVV-voorman.
Ik vind het op zich wel een aardige term. Je had hier in de VS ook Bushists, en nu heb je Obamaists.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:20 schreef SCH het volgende:
Ik bedoelde Wilderianen helemaal niet vervelend maar ik geloof dat het allemaal nogal gevoelig ligt ofzo?
Geert Wilders heeft onder andere "donate now" buttons en/of links staan op deze sites:quote:Op maandag 15 juni 2009 15:28 schreef huhggh het volgende:
Wacht even...
Dus jouw vrouw zat samen met Wilders in hetzelfde vliegtuig, en alleen maar aan de hand daarvan weet zij/jij dat Wilder geld krijg van zogenaamde " extreem rechtse neoconservatistische Christenen" uit de VS?
Hoe verzin je het.
Als je nou weer eens met bullshit aan komt zetten pen het dan wat geloofwaardiger neer.
Want het hele extreem rechtse blijkt feitelijk nergens uit je proza.
Volgende keer beter joh.
Met andere woorden: iedereen moet zich maar aan jouw normen aangaande religie aanpassen? Vind je jezelf niet erg fundamentalistisch? Want net als de orthodoxe christenen, moslims en joden vind jij niet alleen dat jij jezelf aan je eigen normen moet houden (dat zou terecht zijn) maar dat alle andere mensen zich daar ook aan moeten houden (en dat is onterecht).quote:Op maandag 15 juni 2009 16:35 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Als we praten over de irritante jongeren, dan ben ik het met je eens.
Er zijn genoeg redenen waarom het ook voor hen lastig is om zich normaal te ontplooien. De sociale en economische situatie is zeker een belangrijke oorzaak. Ook het feit dat ze nadelige effecten ondervinden van het feit dat ze tot die groep behoren (de onderlaag v.w.b. status) door o.a. discriminatie. Dat zie ik zeer zeker, en daar ben ik ook niet blij mee.
Mijn probleem ligt echter eerder bij het vasthouden van de moslim cultuur die niet meer van deze tijd is, waar het westen zich maar aan heeft aan te passen, willen ze zich niet schuldig maken aan de zgn schending van de godsdienstvrijheid. Wat een gezeur dat je 5 keer per dag moet bidden. For crying out loud, we leven niet meer in een situatie dat iedereen het werk neerlegt omdat er opgeroepen is tot gebed.
Get over it, denk ik dan. Geloof zit in jezelf, en als je zoveel moet doen om te geloven, dan ben je erg fundamentalistisch bezig. Pfffff.... ik zou er al moe van worden als ik eraan dacht dat ik vijf keer per dag moest bidden, niet te vergeten al die rituelen eromheen.
Oh, dus nu moet iedereen zich aanpassen aan de vandaag heersende mode?quote:Dan de kleding, ik zeg het eerlijk, die het straatbeeld ontsieren, is ook niet van deze tijd, in ieder geval niet op deze plaats, Maar dat moet allemaal, omdat iemand bedacht heeft dat dat in een boekje geschreven moest worden dat islam heet, en men zich daar strikt aan moet houden. Wat wisten die geesten vroeger over later? Die hadden natuurlijk geen idee, dat de moslims naar het westen zouden trekken en dat er zoveel vooruitgang zou zijn in de wereld. We sturen al zooi naar de maan. Als ik mensen over hun geloof hoor praten dan denk ik aan een wereld die plat is en we bang moeten zijn voor alles, maar vooral voor onszelf.
Nee, die rotjochies doen dat niet omdat ze zich als moslims willen manifesteren.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:41 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
De groep voetbalhooligans doen dat meestal als pubers (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
De marokkaanse rotjochies doen het al omdat ze zich als moslims willen manifesteren en hun onvrede willen laten blijken. Ze willen de strijd met de hele (overige) maatschappij aangaan.
Van mij hoeven ze niet direct gedeporteerd te worden. Ik zou zeggen, stuur ze wel naar het thuisland en laat ze daar in de bak zitten, en ze komen misschien als makke schaapjes terug.
Juist. Hen die zich echt als moslims willen gedragen, staan niet als groepjes in de wijk met een paar scooters, Arabische muziek, en dan mensen zitten treiteren. Dat is gewoon puber-gedrag, wat in wijken met een sociale achterstand gewoon een stuk vaker voorkomt.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:14 schreef Kees22 het volgende:
Nee, die rotjochies doen dat niet omdat ze zich als moslims willen manifesteren.
Degenen die fundamentalistisch worden, keren zich juist af van dat soort gedrag, want het is haram om oude vrouwtjes te beroven en de fundamentalisten willen juist zuiver leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |