meen je dit serieus?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Nou die haatgevoelens hadden ze al, daar is geen Wilders voor nodig me dunkt.
In mijn ogen speelt hij het marketingtechnisch juist slimquote:Op maandag 15 juni 2009 11:07 schreef TNA het volgende:
Ja, dat is het hele probleem met Wilders. Hij vergroot de tweedeling enorm, dat voelen mensen, en des te groter wordt hun angst voor moslims waardoor ze op Wilders stemmen. Ik kan die gast niet uitstaan, maar hij speelt het politiek ontzettend slim.
misschien valt er bij hun eigen paupervolk niets te stelen..quote:Op maandag 15 juni 2009 11:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Denk je dat ze al die misdaden alleen maar plegen en pleegden omdat ze zo hard geld nodig hadden dan?
Denk je dat het toeval is dat ze nooit hun eigen volk beroven?
Haatgevoelens spelen al langer een rol.
In mijn ogen moet je kerk en staat zoveel mogelijk zien te scheiden. In de politiek moet je je op de inhoud richten en je daarmee positioneren, niet met het geloof dat je aanhangt.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:10 schreef Apogist het volgende:
als ik moslim was had ik allang een politieke groepering opgericht en de moslims opgeroepen om te laten zien wat ze WEL bijdragen aan de maatschappij.
dat lijkt me juist niet zo slim, want Wilders kan daar makkelijk op inspelen.. Hij kan zeggen zie je nou wel ze hebben al een moslimpartij opgericht en als jullie niet op mij stemmen dan kunnen die moslims zomaar de Tweede Kamer overnemen.. Meer bangmakerij door Wilders, des te meer stemmen voor hem. Het wordt alleen maar erger met die tweedeling lijkt me.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:10 schreef Apogist het volgende:
als ik moslim was had ik allang een politieke groepering opgericht en de moslims opgeroepen om te laten zien wat ze WEL bijdragen aan de maatschappij.
Ik zou me als moslim genoodzaakt voelen om te laten zien wat ik WEL kan en extra duidelijk maken dat ik een aanwist ben voor de maatschappij.
maarja, bijna alle moslims doen het tegenovergestelde, ze reageren precies verkeerd tegen Wilders, en dat zal dan ook een averechts effect hebben. Hoe moslims reageren zorgt juist voor een vicieuze cirkel in het voordeel van Wilders.
Met andere woorden het gaat hem alleen maar om de winst, leiderschap en macht.. Het maakt hem eigenlijk niet uit op wat voor manier, of over de ruggen van wie dan ook..quote:Op maandag 15 juni 2009 11:09 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
In mijn ogen speelt hij het marketingtechnisch juist slimmet politiek heeft het niet zoveel te maken.
het hoeft niet eens een politieke partij te zijn, je kan ook een stichting oprichten oid 'moslims voor nederland'quote:Op maandag 15 juni 2009 11:13 schreef CalleOcho het volgende:
[..]
dat lijkt me juist niet zo slim, want Wilders kan daar makkelijk op inspelen.. Hij kan zeggen zie je nou wel ze hebben al een moslimpartij opgericht en als jullie niet op mij stemmen dan kunnen die moslims zomaar de Tweede Kamer overnemen.. Meer bangmakerij door Wilders, des te meer stemmen voor hem. Het wordt alleen maar erger met die tweedeling lijkt me.
daar ben ik ook bang voor.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Als Wilders zo blijft doordrammen wordt ze daar niet in Arabië eens goed wakker om Nederland ipv Engeland/Amerika eens onder handen te nemen?
Rijk word je niet door een opleiding te volgen. Rijk word je door uniek talent. Daarnaast belachelijk betoogquote:Op maandag 15 juni 2009 11:24 schreef Apogist het volgende:
[..]
het hoeft niet eens een politieke partij te zijn, je kan ook een stichting oprichten oid 'moslims voor nederland'en dan allerlei initiatieven ondernemen en zorgen dat je veel in de media komt.
Er zijn vastwel rijke moslims die zoiets willen steunen.
ohnee, rijk kan niet, want ze volgen geen opleidingen. de enige rijke moslims zijn dat geworden via de onderwereld, nvm dus.
quote:Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik als moslim neem met pijn in mijn hart waar dat steeds meer Nederlanders blijkbaar niet willen samenleven tenzij ik dezelfde kost eet die zijn elke avond naar binnen werken, houd van de films die zij leuk vinden en lach om de grappen waar zij om moeten lachen.
Het is jammer maar lijkt helaas wel de werkelijkheid
zoals vaak gezegd wordt: een klein deel verpest het voor de rest.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik als moslim neem met pijn in mijn hart waar dat steeds meer Nederlanders blijkbaar niet willen samenleven tenzij ik dezelfde kost eet die zijn elke avond naar binnen werken, houd van de films die zij leuk vinden en lach om de grappen waar zij om moeten lachen.
Maar waarom? Waarom wordt een klein deel gelijk gehouden aan de hele groep? Waarom moet er gedacht worden in groepen? Ik dacht juist dat de Westerse maatschappij uit ging van het individualisme...quote:Op maandag 15 juni 2009 11:26 schreef Matty___ het volgende:
[..]
zoals vaak gezegd wordt: een klein deel verpest het voor de rest.
lol, en uniek talent breng je tot uiting via een opleiding.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:26 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Rijk word je niet door een opleiding te volgen. Rijk word je door uniek talent. Daarnaast belachelijk betoog
Dat dus. Snap Goeroe zijn punt even niet. Hij noemt juist dingen waar individuele smaak boven alles komt. Als een Nederlander 7 dagen in de week chinees wil eten moet hij dat toch zelf weten.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:26 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Zaken die je noemt zijn juist dingen waarop je je niet op aan hoeft te passen.
omdat alle marokanan op elkaar lijkenquote:Op maandag 15 juni 2009 11:29 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Maar waarom? Waarom wordt een klein deel gelijk gehouden aan de hele groep? Waarom moet er gedacht worden in groepen? Ik dacht juist dat de Westerse maatschappij uit ging van het individualisme...
omdat we idiote mensen hebben als Wilders, die net zo lang roepen dat álle moslims slecht zijn tot de groep mafketels in ons land (+- 17% van de bevolking dus) het nog gelooft ook.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:29 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Maar waarom? Waarom wordt een klein deel gelijk gehouden aan de hele groep? Waarom moet er gedacht worden in groepen? Ik dacht juist dat de Westerse maatschappij uit ging van het individualisme...
en laten wij nu net vooral berbers hier hebben..quote:Op maandag 15 juni 2009 11:35 schreef Matty___ het volgende:
[..]
omdat alle marokanan op elkaar lijken![]()
geen idee. had het er laatst met eentje over en die zei dat het vooral de berbers zijn die zo aso zijn. arabische marokanan (ofzo) zouden juist was westers zijn en zich beetje gedragen.
"De gemeenschap". Alsof er een soort raad van wijze moslims is die bepaald hoe "de gemeenschap" moet zijn.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:33 schreef Apogist het volgende:
[..]
lol, en uniek talent breng je tot uiting via een opleiding.
rijk worden gaat vaak samen met carriere, en carriere gaat vaak samen met het papiertje wat hebt. Tuurlijk kan je rijk worden als artiest of autohandelaar of een ander BV'tje. Maar invloedrijke posities verwerf door je achtergrond en wat je hebt laten zien. En moslims hebben jammergenoeg nog barweinig laten zien in nederland.
en ja, dat was best een belachelijk stukje betoog. Maar het feit is dat er vanuit de gemeenschap blijkbaar geen druk bestaat om een ander geluid te laten horen naar de nederlandse maatschappij.
klopt en het kent elkaar allemaalquote:Op maandag 15 juni 2009 11:37 schreef Apogist het volgende:
[..]
en later wij nu ne de berbers hebben.
zelfs in marokko zijn ze die liever kwijt dan rijk
lol, gemeenschap is er wel degelijk. Ze wonen allemaal in dezelfde buurten en gaan allemaal naar dezelfde moskee en naar dezelfde supermarkt.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
"De gemeenschap". Alsof er een soort raad van wijze moslims is die bepaald hoe "de gemeenschap" moet zijn.Je maakt de standaardfout om de groep die het verpest als representatief te nemen voor álle moslims. MAar over de moslims die gewoon hun studie afmaken en gaan werken hoor je helemaal niks.
Ik zou juist uit de slachtofferrol kruipen.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:39 schreef pfaf het volgende:
Als ik Moslim was, zou ik uit recalcitrantie door Wilders me steeds sterker Moslim gaan voelen. En afzetten tegen die Joods-Gristelijken.
Ja, dat is een lokale gemeenschap. Je denkt toch niet dat er een soort overkoepelende gemeenschap is van Moslims uit Groningen en Maastricht die tesamen afspreken om zich tegen de westerse maatschappij te keren en hun jongeren de boel te laten molesteren?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:41 schreef Apogist het volgende:
[..]
lol, gemeenschap is er wel degelijk. Ze wonen allemaal in dezelfde buurten en gaan allemaal naar dezelfde moskee en naar de zelfde supermarkt.
Zo komen fatima en achmend elkaar telkens weer tegen. Dus ja, er is wel een gemeenschap.
Trouwens de meerderheid van de moslimjongeren was toch al in aanraking geweest met de politie?
jij maakt eerder de standaardfout door te denken dat die groep in de media NIET representatief is voor alle moslims, want dat is het wel.
Ja, dat is lekker makkelijk gezegd hè.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik zou juist uit de slachtofferrol kruipen.
Voor Wilders wel. Die wil miljoenen, tientallen miljoenen moslims de EU uit krijgen, terwijl er totaal maar tientallen miljoenen moslims in Europa leven. Verder neem ik aan dat hij niet vooraf gaat vragen of iemand een moslim is of niet, maar gaat selecteren op bepaalde bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:47 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Men moet gewoon criminelen aanpakken en ongewenst gedrag bestraffen. Of dat gedrag nu komt van Christenen, Moslims of mensen zonder geloof is niet belangrijk.
Owjee. En dat gaat ook echt allemaal gebeuren.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Voor Wilders wel. Die wil miljoenen, tientallen miljoenen moslims de EU uit krijgen, terwijl er totaal maar tientallen miljoenen moslims in Europa leven. Verder neem ik aan dat hij niet vooraf gaat vragen of iemand een moslim is of niet, maar gaat selecteren op bepaalde bevolkingsgroepen.
Hij wil criminele moslims, die niet uit Nederland komen uit de EU krijgen.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Voor Wilders wel. Die wil miljoenen, tientallen miljoenen moslims de EU uit krijgen, terwijl er totaal maar tientallen miljoenen moslims in Europa leven. Verder neem ik aan dat hij niet vooraf gaat vragen of iemand een moslim is of niet, maar gaat selecteren op bepaalde bevolkingsgroepen.
Dat is makkelijker voor de mongolen die op Wilders stemmen. Als Wilders gaat nuanceren wordt het allemaal te moeilijk en is Wilders een softie die problemen niet durft te benoemen.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:29 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Miljoenen, tientallen miljoenen moslims. Wikipedia zegt dat er 16 miljoen moslims leven in de EU en Wilders praat over miljoenen, tientallen miljoenen moslims!quote:Op maandag 15 juni 2009 11:52 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Hij wil criminele moslims, die niet uit Nederland komen uit de EU krijgen.
Nee, dat gaat nooit gebeuren, neemt niet weg dat zijn aanhang dat soort uitspraken op prijs stelt en zijn populariteit daarmee stijgt.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
Owjee. En dat gaat ook echt allemaal gebeuren.
nee dat denk ik idd niet, zeg ik dat dan ergens?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, dat is een lokale gemeenschap. Je denkt toch niet dat er een soort overkoepelende gemeenschap is van Moslims uit Groningen en Maastricht die tesamen afspreken om zich tegen de westerse maatschappij te keren en hun jongeren de boel te laten molesteren?![]()
Verder valt af te vragen in hoeverre die jongeren écht moslim zijn. Ik denk dat het vooral moslims in naam zijn, net zoals de meeste christenen net zulke grote hypocrieten zijn en in principe geen christen genoemd kunnen worden. Sowieso snap ik niet waarom de oorzaak daar op wordt gegooid. Het is zo simpel om de schuld aan de islam te geven, maar hey, de islam is eng en vreemd en anders, dus dat is lekker makkelijk schieten. Hoef je niet verder te denken dan "alle moslims het land uit" en te rade te gaan waar de schuld nu werkelijk ligt.
ik denk dat er ook 2 kampen zullen antstaan, en dan niet een pro-moslim en anti-moslim kamp, maar een pro-pvv en een anti-pvv kamp.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:07 schreef Meh7 het volgende:
Wilders wil graag twee kampen creëren in Nederland: de moslims en de niet-moslims. Dit blijkt uit het feit dat hij het bijna alleen maar over moslims heeft en graag wat discriminatoire regelingen wil doordrukken in de wet (incl. de grondwet), waarmee hij moslims anders wil behandelen: het ontzeggen van bijzonder onderwijs, denaturalisatie als alternatieve straf etc.
Wat ik zie gebeuren is dat er inderdaad twee kampen ontstaan, maar die kampen zijn niet zoals Wilders het wil hebben. De PVV en PVV'ers vormen steeds meer duidelijk een van de kampen. Dat zie je ook terug in de onwil bij belangrijke politieke partijen om met de PVV samen te werken.
Ga jij de boel even verdraaien.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:04 schreef CalleOcho het volgende:
Maakt de PVV het niet alleen maar erger voor Nederland.. Ik heb zo het gevoel doordat Wilders steeds de moslims verbaal aanvalt met zijn ideeën en ze in een hoekje drukt dat deze mensen zich juist gaan afzetten tegen de maatschappij en zich meer betrokken voelen met de land van herkomst (niet dat ze terug zullen keren ofzo want het is hier economisch natuurlijk een stuk beter dan daar), maar ik kan me best voorstellen dat ze hier blijven leven en werken met aan de ene kant een haatgevoel tov Nederland en de de blanke autochtoon, waardoor altijd een tweedeling onder de bevolking blijft. Of zie ik het nou verkeerd?
precies. maar dan alleen waar pvvers bij zijn.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:39 schreef pfaf het volgende:
Als ik Moslim was, zou ik uit recalcitrantie door Wilders me steeds sterker Moslim gaan voelen. En afzetten tegen die Joods-Gristelijken.
Dik tien jaar geleden liepen er ook (latent) racisten rond in Nederland, enkele tientallen jaren geleden een stuk meer trouwens. (Ja een Godwinnetje.)quote:Op maandag 15 juni 2009 13:20 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ga jij de boel even verdraaien.![]()
Met alles wat jij nu op noemt hadden we dik tien jaar geleden al mee te maken. Alleen gaat nu bij steeds meer mensen de ogen open. Hoewel er ook bij zijn die hardnekkig hun ogen dicht blijven knijpen en roepen hoe racistisch de rest allemaal is.
Misschien, maar Wilders en zijn achterlijke volgelingen doen de integratie en oplossing van de problemen in elk geval geen goed. Ze jagen in elk geval wel de hoogopgeleiden weg, die liever teruggaan naar Turkije of Marokko dan in Nederland te blijven. Maar misschien wil Wilders dat wel, hoe groter het percentage rotte appels hoe meer hij kan roepen hoe erg die moslims zijn en hoe meer politieke winst hij kan boeken bij de rednecks in Nederland.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:20 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ga jij de boel even verdraaien.![]()
Met alles wat jij nu op noemt hadden we dik tien jaar geleden al mee te maken. Alleen gaat nu bij steeds meer mensen de ogen open. Hoewel er ook bij zijn die hardnekkig hun ogen dicht blijven knijpen en roepen hoe racistisch de rest allemaal is.
Ik vraag me af wie hier nu achterlijk is. Daarom heb ik verder ook geen zin in een discussie met je.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Misschien, maar Wilders en zijn achterlijke volgelingen doen de integratie en oplossing van de problemen in elk geval geen goed. Ze jagen in elk geval wel de hoogopgeleiden weg, die liever teruggaan naar Turkije of Marokko dan in Nederland te blijven. Maar misschien wil Wilders dat wel, hoe groter het percentage rotte appels hoe meer hij kan roepen hoe erg die moslims zijn en hoe meer politieke winst hij kan boeken bij de rednecks in Nederland.
Er bestaat geen twijfel over de achterlijkheid van Wilders adepten.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:37 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie hier nu achterlijk is. Daarom heb ik verder ook geen zin in een discussie met je.
oh sorry. Zal ik er "Wilders en zijn intellectueel minder begaafde volgelingen" van maken?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:37 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie hier nu achterlijk is. Daarom heb ik verder ook geen zin in een discussie met je.
Vandaar dat er nog zoveel hoog opgeleiden op Wilders stemmenquote:Op maandag 15 juni 2009 13:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
oh sorry. Zal ik er "Wilders en zijn intellectueel minder begaafde volgelingen" van maken?
O racisten zijn er al eeuwen, sterker al duizenden jaren. Dat ontken ik dus ook niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dik tien jaar geleden liepen er ook (latent) racisten rond in Nederland, enkele tientallen jaren geleden een stuk meer trouwens. (Ja een Godwinnetje.)
Hij schijnt juist veel geld te krijgen uit de Zionistische hoek, alleen is Geert niet duidelijk omdat hij via een stichting alles binnen krijgt.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:43 schreef devlinmr het volgende:
Onlangs is mijn vrouw voor haar werk naar LA geweest, en wie zat er bij haar in het vliegtuig? Juist onze grote vriend Geert.
Tijdens een receptie sprak mijn vrouw een aantal nederlandse mensen die haar vertelde dat Geert regelmatig in die omgeving te vinden is om oa fondsen te werven.
Wie zijn dan degene die Geert sponseren vroeg zei. Dit blijken de extreem rechtse neoconservatistische Christenen te zijn.
Met deze info ben ik eens gaan rondneuzen op het internet en inderdaad zijn er vele aanwijzingen te vinden dat deze informatie klopt.
Nou kun je het eens of oneens zijn met Geert, maar persoonlijk vind ik het veel enger dat hij de steun krijgt van Orthodoxe "reborn" Christians uit de States. Deze lui zijn nog enger dan welke moslim fundamentalist dan ook. Dit zijn de mensen die abortusartsen neerknallen en zich wapenen tegen de eigen overheid omdat deze te liberaal is. Dit is zijn de groeperingen vaar Timothy McVeigh uit voortkomen.
Tel dit op bij wat Geert allemaal uitroept en ik krijg een heel naar gevoel.
Ga jij eens bij je eigen na wie er nu minder begaafd is met zulk soort opmerkingen. Voorlopig zie ik jou niet meer dan een arrogante flapdrol.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
oh sorry. Zal ik er "Wilders en zijn intellectueel minder begaafde volgelingen" van maken?
Hoogopgeleid betekent nog niet dat je in staat bent de juiste keuze te maken.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vandaar dat er nog zoveel hoog opgeleiden op Wilders stemmen
Dus omdat X groen is, mag ik Y niet groen noemen omdat X dat kenmerk al heeft geclaimd?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
O racisten zijn er al eeuwen, sterker al duizenden jaren. Dat ontken ik dus ook niet.
Maar we moeten niet de oorzaak en gevolg door elkaar heen gaan halen.
20 jaar geleden dat ik in de Bos en Lommer woonde kreeg ik al signalen hoe de moslimgemeenschap tegen over onze maatschappij stond.
Hoe vaak ik niet te horen heb gekregen uit de mond van moslims dat wij rot zijn en dat zij het hier ooit voor het zeggen zullen krijgen.
Ik heb wel eens ongevallen gezien waarbij er Nederlandse gewonden waren waarbij er sommigen van dat tuig glas hard zei "laat maar liggen, is toch maar een Nederlander" en zo kan ik wel doorgaan. Dat speelde zich dus af in de jaren 80 en 90. En dan is er hier een randmongool dat Wildersvolgelingen achterlijk durft te noemen.
Wat jij wil.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dus omdat X groen is, mag ik Y niet groen noemen omdat X dat kenmerk al heeft geclaimd?
Ik noem jou generaliserend, want niet alle moslims zijn zo. En als je een wig drijft tussen moslims en niet moslims, hoe wil je ze dan laten integreren? Self-fulfilling prophecies zijn voor zulke simpele zielen (Die best heel slim kunnen zijn maar beknopt denken).quote:Op maandag 15 juni 2009 13:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
O racisten zijn er al eeuwen, sterker al duizenden jaren. Dat ontken ik dus ook niet.
20 jaar geleden dat ik in de Bos en Lommer woonde kreeg ik al signalen hoe de moslimgemeenschap tegen over onze maatschappij stond.
Hoe vaak ik niet te horen heb gekregen uit de mond van moslims dat wij rot zijn en dat zij het hier ooit voor het zeggen zullen krijgen.
Ik heb wel eens ongevallen gezien waarbij er Nederlandse gewonden waren waarbij er sommigen van dat tuig glas hard zei "laat maar liggen, is toch maar een Nederlander" en zo kan ik wel doorgaan. Dat speelde zich dus af in de jaren 80 en 90. En dan is er hier een randmongool dat Wildersvolgelingen achterlijk durft te noemen.
Je zegt laten we oorzaak en gevolg niet door elkaar halen. Wat was de oorzaak van die negatieve gevoelens dan? Zijn die uit de lucht komen vallen? Werden allochtonen destijds als volwaardige, gelijkwaardige, medelanders geaccepteerd? Vreemdelingenhaat is niets nieuws, het richt zich tegenwoordig vooral op Marokkanen/moslims, dat is anders geweest, anders in de zin van het ging om andere bevolkingsgroepen.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik heb weleens buitenlanders zien doodbloeden nadat ze door blanke nederlanders waren neergestoken en blanke taxichauffeurs ze niet naar het ziekenhuis wilde vervoeren.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Je laat dit land liever leiden door mensen zonder expertise of door mensen zonder hoge opleiding?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens hebben we gezien dat de 'hoog opgeleide' partijtjes in Nederland dit allemaal leuk hebben toegestaan afgelopen 20 jaar haha.
Dat is wat jij zegt. Ik mag Wilders adepten niet achterlijk noemen, want er zijn namelijk moslims die X en Y doen, en dát is achterlijk gedrag, dus is het niet mogelijk dat aanhangers van Wilders óók achterlijk zijn.quote:
quote:Op maandag 15 juni 2009 11:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Denk je dat ze al die misdaden alleen maar plegen en pleegden omdat ze zo hard geld nodig hadden dan?
Denk je dat het toeval is dat ze nooit hun eigen volk beroven?
Haatgevoelens spelen al langer een rol.
Wow, die argumentatie is een nieuwe vorm van verdieping, jij zal hiermee echt elke discussie winnen, petje af hoor...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Goed voorbeeld van iemand die niet een hoge opleiding heeft gedaan en toch relatief een goede politicus is / was lijkt me Jan Marijnissen. Ik laat een land liever leiden door mensen met expertise dan iemand met een hoge opleiding. Gezien het feit een hoge opleiding lang niet altijd iets zegt, terwijl ervaring vaak boekdelen spreekt!quote:Op maandag 15 juni 2009 13:56 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je laat dit land liever leiden door mensen zonder expertise of door mensen zonder hoge opleiding?
Zo nee: hoe komen mensen aan hun expertise, en wat kwalificeert iemand tot goede vertegenwoordiger?
Kom op man. Volgens mij ben je best een slimme gozer dus doe je niet dommer voor dan dat je bent.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je zegt laten we oorzaak en gevolg niet door elkaar halen. Wat was de oorzaak van die negatieve gevoelens dan? Zijn die uit de lucht komen vallen? Werden allochtonen destijds als volwaardige, gelijkwaardige, medelanders geaccepteerd? Vreemdelingenhaat is niets nieuws, het richt zich tegenwoordig vooral op Marokkanen/moslims, dat is anders geweest, anders in de zin van het ging om andere bevolkingsgroepen.
Even een voorbeeld van hoe goed allochtonen geaccepteerd werden in Europa: http://en.wikipedia.org/wiki/Solingen_arson_attack_of_1993
Ik wil dus niet betogen dat het aan "de Nederlanders" lag o.i.d., het zal van beide kanten gekomen zijn.
quote:Op maandag 15 juni 2009 14:08 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wow, die argumentatie is een nieuwe vorm van verdieping, jij zal hiermee echt elke discussie winnen, petje af hoor...Zeg droppie, lees eens terug.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
Wat wil jij hier nu mee duidelijk maken?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik heb weleens buitenlanders zien doodbloeden nadat ze door blanke nederlanders waren neergestoken en blanke taxichauffeurs ze niet naar het ziekenhuis wilde vervoeren.
What's your point ?
Dat een enkele ervaring geen vrijbrief is tot generalisatie?quote:Op maandag 15 juni 2009 14:16 schreef cheqy het volgende:
[..]
Wat wil jij hier nu mee duidelijk maken?
Juist niet, want dan zouden de bij zo'n groepering aangesloten moslims impliciet erkennen dat ze zich moeten verantwoorden voor andere moslims. Dat is nu juist het idee waar we vanaf moeten.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:10 schreef Apogist het volgende:
Ik zou me als moslim genoodzaakt voelen om te laten zien wat ik WEL kan en extra duidelijk maken dat ik een aanwist ben voor de maatschappij.
Denk je nu werkelijk dat achterstandswijken uitsluitend bewoond zouden worden door toffe, sociale vrijdenkers indien er geen immigratiestroom op gang was gekomen van Turken en Marokkanen?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Sorry, maar ik weet niet wat de gebeurtenis met Kerwin Duinmeijer te maken heeft met mijn mening over de oorzaak en gevolg van de huidige situatie.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:19 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dat een enkele ervaring geen vrijbrief is tot generalisatie?
T'is een vraag aan je om duidelijk te maken wat jij nu eigenlijk wil zeggen met je opmerkingen over bos en lommer.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:16 schreef cheqy het volgende:
[..]
Wat wil jij hier nu mee duidelijk maken?
Zelfs vandaag de dag zijn allochtonen niet 100% geaccepteerd in Nederland. Mensen praten in termen als "ze zijn te gast, ze moeten zich gedragen en aanpassen". Dit zijn woorden die gebezigd worden over mensen die hier geboren zijn. Jij komt met een lulverhaal aanzetten dat allochtonen destijds doodgeknuffeld werden. Als er nu een grote groep Nederlanders is die van mening is dat allochtonen hier niet horen, was die groep in het verleden alleen maar groter.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:14 schreef cheqy het volgende:
[..]
Kom op man. Volgens mij ben je best een slimme gozer dus doe je niet dommer voor dan dat je bent.
We hebben het hier over een periode waarin allochtonen werden doodgeknuffeld. Een periode waar het niet eens in je op kwam om openlijk je ideeën er over te uiten.
In de omgeving waar ik rond hing was haast geen racisme, daarom ervaarde ik de opmerkingen die ik noemde ook als behoorlijk schokkend.
Wij kregen vroeger ook moslims over de vloer om een bakje thee te drinken, nu komen ze er bij mij niet meer in. (Op mijn broer na dan omdat het toch mijn broer blijft.)
Jullie kunnen andersom ook eens gaan denken waar dat aan ligt. Niet alleen wijzen naar de 'achterlijke' Wildersstemmers maar ook de hand in eigen boezem willen steken.
Ga er eens dieper op in.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:31 schreef cheqy het volgende:
[..]
Sorry, maar ik weet niet wat de gebeurtenis met Kerwin Duinmeijer te maken heeft met mijn mening over de oorzaak en gevolg van de huidige situatie.
Ja doeg, leg het maar eens uit. Nogmaals naar mijn mening is dit helemaal niet relevantquote:
Jij sprak over een voorbeeld, en hij gaf een tegenvoorbeeld waarmee hij wil zeggen dat je een enkel voorbeeld niet als een soort reden moet zien om een bevolkingsgroep over een kam te scheren, dit is een schijnwaarheid, aangezien elke groep (Ook Wilders-stemmers) bestaat uit een verzameling mensen die allemaal anders denken, zelfs binnen de groep.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:05 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ja doeg, leg het maar eens uit. Nogmaals naar mijn mening is dit helemaal niet relevant
Kom op nou zeg. Allochtonen werden vroeger van alle kanten in de watten gelegd en dat ga jij nu ontkennen?quote:Op maandag 15 juni 2009 14:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zelfs vandaag de dag zijn allochtonen niet 100% geaccepteerd in Nederland. Mensen praten in termen als "ze zijn te gast, ze moeten zich gedragen en aanpassen". Dit zijn woorden die gebezigd worden over mensen die hier geboren zijn. Jij komt met een lulverhaal aanzetten dat allochtonen destijds doodgeknuffeld werden. Als er nu een grote groep Nederlanders is die van mening is dat allochtonen hier niet horen, was die groep in het verleden alleen maar groter.
Dat is inderdaad een probleem, waar laat je ze.quote:Wilders en Wilders-stemmers behoren tot die groep. Men heeft het over het terugsturen van mensen. "Terug" waar naar toe? Naar het land waar hun ouders of grootouders zijn geboren. Blijkbaar horen die mensen hier niet volgens Wilders en zijn aanhangers, die horen in het land van herkomst.
Alsof elke allochtoon die je hier ziet lopen hier ooit vies werk heeft gedaan.quote:Dat is vandaag de dag, probeer jij mij nou te vertellen dat het in het verleden anders was? Gastarbeiders, prima vond men, lekker het vieze werk doen en na verloop van tijd terug naar eigen land. Maar toen bleek dat een deel niet terug ging, een deel bleef hier, een deel ging meer doen dan het vieze werk, een deel begon zich hier te vestigen, men was daar niet blij mee.
Ik persoonlijk heb genoeg gedaan tov moslims, het is over en ik ben er klaar mee. Ik zie Wilders niet als oplossing maar als noodsprong. En dat ligt niet alleen aan de moslims maar ook aan de regering die zit en de regeringen die we hebben gehad.quote:Nee, natuurlijk ligt het niet enkel aan Nederland. Natuurlijk is er een groep allochtonen, nakomelingen van gastarbeiders, geweest die 0,0 moeite deed om hier in te burgen (iets anders dan assimileren), die hier van het sociale stelsel wilde genieten en meer niet. Maar het is fout om alles bij één groep te leggen. Jij beschuldigt mij ervan de hand niet in eigen boezem steken, jij bent diegene die dat niet doet en alles bij de ander neerlegt en vervolgens Wilders als oplossing ziet.
Alsof je statistieken wel zo serieus moet nemen, die kun je altijd in je eigen voordeel uitleggen.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:23 schreef JoaC het volgende:
cheqy, kom eens met echte voorbeelden en statistieken, anders nemen we je bij voorbaat al niet serieus.
Wacht even...quote:Op maandag 15 juni 2009 13:43 schreef devlinmr het volgende:
Onlangs is mijn vrouw voor haar werk naar LA geweest, en wie zat er bij haar in het vliegtuig? Juist onze grote vriend Geert.
Tijdens een receptie sprak mijn vrouw een aantal nederlandse mensen die haar vertelde dat Geert regelmatig in die omgeving te vinden is om oa fondsen te werven.
Wie zijn dan degene die Geert sponseren vroeg zei. Dit blijken de extreem rechtse neoconservatistische Christenen te zijn.
Met deze info ben ik eens gaan rondneuzen op het internet en inderdaad zijn er vele aanwijzingen te vinden dat deze informatie klopt.
Nou kun je het eens of oneens zijn met Geert, maar persoonlijk vind ik het veel enger dat hij de steun krijgt van Orthodoxe "reborn" Christians uit de States. Deze lui zijn nog enger dan welke moslim fundamentalist dan ook. Dit zijn de mensen die abortusartsen neerknallen en zich wapenen tegen de eigen overheid omdat deze te liberaal is. Dit is zijn de groeperingen vaar Timothy McVeigh uit voortkomen.
Tel dit op bij wat Geert allemaal uitroept en ik krijg een heel naar gevoel.
Suggestieve interpretatie van twee kanten is te makkelijk te doorzien, en je moet dus geen halve conclusies trekken maar beide kanten belichten. Wilders-stemmers liegen nog wel eens over exacte cijfers(zie CBS-bevolking-rapporten rapporten 2004/2006 wordt altijd 2004 erbij gehaald, terwijl 2006 deze diskwalificeert).quote:Op maandag 15 juni 2009 15:25 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Alsof je statistieken wel zo serieus moet nemen, die kun je altijd in je eigen voordeel uitleggen.
Ff lezen. Zij kreeg dit te horen van in LA werkende nederlanders die vaker met Geert te maken hebben.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:28 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wacht even...
Dus jouw vrouw zat samen met Wilders in hetzelfde vliegtuig, en alleen maar aan de hand daarvan weet zij/jij dat Wilder geld krijg van zogenaamde " extreem rechtse neoconservatistische Christenen" uit de VS?
Hoe verzin je het.
Als je nou weer eens met bullshit aan komt zetten pen het dan wat geloofwaardiger neer.
Want het hele extreem rechtse blijkt feitelijk nergens uit je proza.
Volgende keer beter joh.
Heb ik ook al aan gedacht.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Als Wilders zo blijft doordrammen wordt ze daar niet in Arabië eens goed wakker om Nederland ipv Engeland/Amerika eens onder handen te nemen?
quote:Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef GoeRoe86 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |