Geld corrumpeert inderdaad, Amerikanen hebben baat bij Wilders zijn pro-Israël campagne.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:57 schreef Ghazi het volgende:
Geert Wilders populair in de VS
Geert Wilders, Tweede Kamerlid en leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV), blijkt populair te zijn in het buitenland, en dan met name in de VS.
Wilders blijkt veel te reizen naar Amerika, waar hij regelmatig optreedt in rechts-conservatieve programma's als The O'Reilly Factor en The Glenn Beck Program en speeches geeft bij bepaalde conservatieve instellingen. Dit blijkt uit een reportage die het actualiteitenprogramma Netwerk deze week uitzond.
Vooral rechts-conservatieve en joodse Amerikanen zijn fan van Wilders wegens zijn anti-islam en pro-Israël standpunten. Wilders krijgt ook grote financiële steun uit deze hoek.
Op een van Wilders' speeches in de VS zei de atheïstische politicus terwijl hij een joods keppeltje droeg: "Het is een oorlog tegen ons allen, wij zijn allemaal Israël."
Wilders mag volgens de wet het buitenlandse donatiegeld aannemen, en hoeft het ook niet openbaar te maken, want hij heeft om partijregels te ontduiken geen partij opgericht maar de stichting Vrienden van de PVV. Op de website van Geert Wilders staan dan ook instructies in het Engels om donaties over te maken.
Geert Wilders populair in de VS
Het kleine boxje is veel interessanter; NRC, p2: PVV stemt vaker mee met SP dan met de VVD. PVV stemt ook veel vaker voor dan tegen .quote:
quote:Wilders: miljoenen moslims moeten weg
AMSTERDAM
Gepubliceerd op 14 juni 2009 22:00, bijgewerkt op 14 juni 2009 22:24
VAN ONZE VERSLAGGEVER - Alle moslims in Europa die problemen veroorzaken, moeten ogenblikkelijk worden uitgezet en van hun nationaliteit beroofd. Het gaat daarbij om ‘miljoenen, tientallen miljoenen’ mensen. PVV-leider Geert Wilders heeft dit zaterdag gezegd in een interview voor de Deense televisie.
‘Een enorm aantal moslims wil een andere samenleving dan de democratie die we nu hebben’, aldus Wilders. ‘Het is nog een minderheid, maar zodra ze sterker worden, zullen ze van toon veranderen en zal het te laat zijn om terug te vechten.’ Volgens Wilders is het ‘een paar minuten voor twaalf’ en kan er niet langer worden gewacht met maatregelen.
Hoog geboortecijfer
In het interview schetst Wilders dat de Europese beschaving wordt bedreigd door massale immigratie uit moslimlanden en een hoog geboortecijfer onder moslims. Volgens hem zijn moslims verantwoordelijk voor het grootste deel van de misdaad. In Kopenhagen, zegt hij wordt 80 procent van de misdrijven gepleegd door immigranten, de meesten moslims. ‘In Nederland is dat hetzelfde.’ In Denemarken zou 70 procent van de gedetineerden een moslimachtergrond hebben. ‘In Nederland is dat helaas niet veel anders.’
Wilders heeft ‘een heel duidelijke boodschap’ voor de moslims in Europa. ‘Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.’ Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug.’
Waarden
Op de herhaalde vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: ‘Miljoenen. Tientallen miljoenen.’ Later heeft hij het over ‘miljoenen nu’ die misdrijven plegen en ‘de sharia en het kalifaat’ willen. ‘en helaas zal dat toenemen als we de immigratie niet stoppen en niet optreden tegen mensen die tegen onze vrije samenleving zijn en zich niet aan onze waarden en de wet houden’.
quote:Op zondag 14 juni 2009 22:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
url: http://www.volkskrant.nl/(...)n_moslims_moeten_weg
Omdat hij weinig subtiel is in zijn verwoordingen. Hij wil gewoon een duidelijke scheiding van kerk en staat bewerkstelligen, alleen hij blijft daarbij teveel op de islam en haar aanhangers hameren.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom zou hij toch vergeleken worden met Hitler?
Weet ik ook niet, een achterlijke vergelijking is het inderdaad. Hitler vermoorde hardwerkende Joden, hoe goed ze zich ook gedroegen en Wilders wil nieuwkomers die zich in ons land misdragen en onze normen niet accepteren het land uit zetten. Een vergelijking van niets is het inderdaad dus.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom zou hij toch vergeleken worden met Hitler?
Is dat waarom hij artikel 1 van de grondwet wil vervangen door een artikel waarin de joods-christelijke waarden van Nederland worden bevestigd? Om een sterkere scheiding tussen kerk en staat te verkrijgen? Is dat waarom joodse en christelijke scholen mogen bestaan en islamitische scholen uitgesloten moeten worden? Die man is een moslimhater, niks meer, niks minder.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:21 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Omdat hij weinig subtiel is in zijn verwoordingen. Hij wil gewoon een duidelijke scheiding van kerk en staat bewerkstelligen, alleen hij blijft daarbij teveel op de islam en haar aanhangers hameren.
Deze man is een gevaar voor de samenleving en een gevaar voor de rechtsstaat. Dat moet juist vaker gezegd worden. Men moet realiseren wat Wilders is en waar hij voor staat. Dat gebeurt ook steeds vaker, Pechthold wees Wilders op zijn uitspraken tijdens het laatste verkiezingsdebat, Hamer confronteerde Wilders met zijn uitspraken etc.quote:Echter is het niet verstandig om Wilders te blijven demoniseren en hem af te schilderen als de nieuwe Hitler.
Hoe noemen we volgelingen van Hitler ook al weer?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:23 schreef n00000b het volgende:
[..]
Weet ik ook niet, een achterlijke vergelijking is het inderdaad. Hitler vermoorde hardwerkende Joden, hoe goed ze zich ook gedroegen en Wilders wil nieuwkomers die zich in ons land misdragen en onze normen niet accepteren het land uit zetten. Een vergelijking van niets is het inderdaad dus.
Ga eens leven! Gast echt..:').quote:Op zondag 14 juni 2009 23:40 schreef IHVK het volgende:
ook wilders gaat door de mand vallen. vraag is alleen of het op tijd gebeurt.
Jawel joh, de verkiezingen zijn pas over twee jaar, ik ben eigenlijk dolbilj dat ie nu zo populair is, dan kan het alleen maar minder worden.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:40 schreef IHVK het volgende:
ook wilders gaat door de mand vallen. vraag is alleen of het op tijd gebeurt.
Dat is beetje een naïeve aanname in mijn ogen. Hij kan nog veel populairder worden, echter zal hij na de gemeenteraadsverkiezingen wel op problemen stuiten.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Jawel joh, de verkiezingen zijn pas over twee jaar, ik ben eigenlijk dolbilj dat ie nu zo populair is, dan kan het alleen maar minder worden.
Ik sta niet achter de standpunten van Wilders en de wijze waarop hij deze standpunten communiceert. Echter ben ik wel van mening dat het strooien met Hitler-vergelijkingen niet verstandig is en geen enkel nut dient.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Is dat waarom hij artikel 1 van de grondwet wil vervangen door een artikel waarin de joods-christelijke waarden van Nederland worden bevestigd? Om een sterkere scheiding tussen kerk en staat te verkrijgen? Is dat waarom joodse en christelijke scholen mogen bestaan en islamitische scholen uitgesloten moeten worden? Die man is een moslimhater, niks meer, niks minder.
[..]
Deze man is een gevaar voor de samenleving en een gevaar voor de rechtsstaat. Dat moet juist vaker gezegd worden. Men moet realiseren wat Wilders is en waar hij voor staat. Dat gebeurt ook steeds vaker, Pechthold wees Wilders op zijn uitspraken tijdens het laatste verkiezingsdebat, Hamer confronteerde Wilders met zijn uitspraken etc.
Eensch.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:55 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik sta niet achter de standpunten van Wilders en de wijze waarop hij deze standpunten communiceert. Echter ben ik wel van mening dat het strooien met Hitler-vergelijkingen niet verstandig is en geen enkel nut dient.
Goeie postquote:Op zondag 14 juni 2009 23:45 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ga eens leven! Gast echt..:').
Waar maak je je in hemelsnaam druk om. Kom je überhaupt wel eens buiten.
Voorwaar, gedraag je, of ga heen achter de rug van TitusPullo.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:45 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ga eens leven! Gast echt..:').
Waar maak je je in hemelsnaam druk om. Kom je überhaupt wel eens buiten.
Ik hoop dat Thomas von der Dunk wat dat betreft gelijk heeft. Ik wéét dat Wilders niet kan leveren... maar ik maak mij ook weer geen illusies over het gebrek aan inzicht van zijn electoraatquote:Op zondag 14 juni 2009 23:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Jawel joh, de verkiezingen zijn pas over twee jaar, ik ben eigenlijk dolbilj dat ie nu zo populair is, dan kan het alleen maar minder worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |