http://www.volkskrant.nl/(...)ele_allochtonen_Rdamquote:Marokkaan scoort hoog in misdaad
ROTTERDAM - Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam is maar liefst 55% in aanraking is gekomen met de politie, op verdenking van een delict.
Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers in dezelfde leeftijdscategorie (18 tot 24 jaar) geldt dat voor 40 procent, voor autochtonen voor 18,4 procent.
Dat blijkt uit een berekening door hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk, die de cijfers in De Volkskrant 'absoluut schrikbarend' noemt.
Veel recidivisten
Volgens Bovenkerk is er ook veel sprake van recidivisten. "Je zou nog kunnen denken dat het per persoon niet verder is gegaan dan één contact met de politie, maar dat is niet zo: 90 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond recidiveert, tegenover 60 procent van de allochtonen."
De hoogleraar denkt dat deze schrikbarende cijfers ook gelden in andere steden dan Rotterdam. "Daar horen we dezelfde geluiden. Volgens Bovenkerk wordt de meeste criminaliteit gepleegd door jongens van 12 tot 24 jaar.
Bronquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
De winkelovervallers zijn significant vaker moslim.
Alhoewel, de bron uit de OP heeft het over: "met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict", is de familie Karkache uit mijn bericht nu ook "met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict"?quote:De familie Karkache uit Gouda is boos. Boos op de politie, want de politie heeft ze onterecht als criminelen behandeld. Afgelopen zondagnacht zat Karim Karkache met zijn vrouw, kind en neef in de auto, toen ze door zo'n veertien agenten werden klemgereden. Karim werd op de grond gegooid en op zijn rug getrapt.
En dat allemaal voor de ogen van zijn 3-jarige zoontje Youssef, op wie het incident duidelijk impact heeft gehad. "Hij slaapt slecht, moet weer luiers dragen terwijl hij al zindelijk was en speelt het hele gebeuren na in de keuken. De tranen springen in je ogen als je dat ziet", vertelt een familielid.
Karim en zijn gezin bleken onschuldig, ze kwamen net van de huisartsenpost af vanwege de hoge koorts van Youssef. Maar excuses van de politie kregen ze niet: "We maken geen excuses, maar we willen het wel uitleggen op het bureau", zeiden twee agenten die een dag later bij de familie op de stoep stonden.
De politie geeft toe dat ze Karim en zijn gezin 'niet bepaald zachtzinnig' hebben aangepakt. "Maar je kunt geen enkel risico nemen, zelfs als er een gezinnetje in zo'n auto blijkt te zitten", zegt een woordvoerder. De broer van Karim is advocaat en staat hem bij. "We nemen het hoog op, omdat dit veel vaker gebeurt, zeker bij allochtonen. (...) Wij laten ons niet zo makkelijk de mond snoeren en gaan deze strijd gewoon aan. We zijn het zat het pispaaltje van de politie te zijn", verklaart hij.
Politie ziet gezin aan voor criminelen
Het boeit je alleen maar dat ze geen excuses hebben gemaakt omdat de *kuch* "slachtoffers" allochtoontjes waren.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
Wat een stelletje mietjes is de politie in Nederland. Wel tekeer durven tegaan tegen onschuldige mensen (en dan ook nog geen excuses maken). Maar schuldige mensen opppaken..dan is het een heel ander verhaal...huilie bwehhhhhhh we hebben andere prioriteiten op dit moment.
Tja, als je dan weer de statistieken uit de OP erbij pakt is het gewoon een gevalletje kansberekening.quote:De politie geeft toe dat ze Karim en zijn gezin 'niet bepaald zachtzinnig' hebben aangepakt. "Maar je kunt geen enkel risico nemen, zelfs als er een gezinnetje in zo'n auto blijkt te zitten", zegt een woordvoerder. De broer van Karim is advocaat en staat hem bij. "We nemen het hoog op, omdat dit veel vaker gebeurt, zeker bij allochtonen.
dat vraag ik mij ook af...quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:34 schreef Meh7 het volgende:
Niet geheel ontopic, maar aangezien er nog geen topic over is wil ik het wel even posten:
[..]
Alhoewel, de bron uit de OP heeft het over: "met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict", is de familie Karkache uit mijn bericht nu ook "met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict"?
ken je mij ofzo dat je meteen kan oordelen?quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:41 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Het boeit je alleen maar dat ze geen excuses hebben gemaakt omdat de *kuch* "slachtoffers" allochtoontjes waren.
Lekker hypocriet dus.
quote:Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam in de leeftijd van 18 tot 24 is bijna 55 procent met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict. Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers in dezelfde leeftijdscategorie is dat 40 procent, voor Turks-Nederlandse mannen 36, en voor autochtone Rotterdammers 18,4
Allochtonen kunnen natuurlijk geen slachtoffer zijn? Lekker denigrerend bezig met "allochtoontjes" ben je ook.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:41 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Het boeit je alleen maar dat ze geen excuses hebben gemaakt omdat de *kuch* "slachtoffers" allochtoontjes waren.
Lekker hypocriet dus.
Ja maar dat mag dus niet. Je mag natuurlijk wel omgekeerd kansrekenen, dwz dat je vooral autochtone hoogopgeleiden pakt. Dat heet positieve discriminatie, en is gewoon toegestaan.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:41 schreef Mdk het volgende:
[..]
Tja, als je dan weer de statistieken uit de OP erbij pakt is het gewoon een gevalletje kansberekening.
10 seconden naar je postgeschiedenis gekeken, en de enige topics waar jij op reageert zijn topics waar het over moslims gaat.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Stinkaap ken je mij ofzo dat je meteen kan oordelen?
Zienswijze is een soort van Ayaan Hirsi Ali, hij staat aan "jouw" kant.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:44 schreef DirkZz het volgende:
[..]
10 seconden naar je postgeschiedenis gekeken, en de enige topics waar jij op reageert zijn topics waar het over moslims gaat.
Ikke, ikke, ikke de rest kan stikke?
quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:44 schreef DirkZz het volgende:
[..]
10 seconden naar je postgeschiedenis gekeken, en de enige topics waar jij op reageert zijn topics waar het over moslims gaat.
Ja boehhhh Wat die koningin Beatrix van je allemaal uitvreet interesseert me geen reet. Mag ik op onderwerpen interesseren die mij interesseren?quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:44 schreef DirkZz het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
Zienswijze is juist een voorstander van ongenadig hard optreden tegen criminelen (en ja, hij weet ook dat dat voor een groot deel allochtonen zijn). Beter hou je je ongefundeerde vooroordelen voor je.
Nou nemen we het allebei voor Zienswijze op. Kunnen we elkaar toch eens ergens in vinden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zienswijze is een soort van Ayaan Hirsi Ali, hij staat aan "jouw" kant.
Ik sta helemaal niet aan zijn kant. Dat ik kritisch ben over bepaalde zaken in deze samenleving wil nog niet meteen zeggen dat ik aan de kant van ongefundeerde randebielen zoals DirkZz sta.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zienswijze is een soort van Ayaan Hirsi Ali, hij staat aan "jouw" kant.
Jij lijkt mij eigenlijk een best redelijk persoon die gewoon van trollen houdt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou nemen we het allebei voor Zienswijze op. Kunnen we elkaar toch eens ergens in vinden.
Direct mensen gaan veroordelen op basis van posts, je vertegenwoordigt de grootst mogelijke randmongolen op aarde wel he.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:48 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Direct aggresief, je vertegenwoordigt je volk wel hé.
Zijn "volk"? Allochtonen zijn geen "volk". Tot welk "volk" behoort hij dan?quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:48 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Direct aggresief, je vertegenwoordigt je volk wel hé.
Ik heb gewoon niet de behoefte om elke keer weer het zelfde te zeggen op een internet forum, ben je buiten dit forum om ook zo geconcentreert op alles wat moslims/allochtonen aan gaat?quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik sta helemaal niet aan zijn kant. Dat ik kritisch ben over bepaalde zaken in deze samenleving wil nog niet meteen zeggen dat ik aan de kant van ongefundeerde randebielen zoals DirkZz sta.
Hmm, moet toch wat omzichtiger opereren dan. Jij kan er trouwens ook wat vanquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij lijkt mij eigenlijk een best redelijk persoon die gewoon van trollen houdt.
Om elke weer het zelfde te zeggen op een internet forum, d.w.z. mensen meteen gaan beoordelen op basis van posts?quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:51 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Ik heb gewoon niet de behoefte om elke keer weer het zelfde te zeggen op een internet forum,
Ik denk van wel eigenlijk, het blijkt wel dat je Zienswijze niet kent.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:52 schreef DirkZz het volgende:
Punt is, dat als het die agenten een autochtone famillie had aangevallen.. dan had je zienswijze niet gehoord.
Is je verblijfsvergunning al verlopen? Ik kan me niet voorstellen dat een allochtoon met dergelijke beheersing van het Nederlands een verlenging krijgt, dus ik zou nog maar even hard oefenen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:51 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Ik heb gewoon niet de behoefte om elke keer weer het zelfde te zeggen op een internet forum, ben je buiten dit forum om ook zo geconcentreert op alles wat moslims/allochtonen aan gaat?
og nee, onse spelilngscontroleur heefd een faudjuh gevindt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Is je verblijfsvergunning al verlopen? Ik kan me niet voorstellen dat een allochtoon met dergelijke beheersing van het Nederlands een verlenging krijgt, dus ik zou nog maar even hard oefenen.
En nu heb je weer meteen je oordeel klaar...op basis van wat? Als je mijn postgeschiedenis had doorgenomen, zou je juist weten dat ik juist kritisch ben of het nou allochtonen of autochtonen zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:52 schreef DirkZz het volgende:
Punt is, dat als het die agenten een autochtone famillie had aangevallen.. dan had je zienswijze niet gehoord.
Een echte autochtoon zou dat niet gedaan hebben. Zelfs je mede-allochtonen als Meh en Zienswijze schrijven beter. Maar ik val je niet te hard, ik weet dat het moeilijk is Nederlands als tweede taal te leren. Wat is je eerste taal?quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:55 schreef DirkZz het volgende:
[..]
og nee, onse spelilngscontroleur heefd een faudjuh gevindt.
Duitsquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een echte autochtoon zou dat niet gedaan hebben. Zelfs je mede-allochtonen als Meh en Zienswijze schrijven beter. Maar ik val je niet te hard, ik weet dat het moeilijk is Nederlands als tweede taal te leren. Wat is je eerste taal?
hebben jullie er toch nog wat aan gehad hequote:Op woensdag 3 juni 2009 23:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
[..]
Nou nemen we het allebei voor Zienswijze op. Kunnen we elkaar toch eens ergens in vinden.
Net zoals moslims geen "volk" zijn maar toch beweer je steeds weer dat als mensen niets van jouw kutreligie moeten hebben racisten zijn meneer de extremist.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zijn "volk"? Allochtonen zijn geen "volk". Tot welk "volk" behoort hij dan?
Wat zeggen de Marokkanen vaak? * Het is maar een kleine groep die het voor de rest verpest*quote:Marokkaan scoort hoog in misdaad
ROTTERDAM - Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam is maar liefst 55% in aanraking is gekomen met de politie, op verdenking van een delict.
Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers in dezelfde leeftijdscategorie (18 tot 24 jaar) geldt dat voor 40 procent, voor autochtonen voor 18,4 procent.
Dat blijkt uit een berekening door hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk, die de cijfers in De Volkskrant 'absoluut schrikbarend' noemt.
Veel recidivisten
Volgens Bovenkerk is er ook veel sprake van recidivisten. "Je zou nog kunnen denken dat het per persoon niet verder is gegaan dan één contact met de politie, maar dat is niet zo: 90 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond recidiveert, tegenover 60 procent van de allochtonen."
De hoogleraar denkt dat deze schrikbarende cijfers ook gelden in andere steden dan Rotterdam. "Daar horen we dezelfde geluiden. Volgens Bovenkerk wordt de meeste criminaliteit gepleegd door jongens van 12 tot 24 jaar.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat zeggen de Marokkanen vaak? * Het is maar een kleine groep die het voor de rest verpest*
Kleine groep veelplegers dus.quote:90 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond recidiveert, tegenover 60 procent van de allochtonen."
Doorgaans de helft beter t.o.v. de Marokkanen (aldus oude rapporten)quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:54 schreef Asuela het volgende:
Ik lees statistieken over Marokkanen, Surinamers en Antillianen. Hoe doen de Turken het?
Een stuk beter naar het schijnt, vanwege de grotere sociale controle. Staat ook in artikel van Bovenkerk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:54 schreef Asuela het volgende:
Ik lees statistieken over Marokkanen, Surinamers en Antillianen. Hoe doen de Turken het?
Nou ja, dit gaat alleen maar over Rotterdam. Dus het merendeel van de Marokkanen in Rotterdam kiest voor de opleiding beroepsdraaideurcrimineel.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
We hebben nu dus een schetenwappelijke onderbouwing voor de stelling "het merendeel van de jonge Marokkanen is crimineel", wat iedereen eigenlijk al op zijn klompen kon aanvoelen.
Meer dan de helft = een kleine groep?quote:
In Amsterdam, Gouda, Utrecht etc zal het echt niet significant anders zijn, gezien het grote aantal gesignaleerde incidentenquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nou ja, dit gaat alleen maar over Rotterdam. Dus het merendeel van de Marokkanen in Rotterdam kiest voor de opleiding beroepsdraaideurcrimineel.
Er staat: 90 procent recidiveert.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nou ja, dit gaat alleen maar over Rotterdam. Dus het merendeel van de Marokkanen in Rotterdam kiest voor de opleiding beroepsdraaideurcrimineel.
Goed lezen wat daar vet gedrukt staat. Het gaat om recidief . Dat wil zeggen DEZELFDE PERSOON die in HERHALING valt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat zeggen de Marokkanen vaak? * Het is maar een kleine groep die het voor de rest verpest*
Niet helemaal goed gelezen, dat staat er wel:quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:09 schreef HuHu het volgende:
[..]
Er staat: 90 procent recidiveert.
Dus als ze eens de fout in zijn gegaan, dan valt 90% in herhaling. Er staat niet dat 90% van de Marokkanen crimineel is. Daar worden geen uitspraken over gedaan.
Maar dat stukje had je niet bold gemaaktquote:Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam is maar liefst 55% in aanraking is gekomen met de politie.
jawel, 55 %quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:09 schreef HuHu het volgende:
[..]
Er staat: 90 procent recidiveert.
Dus als ze eens de fout in zijn gegaan, dan valt 90% in herhaling. Er staat niet dat 90% van de Marokkanen crimineel is. Daar worden geen uitspraken over gedaan.
Heb het gelezen, 55% is in aanraking is gekomen met de politie, op verdenking van een delict en dan vervalt 90% daarvan in herhaling (= 49,5% v/d Marokkanen), een *kleine groep* dusquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Goed lezen wat daar vet gedrukt staat. Het gaat om recidief . Dat wil zeggen DEZELFDE PERSOON die in HERHALING valt.
quote:Volgens een steekproef van wetenschappelijk onderzoeker Junger Tas kwam negentien jaar geleden al 33 procent van de Marokkaanse jongens in aanraking met de politie. Maar volgens een zeer goed ingelichte bron op het Amsterdamse stadshuis heeft nu zelfs zeventig procent van alle Marokkaanse jongens onder de 24 jaar in Amsterdam ‘antecedenten’. Dat houdt in dat ze één of meerdere keren door de politie voor een strafbaar feit zijn aangehouden. Deze anonieme bron heeft zeer goede contacten met de politie en heeft dat getal van de Amsterdamse politie zelf.
Nog net niet de meerderheid, wat een mazzel. Het wachten is op een GroenLinks artikel "Slechts kleine minderheid Marokkanen is draaideurcrimineel"quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heb het gelezen, 55% is in aanraking is gekomen met de politie, op verdenking van een delict en dan vervalt 90% daarvan in herhaling (= 49,5% v/d Marokkanen), een *kleine groep* dus
Nee dat staat er niet. Goed lezen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heb het gelezen, 55% is in aanraking is gekomen met de politie, op verdenking van een delict en dan vervalt 90% daarvan in herhaling (= 49,5% v/d Marokkanen), een *kleine groep* dus
Maar vergeet niet het "vette" stukje. Verdenking! Misschien was er bij 10% wel niks aan de hand en is het uiteindelijk maar 45% dat na verdenking ook schuldig bevonden is. Hoeveel marokkanen er verdacht zijn is niet interessant, wel hoeveel er uiteindelijk bestraft / schuldig zijn en dat lezen we nu net weer niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat staat er wel. Leg dan uit waarom jij denkt van niet.quote:
Maar dat is slechts de ondergrens van een ondergrens, en geen realiteitquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:27 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar vergeet niet het "vette" stukje. Verdenking! Misschien was er bij 10% wel niks aan de hand en is het uiteindelijk maar 45% dat na verdenking ook schuldig bevonden is. Hoeveel marokkanen er verdacht zijn is niet interessant, wel hoeveel er uiteindelijk bestraft / schuldig zijn en dat lezen we nu net weer niet.
Nogmaals, heb het gelezen en de berekening klopt ook.quote:
Hoe bedoel je? Als ik word opgepakt op verdenking van diefstal en uiteindelijk vrij gelaten word, omdat ik niks gestolen heb, ben ik wel in aanraking geweest met de politie op verdenking van een delict, maar kan braver dan JP Balkenende zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Maar dat is slechts de ondergrens van een ondergrens, en geen realiteit
Dat maakt het misschien nog wel erger omdat er natuurlijk ook altijd een groep is die NIET worden gepaktquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:27 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar vergeet niet het "vette" stukje. Verdenking! Misschien was er bij 10% wel niks aan de hand en is het uiteindelijk maar 45% dat na verdenking ook schuldig bevonden is. Hoeveel marokkanen er verdacht zijn is niet interessant, wel hoeveel er uiteindelijk bestraft / schuldig zijn en dat lezen we nu net weer niet.
Veel goede Marokkanen zijn er niet, geen wonder dat je weinig van die groep hoort.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik denk dat hier sprake is van onversneden racisme van de politie.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:27 schreef Casos het volgende:
[..]
ten eerste gaat het om een groep jongeren. ten tweede is daar niet aangegeven om welke groep het precies gaat. ten derde er is daar niet aangegeven wat zij onder recidief verstaan. recidief crimineel is anders dan recidief in contact met de politie.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nogmaals, heb het gelezen en de berekening klopt ook.
Wat is er fout volgens jou?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
ten eerste gaat het om een groep jongeren. ten tweede is daar niet aangegeven om welke groep het precies gaat.
18-24 in rotterdam waarvan hij zegt dat ze Marokkaans zijn.. tellen halfbloedjes ook mee? Mensen met een verblijfsstatus paspoort check etc etc.. die groep is helemaalniet duidelijk in dit bericht.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]Je doet nu net alsof het over pubertjes gaat ( leeftijdscategorie 18 tot 24 jaar) Er is duidelijk aangegeven om welke groep het exact gaat
Als men 25 is verdwijnt hun strafblad niet plotseling dus blijven de cijfers gelijk ::
Al is het 80% dan is er nog steeds dit:quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:24 schreef HeatWave het volgende:
Langzamerhand moet het toch ook in de botte linkse koppies door gaan dringen toch?.
Nou, racisme, ik wil de perikelen met Marokkanen niet bagatelliseren, maar je moet artikelen wel goed lezen en dit is weer behoorlijk suggestief zo.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat hier sprake is van onversneden racisme van de politie.
Het meerendeel van Marokkanen tussen 18 en 24 jaar.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat is er suggestief aan? Volgens de statistiek komen ze buiten proportioneel in aanraking met de politie en is dat niet éénmalig voor de meesten. Dat alleen al is zorgwekkend.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:55 schreef Casos het volgende:
[..]
Nou, racisme, ik wil de perikelen met Marokkanen niet bagatelliseren, maar je moet artikelen wel goed lezen en dit is weer behoorlijk suggestief zo.
Als het aan Ome WIlders ligt niet lang meerquote:Op donderdag 4 juni 2009 09:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Al is het 80% dan is er nog steeds dit:
[ afbeelding ]
En daar is niets links aan, daar is heel Nederland opgebouwd, zowel links als rechts.
</vioolmuziek>
Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam is maar liefst 55% in aanraking is gekomen met de politie, op verdenking van een delict.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:17 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Wat is er suggestief aan? Volgens de statistiek komen ze buiten proportioneel in aanraking met de politie en is dat niet éénmalig voor de meesten. Dat alleen al is zorgwekkend.
Loopt al, maar dan krijg je wel dit topic in dat andere topic, omdat die ouder is.quote:
Lieverd,quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:25 schreef Casos het volgende:
[..]
Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam is maar liefst 55% in aanraking is gekomen met de politie, op verdenking van een delict.
Omdat er niet staat dat die 55% schuldig is aan het delict! Met dit artikel wordt de suggestie gewekt, dat 55% van de Marokkanen crimineel is, maar dat staat er niet. 55% is in aanraking geweest met de politie op (nogmaals) verdenking van een delict. Misschien is 50% weer naar huis gestuurd met een "sorry en bedankt voor de medewerking". Alhoewel dat ook wel zal meevallen, aangezien van die 55%, 90% weer recidiveert.
Laten ze dan een keer met die cijfers komen! Zo jammer van een onderzoek als dit. Ze weten toch wel hoeveel er ook echt crimineel waren en niet alleen verdacht? Ik snap niet dat zo'n onderzoeker of schrijver van het artikel dat zelf al niet doorheeft.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:31 schreef huhggh het volgende:
[..]
Lieverd,
Je kan wel blijven hameren op dat woordje "verdenking", maar de praktijk wijst toch echt uit dat marokkanen meer dan wie dan ook veel overlast bezorgen in de samenleving.
Je laatste zin geeft precies aan waarom wat je eerder zei een tikkie onzinnig is. De cijfers geven namelijk aan dat ze buitenproportioneel vaak met de politie in aanraking komen en dat die relatie vaak standhoudtquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:25 schreef Casos het volgende:
[..]
Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam is maar liefst 55% in aanraking is gekomen met de politie, op verdenking van een delict.
Omdat er niet staat dat die 55% schuldig is aan het delict! Met dit artikel wordt de suggestie gewekt, dat 55% van de Marokkanen crimineel is, maar dat staat er niet. 55% is in aanraking geweest met de politie op (nogmaals) verdenking van een delict. Misschien is 50% weer naar huis gestuurd met een "sorry en bedankt voor de medewerking". Alhoewel dat ook wel zal meevallen, aangezien van die 55%, 90% weer recidiveert.
Maar laat dat dan in het onderzoek duidelijk blijken en kom niet met suggestieve dingen. Die cijfers zijn er gewoon, presenteer ze dan ook. En dan is het misschien "maar" 45%, nog steeds een percentage hoger dan die van welke andere bevolkingsgroep in NL ook.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:58 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Je laatste zin geeft precies aan waarom wat je eerder zei een tikkie onzinnig is. De cijfers geven namelijk aan dat ze buitenproportioneel vaak met de politie in aanraking komen en dat die relatie vaak standhoudtdaaruit kan je (al dan niet terecht of onterecht) concluderen dat zij vaker dingen doen waarmee je het stempel 'crimineel' verdient of in ieder geval met foute mensen omgaat.
Maar dan ga je alsnog voorbij aan het feit dat er ook nog een flinke groep is die er mee wegkomt aangezien het oplossingspercentage van de politie (van alle zaken en korpsen) gemiddeld zo tussen de 15 en 25% schommelt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:39 schreef Casos het volgende:
[..]
Laten ze dan een keer met die cijfers komen! Zo jammer van een onderzoek als dit. Ze weten toch wel hoeveel er ook echt crimineel waren en niet alleen verdacht? Ik snap niet dat zo'n onderzoeker of schrijver van het artikel dat zelf al niet doorheeft.
Dat die overlast er is weet iedereen, maar laat ze nu eens een keer met harde cijfers komen en niet met onderzoekjes die zo nodig weer suggesties moeten wekken. Die harde cijfers zouden er imo net zo goed moeten zijn.
Dat maakt voor de cijfers niet uit, dat oplossingspercentage geldt ook voor de Antillianen en autochtonen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:19 schreef Mdk het volgende:
[..]
Maar dan ga je alsnog voorbij aan het feit dat er ook nog een flinke groep is die er mee wegkomt aangezien het oplossingspercentage van de politie (van alle zaken en korpsen) gemiddeld zo tussen de 15 en 25% schommelt.
Jouw argument van 'verdenking' geld toch ook voor die groepen?quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:21 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat maakt voor de cijfers niet uit, dat oplossingspercentage geldt ook voor de Antillianen en autochtonen.
Precies, daarom maakt het ook niet uit. Die correctie moet je dus op alle groepen toepassen en blijven de verschillen dus hetzelfde.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:24 schreef Mdk het volgende:
[..]
Jouw argument van 'verdenking' geld toch ook voor die groepen?
Als het jou alleen om de verschillen gaat dan valt je eigen argument dus ook al weg, dan maakt het namelijk niks uit of ze alleen verdacht zijn of ook echt veroordeeld crimineel.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:41 schreef Casos het volgende:
[..]
Precies, daarom maakt het ook niet uit. Die correctie moet je dus op alle groepen toepassen en blijven de verschillen dus hetzelfde.
Dat hoeft niet per se waar te zijn. Als de politie prioriteit legt op delicten waar bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn (tasjesroof bijvoorbeeld), komen die groepen ook sterker terug in het aantal verdachten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:41 schreef Casos het volgende:
[..]
Precies, daarom maakt het ook niet uit. Die correctie moet je dus op alle groepen toepassen en blijven de verschillen dus hetzelfde.
Nee, je draait het om. Jouw argument, de correctie, vervalt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:42 schreef Mdk het volgende:
[..]
Als het jou alleen om de verschillen gaat dan valt je eigen argument dus ook al weg, dan maakt het namelijk niks uit of ze alleen verdacht zijn of ook echt veroordeeld crimineel.
Heb je gelijk in. Maar waarom komen ze niet gewoon met harde cijfers? Want die zijn er als die groepen zo oververtegenwoordigd zijn. Nee, ze komen weer met Marokkanen die verdacht zijn van een delict. Het aantal verdachten zegt imo niets over het aantal criminelen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se waar te zijn. Als de politie prioriteit legt op delicten waar bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn (tasjesroof bijvoorbeeld), komen die groepen ook sterker terug in het aantal verdachten.
De Grondwet wel, de grondrechten die erin staan gecodificeerd niet. Het blijkt wel dat je op de hoogte bent van de regels, maar vooral de westerse waarden van je land. (NOT)quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:19 schreef HeatWave het volgende:
De grondwet is ook maar een papiertje.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:42 schreef Mdk het volgende:
[..]
Als het jou alleen om de verschillen gaat dan valt je eigen argument dus ook al weg, dan maakt het namelijk niks uit of ze alleen verdacht zijn of ook echt veroordeeld crimineel.
Tim Priestquote:Op donderdag 4 juni 2009 11:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se waar te zijn. Als de politie prioriteit legt op delicten waar bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn (tasjesroof bijvoorbeeld), komen die groepen ook sterker terug in het aantal verdachten.
Ik ben geneigd om "O_RLY.jpg" te posten, maar aangezien het een lang verhaal is zal er wel meer achter zitten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zwakzinnig politiemanagement zorgt ervoor dat de misdaad kan exploderen.
Ik had het over hem en zijn argumenten he. Dat niet elke verdachte een crimineel is snap ik ook wel, maar deze bovenstaande teksten maken geen onderscheid daarin tussen de verschillende nationaliteiten. Dat geld dus voor zowel de Marokkanen als de Turken als de autochtonen in die tekst. Ook de oplossingspercentages maken hier geen onderscheid in. Je kan dus wel stellen dat niet iedere verdachte een crimineel is, en dat de cijfers daarom wellicht lager uitvallen, maar dan zul je ook meteen moeten stellen dat niet iedere zaak wordt opgelost en er dus ook nog een flinke groep is die niet is opgepakt, geen verdachte is (geweest) en ook niet veroordeeld is, en dat wanneer dat wel gebeurd zou zijn de cijfers juist hoger uit zouden vallen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat uit. Niet elke verdachte is een crimineel, dat staat los van het oplossingspercentage. Zie: Politie ziet gezin aan voor criminelen
Ik ben erg benieuwd naar het percentage van deze verdachten die ook veroordeeld wordt en of daar verschillen zijn tussen etniciteiten.
Het is een goed doortimmerd verhaal, ik zou het lezen als ik jou was. Het geeft aan hoe totale nitwits de macht hebben gegrepen bij de politie, en als een gek moderne managementinzichten loslaten op de politie, met desastreuze gevolgen. Het schetst uiteraard de Australische situatie, maar ik denk dat ten dele zoiets ook gaande is in Nederland.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik ben geneigd om "O_RLY.jpg" te posten, maar aangezien het een lang verhaal is zal er wel meer achter zitten.
Ik ben juist benieuwd of de vooroordelen en stereotypen bijdragen aan het eerder als verdachte aanmerken van bepaalde bevolkingsgroepen. Agenten zijn ook gewoon mensen, daar zullen ook een hoop mensen tussen zitten die vooroordelen jegens bepaalde bevolkingsgroepen hebben. Ik wil graag weten of dit daadwerkelijk zo is, dit kan m.i. deels afgemeten worden aan het percentage verdachten wat ook veroordeeld wordt. Als Marokkanen bijv. vaker vrijgesproken worden dan Nederlanders, dan resulteert dat juist in een daling in de criminaliteitscijfers.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:31 schreef Mdk het volgende:
[..]
Ik had het over hem en zijn argumenten he. Dat niet elke verdachte een crimineel is snap ik ook wel, maar deze bovenstaande teksten maken geen onderscheid daarin tussen de verschillende nationaliteiten. Dat geld dus voor zowel de Marokkanen als de Turken als de autochtonen in die tekst. Ook de oplossingspercentages maken hier geen onderscheid in. Je kan dus wel stellen dat niet iedere verdachte een crimineel is, en dat de cijfers daarom wellicht lager uitvallen, maar dan zul je ook meteen moeten stellen dat niet iedere zaak wordt opgelost en er dus ook nog een flinke groep is die niet is opgepakt, geen verdachte is (geweest) en ook niet veroordeeld is, en dat wanneer dat wel gebeurd zou zijn de cijfers juist hoger uit zouden vallen.
Ik denk juist dat een politieman beter kan oordelen dan de gemiddelde burger. Zij zijn immers degenen die dagelijks van dichtbij zien en meemaken hoe de boel in elkaar zit, wat er in de cel zit en wat er binnenkomt aan zaken op het bureau. Dat zijn dan toch geen vooroordelen meer maar is het juist ervaring uit de praktijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:37 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik ben juist benieuwd of de vooroordelen en stereotypen bijdragen aan het eerder als verdachte aanmerken van bepaalde bevolkingsgroepen. Agenten zijn ook gewoon mensen, daar zullen ook een hoop mensen tussen zitten die vooroordelen jegens bepaalde bevolkingsgroepen hebben. Ik wil graag weten of dit daadwerkelijk zo is, dit kan m.i. deels afgemeten worden aan het percentage verdachten wat ook veroordeeld wordt. Als Marokkanen bijv. vaker vrijgesproken worden dan Nederlanders, dan resulteert dat juist in een daling in de criminaliteitscijfers.
Kanttekeningen zijn: niet iedereen die vrijgesproken wordt is ook onschuldig (bijv gebrek aan bewijs), maar ook niet iedereen die veroordeeld wordt is schuldig. Daarnaast werken in "zwarte wijken" vaker allochtone agenten, wellicht dat die minder vatbaar zijn voor vooroordelen.
Dat zou kunnen komen omdat ze een gebrek aan mankracht hebben om de rest van de criminaliteit aan te pakken, er lopen er altijd ook nog veel rond die niet zijn gepakt dus de daadwerkelijke cijfers zullen veel hoger zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:38 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, de politie in rotterdam kent "slechts" de helft van de Marokkanen.
Ja, want eigenlijk zijn ze allemaal crimineel.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat zou kunnen komen omdat ze een gebrek aan mankracht hebben om de rest van de criminaliteit aan te pakken, er lopen er altijd ook nog veel rond die niet zijn gepakt dus de daadwerkelijke cijfers zullen veel hoger zijn.
In percentages lossen ze op dit moment vanwege personeelsgebrek nog te weinig misdrijven op.
Inderdaad, vandaar dat iedere Marokkaan ze altijd verdedigt, hij vedeigt zichzelf in wezen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ja, want eigenlijk zijn ze allemaal crimineel.
Er zijn ook nog mongolen die denken dat dat waar is.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:16 schreef qonmann het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaar dat iedere Marokkaan ze altijd verdedigt, hij vedeigt zichzelf in wezen.
Marokkanen tussen de 18 en 24 jaar.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:38 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, de politie in rotterdam kent "slechts" de helft van de Marokkanen.
Maar er is niets aan de hand he?.
Zeg maar Marokkaanse jongens tussen 18-24. Dan lijkt het me helemaal correct.quote:
Er staat inderdaad "jongemannen" in het bericht:quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zeg maar Marokkaanse jongens tussen 18-24. Dan lijkt het me helemaal correct.
Hoe zou het er voorstaan met Marokkaanse meiden in die categorie? Ook een oververtegenwoordiging of juist een ondervertegenwoordiging?quote:ROTTERDAM - Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam is maar liefst 55% in aanraking is gekomen met de politie, op verdenking van een delict.
Dat heb ik over het hoofd gezien. Dank voor de opheldering.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zeg maar Marokkaanse jongens tussen 18-24. Dan lijkt het me helemaal correct.
Ten opzichte van autochtone meiden of ten opzichte van de jongens?quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er staat inderdaad "jongemannen" in het bericht:
[..]
Hoe zou het er voorstaan met Marokkaanse meiden in die categorie? Ook een oververtegenwoordiging of juist een ondervertegenwoordiging?
Reactie Meh7: *Nee dat is niet waar, er zijn ook een paar goede Marokkanen en die kunnen er niets aan doen dat 49.5% van hun soortgenoten ontspoort.* Waarom bendadrukt men dát niet ????*quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:28 schreef Disorder het volgende:
Nieuws: "Marokkanen scoren hoog in criminaliteit."
Cijfers lezen is niet je sterkste kant he. Laat ik dat eerst maar eens benadrukken, zodat de discussie zuiver blijft.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:57 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Reactie Meh7: *Nee dat is niet waar, er zijn ook een paar goede Marokkanen en die kunnen er niets aan doen dat 49.5% van hun soortgenoten ontspoort.* Waarom bendadrukt men dát niet ????*
Oplossingen, daar willen we toch niet over discussiëren. Benoemen, dat is wat ons hart wil.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Het probleem is bekend. Waar blijven de oplossingen?
En dan doel ik niet op Wilders.
Niet meer pamperen. Daadkrachtig hard optreden. Knuffelbeleid afschaffen. Geen geld meer in een bodemloze put gooien.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:23 schreef wikwakka2 het volgende:
toevallig rondom 10 gezien begin deze week.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oplossingen, daar willen we toch niet over discussiëren. Benoemen, dat is wat ons hart wil.
Een verhit debat, maar wat wil je? Marokkanen zijn individuen met allemaal een eigen mening, zoals je ook heel duidelijk zag in rondom 10. Het onderwerp raakt hun persoonlijk, dan is het logisch dat je wat feller bent. Daarnaast is het gewoon temperament, mensen uit de gebieden rond de Middellandse zee praten wat sneller, harder en chaotischer.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:40 schreef brascoo het volgende:
[..]
toevallig rondom 10 gezien begin deze week.
sorry maar marokkanen kunnen niet eens met elkaar discussieren op een normale manier.
net een stel apen die door elkaar aan het krijssen was op een paar uitzonderingen na
sinds wanneer zijn studenten ineens marokkanen?quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:47 schreef Montov het volgende:
+ eten meer shoarma.
Waarom eerst de ouders aanpakken? Geen enkele ouder gaat tegen hun kinderen zeggen: ga jij maar lekker stelen op straat van andere mensen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:40 schreef Florian_ het volgende:
Ze moeten de ouders aanpakken ipv de jongeren. Nouja, die ook natuurlijk, maar eerst de ouders.
50 pcent van de categorie 18 tot 24 jaar. niet de helft van alle marokkanen dus.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:57 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Reactie Meh7: *Nee dat is niet waar, er zijn ook een paar goede Marokkanen en die kunnen er niets aan doen dat 49.5% van hun soortgenoten ontspoort.* Waarom bendadrukt men dát niet ????*
Verdacht ook nog eens, en het gaat om jongens, maar goed daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
50 pcent van de categorie 18 tot 24 jaar. niet de helft van alle marokkanen dus.
Het is al sinds jaar en dag bekend dat zware straffen bij jeugdcriminaliteit totaal niet effectief zijn ter voorkoming van recidive. Rechters weten dat ook, waardoor ze overgaan op alternatieven als taakstraffen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:02 schreef Zienswijze het volgende:
Er wordt gesproken over de categorie 18 tot 24 jaar.
Criminaliteit begint meestal niet pas op je 18e jaar. Relateif veel van dit soort jongens zijn al eerder op jongere leeftijd in aanraking gekomen met de criminaliteit. Als men nou eens begint om op jongere leeftijd de criminaliteit onder pubers keihard aan te pakken. Maar nee hoor, dan worden er taakstraffen gegeven, beloond met buurthuizen, "zeggen dat het wel meevalt" en al die andere soorten flutstraffen. Relatief veel jongens lachen zich een deuk om al die zachte flutstraffen. Na het uitzitten van de straf gaan ze weer vrolijk verder met hun criminele activiteiten, activiteiten die een steeds grotere vorm van schaal aannemen.
of in australie en nieuw-zeeland.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Gepensioneerde Nederlanders in Spanje integreren wel volledig?
Maak je een grap? Jongeren van nu weten heel goed dat er te fucken valt met het Nederlandse strafrechtsysteem. Jongeren zijn niet bang om een paar weken in de cel te zitten. Jongeren zijn niet bang voor een taakstraf. In de gevangenis hebben gezeten verhoogt juist je status bij je vrienden, het maakt je stoerder.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is al sinds jaar en dag bekend dat zware straffen bij jeugdcriminaliteit totaal niet effectief zijn ter voorkoming van recidive. Rechters weten dat ook, waardoor ze overgaan op alternatieven als taakstraffen.
Volgens mij worden er daar ook een hoop door de Spanjaarden uitgekotst vanwege hun weigeren om de Spaanse taal te leren. Ook bestaan Hollandse dorpen, waar nagenoeg alleen Nederlanders wonen en dan heb ik het nog niet eens over het frauderen met belastingen enz.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:07 schreef brascoo het volgende:
[..]
of in australie en nieuw-zeeland.
maar...vallen ze daar mensen lastig?
Die zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit, trekken van Spanje sociale steun, dragen niets bij aan de economie, terroriseren hele buurten met hun rollators, beroven de al arme Spanjaarden van hun laatse spaarcentjes, gevangenissen kunnen al die criminele bejaarden niet meer aan,. Kortom; ze halen alleen maar brengen niets.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Gepensioneerde Nederlanders in Spanje integreren wel volledig?
ja je hebt bepaalde dorpen en urbanizations daar die compleet nederlands zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens mij worden er daar ook een hoop door de Spanjaarden uitgekotst vanwege hun weigeren om de Spaanse taal te leren. Ook bestaan Hollandse dorpen, waar nagenoeg alleen Nederlanders wonen en dan heb ik het nog niet eens over het frauderen met belastingen enz.
Ik moet de eerste Marokkaanse/Turkse 65-plusser die iemand op zijn scooter van haar handtas beroofd ook nog tegen komen hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Die zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit, trekken van Spanje sociale steun, dragen niets bij aan de economie, terroriseren hele buurten met hun rollators, beroven de al arme Spanjaarden van hun laatse spaarcentjes, gevangenissen kunnen al die criminele bejaarden niet meer aan,. Kortom; ze halen alleen maar brengen niets.
Ik heb het gevoel dat je praat vanuit een bepaalde 'common sense', een eigen logica waarbij het heel logisch is dat criminaliteit afneemt bij fikse straffen voor (jeugd)criminelen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maak je een grap? Jongeren van nu weten heel goed dat er te fucken valt met het Nederlandse strafrechtsysteem. Jongeren zijn niet bang om een paar weken in de cel te zitten. Jongeren zijn niet bang voor een taakstraf. In de gevangenis hebben gezeten verhoogt juist je status bij je vrienden, het maakt je stoerder.
Die jongens kunnen zich heus wel gedragen hoor, het zijn de ergste niet. (tot hier ben ik het eens met de PvdA-praat). Maar je moet ze wel een flinke klap achter hun oren geven wanneer ze de fout (dreigen in te) ingaan.
Natuurlijk helpen forse straffen wel bij het afnemen van criminaliteit. Als je een crimineel levenslang heeft i.p.v. 2 jaartjes dan kunnen ze niet meer recivideren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je praat vanuit een bepaalde 'common sense', een eigen logica waarbij het heel logisch is dat criminaliteit afneemt bij fikse straffen voor (jeugd)criminelen.
En dat klinkt ook heel logisch. Maar het probleem is dat het simpelweg niet blijkt te kloppen. Het werkt niet, maar keer op keer blijven mensen maar herhalen dat forse repressie de oplossing is voor criminaliteit. Blijkbaar omdat ze niet wensen te accepteren dat datgene wat in hun hoofd zo logisch en plausibel is, in de praktijk niet uit blijkt te komen.
dit heb ik zelf ook jarenlang geroepen, onderbouwd met alle statistieken die er maar bestaan dat harde straffen niet werken etc.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je praat vanuit een bepaalde 'common sense', een eigen logica waarbij het heel logisch is dat criminaliteit afneemt bij fikse straffen voor (jeugd)criminelen.
En dat klinkt ook heel logisch. Maar het probleem is dat het simpelweg niet blijkt te kloppen. Het werkt niet, maar keer op keer blijven mensen maar herhalen dat forse repressie de oplossing is voor criminaliteit. Blijkbaar omdat ze niet wensen te accepteren dat datgene wat in hun hoofd zo logisch en plausibel is, in de praktijk niet uit blijkt te komen.
Ik vind 'doe eens gek' niet echt een reden om over te gaan op hardere straffen, eerlijk gezegd. En het is niet zo dat we geen andere alternatieven meer over hebben natuurlijk. Wat werkt is om de pakkans dramatisch te verhogen, er heel snel bovenop te zitten als het dreigt mis te gaan en daar met (eventueel vergaande) maatregelen op in te springen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:00 schreef WRH het volgende:
[..]
dit heb ik zelf ook jarenlang geroepen, onderbouwd met alle statistieken die er maar bestaan dat harde straffen niet werken etc.
maar inmiddels na jaren van 'zachte' straffen en lichte taakstraffen blijkt toch overduidelijk dat dat óók niet werkt.
doe eens gek en probeer dan toch die harde straffen? wat nu gebeurt werkt overduidelijk dus (ook) niet.
- Pakkans kan verhoogd worden door ten eerste de opsporing veel efficienter in te richten. Het is lastig om daar een volledig juiste vergelijking van te geven met andere Europese landen, maar de onderzoeken waarin dat geprobeerd is geven bijna allemaal aan dat de Nederlandse politie het vrij belabberd doet op dat gebied. Verder inderdaad de capaciteit van de politie verhogen en zorgen dat die capaciteit ook daadwerkelijk terechtkomt op de plekken waar het het er toe doet, ipv bij kantoorbanen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:25 schreef WRH het volgende:
'doe eens gek' was niet geheel serieus en letterlijk bedoeld, ik ging ervan uit dat mensen dat wel zouden kunnen begrijpen.
en hoewel ik het in essentie wel eens ben met wat je roept, vraag ik mij af hoe je het naar de praktijk wilt vertalen.
pakkans verhogen > hoe dan? meer politie? meer bewaking? hogere kosten maken dus en op elke straathoek gewapende bewaking?
er snel bovenop zitten > waarop? bij slechte cijfers op school meteen het gezin onder curatele zetten? kinderen op een bewaakt schoolplein zetten zodat ze in de pauze niet een winkelcentrum inkunnen om de boel leeg te jatten? bij elke geboorte in een Marokkaans gezin meteen een maatschappelijk werkster neerzetten? en hoe gaat dat betaald worden?
vergaande maatregelen? > welke maatregelen dus?
het klinkt allemaal wel prachtig en ieder weldenkend mens zal het er heus wel mee eens zijn, maar als je er goed over nadenkt valt het echt nauwelijks in de praktijk te brengen, het is niet te doen, je krijgt een duurbetaalde politiestaat om nog maar niet te spreken over de juridisch overschrijdende discriminatie, want hoe ga je voor elkaar krijgen dat je er juist bij Marokkaanse gezinnen / losgeslagen jongeren bovenop gaat zitten?
bovendien en dat is misschien nog wel waar ik het meeste van baal bij dit soort gedachten:
de mensen die de maatschappij het meest ontwrichten zijn de mensen die het meeste kosten, logisch, criminialiteit kost geld, maar als ook de remedie enorm veel geld gaat kosten dan zijn we toch compleet de omgekeerde wereld waarin bad behaviour "beloond" wordt?
En dat is precies de fout die men nu begint te maken: het teveel focussen op de ouders. Luister nogmaals: geen enkele ouder gaat tegen z'n kind zeggen: ga jij maar lekker stelen buiten. Natuurlijk horen kleine kinderen niet om 23.00u buiten te lopen. Maar ook in de middag worden jongeren beinvloed om het criminele pad op te gaan. Het is niet een kwestie van kinderen 's avonds thuis + we hebben met de ouders gepraat en dan daalt de jongerencriminaliteit. Nee, het gaat om de straatcultuur waarin de jongens verkeren. En die straatcultuur heerst ook 's middags.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[quote]Als je ziet dat in veel Marokkaanse gezinnen de opvoeding gebrekkig verloopt, ouders niet weten waar hun 12-jarige zoon is om 23.00 uur 's avonds en jongens worden meegezogen in groepsgedrag, dan is er nog zoveel meer mogelijk dan zware gevangenisstraffen.
Wat een mongool zegquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Stinkaap ken je mij ofzo dat je meteen kan oordelen?
Inhoudelijksquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja erg he? Als je inhoudelijks niets te melden hebt, kan je ook in de ballenbak gaan spelen
Ten eerste ik ben geen Ali of enigzins iets in die trend. En ten tweede zit je te mierenneuken. Dit topic gaat over de OP en niet om andere users te trollen. Als je te stom bent om iets relevant over de OP of andere maatschappelijke problemen te zeggen, dan kan je ook op het Teletubbie forum reageren. Byequote:Op donderdag 4 juni 2009 18:20 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Inhoudelijks![]()
Ga je schoolgeld terugvragen Ali!
Typisch, het zijn namelijk meestal linkse user's die anders denkende proberen te pakken op spelvauten om op die manier nog enigzins elitair over te komen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:55 schreef DirkZz het volgende:
[..]
og nee, onse spelilngscontroleur heefd een faudjuh gevindt.
Staat ook in de NRC. Meer dan één op de twee marokannen in mijn stad heeft dus een delict gepleegd. (onder delicts vallen geen verkeersovertredingen trouwens ("ergere" misdrijven dus)). Autochtonen rond de 18%, het verschil is niet meer te ontkennen.quote:
En waarom zijn allochtonen meer vatbaar voor die 'straatcultuur'? Je gaat aan nogal wat andere oorzaken wel erg snel voorbij. Je sluit de ouders uit van enige verantwoordelijkheid, terwijl dat vaak wel degelijk ten grondslag ligt aan het gedrag. Zo ook bijvoorbeeld het over het algemeen zeer lage opleidingsniveau etc.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
Mensen mensen mensen toch, je kan nog zoveel avondklokken, opvoedingscurcussen aan ouders geven, straffen van de ouders (wat hebben zij in godsnaam misdaan!?)...dat is allemaal PvdA-praat waar je in de realistische wereld weinig aan hebt.
De oorzaak waarom relatief veel allochtone jongens in de criminaliteit verkeren, ligt in de straatcultuur. Die cultuur vindt je niet binnenshuis, maar buitenshuis op de straat. Die cultuur is over komen waaien uit de achterstandswijken van Amerika. Het is een cultuur waarin de status en macht geldt. De gene met de grootste bek, krijgt het meeste respect. Het is een cultuur waarin snel geld verdienen centraal staat (en daarin komt je meestal in de criminaliteit terecht). Laf, pussygedrag wordt niet getolereerd. Die jongeren gaan lachend de gevangenis in en komen met meer status de gevangenis uit.
Dat vraag ik mij juist ook af. Zie ook het zinnetje in mijn vorige post: "Interessant is het om te zien wáárom nou juist zoveel Marokkaanse. Antiliaanse en Surinaamse jongens de straatcultuur opzoeken".quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:55 schreef Burghardt het volgende:
[..]
En waarom zijn allochtonen meer vatbaar voor die 'straatcultuur'?
Natuurlijk zijn ouders 1 ding. Maar je moet niet teveel op de ouders focussen, dat is de fout die men nu begint te maken (na 40 jaar lang wegkijken voor problemen). De hoofdverantwoordelijken zijn nog altijd die jongens en niet de ouders. Die jongens veranderen buitenshuis in wilde beesten, en niet binnenshuis waar de ouders gezag hebben.quote:Je gaat aan nogal wat andere oorzaken wel erg snel voorbij. Je sluit de ouders uit van enige verantwoordelijkheid, terwijl dat vaak wel degelijk ten grondslag ligt aan het gedrag. Zo ook bijvoorbeeld het over het algemeen zeer lage opleidingsniveau etc.
Het is de straatcultuur. Van daaruit moet je het aanpakken.quote:Maar dan nog, waar liggen dan wel de oplossingen? Nu je al een paar mogelijke straffen/maatregelen hebt neergesabeld.
Wat is de relevantie van het feit dat jij mensen uitscheldt voor aap en andere onzinnigheden? Tevens lul je maar wat uit je nek. Gang gerelateerd geweld is al 15 jaar actueel in Nederland ( de laatste jaren door een meer pro-actieve aanpak , samenscholingsverboden en zelfs een OV verbod is dat nu minder)quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ten eerste ik ben geen Ali of enigzins iets in die trend. En ten tweede zit je te mierenneuken. Dit topic gaat over de OP en niet om andere users te trollen. Als je te stom bent om iets relevant over de OP of andere maatschappelijke problemen te zeggen, dan kan je ook op het Teletubbie forum reageren. Bye
De betreffende user maakte een opmerking over mij, vandaar. Hey maar goed dat je een keer inhoudelijk kan reagerenquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:23 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van het feit dat jij mensen uitscheldt voor aap en andere onzinnigheden?
Ik weet niet onder hoeveel stenen jij leeft, maar straatcultuur hoeft niet per se uit te monden in een gang.quote:Tevens lul je maar wat uit je nek. Gang gerelateerd geweld is al 15 jaar actueel in Nederland ( de laatste jaren door een meer pro-actieve aanpak , samenscholingsverboden en zelfs een OV verbod is dat nu minder)
Heb ik gezegd dat ouders NIET verantwoordelijk zijn? Nee. Ik heb alleen gezegd dat de focus teveel op de ouders ligt. Je kan je kind net zo goed opvoeden, maar wat je kind allemaal buitenshuis uitspookt, dat weet je niet. De hoofdverantwoordelijke zijn nog altijd die jongens zelf. Die jongens die moet je goed aanpakken. 12-jarige jongens weten dondersgoed dat ze niet mogen schelden en bedreigen. Geen enkele ouder gaat tegen z'n kind zeggen: ga jij maar lopen schelden voor een televisiecamera.quote:En ja de ouders zijn verantwoordelijk . En jij denkt dat status een issue is in een heropvoedingskamp? De gevangenis ja. Niet die kampen. Vooral omdat het daar helemaal niet cool gaat zijn. Gevangenis klinkt stoer en kunnen beginnende thugs hun status rondbazuinen en networken. Die tehuizen zullen (in de ogen van de 18 + gasten) gelden als "kinderachtig" niet stoer o.i.d.
En ga mij niet vertellen dat de ouders geen schuld treft . Ze zijn bang voor hun eigen jong.
Opvoeden dat tuig , anders kind kwijt , verblijfsvergunning kwijt , uitkering weg en opgepleurd. Enkeltje فاس
Bij minderjarige individuen ligt de eindverantwoording ALTIJD bij de ouders. Dit is niet mijn mening of om de jouwe te tackelen maar is in Nederland per WET geregeld.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De betreffende user maakte een opmerking over mij, vandaar. Hey maar goed dat je een keer inhoudelijk kan reageren![]()
[..]
Ik weet niet onder hoeveel stenen jij leeft, maar straatcultuur hoeft niet per se uit te monden in een gang.
[..]
Heb ik gezegd dat ouders NIET verantwoordelijk zijn? Nee. Ik heb alleen gezegd dat de focus teveel op de ouders ligt. Je kan je kind net zo goed opvoeden, maar wat je kind allemaal buitenshuis uitspookt, dat weet je niet. De hoofdverantwoordelijke zijn nog altijd die jongens zelf. Die jongens die moet je goed aanpakken. 12-jarige jongens weten dondersgoed dat ze niet mogen schelden en bedreigen. Geen enkele ouder gaat tegen z'n kind zeggen: ga jij maar lopen schelden voor een televisiecamera.
Ja per Nederlandse wet ja. De Nederlandse wet laat wel vaker steken vallen, denk maar aan te lage straffen uitdelen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:55 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Bij minderjarige individuen ligt de eindverantwoording ALTIJD bij de ouders. Dit is niet mijn mening of om de jouwe te tackelen maar is in Nederland per WET geregeld.
Blijkbaar kunnen jouw hersencellen het gedeelte begrijpend lezen niet aan. Ik trok een vergelijking met de straatcultuur (en dus niet de gangs) in Amerika en Nederland.quote:Verder was jij toch echt degene die de vergelijking trok met Amerika en Nederland aangaande "Gangs" , al kan ik wel begrijpen dat je e.e.a. niet meer weet gezien de stationaire hersenscheten die je hier post.![]()
Ik heb gewoon een normale opvoeding gehad. En mijn ouders spreken allebei Nederlands, ze werken allebei en ze zijn beide universitair geschoold. En ze verdienen meer dan een gemiddeld Nederlands gezin en ik woon waarschijnlijk in een mooier en groter huis dan jouquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:56 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Trouwens je bent zelf een allochtoon , hoe ging dat vroeger bij jou thuis dan? Spreken je ouders eigenlijk al Nederlands?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja per Nederlandse wet ja. De Nederlandse wet laat wel vaker steken vallen, denk maar aan te lage straffen uitdelen.
Natuurlijk hebben de ouders ook verantwoording. Maar de ouders kunnen niet de hele dag hun kind in de gaten houden op straat om te zien wat ze allemaal uitspoken. Dat bedoel ik met dat er teveel focus wordt gelegd op ouders.
[..]
Blijkbaar kunnen jouw hersencellen het gedeelte begrijpend lezen niet aan. Ik trok een vergelijking met de straatcultuur (en dus niet de gangs) in Amerika en Nederland.
De vergelijking met Amerika inclusief straat straatgang cultuur dus.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
Mensen mensen mensen toch, je kan nog zoveel avondklokken, opvoedingscurcussen aan ouders geven, straffen van de ouders (wat hebben zij in godsnaam misdaan!?)...dat is allemaal PvdA-praat waar je in de realistische wereld weinig aan hebt.
De oorzaak waarom relatief veel allochtone jongens in de criminaliteit verkeren, ligt in de straatcultuur. Die cultuur vindt je niet binnenshuis, maar buitenshuis op de straat. Die cultuur is over komen waaien uit de achterstandswijken van Amerika. Het is een cultuur waarin de status en macht geldt. De gene met de grootste bek, krijgt het meeste respect. Het is een cultuur waarin snel geld verdienen centraal staat (en daarin komt je meestal in de criminaliteit terecht). Laf, pussygedrag wordt niet getolereerd. Die jongeren gaan lachend de gevangenis in en komen met meer status de gevangenis uit.
Straatcultuur en gangcultuur zijn 2 verschillende dingen. Natuurlijk is er wel enige overlapping, maar het blijven 2 verschillende dingen. Straatcultuur hoeft niet per se in een gangcultuur uit te monden. Straatcultuur kan je bijv. ook vinden bij 2 jongeren die in een winkelcentrum hangen. Dat hoeft dan niet per se een gang te zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:20 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
[..]
De vergelijking met Amerika inclusief straat straatgang cultuur dus.
Ik ben ook universitair geschool. Wat heeft taalbebruik met hoog opgeleid zijn te maken? Als je universitair geschoold bent, hoef je niet verplicht te zijn om 100% netjes in je taalgebruik te zijn. Ik ben geen dominee bij Onze lieve Heer.quote:Je ouders kunnen dan wel hoog opgeleid zijn , jij bent dat duidelijk niet, gezien je taalgebruik en vulgaire geschreeuw. En hoe groot jouw je ouders huis wel niet is kan me niets schelen , kom zelf ook uit een (welliswaar niet universitair geschoold ) degelijk gezin.![]()
Nee kijk, natuurlijk moeten de ouders hun kinderen opvoeden. In mijn vroegere posts was ik ook voorstander van een verplichte opvoedingscursus voor elke ouder. Preventief, dus voordat het kindje geboren werd.quote:Maar leg mij nu eens uit beste Zienswijze... Als de ouders in jouw optiek niet de volledige verantwoording dragen , wie dan wel?? De wet zegt duidelijk dat de ouders verantwoording dragen? Je bent er dus voor om de verantwoording van de ouders af te nemen (omdat ze deze toch niet dragen) en over te dragen aan..... aan wie dan?![]()
Heropvoedingskampen deugen niet , strafrecht faalt .... Komen we uit bij de buurtvaders o.i.d.?? Docenten?
Jij snapt het. Straffen is onderdeel van opvoeden. Als je kinderen al laat merken dat er met je te sollen valt, ga je dat gebrek aan respect en authoriteit nooit meer terugwinnen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Natuurlijk helpen forse straffen wel bij het afnemen van criminaliteit. Als je een crimineel levenslang heeft i.p.v. 2 jaartjes dan kunnen ze niet meer recivideren.
Maar je moet het probleem van 2 kanten aanpakken: zowel van de "linkse" kant als de "rechtse" kant. Dus investeren in scholing, investeren in achterstandswijken, investeren in het terugdringen van het aantal schoolverlaters zonder diploma. En tegelijkertijd moet je fors straffen als je ziet dat het misgaat, dit om aan te geven waar de grens ligt bij ontoelaatbaar gedrag. Als je niet fors straft, dan krijg je te maken met de ontwikkeling dat jongeren schijt hebben aan de politie, schijt hebben aan de overheid, schijt hebben aan het strafrechtsysteem. (wat veel jongeren nu dus hebben).
Als je naar landen in de wereld kijkt die (erg) forse straffen hanteren, dan zie je dat forse straffen wel 1 van de dingen zijn die leiden tot een lagere criminaliteit. Kijk maar naar Dubai, Singapore en Japan. Die straffen trouwens zwaarder dan Amerika doet.
Dat dacht ik ook al toen ik het las in de NRC.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:40 schreef D-Flying het volgende:
Wel toevallig net voor de verkiezingen zo een uitkomst.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:46 schreef Rots het volgende:
[..]
Staat ook in de NRC. Meer dan één op de twee marokannen in mijn stad heeft dus een delict gepleegd. (onder delicts vallen geen verkeersovertredingen trouwens ("ergere" misdrijven dus)). Autochtonen rond de 18%, het verschil is niet meer te ontkennen.
Wel grappig dat het net voor de verkiezingen naar buiten komt, dat kan de mensen nog een extra duwtje geven in de richting van de PVV.
Niks investeren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Natuurlijk helpen forse straffen wel bij het afnemen van criminaliteit. Als je een crimineel levenslang heeft i.p.v. 2 jaartjes dan kunnen ze niet meer recivideren.
Maar je moet het probleem van 2 kanten aanpakken: zowel van de "linkse" kant als de "rechtse" kant. Dus investeren in scholing, investeren in achterstandswijken, investeren in het terugdringen van het aantal schoolverlaters zonder diploma. En tegelijkertijd moet je fors straffen als je ziet dat het misgaat, dit om aan te geven waar de grens ligt bij ontoelaatbaar gedrag. Als je niet fors straft, dan krijg je te maken met de ontwikkeling dat jongeren schijt hebben aan de politie, schijt hebben aan de overheid, schijt hebben aan het strafrechtsysteem. (wat veel jongeren nu dus hebben).
Als je naar landen in de wereld kijkt die (erg) forse straffen hanteren, dan zie je dat forse straffen wel 1 van de dingen zijn die leiden tot een lagere criminaliteit. Kijk maar naar Dubai, Singapore en Japan. Die straffen trouwens zwaarder dan Amerika doet.
Lees z'n posts dan ook, keuterboertje.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:44 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Hoe kun je deel uit willen maken van een collectief dat de rechten van andersdenkenden maar met mate respecteert?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Jij snapt het. Straffen is onderdeel van opvoeden. Als je kinderen al laat merken dat er met je te sollen valt, ga je dat gebrek aan respect en authoriteit nooit meer terugwinnen.
Je verwijst naar Amerika, daar heb je wel heel andere omstandigheden. Niet iedereen krijgt daar dezeflde kansen. Bovedien; de andere landen heb je het over een saamhorige samenleving, waar mensen graag deel uit maken van het geheel, terwijl wij hier in Europa en USA juist te maken hebben met grote bevolkingsgroepen die juist geen deel uit willen maken van het collectief en de anderen minachten.
Dan houden ze hun jong maar binnen. Kunnen ze ze wel in de gaten houden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:07 schreef Zienswijze het volgende:
Natuurlijk hebben de ouders ook verantwoording. Maar de ouders kunnen niet de hele dag hun kind in de gaten houden op straat om te zien wat ze allemaal uitspoken. Dat bedoel ik met dat er teveel focus wordt gelegd op ouders.
Zinniger dan dat gelul over terugsturen. Dat zal toch nimmer gebeuren met mensen die hier geboren zijn, tenzij ze dat vrijwillig doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan houden ze hun jong maar binnen. Kunnen ze ze wel in de gaten houden.
Opgelost, slotje!
Oorzaak en gevolg.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hoe kun je deel uit willen maken van een collectief dat de rechten van andersdenkenden maar met mate respecteert?
Ze moeten toch ook naar school? Je kan ze niet de hele dag binnenhouden. Buiten ontbreekt het gewoon aan orde en gezag. De politie doet geen reet om orde uit te stralen en orde te handhaven. Daarom kunnen jongens die kwaad in de zin hebben, doen ze wat ze willen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan houden ze hun jong maar binnen. Kunnen ze ze wel in de gaten houden.
Opgelost, slotje!
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze moeten toch ook naar school? Je kan ze niet de hele dag binnenhouden. Buiten ontbreekt het gewoon aan orde en gezag. De politie doet geen reet om orde uit te stralen en orde te handhaven. Daarom kunnen jongens die kwaad in de zin hebben, doen ze wat ze willen.
Ook op school ontbreekt het aan orde. Je kan leraren uitschelden, andere leerlingen bedreigen en intimideren..en het enige wat je daarvoor krijgt zijn die flustrafjes.
Geef het nou eens een keer toe mensen: tegenwoordig ontbreekt elke vorm van orde en gezag buiten op straat.
Als ze op school zijn, kunnen ze op straat niks uithalen.quote:
Geen Marokkanen meer toelaten in Nederland, dan stabiliseert het probleem hopelijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 7 juni 2009 09:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oftewel, jezelf dom houden en dom voordoen.
Zoals het er staat.quote:Op zondag 7 juni 2009 10:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
En doel je dan op religieuzen of andersdenkenden?
Ze kunnen beter volgend jaar PVV stemmenquote:Op zondag 7 juni 2009 13:46 schreef thewishmaster het volgende:
Wat een verrassende berichten allemaal, de PVV heeft niet voor niets zoveel stemmen gehaald in Rotterdam. De mensen zijn er gewoon klaar mee.
En op school zijn ze zeker de braafste? Op school lopen ze ook te klieren.quote:Op zondag 7 juni 2009 08:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze op school zijn, kunnen ze op straat niks uithalen.
Zijn ze niet handelbaar op school, dan gewoon elke dag nablijven.
Hier kan ik wel met je meegaan.quote:Verder ben ik voor heropvoedingskampen en tuchtscholen. Liefst behoorlijk strenge.
Voor alle jeugd bij wie de ouders duidelijk falen in de opvoeding.
helemaal mee eens. ik zie het liefst dat ze die raddraaiers op het eerste vliegtuig naar marokko zetten. dan krijgen degene die WEL iets van hun leven willen maken met de tijd vast een betere naam.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:40 schreef Zienswijze het volgende:
Ik snap ook niet waarom men zoveel geld blijft investeren in dat soort jongens. Die straatratten hebben helemaal geen zin in school en studie. Ze willen snel geld verdienen, ze willen een BMW, ze willen status en macht. Dat los je niet op met taakstraffen, avondklokken en die hele rits aan flutmaatregelen.
Steek liever geld in mensen die wel wat van hun leven willen maken, i.p.v. dit soort misbaksels.
Gelukkig maar dat er ook mensen zijn die zich niet meteen aangevallen voelen en in de bres springen voor wat kutjochies.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:20 schreef Leila2009 het volgende:
Beste mensen,
Marokkanen moeten wakker geschudt worden, dit is de waarheid!! Een groep jongeren verspest het voor ons allen en dat moeten wij niet accepteren. Tuurlijk vind ik de meningen van de Nederlanders soms te extreem, dat maakte ik dagelijks mee tijdens mijn eerste en tweedejaar studie. Maar gedeeltijk hebben wij dit te danken aan onze gemeenschap. Die jongeren van tegenwoordig kan ik wel wurgen. Het is vooral de jeugd en dit heeft echt te maken met de opvoeding. Wij Marokkanen letten te veel op anderen maar kijken niet kritisch naar ons zelf en dat moet is een keer gebeuren. De Nederlanders kunnen er ook wat van als het om discriminatie gaat en dit geldt uiteraard niet voor alle Hollanders. Wij Marokkanen reageren hierop door geweld te gebruiken, terwijl er voldoende middelen zijn om dit soort gedrag tegen te gaan.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor andermans gedrag, maar ik kan er letterlijk niet meer tegen elke keer opnieuw zijn het die Marokkanen dus is het belangrijk dat wij Marokkanen hier wat tegen doen.
Gr
dag in dag uit worden we overgoten met nieuws over marokkanen. nu ga je er zelf in geloven ook.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:20 schreef Leila2009 het volgende:
Beste mensen,
Wij Marokkanen reageren hierop door geweld te gebruiken, terwijl er voldoende middelen zijn om dit soort gedrag tegen te gaan.
ah kijk nu leg je de vinger op de zere plek. het zijn maar kutjochies. maar die heb je van alle rassen en rangen.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:37 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er ook mensen zijn die zich niet meteen aangevallen voelen en in de bres springen voor wat kutjochies.
Ach, je kan toch niet ontkennen dat het een significant probleem is? Dat ontkennen lijkt me nutteloos en werkt een mogelijke oplossing alleen maar tegen.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:02 schreef IicmeinIuI het volgende:
[..]
ah kijk nu leg je de vinger op de zere plek. het zijn maar kutjochies. maar die heb je van alle rassen en rangen.
Proest,..en weer iemand die het probleem ontkentquote:Op zondag 7 juni 2009 20:02 schreef IicmeinIuI het volgende:
[..]
ah kijk nu leg je de vinger op de zere plek. het zijn maar kutjochies. maar die heb je van alle rassen en rangen.
niemand ontkent dat er problemen zijn met bepaalde jongeren. alleen het probleem is dat bepaalde problemen verheven worden tot nationale rampen.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ach, je kan toch niet ontkennen dat het een significant probleem is? Dat ontkennen lijkt me nutteloos en werkt een mogelijke oplossing alleen maar tegen.
ik ken ook nog wel een topic;quote:Op zondag 7 juni 2009 20:24 schreef qonmann het volgende:
[..]
Proest,..en weer iemand die het probleem ontkent
![]()
Waarom verdedigen "goede" Marokkanen, de bontkraagjes?
Zou je het onderstreepte deel even kunnen verduidelijken?quote:Op zondag 7 juni 2009 21:17 schreef IicmeinIuI het volgende:
[quote]zo werk dat niet. als je zou zeggen dat marokkanen zich vaker schuldig maken aan dit soort vergrijpen, dan ben ik de laatste die dit ontkent, maar dat heeft ermee te maken dat de maatschappij een slachtoffer eist door zijn complexiteit en samenstelling en deze groep is door zijn achtergesteldheid door zaken als cultuur, godsdienst, taal, acceptatie, ed de zwakste schakel die de problemen opvangt. we zouden dus eerder medelijden moeten hebben met deze mensen dan zomaar de schuld van alles moeten geven.
Dus jij bent van mening dat als een bevolkingsgroep bij elkaar op een kluitje woont dat ze dan automatisch problemen opleveren?quote:je zou moeten praten over spreiding van mensen in het algemeen over heel nederland. west nederland is overbevolkt en oost nederland is leeg. je moet structurele oplossingen zoeken voor problemen.
je punt ?quote:Op zondag 7 juni 2009 21:28 schreef IicmeinIuI het volgende:
[..]
ik ken ook nog wel een topic;
"uit de neus etende hollander rijdt 8 man dood tijdens een feestdag"
Ik ken er ook één: Turk schiet 56 mensen dood tijdens bruiloft. Wat is je punt?quote:Op zondag 7 juni 2009 21:28 schreef IicmeinIuI het volgende:
[..]
ik ken ook nog wel een topic;
"uit de neus etende hollander rijdt 8 man dood tijdens een feestdag"
laat ik het zo zeggen. criminaliteit hoort bij een maatschappij, iemand moet de laptop stelen, iemand moet de drugs leveren. deels vraag en aanbod. marokkaanse jongeren zijn hier gewoon gezien hun prive en sociale omstandigheden gewoon kwetsbaarder voor. hun behoefte aan luxe, show, trends, aan de andere kant zelfvertrouwen door acceptatie door en grote groep anti allochtonen zorgt ervoor dat ze verkeerde stappen ondernemen.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zou je het onderstreepte deel even kunnen verduidelijken?
[..]
Dus jij bent van mening dat als een bevolkingsgroep bij elkaar op een kluitje woont dat ze dan automatisch problemen opleveren?
we hadden het nu toch over de problemen in nederland ? bovendien kloppen je cijfers niet.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:56 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik ken er ook één: Turk schiet 56 mensen dood tijdens bruiloft. Wat is je punt?
omdat het je niet uitkomt. jij mag wel niet ter zake doende feiten noemen en ik niet?quote:
Dat ligt aan hun eigen mentaliteit. Ze willen stoer doen, ze willen snel die BMW hebben, ze willen snel geld verdienen. En om dat te bewerkstelligen kom je al snel in de criminaliteit.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:06 schreef IicmeinIuI het volgende:
[..]
laat ik het zo zeggen. criminaliteit hoort bij een maatschappij, iemand moet de laptop stelen, iemand moet de drugs leveren. deels vraag en aanbod. marokkaanse jongeren zijn hier gewoon gezien hun prive en sociale omstandigheden gewoon kwetsbaarder voor.
Die massale scepsis tegen Marokkaanse jongeren is pas ontstaan nadat "bekend is geworden" dat ze relatief veel in de criminaliteit zitten.quote:hun behoefte aan luxe, show, trends, aan de andere kant zelfvertrouwen door acceptatie door en grote groep anti allochtonen zorgt ervoor dat ze verkeerde stappen ondernemen.
Klopt.quote:marokkanen hebben onderling ook een sterke band omdat ze deze niet met autochtonen kunnen hebben dus komen ze in groepsverband ook sterker over.
Dat geldt meer voor de meeste andere allochtone bevolkingsgroepen. Bij Marokkanen gaat dat principe niet op. Kijk maar naar de kleinere plaatsen zoals Gouda en Ede, daar heb je OOK last van Marokkaanse jongens.quote:maar ik ben er zeker van dat mensen bijelkaar eerder problemen veroorzaken dan dat er meer ruimte is. kijk maar naar allochtonen en kleinere plaatsen. daar doet men het heel goed. nauwelijks sprake van criminaliteit en werkloosheid.
groot is subjectief, maar gauda en ede vind ik niet klein en bovendien verstedelijkingen van zuid holland en utrecht.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:15 schreef Zienswijze het volgende:
Dat geldt meer voor de meeste andere allochtone bevolkingsgroepen. Bij Marokkanen gaat dat principe niet op. Kijk maar naar de kleinere plaatsen zoals Gouda en Ede, daar heb je OOK last van Marokkaanse jongens.
Je noemt een voorval van één persoon terwijl het probleem van de marokkanen wordt gevormd door een hele gemeenschap. Totaal achterlijk vergelijk dus. Daarnaast zijn niet alleen de jongeren een probleem. De ouders houden het probleem net zo goed in stand. Het is een mentaliteitskwestie.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:10 schreef IicmeinIuI het volgende:
[..]
omdat het je niet uitkomt. jij mag wel niet ter zake doende feiten noemen en ik niet?
klopt nee dus.
Zelf kom ik uit Amsterdam, vandaar dat ik Goude en Ede kleine steden noemquote:Op zondag 7 juni 2009 22:20 schreef IicmeinIuI het volgende:
[..]
groot is subjectief, maar gauda en ede vind ik niet klein en bovendien verstedelijkingen van zuid holland en utrecht.
Dat is een mentaliteitskwestie. Dat is hun probleem. Zij hebben die mentaliteit. Waar anderer mensen voor luxe dingen gaan werken en studeren, gaan relatief veel Marokkaanse en Antiliaanse jongens ervoor stelen en beroven. Dat is de mentaliteit die heerst bij relatief veel jongens onder hen.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:06 schreef IicmeinIuI het volgende: [..] hun behoefte aan luxe, show, trends
Lulkoek.quote:Op zondag 7 juni 2009 09:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oftewel, jezelf dom houden en dom voordoen.
Dit snap ik nooit zo goed en ja, ook ik heb Mein Kampf gelezen.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:42 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Een mooi gezegde is; de geschiedenis herhaalt zich, dus uiteindelijk zullen de Marokkanen de nieuwe joden van Europa worden, met alle gevolgen van dien.
Je snapt het primaquote:Op maandag 8 juni 2009 00:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dit snap ik nooit zo goed en ja, ook ik heb Mein Kampf gelezen.
De Joden waren volgends Hitler crimineel en vervuilers van de straat met hun rotzooi, Marokkanen imiteren dit gedrag dus roepen ze het toch over zichzelf af?
Andere tijd, andere problemen die er vooraf aangingen en Wilders kan je simpelweg niet vergelijken met Hitler dus laten we aub dit soort ongein buiten dit soort discussies houden.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De Joden waren volgends Hitler crimineel en vervuilers van de straat met hun rotzooi, Marokkanen imiteren dit gedrag dus roepen ze het toch over zichzelf af?
Dit bedoel ik dus, fijn dat jij het meteen weer bewijst, geloof jij maar lekker dat tijdtgeest ook maar enig verschil maakt, Wilders is niet eens ter sprake gekomen, in mijn ogen zal het wilders ook niet zijn die het uitvoert, hij is 1 van de europese aanswengelaars, het europese volk zal het uiteindelijk uitvoeren!quote:Op maandag 8 juni 2009 13:00 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Andere tijd, andere problemen die er vooraf aangingen en Wilders kan je simpelweg niet vergelijken met Hitler dus laten we aub dit soort ongein buiten dit soort discussies houden.
Lijkt mij ook, daarom heb ik het ook over terug sturen en niet over vergassen!quote:Op maandag 8 juni 2009 14:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Een tweede holocaust lijkt mij een beetje te ver gaan, niet?
Ten eerste zijn Marokkanen verreweg van de grootste groep Islamitische mensen in Europa... In Nederland denkt men misschien bij een Nederlandse Moslim het eerst aan een Marokkaan, maar in Engeland zal dat altijd een Pakistaan zijn, in Duitsland een Turk, in Frankrijk een Algerijn, enz.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:42 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
De oplossing is nabij, gewoon nog een 10 tot 15 jaar de problemen bagataliseren, blijven roepen het is maar een klein groepje, de ouders kunnen er niets aan doen, het heeft niks met cultuur en geloof te maken, etc, etc, etc.!
Verder hoop ik dat onze en de nieuwe EU politiek ook de andere kant op blijft kijken, anders denkende nieuwe politieke bewegingen niet serieus blijft nemen en vooral blijft uitsluiten, dan zal het probleem uiteindelijk zo radicaal mogenlijk worden opgelost.
Een mooi gezegde is; de geschiedenis herhaalt zich, dus uiteindelijk zullen de Marokkanen de nieuwe joden van Europa worden, met alle gevolgen van dien.
Gewoon lekker zo doorgaan en nog even geduld houden.
Hou op man.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In een vrij land hebben mensen zelfs recht op zieke gedachtes, de Molsims hebben hier zelfs nog recht op zieke handelingen, wat een land, hè!quote:Op maandag 8 juni 2009 15:47 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Ten eerste zijn Marokkanen verreweg van de grootste groep Islamitische mensen in Europa... In Nederland denkt men misschien bij een Nederlandse Moslim het eerst aan een Marokkaan, maar in Engeland zal dat altijd een Pakistaan zijn, in Duitsland een Turk, in Frankrijk een Algerijn, enz.
Ten tweede heb jij zieke denkbeelden als je hoopt op massa deportaties van Marokkanen/Moslims uit Europa.
De geschiedenis herhaalt zich, dus in het geval van een radicaal Europa zoals jij omschrijft zal volgens jou ook Amerika weer Europa binnen vallen om de dingetjes op een rijtje te zetten.
Er is nergens beweerd dat het een kopie moet/zal zijn er zullen dus wel degelijk verschillen zijn!quote:Op maandag 8 juni 2009 15:48 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hou op man.
De Joden hadden de kennis, het geld en de macht. Daarom moesten ze weg.
Je verhaal is niet echt wat je 'coherent' noemt. We kijken allen naar de wereld door een framewerk wat deels door onszelf is gemaakt, maar toch grotendeels is beïnvloed door de wereld om ons heen. Als jij je stort in de geschiedenis en het toen niet van het nu kan onderscheiden dan kan het inderdaad lijken alsof alles zich herhaalt, maar dat is simpelweg niet waar. Niets herhaalt zich, alles is altijd net iets anders.quote:Op maandag 8 juni 2009 13:32 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus, fijn dat jij het meteen weer bewijst, geloof jij maar lekker dat tijdtgeest ook maar enig verschil maakt, Wilders is niet eens ter sprake gekomen, in mijn ogen zal het wilders ook niet zijn die het uitvoert, hij is 1 van de europese aanswengelaars, het europese volk zal het uiteindelijk uitvoeren!![]()
In het oostblok staat de nieuwe zuivering al weer voor de deur.![]()
Verder mochten de PVV en de SP elkaar vinden heb je dezelfde politieke ondergrond als in de 2de wereld oorlog!![]()
Leer niet meer te klein te denken, dus niet meer op landelijk nivo, maar kijk liever europees want europa is bezig zo snel mogenlijk te groeien naar een sterke eenheid en dat is niet voor niks.![]()
Er is veel te lang de kop in het zand gestokken in Ned. en europa, maar het is echt een illusie om te denken dat de originele europeanen hun europa zomaar zullen overdragen aan de met grootheidswaanzin bedrenkte moslim extremisten en in het bijzonder de Marokkanen, dat jullie 2 paspoorten mogen hebben is niet in jullie voordeel dit geeft europa op termijn altijdt de mogenlijkheid jullie terug te sturen.![]()
Maar bewijs jij alvast maar lekker wat ik al schreef, ik ben al lang klaar om de eigenwijzen nog te helpen op andere inzichten te komen, op een dag zal jullie hand overspeeld worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |