abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:06:05 #151
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69705360
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:02 schreef Zienswijze het volgende:
Er wordt gesproken over de categorie 18 tot 24 jaar.

Criminaliteit begint meestal niet pas op je 18e jaar. Relateif veel van dit soort jongens zijn al eerder op jongere leeftijd in aanraking gekomen met de criminaliteit. Als men nou eens begint om op jongere leeftijd de criminaliteit onder pubers keihard aan te pakken. Maar nee hoor, dan worden er taakstraffen gegeven, beloond met buurthuizen, "zeggen dat het wel meevalt" en al die andere soorten flutstraffen. Relatief veel jongens lachen zich een deuk om al die zachte flutstraffen. Na het uitzitten van de straf gaan ze weer vrolijk verder met hun criminele activiteiten, activiteiten die een steeds grotere vorm van schaal aannemen.
Het is al sinds jaar en dag bekend dat zware straffen bij jeugdcriminaliteit totaal niet effectief zijn ter voorkoming van recidive. Rechters weten dat ook, waardoor ze overgaan op alternatieven als taakstraffen.
pi_69705414
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Gepensioneerde Nederlanders in Spanje integreren wel volledig?
of in australie en nieuw-zeeland.

maar...vallen ze daar mensen lastig?
pi_69705479
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:06 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het is al sinds jaar en dag bekend dat zware straffen bij jeugdcriminaliteit totaal niet effectief zijn ter voorkoming van recidive. Rechters weten dat ook, waardoor ze overgaan op alternatieven als taakstraffen.
Maak je een grap? Jongeren van nu weten heel goed dat er te fucken valt met het Nederlandse strafrechtsysteem. Jongeren zijn niet bang om een paar weken in de cel te zitten. Jongeren zijn niet bang voor een taakstraf. In de gevangenis hebben gezeten verhoogt juist je status bij je vrienden, het maakt je stoerder.

Die jongens kunnen zich heus wel gedragen hoor, het zijn de ergste niet. (tot hier ben ik het eens met de PvdA-praat). Maar je moet ze wel een flinke klap achter hun oren geven wanneer ze de fout (dreigen in te) ingaan.
pi_69705576
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:07 schreef brascoo het volgende:

[..]

of in australie en nieuw-zeeland.

maar...vallen ze daar mensen lastig?
Volgens mij worden er daar ook een hoop door de Spanjaarden uitgekotst vanwege hun weigeren om de Spaanse taal te leren. Ook bestaan Hollandse dorpen, waar nagenoeg alleen Nederlanders wonen en dan heb ik het nog niet eens over het frauderen met belastingen enz.
Cool story, Hansel.
pi_69705674
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:49 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Gepensioneerde Nederlanders in Spanje integreren wel volledig?
Die zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit, trekken van Spanje sociale steun, dragen niets bij aan de economie, terroriseren hele buurten met hun rollators, beroven de al arme Spanjaarden van hun laatse spaarcentjes, gevangenissen kunnen al die criminele bejaarden niet meer aan,. Kortom; ze halen alleen maar brengen niets.
pi_69705760
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:11 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Volgens mij worden er daar ook een hoop door de Spanjaarden uitgekotst vanwege hun weigeren om de Spaanse taal te leren. Ook bestaan Hollandse dorpen, waar nagenoeg alleen Nederlanders wonen en dan heb ik het nog niet eens over het frauderen met belastingen enz.
ja je hebt bepaalde dorpen en urbanizations daar die compleet nederlands zijn.
daar liggen al die ouwe vellen de hele winter te bakken.

maar vergeet niet dat het vaak gepensioneerden zijn met wel een leuk spaarcentje.
blijft goed voor de spaanse economie.
en frauderen met belastingen....dat gebeurd overal en er zijn erg leuke constructies
pi_69705817
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Die zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit, trekken van Spanje sociale steun, dragen niets bij aan de economie, terroriseren hele buurten met hun rollators, beroven de al arme Spanjaarden van hun laatse spaarcentjes, gevangenissen kunnen al die criminele bejaarden niet meer aan,. Kortom; ze halen alleen maar brengen niets.
Ik moet de eerste Marokkaanse/Turkse 65-plusser die iemand op zijn scooter van haar handtas beroofd ook nog tegen komen hoor.
Cool story, Hansel.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:18:30 #158
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69705869
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maak je een grap? Jongeren van nu weten heel goed dat er te fucken valt met het Nederlandse strafrechtsysteem. Jongeren zijn niet bang om een paar weken in de cel te zitten. Jongeren zijn niet bang voor een taakstraf. In de gevangenis hebben gezeten verhoogt juist je status bij je vrienden, het maakt je stoerder.

Die jongens kunnen zich heus wel gedragen hoor, het zijn de ergste niet. (tot hier ben ik het eens met de PvdA-praat). Maar je moet ze wel een flinke klap achter hun oren geven wanneer ze de fout (dreigen in te) ingaan.
Ik heb het gevoel dat je praat vanuit een bepaalde 'common sense', een eigen logica waarbij het heel logisch is dat criminaliteit afneemt bij fikse straffen voor (jeugd)criminelen.

En dat klinkt ook heel logisch. Maar het probleem is dat het simpelweg niet blijkt te kloppen. Het werkt niet, maar keer op keer blijven mensen maar herhalen dat forse repressie de oplossing is voor criminaliteit. Blijkbaar omdat ze niet wensen te accepteren dat datgene wat in hun hoofd zo logisch en plausibel is, in de praktijk niet uit blijkt te komen.
pi_69706152
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat je praat vanuit een bepaalde 'common sense', een eigen logica waarbij het heel logisch is dat criminaliteit afneemt bij fikse straffen voor (jeugd)criminelen.

En dat klinkt ook heel logisch. Maar het probleem is dat het simpelweg niet blijkt te kloppen. Het werkt niet, maar keer op keer blijven mensen maar herhalen dat forse repressie de oplossing is voor criminaliteit. Blijkbaar omdat ze niet wensen te accepteren dat datgene wat in hun hoofd zo logisch en plausibel is, in de praktijk niet uit blijkt te komen.
Natuurlijk helpen forse straffen wel bij het afnemen van criminaliteit. Als je een crimineel levenslang heeft i.p.v. 2 jaartjes dan kunnen ze niet meer recivideren.

Maar je moet het probleem van 2 kanten aanpakken: zowel van de "linkse" kant als de "rechtse" kant. Dus investeren in scholing, investeren in achterstandswijken, investeren in het terugdringen van het aantal schoolverlaters zonder diploma. En tegelijkertijd moet je fors straffen als je ziet dat het misgaat, dit om aan te geven waar de grens ligt bij ontoelaatbaar gedrag. Als je niet fors straft, dan krijg je te maken met de ontwikkeling dat jongeren schijt hebben aan de politie, schijt hebben aan de overheid, schijt hebben aan het strafrechtsysteem. (wat veel jongeren nu dus hebben).

Als je naar landen in de wereld kijkt die (erg) forse straffen hanteren, dan zie je dat forse straffen wel 1 van de dingen zijn die leiden tot een lagere criminaliteit. Kijk maar naar Dubai, Singapore en Japan. Die straffen trouwens zwaarder dan Amerika doet.
pi_69707486
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

dit heb ik zelf ook jarenlang geroepen, onderbouwd met alle statistieken die er maar bestaan dat harde straffen niet werken etc.
maar inmiddels na jaren van 'zachte' straffen en lichte taakstraffen blijkt toch overduidelijk dat dat óók niet werkt.
doe eens gek en probeer dan toch die harde straffen? wat nu gebeurt werkt overduidelijk dus (ook) niet.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 4 juni 2009 @ 17:12:08 #161
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69707909
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:00 schreef WRH het volgende:

[..]

dit heb ik zelf ook jarenlang geroepen, onderbouwd met alle statistieken die er maar bestaan dat harde straffen niet werken etc.
maar inmiddels na jaren van 'zachte' straffen en lichte taakstraffen blijkt toch overduidelijk dat dat óók niet werkt.
doe eens gek en probeer dan toch die harde straffen? wat nu gebeurt werkt overduidelijk dus (ook) niet.
Ik vind 'doe eens gek' niet echt een reden om over te gaan op hardere straffen, eerlijk gezegd. En het is niet zo dat we geen andere alternatieven meer over hebben natuurlijk. Wat werkt is om de pakkans dramatisch te verhogen, er heel snel bovenop te zitten als het dreigt mis te gaan en daar met (eventueel vergaande) maatregelen op in te springen.

Als je ziet dat in veel Marokkaanse gezinnen de opvoeding gebrekkig verloopt, ouders niet weten waar hun 12-jarige zoon is om 23.00 uur 's avonds en jongens worden meegezogen in groepsgedrag, dan is er nog zoveel meer mogelijk dan zware gevangenisstraffen.

En dat kan dan best ingrijpend zijn, van mij mag de overheid in zulke gevallen best 'achter de voordeur' stappen, maar die zware repressieve straffen zijn alleen goed voor het bevredigen van wraakgevoelens in de samenleving. Criminaliteit en recidive voorkom je er niet mee, integendeel zelfs!
pi_69708350
'doe eens gek' was niet geheel serieus en letterlijk bedoeld, ik ging ervan uit dat mensen dat wel zouden kunnen begrijpen.
en hoewel ik het in essentie wel eens ben met wat je roept, vraag ik mij af hoe je het naar de praktijk wilt vertalen.
pakkans verhogen > hoe dan? meer politie? meer bewaking? hogere kosten maken dus en op elke straathoek gewapende bewaking?
er snel bovenop zitten > waarop? bij slechte cijfers op school meteen het gezin onder curatele zetten? kinderen op een bewaakt schoolplein zetten zodat ze in de pauze niet een winkelcentrum inkunnen om de boel leeg te jatten? bij elke geboorte in een Marokkaans gezin meteen een maatschappelijk werkster neerzetten? en hoe gaat dat betaald worden?
vergaande maatregelen? > welke maatregelen dus?
het klinkt allemaal wel prachtig en ieder weldenkend mens zal het er heus wel mee eens zijn, maar als je er goed over nadenkt valt het echt nauwelijks in de praktijk te brengen, het is niet te doen, je krijgt een duurbetaalde politiestaat om nog maar niet te spreken over de juridisch overschrijdende discriminatie, want hoe ga je voor elkaar krijgen dat je er juist bij Marokkaanse gezinnen / losgeslagen jongeren bovenop gaat zitten?
bovendien en dat is misschien nog wel waar ik het meeste van baal bij dit soort gedachten:
de mensen die de maatschappij het meest ontwrichten zijn de mensen die het meeste kosten, logisch, criminialiteit kost geld, maar als ook de remedie enorm veel geld gaat kosten dan zijn we toch compleet de omgekeerde wereld waarin bad behaviour "beloond" wordt?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 4 juni 2009 @ 17:42:34 #163
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69708969
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:25 schreef WRH het volgende:
'doe eens gek' was niet geheel serieus en letterlijk bedoeld, ik ging ervan uit dat mensen dat wel zouden kunnen begrijpen.
en hoewel ik het in essentie wel eens ben met wat je roept, vraag ik mij af hoe je het naar de praktijk wilt vertalen.
pakkans verhogen > hoe dan? meer politie? meer bewaking? hogere kosten maken dus en op elke straathoek gewapende bewaking?
er snel bovenop zitten > waarop? bij slechte cijfers op school meteen het gezin onder curatele zetten? kinderen op een bewaakt schoolplein zetten zodat ze in de pauze niet een winkelcentrum inkunnen om de boel leeg te jatten? bij elke geboorte in een Marokkaans gezin meteen een maatschappelijk werkster neerzetten? en hoe gaat dat betaald worden?
vergaande maatregelen? > welke maatregelen dus?
het klinkt allemaal wel prachtig en ieder weldenkend mens zal het er heus wel mee eens zijn, maar als je er goed over nadenkt valt het echt nauwelijks in de praktijk te brengen, het is niet te doen, je krijgt een duurbetaalde politiestaat om nog maar niet te spreken over de juridisch overschrijdende discriminatie, want hoe ga je voor elkaar krijgen dat je er juist bij Marokkaanse gezinnen / losgeslagen jongeren bovenop gaat zitten?
bovendien en dat is misschien nog wel waar ik het meeste van baal bij dit soort gedachten:
de mensen die de maatschappij het meest ontwrichten zijn de mensen die het meeste kosten, logisch, criminialiteit kost geld, maar als ook de remedie enorm veel geld gaat kosten dan zijn we toch compleet de omgekeerde wereld waarin bad behaviour "beloond" wordt?
- Pakkans kan verhoogd worden door ten eerste de opsporing veel efficienter in te richten. Het is lastig om daar een volledig juiste vergelijking van te geven met andere Europese landen, maar de onderzoeken waarin dat geprobeerd is geven bijna allemaal aan dat de Nederlandse politie het vrij belabberd doet op dat gebied. Verder inderdaad de capaciteit van de politie verhogen en zorgen dat die capaciteit ook daadwerkelijk terechtkomt op de plekken waar het het er toe doet, ipv bij kantoorbanen.

- Snel inspringen is een trend die inmiddels al wel een paar jaren ingezet is. We weten wat de risico-factoren zijn op een latere criminele carriere. Het is dan dus ook al mogelijk om met risico-analyses extra in te zetten op die kinderen en die gezinnen waar de kans op criminaliteit het hoogst is.

Dat brengt wel hele principiele bezwaren met zich mee, omdat je er niet onderuit kan dat mensen met dit soort maatregelen te maken krijgen die nog niks misdaan hebben, plus dat je mogelijk kinderen aanpakt die gewoon goed terecht waren gekomen. Risico-analyses (en bijgaande maatregelen) kunnen de grenzen van een rechtstaat opzoeken, maar het is wel degelijk mogelijk om snel in te springen op probleemgroepen.

- Vergaande maatregelen liggen in het verlengde daarvan. Verplichte opvoedingsondersteuning, straffen van ouders, avondklokken, strenge gedragsregels, etcetera. Er zijn best wel wat onderzoeken waarin er positieve resultaten zijn gehaald met dat soort dingen, het knelpunt ligt meestal alleen in de handhaving en financiering ervan.
pi_69709205
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:12 schreef Hephaistos. het volgende:

[quote]Als je ziet dat in veel Marokkaanse gezinnen de opvoeding gebrekkig verloopt, ouders niet weten waar hun 12-jarige zoon is om 23.00 uur 's avonds en jongens worden meegezogen in groepsgedrag, dan is er nog zoveel meer mogelijk dan zware gevangenisstraffen.
En dat is precies de fout die men nu begint te maken: het teveel focussen op de ouders. Luister nogmaals: geen enkele ouder gaat tegen z'n kind zeggen: ga jij maar lekker stelen buiten. Natuurlijk horen kleine kinderen niet om 23.00u buiten te lopen. Maar ook in de middag worden jongeren beinvloed om het criminele pad op te gaan. Het is niet een kwestie van kinderen 's avonds thuis + we hebben met de ouders gepraat en dan daalt de jongerencriminaliteit. Nee, het gaat om de straatcultuur waarin de jongens verkeren. En die straatcultuur heerst ook 's middags.

Interessant is het om te zien wáárom nou juist zoveel Marokkaanse. Antiliaanse en Surinaamse jongens de straatcultuur opzoeken. Waarom zoeken Turkse jongens iets minder vaak de straatcultuur op? Waarom zoeken Nederlandse, Chinese, hindoestaanse, indonesische jongens veel minder vaak de straatcultuur op?

En de hoofdreden daarvoor ligt niet in grote gezinnen --> die jongens hangen daarom vaak buiten om straat --> komen in aanraking met de straatcultuur. Want zowat alle niet-westerse allochtonen leven / leefden in grote gezinnen thuis en toch verkeren de meeste allochtone etnische minderheden niet in de straatcultuur.
pi_69709355
Mensen mensen mensen toch, je kan nog zoveel avondklokken, opvoedingscurcussen aan ouders geven, straffen van de ouders (wat hebben zij in godsnaam misdaan!?)...dat is allemaal PvdA-praat waar je in de realistische wereld weinig aan hebt.

De oorzaak waarom relatief veel allochtone jongens in de criminaliteit verkeren, ligt in de straatcultuur. Die cultuur vindt je niet binnenshuis, maar buitenshuis op de straat. Die cultuur is over komen waaien uit de achterstandswijken van Amerika. Het is een cultuur waarin de status en macht geldt. De gene met de grootste bek, krijgt het meeste respect. Het is een cultuur waarin snel geld verdienen centraal staat (en daarin komt je meestal in de criminaliteit terecht). Laf, pussygedrag wordt niet getolereerd. Die jongeren gaan lachend de gevangenis in en komen met meer status de gevangenis uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zienswijze op 04-06-2009 18:07:46 ]
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:03:40 #166
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_69709389
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:43 schreef DirkZz het volgende:

[..]

tel dat eens bij elkaar op
En dan
Krekker is de bom!
pi_69709576
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Stinkaap ken je mij ofzo dat je meteen kan oordelen?
Wat een mongool zeg
pi_69709631
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:13 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Wat een mongool zeg
Ja erg he? Als je inhoudelijks niets te melden hebt, kan je ook in de ballenbak gaan spelen
pi_69709809
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja erg he? Als je inhoudelijks niets te melden hebt, kan je ook in de ballenbak gaan spelen
Inhoudelijks

Ga je schoolgeld terugvragen Ali!
pi_69710186
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:20 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Inhoudelijks

Ga je schoolgeld terugvragen Ali!
Ten eerste ik ben geen Ali of enigzins iets in die trend. En ten tweede zit je te mierenneuken. Dit topic gaat over de OP en niet om andere users te trollen. Als je te stom bent om iets relevant over de OP of andere maatschappelijke problemen te zeggen, dan kan je ook op het Teletubbie forum reageren. Bye
pi_69710330
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:55 schreef DirkZz het volgende:

[..]

og nee, onse spelilngscontroleur heefd een faudjuh gevindt.
Typisch, het zijn namelijk meestal linkse user's die anders denkende proberen te pakken op spelvauten om op die manier nog enigzins elitair over te komen.
X
X
X
pi_69710477
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:36 schreef qonmann het volgende:
De Volkskrant nog wel ..
Staat ook in de NRC. Meer dan één op de twee marokannen in mijn stad heeft dus een delict gepleegd. (onder delicts vallen geen verkeersovertredingen trouwens ("ergere" misdrijven dus)). Autochtonen rond de 18%, het verschil is niet meer te ontkennen.

Wel grappig dat het net voor de verkiezingen naar buiten komt, dat kan de mensen nog een extra duwtje geven in de richting van de PVV.
  donderdag 4 juni 2009 @ 18:55:30 #173
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_69710743
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
Mensen mensen mensen toch, je kan nog zoveel avondklokken, opvoedingscurcussen aan ouders geven, straffen van de ouders (wat hebben zij in godsnaam misdaan!?)...dat is allemaal PvdA-praat waar je in de realistische wereld weinig aan hebt.

De oorzaak waarom relatief veel allochtone jongens in de criminaliteit verkeren, ligt in de straatcultuur. Die cultuur vindt je niet binnenshuis, maar buitenshuis op de straat. Die cultuur is over komen waaien uit de achterstandswijken van Amerika. Het is een cultuur waarin de status en macht geldt. De gene met de grootste bek, krijgt het meeste respect. Het is een cultuur waarin snel geld verdienen centraal staat (en daarin komt je meestal in de criminaliteit terecht). Laf, pussygedrag wordt niet getolereerd. Die jongeren gaan lachend de gevangenis in en komen met meer status de gevangenis uit.
En waarom zijn allochtonen meer vatbaar voor die 'straatcultuur'? Je gaat aan nogal wat andere oorzaken wel erg snel voorbij. Je sluit de ouders uit van enige verantwoordelijkheid, terwijl dat vaak wel degelijk ten grondslag ligt aan het gedrag. Zo ook bijvoorbeeld het over het algemeen zeer lage opleidingsniveau etc.

Maar dan nog, waar liggen dan wel de oplossingen? Nu je al een paar mogelijke straffen/maatregelen hebt neergesabeld.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_69711235
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:55 schreef Burghardt het volgende:

[..]

En waarom zijn allochtonen meer vatbaar voor die 'straatcultuur'?
Dat vraag ik mij juist ook af. Zie ook het zinnetje in mijn vorige post: "Interessant is het om te zien wáárom nou juist zoveel Marokkaanse. Antiliaanse en Surinaamse jongens de straatcultuur opzoeken".
Daar ben ik zo 1 2 3 ook niet uit. Ik denk wel dat het te maken heeft met machogedrag (in die culturen komt machogedrag meer voor). En de gangsta raps uit Amerika waarin de straatcultuur wordt verheerlijkt. Meeste van die jongeren luisteren vaak naar dat soort muziek.
quote:
Je gaat aan nogal wat andere oorzaken wel erg snel voorbij. Je sluit de ouders uit van enige verantwoordelijkheid, terwijl dat vaak wel degelijk ten grondslag ligt aan het gedrag. Zo ook bijvoorbeeld het over het algemeen zeer lage opleidingsniveau etc.
Natuurlijk zijn ouders 1 ding. Maar je moet niet teveel op de ouders focussen, dat is de fout die men nu begint te maken (na 40 jaar lang wegkijken voor problemen). De hoofdverantwoordelijken zijn nog altijd die jongens en niet de ouders. Die jongens veranderen buitenshuis in wilde beesten, en niet binnenshuis waar de ouders gezag hebben.

Laag opleidingsniveau van de ouders is natuurlijk niet de hoofdoorzaak. Turkse ouders hebben net zo goed een laag opleidingsniveau maar Turkse jongens ontsporen relatief veel minder vaak.
quote:
Maar dan nog, waar liggen dan wel de oplossingen? Nu je al een paar mogelijke straffen/maatregelen hebt neergesabeld.
Het is de straatcultuur. Van daaruit moet je het aanpakken.

In de straatcultuur:

- bezorgen gevangenisstraffen je juist status.
Oplossing: geen gevangenisstraffen meer invoeren, maar straffen invoeren die die jongens daadwerkelijk raken. . Bijv. verbod om uit te gaan in discotheken, verbod om in dure auto's te rijden, verbod om dure merkkleding te dragen, zet ze te schande bij hun vrienden, geef ze een schholrimte van 09.00 tot 17.00. Laat ze in hun vrije tijd verplicht werken. En daarmee hebben ze ook geen tijd om op straat rotzooi te trappen.

- geldt de regel "Wie de grootste bek heeft, die heeft de macht" en "Respect krijg je niet, maar respect moet je afdwingen"
Oplossing: de politie moet laten zien dat zij de baas zijn op straat. De politie moeten laat zien dat met hen niet te sollen valt. Dan pas krijg je respect van dit soort jongens.

- wordt snel geld verdienen verheerlijkt (en daarmee kom je meestal in de criminaliteit)
Oplossing: snel geld verdienen en criminaliteit onaantrekkelijk maken. Door bijv. harde, vernerende straffen. Gestraft worden moet niet cool zijn, maar juist beschamend. Drugswereld beter aanpakken. Pakkans fors verhogen.

Er zijn natuurlijk nog veel meer maatregelen, maar ik heb geen zin om die helemaal uit te typen..
Probleem is de straatcultuur en díe moet je aanpakken. En dat gebeurt niet met softe maatregelen zoals avondklokken, ouders straffen, taakstraffen en dat soort dingen.
pi_69716544
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ten eerste ik ben geen Ali of enigzins iets in die trend. En ten tweede zit je te mierenneuken. Dit topic gaat over de OP en niet om andere users te trollen. Als je te stom bent om iets relevant over de OP of andere maatschappelijke problemen te zeggen, dan kan je ook op het Teletubbie forum reageren. Bye
Wat is de relevantie van het feit dat jij mensen uitscheldt voor aap en andere onzinnigheden? Tevens lul je maar wat uit je nek. Gang gerelateerd geweld is al 15 jaar actueel in Nederland ( de laatste jaren door een meer pro-actieve aanpak , samenscholingsverboden en zelfs een OV verbod is dat nu minder)
En ja de ouders zijn verantwoordelijk . En jij denkt dat status een issue is in een heropvoedingskamp? De gevangenis ja. Niet die kampen. Vooral omdat het daar helemaal niet cool gaat zijn. Gevangenis klinkt stoer en kunnen beginnende thugs hun status rondbazuinen en networken. Die tehuizen zullen (in de ogen van de 18 + gasten) gelden als "kinderachtig" niet stoer o.i.d.

En ga mij niet vertellen dat de ouders geen schuld treft .Ze zijn bang voor hun eigen jong. Opvoeden dat tuig , anders kind kwijt , verblijfsvergunning kwijt , uitkering weg en opgepleurd. Enkeltje فاس
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')