abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69685120
quote:
Marokkaan scoort hoog in misdaad
ROTTERDAM - Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam is maar liefst 55% in aanraking is gekomen met de politie, op verdenking van een delict.

Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers in dezelfde leeftijdscategorie (18 tot 24 jaar) geldt dat voor 40 procent, voor autochtonen voor 18,4 procent.

Dat blijkt uit een berekening door hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk, die de cijfers in De Volkskrant 'absoluut schrikbarend' noemt.

Veel recidivisten

Volgens Bovenkerk is er ook veel sprake van recidivisten. "Je zou nog kunnen denken dat het per persoon niet verder is gegaan dan één contact met de politie, maar dat is niet zo: 90 procent van de jongens met een Marokkaanse achtergrond recidiveert, tegenover 60 procent van de allochtonen."

De hoogleraar denkt dat deze schrikbarende cijfers ook gelden in andere steden dan Rotterdam. "Daar horen we dezelfde geluiden. Volgens Bovenkerk wordt de meeste criminaliteit gepleegd door jongens van 12 tot 24 jaar.
http://www.volkskrant.nl/(...)ele_allochtonen_Rdam

Dit artikel concentreert zich op allochtonen, maar ik vind die score van 1 op 5 hollandse boefjes (ik vertaal het maar even) ook niet zo fraai...

[ Bericht 65% gewijzigd door Frutsel op 04-06-2009 10:57:50 (update OP) ]
pi_69685256
De winkelovervallers zijn significant vaker moslim.
pi_69685402
en oja, voor wat meer achtergrond:
http://www.volkskrant.nl/(...)dan_etnische_kwestie
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:26:47 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_69685859
Goeie OP

* Enchanter wacht op Meh7 , Meki , Klopkoek , Andries1 , etc etc
Ik ben inmiddels overleden
pi_69685912
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
De winkelovervallers zijn significant vaker moslim.
Bron
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:28:36 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_69685944
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Bron
Ik ben inmiddels overleden
pi_69686240
Niet geheel ontopic, maar aangezien er nog geen topic over is wil ik het wel even posten:
quote:
De familie Karkache uit Gouda is boos. Boos op de politie, want de politie heeft ze onterecht als criminelen behandeld. Afgelopen zondagnacht zat Karim Karkache met zijn vrouw, kind en neef in de auto, toen ze door zo'n veertien agenten werden klemgereden. Karim werd op de grond gegooid en op zijn rug getrapt.

En dat allemaal voor de ogen van zijn 3-jarige zoontje Youssef, op wie het incident duidelijk impact heeft gehad. "Hij slaapt slecht, moet weer luiers dragen terwijl hij al zindelijk was en speelt het hele gebeuren na in de keuken. De tranen springen in je ogen als je dat ziet", vertelt een familielid.

Karim en zijn gezin bleken onschuldig, ze kwamen net van de huisartsenpost af vanwege de hoge koorts van Youssef. Maar excuses van de politie kregen ze niet: "We maken geen excuses, maar we willen het wel uitleggen op het bureau", zeiden twee agenten die een dag later bij de familie op de stoep stonden.

De politie geeft toe dat ze Karim en zijn gezin 'niet bepaald zachtzinnig' hebben aangepakt. "Maar je kunt geen enkel risico nemen, zelfs als er een gezinnetje in zo'n auto blijkt te zitten", zegt een woordvoerder. De broer van Karim is advocaat en staat hem bij. "We nemen het hoog op, omdat dit veel vaker gebeurt, zeker bij allochtonen. (...) Wij laten ons niet zo makkelijk de mond snoeren en gaan deze strijd gewoon aan. We zijn het zat het pispaaltje van de politie te zijn", verklaart hij.

Politie ziet gezin aan voor criminelen
Alhoewel, de bron uit de OP heeft het over: "met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict", is de familie Karkache uit mijn bericht nu ook "met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict"?
pi_69686304
De Volkskrant nog wel ..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_69686351
Wat een stelletje mietjes is de politie in Nederland. Wel tekeer durven tegaan tegen onschuldige mensen (en dan ook nog geen excuses maken). Maar schuldige mensen opppaken..dan is het een heel ander verhaal...huilie bwehhhhhhh we hebben andere prioriteiten op dit moment.
pi_69686407
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Meh7 op 03-06-2009 23:39:03 ]
pi_69686493
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
Wat een stelletje mietjes is de politie in Nederland. Wel tekeer durven tegaan tegen onschuldige mensen (en dan ook nog geen excuses maken). Maar schuldige mensen opppaken..dan is het een heel ander verhaal...huilie bwehhhhhhh we hebben andere prioriteiten op dit moment.
Het boeit je alleen maar dat ze geen excuses hebben gemaakt omdat de *kuch* "slachtoffers" allochtoontjes waren.
Lekker hypocriet dus.
  woensdag 3 juni 2009 @ 23:41:10 #12
8875 Mdk
Smart-ass
pi_69686499
quote:
De politie geeft toe dat ze Karim en zijn gezin 'niet bepaald zachtzinnig' hebben aangepakt. "Maar je kunt geen enkel risico nemen, zelfs als er een gezinnetje in zo'n auto blijkt te zitten", zegt een woordvoerder. De broer van Karim is advocaat en staat hem bij. "We nemen het hoog op, omdat dit veel vaker gebeurt, zeker bij allochtonen.
Tja, als je dan weer de statistieken uit de OP erbij pakt is het gewoon een gevalletje kansberekening.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_69686566
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:34 schreef Meh7 het volgende:
Niet geheel ontopic, maar aangezien er nog geen topic over is wil ik het wel even posten:
[..]

Alhoewel, de bron uit de OP heeft het over: "met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict", is de familie Karkache uit mijn bericht nu ook "met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict"?
dat vraag ik mij ook af...
pi_69686584
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:41 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Het boeit je alleen maar dat ze geen excuses hebben gemaakt omdat de *kuch* "slachtoffers" allochtoontjes waren.
Lekker hypocriet dus.
ken je mij ofzo dat je meteen kan oordelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 07-06-2009 20:36:49 ]
pi_69686593
quote:
Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam in de leeftijd van 18 tot 24 is bijna 55 procent met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict. Voor Antilliaanse en Surinaamse Rotterdammers in dezelfde leeftijdscategorie is dat 40 procent, voor Turks-Nederlandse mannen 36, en voor autochtone Rotterdammers 18,4
tel dat eens bij elkaar op
pi_69686607
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:41 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Lekker hypocriet dus.
Allochtonen kunnen natuurlijk geen slachtoffer zijn? Lekker denigrerend bezig met "allochtoontjes" ben je ook.
pi_69686623
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:41 schreef Mdk het volgende:

[..]

Tja, als je dan weer de statistieken uit de OP erbij pakt is het gewoon een gevalletje kansberekening.
Ja maar dat mag dus niet. Je mag natuurlijk wel omgekeerd kansrekenen, dwz dat je vooral autochtone hoogopgeleiden pakt. Dat heet positieve discriminatie, en is gewoon toegestaan.
pi_69686641
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Stinkaap ken je mij ofzo dat je meteen kan oordelen?
10 seconden naar je postgeschiedenis gekeken, en de enige topics waar jij op reageert zijn topics waar het over moslims gaat.
Ikke, ikke, ikke de rest kan stikke?
pi_69686692
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:44 schreef DirkZz het volgende:

[..]

10 seconden naar je postgeschiedenis gekeken, en de enige topics waar jij op reageert zijn topics waar het over moslims gaat.
Zienswijze is een soort van Ayaan Hirsi Ali, hij staat aan "jouw" kant.
pi_69686715
quote:

[..]

Zienswijze is juist een voorstander van ongenadig hard optreden tegen criminelen (en ja, hij weet ook dat dat voor een groot deel allochtonen zijn). Beter hou je je ongefundeerde vooroordelen voor je.
pi_69686730
quote:

[..]

Ja boehhhh Wat die koningin Beatrix van je allemaal uitvreet interesseert me geen reet. Mag ik op onderwerpen interesseren die mij interesseren?

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 07-06-2009 20:37:54 ]
pi_69686776
==

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 07-06-2009 20:38:17 ]
pi_69686777
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zienswijze is juist een voorstander van ongenadig hard optreden tegen criminelen (en ja, hij weet ook dat dat voor een groot deel allochtonen zijn). Beter hou je je ongefundeerde vooroordelen voor je.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nou nemen we het allebei voor Zienswijze op. Kunnen we elkaar toch eens ergens in vinden.
pi_69686784
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik sta helemaal niet aan zijn kant. Dat ik kritisch ben over bepaalde zaken in deze samenleving wil nog niet meteen zeggen dat ik aan de kant van ongefundeerde randebielen zoals DirkZz sta.
pi_69686813
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
Nou nemen we het allebei voor Zienswijze op. Kunnen we elkaar toch eens ergens in vinden.
Jij lijkt mij eigenlijk een best redelijk persoon die gewoon van trollen houdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')