abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:00:04 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_69212071
quote:
"Nederland heeft niet teveel maar te weinig Marokkanen en de hele EU moet zijn poorten voor Noord-Afrikaanse arbeiders wijd openen." Dat zegt Hans Martens van het European Policy Center, een denktank voor de Europese Commissie.

In zijn advies schrijft hij: "stop met de struisvogelpolitiek, wees moedig en zeg heel eerlijk tegen kiezers dat het halen van bijvoorbeeld Marokkaanse arbeiders een noodzaak is als men de privileges van de verzorgingsstaat wil blijven behouden."

Turkije

Om de verzorgingsstaat te behouden is alleen Turkije toelaten tot de Europese Unie niet genoeg. "Turkije niet toelaten is het domste wat we kunnen doen, maar alleen Turkije en de Turkse arbeiders toelaten is niet genoeg."

Geld

"Wat nodig is, is een Marshall-plan voor Noord-Afrika. Er moet veel geld heen om landen als Marokko, Algerije en Libië te democratiseren, en de jongeren daar op te leiden, om ze vervolgens hier te laten werken."

Bron: Spitsnieuws
We hebben Marokkanen nodig om later de kont van babyboomers te wassen (volgens de denktank)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_69212114
Hoera voor de EU, hoera voor het gecentraliseerde orgaan dat ook richtlijnen voor ons zal opstellen!
pi_69212141
Acht gevangenissen dicht, 1200 banen weg

er moet weer voor werkgelegenheid gezorgd worden. met de babyboom heeft het weinig tot niets te maken.

oh voor het geval dat: niet volledig serieus bedoeld.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:04:22 #4
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69212143
Tja, hij heeft wel gelijk, maar dan moeten we wel hopen dat ze wel gaan werken natuurlijk (geen bijbedoelingen) zeker in deze crisistijden.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_69212144
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:02 schreef OldJeller het volgende:
Hoera voor de EU, hoera voor het gecentraliseerde orgaan dat ook richtlijnen voor ons zal opstellen!
Horay for the sarcasm
pi_69212160
Europese Commissie, dat anti-democratische orgaan heeft ook weer wat te melden .
pi_69212168
Hans Martens woont zeker op het platteland?
pi_69212180
Ik zie niet in waarom wij voor de 'sake of' de economie, nog meer immigranten moeten binnenhalen.
Wat is er mis met een krimpende economie, wanneer de bevolking ook krimpt? Om onze economie te handhaven moeten we onze samenleving op sociaal-cultureel niveau, nog meer op de proef stellen?
pi_69212190
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:06 schreef slaapvaak het volgende:
Ik zie niet in waarom wij voor de 'sake of' de economie, nog meer immigranten moeten binnenhalen.
Wat is er mis met een krimpende economie, wanneer de bevolking ook krimpt? Om onze economie te handhaven moeten we onze samenleving op sociaal-cultureel niveau, nog meer op de proef stellen?
Inderdaad, waarom altijd maar uitgaan van groei?
pi_69212200
Laten we gewoon eerst de huidige problematiek oplossen en wachten tot alle aversie jegens de probleem marokkanen afgenomen is alvorens alweer een nieuwe lading in het land te nemen.

Mag van mij, maar dan ben ik bang dat het een burgeroorlog wordt. En daarvan acht ik de kansen zeer realistisch als het aantal verdubbeld zou worden.
pi_69212215
Hans Martens heeft plannen om de A2 opnieuw te asfalteren
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:09:35 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_69212241
Immigratie hebben we zeker nodig om de economie draaiende te houden de komende decennia. Maar dan ben ik toch voor immigratie uit EU landen (en ja, daar mag Turkije best bij horen straks van mij).
pi_69212277
Zijn die arbeiders wel goed genoeg geschoold? Wat doen we met ze als ze werkloos worden? Heeft die Martens daar ook over nagedacht.
pi_69212308
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:06 schreef slaapvaak het volgende:
Omdat anders pensioenen niet meer betaalbaar zijn.

mijn oplossing is gewoon de geldkraan voor die oudjes dicht. Ze zoeken maar uit hoe ze het rooien. Intereseert me geen biet.
pi_69212324
Het is ook echt werkelijk dezelfde fout maken als vroeger. De meeste Marokkanen die hier heen zouden willen komen zijn laagopgeleid, diegene met de slechtste uitgangspositie in Marokko zelf, anders zouden zij niet de grote stap maken. Zij zullen vaak van relatief hoge leeftijd zijn, zoals het verleden al heeft uitgewezen. De jongeren zijn immers hoger opgeleid en verdringen de ouderen van de arbeidersmarkt, want ook in Marokko groeit de dienstensector en neemt de industrie af.
Deze gastarbeiders werken dus korte tijd, maken door een verandering van woonomgeving, cultuur en klimaat, door lichamelijke klachten en depressie relatief veel gebruik van het sociale stelsel. Krijgen zelf kinderen die met dezelfde identiteitsproblemen kampen als de jongeren van nu, in lage sociaal economische posities.

Het hele riedeltje herhaalt zich weer... geniale man!
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:15:09 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69212333
Beetje vaag verhaal, een Marshall plan? Dat betekent tegenwoordig toch gewoon ontwikkelingshulp? En dat doen we toch al?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_69212342
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:13 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Omdat anders pensioenen niet meer betaalbaar zijn.

mijn oplossing is gewoon de geldkraan voor die oudjes dicht. Ze zoeken maar uit hoe ze het rooien. Intereseert me geen biet.
Niet in de huidige vorm nee, daarom zeg ik, wat is er mis met een krimpende economie? Waarom zou afname van de koopkracht minder wenselijk zijn dan sociaal-culturele problemen in de samenleving, die nu al van significante aard zijn?
pi_69212345
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:09 schreef remlof het volgende:
Immigratie hebben we zeker nodig om de economie draaiende te houden de komende decennia. Maar dan ben ik toch voor immigratie uit EU landen (en ja, daar mag Turkije best bij horen straks van mij).
En dan? Dan is Turkije de grootse in Europa, met de daarbij behorende macht. Daarbij komt nog eens dat de contrasten tussen de lidstaten zo groot worden dat van de hele EU niet meer dan een soort verkapte douane unie overblijft, oftewel een verzameling van verdeelde landen.
pi_69212368
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:15 schreef Hukkie het volgende:
Beetje vaag verhaal, een Marshall plan? Dat betekent tegenwoordig toch gewoon ontwikkelingshulp? En dat doen we toch al?
De instituties, politieke cultuur en middenkader van het Europa na de Tweede Wereld oorlog is niet te vergelijken met Noord Afrika. Ontwikkelingshulp naar dit soort gebieden is zeer ineffectief gebleken en is niet te vergelijken met het effect van een Marshall plan, wegens totaal andere omstandigheden.
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:20:18 #20
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69212408
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:17 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

De instituties, politieke cultuur en middenkader van het Europa na de Tweede Wereld oorlog is niet te vergelijken met Noord Afrika. Ontwikkelingshulp naar dit soort gebieden is zeer ineffectief gebleken en is niet te vergelijken met het effect van een Marshall plan, wegens totaal andere omstandigheden.
Zeker dat snap ik, maar waarom dan een Marshall plan erbij halen? Drogredenatie lijkt me.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:20:43 #21
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69212414
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:20 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker dat snap ik, maar waarom dan een Marshall plan erbij halen? Drogredenatie lijkt me.
anders is het niet te redden.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:22:25 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_69212445
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:15 schreef -Beer- het volgende:

[..]

En dan? Dan is Turkije de grootse in Europa, met de daarbij behorende macht. Daarbij komt nog eens dat de contrasten tussen de lidstaten zo groot worden dat van de hele EU niet meer dan een soort verkapte douane unie overblijft, oftewel een verzameling van verdeelde landen.
Ik zei dan ook "straks", als ze hun zaakjes op orde hebben. Als ze aan alle criteria voldoen zal het mij jeuken of ze de meeste inwoners hebben. Het percentage inwoners van west-europa zal toch steeds minder worden met de huidige geboortecijfers.
pi_69212450
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

anders is het niet te redden.
Je hebt een hamer en sikkel in je avatar, maar de praatjes van iemand uit de Europese elite die gericht zijn op uitbreiding/behoud van het kapitaal, slik je als zoete koek.
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:24:10 #24
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_69212473
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:22 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Je hebt een hamer en sikkel in je avatar, maar de praatjes van iemand uit de Europese elite die gericht zijn op uitbreiding/behoud van het kapitaal, slik je als zoete koek.
wat zit je nou allemaal te praten?

jij wilt zeggen dat het 2/3% van het BNP dat gestuurd wordt naar ontwikkelingslanden enig effect heeft gehad?
pi_69212512
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

wat zit je nou allemaal te praten?

jij wilt zeggen dat het 2/3% van het BNP dat gestuurd wordt naar ontwikkelingslanden enig effect heeft gehad?
Waar beweer ik dat? Ik zeg net dat ontwikkelingshulp totaal ineffectief is gebleken en dat een Marshall plan voor Noord Afrika van mongoloïde aard is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')