We hebben Marokkanen nodig om later de kont van babyboomers te wassen (volgens de denktank)quote:"Nederland heeft niet teveel maar te weinig Marokkanen en de hele EU moet zijn poorten voor Noord-Afrikaanse arbeiders wijd openen." Dat zegt Hans Martens van het European Policy Center, een denktank voor de Europese Commissie.
In zijn advies schrijft hij: "stop met de struisvogelpolitiek, wees moedig en zeg heel eerlijk tegen kiezers dat het halen van bijvoorbeeld Marokkaanse arbeiders een noodzaak is als men de privileges van de verzorgingsstaat wil blijven behouden."
Turkije
Om de verzorgingsstaat te behouden is alleen Turkije toelaten tot de Europese Unie niet genoeg. "Turkije niet toelaten is het domste wat we kunnen doen, maar alleen Turkije en de Turkse arbeiders toelaten is niet genoeg."
Geld
"Wat nodig is, is een Marshall-plan voor Noord-Afrika. Er moet veel geld heen om landen als Marokko, Algerije en Libië te democratiseren, en de jongeren daar op te leiden, om ze vervolgens hier te laten werken."
Bron: Spitsnieuws
Horay for the sarcasmquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:02 schreef OldJeller het volgende:
Hoera voor de EU, hoera voor het gecentraliseerde orgaan dat ook richtlijnen voor ons zal opstellen!![]()
Inderdaad, waarom altijd maar uitgaan van groei?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:06 schreef slaapvaak het volgende:
Ik zie niet in waarom wij voor de 'sake of' de economie, nog meer immigranten moeten binnenhalen.
Wat is er mis met een krimpende economie, wanneer de bevolking ook krimpt? Om onze economie te handhaven moeten we onze samenleving op sociaal-cultureel niveau, nog meer op de proef stellen?
Omdat anders pensioenen niet meer betaalbaar zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:06 schreef slaapvaak het volgende:
Ik zie niet in waarom wij voor de 'sake of' de economie, nog meer immigranten moeten binnenhalen.
Wat is er mis met een krimpende economie, wanneer de bevolking ook krimpt? Om onze economie te handhaven moeten we onze samenleving op sociaal-cultureel niveau, nog meer op de proef stellen?
Niet in de huidige vorm nee, daarom zeg ik, wat is er mis met een krimpende economie? Waarom zou afname van de koopkracht minder wenselijk zijn dan sociaal-culturele problemen in de samenleving, die nu al van significante aard zijn?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:13 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Omdat anders pensioenen niet meer betaalbaar zijn.
mijn oplossing is gewoon de geldkraan voor die oudjes dicht. Ze zoeken maar uit hoe ze het rooien. Intereseert me geen biet.
En dan? Dan is Turkije de grootse in Europa, met de daarbij behorende macht. Daarbij komt nog eens dat de contrasten tussen de lidstaten zo groot worden dat van de hele EU niet meer dan een soort verkapte douane unie overblijft, oftewel een verzameling van verdeelde landen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:09 schreef remlof het volgende:
Immigratie hebben we zeker nodig om de economie draaiende te houden de komende decennia. Maar dan ben ik toch voor immigratie uit EU landen (en ja, daar mag Turkije best bij horen straks van mij).
De instituties, politieke cultuur en middenkader van het Europa na de Tweede Wereld oorlog is niet te vergelijken met Noord Afrika. Ontwikkelingshulp naar dit soort gebieden is zeer ineffectief gebleken en is niet te vergelijken met het effect van een Marshall plan, wegens totaal andere omstandigheden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:15 schreef Hukkie het volgende:
Beetje vaag verhaal, een Marshall plan? Dat betekent tegenwoordig toch gewoon ontwikkelingshulp? En dat doen we toch al?
Zeker dat snap ik, maar waarom dan een Marshall plan erbij halen? Drogredenatie lijkt me.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:17 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
De instituties, politieke cultuur en middenkader van het Europa na de Tweede Wereld oorlog is niet te vergelijken met Noord Afrika. Ontwikkelingshulp naar dit soort gebieden is zeer ineffectief gebleken en is niet te vergelijken met het effect van een Marshall plan, wegens totaal andere omstandigheden.
anders is het niet te redden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:20 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker dat snap ik, maar waarom dan een Marshall plan erbij halen? Drogredenatie lijkt me.
Ik zei dan ook "straks", als ze hun zaakjes op orde hebben. Als ze aan alle criteria voldoen zal het mij jeuken of ze de meeste inwoners hebben. Het percentage inwoners van west-europa zal toch steeds minder worden met de huidige geboortecijfers.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:15 schreef -Beer- het volgende:
[..]
En dan? Dan is Turkije de grootse in Europa, met de daarbij behorende macht. Daarbij komt nog eens dat de contrasten tussen de lidstaten zo groot worden dat van de hele EU niet meer dan een soort verkapte douane unie overblijft, oftewel een verzameling van verdeelde landen.
Je hebt een hamer en sikkel in je avatar, maar de praatjes van iemand uit de Europese elite die gericht zijn op uitbreiding/behoud van het kapitaal, slik je als zoete koek.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
anders is het niet te redden.
wat zit je nou allemaal te praten?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:22 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Je hebt een hamer en sikkel in je avatar, maar de praatjes van iemand uit de Europese elite die gericht zijn op uitbreiding/behoud van het kapitaal, slik je als zoete koek.
Waar beweer ik dat? Ik zeg net dat ontwikkelingshulp totaal ineffectief is gebleken en dat een Marshall plan voor Noord Afrika van mongoloïde aard is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
wat zit je nou allemaal te praten?
jij wilt zeggen dat het 2/3% van het BNP dat gestuurd wordt naar ontwikkelingslanden enig effect heeft gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |