We hebben Marokkanen nodig om later de kont van babyboomers te wassen (volgens de denktank)quote:"Nederland heeft niet teveel maar te weinig Marokkanen en de hele EU moet zijn poorten voor Noord-Afrikaanse arbeiders wijd openen." Dat zegt Hans Martens van het European Policy Center, een denktank voor de Europese Commissie.
In zijn advies schrijft hij: "stop met de struisvogelpolitiek, wees moedig en zeg heel eerlijk tegen kiezers dat het halen van bijvoorbeeld Marokkaanse arbeiders een noodzaak is als men de privileges van de verzorgingsstaat wil blijven behouden."
Turkije
Om de verzorgingsstaat te behouden is alleen Turkije toelaten tot de Europese Unie niet genoeg. "Turkije niet toelaten is het domste wat we kunnen doen, maar alleen Turkije en de Turkse arbeiders toelaten is niet genoeg."
Geld
"Wat nodig is, is een Marshall-plan voor Noord-Afrika. Er moet veel geld heen om landen als Marokko, Algerije en Libië te democratiseren, en de jongeren daar op te leiden, om ze vervolgens hier te laten werken."
Bron: Spitsnieuws
Horay for the sarcasmquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:02 schreef OldJeller het volgende:
Hoera voor de EU, hoera voor het gecentraliseerde orgaan dat ook richtlijnen voor ons zal opstellen!![]()
Inderdaad, waarom altijd maar uitgaan van groei?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:06 schreef slaapvaak het volgende:
Ik zie niet in waarom wij voor de 'sake of' de economie, nog meer immigranten moeten binnenhalen.
Wat is er mis met een krimpende economie, wanneer de bevolking ook krimpt? Om onze economie te handhaven moeten we onze samenleving op sociaal-cultureel niveau, nog meer op de proef stellen?
Omdat anders pensioenen niet meer betaalbaar zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:06 schreef slaapvaak het volgende:
Ik zie niet in waarom wij voor de 'sake of' de economie, nog meer immigranten moeten binnenhalen.
Wat is er mis met een krimpende economie, wanneer de bevolking ook krimpt? Om onze economie te handhaven moeten we onze samenleving op sociaal-cultureel niveau, nog meer op de proef stellen?
Niet in de huidige vorm nee, daarom zeg ik, wat is er mis met een krimpende economie? Waarom zou afname van de koopkracht minder wenselijk zijn dan sociaal-culturele problemen in de samenleving, die nu al van significante aard zijn?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:13 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Omdat anders pensioenen niet meer betaalbaar zijn.
mijn oplossing is gewoon de geldkraan voor die oudjes dicht. Ze zoeken maar uit hoe ze het rooien. Intereseert me geen biet.
En dan? Dan is Turkije de grootse in Europa, met de daarbij behorende macht. Daarbij komt nog eens dat de contrasten tussen de lidstaten zo groot worden dat van de hele EU niet meer dan een soort verkapte douane unie overblijft, oftewel een verzameling van verdeelde landen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:09 schreef remlof het volgende:
Immigratie hebben we zeker nodig om de economie draaiende te houden de komende decennia. Maar dan ben ik toch voor immigratie uit EU landen (en ja, daar mag Turkije best bij horen straks van mij).
De instituties, politieke cultuur en middenkader van het Europa na de Tweede Wereld oorlog is niet te vergelijken met Noord Afrika. Ontwikkelingshulp naar dit soort gebieden is zeer ineffectief gebleken en is niet te vergelijken met het effect van een Marshall plan, wegens totaal andere omstandigheden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:15 schreef Hukkie het volgende:
Beetje vaag verhaal, een Marshall plan? Dat betekent tegenwoordig toch gewoon ontwikkelingshulp? En dat doen we toch al?
Zeker dat snap ik, maar waarom dan een Marshall plan erbij halen? Drogredenatie lijkt me.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:17 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
De instituties, politieke cultuur en middenkader van het Europa na de Tweede Wereld oorlog is niet te vergelijken met Noord Afrika. Ontwikkelingshulp naar dit soort gebieden is zeer ineffectief gebleken en is niet te vergelijken met het effect van een Marshall plan, wegens totaal andere omstandigheden.
anders is het niet te redden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:20 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker dat snap ik, maar waarom dan een Marshall plan erbij halen? Drogredenatie lijkt me.
Ik zei dan ook "straks", als ze hun zaakjes op orde hebben. Als ze aan alle criteria voldoen zal het mij jeuken of ze de meeste inwoners hebben. Het percentage inwoners van west-europa zal toch steeds minder worden met de huidige geboortecijfers.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:15 schreef -Beer- het volgende:
[..]
En dan? Dan is Turkije de grootse in Europa, met de daarbij behorende macht. Daarbij komt nog eens dat de contrasten tussen de lidstaten zo groot worden dat van de hele EU niet meer dan een soort verkapte douane unie overblijft, oftewel een verzameling van verdeelde landen.
Je hebt een hamer en sikkel in je avatar, maar de praatjes van iemand uit de Europese elite die gericht zijn op uitbreiding/behoud van het kapitaal, slik je als zoete koek.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
anders is het niet te redden.
wat zit je nou allemaal te praten?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:22 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Je hebt een hamer en sikkel in je avatar, maar de praatjes van iemand uit de Europese elite die gericht zijn op uitbreiding/behoud van het kapitaal, slik je als zoete koek.
Waar beweer ik dat? Ik zeg net dat ontwikkelingshulp totaal ineffectief is gebleken en dat een Marshall plan voor Noord Afrika van mongoloïde aard is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
wat zit je nou allemaal te praten?
jij wilt zeggen dat het 2/3% van het BNP dat gestuurd wordt naar ontwikkelingslanden enig effect heeft gehad?
niet gelezen, hang ook maar half aan dit topic.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:26 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat? Ik zeg net dat ontwikkelingshulp totaal ineffectief is gebleken en dat een Marshall plan voor Noord Afrika van mongoloïde aard is.
Lees het topic.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:29 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
niet gelezen, hang ook maar half aan dit topic.
welke omstandigheden zijn er dan anders die kunnen veroorzaken dat een soortgelijk marshallplan niet lukt in afrika etc?
Duitsland heeft toch ongeveer 10 miljoen inwoners meer dan Turkije?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:15 schreef -Beer- het volgende:
[..]
En dan? Dan is Turkije de grootse in Europa, met de daarbij behorende macht. Daarbij komt nog eens dat de contrasten tussen de lidstaten zo groot worden dat van de hele EU niet meer dan een soort verkapte douane unie overblijft, oftewel een verzameling van verdeelde landen.
ik kan het niet vinden hoor, en ik heb het toch echt doorgelezen.quote:
In Zuid Europa kiezen ze weer voor een andere doelgroep. In bijvoorbeeld Portugal kiezen ze juist weer voor Zuid Amerikanen. Niet dat ik daar de noodzaak van inzie.quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:28 schreef een-wolk-groene-aapjes het volgende:
Waarom kunnen we die nieuwe werknemers die we zo hard nodig hebben niet uit de nieuwe oostelijke europese landen halen dan? Misschien heeft China anders nog wel een paar mensen over?
Waar het omgaat is dat de polen met hetzelfde probleem zitten als de nederlanders, namelijk vergrijzing, en dus moeten we mensen uit andere landen halen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:11 schreef ASroma het volgende:
Die man is niet helemaal goed bij z'n hoofd. En maar ongevraagde adviezen geven aan Brussel. Snap je nu waarom we af moeten van Europese regelgeving? Als burger heb je geen flauw idee wat ze daar allemaal bekokstoven.quote:'Nederland heeft meer Marokkanen nodig'
Nederland heeft niet te veel Marokkanen binnen de landsgrenzen, maar juist te weinig. Sterker, voor heel de Europese Unie geldt dat de poorten voor Noord-Afrikaanse arbeiders wijd open moeten.
Dat zegt directeur Hans Martens van het European Policy Center, een invloedrijke denktank in Brussel die gevraagd en ongevraagd onder meer de Europese Commissie van advies voorziet.
Zijn raad aan Europese en nationale politici: "stop met de struisvogelpolitiek, wees moedig en zeg heel eerlijk tegen kiezers dat het halen van bijvoorbeeld Marokkaanse arbeiders een noodzaak is als men de privileges van de verzorgingsstaat wil blijven behouden."
Onzin
"De politieke terughoudendheid moet men laten varen, en snel ook. De klok tikt", aldus Martens.
Volgens hem moet er meer gebeuren dan alleen Turkije toelaten - iets wat volgens hem al "gewoon onvermijdelijk" is. "Turkije niet toelaten is het domste wat we kunnen doen." Dat is nodig om de Europese welvaartsstaat in stand te houden - maar alleen Turkije en de Turkse arbeiders toelaten is niet genoeg, stelt hij.
Ook in Noord-Afrika bevinden zich veel werklozen die graag in Europa willen werken.
Tijdens een PowerPoint-presentatie over de toekomstige sociaal-economische uitdagingen voor de Europese Unie, tovert hij een kaart van Europa, de Middellandse Zee en Noord-Afrika te voorschijn.
Landen Noord-Afrika
Rondom de landen die grenzen aan de Middellandse Zee heeft hij een grote ovale cirkel getekend. Binnen de cirkel bevinden zich Marokko, Algerije, Libië, Tunesië, Egypte, Libanon en Turkije.
"Europa heeft een tekort aan arbeidskrachten die de rekening van onze verzorgingsstaten kunnen betalen. In de nabije toekomst hebben we sowieso een tekort aan arbeidskrachten, omdat iedereen ouder wordt."
Veruit de meeste West-Europeanen willen op of rond hun 65ste levensjaar met pensioen. Door de vergrijzing en de kosten van de verzorgingsstaat wordt dat in de toekomst zo goed als onmogelijk. Daarom moeten er meer handen aan de machines, stelt Martens - handen uit Noord-Afrika.
Tekort aan premiebetalers
Binnen twintig jaar, zo voorspellen economen en statistici, zijn er dankzij de vergrijzing zoveel gepensioneerden dat het voor de jongere generaties en werkgevers extreem duur wordt om de kosten nog te dragen via sociale premies.
Er moeten nieuwe werknemers aangetrokken worden die de statistieken doen kantelen, willen West-Europeanen nog voor hun 70ste een goed pensioen kunnen krijgen. Hij wijst op de op zijn kop staande piramide die het demografische toekomstbeeld van de Europese Unie is.
Spiegelbeeld van Europa
In de Noord-Afrikaanse landen is de situatie precies omgekeerd, zegt hij. Daar ligt het geboortepercentage vele malen hoger.
"Noord-Afrika is het spiegelbeeld van Europa. De jeugdwerkloosheid is er enorm en de jongeren staan te trappelen om hier te komen werken."
Martens is zelf Deens, en met de zogenoemde cartoonrellen in het achterhoofd weet hij maar al te goed hoe gevoelig zijn voorstellen zijn. Hij weet ook hoe gevoelig zaken nu liggen in Nederland. "Jullie hebben daar die Wilders, hé?"
'Marshall-plan' nodig
Toch moet er een keuze gemaakt worden, en die zal uit moeten vallen in het voordeel van zijn voorstellen, meent Martens.
"Ja, er zijn culturele en politieke problemen. Wat nodig is, is een Marshall-plan voor Noord-Afrika. Er moet veel geld heen om landen als Marokko, Algerije en Libië te democratiseren, en de jongeren daar op te leiden, om ze vervolgens hier te laten werken."
Waarna Noord-Afrikaanse jongeren dus massaal naar Europa gehaald kunnen worden. Martens: "Want als de Turken en zij ons niet uit de problemen komen halen als wij in onze rolstoelen zitten, wie dan wel?"
Dikke leugens voor het eigenbelang natuurlijk, zoals het altijd gaat.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:49 schreef Bootje84 het volgende:
Dan zorg je er dus voor, dat het geld uit Nederland verdwijnt! Hoe de fuck kan je op het idee komen dat het de verzorgingsstaat zou ondersteunen?![]()
Ik zou eerder cocluderen dat we af moeten van ongevraagde adviezen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:14 schreef Lyrebird het volgende:
En maar ongevraagde adviezen geven aan Brussel. Snap je nu waarom we af moeten van Europese regelgeving?
Ja, die ziet iedereen liever volgens mij.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:56 schreef SeLang het volgende:
Waarom geen Philippijnsen? Die komen volgens mij graag naar Nederland. Voordeel is dat die allemaal vloeiend Engels spreken en ze lijken cultureel veel op ons (katholiek).
Veel mensen stemmen idd op Wilders als tegengeluid. Ik zal ook op de PVV stemmen, maar weet niet of dat voornamelijk als tegengeluid, of wegens zijn plannen is. Ik denk een beetje van beide.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Laat ze die Hans Martens alsjeblieft preventief ruimen.
Dit soort leuterkoekproefballonnetjes worden regelmatig opgeboerd om ons aan het idee te laten wennen dat er weer grootschalige arbeidsmigratie moet gaan plaatsvinden naar Nederland en andere Europese landen vanwege de vergrijzing enzo. In een land waar we honderdduizenden werklozen hebben, is er echt geen noodzaak Filippijnse verpleegsters of Marokkaanse fabrieksarbeiders in te voeren. Mensen zullen moeten leren leven met het idee dat als er nu eenmaal geen vraag is naar afgestudeerde kunsthistorici, deze maar op een andere manier werk zullen moeten gaan vinden en dat kan dus inderdaad het wassen van bejaardenbillen zijn.
Ben van plan voor de aanstaande Europese verkiezingen maar Wilders te gaan stemmen, om eens een fraai anti-EU geluid in het hol van de leeuw te gaan verkondigen. Ik heb geen hekel aan Turkije of de Turken, maar ze moeten echt onder geen beding volwaardig EU-lid worden. En Roemenië en Bulgarije dienen eruit geknikkerd te worden. Die idioten daar in Brussel maar allerlei onheilbeslissingen nemen over onze toekomst
Ja maar vaak die wat dikkere vrouwtjes kunnen dan weer ontzettende lekker kokenquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Bij mij op het werk waren er ook een paar Filipijnsen. Heel lief en aardig, maar mooi waren ze niet. En in een paar jaar waren ze in gewicht verdubbeld.
Aldus een niet democratisch orgaanquote:"Wat nodig is, is een Marshall-plan voor Noord-Afrika. Er moet veel geld heen om landen als Marokko, Algerije en Libië te democratiseren, en de jongeren daar op te leiden, om ze vervolgens hier te laten werken."
Ik denk dat de leden van de denktank die conclusie beter kunnen trekken dan de gemiddelde Nederlander. Heeft de gemiddelde Nederlander soms de tijd en de benodigde competentie om onderzoek te doen naar problematiek als de vergrijzing?quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Een nieuw 'verdrag' ons door de strot duwen is nog tot daar aan toe, maar waar bemoeien ze zich in hemelsnaam mee? Als Nederland vind dat 't vol genoeg is dan bepalen we dat zelf wel, en niet een of andere elitaire denktank in Brussel met leden die waarschijnlijk nooit buiten hun luxe-leven geweest zijn, en deze conclusies makkelijk trekken kunnen
Als de overheid een premie zou uitloven van 5000 euro voor ieder nieuw geboren kind dan rennen de mensen naar hun huizen om flink van bil te gaan. Dat is het hele punt in dit land, werkende of studerende vrouwen worden financieel gehinderd door het nemen van een kind.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:44 schreef Leevancleef het volgende:
Het krijgen van kinderen promoten onder autochtonen lijkt me lastig zonder te interfereren in mensen hun privésfeer, wat onethisch is.
Wellicht moet je ook langer doorwerken dankzij de kosten tbv uitkeringen e.d.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:44 schreef Leevancleef het volgende:
Deze man heeft een goed punt, en het is mooi dat hij het statement durft te maken in een Nederland dat sterk tegen immigratie is gekant.
Meer immigratie om het vergrijzingsprobleem op te lossen acht ik een stuk aantrekkelijker dan veel langer doorwerken. Ik persoonlijk vertik het om ook maar een jaartje langer te werken vanwege het verstokte anti-immigratiedenken van veel Nederlanders. Het krijgen van kinderen promoten onder autochtonen lijkt me lastig zonder te interfereren in mensen hun privésfeer, wat onethisch is.
Ik ben geen slappe zak; integendeel. Ik weiger alleen langer te werken vanwege de mijns inziens provinciale houding van veel Hollanders ten opzichte van migratie.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dus omdat jij een slappe zak bent, moet de rest van Nederland opgezadeld worden met een horde ongeletterden die de Nederlandse taal niet machtig zijn en zelfs in kleine aantallen niet wensen te integreren?
Nieuwkomers betalen eveneens mee aan het sociale stelsel, waardoor het allemaal betaalbaar blijft. Men zou ook de Poolse en Roemeense arbeidsmigranten moeten laten meebetalen als ze in Nederland werkzaam zijn, dat zou eveneens helpen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:56 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Wellicht moet je ook langer doorwerken dankzij de kosten tbv uitkeringen e.d.
De oplossing is niet het importeren van nog meer problemen maar de huidige problemen de weg uitruimen door inactieven actief te maken.
Ik doel vooral op het hoge werkloosheidspercentage onder de nieuwe Nederlanders.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:57 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Nieuwkomers betalen eveneens mee aan het sociale stelsel, waardoor het allemaal betaalbaar blijft. Men zou ook de Poolse en Roemeense arbeidsmigranten moeten laten meebetalen als ze in Nederland werkzaam zijn, dat zou eveneens helpen.
Je wilt geen Amerikaanse toestanden, maar ondertussen wil je wel een beetje op je lauweren rusten, terwijl een stel ongeletterde Noord-Afrikanen jouw billen afvegen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:56 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ik ben geen slappe zak; integendeel. Ik weiger alleen langer te werken vanwege de mijns inziens provinciale houding van veel Hollanders ten opzichte van migratie.
Ik wil niet dat Nederland een land wordt à la de VS anno 2009; werken, werken, en nog eens werken, waardoor er te weinig tijd overblijft voor belangrijkere zaken als sociaal contact, zelfontplooiïng, opvoeding, sport en nog veel meer.
En het 'niet willen integreren' wordt schromelijk overdreven. De voertaal onder jonge Marokkanen is bijvoorbeeld Nederlands, en zeker geen Berbers of Arabisch. Ik spreek zelf aardig Arabisch en kan je zeggen dat het Arabisch van Marokkaanse Arabieren in Nederland vaak niet best is, in tegenstelling tot hun beheersing van het Nederlands.
Ik snap niet waar je heen wilt. Ik wil gewoon geen kostbare jaren van mijn leven verspillen om cultuuruitingen als een zaklopende Willem-Alexander te behouden, of vrouwen van rond de 50 in regencapes die wandeltochten houden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je wilt geen Amerikaanse toestanden, maar ondertussen wil je wel een beetje op je lauweren rusten, terwijl een stel ongeletterde Noord-Afrikanen jouw billen afvegen.
Want daar komt het gewoonweg op neer. (hoe dat dan gaat terwijl je op die lauweren ligt, weet ik overigens niet, maar daar kun je vast wat op verzinnen).
Jij noemt het gek, ik noem het solidair.quote:Het omslagstelsel is een soort van piramidespel, waarbij de oudere generatie de jongere generatie zo gek moet krijgen om hun oude dag te betalen.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:56 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
De voertaal onder jonge Marokkanen is bijvoorbeeld Nederlands straattaal, en zeker geen Berbers of Arabisch.
Voorlopig zijn het vooral Nederlanders die de konten van Marokkanen moeten poetsen, en naarmate de domhoudende ghettoisering, huwelijksimport en islamisering voortschrijden zal dat nog wel even zo doorgaan. Daar staat nu gelukkig tegenover, dat de aankomende massawerkloosheid ons meer tijd zal geven om zelf nieuwe Nederlandertjes te maken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:00 schreef SeLang het volgende:
We hebben Marokkanen nodig om later de kont van babyboomers te wassen (volgens de denktank)
Ik denk dat de leden van de denktank hun ogen niet moeten sluiten voor de realiteit, en die is dat europeanen wel een beetje genoeg krijgen van Brussel, en import van nog meer niet-europeanen. Die leden kunnen beter een uitspraak doen over de huidige bevolking, die al zeker 3 decennia aan het potverteren is van het geld dat ze eigenlijk pas de komende twee of drie decennia moesten gaan uitgeven aan hun pensioenen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:47 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ik denk dat de leden van de denktank die conclusie beter kunnen trekken dan de gemiddelde Nederlander. Heeft de gemiddelde Nederlander soms de tijd en de benodigde competentie om onderzoek te doen naar problematiek als de vergrijzing?
Dat zal allemaal best, maar de politiek hoeft natuurlijk niet in te gaan op ieder sentiment dat onder de bevolking speelt. Je kunt wel zeggen dat je het zoveel mogelijk homogeen houden van de Nederlandse bevolking belangrijker vindt dan gezonde overheidsfinanciën, maar dat is mijns inziens helemaal niet redelijk. Dat is sentiment.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:15 schreef RonaldV het volgende:
[..]
en die is dat europeanen wel een beetje genoeg krijgen van Brussel, en import van nog meer niet-europeanen.
Als je dit topic doorleest, dan zul je zien dat je met het binnenhalen van hordes ongeletterden een veel groter probleem krijgt dan het verdwijnen van wat Nederlandse "cultuur" (die mij overigens ook gestolen kan worden). Dat jij daar je ogen voor sluit, geeft maar weer eens aan dat we met een elitist te maken hebben die niet in een slechte buurt woont.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:47 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je heen wilt. Ik wil gewoon geen kostbare jaren van mijn leven verspillen om cultuuruitingen als een zaklopende Willem-Alexander te behouden, of vrouwen van rond de 50 in regencapes die wandeltochten houden.
Nou, ik noem het eerder lui. Als jij nou eens gewoon genoeg geld verdient, dan kun je er met je 50ste uit en al die belangrijke dingen doen die je nu blijkbaar niet kunt doen. Maar nee, jij vindt dat een ongeletterde Noord-Afrikaan voor jouw oude dag moet omdraaien. Dat is in jouw ogen misschien solidair, ik vind dat eerder asociaal.quote:[..]
Jij noemt het gek, ik noem het solidair.
Heb je uberhaupt wel over dit probleem nagedacht?quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:56 schreef Leevancleef het volgende:
Het steeds maar verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd is gewoon geen structurele oplossing, want het echte probleem (de veroudering van de bevolking) blijft onverminderd bestaan.
Kun je voor mj nog eens 'democratie' opzoeken? De politiek heeft uit te voeren waarvoor de stemmer ze heeft uitgekozen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:56 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar de politiek hoeft natuurlijk niet in te gaan op ieder sentiment dat onder de bevolking speelt. Je kunt wel zeggen dat je het zoveel mogelijk homogeen houden van de Nederlandse bevolking belangrijker vindt dan gezonde overheidsfinanciën, maar dat is mijns inziens helemaal niet redelijk. Dat is sentiment.
Dan moet je even terug naar de oorsprong van het pensioen. Die was bedoeld om oude werknemers nog een paar jaartjes rust te gunnen voor ze hun laatste adem uitbliezen. Let op het gebruik van "een paar jaartjes". Inmiddels gaat het over niet zo heel kleine aantallen mensen die ruimschoots de 80 in gaan, en dan hebben we het niet meer over "een paar jaartjes" maar over bijna 20 jaar. Tel daarbij op dat de meeste mensen pas ruim in de 20 zijn als ze beginnen met werken, en je zult zien dat het echt niet zo'n heel raar idee is om de pensioenleeftijd ietsje door te schuiven.quote:Het steeds maar verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd is gewoon geen structurele oplossing, want het echte probleem (de veroudering van de bevolking) blijft onverminderd bestaan.
dat dus idd. (alleen dat Wilders stuk weet ik niet)quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Laat ze die Hans Martens alsjeblieft preventief ruimen.
Dit soort leuterkoekproefballonnetjes worden regelmatig opgeboerd om ons aan het idee te laten wennen dat er weer grootschalige arbeidsmigratie moet gaan plaatsvinden naar Nederland en andere Europese landen vanwege de vergrijzing enzo. In een land waar we honderdduizenden werklozen hebben, is er echt geen noodzaak Filippijnse verpleegsters of Marokkaanse fabrieksarbeiders in te voeren. Mensen zullen moeten leren leven met het idee dat als er nu eenmaal geen vraag is naar afgestudeerde kunsthistorici, deze maar op een andere manier werk zullen moeten gaan vinden en dat kan dus inderdaad het wassen van bejaardenbillen zijn.
Ben van plan voor de aanstaande Europese verkiezingen maar Wilders te gaan stemmen, om eens een fraai anti-EU geluid in het hol van de leeuw te gaan verkondigen. Ik heb geen hekel aan Turkije of de Turken, maar ze moeten echt onder geen beding volwaardig EU-lid worden. En Roemenië en Bulgarije dienen eruit geknikkerd te worden. Die idioten daar in Brussel maar allerlei onheilbeslissingen nemen over onze toekomst
wat is er mis met gewoon je eigen pensioen bij elkaar sparen? waarom moet ik ook dat van 10 anderen betalen?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt wel over dit probleem nagedacht?
Natuurlijk is het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd een oplossing. Je berekent wanneer mensen gemiddeld de pijp uitgaan (QQ jaar) en je stelt de pensioenleeftijd op QQ-5. Voor die 5 jaar laat je iedereen solidair voor gemiddeld 5 jaar aan AOW premie ophoesten en het probleem is opgelost.
Maar neeee, jij wilt hordes ongeletterden hier naar toe halen, met alle problemen van dien (waar je compleet je ogen voor sluit), omdat je zo nodig op je lauweren wilt rusten. Daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost! Want die lui gaan straks ook weer met hun 65e met pensioen (terwijl jij op je 100e nog steeds van hun noeste arbeid aan het genieten bent).
En dan? Gaan we dan nog meer ongeletterden hier naar toe halen? Totdat we in Nederland met 35 miljoen man leven? Of 70 miljoen?
Over een probleem dat onverminderd bestaan blijft gesproken.
Oftewel, hersenspinsels van een krankzinnig iemand. Dat geeft aan hoe serieus we de EC moeten nemen..... Meneer Martens is denk ik geestelijk niet helemaal in orde.quote:Dat zegt Hans Martens van het European Policy Center, een denktank voor de Europese Commissie.
Bron: Spitsnieuws
Dat betekent dat er een budget vrij wordt gesteld om de klappen op te vangen? Denk hierbij aan de vernielingen in Gouda, waarbij onlangs agentjes klappen kregen van Marokkaanse hangjongeren, en een AH werd vernield. Neem aan dat de EC dit heeft ingecalculeerd met hun plannetjes...quote:In zijn advies schrijft hij: "stop met de struisvogelpolitiek, wees moedig en zeg heel eerlijk tegen kiezers dat het halen van bijvoorbeeld Marokkaanse arbeiders een noodzaak is als men de privileges van de verzorgingsstaat wil blijven behouden."
Omdat één of ander genie 40 of 50 jaar geleden bedacht heeft dat het probleem van pensioenen in de toekomst wel in de toekomst opgelost zou worden. En dat was het ook bijna, tot de generatie die nu voor zijn pensioen staat in de jaren 80 de pensioenpotten ging plunderen om mensen oneigenlijk in de WAO te flikkeren. Alle pogingen sindsdien om dat te herstellen zijn stelselmatig bij de PvdA onbespreekbaar gemaakt. Zeer sociaal gedrag richting toekomstige generaties van onze socialisten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:15 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
wat is er mis met gewoon je eigen pensioen bij elkaar sparen? waarom moet ik ook dat van 10 anderen betalen?
quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:38 schreef Kwamkwammers het volgende:
Economisch heeft het sowieso geen enkel nut omdat veel marokkanen uiteindelijk niet werken of niet aan het werk komen. Zorg eerst dat al die werkeloze marokkanen aan het werk gaan voordat er meer werkeloze marokkanen hier naar toe gehaald worden.
Vroeger wilde ze nog wel in de fabriek werken, maar dat was vroeger, tegenwoordig willen ze dat niet meer.
Prima analyse.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Omdat één of ander genie 40 of 50 jaar geleden bedacht heeft dat het probleem van pensioenen in de toekomst wel in de toekomst opgelost zou worden. En dat was het ook bijna, tot de generatie die nu voor zijn pensioen staat in de jaren 80 de pensioenpotten ging plunderen om mensen oneigenlijk in de WAO te flikkeren. Alle pogingen sindsdien om dat te herstellen zijn stelselmatig bij de PvdA onbespreekbaar gemaakt. Zeer sociaal gedrag richting toekomstige generaties van onze socialisten.
Dat moet je, omdat je in een land woont waarin de meerderheid zichzelf als "sociaal" en "solidair" bestempelt. Het zal je daardoor nooit lukken om ook maar iets aan deze vreemde toestand te veranderen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:15 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
wat is er mis met gewoon je eigen pensioen bij elkaar sparen? waarom moet ik ook dat van 10 anderen betalen?
iddquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Omdat één of ander genie 40 of 50 jaar geleden bedacht heeft dat het probleem van pensioenen in de toekomst wel in de toekomst opgelost zou worden. En dat was het ook bijna, tot de generatie die nu voor zijn pensioen staat in de jaren 80 de pensioenpotten ging plunderen om mensen oneigenlijk in de WAO te flikkeren. Alle pogingen sindsdien om dat te herstellen zijn stelselmatig bij de PvdA onbespreekbaar gemaakt. Zeer sociaal gedrag richting toekomstige generaties van onze socialisten.
Er is al lang en breed uitgezocht dat immigratie niet werkt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:44 schreef Leevancleef het volgende:
Deze man heeft een goed punt, en het is mooi dat hij het statement durft te maken in een Nederland dat sterk tegen immigratie is gekant.
Meer immigratie om het vergrijzingsprobleem op te lossen acht ik een stuk aantrekkelijker dan veel langer doorwerken.
Bullshit!!quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:02 schreef OldJeller het volgende:
Hoera voor de EU, hoera voor het gecentraliseerde orgaan dat ook richtlijnen voor ons zal opstellen!![]()
quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:41 schreef detlevico het volgende:
[..]
Bullshit!!
Voorspelling...........................ww3 begint in Europa.
Wanneer??
U bent gewaarschuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |