Chinezen hebben dan weer de neiging om zich af te scheiden van de maatschappij, wat eveneens kwalijk is. Marokkanen staan er middenin, maken zich het Nederlands eigen en vervolgens verdringt die taal het Berbers of Arabisch als zijnde de voertaal in de privésfeer. Lijkt me een stuk wenselijker.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:15 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Nee joh, want:
- Chinezen zijn elke week te zien in Opsporing Verzocht, echt!
- Chinezen hebben vaak een uitkering, echt!
- Chinezen zijn lid van een radicale groepering, echt!
- Chinese hangjeugd terroriseren buurten zoals in Utrecht (Overvecht), en Gouda, echt!
- Chinezen zijn doorgaans crimineel, echt!
Niet doen hoor! Neem Marokkanen! Doen geen vlieg kwaad !
Heeft ook te maken met het feit dat veel immigranten laagopgeleid zijn en dus eerder veroordeeld zullen zijn tot een uitkering. Immigranten groeien op in een overwegend weinig geletterd milieu, wat de kansen op de arbeidsmarkt ook niet bepaald bevordert. Er zijn zoveel factoren die leiden tot de cijfers die jij zojuist hebt gegeven... Mijns inziens is cultuur en etnische origine wel de minst belangrijke.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
Er is al lang en breed uitgezocht dat immigratie niet werkt.
Natuurlijk niet; ook immigranten worden oud en kosten dan pensioen. En kijk eens bij gevangenissen of de sociale dienst; niet echt veel kaaskoppen. Dat kosten ook fortuinen. Maar geloof mij niet , geloof het planbureau
http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html
zelfs een immigrant met ideale leeftijd heeft een negatief effect op de collectieve financiën.
Dat zeg ik toch; "binnenlaten van idioten". Dat moet je niet doen; die kernfysicus oke maar waarom een kok binnenkomt als "kenniswerker" is mij een raadsel.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:05 schreef Leevancleef het volgende:
Heeft ook te maken met het feit dat veel immigranten laagopgeleid zijn en dus eerder veroordeeld zullen zijn tot een uitkering. Immigranten groeien op in een overwegend weinig geletterd milieu, wat de kansen op de arbeidsmarkt ook niet bepaald bevordert.
Het gaat mij helemaal niet om de reden. Het gaat om het feit dat immigratie nadelig is en zeker niet werkt tegen de vergrijzing. Dan moet men niet zeggen "ja maar" en het toch doen. Het werkt niet punt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:05 schreef Leevancleef het volgende:
Er zijn zoveel factoren die leiden tot de cijfers die jij zojuist hebt gegeven... Mijns inziens is cultuur en etnische origine wel de minst belangrijke.
ja maar het is zo zielugggg !!!quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
verblijfsvergunningen te geven op basis van een arbeidscontract.
In welk sprookjeswereld leef jij eigenlijk?quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:04 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Marokkanen staan er middenin, maken zich het Nederlands eigen en vervolgens verdringt die taal het Berbers of Arabisch als zijnde de voertaal in de privésfeer. Lijkt me een stuk wenselijker.
Mijn pink kent meer Mocro's dan jouw hele familie bij elkaar.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In welk sprookjeswereld leef jij eigenlijk?
Het is zielig om impliciet te claimen dat ze bergen geld gaan verdienen zodat ze voor altijd weer terug kunnen naar hun eigen land. Het welbekende lapje voorhouden zoals men met de gastarbeiders van de jaren 60-70 heeft gedaan. Asielzoekers zijn van een andere slag dan arbeidsmigranten, even terzijde.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:26 schreef Napalm het volgende:
[..]
ja maar het is zo zielugggg !!!![]()
![]()
![]()
!! Die kindertjes zijn na drie maanden al helemaal geïntegreerd en moeten al hun shcoolvirndjes achterlaten en Rasjma doet het zo leuk bij de voetbalclub. Nee, uitzetten is echt onmenselijk; we klagen je aan... dit gaat in tegen het EVRM...
Efin, na 15 jaar procederen ben je dan inderdaad niet meer uitzetbaar..
Maar in eigen land was hun situatie veel erbarmelijker, desondanks kon men toch naar Europa en Nederland migreren. Impliciet stel je dus dat hun (financiële) situatie in Nederland het onmogelijk maakte terug te keren naar het land van herkomst.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is zielig om impliciet te claimen dat ze bergen geld gaan verdienen zodat ze voor altijd weer terug kunnen naar hun eigen land.
Kent hij ook meer Aziaten dan mijn hele familie bij elkaar? want ik vind je statement toch aardig rigoureus.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:44 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Mijn pink kent meer Mocro's dan jouw hele familie bij elkaar.
Nee, je hebt gelijk, dat mag niet. Maar ik heb het een beetje gehad met het ophemelen van Chinese migranten...quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Kent hij ook meer Aziaten dan mijn hele familie bij elkaar? want ik vind je statement toch aardig rigoureus.
Als je het hebt over discriminatie en hele groepen over één kam scheren, als het over de Marokkanen gaat is het een probleem, maar Aziaten mag je zo een stempel op drukken?
Met een Marshall plan bedoelt ie waarschijnlijk iets omvangrijkers en beter gestructureerds dan die verkapte bedrijfsubsidies wat doorgaat voor ontwikkelingshulpquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:15 schreef Hukkie het volgende:
Beetje vaag verhaal, een Marshall plan? Dat betekent tegenwoordig toch gewoon ontwikkelingshulp? En dat doen we toch al?
Of je moet je eens inlezen over de eerste arbeidsmigranten en hoe ze hier terecht zijn gekomen. Bovendien, voor reizen heb je niet al te veel financiële middelen nodig, onderhouden en ergens goed kunnen leven daarentegen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 14:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar in eigen land was hun situatie veel erbarmelijker, desondanks kon men toch naar Europa en Nederland migreren. Impliciet stel je dus dat hun (financiële) situatie in Nederland het onmogelijk maakte terug te keren naar het land van herkomst.
Ik vind dit uiterst merkwaardig.
Ja, dat zou een oplossing zijn voor de kennismigranten die ze nu binnen halen alleen niet voor de gene die er nu al zitten.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
Immigratie is niet nadelig, immigratie is alleen nadelig als men een groep binnenhaalt die men voor de korte termijn nodig heeft en door omstandigheden toch langer blijft (waardoor de kosten oplopen). Je zou dit gemakkelijk kunnen oplossen door verblijfsvergunningen te geven op basis van een arbeidscontract.
Ach is het weer de schuld van de Nederlandse overheid?quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is zielig om impliciet te claimen dat ze bergen geld gaan verdienen zodat ze voor altijd weer terug kunnen naar hun eigen land. Het welbekende lapje voorhouden zoals men met de gastarbeiders van de jaren 60-70 heeft gedaan. Asielzoekers zijn van een andere slag dan arbeidsmigranten, even terzijde.
Immigratie niet effectief tegen vergrijzingquote:Op woensdag 20 mei 2009 12:44 schreef Leevancleef het volgende:
Deze man heeft een goed punt, en het is mooi dat hij het statement durft te maken in een Nederland dat sterk tegen immigratie is gekant.
Meer immigratie om het vergrijzingsprobleem op te lossen acht ik een stuk aantrekkelijker dan veel langer doorwerken. Ik persoonlijk vertik het om ook maar een jaartje langer te werken vanwege het verstokte anti-immigratiedenken van veel Nederlanders. Het krijgen van kinderen promoten onder autochtonen lijkt me lastig zonder te interfereren in mensen hun privésfeer, wat onethisch is.
Ja, want de problemen in Gouda hebben te maken met migratie.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, dat zou een oplossing zijn voor de kennismigranten die ze nu binnen halen alleen niet voor de gene die er nu al zitten.
Daarnaast moet de EU eerst eens in Gouda enzo komen kijken dan kunnen ze misschien beter oordelen
JAquote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:09 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ja, want de problemen in Gouda hebben te maken met migratie.
Doe niet zo achterlijk. Veel van die Marokkaanse gastarbeiders hebben idd gewerkt, nu zitten veel in de uitkering omdat ze moe zijn van dat zware werk. Veel van hun vrouwen werken niet, dus dat schiet lekker op he. Dan maar lekker uitkeringje vangen he. En ze vergeten ff om hun kinderen een volwaardige opvoeding te geven: ze sturen hun kinderen de hele dag de straat op en ze bekommeren zich niet veel om wat hun kinderen op straat allemaal uitspoken. En al die Marokkanenknuffelaars komen dan met het smoesje "maarre in Marokko is het normaal dat kinderen de hele dag buiten zijn dussee jullie moeten niet zo tegen ons tekeer gaan want wij kunnen er ook niks aan doen".quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:09 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ja, want de problemen in Gouda hebben te maken met migratie.
Yep, terwijl in de kamer woeden gereageerd is dat de criminaliteit zou zijn verminderd, terwijl ze daar zeggen dat het juist verhoogd is, en of dat nog niet genoeg is, willen ze van die gevangenissen opvanghuizen voor assielzoekers makenquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
Acht gevangenissen dicht, 1200 banen weg
er moet weer voor werkgelegenheid gezorgd worden. met de babyboom heeft het weinig tot niets te maken.
oh voor het geval dat: niet volledig serieus bedoeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |