Omdat het toch allemaal wel bekenden van ze zijn wellicht?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:33 schreef LENUS het volgende:
Wat me opvalt in het algemeen, is dit Marokkanen het ALTIJD voor Marokkanen opnemen. Ook al zijn ze overduidelijk fout bezig. Ook op Fok! zie je dat terug in een Meki, Triggershot, Mutant e.d. In de 2ekamer zie je dit bij een Tawfiq Dibi, die het gedrag van de 2 illigaal in Nederland verkerende Marokkaanse draaideurcriminelen. Ook die knakkers van Forum en stichting Marokkanen in Nederland zitten de boel altijd te downplayen Wat is daar het nut van? Waarom veroordelen ze deze gasten niet? Het zou bij mij in ieder geval heel veel goodwill kweken.
Geheel juist!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:44 schreef Meh7 het volgende:
Omdat de reacties over "bontkraagjes", vaak niet alleen beperkt zijn tot die "bontkraagjes", maar over hoe slecht Marokkanen/moslims/allochtonen in algemeenheid wel niet zijn. Omdat er te pas en te onpas gebruikt gemaakt wordt van generalisaties. Omdat de nuance ontbreekt. Omdat er sprake is van selectieve verontwaardiging.
Nee, dat is lang niet altijd het geval. Als er een groep probleemjongeren in Gouda de boel op stelten aan het zetten is, welke nuance valt daar nog toe te passen. Het is toch feitelijk juist, dat daar een groep bontkraagjes de boel aan het verzieken is? Waarom moet dat genuanceerd worden?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:44 schreef Meh7 het volgende:
Omdat de reacties over "bontkraagjes", vaak niet alleen beperkt zijn tot die "bontkraagjes", maar over hoe slecht Marokkanen/moslims/allochtonen in algemeenheid wel niet zijn. Omdat er te pas en te onpas gebruikt gemaakt wordt van generalisaties. Omdat de nuance ontbreekt. Omdat er sprake is van selectieve verontwaardiging.
Op bontkraagjes zelf hoeft geen nuance toegepast te worden. Echter wel wanneer de goede Marokkaan bij die bontkraagjes een hoop wordt geveegd zoals vaak gebeurt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:56 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nee, dat is lang niet altijd het geval. Als er een groep probleemjongeren in Gouda de boel op stelten aan het zetten is, welke nuance valt daar nog toe te passen. Het is toch feitelijk juist, dat daar een groep bontkraagjes de boel aan het verzieken is? Waarom moet dat genuanceerd worden?
Ik zal deze autochtoon desgevraagd afbranden, wanneer mij gevraagd wordt naar mijn mening. Ik zal de betreffende autochtone crimineel NOOIT verdedigen. Dat is nu juist het verschil, met bijvoorbeeld zo'n Dibi die zelfs criminelen verdedigt. Markouch en Aboutaleb zijn eigenlijk de enige twee Marokkanen die in het openbaar kritiek durven geven.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Niemand verdedigt slecht gedrag, het is eerder als er een lijn wordt doorgetrokken naar Marokkaanse Nederlanders in het algemeen dat mensen er in opstand tegen komen.
En dat is logisch toch, als jij zelf een toonbeeld van goede manieren bent, wat heb jij er dan mee te maken dat er ergens in Nederland een ambulancebroeder/busschauffeur bedreigt is door iemand die toevallig dezelfde etnische achtergrond als jij heeft en een volslagen vreemdeling van je is?
Als een autochtone Nederlander een busschauffeur/hulpverlener bedreigt, heeft de gemiddelde Nederlander dan iets met dat incident te maken? Natuurlijk niet, en er wordt ook minder ophef over gemaakt.
Tofik Dibi vind ik trouwens een goede en verstandige politicus die Marokkanen goed vertegenwoordigt.
De eerste nuance is al om het over "bontkraagjes" of probleemjongeren te hebben in plaats van over "Marokkanen". Dat probleemjongeren de boel onveilig maken in een wijk in Gouda is een constatering, belangrijker is welke conclusie daar vervolgens aan verbonden wordt. Als dat wordt aangegrepen om "het falen" van de "multi culti" te bewijzen, moet je het niet gek vinden dat er mensen opstaan die zich tegen die conclusie verzetten. Dat wordt onterecht als het verdedigen van "bontkraagjes" gezien. In werkelijkheid worden "bontkraagjes" niet verdedigd, noch hun criminele activiteiten, maar er wordt tegen de conclusies in gegaan die daarop gebaseerd zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:56 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nee, dat is lang niet altijd het geval. Als er een groep probleemjongeren in Gouda de boel op stelten aan het zetten is, welke nuance valt daar nog toe te passen. Het is toch feitelijk juist, dat daar een groep bontkraagjes de boel aan het verzieken is? Waarom moet dat genuanceerd worden?
Die andere ruim 94% dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:30 schreef bendk het volgende:
welke niet-bontkraagmarokkanen ?
http://i43.tinypic.com/2lx8io9.png
het probleem zit hem in dat ze anders behandeld zouden moeten worden dan niet-Marokkanen. dat lijkt alle Marokkanen op z'n zachtst gezegd niet zo'n goed idee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:56 schreef LENUS het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |