Omdat het toch allemaal wel bekenden van ze zijn wellicht?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:33 schreef LENUS het volgende:
Wat me opvalt in het algemeen, is dit Marokkanen het ALTIJD voor Marokkanen opnemen. Ook al zijn ze overduidelijk fout bezig. Ook op Fok! zie je dat terug in een Meki, Triggershot, Mutant e.d. In de 2ekamer zie je dit bij een Tawfiq Dibi, die het gedrag van de 2 illigaal in Nederland verkerende Marokkaanse draaideurcriminelen. Ook die knakkers van Forum en stichting Marokkanen in Nederland zitten de boel altijd te downplayen Wat is daar het nut van? Waarom veroordelen ze deze gasten niet? Het zou bij mij in ieder geval heel veel goodwill kweken.
Geheel juist!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:44 schreef Meh7 het volgende:
Omdat de reacties over "bontkraagjes", vaak niet alleen beperkt zijn tot die "bontkraagjes", maar over hoe slecht Marokkanen/moslims/allochtonen in algemeenheid wel niet zijn. Omdat er te pas en te onpas gebruikt gemaakt wordt van generalisaties. Omdat de nuance ontbreekt. Omdat er sprake is van selectieve verontwaardiging.
Nee, dat is lang niet altijd het geval. Als er een groep probleemjongeren in Gouda de boel op stelten aan het zetten is, welke nuance valt daar nog toe te passen. Het is toch feitelijk juist, dat daar een groep bontkraagjes de boel aan het verzieken is? Waarom moet dat genuanceerd worden?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:44 schreef Meh7 het volgende:
Omdat de reacties over "bontkraagjes", vaak niet alleen beperkt zijn tot die "bontkraagjes", maar over hoe slecht Marokkanen/moslims/allochtonen in algemeenheid wel niet zijn. Omdat er te pas en te onpas gebruikt gemaakt wordt van generalisaties. Omdat de nuance ontbreekt. Omdat er sprake is van selectieve verontwaardiging.
Op bontkraagjes zelf hoeft geen nuance toegepast te worden. Echter wel wanneer de goede Marokkaan bij die bontkraagjes een hoop wordt geveegd zoals vaak gebeurt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:56 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nee, dat is lang niet altijd het geval. Als er een groep probleemjongeren in Gouda de boel op stelten aan het zetten is, welke nuance valt daar nog toe te passen. Het is toch feitelijk juist, dat daar een groep bontkraagjes de boel aan het verzieken is? Waarom moet dat genuanceerd worden?
Ik zal deze autochtoon desgevraagd afbranden, wanneer mij gevraagd wordt naar mijn mening. Ik zal de betreffende autochtone crimineel NOOIT verdedigen. Dat is nu juist het verschil, met bijvoorbeeld zo'n Dibi die zelfs criminelen verdedigt. Markouch en Aboutaleb zijn eigenlijk de enige twee Marokkanen die in het openbaar kritiek durven geven.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:34 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Niemand verdedigt slecht gedrag, het is eerder als er een lijn wordt doorgetrokken naar Marokkaanse Nederlanders in het algemeen dat mensen er in opstand tegen komen.
En dat is logisch toch, als jij zelf een toonbeeld van goede manieren bent, wat heb jij er dan mee te maken dat er ergens in Nederland een ambulancebroeder/busschauffeur bedreigt is door iemand die toevallig dezelfde etnische achtergrond als jij heeft en een volslagen vreemdeling van je is?
Als een autochtone Nederlander een busschauffeur/hulpverlener bedreigt, heeft de gemiddelde Nederlander dan iets met dat incident te maken? Natuurlijk niet, en er wordt ook minder ophef over gemaakt.
Tofik Dibi vind ik trouwens een goede en verstandige politicus die Marokkanen goed vertegenwoordigt.
De eerste nuance is al om het over "bontkraagjes" of probleemjongeren te hebben in plaats van over "Marokkanen". Dat probleemjongeren de boel onveilig maken in een wijk in Gouda is een constatering, belangrijker is welke conclusie daar vervolgens aan verbonden wordt. Als dat wordt aangegrepen om "het falen" van de "multi culti" te bewijzen, moet je het niet gek vinden dat er mensen opstaan die zich tegen die conclusie verzetten. Dat wordt onterecht als het verdedigen van "bontkraagjes" gezien. In werkelijkheid worden "bontkraagjes" niet verdedigd, noch hun criminele activiteiten, maar er wordt tegen de conclusies in gegaan die daarop gebaseerd zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:56 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nee, dat is lang niet altijd het geval. Als er een groep probleemjongeren in Gouda de boel op stelten aan het zetten is, welke nuance valt daar nog toe te passen. Het is toch feitelijk juist, dat daar een groep bontkraagjes de boel aan het verzieken is? Waarom moet dat genuanceerd worden?
Die andere ruim 94% dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:30 schreef bendk het volgende:
welke niet-bontkraagmarokkanen ?
http://i43.tinypic.com/2lx8io9.png
het probleem zit hem in dat ze anders behandeld zouden moeten worden dan niet-Marokkanen. dat lijkt alle Marokkanen op z'n zachtst gezegd niet zo'n goed idee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:56 schreef LENUS het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat Ter Horst de mensen oproept met een mobiel foto's te nemen als er straatroof e.d. plaatsvindt. De daders van moslimorigine worden door hun medemoslims beschermd, en er worden valse getuigenverklaringen afgelegd. Dit kan in de toekomst nog heel nare gevolgen hebben, want door de toename van moslims zal steeds minder vat worden gekregen op deze dadergroep.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:21 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De eerste nuance is al om het over "bontkraagjes" of probleemjongeren te hebben in plaats van over "Marokkanen". Dat probleemjongeren de boel onveilig maken in een wijk in Gouda is een constatering, belangrijker is welke conclusie daar vervolgens aan verbonden wordt. Als dat wordt aangegrepen om "het falen" van de "multi culti" te bewijzen, moet je het niet gek vinden dat er mensen opstaan die zich tegen die conclusie verzetten. Dat wordt onterecht als het verdedigen van "bontkraagjes" gezien. In werkelijkheid worden "bontkraagjes" niet verdedigd, noch hun criminele activiteiten, maar er wordt tegen de conclusies in gegaan die daarop gebaseerd zijn.
Hoe vaak heb je Mutant horen zeggen dat "bontkraagjes" er goed aan gedaan hebben om een oud vrouwtje te beroven? Zegt Tovfik Dibi dit? M.a.w. leg eens uit hoe het criminele gedrag van "bontkraagjes" verdedigd wordt.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:43 schreef Bascule het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat Ter Horst de mensen oproept met een mobiel foto's te nemen als er straatroof e.d. plaatsvindt. De daders van moslimorigine worden door hun medemoslims beschermd, en er worden valse getuigenverklaringen afgelegd. Dit kan in de toekomst nog heel nare gevolgen hebben, want door de toename van moslims zal steeds minder vat worden gekregen op deze dadergroep.
Daarom heeft Wilders gelijk dat het aantal moslims beperkt moet blijven. Vanuit hun religie nemen ze het altijd voor elkaar op, ongeacht of er misdrijven zijn gepleegd of niet.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:44 schreef Meh7 het volgende:
Omdat de reacties over "bontkraagjes", vaak niet alleen beperkt zijn tot die "bontkraagjes", maar over hoe slecht Marokkanen/ ==> moslims <== /allochtonen in algemeenheid wel niet zijn. Omdat er te pas en te onpas gebruikt gemaakt wordt van generalisaties. Omdat de nuance ontbreekt. Omdat er sprake is van selectieve verontwaardiging.
behalve als die daders anders behandeld worden dan andere daders.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:49 schreef Picchia het volgende:
Over het algemeen is het toch handiger om je te distantiëren van de daders dan te vereenzelvigen.
er zijn een boel mensen in NL die daar tegenwoordig anders over denkenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 13:51 schreef Picchia het volgende:
Maar dat worden ze niet. Ze worden hooguit ontzien.
Dat is een logisch gevolg van generaliseren.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:16 schreef P8 het volgende:
Sinds wanneer is Triggershot een Marokkaan?
Maar jij wordt ook niet ingedeeld bij een groep autochtonen om vervolgens aangesproken te worden op het gedrag van individuele groepsleden. Er wordt jou helemaal niet gevraagd dat te veroordelen, maar een Marokkaan krijgt eerst te horen dat het 'een van jullie' is om het dan vervolgens te moeten veroordelen. Net als van moslims vaak verwacht wordt dat ze terrorisme openlijk veroordelen of de straat op gaan om voor het recht om hun te beledigen op te komen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:37 schreef LENUS het volgende:
Ik zal deze autochtoon desgevraagd afbranden, wanneer mij gevraagd wordt naar mijn mening. Ik zal de betreffende autochtone crimineel NOOIT verdedigen. Dat is nu juist het verschil, met bijvoorbeeld zo'n Dibi die zelfs criminelen verdedigt. Markouch en Aboutaleb zijn eigenlijk de enige twee Marokkanen die in het openbaar kritiek durven geven.
Denkfoutje, statistieken in nederland worden vooral - deze dus bv - opgemaakt door ambtenaren. Twee dingen, daar doen ze iha 1 jaar over en bestaat de kwestie dus eigenlijk niet meer of je gaat dus volstrekt achterhaalde cijfers lezen, strategie dus.quote:
Je quote zélf statistieken om daarmee een punt te maken. Vervolgens lukt het je niet om je punt te maken en dan ga je maar zeggen dat het slechte statistieken van linkse ambtenaren zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:58 schreef bendk het volgende:
[..]
Denkfoutje, statistieken in nederland worden vooral - deze dus bv - opgemaakt door ambtenaren. Twee dingen, daar doen ze iha 1 jaar over en bestaat de kwestie dus eigenlijk niet meer of je gaat dus volstrekt achterhaalde cijfers lezen, strategie dus.
Twee: ambtenaren zijn voor 80% politiek links en stellen zo sociaal gewenst info op voor hun bazen.
Dat werkt niet want daarna is het de Surinamer of de Pool of weet ik wie.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 02:41 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
Slechts de Marokkanen die zich duidelijk distanciëren van dat gedrag en zich volledig Nederlands gedragen kunnen mijn steun verdienen. Die zogenaamde intellectuele 'goede' Marokkkanen zijn onderdeel van het probleem en juist zij maken het mogelijk dat die kutMarokkanen kut kunnen blijven doen tot in den eeuwigheid.
Oplossing:
We moeten Nederland ontmarokkaniseren. In de praktijk betekent dit dan ook dat 90% van de Marokkaanse bevolking het land moet verlaten. Zij die overblijven zullen zeer vernederlandste Marokkanen moeten zijn die hun kinderen een Nederlandse naam geven en niet religieus opvoeden.
Het woord Marokko of Marokkaan moet een zeldzaamheid worden. Elk greintje van Marokkaanse cultuur zal gewist worden.
PS: ik weet dat het hard over kan komen maar ik bedoel het goed en op de lange termijn is het beter.
Dat is ook een optie alleen dan zal de politie verregaande bevoegdheden moeten gaan krijgen en zich stukken minder hoeven te verantwoorden. Er zal dagelijks flink op los geslagen moeten worden door de Nederlandse politie op dat tuig. Net zoals de politie in Marokko doet dus.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 02:43 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat werkt niet want daarna is het de Surinamer of de Pool of weet ik wie.
Ik vind het beter om gewoon eerst eens te beginnen met het handhaven van regels voor iedereen.
Hahaha, wat een grappenmaker.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 02:41 schreef Fedor_von_Bock het volgende:
Slechts de Marokkanen die zich duidelijk distanciëren van dat gedrag en zich volledig Nederlands gedragen kunnen mijn steun verdienen. Die zogenaamde intellectuele 'goede' Marokkkanen zijn onderdeel van het probleem en juist zij maken het mogelijk dat die kutMarokkanen kut kunnen blijven doen tot in den eeuwigheid.
Oplossing:
We moeten Nederland ontmarokkaniseren. In de praktijk betekent dit dan ook dat 90% van de Marokkaanse bevolking het land moet verlaten. Zij die overblijven zullen zeer vernederlandste Marokkanen moeten zijn die hun kinderen een Nederlandse naam geven en niet religieus opvoeden.
Het woord Marokko of Marokkaan moet een zeldzaamheid worden. Elk greintje van Marokkaanse cultuur zal gewist worden.
PS: ik weet dat het hard over kan komen maar ik bedoel het goed en op de lange termijn is het beter.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 03:16 schreef PastorOfMuppets het volgende:
Onder jouw bewind zal ik dus gedeporteerd worden omdat ik half Marokkaans en Nederlands ben en mezelf meer als een Marokkaan zie.![]()
Bingo. Spijker, kop...quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:29 schreef Fastmatti het volgende:
Omdat als de 'goede' Marokkanen het in werkelijkheid eens zijn met hun onaangepaste soortgenoten. Dat maakt de Islam ook zo gevaarlijk.
Complete flauwekul.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:29 schreef Fastmatti het volgende:
Omdat als de 'goede' Marokkanen het in werkelijkheid eens zijn met hun onaangepaste soortgenoten. Dat maakt de Islam ook zo gevaarlijk.
Je hebt het eerst over de Marokkanen en dan over de islam?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:29 schreef Fastmatti het volgende:
Als je met 'het probleem' een probleem bedoelt waarvoor je de gehele Marokkaanse gemeenschap verantwoordelijk acht, dan zal hij dat probleem uiteraard niet erkennen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 02:55 schreef TC03 het volgende:
Goed topic. Mutant is een goed voorbeeld. Als tien Marokkanen een man in coma trappen zal hij eerder verontwaardigd zijn dat er kritisch wordt gekeken naar de multiculturele samenleving dan dat hij het gedrag veroordeelt en het probleem erkent. Zeer frustrerend.
Maar hij verdedigt bontkraagjes dus niet?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 02:55 schreef TC03 het volgende:
Goed topic. Mutant is een goed voorbeeld. Als tien Marokkanen een man in coma trappen zal hij eerder verontwaardigd zijn dat er kritisch wordt gekeken naar de multiculturele samenleving dan dat hij het gedrag veroordeelt en het probleem erkent. Zeer frustrerend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |