Is jouw vorm van behandeling merkbaar? B.v. zou je het kunnen hebben dat iemand een sensatie in een specifiek lichaamsdeel voelt? Hoofd, arm, been? (Of een bepaalde vormen van behandeling die duidelijk te onderscheiden prikkelingen opwekken).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:38 schreef sir_Tachyon het volgende:
@TS, vergeet Reiki niet. Ik kan mensen op afstand behandelen (als ik een naam en foto heb). Maar ik kan er zo niet echt een hele goeie test voor bedenken. En dat wil ik ook niet, want dan speel ik toch altijd vals volgens de ongelovigen. Dus als iemand een mooie test kan verzinnen dan werk ik wel mee.
Nee, sorry dan gaat het feest niet door. Ik dacht aan "testen of ik het heb" maar ik geloof inderdaad niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:19 schreef _Led_ het volgende:
Uhm, wacht even MichielOs
Geloof jij zelf dat je telepathisch begaafd bent ?
Zo niet, dan heeft testen mijns inziens weinig nut.
wat is de verste afstand waarop jij reiki gedaan hebt? m.a.w. doe jij enkel close up behandelingen of ook op verre afstand?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:03 schreef sjoep het volgende:
Wauw, met een eigen logo en al!![]()
Tvp, ik claim vooralsnog niks testbaars
Qua Reiki is volgens mij ook lastig dat het soms nog met vertraging komt ook, als je het op afstand doet. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Er zijn wel mensen die met Reiki (of Quantum Touch) kunnen voelen waar iemand last van heeft.
Dat lijkt me op zich wel testbaar.
Ik claim toch niks testbaars?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
wat is de verste afstand waarop jij reiki gedaan hebt? m.a.w. doe jij enkel close up behandelingen of ook op verre afstand?
Whehehe die foto'squote:Op woensdag 3 juni 2009 03:14 schreef Flammie het volgende:
Inderdaad.. laat eens komen die testen!
It's on!
[ afbeelding ]
LED, heb je geen duidelijkere fotoDaar is met een touchpad niks mee te beginnen
Ben benieuwd naar wat testen? Wie durft?
En wat mogen we concluderen wanneer niemand het aandurft overigens? Of is deze thread (ondanks alle TVP's) dan gewoon voor niets gemaakt?![]()
Gut dus zo zie ik er uit ....quote:Op woensdag 3 juni 2009 03:14 schreef Flammie het volgende:
Inderdaad.. laat eens komen die testen!
It's on!
[ afbeelding ]
LED, heb je geen duidelijkere fotoDaar is met een touchpad niks mee te beginnen
Ben benieuwd naar wat testen? Wie durft?
En wat mogen we concluderen wanneer niemand het aandurft overigens? Of is deze thread (ondanks alle TVP's) dan gewoon voor niets gemaakt?![]()
Daarom een schop!quote:Op donderdag 4 juni 2009 07:47 schreef Darkwolf het volgende:
TeeVeePee.
Ben benieuwd.
Hulde aan LED voor het nette topic en de serieuze insteek ervan!
mee eens. Die ene hier in dit testtopic die aan reiki deed, wou zelfs graag meewerken. Ik raad _LED_ aan om hem dan ook een PM te sturenquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:48 schreef sjoep het volgende:
@Flammie, nogmaals, en nu echt over je testvoorstel
- Wat moet de reading gaan opleveren?
-Waarom in godesnaam via een medium?
-Waarom moet iemand anders dan een fokker het "bewijs" gaan leveren?
-Paranormaal beurzen staan zelfs onder de door jou zo genoemde "believers" niet goed bekend.
Ik pleit voor een analyse vooraf. Welk soort verschijnsel wil je testen? Wat is er eigenlijk testbaar?
Waar eigenlijk iedereen in de spirituele wereld van overtuigd is, is dat je Reiki op afstand kunt geven.
Waarom dat niet testen? Dat is echt zoveel makkelijker namelijk.![]()
Je zoekt een testpersoon met een prominent aanwezige fysieke pijn, en de reikibehandelaar zegt waar de pijn zit.
Ik heb zelf geen Reiki-cursus gehad, laat dat duidelijk zijn, maar ik heb begrepen dat dat vaak voorkomt, dat de behandelaar weet waar de pijn zit of die zelfs voelt.
We hebben in dit topic last van hetzelfde als wat we in heel TRU hebben, alle onverklaarbare verschijnselen worden op één hoop gegooid.
Breng nou eerst eens in kaart wat er zoal is, en wat zin heeft om te testen.
Een medium iets laten zeggen staat denk ik nog niet eens in het midden van de lijst met mogelijkheden.
Dit lijkt mij een uitstekend begin en uiterst noemenswaardig.quote:@TS, vergeet Reiki niet. Ik kan mensen op afstand behandelen (als ik een naam en foto heb). Maar ik kan er zo niet echt een hele goeie test voor bedenken. En dat wil ik ook niet, want dan speel ik toch altijd vals volgens de ongelovigen. Dus als iemand een mooie test kan verzinnen dan werk ik wel mee.
Dit klopt. Ik merk dan dat er meer energie gaat "stromen".quote:Je zoekt een testpersoon met een prominent aanwezige fysieke pijn, en de reikibehandelaar zegt waar de pijn zit.
Ik heb zelf geen Reiki-cursus gehad, laat dat duidelijk zijn, maar ik heb begrepen dat dat vaak voorkomt, dat de behandelaar weet waar de pijn zit of die zelfs voelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:13 schreef sjoep het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd, dat een reading voor degenen die graag een rationele verklaring willen van het fenomeen veel te vaag is.
Multi-interpretabel en vaak echt zo persoonlijk.
1. het onderwerp van gesprek wil misschien wel niet alles delen, en dus zijn je gegevens incompleet
2. de reading is alleen voor die persoon zinvol én begrijpelijk.
Je moet dan echt een concrete vraag stellen (een pincode bijvoorbeeld), en dat is dan te verifiëren. Ik denk alleen dat niemand daar wat mee kan/wil.ik vind kaarten persoonlijk zo " goocheltruc" achtig overkomen. Zelfs als het echt was zouden mensen nog kunnen denken "aah hij doet kaartentrucjes", het omgedraaide van wat we allemaal willenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat reiki een uiterst goede start is .. en het mooie is.. onzer beste Taychon wil zelf ook![]()
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
Nou iemand had het over speelkaarten (TS zelf geloof ikquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:22 schreef Michielos het volgende:
ik vind kaarten persoonlijk zo " goocheltruc" achtig overkomen. Zelfs als het echt was zouden mensen nog kunnen denken "aah hij doet kaartentrucjes", het omgedraaide van wat we allemaal willen
Dat hangt er vanaf wat je claim ten opzichte van meditatie is.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:30 schreef sir_Tachyon het volgende:
Meditatie, ook al zon oude "techniek" wat veel mensen beoefenen maar wat nooit echt wetenschappelijke erkenning krijgt.
Ik vroeg me af hoe je dit gaat combineren met het test-topic (wat vreemd trouwens dat de testcondities hier besproken worden en niet in dat topic).quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:08 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik het jou nou nog uitleggen ?
Ervaringen zijn slechts [i]interpretaties van gebeurtenissen, en mensen kunnen het verkeerd hebben.[/i]
2 mensen die getuige zijn van dezelfde gebeurtenis kunnen verschillende ervaringen hebben.
Zoals de een ervaart dat een man kan vliegen, ervaart de ander dat die man een goede goochelaar is.
Dat die ene persoon niet weet dat de man een goochelaar is is de oorzaak dat hij 'ervaart' dat de man kan vliegen, maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.
Wat mensen zeggen ervaren te hebben komt vaak helemaal niet overeen met wat er objectief gebeurd is, dat is al veel vaker vastgesteld.
Laat staan dat hun latere herinnering van een ervaring klopt; we zagen laatst met Bastard hoe snel en makkelijk je herinnering zich aanpast aan wat je zelf wilt geloven.
[..]
Die instelling zorgt ervoor dat mensen denken dat de wereld plat is en er een noorse god met bliksem smijt.
[..]
Nee, stel je voor dat iemand rationeel laat zien dat veel van de sprookjes waar je in gelooft onzin zijn.
[..]
Ik daag jou met al je ervaringen uit om eens in het test-topic langs te komen en ons te overtuigen met meer dan alleen maar grote praat.
Je kunt natuurlijk wel tests doen waardoor je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toeval kunt uitsluiten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:07 schreef sjoep het volgende:
Ik bedoelde te zeggen dat ik denk dat alles als een subjectieve ervaring te verklaren is, en eigenlijk ook alleen maar door ervaring verkregen wordt. In welke test dan ook.
Je kan er toch geen plakkers op plakken en dan iets meten?
Wat ik daarnaast bedoel is dat je feitelijke info ook altijd toevallig goed kan "gokken".
Dus, dat is niet te meten.
Nee, want er zijn ontelbaar veel zaken die je dan zou moeten uitsluiten.quote:Wil je in beginsel dan een uitsluitingsmethode toepassen of wat dan?
Nee, geen karaktermeuk, kom maar met iets concreets.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:19 schreef sjoep het volgende:
Zo'n reading bijvoorbeeld, wát verwacht je nou dat daar uit komt?
Dat zie ik nergens beschreven.
Wil je dat het medium kan vertellen wat je jaarsalaris is? Of gaat het over je karakter?
Juist, daarom wilde ik aangeven dat het volgens mij verrekte moeilijk is om iets via een medium te testenquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, geen karaktermeuk, kom maar met iets concreets.
Als dat niet kan, prima, dan niet.
Wat we willen is een test, dus als er geroepen wordt "Ja nou ik kan niks dat testbaar is" is het ook goed, maar dan valt er dus niks te testen en is het dus irrelevant in dit topic.
Daarom zoeken we samen naar een test die we goed kunnen uitvoeren
En tot die tijd "niet getest = niet bewezen = bestaat niet"?quote:Als dat niet kan, prima, dan niet.
Nou, als ik jou niet vertel waar iemand last heeft.. en ik geef je een foto.. kun jij dan voelen (mits je je " powerlevel" hebtquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:58 schreef ToT het volgende:
@ Reiki; daar ging mijn powerlevel-opmerking over. Ik wil op zich ook best wel meedoen, maar moet eerst even weer meer aan de slag ermee.
Aan de andere kant vraag ik me af of Reiki sturen wel aan de eisen voldoet: resultaten zijn niet gegarandeerd en ook niet repliceerbaar.
Je kunt zeer zeker wel van alles voelen (zowel de zender als de ontvanger), maar zeker de ervaringen van de ontvanger zou je op een placebo-effect kunnen afschuiven, en wat ikzelf als zender oppik, lijkt soms een beetje aan coldreading te grenzen als ik mezelf soms zo hoor praten tegen de ontvanger. (Dat zeg ik er dan ook altijd wel eerlijk bij, maar de ontvangers zijn meestal minder sceptisch dan ikzelf!)
Reiki is niet bedoeld om diagnose's te stellen, er bestaat wel een methode waarmee "gescand" wordt bij wijze van spreken, maar het is maar de vraag of de meeste reiki-beoefenaars die kennen en dan ook nog goed onder de knie hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nou, als ik jou niet vertel waar iemand last heeft.. en ik geef je een foto.. kun jij dan voelen (mits je je " powerlevel" hebt![]()
) waar diegene last heeft... en dit ook verhelpen?
Dan komen we al een heel eind denk ik
Helderweten? Helderzien? Dat is volgens mij niet communiceren met doden....quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:57 schreef Flammie het volgende:
het is heel simpel overigens.
Mediums
De claim: Mediums communiceren met doden en komen zodoende aan hun correcte informatie.
De test: Laten zien dat mediums ECHT met doden communiceren en dus aan correcte informatie kan
komen, zelfs wanneer de toeschouwer doodstil is. Je sluit coldreading uit en geeft alle ruimte voor het paranormale.
Wat ik dus wil horen is correcte informatie zonder dat ik vragen hoef te beantwoorden. Ik kijk dus bijvoorbeeld naar de grond, sluit ogen en zeg geen woord en het medium moet, wanneer deze echt met doden kan communiceren, mij correcte en concrete informatie over mijn leven geven. Maakt niet uit wat!
Zolang het maar concreet is en geen "100% zekerheden" zijn. Iets waarmee hij aantoont dat hij daadwerkelijk met overledenen kan praten dus.
Fijnquote:En je 2 kampen argument sjoep word in acht genomen, ik herschrijf mijn tekst spoedig.
Hopende dat het nu duidelijker is
Nou, dat lijkt me ook leuk om te testen ja.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:30 schreef sjoep het volgende:
[..]
Juist, daarom wilde ik aangeven dat het volgens mij verrekte moeilijk is om iets via een medium te testen
Wat vind je van reiki dan trouwens? Daar is toch niks paranormaals aan? Of heb je zoiets van "als we dat al eens getest hebben dan zijn we al een stap verder"?
Nou, hoe zweveriger iets is, hoe leuker als we er een goede test voor kunnen opstellen natuurlijk !quote:Ik ben natuurlijk erg geïnteresseerd in wanneer voor jou (en anderen) iets nou als echt goed getest en "bewezen" geldt. En dan, wat de mate van zweverigheid moet zijn
Dat maakt ieder voor zich uit.quote:En tot die tijd "niet getest = niet bewezen = bestaat niet"?
Prima, dan zeggen we van tevoren toch tegen het medium "we luisteren hoor, nmaar tijdens de reading doen we gewoon even niks."quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:38 schreef Bastard het volgende:
@Flammie
Nee oneerlijk niet, ik begrijp wel waarom je dat graag wilt hoor.. maar doodstil zal het niet kunnen zijn, dat is niet te doen.
Als jij een gesprek tegen mij aan zou houden knik op zijn minst om aan te geven dat ik luister, of als er een vraag word gesteld "Ik zie die oude dame in roze jurk met bloemetjes touwtje springen, ken je die? " Dan zal je toch reageren.
Dit zou inderdaad een oplossing zijn voor het probleem. We luisteren dus hij of zij kan meteen aan de bak.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Prima, dan zeggen we van tevoren toch tegen het medium "we luisteren hoor, nmaar tijdens de reading doen we gewoon even niks."
En de essentie is juist dat het medium niet zou hoeven vragen of je die dame kent, toch ?
Anders wordt het weer gewoon cold-readen.
Ik weet gewoon zeker dat we het dan voor niks doen. Kijk maar eens naar de transcripties e.d. die ook eigenlijk voor niks gepost zijn. Daarnaast is het de bedoeling van deze thread om "de uitdaging" gezamenlijk aan te gaan. Veel gezelliger en leuker en daarna misschien nalachen onder het genot van een biertje.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:43 schreef Bastard het volgende:
Maar nogmaals, als 1 van jullie gezonde scepctici nou zelf eens de proef op de som namen en een medium zouden bezoeken, hier vervolgens je ervaringen komt delen.
Jullie zijn zo op de hoogte van alle valkuilen, en zo strikt wetenschappelijk en eerlijk bezig, ik zou jullie op je woord geloven dan
Het is zo makkelijk om te zeggen dat iets onzin is, maar het zelf nog nooit geprobeerd hebben, dat terzijde natuurlijk als niet ontopic.
Gewoon uit interesse hoor, maar je had laatst ook een voorspelling dat er in utrecht iets ergs ging gebeuren die niet uitgekomen is.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:37 schreef FatalException het volgende:
Niet zo'n fijne voorspelling wat tijdens transcendente meditatie doorkwam:
Ik ben in Italië.. De grond trilt hevig.. Scheuren komen in gebouwen om mij heen... ik kijk op mijn horloge: SA-6 (dit kan saturday 6 juni betekenen, mijn horloge geeft zo de datum aan)..
Aardbeving in Italie morgen lijkt me.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
wacht even... wat moet er precies gebeuren?
Ja wat zeik je nouquote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:46 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Gewoon uit interesse hoor, maar je had laatst ook een voorspelling dat er in utrecht iets ergs ging gebeuren die niet uitgekomen is.
Waarom denk jij dat het voorspellingen zijn - helemaal als ze niet uit blijken te komen ?
Ik zeik niet, maar ik had in dat topic toen ook al gevraag toen het niet uit kwam hoe ie er zelf over dacht.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja wat zeik je nouWil je nou mensen die hun nek uitsteken of niet??
Wees blij dat er iemand wat 'durft' te voorspellen hier tussen de haaien.
Voorspellingen met zaken die door mensen veranderd kunnen worden als ze het van te voren weten zijn niet zeker. Bijvoorbeeld: Ik voorspel dat jij morgen een autoongeluk krijgt. Doordat jij dit weet kun je morgen de hele dag thuisblijven en wordt de tijdslijn veranderd. Daardoor komt de voorspelling in jouw tijdslijn niet uit. Hij was wel uitgekomen als de tijdslijn was gevolgd als jij of andere mensen die het ongeluk konden voorkomen het niet had geweten.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 13:09 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik zeik niet, maar ik had in dat topic toen ook al gevraag toen het niet uit kwam hoe ie er zelf over dacht.
Of z'n voorspellingen meestal uitkomen, of hoe dat in z'n werk gaat.
Ik vind 't gewoon interessant.
Ok dus morgen komt er een aardbeving in Italie (was vorige maand overigens ook al)? Even om alles concreet te hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:42 schreef FatalException het volgende:
[..]
Voorspellingen met zaken die door mensen veranderd kunnen worden als ze het van te voren weten zijn niet zeker. Bijvoorbeeld: Ik voorspel dat jij morgen een autoongeluk krijgt. Doordat jij dit weet kun je morgen de hele dag thuisblijven en wordt de tijdslijn veranderd. Daardoor komt de voorspelling in jouw tijdslijn niet uit. Hij was wel uitgekomen als de tijdslijn was gevolgd als jij of andere mensen die het ongeluk konden voorkomen het niet had geweten.
Voorspellingen waarbij de tijdslijn niet door mensen veranderd kunnen worden komen meestal wel uit: Bijvoorbeeld aardbevingen of een asteroideinslag.
Nou, hij zegt net dat een voorspelling die niet gaat over menselijk handelen wel uitkomt, omdat je die niet kunt voorkomen. Dus deze specifieke voorspelling zou moeten uiitkomen, zelfs al is het hier aangekondigd.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:46 schreef _Led_ het volgende:
Dus doordat jij het toen op Fok! postte heb je een aanslag in utrecht voorkomen ?
Dan wordt testen vrij moeilijk aangezien je het voorkomt door het hier in het test-topic te posten...
jammer een tornado is niet hetzelfde als een aardbeving..quote:Op zondag 7 juni 2009 22:14 schreef FatalException het volgende:
De beelden die hier zijn te zien:
http://www.reuters.com/news/video?videoId=105852&videoChannel=1
betreft een tornado die op 6 juli over het noorden van Italie trok. Deze beelden: Omgevallen huizen, omgevallen bomen lijken erg op die van een aardbeving. Ook trilt de grond bij het overtrekken van een tornado.
sure, ga je gangquote:Op zondag 7 juni 2009 22:23 schreef FatalException het volgende:
Ik weet ook niet of het een aardbeving was, het was louter de grond die trilde. De beelden op de video komen iig overeen met die van tijdens de meditatie.
Overigens kan ik mij ook wel op jou proberen te richten en te zeggen wat jou binnenkort voor ernstigs zal overkomen als je iets directer wilt ervaren, Michielos.
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:14 schreef FatalException het volgende:
betreft een tornado die op 6 juni over het noorden van Italie trok. Deze beelden: Ingestorte huizen, scheuren in de muren, omgevallen bomen lijken erg op de beelden van tijdens de meditatie. Wellicht trilt de grond bij het overtrekken van een tornado (dat verklaart het trillen dat ik zag), dus misschien was dit de ernstige gebeurtenis die 6 juni in Italie zou gebeuren...
En dat is nou de interpretatie van FE, die dan niet klopt. De beelden kloppen wel.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:19 schreef Michielos het volgende:
[..]
jammer een tornado is niet hetzelfde als een aardbeving..
Nee FE zei niet "aarbeving" zei precies wat hij zag, de interpretatie aardbeving maken wij.quote:Op maandag 8 juni 2009 08:13 schreef sjoep het volgende:
[..]
En dat is nou de interpretatie van FE, die dan niet klopt. De beelden kloppen wel.
Realiseer je dat FE nu voor jou iets gaat doen waar mensen met paranormale gaven zich normaal niet aan wagen...
Klopt dusquote:Op maandag 8 juni 2009 08:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee FE zei niet "aarbeving" zei precies wat hij zag, de interpretatie aardbeving maken wij.
Pagina 2 in het testtopic, en de eerste klapper is al binnenquote:
Hmm tja. Trillende aarde + scheuren in huizen = tornado? Als je die uitgerukte bomen nu ook in je visioen had genoemd was het overtuigender geweest. Ik bedoel, die scheuren en dat trillen had ook nog kunnen slaan op een bomaanslag of een instortende kerk.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:14 schreef FatalException het volgende:
betreft een tornado die op 6 juni over het noorden van Italie trok. Deze beelden: Ingestorte huizen, scheuren in de muren, omgevallen bomen lijken erg op de beelden van tijdens de meditatie. Wellicht trilt de grond bij het overtrekken van een tornado (dat verklaart het trillen dat ik zag), dus misschien was dit de ernstige gebeurtenis die 6 juni in Italie zou gebeuren...
Wat zeur je nou eigenlijk, iemand noemt de beelden die hij zag plus het land en de datumquote:Op maandag 8 juni 2009 09:46 schreef Michielos het volgende:
Nou, daar ben ik het dus niet geheel mee eens. Ik herinner me dat er op de vorige blz. gevraagd werd wat er concreet zou moeten gebeuren. inderdaad, het werd ingevuld maar FE reageerde toen nergens op. M.a.w. het is weer multi interpretabel(kan van alles zijn). En wie zegt dat er niet naar weersvoorspellingen gekeken werd?
Ik had graag gehad dat er bij de volgende voorspelling:
- concreet wordt aangegeven WAT er precies gaat gebeuren. Beelden mogen er heus bij maar wel :
Wat gebeurd er precies? een beetje specifiek mag wel. Ik bedoel... scheuren in muren?? waardoor????
scheuren in muren kan ik ook voor NLD voorspellen(en dan gaat het over een sloopgebouw ergens in Katwijk ofzo, wat mij uitkomt...). Ik vond het i.i.g. jammer dat er behalve invullingen van andere users FE niet reageerde(misschien door omstandigheden) waardoor het voor niemand duidelijk was WAT er te gebeuren stond?
- Hot reading wordt uitgesloten. Ja het klopt dat tornado's lastig te voorspellen zijn maar net zoals de aardbeving onze interpretatie was, geld dit eigenlijk ook voor die tornado. Een storm is echter wel te voorspellen (ook een storm die schade gaat aanrichten) dus hoe sluiten wij uit dat de weersvoorspellingen gevolgd worden(hot reading)? Ik zeg niet dat het zo is, maar dit mag wel in ogenschouw genomen worden.
- We kunnen dit inderdaad concreet testen door de voorspelling die FE op mij gaat toepassen.
Verder mocht het toch geen "skeptics vs. believers" worden?
conclusie: ik vond dit wel een erg gekleurd iets onder niet gecontroleerde omstandigheden. Just my opinion. m.a.w. laat die 1-0 maar weg, want zo kan ik de score ook wel 1-12 maken. Het ging er juist om
om objectief een test te doen onder controleerbare omstandigheden.
ps. Wel respect voor FE dat hij i.t.t. de rest wel iets doet.
Ik zeur niet(ik plaats een kritische kanttekening, dus ik zeur?????) en ben benieuwd naar de volgende voorspelling. Ik zeg alleen dat dit wel erg gekleurd was(believers die een royal flush hebben en de rest mag het er enkel mee eens zijn). Alleen vage beelden opschrijven is mijn inziens geen "specifieke voorspelling"maar enkel iets dat multiinterpretabel is.(allerminst is het onder een controleerbare setting omdat het wat beelden zijn maar als ik dan iets vraag er niemand thuisgeeft)>quote:Op maandag 8 juni 2009 10:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat zeur je nou eigenlijk, iemand noemt de beelden die hij zag plus het land en de datum
en nog is het niet goed .
die gecontroleerde omstandigheden is dat hij het vantevoren heeft opgeschreven in dit topic .
Vantevoren roepen dat iemand het dan op moet schrijven hier en als iemand dat doet dan is het niet goed genoeg .
er is maar 1 italie , 1 zaterdag 6 juni , als het over een vliegtuig zou gaan had hij een aanwijzing over een vliegtuig gehad en niet over scheurende muren en grond die trilde .quote:Op maandag 8 juni 2009 10:16 schreef _Led_ het volgende:
Mja, ik vind 'm ook erg multi-interpretabel, ik vraag me af of men ook had geroepen dat z'n voorspelling uit was gekomen als er een bom was ontploft of een vliegtuig was neergestort.
Ik hoop volgende keer op wat meer detail.
Hoe weet jij dat zijn beeld dan over een vliegtuig zou gaan als je zelf aangeeft dat je iets krijgt zoals het komt?quote:Op maandag 8 juni 2009 10:23 schreef Summers het volgende:
[..]
er is maar 1 italie , 1 zaterdag 6 juni , als het over een vliegtuig zou gaan had hij een aanwijzing over een vliegtuig gehad en niet over scheurende muren en grond die trilde .
een bom is iig iets met vuur .
hoezo meer detail ? je krijgt iets zoals het komt .
Dat vraag ik me af, als een vliegtuig neerstort trilt de grond, als 't op een dorp valt heb je scheurende muren.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:23 schreef Summers het volgende:
[..]
er is maar 1 italie , 1 zaterdag 6 juni , als het over een vliegtuig zou gaan had hij een aanwijzing over een vliegtuig gehad en niet over scheurende muren en grond die trilde .
Dus als er een bom was ontploft had je niet gezegd "zie je wel, gescheurde muren en de grond trilde van de ontploffing !" ?quote:een bom is iig iets met vuur .
hoezo meer detail ? je krijgt iets zoals het komt .
Anyway, ik hoop op meer voorspellingen;quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:42 schreef FatalException het volgende:
Voorspellingen waarbij de tijdslijn niet door mensen veranderd kunnen worden komen meestal wel uit: Bijvoorbeeld aardbevingen of een asteroideinslag.
quote:Op maandag 8 juni 2009 10:26 schreef Michielos het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat zijn beeld dan over een vliegtuig zou gaan als je zelf aangeeft dat je iets krijgt zoals het komt?
Een scheurende muur en grond die trilde is multi interpretabel. As simple as that. En doordat het multi interpretabel is, maakt het niet uit welke datum je noemt.
wat een bull shit, doordat er een datum is genoemd is het niet multi interpretabel .quote:Op vrijdag 5 juni 2009 12:37 schreef FatalException het volgende:
Niet zo'n fijne voorspelling wat tijdens transcendente meditatie doorkwam:
Ik ben in Italië.. De grond trilt hevig.. Scheuren komen in gebouwen om mij heen... ik kijk op mijn horloge: SA-6 (dit kan saturday 6 juni betekenen, mijn horloge geeft zo de datum aan)..
Aha, dus als er geen tornado was geweest maar een aardbeving had jij gezegd "Nee, dat klopt niet, want hij had een tornado voorspeld ?"quote:Op maandag 8 juni 2009 10:37 schreef Summers het volgende:
Zo zie je maar dat het niet uitmaakt wat iemand zegt want het is nooit goed .
multi interpretabel vooraf ja , daarom gingen mensen aardbeving raden , achteraf niet , dan kan het maar 1 gebeurtenis zijn in italie op 6 juni .
nee summers.. je wist niet WAAR je op moest letten... op wat eigenlijk? Hij noemt zelf tornado nu het hem uitkomt maar het konden ook andere dingen zijn. Het enige dat ik vraag is dat het de volgende keer iets specifieker is.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:37 schreef Summers het volgende:
[..]
[..]
wat een bull shit, doordat er een datum is genoemd is het niet multi interpretabel .
Alles wat gebeurd in italie op 6 juni is na te kijken , er is geen ander land waar hij zich mee vergiste en ook geen andere dag .
Zo zie je maar dat het niet uitmaakt wat iemand zegt want het is nooit goed .
multi interpretabel vooraf ja , daarom gingen mensen aardbeving raden , achteraf niet , dan kan het maar 1 gebeurtenis zijn in italie op 6 juni .
je snijd in je eigen vinger nu zoals gewoonlijk .quote:Op maandag 8 juni 2009 10:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Aha, dus als er geen tornado was geweest maar een aardbeving had jij gezegd "Nee, dat klopt niet, want hij had een tornado voorspeld ?"
Zo niet, dan was ie dus multi-interpretabel.
He ????quote:Op maandag 8 juni 2009 10:43 schreef Summers het volgende:
[..]
je snijd in je eigen vinger nu zoals gewoonlijk .
quote:Op maandag 8 juni 2009 10:32 schreef _Led_ het volgende:
Anyway, ik hoop op meer voorspellingen;
ik kan me voorstellen dat de believers dit als bewijs zien terwijl het voor de skeptici niet overtuigend is...
Laten we hopen dat we volgende keer een wat duidelijkere definitie hebben van wat er gaat gebeuren
Een gebeurtenis in italie op zaterdag 6 juni waarbij de grond trilde en de muren scheurden , hoezo weet je nu achteraf niet waar je op moest letten ?quote:Op maandag 8 juni 2009 10:41 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee summers.. je wist niet WAAR je op moest letten... op wat eigenlijk? Hij noemt zelf tornado nu het hem uitkomt maar het konden ook andere dingen zijn. Het enige dat ik vraag is dat het de volgende keer iets specifieker is.
Het is fout ingevuld door omstanders , degene die het beeld heeft gekregen heeft het doorgegeven zoals het kwam .quote:ik vind het echter raar dat niemand iets mag invullen voor wat iemand aan beelden doorkrijgt maar jij er wel als de kippen bij bent om te verklaren dat hij anders wel een vliegtuig zag. Waarom mag het dan opeens weer wel?
jullie laten jezelf wel heel erg kennen nu en zo neemt niemand jullie meer serieus .quote:Nogmaals, ik had enkel dat er de volgende keer een ietwat specifieker bericht gegeven werd. Dat niet alleen, dat er ook antwoord gegeven werd op eventuele vragen.
Je begrijpt me niet. Muren scheuren en trillende grond kunnen veel dingen zijn. Wat dacht je bv. van een sloop? een explosie? idd een vliegtuigongeluk? een aardbeving? Een storm? Een tornado? (Stormen zijn via weersvoorspellingen op te vragen).quote:Op maandag 8 juni 2009 11:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Een gebeurtenis in italie op zaterdag 6 juni waarbij de grond trilde en de muren scheurden , hoezo weet je nu achteraf niet waar je op moest letten ?![]()
Dat bedoel ik niet. Jij geeft aan dat als het een vliegtuigongeluk was geweest, hij dan wel een vliegtuig zag. M.a.w. nogmaals.. waarom mag niemand zeggen hoe een beeld tot iemand komt en jij WEL?quote:Het is fout ingevuld door omstanders , degene die het beeld heeft gekregen heeft het doorgegeven zoals het kwam .
en daarna:quote:"beelden mogen erbij " je krijgt iets zoals het komt, jij kan niet zeggen hoe het tot FE moet komen en hoe de inhoud eruit moet zien en moet zijn .
quote:er is maar 1 italie , 1 zaterdag 6 juni , als het over een vliegtuig zou gaan had hij een aanwijzing over een vliegtuig gehad en niet over scheurende muren en grond die trilde .
FE heeft geen enkele vraag beantwoord. Toen ik vroeg wat er concreet ging gebeuren antwoordde iedereen.. iedereen behalve FE. Daardoor was het voor niemand duidelijk wat er specifiek ging gebeuren. Na 6 juni was hij wel als de wiedeweerga op TRU om zijn voorspelling te verklaren. Daarom zeg ik:quote:jullie laten jezelf wel heel erg kennen nu en zo neemt niemand jullie meer serieus .
FE heeft vragen beantwoord .
en een datum vind ik specifiek , als hij had gezegt de maand juni had je achteraf weer geklaagd dat hij geen dag en datum had genoemd .
Weer zo een typisch gevalletje van verkeerde interpretatie en selectief geheugenquote:FE heeft vragen beantwoord .
FE had het er in eerste instantie niet eens over.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:45 schreef Michielos het volgende:
Ok dus morgen komt er een aardbeving in Italie (was vorige maand overigens ook al)? Even om alles concreet te hebben.
quote:Op maandag 8 juni 2009 12:02 schreef Flammie het volgende:
Doe nu je volgende voorspelling voor dummies!
http://www.spc.noaa.gov/
Have fun beste mensen
Dus : next time iets specifiekers.. als ik nu de tekst van FE copy/paste en italie door Amerika vervang heb ik wederom een zekerheid. En die 1% kans dat er geen storm is word er wel wat gesloopt.
Ik denk dat "specifiekheid" key is in de geloofwaardigheid van voorspellingen dus:)
hier heb je anders een worldwide stormalert zodat we allemaal even vooruit kunnen en de score kunnen opschroeven naar 13-0 VOOR DE BELIEVUHS!!! :
http://www.solar.ifa.hawaii.edu/Tropical/tropical.html
Volgens deze zelfde beredenering zou HIJ een paragnost zijn:
[ afbeelding ]
Ja, dus als iemand een visioen heeft, is het niet voldoende om te beschrijven wat hij/zij ziet?quote:Op maandag 8 juni 2009 13:41 schreef _Led_ het volgende:
Dit is dus precies de reden waarom we vooraf de tests goed moeten definieren met door beide kampen acceptabel bevonden faal- en slaagvoorwaarden.
Is dat relevant ?quote:Op maandag 8 juni 2009 16:04 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, dus als iemand een visioen heeft, is het niet voldoende om te beschrijven wat hij/zij ziet?
Nou, dan schrap dat maar vast van je lijstje dan.
Jammer dat het tot nu toe wel het enige is wat je had hier.
Wat denk je dat een visioen eigenlijk is? Hoe gaat dat volgens jou in z'n werk?
Het gaat zich niet om stel. Stel als.. stel als.. we moeten het doen met wat we hebben en datgeen wat we hebben is simpelweg niet genoeg om overtuigd te worden. Het is niet specifiek en simpelweg multi interpretabel.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:26 schreef Bastard het volgende:
Specifieker? Soms moet je het met de dingen doen zoals ze zijn.. stel dat er nog een windhoos was geweest hadden we geweten dat we die er bij kunnen plaatsen.. het is zoals het is, gebroken muren, schuddende aarde ,en SA-6 in Italie..
Die 1-0 staat nog he
Voor jou blijkbaar wel.quote:
Het lijkt wel of je je er op verheugtquote:Op maandag 8 juni 2009 16:26 schreef Michielos het volgende:
Ik ben echter benieuwd naar de volgende voorspelling. Fe vertelde me dat hij ging proberen te kijken wat voor een "ernstigs"(ook multi interpretabel) mij te wachten staat en ik ben zeer benieuwd!!
ik zei dat omdat niemand wist waar de voorspelling op sloeg(en er van FE geen enkele feedback kwam). m.a.w. het kon van alles zijn. Vandaar dat ik bedoel dat het de volgende keer wel iets specifieker mag.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:54 schreef sjoep het volgende:
[..]
Voor jou blijkbaar wel.
Vooralsnog reageert er niemand op mijn opmerking dat de conclusie "aardbeving" van Michielos kwam en niet van FatalException...
Er is niemand "overtuigd" van de voorspellende gaven van FE, dat wordt er van gemaakt. Echter, er wordt doorgegaan op het aardbevingverhaal, en dat is gewoon niet gezegd door FE.
Niet als zijnde onderdeel van zijn voorspelling.
Daarom zeg ik, leg nou eens gewoon de kale feiten naast elkaar, en zeg dan wat je er van vindt.
Vraag je ook eens af wat de bedoeling zou kunnen zijn van het feit dat FE deze informatie doorkrijgt.
[..]
Het lijkt wel of je je er op verheugt
Ja, en met je gehengel breng je dan zo'n verhaal de wereld in.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik zei dat omdat niemand wist waar de voorspelling op sloeg(en er van FE geen enkele feedback kwam). m.a.w. het kon van alles zijn. Vandaar dat ik bedoel dat het de volgende keer wel iets specifieker mag.
En inderdaad, ik verheug me erop.Ik ben er oprecht geinteresseerd in. En ik heb veel respect voor FE
nee ik stelde het niet.. ik VROEG het.(om alles concreet te hebben). _LED_ antwoordde toen met: ik denk dat hij bedoelt dat er een aardbeving morgen plaatsvind.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:07 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, en met je gehengel breng je dan zo'n verhaal de wereld in.
Ik ben benieuwd hoe relaxed je straks zit als FE daadwerkelijk met rotnieuws komt.
Maar jij doet de interpretatie. Vervolgens wordt er gezegd dat het een tornado is en geen aardbeving.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee ik stelde het niet.. ik VROEG het.(om alles concreet te hebben). _LED_ antwoordde toen met: ik denk dat hij bedoelt dat er een aardbeving morgen plaatsvind.
Niemand wist wat er bedoelt werd.. en dit mag de volgende keer toch echt specifieker.
Dat tornado verhaal werd daarna ook de wereld ingebracht. Inderdaad... erna.. toen het gebeurd was.. dan kn je het amper een voorspelling noemen toch?
inderdaad.. en dat gegeven is multi interpretabel. hoe weten wij wat hij daar mee bedoeld?? dat weten we niet..quote:Op maandag 8 juni 2009 17:16 schreef sjoep het volgende:
[..]
Maar jij doet de interpretatie. Vervolgens wordt er gezegd dat het een tornado is en geen aardbeving.
Dat is toch kul dan?
Naar mijn idee dus wel.
Het ging niet over een tornado, het ging niet over een aardbeving. Het ging over Italië en scheuren in huizen.
Terwijl het helemaal niet Michielos was die dat zei, ik zei 'aardbeving'.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:54 schreef sjoep het volgende:
[..]
Voor jou blijkbaar wel.
Vooralsnog reageert er niemand op mijn opmerking dat de conclusie "aardbeving" van Michielos kwam en niet van FatalException...
Net zo min als er gezegd werd "Tornado".quote:Er is niemand "overtuigd" van de voorspellende gaven van FE, dat wordt er van gemaakt. Echter, er wordt doorgegaan op het aardbevingverhaal, en dat is gewoon niet gezegd door FE.
De feiten zijn dat hij iets vaags "voorspelde" dat bij tal van gebeurtenissen van toepassing had kunnen zijn.quote:Niet als zijnde onderdeel van zijn voorspelling.
Daarom zeg ik, leg nou eens gewoon de kale feiten naast elkaar, en zeg dan wat je er van vindt.
Niks 'feit', dat is het hele punt nou juistquote:Vraag je ook eens af wat de bedoeling zou kunnen zijn van het feit idee dat FE deze informatie doorkrijgt.
Oh, nou dan ben jij degene die die onnozele conclusie trekt en FE woorden in de mond legtquote:Op maandag 8 juni 2009 17:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Terwijl het helemaal niet Michielos was die dat zei, ik zei 'aardbeving'.
Omdat FatalException zelf geen antwoord meer kwam geven.
[..]
Slechte woordkeuze van mijn kant, my bad.quote:Niks 'feit', dat is het hele punt nou juist
Goeie vraag , alleen word die ontweken alsof dat helemaal niet belangrijk is .quote:Op maandag 8 juni 2009 16:04 schreef sjoep het volgende:
[..]
Wat denk je dat een visioen eigenlijk is? Hoe gaat dat volgens jou in z'n werk?
omdat het voor de uitkomst van een test ook niet relevant is (of iemand moet een reden kunnen geven waarom dit belangrijk si voor de uitkomst. Als het is: "visioenen zijn niet specifiek maar krijgen daarna betekenis" ga ik er echter niet in mee. Dan is elk visioen raak, wie hem ook maakt. Maar misschien denken anderen hier anders over. different minds different opinionsquote:Op maandag 8 juni 2009 19:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Goeie vraag , alleen word die ontweken alsof dat helemaal niet belangrijk is .
Die wordt niet ontweken, ik heb hier al uitgelegd waarom dat inderdaad helemaal niet belangrijk is.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Goeie vraag , alleen word die ontweken alsof dat helemaal niet belangrijk is .
Nogmaals, prima, als men zelf al denkt dat de eigen gave niet specifiek genoeg is om onder gecontroleerde omstandigheden vast te stellen of er uberhaupt wel sprake van een gave is, dan moet men inderdaad misschien maar niet mee doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:45 schreef ToT het volgende:
Ik vrees dat er weinig vrijwilligers meer zullen zijn als je met dat van Italië precies wil weten om wat voor ramp het zou gaan, wat voor windkracht het was, hoeveel slachtoffers er zouden vallen, wat hun bloedgroepen zouden zijn, wat voor beroepen ze hebben enz.
Het paranormale is niet iets absoluuts. De beelden die men doorkrijgt zijn vaak verwarrend en op meerdere manieren uit te leggen. Als je iets keihard concreets eist, zeg je dus dat die beelden die zo iemand doorkrijgt, irrelevant zijn.
maar dan is het paranormale toch iets wat iedereen kan? Nogmaals mijn voorspelling luidt.. 17 juli... Nederland en scheuren in de muur... Het mag niet nu al gespecificeerd worden... ik zal geen vragen beantwoorden maar ik zal er de 18de wel als de kippen bij zijn om mijn hit te verklaren.. dat kan toch niet "het paranormale in actie" zijn?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:45 schreef ToT het volgende:
Ik vrees dat er weinig vrijwilligers meer zullen zijn als je met dat van Italië precies wil weten om wat voor ramp het zou gaan, wat voor windkracht het was, hoeveel slachtoffers er zouden vallen, wat hun bloedgroepen zouden zijn, wat voor beroepen ze hebben enz.
Het paranormale is niet iets absoluuts. De beelden die men doorkrijgt zijn vaak verwarrend en op meerdere manieren uit te leggen. Als je iets keihard concreets eist, zeg je dus dat die beelden die zo iemand doorkrijgt, irrelevant zijn.
met zelf op onderzoek uitgaan SLUIT je geen vals spel uit.. En mijn line is hetzelfde hoor. ik noem alleen een ander land en een andere datum. Ik zal hem de dag erna wel komen verklarenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:52 schreef ToT het volgende:
1) Ik vond dat de voorspelling echt niet zoiets oppervlakkigs was als dat er "slechts" ergens in een land wat scheurtjes in een muur kwamen. Of hij valsgespeeld heeft door weersverwachtingen te bekijken of whatever weet ik niet, maar ik adviseer de non-believers de volgende keer dan ook om bij zo'n voorspelling ZELF op onderzoek uit te gaan of ze met de gegeven informatie wat kunnen.
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat iedereen dit ook kan, als ze nu een gave hebben of niet. Wat is er de meerwaarde van dan? Het klopt toch altijd omdat je het pas NA de gebeurtenis invult en niet ervoor.quote:2) Het is bullshit om te zeggen dat iedereen voorspellende gaven heeft. Krijg jij dan beelden door waarin je ziet dat er een ramp gebeurt, en dat het dan ook nog gebeurt?
Het moet toch wel objectiever te testen zijn dan bovenstaand voorbeeld? Come onquote:3) Het is vrijwel onmogelijk om zeer specifieke informatie te krijgen. Zelfs voor zeer ervaren paranormaal begaafden blijft het 6e zintuig een zintuig dat moeilijk te trainen valt: als baby kijk je om je heen en heb je de hulp van je ouders die jou uitleggen wat wat is, maar op paranormaal gebied sta je er vaak behoorlijk alleen voor.
Ja dat kan best maar hoe iemand het ook ziet.. er moet iets UIT kunnen komen.. en daar gaat het bij een objectieve test toch om?quote:Daarbij zijn ieders paranormale krachten anders. Zo zal NIEMAND een hele aura kunnen zien: veel mensen die aura's zien, zien verschillende lagen van kleuren. Sommigen zien daar ook nog symbolen in. Sommigen zien een deel van diezelfde symbolen, maar ook een deel die de ander niet ziet. Weer een ander ziet een veel groter stuk van de aura, maar dan zonder symbolen enz.
Dat verlang ik ook niet maar het mag toch wel IETS concreter dan bovenstaand voorbeeld?quote:Je kunt niet verlangen dat je zeer concrete zaken door zult krijgen. Zo werkt het gewoon niet.
Jij vond het niet oppervlakkig, andere mensen vonden het te generiek.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:52 schreef ToT het volgende:
1) Ik vond dat de voorspelling echt niet zoiets oppervlakkigs was als dat er "slechts" ergens in een land wat scheurtjes in een muur kwamen. Of hij valsgespeeld heeft door weersverwachtingen te bekijken of whatever weet ik niet, maar ik adviseer de non-believers de volgende keer dan ook om bij zo'n voorspelling ZELF op onderzoek uit te gaan of ze met de gegeven informatie wat kunnen.
Nee, dan snap je er dus duidelijk niets van.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:51 schreef ToT het volgende:
Ingevingen kun je niet vooraf afdwingen en je mag ze hier blijkbaar ook niet plaatsen als je ze krijgt, omdat vooraf afspraken gemaakt moeten worden waar ze aan moeten voldoen als je ze spontaan krijgt.
Het paranormale valt gewoon niet op die manier te testen. Je moet de test enigzins aanpassen aan de realiteit, niet stug vasthouden aan wat de wetenschap eist, anders bloedt dit topic sneller dood dan een drommedaris met een open halsslagader.
Onzin !quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Jezus vent, ik probeer juist aan te tonen dat je het onmogelijke eist! Je haalt je eigen topic in de vernieling.
Niemand zal aan jouw eisen kunnen of WILLEN voldoen!
Goed, van mij mag dit weggehaald worden, maar je bent gewoon onmogelijjk bezig, qua persoon en qua onderzoek!
De gemiddelde havo'er weet al dat het niet bestaan van iets onmogelijk is aan te tonen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:00 schreef Ticker het volgende:
Ik vind het komisch dat iemand die totaal geen poging doet om zich in te leven in dit soort theoretische gaves, zich ineens bekommerd en het graag wil testen.
Iets zegt mij dat dit uitkomt op 'bewijs: het bestaat dus niet'
Dat klopt, het bewijzen van het paranormale gebeurt zelfs al eeuwen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:05 schreef _Led_ het volgende:
En als je een beetje up-to-date was geweest had je geweten dat dit onderwerp al jaren speelt hoor.
gast dat zegt ook niemand..quote:
Ik had het over mijn interesse in (vermeende) gaves.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:11 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat klopt, het bewijzen van het paranormale gebeurt zelfs al eeuwen.
De ene eeuw zijn ze alleen iets beter in het (h)erkennen ervan dan in de ander.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik had het over mijn interesse in (vermeende) gaves.
Ik heb jaren geleden al voorgesteld om wat mensen onder het genot van een wijntje en wat toastjes bij mij thuis uit te nodigen.
En over 'gaves' : Ik zeg niet dat ze niet bestaan, ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik zeg enkel dat ik tot nu toe geen enkele reden zie om aan te nemen dat ze bestaan.
Als iemand me daar wel van zou kunnen overtuigen zou ik dat helemaal te gek vinden, maar niet als de voorwaarde is "je moet stoppen met logisch nadenken, je mag niet controleren of ik valsspeel" etcetera.
Als iemand zou beweren "ik kan 3 meter hoog springen" zou ik het ook willen testen, zonder voorwaardes als "maar je mag niet kijken en dan moet je aan m'n broer vragen of ik echt zo hoog gesprongen heb".
Bastard, mag dit weer even weggehaald worden ?quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:47 schreef Ticker het volgende:
Ok ik wil dit topic wel een kans geven, maar ik denk dat _Led_ zelf ook wat eigen initiatief moet tonen om mensen te laten zien dat hij serieus is.
Ik heb zelf eens wat dingen gedaan met telekineses, ofwel het PsyWheel
Ik had destijds een topic en wat sites erover, maar helaas is google wat vervuild en kan ik zo 1,2,3 niets relevant vinden op dit na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het idee erachter is dat je dit dagelijke dan wel meerdere malen op een dag probeert.
Had het bij mij effect? Ja.. maar ik weet dus niet hoe dit komt. Op internet is namelijk ook te lezen dat dit door de hitte zou komen van je hand.
Meest 'vreemde' moment wat ik ermee had, was dat ik vanaf een afstand van 2 meter me omdraaide naar me psywheel.. riep en nu ga je draaien, terwijl ik wild een gebaar maakte, en me psywheel schoot meerdere malen snel om de naald heen.
Was het de wind omdat ik me snel omdraaide en me arm naar het wiel toe sloeg? Of iets anders?
Ik weet het niet, het is me daarna ook niet meer gelukt en ben er toen ook mee gestopt.
Zucht... wat is dat toch met mensen dat ze perse moeten posten in een topic waarvan ze niet eens de moeite nemen om de OP te lezen ?quote:Wat is de bedoeling ? Waar hebben we het wel over, en waar niet ?
De bedoeling is om hier dingen te testen op een manier die voor zowel de skeptici als de believers aanvaardbaar is. Kortom, dat de tests in samenspraak gemaakt worden, zodat geen van beide groepen achteraf kan zeggen dat de test niet eerlijk was of niet objectief.
Zo houden we het eerlijk !
We gaan hier geen persoonlijke ervaringen of anekdotes spuien, daar hebben we niets aan - die bewijzen niets aan andere mensen.
We gaan het hier ook niet hebben over (tests van) mensen die niet op dit forum zitten (Char, Derek Ogilvie), daar hebben we ook weinig aan.
We houden het hier enkel bij tests en de uitslagen daarvan.
Wil je gewoon het topic verpesten omdat je bang bent dat er niks uit komt ?quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:56 schreef Ticker het volgende:
DIe houding
Wat wil je nou bereiken, er staat trouwens niet eens dat je niet mag filmen om dit vervolgens online te zetten.
Moet je voorstellen dat je moeite zou doen hé _Led_
Wat als we dit topic behouden om duidelijk te hebben wat de richtlijnen zijn en een ander topic leeg houden voor de daadwerkelijke tests?quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:01 schreef _Led_ het volgende:
Bij deze het verzoek aan de mods om het topic weer even in te korten tot de posts die betrekking hebben op (en zich houden aan) het format zoals gesteld in de OP.
Een psi wheel werkt bij iedereen. Probeer het zelf maar uit. Het heeft niks met telekinese te maken. Daarom vind ik het ook geen relevant testobject.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat als we dit topic behouden om duidelijk te hebben wat de richtlijnen zijn en een ander topic leeg houden voor de daadwerkelijke tests?![]()
Ik heb zo'n idee dat ik anders aan de gang kan blijven hier namelijk.
Overigens, vond Ticker zn post niet eens zo gek .. hij test wat, filmt dat en deelt dat.. maar dat is dus niet de bedoeling. (waarschijnlijk omdat je bang bent dat er met de resultaten geknoeid kan worden door videobewerking etc).
Maar hoe zouden we dan telekinese bijvoorbeeld kunnen testen... oeps ik buig net een lepel met mn gedachte.. ik heb het gefilmd maar mag het niet posten?
Dan heb ik liever dat we dit topic leeghouden voor de tests, aangezien de OP in dit topic staat.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:06 schreef Bastard het volgende:
Wat als we dit topic behouden om duidelijk te hebben wat de richtlijnen zijn en een ander topic leeg houden voor de daadwerkelijke tests?![]()
Ik heb zo'n idee dat ik anders aan de gang kan blijven hier namelijk.
Correctie, hij zegt dat ie het ooit geprobeerd heeft,quote:Overigens, vond Ticker zn post niet eens zo gek .. hij test wat, filmt dat en deelt dat..
Nou nee, eerderquote:maar dat is dus niet de bedoeling. (waarschijnlijk omdat je bang bent dat er met de resultaten geknoeid kan worden door videobewerking etc).
Maar hoe zouden we dan telekinese bijvoorbeeld kunnen testen... oeps ik buig net een lepel met mn gedachte.. ik heb het gefilmd maar mag het niet posten?
Zijn toch moderators voor? _Led_ neem even een moderator in de arm.quote:Ik vind het alleen sneu voor _LED_ die goedbedoeld een nieuw testtopic maakt dat volgeflamed wordt.
Dat probeerde ik maar die zegt zo'n beetje dat ik dit topic als verloren kan beschouwenquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:22 schreef sir_Tachyon het volgende:
[..]
Zijn toch moderators voor? _Led_ neem even een moderator in de arm.
HALLO ???quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef sjoep het volgende:
Als je dit gedoe niet wilt, stel dan regels op. Zeg dan "dit zijn mijn testvoorwaarden".
quote:De bedoeling is om hier dingen te testen op een manier die voor zowel de skeptici als de believers aanvaardbaar is. Kortom, dat de tests in samenspraak gemaakt worden, zodat geen van beide groepen achteraf kan zeggen dat de test niet eerlijk was of niet objectief.
Of dit dan ?quote:We gaan hier geen persoonlijke ervaringen of anekdotes spuien, daar hebben we niets aan - die bewijzen niets aan andere mensen.
We gaan het hier ook niet hebben over (tests van) mensen die niet op dit forum zitten (Char, Derek Ogilvie), daar hebben we ook weinig aan.
quote:We gaan hier niet slowchatten.
Het idee is dat als je dit topic opent, je de tests en resultaten ziet.
Het is niet de bedoeling dat je 3 pagina's slap geouwehoer door moet spitten om eens een test te vinden.
Wil je ouwehoeren, open dan zelf een leuk topic (eventueel met verwijzing naar dit topic) of doe het in truth ouwehoer # 216
Dank !
En waarom denk je dat iedereen er iets anders van wil maken?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:03 schreef _Led_ het volgende:
[..]
HALLO ???
WELK GEDEELTE VAN DE OP BEGREEP JE DAN NIET ?????
Kijk, hier heb je al een probleem namelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:02 schreef _Led_ het volgende:
Het mes snijdt aan twee kanten :skeptici kunnen hier hun veelgevraagde bewijs krijgen believers kunnen hier hun claims waarmaken door hun gaven te demonstreren en zo eventueel om bewijs vragende skeptici de mond snoeren.
Een win-win-situatie, toch ?
Mooie dan kan er nu netjes gebaggerd worden.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:52 schreef _Led_ het volgende:
Nieuw topic gemaakt, deze kan het riool in.
QFT!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
Mooie dan kan er nu netjes gebaggerd worden.
Maar maak er volgende keer nou zelf niet zo'n zooitje van.
Constant dat moord en brand scheeuwen als mensen serieus op iets ingaan.
En moet je jezelf eens zien in andermans topics, daar laat je niets heel van de punten waar het om draait.
Dit is veelste open voor eigen ingeving.quote:Wat is de bedoeling ? Waar hebben we het wel over, en waar niet ?
De bedoeling is om hier dingen te testen op een manier die voor zowel de skeptici als de believers aanvaardbaar is. Kortom, dat de tests in samenspraak gemaakt worden, zodat geen van beide groepen achteraf kan zeggen dat de test niet eerlijk was of niet objectief.
Goed punt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
Mooie dan kan er nu netjes gebaggerd worden.
Maar maak er volgende keer nou zelf niet zo'n zooitje van.
Constant dat moord en brand scheeuwen als mensen serieus op iets ingaan.
En moet je jezelf eens zien in andermans topics, daar laat je niets heel van de punten waar het om draait.
Nonsens, er is namelijk nog helemaal niks aangedragen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:11 schreef sjoep het volgende:
[..]
Kijk, hier heb je al een probleem namelijk.
Het mes snijdt helemaal niet aan twee kanten, het is geen win-win-situatie.
Alles wat hier aangedragen is, is tot nu toe alleen maar afgeschoten omdat de testmethode niet goed zou zijn.
Prima, het hele idee was dat niet ik alleen de tests zou bedenken maar dat we dat samen doen.quote:Dan zeg ik dus, dat jij een voorzet moet doen. Want niks is goed.
Blijkbaar weet je heel goed hoe het moet, dus dan zeg ik, laat maar eens zien.
Nee, het punt bij het enige dat er tot nu toe in dit topic is gebeurd is dat er uberhaupt geen test bedacht was van tevoren.quote:Verdiep je in wat iets is, verzin een simpele test, en vraag of iemand die test wil doen.
Maar je gaat al mank op punt 1.
En het verweer is dan, dat de test niet goed is.
Aha, dus als jjij zegt dat je mijn gedachten kunt lezen is dat persoonlijk en heeft dat met interpretatie te maken.quote:Het paranormale is alitjd persoonlijk, en heeft altijd met interpretatie te maken.
Lepels buigen, dat is voor mij niet echt paranormaal. Al valt het daar misschien officiëel wel onder.
Onzin, je probeert het weer te verbaggeren.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:27 schreef Ticker het volgende:
Nou heb je in je nieuwe topic volgens mij nog steeds niets aangepast, ik zie dit namelijk weer staan:
[..]
Dit is veelste open voor eigen ingeving.
Als ik een persoon ben die met iemand anders in je topic afspreekt om onder zijn of haar voorwaarde een video te maken waarin ik aantoon dat ik een 'gave' heb, mag dat volgens die regel.
Maar je gaat nu een nieuw topic aanmaken omdat ik net een soortgelijke optie voorschotel wat volgens jouw 'regels' niet op die manier zou, mogen omdat het geen samenspraak is.
Duidelijker dus, anders hebben andere het weer gedaan.
als je zoiets zegt Bastard is het ten nadele van degene die de voorspelling wordt, aangezien het een selfdestroying prophecy wordt. Daarom.. eerlijk en in samenspraakquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:33 schreef Bastard het volgende:
Overigens had ik nog een vraag.. stel.. een visioen voor.. "ik voorspel dat LED de komende week beter op zijn snelheidsmeter zou moeten kijken anders volgen er verkeersboete's"
Ok zeg jij dan.. en vervolgens word je niet geflitst, het speelt toch in je achterhoofd.
Tevens ga je die week naar de dokter, en die zegt LED, ik heb slecht nieuws voor je, je hebt een ernstige aandoening en zult spoedig onder het mes moeten.
Hoe word er dan gereageerd.. je bent niet geflitst, maar vraag je je dan af waarom die 'ziener' je niet even wees op het feit dat je slecht nieuws zou krijgen bij de dokter?
Dat is dus het probleem met visioenen, er is niets aan af te dingen, geen voorwaarden te stellen.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:33 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Onzin, je probeert het weer te verbaggeren.
In dit topic stond ook al aangegeven dat het niet is voor slowchat, voor het plaatsen van andermans youtube-filmpjes of om vetes uit te vechten.
En ra ra, wat is het enige dat jij doet ?
Nu doe jij opeens alsof je een "optie hebt voorgeschoteld" - dat heb je nergens gedaan.
Je hebt nergens gezegd "Ik heb een gave, zullen we een test bedenken ?".
En zoals al 5x eerder vermeld...quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:33 schreef Bastard het volgende:
Overigens had ik nog een vraag.. stel.. een visioen voor.. "ik voorspel dat LED de komende week beter op zijn snelheidsmeter zou moeten kijken anders volgen er verkeersboete's"
Ok zeg jij dan.. en vervolgens word je niet geflitst, het speelt toch in je achterhoofd.
Tevens ga je die week naar de dokter, en die zegt LED, ik heb slecht nieuws voor je, je hebt een ernstige aandoening en zult spoedig onder het mes moeten.
Hoe word er dan gereageerd.. je bent niet geflitst, maar vraag je je dan af waarom die 'ziener' je niet even wees op het feit dat je slecht nieuws zou krijgen bij de dokter?
Dat is dus het probleem met visioenen, er is niets aan af te dingen, geen voorwaarden te stellen.
Och meneer, zolang jij geen OP's kan lezen en gelooft dat je superman wordt door iemand op internet 40 euro te betalen voor een potje water kan ik me niet erg druk maken om jouwquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:35 schreef Ticker het volgende:
[..]Wat een figuur ben je.
Wel mooi dit, nu ken ik je ook eens van deze kant.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:38 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Och meneer, zolang jij geen OP's kan lezen en gelooft dat je superman wordt door iemand op internet 40 euro te betalen voor een potje water kan ik me niet erg druk maken om jouw
Zeg nou zelf, niemand neemt jou toch serieus hoop ik _Led_?quote:We tonen respect naar mensen die het aandurven om een test te doen.
Punt.
Wat de uitkomst ook is, het is dapper om jezelf zo onder het vergrootglas te leggen.
Mensen die dat durven verdienen dus respect
Er staat "naar mensen die het aandurven om een test te doen".quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:40 schreef Ticker het volgende:
[..]
[..]
Zeg nou zelf, niemand neemt jou toch serieus hoop ik _Led_?
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:31 schreef _Led_ het volgende:
Ik hoor uitvluchten, uitvluchten en nog eens uitvluchten.
Zeg, als je eens wat van je gaves wilt testen hoor ik het wel he !quote:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:44 schreef _Led_ het volgende:
O ja, ik heb nog een potje water te koop voor 35 euro, interesse ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |