Nou ja, ik bedoel eigenlijk gewoon iets wat een cold-reader / mentalist dus niet tevoorschijn kan toveren.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:43 schreef Summers het volgende:
[..]
iedereen is anders , wat voor jou de doorslag geeft hoeft voor een ander niet de doorslag te geven , bij een oprecht medium die echt contact heeft en die geest kent jou en je leven , vind ik wel dat die geest dan met iets moet komen wat alleen voor jou concreet is en de doorslag geeft .
en boeit het niet wat je overbuurvrouw concreet zou vinden of bewijs .
en als bijv een boom je geen ene ruk zegt , dat het weinig nut heeft om met een boom te komen als hij of zij je echt kent en bestaat en je leven ziet .
Dat ben ik helemaal met je eens , de manier waarop het gebracht word kan je alleen beter open laten want dat weet je niet van tevoren .
Ik denk dat je die dingen toch echt niet in pincodes moet zien, maar meer in karaktereigenschappen of gebeurtenissen. Als je op een level van gevoel zit is dat veel logischer.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoel eigenlijk gewoon iets wat een cold-reader / mentalist dus niet tevoorschijn kan toveren.
Iets verdomd specifieks dus.
IK heb het voor je op een rijtje gezet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 07:32 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik denk dat je die dingen toch echt niet in pincodes moet zien, maar meer in karaktereigenschappen of gebeurtenissen. Als je op een level van gevoel zit is dat veel logischer.
Misschien moet dan maar eens vastgesteld worden wat een mentalist op dat vlak niet kan uithengelen.
Ik heb steeds het idee dat mentalisten beweren echt alles uit een persoon te kunnen krijgen wat ze willen.
Met alleen een foto kan ik niks, hoogstens een algemene multiinterpretabele of een characterreading geven maar niks "specifieks" zolang dat specifiek genoemd kan worden. Het zal dus een afspraak moeten worden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 07:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja dat geloof ik dus ook niet. Wij zouden Michiel bijna willen betalen om hem eens aan het werk te zien. Met letterlijk honderden readings en eigen bezoeken moet het verschil voor ons toch haast wel zichtbaar zijn. En ik zou het hem graag eens op een andere manier zien doen. Dus iemand geeft hem een foto al dan niet met die persoon erbij en zeg er maar eens wat van.
Dat zijn ook aanname's .. het is allemaal te verklaren op een andere wijze, met een beetje fantasie.. dat is bewezen inderdaad.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:58 schreef Flammie het volgende:
Als dat echt HET verhaal is zoals het gegaan is Sjoep, dan heb ik er geen verklaring voor, maar zoals we al eerder zagen (pagina's terug in het geval van Ogilvie) laat de interpretatie nogal te wensen over
Anekdotes zeggen mij niet zo veel.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:21 schreef sjoep het volgende:
Ok, dingen die mediums ooit tegen mij gezeghebben, kwamen zo uit de blauwe lucht.
Zonder dat ik er om vroeg, zonder dat ik er wat over verteld had.
Dus, als het uit het niets komt, dan is het geen cold/hot/whatever reading. Begrijp ik dat goed?
Ik heb namelijk de indruk dat mensen denken dat er hele gesprekssessies met mediums zijn, waarin zij hengelen. Ik herken dat dus helemaal niet. Iemand legde haar hand in mijn rechterzij en zei "daar heb je problemen gehad". 15 jaar terug is daar een nier verwijderd, en daar had ik erg problemen mee gehad.
Zeg het maar wat daar cold reading aan is. Ik denk niks, want ik kende haar net een uur, en we hadden het over heel andere dingen gehad. Over de verbouwing van mijn huis. Dat zal ik er voor de zekerheid even bij zeggen. Het ging dus niet over gezondheids-issues of wat ook.
Nee, dat begrijp je niet goed. Het kan vanuit het niets komen. De feedback erna is enkel noodzakelijk om het te specificeren.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:21 schreef sjoep het volgende:
Ok, dingen die mediums ooit tegen mij gezegd hebben, kwamen zo uit de blauwe lucht.
Zonder dat ik er om vroeg, zonder dat ik er wat over verteld had.
Dus, als het uit het niets komt, dan is het geen cold/hot/whatever reading. Begrijp ik dat goed?
Ik heb namelijk de indruk dat mensen denken dat er hele gesprekssessies met mediums zijn, waarin zij hengelen. Ik herken dat dus helemaal niet. Iemand legde haar hand in mijn rechterzij en zei "daar heb je problemen gehad". 15 jaar terug is daar een nier verwijderd, en daar had ik erg problemen mee gehad.
Zeg het maar wat daar cold reading aan is. Ik denk niks, want ik kende haar net een uur, en we hadden het over heel andere dingen gehad. Over de verbouwing van mijn huis. Dat zal ik er voor de zekerheid even bij zeggen. Het ging dus niet over gezondheids-issues of wat ook.
Ja , ik zit op de instelling, wilde me inloggen en vergat wachtwoord,quote:
Nou welkom in TRU danquote:Op woensdag 3 juni 2009 09:37 schreef Michiel0ss het volgende:
[..]
Ja , ik zit op de instelling, wilde me inloggen en vergat wachtwoord,
Dus ik een nieuw wachtwoord aangevraagd, weet ik niet meer naar welk email adres het gestuurd is(zeker een
vaag obscuur email adres)
Dus maar nieuw account aangemaakt
Oja nou als jij zo goed kan cold-readen had je dat email-adres dus wel uit jezelf kunnen cold-readenquote:Op woensdag 3 juni 2009 09:37 schreef Michiel0ss het volgende:
[..]
Ja , ik zit op de instelling, wilde me inloggen en vergat wachtwoord,
Dus ik een nieuw wachtwoord aangevraagd, weet ik niet meer naar welk email adres het gestuurd is(zeker een
vaag obscuur email adres)
Dus maar nieuw account aangemaakt
Ik was er altijd nog zelf bij hèquote:Op woensdag 3 juni 2009 09:24 schreef Michiel0ss het volgende:
Nogmaals, niet dat jouw medium of wie dan ook het zo doet he
alleen , zo zou een cold reader het doen, je kunt zeker vanuit het niets iets zeggen.
heb ik al gedaan(met veel communicatieproblemen!)! thanks for the tipquote:Op woensdag 3 juni 2009 09:40 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oja nou als jij zo goed kan cold-readen had je dat email-adres dus wel uit jezelf kunnen cold-readen
O zo, daar heb je niet van terug.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat er geen reden is om aan te nemen dat dit soort onzin bestaat. Nogmaals, mensen mogen dit soort onzin (zoals het praten met de doden,...) geloven, zoalang ze maar op basis van die onjuiste overtuiging anderen geen leed berokkenen... Totdat zelfverklaarde mediums als Char en Ogilvie readings geven die absoluut niet verklaard kunnen worden met de techieken van o.a. cold reading en hot reading, hebben we dus geen enkele reden om te geloven dat zij daadwerkelijk met de doden communiceren. Indien jedat wel gelooft, geloof je onzin...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:02 schreef Summers het volgende:
[..]
gelukkig hebben we die vrijheid .
[..]
gelukkig bepaal ik wat beter voor me is en niet jij .
[..]
ik vind het juist onzin om het te faken en op andere gebieden toe te passen dan als medium .
[..]
dat is slechts jouw mening .
[..]
wie is er juist geinformeerd ?
[..]
nog nooit meegemaakt jij wel![]()
[..]
bestaat dat ? ongeoorloofde vraagtekens ergens bij zetten ?
[..]
daar heb ik nog nooit van gehoord![]()
[..]
ook daar heb ik nog nooit van gehoord![]()
[..]
hoeveel haren heb jij dan al uitgetrokken om naar een baby te luisteren ?
[..]
daar hoef je geen believer voor te zijn .
[..]
hoe kan de wetenschap aantonen of je wel of geen herinnering kan hebben ? je hebt wel een herinnering aan een vorig leven of niet .
[..]
Dat zijn allemaal dingen waarvan mensen zelf mogen weten of ze dat geloven of niet , ongeacht wat jij daarvan vind .
[..]
ervaringen van mensen spreken dat tegen , wat niet bestaat kan je ook niet ervaren , doorzoeken zou ik zeggen .quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:12 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat er geen reden is om aan te nemen dat dit soort onzin bestaat.
jij denkt dat alles maar aangenomen word van derden zoals jijzelf doet met je " wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond " je mag voor jezelf denken hoor nu en je eigen hersenen gebruiken .quote:Nogmaals, mensen mogen dit soort onzin (zoals het praten met de doden,...) geloven, zoalang ze maar op basis van die onjuiste overtuiging anderen geen leed berokkenen... Totdat zelfverklaarde mediums als Char en Ogilvie readings geven die absoluut niet verklaard kunnen worden met de techieken van o.a. cold reading en hot reading, hebben we dus geen enkele reden om te geloven dat zij daadwerkelijk met de doden communiceren. Indien jedat wel gelooft, geloof je onzin...
we zijn allemaal normaal , en randi de illusionist neem ik echt niet serieusquote:Ogilvie heeft zich overigens laten tetsen door de beroemde James Randi, wat was zijn uitslag? 1/20precies de gokkans, een uitslag die 'normale' mensen zoals jij en ik ook zouden halen...
Dat jij braaf alles aanneemt van derden en zelf geen paranormale ervaringen hebt gehad waardoor je weet dat het bestaat kan ik weer niks aan doen .quote:Dat jij nog nooit gehoord hebt van bepaalde wetenschappelijke experimenten, daar kan ik niks aan doen he![]()
ik onderzoek ook hoe de wereld in elkaar steekt , het paranormale is een ontzettend groot gebied en hoort bij de wereld , als ik elke dag er iets over zou leren tot aan mijn dood ben ik nog niet eens uitgeleerd , dat jij het allemaal onzin vind geeft maar aan hoe weinig je zelf onderzoektquote:Als je wilt onderzoeken hoe de wereld in mekaar steekt, ben je bij de wetenchap aan het juiste adres, immers het is de meest betrouwbare bron van informatie en kennisvergaring,...
Hier laat ik het bij... Zweef lekker verder zou ik zeggen
Hoe vaak moet ik het jou nou nog uitleggen ?quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:02 schreef Summers het volgende:
[..]
ervaringen van mensen spreken dat tegen , wat niet bestaat kan je ook niet ervaren , doorzoeken zou ik zeggen .
Die instelling zorgt ervoor dat mensen denken dat de wereld plat is en er een noorse god met bliksem smijt.quote:jij denkt dat alles maar aangenomen word van derden zoals jijzelf doet met je " wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond " je mag voor jezelf denken hoor nu en je eigen hersenen gebruiken .
Nee, stel je voor dat iemand rationeel laat zien dat veel van de sprookjes waar je in gelooft onzin zijn.quote:we zijn allemaal normaal , en randi de illusionist neem ik echt niet serieus![]()
Ik daag jou met al je ervaringen uit om eens in het test-topic langs te komen en ons te overtuigen met meer dan alleen maar grote praat.quote:Dat jij braaf alles aanneemt van derden en zelf geen paranormale ervaringen hebt gehad waardoor je weet dat het bestaat kan ik weer niks aan doen .
Dit dusquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:08 schreef _Led_ het volgende:
Ik daag jou met al je ervaringen uit om eens in het test-topic langs te komen en ons te overtuigen met meer dan alleen maar grote praat.
Jij dus ook en jij hebt nog veel , veel , veel minder informatie om je conclusie op te baseren .quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:08 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik het jou nou nog uitleggen ?
Ervaringen zijn slechts interpretaties van gebeurtenissen, en mensen kunnen het verkeerd hebben.
Nu leg je uit waarom jij denkt dat het onzin is, het is een menselijke eigenschap waarvan jij " ervaard " dat het onzin is terwijl het niet wil zeggen dat het onzin is .quote:2 mensen die getuige zijn van dezelfde gebeurtenis kunnen verschillende ervaringen hebben.
Zoals de een ervaart dat een man kan vliegen, ervaart de ander dat die man een goede goochelaar is.
Dat die ene persoon niet weet dat de man een goochelaar is is de oorzaak dat hij 'ervaart' dat de man kan vliegen, maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.
als ik een geest zie kan je dat niet objectief vaststellen of controleren , beetje onzinnig om iets dan maar af te wijzen omdat het anders werkt , deal with it .quote:Wat mensen zeggen ervaren te hebben komt vaak helemaal niet overeen met wat er objectief gebeurd is, dat is al veel vaker vastgesteld.
Denk je niet dat mensen zelf wel merken of iets later klopt of niet , ik mag aannemen dat als je bijv een kabouter denkt te zien en je kijkt wat beter dat het geen kabouter meer is of als je denkt in het vliegtuig te zijn gestapt naar istanboel dat je niet de herinnering hebt dat je daar hebt rondgelopen tenzij je daar echt heb rondgelopen en naar cafe ali baba bent geweest dat je hersenen dat prima bij kunnen houden en dat je niet per ongeluk omdat je hersenen je kunnen foppen in een reuzenrad zat ipv in dat cafe achteraf gezien .quote:Laat staan dat hun latere herinnering van een ervaring klopt; we zagen laatst met Bastard hoe snel en makkelijk je herinnering zich aanpast aan wat je zelf wilt geloven.
[..]
Die instelling zorgt er juist voor dat mensen denken dat het paranormale onzin is , door gebrek aan kennis met al die vooroordelen nergens op gebaseerd , net als die noorse god die met bliksem smijt , tot je beter weet .quote:Die instelling zorgt ervoor dat mensen denken dat de wereld plat is en er een noorse god met bliksem smijt.
[..]
als je een keer had geluisterd ...pararmale werkt op een bepaalde manier en die veranderd niet omdat een Ld vind dat het anders zou moeten werken , hout is wel genoeg onderzocht , we weten wat we ermee kunnen doen en laten .quote:Ik daag jou met al je ervaringen uit om eens in het test-topic langs te komen en ons te overtuigen met meer dan alleen maar grote praat.
als je 10 mensen naar hetzelfde ongeluk laat kijken, zeggen ze NOG allemaal iets anders..quote:als ik een geest zie kan je dat niet objectief vaststellen of controleren , beetje onzinnig om iets dan maar af te wijzen omdat het anders werkt , deal with it .
het is geen auto ongeluk met 10 getuigen met voor iedereen zichtbare schade en auto's die iedereen waar kan nemen .
what the....quote:of als je denkt in het vliegtuig te zijn gestapt naar istanboel dat je niet de herinnering hebt dat je daar hebt rondgelopen tenzij je daar echt heb rondgelopen en naar cafe ali baba bent geweest dat je hersenen dat prima bij kunnen houden en dat je niet per ongeluk omdat je hersenen je kunnen foppen in een reuzenrad zat ipv in dat cafe achteraf gezien .
Het draait niet om mij, het draait om het gezamelijke onderzoek van de mens, dat we 'wetenschap' noemen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:53 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij dus ook en jij hebt nog veel , veel , veel minder informatie om je conclusie op te baseren .
Aha, dus David Copperfield kan echt vliegen volgens jou ?quote:Nu leg je uit waarom jij denkt dat het onzin is, het is een menselijke eigenschap waarvan jij " ervaard " dat het onzin is terwijl het niet wil zeggen dat het onzin is .
quote:Jij bekijkt het vanuit de man die denkt dat het vliegen is
Had je nou wat meer verstand gehad van hoe de wetenschap werkt dan had je geweten dat het daar niet om gaat, maar dat we onderzoek kunnen doen naar het fenomeen in het algemeen.quote:als ik een geest zie kan je dat niet objectief vaststellen of controleren , beetje onzinnig om iets dan maar af te wijzen omdat het anders werkt , deal with it .
het is geen auto ongeluk met 10 getuigen met voor iedereen zichtbare schade en auto's die iedereen waar kan nemen .
Wat een nikszeggend verhaal.quote:Denk je niet dat mensen zelf wel merken of iets later klopt of niet , ik mag aannemen dat als je bijv een kabouter denkt te zien en je kijkt wat beter dat het geen kabouter meer is of als je denkt in het vliegtuig te zijn gestapt naar istanboel dat je niet de herinnering hebt dat je daar hebt rondgelopen tenzij je daar echt heb rondgelopen en naar cafe ali baba bent geweest dat je hersenen dat prima bij kunnen houden en dat je niet per ongeluk omdat je hersenen je kunnen foppen in een reuzenrad zat ipv in dat cafe achteraf gezien .
Gebrek aan kennis ?quote:Die instelling zorgt er juist voor dat mensen denken dat het paranormale onzin is , door gebrek aan kennis met al die vooroordelen nergens op gebaseerd
Dat er mensen betsaan met waandenkbeelden is aangetoond. Hallucinaties zijn aangetoond.quote:ik kan net zomin al jouw ervaringen als onzin aanwijzen want dat geloof je ook niet omdat je er zelf bij was .
Ik heb nog nooit iets gehoord wat mij ervan kon overtuigen dat het sprookjes waren, sprookjes gebeuren niet echt in de werkelijkheid en het paranormale wel , ik zie nooit sneeuwwitje lopen of de boze wolf , ook niet iets wat daarop lijkt .
Je benaming sprookje is het sprookje .
Het maakt helemaal niet uit op welke manier het werkt !quote:als je een keer had geluisterd ...pararmale werkt op een bepaalde manier en die veranderd niet omdat een Ld vind dat het anders zou moeten werken , hout is wel genoeg onderzocht , we weten wat we ermee kunnen doen en laten .
Precies !quote:voordat we dat wisten was er misschien wel iemand die wilde dat hout niet verbrand in het vuur ,
die persoon had ook pech en voor die persoon gingen de eigenschappen van hout niet veranderen , het hout had zijn eigenschappen al , die moet je uitvinden ,
Je kan niet zeggen "ik heb hout en ga dat onderzoeken MAAR het moet wel dit en dat doen, dat moet je EERST onderzoeken en niet van tevoren vaststellen want dan heb je dus de kans dat je met je conclusie bij die noorse god zit met die bliksem .
iedereen is gelijk , de 1 weet meer van dit en de ander weet meer van dat .quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:46 schreef Michielos het volgende:
Waarom die beredenering overigens.. "je mag nu voor jezelf denken" .. Moet je dan echt zo arrogant zijn om te denken dat er geen slimmere mensen op de wereld zijn dan jezelf die WEL vele jaren onderzoek naar iets plegen?
raar is ook maar subjectief , ik vind het niet raar en zeker niet minder .quote:Voor jezelf denken is goed hoor, maar er dan rare conclusies aan verbinden is toch iets minder(interpretatie kleurt je conclusie al gigantisch en zoals Led aangaf, geen twee mensen zien hetzelfde).
Dat lees je verkeerd hoor , ik hoor niemand afgeven op de wetenschap , WEL op mensen en Randi die wetenschap roepen , zelf niet onderzoeken en ZELF conclusies baseren op alleen maar vooroordelen , met de wetenschap is ECHT helemaal niks mis .quote:Ik vind het zo jammer dat er zo wordt afgegeven op wetenschappers, mensen die zoveel moeite doen en 80% van de tijd NIKS vinden.. (ik heb het vaker gelezen, "de kortzichtige wetenschap", "die nare wetenschapper" enz..... )
maar michielos , je weet toch hoe het werkt als je ( zogenaamd ) met overleden mensen praat , grapjasquote:NJa ik ben benieuwd! Summers, laat je ervaringen objectief testen in het TEST topic.
zelf onderzoeken zodat je conclusies kan trekken over wat je zelf hebt ervaren , sinds wanneer is dat vreemd of ongewenst , jij doet het niet voor me , de wetenschap ook nog niet , ik zal het dus zelf moeten doen .quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
als je 10 mensen naar hetzelfde ongeluk laat kijken, zeggen ze NOG allemaal iets anders..
Wie was het schuld? Wat gebeurde er? iedereen zegt wat anders.. Daarna komt ONDERZOEK...
om uit te pluizen wat de daadwerkelijke toedracht is. Keer op keer komt het voor dat iedereen die hetzelfde ervaart iets anders zegt .
m.a.w. wat je ervaart hoeft niet de werkelijkheid te zijn, het is aan onderzoek om dit te achterhalen.
De wederopstanding van het TRU-test-topic !quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:38 schreef Summers het volgende:
[..]
zelf onderzoeken zodat je conclusies kan trekken over wat je zelf hebt ervaren , sinds wanneer is dat vreemd of ongewenst , jij doet het niet voor me , de wetenschap ook nog niet , ik zal het dus zelf moeten doen .
Dus als jij wilt weten hoe magnetisme werkt vermijd je wetenschappelijk onderzoek maar ga je zelf naar 2 magneten zitten staren om er een verhaal bij te verzinnen ?quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:38 schreef Summers het volgende:
[..]
zelf onderzoeken zodat je conclusies kan trekken over wat je zelf hebt ervaren , sinds wanneer is dat vreemd of ongewenst , jij doet het niet voor me , de wetenschap ook nog niet , ik zal het dus zelf moeten doen .
Het draait idd niet om jou maar om het gezamenlijk onderzoek van de mens dat we het paranormale noemen .quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:09 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het draait niet om mij, het draait om het gezamelijke onderzoek van de mens, dat we 'wetenschap' noemen.
natuurlijk gaat het jou daar niet om want jij ervaard het niet, makkelijk he .quote:Dat gaat dus niet om persooniljke ervaringen, maar het totaal aan objectief onderzoek dat we met zijn allen gedaan hebben.
begrijp je dat ik ook toegang heb tot die informatie en conclusies kan trekken met een andere invalshoek erbij ?quote:Dat is dus veel meer informatie dan slechts de paar subjectieve ervaringen van een enkele vrouw met weinig kennis van hoe de wereld werkt op natuurkundig en scheikundig niveau.
[..]
alles kan, wil je daar echt 20 jaar bij stilstaan en alles afwijzen omdat je voorbeelden kan bedenken van goochelaars die mensen zogenaamd laten vliegen , ik heb mijn conclusie niet van een goochelaar in een show hoor .quote:Aha, dus David Copperfield kan echt vliegen volgens jou ?
[..]
Je draait het nu helemaal om.
JIJ zegt notabene dat "omdat mensen het ervaren het DUS waar moet zijn".
IK zeg dat het feit dat je iets ervaart niet wil zeggen dat jouw ervaring daadwerkelijk is wat er echt gebeurd is.
Dat iemand ervaart dat een vrouw in 2en gezaagd wordt wil niet zeggen dat dat ook echt zo is.
[..]
als dat mijn conclusie is , so what , dat is mijn goed recht en ik heb geen knop in mijn hersenen die zegt "HO STOP " nu mag je niet nadenken hoor of dingen combineren , jij bent arrogant om te zeggen dat ik geen conclusies mag hebben over dingen waar ik zelf bij was .quote:Had je nou wat meer verstand gehad van hoe de wetenschap werkt dan had je geweten dat het daar niet om gaat, maar dat we onderzoek kunnen doen naar het fenomeen in het algemeen.
Ook bij dat auto-ongeluk zou je al 10 verschillende getuigenverklaringen krijgen waarbij iedereen het ongeluk op een andere manier gezien en ervaren heeft.
Zomaar zeggen dat je eigen ervaring de enige juiste uitleg kan zijn is dus niet alleen kortzichtig, ik vind het zelfs dom en arrogant.
[..]
dat was 1 ervaring , hoe lang duurde het voor hij het door had en had hij het nog steeds niet door nadat iemand hem daarop had gewezen ? en daarbij komt , het was iets wat iedereen kon waarnemen , niet te vergelijken .quote:Wat een nikszeggend verhaal.
NEE, mensen merken niet zelf of hun herinnering later klopt of niet.
Vraag maar aan Bastard, die herinnerde zich iets heel anders dan er daadwerkelijk op tv was geweest.
Dat is nu juist mijn hele punt !!!!
gut daarvoor was het ook al zo en had iedereen door dat dat soort dingen gebeuren .quote:Ik vind het raar dat jij blijft roepen dat mensen dat heus wel weten als we hier kortgeleden juist nog een schitterend voorbeeld hebben gezien dat dat NIET zo is.
[..]
Dat hebben WE idd .quote:Gebrek aan kennis ?
Wij hebben dmv de wetenschap enorm veel kennis over hoe de wereld werkt.
zolang ik niks hoor wat het tegenspreekt kan ik niet anders dan bij mijn verhaal blijven , logisch tochquote:Vervolgens komen er mensen die daar allemaal weinig van weten met wat fantastische verhalen aanzetten die op geen enkele manier aangetoond zijn of worden, ook al zou dat makkelijk moeten kunnen gezien hun claims.
Elke keer dat er een test wordt gedaan falen ze enorm, en toch blijven ze bij hun fantastische verhalen.
Wie heeft er nou een gebrek aan kennis ?
[..]
voor jou niet , voor andere mensen wel .quote:Dat er mensen betsaan met waandenkbeelden is aangetoond. Hallucinaties zijn aangetoond.
De geest van je grootmoeder die voor de lol op tafels klopt niet.
[..]
zegt de expert die weet hoe het werkt ....quote:Het maakt helemaal niet uit op welke manier het werkt !
niet alle ervaringen hebben effect op de fysieke wereld , dit gaat ook niet over de fysieke wereld .quote:Het gaat erom of het werkt; als het werkt is dat gewoon aan te tonen.
Immers, als dat niet aan te tonen zou zijn zou er geen enkel effect zijn in de fysieke wereld, en zou jij er dus ook niks van kunnen merken.
paranormale ervaringen , hartstikke leuk en nuttig voor mezelf .quote:Hoe het werkt maakt dus niet uit, voorlopig kun je niet eens aantonen dat het werkt, en als je dat al niet kunt, wat heb je er dan aan ?
[..]
baseer jij je lekker op vooroordelen , wetenschappelijk hoor !quote:Precies !
Het punt is juist dat elke keer als we 'het paranormale' onderzoeken, er niks te onderzoeken blijkt te zijn, want het werkt gewoon niet !
Het blijken een hoop anekdotes te zijn, maar niks verifieerbaars - zodra je uberhaupt iets wilt testen blijkt het gewoon niet te werken.
De enige keren dat het werkt is onder omstandigheden die niet te controleren zijn met goedgelovige mensen erbij, en als er dan toch stiekem iemand goed op let blijkt er altijd vals spel aan de gang te zijn.
daarin ben ik net zo makkelijk als jij hoor , gewoon opzoeken en aannemen van derden die daar wel moeite in hebben gestoken in hun leven .quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dus als jij wilt weten hoe magnetisme werkt vermijd je wetenschappelijk onderzoek maar ga je zelf naar 2 magneten zitten staren om er een verhaal bij te verzinnen ?
Die "derden" zijn er ook met betrekking op je "paranormale ervaringen"quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:40 schreef Summers het volgende:
[..]
daarin ben ik net zo makkelijk als jij hoor , gewoon opzoeken en aannemen van derden die daar wel moeite in hebben gestoken in hun leven .
Maar als mensen volgens dezelfde methodes waarmee ze alle belangrijke dingen in de geschiedenis van de mensheid hebben ontdekt - nieuwe dingen, dingen die destijds nog niet uitgevonden waren en waarvan men niet wist hoe het werkte - het paranormale onderzoeken en als uitkomst hebben dat er geen reden is om aan te nemen dat het bestaat dan verwerp je dat opeens.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:40 schreef Summers het volgende:
[..]
daarin ben ik net zo makkelijk als jij hoor , gewoon opzoeken en aannemen van derden die daar wel moeite in hebben gestoken in hun leven .
Ik zou in TRU niet echt iemand kunnen aanduiden die claimt paranormaal begaafd te zijn eigenlijk?quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:31 schreef Flammie het volgende:
Wat ik me eigenlijk nu al een tijdje afvraag is het volgende;
afgaande op de mening van vele paranormaal begaafde personen op TRU kun je het paranormale niet oproepen. Zo werkt het immers niet. Geesten kunnen geen zin hebben en je kunt dus niet altijd iets paranormaals laten zien aan sceptici. Het is dus iets dat je wel of niet kan overkomen.
en daarvoor zegt ze:quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:40 schreef Summers het volgende:
[..]
quote:Jij denkt dat alles maar aangenomen word van derden zoals jijzelf doet met je " wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond " je mag voor jezelf denken hoor nu en je eigen hersenen gebruiken .
Ok dan verander dat paranormaal begaafde in de TRU users die paranormale kennis hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zou in TRU niet echt iemand kunnen aanduiden die claimt paranormaal begaafd te zijn eigenlijk?
Er zijn wat mensen die wel eens een geest hebben gezien, dingen hebben ervaren, dingen mogen hebben horen misschien maar zover ik weet is er geen medium hier in TRU, of ik let er niet op hoor dat kan ook zijn.
Maar goed, voor het 'volk' wat ik hierboven noem zal een dergelijke ervaring iets sporadisch zijn, of iets zijn wat ze in hun jeugd hebben mogen ervaren en nu niet meer voorkomt, maw, niet op te roepen of 'aan' te zetten.
Ik ben daarom wel benieuwd wat er in het testtopic dan door wie moet worden bewezen waar we dan ongetwijfeld als haaien bovenop springen
Wie claimt wat te kunnen? En daarbij, het is altijd nog aan de persoon zelf of hij/zij zich natuurlijk voor een dergelijk testtopic zal lenen, ik kan mij indenken dat medewerking niet een plichtmatig besef is.
En idd.. dat vind ik ook ERG vreemdquote:
Dat hebben sommige mensen inderdaad, personen waar ze vertrouwen in hebben of een 'goede vibe' van krijgen daar nemen ze wel wat van aan en mensen waar ze dat niet bij krijgen niet. Iedereen doet het naar gelang zijn/haar perceptie van de realiteit. Jij doet precies hetzelfde alleen dan met wetenschappers in plaats van paragnosten/magnetiseurs etc etc. Zelfde laken een pak enkel andere voorwaarden wat betreft wel of niet mogelijk zijn van bepaalde fenomenen. Zo gek is het niet en anders ben jij even gek alleen met andere mensen waar je waarde aan hecht.quote:
Het valt wel degelijk 'op te roepen' .. een paragnost die een sieraad van mij vasthoudt zal direct aan de slag kunnen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:49 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ok dan verander dat paranormaal begaafde in de TRU users die paranormale kennis hebben.
Het punt blijft. Waarom word hier beweerd dat het niet op te roepen valt maar gebeurd dit aan de lopende band door hollywood supersterren en hebben de geesten altijd trek wanneer deze geld kunnen verdienen?
Ik vind het wel ERG toevallig
Zie mijn post boven, het vreemde vind ik dat mensen zeggen :quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat hebben sommige mensen inderdaad, personen waar ze vertrouwen in hebben of een 'goede vibe' van krijgen daar nemen ze wel wat van aan en mensen waar ze dat niet bij krijgen niet. Iedereen doet het naar gelang zijn/haar perceptie van de realiteit. Jij doet precies hetzelfde alleen dan met wetenschappers in plaats van paragnosten/magnetiseurs etc etc. Zelfde laken een pak enkel andere voorwaarden wat betreft wel of niet mogelijk zijn van bepaalde fenomenen. Zo gek is het niet en anders ben jij even gek alleen met andere mensen waar je waarde aan hecht.
dat is het punt niet. Het punt is dat ze in 2 posts vlak na elkaar 2 totaal verschillende dingen zegt.. DAT is het punt. Ik snap best dat iedereen het doet... maar dat is het punt niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat hebben sommige mensen inderdaad, personen waar ze vertrouwen in hebben of een 'goede vibe' van krijgen daar nemen ze wel wat van aan en mensen waar ze dat niet bij krijgen niet. Iedereen doet het naar gelang zijn/haar perceptie van de realiteit. Jij doet precies hetzelfde alleen dan met wetenschappers in plaats van paragnosten/magnetiseurs etc etc. Zelfde laken een pak enkel andere voorwaarden wat betreft wel of niet mogelijk zijn van bepaalde fenomenen. Zo gek is het niet en anders ben jij even gek alleen met andere mensen waar je waarde aan hecht.
Ik heb 'adresjes' van 2 personen waarmee ik een afspraak zou kunnen maken voor een (betaald) consult, je denkt toch niet werkelijk dat ik een afspraak wil maken voor een testtopic?quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:57 schreef Flammie het volgende:
Dan hebben we bij deze een TEST voor de desbetreffende thread Bastard.
Ieder van jullie kent wel een paragnost neem ik aan?
De test:
Voor de believers
Kies een paragnost die dit kan en waarbij een van jullie een goed gevoel heeft dat hij/zij echt is.
Jullie zijn al vaker geweest en zullen vast wel wat adresjes hebben
In samenwerking
Er worden eerlijke testconditions gemaakt en deze persoon roept de geest op en gaat meteen aan de slag.
We kunnen nu dus aan het werkDeze mensen kunnen het oproepen en vertellen dus wat de geest ziet.
Mooi
Dan betaal ik voor dit consult en doen we die test... ik neem het op met mijn telefoon?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb 'adresjes' van 2 personen waarmee ik een afspraak zou kunnen maken voor een (betaald) consult, je denkt toch niet werkelijk dat ik een afspraak wil maken voor een testtopic?Daarbij, je zou me dan op mijn tekst moeten geloven over de uitkomst van het consult... wie weet hoe ik de dingen nog heb onthouden he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |