abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:02:15 #1
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69630096

¿Qué pasa? wat is dit ?
Dit topic is een wederopstanding van het test-topic, bedoeld om mensen de kans te geven om hun gaves te demonstreren. Het vorige topic liep uiteindelijk verkeerd vanwege vetes en gezeik, dus dat gaan we dit keer proberen te voorkomen door wat duidelijke regels in de OP te zetten

Het mes snijdt aan twee kanten :
  • skeptici kunnen hier hun veelgevraagde bewijs krijgen
  • believers kunnen hier hun claims waarmaken door hun gaven te demonstreren en zo eventueel om bewijs vragende skeptici de mond snoeren.
    Een win-win-situatie, toch ?

Wat is de bedoeling ? Waar hebben we het wel over, en waar niet ?
    De bedoeling is om hier dingen te testen op een manier die voor zowel de skeptici als de believers aanvaardbaar is. Kortom, dat de tests in samenspraak gemaakt worden, zodat geen van beide groepen achteraf kan zeggen dat de test niet eerlijk was of niet objectief.
    Zo houden we het eerlijk !

We gaan hier geen persoonlijke ervaringen of anekdotes spuien, daar hebben we niets aan - die bewijzen niets aan andere mensen.
    We gaan het hier ook niet hebben over (tests van) mensen die niet op dit forum zitten (Char, Derek Ogilvie), daar hebben we ook weinig aan.
    We houden het hier enkel bij tests en de uitslagen daarvan.

We tonen respect naar mensen die het aandurven om een test te doen.
    Punt.
    Wat de uitkomst ook is, het is dapper om jezelf zo onder het vergrootglas te leggen.
    Mensen die dat durven verdienen dus respect

We gaan hier niet slowchatten.
    Het idee is dat als je dit topic opent, je de tests en resultaten ziet.
    Het is niet de bedoeling dat je 3 pagina's slap geouwehoer door moet spitten om eens een test te vinden.
    Wil je ouwehoeren, open dan zelf een leuk topic (eventueel met verwijzing naar dit topic) of doe het in truth ouwehoer # 216
    Dank !

Geef eens een voorbeeld, wat zouden we kunnen testen ?
    Nou, als je denkt dat je met je gedachten voorwerpen kunt bewegen (telekinese) is dat natuurlijk een mooie.
    Maar verder
  • toekomstvoorspellen
  • pyrokinese
  • gedachtenlezen
  • remote-viewing
    en zo zijn er natuurlijk nog heel veel meer dingen te bedenken.

Dus ben je er van overtuigd dat je met een bijzondere gave bent geboren, of na veel oefenen in de vingers hebt ?
    Doe gezellig mee en verdien eeuwig respect in TRU !

---

Een paar tests uit het verre verleden :

Pendeltest :
    Heksen, onder ons ?
    Resultaat: 1 goed, 4 fout.

Remote-viewing test :
    TRU test topic
    Resultaat : niet uitgevoerd, onderwerp denkt zelf na een half jaar oefenen dat het niet gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 04-06-2009 11:52:42 ]
  • zzz
      dinsdag 2 juni 2009 @ 12:58:50 #2
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_69631393
    Een geboeide en beroepsmatige tvp
    The truth was in here.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 13:22:48 #3
    193875 thloreg
    seni seviyorum NL & TR
    pi_69632033
    Nou 3 reacties na de TS en ik wacht nog steeds op sensatie en spanning
    Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 13:38:38 #4
    75447 sir_Tachyon
    46 and 2 Just Ahead of Me
    pi_69632480
    @TS, vergeet Reiki niet. Ik kan mensen op afstand behandelen (als ik een naam en foto heb). Maar ik kan er zo niet echt een hele goeie test voor bedenken. En dat wil ik ook niet, want dan speel ik toch altijd vals volgens de ongelovigen. Dus als iemand een mooie test kan verzinnen dan werk ik wel mee.
    "The boy blesses whispers into words,
    in the painted valleys they await rain"
      dinsdag 2 juni 2009 @ 13:50:55 #5
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_69632817
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 13:38 schreef sir_Tachyon het volgende:
    @TS, vergeet Reiki niet. Ik kan mensen op afstand behandelen (als ik een naam en foto heb). Maar ik kan er zo niet echt een hele goeie test voor bedenken. En dat wil ik ook niet, want dan speel ik toch altijd vals volgens de ongelovigen. Dus als iemand een mooie test kan verzinnen dan werk ik wel mee.
    Is jouw vorm van behandeling merkbaar? B.v. zou je het kunnen hebben dat iemand een sensatie in een specifiek lichaamsdeel voelt? Hoofd, arm, been? (Of een bepaalde vormen van behandeling die duidelijk te onderscheiden prikkelingen opwekken).

Stel je kunt dat, dan zou je volgens mij het volgende kunnen doen. Eerst, om te kijken of het werkt, zeg je b.v. ‘dadelijk zul je iets in je been voelen’, als die persoon dit beaamt, dan weet je dat er in ieder geval een bepaalde behandeling is. Als die persoon niets voelt, dan schrijven die persoon als testpersoon af, ik kan me voorstellen dat een connectie niet altijd werkt.

Dan richt je je nog eens op zo'n lichaamsdeel, en dan vraag je die persoon het lichaamsdeel te noemen (b.v. buik, been, hoofd), om te checken of hij niet willekeurige jeuk of zo interpreteert als Reiki. Noemt hij dat ook goed, dan denk ik dat je er met z'n tweeën overtuigd van kunt zijn dat het werkt. (Eventueel doe je dit door middel van een derde die je de antwoorden geeft, zodat je elkaar kunt beïnvloeden, of hij expres het verkeerde kan zeggen).

Ben je het daar over eens, dan spreek je af dat je b.v. of om 2 uur, of om half 3 of om 3 uur, of om half 4, en eventueel nog wat meer momenten (zeg zo'n 15 momenten) een Reiki-behandeling uitvoert, en dat jij dan een lichaamsdeel behandelt – of niets doet.

Vervolgens schrijft die persoon op, of hij op die momenten niets of iets voelt, en als hij iets voelt, wat het is. Jij geeft van te voren door wat je gaat doen aan een 3e persoon, en die 3e persoon krijgt ook wat die ander voelt door. Belangrijk is dat jij niet met de ontvanger direct communiceert.

Naderhand kun je dan kijken of de behandelingen inderdaad ontvangen zijn.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 14:23:55 #6
    75447 sir_Tachyon
    46 and 2 Just Ahead of Me
    pi_69633711
    Tja ik denk dat je het wat blinder moet maken, want ik heb ook wel eens wat onnozele opmerkingen gekregen dat ik en de ontvanger het allemaal hebben afgesproken. Dus is er wel een 3de persoon voor nodig naar mijn idee. Voor de rest wel een mooie methode.
    "The boy blesses whispers into words,
    in the painted valleys they await rain"
      dinsdag 2 juni 2009 @ 15:10:17 #7
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_69634950
    Ik ben benieuwd. Mogen ook "skeptici" zich laten testen? Ik wil wel een experiment doen m.b.t. telepathie ofzo.
    Verder bied ik mij aan als 3de persoon. Ik ben wellicht niet "neutraal" genoeg om direct contactpersoon te zijn maar als observator ofzo zal ik geschikt zijn.

dus:

- Ik doe mee met een test waarbij mijn telepathische gaves getest worden
    - Ik observeer als 3de persoon bij andere testen

Ik begrijp dat de test in samenspraak met mij wordt gemaakt ?
    Michielos topics zijn als het eten van oesters.
      dinsdag 2 juni 2009 @ 15:19:34 #8
    31101 _Led_
    pi_69635198
    Uhm, wacht even MichielOs
    Geloof jij zelf dat je telepathisch begaafd bent ?

Zo niet, dan heeft testen mijns inziens weinig nut.
    zzz
      dinsdag 2 juni 2009 @ 15:24:55 #9
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_69635352
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 15:19 schreef _Led_ het volgende:
    Uhm, wacht even MichielOs
    Geloof jij zelf dat je telepathisch begaafd bent ?

Zo niet, dan heeft testen mijns inziens weinig nut.
    Nee, sorry dan gaat het feest niet door. Ik dacht aan "testen of ik het heb" maar ik geloof inderdaad niet.
    Dus mijn vorige post heeft alleen betrekking op het observeren en niet op het testgedeelte.
    ik claim niks maar meer om het goede voorbeeld te geven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Michielos op 03-06-2009 12:09:15 ]
      dinsdag 2 juni 2009 @ 16:03:16 #10
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_69636431
    Wauw, met een eigen logo en al!
    Tvp, ik claim vooralsnog niks testbaars

Qua Reiki is volgens mij ook lastig dat het soms nog met vertraging komt ook, als je het op afstand doet. Tenminste, dat is mijn ervaring.
    Er zijn wel mensen die met Reiki (of Quantum Touch) kunnen voelen waar iemand last van heeft.
    Dat lijkt me op zich wel testbaar.
    -oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
      dinsdag 2 juni 2009 @ 16:09:38 #11
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_69636635
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 16:03 schreef sjoep het volgende:
    Wauw, met een eigen logo en al!
    Tvp, ik claim vooralsnog niks testbaars

Qua Reiki is volgens mij ook lastig dat het soms nog met vertraging komt ook, als je het op afstand doet. Tenminste, dat is mijn ervaring.
    Er zijn wel mensen die met Reiki (of Quantum Touch) kunnen voelen waar iemand last van heeft.
    Dat lijkt me op zich wel testbaar.

wat is de verste afstand waarop jij reiki gedaan hebt? m.a.w. doe jij enkel close up behandelingen of ook op verre afstand?
      dinsdag 2 juni 2009 @ 16:17:56 #12
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_69636878
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 16:09 schreef Michielos het volgende:

[..]

wat is de verste afstand waarop jij reiki gedaan hebt? m.a.w. doe jij enkel close up behandelingen of ook op verre afstand?
    Ik claim toch niks testbaars?
    Wie weet ben ik wel de ontvanger geweest
    -oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
      dinsdag 2 juni 2009 @ 16:19:32 #13
    31101 _Led_
    pi_69636930
    Kunnen we alsjeblieft de slowchat tot een minimum beperken ?
    Het zou fijn zijn als je over een half jaar dit topic door kon lezen en makkelijk de tests kon vinden met de resultaten, dat wordt moeilijk als er 9 pagina's slowchat tussenzit
    zzz
    pi_69655254
    Inderdaad.. laat eens komen die testen!

It's on!

LED, heb je geen duidelijkere foto Daar is met een touchpad niks mee te beginnen

Ben benieuwd naar wat testen? Wie durft?
    En wat mogen we concluderen wanneer niemand het aandurft overigens? Of is deze thread (ondanks alle TVP's) dan gewoon voor niets gemaakt?
      woensdag 3 juni 2009 @ 08:01:57 #15
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_69655744
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 03:14 schreef Flammie het volgende:

It's on!

[ afbeelding ]

LED, heb je geen duidelijkere foto Daar is met een touchpad niks mee te beginnen

En wat mogen we concluderen wanneer niemand het aandurft overigens? Of is deze thread (ondanks alle TVP's) dan gewoon voor niets gemaakt?
    Whehehe die foto's Alleen Sjoep is een kerel

Anyways, ik dacht misschien is het leuk als jullie dat glaasje draaien eens gingen proberen?
    The truth was in here.
      woensdag 3 juni 2009 @ 08:10:01 #16
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_69655808
    James doet ook mee begrijp ik? Of is Flammie stiekem James Randi?
    Ik hoop trouwens niet dat een "vs." topic wordt, volgens mij is dat ook helemaal niet de bedoeling van _Led_. Aangezien hij al vroeg om niet te slowchatten
    pi_69655910
    Is het ook inderdaad niet
    Nah ja vanaf nu aanmeldingen dan maar
      woensdag 3 juni 2009 @ 11:51:07 #18
    175455 Summers
    President-Elect FREEDOM
    pi_69660441
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 03:14 schreef Flammie het volgende:

It's on!

[ afbeelding ]

Gut dus zo zie ik er uit ....
    THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
    pi_69675484
    tvp'tje, eerst mijn l33t powarz over NINE THOUSAAAAAND zien te krijgen en dan kunnen we misschien wel wat uitproberen.
      donderdag 4 juni 2009 @ 07:47:09 #20
    79143 Darkwolf
    To the moon I howl
    pi_69690081
    TeeVeePee.
    Ben benieuwd.
    Hulde aan LED voor het nette topic en de serieuze insteek ervan!
    pi_69693638
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 07:47 schreef Darkwolf het volgende:
    TeeVeePee.
    Ben benieuwd.
    Hulde aan LED voor het nette topic en de serieuze insteek ervan!
    Daarom een schop!
    Wie voelt zich geroepen?
    pi_69700379
    We hebben een test die hier aangepast kan worden naar believen!
    Dit is de basis in ieder geval. Bedoeling is om FEEDBACK te posten. Deze lijst word wel of niet aangevuld. Ik hoop van harte dat dit allemaal niet voor niets is want dat is zonde.

=========================================================De Regels=============

- De "believers" mogen een medium kiezen. Dit is om te voorkomen dat er achteraf beweerd word dat
    sceptici expres een slecht medium gekozen hebben om hun standpunt sterker te maken.

- Er word een onafhankelijke toeschouwer gekozen. Dit is om te voorkomen dat een medium ingelicht
    word of informatie kan opzoeken op google.com waarmee deze persoon kan werken.

- Dit testpersoon word verteld dat hij/zij stil is gedurende de hele reading. De informatie moet immers
    komen van een overleden persoon en niet van bodylanguage of coldreading.

- Het gesprek/consult word opgenomen door middel van een horloge met microphone. Dit is om te
    voorkomen dat er achteraf ruimte is voor foute interpretatie of selectief geheugen.

- Er kan ook gebruik gemaakt worden van een sieraad of een ander voorwerp. Voorwaarde blijft
    dat de toeschouwer STIL is terwijl het medium informatie krijgt van de geest.

========================================================= Aantoonbaar is: ========

Wat we hierbij proberen aan te tonen is het volgende. Indien dit medium echt contact heeft met iets
    van bovennatuurlijke aard maakt het natuurlijk niks uit als de toeschouwer doodstil is. We willen immers
    coldreading uitsluiten en de communicatie gaat van "geest" naar medium. Dit is nuttig voor zowel believer als sceptici. Immers verdienen deze mensen veel geld en het zou natuurlijk zonde zijn wanneer dit geld besteed word aan een leugen. Geloof me, dat wil je echt niet je hele leven doen.

Ongeacht het resultaat: We kunnen het wel of niet bestaan van deze fenomenen niet aantonen met slechts een voorbeeld. De test is dus voor herhaling vatbaar! Het zou uiteindelijk mooi zijn om een lijstje te hebben van mensen die ECHT zijn en mensen die gewoon het geld NIET waard zijn.
    Een goed idee is wellicht inderdaad om het op paranormale beurzen te zoeken. Daar is ruimte voor toeschouwers. Ik zal die BEP eens proberen te contacteren over procedures en dergelijke.

Indien er vragen of opmerkingen zijn horen we deze graag. Ik begrijp verder dat veel mensen hier mediums raadplegen dus een lijst met adresjes is wellicht ook handig.

MVG
      donderdag 4 juni 2009 @ 14:40:09 #23
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_69701836
    Even een goedbedoelde suggestie naar Flammie toe:

Ik denk dat het onhandig is om de hele tijd over believers en sceptici te spreken.
    Ik neem aan dat je (of _Led_ in dit geval) een test wilt doen waar iedereen neutraal in staat, en waar iedereen objectief een conclusie uit kan trekken.
    Dan moet je niet over 2 kampen gaan spreken, en ook niet die benamingen er aan koppelen.
    Het is niet X vs Y, het is X en Y maken een plan en voeren het uit.
    Kwestie van net even wat productiever insteken...
      donderdag 4 juni 2009 @ 14:48:51 #24
    230727 sjoep
    a new day!
    pi_69702184
    @Flammie, nogmaals, en nu echt over je testvoorstel

- Wat moet de reading gaan opleveren?
    -Waarom in godesnaam via een medium?
    -Waarom moet iemand anders dan een fokker het "bewijs" gaan leveren?
    -Paranormaal beurzen staan zelfs onder de door jou zo genoemde "believers" niet goed bekend.

Ik pleit voor een analyse vooraf. Welk soort verschijnsel wil je testen? Wat is er eigenlijk testbaar?

Waar eigenlijk iedereen in de spirituele wereld van overtuigd is, is dat je Reiki op afstand kunt geven.
    Waarom dat niet testen? Dat is echt zoveel makkelijker namelijk.

Je zoekt een testpersoon met een prominent aanwezige fysieke pijn, en de reikibehandelaar zegt waar de pijn zit.
    Ik heb zelf geen Reiki-cursus gehad, laat dat duidelijk zijn, maar ik heb begrepen dat dat vaak voorkomt, dat de behandelaar weet waar de pijn zit of die zelfs voelt.

We hebben in dit topic last van hetzelfde als wat we in heel TRU hebben, alle onverklaarbare verschijnselen worden op één hoop gegooid.
    Breng nou eerst eens in kaart wat er zoal is, en wat zin heeft om te testen.
    Een medium iets laten zeggen staat denk ik nog niet eens in het midden van de lijst met mogelijkheden.
      donderdag 4 juni 2009 @ 14:53:03 #25
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_69702344
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 14:48 schreef sjoep het volgende:
    @Flammie, nogmaals, en nu echt over je testvoorstel

- Wat moet de reading gaan opleveren?
    -Waarom in godesnaam via een medium?
    -Waarom moet iemand anders dan een fokker het "bewijs" gaan leveren?
    -Paranormaal beurzen staan zelfs onder de door jou zo genoemde "believers" niet goed bekend.

Ik pleit voor een analyse vooraf. Welk soort verschijnsel wil je testen? Wat is er eigenlijk testbaar?

Waar eigenlijk iedereen in de spirituele wereld van overtuigd is, is dat je Reiki op afstand kunt geven.
    Waarom dat niet testen? Dat is echt zoveel makkelijker namelijk.

Je zoekt een testpersoon met een prominent aanwezige fysieke pijn, en de reikibehandelaar zegt waar de pijn zit.
    Ik heb zelf geen Reiki-cursus gehad, laat dat duidelijk zijn, maar ik heb begrepen dat dat vaak voorkomt, dat de behandelaar weet waar de pijn zit of die zelfs voelt.

We hebben in dit topic last van hetzelfde als wat we in heel TRU hebben, alle onverklaarbare verschijnselen worden op één hoop gegooid.
    Breng nou eerst eens in kaart wat er zoal is, en wat zin heeft om te testen.
    Een medium iets laten zeggen staat denk ik nog niet eens in het midden van de lijst met mogelijkheden.
    mee eens. Die ene hier in dit testtopic die aan reiki deed, wou zelfs graag meewerken. Ik raad _LED_ aan om hem dan ook een PM te sturen

Sir Taychon zegt:
    quote:
    Dit lijkt mij een uitstekend begin en uiterst noemenswaardig.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')