Is jouw vorm van behandeling merkbaar? B.v. zou je het kunnen hebben dat iemand een sensatie in een specifiek lichaamsdeel voelt? Hoofd, arm, been? (Of een bepaalde vormen van behandeling die duidelijk te onderscheiden prikkelingen opwekken).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:38 schreef sir_Tachyon het volgende:
@TS, vergeet Reiki niet. Ik kan mensen op afstand behandelen (als ik een naam en foto heb). Maar ik kan er zo niet echt een hele goeie test voor bedenken. En dat wil ik ook niet, want dan speel ik toch altijd vals volgens de ongelovigen. Dus als iemand een mooie test kan verzinnen dan werk ik wel mee.
Nee, sorry dan gaat het feest niet door. Ik dacht aan "testen of ik het heb" maar ik geloof inderdaad niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:19 schreef _Led_ het volgende:
Uhm, wacht even MichielOs
Geloof jij zelf dat je telepathisch begaafd bent ?
Zo niet, dan heeft testen mijns inziens weinig nut.
wat is de verste afstand waarop jij reiki gedaan hebt? m.a.w. doe jij enkel close up behandelingen of ook op verre afstand?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:03 schreef sjoep het volgende:
Wauw, met een eigen logo en al!![]()
Tvp, ik claim vooralsnog niks testbaars
Qua Reiki is volgens mij ook lastig dat het soms nog met vertraging komt ook, als je het op afstand doet. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Er zijn wel mensen die met Reiki (of Quantum Touch) kunnen voelen waar iemand last van heeft.
Dat lijkt me op zich wel testbaar.
Ik claim toch niks testbaars?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
wat is de verste afstand waarop jij reiki gedaan hebt? m.a.w. doe jij enkel close up behandelingen of ook op verre afstand?
Whehehe die foto'squote:Op woensdag 3 juni 2009 03:14 schreef Flammie het volgende:
Inderdaad.. laat eens komen die testen!
It's on!
[ afbeelding ]
LED, heb je geen duidelijkere fotoDaar is met een touchpad niks mee te beginnen
Ben benieuwd naar wat testen? Wie durft?
En wat mogen we concluderen wanneer niemand het aandurft overigens? Of is deze thread (ondanks alle TVP's) dan gewoon voor niets gemaakt?![]()
Gut dus zo zie ik er uit ....quote:Op woensdag 3 juni 2009 03:14 schreef Flammie het volgende:
Inderdaad.. laat eens komen die testen!
It's on!
[ afbeelding ]
LED, heb je geen duidelijkere fotoDaar is met een touchpad niks mee te beginnen
Ben benieuwd naar wat testen? Wie durft?
En wat mogen we concluderen wanneer niemand het aandurft overigens? Of is deze thread (ondanks alle TVP's) dan gewoon voor niets gemaakt?![]()
Daarom een schop!quote:Op donderdag 4 juni 2009 07:47 schreef Darkwolf het volgende:
TeeVeePee.
Ben benieuwd.
Hulde aan LED voor het nette topic en de serieuze insteek ervan!
mee eens. Die ene hier in dit testtopic die aan reiki deed, wou zelfs graag meewerken. Ik raad _LED_ aan om hem dan ook een PM te sturenquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:48 schreef sjoep het volgende:
@Flammie, nogmaals, en nu echt over je testvoorstel
- Wat moet de reading gaan opleveren?
-Waarom in godesnaam via een medium?
-Waarom moet iemand anders dan een fokker het "bewijs" gaan leveren?
-Paranormaal beurzen staan zelfs onder de door jou zo genoemde "believers" niet goed bekend.
Ik pleit voor een analyse vooraf. Welk soort verschijnsel wil je testen? Wat is er eigenlijk testbaar?
Waar eigenlijk iedereen in de spirituele wereld van overtuigd is, is dat je Reiki op afstand kunt geven.
Waarom dat niet testen? Dat is echt zoveel makkelijker namelijk.![]()
Je zoekt een testpersoon met een prominent aanwezige fysieke pijn, en de reikibehandelaar zegt waar de pijn zit.
Ik heb zelf geen Reiki-cursus gehad, laat dat duidelijk zijn, maar ik heb begrepen dat dat vaak voorkomt, dat de behandelaar weet waar de pijn zit of die zelfs voelt.
We hebben in dit topic last van hetzelfde als wat we in heel TRU hebben, alle onverklaarbare verschijnselen worden op één hoop gegooid.
Breng nou eerst eens in kaart wat er zoal is, en wat zin heeft om te testen.
Een medium iets laten zeggen staat denk ik nog niet eens in het midden van de lijst met mogelijkheden.
Dit lijkt mij een uitstekend begin en uiterst noemenswaardig.quote:@TS, vergeet Reiki niet. Ik kan mensen op afstand behandelen (als ik een naam en foto heb). Maar ik kan er zo niet echt een hele goeie test voor bedenken. En dat wil ik ook niet, want dan speel ik toch altijd vals volgens de ongelovigen. Dus als iemand een mooie test kan verzinnen dan werk ik wel mee.
Dit klopt. Ik merk dan dat er meer energie gaat "stromen".quote:Je zoekt een testpersoon met een prominent aanwezige fysieke pijn, en de reikibehandelaar zegt waar de pijn zit.
Ik heb zelf geen Reiki-cursus gehad, laat dat duidelijk zijn, maar ik heb begrepen dat dat vaak voorkomt, dat de behandelaar weet waar de pijn zit of die zelfs voelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:13 schreef sjoep het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd, dat een reading voor degenen die graag een rationele verklaring willen van het fenomeen veel te vaag is.
Multi-interpretabel en vaak echt zo persoonlijk.
1. het onderwerp van gesprek wil misschien wel niet alles delen, en dus zijn je gegevens incompleet
2. de reading is alleen voor die persoon zinvol én begrijpelijk.
Je moet dan echt een concrete vraag stellen (een pincode bijvoorbeeld), en dat is dan te verifiëren. Ik denk alleen dat niemand daar wat mee kan/wil.ik vind kaarten persoonlijk zo " goocheltruc" achtig overkomen. Zelfs als het echt was zouden mensen nog kunnen denken "aah hij doet kaartentrucjes", het omgedraaide van wat we allemaal willenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat reiki een uiterst goede start is .. en het mooie is.. onzer beste Taychon wil zelf ook![]()
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
Nou iemand had het over speelkaarten (TS zelf geloof ikquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:22 schreef Michielos het volgende:
ik vind kaarten persoonlijk zo " goocheltruc" achtig overkomen. Zelfs als het echt was zouden mensen nog kunnen denken "aah hij doet kaartentrucjes", het omgedraaide van wat we allemaal willen
Dat hangt er vanaf wat je claim ten opzichte van meditatie is.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:30 schreef sir_Tachyon het volgende:
Meditatie, ook al zon oude "techniek" wat veel mensen beoefenen maar wat nooit echt wetenschappelijke erkenning krijgt.
Ik vroeg me af hoe je dit gaat combineren met het test-topic (wat vreemd trouwens dat de testcondities hier besproken worden en niet in dat topic).quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:08 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik het jou nou nog uitleggen ?
Ervaringen zijn slechts [i]interpretaties van gebeurtenissen, en mensen kunnen het verkeerd hebben.[/i]
2 mensen die getuige zijn van dezelfde gebeurtenis kunnen verschillende ervaringen hebben.
Zoals de een ervaart dat een man kan vliegen, ervaart de ander dat die man een goede goochelaar is.
Dat die ene persoon niet weet dat de man een goochelaar is is de oorzaak dat hij 'ervaart' dat de man kan vliegen, maar dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.
Wat mensen zeggen ervaren te hebben komt vaak helemaal niet overeen met wat er objectief gebeurd is, dat is al veel vaker vastgesteld.
Laat staan dat hun latere herinnering van een ervaring klopt; we zagen laatst met Bastard hoe snel en makkelijk je herinnering zich aanpast aan wat je zelf wilt geloven.
[..]
Die instelling zorgt ervoor dat mensen denken dat de wereld plat is en er een noorse god met bliksem smijt.
[..]
Nee, stel je voor dat iemand rationeel laat zien dat veel van de sprookjes waar je in gelooft onzin zijn.
[..]
Ik daag jou met al je ervaringen uit om eens in het test-topic langs te komen en ons te overtuigen met meer dan alleen maar grote praat.
Je kunt natuurlijk wel tests doen waardoor je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toeval kunt uitsluiten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:07 schreef sjoep het volgende:
Ik bedoelde te zeggen dat ik denk dat alles als een subjectieve ervaring te verklaren is, en eigenlijk ook alleen maar door ervaring verkregen wordt. In welke test dan ook.
Je kan er toch geen plakkers op plakken en dan iets meten?
Wat ik daarnaast bedoel is dat je feitelijke info ook altijd toevallig goed kan "gokken".
Dus, dat is niet te meten.
Nee, want er zijn ontelbaar veel zaken die je dan zou moeten uitsluiten.quote:Wil je in beginsel dan een uitsluitingsmethode toepassen of wat dan?
Nee, geen karaktermeuk, kom maar met iets concreets.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:19 schreef sjoep het volgende:
Zo'n reading bijvoorbeeld, wát verwacht je nou dat daar uit komt?
Dat zie ik nergens beschreven.
Wil je dat het medium kan vertellen wat je jaarsalaris is? Of gaat het over je karakter?
Juist, daarom wilde ik aangeven dat het volgens mij verrekte moeilijk is om iets via een medium te testenquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, geen karaktermeuk, kom maar met iets concreets.
Als dat niet kan, prima, dan niet.
Wat we willen is een test, dus als er geroepen wordt "Ja nou ik kan niks dat testbaar is" is het ook goed, maar dan valt er dus niks te testen en is het dus irrelevant in dit topic.
Daarom zoeken we samen naar een test die we goed kunnen uitvoeren
En tot die tijd "niet getest = niet bewezen = bestaat niet"?quote:Als dat niet kan, prima, dan niet.
Nou, als ik jou niet vertel waar iemand last heeft.. en ik geef je een foto.. kun jij dan voelen (mits je je " powerlevel" hebtquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:58 schreef ToT het volgende:
@ Reiki; daar ging mijn powerlevel-opmerking over. Ik wil op zich ook best wel meedoen, maar moet eerst even weer meer aan de slag ermee.
Aan de andere kant vraag ik me af of Reiki sturen wel aan de eisen voldoet: resultaten zijn niet gegarandeerd en ook niet repliceerbaar.
Je kunt zeer zeker wel van alles voelen (zowel de zender als de ontvanger), maar zeker de ervaringen van de ontvanger zou je op een placebo-effect kunnen afschuiven, en wat ikzelf als zender oppik, lijkt soms een beetje aan coldreading te grenzen als ik mezelf soms zo hoor praten tegen de ontvanger. (Dat zeg ik er dan ook altijd wel eerlijk bij, maar de ontvangers zijn meestal minder sceptisch dan ikzelf!)
Reiki is niet bedoeld om diagnose's te stellen, er bestaat wel een methode waarmee "gescand" wordt bij wijze van spreken, maar het is maar de vraag of de meeste reiki-beoefenaars die kennen en dan ook nog goed onder de knie hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nou, als ik jou niet vertel waar iemand last heeft.. en ik geef je een foto.. kun jij dan voelen (mits je je " powerlevel" hebt![]()
) waar diegene last heeft... en dit ook verhelpen?
Dan komen we al een heel eind denk ik
Helderweten? Helderzien? Dat is volgens mij niet communiceren met doden....quote:Op vrijdag 5 juni 2009 06:57 schreef Flammie het volgende:
het is heel simpel overigens.
Mediums
De claim: Mediums communiceren met doden en komen zodoende aan hun correcte informatie.
De test: Laten zien dat mediums ECHT met doden communiceren en dus aan correcte informatie kan
komen, zelfs wanneer de toeschouwer doodstil is. Je sluit coldreading uit en geeft alle ruimte voor het paranormale.
Wat ik dus wil horen is correcte informatie zonder dat ik vragen hoef te beantwoorden. Ik kijk dus bijvoorbeeld naar de grond, sluit ogen en zeg geen woord en het medium moet, wanneer deze echt met doden kan communiceren, mij correcte en concrete informatie over mijn leven geven. Maakt niet uit wat!
Zolang het maar concreet is en geen "100% zekerheden" zijn. Iets waarmee hij aantoont dat hij daadwerkelijk met overledenen kan praten dus.
Fijnquote:En je 2 kampen argument sjoep word in acht genomen, ik herschrijf mijn tekst spoedig.
Hopende dat het nu duidelijker is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |