abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68740656
en dan is het al zo druilerig weer
gooi ik het vorige deel ook nog eens dicht!

hier maar weer verder!

game on
pi_68756750
tvp en gelijk terugrent naar de bank voor een kopje jasmijnthee en een massage
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 7 mei 2009 @ 08:41:13 #3
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68760349
mogge! nieuw topic nieuwe kansen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 7 mei 2009 @ 09:59:30 #4
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_68762441
Het is inderdaad nog bagger weer.
(Checkt de verwachting voor de komende dagen online...)
Hmmm... er lijkt wel een steigende lijn in te zitten...
Hopelijk blijft het droog als ik zaterdag heen en terug van de manege moet fietsen.
pi_68762472
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 00:16 schreef nokwanda het volgende:
tvp en gelijk terugrent naar de bank voor een kopje jasmijnthee en een massage
massage geen verkeerd plan al sliep ik op dat tijdstip al
pi_68762480
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 08:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:
mogge! nieuw topic nieuwe kansen
barra
pi_68762508
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:59 schreef Darkwolf het volgende:
Het is inderdaad nog bagger weer.
(Checkt de verwachting voor de komende dagen online...)
Hmmm... er lijkt wel een steigende lijn in te zitten...
Hopelijk blijft het droog als ik zaterdag heen en terug van de manege moet fietsen.
gister had ik me helemaal op de regen ingepakt toen ik naar mn schoonouders ging

maar zowel op de heen als terug weg droog overgekomen! dat is al een goed teken ha ha
  vrijdag 8 mei 2009 @ 10:11:59 #8
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_68800554
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:01 schreef draculettetje het volgende:

[..]

gister had ik me helemaal op de regen ingepakt toen ik naar mn schoonouders ging

maar zowel op de heen als terug weg droog overgekomen! dat is al een goed teken ha ha
Klein beetje zon vandaag.
Maar de lucht is alweer een stuk minder blauw als daarnet.
Donkere grijze wolken zijn in aantocht.
Echter is het inderdaad goed nieuws dat je droog bent overgekomen.
Hopelijk kan ik morgen hetzelfde zeggen aan het einde van de dag!
  maandag 11 mei 2009 @ 07:24:17 #9
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_68893942
Het weekend was heerlijk.
Lekker paardgereden (na 3 weken) en het weer was niet onaardig.
Zondag was natuurlijk moederdag, maar daar doe ik niet echt aan.
Wel ben ik naar mijn schoonouders geweest.
Geloof het of niet... maar ik heb nog nooit van mijn leven de film Forest Gump gezien.
Gisteren is het er dan toch eindelijk van gekomen en ben ik eindelijk van die verbaaste gezichten af voor in de toekomst!
  maandag 11 mei 2009 @ 09:29:35 #10
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68895527
quote:
Op maandag 11 mei 2009 07:24 schreef Darkwolf het volgende:
Het weekend was heerlijk.
Lekker paardgereden (na 3 weken) en het weer was niet onaardig.
Zondag was natuurlijk moederdag, maar daar doe ik niet echt aan.
Wel ben ik naar mijn schoonouders geweest.
Geloof het of niet... maar ik heb nog nooit van mijn leven de film Forest Gump gezien.
Gisteren is het er dan toch eindelijk van gekomen en ben ik eindelijk van die verbaaste gezichten af voor in de toekomst!
life is like a box of chocolates, you never know what your gonna get!

t is wel een klassiekertje
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_68984839
The chocolates are good these days. Het lijkt erop dat we een goeie doos te pakken hebben.
Huis gaat definitief door en EW is aangenomen op de theateropleiding. Zijn hele cijferlijst is voldoende en het centraal schriftelijk examen kan onmogelijk nog roet in het eten gooien.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 14 mei 2009 @ 07:23:17 #12
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_69003632
Dat klinkt allemaal heel goed, Nok!
Spannende tijden dus!
  donderdag 14 mei 2009 @ 13:51:46 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_69014282
Geen idee of ik het hier kan plaatsen, maar ik vond het een beetje overdreven om hier een nieuw topic voor aan te maken.. dus bij dezen..

Vriendlief heeft onlangs een klankschaal aangeschaft (wat een prachtdingen zijn dat trouwens ) en het viel ons op dat er wat tekens op staan. Onze vraag is nu eigenlijk.. wat houden die tekens in?

(Klikken om groter te maken)

Iemand een idee?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_69020764
Mooi ding. Geen idee wat voor een schrift het is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_69046479
even jubelen voor nok
  zaterdag 16 mei 2009 @ 09:45:46 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_69080387
Ik was gisteren weer in dat winkeltje en heb het daar maar even gevraagd.. Het staat voor "De parel van de lotus" wat wijsheid inhoudt (mocht iemand nog geïnteresseerd zijn of ook dit schrift ergens tegenkomen)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_69097725
Goede avond

Bewust genieten is mijn motto deze week geweest. Bewust genieten van de mooie momenten die zich aandienen om zodoende meer momenten in het leven te krijgen die staan voor vreugde en genot, niet eens meer momenten maar dat die momenten intenser beleefd worden en langer duren en uitwerken en meer in mijn "systeem" gaan zitten ook.

Op het moment dat een genotmoment zich aandient direct overschakelen op bewuste toestand. Zo'n genot moment kan een kop koffie, glas water, sigaret, zon, wandeling, hond, sociale interactiviteit, film, muziek, game of wat anders zijn. Zo'n genot moment dus niet voorbij laten gaan maar eens aangrijpen en bewust worden dat het aanwezig is in mijn leven. Een glas water bijvoorbeeld niet voorbij laten gaan maar bij iedere slok het koude lekkere water naar binnen laten vloeien richting de keel naar de slokdarm en dan de maag. Een tosti niet zomaar wegwreten maar proeven en langer erover doen dan normaal. Het begint dan bij het eerste glas water en de eerste kop koffie in de morgen , vervolgens is het bewuste genieten aanwezig en is het volgende makkelijker te doen. Vanaf de vroege morgen doorgaan naar de middag en dan bij activiteit het lichaam ervaren hoe het voelt om actief te zijn bij inspanning. Daarna bij inspanning de ontspanning oftewel de endrofine die het lichaam aanmaakt voelen en zo is anti depressiva overbodig en niet nodig Het is mindfulness hoe ze het noemen ook, een stukje daarvan in ieder geval, veel meer bestaat daaruit en ik wil daar ook een cursus over volgen wat ze me aanraden op de zorg ook. Voor ieder mens is het goed om te doen om het leven kwalitatief beter te maken zeiden ze mij.

Iedere kop koffie smaakt lekker maar dan is het in 100 procent van de gevallen mogelijk om het 2 keer lekkerder te laten smaken net zoals water en frisdrank. Ook een salade of lasagna of een wandeling of een moment met mijn hond. Ga zo door, de zon en alles. Kan over een dikke BMW praten of over een spelcomputer, groot huis vakantie maar dat is dan iets dat verder gaat en niet eens nodig is om de dag mooi te maken. Dat grotere genot kan de dag mooier maken maar het is niet persee nodig dus, minimale vreugde kan opgebouwd worden en dan in stilte en rust dezelfde ervaring beleven. Een dikke bmw of mercedes went ook, genot went nooit en of het dan die dikke auto is of iets kleiners, het is en blijft genot dus tevredenheid met wat je hebt in positieve zin.

Door bewust te worden van die mooie momenten hoe klein ze soms ook zijn is de kans groot dat de rest van de dag ook beter gaat zijn zelfs al is er geen directe aanleiding. Bewustwording van het positieve en dan het doorgaan richting de toekomst zelfs zonder genotmoment. Zonder aanleiding positief in het leven staan. Merk dat het dus echt aanslaat en dat er meer licht schijnt in mijn duistere ik. Dan is het de vraag of het ook werkt op echt mindere dagen en dat hoeft niet meteen altijd zo te zijn, zolang 75 procent van de dagen maar zo zijn dat het werkt of vanzelf gaat. Idealisme is niet mijn uitganspunt, perfectionisme alles behalve.

Het leven vol maken met positieve invloeden door zelf actief te zijn ermee.

Gisteren naar de arts geweest en die wilde weer overschakelen op anti depressiva maar daar word ik alleen maar druk van. Ik probeer het door positieve bewustwording voorlopig, iets dat mijn broer mij aan het aanleren is omdat hij een cursus aan het volgen is daarin.

Cursus kost 300 euro maar als ik het zonder kan doen dan doe ik het zonder. Cursus bestaat uit veel meer, ook activering van het hele lichaam en nog meer met meditatie maar dan moet ik iedere dag 1 1/2 uur bezig zijn ermee.

Misschien dat bewust worden en blijven van het positieve genoeg is om depressieve klachten te bestrijden.

Verder wens ik iedereen een prettig weekend Ben blij met zo'n geweldige broer waar ik goed mee kan praten en die mij helpt in slechtere tijden en goed advies geeft en goede tips. Altijd iemand om op terug te vallen, zeker als mijn ouders op leeftijd raken later.

Volgende week in de natuur wandelen met een kameraad en dan ook maar eens wat praten over het leven op positief vlak.

Nogmaals prettig weekend allemaal, was weer een waar genoegen om even hier te zijn Alweer een week geleden laatste bezoek, laptop staat alleen in het weekend aan. Misschien volgende week wat vaker.

Dan is er nog het werk waar ik mee bezig ben, er komen steeds meer opties naar voren qua werk en vrije tijd. Opties die nooit naar voren zouden zijn gekomen zonder de instorting tijdens de economische studie. Alsof ik nu meer kansen krijg om mijn leven in te delen met meer inspiratie erin. Zou ik zijn doorgegaan op die manier dan was het 70 uur per week economie, economie en nog eens economie. Nu lijkt het zo te zijn dat er veel meer ruimte is voor andere zaken, ook qua werk die meer voldoening kan brengen. Anders zat ik komende maandag te rekenen de hele dag en bezoeken te brengen aan financiele instellingen. Nu misschien een andere weg in mijn leven met iets minder inkomen waarbij ik meer zingeving krijg.

Nog steeds hoop. Vorige bericht vorige week was depressief maar zo heb ik mijn dagen. Gisteren was ook een mindere dag en zo wisselt het nog steeds zo nu en dan. Maar dat hoort erbij hier. Heb het onder controle en raak eraan gewend volgens mij.

Tijd om even bewust te genieten van een sigaret De rook inademen, diep in mijn longen en dan een lekker hoesten om de sigaret uit te drukken en dan te denken van...." Waarom stop ik niet". Positieve bewustwording van een negatieve gewoonte

[ Bericht 5% gewijzigd door Topspin op 16-05-2009 21:45:43 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_69111081
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 09:45 schreef Maraca het volgende:
Ik was gisteren weer in dat winkeltje en heb het daar maar even gevraagd.. Het staat voor "De parel van de lotus" wat wijsheid inhoudt (mocht iemand nog geïnteresseerd zijn of ook dit schrift ergens tegenkomen)
Maar weet je nu ook welk schrift het is, want het leek niet op sanskriet of zo.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_69177478
Mijn leven is niet zo speciaal
Ik ben aan het denken om rond de winter terug te komen naar Nederland.
Voor die tijd moet het zeer zeker mogelijk zijn om helemaal vloeiend in de Thaise taal te zijn (ben nu elke dag aan het drillen).
Ben verder ook begonnen met de vietnamese taal welke zeer zeker ook heeeel interessant is.

Het vietnamees heeft westerse letters maar dat maakt het eigenlijk alleen maar verwarrender omdat de medeklinkers anders klinken dan bij ons in het westen
Ben vooral aan het werken aan mijn uitspraak, oefenen oefenen oefenen. Voordat ik terug kom wil in elk geval vloeiend zijn in het Thais en intermediate in Vietnamees maar dat gaat wel lukken.

Verder weet ik niet wat ik in Nederland wil doen. Waarschijnlijk studeren op HSZ of iets dergelijks. Ik zag een opleiding "Oriental Languages" dus dan komt er nog Japans bij waarschijnlijk
Daarna internationaal serieus aan de weg timmeren ofzo

Verder post ik hier niet heel vaak meer omdat ik druk bezig ben met talen studeren en werken D:
Zo dat was mijn verhaal weer
pi_69177693
Heb jij enig idee welk schrift er op die klankschaal staat, Flammie?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_69178505
Het doet me sterk denken aan het Tibetaanse schrift.
Verder dacht ik aan Hindi maar Hindi heeft zo een mooie lijn boven de karaters.

Ik ga voor het Tibetaans

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tibetaans_schrift

Hier is er meer over te vinden. Wat het zou moeten betekenen dat weet ik dan weer niet
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:10:43 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69217286
Mogge, alles goed hier ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69217365
joa. Druk bezig met verhuisservices en al dat voorbereidend gedoe. Opzeggen abbo's en zo. Vervelend werk vind ik dat.
Vandeweek maar weer eens een lading spullen uitzoeken die alvast weggedaan kunnen worden. Wat verzamelt een mens veel over 9 jaar.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:31:18 #24
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69217887
Verhuizen is altijd een mooi moment om op te ruimen inderdaad. Ik probeer zelf altijd maar gewoon het verzamelen van troep zoveel mogelijk tegen te gaan en af en toe al eens flink op te ruimen. Heb echt een hekel aan rotzooi in huis dat ik niet gebruik.

Maar waar ga je heen verhuizen?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 20 mei 2009 @ 10:49:15 #25
255585 m0nkie
safistafunk
pi_69218519
IK GA OOK VERHUIZEN.. binnenkort dan.. ben al bezig met spullen uitzoeken die ik mee wil nemen en spullen die ik weg moet gooien.. ook weer een reden om mn kleding kast uit te mesten..
monkey see, monkey do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')