abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:03:41 #126
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69874137
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:52 schreef ToT het volgende:
1) Ik vond dat de voorspelling echt niet zoiets oppervlakkigs was als dat er "slechts" ergens in een land wat scheurtjes in een muur kwamen. Of hij valsgespeeld heeft door weersverwachtingen te bekijken of whatever weet ik niet, maar ik adviseer de non-believers de volgende keer dan ook om bij zo'n voorspelling ZELF op onderzoek uit te gaan of ze met de gegeven informatie wat kunnen.
met zelf op onderzoek uitgaan SLUIT je geen vals spel uit.. En mijn line is hetzelfde hoor. ik noem alleen een ander land en een andere datum. Ik zal hem de dag erna wel komen verklaren
quote:
2) Het is bullshit om te zeggen dat iedereen voorspellende gaven heeft. Krijg jij dan beelden door waarin je ziet dat er een ramp gebeurt, en dat het dan ook nog gebeurt?
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat iedereen dit ook kan, als ze nu een gave hebben of niet. Wat is er de meerwaarde van dan? Het klopt toch altijd omdat je het pas NA de gebeurtenis invult en niet ervoor.
quote:
3) Het is vrijwel onmogelijk om zeer specifieke informatie te krijgen. Zelfs voor zeer ervaren paranormaal begaafden blijft het 6e zintuig een zintuig dat moeilijk te trainen valt: als baby kijk je om je heen en heb je de hulp van je ouders die jou uitleggen wat wat is, maar op paranormaal gebied sta je er vaak behoorlijk alleen voor.
Het moet toch wel objectiever te testen zijn dan bovenstaand voorbeeld? Come on
quote:
Daarbij zijn ieders paranormale krachten anders. Zo zal NIEMAND een hele aura kunnen zien: veel mensen die aura's zien, zien verschillende lagen van kleuren. Sommigen zien daar ook nog symbolen in. Sommigen zien een deel van diezelfde symbolen, maar ook een deel die de ander niet ziet. Weer een ander ziet een veel groter stuk van de aura, maar dan zonder symbolen enz.
Ja dat kan best maar hoe iemand het ook ziet.. er moet iets UIT kunnen komen.. en daar gaat het bij een objectieve test toch om?
quote:
Je kunt niet verlangen dat je zeer concrete zaken door zult krijgen. Zo werkt het gewoon niet.
Dat verlang ik ook niet maar het mag toch wel IETS concreter dan bovenstaand voorbeeld?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 10 juni 2009 @ 01:33:43 #127
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69885238
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:52 schreef ToT het volgende:
1) Ik vond dat de voorspelling echt niet zoiets oppervlakkigs was als dat er "slechts" ergens in een land wat scheurtjes in een muur kwamen. Of hij valsgespeeld heeft door weersverwachtingen te bekijken of whatever weet ik niet, maar ik adviseer de non-believers de volgende keer dan ook om bij zo'n voorspelling ZELF op onderzoek uit te gaan of ze met de gegeven informatie wat kunnen.
Jij vond het niet oppervlakkig, andere mensen vonden het te generiek.
Ik wil juist de discussie achter ons laten omdat er weer sprake is van discussie !
Daarom staan er in de OP juist regels - samen afspreken hoe en wat, zodat er geen discussie mogelijk is naderhand.
Voor jou heeft FE een perfecte voorspelling gedaan, voor andere mensen is er niks voorspeld dat niet ook voorspeld had kunnen worden door naar meteorologische sites te kijken een dag van tevoren.
Laten we deze voorspelling dus gewoon onbeslist laten, en ons richten op zaken die meer voldoen aan de 'eisen' in de OP.
Als we het niet vooraf in samenspraak eens kunnen worden, zal het achteraf zeker niet gebeuren.
zzz
  woensdag 10 juni 2009 @ 06:41:59 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69886332

[ Bericht 100% gewijzigd door Bastard op 10-06-2009 06:42:13 ]
The truth was in here.
  woensdag 10 juni 2009 @ 09:44:38 #129
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_69888467
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 06:41 schreef Bastard het volgende:

Dit is voor het eerst dat ik een mod zijn eigen geplaatse bericht volledig weg zie editten!
pi_69892403
Ingevingen kun je niet vooraf afdwingen en je mag ze hier blijkbaar ook niet plaatsen als je ze krijgt, omdat vooraf afspraken gemaakt moeten worden waar ze aan moeten voldoen als je ze spontaan krijgt.

Het paranormale valt gewoon niet op die manier te testen. Je moet de test enigzins aanpassen aan de realiteit, niet stug vasthouden aan wat de wetenschap eist, anders bloedt dit topic sneller dood dan een drommedaris met een open halsslagader.
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:54:19 #131
31101 _Led_
pi_69892492
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:51 schreef ToT het volgende:
Ingevingen kun je niet vooraf afdwingen en je mag ze hier blijkbaar ook niet plaatsen als je ze krijgt, omdat vooraf afspraken gemaakt moeten worden waar ze aan moeten voldoen als je ze spontaan krijgt.

Het paranormale valt gewoon niet op die manier te testen. Je moet de test enigzins aanpassen aan de realiteit, niet stug vasthouden aan wat de wetenschap eist, anders bloedt dit topic sneller dood dan een drommedaris met een open halsslagader.
Nee, dan snap je er dus duidelijk niets van.

Een test heeft geen enkel nut als we de test moeten aanpassen om resultaat te krijgen.
Als jij beweert te kunnen vliegen, prima, maar ga dan niet roepen dat ik vliegen even moet herdefinieren als "op de grond liggen en met je armen bewegen".

In de OP staan duidelijk de regels, punt.
Wil een mod dit gezever even weghalen ?
zzz
pi_69892534
Edit: Laat maar zitten ook, zoek het lekker zelf maar uit.
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:57:37 #133
31101 _Led_
pi_69892597
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Jezus vent, ik probeer juist aan te tonen dat je het onmogelijke eist! Je haalt je eigen topic in de vernieling.
Niemand zal aan jouw eisen kunnen of WILLEN voldoen!

Goed, van mij mag dit weggehaald worden, maar je bent gewoon onmogelijjk bezig, qua persoon en qua onderzoek!
Onzin !
Ik heb toch al gezegd, als je een gave hebt maar je denkt niet dat ie te testen valt, prima, dan testen we hem niet !

Waarom zou telekinese niet te testen zijn in dit topic ?
Waarom zou pyrokinese niet te testen zijn in dit topic ?
Waarom zou gedachtenlezen niet te testen zijn in dit topic ?
Waarom vind jij dat als de test niet slaagt we de test maar moeten aanpassen ?

Als iemand zegt dat ie met zijn gedachten objecten kan bewegen kunnen we daar prima van tevoren een goede test voor samenstellen.
Als jij zegt dat "het paranormale niet zo werkt" zeg je in dit geval eigenlijk "het paranormale werkt niet".
Lees de OP nog maar eens goed door en stop met het topic te verzieken.

Ik ben hier : De wederopstanding van het TRU-test-topic !
duidelijk genoeg geweest.
zzz
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:00:09 #134
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_69892690
Ik vind het komisch dat iemand die totaal geen poging doet om zich in te leven in dit soort theoretische gaves, zich ineens bekommerd en het graag wil testen.

Iets zegt mij dat dit uitkomt op 'bewijs: het bestaat dus niet'
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:05:49 #135
31101 _Led_
pi_69892906
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:00 schreef Ticker het volgende:
Ik vind het komisch dat iemand die totaal geen poging doet om zich in te leven in dit soort theoretische gaves, zich ineens bekommerd en het graag wil testen.

Iets zegt mij dat dit uitkomt op 'bewijs: het bestaat dus niet'
De gemiddelde havo'er weet al dat het niet bestaan van iets onmogelijk is aan te tonen.
Daarom richten we ons op het wel bestaan van iets.

En als je een beetje up-to-date was geweest had je geweten dat dit onderwerp al jaren speelt hoor.
zzz
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:11:26 #136
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_69893114
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:05 schreef _Led_ het volgende:

En als je een beetje up-to-date was geweest had je geweten dat dit onderwerp al jaren speelt hoor.
Dat klopt, het bewijzen van het paranormale gebeurt zelfs al eeuwen.
De ene eeuw zijn ze alleen iets beter in het (h)erkennen ervan dan in de ander.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:12:33 #137
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69893163
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:10 schreef ToT het volgende:
- Laat maar -
gast dat zegt ook niemand..
IN SAMENSPRAAK. weet je uberhaupt wat iets SAMEN afspreken is??

@edit:
Je zei dus dat niet iedereen naar LEDS pijpen kan dansen en dat de TS niet altijd almachtig is.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:13:55 #138
31101 _Led_
pi_69893220
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:11 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat klopt, het bewijzen van het paranormale gebeurt zelfs al eeuwen.
De ene eeuw zijn ze alleen iets beter in het (h)erkennen ervan dan in de ander.
Ik had het over mijn interesse in (vermeende) gaves.
Ik heb jaren geleden al voorgesteld om wat mensen onder het genot van een wijntje en wat toastjes bij mij thuis uit te nodigen.
En over 'gaves' : Ik zeg niet dat ze niet bestaan, ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik zeg enkel dat ik tot nu toe geen enkele reden zie om aan te nemen dat ze bestaan.
Als iemand me daar wel van zou kunnen overtuigen zou ik dat helemaal te gek vinden, maar niet als de voorwaarde is "je moet stoppen met logisch nadenken, je mag niet controleren of ik valsspeel" etcetera.
Als iemand zou beweren "ik kan 3 meter hoog springen" zou ik het ook willen testen, zonder voorwaardes als "maar je mag niet kijken en dan moet je aan m'n broer vragen of ik echt zo hoog gesprongen heb".
zzz
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:29:08 #139
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_69893782
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:13 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik had het over mijn interesse in (vermeende) gaves.
Ik heb jaren geleden al voorgesteld om wat mensen onder het genot van een wijntje en wat toastjes bij mij thuis uit te nodigen.
En over 'gaves' : Ik zeg niet dat ze niet bestaan, ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik zeg enkel dat ik tot nu toe geen enkele reden zie om aan te nemen dat ze bestaan.
Als iemand me daar wel van zou kunnen overtuigen zou ik dat helemaal te gek vinden, maar niet als de voorwaarde is "je moet stoppen met logisch nadenken, je mag niet controleren of ik valsspeel" etcetera.
Als iemand zou beweren "ik kan 3 meter hoog springen" zou ik het ook willen testen, zonder voorwaardes als "maar je mag niet kijken en dan moet je aan m'n broer vragen of ik echt zo hoog gesprongen heb".

Zou het niet geweldig zijn, als het allemaal zo makkelijk ging
Daarnaast denk ik dat je houding tegenover alle 'believers' in al die jaren, de mensen genoeg heeft afgeschrikt om enigzins met jou, danwel bij jou thuis, zulke tests uit te voeren.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:33:57 #140
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69893947
Ok mensen, .. het zou zonde zijn als dit testtopic dezelfde kan op zou gaan zoals de vorige dat deed.
Kunnen we misschien constructief bezig zijn nu.. ?
Zijn er mensen die claimen bepaalde gave te hebben, kom maar op, breng jezelf als je wilt voor een test. Vooraf bepalen wat dan de richtlijnen zijn.
In het geval van helderzien, het is zoals het word gezegd.. misschien voor sommige multiintrabel, voor andere niet.. er is alleen dat ene gegeven dan.
Klaar zo dan?
The truth was in here.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:47:01 #141
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_69894393
Ok ik wil dit topic wel een kans geven, maar ik denk dat _Led_ zelf ook wat eigen initiatief moet tonen om mensen te laten zien dat hij serieus is.

Ik heb zelf eens wat dingen gedaan met telekineses, ofwel het PsyWheel

Ik had destijds een topic en wat sites erover, maar helaas is google wat vervuild en kan ik zo 1,2,3 niets relevant vinden op dit na:

Het idee erachter is dat je dit dagelijke dan wel meerdere malen op een dag probeert.

Had het bij mij effect? Ja.. maar ik weet dus niet hoe dit komt. Op internet is namelijk ook te lezen dat dit door de hitte zou komen van je hand.
Meest 'vreemde' moment wat ik ermee had, was dat ik vanaf een afstand van 2 meter me omdraaide naar me psywheel.. riep en nu ga je draaien, terwijl ik wild een gebaar maakte, en me psywheel schoot meerdere malen snel om de naald heen.
Was het de wind omdat ik me snel omdraaide en me arm naar het wiel toe sloeg? Of iets anders?
Ik weet het niet, het is me daarna ook niet meer gelukt en ben er toen ook mee gestopt.
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:49:30 #142
31101 _Led_
pi_69894494
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:47 schreef Ticker het volgende:
Ok ik wil dit topic wel een kans geven, maar ik denk dat _Led_ zelf ook wat eigen initiatief moet tonen om mensen te laten zien dat hij serieus is.

Ik heb zelf eens wat dingen gedaan met telekineses, ofwel het PsyWheel

Ik had destijds een topic en wat sites erover, maar helaas is google wat vervuild en kan ik zo 1,2,3 niets relevant vinden op dit na:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het idee erachter is dat je dit dagelijke dan wel meerdere malen op een dag probeert.

Had het bij mij effect? Ja.. maar ik weet dus niet hoe dit komt. Op internet is namelijk ook te lezen dat dit door de hitte zou komen van je hand.
Meest 'vreemde' moment wat ik ermee had, was dat ik vanaf een afstand van 2 meter me omdraaide naar me psywheel.. riep en nu ga je draaien, terwijl ik wild een gebaar maakte, en me psywheel schoot meerdere malen snel om de naald heen.
Was het de wind omdat ik me snel omdraaide en me arm naar het wiel toe sloeg? Of iets anders?
Ik weet het niet, het is me daarna ook niet meer gelukt en ben er toen ook mee gestopt.
Bastard, mag dit weer even weggehaald worden ?
(Of liever gezegd gewoon de afgelopen 15 posts ofzo)

Het staat notabene SUPERDUIDELIJK in de OP :
quote:
Wat is de bedoeling ? Waar hebben we het wel over, en waar niet ?
De bedoeling is om hier dingen te testen op een manier die voor zowel de skeptici als de believers aanvaardbaar is. Kortom, dat de tests in samenspraak gemaakt worden, zodat geen van beide groepen achteraf kan zeggen dat de test niet eerlijk was of niet objectief.
Zo houden we het eerlijk !

We gaan hier geen persoonlijke ervaringen of anekdotes spuien, daar hebben we niets aan - die bewijzen niets aan andere mensen.
We gaan het hier ook niet hebben over (tests van) mensen die niet op dit forum zitten (Char, Derek Ogilvie), daar hebben we ook weinig aan.
We houden het hier enkel bij tests en de uitslagen daarvan.
Zucht... wat is dat toch met mensen dat ze perse moeten posten in een topic waarvan ze niet eens de moeite nemen om de OP te lezen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 10-06-2009 12:56:01 ]
zzz
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:56:15 #143
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_69894768
DIe houding

Wat wil je nou bereiken, er staat trouwens niet eens dat je niet mag filmen om dit vervolgens online te zetten.
Moet je voorstellen dat je moeite zou doen hé _Led_
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:00:11 #144
31101 _Led_
pi_69894904
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:56 schreef Ticker het volgende:
DIe houding

Wat wil je nou bereiken, er staat trouwens niet eens dat je niet mag filmen om dit vervolgens online te zetten.
Moet je voorstellen dat je moeite zou doen hé _Led_
Wil je gewoon het topic verpesten omdat je bang bent dat er niks uit komt ?
Of ga je moedwillig dingen posten waarvan in de OP duidelijk staat dat het niet de bedoeling is ?
Ik vind je je nogal kinderachtig gedragen.

Lees de OP nou eens voor de verandering, je zult zien dat ie heel redelijk is opgesteld, en er geen bijzondere eisen gesteld worden.
Dus wil je een test aangaan ? Prima, let's go !
Wil je je blijven gedragen als een achterlijke klapmongool ? Ook prima, maar tief dan even op naar [ONZ] svp.
Zoek je eigen vuilnisbak.
zzz
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:01:23 #145
31101 _Led_
pi_69894941
Bij deze het verzoek aan de mods om het topic weer even in te korten tot de posts die betrekking hebben op (en zich houden aan) het format zoals gesteld in de OP.
zzz
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:06:05 #146
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69895104
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:01 schreef _Led_ het volgende:
Bij deze het verzoek aan de mods om het topic weer even in te korten tot de posts die betrekking hebben op (en zich houden aan) het format zoals gesteld in de OP.
Wat als we dit topic behouden om duidelijk te hebben wat de richtlijnen zijn en een ander topic leeg houden voor de daadwerkelijke tests?
Ik heb zo'n idee dat ik anders aan de gang kan blijven hier namelijk.

Overigens, vond Ticker zn post niet eens zo gek .. hij test wat, filmt dat en deelt dat.. maar dat is dus niet de bedoeling. (waarschijnlijk omdat je bang bent dat er met de resultaten geknoeid kan worden door videobewerking etc).
Maar hoe zouden we dan telekinese bijvoorbeeld kunnen testen... oeps ik buig net een lepel met mn gedachte.. ik heb het gefilmd maar mag het niet posten?
The truth was in here.
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:13:56 #147
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_69895347
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat als we dit topic behouden om duidelijk te hebben wat de richtlijnen zijn en een ander topic leeg houden voor de daadwerkelijke tests?

Overigens, vond Ticker zn post niet eens zo gek .. hij test wat, filmt dat en deelt dat.. maar dat is dus niet de bedoeling. (waarschijnlijk omdat je bang bent dat er met de resultaten geknoeid kan worden door videobewerking etc).
Maar hoe zouden we dan telekinese bijvoorbeeld kunnen testen... oeps ik buig net een lepel met mn gedachte.. ik heb het gefilmd maar mag het niet posten?
Een psi wheel werkt bij iedereen. Probeer het zelf maar uit. Het heeft niks met telekinese te maken. Daarom vind ik het ook geen relevant testobject.
Het werkt d.m.v. hitte afkomstig van de hand. Bij die filmpjes die met een stolp werken (waardoor hand het niet kan aanraken), zie je dat ze eerst de stolp gaan fohnen, zogenaamd om te laten zien dat er geen wind doorheen kan, .. Wat doet een fohn? Juist ja, warme lucht. Sowieso is de kleinste trilling, de meest miniscule beweging al genoeg om het ding te laten draaien(het is een blaadje papier, specifiek daarvoor gevouwen).
En ik heb niet het idee dat dit Ticker zijn filmpjes zijn.
Over de lepel.. Ja dat klopt maar kun je het bijvoorbeeld ook met spijkertjes?
Ben het verder enigzins eens met je post(over 2 aparte topics). Ik vind het alleen sneu voor _LED_ die goedbedoeld een nieuw testtopic maakt dat volgeflamed wordt.
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:21:29 #148
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69895634
Van dat PSIwheel, prima ik was er niet van op de hoogte dat het zo erg getruced kon worden, of dat het eigenlijk helemaal niet zo spannend is.

Nou ik kan me indenken dat er toch wel wat vragen zijn betreffende resultaten, er is wat miscoomunicatie wellicht erover, het is dan goed om het helder te hebben.. en uiteindelijk komen we er dan wel.. sprak ik hoopvol.
Ik had ook een vraag.. durf hem nu eigenlijk niet eens meer te stellen door de spanningen in het topic

En ja lukt me ook met een spijker.. ik heb al een hele doos kromme spijkers nu.
The truth was in here.
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:22:07 #149
31101 _Led_
pi_69897855
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:06 schreef Bastard het volgende:
Dan heb ik liever dat we dit topic leeghouden voor de tests, aangezien de OP in dit topic staat.
Laat mensen dan een "Bespreek hier het TRU-test-topic !" topic aanmaken ofzo...
Er stond buitengewoon helder in de OP verwoord wat wel en niet de bedoeling is.
quote:
Overigens, vond Ticker zn post niet eens zo gek .. hij test wat, filmt dat en deelt dat..
Correctie, hij zegt dat ie het ooit geprobeerd heeft,
en hij post wat willekeurige youtube-filmpjes van andere mensen.
(Tenzij hij met verschillende stemmen en onder verschillende namen op youtube post..?)

Precies waar in de OP specifiek van stond aangegeven dat het niet gewenst was, omdat je daarmee niemand overtuigt en het dus niks bijdraagt aan dit specifieke topic.
quote:
maar dat is dus niet de bedoeling. (waarschijnlijk omdat je bang bent dat er met de resultaten geknoeid kan worden door videobewerking etc).
Nou nee, eerder
"Ik zeg dat ik met mijn gedachten een lepel kan buigen !"
"O ja ? Kunnen we in samenspraak een test aangaan ? Dan spreken we een keer met z'n allen af !"
"Nou, ik heb superveel vertrouwen in mijn gave, beste _Led_, en het lijkt me hartstikke gezellig ! Dat doen we dus !!! "

Moeilijk ? Nee hoor, niet als iemand een lepel met zijn gedachten kan buigen, toch ?
Vandaar het samenspraak gedeelte in de OP.
zzz
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:22:49 #150
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_69897874
quote:
Ik vind het alleen sneu voor _LED_ die goedbedoeld een nieuw testtopic maakt dat volgeflamed wordt.
Zijn toch moderators voor? _Led_ neem even een moderator in de arm.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')