quote:Op maandag 8 juni 2009 12:02 schreef Flammie het volgende:
Doe nu je volgende voorspelling voor dummies!
http://www.spc.noaa.gov/
Have fun beste mensen
Dus : next time iets specifiekers.. als ik nu de tekst van FE copy/paste en italie door Amerika vervang heb ik wederom een zekerheid. En die 1% kans dat er geen storm is word er wel wat gesloopt.
Ik denk dat "specifiekheid" key is in de geloofwaardigheid van voorspellingen dus:)
hier heb je anders een worldwide stormalert zodat we allemaal even vooruit kunnen en de score kunnen opschroeven naar 13-0 VOOR DE BELIEVUHS!!! :
http://www.solar.ifa.hawaii.edu/Tropical/tropical.html
Volgens deze zelfde beredenering zou HIJ een paragnost zijn:
[ afbeelding ]
Ja, dus als iemand een visioen heeft, is het niet voldoende om te beschrijven wat hij/zij ziet?quote:Op maandag 8 juni 2009 13:41 schreef _Led_ het volgende:
Dit is dus precies de reden waarom we vooraf de tests goed moeten definieren met door beide kampen acceptabel bevonden faal- en slaagvoorwaarden.
Is dat relevant ?quote:Op maandag 8 juni 2009 16:04 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, dus als iemand een visioen heeft, is het niet voldoende om te beschrijven wat hij/zij ziet?
Nou, dan schrap dat maar vast van je lijstje dan.
Jammer dat het tot nu toe wel het enige is wat je had hier.
Wat denk je dat een visioen eigenlijk is? Hoe gaat dat volgens jou in z'n werk?
Het gaat zich niet om stel. Stel als.. stel als.. we moeten het doen met wat we hebben en datgeen wat we hebben is simpelweg niet genoeg om overtuigd te worden. Het is niet specifiek en simpelweg multi interpretabel.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:26 schreef Bastard het volgende:
Specifieker? Soms moet je het met de dingen doen zoals ze zijn.. stel dat er nog een windhoos was geweest hadden we geweten dat we die er bij kunnen plaatsen.. het is zoals het is, gebroken muren, schuddende aarde ,en SA-6 in Italie..
Die 1-0 staat nog he
Voor jou blijkbaar wel.quote:
Het lijkt wel of je je er op verheugtquote:Op maandag 8 juni 2009 16:26 schreef Michielos het volgende:
Ik ben echter benieuwd naar de volgende voorspelling. Fe vertelde me dat hij ging proberen te kijken wat voor een "ernstigs"(ook multi interpretabel) mij te wachten staat en ik ben zeer benieuwd!!
ik zei dat omdat niemand wist waar de voorspelling op sloeg(en er van FE geen enkele feedback kwam). m.a.w. het kon van alles zijn. Vandaar dat ik bedoel dat het de volgende keer wel iets specifieker mag.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:54 schreef sjoep het volgende:
[..]
Voor jou blijkbaar wel.
Vooralsnog reageert er niemand op mijn opmerking dat de conclusie "aardbeving" van Michielos kwam en niet van FatalException...
Er is niemand "overtuigd" van de voorspellende gaven van FE, dat wordt er van gemaakt. Echter, er wordt doorgegaan op het aardbevingverhaal, en dat is gewoon niet gezegd door FE.
Niet als zijnde onderdeel van zijn voorspelling.
Daarom zeg ik, leg nou eens gewoon de kale feiten naast elkaar, en zeg dan wat je er van vindt.
Vraag je ook eens af wat de bedoeling zou kunnen zijn van het feit dat FE deze informatie doorkrijgt.
[..]
Het lijkt wel of je je er op verheugt
Ja, en met je gehengel breng je dan zo'n verhaal de wereld in.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik zei dat omdat niemand wist waar de voorspelling op sloeg(en er van FE geen enkele feedback kwam). m.a.w. het kon van alles zijn. Vandaar dat ik bedoel dat het de volgende keer wel iets specifieker mag.
En inderdaad, ik verheug me erop.Ik ben er oprecht geinteresseerd in. En ik heb veel respect voor FE
nee ik stelde het niet.. ik VROEG het.(om alles concreet te hebben). _LED_ antwoordde toen met: ik denk dat hij bedoelt dat er een aardbeving morgen plaatsvind.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:07 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, en met je gehengel breng je dan zo'n verhaal de wereld in.
Ik ben benieuwd hoe relaxed je straks zit als FE daadwerkelijk met rotnieuws komt.
Maar jij doet de interpretatie. Vervolgens wordt er gezegd dat het een tornado is en geen aardbeving.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee ik stelde het niet.. ik VROEG het.(om alles concreet te hebben). _LED_ antwoordde toen met: ik denk dat hij bedoelt dat er een aardbeving morgen plaatsvind.
Niemand wist wat er bedoelt werd.. en dit mag de volgende keer toch echt specifieker.
Dat tornado verhaal werd daarna ook de wereld ingebracht. Inderdaad... erna.. toen het gebeurd was.. dan kn je het amper een voorspelling noemen toch?
inderdaad.. en dat gegeven is multi interpretabel. hoe weten wij wat hij daar mee bedoeld?? dat weten we niet..quote:Op maandag 8 juni 2009 17:16 schreef sjoep het volgende:
[..]
Maar jij doet de interpretatie. Vervolgens wordt er gezegd dat het een tornado is en geen aardbeving.
Dat is toch kul dan?
Naar mijn idee dus wel.
Het ging niet over een tornado, het ging niet over een aardbeving. Het ging over Italië en scheuren in huizen.
Terwijl het helemaal niet Michielos was die dat zei, ik zei 'aardbeving'.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:54 schreef sjoep het volgende:
[..]
Voor jou blijkbaar wel.
Vooralsnog reageert er niemand op mijn opmerking dat de conclusie "aardbeving" van Michielos kwam en niet van FatalException...
Net zo min als er gezegd werd "Tornado".quote:Er is niemand "overtuigd" van de voorspellende gaven van FE, dat wordt er van gemaakt. Echter, er wordt doorgegaan op het aardbevingverhaal, en dat is gewoon niet gezegd door FE.
De feiten zijn dat hij iets vaags "voorspelde" dat bij tal van gebeurtenissen van toepassing had kunnen zijn.quote:Niet als zijnde onderdeel van zijn voorspelling.
Daarom zeg ik, leg nou eens gewoon de kale feiten naast elkaar, en zeg dan wat je er van vindt.
Niks 'feit', dat is het hele punt nou juistquote:Vraag je ook eens af wat de bedoeling zou kunnen zijn van het feit idee dat FE deze informatie doorkrijgt.
Oh, nou dan ben jij degene die die onnozele conclusie trekt en FE woorden in de mond legtquote:Op maandag 8 juni 2009 17:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Terwijl het helemaal niet Michielos was die dat zei, ik zei 'aardbeving'.
Omdat FatalException zelf geen antwoord meer kwam geven.
[..]
Slechte woordkeuze van mijn kant, my bad.quote:Niks 'feit', dat is het hele punt nou juist
Goeie vraag , alleen word die ontweken alsof dat helemaal niet belangrijk is .quote:Op maandag 8 juni 2009 16:04 schreef sjoep het volgende:
[..]
Wat denk je dat een visioen eigenlijk is? Hoe gaat dat volgens jou in z'n werk?
omdat het voor de uitkomst van een test ook niet relevant is (of iemand moet een reden kunnen geven waarom dit belangrijk si voor de uitkomst. Als het is: "visioenen zijn niet specifiek maar krijgen daarna betekenis" ga ik er echter niet in mee. Dan is elk visioen raak, wie hem ook maakt. Maar misschien denken anderen hier anders over. different minds different opinionsquote:Op maandag 8 juni 2009 19:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Goeie vraag , alleen word die ontweken alsof dat helemaal niet belangrijk is .
Die wordt niet ontweken, ik heb hier al uitgelegd waarom dat inderdaad helemaal niet belangrijk is.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Goeie vraag , alleen word die ontweken alsof dat helemaal niet belangrijk is .
Nogmaals, prima, als men zelf al denkt dat de eigen gave niet specifiek genoeg is om onder gecontroleerde omstandigheden vast te stellen of er uberhaupt wel sprake van een gave is, dan moet men inderdaad misschien maar niet mee doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:45 schreef ToT het volgende:
Ik vrees dat er weinig vrijwilligers meer zullen zijn als je met dat van Italië precies wil weten om wat voor ramp het zou gaan, wat voor windkracht het was, hoeveel slachtoffers er zouden vallen, wat hun bloedgroepen zouden zijn, wat voor beroepen ze hebben enz.
Het paranormale is niet iets absoluuts. De beelden die men doorkrijgt zijn vaak verwarrend en op meerdere manieren uit te leggen. Als je iets keihard concreets eist, zeg je dus dat die beelden die zo iemand doorkrijgt, irrelevant zijn.
maar dan is het paranormale toch iets wat iedereen kan? Nogmaals mijn voorspelling luidt.. 17 juli... Nederland en scheuren in de muur... Het mag niet nu al gespecificeerd worden... ik zal geen vragen beantwoorden maar ik zal er de 18de wel als de kippen bij zijn om mijn hit te verklaren.. dat kan toch niet "het paranormale in actie" zijn?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:45 schreef ToT het volgende:
Ik vrees dat er weinig vrijwilligers meer zullen zijn als je met dat van Italië precies wil weten om wat voor ramp het zou gaan, wat voor windkracht het was, hoeveel slachtoffers er zouden vallen, wat hun bloedgroepen zouden zijn, wat voor beroepen ze hebben enz.
Het paranormale is niet iets absoluuts. De beelden die men doorkrijgt zijn vaak verwarrend en op meerdere manieren uit te leggen. Als je iets keihard concreets eist, zeg je dus dat die beelden die zo iemand doorkrijgt, irrelevant zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |