abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:00:23 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69530700
Het seizoen is eigenlijk pas net begonnen, maar zoals traditie voorschrijft komt het geruchtencircuit al vroeg op gang in de Formule 1.
Silly Season 2009 zal geen gouden vermelding krijgen in de geschiedenisboeken, maar voor 2010 lijkt er een ongekende editie los te gaan barsten.
Denk aan de budgetcap en de Cosworth motor. Dit alles heeft geleid tot interesse van mogelijk nieuw toetredende constructeurs.

Ik heb in totaal 7 serieuze constructeurnamen geteld die afgelopen maanden voorbij zijn gekomen.
Helaas voor hen is er op de grid slechts plaats voor 13 constructeurs, op dit moment zijn er 10 constructeurs actief.

Wanneer we er vanuit gaan dat de 10 bestaande constructeurs zich uiteindelijk toch in zullen schrijven voor 2010 blijven er 3 nieuwe constructeur plaatsen open.
Grootste kanshebbers zijn ProDrive, USGPE en Lola.

Daarnaast staan een aantal huidige coureurs flink onder druk bij de teams, denk aan Kovalainen, Heidfeld en Piquet. Zij zouden er zomaar eens voor kunnen kiezen om in 2010 met een schone lei bij één van de 3 nieuwe teams te starten.
Teams die op hun beurt naarstig op zoek moeten naar ervaren mannen op en rond het circuit.

Hieronder heb ik een lijst opgesteld met de 13 teams, de coureurs die bevestigd zijn en coureurs waar geruchten over gaan (schuingedrukt).

Silly Season 2010

Brawn GP Formula One Team
1.
2.
Jenson Button? - (aflopend contract, Brawn wil hem behouden)
Rubens Barrichello? - (aflopend contract)
Bruno Senna? - (Dit jaar al overwogen om Barrichello te vervangen)

Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel - (contract tot en met 2010) (Evt. gelinkt aan McLaren)
2. -
Mark Webber? - (aflopend contract)

Panasonic Toyota Racing
1.
2.
Jarno Trulli? - (aflopend contract)
Timo Glock? - (aflopend contract)

Scuderia Ferrari Marlboro
1. Felipe Massa - (contract tot en met 2010)
2. Kimi Räikkönen - (contract tot en met 2010)
Fernando Alonso? - (Is openlijk aan het flirten met Ferrari, geruchten over Grupo Santander)

Vodafone McLaren Mercedes
1. Lewis Hamilton - (contract tot en met 2012)
2. -
Heikki Kovalainen? - (aflopend contract)
Nico Rosberg? - (geruchten)

Renault F1 Team (ING vertrekt als sponsor)
1. Fernando Alonso - (contract tot en met 2010, gelinkt aan Ferrari)
2. -
Nelson Piquet Jr.? - (aflopend contract)
Romain Grosjean? - (huidig testcoureur)
Lucas Di Grassi?

BMW Sauber F1 Team
1. -
2. -
Robert Kubica? - (aflopend contract)
Nick Heidfeld? - (aflopend contract)
Christian Klien? - (huidig testcoureur)

Scuderia Toro Rosso
1.
2.
Sébastien Buemi? - (aflopend contract)
Sebastien Bourdais? - (aflopend contract)
Takuma Sato? - (recent getest voor STR)
Brendon Hartley? - (huidig testcoureur RBR/STR)

AT&T Williams (RBS vertrekt als sponsor)
1. Nico Rosberg - (contract tot en met 2010, gelinkt aan topteams)
2. -
Kazuki Nakajima? - (aflopend contract)
Nico Hülkenberg? - (huidig testcoureur)

Force India F1 Team
1.
2.
Giancarlo Fisichella? - (aflopend contract)
Adrian Sutil? - (aflopend contract)
Vitantonio Liuzzi? - (huidig testcoureur)

USGPE
1.
2.
Danica Patrick?, Scott Speed?, Marco Andretti?, Kyle Busch?, Graham Rahal?

ProDrive
1.
2.
Anthony Davidson?, Pedro de la Rosa?, Gary Paffett?

Lola Grand Prix
1.
2.
Anthony Davidson?, Adam Carroll?

Dit verbeteren en vullen jullie vast aan.
Laat de stoelendans beginnen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 30-05-2009 17:35:20 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:06:33 #2
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_69530910
TVP
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
pi_69531238
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:06 schreef Jezza het volgende:
TVP
pi_69531805
Silly Season 2010

1. Jenson Button? - (aflopend contract, Brawn wil hem behouden)
2. Senna

Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel
2. Mark Webber

Panasonic Toyota Racing
1. Trulli
2. Glock

1. Felipe Massa
2. Kimi Räikkönen

1. Lewis Hamilton - (contract tot en met 2012)
2. -
Heikki Kovalainen? - (aflopend contract)
Nico Rosberg? - (geruchten)

Renault F1 Team (ING vertrekt als sponsor)
1. Fernando Alonso - (contract tot en met 2010, gelinkt aan Ferrari)
2. -

BMW Sauber F1 Team
1. Kubica
2. Geen flauw idee maar Nick zal verdwijnen, pantano misschien?

Scuderia Toro Rosso
1. Buemi
2. Bourdais zal ook plaats moeten maken.

AT&T Williams (RBS vertrekt als sponsor)
1. Nico Rosberg
2. Nico Hulkenber

Force India F1 Team
1. Liuzzi
2. Indiaase coureur wellicht narain kart....en

USGPE
1. Graham Rahal
2. Scott Speed

Danica Patrick? Marketing technisch erg goed, denk niet dat ze F1 aankan, zelfde niveau als bourdais

ProDrive
1. Paffet/Caroll
2. De la Rosa

Lola Grand Prix
1. Sato (ik gun hem een plekje)
2. R. Grosjean/pantano
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69547777
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
pi_69551409
Goed topic
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zaterdag 30 mei 2009 @ 15:46:33 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69554123
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:50 schreef LeXX het volgende:
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
Ik zie de topics op het verstappen forum al als paddenstoelen uit de grond schieten.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:24:18 #8
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_69556056
Dit kan wel eens een topic met veel potentie worden
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_69627423
Ik mis Litespeed en Superfund nog in het rijtje (mogelijke) teams.

TVP

[ Bericht 7% gewijzigd door sasquatsch op 02-06-2009 14:06:17 (Superfund) ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69667536
Mis inderdaad nog een aantal nieuwe teams die zich hebben ingeschreven volgens de media.

Officiele inschrijvingen:
USGP
Prodrive
Lola
Campos Racing
Superfund
Epsilon Euskadi

Mogelijke inschrijvingen:
Litespeed
March
Brabham

Ik hoop echt dat we meer plaats op de grid krijgen voor meer dan 13 teams. Al ben ik wel benieuwd welke van deze teams ook daadwerkelijk kans van slagen hebben.

[ Bericht 22% gewijzigd door Gijsje op 03-06-2009 15:44:24 ]
-
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:53:02 #11
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69672578
De keuze voor drie teams en het weglaten van de anderen was gebaseerd op persberichten van de FIA waarin te lezen valt dat er maar plaats is voor 13 constructeurs. Staat ook in de OP.

USGPE en Prodrive leken me logische keuzes omdat die tot nu toe het meeste in the picture hebben gestaan.
In plaats van Lola zou je inderdaad ook Campos, Epsilon Euskadi (mooie naam!) en nu dan ook Superfund in kunnen vullen.
quote:
Ik hoop echt dat we meer plaats op de grid krijgen voor meer dan 13 teams. Al ben ik wel benieuwd welke van deze teams ook daadwerkelijk kans van slagen hebben.
Een startveld van 30+ lijkt me ook wel wat.
Maar dan wel onder de voorwaarde dat het allemaal serieuze race-teams zijn die mee kunnen komen.
We moeten denk ik niet terug naar +/-13 jaar geleden toen er teams meereden die praktisch langzamer waren dan een F3000 bolide.
Wel volwaardige Formule 1 teams dus.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-06-2009 17:59:36 ]
pi_69692249
Volgens mij kunnen we beter eerst een silly season houden over welke teams volgend jaar in de F1 komt, voordat we een silly season houden over wie waar gaat rijden.

Even een overzicht van de (mogelijke) teams.

Bestaande teams

Williams

BMW*
Brawn GP*
Ferrari*
Force India*
McLaren*
Red Bull*
Renault*
STR*
Toyota*
*Voorlopige inschrijvingen

Nieuwe teams:

Brabham
Campos Racing
Epsilon Euskadi
Litespeed GP
Lola
March
N Technology
Prodrive
Superfund
US F1

Onbekend:

iSport
Wirth Research

Geruchten:

Andretti Green
Penske
Racing Engineering

Niet:

RML

Dus we hebben in ieder geval al 20 inschrijvingen voor 13 plekken. En als de FIA het hard speelt tegen de 9 FOTA teams, hebben we volgend jaar slechts één bestaand team in de F1 (of twee als Ferrari door zijn contract met de FIA gedwongen wordt om mee te doen)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_69693298
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een startveld van 30+ lijkt me ook wel wat.
Maar dan wel onder de voorwaarde dat het allemaal serieuze race-teams zijn die mee kunnen komen.
We moeten denk ik niet terug naar +/-13 jaar geleden toen er teams meereden die praktisch langzamer waren dan een F3000 bolide.
Wel volwaardige Formule 1 teams dus.
Die 107%-regel, is die nog van toepassing?
pi_69694834
http://f1.gpupdate.net/nl(...)oen-ook-voor-toyota/
quote:
Glock rijdt volgend seizoen ook voor Toyota
04 juni 2009

Timo Glock zal ook in 2010 voor Toyota uitkomen. Dit heeft zijn manager laten weten. De Duitser is momenteel bezig aan zijn tweede seizoen voor het team uit Keulen.

"Het is absoluut zeker dat Timo ook in 2010 met Toyota aan de start zal verschijnen. Daar bestaat geen twijfel over", verklaarde Hans-Bernd Kamps tegenover Sport1.de.

De Duitser kende dit jaar een goed begin van het seizoen met een vierde plaats in Australië en een derde plek in Maleisië. Ook scoorde hij punten in China en Bahrein. In het kampioenschap bezet Glock momenteel de zesde plaats, met twaalf punten.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
pi_69696070
quote:
Moet eerst Toyota volgend jaar aan de start verschijnen en met de uitspraak van Mosley wordt die kans steeds kleiner.
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:30 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Die 107%-regel, is die nog van toepassing?
Nee al sinds 2003 niet meer, maar misschien volgend jaar weer wel. De regel werd afgeschaft doordat er met voldoende brandstof voor stint 1 werd gekwalificeerd, maar omdat er volgend jaar niet meer bijgetankt mag worden is dat niet meer nodig.
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:08:56 #16
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_69696561
Chef Grindbak weer in de Formule 1
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:44:10 #17
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_69697630
Weer een Senna in de F1.
Heb ik in een klap weer een topfavoriet .
-
pi_69702725
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
...maar omdat er volgend jaar niet meer bijgetankt mag worden is dat niet meer nodig.
Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
pi_69703325
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:02 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Iedereen met lege tanks. Wel met 3 sessies. EN het ligt aan het aantal teams volgend jaar hoeveel er in elke sessie afvallen. Maar als er 13 teams zijn, verwacht ik dat het 8 in de eerste en 8 in de tweede sessie zullent zijn (en voor elk team minder 1 per sessie eraf).
pi_69703435
goed om hier ook mee te lezen
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69708029
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:50 schreef LeXX het volgende:
maw, tvp
Als racecoureur uiteraard niet, maar wellicht een keer testen?
  donderdag 4 juni 2009 @ 20:20:10 #22
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_69713903
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 15:02 schreef FriescheHengst het volgende:

[..]

Ik vind die kwali zoals hij nu is wel goed eigenlijk. Je ziet iig een uur lang F1 wagens rijden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 8 juni 2009 @ 16:06:23 #23
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69828589
RIJDERS - geruchten
  • Bild: BMW are unsatisfied with Heidfeld and he is likely to be fired at the end of this season. Nico Rosberg would replace him.
  • According to James Allen, McLaren are looking at Glock to replace Kovalainen.
  • GPweek.com: "Glock has emerged as the favourite to replace the underperforming Heikki Kovalainen at McLaren in 2010. With Toyota's continued involvement in F1 under some doubt, Timo Glock could be one of the most attractive free agents of this summer ".

TEAMS - inschrijvingen
    Een lijst met alle teams die zich (onvoorwaardelijk) in hebben geschreven voor 2010:
  • WilliamsF1
  • Force India F1 Team
  • Campos Meta 1
  • Prodrive
  • Team US F1
  • Lola Grand Prix
  • Team Lotus (Litespeed GP)
  • March Racing Organisation
  • Team Superfund
  • Epsilon Euskadi
  • N.Technology
  • Brabham Grand Prix (Formtech)
  • Aron Grand Prix

TEAMS - geruchten
  • Several other teams, including several GP2 teams, were also reported to be planning to lodge entries. These included iSport International, Barwa Addax, Super Nova Racing, and DAMS. Other potential teams included Italian constructor Dallara in a possible collaboration with ART Grand Prix, Racing Engineering, and an unnamed team led by designer Nick Wirth.
  • Some media claims that there are only five of the FOTA teams that have signed the "suicide pact", Renault, Toyota, Ferrari, BMW and Mercedes.
  • Virgin has been rumoured to be purchasing the Brawn team for the 2010 season and may race under the name Virgin Racing or Virgin Grand Prix.

Weet iemand waar Brawn GP precies staat in deze? Hebben ze zich ingeschreven voor 2010? Behoren ze tot de groep fabrieksteams die tegen de budgetcap zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-06-2009 19:59:14 ]
  • pi_69829100
    Hoeveel kans maken al die nieuwe teams nu dan? Zou een degradatie/promotie regeling werken in de GP2/ F1?
      maandag 8 juni 2009 @ 16:29:47 #25
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69829337
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 16:21 schreef kriele het volgende:
    Hoeveel kans maken al die nieuwe teams nu dan? Zou een degradatie/promotie regeling werken in de GP2/ F1?
    Dat is iets waar niemand op dit moment een antwoord op heeft denk ik, het zijn er gewoon te veel en ik vraag me serieus af hoeveel echt het budget al rond hebben.
    Het zou mij namelijk niets verbazen dat een hoop van deze 'teams' zich hebben ingeschreven met de hoop snel nieuwe investeerders en sponsoren aan te trekken.

Want als ze er volgend seizoen bij willen zijn moeten ze ondertussen al begonnen zijn met de ontwikkeling van een chassis en op z'n minst al in contact staan met een motorleverancier.

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als alle fabrieksteams er volgend jaar niet meer bij zijn. Zullen ze motoren leveren aan de 'nieuwe' teams? Of hebben we volgend jaar bijna de hele grid met Cosworth motoren?
    pi_69829541
    Cosworth heeft eerder ook al erg veel teams voorzien van motoren. De gehate veel te lanzame ED/HD V8 motoren voor armlastige teams. Ook de fabriekstorretjes waren indertijd al geen hoogvliegers meer. Benetton heeft toch de laatste grote successen met Ford/Cosworth behaald?
      maandag 8 juni 2009 @ 16:48:02 #27
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69829960
    Benetton reed in '95 volgens mij rond met een Renault V10, een jaar waarin Schumacher heer en meester was.
    Die motor was echt wel substantieel beter dan de Ford Cosworth V8 die er in '94 nog in lag.
    In '96 stopte het succes voor Benetton door het vertrek van de combinatie Schumacher/Brawn+team.

Maar goed, terug naar 2010.
    pi_69861718
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 16:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    ..
    TEAMS - inschrijvingen
  • Aron Grand Prix
    ..
  • Dit is een grap van Pitpass en niet serieus. Juist doordat er zoveel namen uit een grijs verleden opdoken bedachten ze dit.

Aron was de ster uit de film Grand Prix uit 1966.
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 16:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Benetton reed in '95 volgens mij rond met een Renault V10, een jaar waarin Schumacher heer en meester was.
    Die motor was echt wel substantieel beter dan de Ford Cosworth V8 die er in '94 nog in lag.
    In '96 stopte het succes voor Benetton door het vertrek van de combinatie Schumacher/Brawn+team.

Maar goed, terug naar 2010.
    En die Cosworth was al weer veel beter dan de motor die toen in de McLaren lag. En zelfs met mindere motor wist Senna in 1993 beter te presteren dan Schumacher. Benetton wilde toen echter niet toestaan dat McLaren dezelfde motor kreeg.

Wat de successen van de Cosworth betreft. Ze wonnen meteen hun allereerste GP in 1967 (die van Nederland). Ze werden praktisch gratis weggegeven aan iedereen die ermee wilde rijden vanwege de vete tussen Ferrari en Ford. Ze waren succesvol tot en met 1994 (inderdaad, met Schumacher) en haalden daarna af en toe nog een succesje (Stewart 1999, Jordan 2003).

[ Bericht 48% gewijzigd door sasquatsch op 09-06-2009 14:34:48 ]
    pi_69968872
    Deelnemerslijst is bekend, de oude teams en drie nieuwe teams.

Van F1racing.nl
    quote:
    De internationale autosportbond FIA heeft vrijdag de officiële deelnemerslijst voor het seizoen 2010 gepubliceerd. Alle huidige teams staan hierop, plus drie nieuwe teams: Campos Grand Prix, Manor Grand Prix en Team US F1.

De FIA plaatste nog wel een kanttekening bij de deelnemerslijst. McLaren, Renault, BMW-Sauber, Toyota en Brawn GP moeten voor vrijdag 19 juni hun voorwaardelijke inschrijving omzetten in een onvoorwoordelijke inschrijving. Deze teams gaven te kennen dat ze volgend seizoen alleen mee willen doen als er een nieuw Concorde Verdrag wordt ondertekend en als de FIA afziet van de invoering van een budgetplafond. Ferrari, Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hoeven dat niet te doen. Zij zijn bevestigd door de FIA, omdat zij een contract met Bernie Ecclestone hebben gesloten die hen verplicht om volgend jaar mee te doen.

Alle deelnemers voor 2010 op een rijtje:
    Scuderia Toro Rosso
    Red Bull Racing
    AT&T Williams
    Force India F1
    Campos Grand Prix
    Team US F1
    Manor Grand Prix
    BMW-Sauber F1 Team
    Renault F1 Team
    Panasonic Toyota Racing
    Waar dat Manor Grand Prix nou ineens vandaan komt....
    Jammer van Prodrive, Lola en Epsilon Euskadi de rest was allemaal niet heel serieus.
    -
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 juni 2009 @ 12:56:35 #30
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_69969620
    Ferrari weigert deel te nemen

Ferrari weigert deelname in 2010
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_69971107
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
    Ferrari weigert deel te nemen

Ferrari weigert deelname in 2010
    Ik zie ze toch moeilijk onder dat contract uitkomen, dat door een Franse rechter als rechtsgeldig is bevonden en dat ze zelf ook rechtsgeldig achten om het te gebruiken voor hun veto.

De rechter heeft ook gezegd dat hun veto rechtsgeldig was, alleen hadden ze dat eerder moeten gebruiken. Namelijk toen de nieuwe regels bekend werden. Niet twee maanden later.
    pi_69973987
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 12:25 schreef Gijsje het volgende:
    Deelnemerslijst is bekend, de oude teams en drie nieuwe teams.

Van F1racing.nl
    [..]

Waar dat Manor Grand Prix nou ineens vandaan komt....
    Jammer van Prodrive, Lola en Epsilon Euskadi de rest was allemaal niet heel serieus.
    Team US F1, Prodrive en Lola zijn betere namen voor de F1.
      vrijdag 12 juni 2009 @ 15:17:15 #33
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_69974595
    Manor?
    Verplicht een andere naam uitzoeken graag.

edit:
    Ah, Manor is dus het team van oa. Nick Wirth. Het ANP heeft het over een Amerikaans team , maar Wikipedia zegt dat het een UK based team is.

[ Bericht 34% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-06-2009 15:38:11 ]
    pi_70056544
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 14:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Team US F1, Prodrive en Lola zijn betere namen voor de F1.
    Die laatste twee komen er ook nog wel in als ik zo de huidige stand van zaken zie Daag Renault, Toyota en BMW. Welkom echte raceteams.
    -
    pi_70103061
    Ik denk dat we wel eens in twee raceklassen kunnen gaan rijden. Eén van de FIA en één opgericht door de de FOTA. Ben zeer benieuwd!
    Who is it?
    pi_70122628
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Manor?
    Verplicht een andere naam uitzoeken graag.

edit:
    Ah, Manor is dus het team van oa. Nick Wirth. Het ANP heeft het over een Amerikaans team , maar Wikipedia zegt dat het een UK based team is.
    quote:
    Team: Manor Grand Prix Racing
    Land: Engeland
    Eigenaar: John Alfred Booth
    De naam Manor kwam in 1990 voor het eerst voor in de autosport, toen voormalig singleseater-kampioen John Booth besloot een eigen team op te richten. Sindsdien heeft Manor een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd met 171 overwinningen en 19 kampioenschappen, zoals onder andere de titel in de Formule Renault en Formule 3 EuroSeries. Manor is in Engeland gevestigd en wel op twee locaties: in Sheffield en in Bicester. Het team is zeer modern, alle bolides worden ontworpen, getest en vervolmaakt in een digitaal domein, ontwikkeld door Wirth Research Limited. WRL is opgericht door Nick Wirth in 2003 en is gespecialiseerd in onderzoek, ontwikkeling en productie in de technologische sector. Ontwerpen van WRL waren eerder onder andere succesvol in de Indy Racing League en met Honda in de American Le Mans Series.

Wirth is bovendien technisch directeur van Manor Grand Prix Racing en begon zijn carrière als aerodynamicaspecialist van het March F1 Team. Van 1993 tot 1995 was hij oprichter en technisch directeur van het Simtek F1 Team, waarna hij als Chief Engineer van 1996 tot 1999 bij Benetton werkte. Evenals Campos heeft Manor een motorendeal met Cosworth
    -
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 juni 2009 @ 01:19:56 #37
    Maffe Fries
    pi_70153829
    De FOTA breekt met de FIA:

Formule 1-teams breken met FIA
      vrijdag 19 juni 2009 @ 09:29:34 #38
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70157096
    We kunnen net zo goed twee nieuwe topics openen straks.
    Alles wat hier staat is ineens compleet waardeloos geworden.
    pi_70161092
    Hmm ja maar goed even een nieuw overzicht dan gebaseerd op de data uit dit topic.

FOTA Teams: (8)
    Scuderia Toro Rosso
    Red Bull Racing
    BMW-Sauber F1 Team
    Renault F1 Team
    Panasonic Toyota Racing

FIA Teams: (5)
    AT&T Williams
    Force India F1
    Campos Grand Prix
    Team US F1
    Manor Grand Prix

Mogelijke nieuwe teams: (geruchten)
    Prodrive
    Lola Grand Prix
    Team Lotus (Litespeed GP)
    March Racing Organisation
    Team Superfund
    Epsilon Euskadi
    N.Technology
    Brabham Grand Prix (Formtech)
    iSport International
    Barwa Addax
    Super Nova Racing
    DAMS
    -
    pi_70363546
    Silly Season 2010 - 13 teams, 26 rijders
    Updated: 25-06-2009

Team: Scuderia Ferrari Marlboro
    Motor: Ferrari
    1ste Rijder: Felipe Massa
    2de Rijder: Kimi Räikkönen
    Geruchten:

Team: Vodafone McLaren Mercedes
    Motor: Mercedes
    1ste Rijder: Lewis Hamilton
    2de Rijder:
    Geruchten: Heikki Kovalainen - Nico Rosberg

Team: BMW Sauber F1 Team
    Motor: BMW
    1ste Rijder: Robert Kubica
    2de Rijder:
    Geruchten:

Team: Renault F1 Team
    Motor: Renault
    1ste Rijder: Fernando Alonso
    2de Rijder:
    Geruchten:

Team: Panasonic Toyota Racing
    Motor: Toyota
    1ste Rijder: Jarno Trulli
    2de Rijder: Timo Glock
    Geruchten:

Team: Scuderia Toro Rosso
    Motor: ???
    1ste Rijder: Sébastien Buemi
    2de Rijder:
    Geruchten:

Red Bull Racing
    1ste Rijder: Sebastian Vettel
    2de Rijder: Mark Webber
    Geruchten:

AT&T Williams
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nico Hulkenberg - Nico Rosberg

Force India F1 Team
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

Brawn GP Formula One
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Jenson Button - Bruno Senna

Campos Meta Team
    Motor: Cosworth
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

Manor Grand Prix
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

Team US F1
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Danica Patrick - Scott Dixon

[ Bericht 4% gewijzigd door Gijsje op 25-06-2009 16:36:54 ]
    -
      donderdag 25 juni 2009 @ 17:03:39 #41
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70364747
    Wat namen die ik veel tegenkom op internet:

Ferrari- Geruchten: Fernando Alonso (die blijft nog wel ff hangen denk ik)
    BMW - Geruchten: Nico Rosberg (Bild)
    Campos - Geruchten: Marc Gené, Pedro de La Rosa
    USF1 - Geruchten: Danica Patrick, Marco Andretti, Graham Rahal, Scott Speed, Kyle Busch (Lijstje van Peter Windsor zelf)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 25-06-2009 20:38:12 ]
      donderdag 25 juni 2009 @ 17:04:10 #42
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_70364762
    tijd voor Nederlanders verdomme
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      donderdag 25 juni 2009 @ 18:36:06 #43
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70367032
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 17:04 schreef Dos37 het volgende:
    tijd voor Nederlanders verdomme
    Ik zou niet weten wie eigenlijk.
    In 2005 met Albers en Doorbos in het circus dacht ik dat we een leuke toekomst tegemoet gingen. Dat is eigenlijk ook maar van korte duur geweest.
    pi_70369046
    Wat namen die ik her en der tegenkwam:

Ferrari - Massa, Raikkonen, Alonso

Williams - Hulkenberg, Nakajima, Rosberg

McLaren - Hamilton, Rosberg, Kovalainen

Brawn: Button, Senna, Barrichello

BMW: Kubica, Heidfeld, Klien

Force India: Sutil, Liuzzi, Di Resta, Fisichella

Renault: Alonso, Grosjean

Red Bull: Vettel, Webber

STR: BUemi

Toyota: Trulli, Glock

USF1: Summerton, Patrck, Villeneuve

Campos: Pantano, De La Rosa, Gene, Roldan Rodriguez

Manor: -

Andere namen die de ronde doen

Di Grassi
    Sato
    Davidson
    pi_70966658
    Updated: 14-07-2009

1ste Rijder: Felipe Massa
    2de Rijder: Kimi Räikkönen
    Geruchten: Fernando Alonso vervangt Kimi Räikkönen die de F1 verlaat.

1ste Rijder: Lewis Hamilton
    2de Rijder:
    Geruchten: Heikki Kovalainen - Nico Rosberg

Team: BMW Sauber F1 Team
    2de Rijder:
    Geruchten:

1ste Rijder: Fernando Alonso
    2de Rijder:
    Geruchten:

1ste Rijder: Jarno Trulli
    2de Rijder: Timo Glock
    Geruchten:

2de Rijder: Jaime Alguersuari
    Geruchten: Jaime Alguersuari zou dit jaar al Bourdais vervangen om zich voor te bereiden op 2010.

Red Bull Racing
    1ste Rijder: Sebastian Vettel
    2de Rijder: Mark Webber
    Geruchten:

AT&T Williams
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nico Hulkenberg - Nico Rosberg

Force India F1 Team
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

Brawn GP Formula One
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Jenson Button - Bruno Senna

Campos Meta Team
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

Manor Grand Prix
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

Team US F1
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Danica Patrick - Scott Dixon
    -
      dinsdag 14 juli 2009 @ 14:36:18 #46
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70967041
    Het speelveld ligt nog helemaal open voor volgend jaar.
    In het F1 nieuwtjes topic valt te lezen dat Klien volgend jaar het stoeltje over zou kunnen nemen van Heidfeld. Die op zijn beurt weer in gesprek is met andere teams.
    pi_71029432
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 14:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Het speelveld ligt nog helemaal open voor volgend jaar.
    In het F1 nieuwtjes topic valt te lezen dat Klien volgend jaar het stoeltje over zou kunnen nemen van Heidfeld. Die op zijn beurt weer in gesprek is met andere teams.
    Ook Rosberg wordt genoemd bij BMW en Barrichello bij Williams als vervanger van Rosberg.
      donderdag 23 juli 2009 @ 11:50:00 #48
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_71244931
    Hardnekkige geruchten die volgens Sport Bild binnenkort bevestigd gaan worden:
    (Uit 't F1 nieuwtjes topic)
    quote:
    Jacques Villeneuve tekent bij USF1
    De 35-jarige Jacques Villeneuve keert terug in de Formule 1. De Canadese oud-wereldkampioen tekent binnenkort bij USF1 Racing. Dat meldt het Duitse tijdschrift Sport Bild.
    Rijdersduo
    Villeneuve zal met Alexander Wurz het rijdersduo moeten gaan vormen voor het team dat volgend jaar debuteert in de Formule 1. In oktober zal de eerste auto met een Cosworth V8 klaar zijn.

Debuut
    In 1996 debuteert Villeneuve in de Formule 1, nadat hij in de Verenigde Staten de IndyCar-titel heeft veroverd. De Canadees pakt een jaar later rijdend voor Williams de wereldtitel. In 1999 maakt hij de overstap naar BAR, maar kan daar geen potten breken. Vier jaar later keert Villeneuve de Formule 1 de rug toe.

Einde
    Echter in 2004 maakt hij zijn comeback bij Renault als vervanger van Jarno Trulli. Hoewel hij in drie races geen enkel punt scoort verdient hij een contract bij Sauber. Als de renstal wordt overgenomen door BMW verhuist Villeneuve mee, maar na de Duitse Grand Prix wordt hij wegens gebrek aan succes definitief vervangen door Robert Kubica.
    edit: hmm Villeneuve en Windsor ontkennen allebei.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-07-2009 11:55:45 ]
    pi_71248037
    Ik hoop het, Villeneuve
    pi_71256979
    Nee geen Villeneuve ... Dat hebben we nou wel gehad. Ik ben Schumacher fan maar ik zou hem ook niet meer terug willen zien. Zijn tijd is geweest, hij is klaar. Tijd voor een nieuwe generatie met nieuwe toppers.
    Who is it?
      maandag 31 augustus 2009 @ 12:37:28 #51
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_72306313
    ^De Villeneuve geruchten zijn inmiddels verstomd. Maar door het wegvallen van Massa lijkt het Silly Season nu echt volop losgebroken.
    De meest vreemde en tegenstrijdige geruchten staken de kop op in Spa, daarom een update van de silly season lijst:

Updated: 31-09-2009

1ste Rijder: Felipe Massa (contract voor 2010)
    2de Rijder: Kimi Räikkönen (contract voor 2010)
    Geruchten: Fernando Alonso vervangt Kimi Räikkönen die de F1 verlaat, of teruggaat naar McLaren.

1ste Rijder: Lewis Hamilton (contract tot 2012)
    2de Rijder: Heikki Kovalainen (optie in contract voor 2010, nog niet getekend)
    Geruchten: Nico Rosberg, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen

Team: BMW Sauber F1 Team - Naamloos
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Robert Kubica, Nick Heidfeld, Nico Rosberg (geruchten omtrent Rosberg dateren voordat BMW aankondigde zich terug te trekken)

1ste Rijder: Fernando Alonso (contract voor 2010, echter gelinkt aan andere teams)
    2de Rijder:
    Geruchten: Romain Grosjean

1ste Rijder:
    2de Rijder: Timo Glock (optie in contract voor 2010, nog niet getekend)
    Geruchten: Jarno Trulli (contract waarsch. niet verlengd)

1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Sébastien Buemi (waarsch. nieuw contract), Jaime Alguersuari, jr (waarsch. nieuw contract)

Red Bull Racing
    Motor: Renault (Huidig), Mercedes (Geruchten)
    1ste Rijder: Sebastian Vettel (contract tot 2011, optie voor 2012)
    2de Rijder: Mark Webber (contract voor 2010)

AT&T Williams
    Motor: Toyota (Williams wil van contract voor 2010 afzien), Renault (Geruchten)
    1ste Rijder: Nico Rosberg (contract voor 2010, eist wel een top auto)
    2de Rijder:
    Geruchten: Nico Hulkenberg

Force India F1 Team
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Adrian Sutil, Giancarlo Fisichella

Brawn GP Formula One
    1ste Rijder: Jenson Button (multi-year deal)
    2de Rijder:
    Geruchten: Rubens Barrichello?, Bruno Senna?, Kimi Raikkonen?

Campos Meta Team
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Pedro de la Rosa, Marc Gené

Manor Grand Prix
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

Team US F1
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Danica Patrick, Marco Andretti, Graham Rahal, Scott Speed, Kyle Busch (Lijstje van Peter Windsor zelf), Sebastian Loeb, Jacques Villeneuve

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 31-08-2009 12:54:35 ]
      Redactie Frontpage / Sport maandag 31 augustus 2009 @ 12:44:11 #52
    Maffe Fries
    pi_72306500
    Goeie update
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Team: BMW Sauber F1 Team - Naamloos
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Robert Kubica, Nick Heidfeld, Nico Rosberg (geruchten omtrent Rosberg dateren voordat BMW aankondigde zich terug te trekken)
    Dat team is motorloos

In Monza zal Mercedes bekend maken aan welke vier teams ze gaan leveren.
      maandag 31 augustus 2009 @ 12:54:58 #53
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_72306793
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 12:44 schreef Peterselieman het volgende:

Dat team is motorloos
    Ohja...
    pi_72309651
    Even wat aanvullingen, die ik hier en daar gevonden heb (RTLGP.nl, Crash.net, etc)

(voormalig) BMW Sauber:
    Geruchten: Christian Klien, Nelsinho Piquet (als Piquet sr. het team overneemt)

Campos:
    Geruchten: Vitaly Petrov, Bruno Senna, Giorgio Pantano

Force India
    Geruchten: Vitantonio Liuzzi, Bruno Senna, Karun Chandhok

Manor
    Geruchten: Anthony Davidson, Adam Carroll, Max Chilton, Lucas Di Grassi

McLaren
    Geruchten: Adrian Sutil, Robert Kubica

Renault
    Geruchten: Robert Kubica, Kimi Raikkonen (ruil met Alonso?)

Toyota
    Geruchten: Robert Kubica, Kazuki Nakajima

USF1
    Geruchten: Sebastien Bourdais, Alexander Wurz, Jonathan Summerton, Alexander Rossi

Williams
    Motor: Toyota/Renault/Mercedes/Cosworth
    Geruchten: Robert Kubica, Kazuki Nakajima (niet zonder Toyota motoren), Heikki Kovalainen (mogelijk als ruil met McLaren voor Mercedes motoren en Rosberg), Nick Heidfeld

Eventueel nieuwe teams bij vertrek BMW en/of Toyota:

Prodrive
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten:

Epsilon Euskadi
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Pedro de la Rosa
    pi_72433860
    pi_73208133
    Joe Saward's visie op de zitjes voor volgend jaar.
    quote:
    Paddock gossip about drivers in Singapore
    McLaren: Lewis Hamilton – Kimi Raikkonen
    Ferrari: Fernando Alonso – Felipe Massa
    Renault: Robert Kubica – Heikki Kovalainen? – Romain Grosjean?
    Toyota: Heikki Kovalainen? – Kazuki Nakajima
    Williams: Rubens Barrichello – Nico Hulkenberg
    Red Bull: Sebastian Vettel – Mark Webber
    Toro Rosso: Sebastien Buemi – Jaime Alguersuari
    Brawn: Jenson Button – Nico Rosberg
    Force India: Adrian Sutil – Tonio Liuzzi
    USF1: Alexander Wurz? Pedro de la Rosa? Kazuki Nakajima? Bruno Senna?
    Campos: Pedro de la Rosa? – Vitaly Petrov? Bruno Senna?
    Virgin (Manor): Christian Klien? Anthony Davidson?
    Team Lotus: Jarno Trulli? – Bruno Senna?
    Sauber: Nick Heidfeld? Timo Glock?

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 30-09-2009 22:02:13 ]
    pi_73229352
    Lotus en Senna zou wel mooi zijn trouwens. Jammer dat ze niet een JPS kleur auto gaan bouwen
    quote:
    Marlboro is geen titel sponsor meer van Ferrari toch?

EDIT: Na wat gegoogle blijkbaar wel :S Dacht dat het wel afgelopen zou zijn maar ze hebben blijkbaar een contract tot 2011.

[ Bericht 23% gewijzigd door Waffle op 29-09-2009 23:55:50 ]
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
      woensdag 30 september 2009 @ 11:23:46 #58
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_73236461
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 23:50 schreef Waffle het volgende:
    Lotus en Senna zou wel mooi zijn trouwens. Jammer dat ze niet een JPS kleur auto gaan bouwen
    [..]

Marlboro is geen titel sponsor meer van Ferrari toch?

EDIT: Na wat gegoogle blijkbaar wel :S Dacht dat het wel afgelopen zou zijn maar ze hebben blijkbaar een contract tot 2011.
    Dat klopt maar Santander heeft dit weer voor 2010 van Marlboro "gehuurd" en neemt het vanaf 2011 over
    pi_73249434
    En de kogel is door de kerk .
    Alonso voor drie jaar naar Ferrari
    Feyenoord Rotterdam
    pi_73249980
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 18:00 schreef RowanF1 het volgende:
    En de kogel is door de kerk .
    Alonso voor drie jaar naar Ferrari
    Jammer.
      zondag 4 oktober 2009 @ 10:55:44 #61
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_73352254
    Ik heb het al in de nieuwtjes geplaatst maar voor de volledigheid hier ook maar

Toyota has 'probably lost' Kubica

By Simon Strang and Edd Straw Sunday, October 4th 2009, 08:19 GMT
    quote:
    Toyota has probably failed in its bid to sign Robert Kubica for next season, according to team president John Howett.

Kubica is now expected to join Renault despite the Japanese manufacturer's last ditch attempt to secure his services, leaving Toyota to re-evaluate its options for next year.

Both Timo Glock and Jarno Trulli are out of contract, but despite the Italian finishing second in Japan, Howett suggests that he is still not top of the list.

"It looks like we have probably lost Robert, so we need to look next week and really see what we finally do," Howett told the BBC.

"[Regarding Trulli] we will have to wait and see. He did a great job, but we have to look at the total season and really reconsider. It is probably less likely, but I don't think we can exclude anything.

"It really depends which way the market moves in the next couple of weeks and if somebody else arrives and we consider them a better option, we have to take them.

"Jarno did a great job here today, but we still need a little bit more for the number one."

The team, who has long been a Kimi Raikkonen admirer and has made several attempts to sign him, is believed to be interesting in hiring the Finn.

Trulli insists that his strong form in Japan was not motivated by a desire to secure a new contract with Toyota, and he remains committed to continuing in F1 for a 14th season in 2010.

"To be honest I am not looking to keep my position at Toyota," said Trulli. "I am racing for Toyota and I am racing for myself."

Glock, who sat out the Japanese Grand Prix after an accident in qualifying, is in a stronger position to remain with the team, and Howett is certain that the German will be fit to race at Interlagos in two weeks.

"Glock will be fine for Brazil," said Howett, whose team is still in contention for third in the Constructors' Championship with two races to go.
    autosport.com
    pi_73450686
      woensdag 7 oktober 2009 @ 14:16:34 #63
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_73456637
    nu officieel

Kubica naar Renault
    Kubica stond al langer op teams wenslijstje
    [07-10-2009] Robert Kubica rijdt volgend jaar voor Renault. Middels een persbericht heeft het team de komst van de Poolse coureur bevestigd.
    quote:
    Kubica rijdt volgend jaar voor Renault
    De 24-jarige Kubica rijdt momenteel voor BMW. Omdat de toekomst van het team onzeker is doordat de fabrikant zich terugtrekt uit de Formule 1, was Kubica genoodzaakt op zoek te gaan naar een nieuw team. De Pool kon rekenen op veel interesse maar heeft uiteindelijk gekozen voor Renault.

Teambaas Bob Bell: “We zijn erg blij met de komst van Robert naar Renault. Vanaf het moment dat hij zijn Grand Prix-debuut maakte hebben we hem nauwlettend in de gaten gehouden. Hij is een van de meest natuurlijke, getalenteerde coureurs van zijn generatie. En hij heeft alle verwachtingen waargemaakt. Dus is het fantastisch dat hij volgend seizoen voor ons rijdt.”
    pi_73481410
    Even een update:

Brawn GP - Mercedes: Jenson Button, Nico Rosberg, Rubens Barrichello
    Campos - Cosworth: Pedro de la Rosa, Vitaly Petrov, Marc Gene, Bruno Senna, Nelson Piquet
    Ferrari - Ferrari: Felipe Massa, Fernando Alonso
    Force India - Mercedes: Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi
    Lotus - Cosworth: Jarno Trulli, Fairuz Fauzy, Anthony Davidson, Bruno Senna
    McLaren - Mercedes, McLaren (ex-BMW): Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen?, Kimi Raikkonen?, Nico Rosberg?
    Red Bull - Mercedes, Renault: Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Raikkonen?
    Renault - Renault: Robert Kubica , Romain Grosjean, Lucas Di Grassi, Nick Heidfeld
    Scuderia Toro Rosso - Ferrari: Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari
    Toyota - Toyota: Kazuki Nakajima, Kamui Kobayashi, Jarno Trulli, TImo Glock
    US F1 - Cosworth: Jacques Villeneuve, Alexander Wurz, Jonathan Summerton
    Virgin F1 (Manor) - Cosworth: Anthony Davidson, Adam Carroll, Max Chilton, Lucas Di Grassi, Nelson Piquet, Nick Heidfeld, Christian Klien
    Williams - Renault?, Cosworth?: Rubens Barrichello, Nick Heidfeld, Nico Hulkenberg

Nog niet zeker van deelname
    Qadbak Sauber - Ferrari: Timo Glock, Christian Klien
      zondag 11 oktober 2009 @ 10:51:47 #65
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_73568413
    Written by: SPEED Staff / GMM
    10/09/2009
    GMM Newswire
    Jonathan Summerton says he has a very good chance at getting a seat with the new USF1 team for 2010. (Photo: LAT Photographic) » More Photos
    A young American driver has revealed he has a "very good" chance of making his Formula One debut with the new USF1 team next season.

Florida-born Jonathan Summerton, 21, has raced single seaters in the European F3, Formula Atlantic, A1GP and Indy Lights series in the past few years.

He has been mentioned on multiple occasions by USF1 principals Ken Anderson and Peter Windsor, and would likely be partnered at least in 2010 by an experienced non-American teammate.

Summerton's official website is titled 'The next American Formula One champion', and he told theAutoweek publication that he is in daily contact with Charlotte-based USF1.

"I think my chances are very good," he said, revealing that the team wants to confirm its driver lineup within the next few weeks.

Summerton said that, if he is not selected to race a USF1 car in 2010, he expects to at least be the test driver.
    pi_73689207
    Rubens praat nog met Brawn aldus Reuters en FOK!sport: http://sport.fok.nl/f1/nieuws/71216
      donderdag 15 oktober 2009 @ 18:41:14 #67
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_73722497
    Robert Kubica says that Renault is looking for an experienced driver to race alongside him in 2010. Not good news for Romain Grosjean

http://twitter.com/NobleF1
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 oktober 2009 @ 18:44:17 #68
    Maffe Fries
    pi_73722574
    Bij Red Bull Racing zeker geen Mercedes en hoogstwaarschijnlijk geen Renault meer, maar mogelijk Cosworth
    pi_73724462
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 18:41 schreef Tarado het volgende:
    Robert Kubica says that Renault is looking for an experienced driver to race alongside him in 2010. Not good news for Romain Grosjean

http://twitter.com/NobleF1
    Die gaat eruit dan
      vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:39:22 #70
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_73976175

'McLaren wil Button volgend jaar inlijven'

Als het aan hoofdsponsor Vodafone ligt, heeft McLaren volgend jaar een rijderskoppel bestaande uit wereldkampioenen Lewis Hamilton en Jenson Button. Dat meldt althans de Britse krant de Daily Mail.

Vodafone wilde niet reageren op het bericht, maar een bron dicht bij de telefoonmaatschappij verklaarde aan de Daily Mail: "Elk team zou graag twee wereldkampioenen willen hebben."

Al langere tijd gaat het verhaal dat Button en Brawn GP in hun onderhandelingen over een nieuw contract niet overeenstemming weten te bereiken over het salaris van de Brit. McLaren zou geen moeite hebben met zijn salaris.
    pi_74279985
    UPDATE:

Engine: Ferrari
    Country: Italy

Felipe Massa (Brazil)
    Fernando Alonso (Spain)

Engine: Mercedes
    Country: UK

Lewis Hamilton (Britain) - Confirmed with team until end of 2012

2nd Driver Possibilities:
    Kimi Raikkonen (Finland) - Likely to move from Ferrari and rejoin McLaren
    Nico Rosberg (Germany)
    Adrian Sutil (Germany)
    Heikki Kovalainen (Finland)

BMW Sauber F1
    Engine: BMW
    Country: Germany/Switzerland

BMW is withdrawing from Formula 1 at the end of 2009.
    Team sold to an investment company called Qadbak.
    FIA awards BMW Sauber 14th place (if the other teams agree or if a vacancy becomes available).

ING Renault F1
    Engine: Renault
    Country: France/UK

Robert Kubica (Poland)

2nd Driver Possibilities:
    Romain Grosjian (France)
    Nick Heidfeld (Germany)
    Timo Glock (Germany)
    Adrian Sutil (Germany)
    Kimi Raikkonen (Finland)
    Heikki Kovalainen (Finland)

Panasonic Toyota Racing
    Engine: Toyota
    Country: Japan

Possibilities:
    Jarno Trulli (Italy) - Unlikely to stay with the team
    Timo Glock (Germany)
    Kamui Kobayashi (Japan)

Scuderia Toro Rosso
    Engine: Ferrari
    Country: Austria/UK

Possibilities:
    Sebastien Buemi (Switzerland)
    Jamie Alguersuari (Spain)

Red Bull Racing
    Engine: Renault
    Country: Austria/UK

Mark Webber (Australia)
    Sebastian Vettel (Germany)

Rumours that team is negotiating with Kimi Raikkonen!

Williams F1
    Engine: Cosworth

Nico Hulkenburg (Germany)
    Rubens Barrichello (Brazil)

Brawn GP
    Engine: Mercedes

Possibilities:
    Jenson Button (UK)
    Nico Rosberg (Germany)
    Kimi Raikkonen (Finland)

Force India
    Engine: McLaren
    Country: UK/India

Possibilities:
    Adrian Sutil (Germany)
    Vitantonio Liuzzi (Italy)

USF1
    Country: USA

Possibilities:
    Alex Wurz (Austria)
    Jacques Villeneuve (Canada)
    Jonathan Summerton (USA)
    Marco Andretti (USA)
    Graham Rahal (USA)

Campos
    Country: Spain

Bruno Senna (Brazil)

Possibilities:
    Pedro de la Rosa (Spain)
    Nelson Piquet jr. (Brazil)

Manor

Possibilities:
    Max Chilton (UK)
    Adam Carroll (Ireland)
    Anthony Davidson (UK)
    Christian Klien (Austria)

Lotus F1 Team
    Country: UK/Malaysia

Possibilities:
    Fairuz Fauzy (Malaysia)

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 02-11-2009 13:51:11 ]
    Calm down, please!
      Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2009 @ 16:07:22 #72
    Maffe Fries
    pi_74280295
    Je kunt het lijstje ietsje aanpassen:
    Kubica gaat niet naar Toyota
    Rosberg vertrekt bij Williams
    Senna ligt vast bij Campos
    Sutil ligt min of meer vast bij Force India
    pi_74280448
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
    Je kunt het lijstje ietsje aanpassen:
    Kubica gaat niet naar Toyota
    Rosberg vertrekt bij Williams
    Senna ligt vast bij Campos
    Sutil ligt min of meer vast bij Force India
    Aangepast met uitzondering van Sutil ^^ thx
    Calm down, please!
    pi_74280576
    En bij Williams kun je de motor aanpassen naar Cosworth.
    pi_74280641
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 16:16 schreef ElmarO het volgende:
    En bij Williams kun je de motor aanpassen naar Cosworth.
    Oja!
    Calm down, please!
      Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2009 @ 16:42:45 #76
    Maffe Fries
    pi_74281505
    Werd Di Grassi trouwens ook niet genoemd bij Renault?
    pi_74281690
    Force India
    Engine: McLaren
    Country: UK/India

Possibilities:
    Adrian Sutil (Germany)
    Vitantonio Liuzzi (Italy)

Vandaag ook nog in het racecommentaar en interview op de BBC gehoord:
    Fisichella: "Jaar Force India niet uitgesloten"
    pi_74307636
    Campos
    Country: Spain

Bruno Senna (Brazil)

Possibilities:
    Pedro de la Rosa (Spain)
    Nelson Piquet jr. (Brazil)
      maandag 2 november 2009 @ 12:04:15 #79
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74311199
    F1 - 2009 - Tests - Off Season
    Williams confirms Barrichello, Hulkenberg for 2010
    GMMf1NET -- November 2nd - 10:45am
    Nov.2 (GMM) Williams on Monday confirmed the open secret about its drivers for the 2010 season.
    After completing the 2009 championship with Nico Rosberg and Kazuki Nakajima in Abu Dhabi, the British team announced a wholesale change for next year.

"Rubens (Barrichello) needs no introduction," said team boss Sir Frank Williams. "He is not only the most experienced driver in formula one, but a passionate and talented driver who fought hard for the drivers' championship this year.

"Nico Hulkenberg won the GP2 championship this season as a rookie and has previously won the F3 Euroseries, Formula Masters, A1 GP and Formula BMW Germany," the 67-year-old added.
    pi_74312438
    aangepast
    Calm down, please!
    pi_74358270
    Rosberg getekend bij Brawn lees ik net in nieuwtjes
    Calm down, please!
    pi_74358930
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 18:38 schreef Googolplexian het volgende:
    Rosberg getekend bij Brawn lees ik net in nieuwtjes
    linkje?
    pi_74359035
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 19:00 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

linkje?
    http://925.nl/archief/200(...)aat-overname-brawn-l
    Calm down, please!
    pi_74379798
    Toyota uit F1, dus zet Trulli maar als possibility bij Lotus.
    pi_74383459
    Update n.a.v. vertrek Toyota en GrandPrix.com

bold = bevestigd

Brawn GP
    1ste Rijder: Jenson Button
    2de Rijder:
    Geruchten: Nico Rosberg

Campos Meta Racing
    1ste Rijder: Bruno Senna
    2de Rijder:
    Geruchten: Pedro de la Rosa, Marc Gené, Vitaly Petrov, Giorgio Pantano

Ferrari
    2de Rijder: Fernando Alonso (contract t/m 2012)
    Geruchten:

Force India F1 Team
    1ste Rijder: Adrian Sutil
    2de Rijder: Vitantonio Liuzzi (heeft al contract getekend?)
    Geruchten: Neel Jani, Karun Chandhok

Lotus F1
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Fairuz Fauzy, Jarno Trulli, Anthony Davidson, Villeneuve, Klien

McLaren
    2de Rijder: Heikki Kovalainen (optie in contract voor 2010, nog niet getekend)
    Geruchten: Nico Rosberg, Kimi Raikkonen

Qadbak Sauber
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nick Heidfeld, Christian Klien, Timo Glock

Red Bull Racing
    1ste Rijder: Sebastian Vettel (contract tot 2011, optie voor 2012)
    Geruchten: Kimi Raikkonen

Renault
    2de Rijder:
    Geruchten: Timo Glock, Romain Grosjean, Lucas Di Grassi

Scuderia Toro Rosso
    Motor: Ferrari (Nog niet zeker?)
    2de Rijder: Jaime Alguersuari

US F1
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Pedro de la Rosa, Jacques Villeneuve, Alexander Wurz, Jonathan Summerton, Alexander Rossi

Virgin F1 (Manor Grand Prix)
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Lucas Di Grassi, Christian Klien, Anthony Davidson, Adam Carroll, Max Chilton, Nelson Piquet jr.

Williams
    1ste Rijder: Rubens Barrichello
    2de Rijder: Nico Hulkenberg

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 06-11-2009 10:20:13 (Villeneuve en Klien bij Lotus erbij gezet) ]
    pi_74398979
    Renault heroverweegt toekomst in Formule 1
    04 november 2009

Renault dreigt de vierde autofabrikant in een jaar tijd te worden die uit de Formule 1 stapt. De raad van bestuur van Renault kwam woensdag namelijk voor een spoedoverleg bij elkaar in Parijs. Onderwerp van gesprek was de toekomst van het Franse automerk in de Formule 1. Zo meldt de BBC woensdagavond.

Snel meer.

Bron: F1Racing.nl
    -
    pi_74445787
    pi_74450229
    Ho-Pin Tung dicht bij zitje: "Ze willen hem absoluut in een F1-bolide"
    Uitgegeven door Casper Bekking 6 november 2009 12:28 - Print artikel

Ho-Pin Tung is dit bij een stoeltje in de Formule 1. De Nederlandse Chinees heeft al enkele gesprekken met teams achter de rug, die positief staan tegenover een komst van Tung. Het enige wat nodig is, is de ondersteuning van enkele Chinese bedrijven. Dat meldde zijn manager Bert Winkler in de Chinese media. Tung, volgende maand 27 jaar, is het grootste Chinese talent. Voordat hij de autosport in ging, won hij het Nederlands Kampioenschap karting in de ICA. In 2004 won hij het Aziatisch Formule BMW-kampioenschap en won daarmee een test bij het BMW Williams F1-team. Daarna kwam hij in actie in de Formule 3, GP2, A1GP en Superleague Formula.

"Er staan teams te koop en er komen nieuwe teams bij. Dit is het juiste moment om in de Formule 1 te springen", verklaarde Bert Winkler, manager van Tung, tegenover China Daily. "De gesprekken die we met enkele teams gehad hebben verliepen positief en ze willen Ho-Pin absoluut in een Formule 1-bolide. We hebben echter enkele partners nodig. We zijn dicht bij een deal met enkele personen, maar we hebben nog meer Chinese bedrijven nodig die achter ons gaan staan. Het is fifty-fifty dat Ho-Pin in 2010 in de Formule 1 rijdt."

"We zijn hard bezig met enkele Chinese bedrijven die zeer geïnteresseerd zijn in de Formule 1, want de waarde van de sport is nog steeds enorm hoog. Tung heeft het goed gedaan in diverse klassen. Hij is stabiel en constant en kent het gedrag van de auto's en geeft goede feedback aan het team. Hij is van grote waarde voor zij team en veel mensen hebben dat ontdekt. Ik hoop meer Chinese bedrijven achter ons te krijgen en dan weet ik zeker dat hij in de Formule 1 gaat rijden", aldus Winkler.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=19399

Tung of all people. Als iemand niet goed genoeg is.....
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2009 @ 12:54:31 #90
    Maffe Fries
    pi_74450294
    Eerst een betrouwbare bron, dan geloof ik het
    pi_74450662
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
    http://www.autosport.nl/n(...)tung_50_procent.html

Nog een bron. Of deze site betrouwbaar is weet ik niet.
      vrijdag 6 november 2009 @ 13:25:20 #92
    164953 Cavalier1
    Geen basketbal fan!
    pi_74451399
    Kubica zal zich niet best voelen nu. Heeft net bij Renault getekend en nu zeggen ze dat ze misschien stoppen...
    pi_74452346
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
    Dit is waarschijnlijk de originele bron

http://www.chinadaily.com(...)/content_8926036.htm
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2009 @ 14:03:23 #94
    Maffe Fries
    pi_74452681
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 13:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit is waarschijnlijk de originele bron

http://www.chinadaily.com(...)/content_8926036.htm
    Verhelderend
    pi_74455220
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 12:52 schreef Big-Ern het volgende:

Tung of all people. Als iemand niet goed genoeg is.....
    Tung wordt een opstap voor andere Chinezen zoals Sato dat was voor Kobayashi.
    Tung heeft de media-kennis en kan een jaartje goede PR-basis leggen... dat is zijn waarde.

Je moest eens weten hoe weinig Chinezen bijv. Engels kunnen.
    Calm down, please!
    pi_74456393
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 13:25 schreef Cavalier1 het volgende:
    Kubica zal zich niet best voelen nu. Heeft net bij Renault getekend en nu zeggen ze dat ze misschien stoppen...
    quote:
    Onzekerheid slaat toe bij Kubica, biedt zich aan bij McLaren

Robert Kubica werd eerder dit jaar gepresenteerd als de opvolger van Fernando Alonso bij Renault. De Pool moest de Franse renstal aan nieuwe successen helpen. Alleen twijfelen de grote bazen van de autofabrikant of Renault wel door moet gaan in de Formule 1.

Bronnen weten F1Today.nl te melden dat de situatie bij Renault kritiek is. Ze wachten met een beslissing omdat de internationale autosportbond FIAdruk uitoefent om door te gaan, zoals afgesproken in de uitspraak van crash-gate.

De onzekerheid is bij Kubica in elk geval toegeslagen. Zijn manager klopte al aan bij McLaren, aangezien de Britse renstal eerder interesse toonde en nog een stoeltje vrij heeft. De Pool is echter geen eerste keus voor de plek naast Lewis Hamilton bij McLaren.
      vrijdag 6 november 2009 @ 16:27:37 #97
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74457937
    USF1 deelname is in gevaar
    Ingediend door Joachim Van Wing op Vrij, 06/11/2009 - 15:30. Nieuws
    quote:
    Hoewel alle andere teams reeds weken en maanden crash-testen uitvoeren op de nieuwe en te gebruiken componenten, heeft het nieuwe USF1-team nog geen enkele dergelijke test gedaan.

Ross Brawn noemt het dan ook erg 'onwaarschijnlijk' dat het team klaar zal geraken voor de officiele crashtest die uiteindelijk bepaalt of een team mag deelnemen met voldoende veilig materiaal.

"Het team zou er nu volop mee bezig moeten zijn, als ze in Bahrein op de startgrid willen verschijnen.", stelt Ross Brawn die reageert op een artikel dat in het Duitse vakblad Auto Motor und Sport verscheen.

Journalist Michael Schmidt [Auto Motor und Sport] gaat zelfs nog verder door te stellen dat kans dat USF1 in 2010 deelneemt, 'nul' is. Onbestaande...

Steeds vaker wordt gesuggereerd dat USF1 heeft ingetekend op de beperkte lijst van deelnemers om deze plek met winst te kunnen verkopen. Peter Windsor van USF1 was dan ook het enige teambaas dat voor stemde. Alle andere teams waren tegen het doorverkooprecht van een 'slot' op de startgrid van 2010.
      zaterdag 7 november 2009 @ 19:37:33 #98
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74489597
    quote:
    Fisichella to Qadbak? Soucek to Manor? Kimi to his sofa? The 2010 silly season rumbles on as the list of predicted teams set to be on the grid itself begins to become almost as shambolically confused as unpredictable as the driver market.

The chaotic current state of the 2010 grid, with teams swapping hands, struggling to sort cars and giving up all over the place means that the current juicy silly season gossip revolves around Kimi Raikkonen and his Ferrari payoff.

Such was the ludicrous size of Raikkonen's Ferrari paycheque and subsequent payoff, that the Finn with the big hat stands to make more money by simply having a year off racing in 2010 than signing the contract that has been proffered to him by McLaren. Apparently the Woking team has offered him a "miserable" £5 million, plus his £10 million payoff from Ferrari, whereas if he puts his feet up and spends next season sitting around watching daytime TV in his pants, he would get an increased £17 million compensation from the Italian team.

So while Kimi faces a straighforward question as to what he likes more: racing cars or two million quid, McLaren need a Plan B should the moolah win the tug of loyalties raging behind Raikkonen's blank features. That Plan B is apparently none other than Nick Heidfeld, who may be lured to the team that he started his F1 career with as a test driver back in 1998, and will be tempted by the chance to drive slightly too quietly to ever really be noticed for the German team.

All of which would give Mercedes their German driver that they have been after for so long sort of ends up at the team anyway, despite the mess they made of trying to get Nico Rosberg into the team. Rosberg is still expected to sign up for a go in the new Brawn GP car, alongside Jenson Button, with the hysterical headlines about his contract moaning now having died down.

Rosberg had certainly better hope that Brawn still want him, given that Williams became only the third team to wrap up their 2010 lineup shortly after the Abu Dhabi GP. As expected by just about everyone, Sir Frank has gone for a combination of experienced hopelessness and young potential in signing Rubens Barrichello for his 374th F1 season alongside "Nico of the month" Hulkenburg.

Elsewhere, the uncertainty over the Renault team isn't helping them to sort a driver alongside Robert Kubica. Before the whole mess of the last week, Timo Glock was being linked to the team prior to the current unpleasantness that has brought into question whether the team itself will even be here in 2010. Nothing looks set to be decided on the second driver front until the new year now, when the team sorts it's own future plans out. That might leave them a bit short of options when it comes to useful drivers, which can only be good news for Romain Grosjean.

Despite the jumbled driver market, both Toro Rosso and Force India still seem set to keep the lineups they ended 2009 with, assuming that Adrian Sutil isn't lured away from the FIndia team by Renault once they get themselves sorted. The Qadbak Sauber team are all set to replace Toyota on the 2010 grid, once the FIA have sorted a few legal issues out, and will probably be looking to keep Heidfeld with the team. If that fails, they could potentially get handed Giancarlo Fisichella from Ferrari (who will be giving the team engines next year). As for the other seat, Kubica could comically fall back into the former BMW stable if Renault give up, while the team may also look to mop up Heikki Kovalainen, who will be leaving McLaren.

As for the other new teams, only Campos has a driver secure for 2010, having signed Bruno Surname for one of it's seats, though that team remains one in a state of uncertainty for next year. They continue to pursue Pedro de la Rosa for their second seat, as well as pursuing some sponsors. Malaysilotus look set to sign Jarno Trulli as their first driver, while despite Malaysian Fairuz Fauzy's confidence of finding a seat with the team, Mike Gascoyne has insisted that they want experience for next year, so Kovalainen could end up here.

USF1, meanwhile, remain a mystery, both in drivers and in whether or not they're actually planning to start building a car at some point. If they're going to get any American talent, Jonathan Summerton remains the best bet, while Alex Wurz, Franck Montagny and de la Rosa have all been mentioned as possibilities with the token "experienced driver" for the team. Along with Jacques Villene...hahahahahahaha.

Manor GP are also keeping quiet, and the Virgin-backed team look like aiming for at least one driver able to pay their way for 2010. Lucas di Grassi seems almost certain to claim one seat, while any of the likes of F2 champion Andy Soucek, A1GP champion Adam Carroll, commentator extraordinaire Anthony Davidson and excellently-named new World Series by Renault champion Bertrand Baguette have come forwards as possibilities.

Overall, then, 19 of the 26 seats for 2010 remain open, and with teams still working on even being on the grid next year, it could be a long while yet before the grid starts to take shape.

Confirmed drivers so far:
    Brawn GP - TBA / TBA
    Red Bull - Webber / Vettel
    McLaren - Hamilton / TBA
    Ferrari - Alonso / Massa
    Williams - Barrichello / Hulkenburg
    Renault - Kubica / TBA
    Force India - TBA / TBA
    Toro Rosso - TBA / TBA
    Qadbak Sauber - TBA / TBA
    Campos - Senna / TBA
    Manor - TBA / TBA
    USF1 - TBA / TBA
    Lotus - TBA / TBA
    http://www.patronisef1.co(...)illy-season-report-7
      maandag 9 november 2009 @ 12:17:24 #99
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74536607
    Buemi staying with Toro Rosso
    quote:
    Following an impressive debut season in which he showed the way to team-mates Sebastien Bourdais and Jaime Alguersuari, Sebastien Buemi has signed up to remain with Toro Rosso Ferrari for next season.

"I had some contact with other teams due to my good results at the end of the season," he told the Television Suisse Romande programme Sport Dimanche. "Toyota could have been a possibility because they had not yet hired any drivers.

"That was not the only one, and anyway I was always talking with (Toro Rosso owner) Red Bull. Finally I signed with Toro Rosso for 2010.”

Buemi also indicated that Jamie Alguersuari will probably return for his first full season with the team.

"I assume that he will team up with me next year," he said. "I think the team chose to change in the middle (of the season) because we can't really do any testing so he may as well get used to the car now."

E.A. © CAPSIS International
    Source: GMM
      maandag 9 november 2009 @ 14:33:16 #100
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74540794
    Tost certain rookie pair will blossom

By Jonathan Noble and Matt Beer Monday, November 9th 2009, 13:09 GMT
    quote:
    Toro Rosso boss Franz Tost expects Sebastien Buemi and Jaime Alguersuari to have enough experience to show their true potential by the middle of the 2010 season.

The team had the least experienced driver line-up in Formula 1 this year, with Buemi graduating from test driver duties and Alguersuari being brought in as a total F1 novice to replace Sebastien Bourdais in July.

Tost admitted that STR had not intended to be in that position, and that the duo's lack of F1 mileage had hampered the team.

"Originally it was planned that we would do the year with Bourdais and Buemi," he told AUTOSPORT. "The background was that we wanted to have one experienced driver and we expected that Bourdais in his second year would become the leading driver in the team.

"For whatever reason, it didn't work as we expected, and therefore we decided to change the driver during the year. That meant the team had two completely new drivers in 2009, and to change two drivers is a really big challenge because you start with zero. If the drivers are also inexperienced, the exercise is doubly difficult."

But he said he had no complaints about the situation as Toro Rosso's purpose was to develop Red Bull's young drivers - and he believes both Buemi and Alguersuari will be very competitive by late 2010.

"Dietrich Mateschitz bought this team to give young drivers a chance, and this is our philosophy," Tost said.

"We have to stick to this philosophy, and I'm quite confident that from the middle of next year onwards we will have a good driver line-up, because then Alguersuari will know all the tracks, and Buemi is increasing his performance already. The last few races were quite good.

"Alguersuari is also improving his performance, and so far I'm quite optimistic about the future."

Tost said he was not concerned by the drivers' string of late-season crashes, particularly at Suzuka where they had four accidents in two days.

"The crashes are part of the game," he said. "A young driver needs to find the limit of the car. I call it the 'crash period', and it's as important in this learning process and gaining experience as anything else.

"Therefore for me it's obvious that a driver sometimes has to crash. If he is a young driver he has to learn the limit of the car - I don't have a problem with this."

Red Bull was rumoured to be giving World Rally champion Sebastien Loeb a one-off F1 outing with Toro Rosso in the season finale in Abu Dhabi, but the Frenchman did not get a superlicence.

Tost said he was still open to the concept of Loeb trying F1, as long as he had enough testing mileage first.

"I understand that Sebastien Loeb wants to do a Formula 1 race and I think the idea is quite good because he is six times World Rally champion and just the comparison between the best rally driver in the world and the best Formula 1 drivers would be quite interesting," he said.

"But to do such a race, he must be prepared. That means something like three test days just to get used to everything. It's quite complicated even to do the starting process. We observed this with our drivers this year. It's not so easy just to come in and you think you can do everything. There are so many switches and so many mappings you have to take care of. Apart from that, to drive Formula 1 cars nowadays is not so easy.

"But if Loeb has the time to test and to be prepared, there's no reason why he couldn't do a proper job."

After failing to get a superlicence, Loeb said he felt had missed his opportunity to try F1 and would not seek another chance.
    Dit betekent dat het STR rijdersduo voor 2010 ook bekend is.
    pi_74573513
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 14:33 schreef Tarado het volgende:

Dit betekent dat het STR rijdersduo voor 2010 ook bekend is.

Toro Rosso confirm Buemi, hint at Jaime
    Calm down, please!
      dinsdag 10 november 2009 @ 15:41:58 #102
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74575412
    quote:
    Alleen Buemi dus voorlopig , de puzzel gaat verder
      woensdag 11 november 2009 @ 07:48:45 #103
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74594161
    Sponsor problem to thwart de la Rosa/Campos deal
    Racing series F1
    Date 2009-11-11
    By Motorsport.com/GMM
    quote:
    Two candidates have overtaken Pedro de la Rosa as favourites to become Bruno Senna's 2010 teammate at Campos.

The Spanish team's chief Adrian Campos has this week revealed that his desired collaboration with de la Rosa, McLaren's main test driver, is likely to fall over due to a lack of corporate backing.

"I would like to have Pedro de la Rosa, but he is Spanish and there are problems with the sponsorships of Spaniards," he said.

"There are other options from Russia and Venezuela, but everything depends on the sponsors," Campos added.

Team president Jose Ramon Carabante clarified that Pastor Maldonado is the front-running Venezuelan, while the Russian referred to by Campos is Vitaly Petrov.
    pi_74594213
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 07:48 schreef Tarado het volgende:
    Sponsor problem to thwart de la Rosa/Campos deal
    Racing series F1
    Date 2009-11-11
    By Motorsport.com/GMM
    [..]
    bel anders erkende pay drivers als Yoong, Rosset, Diniz of Albers. Dan sta je zeker achteraan!
    pi_74599780
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 07:54 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

bel anders erkende pay drivers als Yoong, Rosset, Diniz of Albers. Dan sta je zeker achteraan!

Yoong stond inderdaad te boek als paydriver. Pas in de A1 viel me op dat hij zo slecht nog niet was. Hij heeft Verstappen weleens om zijn oren gereden. Beetje flauw om Albers af te doen als paydriver. De man heeft ooit het prestigieuze F3 kampioenschap op zijn naam weten te schrijven dat nu bekend staat als Euroseries. Dan moet je wel iets kunnen.
    pi_74620757
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 13:14 schreef Trystar het volgende:
    Ik hoop het, Villeneuve
    Wat heeft die gozer nou helemaal gepresteerd dan? 1x WDC met een auto die 6 uur sneller was dan de rest maar voor de rest niks gepresteerd. Die gast was vroeger al overbodig, nu al helemaal.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_74627334
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 22:49 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Wat heeft die gozer nou helemaal gepresteerd dan? 1x WDC met een auto die 6 uur sneller was dan de rest maar voor de rest niks gepresteerd. Die gast was vroeger al overbodig, nu al helemaal.
    Eindelijk weer eens een karakter in de F1. Iemand die voor zijn (ongezouten) mening durft uit te komen.
    pi_74635631
    Toyota schijnt nu hun nieuwe chassis te koop hebben staan. Lijkt me erg interessant voor een nieuw team.
    pi_74638743
    quote:
    Brawn refuses to budge on Button pay demands

Ross Brawn re-iterates that the wage demands of newly-crowned F1 World Champion Jenson Button will not be met in 2010 - but that the British star will be granted more freedom in terms of securing personal sponsorship deals

Ross Brawn is continuing to play hardball with Jenson Button as the pair endeavour to come to some sort of resolution regarding the newly-crowned F1 World Champion's salary in 2010 – as McLaren-Mercedes waits in the wings should no deal be forthcoming.

Button surrendered about two-thirds of his annual £8 million retainer in the wake of parent company Honda's sudden and shock withdrawal late last year, agreeing to take a cut to help the Brackley-based outfit stay afloat over the difficult winter months as the team morphed slowly into Brawn GP.

Now, however, off the back of his title-winning run and the better financial health of the squad as a result of prize money and Virgin's involvement, the British star is pushing for his erstwhile pay packet to be re-instated – a request that Brawn, as team principal, is unwilling to meet, conceding only that the 29-year-old will be granted greater leeway to negotiate his own personal sponsorship agreements.

“We can offer a higher proportion of driver freedom,” the Englishman told British newspaper The Guardian, “and that will probably be the route we will go. “Jenson has some freedom for his own endorsements, but he has a commitment to meet our obligations.”

Whilst Button has repeatedly made clear that staying with the team that supported him all the way to the drivers' crown is his favoured option, McLaren is also understood to have expressed an interest in securing the services of the Frome-born ace in-place of Heikki Kovalainen, in what would likely constitute an all-British line-up in 2010 alongside his predecessor as world champion, Lewis Hamilton. The Woking-based operation is currently baulking at Kimi Raikkonen's wage demands, but would likely be more capable of affording those of Button.
    Calm down, please!
    pi_74642104
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 14:58 schreef Big-Ern het volgende:
    Toyota schijnt nu hun nieuwe chassis te koop hebben staan. Lijkt me erg interessant voor een nieuw team.
    USF1 schijnt een gegadigde te zijn voor het chassis van de TF110.
      vrijdag 13 november 2009 @ 21:03:33 #111
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_74678584
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 18:18 schreef ElmarO het volgende:

[..]

USF1 schijnt een gegadigde te zijn voor het chassis van de TF110.
    Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?

Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
    pi_74678686
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 21:03 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...
    Klopt, maar aan de andere kant kan je als USF1 zijnde op een leuke manier aan een vrij behoorlijke wagen komen. Helemaal voor een debutant. De TF109 heeft afgelopen seizoen toch 59,5 punten weten te behalen. Ik denk dat ze daar met ongeveer de helft van dat aantal al meer dan tevreden zullen zijn.
    pi_74679431
    Als ik nieuwkomer ben in de F1 met een goedgekeurd chassis zou ik heel graag een chassis willen hebben van een team dat al jaren meegaat in de F1 en er miljarden tegenaan heeft gegooid met de duurste high-tech windtunnels die ik nooit kan betalen ... puur om er een jaartje van te leren.
    Calm down, please!
    pi_74688297
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 21:03 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een compleet nieuw team gezien die vanuit het niets een goede auto kan bouwen. Toyota is nooit een topteam geweest, maar waren inmiddels wel in staat om een auto te bouwen die zo af en toe met de top mee kon komen, en flink wat punten mee kon snoepen.
    Als nieuw team zou ik ook altijd zo'n chassis willen hebben!
      zaterdag 14 november 2009 @ 10:03:23 #115
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74774405
    quote:
    Manor Grand Prix strikt Glock voor 2010
    17 november 2009

Timo Glock zal volgend seizoen uitkomen voor het nieuwe team van Manor Grand Prix. Dat maakte het team dinsdagochtend bekend. De Duitser reed het afgelopen seizoen voor Toyota, maar moest de laatste drie races uitzitten na een flinke crash op Suzuka.

Manor is het tweede nieuwe team dat een coureur bekend maakt voor volgend jaar, nadat Bruno Senna vorige week al werd bevestigd bij Campos. Glock leek de grootste kanshebber op het tweede stoeltje bij Renault, maar koos dus toch voor het hagelnieuwe Manor. "Ik had meerdere opties voor 2010, onder andere bij meer gevestigde teams", zei Glock. "Iedere coureur wil ooit wereldkampioen worden, maar de manier waarop ik wil slagen is door te helpen met het opbouwen van een team. Dat is ook waarom ik zo enthousiast ben over de kans bij Manor."

Ik heb veel tijd doorgebracht met Nick Wirth, John Booth en andere leden van het team en wat me het meeste aansprak is dat dit een echt raceteam is, wat gerund wordt door echte racers. Het team mag dan klein zijn, maar heeft flinke ambities en een indrukwekkend ontwikkelingsprogramma. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik een grote rol kan spelen op het gebied van technische ondersteuning en dat het een fantastische kans is voor me. Ik kan niet wachten om aan het begin van volgend jaar de auto te gaan testen."
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)ikt-glock-voor-2010/
    pi_74774510
      dinsdag 17 november 2009 @ 11:11:30 #118
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74776118
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 10:02 schreef sasquatsch het volgende:
    Glock naar Manor
    Dat is toch een slecht teken voor Renault omdat hij bijna daar had getekend
    pi_74776187
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij zal liever zekerheid willen hebben denk ik.
      dinsdag 17 november 2009 @ 11:18:32 #120
    38114 beantherio
    4900 op de schaal van Richter
    pi_74776299
    Jenson Button agrees to join McLaren on three-year, £6m-a-year deal

Als het waar is dan begrijp ik het wel. Bij Mercedes zou ie feitelijk toch al 2e rijder worden naast de door Mercedes (dubbel)betaalde Rosberg. Dan kun je beter voor duidelijkheid kiezen + het geld + een gegarandeerd snelle auto. En met de regelaanpassingen van volgend jaar geef ik hem nog wel wat kansen tegenover Hamilton.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 11:18:42 #121
    Maffe Fries
    pi_74776305
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Mja, ik heb goede hoop dat Renault juist nu wel wil blijven. Ze hebben aangegeven tegen fabrieksteams te willen racen en met de komst van een fabrieksteam van Mercedes is er voor de Fransen opeens veel meer eer te behalen.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 11:35:10 #122
    Maffe Fries
    pi_74776780
    Dat van Button schijnt al rond te zijn:

[Upd] \'Button rond met McLaren\'
    pi_74778363
      dinsdag 17 november 2009 @ 12:36:58 #124
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74778468
    quote:
    Ik hoop dat het lukt al is het alleen maar om Kimi in de F1 (McLaren) te houden, die lijkt me ook beter opgewassen tegen Hamilton dan Button.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 12:47:13 #126
    Maffe Fries
    pi_74778751
    quote:
    Dat zegt heel wat. Gelukkig hou ik het in mijn bericht nog op geruchten, want een officiële aankondiging is het niet
      dinsdag 17 november 2009 @ 13:11:53 #127
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74779509
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 12:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik hoop dat het lukt al is het alleen maar om Kimi in de F1 (McLaren) te houden, die lijkt me ook beter opgewassen tegen Hamilton dan Button.
    Dat ligt er helaas vaak maar net aan in welke motivatie-staat Kimi verkeert.
    pi_74779813
    Ik denk dat Button Hamilton nog wel eens de oren kan wassen

Neem nou de slechte start van McLaren dit seizoen ... voor Ham was dat een leermoment, voor Button niet ... die had het vast beter gedaan in de McLaren (denk ik).

Button is mega-constant en kan -naar gelang de situatie dat verlangt- langzaam de druk opvoeren en snellere ronden rijden. Hamilton is meer een sprinter / do-or-die-driver. Ham heeft inmiddels wel beter geleerd z'n banden te gebruiken en met fuel management is hij ook gevorderd maar Button echt op alles toch echt een streepje voor, denk ik.

Button + Hamilton in McLaren =

Kimi + McLaren = zoooo 2006
    Calm down, please!
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 13:35:28 #129
    Maffe Fries
    pi_74780160
    Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
    pi_74782400
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 13:21 schreef Googolplexian het volgende:
    Ik denk dat Button Hamilton nog wel eens de oren kan wassen

Neem nou de slechte start van McLaren dit seizoen ... voor Ham was dat een leermoment, voor Button niet ... die had het vast beter gedaan in de McLaren (denk ik).

Button is mega-constant en kan -naar gelang de situatie dat verlangt- langzaam de druk opvoeren en snellere ronden rijden. Hamilton is meer een sprinter / do-or-die-driver. Ham heeft inmiddels wel beter geleerd z'n banden te gebruiken en met fuel management is hij ook gevorderd maar Button echt op alles toch echt een streepje voor, denk ik.

Button + Hamilton in McLaren =

Kimi + McLaren = zoooo 2006
    Doet me een beetje denken aan Senna - Prost bij McLaren eind jaren '80. Senna de aggressievere (en snellere) rijder en Prost de meer berekenende (constantere) rijder.

Zou dus nog een mooi jaartje kunnen worden als er net zo'n vete ontstaat.
    pi_74782616
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
    Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
    Dan lach ik me echt helemaal de tering
      dinsdag 17 november 2009 @ 14:55:55 #132
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74782641
    Toch heb ik het idee dat als Ross Brawn Button werkelijk zo goed vond als bijvoorbeeld Schumacher hij er alles aan zou doen om hem te behouden want een coureur die een paar tienden van een ronde tijd afhaalt is natuurlijk veel geld waard (een paar tienden in ontwikkeling kost ook veel)

Blijkbaar hebben de gegevens die Brawn van Button in de 2e helft van het seizoen heeft vergaard laten zien dat hij zo'n rijder niet is en dus het extra geld niet waard is
    pi_74782683
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 14:55 schreef Tarado het volgende:
    Toch heb ik het idee dat als Ross Brawn Button werkelijk zo goed vond als bijvoorbeeld Schumacher hij er alles aan zou doen om hem te behouden want een coureur die een paar tienden van een ronde tijd afhaalt is natuurlijk veel geld waard (een paar tienden in ontwikkeling kost ook veel)

Blijkbaar hebben de gegevens die Brawn van Button in de 2e helft van het seizoen heeft vergaard laten zien dat hij zo'n rijder niet is en dus het extra geld niet waard is
    of Ross weet iets wat wij niet weten en de Duitse media roept: Mercedes heeft Schumi gebeld
      dinsdag 17 november 2009 @ 15:01:59 #134
    38114 beantherio
    pi_74782849
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
    De mogelijkheden voor een tactiek waarbij de ene rijder regelmatig helemaal afgetankt moest starten en de ander niet is ook niet meer mogelijk. Dat zou beide coureurs qua prestaties dichter tot elkaar moeten brengen. Ik denk eigenlijk dat Button bij McLaren veel beter zou presteren dan z'n critici denken. Het is sowieso een coureur die nog steeds (zelfs nu ie wereldkampioen is!) erg onderschat wordt.

Maar eigenlijk hoop ik dat het toch nog goed komt tussen Button en Brawn/Mercedes. Het zou voor beiden beter zijn denk ik. Mercedes zou zich, met de regelveranderingen van komend jaar, moeten richten op stabiliteit op alle vlakken. Een vertrek van Button past daar absoluut niet in.

Kunnen ze Button geen prestatiebonus geven of zo? Of in ieder geval iets waaruit spreekt dat ze hem graag willen houden. Want dat idee krijg je nu nauwelijks.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 15:15:38 #135
    Maffe Fries
    pi_74783236
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef beantherio het volgende:

[..]

De mogelijkheden voor een tactiek waarbij de ene rijder regelmatig helemaal afgetankt moest starten en de ander niet is ook niet meer mogelijk.
    Ze moeten idd allemaal volledig afgetankt zijn, maar ik denk dat je met de verschillen in rijstijlen wel verschillen moet gaan zien. Misschien niet in het aantal mee te nemen liters, maar wel in rondetijden tijdens de race.
    pi_74784764
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 15:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze moeten idd allemaal volledig afgetankt zijn, maar ik denk dat je met de verschillen in rijstijlen wel verschillen moet gaan zien. Misschien niet in het aantal mee te nemen liters, maar wel in rondetijden tijdens de race.
    En dat is precies de reden dat ik tegen bijtanken ben. Nu krijgen we aan het begin van de race andere mensen die sneller zijn dan aan het eind van de race in plaats van dat het steeds dezelfde mensen zijn. Dus wordt er hopelijk zowel aan het begin als aan het eind van de race (en er tussenin) meer ingehaald
    pi_74785496
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 16:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En dat is precies de reden dat ik tegen bijtanken ben. Nu krijgen we aan het begin van de race andere mensen die sneller zijn dan aan het eind van de race in plaats van dat het steeds dezelfde mensen zijn. Dus wordt er hopelijk zowel aan het begin als aan het eind van de race (en er tussenin) meer ingehaald
    Erm ... meer benzine = hoger zwaartepunt = minder mechanische grip = minder inhalen

Het wordt, zo mogelijk, NOG monotoner.
    Calm down, please!
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 16:30:41 #138
    Maffe Fries
    pi_74785601
    pi_74786221
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 16:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Erm ... meer benzine = hoger zwaartepunt = minder mechanische grip = minder inhalen

Het wordt, zo mogelijk, NOG monotoner.
    Maakt niet uit als ze de aerodynamische grip dan ook verkleinen door bijvoorbeeld kleinere voorvleugels te gebruiken. Zolang de verhouding maar in het voordeel is van de mechanische grip. En dat is nu helaas niet zo.
    pi_74796298
    quote:
    Oh?????????????????
      woensdag 18 november 2009 @ 00:25:46 #142
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74806547
    pi_74807064
    Calmer than you are
      woensdag 18 november 2009 @ 10:05:51 #145
    38114 beantherio
    pi_74807395
    quote:
    Vertaling: "als je met McLaren blijft praten dan worden we boos"
    quote:
    Jammer. Het is wel goed om te horen dat ie de deur niet helemaal dicht gooit, alhoewel ik niet verwacht dat er in 2011 wel teams zullen zijn die zijn salaris kunnen betalen.
      woensdag 18 november 2009 @ 13:16:59 #146
    38114 beantherio
    pi_74813733
    Volgens de BBC heeft Button nu ook daadwerkelijk getekend bij McLaren. De officiële aankondiging zou later vandaag moeten volgen.
    pi_74814074
    Erg luxe om twee wereldkampioenen voor je team te hebben rijden
    Calm down, please!
      woensdag 18 november 2009 @ 13:32:26 #148
    38114 beantherio
    pi_74814275
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
    Erg luxe om twee wereldkampioenen voor je team te hebben rijden
    Mercedes heeft straks 2 coureurs die beiden hun eerste race nog moeten winnen.

Niet dat ik verder geen respect heb voor Rosberg en Heidfeld.
      woensdag 18 november 2009 @ 14:03:45 #149
    38114 beantherio
      woensdag 18 november 2009 @ 14:43:36 #150
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74816772
    Tijd voor een up-to-date lijstje:

Updated: 18-11-2009

Team: Vodafone McLaren Mercedes (Mercedes klantenteam)
    Motor: Mercedes FO108X
    2de Rijder: Jenson Button (meerjarig contract)

Brawn GP Formula One (Mercedes fabrieksteam - teamnaam kan veranderen)
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nico Rosberg (Waarschijnlijker na Mercedes deal), Nick Heidfeld (geruchten, tevens voormalig Mercedes protegé)

Red Bull Racing
    Motor: Renault RS27 (Huidig, contract verlenging verwacht), Cosworth CA201 (Geruchten), Mercedes (Onwaarschijnlijk)
    1ste Rijder: Sebastian Vettel (contract tot en met 2011, optie voor 2012)

Team: Scuderia Ferrari Marlboro (Santander teamnaamsponsor?)
    Motor: Ferrari 056
    2de Rijder: Fernando Alonso (contract tot en met 2012)

AT&T Williams
    Motor: Cosworth CA2010
    1ste Rijder: Rubens Barrichello (contract bevestigd)
    2de Rijder: Nico Hulkenberg (contract bevestigd, waarschijnlijk meerjarig)

Motor: Renault R27
    1ste Rijder: Robert Kubica (contract voor 2010)
    2de Rijder:
    Geruchten: Romain Grosjean, Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Heikki Kovalainen, Lucas di Grassi, Vitaly Petrov

Force India F1 Team
    1ste Rijder: Adrian Sutil (optie voor 2010 opgenomen, staat vrij om naar een groter team te verhuizen)
    2de Rijder: Vitantonio Liuzzi (contract tot en met 2011)
    Geruchten: Nelson Piquet (in geval Sutil vertrekt), Karun Chandhok (Indiër)

Motor: Ferrari 056 (contract schijnt tot en met 2010 te gelden)
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Sébastien Buemi (waarsch. nieuw contract), Jaime Alguersuari, jr (waarsch. nieuw contract)

Campos Meta Team
    Motor: Cosworth CA2010 (chassis ontworpen door Dallara)
    1ste Rijder: Bruno Senna (contract bevestigd)
    2de Rijder:
    Geruchten: Vitaly Petrov (Campos verleden, brengt tevens geld mee), Pedro de la Rosa, Pastor Maldonado, José Maria López, Nelson Piquet

Virgin Manor F1 Team
    1ste Rijder: Timo Glock (contract tot en met 2011, optie voor 2012)
    2de Rijder:
    Geruchten: Nelson Piquet

Best Buy Team US F1
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Jacques Villeneuve, Jonathan Summerton

1Malaysia Lotus F1 Team
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Jarno Trulli, Takuma Sato, Kumui Kobayashi, Jacques Villeneuve

Team: Sauber Petronas F1 Team (Qadbak)
    Motor: Ferrari 056 - Petronas badge (geruchten)
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nick Heidfeld, Christian Klien, Giancarlo Fisichella (geruchten over deal Ferrari motoren)

Wat een ongekend Silly Season dit jaar. En we zijn pas net begonnen.
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 november 2009 @ 14:46:21 #151
    Maffe Fries
    pi_74816877
    Bij Renault wordt ook nog Franck Montagny genoemd
    pi_74817124
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 13:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

Mercedes heeft straks 2 coureurs die beiden hun eerste race nog moeten winnen.

Niet dat ik verder geen respect heb voor Rosberg en Heidfeld.
    Pa Rosberg moest zijn eerste race ook nog winnen toen 'ie naar Williams ging. Toen werd 'ie wereldkampioen (met maar een gewonnen race in een bizar seizoen).
      woensdag 18 november 2009 @ 15:06:17 #153
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74817670
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
    Bij Renault wordt ook nog Franck Montagny genoemd.
    Toegevoegd, + Buemi is bevestigd bij Toro Rosso.
    Veel geruchten omtrent dat tweede Renault stoeltje.

Updated: 18-11-2009

Mercedes Grand Prix (Mercedes fabrieksteam)
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nico Rosberg (Waarschijnlijker na Mercedes deal), Nick Heidfeld (geruchten, tevens voormalig Mercedes protegé)

Red Bull Racing
    Motor: Renault RS27 (Huidig, contract verlenging verwacht), Cosworth CA2010 (Geruchten)

AT&T Williams

2de Rijder:
    Geruchten: Romain Grosjean, Franck Montagny, Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Heikki Kovalainen, Lucas di Grassi, Vitaly Petrov

Force India F1 Team
    1ste Rijder: Adrian Sutil (optie voor 2010 opgenomen, staat vrij om naar een groter team te verhuizen)
    Geruchten: Nelson Piquet (in geval Sutil vertrekt), Neel Jani, Giancarlo Fisichella, Karun Chandhok (Indiër)

1ste Rijder: Sébastien Buemi (contract voor 2010)
    2de Rijder:
    Geruchten: Jaime Alguersuari, jr (waarsch. nieuw contract)

Campos Meta Team
    2de Rijder:
    Geruchten: Vitaly Petrov (Campos verleden, brengt tevens geld mee), Pedro de la Rosa, Pastor Maldonado, José Maria López, Nelson Piquet

Virgin Manor F1 Team
    2de Rijder:
    Geruchten: Nelson Piquet, Lucas di Grassi

Best Buy Team US F1
    Motor: Cosworth CA2010 (geruchten omtrent chassis overname voormalig Toyota F1-team)
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Jacques Villeneuve, Jonathan Summerton

1Malaysia Lotus F1 Team
    1ste Rijder:
    2de Rijder:

1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nick Heidfeld, Christian Klien, Giancarlo Fisichella (geruchten over deal Ferrari motoren)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-11-2009 16:07:45 ]
    pi_74819208
    Even wat opmerkingen:

- Brawn heet nu officieel Mercedes Grand Prix
    - Mercedes is voor Red Bull geen optie meer door veto McLaren
    - Di Grassi wordt genoemd als tweede rijder bij Virgin Manor
    - Neel Jani en Fischella worden ook genoemd als mogelijke kandidaat bij Force India
      woensdag 18 november 2009 @ 15:56:31 #155
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74819554
    Aangepast.
    Het is bijna niet bij te houden.
    pi_74819597
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 15:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Aangepast.
    Het is bijna niet bij te houden.
    wat hij zegt!
      woensdag 18 november 2009 @ 16:35:42 #157
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74821000
    Villeneuve working on F1 comeback

Een topper is hij niet meer maar hij zou nog van dienst kunnen zijn voor een nieuw team, en hij trekt natuurlijk wel veel publiciteit
    pi_74830823
    En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.

Altijd leuk zo'n silly season.
      woensdag 18 november 2009 @ 21:47:16 #159
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_74832840
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 20:54 schreef ElmarO het volgende:
    En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.

Oké, waar rook is is vuur zeggen ze wel eens. Maar als Brawn/Fry/Mercedes (wie dan ook daar) Button al niet wil betalen die ''maar'' ¤8mln vraagt, dan gaan ze echt niet Raikkonen proberen aan te trekken, waarvan ze al weten dat die 2 a 3x zoveel vraagt. Komt nog eens bij dat Kimi 'n sabbatical heeft aangekondigt vandaag. Onwaarschijnlijk dus
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      donderdag 19 november 2009 @ 00:12:30 #160
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74838270
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 20:54 schreef ElmarO het volgende:

Globo is ook goed ingevoerd in F1, wel vreemd dat alleen zij dit nieuws brengen maar het zou de verrassing kunnen zijn die Norbert Haug eerder noemde waarvan iedereen dacht dat hij Schumi bedoelde

Verder krijgt Button nog een trapje na;

Fry: Money not issue in Button departure

By Edd Straw Wednesday, November 18th 2009, 21:20 GMT
    quote:
    Brawn GP chief executive officer Nick Fry is adamant that Jenson Button's move to McLaren was not prompted by the financial terms offered by his team.

Fry believes that the deal Button has signed with McLaren could be worth less money than was on the table to remain with the rebranded Mercedes Grand Prix team next year. He insists that press reports of the amount offered to Button by the team are significantly short of the actual figure.

"I don't think that it was a financial issue," Fry told AUTOSPORT. "We understand that our offer to Jenson may well have been in excess of what he might be getting with McLaren.

"We are disappointed that Jenson has decided to leave because we did make what we thought was a very generous offer for a new contract which was significantly in excess of the frankly spurious figures that were put out to the press over the past week or so."

Fry added that the team was still keen to proceed with further contract negotiations over the past week, but that Button's management seemed uninterested in talks when approached in recent days.

"It was clear to us that things were going seriously astray as of Sunday night or Monday morning," said Fry.

"Unfortunately, over the last week there has been very little dialogue with Jenson's management team despite the fact that we have made overtures to have further discussions. But they didn't seem particularly keen, presumably because they were set on the McLaren route."

Many pundits, including three times world champion Jackie Stewart, expect Button to struggle against Lewis Hamilton at McLaren. Fry also suspects that will be the case and while he did not simply expect Button to stay with team through loyalty, he does not understand the logic behind the choice.

"I respect his decision," said Fry. "It's not one that I would have made and maybe he has been poorly advised.

"Clearly, loyalty would be nice but in this day and age you don't expect too much of that. I'm always happy when any employee leaves our company if I think that they've made the right decision and they are going to a better job and they always go with our blessing if that is the situation.

"In this situation, we don't understand the logic of the decision and I think Jenson is going to have to up his game if he's going to beat Lewis on home territory."

Despite losing Button to McLaren, Fry insists he does not regret delaying contract negotiations until the end of the season in the belief that it would have distracted both team and driver from their main aim of winning the drivers' and constructors' championships.

"Unfortunately we were between a rock and a hard place on this," Fry told AUTOSPORT. "Ideally the discussions should have been completed before the end of the season, but because of the way that the championship was going in the latter part of the season, the last thing we wanted was to distract the driver with contract negotiations.

"That was the right decision because there was enough going on on the racing side to fully occupy us and him without having the burden of contract discussions on top of that."
    autosport.com
    pi_74838400
    Ik ben het eens met Nick
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_74842786
    Ik niet ... van Button zeggen dat hij gebrek heeft aan loyaliteit is zo'n beetje hetzelfde als Barichello van hetzelfde betichten.

Button is door dik en dun bij Honda gebleven ... door de echte POEP-jaren. En nu dat hij dan eindelijk status heeft zou 'ie niet naar z'n droomteam mogen? Dan is Fisichella ook weinig loyaal geweest, en Glock, en Kimi, en ... en ...en ...

Iedere coureur van het veld wil voor Ferrari of McLaren rijden mochten ze die kans krijgen... behalve Kimi.
    Calm down, please!
    pi_74847278
    En weer een gerucht.

De La Rosa naar Force India?
    pi_74848937
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 10:01 schreef Googolplexian het volgende:
    Iedere coureur van het veld wil voor Ferrari of McLaren rijden mochten ze die kans krijgen... behalve Kimi.
    Kimi is niet zo precies hij wil alleen maar de beste auto en een flink salaris.
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_74850996
    pi_74852912
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 14:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
    Kimi kiest voor rally
    Een nietszeggend artikel, want in het originele bericht (Exclusive Kimi Raikkonen Q&A - I want to win another title) staat niets nieuws. Hij wil alleen racen in de F1 bij een competitief team (McLaren, die geen plaats meer heeft) en verder kijkt hij naar de rallysport. Er staat niet in dat hij daadwerkelijk dat ook gaat doen.

Dus als Mercedes hem een aanbod doet zou hij zo maar volgend jaar op de grid staan. Alleen lijkt het er niet op dat dat gaat gebeuren, omdat hij denkt dat Mercedes twee Duitsers wil hebben (en ik vraag me af of dat terecht is .
    pi_74853865
    Brawn houdt Button aan contract

Räikkönen: "De deur staat open, maar..."
    quote:
    Op de vraag wat hij dan zoal gaat doen in dat jaar vrij, antwoordde de Fin dat hij dat nog niet weet. Wel zei Räikkönen dat hij bekeek of hij in de rallysport gaat rijden. En dat hij ook daar een snelle wagen wil hebben. Als dat niet doorgaat, zal de voormalig Ferrari-coureur meer tijd met familie en vrienden doorbrengen. Of hij in 2011 weer in de F1 rijdt, hangt dus heel erg af van het materiaal: "Ik wil niet alleen racen om als onbekende rond te rijden. Daar ben ik niet in geïnteresseerd. Maar het duurt nog even tot die tijd, dus laten we zien wat er gebeurt de komende maanden."

[ Bericht 29% gewijzigd door Sally op 19-11-2009 16:12:08 (Quote toegevoegd) ]
    pi_74901190
    Schumi in een Mercedes volgend jaar?
    's Avonds een man, overdags rustig an
      vrijdag 20 november 2009 @ 23:27:27 #169
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_74901567
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
    En weer een gerucht.

De La Rosa naar Force India?
    Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
    pi_74906434
    Ralf misschien terug in 2010?

Dat zou echt te briljant zijn.
    pi_74906492
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 23:27 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...

Precies, zo is het. Van het kaliber Jos Verstappen. Straks begint de roep om Jos ook weer! Villeneuve net zo. Allemaal prima rijders hoor, maar over hun top heen en het waren nooit de echte toptalenten waarvan men dacht dat ze dat ooit wel waren. Niet het kaliber Alonso, Hamilton of een Raikkonen.
    pi_74906511
    quote:
    Op zaterdag 21 november 2009 09:57 schreef ElmarO het volgende:
    Ralf misschien terug in 2010?

Dat zou echt te briljant zijn.
    jezus man zet dan een GP2-talent in die bak. Met Ralf kom je niet in de buurt van de top 10!
      zaterdag 21 november 2009 @ 21:59:27 #173
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74907762
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 23:27 schreef 4-elements het volgende:

[..]

PDLR zou dan ook op basis van zijn ervaring een zitje verdienen, men verwacht echt niet met hem een toekomstig wereldkampioen binnen te halen.
    Zeker de eerste seizoenen is ervaring belangrijk voor een nieuw team. Drie dagen testen met Pedro de la Rosa levert ongetwijfeld meer informatie op dan drie dagen testen met twee onervaren talenten.

Ik heb Pedro de la Rosa trouwens wel hoger zitten dan bijvoorbeeld Gené en veel andere testcoureurs, hij heeft een aantal verdienstelijke invalbeurten voor McLaren gehad.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 november 2009 @ 22:21:53 #174
    Maffe Fries
    pi_74908571
      zondag 22 november 2009 @ 17:40:28 #175
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_74932439
    Kobayashi naar Renault?

Vertaald uit het Frans (een automatische vertaling met de hand aangepast):
    quote:
    De Japanse piloot Kamui Kobayashi, de openbaring van het einde van seizoen 2009, zou kunnen instappen bij het Renault F1 Team in 2010. Na het vertrek van Toyota uit de F1 zou de piloot de steun van enkele Japanse sponsors hebben.

Met een uitmuntend begin in de Formule 1 ten tijde van de GP van Brazilië, op Interlagos, vechtend voor een positie met wereldkampioen Jenson Button maar ook in Abu Dhabi, met zijn eerste punten in de F1, zou de Japanse piloot Kamui Kobayashi goed geplaatst zijn om volgend seizoen een team te vormen met Robert Kubica binnen Renault F1, kondigt AutoHebdo deze week aan. Enkele voormalige sponsors van Toyota zouden klaar zijn hem te volgen.

Onder deze Japanse sponsors de elektronicagigant Panasonic, die veel investeerde in Toyota voor zijn F1 einde. Ook wordt gesproken over KDDI, een grote telecommunicatie operator.

Een punt voor Renault dat niet te verwaarlozen is, met het tekort aan belangrijke sponsors voor 2010.
      maandag 23 november 2009 @ 10:35:36 #177
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74933175
    Update: 23-11-2009

Mercedes Grand Prix (Mercedes fabrieksteam)
    1ste Rijder: Nico Rosberg (contract tot en met 2013)
    2de Rijder:
    Geruchten: Kimi Raikkonen, Nick Heidfeld, Michael Schumacher (Onwaarschijnlijk?)

Red Bull Racing
    Motor: Renault RS27 (Huidig, contract verlenging verwacht), Cosworth CA2010 (Geruchten)

AT&T Williams

2de Rijder:
    Geruchten: Romain Grosjean, Franck Montagny, Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Heikki Kovalainen, Lucas di Grassi, Vitaly Petrov, Kamui Kobayashi

Force India F1 Team
    Geruchten: Nelson Piquet (in geval Sutil vertrekt), Pedro de la Rosa, Neel Jani, Giancarlo Fisichella, Karun Chandhok (Indiër)

1ste Rijder: Sébastien Buemi (contract voor 2010)
    2de Rijder:
    Geruchten: Jaime Alguersuari, jr (waarsch. nieuw contract)

Campos Meta Team
    2de Rijder:

Virgin Manor F1 Team
    2de Rijder:
    Geruchten: Nelson Piquet, Lucas di Grassi

Best Buy Team US F1
    Motor: Cosworth CA2010 (geruchten omtrent chassis overname voormalig Toyota F1-team)
    1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: José Maria López (Wachten op bevestiging), Pedro de la Rosa, Jacques Villeneuve, Jonathan Summerton, Franck Montagny

1Malaysia Lotus F1 Team
    1ste Rijder:
    2de Rijder:

1ste Rijder:
    2de Rijder:
    Geruchten: Nick Heidfeld, Christian Klien, Ralf Schumacher, Heikki Kovalainen, Giancarlo Fisichella (geruchten over deal Ferrari motoren)

Bijgewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-11-2009 12:33:20 ]
      Redactie Frontpage / Sport maandag 23 november 2009 @ 11:00:58 #178
    Maffe Fries
    pi_74933761
      maandag 23 november 2009 @ 12:32:22 #179
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_74936047
    Officieel: Rosberg rijdt in 2010 voor Mercedes

Rosberg heeft een contract getekend tot en met 2013.
    pi_74936129
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Officieel: Rosberg rijdt in 2010 voor Mercedes

Rosberg heeft een contract getekend tot en met 2013.
    Niet echt een verassing, de 2e rijder is waar ik echt benieuwd naar ben.
    pi_74944373
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 12:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Niet echt een verassing, de 2e rijder is waar ik echt benieuwd naar ben.
    Gelukkig voor Rosberg niet.

Maar dit zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Ben benieuwd wat hij gaat laten zien daar.
    pi_75016119
    pi_75016214
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 18:56 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Gelukkig voor Rosberg niet.

Maar dit zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Ben benieuwd wat hij gaat laten zien daar.
    pi_75033385
    Vier kandidaten voor Lotus F1

Naast Fairuz Fauzy en Jarno Trulli ook nog Christian Klien en Jacques Villeneuve.
    pi_75048373
    quote:

Een rijder die me alles behalve mee is gevallen. Kleurloos en langzaam.
    pi_75050682
    Goed nieuws! Sauber is weer in handen van Peter Sauber!
    pi_75053993
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 12:06 schreef Big-Ern het volgende:
    Goed nieuws! Sauber is weer in handen van Peter Sauber!
    Slecht nieuws. Het lijkt erop dat Toyota zijn inschrijving heeft verkocht aan Stefan Grand Prix en Sauber dus geen plek op de grid krijgt.
    pi_75054725
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)-en-sutil-voor-2010/
    quote:
    Adrian Sutil en Vitantonio Liuzzi zullen ook in 2010 het rijderskoppel vormen van Force India. Dit heeft het team vrijdag bekendgemaakt. Sutil begint volgend jaar aan zijn derde seizoen bij Force India, voor Liuzzi, die dit jaar het stuur overnam van Giancarlo Fisichella, wordt het zijn eerste volledige jaar als racerijder bij de Indiase renstal.

"We zijn erg blij dat we zowel Adrian als Vitantonio hebben weten te behouden", liet teambaas Vijay Mallya weten. "We hebben altijd gezegd dat continuïteit een zeer belangrijke factor voor ons is en voor het eerst hebben we volgend jaar niet alleen dezelfde rijders, maar ook dezelfde motor en dezelfde teamleiding. Ik weet zeker dat we hierdoor verder kunnen bouwen op onze goede prestaties van dit jaar."

Volgende week zullen Paul di Resta en JR Hildebrand voor Force India in actie komen tijdens de rookietest. Zij maken kans op een functie als test- en reserverijder.
    pi_75056358
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 13:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Slecht nieuws. Het lijkt erop dat Toyota zijn inschrijving heeft verkocht aan Stefan Grand Prix en Sauber dus geen plek op de grid krijgt.
    Plek van Sauber was toch niet afhankelijk van de plek van Toyota?
    Calm down, please!
    pi_75057386
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 14:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Plek van Sauber was toch niet afhankelijk van de plek van Toyota?
    Jawel, er is namelijk geen plek meer op de grid wanneer toyota mee zou doen.
    Er is een maximum aan teams.
    Dus wanneer Toyota uitstapt dan komt er een plek vrij die zeer waarschijnlijk door Sauber bezet zal worden daar dit een team is met historie/auto/werknemers/voortzetting ander team.
    pi_75093470
    Uh ja maar dat Toyota niet echt uit zou stappen had iedereen wel verwacht denk ik want ze hebben immers het concorde agreement al getekend dus niet aan de start verschijnen zal ongetwijfeld een heleboel geld gaan kosten dus verkopen ze de boel inc startbewijs.
    Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
    300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
    pi_75095479
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Kill_em_all het volgende:
    Uh ja maar dat Toyota niet echt uit zou stappen had iedereen wel verwacht denk ik want ze hebben immers het concorde agreement al getekend dus niet aan de start verschijnen zal ongetwijfeld een heleboel geld gaan kosten dus verkopen ze de boel inc startbewijs.
    Leg dit even uit. Toyota is toch echt uitgestapt, als je het mij vraagt.
    pi_75095573
    Ik ben effe in de war ....

Wat is ook alweer met de plek van BMW gebeurd?
    Calm down, please!
    pi_75101750
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 21:23 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Leg dit even uit. Toyota is toch echt uitgestapt, als je het mij vraagt.
    Ze hebben kenbaar gemaakt volgend jaar niet als toyota aan de start te verschijnen. Ze hebben echter de concorde agreement getekend en moeten aan de start verschijnen of een hele hoge boete betalen. Kortom zij kunnen nog steeds aan de start verschijnen daar ze een startbewijs hebben.

BMW maakte kenbaar dat ze niet verder gingen en ondertekende de concorde agreement niet waardoor ze niet aan de start hoeven te verschijnen en dus ook geen boetes hoeven te betalen. Door het niet ondertekenen van de agreement vervalt hun startbewijs en kunnen zij niet deelnemen onder een andere naam.

Wanneer toyota zich helemaal terug trekt, dan pas leveren ze ook het startbewijs in en komt er eentje vrij voor een ander team, dit kan sauber, volkswagen, spyker etc. zijn (sauber is volgens vele degene die er het meeste recht op heeft daar het lang in de f1 heeft gezeten en een subtopper was, daarbij is peter sauber een innemende man met hart voor zijn team, ook de reden waarom hij het team terug wilde kopen van bmw). Nu is het mogelijk om het team/startbewijs over te kopen en zodoende mag je starten in het nieuwe seizoen.

Het ligt er dus aan wat Toyota doet, verschijnen ze gewoon niet (kost een hele hoop geld) of verkopen ze het startbewijs door (krijg je nog een klein beetje terug van de gedane investeringen).
    pi_75103896
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 21:27 schreef Googolplexian het volgende:
    Ik ben effe in de war ....

Wat is ook alweer met de plek van BMW gebeurd?
    Ze staan voorlopig nog aangemerkt als eerste reserve. Dus het is nu afwachten wat er met de plek van Toyota gaat gebeuren. Maar ik verwacht wel dat Sauber wordt toegelaten en zo dus het gat opvult wat Toyota achterliet.
    pi_75136692
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 10:06 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ze staan voorlopig nog aangemerkt als eerste reserve. Dus het is nu afwachten wat er met de plek van Toyota gaat gebeuren. Maar ik verwacht wel dat Sauber wordt toegelaten en zo dus het gat opvult wat Toyota achterliet.
    Wat logisch zou zijn in mijn ogen is een "swap" van de startbewijzen. Dan is Toyota van de boete af, en Sauber verzekerd van een plaatsje.
    pi_75136932
    Ik zou ook voor Sauber kiezen. Daarvan weet je wat je in de kuip haalt en van die Stefan weet niemand het en er zijn al een hoop nieuwe teams wat maar afwachten is.

Hoe het regelsgewijs in elkaar zit weet ik niet, maar als ik de FIA was zou ik ze gewoon zo interpreteren dat Sauber erbij is volgend jaar
    vosss is de naam,
    pi_75137228
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 10:59 schreef vosss het volgende:
    Ik zou ook voor Sauber kiezen. Daarvan weet je wat je in de kuip haalt en van die Stefan weet niemand het en er zijn al een hoop nieuwe teams wat maar afwachten is.

Hoe het regelsgewijs in elkaar zit weet ik niet, maar als ik de FIA was zou ik ze gewoon zo interpreteren dat Sauber erbij is volgend jaar
    Ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren. Ze kieperen Peter Sauber er niet direct uit. Dat Toyota op de lijst staat is gewoon het middeltje om die 40 miljoen boete op te strijken
    pi_75275927
      vrijdag 11 december 2009 @ 16:31:59 #200
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_75522162
    Lucas Di Grassi twittert dat hij volgend jaar zeker in een F1 auto rijdt, details volgen volgende week

quote:
    Para todos que estao perguntando, eu vou estar na F1 em 2010. Os detalhes serao anunciados na semana que vem. Fiquem de olho. Muito obrigado

http://twitter.com/lucasdigrassi
    pi_75544749
    Trulli lijkt zo goed als zeker te zijn van een stoeltje bij Lotus. Stoel nummer 2 zou gaan tussen Kovalainen en Sato.
    quote:
    Lotus to reveal drivers on Monday

The new Lotus Formula 1 team is to announce the identity of its 2010 drivers on Monday.

Team boss Tony Fernandes revealed via his Twitter feed that both cockpits had now been filled and that the announcement was imminent.

"Bringing home two drivers for the Lotus F1 team. Announcement Monday," Fernandes wrote.

AUTOSPORT understands that ex-Toyota driver Jarno Trulli is near certain for one Lotus seat. The Italian veteran has long been linked with the project having worked with Lotus technical boss Mike Gascoyne at Jordan, Renault and Toyota.

The second Lotus drive is believed to have come down to a choice between Heikki Kovalainen and Takuma Sato.

Former McLaren driver Kovalainen is on the market after losing his seat to world champion Jenson Button, while Sato has been working to break back into F1 in recent months having been on the sidelines since Super Aguri folded in early 2008. Sato tested for Toro Rosso last winter, but the team eventually chose to retain Sebastien Bourdais instead.

Malaysian Formula Renault 3.5 frontrunner Fairuz Fauzy could get a test and reserve role with Lotus, but early speculation that he would race for the team has been played down by Fernandes and Gascoyne.
    pi_75604181
    http://f1.gpupdate.net/nl(...)ekenen-bij-lotus-f1/
    quote:
    Jarno Trulli en Heikki Kovalainen hebben bij het nieuwe team van Lotus F1. Dat maakte de Maleisische premier Najib Tun Razak bekend tijdens een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur. Fairuz Fauzy is benoemd tot test- en reservecoureur van het team uit Maleisië.

Lotus-teambaas Tony Fernandes twitterde afgelopen weekend al dat de coureurs van het team deze maandag bekend zouden worden en in de media werd meteen gespeculeerd over stoeltjes voor Trulli en Kovalainen, zeker nadat het management van Takuma Sato liet weten dat er voor de coureur geen plek was bij Lotus.

Trulli en Kovalainen hebben zo toch onderdak gevonden nadat ze om verschillende redenen hun contract niet verlengd zagen worden: de Italiaan zag Toyota uit de Formule 1 vertrekken, Kovalainen werd bij McLaren de deur gewezen om plaats te maken voor wereldkampioen Jenson Button.

"Ik vind het geweldig dat we Jarno, Heikki en Fairuz hebben weten te contracteren in ons debuutseizoen als Lotus F1 Racing. Het toont de kwaliteit en ambitie van het team aan. Jarno en Heikki zijn bewezen winnaars en zullen ons erg helpen bij het ontwikkelen van de auto in 2010", vertelde teambaas Fernandes. "Fairuz is zonder twijfel de beste coureur die Maleisië momenteel heeft en ik ben dan ook erg blij dat we hem kunnen verwelkomen."

"We hebben pas in september ons startbewijs voor 2010 gekregen, maar hebben nu al een auto in ontwikkeling en twee Formule 1-winnaars onder contract, evenals een geboren Maleisiër. Dat is geen slecht resultaat na drie maanden hard werken!", vervolgde hij. "We zijn nog niet klaar en we zullen na wat rust tijdens de feestdagen nog meer grenzen proberen te verleggen."
    [/spoiler][/spoiler]
    pi_75645248
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 11:28 schreef bodylotion het volgende:
    Di Grassi in een Virgin volgend seizoen

(bron: autosport.com)
    pi_75646770
    Volgens mij is dit dan het huidige lijstje

Ferrari - Ferrari: Felipe Massa, Fernando Alonso
    Force India - Mercedes: Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi
    McLaren - Mercedes: Lewis Hamilton, Jenson Button
    Red Bull - Renault: Sebastian Vettel, Mark Webber
    Williams - Cosworth: Rubens Barrichello, Nico Hulkenberg
    Lotus - Cosworth: Jarno Trulli, Heikki Kovalainen
    Virgin Racing - Cosworth: Timo Glock, Lucas Di Grassi

Campos - Cosworth: Bruno Senna , Pastor Maldonado, Vitaly Petrov, Pedro de la Rosa, Nelson Piquet jr, Andy Soucek, Alvaro Parente
    Mercedes GP - Mercedes: Nico Rosberg, Robert Kubica (mits vrij bij Renault), Nick Heidfeld, Michael Schumacher
    Renault - Renault: Robert Kubica , Vitaly Petrov, Ho Pin Tung, Romain Grosjean, Franck Montagny, Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve

US F1 - Cosworth: Pedro de la Rosa, Jacques Villeneuve, Jonathan Summerton, Alexander Rossi, Graham Rahal, José María López, Christian Klien, Frank Montagny
    Sauber - Ferrari: Nick Heidfeld, Kamui Kobayashi, Vitaly Petrov, Pedro de la Rosa, Christian Klien, Giancarlo Fisichella

bold = bevestigd

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 15-12-2009 12:55:11 (Parente reserverijder Virgin) ]
    pi_75672830
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef sasquatsch het volgende:
    Volgens mij is dit dan het huidige lijstje

Jaime nog altijd niet bevestigd?? :S

Alguersuari is stoeltje beloofd
    pi_75680151
    'Kamui Kobayashi tekent bij Sauber voor volgend seizoen'
    quote:
    Kamui Kobayashi is volgend jaar te bewonderen in een auto van het team van Sauber. De Finse krant Turun Sanomat meldt dat de Japanner een contract bij de Zwitserse renstal op zak heeft, al zal een bevestiging pas komen wanneer zijn teamgenoot bekend is.
    pi_75680663
    quote:
    Dat zou ik echt super vinden!!!

Hopen dat ze bij Sauber de auto grotendeels weten te voltooien zodat ze aan de testsessie kunnen meedoen.
    pi_75819411
    Silly Season 2010 Update

Elke maand zullen wij de Silly Season-geruchten voor 2010 op een rijtje zetten. Uiteraard hebben we buiten dit overzicht altijd de laatste nieuwtjes.

[ Bericht 32% gewijzigd door TJDoornbos op 20-12-2009 00:37:17 ]
      dinsdag 22 december 2009 @ 17:35:36 #209
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_75932512
    'ONLY 24 CARS WILL BE ON THE GRID NEXT YEAR'

Ecclestone verwacht CamposF1 en USF1 de grid niet gaan halen.
    pi_75947450
    Het ziet er nu toch naar uit dat het waar is, maar let op: Bild = roddelblad van de bovenste plank...

Bild: Schumi heeft getekend bij Mercedes
    pi_75953613
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 23:02 schreef Sally het volgende:
    Het ziet er nu toch naar uit dat het waar is, maar let op: Bild = roddelblad van de bovenste plank...
    Die het wat Schumacher aangaat eigenlijk altijd bij het juiste end heeft gehad in het verleden!!!

De Nederlandse sites staan er allemaal vol mee, en inmiddels zie ik ook engelse sites die hetzelfde melden en dat zijn toch echt allemaal geen roddelsites.

Ik heb zin in komend jaar!
    vosss is de naam,
    pi_75960150
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 17:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    'ONLY 24 CARS WILL BE ON THE GRID NEXT YEAR'

Ecclestone verwacht CamposF1 en USF1 de grid niet gaan halen.
    http://sport.fok.nl/f1/nieuws/74656

http://sport.fok.nl/f1/nieuws/74658

ze rijden dus beide
    en

http://sport.fok.nl/f1/nieuws/74670

half 12 komt Mercedes met persinfo
    pi_75963944
    pi_75964057
    En van de site van MercedesGP (nu nog BrawnGP), die bijna niet te bereiken is:
    http://www.brawngp.com/readstory.asp?bgp=j%C1%AA%C0rZ%7E%5E
    quote:
    MICHAEL SCHUMACHER JOINS MERCEDES GP PETRONAS
    Posted: Wednesday 23 December 2009 at 12:03

Stuttgart/Brackley - The MERCEDES GP PETRONAS Formula One Team can confirm today that seven-times Formula One World Champion Michael Schumacher will make his racing return in 2010 with the Silver Arrows team.

With seven Drivers’ World Championships, 248 Grand Prix starts, 91 victories, 154 podium finishes and 68 pole positions, the 40-year old German needs no introduction following an illustrious and record-breaking Formula One career from 1991 to 2006 at the Jordan, Benetton and Ferrari teams.

Michael’s return to racing with MERCEDES GP PETRONAS sees his return to Mercedes-Benz Motorsport where he began his racing apprenticeship as part of the Junior Programme in 1990, racing in Group C sports cars and DTM, and sees Michael renew his partnership with Ross Brawn with whom he won all seven of his World Championships.

Today’s announcement confirms the MERCEDES GP PETRONAS driver line-up for the 2010 season with Michael partnering his compatriot, 24 year old Nico Rosberg, in the Silver Arrows cars.

Michael Schumacher: "MERCEDES GP PETRONAS represents a new challenge for me both in a sporting and a personal context. It is a new chapter in my racing career and I am really looking forward to working with my old friend Ross Brawn and my companions from my days with the Mercedes Junior Programme. I am convinced that together we will be involved in the fight for the Formula 1 World Championship next year and I am already looking forward to getting back onto the race track. For me, this partnership closes the circle. Mercedes supported me for so many years when I began my Formula 1 career and now I can hopefully give something back to the brand with the star."

Nico Rosberg: "It is fantastic that Michael is returning to Formula One and will be my team-mate at MERCEDES GP PETRONAS. It’s a great challenge for me to be up against one of the best drivers of all time. I’m sure that we will form a very strong partnership as he will have lost none of his speed! It is also great news for our sport and the fans."

Ross Brawn, Team Principal of MERCEDES GP PETRONAS: "I am delighted that we can confirm today that Michael will make his much-anticipated return to Formula One next year and drive for our MERCEDES GP PETRONAS team. As seven-time World Champion, Michael’s outstanding record in Formula One speaks for itself and I am looking forward to working with him again. With the completion of our driver line-up, I believe that we now have the most exciting partnership in Formula One with Michael and Nico, who provide the perfect mix of talent, experience, speed and youth. We can now turn our full attention to the preparations for the new season and everyone at MERCEDES GP PETRONAS is extremely excited about the challenge ahead. With the investment and support in our team provided by Daimler, Aabar and our new title partner Petronas, and with two such exciting drivers, we have all of the building blocks in place to have another successful season in 2010."

Norbert Haug, Vice-President of Mercedes-Benz Motorsports: "In April 1991, when I had been in charge of the Mercedes-Benz Motorsport programme for just six months, Michael was standing beside me on the balcony one evening. Without the slightest doubt, he said in a low voice: “It’s about time that I got into Formula 1”. Michael had just turned 22 years of age and four months later, he made his debut at Spa in a Jordan. Mercedes-Benz helped him to this point and the rest is history: seven World Championship titles, more than any racing driver, 91 Grand Prix wins, more than any racing driver. Michael has more of everything than every other driver. As part of the Mercedes Junior Programme, Michael had raced in Group C sports cars and competed in a few DTM races. Ross Brawn, then our opponent at Jaguar, quickly realised Michael’s talent and they went on to win all seven of his Drivers’ World Championship titles together at Benetton and Ferrari. Our sporting ambition has always been that Michael should drive again where his professional career had started and Michael knew that. We often joked about it after the races and discussed the prospect seriously several times during the last 14 years in Formula 1. It didn’t happen in 1995, it didn’t happen in 1998 and it didn’t happen in 2005. I am delighted that it will now happen in 2010. I am very much looking forward to working with Michael and everybody at Mercedes-Benz and Daimler extends a very warm welcome to our ‘apprentice’ of 19 years ago. That apprentice is now the most successful racing driver of all time."
    vosss is de naam,
    pi_75972561
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 12:15 schreef vosss het volgende:
    En van de site van MercedesGP (nu nog BrawnGP), die bijna niet te bereiken is:
    http://www.brawngp.com/readstory.asp?bgp=j%C1%AA%C0rZ%7E%5E
    [..]

Geweldig statement van Norbert Haug! Zo introduceer je je thuisgekomen coureur voor het nieuwe jaar!

P.S. Vosss, ik denk er hetzelfde over als jij; Schumi mag dan een l*l van een persoon zijn, ik vind het top dat hij terugkomt, en zo zijn enorme ballen toont
    pi_75973317
    Calmer than you are
      woensdag 23 december 2009 @ 15:59:00 #217
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_75973848
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 15:31 schreef LeXX het volgende:

P.S. Vosss, ik denk er hetzelfde over als jij; Schumi mag dan een l*l van een persoon zijn, ik vind het top dat hij terugkomt, en zo zijn enorme ballen toont

Dit dus
      maandag 4 januari 2010 @ 08:37:01 #218
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_76388747
    DE LA ROSA SET FOR SAUBER SPOT
    Monday 4th January 2010
    quote:
    Pedro de la Rosa will join Kamui Kobayashi according to reports in the Swiss press.

There has been much speculation regarding the identity of the Japanese driver's teammate, with Christian Klein, Pedro de la Rosa, Nick Heidfeld and Bertrand Baguette all linked with the position. However, it appears that de la Rosa has beaten the rest to the punch.

According to Swiss newspaper, Blick, which has close ties to the Swiss-based outfit, the news will be announced soon, baring "an earthquake in Hinwil".

De la Rosa, who as previously turned out for Arrorws and Jaguar, has held the position of McLaren test driver since 2003, a period that included a brief run in the race seat following Juan Pablo Montoya's departure from the team midway through the 2006 season.

Speaking to NZZ am Sonntag regarding his team's second driver, Peter Sauber revealed that "an experienced man" with "new knowledge for the team" had been signed to partner Kobayashi, but ruled Nick Heidfeld out of the running.

Sauber admitted that he had not yet decided when he would look to officially drop the BMW name from his operation, as it was not a priority at the moment.

"[It's] currently called BMW Sauber F1 Team, because we registered ourselves as such with the FIA, and that's how we will line up. It is not decided at present when we will submit an application for a change of the name," he explained.
    http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5830254,00.html
    pi_76391254
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 08:37 schreef Tarado het volgende:
    DE LA ROSA SET FOR SAUBER SPOT
    Monday 4th January 2010
    [..]

http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5830254,00.html
    Wat hij zelf ontkent
      maandag 4 januari 2010 @ 11:28:49 #220
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_76392398
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 10:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Wat hij zelf ontkent
    Dat hebben we al vaker gezien dat ontkennen, we zullen het snel weten, ik vind het toch vreemd dat zo kort voor de eerste test er nog zoveel stoeltjes beschikbaar zijn (of niet bekend zijn)
    pi_76403684
    Kubica blijft bij Renault

[ Bericht 27% gewijzigd door Sally op 07-01-2010 00:36:07 ]
    pi_76474571
    pi_76476621
    quote:
    Gelukkig nieuwjaar Alguersuari
    Ik ben heel erg benieuwd wat er daadwerkelijk is gezegd door STR waardoor Alguersuari dacht dat hij het komende seizoen zou rijden en hier melding van deed in de media.
      woensdag 6 januari 2010 @ 12:29:10 #224
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_76477115
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 12:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Gelukkig nieuwjaar Alguersuari
    Ik ben heel erg benieuwd wat er daadwerkelijk is gezegd door STR waardoor Alguersuari dacht dat hij het komende seizoen zou rijden en hier melding van deed in de media.
    Hij zal nog wel een contract hebben, maar dat zegt niet zoveel blijkt maar weer, het is natuurlijk niet makkelijk om midden in een seizoen in te stappen maar daar was hij zelf bij
      woensdag 6 januari 2010 @ 14:37:40 #225
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_76482434
    Opvallend gerucht:

Heidfeld onderweg naar reserverol bij Mercedes
    Nick Heidfeld wordt waarschijnlijk de test- en reservecoureur van Mercedes Grand Prix. Zo meldt de Duitse boulevardkrant Bild.

Een zwaargewicht voor Mercedes op het derde stoeltje.
      woensdag 6 januari 2010 @ 14:55:12 #226
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_76483162
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 14:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Opvallend gerucht:

Nick Heidfeld wordt waarschijnlijk de test- en reservecoureur van Mercedes Grand Prix. Zo meldt de Duitse boulevardkrant Bild.

Een beetje een kleurloze rijder maar wel een die bijna altijd een race volbrengt, het zegt wel iets over de nog beschikbare stoeltjes in F1, zonder een zak geld niet aan te komen
    pi_76484435
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 14:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Opvallend gerucht:

Volgens mij was dat weer achterhaald. En Haug ontkent.
    pi_76755253
    Bortolotti ontslagen uit Red Bull junior programma
    quote:
    Far from securing the vacant Toro Rosso seat, Mirko Bortolotti has in fact been ousted from Red Bull's driver development programme.

With Jaime Alguersuari not yet confirmed as Sebastien Buemi's 2010 teammate, it was rumoured last week that Italian teenager Bortolotti was high on the list of potential alternatives.

He tested with the Faenza based team at the recent young driver session at Jerez, and made headlines last winter when he broke the Fiorano lap record while testing with Ferrari.

He finished the 2009 F2 championship in fourth place.

But although part of Red Bull's Junior Team last year, Bortolotti is not yet listed in the energy drink company's development scheme for 2010, while others including Brendon Hartley and Daniel Ricciardo are.

Reporting from Ferrari's Madonna di Campiglio media event, Turun Sanomat correspondent Heikki Kulta said Bortolotti has been "suddenly ousted" by Red Bull's Helmut Marko.

Bortolotti is consequently trying to find another F2 seat for 2010, but may instead have to return to university.

Red Bull said last month that "only those drivers who have the necessary talent for a sustainable Formula One
    career will be supported" by the Junior Team scheme.

Senna naar STR?
    quote:
    Campos could release Bruno Senna so that the Brazilian rookie can sign for the 2010 season with Toro Rosso.

Citing Brazilian sources, that information was reported by Italy's Corriere dello Sport and Tuttosport publications, in the wake of claims that the new Spanish team is struggling to compile a full budget for its Formula One debut.

It would explain why Toro Rosso has left open the race cockpit alongside Sebastien Buemi that late last season was occupied by the Spanish youngster Jaime Alguersuari.

26-year-old Senna was signed by Campos in the hope that his famous surname would attract more sponsorships on top of his Telmex backing, but it emerged this week that it has not been so.

The Brazilian sources said Red Bull-owned Toro Rosso already has the "right" to sign Senna in the event of difficulties at Campos.
    pi_77264222
    Dat Senna verhaal rijmt wel met wat Bernie vandaag te melden had over USF1 en Campos. Zou heel jammer zijn als deze teams het niet gaan halen.
    -
    pi_77264947
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 20:26 schreef Gijsje het volgende:
    Dat Senna verhaal rijmt wel met wat Bernie vandaag te melden had over USF1 en Campos. Zou heel jammer zijn als deze teams het niet gaan halen.
    Eccleston roept dat al een hele tijd en de teams ontkennen. Senna ontkent ook dat deze optie bestaat, dus wat er van waar is...

We zullen zien.
    pi_77265633
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 20:26 schreef Gijsje het volgende:
    STR heeft beide coureurs bevestigd
    pi_77280676
    USF1 announces Lopez
    quote:
    The USF1 Team has announced that they have signed Argentine driver Jose Maria Lopez to drive for the team in 2010. Lopez (27), previously raced in Formula 3000 in 2004 and GP2 in 2005 and 2006 - scoring one victory in Barcelona in 2005 - and was a Renault F1 test driver.

The deal was announced at a press conference with the President of Argentina, Cristina Fernandez de Kirchner, at the Government House, and she noted, "The Argentine government is very happy to get behind this exciting new project and we wish Jose Maria and the team all the best for the 2010 season."

Lopez said, "This is a truly memorable day for me, my family and the people of Argentina. I have been working towards this day for much of my life and I can't thank Peter (Windsor) and Ken (Anderson) enough for this opportunity. Of course a new F1 team faces many challenges but our goal is to improve with each race and build a foundation that will eventually see this team competing for wins and championships."

Team Principal Ken Anderson said, "So many things go into starting a Formula One team from scratch. You can nail every step along the way but if you don't have the right guys in the seats, everything else is for naught. With Jose Maria Lopez we have further positioned ourselves for a successful 2010 debut campaign."
    Blijven er nog drie plekken over. Tweede rijder bij USF1, Renault en Campos
    pi_77298790
    Voor het gemak maar een volledig overzicht geplaatst, met alle coureurs inclusief startnummers, etc.

Constructeur: McLaren Mercedes
    Chassis: MP4/25
    Coureur: Jenson Button (1)
    Coureur: Lewis Hamilton (2)
    Test: Gary Paffett

Mercedes Grand Prix
    Constructeur: Mercedes
    Chassis: W01
    Coureur: Michael Schumacher (3)
    Coureur: Nico Rosberg (4)
    Test: Nick Heidfeld

Red Bull Racing
    Constructeur: Red Bull Racing Renault
    Chassis: RB6
    Motor: Renault RS27-2010
    Coureur: Sebastian Vettel (5)
    Coureur: Mark Webber (6)
    Test: Daniel Ricciardo, Brendon Hartley

Constructeur: Ferrari
    Chassis: 281
    Coureur: Felipe Massa (7)
    Coureur: Fernando Alonso (8)
    Test: Giancarlo Fisichella, Marc Gene, Luca Badoer

AT&T Williams
    Constructeur: Williams Cosworth
    Chassis: FW32
    Coureur: Rubens Barrichello (9)
    Coureur: Nico Hulkenberg (10)
    Test: Andy Soucek

Renault F1 Team
    Constructeur: Renault
    Chassis: R30
    Coureur: Robert Kubica (11)
    Coureur: TBA (12) (Vitaly Petrov, Jacques Villeneuve, Romain Grosjean, Takuma Sato, Ho-Pin Tung)
    Test: Jerome d'Ambrosio, Ho-Pin Tung

Force India F1 Team
    Constructeur: Force India Mercedes
    Chassis: VJM/03
    Coureur: Adrian Sutil (14)
    Coureur: Vitantonio Liuzzi (15)
    Test: Paul di Resta

Scuderia Toro Rosso
    Constructeur: STR Ferrari
    Chassis: STR5
    Coureur: Sébastien Buemi (16)
    Coureur: Jaime Alguersuari (17)

Lotus F1 Racing
    Constructeur: Lotus Cosworth
    Chassis: ??
    Coureur: Jarno Trulli (18)
    Coureur: Heikki Kovalainen (19)
    Test: Fairuz Fauzy

Campos Meta 1
    Constucteur: Campos Dallara
    Coureur: TBA (20) (Pastor Maldonado, Vitaly Petrov, Andy Soucek, Adam Carroll)
    Coureur: Bruno Senna (21)
    Test:

USF1 Team
    Constructeur: USF1 Cosworth
    Chassis: Type 1
    Coureur: José María López (22)
    Coureur: TBA (23) (James Rossiter, Jacques Villeneuve, Jonathan Summerton, Alexander Rossi, Graham Rahal, Christian Klien, Frank Montagny)
    Test:

Virgin Racing
    Constructeur: Virgin Cosworth
    Chassis: VR-01
    Coureur: Timo Glock (24)
    Coureur: Lucas Di Grassi (25)
    Test: Álvaro Parente, Luiz Razia

BMW Sauber
    Constructeur: BMW Sauber Ferrari
    Chassis: C29
    Coureur: Kamui Kobayashi (26)
    Coureur: Pedro de la Rosa (27)
    Test:

italic = gerucht

Namen van team en constructeur en startnummers (tussen haakjes) komen van de inschrijflijst van de FIA voor zover bekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 27-01-2010 11:31:00 ]
    pi_77326960
    Waarom staat Tung niet bij de mogelijkheden tot 2e coureur Renault?

Ik denk dat Petrov naar Campos gaat. Campos heeft geld nodig
    pi_77327519
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:29 schreef Burnie88 het volgende:
    Waarom staat Tung niet bij de mogelijkheden tot 2e coureur Renault?

Ik denk dat Petrov naar Campos gaat. Campos heeft geld nodig
    Is al toegevoegd

Ik denk dat Petrov liever naar Renault wil.

Verder lees ik dat Carroll en Soucek kans maken bij Campos. Soucek schijnt genoeg financiën te hebben en Carroll zou de voorkeur hebben van de mogelijke nieuwe investeerder Teixera.
    pi_77328806
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is al toegevoegd

Ik denk dat Petrov liever naar Renault wil.

Verder lees ik dat Carroll en Soucek kans maken bij Campos. Soucek schijnt genoeg financiën te hebben en Carroll zou de voorkeur hebben van de mogelijke nieuwe investeerder Teixera.
    Ik zou ook liever naar Renault willen, maar bij Campos hoeft hij een 2e viool te spelen.

Soucek mag van mij lekker Formule 2 e.d. blijven rijden. Carrol zie ik ook wel zitten, die jongen is snel en fel.
    pi_77330349
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:12 schreef Burnie88 het volgende:

[..]

Ik zou ook liever naar Renault willen, maar bij Campos hoeft hij een 2e viool te spelen.

Soucek mag van mij lekker Formule 2 e.d. blijven rijden. Carrol zie ik ook wel zitten, die jongen is snel en fel.
    Liever tweede viool bij een goed team (om je zo in de kijker te rijden voor nog betere teams), dan eerste viool in een achterhoede team, waarbij je je helemaal niet in de kijker kan rijden.
    pi_77626553
    pi_77626773
    En Ralf voor als USF1 / Campos de grid niet gaat halen bij het team van die servische mafiabaas
    vosss is de naam,
    pi_77634368
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 13:09 schreef vosss het volgende:
    En Ralf voor als USF1 / Campos de grid niet gaat halen bij het team van die servische mafiabaas
    Zegt Ecclestone! Ergens anders lees ik dat Villeneuve meer kans maakt bij Stefan GP.
    pi_77635912
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 16:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zegt Ecclestone! Ergens anders lees ik dat Villeneuve meer kans maakt bij Stefan GP.
    anders bokt ecclestone ff op!
    pi_77876253
    quote:
    'Campos Meta wordt in 2011 Volkswagen'

De Spaanse sportkrant AS meldt donderdag dat Adrian Campos het Formule 1-team Campos Meta 1 heeft verlaten. Formule 1-baas Bernie Ecclestone en teampresident Jose Ramon Carabante van Campos Meta 1 nemen het team over, waarna ze in 2011 de renstal verkopen aan Volkswagen.
    Betaling
    Door de overname lijkt Campos Meta 1 verzekerd van deelname aan de eerste race van het seizoen in Bahrein. De betalingsachterstand van zes miljoen euro bij chassisbouwer Dallara is voldaan.

Team
    Colin Kolles wordt teambaas. De Duitse Roemeen stond eerder aan het hoofd van Midland F1, Spyker en Force India. Het contract van Bruno Senna wordt gerespecteerd. Het team, dat mogelijk nog van naam zal veranderen, moet nu nog op zoek naar een tweede coureur.

Geld
    Campos Meta 1 werd geplaagd door financiële problemen. Een deal met A1GP-baas Tony Teixeira ketste af, waarna Ecclestone en Carabante de team redden van de ondergang.
    Apart als dit waar is, dacht dat Bernie voorstander was van Stefan GP. Snap dan niet helemaal waarom hij dan Campos overneemt. Of kunnen we USF1 ook afschrijven en neemt Stefan GP die plaats in ?
    -
      donderdag 11 februari 2010 @ 11:32:32 #243
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_77876814
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 11:15 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Apart als dit waar is, dacht dat Bernie voorstander was van Stefan GP. Snap dan niet helemaal waarom hij dan Campos overneemt. Of kunnen we USF1 ook afschrijven en neemt Stefan GP die plaats in ?
    Maar bij Bernie weet je het nooit hij kan natuurlijk met Stefan GP geschermd hebben om druk op Campos te zetten, zoals je weet valt Bernie in de categorie uberrat
    pi_77877107
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 11:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Maar bij Bernie weet je het nooit hij kan natuurlijk met Stefan GP geschermd hebben om druk op Campos te zetten, zoals je weet valt Bernie in de categorie uberrat
    Precies, hij heeft zelf de prijs zo naar beneden geluld en het nu gekocht (komt het op mij over)
    pi_78135346
    pi_78306837
    Silly Season 2011 is al begonnen:

'Raikkonen will return when Webber quits'
    quote:
    Kimi Raikkonen will reportedly return to Formula One at the end of this season, replacing Mark Webber at Red Bull Racing.

According to Germany's Bild, Webber 'allegedly... wants to withdraw after the 2010 season', leaving a race-seat open at Red Bull.

And the man they are tipping to take Webber's place is Raikkonen.

The Finn quit Formula One in favour of the World Rally Championship after failing to land a drive with McLaren for the 2010 season.

However, Raikkonen has made it clear that his foray into rallying doesn't mean he's done with F1 forever.

In fact, Bild claims he will be back as early as next year, stepping up to take Webber's vacated Red Bull seat.
    pi_78733844
    Met de bekendmaking van Chandhok bij HRT is het veld compleet (op twee testzitjes na).

Constructeur: McLaren Mercedes
    Chassis: MP4/25
    Coureur: Jenson Button (1)
    Coureur: Lewis Hamilton (2)
    Test: Gary Paffett

Mercedes Grand Prix
    Constructeur: Mercedes Benz GP Limited
    Chassis: W01
    Coureur: Michael Schumacher (3)
    Coureur: Nico Rosberg (4)
    Test: Nick Heidfeld

Red Bull Racing
    Constructeur: Red Bull Racing Renault
    Chassis: RB6
    Coureur: Sebastian Vettel (5)
    Coureur: Mark Webber (6)

Constructeur: Ferrari
    Chassis: F10 (281)
    Coureur: Felipe Massa (7)
    Coureur: Fernando Alonso (8)
    Test: Giancarlo Fisichella, Marc Gene, Luca Badoer

AT&T Williams
    Constructeur: Williams Cosworth
    Chassis: FW32
    Coureur: Rubens Barrichello (9)
    Coureur: Nico Hulkenberg (10)
    Test: Valtteri Bottas

Renault F1 Team
    Constructeur: Renault
    Chassis: R30
    Coureur: Robert Kubica (11)
    Coureur: Vitaly Petrov (12)
    Test: Ho-Pin Tung, Jerome D’Ambrosio

Force India F1 Team
    Constructeur: Force India Mercedes
    Chassis: VJM/03
    Coureur: Adrian Sutil (14)
    Coureur: Vitantonio Liuzzi (15)
    Test: Paul di Resta

Scuderia Toro Rosso
    Constructeur: STR Ferrari
    Chassis: STR5
    Coureur: Sébastien Buemi (16)
    Coureur: Jaime Alguersuari (17)

Lotus F1 Racing
    Constructeur: Lotus Cosworth
    Chassis: T127
    Coureur: Jarno Trulli (18)
    Coureur: Heikki Kovalainen (19)
    Test: Fairuz Fauzy

HRT F1 Team
    Constucteur: HRT Cosworth
    Coureur: Karun Chandhok (20)
    Coureur: Bruno Senna (21)
    Test:

BMW Sauber
    Constructeur: BMW Sauber Ferrari
    Chassis: C29
    Coureur: Pedro de la Rosa (22)
    Coureur: Kamui Kobayashi (23)
    Test:

Virgin Racing
    Constructeur: Virgin Cosworth
    Chassis: VR-01
    Coureur: Timo Glock (24)
    Coureur: Lucas Di Grassi (25)
    Test: Andy Soucek, Luiz Razia
    pi_78844417
    Terugblik nu op rtl7 en om 15.00 uur de kickoff van het nieuwe seizoen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')