Ik zie de topics op het verstappen forum al als paddenstoelen uit de grond schieten.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:50 schreef LeXX het volgende:
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
Een startveld van 30+ lijkt me ook wel wat.quote:Ik hoop echt dat we meer plaats op de grid krijgen voor meer dan 13 teams. Al ben ik wel benieuwd welke van deze teams ook daadwerkelijk kans van slagen hebben.
Die 107%-regel, is die nog van toepassing?quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een startveld van 30+ lijkt me ook wel wat.![]()
Maar dan wel onder de voorwaarde dat het allemaal serieuze race-teams zijn die mee kunnen komen.
We moeten denk ik niet terug naar +/-13 jaar geleden toen er teams meereden die praktisch langzamer waren dan een F3000 bolide.![]()
Wel volwaardige Formule 1 teams dus.![]()
quote:Glock rijdt volgend seizoen ook voor Toyota
04 juni 2009
Timo Glock zal ook in 2010 voor Toyota uitkomen. Dit heeft zijn manager laten weten. De Duitser is momenteel bezig aan zijn tweede seizoen voor het team uit Keulen.
"Het is absoluut zeker dat Timo ook in 2010 met Toyota aan de start zal verschijnen. Daar bestaat geen twijfel over", verklaarde Hans-Bernd Kamps tegenover Sport1.de.
De Duitser kende dit jaar een goed begin van het seizoen met een vierde plaats in Australië en een derde plek in Maleisië. Ook scoorde hij punten in China en Bahrein. In het kampioenschap bezet Glock momenteel de zesde plaats, met twaalf punten.
Moet eerst Toyota volgend jaar aan de start verschijnen en met de uitspraak van Mosley wordt die kans steeds kleiner.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)oen-ook-voor-toyota/
[..]
Nee al sinds 2003 niet meer, maar misschien volgend jaar weer wel. De regel werd afgeschaft doordat er met voldoende brandstof voor stint 1 werd gekwalificeerd, maar omdat er volgend jaar niet meer bijgetankt mag worden is dat niet meer nodig.quote:Op donderdag 4 juni 2009 10:30 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Die 107%-regel, is die nog van toepassing?
Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
...maar omdat er volgend jaar niet meer bijgetankt mag worden is dat niet meer nodig.
Iedereen met lege tanks. Wel met 3 sessies. EN het ligt aan het aantal teams volgend jaar hoeveel er in elke sessie afvallen. Maar als er 13 teams zijn, verwacht ik dat het 8 in de eerste en 8 in de tweede sessie zullent zijn (en voor elk team minder 1 per sessie eraf).quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:02 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
Als racecoureur uiteraard niet, maar wellicht een keer testen?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:50 schreef LeXX het volgende:
Misschien kan Jos Verstappen bij Prodrive zijn rentree maken, als het met Aston Martin in Le Mans goed bevalt
maw, tvp
Ik vind die kwali zoals hij nu is wel goed eigenlijk. Je ziet iig een uur lang F1 wagens rijdenquote:Op donderdag 4 juni 2009 15:02 schreef FriescheHengst het volgende:
[..]
Tnx. Dan kan de kwalificatie-methode ook op de helling. Of moet iedereen in de 3e sessie met volle tanks een snelle tijd neerzetten?
Sorry voor al die vragen.
Dat is iets waar niemand op dit moment een antwoord op heeft denk ik, het zijn er gewoon te veel en ik vraag me serieus af hoeveel echt het budget al rond hebben.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:21 schreef kriele het volgende:
Hoeveel kans maken al die nieuwe teams nu dan? Zou een degradatie/promotie regeling werken in de GP2/ F1?
Dit is een grap van Pitpass en niet serieus. Juist doordat er zoveel namen uit een grijs verleden opdoken bedachten ze dit.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
..
TEAMS - inschrijvingenAron Grand Prix
..
En die Cosworth was al weer veel beter dan de motor die toen in de McLaren lag. En zelfs met mindere motor wist Senna in 1993 beter te presteren dan Schumacher. Benetton wilde toen echter niet toestaan dat McLaren dezelfde motor kreeg.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Benetton reed in '95 volgens mij rond met een Renault V10, een jaar waarin Schumacher heer en meester was.
Die motor was echt wel substantieel beter dan de Ford Cosworth V8 die er in '94 nog in lag.
In '96 stopte het succes voor Benetton door het vertrek van de combinatie Schumacher/Brawn+team.
Maar goed, terug naar 2010.
Waar dat Manor Grand Prix nou ineens vandaan komt....quote:De internationale autosportbond FIA heeft vrijdag de officiële deelnemerslijst voor het seizoen 2010 gepubliceerd. Alle huidige teams staan hierop, plus drie nieuwe teams: Campos Grand Prix, Manor Grand Prix en Team US F1.
De FIA plaatste nog wel een kanttekening bij de deelnemerslijst. McLaren, Renault, BMW-Sauber, Toyota en Brawn GP moeten voor vrijdag 19 juni hun voorwaardelijke inschrijving omzetten in een onvoorwoordelijke inschrijving. Deze teams gaven te kennen dat ze volgend seizoen alleen mee willen doen als er een nieuw Concorde Verdrag wordt ondertekend en als de FIA afziet van de invoering van een budgetplafond. Ferrari, Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso hoeven dat niet te doen. Zij zijn bevestigd door de FIA, omdat zij een contract met Bernie Ecclestone hebben gesloten die hen verplicht om volgend jaar mee te doen.
Alle deelnemers voor 2010 op een rijtje:
Scuderia Ferrari Marlboro
Scuderia Toro Rosso
Red Bull Racing
AT&T Williams
Force India F1
Campos Grand Prix
Team US F1
Manor Grand Prix
Vodafone McLaren Mercedes
BMW-Sauber F1 Team
Renault F1 Team
Panasonic Toyota Racing
Brawn GP Formula One Team
Ik zie ze toch moeilijk onder dat contract uitkomen, dat door een Franse rechter als rechtsgeldig is bevonden en dat ze zelf ook rechtsgeldig achten om het te gebruiken voor hun veto.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari weigert deel te nemen
Ferrari weigert deelname in 2010
Team US F1, Prodrive en Lola zijn betere namen voor de F1.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:25 schreef Gijsje het volgende:
Deelnemerslijst is bekend, de oude teams en drie nieuwe teams.
Van F1racing.nl
[..]
Waar dat Manor Grand Prix nou ineens vandaan komt....
Jammer van Prodrive, Lola en Epsilon Euskadi de rest was allemaal niet heel serieus.
Die laatste twee komen er ook nog wel in als ik zo de huidige stand van zaken ziequote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:58 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Team US F1, Prodrive en Lola zijn betere namen voor de F1.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Manor?
Verplicht een andere naam uitzoeken graag.
edit:
Ah, Manor is dus het team van oa. Nick Wirth. Het ANP heeft het over een Amerikaans team, maar Wikipedia zegt dat het een UK based team is.
quote:Team: Manor Grand Prix Racing
Land: Engeland
Eigenaar: John Alfred Booth
De naam Manor kwam in 1990 voor het eerst voor in de autosport, toen voormalig singleseater-kampioen John Booth besloot een eigen team op te richten. Sindsdien heeft Manor een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd met 171 overwinningen en 19 kampioenschappen, zoals onder andere de titel in de Formule Renault en Formule 3 EuroSeries. Manor is in Engeland gevestigd en wel op twee locaties: in Sheffield en in Bicester. Het team is zeer modern, alle bolides worden ontworpen, getest en vervolmaakt in een digitaal domein, ontwikkeld door Wirth Research Limited. WRL is opgericht door Nick Wirth in 2003 en is gespecialiseerd in onderzoek, ontwikkeling en productie in de technologische sector. Ontwerpen van WRL waren eerder onder andere succesvol in de Indy Racing League en met Honda in de American Le Mans Series.
Wirth is bovendien technisch directeur van Manor Grand Prix Racing en begon zijn carrière als aerodynamicaspecialist van het March F1 Team. Van 1993 tot 1995 was hij oprichter en technisch directeur van het Simtek F1 Team, waarna hij als Chief Engineer van 1996 tot 1999 bij Benetton werkte. Evenals Campos heeft Manor een motorendeal met Cosworth
Ik zou niet weten wie eigenlijk.quote:
Ook Rosberg wordt genoemd bij BMW en Barrichello bij Williams als vervanger van Rosberg.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het speelveld ligt nog helemaal open voor volgend jaar.
In het F1 nieuwtjes topic valt te lezen dat Klien volgend jaar het stoeltje over zou kunnen nemen van Heidfeld. Die op zijn beurt weer in gesprek is met andere teams.
edit: hmm Villeneuve en Windsor ontkennen allebei.quote:Jacques Villeneuve tekent bij USF1
De 35-jarige Jacques Villeneuve keert terug in de Formule 1. De Canadese oud-wereldkampioen tekent binnenkort bij USF1 Racing. Dat meldt het Duitse tijdschrift Sport Bild.
Rijdersduo
Villeneuve zal met Alexander Wurz het rijdersduo moeten gaan vormen voor het team dat volgend jaar debuteert in de Formule 1. In oktober zal de eerste auto met een Cosworth V8 klaar zijn.
Debuut
In 1996 debuteert Villeneuve in de Formule 1, nadat hij in de Verenigde Staten de IndyCar-titel heeft veroverd. De Canadees pakt een jaar later rijdend voor Williams de wereldtitel. In 1999 maakt hij de overstap naar BAR, maar kan daar geen potten breken. Vier jaar later keert Villeneuve de Formule 1 de rug toe.
Einde
Echter in 2004 maakt hij zijn comeback bij Renault als vervanger van Jarno Trulli. Hoewel hij in drie races geen enkel punt scoort verdient hij een contract bij Sauber. Als de renstal wordt overgenomen door BMW verhuist Villeneuve mee, maar na de Duitse Grand Prix wordt hij wegens gebrek aan succes definitief vervangen door Robert Kubica.
Dat team is motorloosquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Team: BMW Sauber F1 Team - Naamloos
Motor: BMW
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Robert Kubica, Nick Heidfeld, Nico Rosberg (geruchten omtrent Rosberg dateren voordat BMW aankondigde zich terug te trekken)
quote:Paddock gossip about drivers in Singapore
McLaren: Lewis Hamilton – Kimi Raikkonen
Ferrari: Fernando Alonso – Felipe Massa
Renault: Robert Kubica – Heikki Kovalainen? – Romain Grosjean?
Toyota: Heikki Kovalainen? – Kazuki Nakajima
Williams: Rubens Barrichello – Nico Hulkenberg
Red Bull: Sebastian Vettel – Mark Webber
Toro Rosso: Sebastien Buemi – Jaime Alguersuari
Brawn: Jenson Button – Nico Rosberg
Force India: Adrian Sutil – Tonio Liuzzi
USF1: Alexander Wurz? Pedro de la Rosa? Kazuki Nakajima? Bruno Senna?
Campos: Pedro de la Rosa? – Vitaly Petrov? Bruno Senna?
Virgin (Manor): Christian Klien? Anthony Davidson?
Team Lotus: Jarno Trulli? – Bruno Senna?
Sauber: Nick Heidfeld? Timo Glock?
Marlboro is geen titel sponsor meer van Ferrari toch?quote:Team: Scuderia Ferrari Marlboro
Dat klopt maar Santander heeft dit weer voor 2010 van Marlboro "gehuurd" en neemt het vanaf 2011 overquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:50 schreef Waffle het volgende:
Lotus en Senna zou wel mooi zijn trouwens. Jammer dat ze niet een JPS kleur auto gaan bouwen
[..]
Marlboro is geen titel sponsor meer van Ferrari toch?
EDIT: Na wat gegoogle blijkbaar wel :S Dacht dat het wel afgelopen zou zijn maar ze hebben blijkbaar een contract tot 2011.
Jammer.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:00 schreef RowanF1 het volgende:
En de kogel is door de kerk.
Alonso voor drie jaar naar Ferrari
autosport.comquote:Toyota has probably failed in its bid to sign Robert Kubica for next season, according to team president John Howett.
Kubica is now expected to join Renault despite the Japanese manufacturer's last ditch attempt to secure his services, leaving Toyota to re-evaluate its options for next year.
Both Timo Glock and Jarno Trulli are out of contract, but despite the Italian finishing second in Japan, Howett suggests that he is still not top of the list.
"It looks like we have probably lost Robert, so we need to look next week and really see what we finally do," Howett told the BBC.
"[Regarding Trulli] we will have to wait and see. He did a great job, but we have to look at the total season and really reconsider. It is probably less likely, but I don't think we can exclude anything.
"It really depends which way the market moves in the next couple of weeks and if somebody else arrives and we consider them a better option, we have to take them.
"Jarno did a great job here today, but we still need a little bit more for the number one."
The team, who has long been a Kimi Raikkonen admirer and has made several attempts to sign him, is believed to be interesting in hiring the Finn.
Trulli insists that his strong form in Japan was not motivated by a desire to secure a new contract with Toyota, and he remains committed to continuing in F1 for a 14th season in 2010.
"To be honest I am not looking to keep my position at Toyota," said Trulli. "I am racing for Toyota and I am racing for myself."
Glock, who sat out the Japanese Grand Prix after an accident in qualifying, is in a stronger position to remain with the team, and Howett is certain that the German will be fit to race at Interlagos in two weeks.
"Glock will be fine for Brazil," said Howett, whose team is still in contention for third in the Constructors' Championship with two races to go.
quote:Kubica rijdt volgend jaar voor Renault
De 24-jarige Kubica rijdt momenteel voor BMW. Omdat de toekomst van het team onzeker is doordat de fabrikant zich terugtrekt uit de Formule 1, was Kubica genoodzaakt op zoek te gaan naar een nieuw team. De Pool kon rekenen op veel interesse maar heeft uiteindelijk gekozen voor Renault.
Teambaas Bob Bell: “We zijn erg blij met de komst van Robert naar Renault. Vanaf het moment dat hij zijn Grand Prix-debuut maakte hebben we hem nauwlettend in de gaten gehouden. Hij is een van de meest natuurlijke, getalenteerde coureurs van zijn generatie. En hij heeft alle verwachtingen waargemaakt. Dus is het fantastisch dat hij volgend seizoen voor ons rijdt.”
Die gaat eruit danquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:41 schreef Tarado het volgende:
Robert Kubica says that Renault is looking for an experienced driver to race alongside him in 2010. Not good news for Romain Grosjean
http://twitter.com/NobleF1
Aangepast met uitzondering van Sutil ^^ thxquote:Op zondag 1 november 2009 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt het lijstje ietsje aanpassen:
Kubica gaat niet naar Toyota
Rosberg vertrekt bij Williams
Senna ligt vast bij Campos
Sutil ligt min of meer vast bij Force India
Oja!quote:Op zondag 1 november 2009 16:16 schreef ElmarO het volgende:
En bij Williams kun je de motor aanpassen naar Cosworth.
linkje?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:38 schreef Googolplexian het volgende:
Rosberg getekend bij Brawn lees ik net in nieuwtjes
http://www.autosport.nl/n(...)tung_50_procent.htmlquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Eerst een betrouwbare bron, dan geloof ik het
Dit is waarschijnlijk de originele bronquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Eerst een betrouwbare bron, dan geloof ik het
Verhelderendquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk de originele bron
http://www.chinadaily.com(...)/content_8926036.htm
Tung wordt een opstap voor andere Chinezen zoals Sato dat was voor Kobayashi.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:52 schreef Big-Ern het volgende:
Tung of all people. Als iemand niet goed genoeg is.....
quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:25 schreef Cavalier1 het volgende:
Kubica zal zich niet best voelen nu. Heeft net bij Renault getekend en nu zeggen ze dat ze misschien stoppen...
quote:Onzekerheid slaat toe bij Kubica, biedt zich aan bij McLaren
Robert Kubica werd eerder dit jaar gepresenteerd als de opvolger van Fernando Alonso bij Renault. De Pool moest de Franse renstal aan nieuwe successen helpen. Alleen twijfelen de grote bazen van de autofabrikant of Renault wel door moet gaan in de Formule 1.
Bronnen weten F1Today.nl te melden dat de situatie bij Renault kritiek is. Ze wachten met een beslissing omdat de internationale autosportbond FIAdruk uitoefent om door te gaan, zoals afgesproken in de uitspraak van crash-gate.
De onzekerheid is bij Kubica in elk geval toegeslagen. Zijn manager klopte al aan bij McLaren, aangezien de Britse renstal eerder interesse toonde en nog een stoeltje vrij heeft. De Pool is echter geen eerste keus voor de plek naast Lewis Hamilton bij McLaren.
quote:Hoewel alle andere teams reeds weken en maanden crash-testen uitvoeren op de nieuwe en te gebruiken componenten, heeft het nieuwe USF1-team nog geen enkele dergelijke test gedaan.
Ross Brawn noemt het dan ook erg 'onwaarschijnlijk' dat het team klaar zal geraken voor de officiele crashtest die uiteindelijk bepaalt of een team mag deelnemen met voldoende veilig materiaal.
"Het team zou er nu volop mee bezig moeten zijn, als ze in Bahrein op de startgrid willen verschijnen.", stelt Ross Brawn die reageert op een artikel dat in het Duitse vakblad Auto Motor und Sport verscheen.
Journalist Michael Schmidt [Auto Motor und Sport] gaat zelfs nog verder door te stellen dat kans dat USF1 in 2010 deelneemt, 'nul' is. Onbestaande...
Steeds vaker wordt gesuggereerd dat USF1 heeft ingetekend op de beperkte lijst van deelnemers om deze plek met winst te kunnen verkopen. Peter Windsor van USF1 was dan ook het enige teambaas dat voor stemde. Alle andere teams waren tegen het doorverkooprecht van een 'slot' op de startgrid van 2010.
http://www.patronisef1.co(...)illy-season-report-7quote:Fisichella to Qadbak? Soucek to Manor? Kimi to his sofa? The 2010 silly season rumbles on as the list of predicted teams set to be on the grid itself begins to become almost as shambolically confused as unpredictable as the driver market.
The chaotic current state of the 2010 grid, with teams swapping hands, struggling to sort cars and giving up all over the place means that the current juicy silly season gossip revolves around Kimi Raikkonen and his Ferrari payoff.
Such was the ludicrous size of Raikkonen's Ferrari paycheque and subsequent payoff, that the Finn with the big hat stands to make more money by simply having a year off racing in 2010 than signing the contract that has been proffered to him by McLaren. Apparently the Woking team has offered him a "miserable" £5 million, plus his £10 million payoff from Ferrari, whereas if he puts his feet up and spends next season sitting around watching daytime TV in his pants, he would get an increased £17 million compensation from the Italian team.
So while Kimi faces a straighforward question as to what he likes more: racing cars or two million quid, McLaren need a Plan B should the moolah win the tug of loyalties raging behind Raikkonen's blank features. That Plan B is apparently none other than Nick Heidfeld, who may be lured to the team that he started his F1 career with as a test driver back in 1998, and will be tempted by the chance to drive slightly too quietly to ever really be noticed for the German team.
All of which would give Mercedes their German driver that they have been after for so long sort of ends up at the team anyway, despite the mess they made of trying to get Nico Rosberg into the team. Rosberg is still expected to sign up for a go in the new Brawn GP car, alongside Jenson Button, with the hysterical headlines about his contract moaning now having died down.
Rosberg had certainly better hope that Brawn still want him, given that Williams became only the third team to wrap up their 2010 lineup shortly after the Abu Dhabi GP. As expected by just about everyone, Sir Frank has gone for a combination of experienced hopelessness and young potential in signing Rubens Barrichello for his 374th F1 season alongside "Nico of the month" Hulkenburg.
Elsewhere, the uncertainty over the Renault team isn't helping them to sort a driver alongside Robert Kubica. Before the whole mess of the last week, Timo Glock was being linked to the team prior to the current unpleasantness that has brought into question whether the team itself will even be here in 2010. Nothing looks set to be decided on the second driver front until the new year now, when the team sorts it's own future plans out. That might leave them a bit short of options when it comes to useful drivers, which can only be good news for Romain Grosjean.
Despite the jumbled driver market, both Toro Rosso and Force India still seem set to keep the lineups they ended 2009 with, assuming that Adrian Sutil isn't lured away from the FIndia team by Renault once they get themselves sorted. The Qadbak Sauber team are all set to replace Toyota on the 2010 grid, once the FIA have sorted a few legal issues out, and will probably be looking to keep Heidfeld with the team. If that fails, they could potentially get handed Giancarlo Fisichella from Ferrari (who will be giving the team engines next year). As for the other seat, Kubica could comically fall back into the former BMW stable if Renault give up, while the team may also look to mop up Heikki Kovalainen, who will be leaving McLaren.
As for the other new teams, only Campos has a driver secure for 2010, having signed Bruno Surname for one of it's seats, though that team remains one in a state of uncertainty for next year. They continue to pursue Pedro de la Rosa for their second seat, as well as pursuing some sponsors. Malaysilotus look set to sign Jarno Trulli as their first driver, while despite Malaysian Fairuz Fauzy's confidence of finding a seat with the team, Mike Gascoyne has insisted that they want experience for next year, so Kovalainen could end up here.
USF1, meanwhile, remain a mystery, both in drivers and in whether or not they're actually planning to start building a car at some point. If they're going to get any American talent, Jonathan Summerton remains the best bet, while Alex Wurz, Franck Montagny and de la Rosa have all been mentioned as possibilities with the token "experienced driver" for the team. Along with Jacques Villene...hahahahahahaha.
Manor GP are also keeping quiet, and the Virgin-backed team look like aiming for at least one driver able to pay their way for 2010. Lucas di Grassi seems almost certain to claim one seat, while any of the likes of F2 champion Andy Soucek, A1GP champion Adam Carroll, commentator extraordinaire Anthony Davidson and excellently-named new World Series by Renault champion Bertrand Baguette have come forwards as possibilities.
Overall, then, 19 of the 26 seats for 2010 remain open, and with teams still working on even being on the grid next year, it could be a long while yet before the grid starts to take shape.
Confirmed drivers so far:
Brawn GP - TBA / TBA
Red Bull - Webber / Vettel
McLaren - Hamilton / TBA
Ferrari - Alonso / Massa
Williams - Barrichello / Hulkenburg
Renault - Kubica / TBA
Force India - TBA / TBA
Toro Rosso - TBA / TBA
Qadbak Sauber - TBA / TBA
Campos - Senna / TBA
Manor - TBA / TBA
USF1 - TBA / TBA
Lotus - TBA / TBA
quote:Following an impressive debut season in which he showed the way to team-mates Sebastien Bourdais and Jaime Alguersuari, Sebastien Buemi has signed up to remain with Toro Rosso Ferrari for next season.
"I had some contact with other teams due to my good results at the end of the season," he told the Television Suisse Romande programme Sport Dimanche. "Toyota could have been a possibility because they had not yet hired any drivers.
"That was not the only one, and anyway I was always talking with (Toro Rosso owner) Red Bull. Finally I signed with Toro Rosso for 2010.”
Buemi also indicated that Jamie Alguersuari will probably return for his first full season with the team.
"I assume that he will team up with me next year," he said. "I think the team chose to change in the middle (of the season) because we can't really do any testing so he may as well get used to the car now."
E.A. © CAPSIS International
Source: GMM
Dit betekent dat het STR rijdersduo voor 2010 ook bekend is.quote:Toro Rosso boss Franz Tost expects Sebastien Buemi and Jaime Alguersuari to have enough experience to show their true potential by the middle of the 2010 season.
The team had the least experienced driver line-up in Formula 1 this year, with Buemi graduating from test driver duties and Alguersuari being brought in as a total F1 novice to replace Sebastien Bourdais in July.
Tost admitted that STR had not intended to be in that position, and that the duo's lack of F1 mileage had hampered the team.
"Originally it was planned that we would do the year with Bourdais and Buemi," he told AUTOSPORT. "The background was that we wanted to have one experienced driver and we expected that Bourdais in his second year would become the leading driver in the team.
"For whatever reason, it didn't work as we expected, and therefore we decided to change the driver during the year. That meant the team had two completely new drivers in 2009, and to change two drivers is a really big challenge because you start with zero. If the drivers are also inexperienced, the exercise is doubly difficult."
But he said he had no complaints about the situation as Toro Rosso's purpose was to develop Red Bull's young drivers - and he believes both Buemi and Alguersuari will be very competitive by late 2010.
"Dietrich Mateschitz bought this team to give young drivers a chance, and this is our philosophy," Tost said.
"We have to stick to this philosophy, and I'm quite confident that from the middle of next year onwards we will have a good driver line-up, because then Alguersuari will know all the tracks, and Buemi is increasing his performance already. The last few races were quite good.
"Alguersuari is also improving his performance, and so far I'm quite optimistic about the future."
Tost said he was not concerned by the drivers' string of late-season crashes, particularly at Suzuka where they had four accidents in two days.
"The crashes are part of the game," he said. "A young driver needs to find the limit of the car. I call it the 'crash period', and it's as important in this learning process and gaining experience as anything else.
"Therefore for me it's obvious that a driver sometimes has to crash. If he is a young driver he has to learn the limit of the car - I don't have a problem with this."
Red Bull was rumoured to be giving World Rally champion Sebastien Loeb a one-off F1 outing with Toro Rosso in the season finale in Abu Dhabi, but the Frenchman did not get a superlicence.
Tost said he was still open to the concept of Loeb trying F1, as long as he had enough testing mileage first.
"I understand that Sebastien Loeb wants to do a Formula 1 race and I think the idea is quite good because he is six times World Rally champion and just the comparison between the best rally driver in the world and the best Formula 1 drivers would be quite interesting," he said.
"But to do such a race, he must be prepared. That means something like three test days just to get used to everything. It's quite complicated even to do the starting process. We observed this with our drivers this year. It's not so easy just to come in and you think you can do everything. There are so many switches and so many mappings you have to take care of. Apart from that, to drive Formula 1 cars nowadays is not so easy.
"But if Loeb has the time to test and to be prepared, there's no reason why he couldn't do a proper job."
After failing to get a superlicence, Loeb said he felt had missed his opportunity to try F1 and would not seek another chance.
quote:Op maandag 9 november 2009 14:33 schreef Tarado het volgende:
Dit betekent dat het STR rijdersduo voor 2010 ook bekend is.
Alleen Buemi dus voorlopigquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Toro Rosso confirm Buemi, hint at Jaime
quote:Two candidates have overtaken Pedro de la Rosa as favourites to become Bruno Senna's 2010 teammate at Campos.
The Spanish team's chief Adrian Campos has this week revealed that his desired collaboration with de la Rosa, McLaren's main test driver, is likely to fall over due to a lack of corporate backing.
"I would like to have Pedro de la Rosa, but he is Spanish and there are problems with the sponsorships of Spaniards," he said.
"There are other options from Russia and Venezuela, but everything depends on the sponsors," Campos added.
Team president Jose Ramon Carabante clarified that Pastor Maldonado is the front-running Venezuelan, while the Russian referred to by Campos is Vitaly Petrov.
bel anders erkende pay drivers als Yoong, Rosset, Diniz of Albers. Dan sta je zeker achteraan!quote:Op woensdag 11 november 2009 07:48 schreef Tarado het volgende:
Sponsor problem to thwart de la Rosa/Campos deal
Racing series F1
Date 2009-11-11
By Motorsport.com/GMM
[..]
quote:Op woensdag 11 november 2009 07:54 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
bel anders erkende pay drivers als Yoong, Rosset, Diniz of Albers. Dan sta je zeker achteraan!
Wat heeft die gozer nou helemaal gepresteerd dan?quote:
Eindelijk weer eens een karakter in de F1. Iemand die voor zijn (ongezouten) mening durft uit te komen.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:49 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Wat heeft die gozer nou helemaal gepresteerd dan?1x WDC met een auto die 6 uur sneller was dan de rest maar voor de rest niks gepresteerd. Die gast was vroeger al overbodig, nu al helemaal.
quote:Brawn refuses to budge on Button pay demands
Ross Brawn re-iterates that the wage demands of newly-crowned F1 World Champion Jenson Button will not be met in 2010 - but that the British star will be granted more freedom in terms of securing personal sponsorship deals
Ross Brawn is continuing to play hardball with Jenson Button as the pair endeavour to come to some sort of resolution regarding the newly-crowned F1 World Champion's salary in 2010 – as McLaren-Mercedes waits in the wings should no deal be forthcoming.
Button surrendered about two-thirds of his annual £8 million retainer in the wake of parent company Honda's sudden and shock withdrawal late last year, agreeing to take a cut to help the Brackley-based outfit stay afloat over the difficult winter months as the team morphed slowly into Brawn GP.
Now, however, off the back of his title-winning run and the better financial health of the squad as a result of prize money and Virgin's involvement, the British star is pushing for his erstwhile pay packet to be re-instated – a request that Brawn, as team principal, is unwilling to meet, conceding only that the 29-year-old will be granted greater leeway to negotiate his own personal sponsorship agreements.
“We can offer a higher proportion of driver freedom,” the Englishman told British newspaper The Guardian, “and that will probably be the route we will go. “Jenson has some freedom for his own endorsements, but he has a commitment to meet our obligations.”
Whilst Button has repeatedly made clear that staying with the team that supported him all the way to the drivers' crown is his favoured option, McLaren is also understood to have expressed an interest in securing the services of the Frome-born ace in-place of Heikki Kovalainen, in what would likely constitute an all-British line-up in 2010 alongside his predecessor as world champion, Lewis Hamilton. The Woking-based operation is currently baulking at Kimi Raikkonen's wage demands, but would likely be more capable of affording those of Button.
USF1 schijnt een gegadigde te zijn voor het chassis van de TF110.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:58 schreef Big-Ern het volgende:
Toyota schijnt nu hun nieuwe chassis te koop hebben staan. Lijkt me erg interessant voor een nieuw team.
Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?quote:Op donderdag 12 november 2009 18:18 schreef ElmarO het volgende:
[..]
USF1 schijnt een gegadigde te zijn voor het chassis van de TF110.
Klopt, maar aan de andere kant kan je als USF1 zijnde op een leuke manier aan een vrij behoorlijke wagen komen. Helemaal voor een debutant. De TF109 heeft afgelopen seizoen toch 59,5 punten weten te behalen. Ik denk dat ze daar met ongeveer de helft van dat aantal al meer dan tevreden zullen zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?
Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...
quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?
Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ikt-glock-voor-2010/quote:Manor Grand Prix strikt Glock voor 2010
17 november 2009
Timo Glock zal volgend seizoen uitkomen voor het nieuwe team van Manor Grand Prix. Dat maakte het team dinsdagochtend bekend. De Duitser reed het afgelopen seizoen voor Toyota, maar moest de laatste drie races uitzitten na een flinke crash op Suzuka.
Manor is het tweede nieuwe team dat een coureur bekend maakt voor volgend jaar, nadat Bruno Senna vorige week al werd bevestigd bij Campos. Glock leek de grootste kanshebber op het tweede stoeltje bij Renault, maar koos dus toch voor het hagelnieuwe Manor. "Ik had meerdere opties voor 2010, onder andere bij meer gevestigde teams", zei Glock. "Iedere coureur wil ooit wereldkampioen worden, maar de manier waarop ik wil slagen is door te helpen met het opbouwen van een team. Dat is ook waarom ik zo enthousiast ben over de kans bij Manor."
Ik heb veel tijd doorgebracht met Nick Wirth, John Booth en andere leden van het team en wat me het meeste aansprak is dat dit een echt raceteam is, wat gerund wordt door echte racers. Het team mag dan klein zijn, maar heeft flinke ambities en een indrukwekkend ontwikkelingsprogramma. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik een grote rol kan spelen op het gebied van technische ondersteuning en dat het een fantastische kans is voor me. Ik kan niet wachten om aan het begin van volgend jaar de auto te gaan testen."
hij zal liever zekerheid willen hebben denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch een slecht teken voor Renault omdat hij bijna daar had getekend
Mja, ik heb goede hoop dat Renault juist nu wel wil blijven. Ze hebben aangegeven tegen fabrieksteams te willen racen en met de komst van een fabrieksteam van Mercedes is er voor de Fransen opeens veel meer eer te behalen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch een slecht teken voor Renault omdat hij bijna daar had getekend
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
Dat van Button schijnt al rond te zijn:
[Upd] \'Button rond met McLaren\'
Ik hoop dat het lukt al is het alleen maar om Kimi in de F1 (McLaren) te houden, die lijkt me ook beter opgewassen tegen Hamilton dan Button.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.
Button gate 3?quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.
Dat zegt heel wat. Gelukkig hou ik het in mijn bericht nog op geruchten, want een officiële aankondiging is het nietquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.
Dat ligt er helaas vaak maar net aan in welke motivatie-staat Kimi verkeert.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop dat het lukt al is het alleen maar om Kimi in de F1 (McLaren) te houden, die lijkt me ook beter opgewassen tegen Hamilton dan Button.
Doet me een beetje denken aan Senna - Prost bij McLaren eind jaren '80. Senna de aggressievere (en snellere) rijder en Prost de meer berekenende (constantere) rijder.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:21 schreef Googolplexian het volgende:
Ik denk dat Button Hamilton nog wel eens de oren kan wassen
Neem nou de slechte start van McLaren dit seizoen ... voor Ham was dat een leermoment, voor Button niet ... die had het vast beter gedaan in de McLaren (denk ik).
Button is mega-constant en kan -naar gelang de situatie dat verlangt- langzaam de druk opvoeren en snellere ronden rijden. Hamilton is meer een sprinter / do-or-die-driver. Ham heeft inmiddels wel beter geleerd z'n banden te gebruiken en met fuel management is hij ook gevorderd maar Button echt op alles toch echt een streepje voor, denk ik.
Button + Hamilton in McLaren =
Kimi + McLaren = zoooo 2006
Dan lach ik me echt helemaal de teringquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
of Ross weet iets wat wij niet weten en de Duitse media roept: Mercedes heeft Schumi gebeldquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:55 schreef Tarado het volgende:
Toch heb ik het idee dat als Ross Brawn Button werkelijk zo goed vond als bijvoorbeeld Schumacher hij er alles aan zou doen om hem te behouden want een coureur die een paar tienden van een ronde tijd afhaalt is natuurlijk veel geld waard (een paar tienden in ontwikkeling kost ook veel)
Blijkbaar hebben de gegevens die Brawn van Button in de 2e helft van het seizoen heeft vergaard laten zien dat hij zo'n rijder niet is en dus het extra geld niet waard is
De mogelijkheden voor een tactiek waarbij de ene rijder regelmatig helemaal afgetankt moest starten en de ander niet is ook niet meer mogelijk. Dat zou beide coureurs qua prestaties dichter tot elkaar moeten brengen. Ik denk eigenlijk dat Button bij McLaren veel beter zou presteren dan z'n critici denken. Het is sowieso een coureur die nog steeds (zelfs nu ie wereldkampioen is!) erg onderschat wordt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
Ze moeten idd allemaal volledig afgetankt zijn, maar ik denk dat je met de verschillen in rijstijlen wel verschillen moet gaan zien. Misschien niet in het aantal mee te nemen liters, maar wel in rondetijden tijdens de race.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
De mogelijkheden voor een tactiek waarbij de ene rijder regelmatig helemaal afgetankt moest starten en de ander niet is ook niet meer mogelijk.
En dat is precies de reden dat ik tegen bijtanken ben. Nu krijgen we aan het begin van de race andere mensen die sneller zijn dan aan het eind van de race in plaats van dat het steeds dezelfde mensen zijn. Dus wordt er hopelijk zowel aan het begin als aan het eind van de race (en er tussenin) meer ingehaaldquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze moeten idd allemaal volledig afgetankt zijn, maar ik denk dat je met de verschillen in rijstijlen wel verschillen moet gaan zien. Misschien niet in het aantal mee te nemen liters, maar wel in rondetijden tijdens de race.
Erm ... meer benzine = hoger zwaartepunt = minder mechanische grip = minder inhalenquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat is precies de reden dat ik tegen bijtanken ben. Nu krijgen we aan het begin van de race andere mensen die sneller zijn dan aan het eind van de race in plaats van dat het steeds dezelfde mensen zijn. Dus wordt er hopelijk zowel aan het begin als aan het eind van de race (en er tussenin) meer ingehaald
quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
Piquet jr. mogelijk naar Force India
Maakt niet uit als ze de aerodynamische grip dan ook verkleinen door bijvoorbeeld kleinere voorvleugels te gebruiken. Zolang de verhouding maar in het voordeel is van de mechanische grip. En dat is nu helaas niet zo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Erm ... meer benzine = hoger zwaartepunt = minder mechanische grip = minder inhalen
Het wordt, zo mogelijk, NOG monotoner.
Oh?????????????????quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
Piquet jr. mogelijk naar Force India
quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef Tarado het volgende:
Kimi to take "sabbatical" as options vanish
quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef Tarado het volgende:
Kimi to take "sabbatical" as options vanish
Vertaling: "als je met McLaren blijft praten dan worden we boos"quote:
Jammer. Het is wel goed om te horen dat ie de deur niet helemaal dicht gooit, alhoewel ik niet verwacht dat er in 2011 wel teams zullen zijn die zijn salaris kunnen betalen.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef Tarado het volgende:
Kimi to take "sabbatical" as options vanish
Mercedes heeft straks 2 coureurs die beiden hun eerste race nog moeten winnen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Erg luxe om twee wereldkampioenen voor je team te hebben rijden
Pa Rosberg moest zijn eerste race ook nog winnen toen 'ie naar Williams ging. Toen werd 'ie wereldkampioen (met maar een gewonnen race in een bizar seizoen).quote:Op woensdag 18 november 2009 13:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mercedes heeft straks 2 coureurs die beiden hun eerste race nog moeten winnen.![]()
Niet dat ik verder geen respect heb voor Rosberg en Heidfeld.
Toegevoegd, + Buemi is bevestigd bij Toro Rosso.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Renault wordt ook nog Franck Montagny genoemd.
wat hij zegt!quote:Op woensdag 18 november 2009 15:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aangepast.
Het is bijna niet bij te houden.
Oké, waar rook is is vuur zeggen ze wel eens. Maar als Brawn/Fry/Mercedes (wie dan ook daar) Button al niet wil betalen die ''maar'' ¤8mln vraagt, dan gaan ze echt niet Raikkonen proberen aan te trekken, waarvan ze al weten dat die 2 a 3x zoveel vraagt. Komt nog eens bij dat Kimi 'n sabbatical heeft aangekondigt vandaag. Onwaarschijnlijk dusquote:Op woensdag 18 november 2009 20:54 schreef ElmarO het volgende:
En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.
Altijd leuk zo'n silly season.![]()
Globo is ook goed ingevoerd in F1, wel vreemd dat alleen zij dit nieuws brengen maar het zou de verrassing kunnen zijn die Norbert Haug eerder noemde waarvan iedereen dacht dat hij Schumi bedoeldequote:Op woensdag 18 november 2009 20:54 schreef ElmarO het volgende:
En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.
Altijd leuk zo'n silly season.![]()
autosport.comquote:Brawn GP chief executive officer Nick Fry is adamant that Jenson Button's move to McLaren was not prompted by the financial terms offered by his team.
Fry believes that the deal Button has signed with McLaren could be worth less money than was on the table to remain with the rebranded Mercedes Grand Prix team next year. He insists that press reports of the amount offered to Button by the team are significantly short of the actual figure.
"I don't think that it was a financial issue," Fry told AUTOSPORT. "We understand that our offer to Jenson may well have been in excess of what he might be getting with McLaren.
"We are disappointed that Jenson has decided to leave because we did make what we thought was a very generous offer for a new contract which was significantly in excess of the frankly spurious figures that were put out to the press over the past week or so."
Fry added that the team was still keen to proceed with further contract negotiations over the past week, but that Button's management seemed uninterested in talks when approached in recent days.
"It was clear to us that things were going seriously astray as of Sunday night or Monday morning," said Fry.
"Unfortunately, over the last week there has been very little dialogue with Jenson's management team despite the fact that we have made overtures to have further discussions. But they didn't seem particularly keen, presumably because they were set on the McLaren route."
Many pundits, including three times world champion Jackie Stewart, expect Button to struggle against Lewis Hamilton at McLaren. Fry also suspects that will be the case and while he did not simply expect Button to stay with team through loyalty, he does not understand the logic behind the choice.
"I respect his decision," said Fry. "It's not one that I would have made and maybe he has been poorly advised.
"Clearly, loyalty would be nice but in this day and age you don't expect too much of that. I'm always happy when any employee leaves our company if I think that they've made the right decision and they are going to a better job and they always go with our blessing if that is the situation.
"In this situation, we don't understand the logic of the decision and I think Jenson is going to have to up his game if he's going to beat Lewis on home territory."
Despite losing Button to McLaren, Fry insists he does not regret delaying contract negotiations until the end of the season in the belief that it would have distracted both team and driver from their main aim of winning the drivers' and constructors' championships.
"Unfortunately we were between a rock and a hard place on this," Fry told AUTOSPORT. "Ideally the discussions should have been completed before the end of the season, but because of the way that the championship was going in the latter part of the season, the last thing we wanted was to distract the driver with contract negotiations.
"That was the right decision because there was enough going on on the racing side to fully occupy us and him without having the burden of contract discussions on top of that."
Kimi is niet zo precies hij wil alleen maar de beste auto en een flink salaris.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:01 schreef Googolplexian het volgende:
Iedere coureur van het veld wil voor Ferrari of McLaren rijden mochten ze die kans krijgen... behalve Kimi.
Een nietszeggend artikel, want in het originele bericht (Exclusive Kimi Raikkonen Q&A - I want to win another title) staat niets nieuws. Hij wil alleen racen in de F1 bij een competitief team (McLaren, die geen plaats meer heeft) en verder kijkt hij naar de rallysport. Er staat niet in dat hij daadwerkelijk dat ook gaat doen.quote:
quote:Op de vraag wat hij dan zoal gaat doen in dat jaar vrij, antwoordde de Fin dat hij dat nog niet weet. Wel zei Räikkönen dat hij bekeek of hij in de rallysport gaat rijden. En dat hij ook daar een snelle wagen wil hebben. Als dat niet doorgaat, zal de voormalig Ferrari-coureur meer tijd met familie en vrienden doorbrengen. Of hij in 2011 weer in de F1 rijdt, hangt dus heel erg af van het materiaal: "Ik wil niet alleen racen om als onbekende rond te rijden. Daar ben ik niet in geïnteresseerd. Maar het duurt nog even tot die tijd, dus laten we zien wat er gebeurt de komende maanden."
Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...quote:Op donderdag 19 november 2009 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
En weer een gerucht.
De La Rosa naar Force India?
quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...
jezus man zet dan een GP2-talent in die bak. Met Ralf kom je niet in de buurt van de top 10!quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:57 schreef ElmarO het volgende:
Ralf misschien terug in 2010?
Dat zou echt te briljant zijn.
PDLR zou dan ook op basis van zijn ervaring een zitje verdienen, men verwacht echt niet met hem een toekomstig wereldkampioen binnen te halen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...
quote:De Japanse piloot Kamui Kobayashi, de openbaring van het einde van seizoen 2009, zou kunnen instappen bij het Renault F1 Team in 2010. Na het vertrek van Toyota uit de F1 zou de piloot de steun van enkele Japanse sponsors hebben.
Met een uitmuntend begin in de Formule 1 ten tijde van de GP van Brazilië, op Interlagos, vechtend voor een positie met wereldkampioen Jenson Button maar ook in Abu Dhabi, met zijn eerste punten in de F1, zou de Japanse piloot Kamui Kobayashi goed geplaatst zijn om volgend seizoen een team te vormen met Robert Kubica binnen Renault F1, kondigt AutoHebdo deze week aan. Enkele voormalige sponsors van Toyota zouden klaar zijn hem te volgen.
Onder deze Japanse sponsors de elektronicagigant Panasonic, die veel investeerde in Toyota voor zijn F1 einde. Ook wordt gesproken over KDDI, een grote telecommunicatie operator.
Een punt voor Renault dat niet te verwaarlozen is, met het tekort aan belangrijke sponsors voor 2010.
Niet echt een verassing, de 2e rijder is waar ik echt benieuwd naar ben.quote:Op maandag 23 november 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Officieel: Rosberg rijdt in 2010 voor Mercedes
Rosberg heeft een contract getekend tot en met 2013.
Gelukkig voor Rosberg niet.quote:Op maandag 23 november 2009 12:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Niet echt een verassing, de 2e rijder is waar ik echt benieuwd naar ben.
quote:Op maandag 23 november 2009 18:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gelukkig voor Rosberg niet.
Maar dit zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Ben benieuwd wat hij gaat laten zien daar.
quote:Op donderdag 26 november 2009 12:23 schreef sasquatsch het volgende:
Alguersuari all signed up with Toro Rosso
Slecht nieuws. Het lijkt erop dat Toyota zijn inschrijving heeft verkocht aan Stefan Grand Prix en Sauber dus geen plek op de grid krijgt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:06 schreef Big-Ern het volgende:
Goed nieuws! Sauber is weer in handen van Peter Sauber!
quote:Adrian Sutil en Vitantonio Liuzzi zullen ook in 2010 het rijderskoppel vormen van Force India. Dit heeft het team vrijdag bekendgemaakt. Sutil begint volgend jaar aan zijn derde seizoen bij Force India, voor Liuzzi, die dit jaar het stuur overnam van Giancarlo Fisichella, wordt het zijn eerste volledige jaar als racerijder bij de Indiase renstal.
"We zijn erg blij dat we zowel Adrian als Vitantonio hebben weten te behouden", liet teambaas Vijay Mallya weten. "We hebben altijd gezegd dat continuïteit een zeer belangrijke factor voor ons is en voor het eerst hebben we volgend jaar niet alleen dezelfde rijders, maar ook dezelfde motor en dezelfde teamleiding. Ik weet zeker dat we hierdoor verder kunnen bouwen op onze goede prestaties van dit jaar."
Volgende week zullen Paul di Resta en JR Hildebrand voor Force India in actie komen tijdens de rookietest. Zij maken kans op een functie als test- en reserverijder.
Plek van Sauber was toch niet afhankelijk van de plek van Toyota?quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Slecht nieuws. Het lijkt erop dat Toyota zijn inschrijving heeft verkocht aan Stefan Grand Prix en Sauber dus geen plek op de grid krijgt.
Jawel, er is namelijk geen plek meer op de grid wanneer toyota mee zou doen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Plek van Sauber was toch niet afhankelijk van de plek van Toyota?
Leg dit even uit. Toyota is toch echt uitgestapt, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Kill_em_all het volgende:
Uh ja maar dat Toyota niet echt uit zou stappen had iedereen wel verwacht denk ik want ze hebben immers het concorde agreement al getekend dus niet aan de start verschijnen zal ongetwijfeld een heleboel geld gaan kosten dus verkopen ze de boel inc startbewijs.
Ze hebben kenbaar gemaakt volgend jaar niet als toyota aan de start te verschijnen. Ze hebben echter de concorde agreement getekend en moeten aan de start verschijnen of een hele hoge boete betalen. Kortom zij kunnen nog steeds aan de start verschijnen daar ze een startbewijs hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:23 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Leg dit even uit. Toyota is toch echt uitgestapt, als je het mij vraagt.
Ze staan voorlopig nog aangemerkt als eerste reserve. Dus het is nu afwachten wat er met de plek van Toyota gaat gebeuren. Maar ik verwacht wel dat Sauber wordt toegelaten en zo dus het gat opvult wat Toyota achterliet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:27 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben effe in de war ....
Wat is ook alweer met de plek van BMW gebeurd?
Wat logisch zou zijn in mijn ogen is een "swap" van de startbewijzen. Dan is Toyota van de boete af, en Sauber verzekerd van een plaatsje.quote:Op zondag 29 november 2009 10:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze staan voorlopig nog aangemerkt als eerste reserve. Dus het is nu afwachten wat er met de plek van Toyota gaat gebeuren. Maar ik verwacht wel dat Sauber wordt toegelaten en zo dus het gat opvult wat Toyota achterliet.
Ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren. Ze kieperen Peter Sauber er niet direct uit. Dat Toyota op de lijst staat is gewoon het middeltje om die 40 miljoen boete op te strijkenquote:Op maandag 30 november 2009 10:59 schreef vosss het volgende:
Ik zou ook voor Sauber kiezen. Daarvan weet je wat je in de kuip haalt en van die Stefan weet niemand het en er zijn al een hoop nieuwe teams wat maar afwachten is.
Hoe het regelsgewijs in elkaar zit weet ik niet, maar als ik de FIA was zou ik ze gewoon zo interpreteren dat Sauber erbij is volgend jaar
quote:Para todos que estao perguntando, eu vou estar na F1 em 2010. Os detalhes serao anunciados na semana que vem. Fiquem de olho. Muito obrigado
quote:Lotus to reveal drivers on Monday
The new Lotus Formula 1 team is to announce the identity of its 2010 drivers on Monday.
Team boss Tony Fernandes revealed via his Twitter feed that both cockpits had now been filled and that the announcement was imminent.
"Bringing home two drivers for the Lotus F1 team. Announcement Monday," Fernandes wrote.
AUTOSPORT understands that ex-Toyota driver Jarno Trulli is near certain for one Lotus seat. The Italian veteran has long been linked with the project having worked with Lotus technical boss Mike Gascoyne at Jordan, Renault and Toyota.
The second Lotus drive is believed to have come down to a choice between Heikki Kovalainen and Takuma Sato.
Former McLaren driver Kovalainen is on the market after losing his seat to world champion Jenson Button, while Sato has been working to break back into F1 in recent months having been on the sidelines since Super Aguri folded in early 2008. Sato tested for Toro Rosso last winter, but the team eventually chose to retain Sebastien Bourdais instead.
Malaysian Formula Renault 3.5 frontrunner Fairuz Fauzy could get a test and reserve role with Lotus, but early speculation that he would race for the team has been played down by Fernandes and Gascoyne.
quote:Jarno Trulli en Heikki Kovalainen hebben bij het nieuwe team van Lotus F1. Dat maakte de Maleisische premier Najib Tun Razak bekend tijdens een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur. Fairuz Fauzy is benoemd tot test- en reservecoureur van het team uit Maleisië.
Lotus-teambaas Tony Fernandes twitterde afgelopen weekend al dat de coureurs van het team deze maandag bekend zouden worden en in de media werd meteen gespeculeerd over stoeltjes voor Trulli en Kovalainen, zeker nadat het management van Takuma Sato liet weten dat er voor de coureur geen plek was bij Lotus.
Trulli en Kovalainen hebben zo toch onderdak gevonden nadat ze om verschillende redenen hun contract niet verlengd zagen worden: de Italiaan zag Toyota uit de Formule 1 vertrekken, Kovalainen werd bij McLaren de deur gewezen om plaats te maken voor wereldkampioen Jenson Button.
"Ik vind het geweldig dat we Jarno, Heikki en Fairuz hebben weten te contracteren in ons debuutseizoen als Lotus F1 Racing. Het toont de kwaliteit en ambitie van het team aan. Jarno en Heikki zijn bewezen winnaars en zullen ons erg helpen bij het ontwikkelen van de auto in 2010", vertelde teambaas Fernandes. "Fairuz is zonder twijfel de beste coureur die Maleisië momenteel heeft en ik ben dan ook erg blij dat we hem kunnen verwelkomen."
"We hebben pas in september ons startbewijs voor 2010 gekregen, maar hebben nu al een auto in ontwikkeling en twee Formule 1-winnaars onder contract, evenals een geboren Maleisiër. Dat is geen slecht resultaat na drie maanden hard werken!", vervolgde hij. "We zijn nog niet klaar en we zullen na wat rust tijdens de feestdagen nog meer grenzen proberen te verleggen."
[/spoiler][/spoiler]
quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:28 schreef bodylotion het volgende:
Di Grassi in een Virgin volgend seizoen
(bron: autosport.com)
Jaime nog altijd niet bevestigd?? :Squote:Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij is dit dan het huidige lijstje
Scuderia Toro Rosso - Ferrari: Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari
quote:Kamui Kobayashi is volgend jaar te bewonderen in een auto van het team van Sauber. De Finse krant Turun Sanomat meldt dat de Japanner een contract bij de Zwitserse renstal op zak heeft, al zal een bevestiging pas komen wanneer zijn teamgenoot bekend is.
Dat zou ik echt super vinden!!!quote:Op woensdag 16 december 2009 10:55 schreef sasquatsch het volgende:
'Kamui Kobayashi tekent bij Sauber voor volgend seizoen'
[..]
Die het wat Schumacher aangaat eigenlijk altijd bij het juiste end heeft gehad in het verleden!!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:02 schreef Sally het volgende:
Het ziet er nu toch naar uit dat het waar is, maar let op: Bild = roddelblad van de bovenste plank...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/74656quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
'ONLY 24 CARS WILL BE ON THE GRID NEXT YEAR'
Ecclestone verwacht CamposF1 en USF1 de grid niet gaan halen.
[Upd] Mercedes GP: Schumi bevestigdquote:Op woensdag 23 december 2009 10:33 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Windsor: \"US F1 is erbij in 2010\"
Ook Campos zal gewoon racen
ze rijden dus beide
en
[Upd] Mercedes GP: Schumi bevestigd
half 12 komt Mercedes met persinfo
quote:MICHAEL SCHUMACHER JOINS MERCEDES GP PETRONAS
Posted: Wednesday 23 December 2009 at 12:03
Stuttgart/Brackley - The MERCEDES GP PETRONAS Formula One Team can confirm today that seven-times Formula One World Champion Michael Schumacher will make his racing return in 2010 with the Silver Arrows team.
With seven Drivers’ World Championships, 248 Grand Prix starts, 91 victories, 154 podium finishes and 68 pole positions, the 40-year old German needs no introduction following an illustrious and record-breaking Formula One career from 1991 to 2006 at the Jordan, Benetton and Ferrari teams.
Michael’s return to racing with MERCEDES GP PETRONAS sees his return to Mercedes-Benz Motorsport where he began his racing apprenticeship as part of the Junior Programme in 1990, racing in Group C sports cars and DTM, and sees Michael renew his partnership with Ross Brawn with whom he won all seven of his World Championships.
Today’s announcement confirms the MERCEDES GP PETRONAS driver line-up for the 2010 season with Michael partnering his compatriot, 24 year old Nico Rosberg, in the Silver Arrows cars.
Michael Schumacher: "MERCEDES GP PETRONAS represents a new challenge for me both in a sporting and a personal context. It is a new chapter in my racing career and I am really looking forward to working with my old friend Ross Brawn and my companions from my days with the Mercedes Junior Programme. I am convinced that together we will be involved in the fight for the Formula 1 World Championship next year and I am already looking forward to getting back onto the race track. For me, this partnership closes the circle. Mercedes supported me for so many years when I began my Formula 1 career and now I can hopefully give something back to the brand with the star."
Nico Rosberg: "It is fantastic that Michael is returning to Formula One and will be my team-mate at MERCEDES GP PETRONAS. It’s a great challenge for me to be up against one of the best drivers of all time. I’m sure that we will form a very strong partnership as he will have lost none of his speed! It is also great news for our sport and the fans."
Ross Brawn, Team Principal of MERCEDES GP PETRONAS: "I am delighted that we can confirm today that Michael will make his much-anticipated return to Formula One next year and drive for our MERCEDES GP PETRONAS team. As seven-time World Champion, Michael’s outstanding record in Formula One speaks for itself and I am looking forward to working with him again. With the completion of our driver line-up, I believe that we now have the most exciting partnership in Formula One with Michael and Nico, who provide the perfect mix of talent, experience, speed and youth. We can now turn our full attention to the preparations for the new season and everyone at MERCEDES GP PETRONAS is extremely excited about the challenge ahead. With the investment and support in our team provided by Daimler, Aabar and our new title partner Petronas, and with two such exciting drivers, we have all of the building blocks in place to have another successful season in 2010."
Norbert Haug, Vice-President of Mercedes-Benz Motorsports: "In April 1991, when I had been in charge of the Mercedes-Benz Motorsport programme for just six months, Michael was standing beside me on the balcony one evening. Without the slightest doubt, he said in a low voice: “It’s about time that I got into Formula 1”. Michael had just turned 22 years of age and four months later, he made his debut at Spa in a Jordan. Mercedes-Benz helped him to this point and the rest is history: seven World Championship titles, more than any racing driver, 91 Grand Prix wins, more than any racing driver. Michael has more of everything than every other driver. As part of the Mercedes Junior Programme, Michael had raced in Group C sports cars and competed in a few DTM races. Ross Brawn, then our opponent at Jaguar, quickly realised Michael’s talent and they went on to win all seven of his Drivers’ World Championship titles together at Benetton and Ferrari. Our sporting ambition has always been that Michael should drive again where his professional career had started and Michael knew that. We often joked about it after the races and discussed the prospect seriously several times during the last 14 years in Formula 1. It didn’t happen in 1995, it didn’t happen in 1998 and it didn’t happen in 2005. I am delighted that it will now happen in 2010. I am very much looking forward to working with Michael and everybody at Mercedes-Benz and Daimler extends a very warm welcome to our ‘apprentice’ of 19 years ago. That apprentice is now the most successful racing driver of all time."
Geweldig statement van Norbert Haug!quote:Op woensdag 23 december 2009 12:15 schreef vosss het volgende:
En van de site van MercedesGP (nu nog BrawnGP), die bijna niet te bereiken is:
http://www.brawngp.com/readstory.asp?bgp=j%C1%AA%C0rZ%7E%5E
[..]
Dit dusquote:Op woensdag 23 december 2009 15:31 schreef LeXX het volgende:
P.S. Vosss, ik denk er hetzelfde over als jij; Schumi mag dan een l*l van een persoon zijn, ik vind het top dat hij terugkomt, en zo zijn enorme ballen toont
http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5830254,00.htmlquote:Pedro de la Rosa will join Kamui Kobayashi according to reports in the Swiss press.
There has been much speculation regarding the identity of the Japanese driver's teammate, with Christian Klein, Pedro de la Rosa, Nick Heidfeld and Bertrand Baguette all linked with the position. However, it appears that de la Rosa has beaten the rest to the punch.
According to Swiss newspaper, Blick, which has close ties to the Swiss-based outfit, the news will be announced soon, baring "an earthquake in Hinwil".
De la Rosa, who as previously turned out for Arrorws and Jaguar, has held the position of McLaren test driver since 2003, a period that included a brief run in the race seat following Juan Pablo Montoya's departure from the team midway through the 2006 season.
Speaking to NZZ am Sonntag regarding his team's second driver, Peter Sauber revealed that "an experienced man" with "new knowledge for the team" had been signed to partner Kobayashi, but ruled Nick Heidfeld out of the running.
Sauber admitted that he had not yet decided when he would look to officially drop the BMW name from his operation, as it was not a priority at the moment.
"[It's] currently called BMW Sauber F1 Team, because we registered ourselves as such with the FIA, and that's how we will line up. It is not decided at present when we will submit an application for a change of the name," he explained.
Wat hij zelf ontkentquote:Op maandag 4 januari 2010 08:37 schreef Tarado het volgende:
DE LA ROSA SET FOR SAUBER SPOT
Monday 4th January 2010
[..]
http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5830254,00.html
Dat hebben we al vaker gezien dat ontkennen, we zullen het snel weten, ik vind het toch vreemd dat zo kort voor de eerste test er nog zoveel stoeltjes beschikbaar zijn (of niet bekend zijn)quote:
Gelukkig nieuwjaar Alguersuariquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef sasquatsch het volgende:
Bortolotti ipv Alguersuari bij STR?
Hij zal nog wel een contract hebben, maar dat zegt niet zoveel blijkt maar weer, het is natuurlijk niet makkelijk om midden in een seizoen in te stappen maar daar was hij zelf bijquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Gelukkig nieuwjaar Alguersuari![]()
Ik ben heel erg benieuwd wat er daadwerkelijk is gezegd door STR waardoor Alguersuari dacht dat hij het komende seizoen zou rijden en hier melding van deed in de media.
Een beetje een kleurloze rijder maar wel een die bijna altijd een race volbrengt, het zegt wel iets over de nog beschikbare stoeltjes in F1, zonder een zak geld niet aan te komenquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Opvallend gerucht:
Heidfeld onderweg naar reserverol bij Mercedes
Nick Heidfeld wordt waarschijnlijk de test- en reservecoureur van Mercedes Grand Prix. Zo meldt de Duitse boulevardkrant Bild.
Een zwaargewicht voor Mercedes op het derde stoeltje.
Volgens mij was dat weer achterhaald. En Haug ontkent.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Opvallend gerucht:
Heidfeld onderweg naar reserverol bij Mercedes
Nick Heidfeld wordt waarschijnlijk de test- en reservecoureur van Mercedes Grand Prix. Zo meldt de Duitse boulevardkrant Bild.
Een zwaargewicht voor Mercedes op het derde stoeltje.
quote:Far from securing the vacant Toro Rosso seat, Mirko Bortolotti has in fact been ousted from Red Bull's driver development programme.
With Jaime Alguersuari not yet confirmed as Sebastien Buemi's 2010 teammate, it was rumoured last week that Italian teenager Bortolotti was high on the list of potential alternatives.
He tested with the Faenza based team at the recent young driver session at Jerez, and made headlines last winter when he broke the Fiorano lap record while testing with Ferrari.
He finished the 2009 F2 championship in fourth place.
But although part of Red Bull's Junior Team last year, Bortolotti is not yet listed in the energy drink company's development scheme for 2010, while others including Brendon Hartley and Daniel Ricciardo are.
Reporting from Ferrari's Madonna di Campiglio media event, Turun Sanomat correspondent Heikki Kulta said Bortolotti has been "suddenly ousted" by Red Bull's Helmut Marko.
Bortolotti is consequently trying to find another F2 seat for 2010, but may instead have to return to university.
Red Bull said last month that "only those drivers who have the necessary talent for a sustainable Formula One
career will be supported" by the Junior Team scheme.
quote:Campos could release Bruno Senna so that the Brazilian rookie can sign for the 2010 season with Toro Rosso.
Citing Brazilian sources, that information was reported by Italy's Corriere dello Sport and Tuttosport publications, in the wake of claims that the new Spanish team is struggling to compile a full budget for its Formula One debut.
It would explain why Toro Rosso has left open the race cockpit alongside Sebastien Buemi that late last season was occupied by the Spanish youngster Jaime Alguersuari.
26-year-old Senna was signed by Campos in the hope that his famous surname would attract more sponsorships on top of his Telmex backing, but it emerged this week that it has not been so.
The Brazilian sources said Red Bull-owned Toro Rosso already has the "right" to sign Senna in the event of difficulties at Campos.
Eccleston roept dat al een hele tijd en de teams ontkennen. Senna ontkent ook dat deze optie bestaat, dus wat er van waar is...quote:Op maandag 25 januari 2010 20:26 schreef Gijsje het volgende:
Dat Senna verhaal rijmt wel met wat Bernie vandaag te melden had over USF1 en Campos. Zou heel jammer zijn als deze teams het niet gaan halen.
STR heeft beide coureurs bevestigdquote:Op maandag 25 januari 2010 20:26 schreef Gijsje het volgende:
Dat Senna verhaal rijmt wel met wat Bernie vandaag te melden had over USF1 en Campos. Zou heel jammer zijn als deze teams het niet gaan halen.
Blijven er nog drie plekken over. Tweede rijder bij USF1, Renault en Camposquote:The USF1 Team has announced that they have signed Argentine driver Jose Maria Lopez to drive for the team in 2010. Lopez (27), previously raced in Formula 3000 in 2004 and GP2 in 2005 and 2006 - scoring one victory in Barcelona in 2005 - and was a Renault F1 test driver.
The deal was announced at a press conference with the President of Argentina, Cristina Fernandez de Kirchner, at the Government House, and she noted, "The Argentine government is very happy to get behind this exciting new project and we wish Jose Maria and the team all the best for the 2010 season."
Lopez said, "This is a truly memorable day for me, my family and the people of Argentina. I have been working towards this day for much of my life and I can't thank Peter (Windsor) and Ken (Anderson) enough for this opportunity. Of course a new F1 team faces many challenges but our goal is to improve with each race and build a foundation that will eventually see this team competing for wins and championships."
Team Principal Ken Anderson said, "So many things go into starting a Formula One team from scratch. You can nail every step along the way but if you don't have the right guys in the seats, everything else is for naught. With Jose Maria Lopez we have further positioned ourselves for a successful 2010 debut campaign."
Is al toegevoegdquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:29 schreef Burnie88 het volgende:
Waarom staat Tung niet bij de mogelijkheden tot 2e coureur Renault?
Ik denk dat Petrov naar Campos gaat. Campos heeft geld nodig
Ik zou ook liever naar Renault willen, maar bij Campos hoeft hij een 2e viool te spelen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is al toegevoegd
Ik denk dat Petrov liever naar Renault wil.
Verder lees ik dat Carroll en Soucek kans maken bij Campos. Soucek schijnt genoeg financiën te hebben en Carroll zou de voorkeur hebben van de mogelijke nieuwe investeerder Teixera.
Liever tweede viool bij een goed team (om je zo in de kijker te rijden voor nog betere teams), dan eerste viool in een achterhoede team, waarbij je je helemaal niet in de kijker kan rijden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:12 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ik zou ook liever naar Renault willen, maar bij Campos hoeft hij een 2e viool te spelen.
Soucek mag van mij lekker Formule 2 e.d. blijven rijden. Carrol zie ik ook wel zitten, die jongen is snel en fel.
Zegt Ecclestone! Ergens anders lees ik dat Villeneuve meer kans maakt bij Stefan GP.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:09 schreef vosss het volgende:
En Ralf voor als USF1 / Campos de grid niet gaat halen bij het team van die servische mafiabaas
anders bokt ecclestone ff op!quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zegt Ecclestone! Ergens anders lees ik dat Villeneuve meer kans maakt bij Stefan GP.
Apart als dit waar is, dacht dat Bernie voorstander was van Stefan GP. Snap dan niet helemaal waarom hij dan Campos overneemt. Of kunnen we USF1 ook afschrijven en neemt Stefan GP die plaats in ?quote:'Campos Meta wordt in 2011 Volkswagen'
De Spaanse sportkrant AS meldt donderdag dat Adrian Campos het Formule 1-team Campos Meta 1 heeft verlaten. Formule 1-baas Bernie Ecclestone en teampresident Jose Ramon Carabante van Campos Meta 1 nemen het team over, waarna ze in 2011 de renstal verkopen aan Volkswagen.
Betaling
Door de overname lijkt Campos Meta 1 verzekerd van deelname aan de eerste race van het seizoen in Bahrein. De betalingsachterstand van zes miljoen euro bij chassisbouwer Dallara is voldaan.
Team
Colin Kolles wordt teambaas. De Duitse Roemeen stond eerder aan het hoofd van Midland F1, Spyker en Force India. Het contract van Bruno Senna wordt gerespecteerd. Het team, dat mogelijk nog van naam zal veranderen, moet nu nog op zoek naar een tweede coureur.
Geld
Campos Meta 1 werd geplaagd door financiële problemen. Een deal met A1GP-baas Tony Teixeira ketste af, waarna Ecclestone en Carabante de team redden van de ondergang.
Maar bij Bernie weet je het nooit hij kan natuurlijk met Stefan GP geschermd hebben om druk op Campos te zetten, zoals je weet valt Bernie in de categorie uberratquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:15 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Apart als dit waar is, dacht dat Bernie voorstander was van Stefan GP. Snap dan niet helemaal waarom hij dan Campos overneemt. Of kunnen we USF1 ook afschrijven en neemt Stefan GP die plaats in ?
Precies, hij heeft zelf de prijs zo naar beneden geluld en het nu gekocht (komt het op mij over)quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar bij Bernie weet je het nooit hij kan natuurlijk met Stefan GP geschermd hebben om druk op Campos te zetten, zoals je weet valt Bernie in de categorie uberrat
quote:Kimi Raikkonen will reportedly return to Formula One at the end of this season, replacing Mark Webber at Red Bull Racing.
According to Germany's Bild, Webber 'allegedly... wants to withdraw after the 2010 season', leaving a race-seat open at Red Bull.
And the man they are tipping to take Webber's place is Raikkonen.
The Finn quit Formula One in favour of the World Rally Championship after failing to land a drive with McLaren for the 2010 season.
However, Raikkonen has made it clear that his foray into rallying doesn't mean he's done with F1 forever.
In fact, Bild claims he will be back as early as next year, stepping up to take Webber's vacated Red Bull seat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |