abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74573513
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:33 schreef Tarado het volgende:

Dit betekent dat het STR rijdersduo voor 2010 ook bekend is.

Toro Rosso confirm Buemi, hint at Jaime
Calm down, please!
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:41:58 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74575412
quote:
Alleen Buemi dus voorlopig , de puzzel gaat verder
  woensdag 11 november 2009 @ 07:48:45 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74594161
Sponsor problem to thwart de la Rosa/Campos deal
Racing series F1
Date 2009-11-11
By Motorsport.com/GMM
quote:
Two candidates have overtaken Pedro de la Rosa as favourites to become Bruno Senna's 2010 teammate at Campos.

The Spanish team's chief Adrian Campos has this week revealed that his desired collaboration with de la Rosa, McLaren's main test driver, is likely to fall over due to a lack of corporate backing.

"I would like to have Pedro de la Rosa, but he is Spanish and there are problems with the sponsorships of Spaniards," he said.

"There are other options from Russia and Venezuela, but everything depends on the sponsors," Campos added.

Team president Jose Ramon Carabante clarified that Pastor Maldonado is the front-running Venezuelan, while the Russian referred to by Campos is Vitaly Petrov.
pi_74594213
quote:
Op woensdag 11 november 2009 07:48 schreef Tarado het volgende:
Sponsor problem to thwart de la Rosa/Campos deal
Racing series F1
Date 2009-11-11
By Motorsport.com/GMM
[..]
bel anders erkende pay drivers als Yoong, Rosset, Diniz of Albers. Dan sta je zeker achteraan!
pi_74599780
quote:
Op woensdag 11 november 2009 07:54 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

bel anders erkende pay drivers als Yoong, Rosset, Diniz of Albers. Dan sta je zeker achteraan!

Yoong stond inderdaad te boek als paydriver. Pas in de A1 viel me op dat hij zo slecht nog niet was. Hij heeft Verstappen weleens om zijn oren gereden. Beetje flauw om Albers af te doen als paydriver. De man heeft ooit het prestigieuze F3 kampioenschap op zijn naam weten te schrijven dat nu bekend staat als Euroseries. Dan moet je wel iets kunnen.
pi_74620757
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:14 schreef Trystar het volgende:
Ik hoop het, Villeneuve
Wat heeft die gozer nou helemaal gepresteerd dan? 1x WDC met een auto die 6 uur sneller was dan de rest maar voor de rest niks gepresteerd. Die gast was vroeger al overbodig, nu al helemaal.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_74627334
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:49 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Wat heeft die gozer nou helemaal gepresteerd dan? 1x WDC met een auto die 6 uur sneller was dan de rest maar voor de rest niks gepresteerd. Die gast was vroeger al overbodig, nu al helemaal.
Eindelijk weer eens een karakter in de F1. Iemand die voor zijn (ongezouten) mening durft uit te komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_74635631
Toyota schijnt nu hun nieuwe chassis te koop hebben staan. Lijkt me erg interessant voor een nieuw team.
pi_74638743
quote:
Brawn refuses to budge on Button pay demands

Ross Brawn re-iterates that the wage demands of newly-crowned F1 World Champion Jenson Button will not be met in 2010 - but that the British star will be granted more freedom in terms of securing personal sponsorship deals

Ross Brawn is continuing to play hardball with Jenson Button as the pair endeavour to come to some sort of resolution regarding the newly-crowned F1 World Champion's salary in 2010 – as McLaren-Mercedes waits in the wings should no deal be forthcoming.

Button surrendered about two-thirds of his annual £8 million retainer in the wake of parent company Honda's sudden and shock withdrawal late last year, agreeing to take a cut to help the Brackley-based outfit stay afloat over the difficult winter months as the team morphed slowly into Brawn GP.

Now, however, off the back of his title-winning run and the better financial health of the squad as a result of prize money and Virgin's involvement, the British star is pushing for his erstwhile pay packet to be re-instated – a request that Brawn, as team principal, is unwilling to meet, conceding only that the 29-year-old will be granted greater leeway to negotiate his own personal sponsorship agreements.

“We can offer a higher proportion of driver freedom,” the Englishman told British newspaper The Guardian, “and that will probably be the route we will go. “Jenson has some freedom for his own endorsements, but he has a commitment to meet our obligations.”

Whilst Button has repeatedly made clear that staying with the team that supported him all the way to the drivers' crown is his favoured option, McLaren is also understood to have expressed an interest in securing the services of the Frome-born ace in-place of Heikki Kovalainen, in what would likely constitute an all-British line-up in 2010 alongside his predecessor as world champion, Lewis Hamilton. The Woking-based operation is currently baulking at Kimi Raikkonen's wage demands, but would likely be more capable of affording those of Button.
Calm down, please!
pi_74642104
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:58 schreef Big-Ern het volgende:
Toyota schijnt nu hun nieuwe chassis te koop hebben staan. Lijkt me erg interessant voor een nieuw team.
USF1 schijnt een gegadigde te zijn voor het chassis van de TF110.
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:03:33 #111
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_74678584
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:18 schreef ElmarO het volgende:

[..]

USF1 schijnt een gegadigde te zijn voor het chassis van de TF110.
Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?

Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_74678686
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:03 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?

Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...
Klopt, maar aan de andere kant kan je als USF1 zijnde op een leuke manier aan een vrij behoorlijke wagen komen. Helemaal voor een debutant. De TF109 heeft afgelopen seizoen toch 59,5 punten weten te behalen. Ik denk dat ze daar met ongeveer de helft van dat aantal al meer dan tevreden zullen zijn.
pi_74679431
Als ik nieuwkomer ben in de F1 met een goedgekeurd chassis zou ik heel graag een chassis willen hebben van een team dat al jaren meegaat in de F1 en er miljarden tegenaan heeft gegooid met de duurste high-tech windtunnels die ik nooit kan betalen ... puur om er een jaartje van te leren.
Calm down, please!
pi_74688297
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:03 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?

Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...


Ik heb nog nooit een compleet nieuw team gezien die vanuit het niets een goede auto kan bouwen. Toyota is nooit een topteam geweest, maar waren inmiddels wel in staat om een auto te bouwen die zo af en toe met de top mee kon komen, en flink wat punten mee kon snoepen.
Als nieuw team zou ik ook altijd zo'n chassis willen hebben!
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:03:23 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74774405
quote:
Manor Grand Prix strikt Glock voor 2010
17 november 2009

Timo Glock zal volgend seizoen uitkomen voor het nieuwe team van Manor Grand Prix. Dat maakte het team dinsdagochtend bekend. De Duitser reed het afgelopen seizoen voor Toyota, maar moest de laatste drie races uitzitten na een flinke crash op Suzuka.

Manor is het tweede nieuwe team dat een coureur bekend maakt voor volgend jaar, nadat Bruno Senna vorige week al werd bevestigd bij Campos. Glock leek de grootste kanshebber op het tweede stoeltje bij Renault, maar koos dus toch voor het hagelnieuwe Manor. "Ik had meerdere opties voor 2010, onder andere bij meer gevestigde teams", zei Glock. "Iedere coureur wil ooit wereldkampioen worden, maar de manier waarop ik wil slagen is door te helpen met het opbouwen van een team. Dat is ook waarom ik zo enthousiast ben over de kans bij Manor."

Ik heb veel tijd doorgebracht met Nick Wirth, John Booth en andere leden van het team en wat me het meeste aansprak is dat dit een echt raceteam is, wat gerund wordt door echte racers. Het team mag dan klein zijn, maar heeft flinke ambities en een indrukwekkend ontwikkelingsprogramma. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik een grote rol kan spelen op het gebied van technische ondersteuning en dat het een fantastische kans is voor me. Ik kan niet wachten om aan het begin van volgend jaar de auto te gaan testen."
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ikt-glock-voor-2010/
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_74774510
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:11:30 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74776118
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:02 schreef sasquatsch het volgende:
Glock naar Manor
Dat is toch een slecht teken voor Renault omdat hij bijna daar had getekend
pi_74776187
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is toch een slecht teken voor Renault omdat hij bijna daar had getekend
hij zal liever zekerheid willen hebben denk ik.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:18:32 #120
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_74776299
Jenson Button agrees to join McLaren on three-year, £6m-a-year deal

Als het waar is dan begrijp ik het wel. Bij Mercedes zou ie feitelijk toch al 2e rijder worden naast de door Mercedes (dubbel)betaalde Rosberg. Dan kun je beter voor duidelijkheid kiezen + het geld + een gegarandeerd snelle auto. En met de regelaanpassingen van volgend jaar geef ik hem nog wel wat kansen tegenover Hamilton.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 11:18:42 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74776305
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is toch een slecht teken voor Renault omdat hij bijna daar had getekend
Mja, ik heb goede hoop dat Renault juist nu wel wil blijven. Ze hebben aangegeven tegen fabrieksteams te willen racen en met de komst van een fabrieksteam van Mercedes is er voor de Fransen opeens veel meer eer te behalen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 11:35:10 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74776780
Dat van Button schijnt al rond te zijn:

[Upd] \'Button rond met McLaren\'
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74778363
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:36:58 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74778468
quote:
Ik hoop dat het lukt al is het alleen maar om Kimi in de F1 (McLaren) te houden, die lijkt me ook beter opgewassen tegen Hamilton dan Button.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 12:47:13 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74778751
quote:
Dat zegt heel wat. Gelukkig hou ik het in mijn bericht nog op geruchten, want een officiële aankondiging is het niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:11:53 #127
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74779509
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik hoop dat het lukt al is het alleen maar om Kimi in de F1 (McLaren) te houden, die lijkt me ook beter opgewassen tegen Hamilton dan Button.
Dat ligt er helaas vaak maar net aan in welke motivatie-staat Kimi verkeert.
pi_74779813
Ik denk dat Button Hamilton nog wel eens de oren kan wassen

Neem nou de slechte start van McLaren dit seizoen ... voor Ham was dat een leermoment, voor Button niet ... die had het vast beter gedaan in de McLaren (denk ik).

Button is mega-constant en kan -naar gelang de situatie dat verlangt- langzaam de druk opvoeren en snellere ronden rijden. Hamilton is meer een sprinter / do-or-die-driver. Ham heeft inmiddels wel beter geleerd z'n banden te gebruiken en met fuel management is hij ook gevorderd maar Button echt op alles toch echt een streepje voor, denk ik.

Button + Hamilton in McLaren =

Kimi + McLaren = zoooo 2006
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 13:35:28 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74780160
Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74782400
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:21 schreef Googolplexian het volgende:
Ik denk dat Button Hamilton nog wel eens de oren kan wassen

Neem nou de slechte start van McLaren dit seizoen ... voor Ham was dat een leermoment, voor Button niet ... die had het vast beter gedaan in de McLaren (denk ik).

Button is mega-constant en kan -naar gelang de situatie dat verlangt- langzaam de druk opvoeren en snellere ronden rijden. Hamilton is meer een sprinter / do-or-die-driver. Ham heeft inmiddels wel beter geleerd z'n banden te gebruiken en met fuel management is hij ook gevorderd maar Button echt op alles toch echt een streepje voor, denk ik.

Button + Hamilton in McLaren =

Kimi + McLaren = zoooo 2006
Doet me een beetje denken aan Senna - Prost bij McLaren eind jaren '80. Senna de aggressievere (en snellere) rijder en Prost de meer berekenende (constantere) rijder.

Zou dus nog een mooi jaartje kunnen worden als er net zo'n vete ontstaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_74782616
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
Dan lach ik me echt helemaal de tering
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:55:55 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74782641
Toch heb ik het idee dat als Ross Brawn Button werkelijk zo goed vond als bijvoorbeeld Schumacher hij er alles aan zou doen om hem te behouden want een coureur die een paar tienden van een ronde tijd afhaalt is natuurlijk veel geld waard (een paar tienden in ontwikkeling kost ook veel)

Blijkbaar hebben de gegevens die Brawn van Button in de 2e helft van het seizoen heeft vergaard laten zien dat hij zo'n rijder niet is en dus het extra geld niet waard is
pi_74782683
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:55 schreef Tarado het volgende:
Toch heb ik het idee dat als Ross Brawn Button werkelijk zo goed vond als bijvoorbeeld Schumacher hij er alles aan zou doen om hem te behouden want een coureur die een paar tienden van een ronde tijd afhaalt is natuurlijk veel geld waard (een paar tienden in ontwikkeling kost ook veel)

Blijkbaar hebben de gegevens die Brawn van Button in de 2e helft van het seizoen heeft vergaard laten zien dat hij zo'n rijder niet is en dus het extra geld niet waard is
of Ross weet iets wat wij niet weten en de Duitse media roept: Mercedes heeft Schumi gebeld
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:01:59 #134
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_74782849
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
De mogelijkheden voor een tactiek waarbij de ene rijder regelmatig helemaal afgetankt moest starten en de ander niet is ook niet meer mogelijk. Dat zou beide coureurs qua prestaties dichter tot elkaar moeten brengen. Ik denk eigenlijk dat Button bij McLaren veel beter zou presteren dan z'n critici denken. Het is sowieso een coureur die nog steeds (zelfs nu ie wereldkampioen is!) erg onderschat wordt.

Maar eigenlijk hoop ik dat het toch nog goed komt tussen Button en Brawn/Mercedes. Het zou voor beiden beter zijn denk ik. Mercedes zou zich, met de regelveranderingen van komend jaar, moeten richten op stabiliteit op alle vlakken. Een vertrek van Button past daar absoluut niet in.

Kunnen ze Button geen prestatiebonus geven of zo? Of in ieder geval iets waaruit spreekt dat ze hem graag willen houden. Want dat idee krijg je nu nauwelijks.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 15:15:38 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74783236
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef beantherio het volgende:

[..]

De mogelijkheden voor een tactiek waarbij de ene rijder regelmatig helemaal afgetankt moest starten en de ander niet is ook niet meer mogelijk.
Ze moeten idd allemaal volledig afgetankt zijn, maar ik denk dat je met de verschillen in rijstijlen wel verschillen moet gaan zien. Misschien niet in het aantal mee te nemen liters, maar wel in rondetijden tijdens de race.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74784764
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze moeten idd allemaal volledig afgetankt zijn, maar ik denk dat je met de verschillen in rijstijlen wel verschillen moet gaan zien. Misschien niet in het aantal mee te nemen liters, maar wel in rondetijden tijdens de race.
En dat is precies de reden dat ik tegen bijtanken ben. Nu krijgen we aan het begin van de race andere mensen die sneller zijn dan aan het eind van de race in plaats van dat het steeds dezelfde mensen zijn. Dus wordt er hopelijk zowel aan het begin als aan het eind van de race (en er tussenin) meer ingehaald
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_74785496
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En dat is precies de reden dat ik tegen bijtanken ben. Nu krijgen we aan het begin van de race andere mensen die sneller zijn dan aan het eind van de race in plaats van dat het steeds dezelfde mensen zijn. Dus wordt er hopelijk zowel aan het begin als aan het eind van de race (en er tussenin) meer ingehaald
Erm ... meer benzine = hoger zwaartepunt = minder mechanische grip = minder inhalen

Het wordt, zo mogelijk, NOG monotoner.
Calm down, please!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 16:30:41 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74785601
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74786221
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Erm ... meer benzine = hoger zwaartepunt = minder mechanische grip = minder inhalen

Het wordt, zo mogelijk, NOG monotoner.
Maakt niet uit als ze de aerodynamische grip dan ook verkleinen door bijvoorbeeld kleinere voorvleugels te gebruiken. Zolang de verhouding maar in het voordeel is van de mechanische grip. En dat is nu helaas niet zo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_74796298
quote:
Oh?????????????????
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 18 november 2009 @ 00:25:46 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74806547
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_74807064
Calmer than you are
  woensdag 18 november 2009 @ 10:05:51 #145
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_74807395
quote:
Vertaling: "als je met McLaren blijft praten dan worden we boos"
quote:
Jammer. Het is wel goed om te horen dat ie de deur niet helemaal dicht gooit, alhoewel ik niet verwacht dat er in 2011 wel teams zullen zijn die zijn salaris kunnen betalen.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:16:59 #146
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_74813733
Volgens de BBC heeft Button nu ook daadwerkelijk getekend bij McLaren. De officiële aankondiging zou later vandaag moeten volgen.
pi_74814074
Erg luxe om twee wereldkampioenen voor je team te hebben rijden
Calm down, please!
  woensdag 18 november 2009 @ 13:32:26 #148
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_74814275
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Erg luxe om twee wereldkampioenen voor je team te hebben rijden
Mercedes heeft straks 2 coureurs die beiden hun eerste race nog moeten winnen.

Niet dat ik verder geen respect heb voor Rosberg en Heidfeld.
  woensdag 18 november 2009 @ 14:03:45 #149
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
  woensdag 18 november 2009 @ 14:43:36 #150
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74816772
Tijd voor een up-to-date lijstje:

Silly Season 2010 - 13 teams, 26 rijders
Updated: 18-11-2009

Team: Vodafone McLaren Mercedes (Mercedes klantenteam)
Motor: Mercedes FO108X
1ste Rijder: Lewis Hamilton (contract tot 2012)
2de Rijder: Jenson Button (meerjarig contract)

Brawn GP Formula One (Mercedes fabrieksteam - teamnaam kan veranderen)
Motor: Mercedes FO108X
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Nico Rosberg (Waarschijnlijker na Mercedes deal), Nick Heidfeld (geruchten, tevens voormalig Mercedes protegé)

Red Bull Racing
Motor: Renault RS27 (Huidig, contract verlenging verwacht), Cosworth CA201 (Geruchten), Mercedes (Onwaarschijnlijk)
1ste Rijder: Sebastian Vettel (contract tot en met 2011, optie voor 2012)
2de Rijder: Mark Webber (contract voor 2010)

Team: Scuderia Ferrari Marlboro (Santander teamnaamsponsor?)
Motor: Ferrari 056
1ste Rijder: Felipe Massa (contract voor 2010)
2de Rijder: Fernando Alonso (contract tot en met 2012)

AT&T Williams
Motor: Cosworth CA2010
1ste Rijder: Rubens Barrichello (contract bevestigd)
2de Rijder: Nico Hulkenberg (contract bevestigd, waarschijnlijk meerjarig)

Team: Renault F1 Team
Motor: Renault R27
1ste Rijder: Robert Kubica (contract voor 2010)
2de Rijder:
Geruchten: Romain Grosjean, Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Heikki Kovalainen, Lucas di Grassi, Vitaly Petrov

Force India F1 Team
Motor: Mercedes FO108X
1ste Rijder: Adrian Sutil (optie voor 2010 opgenomen, staat vrij om naar een groter team te verhuizen)
2de Rijder: Vitantonio Liuzzi (contract tot en met 2011)
Geruchten: Nelson Piquet (in geval Sutil vertrekt), Karun Chandhok (Indiër)

Team: Scuderia Toro Rosso
Motor: Ferrari 056 (contract schijnt tot en met 2010 te gelden)
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Sébastien Buemi (waarsch. nieuw contract), Jaime Alguersuari, jr (waarsch. nieuw contract)

Campos Meta Team
Motor: Cosworth CA2010 (chassis ontworpen door Dallara)
1ste Rijder: Bruno Senna (contract bevestigd)
2de Rijder:
Geruchten: Vitaly Petrov (Campos verleden, brengt tevens geld mee), Pedro de la Rosa, Pastor Maldonado, José Maria López, Nelson Piquet

Virgin Manor F1 Team
Motor: Cosworth CA2010
1ste Rijder: Timo Glock (contract tot en met 2011, optie voor 2012)
2de Rijder:
Geruchten: Nelson Piquet

Best Buy Team US F1
Motor: Cosworth CA2010
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Jacques Villeneuve, Jonathan Summerton

1Malaysia Lotus F1 Team
Motor: Cosworth CA2010
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Jarno Trulli, Takuma Sato, Kumui Kobayashi, Jacques Villeneuve

Team: Sauber Petronas F1 Team (Qadbak)
Motor: Ferrari 056 - Petronas badge (geruchten)
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Nick Heidfeld, Christian Klien, Giancarlo Fisichella (geruchten over deal Ferrari motoren)

Wat een ongekend Silly Season dit jaar. En we zijn pas net begonnen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 november 2009 @ 14:46:21 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74816877
Bij Renault wordt ook nog Franck Montagny genoemd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74817124
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

Mercedes heeft straks 2 coureurs die beiden hun eerste race nog moeten winnen.

Niet dat ik verder geen respect heb voor Rosberg en Heidfeld.
Pa Rosberg moest zijn eerste race ook nog winnen toen 'ie naar Williams ging. Toen werd 'ie wereldkampioen (met maar een gewonnen race in een bizar seizoen).
  woensdag 18 november 2009 @ 15:06:17 #153
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74817670
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Renault wordt ook nog Franck Montagny genoemd.
Toegevoegd, + Buemi is bevestigd bij Toro Rosso.
Veel geruchten omtrent dat tweede Renault stoeltje.

Silly Season 2010 - 13 teams, 26 rijders
Updated: 18-11-2009

Team: Vodafone McLaren Mercedes (Mercedes klantenteam)
Motor: Mercedes FO108X
1ste Rijder: Lewis Hamilton (contract tot 2012)
2de Rijder: Jenson Button (meerjarig contract)

Mercedes Grand Prix (Mercedes fabrieksteam)
Motor: Mercedes FO108X
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Nico Rosberg (Waarschijnlijker na Mercedes deal), Nick Heidfeld (geruchten, tevens voormalig Mercedes protegé)

Red Bull Racing
Motor: Renault RS27 (Huidig, contract verlenging verwacht), Cosworth CA2010 (Geruchten)
1ste Rijder: Sebastian Vettel (contract tot en met 2011, optie voor 2012)
2de Rijder: Mark Webber (contract voor 2010)

Team: Scuderia Ferrari Marlboro (Santander teamnaamsponsor?)
Motor: Ferrari 056
1ste Rijder: Felipe Massa (contract voor 2010)
2de Rijder: Fernando Alonso (contract tot en met 2012)

AT&T Williams
Motor: Cosworth CA2010
1ste Rijder: Rubens Barrichello (contract bevestigd)
2de Rijder: Nico Hulkenberg (contract bevestigd, waarschijnlijk meerjarig)

Team: Renault F1 Team
Motor: Renault R27
1ste Rijder: Robert Kubica (contract voor 2010)
2de Rijder:
Geruchten: Romain Grosjean, Franck Montagny, Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Heikki Kovalainen, Lucas di Grassi, Vitaly Petrov

Force India F1 Team
Motor: Mercedes FO108X
1ste Rijder: Adrian Sutil (optie voor 2010 opgenomen, staat vrij om naar een groter team te verhuizen)
2de Rijder: Vitantonio Liuzzi (contract tot en met 2011)
Geruchten: Nelson Piquet (in geval Sutil vertrekt), Neel Jani, Giancarlo Fisichella, Karun Chandhok (Indiër)

Team: Scuderia Toro Rosso
Motor: Ferrari 056 (contract schijnt tot en met 2010 te gelden)
1ste Rijder: Sébastien Buemi (contract voor 2010)
2de Rijder:
Geruchten: Jaime Alguersuari, jr (waarsch. nieuw contract)

Campos Meta Team
Motor: Cosworth CA2010 (chassis ontworpen door Dallara)
1ste Rijder: Bruno Senna (contract bevestigd)
2de Rijder:
Geruchten: Vitaly Petrov (Campos verleden, brengt tevens geld mee), Pedro de la Rosa, Pastor Maldonado, José Maria López, Nelson Piquet

Virgin Manor F1 Team
Motor: Cosworth CA2010
1ste Rijder: Timo Glock (contract tot en met 2011, optie voor 2012)
2de Rijder:
Geruchten: Nelson Piquet, Lucas di Grassi

Best Buy Team US F1
Motor: Cosworth CA2010 (geruchten omtrent chassis overname voormalig Toyota F1-team)
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Jacques Villeneuve, Jonathan Summerton

1Malaysia Lotus F1 Team
Motor: Cosworth CA2010
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Jarno Trulli, Takuma Sato, Kumui Kobayashi, Jacques Villeneuve

Team: Sauber Petronas F1 Team (Qadbak)
Motor: Ferrari 056 - Petronas badge (geruchten)
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Nick Heidfeld, Christian Klien, Giancarlo Fisichella (geruchten over deal Ferrari motoren)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-11-2009 16:07:45 ]
pi_74819208
Even wat opmerkingen:

- Brawn heet nu officieel Mercedes Grand Prix
- Mercedes is voor Red Bull geen optie meer door veto McLaren
- Di Grassi wordt genoemd als tweede rijder bij Virgin Manor
- Neel Jani en Fischella worden ook genoemd als mogelijke kandidaat bij Force India
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 18 november 2009 @ 15:56:31 #155
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74819554
Aangepast.
Het is bijna niet bij te houden.
pi_74819597
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aangepast.
Het is bijna niet bij te houden.
wat hij zegt!
  woensdag 18 november 2009 @ 16:35:42 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74821000
Villeneuve working on F1 comeback

Een topper is hij niet meer maar hij zou nog van dienst kunnen zijn voor een nieuw team, en hij trekt natuurlijk wel veel publiciteit
pi_74830823
En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.

Altijd leuk zo'n silly season.
  woensdag 18 november 2009 @ 21:47:16 #159
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_74832840
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:54 schreef ElmarO het volgende:
En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.

Altijd leuk zo'n silly season.
Oké, waar rook is is vuur zeggen ze wel eens. Maar als Brawn/Fry/Mercedes (wie dan ook daar) Button al niet wil betalen die ''maar'' ¤8mln vraagt, dan gaan ze echt niet Raikkonen proberen aan te trekken, waarvan ze al weten dat die 2 a 3x zoveel vraagt. Komt nog eens bij dat Kimi 'n sabbatical heeft aangekondigt vandaag. Onwaarschijnlijk dus
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 19 november 2009 @ 00:12:30 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74838270
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:54 schreef ElmarO het volgende:
En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.

Altijd leuk zo'n silly season.
Globo is ook goed ingevoerd in F1, wel vreemd dat alleen zij dit nieuws brengen maar het zou de verrassing kunnen zijn die Norbert Haug eerder noemde waarvan iedereen dacht dat hij Schumi bedoelde

Verder krijgt Button nog een trapje na;

Fry: Money not issue in Button departure

By Edd Straw Wednesday, November 18th 2009, 21:20 GMT
quote:
Brawn GP chief executive officer Nick Fry is adamant that Jenson Button's move to McLaren was not prompted by the financial terms offered by his team.

Fry believes that the deal Button has signed with McLaren could be worth less money than was on the table to remain with the rebranded Mercedes Grand Prix team next year. He insists that press reports of the amount offered to Button by the team are significantly short of the actual figure.

"I don't think that it was a financial issue," Fry told AUTOSPORT. "We understand that our offer to Jenson may well have been in excess of what he might be getting with McLaren.

"We are disappointed that Jenson has decided to leave because we did make what we thought was a very generous offer for a new contract which was significantly in excess of the frankly spurious figures that were put out to the press over the past week or so."

Fry added that the team was still keen to proceed with further contract negotiations over the past week, but that Button's management seemed uninterested in talks when approached in recent days.

"It was clear to us that things were going seriously astray as of Sunday night or Monday morning," said Fry.

"Unfortunately, over the last week there has been very little dialogue with Jenson's management team despite the fact that we have made overtures to have further discussions. But they didn't seem particularly keen, presumably because they were set on the McLaren route."

Many pundits, including three times world champion Jackie Stewart, expect Button to struggle against Lewis Hamilton at McLaren. Fry also suspects that will be the case and while he did not simply expect Button to stay with team through loyalty, he does not understand the logic behind the choice.

"I respect his decision," said Fry. "It's not one that I would have made and maybe he has been poorly advised.

"Clearly, loyalty would be nice but in this day and age you don't expect too much of that. I'm always happy when any employee leaves our company if I think that they've made the right decision and they are going to a better job and they always go with our blessing if that is the situation.

"In this situation, we don't understand the logic of the decision and I think Jenson is going to have to up his game if he's going to beat Lewis on home territory."

Despite losing Button to McLaren, Fry insists he does not regret delaying contract negotiations until the end of the season in the belief that it would have distracted both team and driver from their main aim of winning the drivers' and constructors' championships.

"Unfortunately we were between a rock and a hard place on this," Fry told AUTOSPORT. "Ideally the discussions should have been completed before the end of the season, but because of the way that the championship was going in the latter part of the season, the last thing we wanted was to distract the driver with contract negotiations.

"That was the right decision because there was enough going on on the racing side to fully occupy us and him without having the burden of contract discussions on top of that."
autosport.com
pi_74838400
Ik ben het eens met Nick
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_74842786
Ik niet ... van Button zeggen dat hij gebrek heeft aan loyaliteit is zo'n beetje hetzelfde als Barichello van hetzelfde betichten.

Button is door dik en dun bij Honda gebleven ... door de echte POEP-jaren. En nu dat hij dan eindelijk status heeft zou 'ie niet naar z'n droomteam mogen? Dan is Fisichella ook weinig loyaal geweest, en Glock, en Kimi, en ... en ...en ...

Iedere coureur van het veld wil voor Ferrari of McLaren rijden mochten ze die kans krijgen... behalve Kimi.
Calm down, please!
pi_74847278
En weer een gerucht.

De La Rosa naar Force India?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_74848937
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:01 schreef Googolplexian het volgende:
Iedere coureur van het veld wil voor Ferrari of McLaren rijden mochten ze die kans krijgen... behalve Kimi.
Kimi is niet zo precies hij wil alleen maar de beste auto en een flink salaris.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_74850996
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_74852912
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Kimi kiest voor rally
Een nietszeggend artikel, want in het originele bericht (Exclusive Kimi Raikkonen Q&A - I want to win another title) staat niets nieuws. Hij wil alleen racen in de F1 bij een competitief team (McLaren, die geen plaats meer heeft) en verder kijkt hij naar de rallysport. Er staat niet in dat hij daadwerkelijk dat ook gaat doen.

Dus als Mercedes hem een aanbod doet zou hij zo maar volgend jaar op de grid staan. Alleen lijkt het er niet op dat dat gaat gebeuren, omdat hij denkt dat Mercedes twee Duitsers wil hebben (en ik vraag me af of dat terecht is .
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_74853865
Brawn houdt Button aan contract


Räikkönen: "De deur staat open, maar..."
quote:
Op de vraag wat hij dan zoal gaat doen in dat jaar vrij, antwoordde de Fin dat hij dat nog niet weet. Wel zei Räikkönen dat hij bekeek of hij in de rallysport gaat rijden. En dat hij ook daar een snelle wagen wil hebben. Als dat niet doorgaat, zal de voormalig Ferrari-coureur meer tijd met familie en vrienden doorbrengen. Of hij in 2011 weer in de F1 rijdt, hangt dus heel erg af van het materiaal: "Ik wil niet alleen racen om als onbekende rond te rijden. Daar ben ik niet in geïnteresseerd. Maar het duurt nog even tot die tijd, dus laten we zien wat er gebeurt de komende maanden."


[ Bericht 29% gewijzigd door Sally op 19-11-2009 16:12:08 (Quote toegevoegd) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_74901190
Schumi in een Mercedes volgend jaar?
's Avonds een man, overdags rustig an
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:27:27 #169
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_74901567
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
En weer een gerucht.

De La Rosa naar Force India?
Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_74906434
Ralf misschien terug in 2010?

Dat zou echt te briljant zijn.
pi_74906492
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:27 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...

Precies, zo is het. Van het kaliber Jos Verstappen. Straks begint de roep om Jos ook weer! Villeneuve net zo. Allemaal prima rijders hoor, maar over hun top heen en het waren nooit de echte toptalenten waarvan men dacht dat ze dat ooit wel waren. Niet het kaliber Alonso, Hamilton of een Raikkonen.
pi_74906511
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 09:57 schreef ElmarO het volgende:
Ralf misschien terug in 2010?

Dat zou echt te briljant zijn.
jezus man zet dan een GP2-talent in die bak. Met Ralf kom je niet in de buurt van de top 10!
  zaterdag 21 november 2009 @ 21:59:27 #173
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74907762
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:27 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...
PDLR zou dan ook op basis van zijn ervaring een zitje verdienen, men verwacht echt niet met hem een toekomstig wereldkampioen binnen te halen.
Zeker de eerste seizoenen is ervaring belangrijk voor een nieuw team. Drie dagen testen met Pedro de la Rosa levert ongetwijfeld meer informatie op dan drie dagen testen met twee onervaren talenten.

Ik heb Pedro de la Rosa trouwens wel hoger zitten dan bijvoorbeeld Gené en veel andere testcoureurs, hij heeft een aantal verdienstelijke invalbeurten voor McLaren gehad.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 november 2009 @ 22:21:53 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74908571
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 november 2009 @ 17:40:28 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_74932439
Kobayashi naar Renault?

Vertaald uit het Frans (een automatische vertaling met de hand aangepast):
quote:
De Japanse piloot Kamui Kobayashi, de openbaring van het einde van seizoen 2009, zou kunnen instappen bij het Renault F1 Team in 2010. Na het vertrek van Toyota uit de F1 zou de piloot de steun van enkele Japanse sponsors hebben.

Met een uitmuntend begin in de Formule 1 ten tijde van de GP van Brazilië, op Interlagos, vechtend voor een positie met wereldkampioen Jenson Button maar ook in Abu Dhabi, met zijn eerste punten in de F1, zou de Japanse piloot Kamui Kobayashi goed geplaatst zijn om volgend seizoen een team te vormen met Robert Kubica binnen Renault F1, kondigt AutoHebdo deze week aan. Enkele voormalige sponsors van Toyota zouden klaar zijn hem te volgen.

Onder deze Japanse sponsors de elektronicagigant Panasonic, die veel investeerde in Toyota voor zijn F1 einde. Ook wordt gesproken over KDDI, een grote telecommunicatie operator.

Een punt voor Renault dat niet te verwaarlozen is, met het tekort aan belangrijke sponsors voor 2010.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 23 november 2009 @ 10:35:36 #177
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74933175
Silly Season 2010 - 13 teams, 26 rijders
Update: 23-11-2009

Team: Vodafone McLaren Mercedes (Mercedes klantenteam)
Motor: Mercedes FO108X
1ste Rijder: Lewis Hamilton (contract tot 2012)
2de Rijder: Jenson Button (meerjarig contract)

Mercedes Grand Prix (Mercedes fabrieksteam)
Motor: Mercedes FO108X
1ste Rijder: Nico Rosberg (contract tot en met 2013)
2de Rijder:
Geruchten: Kimi Raikkonen, Nick Heidfeld, Michael Schumacher (Onwaarschijnlijk?)

Red Bull Racing
Motor: Renault RS27 (Huidig, contract verlenging verwacht), Cosworth CA2010 (Geruchten)
1ste Rijder: Sebastian Vettel (contract tot en met 2011, optie voor 2012)
2de Rijder: Mark Webber (contract voor 2010)

Team: Scuderia Ferrari Marlboro (Santander teamnaamsponsor?)
Motor: Ferrari 056
1ste Rijder: Felipe Massa (contract voor 2010)
2de Rijder: Fernando Alonso (contract tot en met 2012)

AT&T Williams
Motor: Cosworth CA2010
1ste Rijder: Rubens Barrichello (contract bevestigd)
2de Rijder: Nico Hulkenberg (contract bevestigd, waarschijnlijk meerjarig)

Team: Renault F1 Team
Motor: Renault R27
1ste Rijder: Robert Kubica (contract voor 2010)
2de Rijder:
Geruchten: Romain Grosjean, Franck Montagny, Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Heikki Kovalainen, Lucas di Grassi, Vitaly Petrov, Kamui Kobayashi

Force India F1 Team
Motor: Mercedes FO108X
1ste Rijder: Adrian Sutil (optie voor 2010 opgenomen, staat vrij om naar een groter team te verhuizen)
2de Rijder: Vitantonio Liuzzi (contract tot en met 2011)
Geruchten: Nelson Piquet (in geval Sutil vertrekt), Pedro de la Rosa, Neel Jani, Giancarlo Fisichella, Karun Chandhok (Indiër)

Team: Scuderia Toro Rosso
Motor: Ferrari 056 (contract schijnt tot en met 2010 te gelden)
1ste Rijder: Sébastien Buemi (contract voor 2010)
2de Rijder:
Geruchten: Jaime Alguersuari, jr (waarsch. nieuw contract)

Campos Meta Team
Motor: Cosworth CA2010 (chassis ontworpen door Dallara)
1ste Rijder: Bruno Senna (contract bevestigd)
2de Rijder:
Geruchten: Vitaly Petrov (Campos verleden, brengt tevens geld mee), Pedro de la Rosa, Pastor Maldonado, José Maria López, Nelson Piquet

Virgin Manor F1 Team
Motor: Cosworth CA2010
1ste Rijder: Timo Glock (contract tot en met 2011, optie voor 2012)
2de Rijder:
Geruchten: Nelson Piquet, Lucas di Grassi

Best Buy Team US F1
Motor: Cosworth CA2010 (geruchten omtrent chassis overname voormalig Toyota F1-team)
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: José Maria López (Wachten op bevestiging), Pedro de la Rosa, Jacques Villeneuve, Jonathan Summerton, Franck Montagny

1Malaysia Lotus F1 Team
Motor: Cosworth CA2010
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Jarno Trulli, Takuma Sato, Kumui Kobayashi, Jacques Villeneuve

Team: Sauber Petronas F1 Team (Qadbak)
Motor: Ferrari 056 - Petronas badge (geruchten)
1ste Rijder:
2de Rijder:
Geruchten: Nick Heidfeld, Christian Klien, Ralf Schumacher, Heikki Kovalainen, Giancarlo Fisichella (geruchten over deal Ferrari motoren)

Bijgewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-11-2009 12:33:20 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 november 2009 @ 11:00:58 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74933761
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 november 2009 @ 12:32:22 #179
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74936047
Officieel: Rosberg rijdt in 2010 voor Mercedes

Rosberg heeft een contract getekend tot en met 2013.
pi_74936129
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Officieel: Rosberg rijdt in 2010 voor Mercedes

Rosberg heeft een contract getekend tot en met 2013.
Niet echt een verassing, de 2e rijder is waar ik echt benieuwd naar ben.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_74944373
quote:
Op maandag 23 november 2009 12:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Niet echt een verassing, de 2e rijder is waar ik echt benieuwd naar ben.
Gelukkig voor Rosberg niet.

Maar dit zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Ben benieuwd wat hij gaat laten zien daar.
pi_75016119
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_75016214
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:56 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Gelukkig voor Rosberg niet.

Maar dit zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Ben benieuwd wat hij gaat laten zien daar.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75033385
Vier kandidaten voor Lotus F1

Naast Fairuz Fauzy en Jarno Trulli ook nog Christian Klien en Jacques Villeneuve.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_75048373
quote:

Een rijder die me alles behalve mee is gevallen. Kleurloos en langzaam.
pi_75050682
Goed nieuws! Sauber is weer in handen van Peter Sauber!
pi_75053993
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:06 schreef Big-Ern het volgende:
Goed nieuws! Sauber is weer in handen van Peter Sauber!
Slecht nieuws. Het lijkt erop dat Toyota zijn inschrijving heeft verkocht aan Stefan Grand Prix en Sauber dus geen plek op de grid krijgt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_75054725
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-en-sutil-voor-2010/
quote:
Adrian Sutil en Vitantonio Liuzzi zullen ook in 2010 het rijderskoppel vormen van Force India. Dit heeft het team vrijdag bekendgemaakt. Sutil begint volgend jaar aan zijn derde seizoen bij Force India, voor Liuzzi, die dit jaar het stuur overnam van Giancarlo Fisichella, wordt het zijn eerste volledige jaar als racerijder bij de Indiase renstal.

"We zijn erg blij dat we zowel Adrian als Vitantonio hebben weten te behouden", liet teambaas Vijay Mallya weten. "We hebben altijd gezegd dat continuïteit een zeer belangrijke factor voor ons is en voor het eerst hebben we volgend jaar niet alleen dezelfde rijders, maar ook dezelfde motor en dezelfde teamleiding. Ik weet zeker dat we hierdoor verder kunnen bouwen op onze goede prestaties van dit jaar."

Volgende week zullen Paul di Resta en JR Hildebrand voor Force India in actie komen tijdens de rookietest. Zij maken kans op een functie als test- en reserverijder.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75056358
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Slecht nieuws. Het lijkt erop dat Toyota zijn inschrijving heeft verkocht aan Stefan Grand Prix en Sauber dus geen plek op de grid krijgt.
Plek van Sauber was toch niet afhankelijk van de plek van Toyota?
Calm down, please!
pi_75057386
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Plek van Sauber was toch niet afhankelijk van de plek van Toyota?
Jawel, er is namelijk geen plek meer op de grid wanneer toyota mee zou doen.
Er is een maximum aan teams.
Dus wanneer Toyota uitstapt dan komt er een plek vrij die zeer waarschijnlijk door Sauber bezet zal worden daar dit een team is met historie/auto/werknemers/voortzetting ander team.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75093470
Uh ja maar dat Toyota niet echt uit zou stappen had iedereen wel verwacht denk ik want ze hebben immers het concorde agreement al getekend dus niet aan de start verschijnen zal ongetwijfeld een heleboel geld gaan kosten dus verkopen ze de boel inc startbewijs.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_75095479
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Kill_em_all het volgende:
Uh ja maar dat Toyota niet echt uit zou stappen had iedereen wel verwacht denk ik want ze hebben immers het concorde agreement al getekend dus niet aan de start verschijnen zal ongetwijfeld een heleboel geld gaan kosten dus verkopen ze de boel inc startbewijs.
Leg dit even uit. Toyota is toch echt uitgestapt, als je het mij vraagt.
pi_75095573
Ik ben effe in de war ....

Wat is ook alweer met de plek van BMW gebeurd?
Calm down, please!
pi_75101750
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:23 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Leg dit even uit. Toyota is toch echt uitgestapt, als je het mij vraagt.
Ze hebben kenbaar gemaakt volgend jaar niet als toyota aan de start te verschijnen. Ze hebben echter de concorde agreement getekend en moeten aan de start verschijnen of een hele hoge boete betalen. Kortom zij kunnen nog steeds aan de start verschijnen daar ze een startbewijs hebben.

BMW maakte kenbaar dat ze niet verder gingen en ondertekende de concorde agreement niet waardoor ze niet aan de start hoeven te verschijnen en dus ook geen boetes hoeven te betalen. Door het niet ondertekenen van de agreement vervalt hun startbewijs en kunnen zij niet deelnemen onder een andere naam.

Wanneer toyota zich helemaal terug trekt, dan pas leveren ze ook het startbewijs in en komt er eentje vrij voor een ander team, dit kan sauber, volkswagen, spyker etc. zijn (sauber is volgens vele degene die er het meeste recht op heeft daar het lang in de f1 heeft gezeten en een subtopper was, daarbij is peter sauber een innemende man met hart voor zijn team, ook de reden waarom hij het team terug wilde kopen van bmw). Nu is het mogelijk om het team/startbewijs over te kopen en zodoende mag je starten in het nieuwe seizoen.

Het ligt er dus aan wat Toyota doet, verschijnen ze gewoon niet (kost een hele hoop geld) of verkopen ze het startbewijs door (krijg je nog een klein beetje terug van de gedane investeringen).
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75103896
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:27 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben effe in de war ....

Wat is ook alweer met de plek van BMW gebeurd?
Ze staan voorlopig nog aangemerkt als eerste reserve. Dus het is nu afwachten wat er met de plek van Toyota gaat gebeuren. Maar ik verwacht wel dat Sauber wordt toegelaten en zo dus het gat opvult wat Toyota achterliet.
pi_75136692
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:06 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ze staan voorlopig nog aangemerkt als eerste reserve. Dus het is nu afwachten wat er met de plek van Toyota gaat gebeuren. Maar ik verwacht wel dat Sauber wordt toegelaten en zo dus het gat opvult wat Toyota achterliet.
Wat logisch zou zijn in mijn ogen is een "swap" van de startbewijzen. Dan is Toyota van de boete af, en Sauber verzekerd van een plaatsje.
pi_75136932
Ik zou ook voor Sauber kiezen. Daarvan weet je wat je in de kuip haalt en van die Stefan weet niemand het en er zijn al een hoop nieuwe teams wat maar afwachten is.

Hoe het regelsgewijs in elkaar zit weet ik niet, maar als ik de FIA was zou ik ze gewoon zo interpreteren dat Sauber erbij is volgend jaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75137228
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:59 schreef vosss het volgende:
Ik zou ook voor Sauber kiezen. Daarvan weet je wat je in de kuip haalt en van die Stefan weet niemand het en er zijn al een hoop nieuwe teams wat maar afwachten is.

Hoe het regelsgewijs in elkaar zit weet ik niet, maar als ik de FIA was zou ik ze gewoon zo interpreteren dat Sauber erbij is volgend jaar
Ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren. Ze kieperen Peter Sauber er niet direct uit. Dat Toyota op de lijst staat is gewoon het middeltje om die 40 miljoen boete op te strijken
pi_75275927
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:31:59 #200
131800 Tarado
capô de fusca
pi_75522162
Lucas Di Grassi twittert dat hij volgend jaar zeker in een F1 auto rijdt, details volgen volgende week


quote:
Para todos que estao perguntando, eu vou estar na F1 em 2010. Os detalhes serao anunciados na semana que vem. Fiquem de olho. Muito obrigado

http://twitter.com/lucasdigrassi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')