quote:Op maandag 9 november 2009 14:33 schreef Tarado het volgende:
Dit betekent dat het STR rijdersduo voor 2010 ook bekend is.
Alleen Buemi dus voorlopigquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Toro Rosso confirm Buemi, hint at Jaime
quote:Two candidates have overtaken Pedro de la Rosa as favourites to become Bruno Senna's 2010 teammate at Campos.
The Spanish team's chief Adrian Campos has this week revealed that his desired collaboration with de la Rosa, McLaren's main test driver, is likely to fall over due to a lack of corporate backing.
"I would like to have Pedro de la Rosa, but he is Spanish and there are problems with the sponsorships of Spaniards," he said.
"There are other options from Russia and Venezuela, but everything depends on the sponsors," Campos added.
Team president Jose Ramon Carabante clarified that Pastor Maldonado is the front-running Venezuelan, while the Russian referred to by Campos is Vitaly Petrov.
bel anders erkende pay drivers als Yoong, Rosset, Diniz of Albers. Dan sta je zeker achteraan!quote:Op woensdag 11 november 2009 07:48 schreef Tarado het volgende:
Sponsor problem to thwart de la Rosa/Campos deal
Racing series F1
Date 2009-11-11
By Motorsport.com/GMM
[..]
quote:Op woensdag 11 november 2009 07:54 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
bel anders erkende pay drivers als Yoong, Rosset, Diniz of Albers. Dan sta je zeker achteraan!
Wat heeft die gozer nou helemaal gepresteerd dan?quote:
Eindelijk weer eens een karakter in de F1. Iemand die voor zijn (ongezouten) mening durft uit te komen.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:49 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Wat heeft die gozer nou helemaal gepresteerd dan?1x WDC met een auto die 6 uur sneller was dan de rest maar voor de rest niks gepresteerd. Die gast was vroeger al overbodig, nu al helemaal.
quote:Brawn refuses to budge on Button pay demands
Ross Brawn re-iterates that the wage demands of newly-crowned F1 World Champion Jenson Button will not be met in 2010 - but that the British star will be granted more freedom in terms of securing personal sponsorship deals
Ross Brawn is continuing to play hardball with Jenson Button as the pair endeavour to come to some sort of resolution regarding the newly-crowned F1 World Champion's salary in 2010 – as McLaren-Mercedes waits in the wings should no deal be forthcoming.
Button surrendered about two-thirds of his annual £8 million retainer in the wake of parent company Honda's sudden and shock withdrawal late last year, agreeing to take a cut to help the Brackley-based outfit stay afloat over the difficult winter months as the team morphed slowly into Brawn GP.
Now, however, off the back of his title-winning run and the better financial health of the squad as a result of prize money and Virgin's involvement, the British star is pushing for his erstwhile pay packet to be re-instated – a request that Brawn, as team principal, is unwilling to meet, conceding only that the 29-year-old will be granted greater leeway to negotiate his own personal sponsorship agreements.
“We can offer a higher proportion of driver freedom,” the Englishman told British newspaper The Guardian, “and that will probably be the route we will go. “Jenson has some freedom for his own endorsements, but he has a commitment to meet our obligations.”
Whilst Button has repeatedly made clear that staying with the team that supported him all the way to the drivers' crown is his favoured option, McLaren is also understood to have expressed an interest in securing the services of the Frome-born ace in-place of Heikki Kovalainen, in what would likely constitute an all-British line-up in 2010 alongside his predecessor as world champion, Lewis Hamilton. The Woking-based operation is currently baulking at Kimi Raikkonen's wage demands, but would likely be more capable of affording those of Button.
USF1 schijnt een gegadigde te zijn voor het chassis van de TF110.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:58 schreef Big-Ern het volgende:
Toyota schijnt nu hun nieuwe chassis te koop hebben staan. Lijkt me erg interessant voor een nieuw team.
Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?quote:Op donderdag 12 november 2009 18:18 schreef ElmarO het volgende:
[..]
USF1 schijnt een gegadigde te zijn voor het chassis van de TF110.
Klopt, maar aan de andere kant kan je als USF1 zijnde op een leuke manier aan een vrij behoorlijke wagen komen. Helemaal voor een debutant. De TF109 heeft afgelopen seizoen toch 59,5 punten weten te behalen. Ik denk dat ze daar met ongeveer de helft van dat aantal al meer dan tevreden zullen zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?
Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...
quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?
Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ikt-glock-voor-2010/quote:Manor Grand Prix strikt Glock voor 2010
17 november 2009
Timo Glock zal volgend seizoen uitkomen voor het nieuwe team van Manor Grand Prix. Dat maakte het team dinsdagochtend bekend. De Duitser reed het afgelopen seizoen voor Toyota, maar moest de laatste drie races uitzitten na een flinke crash op Suzuka.
Manor is het tweede nieuwe team dat een coureur bekend maakt voor volgend jaar, nadat Bruno Senna vorige week al werd bevestigd bij Campos. Glock leek de grootste kanshebber op het tweede stoeltje bij Renault, maar koos dus toch voor het hagelnieuwe Manor. "Ik had meerdere opties voor 2010, onder andere bij meer gevestigde teams", zei Glock. "Iedere coureur wil ooit wereldkampioen worden, maar de manier waarop ik wil slagen is door te helpen met het opbouwen van een team. Dat is ook waarom ik zo enthousiast ben over de kans bij Manor."
Ik heb veel tijd doorgebracht met Nick Wirth, John Booth en andere leden van het team en wat me het meeste aansprak is dat dit een echt raceteam is, wat gerund wordt door echte racers. Het team mag dan klein zijn, maar heeft flinke ambities en een indrukwekkend ontwikkelingsprogramma. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik een grote rol kan spelen op het gebied van technische ondersteuning en dat het een fantastische kans is voor me. Ik kan niet wachten om aan het begin van volgend jaar de auto te gaan testen."
hij zal liever zekerheid willen hebben denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch een slecht teken voor Renault omdat hij bijna daar had getekend
Mja, ik heb goede hoop dat Renault juist nu wel wil blijven. Ze hebben aangegeven tegen fabrieksteams te willen racen en met de komst van een fabrieksteam van Mercedes is er voor de Fransen opeens veel meer eer te behalen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch een slecht teken voor Renault omdat hij bijna daar had getekend
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
Dat van Button schijnt al rond te zijn:
[Upd] \'Button rond met McLaren\'
Ik hoop dat het lukt al is het alleen maar om Kimi in de F1 (McLaren) te houden, die lijkt me ook beter opgewassen tegen Hamilton dan Button.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.
Button gate 3?quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.
Dat zegt heel wat. Gelukkig hou ik het in mijn bericht nog op geruchten, want een officiële aankondiging is het nietquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.
Dat ligt er helaas vaak maar net aan in welke motivatie-staat Kimi verkeert.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop dat het lukt al is het alleen maar om Kimi in de F1 (McLaren) te houden, die lijkt me ook beter opgewassen tegen Hamilton dan Button.
Doet me een beetje denken aan Senna - Prost bij McLaren eind jaren '80. Senna de aggressievere (en snellere) rijder en Prost de meer berekenende (constantere) rijder.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:21 schreef Googolplexian het volgende:
Ik denk dat Button Hamilton nog wel eens de oren kan wassen
Neem nou de slechte start van McLaren dit seizoen ... voor Ham was dat een leermoment, voor Button niet ... die had het vast beter gedaan in de McLaren (denk ik).
Button is mega-constant en kan -naar gelang de situatie dat verlangt- langzaam de druk opvoeren en snellere ronden rijden. Hamilton is meer een sprinter / do-or-die-driver. Ham heeft inmiddels wel beter geleerd z'n banden te gebruiken en met fuel management is hij ook gevorderd maar Button echt op alles toch echt een streepje voor, denk ik.
Button + Hamilton in McLaren =
Kimi + McLaren = zoooo 2006
Dan lach ik me echt helemaal de teringquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
of Ross weet iets wat wij niet weten en de Duitse media roept: Mercedes heeft Schumi gebeldquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:55 schreef Tarado het volgende:
Toch heb ik het idee dat als Ross Brawn Button werkelijk zo goed vond als bijvoorbeeld Schumacher hij er alles aan zou doen om hem te behouden want een coureur die een paar tienden van een ronde tijd afhaalt is natuurlijk veel geld waard (een paar tienden in ontwikkeling kost ook veel)
Blijkbaar hebben de gegevens die Brawn van Button in de 2e helft van het seizoen heeft vergaard laten zien dat hij zo'n rijder niet is en dus het extra geld niet waard is
De mogelijkheden voor een tactiek waarbij de ene rijder regelmatig helemaal afgetankt moest starten en de ander niet is ook niet meer mogelijk. Dat zou beide coureurs qua prestaties dichter tot elkaar moeten brengen. Ik denk eigenlijk dat Button bij McLaren veel beter zou presteren dan z'n critici denken. Het is sowieso een coureur die nog steeds (zelfs nu ie wereldkampioen is!) erg onderschat wordt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
Ze moeten idd allemaal volledig afgetankt zijn, maar ik denk dat je met de verschillen in rijstijlen wel verschillen moet gaan zien. Misschien niet in het aantal mee te nemen liters, maar wel in rondetijden tijdens de race.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
De mogelijkheden voor een tactiek waarbij de ene rijder regelmatig helemaal afgetankt moest starten en de ander niet is ook niet meer mogelijk.
En dat is precies de reden dat ik tegen bijtanken ben. Nu krijgen we aan het begin van de race andere mensen die sneller zijn dan aan het eind van de race in plaats van dat het steeds dezelfde mensen zijn. Dus wordt er hopelijk zowel aan het begin als aan het eind van de race (en er tussenin) meer ingehaaldquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze moeten idd allemaal volledig afgetankt zijn, maar ik denk dat je met de verschillen in rijstijlen wel verschillen moet gaan zien. Misschien niet in het aantal mee te nemen liters, maar wel in rondetijden tijdens de race.
Erm ... meer benzine = hoger zwaartepunt = minder mechanische grip = minder inhalenquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat is precies de reden dat ik tegen bijtanken ben. Nu krijgen we aan het begin van de race andere mensen die sneller zijn dan aan het eind van de race in plaats van dat het steeds dezelfde mensen zijn. Dus wordt er hopelijk zowel aan het begin als aan het eind van de race (en er tussenin) meer ingehaald
quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
Piquet jr. mogelijk naar Force India
Maakt niet uit als ze de aerodynamische grip dan ook verkleinen door bijvoorbeeld kleinere voorvleugels te gebruiken. Zolang de verhouding maar in het voordeel is van de mechanische grip. En dat is nu helaas niet zo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Erm ... meer benzine = hoger zwaartepunt = minder mechanische grip = minder inhalen
Het wordt, zo mogelijk, NOG monotoner.
Oh?????????????????quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
Piquet jr. mogelijk naar Force India
quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef Tarado het volgende:
Kimi to take "sabbatical" as options vanish
quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef Tarado het volgende:
Kimi to take "sabbatical" as options vanish
Vertaling: "als je met McLaren blijft praten dan worden we boos"quote:
Jammer. Het is wel goed om te horen dat ie de deur niet helemaal dicht gooit, alhoewel ik niet verwacht dat er in 2011 wel teams zullen zijn die zijn salaris kunnen betalen.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef Tarado het volgende:
Kimi to take "sabbatical" as options vanish
Mercedes heeft straks 2 coureurs die beiden hun eerste race nog moeten winnen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Erg luxe om twee wereldkampioenen voor je team te hebben rijden
Pa Rosberg moest zijn eerste race ook nog winnen toen 'ie naar Williams ging. Toen werd 'ie wereldkampioen (met maar een gewonnen race in een bizar seizoen).quote:Op woensdag 18 november 2009 13:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mercedes heeft straks 2 coureurs die beiden hun eerste race nog moeten winnen.![]()
Niet dat ik verder geen respect heb voor Rosberg en Heidfeld.
Toegevoegd, + Buemi is bevestigd bij Toro Rosso.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Renault wordt ook nog Franck Montagny genoemd.
wat hij zegt!quote:Op woensdag 18 november 2009 15:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aangepast.
Het is bijna niet bij te houden.
Oké, waar rook is is vuur zeggen ze wel eens. Maar als Brawn/Fry/Mercedes (wie dan ook daar) Button al niet wil betalen die ''maar'' ¤8mln vraagt, dan gaan ze echt niet Raikkonen proberen aan te trekken, waarvan ze al weten dat die 2 a 3x zoveel vraagt. Komt nog eens bij dat Kimi 'n sabbatical heeft aangekondigt vandaag. Onwaarschijnlijk dusquote:Op woensdag 18 november 2009 20:54 schreef ElmarO het volgende:
En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.
Altijd leuk zo'n silly season.![]()
Globo is ook goed ingevoerd in F1, wel vreemd dat alleen zij dit nieuws brengen maar het zou de verrassing kunnen zijn die Norbert Haug eerder noemde waarvan iedereen dacht dat hij Schumi bedoeldequote:Op woensdag 18 november 2009 20:54 schreef ElmarO het volgende:
En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.
Altijd leuk zo'n silly season.![]()
autosport.comquote:Brawn GP chief executive officer Nick Fry is adamant that Jenson Button's move to McLaren was not prompted by the financial terms offered by his team.
Fry believes that the deal Button has signed with McLaren could be worth less money than was on the table to remain with the rebranded Mercedes Grand Prix team next year. He insists that press reports of the amount offered to Button by the team are significantly short of the actual figure.
"I don't think that it was a financial issue," Fry told AUTOSPORT. "We understand that our offer to Jenson may well have been in excess of what he might be getting with McLaren.
"We are disappointed that Jenson has decided to leave because we did make what we thought was a very generous offer for a new contract which was significantly in excess of the frankly spurious figures that were put out to the press over the past week or so."
Fry added that the team was still keen to proceed with further contract negotiations over the past week, but that Button's management seemed uninterested in talks when approached in recent days.
"It was clear to us that things were going seriously astray as of Sunday night or Monday morning," said Fry.
"Unfortunately, over the last week there has been very little dialogue with Jenson's management team despite the fact that we have made overtures to have further discussions. But they didn't seem particularly keen, presumably because they were set on the McLaren route."
Many pundits, including three times world champion Jackie Stewart, expect Button to struggle against Lewis Hamilton at McLaren. Fry also suspects that will be the case and while he did not simply expect Button to stay with team through loyalty, he does not understand the logic behind the choice.
"I respect his decision," said Fry. "It's not one that I would have made and maybe he has been poorly advised.
"Clearly, loyalty would be nice but in this day and age you don't expect too much of that. I'm always happy when any employee leaves our company if I think that they've made the right decision and they are going to a better job and they always go with our blessing if that is the situation.
"In this situation, we don't understand the logic of the decision and I think Jenson is going to have to up his game if he's going to beat Lewis on home territory."
Despite losing Button to McLaren, Fry insists he does not regret delaying contract negotiations until the end of the season in the belief that it would have distracted both team and driver from their main aim of winning the drivers' and constructors' championships.
"Unfortunately we were between a rock and a hard place on this," Fry told AUTOSPORT. "Ideally the discussions should have been completed before the end of the season, but because of the way that the championship was going in the latter part of the season, the last thing we wanted was to distract the driver with contract negotiations.
"That was the right decision because there was enough going on on the racing side to fully occupy us and him without having the burden of contract discussions on top of that."
Kimi is niet zo precies hij wil alleen maar de beste auto en een flink salaris.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:01 schreef Googolplexian het volgende:
Iedere coureur van het veld wil voor Ferrari of McLaren rijden mochten ze die kans krijgen... behalve Kimi.
Een nietszeggend artikel, want in het originele bericht (Exclusive Kimi Raikkonen Q&A - I want to win another title) staat niets nieuws. Hij wil alleen racen in de F1 bij een competitief team (McLaren, die geen plaats meer heeft) en verder kijkt hij naar de rallysport. Er staat niet in dat hij daadwerkelijk dat ook gaat doen.quote:
quote:Op de vraag wat hij dan zoal gaat doen in dat jaar vrij, antwoordde de Fin dat hij dat nog niet weet. Wel zei Räikkönen dat hij bekeek of hij in de rallysport gaat rijden. En dat hij ook daar een snelle wagen wil hebben. Als dat niet doorgaat, zal de voormalig Ferrari-coureur meer tijd met familie en vrienden doorbrengen. Of hij in 2011 weer in de F1 rijdt, hangt dus heel erg af van het materiaal: "Ik wil niet alleen racen om als onbekende rond te rijden. Daar ben ik niet in geïnteresseerd. Maar het duurt nog even tot die tijd, dus laten we zien wat er gebeurt de komende maanden."
Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...quote:Op donderdag 19 november 2009 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
En weer een gerucht.
De La Rosa naar Force India?
quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...
jezus man zet dan een GP2-talent in die bak. Met Ralf kom je niet in de buurt van de top 10!quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:57 schreef ElmarO het volgende:
Ralf misschien terug in 2010?
Dat zou echt te briljant zijn.
PDLR zou dan ook op basis van zijn ervaring een zitje verdienen, men verwacht echt niet met hem een toekomstig wereldkampioen binnen te halen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...
quote:De Japanse piloot Kamui Kobayashi, de openbaring van het einde van seizoen 2009, zou kunnen instappen bij het Renault F1 Team in 2010. Na het vertrek van Toyota uit de F1 zou de piloot de steun van enkele Japanse sponsors hebben.
Met een uitmuntend begin in de Formule 1 ten tijde van de GP van Brazilië, op Interlagos, vechtend voor een positie met wereldkampioen Jenson Button maar ook in Abu Dhabi, met zijn eerste punten in de F1, zou de Japanse piloot Kamui Kobayashi goed geplaatst zijn om volgend seizoen een team te vormen met Robert Kubica binnen Renault F1, kondigt AutoHebdo deze week aan. Enkele voormalige sponsors van Toyota zouden klaar zijn hem te volgen.
Onder deze Japanse sponsors de elektronicagigant Panasonic, die veel investeerde in Toyota voor zijn F1 einde. Ook wordt gesproken over KDDI, een grote telecommunicatie operator.
Een punt voor Renault dat niet te verwaarlozen is, met het tekort aan belangrijke sponsors voor 2010.
Niet echt een verassing, de 2e rijder is waar ik echt benieuwd naar ben.quote:Op maandag 23 november 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Officieel: Rosberg rijdt in 2010 voor Mercedes
Rosberg heeft een contract getekend tot en met 2013.
Gelukkig voor Rosberg niet.quote:Op maandag 23 november 2009 12:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Niet echt een verassing, de 2e rijder is waar ik echt benieuwd naar ben.
quote:Op maandag 23 november 2009 18:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gelukkig voor Rosberg niet.
Maar dit zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Ben benieuwd wat hij gaat laten zien daar.
quote:Op donderdag 26 november 2009 12:23 schreef sasquatsch het volgende:
Alguersuari all signed up with Toro Rosso
Slecht nieuws. Het lijkt erop dat Toyota zijn inschrijving heeft verkocht aan Stefan Grand Prix en Sauber dus geen plek op de grid krijgt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:06 schreef Big-Ern het volgende:
Goed nieuws! Sauber is weer in handen van Peter Sauber!
quote:Adrian Sutil en Vitantonio Liuzzi zullen ook in 2010 het rijderskoppel vormen van Force India. Dit heeft het team vrijdag bekendgemaakt. Sutil begint volgend jaar aan zijn derde seizoen bij Force India, voor Liuzzi, die dit jaar het stuur overnam van Giancarlo Fisichella, wordt het zijn eerste volledige jaar als racerijder bij de Indiase renstal.
"We zijn erg blij dat we zowel Adrian als Vitantonio hebben weten te behouden", liet teambaas Vijay Mallya weten. "We hebben altijd gezegd dat continuïteit een zeer belangrijke factor voor ons is en voor het eerst hebben we volgend jaar niet alleen dezelfde rijders, maar ook dezelfde motor en dezelfde teamleiding. Ik weet zeker dat we hierdoor verder kunnen bouwen op onze goede prestaties van dit jaar."
Volgende week zullen Paul di Resta en JR Hildebrand voor Force India in actie komen tijdens de rookietest. Zij maken kans op een functie als test- en reserverijder.
Plek van Sauber was toch niet afhankelijk van de plek van Toyota?quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Slecht nieuws. Het lijkt erop dat Toyota zijn inschrijving heeft verkocht aan Stefan Grand Prix en Sauber dus geen plek op de grid krijgt.
Jawel, er is namelijk geen plek meer op de grid wanneer toyota mee zou doen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Plek van Sauber was toch niet afhankelijk van de plek van Toyota?
Leg dit even uit. Toyota is toch echt uitgestapt, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Kill_em_all het volgende:
Uh ja maar dat Toyota niet echt uit zou stappen had iedereen wel verwacht denk ik want ze hebben immers het concorde agreement al getekend dus niet aan de start verschijnen zal ongetwijfeld een heleboel geld gaan kosten dus verkopen ze de boel inc startbewijs.
Ze hebben kenbaar gemaakt volgend jaar niet als toyota aan de start te verschijnen. Ze hebben echter de concorde agreement getekend en moeten aan de start verschijnen of een hele hoge boete betalen. Kortom zij kunnen nog steeds aan de start verschijnen daar ze een startbewijs hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:23 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Leg dit even uit. Toyota is toch echt uitgestapt, als je het mij vraagt.
Ze staan voorlopig nog aangemerkt als eerste reserve. Dus het is nu afwachten wat er met de plek van Toyota gaat gebeuren. Maar ik verwacht wel dat Sauber wordt toegelaten en zo dus het gat opvult wat Toyota achterliet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:27 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben effe in de war ....
Wat is ook alweer met de plek van BMW gebeurd?
Wat logisch zou zijn in mijn ogen is een "swap" van de startbewijzen. Dan is Toyota van de boete af, en Sauber verzekerd van een plaatsje.quote:Op zondag 29 november 2009 10:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze staan voorlopig nog aangemerkt als eerste reserve. Dus het is nu afwachten wat er met de plek van Toyota gaat gebeuren. Maar ik verwacht wel dat Sauber wordt toegelaten en zo dus het gat opvult wat Toyota achterliet.
Ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren. Ze kieperen Peter Sauber er niet direct uit. Dat Toyota op de lijst staat is gewoon het middeltje om die 40 miljoen boete op te strijkenquote:Op maandag 30 november 2009 10:59 schreef vosss het volgende:
Ik zou ook voor Sauber kiezen. Daarvan weet je wat je in de kuip haalt en van die Stefan weet niemand het en er zijn al een hoop nieuwe teams wat maar afwachten is.
Hoe het regelsgewijs in elkaar zit weet ik niet, maar als ik de FIA was zou ik ze gewoon zo interpreteren dat Sauber erbij is volgend jaar
quote:Para todos que estao perguntando, eu vou estar na F1 em 2010. Os detalhes serao anunciados na semana que vem. Fiquem de olho. Muito obrigado
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |