quote:Two candidates have overtaken Pedro de la Rosa as favourites to become Bruno Senna's 2010 teammate at Campos.
The Spanish team's chief Adrian Campos has this week revealed that his desired collaboration with de la Rosa, McLaren's main test driver, is likely to fall over due to a lack of corporate backing.
"I would like to have Pedro de la Rosa, but he is Spanish and there are problems with the sponsorships of Spaniards," he said.
"There are other options from Russia and Venezuela, but everything depends on the sponsors," Campos added.
Team president Jose Ramon Carabante clarified that Pastor Maldonado is the front-running Venezuelan, while the Russian referred to by Campos is Vitaly Petrov.
bel anders erkende pay drivers als Yoong, Rosset, Diniz of Albers. Dan sta je zeker achteraan!quote:Op woensdag 11 november 2009 07:48 schreef Tarado het volgende:
Sponsor problem to thwart de la Rosa/Campos deal
Racing series F1
Date 2009-11-11
By Motorsport.com/GMM
[..]
quote:Op woensdag 11 november 2009 07:54 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
bel anders erkende pay drivers als Yoong, Rosset, Diniz of Albers. Dan sta je zeker achteraan!
Wat heeft die gozer nou helemaal gepresteerd dan?quote:
Eindelijk weer eens een karakter in de F1. Iemand die voor zijn (ongezouten) mening durft uit te komen.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:49 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Wat heeft die gozer nou helemaal gepresteerd dan?1x WDC met een auto die 6 uur sneller was dan de rest maar voor de rest niks gepresteerd. Die gast was vroeger al overbodig, nu al helemaal.
quote:Brawn refuses to budge on Button pay demands
Ross Brawn re-iterates that the wage demands of newly-crowned F1 World Champion Jenson Button will not be met in 2010 - but that the British star will be granted more freedom in terms of securing personal sponsorship deals
Ross Brawn is continuing to play hardball with Jenson Button as the pair endeavour to come to some sort of resolution regarding the newly-crowned F1 World Champion's salary in 2010 – as McLaren-Mercedes waits in the wings should no deal be forthcoming.
Button surrendered about two-thirds of his annual £8 million retainer in the wake of parent company Honda's sudden and shock withdrawal late last year, agreeing to take a cut to help the Brackley-based outfit stay afloat over the difficult winter months as the team morphed slowly into Brawn GP.
Now, however, off the back of his title-winning run and the better financial health of the squad as a result of prize money and Virgin's involvement, the British star is pushing for his erstwhile pay packet to be re-instated – a request that Brawn, as team principal, is unwilling to meet, conceding only that the 29-year-old will be granted greater leeway to negotiate his own personal sponsorship agreements.
“We can offer a higher proportion of driver freedom,” the Englishman told British newspaper The Guardian, “and that will probably be the route we will go. “Jenson has some freedom for his own endorsements, but he has a commitment to meet our obligations.”
Whilst Button has repeatedly made clear that staying with the team that supported him all the way to the drivers' crown is his favoured option, McLaren is also understood to have expressed an interest in securing the services of the Frome-born ace in-place of Heikki Kovalainen, in what would likely constitute an all-British line-up in 2010 alongside his predecessor as world champion, Lewis Hamilton. The Woking-based operation is currently baulking at Kimi Raikkonen's wage demands, but would likely be more capable of affording those of Button.
USF1 schijnt een gegadigde te zijn voor het chassis van de TF110.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:58 schreef Big-Ern het volgende:
Toyota schijnt nu hun nieuwe chassis te koop hebben staan. Lijkt me erg interessant voor een nieuw team.
Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?quote:Op donderdag 12 november 2009 18:18 schreef ElmarO het volgende:
[..]
USF1 schijnt een gegadigde te zijn voor het chassis van de TF110.
Klopt, maar aan de andere kant kan je als USF1 zijnde op een leuke manier aan een vrij behoorlijke wagen komen. Helemaal voor een debutant. De TF109 heeft afgelopen seizoen toch 59,5 punten weten te behalen. Ik denk dat ze daar met ongeveer de helft van dat aantal al meer dan tevreden zullen zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?
Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...
quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vandaar dat ze nog een crashtest hebben gedaan zeker?
Maar aan de andere kant is het toch onwaarschijnlijk, ze hebben zelf een hele fabriek om een auto te bouwen...
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ikt-glock-voor-2010/quote:Manor Grand Prix strikt Glock voor 2010
17 november 2009
Timo Glock zal volgend seizoen uitkomen voor het nieuwe team van Manor Grand Prix. Dat maakte het team dinsdagochtend bekend. De Duitser reed het afgelopen seizoen voor Toyota, maar moest de laatste drie races uitzitten na een flinke crash op Suzuka.
Manor is het tweede nieuwe team dat een coureur bekend maakt voor volgend jaar, nadat Bruno Senna vorige week al werd bevestigd bij Campos. Glock leek de grootste kanshebber op het tweede stoeltje bij Renault, maar koos dus toch voor het hagelnieuwe Manor. "Ik had meerdere opties voor 2010, onder andere bij meer gevestigde teams", zei Glock. "Iedere coureur wil ooit wereldkampioen worden, maar de manier waarop ik wil slagen is door te helpen met het opbouwen van een team. Dat is ook waarom ik zo enthousiast ben over de kans bij Manor."
Ik heb veel tijd doorgebracht met Nick Wirth, John Booth en andere leden van het team en wat me het meeste aansprak is dat dit een echt raceteam is, wat gerund wordt door echte racers. Het team mag dan klein zijn, maar heeft flinke ambities en een indrukwekkend ontwikkelingsprogramma. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik een grote rol kan spelen op het gebied van technische ondersteuning en dat het een fantastische kans is voor me. Ik kan niet wachten om aan het begin van volgend jaar de auto te gaan testen."
hij zal liever zekerheid willen hebben denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch een slecht teken voor Renault omdat hij bijna daar had getekend
Mja, ik heb goede hoop dat Renault juist nu wel wil blijven. Ze hebben aangegeven tegen fabrieksteams te willen racen en met de komst van een fabrieksteam van Mercedes is er voor de Fransen opeens veel meer eer te behalen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch een slecht teken voor Renault omdat hij bijna daar had getekend
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
Dat van Button schijnt al rond te zijn:
[Upd] \'Button rond met McLaren\'
Ik hoop dat het lukt al is het alleen maar om Kimi in de F1 (McLaren) te houden, die lijkt me ook beter opgewassen tegen Hamilton dan Button.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.
Button gate 3?quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.
Dat zegt heel wat. Gelukkig hou ik het in mijn bericht nog op geruchten, want een officiële aankondiging is het nietquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het schijnt dat Nick Fry nog een laatste poging waagt om Button te behouden.
Dat ligt er helaas vaak maar net aan in welke motivatie-staat Kimi verkeert.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop dat het lukt al is het alleen maar om Kimi in de F1 (McLaren) te houden, die lijkt me ook beter opgewassen tegen Hamilton dan Button.
Doet me een beetje denken aan Senna - Prost bij McLaren eind jaren '80. Senna de aggressievere (en snellere) rijder en Prost de meer berekenende (constantere) rijder.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:21 schreef Googolplexian het volgende:
Ik denk dat Button Hamilton nog wel eens de oren kan wassen
Neem nou de slechte start van McLaren dit seizoen ... voor Ham was dat een leermoment, voor Button niet ... die had het vast beter gedaan in de McLaren (denk ik).
Button is mega-constant en kan -naar gelang de situatie dat verlangt- langzaam de druk opvoeren en snellere ronden rijden. Hamilton is meer een sprinter / do-or-die-driver. Ham heeft inmiddels wel beter geleerd z'n banden te gebruiken en met fuel management is hij ook gevorderd maar Button echt op alles toch echt een streepje voor, denk ik.
Button + Hamilton in McLaren =
Kimi + McLaren = zoooo 2006
Dan lach ik me echt helemaal de teringquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
of Ross weet iets wat wij niet weten en de Duitse media roept: Mercedes heeft Schumi gebeldquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:55 schreef Tarado het volgende:
Toch heb ik het idee dat als Ross Brawn Button werkelijk zo goed vond als bijvoorbeeld Schumacher hij er alles aan zou doen om hem te behouden want een coureur die een paar tienden van een ronde tijd afhaalt is natuurlijk veel geld waard (een paar tienden in ontwikkeling kost ook veel)
Blijkbaar hebben de gegevens die Brawn van Button in de 2e helft van het seizoen heeft vergaard laten zien dat hij zo'n rijder niet is en dus het extra geld niet waard is
De mogelijkheden voor een tactiek waarbij de ene rijder regelmatig helemaal afgetankt moest starten en de ander niet is ook niet meer mogelijk. Dat zou beide coureurs qua prestaties dichter tot elkaar moeten brengen. Ik denk eigenlijk dat Button bij McLaren veel beter zou presteren dan z'n critici denken. Het is sowieso een coureur die nog steeds (zelfs nu ie wereldkampioen is!) erg onderschat wordt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Peterselieman het volgende:
Button is een coureur met een hele soepele rijstijl. Dat heb je denk ik volgend jaar met het verbod op bijtanken wel nodig. Hamilton daarentegen is veel agressiever. Dus het zou met niet verbazen dat hij of een van de andere coureurs in de eerste race zonder brandstof komt te staan.
Ze moeten idd allemaal volledig afgetankt zijn, maar ik denk dat je met de verschillen in rijstijlen wel verschillen moet gaan zien. Misschien niet in het aantal mee te nemen liters, maar wel in rondetijden tijdens de race.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
De mogelijkheden voor een tactiek waarbij de ene rijder regelmatig helemaal afgetankt moest starten en de ander niet is ook niet meer mogelijk.
En dat is precies de reden dat ik tegen bijtanken ben. Nu krijgen we aan het begin van de race andere mensen die sneller zijn dan aan het eind van de race in plaats van dat het steeds dezelfde mensen zijn. Dus wordt er hopelijk zowel aan het begin als aan het eind van de race (en er tussenin) meer ingehaaldquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze moeten idd allemaal volledig afgetankt zijn, maar ik denk dat je met de verschillen in rijstijlen wel verschillen moet gaan zien. Misschien niet in het aantal mee te nemen liters, maar wel in rondetijden tijdens de race.
Erm ... meer benzine = hoger zwaartepunt = minder mechanische grip = minder inhalenquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat is precies de reden dat ik tegen bijtanken ben. Nu krijgen we aan het begin van de race andere mensen die sneller zijn dan aan het eind van de race in plaats van dat het steeds dezelfde mensen zijn. Dus wordt er hopelijk zowel aan het begin als aan het eind van de race (en er tussenin) meer ingehaald
quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
Piquet jr. mogelijk naar Force India
Maakt niet uit als ze de aerodynamische grip dan ook verkleinen door bijvoorbeeld kleinere voorvleugels te gebruiken. Zolang de verhouding maar in het voordeel is van de mechanische grip. En dat is nu helaas niet zo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Erm ... meer benzine = hoger zwaartepunt = minder mechanische grip = minder inhalen
Het wordt, zo mogelijk, NOG monotoner.
Oh?????????????????quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
Piquet jr. mogelijk naar Force India
quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef Tarado het volgende:
Kimi to take "sabbatical" as options vanish
quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef Tarado het volgende:
Kimi to take "sabbatical" as options vanish
Vertaling: "als je met McLaren blijft praten dan worden we boos"quote:
Jammer. Het is wel goed om te horen dat ie de deur niet helemaal dicht gooit, alhoewel ik niet verwacht dat er in 2011 wel teams zullen zijn die zijn salaris kunnen betalen.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:25 schreef Tarado het volgende:
Kimi to take "sabbatical" as options vanish
Mercedes heeft straks 2 coureurs die beiden hun eerste race nog moeten winnen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Erg luxe om twee wereldkampioenen voor je team te hebben rijden
Pa Rosberg moest zijn eerste race ook nog winnen toen 'ie naar Williams ging. Toen werd 'ie wereldkampioen (met maar een gewonnen race in een bizar seizoen).quote:Op woensdag 18 november 2009 13:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mercedes heeft straks 2 coureurs die beiden hun eerste race nog moeten winnen.![]()
Niet dat ik verder geen respect heb voor Rosberg en Heidfeld.
Toegevoegd, + Buemi is bevestigd bij Toro Rosso.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Renault wordt ook nog Franck Montagny genoemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |