quote:Lotus to reveal drivers on Monday
The new Lotus Formula 1 team is to announce the identity of its 2010 drivers on Monday.
Team boss Tony Fernandes revealed via his Twitter feed that both cockpits had now been filled and that the announcement was imminent.
"Bringing home two drivers for the Lotus F1 team. Announcement Monday," Fernandes wrote.
AUTOSPORT understands that ex-Toyota driver Jarno Trulli is near certain for one Lotus seat. The Italian veteran has long been linked with the project having worked with Lotus technical boss Mike Gascoyne at Jordan, Renault and Toyota.
The second Lotus drive is believed to have come down to a choice between Heikki Kovalainen and Takuma Sato.
Former McLaren driver Kovalainen is on the market after losing his seat to world champion Jenson Button, while Sato has been working to break back into F1 in recent months having been on the sidelines since Super Aguri folded in early 2008. Sato tested for Toro Rosso last winter, but the team eventually chose to retain Sebastien Bourdais instead.
Malaysian Formula Renault 3.5 frontrunner Fairuz Fauzy could get a test and reserve role with Lotus, but early speculation that he would race for the team has been played down by Fernandes and Gascoyne.
quote:Jarno Trulli en Heikki Kovalainen hebben bij het nieuwe team van Lotus F1. Dat maakte de Maleisische premier Najib Tun Razak bekend tijdens een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur. Fairuz Fauzy is benoemd tot test- en reservecoureur van het team uit Maleisië.
Lotus-teambaas Tony Fernandes twitterde afgelopen weekend al dat de coureurs van het team deze maandag bekend zouden worden en in de media werd meteen gespeculeerd over stoeltjes voor Trulli en Kovalainen, zeker nadat het management van Takuma Sato liet weten dat er voor de coureur geen plek was bij Lotus.
Trulli en Kovalainen hebben zo toch onderdak gevonden nadat ze om verschillende redenen hun contract niet verlengd zagen worden: de Italiaan zag Toyota uit de Formule 1 vertrekken, Kovalainen werd bij McLaren de deur gewezen om plaats te maken voor wereldkampioen Jenson Button.
"Ik vind het geweldig dat we Jarno, Heikki en Fairuz hebben weten te contracteren in ons debuutseizoen als Lotus F1 Racing. Het toont de kwaliteit en ambitie van het team aan. Jarno en Heikki zijn bewezen winnaars en zullen ons erg helpen bij het ontwikkelen van de auto in 2010", vertelde teambaas Fernandes. "Fairuz is zonder twijfel de beste coureur die Maleisië momenteel heeft en ik ben dan ook erg blij dat we hem kunnen verwelkomen."
"We hebben pas in september ons startbewijs voor 2010 gekregen, maar hebben nu al een auto in ontwikkeling en twee Formule 1-winnaars onder contract, evenals een geboren Maleisiër. Dat is geen slecht resultaat na drie maanden hard werken!", vervolgde hij. "We zijn nog niet klaar en we zullen na wat rust tijdens de feestdagen nog meer grenzen proberen te verleggen."
[/spoiler][/spoiler]
quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:28 schreef bodylotion het volgende:
Di Grassi in een Virgin volgend seizoen
(bron: autosport.com)
Jaime nog altijd niet bevestigd?? :Squote:Op dinsdag 15 december 2009 12:48 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij is dit dan het huidige lijstje
Scuderia Toro Rosso - Ferrari: Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari
quote:Kamui Kobayashi is volgend jaar te bewonderen in een auto van het team van Sauber. De Finse krant Turun Sanomat meldt dat de Japanner een contract bij de Zwitserse renstal op zak heeft, al zal een bevestiging pas komen wanneer zijn teamgenoot bekend is.
Dat zou ik echt super vinden!!!quote:Op woensdag 16 december 2009 10:55 schreef sasquatsch het volgende:
'Kamui Kobayashi tekent bij Sauber voor volgend seizoen'
[..]
Die het wat Schumacher aangaat eigenlijk altijd bij het juiste end heeft gehad in het verleden!!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:02 schreef Sally het volgende:
Het ziet er nu toch naar uit dat het waar is, maar let op: Bild = roddelblad van de bovenste plank...
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/74656quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
'ONLY 24 CARS WILL BE ON THE GRID NEXT YEAR'
Ecclestone verwacht CamposF1 en USF1 de grid niet gaan halen.
[Upd] Mercedes GP: Schumi bevestigdquote:Op woensdag 23 december 2009 10:33 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Windsor: \"US F1 is erbij in 2010\"
Ook Campos zal gewoon racen
ze rijden dus beide
en
[Upd] Mercedes GP: Schumi bevestigd
half 12 komt Mercedes met persinfo
quote:MICHAEL SCHUMACHER JOINS MERCEDES GP PETRONAS
Posted: Wednesday 23 December 2009 at 12:03
Stuttgart/Brackley - The MERCEDES GP PETRONAS Formula One Team can confirm today that seven-times Formula One World Champion Michael Schumacher will make his racing return in 2010 with the Silver Arrows team.
With seven Drivers’ World Championships, 248 Grand Prix starts, 91 victories, 154 podium finishes and 68 pole positions, the 40-year old German needs no introduction following an illustrious and record-breaking Formula One career from 1991 to 2006 at the Jordan, Benetton and Ferrari teams.
Michael’s return to racing with MERCEDES GP PETRONAS sees his return to Mercedes-Benz Motorsport where he began his racing apprenticeship as part of the Junior Programme in 1990, racing in Group C sports cars and DTM, and sees Michael renew his partnership with Ross Brawn with whom he won all seven of his World Championships.
Today’s announcement confirms the MERCEDES GP PETRONAS driver line-up for the 2010 season with Michael partnering his compatriot, 24 year old Nico Rosberg, in the Silver Arrows cars.
Michael Schumacher: "MERCEDES GP PETRONAS represents a new challenge for me both in a sporting and a personal context. It is a new chapter in my racing career and I am really looking forward to working with my old friend Ross Brawn and my companions from my days with the Mercedes Junior Programme. I am convinced that together we will be involved in the fight for the Formula 1 World Championship next year and I am already looking forward to getting back onto the race track. For me, this partnership closes the circle. Mercedes supported me for so many years when I began my Formula 1 career and now I can hopefully give something back to the brand with the star."
Nico Rosberg: "It is fantastic that Michael is returning to Formula One and will be my team-mate at MERCEDES GP PETRONAS. It’s a great challenge for me to be up against one of the best drivers of all time. I’m sure that we will form a very strong partnership as he will have lost none of his speed! It is also great news for our sport and the fans."
Ross Brawn, Team Principal of MERCEDES GP PETRONAS: "I am delighted that we can confirm today that Michael will make his much-anticipated return to Formula One next year and drive for our MERCEDES GP PETRONAS team. As seven-time World Champion, Michael’s outstanding record in Formula One speaks for itself and I am looking forward to working with him again. With the completion of our driver line-up, I believe that we now have the most exciting partnership in Formula One with Michael and Nico, who provide the perfect mix of talent, experience, speed and youth. We can now turn our full attention to the preparations for the new season and everyone at MERCEDES GP PETRONAS is extremely excited about the challenge ahead. With the investment and support in our team provided by Daimler, Aabar and our new title partner Petronas, and with two such exciting drivers, we have all of the building blocks in place to have another successful season in 2010."
Norbert Haug, Vice-President of Mercedes-Benz Motorsports: "In April 1991, when I had been in charge of the Mercedes-Benz Motorsport programme for just six months, Michael was standing beside me on the balcony one evening. Without the slightest doubt, he said in a low voice: “It’s about time that I got into Formula 1”. Michael had just turned 22 years of age and four months later, he made his debut at Spa in a Jordan. Mercedes-Benz helped him to this point and the rest is history: seven World Championship titles, more than any racing driver, 91 Grand Prix wins, more than any racing driver. Michael has more of everything than every other driver. As part of the Mercedes Junior Programme, Michael had raced in Group C sports cars and competed in a few DTM races. Ross Brawn, then our opponent at Jaguar, quickly realised Michael’s talent and they went on to win all seven of his Drivers’ World Championship titles together at Benetton and Ferrari. Our sporting ambition has always been that Michael should drive again where his professional career had started and Michael knew that. We often joked about it after the races and discussed the prospect seriously several times during the last 14 years in Formula 1. It didn’t happen in 1995, it didn’t happen in 1998 and it didn’t happen in 2005. I am delighted that it will now happen in 2010. I am very much looking forward to working with Michael and everybody at Mercedes-Benz and Daimler extends a very warm welcome to our ‘apprentice’ of 19 years ago. That apprentice is now the most successful racing driver of all time."
Geweldig statement van Norbert Haug!quote:Op woensdag 23 december 2009 12:15 schreef vosss het volgende:
En van de site van MercedesGP (nu nog BrawnGP), die bijna niet te bereiken is:
http://www.brawngp.com/readstory.asp?bgp=j%C1%AA%C0rZ%7E%5E
[..]
Dit dusquote:Op woensdag 23 december 2009 15:31 schreef LeXX het volgende:
P.S. Vosss, ik denk er hetzelfde over als jij; Schumi mag dan een l*l van een persoon zijn, ik vind het top dat hij terugkomt, en zo zijn enorme ballen toont
http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5830254,00.htmlquote:Pedro de la Rosa will join Kamui Kobayashi according to reports in the Swiss press.
There has been much speculation regarding the identity of the Japanese driver's teammate, with Christian Klein, Pedro de la Rosa, Nick Heidfeld and Bertrand Baguette all linked with the position. However, it appears that de la Rosa has beaten the rest to the punch.
According to Swiss newspaper, Blick, which has close ties to the Swiss-based outfit, the news will be announced soon, baring "an earthquake in Hinwil".
De la Rosa, who as previously turned out for Arrorws and Jaguar, has held the position of McLaren test driver since 2003, a period that included a brief run in the race seat following Juan Pablo Montoya's departure from the team midway through the 2006 season.
Speaking to NZZ am Sonntag regarding his team's second driver, Peter Sauber revealed that "an experienced man" with "new knowledge for the team" had been signed to partner Kobayashi, but ruled Nick Heidfeld out of the running.
Sauber admitted that he had not yet decided when he would look to officially drop the BMW name from his operation, as it was not a priority at the moment.
"[It's] currently called BMW Sauber F1 Team, because we registered ourselves as such with the FIA, and that's how we will line up. It is not decided at present when we will submit an application for a change of the name," he explained.
Wat hij zelf ontkentquote:Op maandag 4 januari 2010 08:37 schreef Tarado het volgende:
DE LA ROSA SET FOR SAUBER SPOT
Monday 4th January 2010
[..]
http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5830254,00.html
Dat hebben we al vaker gezien dat ontkennen, we zullen het snel weten, ik vind het toch vreemd dat zo kort voor de eerste test er nog zoveel stoeltjes beschikbaar zijn (of niet bekend zijn)quote:
Gelukkig nieuwjaar Alguersuariquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef sasquatsch het volgende:
Bortolotti ipv Alguersuari bij STR?
Hij zal nog wel een contract hebben, maar dat zegt niet zoveel blijkt maar weer, het is natuurlijk niet makkelijk om midden in een seizoen in te stappen maar daar was hij zelf bijquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Gelukkig nieuwjaar Alguersuari![]()
Ik ben heel erg benieuwd wat er daadwerkelijk is gezegd door STR waardoor Alguersuari dacht dat hij het komende seizoen zou rijden en hier melding van deed in de media.
Een beetje een kleurloze rijder maar wel een die bijna altijd een race volbrengt, het zegt wel iets over de nog beschikbare stoeltjes in F1, zonder een zak geld niet aan te komenquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Opvallend gerucht:
Heidfeld onderweg naar reserverol bij Mercedes
Nick Heidfeld wordt waarschijnlijk de test- en reservecoureur van Mercedes Grand Prix. Zo meldt de Duitse boulevardkrant Bild.
Een zwaargewicht voor Mercedes op het derde stoeltje.
Volgens mij was dat weer achterhaald. En Haug ontkent.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Opvallend gerucht:
Heidfeld onderweg naar reserverol bij Mercedes
Nick Heidfeld wordt waarschijnlijk de test- en reservecoureur van Mercedes Grand Prix. Zo meldt de Duitse boulevardkrant Bild.
Een zwaargewicht voor Mercedes op het derde stoeltje.
quote:Far from securing the vacant Toro Rosso seat, Mirko Bortolotti has in fact been ousted from Red Bull's driver development programme.
With Jaime Alguersuari not yet confirmed as Sebastien Buemi's 2010 teammate, it was rumoured last week that Italian teenager Bortolotti was high on the list of potential alternatives.
He tested with the Faenza based team at the recent young driver session at Jerez, and made headlines last winter when he broke the Fiorano lap record while testing with Ferrari.
He finished the 2009 F2 championship in fourth place.
But although part of Red Bull's Junior Team last year, Bortolotti is not yet listed in the energy drink company's development scheme for 2010, while others including Brendon Hartley and Daniel Ricciardo are.
Reporting from Ferrari's Madonna di Campiglio media event, Turun Sanomat correspondent Heikki Kulta said Bortolotti has been "suddenly ousted" by Red Bull's Helmut Marko.
Bortolotti is consequently trying to find another F2 seat for 2010, but may instead have to return to university.
Red Bull said last month that "only those drivers who have the necessary talent for a sustainable Formula One
career will be supported" by the Junior Team scheme.
quote:Campos could release Bruno Senna so that the Brazilian rookie can sign for the 2010 season with Toro Rosso.
Citing Brazilian sources, that information was reported by Italy's Corriere dello Sport and Tuttosport publications, in the wake of claims that the new Spanish team is struggling to compile a full budget for its Formula One debut.
It would explain why Toro Rosso has left open the race cockpit alongside Sebastien Buemi that late last season was occupied by the Spanish youngster Jaime Alguersuari.
26-year-old Senna was signed by Campos in the hope that his famous surname would attract more sponsorships on top of his Telmex backing, but it emerged this week that it has not been so.
The Brazilian sources said Red Bull-owned Toro Rosso already has the "right" to sign Senna in the event of difficulties at Campos.
Eccleston roept dat al een hele tijd en de teams ontkennen. Senna ontkent ook dat deze optie bestaat, dus wat er van waar is...quote:Op maandag 25 januari 2010 20:26 schreef Gijsje het volgende:
Dat Senna verhaal rijmt wel met wat Bernie vandaag te melden had over USF1 en Campos. Zou heel jammer zijn als deze teams het niet gaan halen.
STR heeft beide coureurs bevestigdquote:Op maandag 25 januari 2010 20:26 schreef Gijsje het volgende:
Dat Senna verhaal rijmt wel met wat Bernie vandaag te melden had over USF1 en Campos. Zou heel jammer zijn als deze teams het niet gaan halen.
Blijven er nog drie plekken over. Tweede rijder bij USF1, Renault en Camposquote:The USF1 Team has announced that they have signed Argentine driver Jose Maria Lopez to drive for the team in 2010. Lopez (27), previously raced in Formula 3000 in 2004 and GP2 in 2005 and 2006 - scoring one victory in Barcelona in 2005 - and was a Renault F1 test driver.
The deal was announced at a press conference with the President of Argentina, Cristina Fernandez de Kirchner, at the Government House, and she noted, "The Argentine government is very happy to get behind this exciting new project and we wish Jose Maria and the team all the best for the 2010 season."
Lopez said, "This is a truly memorable day for me, my family and the people of Argentina. I have been working towards this day for much of my life and I can't thank Peter (Windsor) and Ken (Anderson) enough for this opportunity. Of course a new F1 team faces many challenges but our goal is to improve with each race and build a foundation that will eventually see this team competing for wins and championships."
Team Principal Ken Anderson said, "So many things go into starting a Formula One team from scratch. You can nail every step along the way but if you don't have the right guys in the seats, everything else is for naught. With Jose Maria Lopez we have further positioned ourselves for a successful 2010 debut campaign."
Is al toegevoegdquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:29 schreef Burnie88 het volgende:
Waarom staat Tung niet bij de mogelijkheden tot 2e coureur Renault?
Ik denk dat Petrov naar Campos gaat. Campos heeft geld nodig
Ik zou ook liever naar Renault willen, maar bij Campos hoeft hij een 2e viool te spelen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is al toegevoegd
Ik denk dat Petrov liever naar Renault wil.
Verder lees ik dat Carroll en Soucek kans maken bij Campos. Soucek schijnt genoeg financiën te hebben en Carroll zou de voorkeur hebben van de mogelijke nieuwe investeerder Teixera.
Liever tweede viool bij een goed team (om je zo in de kijker te rijden voor nog betere teams), dan eerste viool in een achterhoede team, waarbij je je helemaal niet in de kijker kan rijden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:12 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ik zou ook liever naar Renault willen, maar bij Campos hoeft hij een 2e viool te spelen.
Soucek mag van mij lekker Formule 2 e.d. blijven rijden. Carrol zie ik ook wel zitten, die jongen is snel en fel.
Zegt Ecclestone! Ergens anders lees ik dat Villeneuve meer kans maakt bij Stefan GP.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:09 schreef vosss het volgende:
En Ralf voor als USF1 / Campos de grid niet gaat halen bij het team van die servische mafiabaas
anders bokt ecclestone ff op!quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zegt Ecclestone! Ergens anders lees ik dat Villeneuve meer kans maakt bij Stefan GP.
Apart als dit waar is, dacht dat Bernie voorstander was van Stefan GP. Snap dan niet helemaal waarom hij dan Campos overneemt. Of kunnen we USF1 ook afschrijven en neemt Stefan GP die plaats in ?quote:'Campos Meta wordt in 2011 Volkswagen'
De Spaanse sportkrant AS meldt donderdag dat Adrian Campos het Formule 1-team Campos Meta 1 heeft verlaten. Formule 1-baas Bernie Ecclestone en teampresident Jose Ramon Carabante van Campos Meta 1 nemen het team over, waarna ze in 2011 de renstal verkopen aan Volkswagen.
Betaling
Door de overname lijkt Campos Meta 1 verzekerd van deelname aan de eerste race van het seizoen in Bahrein. De betalingsachterstand van zes miljoen euro bij chassisbouwer Dallara is voldaan.
Team
Colin Kolles wordt teambaas. De Duitse Roemeen stond eerder aan het hoofd van Midland F1, Spyker en Force India. Het contract van Bruno Senna wordt gerespecteerd. Het team, dat mogelijk nog van naam zal veranderen, moet nu nog op zoek naar een tweede coureur.
Geld
Campos Meta 1 werd geplaagd door financiële problemen. Een deal met A1GP-baas Tony Teixeira ketste af, waarna Ecclestone en Carabante de team redden van de ondergang.
Maar bij Bernie weet je het nooit hij kan natuurlijk met Stefan GP geschermd hebben om druk op Campos te zetten, zoals je weet valt Bernie in de categorie uberratquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:15 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Apart als dit waar is, dacht dat Bernie voorstander was van Stefan GP. Snap dan niet helemaal waarom hij dan Campos overneemt. Of kunnen we USF1 ook afschrijven en neemt Stefan GP die plaats in ?
Precies, hij heeft zelf de prijs zo naar beneden geluld en het nu gekocht (komt het op mij over)quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar bij Bernie weet je het nooit hij kan natuurlijk met Stefan GP geschermd hebben om druk op Campos te zetten, zoals je weet valt Bernie in de categorie uberrat
quote:Kimi Raikkonen will reportedly return to Formula One at the end of this season, replacing Mark Webber at Red Bull Racing.
According to Germany's Bild, Webber 'allegedly... wants to withdraw after the 2010 season', leaving a race-seat open at Red Bull.
And the man they are tipping to take Webber's place is Raikkonen.
The Finn quit Formula One in favour of the World Rally Championship after failing to land a drive with McLaren for the 2010 season.
However, Raikkonen has made it clear that his foray into rallying doesn't mean he's done with F1 forever.
In fact, Bild claims he will be back as early as next year, stepping up to take Webber's vacated Red Bull seat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |