wat hij zegt!quote:Op woensdag 18 november 2009 15:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Aangepast.
Het is bijna niet bij te houden.
Oké, waar rook is is vuur zeggen ze wel eens. Maar als Brawn/Fry/Mercedes (wie dan ook daar) Button al niet wil betalen die ''maar'' ¤8mln vraagt, dan gaan ze echt niet Raikkonen proberen aan te trekken, waarvan ze al weten dat die 2 a 3x zoveel vraagt. Komt nog eens bij dat Kimi 'n sabbatical heeft aangekondigt vandaag. Onwaarschijnlijk dusquote:Op woensdag 18 november 2009 20:54 schreef ElmarO het volgende:
En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.
Altijd leuk zo'n silly season.![]()
Globo is ook goed ingevoerd in F1, wel vreemd dat alleen zij dit nieuws brengen maar het zou de verrassing kunnen zijn die Norbert Haug eerder noemde waarvan iedereen dacht dat hij Schumi bedoeldequote:Op woensdag 18 november 2009 20:54 schreef ElmarO het volgende:
En we hebben weer een nieuw gerucht. Mercedes zou Raikkonen willen. Bron is alleen in het Portugees.
Altijd leuk zo'n silly season.![]()
autosport.comquote:Brawn GP chief executive officer Nick Fry is adamant that Jenson Button's move to McLaren was not prompted by the financial terms offered by his team.
Fry believes that the deal Button has signed with McLaren could be worth less money than was on the table to remain with the rebranded Mercedes Grand Prix team next year. He insists that press reports of the amount offered to Button by the team are significantly short of the actual figure.
"I don't think that it was a financial issue," Fry told AUTOSPORT. "We understand that our offer to Jenson may well have been in excess of what he might be getting with McLaren.
"We are disappointed that Jenson has decided to leave because we did make what we thought was a very generous offer for a new contract which was significantly in excess of the frankly spurious figures that were put out to the press over the past week or so."
Fry added that the team was still keen to proceed with further contract negotiations over the past week, but that Button's management seemed uninterested in talks when approached in recent days.
"It was clear to us that things were going seriously astray as of Sunday night or Monday morning," said Fry.
"Unfortunately, over the last week there has been very little dialogue with Jenson's management team despite the fact that we have made overtures to have further discussions. But they didn't seem particularly keen, presumably because they were set on the McLaren route."
Many pundits, including three times world champion Jackie Stewart, expect Button to struggle against Lewis Hamilton at McLaren. Fry also suspects that will be the case and while he did not simply expect Button to stay with team through loyalty, he does not understand the logic behind the choice.
"I respect his decision," said Fry. "It's not one that I would have made and maybe he has been poorly advised.
"Clearly, loyalty would be nice but in this day and age you don't expect too much of that. I'm always happy when any employee leaves our company if I think that they've made the right decision and they are going to a better job and they always go with our blessing if that is the situation.
"In this situation, we don't understand the logic of the decision and I think Jenson is going to have to up his game if he's going to beat Lewis on home territory."
Despite losing Button to McLaren, Fry insists he does not regret delaying contract negotiations until the end of the season in the belief that it would have distracted both team and driver from their main aim of winning the drivers' and constructors' championships.
"Unfortunately we were between a rock and a hard place on this," Fry told AUTOSPORT. "Ideally the discussions should have been completed before the end of the season, but because of the way that the championship was going in the latter part of the season, the last thing we wanted was to distract the driver with contract negotiations.
"That was the right decision because there was enough going on on the racing side to fully occupy us and him without having the burden of contract discussions on top of that."
Kimi is niet zo precies hij wil alleen maar de beste auto en een flink salaris.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:01 schreef Googolplexian het volgende:
Iedere coureur van het veld wil voor Ferrari of McLaren rijden mochten ze die kans krijgen... behalve Kimi.
Een nietszeggend artikel, want in het originele bericht (Exclusive Kimi Raikkonen Q&A - I want to win another title) staat niets nieuws. Hij wil alleen racen in de F1 bij een competitief team (McLaren, die geen plaats meer heeft) en verder kijkt hij naar de rallysport. Er staat niet in dat hij daadwerkelijk dat ook gaat doen.quote:
quote:Op de vraag wat hij dan zoal gaat doen in dat jaar vrij, antwoordde de Fin dat hij dat nog niet weet. Wel zei Räikkönen dat hij bekeek of hij in de rallysport gaat rijden. En dat hij ook daar een snelle wagen wil hebben. Als dat niet doorgaat, zal de voormalig Ferrari-coureur meer tijd met familie en vrienden doorbrengen. Of hij in 2011 weer in de F1 rijdt, hangt dus heel erg af van het materiaal: "Ik wil niet alleen racen om als onbekende rond te rijden. Daar ben ik niet in geïnteresseerd. Maar het duurt nog even tot die tijd, dus laten we zien wat er gebeurt de komende maanden."
Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...quote:Op donderdag 19 november 2009 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
En weer een gerucht.
De La Rosa naar Force India?
quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...
jezus man zet dan een GP2-talent in die bak. Met Ralf kom je niet in de buurt van de top 10!quote:Op zaterdag 21 november 2009 09:57 schreef ElmarO het volgende:
Ralf misschien terug in 2010?
Dat zou echt te briljant zijn.
PDLR zou dan ook op basis van zijn ervaring een zitje verdienen, men verwacht echt niet met hem een toekomstig wereldkampioen binnen te halen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik snap dat teams graag een ervaren coureur willen, maar De la Rosa is toch wel over zijn houdbaarheidsdatum heen zou ik zeggen. En zo'n groot talent is hij nou ook weer niet...
quote:De Japanse piloot Kamui Kobayashi, de openbaring van het einde van seizoen 2009, zou kunnen instappen bij het Renault F1 Team in 2010. Na het vertrek van Toyota uit de F1 zou de piloot de steun van enkele Japanse sponsors hebben.
Met een uitmuntend begin in de Formule 1 ten tijde van de GP van Brazilië, op Interlagos, vechtend voor een positie met wereldkampioen Jenson Button maar ook in Abu Dhabi, met zijn eerste punten in de F1, zou de Japanse piloot Kamui Kobayashi goed geplaatst zijn om volgend seizoen een team te vormen met Robert Kubica binnen Renault F1, kondigt AutoHebdo deze week aan. Enkele voormalige sponsors van Toyota zouden klaar zijn hem te volgen.
Onder deze Japanse sponsors de elektronicagigant Panasonic, die veel investeerde in Toyota voor zijn F1 einde. Ook wordt gesproken over KDDI, een grote telecommunicatie operator.
Een punt voor Renault dat niet te verwaarlozen is, met het tekort aan belangrijke sponsors voor 2010.
Niet echt een verassing, de 2e rijder is waar ik echt benieuwd naar ben.quote:Op maandag 23 november 2009 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Officieel: Rosberg rijdt in 2010 voor Mercedes
Rosberg heeft een contract getekend tot en met 2013.
Gelukkig voor Rosberg niet.quote:Op maandag 23 november 2009 12:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Niet echt een verassing, de 2e rijder is waar ik echt benieuwd naar ben.
quote:Op maandag 23 november 2009 18:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gelukkig voor Rosberg niet.
Maar dit zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Ben benieuwd wat hij gaat laten zien daar.
quote:Op donderdag 26 november 2009 12:23 schreef sasquatsch het volgende:
Alguersuari all signed up with Toro Rosso
Slecht nieuws. Het lijkt erop dat Toyota zijn inschrijving heeft verkocht aan Stefan Grand Prix en Sauber dus geen plek op de grid krijgt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:06 schreef Big-Ern het volgende:
Goed nieuws! Sauber is weer in handen van Peter Sauber!
quote:Adrian Sutil en Vitantonio Liuzzi zullen ook in 2010 het rijderskoppel vormen van Force India. Dit heeft het team vrijdag bekendgemaakt. Sutil begint volgend jaar aan zijn derde seizoen bij Force India, voor Liuzzi, die dit jaar het stuur overnam van Giancarlo Fisichella, wordt het zijn eerste volledige jaar als racerijder bij de Indiase renstal.
"We zijn erg blij dat we zowel Adrian als Vitantonio hebben weten te behouden", liet teambaas Vijay Mallya weten. "We hebben altijd gezegd dat continuïteit een zeer belangrijke factor voor ons is en voor het eerst hebben we volgend jaar niet alleen dezelfde rijders, maar ook dezelfde motor en dezelfde teamleiding. Ik weet zeker dat we hierdoor verder kunnen bouwen op onze goede prestaties van dit jaar."
Volgende week zullen Paul di Resta en JR Hildebrand voor Force India in actie komen tijdens de rookietest. Zij maken kans op een functie als test- en reserverijder.
Plek van Sauber was toch niet afhankelijk van de plek van Toyota?quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Slecht nieuws. Het lijkt erop dat Toyota zijn inschrijving heeft verkocht aan Stefan Grand Prix en Sauber dus geen plek op de grid krijgt.
Jawel, er is namelijk geen plek meer op de grid wanneer toyota mee zou doen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Plek van Sauber was toch niet afhankelijk van de plek van Toyota?
Leg dit even uit. Toyota is toch echt uitgestapt, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:25 schreef Kill_em_all het volgende:
Uh ja maar dat Toyota niet echt uit zou stappen had iedereen wel verwacht denk ik want ze hebben immers het concorde agreement al getekend dus niet aan de start verschijnen zal ongetwijfeld een heleboel geld gaan kosten dus verkopen ze de boel inc startbewijs.
Ze hebben kenbaar gemaakt volgend jaar niet als toyota aan de start te verschijnen. Ze hebben echter de concorde agreement getekend en moeten aan de start verschijnen of een hele hoge boete betalen. Kortom zij kunnen nog steeds aan de start verschijnen daar ze een startbewijs hebben.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:23 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Leg dit even uit. Toyota is toch echt uitgestapt, als je het mij vraagt.
Ze staan voorlopig nog aangemerkt als eerste reserve. Dus het is nu afwachten wat er met de plek van Toyota gaat gebeuren. Maar ik verwacht wel dat Sauber wordt toegelaten en zo dus het gat opvult wat Toyota achterliet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:27 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben effe in de war ....
Wat is ook alweer met de plek van BMW gebeurd?
Wat logisch zou zijn in mijn ogen is een "swap" van de startbewijzen. Dan is Toyota van de boete af, en Sauber verzekerd van een plaatsje.quote:Op zondag 29 november 2009 10:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ze staan voorlopig nog aangemerkt als eerste reserve. Dus het is nu afwachten wat er met de plek van Toyota gaat gebeuren. Maar ik verwacht wel dat Sauber wordt toegelaten en zo dus het gat opvult wat Toyota achterliet.
Ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren. Ze kieperen Peter Sauber er niet direct uit. Dat Toyota op de lijst staat is gewoon het middeltje om die 40 miljoen boete op te strijkenquote:Op maandag 30 november 2009 10:59 schreef vosss het volgende:
Ik zou ook voor Sauber kiezen. Daarvan weet je wat je in de kuip haalt en van die Stefan weet niemand het en er zijn al een hoop nieuwe teams wat maar afwachten is.
Hoe het regelsgewijs in elkaar zit weet ik niet, maar als ik de FIA was zou ik ze gewoon zo interpreteren dat Sauber erbij is volgend jaar
quote:Para todos que estao perguntando, eu vou estar na F1 em 2010. Os detalhes serao anunciados na semana que vem. Fiquem de olho. Muito obrigado
quote:Lotus to reveal drivers on Monday
The new Lotus Formula 1 team is to announce the identity of its 2010 drivers on Monday.
Team boss Tony Fernandes revealed via his Twitter feed that both cockpits had now been filled and that the announcement was imminent.
"Bringing home two drivers for the Lotus F1 team. Announcement Monday," Fernandes wrote.
AUTOSPORT understands that ex-Toyota driver Jarno Trulli is near certain for one Lotus seat. The Italian veteran has long been linked with the project having worked with Lotus technical boss Mike Gascoyne at Jordan, Renault and Toyota.
The second Lotus drive is believed to have come down to a choice between Heikki Kovalainen and Takuma Sato.
Former McLaren driver Kovalainen is on the market after losing his seat to world champion Jenson Button, while Sato has been working to break back into F1 in recent months having been on the sidelines since Super Aguri folded in early 2008. Sato tested for Toro Rosso last winter, but the team eventually chose to retain Sebastien Bourdais instead.
Malaysian Formula Renault 3.5 frontrunner Fairuz Fauzy could get a test and reserve role with Lotus, but early speculation that he would race for the team has been played down by Fernandes and Gascoyne.
quote:Jarno Trulli en Heikki Kovalainen hebben bij het nieuwe team van Lotus F1. Dat maakte de Maleisische premier Najib Tun Razak bekend tijdens een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur. Fairuz Fauzy is benoemd tot test- en reservecoureur van het team uit Maleisië.
Lotus-teambaas Tony Fernandes twitterde afgelopen weekend al dat de coureurs van het team deze maandag bekend zouden worden en in de media werd meteen gespeculeerd over stoeltjes voor Trulli en Kovalainen, zeker nadat het management van Takuma Sato liet weten dat er voor de coureur geen plek was bij Lotus.
Trulli en Kovalainen hebben zo toch onderdak gevonden nadat ze om verschillende redenen hun contract niet verlengd zagen worden: de Italiaan zag Toyota uit de Formule 1 vertrekken, Kovalainen werd bij McLaren de deur gewezen om plaats te maken voor wereldkampioen Jenson Button.
"Ik vind het geweldig dat we Jarno, Heikki en Fairuz hebben weten te contracteren in ons debuutseizoen als Lotus F1 Racing. Het toont de kwaliteit en ambitie van het team aan. Jarno en Heikki zijn bewezen winnaars en zullen ons erg helpen bij het ontwikkelen van de auto in 2010", vertelde teambaas Fernandes. "Fairuz is zonder twijfel de beste coureur die Maleisië momenteel heeft en ik ben dan ook erg blij dat we hem kunnen verwelkomen."
"We hebben pas in september ons startbewijs voor 2010 gekregen, maar hebben nu al een auto in ontwikkeling en twee Formule 1-winnaars onder contract, evenals een geboren Maleisiër. Dat is geen slecht resultaat na drie maanden hard werken!", vervolgde hij. "We zijn nog niet klaar en we zullen na wat rust tijdens de feestdagen nog meer grenzen proberen te verleggen."
[/spoiler][/spoiler]
quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:28 schreef bodylotion het volgende:
Di Grassi in een Virgin volgend seizoen
(bron: autosport.com)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |