abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_69504490
The Capital of the World:


Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC
Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.
Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan
Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan.
19 to Enter
21 to drink.
Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com
[..]

Korting
New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:
1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165
Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting
Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:
Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden
Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

    Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)
    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.
    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer
    Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York
    Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia
    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York
    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!
    MaxMark
    Kre$J Jaguarized
    Keijs mr.Marcus
    Cidex
    renz0r WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly edsuit
    Max-Westerman
    NegaSado

    Reviews van hotels in New York
    www.tripadvisor.com

    Vorige NYC topic
    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part XV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    New York City Part XXXII
    New York City Part XXXIII
    New York City Part XXXIV
    New York City part XXXV
    New York City part XXIX
    New York City part XL
    New York City Part XLI
    New York City Part XLII
    New York City Part XLIII
    New York City Part XLIV
    New York City Part XLV

    Deze OP is hier te vinden
  • pi_69504563
    Wat zou ik graag een keer een bezoekje aan NY willen geven
    pi_69504673
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 11:41 schreef Fargo het volgende:
    Thnx voor de tips, soares!

    Iets laten bezorgen op de hotelkamer, daar voel ik wel wat voor. Champagne is geen optie, we drinken allebei niet. Chocola wellicht, daar zal ik nog eens goed over nadenken. Toch blijf ik sterk neigen naar de limousine. Waar het me met name om gaat is het 'verrassingseffect'. Dat valt wel weg bij een ritje met paardenkoets door Central Park of een helicoptervlucht. Laat staan wanneer ik haar meeneem naar Tiffany's, haar uit laat leggen dat ze wat mag uitzoeken, maar haar vervolgens wel naar het schap met de goedkoopste sieraden moet duwen

    Ze zal het geweldig vinden als we straks na een lange vlucht op het vliegveld worden opgewacht, niet met de koffers hoeven te slepen naar de treinen en de metro's, maar naar het hotel worden gereden in een echte limousine. De vakantie 'begint' dan meteen geweldig! Bij zoiets is het verrassingseffect groter, zoals dat ook bij het aantreffen van bijvoorbeeld een fles champagne op de hotelkamer het geval is.

    Ik heb er trouwens best 145 dollar voor over om mijn meisje op deze manier te verrassen. Maar ik blijf openstaan voor leuke tips en suggesties, omdat het voor mij ook allemaal nieuw is wat New York betreft!
    Het verrassingseffect is idd groot, maar dat kan denk ik ook met een rondritje met paart en wagen door NY. Die rijden nl ook gewoon rond in de stad zelf, en niet alleen in central park. Dat kan je best even zo tussendoor regelen als je vriendin ff in een winkel staat ofzo ;-) Limousine moet je zoals al gezegd is door verschillende mensen niet teveel van verwachten. Heb ze zelfs gezien met busjes die ze verkopen als limousine. Ja ammahoela Ook de taxirit van JFK naar hotel vind ik leuk, vooral als je aankomt, dat is eigenlijk al een het hoogtepunt van je vakantie
    pi_69504807
    woops, had niet door dat mijn bericht gelijk het topic dichtgooide
      donderdag 28 mei 2009 @ 21:47:17 #5
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_69505943
    Ik heb er echt veel zin in
    pi_69506633
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 21:47 schreef Omnifacer het volgende:
    Ik heb er echt veel zin in
    Wanneer ga je eigenlijk, Omni?
    pi_69506838
    quote:
    Op donderdag 28 mei 2009 21:08 schreef PoisonouS het volgende:

    [..]

    Het verrassingseffect is idd groot, maar dat kan denk ik ook met een rondritje met paart en wagen door NY. Die rijden nl ook gewoon rond in de stad zelf, en niet alleen in central park. Dat kan je best even zo tussendoor regelen als je vriendin ff in een winkel staat ofzo ;-) Limousine moet je zoals al gezegd is door verschillende mensen niet teveel van verwachten. Heb ze zelfs gezien met busjes die ze verkopen als limousine. Ja ammahoela Ook de taxirit van JFK naar hotel vind ik leuk, vooral als je aankomt, dat is eigenlijk al een het hoogtepunt van je vakantie
    Oke, thnx! Ben er inderdaad nu wel aan uit dat ik het limo-verhaal wel uit mijn hoofd kan zetten. Zo'n paard en wagen midden door de stad lijkt me ook wel wat hebben. En dat moet best te regelen zijn inderdaad.

    Voorlopig zal ze het eerst moeten doen met een taxiritje van JFK naar Manhattan.
    pi_69508226
    TVP!

    We gaan volgende week boeken als het goed is. Heb nu ook weer het Hotel Stanford op het oog, ziet er goed uit en voor een redelijke prijs (¤ 1055 incl. voor 9 nachten via Hotels.com, 2 personen). Tickets blijven helaas duur voor de periode begin Augustus, het is niet anders.

    Wat is trouwens de beste reisgids voor New York? Lonely Planet of Capitool? Neig zelf naar Capitool
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69516118
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 08:40 schreef Roy_T het volgende:
    Onvervalste TVP weer Paar weken geleden voor het eerst in NYC geweest, wil weer terug!
    Verslag?
    pi_69519237
    TVP!

    Ik zal ook maar eens kijken voor een verslagje om hier te plaatsen... ben 27 april tot 2 mei in NY geweest!
    pi_69519344
    TVP!

    why? nou ik ga 16 tot en met 28 july!

    Metal upp your ass!
    pi_69519746
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 10:52 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
    TVP!

    why? nou ik ga 16 tot en met 28 july!


    Neem een korte broek mee!
    pi_69522899
    Ik wil ook weer gaan. Misschien tijdens de marathon weer.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_69535620
    Alweer drie weken terug....
    pi_69561243
    nog exact 4 maanden wachten!
    ...and that's the way the cookie crumbles.
      zaterdag 30 mei 2009 @ 21:23:52 #16
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_69561558
    @Fargo: 24/8 tot 4/9!
    pi_69578483
    Ben van plan om aanstaande december (als de prijzen meevallen) naar NY te gaan. Alleen wel als de ticket prijzen zo laag zijn zoals begin dit jaar.
    pi_69590512
    Hier hetzelfde, december naar NY lijkt me ook wel wat.
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      maandag 1 juni 2009 @ 22:30:16 #19
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_69618429
    zojuist geboekt Ik ga weer naar NY en dit keer samen met mijn liefje

    We gaan begin september, vliegen met KLM en ik heb het Room Mate Grace Hotel geboekt. Overwegend goede recencies op tripadvisor en zo'n beetje aan Times Square. ZIN!!!!!

    [ Bericht 22% gewijzigd door twentemeisje op 02-06-2009 21:31:44 ]
    pi_69639532
    wij willen volgend voorjaar gaan
    wat is de beste tijd qua temperatuur om te reizen?
    april-mei?
    what you see, is what you get!
    pi_69640414
    Begin mei is best lekker ja, alleen heb je dan nog wel kans op regelmatig een bui. April zou ik niet doen, omdat sommige rondvaartboten en andere attracties pas vanaf 1 mei open zijn (anders is het te koud en/of te rustig voor ze).
    pi_69643732
    TVP, wij gaan eind augustus drie dagen naar New York tijdens ons reisje door het Noordoosten

    Hotel geboekt via priceline, we slapen nu voor ¤260 (=ca ¤87 per nacht) drie nachten in het Helmsley hotel
    pi_69649802
    Ik had even een paar vraagjes, vast wel iemand hier die er verstand van heeft!

    -wat is nou het beste om vanaf newark naar manhattan te komen? Weet dat je met airtrain ofzo kan maar een taxi vind ik toch wel erg prettig. Iemand enig idee hoeveel dat kost vanaf newark?

    -Heeft iemand ervaring met het Pod Hotel?

    -Waar kan ik het beste online kaartjes bestellen voor een basketbalwedstrijd?

    - Iemand hier al in de bronx zoo geweest? Mijn reisgenoot wil er erg graag heen maar ik ben nog niet overtuigd..

    Alvast bedankt voor jullie hulp. Ga zo door met dit fantastische topic!!
    ...and that's the way the cookie crumbles.
    pi_69656355
    quote:
    Op zaterdag 30 mei 2009 21:23 schreef Omnifacer het volgende:
    @Fargo: 24/8 tot 4/9!
    Gaaf! Dan ben je net weg als ik aankom! Ik ga van 9/9 tot 18/9!
      woensdag 3 juni 2009 @ 09:46:26 #25
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_69657121
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 22:12 schreef hetismijrobbert het volgende:
    -Heeft iemand ervaring met het Pod Hotel?
    In ieder geval goede recensies op tripadvisor.
    pi_69658020
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 09:46 schreef twentemeisje het volgende:

    [..]

    In ieder geval goede recensies op tripadvisor.
    Helaas wel Shared Bathroom voor de meest voordelige kamers
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      woensdag 3 juni 2009 @ 12:13:04 #27
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_69661097
    Ik las het, zou ik ook niet willen overigens.
    pi_69666400
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 09:46 schreef twentemeisje het volgende:

    [..]

    In ieder geval goede recensies op tripadvisor.
    merci bien!
    ...and that's the way the cookie crumbles.
      woensdag 3 juni 2009 @ 20:00:38 #29
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_69676724
    Mijn broer gaat naar NY eind juni
    even bedenken wat die mee moet nemen voor me
    pi_69685749
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 20:00 schreef Darklight het volgende:
    Mijn broer gaat naar NY eind juni
    even bedenken wat die mee moet nemen voor me
    Niks, vond NY niet veel goedkoper, komt ook doordat ik geen outlet stores tegen ben gekomen. Kan aan mij liggen overigens, maar toch ;-)
    pi_69686011
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 23:24 schreef PoisonouS het volgende:

    Niks, vond NY niet veel goedkoper, komt ook doordat ik geen outlet stores tegen ben gekomen. Kan aan mij liggen overigens, maar toch ;-)
    Beter zoeken, want er zitten er verschillende in Manhattan, zoals http://www.c21stores.com/ (bij ground zero)
    pi_69713909
    Geweest, maar om nu te zeggen dat ik die winkel geweldig vond met leuke spullen? nee Was er toen ook zo mega druk dat mijn vriendin en ik zoiets hadden van mooi we hebben wat we willen, snel weer weg.
    pi_69714293
    tvp.

    Zijn er hier eigenlijk nog meer mensen die in NY wonen of gaan wonen?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_69714583
    quote:
    Op woensdag 3 juni 2009 23:24 schreef PoisonouS het volgende:

    [..]

    Niks, vond NY niet veel goedkoper, komt ook doordat ik geen outlet stores tegen ben gekomen. Kan aan mij liggen overigens, maar toch ;-)
    Je hoeft echt niet naar de outlets om producten tegen te komen die goedkoper zijn dan hier. All Stars bijvoorbeeld, liggen daar gewoon bij de Footlocker voor de helft van de prijs vergeleken met hier.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_69714654
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 20:29 schreef sitting_elfling het volgende:
    tvp.

    Zijn er hier eigenlijk nog meer mensen die in NY wonen of gaan wonen?
    Ik ben van plan om over 3 jaar voor enkele jaren te wonen, al is het maar in een klein studiootje. Even een tijdje mediabusiness-snuiven!
    pi_69715167
    die 21 store bij ground zero is idd wel chill. maar toen ik er was was het echt super druk
    pi_69721304
    Hee!

    Ik ga samen met een vriendin a.s. maandag voor een weekje naar New York City! Ik heb er zo'n zin in! Ik vroeg me alleen af of er nog dingen zijn die wat minder bekend zijn, maar (volgens de NYkenners) toch echt wel de moeite waard zijn? En is er misschien ergens een site met muziekoptredens ofzo, zoiets als podiuminfo.nl hier?

    Ik kan niet wachten
    pi_69721858
    TVP. Ik wil weer terug.
    full stops and exclamation marks
    pi_69724376
    Vandaag ticket geboekt 10 september vertrek.

    Daarnaast nog huurauto erbij voor trip naar Boston en Canada
    you and I ain't done Zeke!
      maandag 8 juni 2009 @ 13:41:50 #40
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_69824403
    Even een tvp.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_69826147
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 22:59 schreef Plumz het volgende:

    En is er misschien ergens een site met muziekoptredens ofzo, zoiets als podiuminfo.nl hier?
    http://newyork.timeout.com/ en ter plekke even een Time Out magazine kopen
      maandag 8 juni 2009 @ 15:00:01 #42
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_69826478
    Vrjheidsbeeld kun je ook weer op binnenkort, maar net niet als mijn broer in NY is, geloof een week later, vanaf 4juli
    pi_69832485
    quote:
    Op dinsdag 2 juni 2009 18:16 schreef Roy_T het volgende:
    Begin mei is best lekker ja, alleen heb je dan nog wel kans op regelmatig een bui. April zou ik niet doen, omdat sommige rondvaartboten en andere attracties pas vanaf 1 mei open zijn (anders is het te koud en/of te rustig voor ze).
    Ik was mid-aprilen alle attracties waren open hoor.
    Tevens was het een graadje of 21.
    pi_69836458
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 17:59 schreef CloudStrifeNL het volgende:

    Ik was mid-aprilen alle attracties waren open hoor.
    Tevens was het een graadje of 21.
    Nee, niet alles was open, weet ik uit ervaring En ja, het kan 21 graden zijn, zoals het in Nederland in mei ook weleens 30 graden is. Maar over het algemeen is het weer in april nog redelijk wisselvallig.
      maandag 8 juni 2009 @ 19:50:30 #45
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_69836540
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje tegen het weer opkijk hoor, wij zitten er de laatste week van augustus en ik ben nooit echt op mijn best als het benauwd/broeierig is
    pi_69836733
    Waar kan je eigenlijk checken wat voor optredens er zijn in NY?
    Ik ken alleen deze plek: http://www.bowerypresents.com/fullcalendar
    Het is geel en staat in mijn ondertitel!
    3DS friend code: 2191-7623-9035
    pi_69838718
    Vandaag geboekt: 3 - 12 Augustus New York City!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69844249
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 19:50 schreef Omnifacer het volgende:
    augustus en ik ben nooit echt op mijn best als het benauwd/broeierig is
    Ik was er in mei, en toen was het ook een paar dagen niet te harden
    pi_69847018
    Zojuist kaartjes besteld voor de Dave Matthews Tribute Band in de BB King!

    http://www.bbkingblues.com/schedule/moreinfo.cgi?id=2376

    .
    Metal upp your ass!
      dinsdag 9 juni 2009 @ 11:36:10 #50
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_69855904
    Ik ben vorige week voor 3 nachten geweest, het viel me toch een beetje tegen vergeleken met de vorige keer. Misschien omdat ik zelf gewoon graag naar huis wilde, en ja NYC is ook maar een stad... (allemaal same, same but different)
    Ben wel naar het nieuwe Yankees Stadium geweest, en ik had echt geluk want ze wonnen in een goede game met 12-3. Een aanrader wat mij betreft!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_69862840
    Ik denk dat ik pas rond september boek, met een beetje geluk heb ik dan een goedkoop ticket voor december.
    pi_69863052
    Kan iemand het volgende voor me bevestigen:

    We landen op Newark en eigenlijk waren we van plan een taxi te nemen naar ons hotel (32nd Street , 200 m van Penn Station), alleen nu las ik dat dat grapje 75$ kost. Allemaal leuk en aardig en het zal heus ook wel een leuke ervaring zijn, maar na enig onderzoek kwam ik er achter dat je met een gratis Airtrain naar Newark Penn Station kunt en van daaruit voor 4$ enkele reis binnen een half uur op New York Penn Station staat met de NJ Transit. Is dit zo en zo ja, is dat goed te doen met je koffers etc.?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69863375
    Herfstvakantie heeft goedkope tickets, met Air France de oceaan over voor 330 euro!
      dinsdag 9 juni 2009 @ 15:58:09 #54
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_69865384
    Ik ga over drie weken, een week naar NY en vervolgens op doorreis een week naar Toronto!
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
      dinsdag 9 juni 2009 @ 16:35:16 #55
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_69867039
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
    Kan iemand het volgende voor me bevestigen:

    We landen op Newark en eigenlijk waren we van plan een taxi te nemen naar ons hotel (32nd Street , 200 m van Penn Station), alleen nu las ik dat dat grapje 75$ kost. Allemaal leuk en aardig en het zal heus ook wel een leuke ervaring zijn, maar na enig onderzoek kwam ik er achter dat je met een gratis Airtrain naar Newark Penn Station kunt en van daaruit voor 4$ enkele reis binnen een half uur op New York Penn Station staat met de NJ Transit. Is dit zo en zo ja, is dat goed te doen met je koffers etc.?
    Ik zou lekker voor de optie gaan om een share-ride te nemen voor $22p.p., hoef je ook niet met je koffers te sjouwen. (supershuttle o.i.d., vaak kun je ze gewoon regelen bij aankomst bij het groundtransportation desk) Heb ik Donderdag zelf ook gedaan, had namelijk geen zin om in de spits met mijn backpack de metro naar WTC te nemen en vanuit daar met de trein. Maarja, het schijnt te doen zijn.

    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_69887586
    Mag je eigenlijk dingen zoals shampoo, gel, tandpasta (kleine verpakkingen?) mee nemen in je handbagage? Op de site van Schiphol staat dat het mag in Europa maar over de Amerikaanse regeles kan ik niks vinden.
    pi_69888690
    Ga op 30 juni voor 7 dagen dus incl. 4th of July!!
    Iemand tips voor die dag, ben 2 jaar geleden op een boot geweest tijdens het vuurwerk, was gaaf, maar nu wil ik iets op het land.
    Wie gaat er ook alleen rond die tijd, misschien kunnen we eens samen op stap??
    pi_69892747
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 15:09 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Herfstvakantie heeft goedkope tickets, met Air France de oceaan over voor 330 euro!
    Zijn ze er nog steeds? Gisteren zelf een prijs van 260 euro! gezien. Kijk ik vandaag weer om te boeken is de prijs alweer 360 euro.
    pi_69894218
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 09:04 schreef labbit het volgende:
    Mag je eigenlijk dingen zoals shampoo, gel, tandpasta (kleine verpakkingen?) mee nemen in je handbagage? Op de site van Schiphol staat dat het mag in Europa maar over de Amerikaanse regeles kan ik niks vinden.
    Dat is in principe overal hetzelfde, dus ja, dat mag.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_69895101
    Ik ga binnenkort ook een reis boeken naar NY.
    maar in deze economische tijden is het ff afwachten of ik langer dan 1 week kan blijven.
    pi_69895262
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 12:01 schreef JTB85 het volgende:

    [..]

    Zijn ze er nog steeds? Gisteren zelf een prijs van 260 euro! gezien. Kijk ik vandaag weer om te boeken is de prijs alweer 360 euro.
    Voor 18-25 oktober (regio noord&midden) zijn ze al weer weg
    pi_69904425
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 09:04 schreef labbit het volgende:
    Mag je eigenlijk dingen zoals shampoo, gel, tandpasta (kleine verpakkingen?) mee nemen in je handbagage? Op de site van Schiphol staat dat het mag in Europa maar over de Amerikaanse regeles kan ik niks vinden.
    Op binnenlandse vluchten in de States gelden dezelfde regels. Kleine verpakkingen zijn toegestaan, grotere flessen (shampoo) moeten beneden in het vliegtuig.
    pi_69913212
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
    Kan iemand het volgende voor me bevestigen:

    We landen op Newark en eigenlijk waren we van plan een taxi te nemen naar ons hotel (32nd Street , 200 m van Penn Station), alleen nu las ik dat dat grapje 75$ kost. Allemaal leuk en aardig en het zal heus ook wel een leuke ervaring zijn, maar na enig onderzoek kwam ik er achter dat je met een gratis Airtrain naar Newark Penn Station kunt en van daaruit voor 4$ enkele reis binnen een half uur op New York Penn Station staat met de NJ Transit. Is dit zo en zo ja, is dat goed te doen met je koffers etc.?
    We komen ook aan op New Ark. Wij nemen de Airtrain naar Penn Station en vanaf daar nog een taxi naar 54th.
    En dat zal rond een uurtje of 14:00 zijn, ga er vanaf dat het dan redelijk te doen is met het openbaar vervoer.
    Metal upp your ass!
      woensdag 10 juni 2009 @ 21:51:03 #64
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_69914678
    Ik zit nu in hotel Pennsylvania
    pi_69914882
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 21:18 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

    [..]

    We komen ook aan op New Ark. Wij nemen de Airtrain naar Penn Station en vanaf daar nog een taxi naar 54th.
    En dat zal rond een uurtje of 14:00 zijn, ga er vanaf dat het dan redelijk te doen is met het openbaar vervoer.
    Wanneer ga je? Misschien kun je me je ervaringen vertellen voordat ik zelf ga
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69917616
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 21:51 schreef Grulez het volgende:
    Ik zit nu in hotel Pennsylvania
    Valt het mee?
      woensdag 10 juni 2009 @ 23:18:20 #67
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_69918606
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 22:54 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Valt het mee?
    Ik zou gek worden op zo'n locatie....
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_69919037
    Heeft iemand nog suggesties voor een goed hotel in de binnenstad?

    Kwaliteit voor een mooie prijs zullen we maar zeggen Ik hoor het graag.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_69919040
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 23:18 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Ik zou gek worden op zo'n locatie....
    Ik weet niet hoe ik 'locatie' moet opvatten, maar het hotel schijnt nogal smerig te zijn.
      woensdag 10 juni 2009 @ 23:35:24 #70
    111172 Noax
    Helping small minds grow.
    pi_69919356
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 21:51 schreef Grulez het volgende:
    Ik zit nu in hotel Pennsylvania
    Nog mensen met mondkapjes gespot?
    Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
    ︻╦╤─--
    ︻┳═一 ︻┳═一
    pi_69924760
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 23:27 schreef Johnns het volgende:
    Heeft iemand nog suggesties voor een goed hotel in de binnenstad?

    Kwaliteit voor een mooie prijs zullen we maar zeggen Ik hoor het graag.
    Hotel Stanford hebben wij geboekt, schijnt een prima hotel te zijn
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69924804
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 23:35 schreef Noax het volgende:

    [..]

    Nog mensen met mondkapjes gespot?
    Nu wordt ik toch een beetje kriebelig voor die tacogriep
    pi_69926485
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Wanneer ga je? Misschien kun je me je ervaringen vertellen voordat ik zelf ga
    16-29 july. Ik zie dat jij 3 augustus vertrekt? Dat zou dan precies kunnen
    Metal upp your ass!
    pi_69926598
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 10:19 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

    [..]

    16-29 july. Ik zie dat jij 3 augustus vertrekt? Dat zou dan precies kunnen
    Inderdaad, dan hoor ik het wel!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69927005
    Ik merk de laatste tijd dat laat boeken van New York trips nogal loont, vijfsterrenhotels voor volgende week 900 euro (ex. tax) voor 7 nachten!
      donderdag 11 juni 2009 @ 12:48:42 #76
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_69931884
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 23:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Ik weet niet hoe ik 'locatie' moet opvatten, maar het hotel schijnt nogal smerig te zijn.
    Nou als midden in de stad, daar zou ik voor geen goud willen zitten. NYC is zoveel meer dan midtown.... Het hotel valt wel mee, mijn ouders vonden het best oké. Maar misschien hadden ze niet de basic kamers.
    quote:
    Nog mensen met mondkapjes gespot?
    Dat is ook weer het grappige, de Westerse mens draagt het mondkapje om niet ziek te worden, terwijl de Oosterse mensen het dragen om zo min mogelijk ziektekiemen te verspreiden. (outside-in v inside-out)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_69933933
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 12:48 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Nou als midden in de stad, daar zou ik voor geen goud willen zitten. NYC is zoveel meer dan midtown.... Het hotel valt wel mee, mijn ouders vonden het best oké. Maar misschien hadden ze niet de basic kamers.
    [..]

    Waar zou je dan een hotelletje nemen? Kun je wat tips geven wat betreft leuke hotels op een 'rustigere' locatie?
      donderdag 11 juni 2009 @ 14:00:43 #78
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_69934761
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 13:38 schreef Fargo het volgende:

    [..]

    Waar zou je dan een hotelletje nemen? Kun je wat tips geven wat betreft leuke hotels op een 'rustigere' locatie?
    Ik zou lekker in de West Side gaan zitten, toch wat rustiger en vlakbij Central Park en met de rode metrolijnen(1,2 of 3, afhankelijk vd straat) zit je zo in Midtown of Downtown. (of gewoon lopen)
    Qua hotels heb ik geen tips, maar ik heb er genoeg gezien langs Broadway vorige week. (Tripadvisor?)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_69946081
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 00:03 schreef Johnns het volgende:
    Vandaag ticket geboekt 10 september vertrek.

    Daarnaast nog huurauto erbij voor trip naar Boston en Canada
    Heb je nog een plekkie over in je auto op weg naar Boston?


    @Tonio-mcdo
    Als ik nu wil boeken voor September lukt dat dan ook al voor die prijs?

    [ Bericht 10% gewijzigd door StrikerZeljko op 11-06-2009 18:58:54 ]
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_69946289
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 14:00 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Ik zou lekker in de West Side gaan zitten, toch wat rustiger en vlakbij Central Park en met de rode metrolijnen(1,2 of 3, afhankelijk vd straat) zit je zo in Midtown of Downtown. (of gewoon lopen)
    Qua hotels heb ik geen tips, maar ik heb er genoeg gezien langs Broadway vorige week. (Tripadvisor?)
    Ik begrijp het argument niet helemaal. NY is zoveel meer dan mid-town - Fine. Maar waarom is het dan zo verkeerd om in Midtown te zitten? Van daar reis je nog makkelijker overal heen dan vanaf Westside, imho. Ik vind het relaxte juist dat je in Midtown nog kunt lopen naar 5th Av, Central Park, etc. en tegelijkertijd nog 's nachts de club uit kunt rollen in Chelsea of Meatpacking en naar huis kan lopen.

    En ja, je kunt vanaf Midtown ook de Westside bekijken. Maar goed, ieder zijn ding. Ik zit liever nog iets lager als het voor prive is, leuk boutique hotel in Soho of Meatpacking is altijd nice...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_69946685
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 18:59 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ik begrijp het argument niet helemaal. NY is zoveel meer dan mid-town - Fine. Maar waarom is het dan zo verkeerd om in Midtown te zitten? Van daar reis je nog makkelijker overal heen dan vanaf Westside, imho. Ik vind het relaxte juist dat je in Midtown nog kunt lopen naar 5th Av, Central Park, etc. en tegelijkertijd nog 's nachts de club uit kunt rollen in Chelsea of Meatpacking en naar huis kan lopen.

    En ja, je kunt vanaf Midtown ook de Westside bekijken. Maar goed, ieder zijn ding. Ik zit liever nog iets lager als het voor prive is, leuk boutique hotel in Soho of Meatpacking is altijd nice...
    Precies mijn gedachte, vanuit Midtown kun je overal heen zonder al te lang onderweg te zijn. Ga je in de Upper West Side zitten dan is de afstand tot Downtown zo lang dat je er zowat een dag voor uit moet trekken om dat stuk van Manhattan te bekijken.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_69947482
    Tvp
      donderdag 11 juni 2009 @ 20:21:14 #83
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_69949794
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 18:59 schreef Drive-r het volgende:

    [..]
    Maar waarom is het dan zo verkeerd om in Midtown te zitten?
    Het ging over Pennsylvania, heb je wel eens gezien hoe druk het daar voor de deur is? Mij niet gezien, maar dat is puur persoonlijk, ik ben een fan van de Westside. (en ik ben geen fan van drukte, sowieso steden zijn dik overrated imo)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_69953283
    Ik ben al 3 jaar geleden naar New York geweest, geweldige stad.
    Nu ben ik van plan om met een maat van mij weer naar New York te gaan, wij zijn beide onder 21 maar is het nog goed mogelijk om dan uit te gaan? En bier drinken lijkt mij helemaal onmogelijk.
    "If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
    pi_69959872
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 18:53 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Heb je nog een plekkie over in je auto op weg naar Boston?


    @Tonio-mcdo
    Als ik nu wil boeken voor September lukt dat dan ook al voor die prijs?
    Bedoel je de vliegtickets?
    Die goedkope tarieven zijn alweer weg

    Qua hotels : JA! Als je de gok durft te nemen. Hotels zetten altijd torenhoog in, en dalen na verloop van tijd(zag een 4sterren hotel voor eind oktober : 2300 euro voor een week, volgende week is het 900.)
    pi_69963768
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 20:21 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Het ging over Pennsylvania, heb je wel eens gezien hoe druk het daar voor de deur is? Mij niet gezien, maar dat is puur persoonlijk, ik ben een fan van de Westside. (en ik ben geen fan van drukte, sowieso steden zijn dik overrated imo)
    Ok, zoals ik al zei, ik begreep je eerder argumentatie niet. Als je niet van drukte houdt is Penn niet ideaal. Ik heb een tijd lang daar in de buurt gezeten (37th / 7th geloof ik), dat vond ik echt ideaal.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 12 juni 2009 @ 11:09:52 #87
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_69966668
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 09:25 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ok, zoals ik al zei, ik begreep je eerder argumentatie niet. Als je niet van drukte houdt is Penn niet ideaal. Ik heb een tijd lang daar in de buurt gezeten (37th / 7th geloof ik), dat vond ik echt ideaal.
    Hmm, jij woont toch ook in zone1 in London of niet? Ik heb in Rotterdam al langs de bergweg gewoond en dat vond ik al druk genoeg
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_69967043
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 11:09 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Hmm, jij woont toch ook in zone1 in London of niet? Ik heb in Rotterdam al langs de bergweg gewoond en dat vond ik al druk genoeg
    Ja, maar ik woon waarschijnlijk in een van de rustigste straten van South Kensington. Echt heerlijk, nooit lawaai, altijd vogeltjes, etc... Oase van rust... Vroeger woonde ik in de West End - altijd gekkenhuis - ook mooi!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_69969273
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 00:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Bedoel je de vliegtickets?
    Die goedkope tarieven zijn alweer weg

    Qua hotels : JA! Als je de gok durft te nemen. Hotels zetten altijd torenhoog in, en dalen na verloop van tijd(zag een 4sterren hotel voor eind oktober : 2300 euro voor een week, volgende week is het 900.)
    Ticket heb ik al, het zou me om de hotels gaan.. dus maar lekker even wachten?
    Hopen dat de koers dan nog een beetje gunstig blijft
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_69969358
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 12:42 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Ticket heb ik al, het zou me om de hotels gaan.. dus maar lekker even wachten?
    Hopen dat de koers dan nog een beetje gunstig blijft
    Neem maar eens een kijkje op booking.com voor volgende week.
    pi_69974970
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 12:45 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Neem maar eens een kijkje op booking.com voor volgende week.
    Ja ik zie het.. al zie ik ook dat er op dit moment biedingen via Priceline geaccepteerd worden voor 100 dollar per nacht! en dan praten we dus over een Hyatt hotel he!
    Aint that bad!

    Ik denk dat ik het volgende ga doen..
    Laat boeken bij het hotel naar keuze en vervolgens tot aan de annulatie datum bieden via priceline in de hoop de helft goedkoper uit te komen.
    Wilde zowiezo een poging wagen bij Priceline
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
    pi_69975410
    Ik snap Priceline niet
    Ik zie nooit op welk hotel je boekt.


    Nevermind, dat is een andere website.
    pi_69976153
    Wij zitten in augustus via priceline voor $95 ($115 incl. tax) per nacht in het Helmsley hotel in New York. Ziet er prima uit, krijgt goede reviews en normaal gesproken betaal je 't dubbele per nacht.

    Ik heb zelfs voor onze komende vakantie alles via priceline geboekt, zo enthousiast ben ik erover
      vrijdag 12 juni 2009 @ 17:49:10 #94
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_69979577
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 15:57 schreef Fannetje het volgende:

    Ik heb zelfs voor onze komende vakantie alles via priceline geboekt, zo enthousiast ben ik erover
    Hebben wij vorig jaar ook gedaan. Priceline werkt helemaal goed met airport hotels! Ik zat de afgelopen weken voor een prikkie in het Marriot, Double Tree en Sheraton. Erg grappig als je daar binnen komt lopen met je backpack
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_69982286
    ik ben ook benieuwt naar dat priceline...

    iemand kleine korte uitleg?
    And It Hurts With Every HeartBeat
    pi_69982345
    Hoi,

    Ik ga eind augustus een weekje (Helmsley Hotel), en wil dan 30 augustus naar Yankee stadium, wedstrijd tegen de White Sox. Ik zoek twee kaartjes voor goedkope plaatsen, maar via de officiele kanalen zijn de betaalbare kaartjes uitverkocht, Stubhub accepteert geen Nederlandse creditcards, en eBay is duur

    Zijn kaartjes ook nog ter plekke te regelen of ben ik op eBay aangewezen?
      zaterdag 13 juni 2009 @ 19:10:17 #97
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_70007571
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 20:21 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Het ging over Pennsylvania, heb je wel eens gezien hoe druk het daar voor de deur is? Mij niet gezien, maar dat is puur persoonlijk, ik ben een fan van de Westside. (en ik ben geen fan van drukte, sowieso steden zijn dik overrated imo)
    Drukte valt goed mee te leven. Zo vaak zit je ook niet op je kamer. Inchecken duurde ff, maar dat is ook niet zo erg. Kamer zijn gewoon oerdegelijk en verder heb je de basisfaciliteiten. Het is ook gewoon schoon (mn kamer wordt nu schoongemaakt). Er zullen echt wel betere hotels zijn voor minder geld, maar ach je hoort me niet klagen.
      zondag 14 juni 2009 @ 22:54:10 #98
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_70008819
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 19:25 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
    Hoi,
    wil dan 30 augustus naar Yankee stadium, wedstrijd tegen de White Sox. Ik zoek twee kaartjes voor goedkope plaatsen, maar via de officiele kanalen zijn de betaalbare kaartjes uitverkocht, Stubhub accepteert geen Nederlandse creditcards, en eBay is duur
    Ik heb via ticketmaster.com tickets gevonden voor USD22 p/s +een aantal fees voor die game op de 30e. Je moet bij tickets niet 'best available' selecteren, maar 'grandstand' seating en dan zit je op de bovenste ring. Heb ik 2 weken geleden gedaan en het was prima. (Ik had hetzelfde probleem; best available geeft je de beste seats en niet de beste price)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_70009728
    Wij gaan 6 tm 16 september! Willen de laatste paar dagen ook nog naar Washington. Can't wait!
      zondag 14 juni 2009 @ 23:13:22 #100
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_70009961
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 20:21 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Het ging over Pennsylvania, heb je wel eens gezien hoe druk het daar voor de deur is? Mij niet gezien, maar dat is puur persoonlijk, ik ben een fan van de Westside. (en ik ben geen fan van drukte, sowieso steden zijn dik overrated imo)
    Westside vond ik ook fijn. Erg rustig 's avonds en je zit binnen een kwartier in midtown met de metro .Sowieso snap ik het voordeel van een toplocatie niet in NYC, het metronetwerk is zo snel en uitgebreid dat je toch binnen een mum van tijd bent waar je zijn wilt.
    2000 light years from home
    pi_70022968
    Zojuist een Big Apple Greeter 'geboekt', ben benieuwd of dat wat wordt Verder twijfelen we nogal of we een New York Pass zullen aanschaffen. We hebben het een en ander nog eens op een rijtje gezet, en dan nog komen we niet boven de prijs van de Pass uit. In hoeverre moet je overigens rekening houden met studentenkorting, is dat sporadisch of bijna overal?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70035883
    quote:
    Op zondag 14 juni 2009 22:54 schreef Public_NME het volgende:

    [..]

    Ik heb via ticketmaster.com tickets gevonden voor USD22 p/s +een aantal fees voor die game op de 30e. Je moet bij tickets niet 'best available' selecteren, maar 'grandstand' seating en dan zit je op de bovenste ring. Heb ik 2 weken geleden gedaan en het was prima. (Ik had hetzelfde probleem; best available geeft je de beste seats en niet de beste price)
    Helaas ook niet meer beschikbaar, toch bedankt.
      maandag 15 juni 2009 @ 22:46:17 #103
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_70043792
    quote:
    Op maandag 15 juni 2009 19:46 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

    [..]

    Helaas ook niet meer beschikbaar, toch bedankt.
    Hmmm, ik zie het nu ook. Als je 2x1 kaart wil bestellen doet hij het wel volgens mij. (dus 2 aparte bestellingen)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      dinsdag 16 juni 2009 @ 00:34:58 #104
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_70047780
    Ik ben samen met mijn vriend van 31/8 tm 9/9 in NY te vinden (Hotel Wolcott)

    tevens TVP
    En dat kan zomaar.....?
    pi_70047798
    Iemand hier bekend met Ithaca? Ga er binnekort iemand opzoeken
      dinsdag 16 juni 2009 @ 00:38:10 #106
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70047837
    quote:
    Op maandag 15 juni 2009 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
    Zojuist een Big Apple Greeter 'geboekt', ben benieuwd of dat wat wordt Verder twijfelen we nogal of we een New York Pass zullen aanschaffen. We hebben het een en ander nog eens op een rijtje gezet, en dan nog komen we niet boven de prijs van de Pass uit. In hoeverre moet je overigens rekening houden met studentenkorting, is dat sporadisch of bijna overal?
    Nah, wij vonden de NY Pass niet de moeite waard. Het gaat echt om de main stream attracties en wij vonden er daar maar een paar van interessant.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70047870
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 00:38 schreef Duderella het volgende:

    [..]

    Nah, wij vonden de NY Pass niet de moeite waard. Het gaat echt om de main stream attracties en wij vonden er daar maar een paar van interessant.
    Ja dat gevoel hadden wij dus ook, enige voordeel is dat je misschien minder lang moet wachten en dat je je minder druk moet maken over mee te nemen cash. Nog maar eens goed afwegen.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 16 juni 2009 @ 00:45:58 #108
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70047996
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 00:39 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Ja dat gevoel hadden wij dus ook, enige voordeel is dat je misschien minder lang moet wachten en dat je je minder druk moet maken over mee te nemen cash. Nog maar eens goed afwegen.
    Ach ja, maar dat wachten (wij maakten dat alleen bij het Empire mee) valt eigenlijk ook wel mee. En is ook wel vermakelijk. Hutjemutje met Texaanse gezinnen met kutkinderen die tegen beveiligingshekjes aantrappen... ik heb me wel vermaakt.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70048261
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 00:45 schreef Duderella het volgende:

    [..]

    Ach ja, maar dat wachten (wij maakten dat alleen bij het Empire mee) valt eigenlijk ook wel mee. En is ook wel vermakelijk. Hutjemutje met Texaanse gezinnen met kutkinderen die tegen beveiligingshekjes aantrappen... ik heb me wel vermaakt.
    Dat denk ik inderdaad ook wel. Heb jij, indien dat van toepassing was, veel studenten/jongeren korting gekregen waar je eigenlijk niet op had gerekend?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 16 juni 2009 @ 01:07:23 #110
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70048343
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 01:01 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Dat denk ik inderdaad ook wel. Heb jij, indien dat van toepassing was, veel studenten/jongeren korting gekregen waar je eigenlijk niet op had gerekend?
    Dat is op ons al geruime tijd niet meer van toepassing.

    Maar ik zou niet te veel rekenen op allerlei Europese kortingen voor studenten. In de VS hebben ze daar toch wat minder mee.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70048515
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 01:07 schreef Duderella het volgende:

    Dat is op ons al geruime tijd niet meer van toepassing.

    Maar ik zou niet te veel rekenen op allerlei Europese kortingen voor studenten. In de VS hebben ze daar toch wat minder mee.
    Bij het Empire State Building krijg je wel studentenkorting, zodra je de kassamiep ervan hebt overtuigd dat je Nederlandse collegekaart toch écht echt is
    pi_70055904
    Dat bedoel ik
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70059661
    Zo even snel een vraagje

    Ga maandag a.s. richting NYC.
    We landen op Newark. Hotel is op Eighth Avenue. Dat is in de buurt van 42nd street en Times Square.

    Wat is handig om daar te komen. Openbaar vervoer of de taxi?
    Taxi heeft de voorkeur (gewoon omdat het ons leuk lijkt). Wat zijn dan de kosten of kun je een vaste prijs afspreken bij zo'n yellow cab? Het zal zo maandagmiddag zijn als we aankomen daar.
    In de OP staat wel iets over Taxi prijzen. Kom ik zo rond de $30 dollar uit. Of dat realistisch is weet ik niet.
    pi_70059717
    Taxi kost ongeveer 75 dollar.
    Je kunt ook met de gratis Airtrain naar Newark Airport Station en daar op de trein stappen richting Manhattan, kost je 15 dollar p.p. voor een enkeltje en die treinen rijden af en aan.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 16 juni 2009 @ 14:27:44 #115
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70059883
    Die shuttle-busjes zijn ook niet zo duur. Rijden om de tien minuten ofzo.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70060125
    quote:
    Op maandag 15 juni 2009 19:46 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

    [..]

    Helaas ook niet meer beschikbaar, toch bedankt.
    Blijven kijken, Ik had hetzelfde, de wedstrijd leek al maanden van tevoren uitverkocht. Maar als je over een week/paar weken nog eens checked, kunnen er zomaar kaarten vrijgegeven zijn.
    pi_70060202
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 14:27 schreef Duderella het volgende:
    Die shuttle-busjes zijn ook niet zo duur. Rijden om de tien minuten ofzo.
    Je bedoelt die gratis Airtrain (bus) naar Newark Airport Station of toch iets anders? Wij gaan iig met de trein, scheelt toch 90 dollar in totaal.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 16 juni 2009 @ 14:41:00 #118
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70060350
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Je bedoelt die gratis Airtrain (bus) naar Newark Airport Station of toch iets anders? Wij gaan iig met de trein, scheelt toch 90 dollar in totaal.
    Nee, die bedoel ik niet. Vanaf de vliegvelden rijden speciale bussen naar Manhattan. Simpel, snel, en niet erg duur. Wij hebben ze heen en terug genomen. Ze stoppen op talloze punten, dus altijd op korte afstand van je hotel.
    Op het vliegveld zie je vanzelf bordjes en prijzen staan. Ik vond het in elk geval erg handig geregeld.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70078261
    Al tegen de 900 mexicaanse griep gevallen in NY. Hopen dat dat niet zo explosief stijgt als ik eind juli aan kom zetten
      dinsdag 16 juni 2009 @ 22:58:55 #120
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_70078471
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 22:54 schreef cw2cu het volgende:
    Al tegen de 900 mexicaanse griep gevallen in NY. Hopen dat dat niet zo explosief stijgt als ik eind juli aan kom zetten
    Er wonen ook bijna 10 miljoen mensen in NY en omgeving.
    2000 light years from home
    pi_70079537
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 22:58 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Er wonen ook bijna 10 miljoen mensen in NY en omgeving.
    Ja en ook lekker dichtbevolkt, dus de verspreiding gaat ook x-aantal keer sneller...
    Metal upp your ass!
    pi_70080200
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 22:58 schreef Merkie het volgende:

    Er wonen ook bijna 10 miljoen mensen in NY en omgeving.
    Bijna 10? Doe maar bijna 19 miljoen in de New York metropolitan area
    pi_70083567
    sinds when is de airtrain gratis? Ik betaalde vorig jaar zomer nog 5 bucks.
    pi_70087609
    Je hebt gelijk, het is inderdaad niet gratis. Kun je misschien in wat meer detail vertellen over je ervaringen met de airtrain en Transit naar Manhattan?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70091575
    jahoor maar ik zie dat je op Newark aankomt, ik heb alleen ervaringen met JFK maar das hetzelfde principe. het gaat alleen voor jou niet op aangezien je al een taxi geboekt hebt?

    De airtrain brengt je niet naar Manhatten zelf maar brengt je naar de verschillende metrostations en terminals van de vliegmaatschappijen. Kost 5 dollar en vanaf het metrostation is het zo'n 2 a 3 dollar meen ik naar Manhatten zelf.
    pi_70091712
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:22 schreef Dizzee het volgende:
    jahoor maar ik zie dat je op Newark aankomt, ik heb alleen ervaringen met JFK maar das hetzelfde principe. het gaat alleen voor jou niet op aangezien je al een taxi geboekt hebt?

    De airtrain brengt je niet naar Manhatten zelf maar brengt je naar de verschillende metrostations en terminals van de vliegmaatschappijen. Kost 5 dollar en vanaf het metrostation is het zo'n 2 a 3 dollar meen ik naar Manhatten zelf.
    Nee ik heb geen taxi geboekt. We pakken op Newark de Airtrain bus naar Newark Airport Station en stappen daar op de trein richting Penn Station, kost 15 dollar + dan nog de eventuele Airtrain kosten.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70091741
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:22 schreef Dizzee het volgende:
    jahoor maar ik zie dat je op Newark aankomt, ik heb alleen ervaringen met JFK maar das hetzelfde principe. het gaat alleen voor jou niet op aangezien je al een taxi geboekt hebt?

    De airtrain brengt je niet naar Manhatten zelf maar brengt je naar de verschillende metrostations en terminals van de vliegmaatschappijen. Kost 5 dollar en vanaf het metrostation is het zo'n 2 a 3 dollar meen ik naar Manhatten zelf.
    Ik weet 99% zeker dat de Airtrain naar Penn Station gaat, en dat is toch zeker op/in Manhattan?

    http://i40.tinypic.com/23vfaxw.png (plattegrond)

    EDIT: http://www.mta.nyc.ny.us/nyct/service/airport.htm
    http://www.mta.nyc.ny.us/mta/airtrain.htm



    [ Bericht 12% gewijzigd door wie_dit_leest_is_gek op 17-06-2009 12:33:55 ]
    Metal upp your ass!
    pi_70091905
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Nee ik heb geen taxi geboekt. We pakken op Newark de Airtrain bus naar Newark Airport Station en stappen daar op de trein richting Penn Station, kost 15 dollar + dan nog de eventuele Airtrain kosten.
    5 dollar Airtrain
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:27 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

    [..]

    Ik weet 99% zeker dat de Airtrain naar Penn Station gaat, en dat is toch zeker op/in Manhattan?

    http://i40.tinypic.com/23vfaxw.png (plattegrond)
    Klopt Penn is hartje Manhatten. Maar de Airtrain brengt je naar Jamaica Bay en daar stap je op de metro. De metro brengt je in een kleine 1,5 uur naar Penn Station, dus niet de Airtrain.
    pi_70092070
    Wat ik niet zo goed begrijp:
    quote:
    When you buy a NJ TRANSIT or Amtrak ticket to or from Newark Liberty International Airport Station, that one ticket includes the AirTrain Newark portion--$5.50. Children under age 5 ride for free.
    Je kunt dus op Newark Airport een kaartje kopen voor Newark Airport Station > Manhattan (15 dollar) en daar zit dan de Airtrain bij inbegrepen?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70092450
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:38 schreef Jor_Dii het volgende:
    Wat ik niet zo goed begrijp:
    [..]

    Je kunt dus op Newark Airport een kaartje kopen voor Newark Airport Station > Manhattan (15 dollar) en daar zit dan de Airtrain bij inbegrepen?
    Ja zo staat het er wel...
    Metal upp your ass!
    pi_70092641
    Ja, enkeltjes/ retourtje met of zonder Airtrain, allemaal mogelijk. Gewoon via zo'n automaat.
    pi_70092842
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:55 schreef Dizzee het volgende:
    Ja, enkeltjes/ retourtje met of zonder Airtrain, allemaal mogelijk. Gewoon via zo'n automaat.
    Maar dan is de Airtrain dus toch gratis, mits je op het vliegveld al een kaart koopt voor de trein naar Manhattan. Opzich slim over nagedacht.

    Heeft iemand van jullie ervaringen met tv shows bijwonen?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70093821
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 13:00 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Maar dan is de Airtrain dus toch gratis, mits je op het vliegveld al een kaart koopt voor de trein naar Manhattan. Opzich slim over nagedacht.

    haha, sorry man...nu ben ik ook effe 't spoor bijster.

    maar kheb verder geen ervaringen met tv shows.
    pi_70094442
    Wij zitten er ook over te denken om in de herfst een tripje New York te doen... TVP dus!
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_70094935
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 14:41 schreef Duderella het volgende:

    [..]

    Nee, die bedoel ik niet. Vanaf de vliegvelden rijden speciale bussen naar Manhattan. Simpel, snel, en niet erg duur. Wij hebben ze heen en terug genomen. Ze stoppen op talloze punten, dus altijd op korte afstand van je hotel.
    Op het vliegveld zie je vanzelf bordjes en prijzen staan. Ik vond het in elk geval erg handig geregeld.
    Wij hadden van te voren zo'n shuttle-busje gereserveerd. Die haalt je op bij het vliegveld en zet je af bij je hotel. Wel zo handig, hoef je ook niet met je koffers door de stad te slepen.
    Kostte iets van 15 euro p/p per rit.
      Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 15:06:14 #136
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_70097441
    Ik ben meerdere keren met de taxi naar mn hotel gegaan. Nu ligt mijn situatie iets anders, omdat ik niet heel erg goed ter been ben, en het dus wel zo prettig is als je voor de deur van het hotel wordt afgezet met je koffer

    Daarnaast vond ik 't ook wel wat hebben om een taxi over de straten te scheuren, om dan langzaam NYC op te zien doemen, en dan ineens de stad binnen te rijden, temidden van al die verkeershectiek. Ik had geen yellowcab, maar een andere, en ik was 60 dollar kwijt.
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_70102942
    Dat heb je met zo'n shuttle-busje ook hoor Beetje zelfde idee als dat beginfilmpje van the sopranos
      Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 17:36:28 #138
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_70103041
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 17:33 schreef Palomar het volgende:
    Dat heb je met zo'n shuttle-busje ook hoor Beetje zelfde idee als dat beginfilmpje van the sopranos
    ja maar dan klopt het plaatje niet in mn hoofd, want je moet achter in een normale wagen zitten, niet in een busje
    Breitling - Instruments for Professionals
      donderdag 18 juni 2009 @ 01:28:16 #139
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_70118843
    Waarom naar NYC?

    Omdat je er simpel weg niet kan vervelen (ookal ga je in je eentje) en er zoveel te doen is, dat als je jezelf verveeld kunt afvragen of er niet iets mis met je is.

    Voor de reis begint:
    - Boek tickets (let op Dusseldorf als optie, of Brussel, kan soms veel schelen)
    - Je moet registreren voor het ESTA (https://esta.cbp.dhs.gov/)
    - Boek je hotel (www.hostelworld.com voor hostels of goedkope hotels)
    - Indien je die nog niet hebt, schaf een credit card aan
    - Schaf een new york pass (www.newyorkpass.com) aan of een citypass (www.CityPass.com/NewYorkCity). Dit scheelt een hoop wachten en bespaart weer centen, maar vooral de wachttijd die je bespaart is ERG handig
    - Zorg dat je geen USB sticks e.d. bij je hebt, dit willen ze controleren.
    - Maak een programma wat je wilt doen: Dit scheelt veel tijd en je kan zo zaken bijelkaar zoeken omdat reizen in New York toch veel tijd kost

    Wanneer je aankomt:
    - Schaf een metro card aan, een voor 7 of zelfs een maand (afhankelijk hoelang je er bent, kun je er ook een voor 3 dagen nemen). Doe dit bij een van de automaten, je kan nu onbeperkt met openbaar vervoer reizen, NIET MET EXPRESS BUSSEN! Daarvoor moet je extra betalen. Kosten zijn te vinden op www.mta.info
    - Haal een kaartje van de metrolijnen op bij een metrostation, deze zijn gratis.
    - PIN een bedrag in cash, gebruik NIET je Credit Card, in het algemeen is deze duurder.

    Praktische tips:
    - Credit Card kan je overal gebruiken, haal er alleen GEEN GELD MEE UIT DE MUUR.
    - Als je geld uit de muur haalt kunnen er kosten bijkomen, KIJK EERST VOORDAT JE PINT. Meestal is het bij de grote banken (Chase, City, Bank of America) alleen de kosten zoals vermeld bij jou eigen bank.
    - Auto huren kan, maar het is erg druk en de rijstijl in New York is om te huilen, zo af en toe is het makkelijker met een busreis mee te gaan of met het OV.
    - Hoge luchtvochtigheid: houd hier rekening mee met je kleding. Hollands plakweer.

    Eten en gewoontes
    - Eten is een ramp in de VS, wil je gezond eten moet je al gauw veel betalen. Een tip is Chipolte of Subway, waar je nog niet zoveel slecht eten krijgt voorgeschoteld. Supermarkt is duur in NYC, mocht je geen genetisch gemanipuleerd voedsel willen is er Whole Foods, een supermarkt die ook complete maaltijden heeft. Porties zijn erg groot, begin maar met SMALL en als je het aankan MEDIUM.
    - Pizza is goed te doen, alleen niet bij Pizza hut. Taco Bell is ook niet je van het.
    - NIET VOORDRINGEN: je wordt weer achteraan in de rij gezet. Ook niet afsnijden, mag je ook weer terug naar het begin.
    - Geld is nieuw, wordt ook niet zenuwachtig als de Amerikanen wat geirriteerd doen als jij traag bent met de biljetten (die allemaal even groot zijn!) en muntjes. Tip: Spaar kwartjes, die zijn handig als je de bus moet betalen)
    - Amerikanen zijn erg vriendelijk en helpen je snel en maken sneller dan wij gewend zijn een praatje.
    - "Hi, how are you today?" Is geen vraag hoe het met je gaat, het is een soort van "goededag". Reageer met 'Fine, thank you, and you?'. Meestal is het een kort antwoord, wat dus bevestigd dat het niet echt gemeend is.

    Shoppen in NYC en de staat New York
    - Je hebt Century 21 bij Ground Zero (Metro Fulton street/Nassau str). Ze hebben ALLES, van kleding, schoenen, parfum, blokker spul, tassen e.d. Dit is een goedkope manier om kleding te kopen.
    - Macy's is enorm. Voordat je vertrekt of wanneer je er bent, check de website voor coupons die korting geven. (www.macys.com). Je kunt ook een kortingspas van 11% voor de dag krijgen, ga naar de customer service en laat je ID zien.
    - Je kunt ook naar Woodbury Common Premium outlets (www.premiumoutlets.com) vanaf de Port Authority Busterminal. Kosten zijn (2009) 42 dollar en je krijgt met de New York Pass hem voor 37 dollar. Met de buskaart kan je een VIP shopping coupon book halen bij de service desk in Woodbury common, waarmee je extra korting krijgt. Registeer je op de VIP shopping club op de website (www.premiumoutlets.com) en print coupons waarvan jij denkt ze te gebruiken.
    - Je kunt ook naar een musical/theater of broadway show. Op times square zit een TKST office waar je kaartjes voor de helft van de normale prijs kunt halen. Vanaf 10 's ochtends voor de middag en vanaf 3 uur voor de avond.
    - Regel voor goedkope kleding is: Koop Amerikaanse merken. Tommy Hilfiger, Ralph Lauren (Polo), Calvin Klein, DKNY e.d.
    - In New York zelf is SoHo ook leuk om te shoppen.
    - Little Italy kan je ook goede pizza scoren, of in China town voor het eten.
    - NYC T-shirts met I love New York, koop die in achteraf steegjes, stukken goedkoper. 4 voor 10 dollar.
    - Je kunt ook naar TKST als je naar een Broadway Musical wilt. Het zit op Times Square en verkoopt tickets voor de halve prijs. Voor de middag moet je om 10 uur er zijn, voor de avond om 3 uur. Dit geeft je de kans op beste deals.

    Wat te doen in New York?
    - Je kan zoveel doen in New York dat je wel een selectie moet maken. Beperk het tot 2 attracties per dag. En eventueel 's avonds een Top of the Rock, Empire State, of de Brooklyn Bridge (begin in Brooklyn!). Je moet veel lopen, trek dus goede schoenen aan!

    - Metropolitan Museum (en Cloisters Museum met hetzelfde kaartje op dezelfde dag), wat heel veel kunst, beeldhouwerk van allerlei periodes laat zien. Zeer indrukwekkend.
    - Museum of Modern Arts (MoMa): Dit moet je liggen, moderne kunst.
    - American Museum of Natural History: Heel indrukwekkend, tentoonstelling van opgezette dieren en overzicht van de verschillende menselijke culteren door de tijd heen.
    - Ellis Island en Statue of Liberty: Moet je doen, ga wat eten op Ellis Island, het eten vond ik daar goed en nog goedkoop ook.
    - Guggenheim: Als je hiervoor apart moet betalen, ga dan op de 'pay as you wish' op vrijdag. Ik vond het niet echt bijzonder (de tentoonstelling, het gebouw wel)
    - Bronx Zoo: Heerlijk om even bij te komen en wederom erg groot. (Pas op voor etende Amerikanen, met name ijsjes...)
    - NBC studiotour, is erg grappig om te zien hoe het daar werkt.
    - Times Square: Ga er gewoon in een stoeltje zitten en kijk wat daar allemaal gebeurt.
    - Bodies the exibition: Was ook in de Beurs van Berlage, bijzondere tentoonstelling. Heb ik gedaan omdat ik toch een NYC pass had.
    - Madame Toussauds: Niet de moeite, zeker gezien de erg dure entree.
    - Je kan vanaf pier 83 een boatcruise nemen (bus M41/42 weet ik niet zeker, heeft dit als eindhalte)
    - Bekijk Grand Central Station: Erg indrukwekkend en zeker gezien hoe rustig het er eigenlijk is.
    - Gebouw van de Verenigde Naties: Wel leuk om te zien, maar kan je best overslaan, ze zijn tot 2012 aan het repareren.
    - Wandeling door Central park: Gewoon mensen kijken en van het park genieten.

    Ten slotte,

    Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben. Een laatste tip: Ga met weinig kleding heen en kom met veel terug LET OP DE LIMIET VAN ¤400. Draag je kleding daar en haal de prijskaartjes eraf en beveiligingsstrips.
    :O
    pi_70121575
    nuttig verhaal, maar het bedrag is 450 euro toch? En je vergeet het beste Amerikaanse kledingmerk;)
    pi_70139536
    klopt, goed, gezond en lekker eten in de VS is duur en een horror.

    maar dat geld niet voor NY.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 01:30:40 #142
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70153983
    Nou, dan zal ik maar eens iets geks zeggen, na voorgaande lofzangen.

    Ik heb me zeker niet verveeld in NY, maar om nou te zeggen dat het me van mijn sokken veegde... nee. Het is een fijne stad om te zijn en er is redelijk veel te zien, maar er is ook heel veel middelmatig- en voorspelbaarheid. En zo groot is Manhattan (waar het toch een beetje om draait ) nou ook weer niet. Je wandelt er op een goede dag doorheen.
    Het eten is inderdaad verschrikkelijk, of je moet naar het wat duurdere segment gaan (wat wij deden, maar dan nog zijn we verwend hier in Europa). De onbeleefdheid in winkels en bij toeristische attracties is zoals iedereen je van te voren vertelt en dan nóg een tikje stuitender (op de ferry naar Ellis Island werden we echt als vee in groepen verdeeld en via dranghekken de boot opgeschreeuwd! ) en de warenhuizen (zoals Macy's) zijn ongeveer net zo gezellig als een doorsnee kippenslachterij.
    Na een dag slenteren ergens lekker een biertje/wijntje drinken, is ook al niet zo gebruikelijk in NY. Ons concept van 'café' kennen ze niet. Terrassen zijn zeldzaam en een tapbiertje kun je bestellen in een sportcafé (waar iedereen naar een grote flatscreen staart) of in een Ierse pub (waar trouwens ook iedereen naar grote flatscreens staart).

    Kortom: NY is weldegelijk een belevenis, maar het is wat mij betreft geen walhalla van culturele en enerverende hoogstanden. Aanraders vind ik wel het Guggenheim en Strand Bookstore (want boeken kun je wél weer erg fijn kopen in de VS). O en de Apple-store is ook een bezoekje waard, met name vanwege de mensen die daar dan weer rondhangen.

    Ik vond NY eigenlijk behoorlijk overzichtelijk en knussig, maar zeer zeker niet de metropool die ik voor ogen had. Wat dat betreft heb ik in bijvoorbeeld Londen veel meer het gevoel dat ik temidden van allerlei culturele en maatschapplijke ontwikkelingen sta.

    Overigens: Zolang New Yorkers niet aan het werk zijn, zijn ze fantastisch behulpzaam. Je staat twee seconden op je plattegrond te turen en mensen schieten je spontaan te hulp. Dat vond ik enorm tof!

    [ Bericht 3% gewijzigd door Duderella op 19-06-2009 02:36:54 ]
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 05:05:35 #143
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_70155046
    Even een aantal vraagjes:
    Ik heb vandaag een Big Apple greeter geboekt, waneer krijg ik te horen of dit is goedgekeurd? En weet ik ook al van te voren wie ik kan verwachten m/v etc?

    Is het echt zo noodzakelijk om een creditcard aan te schaffen? Ik heb een hotel geboekt via ebookers, en alles al betaald natuurlijk. Moet ik dan toch nog als ik incheck in het hotel een creditcard kunnen laten zien?
    Ik ben een paar jaar geleden naar Californïe geweest, en daar had ik wel een creditcard nodig omdat we steeds in verschillende hotels sliepen zonder te reserveren. Maar de rest heb ik toen allemaal cash betaald.
    En dat kan zomaar.....?
      vrijdag 19 juni 2009 @ 05:09:01 #144
    230721 The.Apple
    Future, Vision, Respect, Life
    pi_70155055
    beetje zinloze info,

    Als je Grand central naar het plafond kijkt is er een stukje dat donker bruin is.
    Dit is vies gelaten na de grote renovatie, om het verschil aan te geven.
    Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
    pi_70156514
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 05:05 schreef Lienzz het volgende:

    Is het echt zo noodzakelijk om een creditcard aan te schaffen?
    Het is per definitie zéér onhandig om geen credit card te hebben als je naar de VS gaat. Dat betaalmiddel is daar zo alledaags, dat hotels er vanuit gaan dat je er een hebt. Ik had ook tevoren alles betaald, maar het hotel wilde toch een credit card zien (gelukkig had ik er 3 bij ) om eventuele kosten (roomservice, etc) op te boeken als ik opeens zou vertrekken.
    pi_70158558
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 05:05 schreef Lienzz het volgende:
    Even een aantal vraagjes:
    Ik heb vandaag een Big Apple greeter geboekt, waneer krijg ik te horen of dit is goedgekeurd? En weet ik ook al van te voren wie ik kan verwachten m/v etc?

    Heb er ook een geboekt vorige week en kreeg enkele dagen geleden een confirmation mailtje binnen. Het is dan afwachten of ze je daadwerkelijk aan iemand kunnen koppelen en dat hoor je waarschijnlijk pas vlak voor je vertrekt of voordat je voorkeursdag aanbreekt. Het is een leuke bijkomstigheid, maar als het niet kan is het wat mij betreft geen teleurstelling.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      vrijdag 19 juni 2009 @ 16:00:13 #147
    142454 Lienzz
    Klik hier!
    pi_70169617
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 09:00 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Het is per definitie zéér onhandig om geen credit card te hebben als je naar de VS gaat. Dat betaalmiddel is daar zo alledaags, dat hotels er vanuit gaan dat je er een hebt. Ik had ook tevoren alles betaald, maar het hotel wilde toch een credit card zien (gelukkig had ik er 3 bij ) om eventuele kosten (roomservice, etc) op te boeken als ik opeens zou vertrekken.
    Ik ben een paar jaar geleden ook al in de VS geweest, maar ik heb toen alleen de creditcard gebruikt voor het inchecken bij een hotel, de rest heb ik gewoon alles cash betaald (eten,drinken,excursies,entree,kleding)
    Ik wil eigenlijk geen creditcard meer aanschaffen...maar mijn vraag is eigenlijk of het verplicht is, de kosten van het hotel zijn allemaal betaald.
    En dat kan zomaar.....?
    pi_70170063
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 16:00 schreef Lienzz het volgende:

    maar mijn vraag is eigenlijk of het verplicht is, de kosten van het hotel zijn allemaal betaald.
    Ja, in de hotels die ik had moest je een CC hebben. Een alternatief was een aardige borg, maar daar had ik dan weer geen zin in. Dan zit je met al die contante dollars op de dag van vertrek. Geen idee of het overal zo is, misschien ff het hotel mailen?
    pi_70174296
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 01:30 schreef Duderella het volgende:
    Nou, dan zal ik maar eens iets geks zeggen, na voorgaande lofzangen.

    Ik heb me zeker niet verveeld in NY, maar om nou te zeggen dat het me van mijn sokken veegde... nee. Het is een fijne stad om te zijn en er is redelijk veel te zien, maar er is ook heel veel middelmatig- en voorspelbaarheid. En zo groot is Manhattan (waar het toch een beetje om draait ) nou ook weer niet. Je wandelt er op een goede dag doorheen.
    Het eten is inderdaad verschrikkelijk, of je moet naar het wat duurdere segment gaan (wat wij deden, maar dan nog zijn we verwend hier in Europa). De onbeleefdheid in winkels en bij toeristische attracties is zoals iedereen je van te voren vertelt en dan nóg een tikje stuitender (op de ferry naar Ellis Island werden we echt als vee in groepen verdeeld en via dranghekken de boot opgeschreeuwd! ) en de warenhuizen (zoals Macy's) zijn ongeveer net zo gezellig als een doorsnee kippenslachterij.
    Na een dag slenteren ergens lekker een biertje/wijntje drinken, is ook al niet zo gebruikelijk in NY. Ons concept van 'café' kennen ze niet. Terrassen zijn zeldzaam en een tapbiertje kun je bestellen in een sportcafé (waar iedereen naar een grote flatscreen staart) of in een Ierse pub (waar trouwens ook iedereen naar grote flatscreens staart).

    Kortom: NY is weldegelijk een belevenis, maar het is wat mij betreft geen walhalla van culturele en enerverende hoogstanden. Aanraders vind ik wel het Guggenheim en Strand Bookstore (want boeken kun je wél weer erg fijn kopen in de VS). O en de Apple-store is ook een bezoekje waard, met name vanwege de mensen die daar dan weer rondhangen.

    Ik vond NY eigenlijk behoorlijk overzichtelijk en knussig, maar zeer zeker niet de metropool die ik voor ogen had. Wat dat betreft heb ik in bijvoorbeeld Londen veel meer het gevoel dat ik temidden van allerlei culturele en maatschapplijke ontwikkelingen sta.

    Overigens: Zolang New Yorkers niet aan het werk zijn, zijn ze fantastisch behulpzaam. Je staat twee seconden op je plattegrond te turen en mensen schieten je spontaan te hulp. Dat vond ik enorm tof!
    Hier ben ik het wel mee eens. Ik hou van het sfeertje en dan de rust in Central Park, heerlijk. Eten in NY moet je weten. Hoeft niet duur te zijn.

    Terrasjes kennen ze sowiezo niet in Amerika, dat is echt iets Europees.
      vrijdag 19 juni 2009 @ 18:53:29 #150
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_70174851
    Ik heb vlakbij NYU toch echt op een terrasje gezeten .
    2000 light years from home
    pi_70178827
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 01:30 schreef Duderella het volgende:
    Nou, dan zal ik maar eens iets geks zeggen, na voorgaande lofzangen.


    Afgaande op je verhaal: wij gaan 10 dagen en kunnen dus ruim de tijd nemen voor alles? We kunnen dus makkelijk een halve dag naar een museum gaan etc.?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70179381
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 13:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Wij zitten er ook over te denken om in de herfst een tripje New York te doen... TVP dus!
    Vliegtickets geboekt! Van 18 tot 25 oktober.

    Ik ga eens op zoek naar taartdecoratiewinkels. .
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
    pi_70179594
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 16:00 schreef Lienzz het volgende:

    [..]

    Ik ben een paar jaar geleden ook al in de VS geweest, maar ik heb toen alleen de creditcard gebruikt voor het inchecken bij een hotel, de rest heb ik gewoon alles cash betaald (eten,drinken,excursies,entree,kleding)
    Ik wil eigenlijk geen creditcard meer aanschaffen...maar mijn vraag is eigenlijk of het verplicht is, de kosten van het hotel zijn allemaal betaald.
    In dat geval (hotel is al betaald) ben je volgens mij ook niet echt een creditcard nodig. Ik had zelf wel speciaal een creditcard aangeschaft toen ik naar nyc ging, maar hotel was van te voren al betaald, dus niet nodig en verder eigenlijk alleen een paar keer gebruikt in gevallen waar ik ook wel contant had kunnen betalen. Contant geld kun je nl. net zo makkelijk met je bankpas pinnen als hier (zitten misschien wat meer kosten aan verbonden, maar boeiend voor die paar keer).
    pi_70179736
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 21:20 schreef Palomar het volgende:

    [..]
    Contant geld kun je nl. net zo makkelijk met je bankpas pinnen als hier (zitten misschien wat meer kosten aan verbonden, maar boeiend voor die paar keer).
    Inderdaad, gewoon wat grotere bedragen pinnen en een telkens maar een kleiner deel meenemen en de rest in een kluisje of koffer (op slot) doen. Voordeel van cash betalen is dat je wat beter zicht hebt op je uitgaven + dollars in je handen hebben is gewoon
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      vrijdag 19 juni 2009 @ 21:39:41 #155
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70180206
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 20:49 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Afgaande op je verhaal: wij gaan 10 dagen en kunnen dus ruim de tijd nemen voor alles? We kunnen dus makkelijk een halve dag naar een museum gaan etc.?
    Wij waren er ook tien dagen en hebben alles op ons gemakkie gedaan (sowieso vind ik dat als je moet rennen van attractie naar trekpleister, je gewoon een te vol programma hebt en dus maar gewoon een keer moet terugkomen. )
    Volgens mij hebben we alles wel zo'n beetje gezien. O nee wacht, wat we naar mijn idee te kort hebben gedaan is rondhangen in Central Park. En we hebben ook niet alle musea gehad. Maar we komen er vast nog wel eens terug.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70180281
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 21:39 schreef Duderella het volgende:

    [..]

    Wij waren er ook tien dagen en hebben alles op ons gemakkie gedaan (sowieso vind ik dat als je moet rennen van attractie naar trekpleister, je gewoon een te vol programma hebt en dus maar gewoon een keer moet terugkomen. )
    Volgens mij hebben we alles wel zo'n beetje gezien. O nee wacht, wat we naar mijn idee te kort hebben gedaan is rondhangen in Central Park. En we hebben ook niet alle musea gehad. Maar we komen er vast nog wel eens terug.
    Ik hoef ook echt niet alle Musea te zien: Natural History, MoMa en Guggenheim zijn denk ik wel een must. Heeft er iemand nog aanraders voor bioscopen?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      vrijdag 19 juni 2009 @ 22:09:23 #157
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70181148
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 21:41 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Ik hoef ook echt niet alle Musea te zien: Natural History, MoMa en Guggenheim zijn denk ik wel een must. Heeft er iemand nog aanraders voor bioscopen?
    Dat vind ik nog behoorlijk wat musea voor zo'n trip. Daar moet je dan toch bijna doorheenhollen, wil je dat allemaal zien? Wij hebben geienemienemut tussen MoMa en Guggenheim.
    O, en dat hebben wij ook nog gedaan, naar de bios. Naar één of ander speciaal scherm of zo, volgens mij op of bij Times Square. Was wel gaaf!
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70183886
    10 dagen is zat. ik ga regelmatig een weekendje en doe het dan al rustig aan.
      zaterdag 20 juni 2009 @ 03:20:37 #159
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_70187735
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 01:30 schreef Duderella het volgende:
    Nou, dan zal ik maar eens iets geks zeggen, na voorgaande lofzangen.

    Ik heb me zeker niet verveeld in NY, maar om nou te zeggen dat het me van mijn sokken veegde... nee. Het is een fijne stad om te zijn en er is redelijk veel te zien, maar er is ook heel veel middelmatig- en voorspelbaarheid. En zo groot is Manhattan (waar het toch een beetje om draait ) nou ook weer niet. Je wandelt er op een goede dag doorheen.
    Het eten is inderdaad verschrikkelijk, of je moet naar het wat duurdere segment gaan (wat wij deden, maar dan nog zijn we verwend hier in Europa). De onbeleefdheid in winkels en bij toeristische attracties is zoals iedereen je van te voren vertelt en dan nóg een tikje stuitender (op de ferry naar Ellis Island werden we echt als vee in groepen verdeeld en via dranghekken de boot opgeschreeuwd! ) en de warenhuizen (zoals Macy's) zijn ongeveer net zo gezellig als een doorsnee kippenslachterij.
    Na een dag slenteren ergens lekker een biertje/wijntje drinken, is ook al niet zo gebruikelijk in NY. Ons concept van 'café' kennen ze niet. Terrassen zijn zeldzaam en een tapbiertje kun je bestellen in een sportcafé (waar iedereen naar een grote flatscreen staart) of in een Ierse pub (waar trouwens ook iedereen naar grote flatscreens staart).

    Kortom: NY is weldegelijk een belevenis, maar het is wat mij betreft geen walhalla van culturele en enerverende hoogstanden. Aanraders vind ik wel het Guggenheim en Strand Bookstore (want boeken kun je wél weer erg fijn kopen in de VS). O en de Apple-store is ook een bezoekje waard, met name vanwege de mensen die daar dan weer rondhangen.

    Ik vond NY eigenlijk behoorlijk overzichtelijk en knussig, maar zeer zeker niet de metropool die ik voor ogen had. Wat dat betreft heb ik in bijvoorbeeld Londen veel meer het gevoel dat ik temidden van allerlei culturele en maatschapplijke ontwikkelingen sta.

    Overigens: Zolang New Yorkers niet aan het werk zijn, zijn ze fantastisch behulpzaam. Je staat twee seconden op je plattegrond te turen en mensen schieten je spontaan te hulp. Dat vond ik enorm tof!
    Ik snap je ingetogenheid wel een beetje, maar je minpunten heb ik niet zo ervaren.
    pi_70189382
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 23:34 schreef Dizzee het volgende:
    10 dagen is zat. ik ga regelmatig een weekendje en doe het dan al rustig aan.
    idd, ik vond een weekje (waarvan 1 dag een excursie naar Washington DC) ook al wel lang genoeg. Dan heb je de meeste bekende sights wel gehad. Al zul je je vast niet vervelen als je langer gaat Je zou ook zoals wij deden een paar excursies kunnen doen naar Washington DC, Niagara Falls, Boston etc. Wordt allemaal vanaf Manhattan georganiseerd als dagtochtje (Niagara Falls weet ik niet helemaal zeker). Je bent toch in de buurt...
    pi_70191769
    Nou, Niagara Falls is niet echt in de buurt hoor, dat is toch wel 7 uur rijden vanuit Manhattan...

    Philadelphia is heel goed te doen, iets meer dan een uur met de trein.
    pi_70197924
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 21:41 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Heeft er iemand nog aanraders voor bioscopen?
    ...and that's the way the cookie crumbles.
      zaterdag 20 juni 2009 @ 17:29:44 #163
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_70199257
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 12:38 schreef Fannetje het volgende:
    Nou, Niagara Falls is niet echt in de buurt hoor, dat is toch wel 7 uur rijden vanuit Manhattan...

    Philadelphia is heel goed te doen, iets meer dan een uur met de trein.
    Begonnen in NYC, toen vier dagen Boston (3,5 uur met de trein), daarna met het vliegtuig (1,5 uur) naar Washington (daar zitten we nu) en morgen weer naar NYC met de trein (3 uur).
    pi_70204891
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 16:30 schreef hetismijrobbert het volgende:

    [..]
    Ergens bij Times Square heb je een hele grote (20 zalen ofzo). Volgens mij is dat AMC.
    pi_70205083
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 20:40 schreef Palomar het volgende:

    [..]

    Ergens bij Times Square heb je een hele grote (20 zalen ofzo). Volgens mij is dat AMC.
    AMC 25 Empire (25 zalen)
      zaterdag 20 juni 2009 @ 21:30:51 #166
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70206530
    TVP
    Wil er volgend jaar zeker nog weer naartoe, maar ben aan het zoeken naar de goedkope reizen. Iemand nog tips? Hotel moet wel minstens 2/3 sterren zijn.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zondag 21 juni 2009 @ 00:12:22 #167
    47513 StrikerZeljko
    Hala Madrid!
    pi_70210477
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 17:29 schreef Grulez het volgende:

    [..]

    Begonnen in NYC, toen vier dagen Boston (3,5 uur met de trein), daarna met het vliegtuig (1,5 uur) naar Washington (daar zitten we nu) en morgen weer naar NYC met de trein (3 uur).
    Sounds like a nice schedule! zoiets had ik ook in mn kop
    dus trein en 1 vluchtje terug..
    Hoe lang heb je in totaal ingeruimd voor je vakantie?
    Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
    "Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
    Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
    "En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
      zondag 21 juni 2009 @ 03:25:20 #168
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_70213362
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 00:12 schreef StrikerZeljko het volgende:

    [..]

    Sounds like a nice schedule! zoiets had ik ook in mn kop
    dus trein en 1 vluchtje terug..
    Hoe lang heb je in totaal ingeruimd voor je vakantie?
    16 dagen.
    pi_70215823
    quote:
    Op zaterdag 20 juni 2009 21:30 schreef Damzkieee het volgende:
    TVP
    Wil er volgend jaar zeker nog weer naartoe, maar ben aan het zoeken naar de goedkope reizen. Iemand nog tips? Hotel moet wel minstens 2/3 sterren zijn.
    Wij hebben Hotel Stanford geboekt, ik zou zeggen bekijk het eens op tripadvisor

    Bedankt voor de bios tip!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70217347
    En kijk ook eens op priceline/hotwire, dan zit je voor minder dan de prijs van een 2 sterren hotel in een 3,5 of 4 sterren hotel!

    Wij gaan trouwens ook een klein rondreisje doen. Het eerste deel met de trein: 3 nachten Boston, 3 nachten New York, 2 nachten Philadelphia en daarna hebben we nog voor 3 dagen een auto gehuurd om twee pretparken te bezoeken. Voor meer info kun je op m'n site kijken (zie sig)
      zondag 21 juni 2009 @ 12:42:22 #171
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70217658
    Kopen jullie vlucht en hotel los of in package?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70218542
    als je via priceline iets zou willen boeken he, kan je dan beter kijken net voordat je gaat of juist al tijdje van te voren....is het een soort van lastminute site dan?
    heb er nl geen ervaring mee, vandaar dat ik het vraag....
    what you see, is what you get!
    pi_70218690
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 12:32 schreef Fannetje het volgende:
    En kijk ook eens op priceline/hotwire, dan zit je voor minder dan de prijs van een 2 sterren hotel in een 3,5 of 4 sterren hotel!

    Wij gaan trouwens ook een klein rondreisje doen. Het eerste deel met de trein: 3 nachten Boston, 3 nachten New York, 2 nachten Philadelphia en daarna hebben we nog voor 3 dagen een auto gehuurd om twee pretparken te bezoeken. Voor meer info kun je op m'n site kijken (zie sig)
    Al plannen gemaakt voor Boston, echt een geweldige stad! Als je vragen hebt mag je me PMen
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70218710
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 12:42 schreef Damzkieee het volgende:
    Kopen jullie vlucht en hotel los of in package?
    Wij hebben alles in een keer op Expedia gedaan maar soms loont het ook om alles los te doen denk ik.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70219022
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 12:42 schreef Damzkieee het volgende:
    Kopen jullie vlucht en hotel los of in package?
    Los, dat is (bijna) altijd goedkoper.
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 13:14 schreef IV_Xample het volgende:
    als je via priceline iets zou willen boeken he, kan je dan beter kijken net voordat je gaat of juist al tijdje van te voren....is het een soort van lastminute site dan?
    heb er nl geen ervaring mee, vandaar dat ik het vraag....
    Nee hoor, je kunt al maanden van tevoren boeken. Wij hebben in mei alles geboekt voor augustus.
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:

    Al plannen gemaakt voor Boston, echt een geweldige stad! Als je vragen hebt mag je me PMen
    Ja, voor Boston hebben we ook al wat plannen (zie site). Maar toch bedankt
      zondag 21 juni 2009 @ 14:17:02 #176
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70220484
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 13:32 schreef Fannetje het volgende:

    [..]

    Los, dat is (bijna) altijd goedkoper.
    Hmm, ik kan het nergens goedkoper vinden dan Arke incl. vlucht. Vluchten vanaf 400 Eur, en hotel voor 5 nachten kost ook al gauw 300 p.p.
    Iemand die wil helpen kijken voor de periode 20-27 februari? 5 nachten.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70221278
    Wat betaal je precies bij Arke dan?
      zondag 21 juni 2009 @ 15:01:23 #178
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70221991
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 14:41 schreef Fannetje het volgende:
    Wat betaal je precies bij Arke dan?
    ¤ 1439,50. Rechtstreekse vlucht AMS-JFK en v.v.
    Hotel Radisson Lexington ***(/*)
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70222062
    Dat is inderdaad best een mooie deal, zeker voor een rechtstreekse vlucht!

    Goedkoopste losse vlucht die ik zo snel even kan vinden is met Swiss via Zurich naar JFK. Kosten via vliegtarieven.nl ¤389. Rechtstreeks vliegen kan met NWA voor zo'n ¤445.

    Een goed hotel kun je via priceline boeken voor zo'n ¤85 per nacht, voor vijf nachten betaal je dan ¤425.

    Rechtstreeks vliegen + priceline hotel zou dus zo'n ¤890+¤445 = ¤1335 kosten. Dan ben je dus nog wel iets goedkoper uit, maar het scheelt inderdaad niet erg veel.
    pi_70223616
    wij gaan pas in mei 2010 dus wij hebben nog even om te zoeken
    what you see, is what you get!
      zondag 21 juni 2009 @ 17:33:13 #181
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70226229
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 15:03 schreef Fannetje het volgende:
    Dat is inderdaad best een mooie deal, zeker voor een rechtstreekse vlucht!

    Goedkoopste losse vlucht die ik zo snel even kan vinden is met Swiss via Zurich naar JFK. Kosten via vliegtarieven.nl ¤389. Rechtstreeks vliegen kan met NWA voor zo'n ¤445.

    Een goed hotel kun je via priceline boeken voor zo'n ¤85 per nacht, voor vijf nachten betaal je dan ¤425.

    Rechtstreeks vliegen + priceline hotel zou dus zo'n ¤890+¤445 = ¤1335 kosten. Dan ben je dus nog wel iets goedkoper uit, maar het scheelt inderdaad niet erg veel.
    Hmm, inderdaad. Kan alleen nog niet echt overweg met Priceline. Ik kom al gauw boven de 600,-
    Ben vorig jaar in hotel Belvedere geweest, wat echt uitstekend was. Alleen dat hebben we relatief laat geboekt via Expedia. Kan het soms zijn dat de tarieven nog gaan dalen?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zondag 21 juni 2009 @ 18:07:44 #182
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70227183
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 13:32 schreef Fannetje het volgende:

    [..]

    Los, dat is (bijna) altijd goedkoper.
    [..]


    Wij kregen van New Yorkers, die regelmatig familie en vrienden laten overkomen toch echt de tip om op zoek te gaan naar een package deal, en het níet apart te doen, vanwege de goede bulk-afspraken die reisorganisaties weten te maken in die markt.
    Dit geldt althans voor rechtsreekse vluchten in combinatie met niet al te beroerde hotels.
    Ik kon geen goedkopere optie vinden dan die het reisbureau ons na wat spitten bood. Bepaalde sporadische stunt-aanbiedingen daargelaten, maar die moet je maar net treffen in de tijd dat je gaat.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70227542
    is het eigenlijk verstandig om nu al op zoek te gaan naar tickets als je pas in mei 2010 gaat of niet?
    want wat ik altijd begrepen heb is dat hoe langer je wacht des te duurder zijn de tickets.

    ik vind nu prijzen voor tussen 400 en 500 euro

    en maakt het heel veel uit op welke luchthaven je landt?
    en met welke maatschappij is het vliegen het beste? mijn vriend heeft nl alleen vertrouwen in klm

    [ Bericht 13% gewijzigd door IV_Xample op 21-06-2009 18:32:29 ]
    what you see, is what you get!
    pi_70230044
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 18:22 schreef IV_Xample het volgende:
    is het eigenlijk verstandig om nu al op zoek te gaan naar tickets als je pas in mei 2010 gaat of niet?
    want wat ik altijd begrepen heb is dat hoe langer je wacht des te duurder zijn de tickets.

    ik vind nu prijzen voor tussen 400 en 500 euro

    en maakt het heel veel uit op welke luchthaven je landt?
    en met welke maatschappij is het vliegen het beste? mijn vriend heeft nl alleen vertrouwen in klm
    Moet je is voor de gein kijken op bijvoorbeeld: http://www.cheaptickets.nl

    En klm is meestal iets duurder, dus dat zal ook wel schelen.
    Zolang ze niet op de zwarte lijst staan van de EU, vind ik het goed .
    Ik vlieg regelmatig en heb dan ook nog nooit een probleem gehad met een vliegmaatschappij. (oke, 2 x maar dat was omdat de bagage 100 gram teveel aangaf).
      zondag 21 juni 2009 @ 19:58:51 #185
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70230100
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 18:22 schreef IV_Xample het volgende:
    is het eigenlijk verstandig om nu al op zoek te gaan naar tickets als je pas in mei 2010 gaat of niet?
    want wat ik altijd begrepen heb is dat hoe langer je wacht des te duurder zijn de tickets.

    ik vind nu prijzen voor tussen 400 en 500 euro

    en maakt het heel veel uit op welke luchthaven je landt?
    en met welke maatschappij is het vliegen het beste? mijn vriend heeft nl alleen vertrouwen in klm
    Ik ben nu al aan het kijken voor Februari 2010, maar kan voor mei nog maar weinig vinden.
    Volgens mij worden de packagedeals duurder naarmate de reisdatum dichterbij komt, maar de hotels via bijv. Expedia juist goedkoper. Dat is wat wij vorig jaar hadden tenminste. Veel hotels waren slecht bezet, waardoor we soms een derde van de normale prijs betaalden.

    Ik denk dat ik zelf ga kijken of ik een goedkope vlucht op de kop kan tikken, en dan een hotel los erbij ga pakken, dit kan dan nog wel even wachten. Tenzij ik een echt goede packagedeal kan vinden.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zondag 21 juni 2009 @ 21:06:33 #186
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70232728
    Je kan een reisbureau toch vrijblijvend even laten zoeken en jou een aanbod doen?
    Dan heb je al vast een uitgangspunt voor je zelfstandige zoektocht naar een goedkopere optie.

    Gewoon even binnenlopen bij je lokale reisagent. Die doen tegenwoordig enorm hun best om te concurreren met internet en ik moet zeggen dat ik het al een tijd niet meer de moeite waard vind om dingen zelf bij elkaar te sprokkelen. Het reisbureau is terug van weggeweest
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70234582
    Wie gaat er de komende maanden naar New York toe? Besef je wel dat het daar stikt van de varkensgriep.

    http://flutracker.rhizalabs.com/
      zondag 21 juni 2009 @ 22:03:51 #188
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_70235264
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 21:48 schreef F04 het volgende:
    Wie gaat er de komende maanden naar New York toe? Besef je wel dat het daar stikt van de varkensgriep.

    http://flutracker.rhizalabs.com/
    Nee daar waren we nog niet achter shit he!

    dude kijk een paar pagina's terug
    pi_70238660
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 21:06 schreef Duderella het volgende:
    Je kan een reisbureau toch vrijblijvend even laten zoeken en jou een aanbod doen?
    Dan heb je al vast een uitgangspunt voor je zelfstandige zoektocht naar een goedkopere optie.

    Gewoon even binnenlopen bij je lokale reisagent. Die doen tegenwoordig enorm hun best om te concurreren met internet en ik moet zeggen dat ik het al een tijd niet meer de moeite waard vind om dingen zelf bij elkaar te sprokkelen. Het reisbureau is terug van weggeweest
    De laatste keer dat ik een reisbureau bezocht deed de dame precies hetzelfde wat ik thuis al gedaan had.

    Echter, ze kon me wel bijzonder goede tips & aanraders geven over de verschillende bestemmingen aangezien ze er zelf geweest was.
      zondag 21 juni 2009 @ 23:26:07 #190
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_70238825
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 23:21 schreef Dizzee het volgende:

    [..]

    De laatste keer dat ik een reisbureau bezocht deed de dame precies hetzelfde wat ik thuis al gedaan had.

    Echter, ze kon me wel bijzonder goede tips & aanraders geven over de verschillende bestemmingen aangezien ze er zelf geweest was.
    Jup! Prijzen enzo waren ons al bekend.
    Maar die meneer was zelf ook al een paar keer in New York geweest, en kon zo het een en ander vertellen over hotels en toeristische attracties. Was toch wel erg handig
      zondag 21 juni 2009 @ 23:30:31 #191
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70238995
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 23:21 schreef Dizzee het volgende:

    [..]

    De laatste keer dat ik een reisbureau bezocht deed de dame precies hetzelfde wat ik thuis al gedaan had.
    Ander reisbureau bezoeken? En het gaat niet om het werk, maar de prijs die ze kunnen bedingen. Maar het is jouw feestje hoor.
    quote:
    Echter, ze kon me wel bijzonder goede tips & aanraders geven over de verschillende bestemmingen aangezien ze er zelf geweest was.
    Nou, toch nog iets.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
      zondag 21 juni 2009 @ 23:35:58 #192
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_70239206
    Nog 2 maanden
      zondag 21 juni 2009 @ 23:43:59 #193
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_70239503
    Minder als één maand!
    pi_70239566
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 23:30 schreef Duderella het volgende:

    [..]

    Ander reisbureau bezoeken? En het gaat niet om het werk, maar de prijs die ze kunnen bedingen. Maar het is jouw feestje hoor.
    [..]

    Nou, toch nog iets.
    De prijs was dus precies hetzelfde als thuis.
    pi_70239784
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 22:03 schreef H-blast het volgende:

    [..]

    Nee daar waren we nog niet achter shit he!

    dude kijk een paar pagina's terug
    Och, natuurlijk.

    Desondanks zou ik zelf toch niet naar NY gaan, simpelweg omdat ik geen zin heb om ziek thuis te komen. Hopelijk is in december die ellende voorbij, kijken of ik dan nog een ticket kan scoren naar NY JFK.
      maandag 22 juni 2009 @ 00:00:24 #196
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70240015
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 23:46 schreef Dizzee het volgende:

    [..]

    De prijs was dus precies hetzelfde als thuis.
    Nou, dan had ik het reisbureau het zeker laten regelen allemaal!

    Maar anyway, je hebt dus grote kans dat je wel goedkoper uit bent, zeker als je niet te low-budget zoekt. Het was maar een tip en baat het niet...
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
      maandag 22 juni 2009 @ 00:03:14 #197
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_70240110
    quote:
    Op zondag 21 juni 2009 23:53 schreef F04 het volgende:

    [..]

    Och, natuurlijk.

    Desondanks zou ik zelf toch niet naar NY gaan, simpelweg omdat ik geen zin heb om ziek thuis te komen. Hopelijk is in december die ellende voorbij, kijken of ik dan nog een ticket kan scoren naar NY JFK.
    Er wonen 20 miljoen mensen in NY en omgeving (heb ik geleerd in dit topic), dan is 1000 zieken echt niks hoor.
    2000 light years from home
    pi_70240486
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 00:00 schreef Duderella het volgende:

    [..]

    Nou, dan had ik het reisbureau het zeker laten regelen allemaal!

    Maar anyway, je hebt dus grote kans dat je wel goedkoper uit bent, zeker als je niet te low-budget zoekt. Het was maar een tip en baat het niet...
    Het was ook zeker niet als een 'aanval' bedoeld.

    Overigens ging het bij het reisbureau toen niet over NY. In NY slaap ik altijd in een hostel voor zo'n 20 dollar per nacht.
      maandag 22 juni 2009 @ 00:27:07 #199
    252240 Duderella
    Snobs have more fun
    pi_70240688
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 00:17 schreef Dizzee het volgende:

    [..]

    Het was ook zeker niet als een 'aanval' bedoeld.

    Overigens ging het bij het reisbureau toen niet over NY. In NY slaap ik altijd in een hostel voor zo'n 20 dollar per nacht.
    Ah oké, dat verklaart. Voor NY wordt het getipt om het bij een reisbureau te doen (mits rechtsreekse vlucht en niet super-low-budget). Er is een aantal bestemmingen waarvoor dat op die manier geldt, bijvoorbeeld ook Madeira (weer iets heel anders) Voor veel andere bestemmingen ben je natuurlijk inderdaad beter uit als je zelf sprokkelt.
    Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
    pi_70242657
    wat is nou een goede prijs een voor een rechtstreekse vlucht?
    what you see, is what you get!
      maandag 22 juni 2009 @ 08:19:44 #201
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70243163
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 06:52 schreef IV_Xample het volgende:
    wat is nou een goede prijs een voor een rechtstreekse vlucht?
    Mwoah, als je rond de 400,- zit heb je een leuke deal. Meestal zul je tussen de 400 en 500 betalen.

    Ik heb overigens gisteren nog packagedeals gevonden bij Ebookers.nl, 300 tot 400 euro goedkoper dan onze vrienden van Arke. Iemand ervaring met Ebookers?
    Kom nu op 1200,- voor 4 nachten in een 4 sterrenhotel (2pers).
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70246184
    Vandaag over 6 weken gaan we
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70246939
    Voor niet te dure rechtstreekse vluchten vanaf AMS kun je ook zelf shoppen bij Continental (www.continental.com).
      maandag 22 juni 2009 @ 11:32:47 #204
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70247097
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 11:26 schreef Roy_T het volgende:
    Voor niet te dure rechtstreekse vluchten vanaf AMS kun je ook zelf shoppen bij Continental (www.continental.com).
    Die site is duurder dan Ebookers, die precies dezelfde vluchten aanbiedt.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70248257
    zijn er toevallig mensen hier die een van te voren een weekkaart hadden genomen voor een hop on hop off? Zo ja, wat was de prijs hiervan?
      Moderator maandag 22 juni 2009 @ 13:06:16 #206
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_70249804
    Ik heb wel zo'n hop on / hop off gehad, maar geen weekkaarten. Ik had dat voor 1 dag (maar ik was ook geen volledige week daar) en zo'n kaartje kostte...nauwelijks iets. Het eerst wat in me op komt is iets rond de 2 dollar, maar ik weet niet of dat waar is. Het was in ieder geval erg goedkoop.
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_70251113
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 13:06 schreef CoolGuy het volgende:
    Ik heb wel zo'n hop on / hop off gehad, maar geen weekkaarten. Ik had dat voor 1 dag (maar ik was ook geen volledige week daar) en zo'n kaartje kostte...nauwelijks iets. Het eerst wat in me op komt is iets rond de 2 dollar, maar ik weet niet of dat waar is. Het was in ieder geval erg goedkoop.
    hmm, ik had ergens een keer 200 dollar voor een week gezien vond t al duur
    pi_70251154
    quote:
    nice kan je zwemmen in dat water bij central park?
    pi_70265051
    Ik denk dat CoolGuy in de war is met een normale metro/bus kaart. Die zijn vrij goedkoop, weekje kost 25 dollar.

    Hop-on / hop-off is stukken duurder. Je hebt twee maatschappijen die bussen hebben rijden, en dit moet je echt zien als een toeristisch ding, niet om te reizen door de stad. Hoewel je wel meer ziet dan in de metro, duurt het ook allemaal 3 keer zo lang. Toen mijn vriendin en ik er waren hebben we een nachttour gedaan, dat was vrij leuk, en koste dacht ik 30 a 40 dollar. Voor een week 200 dollar lijkt me dus ook vrij normaal. Leuk, maar niet voor een week, pak dan 1 a 2 dagen (vaak is dat een dollar of 50) en neem een uptown/downtown en nachttour, dan heb je alles wel gezien. De rest van de tijd neem je lekker de metro
    pi_70271887
    Iemand van jullie ervaringen met www.supershuttle.com ? Kost om en nabij de 42 dollar p.p retour en je wordt - samen met wat andere mensen - van en naar het vliegveld gebracht. Stoppen voor de deur van je hotel.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70272921
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 22:27 schreef Jor_Dii het volgende:
    Iemand van jullie ervaringen met www.supershuttle.com ? Kost om en nabij de 42 dollar p.p retour en je wordt - samen met wat andere mensen - van en naar het vliegveld gebracht. Stoppen voor de deur van je hotel.
    zoiets hebben wij ook gedaan. Weet niet meer zeker of het supershuttle was, maar iig hetzelfde idee. Vond het wel ideaal. Je werd gewoon opgewacht bij het vliegveld en vrij rap bij het hotel afgezet. Voor de terugweg van te voren even bellen wanneer je bij het hotel afgehaald wilt worden. Hij gaat dus ook langs andere hotels om andere mensen af te zetten/op te halen, waardoor het misschien wat langer duurt als jouw hotel als laatste op de rit is, maar dan nog zitten de meeste hotels wel dicht bij elkaar. En door Manhattan rondcruisen is ook geen straf
    pi_70273770
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 19:53 schreef PoisonouS het volgende:
    Ik denk dat CoolGuy in de war is met een normale metro/bus kaart. Die zijn vrij goedkoop, weekje kost 25 dollar.

    Hop-on / hop-off is stukken duurder. Je hebt twee maatschappijen die bussen hebben rijden, en dit moet je echt zien als een toeristisch ding, niet om te reizen door de stad. Hoewel je wel meer ziet dan in de metro, duurt het ook allemaal 3 keer zo lang. Toen mijn vriendin en ik er waren hebben we een nachttour gedaan, dat was vrij leuk, en koste dacht ik 30 a 40 dollar. Voor een week 200 dollar lijkt me dus ook vrij normaal. Leuk, maar niet voor een week, pak dan 1 a 2 dagen (vaak is dat een dollar of 50) en neem een uptown/downtown en nachttour, dan heb je alles wel gezien. De rest van de tijd neem je lekker de metro
    die hop on/off vind ik ook wel een aanrader om bijv. de eerste 2 dagen te doen om snel een indruk te krijgen hoe manhattan eruit ziet, waar je later nog wat uitgebreider naartoe kan e.d. We gebruikten het ook als vervoer (zo'n 48 uurs ticket voor alle loops incl. toegang voor empire st.b. rockefeller, liberty e.d.). Maarja, hij gaat niet in 1 keer van A naar B, dus soms zit je wel wat langer in de bus..

    Night tour vond ik ook erg geslaagd. Ook altijd van die beetje mallotige gidsen die hun best doen om hun fooi te krijgen en er dus best wel een show van maken. Geeft het toch wel wat extra's
    pi_70273906
    Bedankt voor alle reacties, ga denk ik toch 2 of 3 dagen boeken dan. Hebben jullie het allemaal vooraf gedaan of gewoon daar?
    pi_70274256
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 22:49 schreef Palomar het volgende:

    [..]

    zoiets hebben wij ook gedaan. Weet niet meer zeker of het supershuttle was, maar iig hetzelfde idee. Vond het wel ideaal. Je werd gewoon opgewacht bij het vliegveld en vrij rap bij het hotel afgezet. Voor de terugweg van te voren even bellen wanneer je bij het hotel afgehaald wilt worden. Hij gaat dus ook langs andere hotels om andere mensen af te zetten/op te halen, waardoor het misschien wat langer duurt als jouw hotel als laatste op de rit is, maar dan nog zitten de meeste hotels wel dicht bij elkaar. En door Manhattan rondcruisen is ook geen straf
    Bij nader inzien lees ik er toch behoorlijk wat negatieve dingen over: Slechte communicatie, moeilijk vindbaar in de terminals, erg krappe busjes en enorm veel onnodige tijd kwijt aan wachten en andere mensen afdroppen. Nee we gaan gewoon vanuit de terminal (Newark) naar het Airport Station en pakken de trein richting Penn Station, 300 m. lopen naar het hotel: 15 dollar p.p. voor een enkeltje en je bent van niemand afhankelijk.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70275259
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 23:11 schreef Bryan181 het volgende:
    Bedankt voor alle reacties, ga denk ik toch 2 of 3 dagen boeken dan. Hebben jullie het allemaal vooraf gedaan of gewoon daar?
    er lopen daar allemaal negerts rond die heel hard 'TICKIIITS!!!" roepen. Kun je dus gewoon ter plekke kopen
    pi_70275336
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 23:18 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Bij nader inzien lees ik er toch behoorlijk wat negatieve dingen over: Slechte communicatie, moeilijk vindbaar in de terminals, erg krappe busjes en enorm veel onnodige tijd kwijt aan wachten en andere mensen afdroppen. Nee we gaan gewoon vanuit de terminal (Newark) naar het Airport Station en pakken de trein richting Penn Station, 300 m. lopen naar het hotel: 15 dollar p.p. voor een enkeltje en je bent van niemand afhankelijk.
    Ik had ook niet supershuttle (geen idee meer welke het wel was ), dus misschien verschilt het ook wel per service. Al kan ik me idd wel voorstellen dat het mis loopt in de drukte.
    pi_70275429
    Ik heb zitten kijken voor tickets voor de yankees (eerste week Augustus o.a tegen de Red Sox), maar blijkbaar is dat allemaal al uitverkocht via ticketmaster. De enige kaarten die ik kan kopen kosten 900$ per stuk. Iemand tips hoe ik eventueel nog wel aan kaartjes kan komen?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70278747
    hoe lang van te voren moet je je tickets kopen
    wij willen mei 2010 gaan, maar het is wel absurd om dan nu toch al je tickets te kopen....
    what you see, is what you get!
      dinsdag 23 juni 2009 @ 08:28:00 #220
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70279447
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 23:46 schreef Jor_Dii het volgende:
    Ik heb zitten kijken voor tickets voor de yankees (eerste week Augustus o.a tegen de Red Sox), maar blijkbaar is dat allemaal al uitverkocht via ticketmaster. De enige kaarten die ik kan kopen kosten 900$ per stuk. Iemand tips hoe ik eventueel nog wel aan kaartjes kan komen?
    www.stubhub.com . Als je uitleg nodig bent, PM me dan maar effe.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70279545
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 06:50 schreef IV_Xample het volgende:

    wij willen mei 2010 gaan, maar het is wel absurd om dan nu toch al je tickets te kopen....
    Wat is daar absurd aan Als je in juni 2010 naar de gemiddelde cabaretvoorstelling in een gehucht in Nederland wilt, dan ben je nu ook al te laat met kaartjes kopen.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 08:58:18 #222
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70279865
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 13:48 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    nice kan je zwemmen in dat water bij central park?
    Volgens mij is dat a) niet toegestaan en b) niet fris

    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70280307
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 08:28 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    www.stubhub.com . Als je uitleg nodig bent, PM me dan maar effe.
    Thanks!
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70290125
    Als je vanuit Newark Airport richting downton NYC wilt. Kun je dan een vaste prijs afspreken met een yellow cab driver?

    Of laat hij/zij gewoon lekker de meter lopen?
      dinsdag 23 juni 2009 @ 14:52:04 #225
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70290239
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 14:48 schreef Tuutje het volgende:
    Als je vanuit Newark Airport richting downton NYC wilt. Kun je dan een vaste prijs afspreken met een yellow cab driver?

    Of laat hij/zij gewoon lekker de meter lopen?
    Ik zou een vaste prijs afspreken, meestal kan dat wel.
    Met de meter aan kon het nog wel es een duur geintje worden.
    Waarom ga je niet met de trein/metro trouwens?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70290284
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 14:52 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Ik zou een vaste prijs afspreken, meestal kan dat wel.
    Met de meter aan kon het nog wel es een duur geintje worden.
    Waarom ga je niet met de trein/metro trouwens?
    Inderdaad, taxi kost 75 dollar excl. tipping
    Metro is geen optie vanaf Newark, dus dan wordt het de Amtrack of NJ Transit richting Manhattan, stukken goedkoper en ook nog eens sneller (denk ik).
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 23 juni 2009 @ 14:54:55 #227
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70290339
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Inderdaad, taxi kost 75 dollar excl. tipping
    Metro is geen optie vanaf Newark, dus dan wordt het de Amtrack of NJ Transit richting Manhattan, stukken goedkoper en ook nog eens sneller (denk ik).
    Hij/zij moet naar downtown, dus zul je eerst met de trein moeten en daarna vanaf Grand Central of Penn met de metro, toch?
    Sneller weet ik niet trouwens, je bent met de trein ook gauw een uurtje onderweg.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70290410
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 14:54 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Hij/zij moet naar downtown, dus zul je eerst met de trein moeten en daarna vanaf Grand Central of Penn met de metro, toch?
    Sneller weet ik niet trouwens, je bent met de trein ook gauw een uurtje onderweg.

    Das waar, maar dat ligt eraan waar je hotel zich bevindt. Wij hebben geluk dat het slechts 300m. lopen is vanaf Penn Station
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70290469
    Ondanks dat 75 dollar niet niks is ga ik niet naar NY om op de centen te letten. Dan ga ik wel naar de Veluwe ofzo .

    Wil de NYC ervaring vanaf dag 1 optimaal meemaken. En dat begint dus voor mij in een yellow cab. Dan krijg je (hoop ik) meteen helemaal het gevoel dat je in een speciale stad bent aangekomen

    Edit: Hotel is op 8th Avenue overigens.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 15:06:09 #230
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70290689
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 14:59 schreef Tuutje het volgende:
    Ondanks dat 75 dollar niet niks is ga ik niet naar NY om op de centen te letten. Dan ga ik wel naar de Veluwe ofzo .

    Wil de NYC ervaring vanaf dag 1 optimaal meemaken. En dat begint dus voor mij in een yellow cab. Dan krijg je (hoop ik) meteen helemaal het gevoel dat je in een speciale stad bent aangekomen

    Edit: Hotel is op 8th Avenue overigens.
    Dat is helemaal waar. Hebben wij de eerste keer ook gedaan. Ritje langs Central Park in het donker enzo.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70291402
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 08:28 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    www.stubhub.com . Als je uitleg nodig bent, PM me dan maar effe.
    Ik kreeg het idee dat je vanuit Nederland niet kon bestellen op die site??
    pi_70291742
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 15:24 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

    [..]

    Ik kreeg het idee dat je vanuit Nederland niet kon bestellen op die site??
    Waarom niet, creditcard en e-tickets is toch gewoon wereldwijd te doen
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 23 juni 2009 @ 15:36:05 #233
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70291854
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 15:24 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

    [..]

    Ik kreeg het idee dat je vanuit Nederland niet kon bestellen op die site??
    Klopt, daar had ik het per PM nog over met StrikerZeljko.
    Ik heb toen in Amerika geboekt met mijn CC, als adresgegevens het hotel aldaar gebruikt, en vervolgens de kaarten zelf opgehaald vlakbij Times Sq. (StubHub winkel). De vraag is alleen of je dit ook al ruim vooraf kunt doen (vanuit huis dus). Ik heb het toen ettele uren voor de wedstrijd gedaan.

    Je kunt de tickets in elk geval niet laten opsturen naar NL, dat klopt.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70292423
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 15:36 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Klopt, daar had ik het per PM nog over met StrikerZeljko.
    Ik heb toen in Amerika geboekt met mijn CC, als adresgegevens het hotel aldaar gebruikt, en vervolgens de kaarten zelf opgehaald vlakbij Times Sq. (StubHub winkel). De vraag is alleen of je dit ook al ruim vooraf kunt doen (vanuit huis dus). Ik heb het toen ettele uren voor de wedstrijd gedaan.

    Je kunt de tickets in elk geval niet laten opsturen naar NL, dat klopt.

    Ik heb nu een account aangemaakt met Amerikaanse gegevens, als ik daar een Nederlandse CC aan koppel en die tickets koop en uitprint, zou dat werken?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70292928
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 14:54 schreef Damzkieee het volgende:

    Hij/zij moet naar downtown, dus zul je eerst met de trein moeten en daarna vanaf Grand Central of Penn met de metro, toch?
    Ja, lijkt me wel. Maar zoveel moeite is dat nou ook weer niet. Sterker nog, ik vond het wel leuk
      dinsdag 23 juni 2009 @ 16:10:44 #236
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70292958
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Ik heb nu een account aangemaakt met Amerikaanse gegevens, als ik daar een Nederlandse CC aan koppel en die tickets koop en uitprint, zou dat werken?
    Lijkt me geen probleem?
    Mits je ze zelf kunt printen, en dat ze niet naar dat Amerikaanse adres worden gestuurd.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70293140
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 16:10 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Lijkt me geen probleem?
    Mits je ze zelf kunt printen, en dat ze niet naar dat Amerikaanse adres worden gestuurd.
    Uiteraard, zal het een dezer dagen eens proberen.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 23 juni 2009 @ 16:21:38 #238
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_70293291
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Uiteraard, zal het een dezer dagen eens proberen.
    Toch had ik pas geleden in Amerika een concertje geboekt, via Ticket Master. Maar mooi niet dat ze gingen verzenden. Ook niet via mail (e-ticket).
    Kan nu een paar dagen voor het concert me tickets ophalen, daar.
    pi_70293384
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 16:21 schreef H-blast het volgende:

    [..]

    Toch had ik pas geleden in Amerika een concertje geboekt, via Ticket Master. Maar mooi niet dat ze gingen verzenden. Ook niet via mail (e-ticket).
    Kan nu een paar dagen voor het concert me tickets ophalen, daar.
    Vreemd
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
      dinsdag 23 juni 2009 @ 17:38:44 #240
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_70295832
    Ik ga vanavond naar Chicago
      dinsdag 23 juni 2009 @ 19:09:46 #241
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_70298186
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 17:38 schreef Grulez het volgende:
    Ik ga vanavond naar Chicago
    ja dus
    pi_70298424
    Misschien niet helemaal New York, maar hebben jullie nog tips qua bezienswaardigheden in de omgeving van Boston / net over de grens in Canada?
    you and I ain't done Zeke!
    pi_70301541
    tvp, Damzkieee is in januari zelf al in NY geweest en hopelijk gaat het er van komen om samen in februari 2010 te gaan. Hij heeft me iig al heel enthousiast gemaakt, ben heel benieuwd naar de stad!
    pi_70304168
    Hebben de mensen die binnenkort gaan ook al kaartjes besteld voor de kroon van het vrijheidsbeeld? Vanaf 4 juli mag je daar weer in, maar je moet een speciaal kaartje hebben (ze laten telkens maar 10 mensen naar boven) en die zijn al zo'n beetje tot september uitverkocht. Wij hebben twee kaartjes voor zondag 23 aug om 10.00. Ben heel benieuwd
    pi_70307187
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Waarom niet, creditcard en e-tickets is toch gewoon wereldwijd te doen
    Je kunt als creditcard "billing address" niet Nederland kiezen, wel bv. Duitsland of Frankrijk. Ik ga er dus (onterecht??) van uit dat hij m'n creditcard gegevens niet zal accepteren als ik ongeldige info ga invoeren.
    pi_70308597
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 14:59 schreef Tuutje het volgende:
    Ondanks dat 75 dollar niet niks is ga ik niet naar NY om op de centen te letten. Dan ga ik wel naar de Veluwe ofzo .

    Wil de NYC ervaring vanaf dag 1 optimaal meemaken. En dat begint dus voor mij in een yellow cab. Dan krijg je (hoop ik) meteen helemaal het gevoel dat je in een speciale stad bent aangekomen

    Edit: Hotel is op 8th Avenue overigens.
    Dit is echt onzin. Als je het echte speciale NY gevoel / ervaring wil ga je met de metro.
      dinsdag 23 juni 2009 @ 23:26:35 #247
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_70308639
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 23:25 schreef Dizzee het volgende:

    [..]

    Dit is echt onzin. Als je het echte speciale NY gevoel / ervaring wil ga je met de metro.
    Wellicht, maar met een taxi NY binnenrijden is toch wel vetjes hoor . De metro zal je nog genoeg zien als je eenmaal in NY bent .

    Overigens openen de metrodeuren in NY automatisch, en aangezien ik in die week dat ik NY was zoveel met de metro gereisd heb is het een beetje een tweede natuur geworden om te verwachten dat metrodeuren automatisch opengaan. Dat doen ze in Rotterdam dus niet, en soms sta ik dus stil voor een deur die niks doet terwijl ik er wel uit moet . Niet echt boeiend verder, maar moest het toch even kwijt .
    2000 light years from home
      woensdag 24 juni 2009 @ 08:28:25 #248
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70312663
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 22:53 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

    [..]

    Je kunt als creditcard "billing address" niet Nederland kiezen, wel bv. Duitsland of Frankrijk. Ik ga er dus (onterecht??) van uit dat hij m'n creditcard gegevens niet zal accepteren als ik ongeldige info ga invoeren.
    Billing address is toch totaal irrelevant als je met een CC betaalt?
    Ik heb ze dus gekocht toen ik in de USA was, en een Amerikaans adres ingevuld. Dan moet je wel ervoor kiezen dat je de kaarten wil afhalen, anders wordt t nog niks natuurlijk
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70313777
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 23:26 schreef Merkie het volgende:

    Wellicht, maar met een taxi NY binnenrijden is toch wel vetjes hoor .
    Kwestie van smaak uiteraard. Ik ging met de metro, en dan kom je bovengronds en besef je dat je opeens midden in Manhattan staat. Beats a taxi anyday voor mij
    pi_70320916
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 08:28 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Billing address is toch totaal irrelevant als je met een CC betaalt?
    Ik heb ze dus gekocht toen ik in de USA was, en een Amerikaans adres ingevuld. Dan moet je wel ervoor kiezen dat je de kaarten wil afhalen, anders wordt t nog niks natuurlijk
    Inderdaad, volgens mij kun je best kaarten kopen op basis van valse informatie, zolang je CC nummer maar klopt
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70334265
    Okee dan ga ik dat proberen, er zijn in het verleden wel eens transacties bij me geweigerd omdat een Amerikaans flauwekul adres niet met het echte adres van m'n CC matchte, maar misschien is dat hier niet het geval.
    pi_70334546
    Laat je weten hoe het ging via stubhub.com? Ik ben van plan deze week even te kijken voor Yankees kaartjes, gewoon CC betalen en uitprinten, moét te doen zijn.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70351699
    Hey guys,

    Ik ga dinsdag naar NYC in m ijn uppie!!!
    Iemand nog vette tips voor het uitgaansleven?
    pi_70352861
    Heeft iemand van jullie weleens van Brussel gevlogen? Hoelang duurt de vlucht dan?
    pi_70352881
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 11:24 schreef Bryan181 het volgende:
    Heeft iemand van jullie weleens van Brussel gevlogen? Hoelang duurt de vlucht dan?
    Ook gewoon een uurtje of 8
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70353369
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:

    [..]

    Ook gewoon een uurtje of 8
    ja dat staat ook op me ticket inderdaad, maar mijn broer blijft volhouden dat het 6.5 uur vliegen is vanaf Amsterdam
      donderdag 25 juni 2009 @ 11:42:41 #257
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70353391
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 11:41 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    ja dat staat ook op me ticket inderdaad, maar mijn broer blijft volhouden dat het 6.5 uur vliegen is vanaf Amsterdam
    Met wind mee misschien.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      donderdag 25 juni 2009 @ 11:45:52 #258
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_70353485
    Mijn vriendin is in verwachting van ons tweede kindje en aangezien ik echt heel erg graag nog een keer naar New York wil en mijn vriendin niet wilt vliegen, wil ik in November een paar dagen met mijn neef naar NY! Eindelijk een keertje.

    Want als onze tweede er is in januari, zie ik het voorlopig niet meer gebeuren.
    pi_70356109
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 11:41 schreef Bryan181 het volgende:

    ja dat staat ook op me ticket inderdaad, maar mijn broer blijft volhouden dat het 6.5 uur vliegen is vanaf Amsterdam
    Op de terugweg (NY-AMS) is het wel aanzienlijk korter, heeft volgens mij met luchtstromingen enzo te maken.
      donderdag 25 juni 2009 @ 14:06:17 #260
    8898 Darklight
    The Truth Will Set You Free
    pi_70358534
    Mijn broer is net vertrokken
    Vlucht 0641 (wel 19min vertraging)
    pi_70363585
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 13:01 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Op de terugweg (NY-AMS) is het wel aanzienlijk korter, heeft volgens mij met luchtstromingen enzo te maken.
    haha terug heb ik helaas een overstap op London
    pi_70363631
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 13:01 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Op de terugweg (NY-AMS) is het wel aanzienlijk korter, heeft volgens mij met luchtstromingen enzo te maken.
    hehe nee, dat is echt onzin.
    ligt aan de draaiing van de aarde.
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:37:40 #263
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70363901
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:30 schreef cw2cu het volgende:

    [..]

    hehe nee, dat is echt onzin.
    ligt aan de draaiing van de aarde.
    Kromming van de aarde toch
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      donderdag 25 juni 2009 @ 21:40:15 #264
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_70372802
    Er ging wat mis bij het online inchecken (mn pa en ik hebben beide dezelfde namen...), worden onze namen vervolgens omgeroepen, mochten we BC vliegen
    pi_70373480
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:37 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Kromming van de aarde toch
    De kromming is heen en terug hetzelfde. Of denk je dat ze op de heenweg voor de lol een omweg maken?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_70375126
    als je tickets online boekt, los van een complete package-reis...
    kan je die ook nog annuleren enzo? of hoe gaat?
    misschien stomme vraag hoor, maar sinds heeeeeeeeeeeeele lang tijd gaan we weer vliegen als we naar NY gaan...
    dus toendertijd alleen vliegtuig-bus-zon..hahahaha....
    what you see, is what you get!
    pi_70375692
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Losse tickets kun je natuurlijk niet zomaar annuleren lijkt me.
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    pi_70376006
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 22:49 schreef Jor_Dii het volgende:
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Losse tickets kun je natuurlijk niet zomaar annuleren lijkt me.
    dat bedoel ik dus...of die mogelijkheid bestaat, stel dat je kaarten koopt voor november ofzo en er komt door weet ik veel wat voor omstandigheden iets tussen, normaliter kan je een reis annuleren (aan bepaalde voorwaarden voldoen oke)
    maar bij tickets kan dat niet???
    dat is mijn vraag dus
    sorry, soms ben ik niet altijd even duidelijk
    what you see, is what you get!
      donderdag 25 juni 2009 @ 23:01:44 #269
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_70376217
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:30 schreef cw2cu het volgende:

    [..]

    hehe nee, dat is echt onzin.
    ligt aan de draaiing van de aarde.
    Dat is dus geen onzin Het is de draaiing van de aarde én wel degelijk de jetstream, die in de troposphere in het Noordelijk halfrond van West naar Oost waait. Jetstream kan een veel groter effect hebben dan de draaiing van de aarde (want die is immers constant en een jetstream kan verschillen).
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      donderdag 25 juni 2009 @ 23:15:32 #270
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_70376799
    27 tot 31 augustus voor de 2de keer naar New York
    Als aflsuiting van mijn Amerikaanse stedentrip, van Washington > SF > LA > NY

    Kan ik mooi de dingen bezoeken waar ik de vorige keer niet aan toe kwam, ook even kijken voor sport wedstrijden
    pi_70376953
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 22:56 schreef IV_Xample het volgende:

    [..]

    dat bedoel ik dus...of die mogelijkheid bestaat, stel dat je kaarten koopt voor november ofzo en er komt door weet ik veel wat voor omstandigheden iets tussen, normaliter kan je een reis annuleren (aan bepaalde voorwaarden voldoen oke)
    maar bij tickets kan dat niet???
    dat is mijn vraag dus
    sorry, soms ben ik niet altijd even duidelijk
    Ligt aan de prijsklasse van het ticket. Koop je een een ticket in een duurdere prijsklasse dan kun je gratis of tegen een kleine aanbetaling je reis omboeken/annuleren.
      vrijdag 26 juni 2009 @ 02:11:29 #272
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_70383452
    NYC vliegtickets 220 EURO all-in retour.

    - Ga naar www.expedia.fr
    - Bij de boekingsoptie klik op 'multiple destinations'
    - Klik in het volgende scherm de optie multiple destinations aan.
    - Voer in: Vol 1 DUS-NYC 13/11
    Vol 2 NYC-DUS 20/11
    Vol 3 NYC-BOS 7/2
    En klik op OK.
    - Expedia zoekt en vind als het goed is een vlucht van British Airways en American Airlines. Vind je hem niet op deze data, verander de data.
    - Klik op de reis die je wil (Choisir c'est vol)
    - Expedia gaat nu denken en checked of het kan.
    - Voila: Prijs gaat naar beneden 220 EURO all in retour. Boeken en klaar.

    ZOMG hoe kan dit?
    - De fuelsurcharges worden eruit gelaten.
    - Je moet een 'nepboeking' invoeren (NYC-BOS) later in het jaar. Deze vlucht moet van American Airlines zijn.

    Succes.

    EDIT: Vlieg NOOIT met US Airways. ERG slecht.
    :O
      vrijdag 26 juni 2009 @ 09:50:06 #273
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70386779
    Nee, helaas 13/11 en 20/11 komt me slecht uit
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70387805
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 02:11 schreef Rotter het volgende:
    NYC vliegtickets 220 EURO all-in retour.

    - Ga naar www.expedia.fr
    - Bij de boekingsoptie klik op 'multiple destinations'
    - Klik in het volgende scherm de optie multiple destinations aan.
    - Voer in: Vol 1 DUS-NYC 13/11
    Vol 2 NYC-DUS 20/11
    Vol 3 NYC-BOS 7/2
    En klik op OK.
    - Expedia zoekt en vind als het goed is een vlucht van British Airways en American Airlines. Vind je hem niet op deze data, verander de data.
    - Klik op de reis die je wil (Choisir c'est vol)
    - Expedia gaat nu denken en checked of het kan.
    - Voila: Prijs gaat naar beneden 220 EURO all in retour. Boeken en klaar.

    ZOMG hoe kan dit?
    - De fuelsurcharges worden eruit gelaten.
    - Je moet een 'nepboeking' invoeren (NYC-BOS) later in het jaar. Deze vlucht moet van American Airlines zijn

    Succes.

    EDIT: Vlieg NOOIT met US Airways. ERG slecht.
    is dit truukje ook uit te halen met een NL website? want dat frans daar maak ik me geen wijs uit.
    Moet je overigens niet ook dat NYC-boston ticket betalen, of kun je die bij de finale boeking gewoon wegvinken?
    En hoe kan het uberhaupt dat een retourtje zo goedkoop is? ligt dat aan de periode waarin je gaat of wat?

    en is dit nog ex alle toeslagen ? Als je dezelfde handeling op de NL versie van expedia doet dan zijn de belastingen en toeslagen vele malen hoger.

    [ Bericht 2% gewijzigd door r3gi3boy op 26-06-2009 10:34:50 ]
      vrijdag 26 juni 2009 @ 12:37:37 #275
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_70392438
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 10:26 schreef r3gi3boy het volgende:

    [..]

    is dit truukje ook uit te halen met een NL website? want dat frans daar maak ik me geen wijs uit.
    Moet je overigens niet ook dat NYC-boston ticket betalen, of kun je die bij de finale boeking gewoon wegvinken?
    En hoe kan het uberhaupt dat een retourtje zo goedkoop is? ligt dat aan de periode waarin je gaat of wat?

    en is dit nog ex alle toeslagen ? Als je dezelfde handeling op de NL versie van expedia doet dan zijn de belastingen en toeslagen vele malen hoger.
    Deze truc werkt alleen bij de Franse versie. Je kunt altijd gewoon iemand vragen die het wel begrijpt, maar je hebt toch Frans als vak gehad?

    Je betaald het NYC-BOS ticket. Alleen ga je niet. De truc laat alle surcharges uit je hoofdvlucht vervallen (DUS-NYC/NYC-DUS) en vervangt deze met de goedkope van NYC-BOS.

    Lezen graag, alle toeslagen zitten erin. Het is zo goedkoop (zie bovenstaande reden), maar beperkt in data, omdat je met BA/AA moet vliegen.

    Nog even een tip: Vul je ESTA formulier online in. Je moet het ook in het vliegtuig doen, maar doe ze beiden, anders heb je een probleem! Wees bij de grens gewoon rustig, ze kunnen idiote vragen stellen, dus niet lachen.
    :O
      vrijdag 26 juni 2009 @ 12:44:33 #276
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70392640
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 12:37 schreef Rotter het volgende:

    [..]

    Deze truc werkt alleen bij de Franse versie. Je kunt altijd gewoon iemand vragen die het wel begrijpt, maar je hebt toch Frans als vak gehad?

    Je betaald het NYC-BOS ticket. Alleen ga je niet. De truc laat alle surcharges uit je hoofdvlucht vervallen (DUS-NYC/NYC-DUS) en vervangt deze met de goedkope van NYC-BOS.

    Lezen graag, alle toeslagen zitten erin. Het is zo goedkoop (zie bovenstaande reden), maar beperkt in data, omdat je met BA/AA moet vliegen.

    Nog even een tip: Vul je ESTA formulier online in. Je moet het ook in het vliegtuig doen, maar doe ze beiden, anders heb je een probleem! Wees bij de grens gewoon rustig, ze kunnen idiote vragen stellen, dus niet lachen.
    Dat viel de vorige keer nog best mee. Ze hadden liever die papieren dan de online versie.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70392958
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 12:37 schreef Rotter het volgende:

    Nog even een tip: Vul je ESTA formulier online in. Je moet het ook in het vliegtuig doen, maar doe ze beiden, anders heb je een probleem! Wees bij de grens gewoon rustig, ze kunnen idiote vragen stellen, dus niet lachen.
    Niet echt. Ik ben pas naar de VS geweest met mensen die niets online in hadden gevuld, en daar zeiden ze niet eens iets van. Ze keken alleen naar dat groene papiertje.

    Ik zeg niet dat je nooit een probleem hebt, maar het is ook niet zo dat je epr definitie wél een probleem hebt.
    pi_70393343
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 02:11 schreef Rotter het volgende:
    NYC vliegtickets 220 EURO all-in retour.

    - Ga naar www.expedia.fr
    - Bij de boekingsoptie klik op 'multiple destinations'
    - Klik in het volgende scherm de optie multiple destinations aan.
    - Voer in: Vol 1 DUS-NYC 13/11
    Vol 2 NYC-DUS 20/11
    Vol 3 NYC-BOS 7/2
    En klik op OK.
    - Expedia zoekt en vind als het goed is een vlucht van British Airways en American Airlines. Vind je hem niet op deze data, verander de data.
    - Klik op de reis die je wil (Choisir c'est vol)
    - Expedia gaat nu denken en checked of het kan.
    - Voila: Prijs gaat naar beneden 220 EURO all in retour. Boeken en klaar.

    ZOMG hoe kan dit?
    - De fuelsurcharges worden eruit gelaten.
    - Je moet een 'nepboeking' invoeren (NYC-BOS) later in het jaar. Deze vlucht moet van American Airlines zijn.

    Succes.

    EDIT: Vlieg NOOIT met US Airways. ERG slecht.
    Grappig, het werkt echt. Zijn er andere start lokaties dan Dusseldorf waarbij dit werkt? Want uiteindelijk is een besparing van 200 euro met een indirecte vluchten vanaf Dusseldorf niet echt aantrekkelijk natuurlijk.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 26 juni 2009 @ 13:20:00 #279
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70393795
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 13:07 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Grappig, het werkt echt. Zijn er andere start lokaties dan Dusseldorf waarbij dit werkt? Want uiteindelijk is een besparing van 200 euro met een indirecte vluchten vanaf Dusseldorf niet echt aantrekkelijk natuurlijk.
    Welke data kun je nog meer dan?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70394680
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 13:20 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Welke data kun je nog meer dan?
    Ik heb gewoon wat random data in November ingevuld, maar je kunt in principe zelf wat kiezen. Ik heb het ook geprobeerd met Stockholm (daar ben ik voor werk vaak) en dat werkt ook naar New York voor weinig. Aparte maas in het systeem. Ik vraag me alleen af wat de factor is die deze fout veroorzaakt. Als je dat beter begrijpt, weet je ook beter hoe je hem kunt uitbuiten...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_70394695
    Het kan met een heleboel data. Het schijnt er om te gaan dat je in ieder geval een BA vlucht i.c.m. een american airlines vlucht neemt (dit is een enkeltje binnenlandse vlucht in de US).

    Wat ik niet snap is waar die korting zich nu precies op baseert. Dit lijkt me geen 'foutje' van de website uiteraard, maar wat is precies de reden voor de korting? Zo is het misschien makkelijker te begrijpen waarom het deze airlines moeten zijn en wat er nog meer allemaal tot de mogelijkheden behoort.
    pi_70394771
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 13:43 schreef r3gi3boy het volgende:
    Het kan met een heleboel data. Het schijnt er om te gaan dat je in ieder geval een BA vlucht i.c.m. een american airlines vlucht neemt (dit is een enkeltje binnenlandse vlucht in de US).

    Wat ik niet snap is waar die korting zich nu precies op baseert. Dit lijkt me geen 'foutje' van de website uiteraard, maar wat is precies de reden voor de korting? Zo is het misschien makkelijker te begrijpen waarom het deze airlines moeten zijn en wat er nog meer allemaal tot de mogelijkheden behoort.
    Niet enkel BA. Voor zover ik het nu gezien heb gaat het om vluchten van non-US airlines (SAS en Swissair werkten ook vanuit Stockholm) met de combinatie van AA voor het stukje NY-Boston.

    De korting zit hem in de fuel surcharge. Blijkbaar zit er in het systeem een foutje. Bij bepaalde combinaties wordt die blijkbaar opeens "vergeten".
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_70395260
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 13:46 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Niet enkel BA. Voor zover ik het nu gezien heb gaat het om vluchten van non-US airlines (SAS en Swissair werkten ook vanuit Stockholm) met de combinatie van AA voor het stukje NY-Boston.

    De korting zit hem in de fuel surcharge. Blijkbaar zit er in het systeem een foutje. Bij bepaalde combinaties wordt die blijkbaar opeens "vergeten".
    Dit is natuurlijk raar (maar waar )

    Toch vraag ik me af of ze hier later nog op terug kunnen komen als jij je ticket al geboekt hebt. Zo van: het was een foutje, de prijzen waren onder voorbehoud e.d.

    Maar de AA-vlucht 'triggert' dus het systeem om de fuel surcharge te vergeten. zo werkt het ook met een vlucht naar zuidafrika
    pi_70396693
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 13:58 schreef r3gi3boy het volgende:

    [..]

    Dit is natuurlijk raar (maar waar )

    Toch vraag ik me af of ze hier later nog op terug kunnen komen als jij je ticket al geboekt hebt. Zo van: het was een foutje, de prijzen waren onder voorbehoud e.d.

    Maar de AA-vlucht 'triggert' dus het systeem om de fuel surcharge te vergeten. zo werkt het ook met een vlucht naar zuidafrika
    Interessant. Gek genoeg nog niks kunnen vinden vanuit Londen of Amsterdam met deze fout, dus nog niks "bruikbaars"...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 26 juni 2009 @ 14:49:26 #285
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_70397099
    Je kan ook met NS highspeed naar Dusseldorf. Kosten 38 RETOUR. Grote voordeel is dat je gewoon niet wordt lastiggevallen met je bagage, dus ook geen vervelende verassingen.

    Amsterdam is ook niet naast de deur. (vanuit R'dam wel ) Je bespaart toch zo'n 100 euro minimaal en je vliegt NIET met KLM/Delta/Continental/Nortwest/United/US SUCKways. Groot voordeel
    :O
      vrijdag 26 juni 2009 @ 14:54:16 #286
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_70397257
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 12:54 schreef Roy_T het volgende:

    [..]

    Niet echt. Ik ben pas naar de VS geweest met mensen die niets online in hadden gevuld, en daar zeiden ze niet eens iets van. Ze keken alleen naar dat groene papiertje.

    Ik zeg niet dat je nooit een probleem hebt, maar het is ook niet zo dat je epr definitie wél een probleem hebt.
    kijk even op esta.gov..... Het wordt verplicht in die periode...
    :O
    pi_70397368
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 14:49 schreef Rotter het volgende:
    Je kan ook met NS highspeed naar Dusseldorf. Kosten 38 RETOUR. Grote voordeel is dat je gewoon niet wordt lastiggevallen met je bagage, dus ook geen vervelende verassingen.

    Amsterdam is ook niet naast de deur. (vanuit R'dam wel ) Je bespaart toch zo'n 100 euro minimaal en je vliegt NIET met KLM/Delta/Continental/Nortwest/United/US SUCKways. Groot voordeel
    Vreemd dat die vluchten met BA vanuit Dusseldorf op een of andere manier weer niet zo werkt als je vanaf Heathrow vliegt. Terwijl hij toch een stop-over in Londen heeft

    En helaas, ik bespaar graag wat centjes, maar ik ga er niet voor overstappen of treinen. Zo verwend ben ik dan wel weer
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_70397780
    Geniaal! Het is me ook gelukt vanaf Heathrow, direct naar NY retour voor ¤300. Da's niet mega-goedkoop, maar wel goedkoper dan normaal en met BA. De trick is om de heenreis van LHR te doen en de terugreis alsnog naar Dusseldorf. Maar goed, je stapt gewoon uit in Londen natuurlijk...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 26 juni 2009 @ 15:10:39 #289
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70397809
    In 2010 zijn de prijzen ook wel lager, maar niet zó laag.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70397835
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 15:10 schreef Damzkieee het volgende:
    In 2010 zijn de prijzen ook wel lager, maar niet zó laag.
    En ik had een datum gepikt in November. Da's op zich prima voor een weekendje NY tegen die tijd.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 26 juni 2009 @ 15:14:04 #291
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_70397903
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 15:11 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    En ik had een datum gepikt in November. Da's op zich prima voor een weekendje NY tegen die tijd.
    Klopt, alleen ik probeer het voor mezelf ook, ik ga in februari
    369,- is het goedkoopste wat ik kan vinden. Niet echt een voordeel dus met een vlucht via Londen. Dusseldorf is dan wel weer lekker dichtbij voor mij.

    Hoe kom je er trouwens in hemelsnaam op
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_70399011
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 14:54 schreef Rotter het volgende:

    [..]

    kijk even op esta.gov..... Het wordt verplicht in die periode...
    Zal eens tijd worden dat ze er ook gebruik van gaan maken. Ik heb de vorige keer bijna 2 uur in de rij gestaan
    pi_70399285
    Ik ga in september naar New York, alleen ga ook nog richting Canada. Kan ik gewoon met mijn huurauto de grens oversteken en weer terug de VS in?
    you and I ain't done Zeke!
    pi_70399926
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 15:54 schreef Johnns het volgende:
    Ik ga in september naar New York, alleen ga ook nog richting Canada. Kan ik gewoon met mijn huurauto de grens oversteken en weer terug de VS in?
    Ligt er een beetje aan waar je heen gaat. Als je een dagje naar Canada gaat en de wagen weer in de VS in levert zou het geen issue moeten zijn. Wij zijn andersom, van Canada naar de VS gegaan. Maar toen hebben we de wagen moeten wisselen in de VS omdat we door reden naar LA en daar de wagen wilde inleveren...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_70400101
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 15:54 schreef Johnns het volgende:
    Ik ga in september naar New York, alleen ga ook nog richting Canada. Kan ik gewoon met mijn huurauto de grens oversteken en weer terug de VS in?
    Ja dat kan, verwacht wel lange rijen bij de Douane
      vrijdag 26 juni 2009 @ 16:30:25 #296
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_70400495
    Ik heb dit niet zelf uitgevonden, maar van een Duits forum
    :O
    pi_70401151
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 16:12 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Ligt er een beetje aan waar je heen gaat. Als je een dagje naar Canada gaat en de wagen weer in de VS in levert zou het geen issue moeten zijn. Wij zijn andersom, van Canada naar de VS gegaan. Maar toen hebben we de wagen moeten wisselen in de VS omdat we door reden naar LA en daar de wagen wilde inleveren...
    Wij gaan vanuit NYC een paar dagen naar Canada en rijden dan via Washington weer terug naar NYC (waar we de auto ook weer moeten inleveren).

    Maar dus wel even rekening houden met wachttijden bij de grens. Thanks
    you and I ain't done Zeke!
    pi_70401431
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 16:54 schreef Johnns het volgende:

    [..]

    Wij gaan vanuit NYC een paar dagen naar Canada en rijden dan via Washington weer terug naar NYC (waar we de auto ook weer moeten inleveren).

    Maar dus wel even rekening houden met wachttijden bij de grens. Thanks
    Ja, de grens is wat irritant. Wachten in de rij en dan uitstappen, formuliertjes invullen, etc. Ondertussen checked zo'n dude je wagen...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      vrijdag 26 juni 2009 @ 18:12:35 #299
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_70403175
    Tsja ik mag binnenkort op zakenreis naar New York

    We gaan vier dagen daar in de buurt bij bedrijven op bezoek en dan hebben we wel een heeele halve dag om nog wat van de stad te zien

    Wat is er interessant en ook een beetje bereisbaar vanaf vliegveld Newark?
      vrijdag 26 juni 2009 @ 19:15:31 #300
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_70404779
    Vanaf Newark ben je in ong. 45 in Manhattan (Penn station) NJ transit verzorgd deze dienst.

    Wat wil je doen?

    Je kan bijvoorbeeld als je interesse hebt het MoMa / MET bezoeken. Sowieso even times square op, dat is gewoon erg bijzonder om te zien. Als je inkopen wilt doen: Macy's op 34th / 7th avenue. Of Century 21 voor outlet (beperkt assortiment) bij het WTC gebied. WTC gebied is niet echt bijzonder... kerk ervoor wel. Je moet dan op FULTON STREET/NASSAU/BROADWAY uitstappen en westelijk lopen (naar het gapende gat).

    Veel plezier in NYC. Tip voor het eten, Chipolte op 34th street/5th avenue. Van de ketens de beste.

    Als laatste... houd rekening met de hitte, het is daar ERG warm op het moment, dus kleed jezelf erna of trek wat uit en neem een tas mee. En als je de metro gebruikt, let ook even op het verschil tussen expres en gewoon
    :O
    pi_70418262
    Heeft er iemand nog kaartjes proberen te kopen via stubhub.com (middels Amerikaanse gegevens en e-ticket)?
    “Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')