Ja, maar die kan ik helaas niet fietsen dit jaar. Vorig jaar JJC was mijn eerste kennismaking met de Italiaanseweg. Ging als een raket omhoog en zag in mijn wiel rustig wat mensen sterven. Heerlijk gevoel als je bij het haarspeldbochtje naar beneden kijkt en iedereen ziet ploeteren. Ander mooi klimmetje daar is de Holleweg (niet dezelfde als bij de komende fietsmeet). Zelfde stuwwal, kaarsrecht omhoog en een hele lange doorloper door het bos. Was bij JJC genoodzaakt om de berm op te zoeken toen, omdat voor me een hele stoet stilviel.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:37 schreef FredWielergek het volgende:
De Iraliaanse weg zit zeker in Jan Janssen classic.
Dat is op 20 juni, ik ga dan de 200 km fietsen.
Kijk ik enorm naar uit.
Eerst een opwarmer op 6 juni de Eik Dekker Classic.
Omdat ik een Drent ben en altijd een fan van Erik ben geweest.
Ik vraag me af of de Vamberg ook in deze classic zit, wie weet dat?
Ik vrees ook voor de kasseien, drentse keitjes. Ik heb er nooit echt op gereden, behalve stukje van Zuidwolde naar Bedum. Is er iets waarop ik hiervoor kan voorbereiden? Moet je ergens extra op letten?quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:06 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ja, maar die kan ik helaas niet fietsen dit jaar. Vorig jaar JJC was mijn eerste kennismaking met de Italiaanseweg. Ging als een raket omhoog en zag in mijn wiel rustig wat mensen sterven. Heerlijk gevoel als je bij het haarspeldbochtje naar beneden kijkt en iedereen ziet ploeteren. Ander mooi klimmetje daar is de Holleweg (niet dezelfde als bij de komende fietsmeet). Zelfde stuwwal, kaarsrecht omhoog en een hele lange doorloper door het bos. Was bij JJC genoodzaakt om de berm op te zoeken toen, omdat voor me een hele stoet stilviel.
Ik denk overigens dat de VAMberg niet in de Erik Dekker Classic zit, ik denk dat je vooral moet rekenen op kasseien daar. Iets waar ik graag vanaf blijf
ik heb het ook niet op de Italiaanse weg, al die klinkers, ben altijd bang dat mijn carbon fiets door midden breekt met al dat gestuiterquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:13 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik vrees ook voor de kasseien, drentse keitjes. Ik heb er nooit echt op gereden, behalve stukje van Zuidwolde naar Bedum. Is er iets waarop ik hiervoor kan voorbereiden? Moet je ergens extra op letten?
Zal wel meevallen. Ik heb 3x de Ronde van Vlaanderen met mijn carbon fiets gereden. Ging primaquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:15 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
ik heb het ook niet op de Italiaanse weg, al die klinkers, ben altijd bang dat mijn carbon fiets door midden breekt met al dat gestuiter
Ik heb de Erik Dekker Classic vorig jaar gereden, en rij hem dit jaar ook.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:13 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik vrees ook voor de kasseien, drentse keitjes. Ik heb er nooit echt op gereden, behalve stukje van Zuidwolde naar Bedum. Is er iets waarop ik hiervoor kan voorbereiden? Moet je ergens extra op letten?
Lang leve aluminiumquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:15 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
ik heb het ook niet op de Italiaanse weg, al die klinkers, ben altijd bang dat mijn carbon fiets door midden breekt met al dat gestuiter
Nou eigenlijk niet. Gewoon over je heen laten komen. Ik weet niet waar je woont, maar zoek gewoon de slechts ingelegde klinkerweg op in je buurt. En bedenk dan dat het tien keer erger is en je bent blij met de Nederlandse klinkersquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:13 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik vrees ook voor de kasseien, drentse keitjes. Ik heb er nooit echt op gereden, behalve stukje van Zuidwolde naar Bedum. Is er iets waarop ik hiervoor kan voorbereiden? Moet je ergens extra op letten?
Aluminium is juist minder comfortabel op kasseien. Aluminium is superstijf. Carbon is weliswaar ook stijf, maar dempt de schokken toch beter.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:22 schreef Tommeke het volgende:
Lang leve aluminium![]()
Ik zou op carbon denk ik ook echt wel 'n beetje angst hebben om 'm doormidden te rijden.
Dat had ik niet verwacht eigenlijk! Dacht dat staal wel zo een beetje het meest comfortabel wasquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aluminium is juist minder comfortabel op kasseien. Aluminium is superstijf. Carbon is weliswaar ook stijf, maar dempt de schokken toch beter.
Ik heb de RVV 4x gereden. De eerste keer op een stalen frame, daarna op een carbon. Ik had verwacht dat het met het carbon frame minder comfortabel zou zijn, maar dat was juist comfortabeler!
Ik had het ook niet verwacht.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat had ik niet verwacht eigenlijk! Dacht dat staal wel zo een beetje het meest comfortabel was
Maar ik doelde meer op het feit dat alu niet zo snel breekt
My point exactly, bovendien kun je met een carbon frame als je als je ´t koud hebt je fiets in de brand steken en je handen warmenquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aluminium is juist minder comfortabel op kasseien. Aluminium is superstijf. Carbon is weliswaar ook stijf, maar dempt de schokken toch beter.
Ik heb de RVV 4x gereden. De eerste keer op een stalen frame, daarna op een carbon. Ik had verwacht dat het met het carbon frame minder comfortabel zou zijn, maar dat was juist comfortabeler!
De laatste keer dat ik daar reed vloog m'n pompje uit het frame, ben daar ook wel eens een bidon verlorenquote:Op woensdag 27 mei 2009 21:46 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Oja, de Hoge der Aa, die ken ik zeker, wat een verschrikking is dat. Ga binnenkort even erover heen fietsen, even het gevoel krijgen hoe het is.
Ik zie nergens de Vamberg vermeld staan op de site, maar misschien kijk ik niet goed.
quote:Beste fietsliefhebber,
Over iets meer dan 2 weken is het zo ver, dan staat de Erik Dekker Classic weer voor de deur. Op zaterdag 6 juni zal vanuit Hoogeveen de derde editie van de Erik Dekker Classic verreden worden. Ook dit jaar zal Erik Dekker zelf weer aanwezig zijn om een van de afstanden van zijn eigen Classic te verrijden. Natuurlijk kunnen jullie weer bij hem terecht voor wat last-minute tips, hoe het beste om te gaan met de befaamde Kasseistroken en de Vamberg die de deelnemers moeten bedwingen.
Lac du St. Croix rond ?quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:41 schreef Oksel het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten. Ik heb in Nederland 1 seizoen plat gefietst, toen in de zomer een rondje Lac du St. Croix gefietst, na een nacht auto rijden & geen slaap.. toen ging ik kapot, en heb nu dit seizoen 800km in Duitsland gefietst, in tochtjes van gemiddeld 60km, met gemiddeld 500-800hm. Maar dat zijn glooiende, lange klimmen.
op fiets vakantie doe ik altijd een beetje zand een handje stenen beetje sop en water en goed schudden.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Bidons kun je goed schoonmaken met gebitsreiniger. Gewoon vullen met water en een tabletje erin.
DIt is wel mooie foto van de haarspeldbocht in de weg:quote:Op donderdag 28 mei 2009 01:04 schreef thettes het volgende:
Vorig jaar de JJC gedaan (dit jaar weer!) maar ik denk dat ik wel weet welke "berg" jullie bedoelen met de italiaanseweg
Overigens vond ik alle bergjes tot 110 kilometer een eitje, alles daarna dodelijk. De laatste 40 kilometer was ik opeens niet meer elke keer het snelst boven van m'n fietsgroepje.
Ik vermijd die weg zelfs met mijn gewone fiets, wat een klotedingquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik daar reed vloog m'n pompje uit het frame, ben daar ook wel eens een bidon verloren
Begin mei lag ie er fantastisch bij hoorquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:15 schreef dramatiek het volgende:
Morgen richting Mont Ventoux....oi oi oi....dat wordt afzien.
Hey Gripper,quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:00 schreef Gripper het volgende:
Ik zag Oksel trouwens roepen dat ie a.s. maandag wil meedoen aan de klimtocht vanuit heelsum, de 100. Ik had mijn eigen fietsmaatje al gepolst of ie meewel, leuke voorbereiding op de JJC die we ook samen gaan rijden. Maar als ie niet kan of meewil, zullen we dan samen fietsen Oksel?
Yep, rond. Ook omhoog, langs het kasteel (landgoed) op de heuvel. Gaat prima! Rondje van 60km, met 1000hm gok ik. En stijle klimmetjes.. alleen al vanaf de municipalcamping bij St. Croix omhoog is buffelen. Ik haalde het destijds niet met het verzet wat ik had.quote:Op donderdag 28 mei 2009 00:17 schreef dop het volgende:
[..]
Lac du St. Croix rond ?
ik dacht dat een deel daar van grenst aan een militair oefenterein, wist niet dat je er helemaal omheen kan.
heb er zelf ook wel vaker gefiets maar dan alleen een stukje en vervolgens de gorges door
mooi gebied
quote:Is er een geheim recept om goed te rijden over kasseien? Waarom vliegen sommigen erover, terwijl anderen na een leuke kasseistrook naar de tandarts moeten voor een nieuw gebit? We kennen allemaal wel ongeveer enkele recepten en regeltjes.
Zware fietsers zijn meestal goede kasseivreters;
Je moet vooral blijven zitten en goed in het zadel blijven;
minder druk in je banden steken;
een liggende vork is beter dan een stijve staande vork;
zelfs een ietwat "slappe" kader is comfortabel;
wielen met hoge velgen zijn verschrikkelijk op kasseien;
meestal kan je het comfort verhogen door sneller i.p.v. trager te rijden etc..
Ja, de Ruiterberg (tussen B en C), Hoogstraat (tussen C en D) en de 'Pyramide'/Zeisterweg (net na G). Als ik me niet vergis is dat stuk tussen de Biltseweg en de Hoge Vuurscheweg onverhard..quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kom ik op deze route wat leuke heuvels tegen dat iemand weet??
-krankzinnig lange url-![]()
Kun je de ODO niet handmatig terug zetten? Bij sommige tellers kan dat.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:54 schreef Oksel het volgende:
Kut, moest nieuw batterijtje in m'n teller.. nu natuurlijk alles ge-reset naar 0, ook mijn ODO meter.Doet toch altijd beetje pijn.
Je hebt gelijk zo te zien...volg wel gewoon de fietsbordjes van Den Dolder af richting Lage vuursche, komt het wel goed neem ik aan.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis is dat stuk tussen de Biltseweg en de Hoge Vuurscheweg onverhard..
2700, is 3 keer zoveel dan wat mijne aangeeft. Ben zelf vanaf pasen dit jaar aan het fietsen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:52 schreef Oksel het volgende:
Ik zal mijn ODOL meter eens inspecteren. Denk het niet.
/edit: TOP!!Gelukt!! Mijn oude waarde staat er weer in..
Toch een stuk leuker, ookal is het pas 2700km.. (vorig jaar halverwege de zomer begonnen..)
Ik ga de EDC ook fietsen en heb ook nog geen post ontvangen. Heb al wel een rugnummer, die kan je namelijk op de site vinden.quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:09 schreef FredWielergek het volgende:
quote:Beste fietsliefhebber,
Tommeke, ik begrijp dat je al informatie heb gekregen over de classic, zoals bovenstaande. Heb je al een rugnummer ontvangen e.d.?
Ik heb nog niets binnen, en het is al over een week. Ik zal maar even contacteren met de organisatie.
Regen? Of ben je in de sloot gefietst?quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:00 schreef Oksel het volgende:
Mijn training van vanavond is letterlijk in het water gevallen..
De enige sloot hier heet de Moezel en Rijn..quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Regen? Of ben je in de sloot gefietst?
Over de Erik Dekker Classic; ik heb ook nog niets gekregen, vorig jaar waren ze daar volgens mij ook redelijk laat mee...
Jammer!quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:33 schreef Oksel het volgende:
[..]
De enige sloot hier heet de Moezel en Rijn..Liever niet. Nee, regen. Meteen al, donkere luchten. Ben rechtsomkeerd gegaan. Helaas.
Dan heb je misschien je binnenbanden ergens lek gemaakt tijdens monteren ?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:29 schreef koeii het volgende:
Hmmm, deze week drie keer op de fiets gezeten en drie lekke banden. Terwijl ik daarvoor 1500 km lekvrij heb gereden. Kan helemaal niks vinden dus ik gok het maar op bizarre karma, aangezien ik maandag nog trots verkondigde aan mijn fietspartner dat ik al zo lang niet meer lek had gereden
Daar moet je dus ook nooit over opscheppen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:29 schreef koeii het volgende:
. Kan helemaal niks vinden dus ik gok het maar op bizarre karma, aangezien ik maandag nog trots verkondigde aan mijn fietspartner dat ik al zo lang niet meer lek had gereden
Ohjee, daar schep ik ook altijd over op. ik heb nog Nooit lekgereden namelijk.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar moet je dus ook nooit over opscheppen.
Daar wil je niet inrijdenquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:33 schreef Oksel het volgende:
[..]
De enige sloot hier heet de Moezel en Rijn..Liever niet. Nee, regen. Meteen al, donkere luchten. Ben rechtsomkeerd gegaan. Helaas.
Ik vind het als je er wel op gekleed bent iha ook zwaar kut. Eigenlijk doe ik het ook nooit, alleen met cyclo's komt het wel eens voor.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daar wil je niet inrijden
Zonde! Hier was het de hele dag droog, heb net ff een klein stukje gereden
Als je er niet op gekleed bent is het ook zwaar kut, in de regen fietsen.
Ik hou er ook niet echt van, maar soms is het wel erg lekker hoor!quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het als je er wel op gekleed bent iha ook zwaar kut. Eigenlijk doe ik het ook nooit, alleen met cyclo's komt het wel eens voor.
Mijn beste cyclo heb ik trouwens met regenachtig weer in de bergen geredenToen was ik er wel op gekleed trouwens. En in topvorm.
Lijkt me vrij bizar, aangezien ze elke keer pas na een kilometer of 60 weer opnieuw lek gingen. Naja, we zullen het wel zien aankomende maandag bij de elfstedentocht.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:52 schreef bloep123 het volgende:
[..]
Dan heb je misschien je binnenbanden ergens lek gemaakt tijdens monteren ?
dat is maar een kort dingetje toch?, is lang gelden al weer was samen met mijn vrouw op de tandemquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Oksel het volgende:
[..]
Yep, rond. Ook omhoog, langs het kasteel (landgoed) op de heuvel. Gaat prima! Rondje van 60km, met 1000hm gok ik. En stijle klimmetjes.. alleen al vanaf de municipalcamping bij St. Croix omhoog is buffelen. Ik haalde het destijds niet met het verzet wat ik had.
Ik liep laatst bij m'n ouders op te scheppen dat ik al bijna een half jaar niet lek gereden had...quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:12 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ohjee, daar schep ik ook altijd over op. ik heb nog Nooit lekgereden namelijk.
Maar hopelijk blijft dat nog even zo, heb iig weer mooie nieuwe buitenbandjes dus daar zal het niet aan liggen
Welke kleur had je dan eerst?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 02:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik liep laatst bij m'n ouders op te scheppen dat ik al bijna een half jaar niet lek gereden had...
Die dag ging ik een ritje maken van Sneek naar Groningen. Het regende, dat feit en het feit dat ik al zo lang niet lek gereden had deed mij besluiten om toch maar een reservebandje mee te nemen (al die tijd ook niet gedaan). Achteraf ben ik daar echt blij om geweest, ik reed dus lek
Heb er vorige week ook nieuwe bandjes om gelegd. Dit keer compleet zwarte, ziet er toch wat sjieker uit
Blauwequote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:37 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Welke kleur had je dan eerst?
Ik wi eigenlijk nu heeeel graag fietsen, maar ik moet ook aan mijn scriptie werken, opruimen en vanavond nog twee uur spinningles geven... Misschien toch maar wachten tot morgen..
Ja, heb je gelijk in, en 13 uur zon! nou dat moet wel lukken danquote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
BlauweIn zo'n kleur die net niet bij het frame matchte zeg maar
Niet getreurd, morgen wordt het 22 graden met 13 uur zo'n!![]()
Als je verplichtingen voorbij zijn fietst 't veel lekkerder toch?
Ik mag morgen een damesvoetbalteam naar Marken vervoeren
boodschappen doen, vlees marineren, sausje maken, dat duurt bij mij wel een dag hoorquote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:38 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja, heb je gelijk in, en 13 uur zon! nou dat moet wel lukken dan![]()
Ik heb handgemaakte banden tegenwoordig![]()
Gripper: Je kunt toch overdag fietsen en daarna BBQ-en?
Handgemaakt? Tof! Rijdt dat wat lekker?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:38 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja, heb je gelijk in, en 13 uur zon! nou dat moet wel lukken dan![]()
Ik heb handgemaakte banden tegenwoordig![]()
Gripper: Je kunt toch overdag fietsen en daarna BBQ-en?
Koblenz zit wel op een ietwat merkwaardig tijdstip in de route.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 12:21 schreef Oksel het volgende:
Ultra_ivo: Volgende week ben ik inderdaad in Koblenz! Laat maar weten, dan fiets ik stukkie met je op..![]()
Culinair?quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:36 schreef marcodej het volgende:
Weet iemand hier hoe je bloemkool klaarmaakt?
Om 6 uur 's ochtends zullen er ook rijders door komen (eerder ook)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:27 schreef Oksel het volgende:
Hehe, zolang het niet om 6 uur 's ochtends is..Als jij mij een routepunt aangeeft, en een tijdstip (met marge natuurlijk!), sluit ik ff stukkie aan. Lijkt me leuk.
Hehe. Gekken.. als het kan; stuur dan een SMS, uurtje van te voren. Kan dat niet; so be it..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Om 6 uur 's ochtends zullen er ook rijders door komen (eerder ook)
Precieze tijd wordt een beetje lastig, op pakweg 400km kan het een en ander gebeuren
Elsie is geen officiële bijnaam, slechts een voorbeeld hoe je het uitspreektquote:Op donderdag 28 mei 2009 14:59 schreef Oksel het volgende:
Ja, wordt een Fok!-meet daar. Fietsen al 4 Fok!ers mee..
- LittleCreep (LC, Elsie)
- Captain_Fab
- Gripper
- Oksel
Wanneer komt de Fok!-teamkleding? Danny! DANNY! Danny?
Prima. Krijg je zo een PM met m'n mobiele nummer.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hehe. Gekken.. als het kan; stuur dan een SMS, uurtje van te voren. Kan dat niet; so be it..
Geen ervaring maar wel ingeschreven voor de 100km...hoe weet je dat je dat shirt krijgt, ik heb me een week of twee geleden ingeschreven voor de 100km tourtocht, en wel bericht gekregen dat mijn inschrijving is ontvangen, maar was ook benieuwd over het shirt!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:30 schreef Kadooosh het volgende:
Iemand ervaring met de Classico Boretti tour?
Ik heb met net ingeschreven: http://www.classicoboretti.nl/cms/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1 .
Ze hadden de 2500 inschrijvingen nog niet gehaald dus krijg een gratis shirt.
Altijd een van mijn favoriete semi-klassiekers van de VWB. Voorbije 2 jaar ook gereden, maar vandaag verhinderd ivm Pinkpop. Morgen trouwens de korte afstand van Tilff-Bastogne-Tilff fietsen. Hopelijk een beetje hersteld van Pinkpopquote:Op zaterdag 30 mei 2009 05:46 schreef dutch_cyclist het volgende:
Nog niet helemaal hersteld van het snotteren, maar ik vertrek over een uurtje naar het zonovergoten België voor de Bilzen Classic.
Dit ritje is 175 km lang en doet verschillende klimmen aan waaronder een aantal van de Waalse Pijl.
Zondag met de Wedrenners mee en dan maandag de Klimtour over de Veluwe vanuit Heelsum.
betere broeken zijn er niet... juist dioe broeken met die rare elatieken om je midden zijn verrotquote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:28 schreef cyclechick het volgende:Hahahaha die bloemkoolvraag!
Wat een topweer, weer! Ik ga om 14.00 een lekker stukkie doen, in mijn nieuwe Domrenner-broek, met bretelsIk dacht dat dat heel verrot zou zitten, maar dat valt wel mee eigenlijk
![]()
Oksel, ik vind je foto's altijd leuk om te zien, dus wat mij betreft mag je ze lekker blijven posten!
Wat ga je eigenlijk in Austalie doen en voor hoe lang?
Ik kan had ze gemailed of alles goed binnen was gekomen want na een tijdje was het geld nog niet geïncasseerd.. toen had ik dat gelijk gevraagdquote:Op zaterdag 30 mei 2009 08:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Geen ervaring maar wel ingeschreven voor de 100km...hoe weet je dat je dat shirt krijgt, ik heb me een week of twee geleden ingeschreven voor de 100km tourtocht, en wel bericht gekregen dat mijn inschrijving is ontvangen, maar was ook benieuwd over het shirt!
Dat stond er dus niet hé...quote:
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:23 schreef Tommeke het volgende:
Gister ondanks m'n brakheid toch even op de fiets gestapt voor een rondje wielerbaan.
Er was daar een groepje aan het trainen in waaiers dus ik bleef er wat achter hangen.
Op een gegeven moment ging ik er voorbij en werd ik meteen weer ingehaald
Daarna probeerden ze me volgens mij los te rijden, maar ik kon makkelijk bijblijven. Toen ben ik er weer naast gaan fietsen en als een gek gedemarreerd, voelde me net Cancellara
Ze zagen me niet meer terug, ik ben denk ik wel goed met de elfstedentocht
Sommige wielrenners zien dat echt als een trap op hun ziel jaquote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:23 schreef Tommeke het volgende:
Gister ondanks m'n brakheid toch even op de fiets gestapt voor een rondje wielerbaan.
Er was daar een groepje aan het trainen in waaiers dus ik bleef er wat achter hangen.
Op een gegeven moment ging ik er voorbij en werd ik meteen weer ingehaald
Daarna probeerden ze me volgens mij los te rijden, maar ik kon makkelijk bijblijven. Toen ben ik er weer naast gaan fietsen en als een gek gedemarreerd, voelde me net Cancellara
Ze zagen me niet meer terug, ik ben denk ik wel goed met de elfstedentocht
Leukquote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:23 schreef Tommeke het volgende:
Gister ondanks m'n brakheid toch even op de fiets gestapt voor een rondje wielerbaan.
Er was daar een groepje aan het trainen in waaiers dus ik bleef er wat achter hangen.
Op een gegeven moment ging ik er voorbij en werd ik meteen weer ingehaald
Daarna probeerden ze me volgens mij los te rijden, maar ik kon makkelijk bijblijven. Toen ben ik er weer naast gaan fietsen en als een gek gedemarreerd, voelde me net Cancellara
Ze zagen me niet meer terug, ik ben denk ik wel goed met de elfstedentocht
Haha, inderdaad. Als ik mensen inhaal bultop, proberen ze altijd mee te komen. Echt grappig om te zien. Laatst haalde ik iemand in die rustig reed, ik versnelde steeds tot bijna sprintend bovenaan. Ben ik bovenaan, hoor ik keihard gehijg in mijn nek. Was hij ook meegesprint. Zelf doe ik dat trouwens ookquote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:28 schreef Szura het volgende:
[..]
Sommige wielrenners zien dat echt als een trap op hun ziel ja![]()
Strakke actie![]()
Dat is wielrenners-eigen denk ik. Altijd proberen aan te haken.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Als ik mensen inhaal bultop, proberen ze altijd mee te komen. Echt grappig om te zien. Laatst haalde ik iemand in die rustig reed, ik versnelde steeds tot bijna sprintend bovenaan. Ben ik bovenaan, hoor ik keihard gehijg in mijn nek. Was hij ook meegesprint. Zelf doe ik dat trouwens ook.
Nou zeker!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 22:06 schreef eentwee het volgende:
Nog Heelsumgangers die toevallig een Di2 fietsje (maat L, 58,5cm bovenbuislengte, zie http://bike.shimano.com/p(...)sbx/nl/di2_tour.html) willen testen op de 100 km?
Er is er een voor mij gereserveerd maar ik ben verhinderd. Ik kan Shimano al de hele week niet bereiken dus het is me nog niet gelukt om dat door te geven.. misschien kan iemand van hier mijn plek innemen..?
Volgens mij kwam ik jou en fietsmaatje tegen langs de vecht. Rond een uur of 16, jullie gingen Utrecht in, ik fietste er net uit. Klopt dat?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:42 schreef cyclechick het volgende:
strakke actie Tommeke!
Net terug van 110km over de heuvelrug, lekker wat heuveltjes gedaan, op de terugweg kreeg mijn fietsmaatje (voor het eerst dat ik eens de sterkste was, van degene met wie ik ging fietsen!) ook nog een hongerklop, maar ze was eigenwijs en zei dat ze gewoon moe was... en ze had immers net nog een appel op.. "Hier, een reep. Opeten, en nu." 5 min later "Ohja, gaat nu wel weer een stukje beter" hehehe.
Heb op de lekdijk dus bijna alle kopwerk gedaan omdat zij er doorheen begon te zitten, lekker hoor 35-38 km/u!
Ik moest ook best wel lachen stiekem, omdat ik eerst heel eigenwijs met m'n handjes op het stuur naast ze ging fietsen, me even recht ging zetten, een slokje nemen en er daarna vandoor ben gegaan zonder van m'n zadel te komenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:42 schreef cyclechick het volgende:
strakke actie Tommeke!
Net terug van 110km over de heuvelrug, lekker wat heuveltjes gedaan, op de terugweg kreeg mijn fietsmaatje (voor het eerst dat ik eens de sterkste was, van degene met wie ik ging fietsen!) ook nog een hongerklop, maar ze was eigenwijs en zei dat ze gewoon moe was... en ze had immers net nog een appel op.. "Hier, een reep. Opeten, en nu." 5 min later "Ohja, gaat nu wel weer een stukje beter" hehehe.
Heb op de lekdijk dus bijna alle kopwerk gedaan omdat zij er doorheen begon te zitten, lekker hoor 35-38 km/u!
Dat zou moeten volstaan jaquote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou zeker!
t is mn maat, en ik rij de 100 km.
Wat moet ik doen? "Hoi, ik ben Eentwee?"
Nee, de vecht hebben wij niet gezien! Amerongen, Rhenen, Veenendaal, Elst, ehh, Leersum. En via de lekdijk terug...quote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens mij kwam ik jou en fietsmaatje tegen langs de vecht. Rond een uur of 16, jullie gingen Utrecht in, ik fietste er net uit. Klopt dat?
En dat zonder enige opwarming. vanuit Heelsum eerst even afdalen, en dan meteen bergop knallen.quote:Op zondag 31 mei 2009 18:28 schreef Littlecreep het volgende:
Overigens net via Bikely.com stukje route bekeken van 140. Eerste klim van de dag is de Italiaanseweg xD Dat wordt zwaar rijden tegen mijn vader op de allereerste klim
Oh, die is maar kort. Maar wel steil, en je komt m opfietsen vanuit een onoverzichtelijk bochtje, dat maakt m wel listig. Daarna afdalen over de holleweg (zorg dat je bidon vastzit, kasseien) en onderaan na 1 km vlak meteen weer de italiaanse weg op.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:26 schreef Littlecreep het volgende:
Hier dus de route van de 140 kilometer. http://www.bikely.com/map(...)r-de-Veluwe-08-06-08
Even beter gekeken zie ik nu dat Italiaanseweg niet de eerste is, eerst doen we de Boersberg
[ afbeelding ]
Dat was het vorig jaar dus wel (reed ook even verkeerd zoals te zien isquote:Op zondag 31 mei 2009 20:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, die is maar kort. Maar wel steil, en je komt m opfietsen vanuit een onoverzichtelijk bochtje, dat maakt m wel listig. Daarna afdalen over de holleweg (zorg dat je bidon vastzit, kasseien) en onderaan na 1 km vlak meteen weer de italiaanse weg op.
Wat anderen al schrijven op diverse fietsfora: hopelijk niet eindeloos draaien en keren in Arnhem...
Water op de weg zal niet echt een probleem zijn doordat ik spatborden ga monteren.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:04 schreef Oksel het volgende:
Voor woon-werkverkeer is het net niets, en als sportfiets ook niet. Tenminste, zo zie ik het. Beetje water op de weg = vieze kleding (kut voor naar het werk), als racefiets ook net niet.. als mountainbike net niet. Vast leuk om op te fietsen.. maar koop dan een goede citybike ofzo, voor woonwerkverkeer. Of een racefiets, als je een natte ruimte hebt.
Ik ben er dus wel, zie ook PM!quote:Op zondag 31 mei 2009 21:27 schreef Oksel het volgende:
Hm, ik weet niet of ik het goed heb begrepen van Gripper.. maar als dat wel zo is, gaan Captain_Fab én Gripper niet mee fietsen morgen (100km, Klimtourtocht). Helaas. Fiets wel alleen, pik wel groepje op ofzo..![]()
![]()
Misschien moet je eens op het forum van fiets.nl kijken. Daar zijn veel discussies over verschillende soorten fietsen. Dat kan je denk ik wel helpen in je beslissing.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:02 schreef Moody het volgende:
Niemand een mening over de Stevens X8 Lite? (zie hierboven)
Bedankt
Ik zou deze kopen, en er dan fietspedaaltjes opzetten..quote:Op zondag 31 mei 2009 22:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Water op de weg zal niet echt een probleem zijn doordat ik spatborden ga monteren.
Een citybike is inderdaad ook nog een optie, maar deze verschilt eigenlijk weinig van de X8 (alleen LX onderdelen en een iets rechtere zit)
[ afbeelding ]
Ok, het scheelt 200 euro en het niet hoeven kopen van spatborden, bel en licht
Ik nam vrijdag in Den Dolder een foute afslag, en belande opeens (nu ja, ik lette dus ook even niet op) op een zandpaadje in het bos, en terwijl ik me afvroeg hoe met dat gelukt was, kwam ik in een stuk zand terecht...staat fiets opeens stil, ik val opzij. Daar waarschijnlijk m'n nek verrekt want die doet sindsdien behoorlijk pijn. Maar wat ik me wel afvraag, hoe lang duurt het voordat een mens goed gecoördineerd bezig is op de fiets? Ik wordt een beetje moe van dit soort inspecteur Clouseau achtige dingen tijdens het fietsenquote:Op maandag 1 juni 2009 00:02 schreef FredWielergek het volgende:
Ik ging er zo in op dat ik niet zag dat een fietspad zomaar ophield. Ik knalde net niet tegen een hek... Dit gebeurt me wel eens vaker, ahum...
Bedoel je richting Arnhem/Velp? Of richting Rheden. De eerste is inderdaad gevaarlijk, vooral als er ook autos jouw kant oprijden.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:35 schreef Littlecreep het volgende:
Overigens, nog Klimtocht gangers die mensen hebben zien doorschieten in de afdaling van de Zijpenberg? Het ging voor mij bijna mis, vent wist zijn fiets nog net te redden. Maar heel veel remsporen daar in de bocht. Toch eens tijd voor een bordje.
Volgens mij staat daar een bordje (voor de eerste bocht).quote:Op maandag 1 juni 2009 19:35 schreef Littlecreep het volgende:
Overigens, nog Klimtocht gangers die mensen hebben zien doorschieten in de afdaling van de Zijpenberg? Het ging voor mij bijna mis, vent wist zijn fiets nog net te redden. Maar heel veel remsporen daar in de bocht. Toch eens tijd voor een bordje.
Richting Arnhem/Velp Op een gegeven moment maak je een haarspeldbocht naar links. Heb geen bordje zien staan, maar misschien gewoon gemist. Ik was in ieder geval niet de enige. Wist van vorig jaar JJC dat er daar heel veel doorgeschoten waren, dus heb extra voorzichtig gedaan.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:49 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Bedoel je richting Arnhem/Velp? Of richting Rheden. De eerste is inderdaad gevaarlijk, vooral als er ook autos jouw kant oprijden.
Volgens mij staat twee bochten eerder al een bordje haarspeldbochten.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:45 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Richting Arnhem/Velp Op een gegeven moment maak je een haarspeldbocht naar links. Heb geen bordje zien staan, maar misschien gewoon gemist. Ik was in ieder geval niet de enige. Wist van vorig jaar JJC dat er daar heel veel doorgeschoten waren, dus heb extra voorzichtig gedaan.
Ook niet langs zien komen. Maar goed, als er zoveel mensen doorschieten lijkt het me toch eens tijd om te kijken naar extra bordjesquote:Op maandag 1 juni 2009 20:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij staat twee bochten eerder al een bordje haarspeldbochten.
Ik heb jarenlang in Dieren gewoond, en fietste daar veel langs en er eigenlijk nog nooit iemand zien doorschieten.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:15 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ook niet langs zien komen. Maar goed, als er zoveel mensen doorschieten lijkt het me toch eens tijd om te kijken naar extra bordjes
23.3 km/h in 4h23. Heb de eerste 40 lekker 26km/h gemiddeld kunnen rijden, maar daarna echt zwaar doorgezakt. Op een gegeven moment een zwik druivensuiker en sportwater naar binnen gegoten en toen ging het wel weer. Maar het was zwaar.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:19 schreef Oksel het volgende:
Littlecreep; wat voor gemiddelde heb je vandaag neergezet?
Ja, dat laatste ben ik met je eens. Ik ben er vrij makkelijk doorheen gekomen, maar voor me zat er inderdaad eentje flink door te douwen. Kwam me inderdaad op dat rechte stuk hard voorbij, remde te laat voor de bocht en met tegen komende auto was het feest bijna compleet. Wist hem nog net te redden.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang in Dieren gewoond, en fietste daar veel langs en er eigenlijk nog nooit iemand zien doorschieten.
't Is imo ook geen echt gevaarlijke bocht, je moet er alleen niet met 50 doorheen willen. Je kunt 'm ook goed zien liggen. Een paar honderd meter ervoor zit een haakse bocht naar links, op dat rechte stuk kun je maximaal 50 halen denk ik, als je echt je best doet, en dan heb je nog tijd om te remmen.
Als je een toertocht rijdt, moet je niet denken dat je met een wedstrijd bezig bent, ik denk dat het probleem eerder daarin zit.
Je moet kijken of je het ergens kan proberen. Ik had hetzelfde probleem, ben 1.95 maar relatief lange benen. Mijn 1ste fiets was ook een maatje 66 vervolgens via 63 naar nu 61 gegaan. Ligt natuurlijk ook een beetje aan het merk maar ik zou wel proberen een zon klein mogelijke fiets te kopen.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:45 schreef Pikhoofd het volgende:
Ik wil gaan beginnnen met wielrennen en heb even een vraagje: Ik ben ongeveer 2 meter en weeg 90 kg. Nu zag ik bij zo'n fietsmaat-berekenaar dat ik een framemaat 66 zou 'moeten' hebben. Alleen is het aanbod tweedehands fietsen in die maat niet zo groot. Zou ik ook framemaat 64 ofzo kunnen gebruiken?
Niets te danken, mooi dat het nog gelukt isquote:Op maandag 1 juni 2009 21:44 schreef Gripper het volgende:
Zo, nog niet meteen gereageerd toen ik vanmiddag thuiskwam: de lokroep van de BBQ was sterker dan fok. Maar die staat nu buiten af te koelen na een lekker avondje eten met vrienden, heb me vanmiddag nog in mn fietsbroekje suf gespiest om alles klaar te krijgen
Lekker gefietst met Oksel, en het weer was natuurlijk helemaal top! Die testfiets was ook erg gaaf om te proberen, elektronisch schakelen is inderdaad snel, trefzeker en kost minder kracht dan zelf schakelen. Maar t kost ook 2 x zoveel als een normale Dura Ace groep... Eentwee nog bedankt voor het overdragen van je startbewijsje
Oh met de domrenner over de hoogstraat en ruiterberg zeker? Heb wel eens op hun site zitten kijken, lijkt me wel geinig om een keer mee te doen met een tijdrit..quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb eigenlijk vanavond een tijdrit, met twee heuvels (jaja, mijn specialiteit) maar ik weet nogniet of ik dat aandurf.. Op zich wel leuk als ik het volgend jaar nog een keer doe en dan sneller, natuurlijk.. Ik beslis het daar vanavond zelf wel denk ik
Ik zat vorig jaar precies in jouw situatie: ook mountainbiker, en wilde wel eens kijken of racen wat zou zijn. Begin eens op marktplaats, daar staat heel veel jong gebruikt te koop. Ik tikte met wat geluk voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls op de kop, en dat blijkt een jaar later nog steeds een goeie koop te zijn! Mocht het bevallen, dan kun je altijd voor duurder/beter gaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:57 schreef toma het volgende:
Wil zelf gaan beginnen met wielrennen, ben zelf een mountainbiker en het wielrennen heeft me altijd al getrokken. Nu wil ik een fietsje aanschaffen alleen weet ik niet goed waar ik naar moet kijken. Het hoeft iig geen topmodel te zijn. Maar het moet een degelijk fietsje zijn waar ik de komende jaren mee kan doen.
Ik ben wel op zoek naar een nieuwe fiets. Ik weet zeker dat ik het veel ga doen en wil dus wel meteen iets goeds kopen. Heb nu ook regelmatig wegbanden op m'n ATB liggen. In de zomer liggen deze er meestal vaker onder dan m'n originele ATB bandjes.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar precies in jouw situatie: ook mountainbiker, en wilde wel eens kijken of racen wat zou zijn. Begin eens op marktplaats, daar staat heel veel jong gebruikt te koop. Ik tikte met wat geluk voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls op de kop, en dat blijkt een jaar later nog steeds een goeie koop te zijn! Mocht het bevallen, dan kun je altijd voor duurder/beter gaan.
Uhm... wat?quote:Als je al aangeeft dat je er een aantal jaar mee doorwilt: kijk tenminste naar shimano 105 of campagnolo centaur/chorus
Ja dat snap ik.quote:Bedenk wel dat mountainbike spul veel sneller slijt dan racespul. Ik staarde me er nogal op blind dat ik op mn mountainbike met XT (de op een na beste groep) rij, en dus op de racefiets ook zoiets zou moeten hebben. Dat is het uiteindelijk ook wel geworden, maar echt noodzakelijk is het niet om als recreant met ultegra spullen te rijden.
Dan is nieuw misschien wel een handig ja. Maar, er zetten ook mensen hun fiets op marktplaats die na 400 km erop gereden te hebben beseffen dat racefietsen niet hun ding isquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:30 schreef toma het volgende:
[..]
Ik ben wel op zoek naar een nieuwe fiets. Ik weet zeker dat ik het veel ga doen en wil dus wel meteen iets goeds kopen. Heb nu ook regelmatig wegbanden op m'n ATB liggen. In de zomer liggen deze er meestal vaker onder dan m'n originele ATB bandjes.
[..]
t zijn de namen van verschillende kwaliteiten schakelgroepen. Zie ook http://www.m-gineering.nl/svsc.htm voor meer uitleg. Op je mountainbike zitten deore, deore LX, XT of XTR spullen (in volgorde genoemd van instapniveau naar competitiemateriaal)quote:Uhm... wat?![]()
Jip en janneke taal aub
[..]
Leuke fiets, al zou ik zelf liever iets betere componenten erop hebben. Voor een euro of 200 meer rij je misschien al met 105 (ipv Tiagra en sora) schakelmaterieel.quote:In mijn dorp zit een Specialized concept store en die hebben deze te koop staan:
http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCBkModel.jsp?spid=38496
Is dat iets?
Nu weet ik niet wat het verschil is tussen een Double, Triple en Compact. De prijs is namelijk hetzelfde.
Ok bedankt voor de uitlegquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan is nieuw misschien wel een handig ja. Maar, er zetten ook mensen hun fiets op marktplaats die na 400 km erop gereden te hebben beseffen dat racefietsen niet hun ding is
[..]
t zijn de namen van verschillende kwaliteiten schakelgroepen. Zie ook http://www.m-gineering.nl/svsc.htm voor meer uitleg. Op je mountainbike zitten deore, deore LX, XT of XTR spullen (in volgorde genoemd van instapniveau naar competitiemateriaal)
Bij racefietsen zijn er ook dergelijke groepen. Hierover kunnen ze in de winkel vast nog wat beter uitleg geven!
[..]
Leuke fiets, al zou ik zelf liever iets betere componenten erop hebben. Voor een euro of 200 meer rij je misschien al met 105 (ipv Tiagra en sora) schakelmaterieel.
dubbel of tripel: het aantal kettingbladen van je crankstel. Dubbel kan prima in nederland, voor in de bergen zou een tripel handiger kunnen zijn.
Ik wil tussen de 750 en de 1000 euro besteden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:04 schreef marcodej het volgende:
Ik rijd, als beginner, ook met Sora, de laagste groep. Rijdt inderdaad gewoon prima. Ik wil zelf ook wel een keer naar een hogere groep gaan, maar voor de eerste paar jaar is er gewoon goed mee te rijden (hoewel het wel wat 'plastic' aan kan voelen)
Ik weet niet wat je budget is?
haha nice, hij ziet er helemaal niet moe uit, zeker op reserve naar boven geredenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:53 schreef Gripper het volgende:
Nog even een fotootje van de klimtocht gisteren, om te bewijzen dat we echt niet met onze lazy ass aan het water hebben gelegen :
[ afbeelding ]
Oksel in actie op een bijna Ardense klim, compleet met haarspeldbochten en al, vlakbij Roosendaal
Die vraag kan ie zelf het beste beantwoorden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:12 schreef superbient het volgende:
[..]
haha nice, hij ziet er helemaal niet moe uit, zeker op reserve naar boven gereden
Oh ja. De toertocht was op de Veluwe, niet rondom Bergen op Zoomquote:
Over voeding gesproken. Wat kun je het beste eten voordat je gaat fietsen? Veel koolhydraten heb ik altijd begrepen zoals bananen en pasta's. Klopt dat?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
En nee, ik heb echt gewoon ontbeten met 6 boterhammen met kaas, een drinkontbijtje en een kop koffie![]()
zolang het niet vet is en gewoon een gezonde maaltijd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef toma het volgende:
[..]
Over voeding gesproken. Wat kun je het beste eten voordat je gaat fietsen? Veel koolhydraten heb ik altijd begrepen zoals bananen en pasta's. Klopt dat?
Haha, ik zat er daar aardig door hoor..quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:12 schreef superbient het volgende:
[..]
haha nice, hij ziet er helemaal niet moe uit, zeker op reserve naar boven gereden
Nerd dat ik ben, de percentages optellen om te kijken of het bij elkaar echt 100 % isquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:16 schreef Oksel het volgende:
[..]
Haha, ik zat er daar aardig door hoor..Herstel erg snel, voordat ik beneden ben, ben ik weer fit. Maar over Gripper; dat klimwerk van hem: PETJE AF! Combinatie van prima conditie (25%), licht (10%), sterke benen (50%), goede dag (5%) en goede fiets (10%).
Op het loopvlak? Het ergste krijg je er met droog keukenpapier of een doek wel af, zorg dat de teer óf heel warm&zacht is, dan is ie makkelijker weg te vegen, óf ijskoud: bandjes in de vriezer, dan pulk je de harde stukjes teer ook zo los. Zorg dat het niet aan je velgen komt. Desnoods met een ontvetter als het echt blijft kleven, maar iets als terpentine is wel slecht voor het rubber denk ik. Sterke zeepoplossing is dan misschien beter?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:32 schreef Sloggi het volgende:
Fijn, teer op m'n banden.
Is dat er goed af te krijgen met water of wordt het bandjes vervangen?
Ik fietste de halve dag met een vriendin die me niet bij kon houden. Dus heb me tot Spannenburg, waar zij afstapte, constant in moeten houden... Daar word je ook zwaar moe van. Na Spannenburg ben ik echt gaan knallen, heb een biertje en beerenburg sinas gedaan in Workum en was zomaar thuisquote:Op maandag 1 juni 2009 23:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo. vandaag met verplaatsing 260km gefietst voor de Elfstedentocht. Had betrekkelijk traag gezelschap, dus heb eigenlijk de hele dag op souplesse gereden, en voila, geen pijn in mijn benen. Wel in bijna elk ander lichaamsdeel, trouwens.
doe maar eerder <70 kiloquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Leuk voor ranke klimmertjes van 70-80 kilo, ik ga voor leer! En als ik het zo zie, is dat zo'n kwaliteit dat je maar
rank vergeleken met mijquote:
Brooks zadels zijn voor fossielen, retrojunks en fixietuigquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ga vanavond een Brooks B17 standard bestellen...zonder een echt zadel gaat het niet lukken als je 100+ kilo weegt zoals ik. Dat standaard Gazelle zadeltje dat er nu op zit![]()
Leuk voor ranke klimmertjes van 70-80 kilo, ik ga voor leer! En als ik het zo zie, is dat zo'n kwaliteit dat je maar een paar zadels hoeft te kopen in je hele fietsleven, dus dat komt nog best voordelig uit
Val ik met 37 al in de fosielencategorie?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Brooks zadels zijn voor fossielen, retrojunks en fixietuigZonder dollen: je hebt volgens mij echt geen Brooks nodig om goed te zitten. Ik kan als zware jongen prima uit de voeten met moderne (harde) zadels, zolang de zitbotjes het gewicht dragen gaat het goed. Welke zadels heb je al geprobeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Dat zal de Emma Pyramide wel zijn geweest. Daar was mijn eerste inzinking. Die haarspeldbocht naar rechts was me echt even te steil. Toch wel gehaald.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:53 schreef Gripper het volgende:
Nog even een fotootje van de klimtocht gisteren, om te bewijzen dat we echt niet met onze lazy ass aan het water hebben gelegen :
[ afbeelding ]
Oksel in actie op een bijna Ardense klim, compleet met haarspeldbochten en al, vlakbij Roosendaal
Ik val wel in die gewichtscategorie en ga nog altijd voor leerquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Leuk voor ranke klimmertjes van 70-80 kilo, ik ga voor leer! En als ik het zo zie, is dat zo'n kwaliteit dat je maar een paar zadels hoeft te kopen in je hele fietsleven, dus dat komt nog best voordelig uit
De Emmapyramide.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:53 schreef Gripper het volgende:
Nog even een fotootje van de klimtocht gisteren, om te bewijzen dat we echt niet met onze lazy ass aan het water hebben gelegen :
[ afbeelding ]
Oksel in actie op een bijna Ardense klim, compleet met haarspeldbochten en al, vlakbij Roosendaal
Zo'n overjarig model is vaak een prima keus. Je kunt nog meer fietsenwinkels afgaan, er zijn er vast meer die iets hebben staan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:59 schreef toma het volgende:
Net bij een fietsenwinkel geweest. Daar hadden ze een hoop mooie fietsen maar de meeste boven mijn prijsklasse. Ook hadden ze nog modellen van vorig jaar die veel afgeprijsd waren. Zo hadden ze een Gazelle die helemaal 105 was afgemonteerd voor 850 euro. Alleen was jammer genoeg dat frame een maatje te klein.
Ja dat was inderdaad een V3. Vond het frame ietwat aan de zware kant maar het was allemaal wel goed afgemonteerd.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:55 schreef eentwee het volgende:
Die Gazelle met 105 was zeker een V3? Die heb ik ook al zeer goedkoop gezien.. voor ~650¤ meen ik. Beter wel gelijk 100¤ meer uittrekken voor goede wielen.
Ik spring nog even op de fiets
En ik altijd maar denken dat alleen de houten toren op die berg emma pyramide heet. Ik ken de weg alleen als Beekhuizenseweg / Bovenalleequote:
Klopt dat is ook de naam van de weg.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
En ik altijd maar denken dat alleen de houten toren op die berg emma pyramide heet. Ik ken de weg alleen als Beekhuizenseweg / Bovenallee
Die kon je waarschijnlijk ook niet zien van waar jullie fietsten.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:07 schreef Littlecreep het volgende:
Ik heb geen eens een houten toren gezien op de Emmapyramide. Zegt wel wat over de staat waar ik toen in verkeerde.
Jep! Ruiterberg, hoogstraat, ruiterberg was het.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oh met de domrenner over de hoogstraat en ruiterberg zeker? Heb wel eens op hun site zitten kijken, lijkt me wel geinig om een keer mee te doen met een tijdrit..Moet je daarvoor eigenlijk eerst lid worden?
Tot aan Egmond kun je lekker door de duinen blijven rijden. Daarna moet je een stukje door Bergen heen om bij de Klimweg te komen. Als je de Klimweg weer aan dezelfde kant afdaal moet je een kilometer door Schoorl rijden om bij de Schoorlse Zeeweg te komen, die tot Schoorl aan Zee gaat. Vanaf daar kun je door de duinen tot de Hondsbossche Zeewering, en vanaf daar kun je doorrijden naar Camperduin.quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:18 schreef Littlecreep het volgende:
Mensen tips hoe ik het beste kan fietsen door dit gebied? Wil kijken of ik misschien de Klimweg mee kan pakken in Schoorl, weten mensen of je vanuit die weg makkelijk door kan fietsen naar Camperduin?
en terug om de 300 vol te makenquote:Op woensdag 3 juni 2009 12:18 schreef Littlecreep het volgende:
Goed, vorig jaar meldde ik het ook al. Mijn doel om van Hoek van Holland naar Den Helder te fietsen. Nu fiets ik vaker in de duinen onder Ijmuiden en dat stuk is ook al helemaal uitgetekend. Maar op de kaart kan ik moeilijk goeie weggetjes vinden door de Schoorlse Duinen.
Mensen tips hoe ik het beste kan fietsen door dit gebied? Wil kijken of ik misschien de Klimweg mee kan pakken in Schoorl, weten mensen of je vanuit die weg makkelijk door kan fietsen naar Camperduin?
Zo, mooi eingemiddelde hoor!quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:40 schreef eentwee het volgende:
Heb gisteravond nog een rondje gedaan van 60 km met hoogstraat, ruiterberg en pyramide. Niet te gek begonnen maar ik vond het al snel schemerig en koud worden dus toen heb ik er maar wat harder doorgetrapt. Uiteindelijk 34,1 gemiddeldMaar kan vast niet zoveel kwaad naast de duurtrainingen in het weekend.
Meestal laat ik de beenstukken ook wel thuis hoor, de benen worden vanzelf wel warm. Maar er stond een vervelend guur windje, bewolkt, niet al te warm, ik dacht "doe eens gek"... Maar achteraf bleek het niet echt nodig inderdaad.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:31 schreef koeii het volgende:
Vond het vandaag eigenlijk nog wel prima gaan zonder beenstukken. Geen moment koud gehad. Armstukken wel vrij noodzakelijk, vooral door die heerlijke wind die hier altijd over de weilanden giert.
Cool, ik ben er over vijf weken ook weer.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:43 schreef dramatiek het volgende:
Eergisteren Mont Ventoux opgereden vanuit Bedoin. Veel wind, zwaar, koud in de afdaling. 2 uur 20 minuten. Het viel me nog mee voor iemand van 88 KG die meer aan krachtsport dan aan duursport doet. Denk niet dat er veel meer in zat, zal wat kg's kwijt moeten raken voor een betere tijd.
1:15 of minder? Geloof dat de toptijd van mayo 58 min is. Komt aardig in de buurt? Professionele wielrenner ofzo?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:47 schreef bloep123 het volgende:
[..]
Cool, ik ben er over vijf weken ook weer.
Plan is om vanuit Bedoin voluit te knallen voor een mooie tijd (1u15 of minder) en dan de afdaling naar Malàucene te doen om vanaf daar met een relax tempootje weer omhoog te gaan en weer af te dalen naar Bedoin.
De laatste keer was ik er vorig jaar in september, ging toen rond 10:00 weg en op het maandlandschap ontzettende mist, wind en nogal koud. Een belg achter me twijfelde of ie nog de juiste weg ging.. 's middags was het toen echt top weer..
55,51 inderdaadquote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:06 schreef dramatiek het volgende:
[..]
1:15 of minder? Geloof dat de toptijd van mayo 58 min is. Komt aardig in de buurt? Professionele wielrenner ofzo?
60% of HOGER..quote:Niederschlag:
60 % Risiko
gelukkig dat jij eergisteren dan niet langs bent gereden, dan was de moed me in de schoenen gezonkenquote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:05 schreef bloep123 het volgende:
Ja moet te redden zijn met mijn vermogen i.c.m. gewicht.
Ik fiets rond met zo'n 5,25 / watt per kilo aan vermogen.
Midden juli kan ik pas een echte tijd gevenvorig jaar deed ik m in 1uur29, maar m'n vermogen is dusdanig gestegen dat ik m nu in een kwartier sneller zou moeten kunnen doen.
Als je weet hoe lang je over een klim deed en de gemiddelde stijging + afstand van de klim invoert met jouw eigen gewicht etc.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:07 schreef Oksel het volgende:
Ik wil ook weten met hoeveel watt/kilo ik rondfiets.
Moet het persé een klim zijn? Als ik niet klim lever ik ook watts hoor!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:10 schreef bloep123 het volgende:
[..]
Als je weet hoe lang je over een klim deed en de gemiddelde stijging + afstand van de klim invoert met jouw eigen gewicht etc.
Dan kun je hier wel berekenen http://web.archive.org/we(...)e/english/espeed.htm hoeveel watt je kan trappen, dan moet je de uitkomst nog even delen door je eigen gewicht.
Als je niet klimt is de luchtweerstand een te grote factor, die je niet zo nauwkeurig kan berekenen als de benodigde kracht voor je gewicht vs de zwaartekracht.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:36 schreef Oksel het volgende:
[..]
Moet het persé een klim zijn? Als ik niet klim lever ik ook watts hoor!
Heb je weleens een Anaerobe drempeltest ondergaan?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 17:10 schreef bloep123 het volgende:
[..]
Als je weet hoe lang je over een klim deed en de gemiddelde stijging + afstand van de klim invoert met jouw eigen gewicht etc.
Dan kun je hier wel berekenen http://web.archive.org/we(...)e/english/espeed.htm hoeveel watt je kan trappen, dan moet je de uitkomst nog even delen door je eigen gewicht.
ja toevallig ga ik volgende week al zo een test doen bij een sportlab, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 18:07 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Heb je weleens een Anaerobe drempeltest ondergaan?
Ik heb de mijne volgende week donderdag. Hier worden de hartslagzones vastgesteld en het wattage op het omslagpunt en dan tevens de max wattage die je kan trappen
Rook jij???quote:Op zaterdag 6 juni 2009 09:33 schreef kaasplankje het volgende:
nu weeg ik nog steeds 72 kg maar geen idee wat ik nu zou halen, ik rook nogal maar ik heb deze week wél 600 km gemaakt in 4 dagen tijd
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 09:37 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Rook jij???Wist ik dat??
ga eens stoppen joh, wat zonde!!
600 km is best veel in 4 dagen.
Vertel?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:57 schreef dutch_cyclist het volgende:
ik zat me eens te bedenken waarom oksel naar Duitsland is verhuisd, maar nu weet ik waarom![]()
Ik mag niet klagen..quote:Op zaterdag 6 juni 2009 16:12 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Was het een n ander aan het doorlezen en zag inderdaad de foto's, ook die in V&A
Dat laatste hangt vooral van je benen afquote:Op zondag 7 juni 2009 09:16 schreef jpjedi het volgende:
Zal me ook eens melden in dit topic. Had al wel meegelezen maar gisteren is mijn eerste koersfiets besteld en kan het feest beginnen. Kan eigenlijk al niet meer wachten.![]()
[ afbeelding ]
Deze fiets is het geworden. Helaas geen 105 maar Tiagra en daar staat dan wel een stock set Mavic wielen tegenover. Daar zal ik voorlopig echt wel mee vooruit kunnen gok ik.
Voorlopig is ook een betrekkelijke term.quote:Op zondag 7 juni 2009 09:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat laatste hangt vooral van je benen af
Maar iig welkom
Leukquote:
7 uur achter op de anderen?quote:Op zondag 7 juni 2009 12:02 schreef Oksel het volgende:
Net met ultra_ivo een stukje gefietst!Hij had er al 400 opzitten, hele nacht niet geslapen, maar ging nog prima! Hij is gestart met 18 anderen, maar die lagen al tot 7 uur op hem voor.. Ik had een boterham voor hem meegenomen, maar die hoefde hij niet..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog wat foto's van de Klimtourtocht, ik in CSC kleding en Gripper in blauw..Helaas is de fiets niet van mij, op de foto, maarja, die stond voor mijn uitzicht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net terug van de 600. Om 22.10 was ik terug op de startplek. ROnd de middag even een mega-inzinking gehad, uur lang kwam ik zoat niet vooruit. De eerste was al om 11u10 terug, de laatste om 23.15. Ik heb op de laatste verwacht. ben nu kapot en brak, val zowat op het toetsenbord in slaapquote:Op zondag 7 juni 2009 12:02 schreef Oksel het volgende:
Net met ultra_ivo een stukje gefietst!Hij had er al 400 opzitten, hele nacht niet geslapen, maar ging nog prima! Hij is gestart met 18 anderen, maar die lagen al tot 7 uur op hem voor..
Ik had inderdaad redelijk wat kleren bij me. De twee zijstukken van de achtertas zijn alleen voor kleren. Onafhankelijk van het weer zijn dat iig reservekoersbroek, shirtje met lange mouwen voor de nacht, reflectievest en regenjack. Bij weer zoals gisteren komen er nog zaken bij als overschoenen, beenstukken, kniestukken, warm ondershirt korte mouw, warm ondershirt lange mouw, 'halve' regenbroek etc.quote:Op maandag 8 juni 2009 08:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:ivo!
Als ik die fotot van Oksel zie, heb je aan je stuur een pak en achterop bagage...wat neem je nou eigenlijk allemaal zoal mee?
Slaapzakje, reserve fiets spullen, kleding, eten? Ben wel benieuwd naar wat je allemaal nodig hebt op zo'n afstand!
quote:Op maandag 8 juni 2009 11:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zag op de foto je twee vijf voorlampen...werken die beide op de naaf dynamo of is er 1 op batterijen en 1 op dynamo?
Eentje zit er verscholen onder de tas. De belangrijkste is die mdden onder de tas, een Son Edelux. Die is net nieuw en geeft een onbeschoft pak licht. De twee lampen aan de vorken zijn de oude variant van Son, de E 6 in dubbel editie. De Edelux en de E6 werken op de dynamo. Niet alle drie tegelijk, maximaal 2. De andere twee zijn LED lampen op batterijen. Om het compeet te maken heb ik ook nog eens een lamp op mijn helm die overdag in m'n tasje verdwijnt.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bij nader inzien tel ik er 4 aan de fiets....1tje in de helm soms? ...tja het is waarschijnlijk wel fijn in de heuvels 's nachts een beetje goed te kunnen zien waar de weg ligt als je afdaalt.
Dan hoop ik dat je in het noorden van 't land woont..quote:Op maandag 8 juni 2009 18:17 schreef ursel het volgende:
Als ut goed is ben ik nog mooi voor de bui weer terug van het fietsen..![]()
Den Haag - Hoek van Holland - Den Haag..quote:Op maandag 8 juni 2009 18:41 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je in het noorden van 't land woont..
Dat is echt wennen ja. Je moet meer opletten, en vooral verder vooruit proberen te kijken...quote:Op maandag 8 juni 2009 20:11 schreef ursel het volgende:
[..]
Terug aan kunnen haken bij een kudde renners, maar dat is toch niet echt mijn ding hoor..
En dan vooral dat in elkaars wiel rijden.
Ik moet gewoon altijd overzicht hebben en dat heb je nou niet echt met zon groep.
Ja, daar ben ik het mee eens!quote:Op maandag 8 juni 2009 20:11 schreef ursel het volgende:
[..]
En dan vooral dat in elkaars wiel rijden.
Ik moet gewoon altijd overzicht hebben en dat heb je nou niet echt met zon groep.
Mja, dat is de pest juist, normaal doe ik dat altijd, maar nu zitten er een paar dikke konten in de weg..quote:Op maandag 8 juni 2009 20:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat is echt wennen ja. Je moet meer opletten, en vooral verder vooruit proberen te kijken...
Ik voorzie een mooie vriendschap ontstaan tijdens de 12 juli meet..dichter dan een meter of twee van iemands achterwiel vind ik ook maar een zeer matig genoegen.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:11 schreef ursel het volgende:
[..]
Terug aan kunnen haken bij een kudde renners, maar dat is toch niet echt mijn ding hoor..
En dan vooral dat in elkaars wiel rijden.
Ik moet gewoon altijd overzicht hebben en dat heb je nou niet echt met zon groep.
quote:Op maandag 8 juni 2009 20:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik voorzie een mooie vriendschap ontstaan tijdens de 12 juli meet..dichter dan een meter of twee van iemands achterwiel vind ik ook maar een zeer matig genoegen.
Vanavond 78km getraind, eindelijk weer eens in een groepje, dus zo nu en dan flink (42-44) doorgetrokken. Helaas nul ervaring met bergen, dus hoe het zaterdag gaat lopen weet ik nog niet, maar dat zien we wel.quote:Op maandag 8 juni 2009 11:23 schreef Dorknoper het volgende:
Komend weekend Limburgs Mooiste. Afgelopen weekend alvast fanatiek getraind in de Voerstreek!
Ik vind het toch altijd wel handig zo'n wiel voor je. Vandaag op Sloten (trainingskoersje) ook maar weer eens gemerkt dat 45 p/u in een peloton toch wat anders is als met die snelheid op kop rijden. Me de eerste drie kwartier toch eigenlijk flink zitten vervelen, want op kop rijden en meespringen is toch wat anders als in het peloton zitten. Niettemin een paar keer met 50 per uur een gaatje dichtgeredenquote:Op maandag 8 juni 2009 21:03 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, een meter ging nog wel, want merkte dat als ik verder op ging ik harder moest trappen..
Ik vind in een groep rijden één van de meest relaxte dingen die je bij het wielrennen kan doen. Zolang er goed wordt geroepen rijd ik net zo relaxt in een groep als alleen. Ik wil weten waar ik heen ga, anders wordt het inderdaad onrustig in de groep.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:31 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het mee eens!
In iemand anders wiel rijden vind ik ook niks..
Dat doet me denken aan dat je dat tijdens wedstrijden altijd wel een keer of vijf met volle bak ook een gaatje dicht wil rijden omdat je er zo goed als zeker van bent dat het de beslissende ontsnapping gaat zijn.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het toch altijd wel handig zo'n wiel voor je. Vandaag op Sloten (trainingskoersje) ook maar weer eens gemerkt dat 45 p/u in een peloton toch wat anders is als met die snelheid op kop rijden. Me de eerste drie kwartier toch eigenlijk flink zitten vervelen, want op kop rijden en meespringen is toch wat anders als in het peloton zitten. Niettemin een paar keer met 50 per uur een gaatje dichtgereden. De derde keer dacht ik "dit moet ik niet te vaak doen."
agrees!! peloton FTW!!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:58 schreef Oksel het volgende:
Heerlijk man, peleton rijden..Ik vind het wel wat. Mits je een snel peleton hebt..
Ik ga vanavond weer mee met de Koblenz tourclub, als het weer meezit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |