Bedoel je richting Arnhem/Velp? Of richting Rheden. De eerste is inderdaad gevaarlijk, vooral als er ook autos jouw kant oprijden.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:35 schreef Littlecreep het volgende:
Overigens, nog Klimtocht gangers die mensen hebben zien doorschieten in de afdaling van de Zijpenberg? Het ging voor mij bijna mis, vent wist zijn fiets nog net te redden. Maar heel veel remsporen daar in de bocht. Toch eens tijd voor een bordje.
Volgens mij staat daar een bordje (voor de eerste bocht).quote:Op maandag 1 juni 2009 19:35 schreef Littlecreep het volgende:
Overigens, nog Klimtocht gangers die mensen hebben zien doorschieten in de afdaling van de Zijpenberg? Het ging voor mij bijna mis, vent wist zijn fiets nog net te redden. Maar heel veel remsporen daar in de bocht. Toch eens tijd voor een bordje.
Richting Arnhem/Velp Op een gegeven moment maak je een haarspeldbocht naar links. Heb geen bordje zien staan, maar misschien gewoon gemist. Ik was in ieder geval niet de enige. Wist van vorig jaar JJC dat er daar heel veel doorgeschoten waren, dus heb extra voorzichtig gedaan.quote:Op maandag 1 juni 2009 19:49 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Bedoel je richting Arnhem/Velp? Of richting Rheden. De eerste is inderdaad gevaarlijk, vooral als er ook autos jouw kant oprijden.
Volgens mij staat twee bochten eerder al een bordje haarspeldbochten.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:45 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Richting Arnhem/Velp Op een gegeven moment maak je een haarspeldbocht naar links. Heb geen bordje zien staan, maar misschien gewoon gemist. Ik was in ieder geval niet de enige. Wist van vorig jaar JJC dat er daar heel veel doorgeschoten waren, dus heb extra voorzichtig gedaan.
Ook niet langs zien komen. Maar goed, als er zoveel mensen doorschieten lijkt het me toch eens tijd om te kijken naar extra bordjesquote:Op maandag 1 juni 2009 20:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij staat twee bochten eerder al een bordje haarspeldbochten.
Ik heb jarenlang in Dieren gewoond, en fietste daar veel langs en er eigenlijk nog nooit iemand zien doorschieten.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:15 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ook niet langs zien komen. Maar goed, als er zoveel mensen doorschieten lijkt het me toch eens tijd om te kijken naar extra bordjes
23.3 km/h in 4h23. Heb de eerste 40 lekker 26km/h gemiddeld kunnen rijden, maar daarna echt zwaar doorgezakt. Op een gegeven moment een zwik druivensuiker en sportwater naar binnen gegoten en toen ging het wel weer. Maar het was zwaar.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:19 schreef Oksel het volgende:
Littlecreep; wat voor gemiddelde heb je vandaag neergezet?
Ja, dat laatste ben ik met je eens. Ik ben er vrij makkelijk doorheen gekomen, maar voor me zat er inderdaad eentje flink door te douwen. Kwam me inderdaad op dat rechte stuk hard voorbij, remde te laat voor de bocht en met tegen komende auto was het feest bijna compleet. Wist hem nog net te redden.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang in Dieren gewoond, en fietste daar veel langs en er eigenlijk nog nooit iemand zien doorschieten.
't Is imo ook geen echt gevaarlijke bocht, je moet er alleen niet met 50 doorheen willen. Je kunt 'm ook goed zien liggen. Een paar honderd meter ervoor zit een haakse bocht naar links, op dat rechte stuk kun je maximaal 50 halen denk ik, als je echt je best doet, en dan heb je nog tijd om te remmen.
Als je een toertocht rijdt, moet je niet denken dat je met een wedstrijd bezig bent, ik denk dat het probleem eerder daarin zit.
Je moet kijken of je het ergens kan proberen. Ik had hetzelfde probleem, ben 1.95 maar relatief lange benen. Mijn 1ste fiets was ook een maatje 66 vervolgens via 63 naar nu 61 gegaan. Ligt natuurlijk ook een beetje aan het merk maar ik zou wel proberen een zon klein mogelijke fiets te kopen.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:45 schreef Pikhoofd het volgende:
Ik wil gaan beginnnen met wielrennen en heb even een vraagje: Ik ben ongeveer 2 meter en weeg 90 kg. Nu zag ik bij zo'n fietsmaat-berekenaar dat ik een framemaat 66 zou 'moeten' hebben. Alleen is het aanbod tweedehands fietsen in die maat niet zo groot. Zou ik ook framemaat 64 ofzo kunnen gebruiken?
Niets te danken, mooi dat het nog gelukt isquote:Op maandag 1 juni 2009 21:44 schreef Gripper het volgende:
Zo, nog niet meteen gereageerd toen ik vanmiddag thuiskwam: de lokroep van de BBQ was sterker dan fok. Maar die staat nu buiten af te koelen na een lekker avondje eten met vrienden, heb me vanmiddag nog in mn fietsbroekje suf gespiest om alles klaar te krijgen
Lekker gefietst met Oksel, en het weer was natuurlijk helemaal top! Die testfiets was ook erg gaaf om te proberen, elektronisch schakelen is inderdaad snel, trefzeker en kost minder kracht dan zelf schakelen. Maar t kost ook 2 x zoveel als een normale Dura Ace groep... Eentwee nog bedankt voor het overdragen van je startbewijsje
Oh met de domrenner over de hoogstraat en ruiterberg zeker? Heb wel eens op hun site zitten kijken, lijkt me wel geinig om een keer mee te doen met een tijdrit.. Moet je daarvoor eigenlijk eerst lid worden?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb eigenlijk vanavond een tijdrit, met twee heuvels (jaja, mijn specialiteit ) maar ik weet nogniet of ik dat aandurf.. Op zich wel leuk als ik het volgend jaar nog een keer doe en dan sneller, natuurlijk.. Ik beslis het daar vanavond zelf wel denk ik
Ik zat vorig jaar precies in jouw situatie: ook mountainbiker, en wilde wel eens kijken of racen wat zou zijn. Begin eens op marktplaats, daar staat heel veel jong gebruikt te koop. Ik tikte met wat geluk voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls op de kop, en dat blijkt een jaar later nog steeds een goeie koop te zijn! Mocht het bevallen, dan kun je altijd voor duurder/beter gaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:57 schreef toma het volgende:
Wil zelf gaan beginnen met wielrennen, ben zelf een mountainbiker en het wielrennen heeft me altijd al getrokken. Nu wil ik een fietsje aanschaffen alleen weet ik niet goed waar ik naar moet kijken. Het hoeft iig geen topmodel te zijn. Maar het moet een degelijk fietsje zijn waar ik de komende jaren mee kan doen.
Ik ben wel op zoek naar een nieuwe fiets. Ik weet zeker dat ik het veel ga doen en wil dus wel meteen iets goeds kopen. Heb nu ook regelmatig wegbanden op m'n ATB liggen. In de zomer liggen deze er meestal vaker onder dan m'n originele ATB bandjes.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar precies in jouw situatie: ook mountainbiker, en wilde wel eens kijken of racen wat zou zijn. Begin eens op marktplaats, daar staat heel veel jong gebruikt te koop. Ik tikte met wat geluk voor 400 ¤ een ultegra afgemonteerde Bulls op de kop, en dat blijkt een jaar later nog steeds een goeie koop te zijn! Mocht het bevallen, dan kun je altijd voor duurder/beter gaan.
Uhm... wat?quote:Als je al aangeeft dat je er een aantal jaar mee doorwilt: kijk tenminste naar shimano 105 of campagnolo centaur/chorus
Ja dat snap ik.quote:Bedenk wel dat mountainbike spul veel sneller slijt dan racespul. Ik staarde me er nogal op blind dat ik op mn mountainbike met XT (de op een na beste groep) rij, en dus op de racefiets ook zoiets zou moeten hebben. Dat is het uiteindelijk ook wel geworden, maar echt noodzakelijk is het niet om als recreant met ultegra spullen te rijden.
Dan is nieuw misschien wel een handig ja. Maar, er zetten ook mensen hun fiets op marktplaats die na 400 km erop gereden te hebben beseffen dat racefietsen niet hun ding isquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:30 schreef toma het volgende:
[..]
Ik ben wel op zoek naar een nieuwe fiets. Ik weet zeker dat ik het veel ga doen en wil dus wel meteen iets goeds kopen. Heb nu ook regelmatig wegbanden op m'n ATB liggen. In de zomer liggen deze er meestal vaker onder dan m'n originele ATB bandjes.
[..]
t zijn de namen van verschillende kwaliteiten schakelgroepen. Zie ook http://www.m-gineering.nl/svsc.htm voor meer uitleg. Op je mountainbike zitten deore, deore LX, XT of XTR spullen (in volgorde genoemd van instapniveau naar competitiemateriaal)quote:Uhm... wat?
Jip en janneke taal aub
[..]
Leuke fiets, al zou ik zelf liever iets betere componenten erop hebben. Voor een euro of 200 meer rij je misschien al met 105 (ipv Tiagra en sora) schakelmaterieel.quote:In mijn dorp zit een Specialized concept store en die hebben deze te koop staan:
http://www.specialized.com/us/en/bc/SBCBkModel.jsp?spid=38496
Is dat iets?
Nu weet ik niet wat het verschil is tussen een Double, Triple en Compact. De prijs is namelijk hetzelfde.
Ok bedankt voor de uitlegquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan is nieuw misschien wel een handig ja. Maar, er zetten ook mensen hun fiets op marktplaats die na 400 km erop gereden te hebben beseffen dat racefietsen niet hun ding is
[..]
t zijn de namen van verschillende kwaliteiten schakelgroepen. Zie ook http://www.m-gineering.nl/svsc.htm voor meer uitleg. Op je mountainbike zitten deore, deore LX, XT of XTR spullen (in volgorde genoemd van instapniveau naar competitiemateriaal)
Bij racefietsen zijn er ook dergelijke groepen. Hierover kunnen ze in de winkel vast nog wat beter uitleg geven!
[..]
Leuke fiets, al zou ik zelf liever iets betere componenten erop hebben. Voor een euro of 200 meer rij je misschien al met 105 (ipv Tiagra en sora) schakelmaterieel.
dubbel of tripel: het aantal kettingbladen van je crankstel. Dubbel kan prima in nederland, voor in de bergen zou een tripel handiger kunnen zijn.
Ik wil tussen de 750 en de 1000 euro besteden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:04 schreef marcodej het volgende:
Ik rijd, als beginner, ook met Sora, de laagste groep. Rijdt inderdaad gewoon prima. Ik wil zelf ook wel een keer naar een hogere groep gaan, maar voor de eerste paar jaar is er gewoon goed mee te rijden (hoewel het wel wat 'plastic' aan kan voelen)
Ik weet niet wat je budget is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |